Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

dat is inclusief onrendabelen.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Was er nog iets interessants in de all staff call van vanochtend dat het (indien mogelijk) terugluisteren waard is?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:51:
Was er nog iets interessants in de all staff call van vanochtend dat het (indien mogelijk) terugluisteren waard is?
Om Ramses en Liesbeth te citeren:
Gebabbel, gebabbel, gebabbel
Gebabbel, gebabbel, gebabbel
Gebabbel, gebabbel, alleen maar gebabbel
En verder hete lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

franssie schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:51:
jawel.

Er zijn een paar getallen genoemd. eindelijk eens eerlijk. Die gaan we hier uiteraard niet neerzetten.
verder wat HR zaken en gewonnen bids, alsmede een minutenlange samenvatting van de Efteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dank, dan zal ik eens kijken of ik 'm kan naluisteren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Samenvatting van de Efteling hoe beroerd Sake is geworden van de attracties danwel de alcoholische versnaperingen, al dan niet in combinatie met elkaar? (Was er niet, dus ik gok maar wat)...

Ik krijg overigens een beetje een Lucky TV Wimlex nasynchronisatie idee erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
peter00 schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:45:
[...]

dat is inclusief onrendabelen.
Klopt.
Maar die tikken ook flink aan op CO2 en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

-

[ Voor 100% gewijzigd door avotar op 18-11-2014 10:04 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:33

elsinga

=8-)

Zojuist de HRM Bid conference call geprobeerd te volgen, maar de Livemeeting bleef blanco... Heel handig zo. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG1995
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
elsinga schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:52:
Zojuist de HRM Bid conference call geprobeerd te volgen, maar de Livemeeting bleef blanco... Heel handig zo. ;)
Bij mij werkte het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
avotar schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 05:53:
Heeft er iemand toevallig het nummer van het SSC Finance voor me via DM?
Er is helaas nog iets mis gegaan bij het uit dienst gaan :(
je hebt een bericht

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Hoe ver staan we eigenlijk met PPP..?? Al cijfers bekend of we het gaan halen of niet..??

Dan weten we of we nog meer de schouders eronder moeten zetten om het toch nog te halen... Daar is het uiteindelijk een bonus voor toch..?? Om mensen te stimuleren een stapje extra te doen... Maar dan moet je er wel over communiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

PPP krijg je over het fiscaal jaar volgens mij. Je hebt gehoord wat Sake zei over oktober, trek zelf je conclusies. Schouders er nu onder zie je pas in december 2015 terug, onder aftrek van het afnemende garantie percentage.

om de PPP van 2014 te incasseren moet je december 2014 in dienst zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door peter00 op 18-11-2014 13:05 . Reden: PPP 2014 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Verhaal van Sake niet gehoord... Keek hier eigenlijk even voor de samenvatting ;-) Is hier vaak eerder dan een opname van het gesprek op het intranet...

Dus dat wordt alleen maar de gegarandeerde 75% dit jaar..?? Dan is het ook een historische gebeurtenis voor CGI WorldWide... Bij presentatie van de nieuwe arbeidsvoorwaarden werd op dit punt nog gezegd dat in de complete geschiedenis van CGI het nog nooit voorgekomen was dat ie niet uitbetaald was/werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

DirectZ schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:37:
Verhaal van Sake niet gehoord... Keek hier eigenlijk even voor de samenvatting ;-) Is hier vaak eerder dan een opname van het gesprek op het intranet...

Dus dat wordt alleen maar de gegarandeerde 75% dit jaar..?? Dan is het ook een historische gebeurtenis voor CGI WorldWide... Bij presentatie van de nieuwe arbeidsvoorwaarden werd op dit punt nog gezegd dat in de complete geschiedenis van CGI het nog nooit voorgekomen was dat ie niet uitbetaald was/werd....
Tussen niet uitkeren en bepaald percentage uitkeren, zit natuurlijk ook nog een hele wereld. Je kunt 1% PPP uitkeren, dan hou je nog steeds de geschiedenis in stand ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Als je je een beetje verdiept had in het percentage, dan wist je bij tekenen al dat 75% nog riant boven het historisch gemiddelde is.
Ik heb het volgens mij in een van presentaties gezien, ben even kwijt welke.

[ Voor 23% gewijzigd door Surpherman op 18-11-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPP is leuk maar Wiebes en co pakt toch het grootste gedeelte weer van je af...
Nivelleren is tenslotte een feest. Met dank aan de PVDA

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 15:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivelleren? VVD doet daar lekker aan mee. Geeft al aan hoe rechts de VVD eigenlijk is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:51:
Nivelleren? VVD doet daar lekker aan mee. Geeft al aan hoe rechts de VVD eigenlijk is......
Excuses voor de typo. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh het moet nihileren zijn...... Iedereen op 0 inkomen. Excuus ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:49:
PPP is leuk maar Wiebes en co pakt toch het grootste gedeelte weer van je af...
Nivelleren is tenslotte een feest. Met dank aan de PVDA
sorry hoor, maar dat wil ik even iets verder trekken dan de kop van de telegraaf. De enige krant die je kijkt in plaats van leest.

De grens voor hoogste schijf schuift op en er veranderen wat rekenregels.

Resultaat (heb even geen bron bij de hand, maar vul hier maar in):
<1500 : achteruit, netto inkomen en vakantiegeld. En niet een beetje!!
>1500 & <8000 : netto inkomen vooruit, vakantiegeld achteruit, per saldo iets beter
>8000 : netto inkomen vooruit, geen verschil in vakantie geld

Voorlopig is de economische groei negatief blijft het BBP gelijk, Quote500 rapporteert meer rijken, en de voedselbank meer armen. Neem even een economieboek ter hand om uit te leggen wat hier aan de hand is.

