Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Heeft iemand al de vraag neergelegd bij wagenparkbeheer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simnl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 20:06
Volgens mij was het een foutje, ik krijg nu geen resultaten meer als ik zoek op de leasesite, dus volgens mij zijn ze het aan aan het passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simnl schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:21:
Volgens mij was het een foutje, ik krijg nu geen resultaten meer als ik zoek op de leasesite, dus volgens mij zijn ze het aan aan het passen.
Kennelijk een foutje.
Kennen we deze nog nog nog nog....
FOUTJE BEDANKT!
Afbeeldingslocatie: http://www.hortjeom.net/wp-content/uploads/2012/02/foutjebedankt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:33:
worden jullie ook al na 3 minuten of zo uit weblinks gekieperd? Ik word daar zoooooo moe van. :( Of ik nou mn mail lees of iets invul, danwel idle naar mn scherm zit te staren, maakt niet uit.

heb al gekeken of t aan t netwerk van de klant ligt, maar thuis is t ook zo. Dat PSA ding invullen gaat straks al helemaal niet als ik zo doorheen scan. Kost wel iets meer dan drie minuten
Ik heb dat destijds ook gehad. Zat bij een klant waar alle webverkeer via een proxy van een anti-virusbedrijf liep. Die hadden tientallen externe IP's, dus afhankelijk van bv. een loadbalancer, de stand van de maan, of de hoogte van de AEX, kon je IP [voor Weblinks] bij elke call anders zijn, waardoor je sessie elke keer afliep. Dus soms wel 50 keer per dag opnieuw inloggen op de Logica-infra. Dat was uitermate vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:35:
Nou!

ICT-project van het jaar in de publieke sector
Nederlandse Whereabouts-app gaat wereldwijd (Het World Anti-Doping Agency, De Nederlandse Dopingautoriteit, NOC*NSF, InnoSportNL en CGI)

We hebben er toch eentje. @Reneger: Gefeliciteerd!!
Hier teren ze ook al jaren op of niet..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Hooguit een jaar, langer bestaat de app nog niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Het is ook een makkelijke app voor dit soort dingen. De klant vindt het prima dat we ermee in de publiciteit komen, het is iets wat het grote publiek ook snapt en het is toch tamelijk uniek.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hee, de pensioenstukken staan op de OR workspace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:57:
Ja maar is nog wel een hoop abracadabra....
Pensioenopbouw wordt beter, gelukkig zal ik maar zeggen.. Kon namelijk niet heel veel slechter.
Alleen snap ik de berekening niet van die werknemersbijdrage. Netto gaan we minder premie betalen maar de werknemersbijdrage wordt wel hoger..... #ikkenietsnappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Ah, de kosten voor CGI worden hierdoor lager. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
En de OR vermeldt nu netjes in de nieuwsbrief dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden inderdaad een versobering zijn....
Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
Pensioen lijkt me maar marginaal beter eigenlijk. Niks geen garantie of zekerheid, iets meer premie betalen (optie 1) en iets meer inleg. Een verplicht partner en wezen pensioen, waar dus ook geld naartoe moet.
Ook vraag ik me af wat er bedoeld wordt met geen waardeoverdracht, dat betekent dus dat wat er nu is bij Zwitserleven blijft staan? Ook met de kosten die ZL rekent?
Denk dat er nog meer dan genoeg vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Ze hebben het over een 100 werknemers die nog deelnemen aan de ex-Logica pensioen regeling. Volgens mij ligt dat dichter bij de 300.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Het ex-logica pensioen wat hier genoemd is was dacht ik een eindloon regeling uit ex-logica tijd, niet het ex-cmg-logica pensioen dat we allemaal eigenlijk nu hebben maar waarvan de optie drie tekenaars geen eigen bijdrage betalen en de optie 1 wel?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Klopt, de CMG regeling is opgegaan in het LogicaCMG DUO pensioen, Logica was een andere (betere) regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

peter00 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:33:
Voor degenenen die PSA al hebben bijgewerkt, hoeveel tijd kost dat?
Uur of 2 max.