Nivelleren is gelijktrekken. Wat hier gebeurt is DEnivelleren, met als grote winnaar de hoogste inkomens. Puur rechts (VVD) gedachtegoed. Eigenlijk niet eens liberaal, maar ronduit asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:25:
[...]

sorry hoor, maar dat wil ik even iets verder trekken dan de kop van de telegraaf. De enige krant die je kijkt in plaats van leest.

De grens voor hoogste schijf schuift op en er veranderen wat rekenregels.

Resultaat (heb even geen bron bij de hand, maar vul hier maar in):
<1500 : achteruit, netto inkomen en vakantiegeld. En niet een beetje!!
>1500 & <8000 : netto inkomen vooruit, vakantiegeld achteruit, per saldo iets beter
>8000 : netto inkomen vooruit, geen verschil in vakantie geld

Voorlopig is de economische groei negatief blijft het BBP gelijk, Quote500 rapporteert meer rijken, en de voedselbank meer armen. Neem even een economieboek ter hand om uit te leggen wat hier aan de hand is.

Nivelleren is gelijktrekken. Wat hier gebeurt is DEnivelleren, met als grote winnaar de hoogste inkomens. Puur rechts (VVD) gedachtegoed. Eigenlijk niet eens liberaal, maar ronduit asociaal.
Ja maar de economie draait ook op de midden en hogere inkomens dus dat zal uiteindelijk weer tot een positief gevolg leiden. Meer uitgeven, hogere werkgelegenheid... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat was ook een van de redenen dat ik zo boos werd op de nivelleringsplannen van de PvdA in 2012. Economie is vertrouwen, als je de middenklasse op de korrel neemt en veel geld wil afpakken dan geven ze het niet meer uit en da's gewoon niet handig in een recessie.

Anyway... bestaan er nog bedrijven waar je een comfortabele en vaste werkplek kan krijgen? Of misschien zelfs een eigen kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wijnands schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:39:
Dat was ook een van de redenen dat ik zo boos werd op de nivelleringsplannen van de PvdA in 2012. Economie is vertrouwen, als je de middenklasse op de korrel neemt en veel geld wil afpakken dan geven ze het niet meer uit en da's gewoon niet handig in een recessie.

Anyway... bestaan er nog bedrijven waar je een comfortabele en vaste werkplek kan krijgen? Of misschien zelfs een eigen kantoor?
Thuis werken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom de collectieve zorgverzekering bij Agis / Zilverenkruis, Premie zal licht stijgen. Ik lees alleen niets over de zorgbijdrage die CGI verstrekt en of die zal gaan stijgen of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:18:
Wederom de collectieve zorgverzekering bij Agis / Zilverenkruis, Premie zal licht stijgen. Ik lees alleen niets over de zorgbijdrage die CGI verstrekt en of die zal gaan stijgen of niet....
En nu Kroller Boom er tussen uit gaat, zou je verwachten dat er meer geld overblijft

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kreeg gisteren een brief, Kroller Boom gaat nu anders heten, of overname o.i.d.
Denk dat ik maar eens ga overstappen van Agis naar een andere verzekeraar. Ook mijn motor is verzekerd bij Voogd & Voogd via Kroller boom. Ook maar eens wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:32:
Kreeg gisteren een brief, Kroller Boom gaat nu anders heten, of overname o.i.d.
Denk dat ik maar eens ga overstappen van Agis naar een andere verzekeraar. Ook mijn motor is verzekerd bij Voogd & Voogd via Kroller boom. Ook maar eens wijzigen.
Overstappen is mogelijk alleen kan je dan wel fluiten naar de werkgeversbijdrage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:29:
[...]

En nu Kroller Boom er tussen uit gaat, zou je verwachten dat er meer geld overblijft
Dat lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
Metaalhoofd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:29:
[...]
Vraag is alleen .... voor wie....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:31:
Dank, dan zal ik eens kijken of ik 'm kan naluisteren.
Staat nu online. 8kb mono mp3 :( maar goed, met een beetje inspanning kan je het verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:28:
[...]

Ja maar de economie draait ook op de midden en hogere inkomens dus dat zal uiteindelijk weer tot een positief gevolg leiden. Meer uitgeven, hogere werkgelegenheid... 8)7
dat is een misvatting. Iets meer koopkracht bij de lagere inkomens heeft meer positieve gevolgen voor de economie dan meer bij de hogere. Er zijn veel minder nederlanders met een hoog inkomen en elasticiteit in uitgavenpatroon is volkomen anders voor "rijken" dan voor "armen".

Meer koopkracht onderin is beter (voor een economie) dan meer geven aan de groep die niks te klagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb je daar een bron voor Peter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Viper® schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:32:
Ook mijn motor is verzekerd bij Voogd & Voogd via Kroller boom. Ook maar eens wijzigen.
Gewoon door Roel van Maarseveen laten doen. Een van de goedkoopste. Half motorrijdend-Nederland zit daar.

[ Voor 17% gewijzigd door snelkeuze0017 op 19-11-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook naar benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Huh? Leerde ik al op economie, middelbare school, toch al weer een paar decades geleden...

[ Voor 3% gewijzigd door snelkeuze0017 op 19-11-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat wil nog niet zeggen dat het nog steeds waar is. Economie heeft ook voortschrijdend inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Economie:

Zie boek van Joseph Stiglitz:
The Price of Inequality: How Today's Divided Society Endangers Our Future

Overigens gaat dit over extreme ongelijkheid. Weet niet wanneer voorspelde effect optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
1. Wet van de grote getallen
2. Zodra een "minima" geen minima meer is, heb je dubbel winst:
- verminderde subsidie uitgaven
- verhoogde belastinginkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Vrienden, de bron voor de salarisplaatjes van volgend jaar:
http://www.salar.nl/vakan...verwacht-duurder-uit.html

Duidelijke tabelletjes, grafieken, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Heb zo geen bronnen bij de hand, zal ik vanavond of morgen even mn economieboeken opzoeken, maar het gaat ongeveer als volgt, sterk versimpeld en vooral relatief (wat is "arm" in NL?) :

Als je 100 "armen" een extraatje geeft van 100 euro, wat doen ze daar mee? Juist! direct uitgeven. Versleten bank, nieuwe schoenen, desnoods schuld bij de wehkamp betalen. Hoppa, de economie in.

Als je 1 "rijke" (of 100 if you like) dat extraatje van die honderd armen geeft, wat doen ze dr mee?in theoriee investeren of uitgeven, in de praktijk echter......oppotten, en dat is NIET hetzelfde als investeren. Want simpel gezegd: ze "hebben alles al". Het gaat hier om het verschil in theorie en praktijk. Dat heeft met menselijke psychologie te maken.

We hebben in dit land een stuk meer armen dan rijken. Een koopkrachtstimulans voor lagere inkomens is dus beter voor de economie dan een extraatje voor de hogere inkomens.

Let op: dit is een gemiddelde!

maar we dwalen af. Back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
peter00 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:35:
Heb zo geen bronnen bij de hand, zal ik vanavond of morgen even mn economieboeken opzoeken, maar het gaat ongeveer als volgt, sterk versimpeld en vooral relatief (wat is "arm" in NL?) :

Als je 100 "armen" een extraatje geeft van 100 euro, wat doen ze daar mee? Juist! direct uitgeven. Versleten bank, nieuwe schoenen, desnoods schuld bij de wehkamp betalen. Hoppa, de economie in.

Als je 1 "rijke" (of 100 if you like) dat extraatje van die honderd armen geeft, wat doen ze dr mee?in theoriee investeren of uitgeven, in de praktijk echter......oppotten, en dat is NIET hetzelfde als investeren. Want simpel gezegd: ze "hebben alles al". Het gaat hier om het verschil in theorie en praktijk. Dat heeft met menselijke psychologie te maken.

We hebben in dit land een stuk meer armen dan rijken. Een koopkrachtstimulans voor lagere inkomens is dus beter voor de economie dan een extraatje voor de hogere inkomens.

Let op: dit is een gemiddelde!

maar we dwalen af. Back on topic.
In dit geval is het een koopkracht stimulans, bedoeld voor de middengroep. Dat zijn statistisch gezien de meeste consumenten, waarvan ook nog eens de meeste in de categorie vallen, waarvan verwacht mag worden dat het geld uitgegeven wordt. De gehele CGI populatie gaat in ieder geval van de wijzigingen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:47:
[...]

Overstappen is mogelijk alleen kan je dan wel fluiten naar de werkgeversbijdrage....
Klopt, echter vraag ik mij af hoeveel die werkgeversbijdrage is. En daardoor zit je direct vast aan 1 partij. En Krollerboom moet ook wat verdienen.
Uit mijn hoofd betaal ik nu 140 euro in de maand voor mijn Agis basis polis + cmg extra (75% tandarts etc)

Volgens mij is het goedkoper om de goedkoopste zorgverzekeraar te pakken.
Want zeg nou zelf, uiteindelijk betaal je het allemaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Sorry was dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door LowLevel op 19-11-2014 15:23 ]

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
CGI is weer ouderwets bezig. Zo gaat het nooit lukken met de MSAP.

Deze maand gingen eerst de leaseprijzen met een enorme sprong omhoog. Ook na correctie van de prijzen bleef het nog een flinke stijging. Maar het indexeren van de leasenormen hebben ze uitgesteld tot volgend jaar. Met de mobiliteitsregeling van begin dit jaar is de peildatum voor het bepalen van de leasenorm niet meer elk kwartaal maar slechts één keer per jaar.

Deze week de zorgverzekering. Zeggen dat er sprake is van een lichte stijging en de nieuwe premies niet meer noemen maakte het al verdacht. Vandaag een dikke envellope met de nieuwe polissen.
Een kleine 10 euro stijging (~7%) per maand per polis is voor een gezin met kinderen boven de 18 geen lichte stijging van de maandelijkse uitgaven. Hoewel bij de regeling is afgesproken dat de zorgbijdrage is geïndexeerd met een prijs- of loonindex wordt daar al jaren lang de hand mee gelicht en dit jaar wordt het niet eens meer genoemd.

It always seems impossible until it's done.

Verwijderd

ESPACE schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:25:
[...]

CGI is weer ouderwets bezig. Zo gaat het nooit lukken met de MSAP.

Deze maand gingen eerst de leaseprijzen met een enorme sprong omhoog. Ook na correctie van de prijzen bleef het nog een flinke stijging. Maar het indexeren van de leasenormen hebben ze uitgesteld tot volgend jaar. Met de mobiliteitsregeling van begin dit jaar is de peildatum voor het bepalen van de leasenorm niet meer elk kwartaal maar slechts één keer per jaar.