Pensioen, vind instemmingsverzoek redelijk helder uiteengezet door de Bestuurder. Ik ben niet zo van de bewieroking en complimenten (sommige members vinden het al geweldig als je normaal kunt parkeren bij CGI) maar ik kan niet anders dan een compliment geven aan de schrijvers van document.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Surpherman schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:34:
Ik zie een opportunity: CV app tot service maken en die dan in de markt zetten.
Zoiets als Werk.nl :? ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
SithWarrior schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:12:
[...]
Pensioen, vind instemmingsverzoek redelijk helder uiteengezet door de Bestuurder. Ik ben niet zo van de bewieroking en complimenten (sommige members vinden het al geweldig als je normaal kunt parkeren bij CGI) maar ik kan niet anders dan een compliment geven aan de schrijvers van document.
Ik vind het anders vrij onduidelijk, laat staan de nodige tik- en schrijffouten. Ik had graag op 1 A4'tje in Jip en Janneke taal de gevolgen gezien. Ik lees dat er geen collectieve waardeoverdracht komt. Lekker dan, zit je weer met een extra pensioenfonds. Wie zegt dat het oude fonds nog wel voldoende rendeert? Wellicht wil ik het juist wel overhevelen. En er wordt geen woord gerept over kosten van de tussenpartij(en) en pensioenfonds, Die waren juist te hoog. Hoe weten we dat die nu lager zijn? En het is verre van handig een document op te stellen dat uit gaat van een nieuwe regeling per 1 oktober, een datum die wel al ver gepasseerd zijn.
Mooie vragen voor de OR dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat waren de dingen die mij ook opgevallen waren ja. Vooral dat niet overhevelen vind ik heel vreemd.

Mooie vragen niet alleen voor de OR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:55:
Dat waren de dingen die mij ook opgevallen waren ja. Vooral dat niet overhevelen vind ik heel vreemd.

Mooie vragen niet alleen voor de OR!
Idd. Klein voordeeltje. (Voorlopig) geen Kroller Boom meer voor de pensioen.
Heb inmiddels de eerste vragen op de mail gezet. Ben benieuwd naar de response tijd en de inhoudelijke reactie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IjsbeerPigu schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:55:
Pensioen lijkt me maar marginaal beter eigenlijk. Niks geen garantie of zekerheid, iets meer premie betalen (optie 1) en iets meer inleg. Een verplicht partner en wezen pensioen, waar dus ook geld naartoe moet.
Ook vraag ik me af wat er bedoeld wordt met geen waardeoverdracht, dat betekent dus dat wat er nu is bij Zwitserleven blijft staan? Ook met de kosten die ZL rekent?
Denk dat er nog meer dan genoeg vragen zijn.
Da's lekker. In mijn laatste UPO werd van de EUR 3600 inleg bijna EUR 850 ingehouden voor het partner- en wezenpensioen. Je zal dat bewust niet hebben gekozen en er nu verplicht aan mee moeten doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 20:27
franssie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:46:
Het ex-logica pensioen wat hier genoemd is was dacht ik een eindloon regeling uit ex-logica tijd, niet het ex-cmg-logica pensioen dat we allemaal eigenlijk nu hebben maar waarvan de optie drie tekenaars geen eigen bijdrage betalen en de optie 1 wel?
Dit ex-logica pensioen is ook beschikbare premie, alleen met andere staffels. Ben zelf nog een van de deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De pensioenregeling wordt iets minder slecht. De beschikbare premie wordt iets verhoogd en door lagere kosten wordt de pensioenopbouw wat beter.

Het is pijnlijk hoe de oude situatie, die jarenlang heeft voortgeduurd, wordt geschetst. Hierbij kwam maar liefst 8% van de bruto premie (76% van de staffel bleek in werkelijkheid nog geen 70% netto te zijn) niet ten goede aan pensioenopbouw. En als je vrijwillig had gekozen voor een nabestaandenpensioen gingen die kosten daar ook nog eens vanaf.