Deze week de zorgverzekering. Zeggen dat er sprake is van een lichte stijging en de nieuwe premies niet meer noemen maakte het al verdacht. Vandaag een dikke envellope met de nieuwe polissen.
Een kleine 10 euro stijging (~7%) per maand per polis is voor een gezin met kinderen boven de 18 geen lichte stijging van de maandelijkse uitgaven. Hoewel bij de regeling is afgesproken dat de zorgbijdrage is geïndexeerd met een prijs- of loonindex wordt daar al jaren lang de hand mee gelicht en dit jaar wordt het niet eens meer genoemd.
De bedragen die in de polis staan genoemd komen niet overeen met de bedragen die op de website van Zilverenkruis worden gemeld. Hier is melding van gemaakt en ik krijg as dinsdag bericht van hoe dit in elkaar steekt....
Indexatie vanuit CGI zou wel weer eens een keertje mogen....

• Surpherman
Net mijn polis met die van vorig jaar vergeleken. Mijn pakket 7 euro meer, die van mijn vrouw 6 omlaag.
De verschillen zitten in de aanvullende pakketten. CGI extra wordt goedkoper, tandarts wordt duurder. Basis is op een euro na gelijk.
De kinders hebben hun eigen verzekering buiten CGI om. Voor hun goedkoper en ik heb er geen omkijken naar.

• snelkeuze0017
Surpherman schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:53:
De kinders hebben hun eigen verzekering buiten CGI om. Voor hun goedkoper en ik heb er geen omkijken naar.
Bij wie als ik vragen mag?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:51:
[...]

Indexatie vanuit CGI zou wel weer eens een keertje mogen....
Indexatie (gelijk aan CBP CPI) was een van de voorwaarden die in 2006 was afgesproken. (voor die tijd had je ietsveel beters, namelijk indexatie gelijk de ontwikkeling van premies, maar dat terzijde). Het probleem: de bedragen zijn zo klein dat mensen er vaak niet over vallen als ze een keer worden vergeten. Je zou eens in kaart moeten brengen in welke jaren wel of niet is geindexeerd, ik vrees dat er al een aantal zijn gemist.

• Wijnands
Misschien ook een idee als je nog relevantie correspondentie uit die tijd hebt om kopieen naar de OR te sturen als reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Misschien ook een idee als je nog relevantie correspondentie uit die tijd hebt om kopieen naar de OR te sturen als reminder.
Geloof je echt dat de OR de naleving van deze afspraak gaat afdwingen? Ze hebben het al een aantal jaren laten verlopen. De aanpassing 'Vergoedingsregeling zorgverzekering' is op 11-1-2006 gecommuniceerd. Tot voor kort stond het ook op Intranet, maar daar is het met de nieuwe arbeidsvoorwaarden verwijderd.

Mogelijk dat de OR zich ook druk kan maken over het uitblijven van indexering van de leasenormen voor het bepalen van de eigen bijdrage. De leaseprijzen zijn de afgelopen maand flink gestegen en indexering van de leasenorm vindt niet meer zoals in het verleden 4x per jaar plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik geloof dat de OR in ieder geval niets gaat doen als je ze niet op de hoogte brengt en een beetje aanspoort. Zo had ik ze bij de nieuwe lease regeling meerdere malen aangespoort om indexatie niet te vergeten.

Leaseprijzen flink gestegen weet ik niet maar gestegen wel en dan ook nog eerst totaal verkeerde prijzen. Kan allemaal gebeuren maar kom dan met een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

heb nog ff gekeken of ik mn economieboeken kon vinden, maar helaas. Ofwel "ergens in een doos" ofwel gerecycled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Zo had ik ze bij de nieuwe lease regeling meerdere malen aangespoort om indexatie niet te vergeten.
CGI heeft een broertje dood aan indexering van vergoedingen aan werknemers. Heb je gezien hoe jouw aansporing van de OR in de nieuwe mobiliteitsregeling heeft uitgepakt? Waarom hebben ze überhaupt een verslechtering van de indexatie van de leasenorm geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:31:
[...]

CGI heeft een broertje dood aan indexering van vergoedingen aan werknemers. Heb je gezien hoe jouw aansporing van de OR in de nieuwe mobiliteitsregeling heeft uitgepakt? Waarom hebben ze überhaupt een verslechtering van de indexatie van de leasenorm geaccepteerd?
Geen idee! De nieuwe norm werkte vrij redelijk tot aan october maar als die nu opeens door prijsverhogingen onder druk komt te staan dan is dat snel over en begint het gemor opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat betreft de leasenorm: deze zou voor de gemiddelde werknemer ongeveer gelijk moeten zijn aan een goed uitgeruste Focus (Focus Ghia was toch het ijkpunt?). Nu zijn er andere motoren en uitvoeringen dan toen,; ik denk dat de 1.5 TDCi 120 Titanium een goed richtpunt zou zijn.

Als de gemiddelde consultant in L2 zit, is de eigen bijdrage op die auto een indicatie voor de hoeveelheid indexatie die cumulatief is misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Zoals ik zei: ik heb er geen omkijken naar. Dus ook geen idee welke precies. Maar student en webpolis, zijn van die zoektermen die een goedkopere basis geven dan de 94 Euro die wij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zie ik t nou goed in de mail? is dit onze CFO? :+

Afbeeldingslocatie: http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/834/229951-331-500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Ja, ik dacht ook al, da's die ghâst van die balletjes :-D
(Sommige dingen kun je niet vaak genoeg herhalen, ballenman!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja het viel mij ook al op. Heb ook vernomen dat men per 1 jan 2016 geen salarisverhoging meer wil uitkeren. In plaats daarvan mag je afhankelijk van je reviewscore een x aantal ballen uit de bak pakken.
L-I-N-G-O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat zal dan toch 1 november 2016 worden i.v.m fiscal year an dat soort geneuzel :(
Samen met de optie om 30% van je pensioen inleg te investerenn in krasloten :+

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 21-11-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:48:
Dat zal dan toch 1 november 2016 worden i.v.m fiscal year an dat soort geneuzel :(
Samen met de optie om 30% van je pensioen inleg te investerenn in krasloten :+
Salarisronde voor FY15, dit jaar dus, en de eventuele verhoging die daarbij hoort gaat in per 1 jan 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Hoopvol nieuws: De groep Optie-3 heeft zich georganiseerd en is in dialoog met de HR-directeur. Een vervolg afspraak is gepland waarbij een vertegenwoordiger van vakbond De Unie een bemiddelende rol zal spelen. De insteek van CGI bij dat gesprek is om naar voren te kijken en afspraken te maken richting de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dat is zeker hoopvol nieuws. Ik begin langzaam toch wel een positief gevoel te krijgen over de nieuwe HR directeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik begin opeens heel bezorgd te raken. We komen zo in een situatie dat er maar iets verkeerd begrepen hoeft te worden of de vlam slaat in de pan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG1995
  • Laatst online: 05-12-2024
Inderdaad, dan wil ik met terugwerkende kracht ook mijn ancienniteits dagen terug alsmede de normale salarisverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik hoop voor de mensen die wel besloten hebben hun ziel te verkopen, dat zij er niet nog slechter af blijken te zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
CMG1995 schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:39:
Inderdaad, dan wil ik met terugwerkende kracht ook mijn ancienniteits dagen terug alsmede de normale salarisverhoging
En als een aantal honderd mensen dat opeens gaan denken....
avotar schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:43:
Ik hoop voor de mensen die wel besloten hebben hun ziel te verkopen, dat zij er niet nog slechter af blijken te zijn.
Daar ben ik dus ook bezorgd om

[ Voor 31% gewijzigd door Wijnands op 24-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:23:
[...]

En als een aantal honderd mensen dat opeens gaan denken....

[...]

Daar ben ik dus ook bezorgd om
Eensch. Denk alleen niet dat het zo een vaart zal lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
ESPACE schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:10:
Hoopvol nieuws: De groep Optie-3 heeft zich georganiseerd en is in dialoog met de HR-directeur. Een vervolg afspraak is gepland waarbij een vertegenwoordiger van vakbond De Unie een bemiddelende rol zal spelen. De insteek van CGI bij dat gesprek is om naar voren te kijken en afspraken te maken richting de toekomst.
Make no mistake: De HR directeur wil nog steeds naar een situatie waarbij iedereen binnen CGI dezelfde arbeidsvoorwaarden heeft. Maar er wordt nu wel begrip getoond voor de Optie 3 groep en er wordt nu inderdaad een poging gedaan om met deze groep te overleggen. En dat is nieuw, want tot dusver werd je als Optie 3 medewerker gewoon in een hoek gezet. In het meest positieve scenario worden Optie 3 medewerkers bij een volgende salarisronde gewoon beloond voor hun inzet.
Wijnands schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:13:
Ik begin opeens heel bezorgd te raken. We komen zo in een situatie dat er maar iets verkeerd begrepen hoeft te worden of de vlam slaat in de pan. :(
Ik zou nog even niet bezorgd worden. Een salarisverhoging bijvoorbeeld zit er nog even niet in.
avotar schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:43:
Zelfs de OR geeft aan dat de nieuwe AV slechter is dan de oude. En er is natuurlijk een groep optie 1 kiezers die er wel op vooruitgegaan zijn. Je kreeg destijds de keuze om te tekenen. Als iedereen die het eerste voorstel heeft afgewezen nou gewoon voet-bij-stuk had gehouden, dan was er niets aan de hand geweest. Nederlands arbeidsrecht schrijft namelijk gewoon voor dat bij een overname inclusief personeel de arbeidsvoorwaarden gelden die bij overname actueel zijn. Dus alle Optie 1 medewerkers waren in de positie om daar aan vast te houden. Al heb ik inmiddels begrepen dat er mensen zijn bij wie het voelde alsof hun een "mes op de keel" werd gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

CMG1995 schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:39:
Ik ook. Ben van hetzelfde CMG-jaar als jij. Het verlies aan ancienniteitsdagen doen veel meer zeer dan ik gedacht had. Heb vorig fiscaal jaar paar dagen teruggekocht. Wat je dan onder de streep overhoudt wordt op geen enkele wijze gecompenseerd, niet door xPP, niet door "loonsverhoging" of wat dan ook.

Wij CMG-ers worden overigens ook in het nieuwe regime gezien als grootverdieners, vaak zitten we al rond het eindpunt van de schaal. Maak je dus geen illusies over loonsverhogingen, zonder een maximale score bij je beoordeling, kun je alleen meer beuren door een levelvehoging.

#spijtoptant maar dan de andere kant op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb ook spijt dat ik destijds getekend heb. Ben er sinds de nieuwe arbeidsvoorwaarden netto niet meer op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
peter00 schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:59:
[...]
Ik ook. Ben van hetzelfde CMG-jaar als jij. Het verlies aan ancienniteitsdagen doen veel meer zeer dan ik gedacht had. Heb vorig fiscaal jaar paar dagen teruggekocht. Wat je dan onder de streep overhoudt wordt op geen enkele wijze gecompenseerd, niet door xPP, niet door "loonsverhoging" of wat dan ook.