Met nieuw netto 73% van de staffel kom je nog 27% aan noodzakelijke pensioenopbouw tekort. Hiervoor zul je zelf een voorziening moeten treffen om dit pensioengat op te vullen. Dit samen met een eigen bijdrage van 18,7% betekent dat CGI ongeveer 59% bijdraagt aan je pensioenopbouw. Dat is nog niet marktconform maar een verbetering van de oude situatie.

Ik vraag me alleen af hoe ze in vredesnaam de ontwikkeling van de franchise kunnen koppelen aan de loonontwikkeling van CGI? Franchise gaat juist niet over CGI loon maar over dat deel van het totale pensioen dat bepaald wordt door de AOW. De stijging van de AOW (of het uitblijven daarvan) zou hiervoor uitgangspunt moeten zijn.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dit moet je scherp in de gaten houden. Straks bedoelen ze nog dat je franchise wordt geïndexeerd gelijk je persoonlijke loonontwikkeling... :?

A propos verplichte deelname partnerpensioen, dat is weggegooid geld als je geen beginstigde hebt. Dat is niet uniek, bij het ABP en het PME (2 willekeurige voorbeelden van ouderwetse pensioenen) betaal je ook dezelfde premie ongeacht je gezinssituatie. De premie voor mensen met partner en kinderen valt relatief wat gunstiger uit, ten koste van de vrijgezellen en andere groepen zonder nabestaanden.

[ Voor 58% gewijzigd door t_captain op 07-11-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Er staat de gemiddelde loonstijging die door CGI wordt toegepast. Ik mag hopen dat deze harder stijgt dan de AOW. En daarmee is het een perverse koppeling aan de franchise voor de bepaling van de pensioengrondslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:18:
[...]

Da's lekker. In mijn laatste UPO werd van de EUR 3600 inleg bijna EUR 850 ingehouden voor het partner- en wezenpensioen. Je zal dat bewust niet hebben gekozen en er nu verplicht aan mee moeten doen :?
Lijkt me dat je zoiets niet kan verplichten, er zijn immers ook members zonder partner of kinderen of waarvan de partner ook een goed eigen pensioen heeft. Die betalen dan voor iets dat geen geld opleverd, zonde geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 08-11-2014 00:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
IjsbeerPigu schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:43:
En de OR vermeldt nu netjes in de nieuwsbrief dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden inderdaad een versobering zijn....
Huh? De optie 1 stemmers kregen toch juist te horen dat dit géén versobering was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Espace, die voorgestelde koppeling kun je via je werknemersvertegenwoordiging beter niet accepteren, gewoon kopellen aan de hoogte van de AOW om een nieuw soort pensioengat te voorkomen.

@Microkid: er zijn tal van pensioenen waarin de premie niet wordt gesplitst in ouderdoms- en nabestaandenpremie. Alleen in de wereld van de defined premium pensioenen is het een beetje ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou de Aquanura in het donker was wel erg mooi

[ Voor 46% gewijzigd door Wijnands op 09-11-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op zondag 09 november 2014 @ 08:24:
ik zag de foto's al langskomen op de sosjale media. Ben niet gegaan vanwege de kids.

hoe was de rest?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:05:
[...]

ik zag de foto's al langskomen op de sosjale media. Ben niet gegaan vanwege de kids.

hoe was de rest?
Luid! HARD! Misschien niet het beste entertainment voor een bedrijf met onze gemiddelde leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De opbouw van het gevarieerde programma door de Efteling was zeer geslaagd. Complimenten voor de organisatie. Ik vond het 'als man van een zekere leeftijd' een Topfeest! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ESPACE op 09-11-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Heel goed geregeld dat feest in de Efteling. Ook vanuit hier de complimenten aan de organisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
kijk! Tenminste 66% van de aanwezige heeft zich prima vermaakt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:46:
[...]