Wij CMG-ers worden overigens ook in het nieuwe regime gezien als grootverdieners, vaak zitten we al rond het eindpunt van de schaal. Maak je dus geen illusies over loonsverhogingen, zonder een maximale score bij je beoordeling, kun je alleen meer beuren door een levelverhoging.

#spijtoptant maar dan de andere kant op. |:(
Perenor schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:07:
Ik heb ook spijt dat ik destijds getekend heb. Ben er sinds de nieuwe arbeidsvoorwaarden netto niet meer op vooruit gegaan.
Bekende conclusies. ;( Ik hoor ze hier om me heen ook van mensen die destijds voor optie 1 hebben gekozen.

Ik kan je alleen adviseren om dit bij onze nieuwe HR director te melden. Hoewel ik al wel een idee heb over zijn reactie.

Nogmaals, doel van CGI HR is en blijft om iedereen in de Optie 1 groep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
Logiecaan schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:12:
[...]

Nogmaals, doel van CGI HR is en blijft om iedereen in de Optie 1 groep te krijgen.
Kwestie van lang genoeg wachten en alle optie 3 members zijn vertrokken ....

Operatie geslaagd. Patient overleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

brigges schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:26:
[...]

Kwestie van lang genoeg wachten en alle optie 3 members zijn vertrokken ....

Operatie geslaagd. Patient overleden....
nog 7.3 jaar in het 2014 tempo. Dan staan we op 0. dus als de laatste 100 onrendabelen naar Duitsland worden verhuisd a la Belgique, dan zijn we rond 2020 klaar.

Volgens mij beginnen ze zich wel zorgen te maken inmiddels als ik bepaalde managementlagen hoor. Ook het feit dat ineens veel meer mogelijk is zegt genoeg:
  • mobiliteits-soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend
  • genereus tegenbod voor leavers
  • A-dagen kunnen weer
  • T-dagen kunnen weer
  • optie-3 members wordt mee gepraat
ben alleen bang dat het (te?) laat is. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
peter00 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:37:
[...]

• genereus tegenbod voor leavers

Niet voor mij ... :(
Nou ja ze hebben nog ruim een maand om mij een filmsterren gage aan te bieden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

was je ingezet? Daar zit m vaak het verschil. Ook maakt t uit of t een kritisch of langlopend contract is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Logiecaan schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:41:
[...]

Zelfs de OR geeft aan dat de nieuwe AV slechter is dan de oude. En er is natuurlijk een groep optie 1 kiezers die er wel op vooruitgegaan zijn. Je kreeg destijds de keuze om te tekenen. Als iedereen die het eerste voorstel heeft afgewezen nou gewoon voet-bij-stuk had gehouden, dan was er niets aan de hand geweest. Nederlands arbeidsrecht schrijft namelijk gewoon voor dat bij een overname inclusief personeel de arbeidsvoorwaarden gelden die bij overname actueel zijn. Dus alle Optie 1 medewerkers waren in de positie om daar aan vast te houden. Al heb ik inmiddels begrepen dat er mensen zijn bij wie het voelde alsof hun een "mes op de keel" werd gezet.
Sterker nog. Voor mij (en ik sta hierin niet alleen) waren de nieuwe AV de bekende druppel en ben ik weggegaan.

En natuurlijk heb ik toen getekend voor optie 1. Maar dat was gewoon een simpele kosten-baten analyse, waarbij de gegarandeerde PPP me per saldo meer opbracht, dan het verdwijnen van de rest van de oude AV me kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
peter00 schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:45:
was je ingezet? Daar zit m vaak het verschil. Ook maakt t uit of t een kritisch of langlopend contract is.
Ja was ingezet, tegen een goed uurtarief. Kritisch, sja wat is kritisch... Langlopend... redelijk en zicht op verlenging. Maar ik had oude AV en dus ... 'daar steken we geen meer energie in'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vergeet niet dat we, net als veel andere bedrijven, nogal 's een verschil hebben tussen hoe de invidiuele persoon de richtlijnen van boven hanteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

avotar schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:53:
[...]

Sterker nog. Voor mij (en ik sta hierin niet alleen) waren de nieuwe AV de bekende druppel en ben ik weggegaan.

En natuurlijk heb ik toen getekend voor optie 1. Maar dat was gewoon een simpele kosten-baten analyse, waarbij de gegarandeerde PPP me per saldo meer opbracht, dan het verdwijnen van de rest van de oude AV me kostte.
Inderdaad, hier precies zo.

Voor mij was optie 1 voor de korte termijn heel leuk. Behoorlijke verhoging die door de terugwerkende kracht en gegarandeerde PPP nog aardig wat opleverde. Ik denk graag in business cases. Dus tekenen, cashen en wegwezen.
Ik vraag me af of het management dit effect niet onderschat heeft. In mijn ogen hebben ze om mensen over de drempel te krijgen het model zo gemaakt dat er op de korte termijn geen nadeel - meestal zelfs nog voordeel - bij tekenen voor optie 1 had.

Gevolg: Een deel van de mensen cashed en vertrekt. Geld weg en medewerkers weg. Vervolgens gaat een deel van de blijvers toch de nadelige effecten voelen en om zich heen kijken. Dan heb je de tweede fase van leegloop. Ze zullen toch iets moeten, anders wordt de verhalen die "CGI Nieuws" hier voorheen poste, toch nog waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem. zelfde gedaan. Business Case gemaakt. Getekend per 1 januari 2014.

In mijn persoonlijke Business Case
- De volwaardige opbouw van de Ancenniteitsdagen in een afgerond kalenderjaar was meer waard dan als ik voor 1 oktober 2013 had getekend. Scheelde 1,25 dag in mijn voordeel.
- PPP cashout
- Loonsverhoging.

Edoch de Business Case was beperkt positief. Tot uiterlijk september 2014. Maar in mijn voordeel, vertrokken voor die datum naar groenere velden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het langetermijndoel is helder: het liefst ziet men iedereen tekenen voor de nieuwe AV, en anders vertrekken.

De manier waarop de boodschap wordt gebracht, en de houding t.a.v. de optie-3 werknemers worden bepaald door de marktomstandigheden. We zitten in een vrij gunstige markt, dus laat CGI zich niet van haar slechtste kant zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

We zullen wel last gaan krijgen van die ING ellende.... Iemand hier werkzaam bij de ING met meer info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kan de impact niet goed uit de berichtgeving herleiden. Moderniseren en digitaliseren betekent doorgaans een toegenomen vraag naar IT, met name development en consultancy. Ten koste van tal van andere functies binnen de bank. Binnen IT zie ik een verschuiving van beheer naar ontwikkeling. Maar als het saldo op -600 (plus externen) moet uitkomen, zal dat in ieder geval heen absolute groei van het aantal ontwikkelaars zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Logiecaan schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:41:
Als iedereen die het eerste voorstel heeft afgewezen nou gewoon voet-bij-stuk had gehouden, dan was er niets aan de hand geweest.
Ook ik kan nog steeds niet begrijpen hoe het grootste deel van de collega's zich uiteindelijk als een stel makke schapen richting slachtbank heeft laten leiden... terwijl toch overduidelijk was dat bijna niemand de nieuwe arbeidsvoorwaarden zag zitten.
Die paar minieme wijzigingen in het tweede voorstel kunnen toch niet het verschil hebben gemaakt?

Eeuwig zonde dat we toen niet gezamenlijk een vuist hebben gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
t_captain schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:51:
We zitten in een vrij gunstige markt, dus laat CGI zich niet van haar slechtste kant zien.
Meen je dat nou? Dat belooft nog wat voor de toekomst, dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

peter00 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:04:
We zullen wel last gaan krijgen van die ING ellende.... Iemand hier werkzaam bij de ING met meer info ?
Niks is nog zeker, ze verwachten dat huidige investeringen in hardware & automatiseringen en decomissioning besparingen te gaan halen in onder meer het workforce ergens tussen 2015 en uiterlijk 2017.

Te denken valt aan het/de mainframe(s) die compleet gedecomissioned gaat worden, etc etc. Op de korte termijn doen we als CGI juist meer business bij ING dan minder.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Lurker1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:23:
[...]

Ook ik kan nog steeds niet begrijpen hoe het grootste deel van de collega's zich uiteindelijk als een stel makke schapen richting slachtbank heeft laten leiden... terwijl toch overduidelijk was dat bijna niemand de nieuwe arbeidsvoorwaarden zag zitten.
Die paar minieme wijzigingen in het tweede voorstel kunnen toch niet het verschil hebben gemaakt?

Eeuwig zonde dat we toen niet gezamenlijk een vuist hebben gemaakt...
Omdat we wellicht door onze practice en team leads onder druk gezet werden? Er zijn er heus wel die je door niet te tekenen minder voorrang zouden verlenen dan je collega's die wel getekend hebben, zoals slechtere beoordelingen (zeker met die verplichte 5'en tegenwoordig), nieuwe opdrachten (bankwachter) enz. En bewijs maar eens dat het niet zo is. Vergeet overigens ook dat demotion beleid niet, dat nog steeds niet helemaal van de baan is. Ik geef het toe, ik heb me laten intimideren. Daarnaast was er ook in mijn directe omgeving weinig animo tot het maken van een vuist. En dat ga je niet als individu doen. Dat word je echt niet in dank afgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Perenor op 25-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

In mijn omgeving was er ook weinig animo om te protesteren en velen hebben met tegenzin getekend. Ik ben optie -3, een goede vriend van me heeft vrij direct na het drama ontslag genomen. Wat mij opvalt is dat ik onder te CGI'rs die ik ken vrij veel gelatenheid zie, soms wat spijt maar eigenlijk op wat uitzonderingen na (die TL zijn bijvoorbeeld) nooit echt positieve energie.
Ik heb nog geen collega's gesproken die iemand zouden aandragen voor een sollicitatie, wel heb ik zelf al een aantal keer wat meewarige blikken mogen ontvangen toen ik vertelde dat ik nog bij CGI werkte ... en ik ben één keer hard uitgelachen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
En dan nu: de ZORGVERZEKERING:

Wat te doen met de zorgverzekering als je mogelijk afscheid gaat nemen van CGI in 2015?
(ik ben optie 3, maakt dat nog uit bij de zorgverzekering?)

CGI vergoed bruto (maximaal?) bedrag x als je je collectief verzekert, en doe je dat niet dan vergoeden ze niets. Afhankelijk van je keuzes is de vergoeding voor velen bijna de hele premie van verplichte en aanvullende verzekering.
Echter... je mag van Rutte niet halverwege een jaar overstappen dus... bij vertrek zit je vast aan de zorgverzekering/aanvullende verzekeringen die dan plotseling respectievelijk 10 en 30 procent duurder gaan worden vanwege verlies van de collectiviteitskorting.

Mogelijkheid 1: Minimaal aanvullende zorg nemen (en hoger eigen risico) om premiestijging na ontslag te beperken. (premie zeker niet hoger dan vergoeding)

Mogelijkheid 2: Zoveel wegstrepen dat de vergoeding hoger is dan de premie (ik consumeer eigenlijk nooit zorg...). Maar: stel de vergoeding is 100 plus x, en je premie word 100. Wat gebeurt er dan met x? Krijg je die wel bruto uitbetaald?

Mogelijkheid 3: Meteen elders verzekeren? Maar ja, mijn weggaan bij CGI is nog niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
izegrin schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:36:

Wat te doen met de zorgverzekering als je mogelijk afscheid gaat nemen van CGI in 2015?
Mijn ervaring is dat je de verzekering gewoon kan continueren tegen bestaande premie.
Zorgverzekeraars houden je liever tegen de collectiviteitspremie, dan dat je vertrekt omdat ze de 'korting' intrekken.

Maargoed dat is mijn ervaring, wil niet zeggen dat ook voor iedere zorgverzekeraar geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kan me niet herinneren of de verzekering in het lopende polisjaar duurder werd, volgens mij liep bij mij de premie gewoon door.

Als je overstapt naar een andere collectieve werknemersverzekering, kun je wel midden het jaar overstappen. Anders moet je hem uitzitten tot het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izegrin schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:36:

(ik ben optie 3, maakt dat nog uit bij de zorgverzekering?)

CGI vergoed bruto (maximaal?) bedrag x als je je collectief verzekert, en doe je dat niet dan vergoeden ze niets. Afhankelijk van je keuzes is de vergoeding voor velen bijna de hele premie van verplichte en aanvullende verzekering.
Echter... je mag van Rutte niet halverwege een jaar overstappen dus... bij vertrek zit je vast aan de zorgverzekering/aanvullende verzekeringen die dan plotseling respectievelijk 10 en 30 procent duurder gaan worden vanwege verlies van de collectiviteitskorting.

Mogelijkheid 1: Minimaal aanvullende zorg nemen (en hoger eigen risico) om premiestijging na ontslag te beperken. (premie zeker niet hoger dan vergoeding)

Mogelijkheid 2: Zoveel wegstrepen dat de vergoeding hoger is dan de premie (ik consumeer eigenlijk nooit zorg...). Maar: stel de vergoeding is 100 plus x, en je premie word 100. Wat gebeurt er dan met x? Krijg je die wel bruto uitbetaald?

Mogelijkheid 3: Meteen elders verzekeren? Maar ja, mijn weggaan bij CGI is nog niet zeker...
CGI heeft een COLLECTIEVE ziektekostenverzekering.

Alleen bij overgang naar een andere COLLECTIEVE ziektekostenverzekering kan je de CGI collectieve ziektekostenverzekering opzeggen.

Opzeggen moet dan binnen één maand na uitdiensttreding als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Je houdt gewoon de collectiviteitskorting, ook als je wilt nog de jaren daarop (tenminste zo was het bij mij toen ik Logica verliet). Wat natuurlijk wel wegvalt is de bijdrage van Logica/CGI. Dat heeft mij wel doen besluiten om daarna naar een andere verzekeraar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ze hebben een collectieve ziektekosten verzekering voor medewerkers en ze hebben er 1 voor ex-medewerkers. Zelfde dekking, alleen ongeveer 15% meer premie.

Een van de dingen die in gang wordt gezet tijdens je leavers proces, is dat je bericht krijgt dat je naar de ex-medewerkers polis wordt gezet en of je even wilt betalen.

Je kan overstappen naar een andere collectieve ziektekostenverzekering, mits die door je nieuwe werkgever is afgesloten. Een truc als je bv heb met de sportbonden collectief bij Zilveren Kruis werkt dus niet.

Mijn advies is als je van plan bent om in het lopende jaar CGI te verlaten en je nieuwe werkgever heeft geen collectief, ga dan goed rekenen.
De dekking bij de ziektekostenverzekering van CGI is echt belachelijk goed als je het echt gaat uitzoeken, veel redundante en onnodige dekkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Ik ben rejoiner: Bij uitdienst kwam ik een paar jaar geleden in een collectieve ex-logica polis die de rest van het jaar doorliep. Na het lopende jaar kan je vervolgens vrij kiezen. Uiteindelijk moet je toch verzekerd zijn en verschillen alle polissen naar mijn mening niet heel veel in kosten. Bij de goedkope moet je heel goed kijken wat de kleine letters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de oplettende onder ons. Er zit mogelijk een fout in de berekening van de premie voor 2015.
Aanvullende *** bruto premie die op de polis staat komt niet overeen met de prijs die op de website staat. Ik heb hier melding van gemaakt en Zwitserleven is dit aan het onderzoeken. Zit een klein verschil in van 1,55 euro per maand die in ons nadeel uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:23:
[...]

Ik heb in die periode met vele tientallen, misschien wel meer dan honderd, collega's gesproken hierover. Overgrote meerderheid zag de 2e versie als goed genoeg, sommige zelfs als een behoorlijke stap voorwaarts. Een kleine minderheid zag er niets in en tekende niet. Er zijn toen ook enkele overijverige managers op de vingers getikt omdat ze probeerden een 100% score te halen op hun spreadsheet.

wat er na november 2013 is gebeurd heb ik veel minder zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:22:
[...]
Een kleine minderheid zag er niets in en tekende niet.
Ca.400 medewerkers op pak hem beet 2800 vind ik geen kleine minderheid :(.
Pagina: 1 ... 180 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.