Ik vind het anders vrij onduidelijk, laat staan de nodige tik- en schrijffouten. Ik had graag op 1 A4'tje in Jip en Janneke taal de gevolgen gezien. Ik lees dat er geen collectieve waardeoverdracht komt. Lekker dan, zit je weer met een extra pensioenfonds. Wie zegt dat het oude fonds nog wel voldoende rendeert? Wellicht wil ik het juist wel overhevelen. En er wordt geen woord gerept over kosten van de tussenpartij(en) en pensioenfonds, Die waren juist te hoog. Hoe weten we dat die nu lager zijn? En het is verre van handig een document op te stellen dat uit gaat van een nieuwe regeling per 1 oktober, een datum die wel al ver gepasseerd zijn.
Mooie vragen voor de OR dus.
Even een verduidelijking. Waardeoverdracht kan alleen als je van werkgever verandert en in een andere pensioenregeling terecht komt. Dat is een WETTELIJK recht.

Ik begrijp dat CGI overgaat naar een nieuwe pensioenregeling (ikzelf heb een tijdje terug het bedrijf verlaten). Verzekeraars zouden dan nog wel waardeoverdracht kunnen doen (alleen zitten die niet te wachten op 'slapend' kapitaal dat vertrekt, maar goed). Maar FISCAAL moet er dan worden afgerekend. Er is geen wettelijk recht tot waardeoverdracht als de werkgever van pensioenregeling verandert en dat betekent dat de FISCUS het ziet als een vorm van pensioenuitbetaling. Kassa. Het netto vermogen dat dan overblijft kan dan niet meer zonder meer gestort worden in een nieuwe pensioenregeling. Immers dat is gebaseerd op fiscale regels (denk aan de A-ruimte) die gekoppeld is aan het bruto loon. Wat niet aftrekbaar gestort kan worden in de nieuwe regeling moet dus 'anders' worden belegd. Daarnaast, in het kalenderjaar waar dat gebeurt veroorzaakt het een probleem met andere aftrekposten (hypotheekrente!) bij velen. Kortom, zo'n overdracht wordt hopeloos gecompliceerd en daarom begint niemand er ook aan.

Verder: de meeste pensioenfondsen en -verzekeraars met middel- en eindloonregelingen houden automatisch een deel van de premie apart voor het nabestaandenpensioen. Dat is niet erg want tegen de tijd van het starten van het pensioen kan je vaak zelf kiezen of je het NP laat overhevelen naar het normale pensioen wat dan hoger wordt. In de gestopte oud-CMG eindloon regeling is dat zo; bij het ABP wordt gekeken naar de burgerlijke staat op het moment van pensionering etc.
Bij een beschikbare premieregeling moet je zelf kiezen of er premie gaat naar een nabestaandenpensioenverzekering. Dat werkt dus heel anders. Wat je afstort komt nimmer meer terug omdat het een verzekering is en geen pensioenspaarvorm.

Tot slot: de franchise vertegenwoordigt de 'inbouw' van de AOW. Hoe hoog die is, is een bedrijfspolitieke keuze tussen bedrijf en pensioenfonds /-verzekeraar. Ik heb bedragen gezien bij bedrijven tussen de 13 k€ en de 23 k€ (per jaar), toen het bij Logica ruim 15 k€ was. In het algemeen is een lage franchise werknemersvriendelijk, een hoge niet. Een lage franchise betekent immers meer premie betalen en een hoger pensioen bovenop de AOW. FWIW.

Naschrift:
Verander je nog eens van werkgever, dus van CGI naar een ander die misschien een aantrekkelijke middelloon regeling heeft. Dan kun je alle verschillende pensioenopbouwen laten overdragen. Dus een "ouwe" knar bij CGI kan zijn eindloonpensioen, zijn 60K-regeling, zijn Logica-beschikbare premieregeling en deze nieuwe CGI-regeling allemaal naar dat nieuwe fonds brengen.
Of dat daadwerkelijk aantrekkelijk is hangt van de voorwaarden van die nieuwe regeling af. Dat wel. Ik aanvaard geen aansprakelijkheden. Maar beschouw het als tip als je zoveel verschillende componenten te veel van het goede vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Lang verhaal.
De enige reden dat er geen collectieve waardeoverdracht gebeurt is dat het belegd vermogen door Zwitserleven 'gegijzeld' wordt. ZL rekent namelijk enorme woekerkosten voor collectieve waardeoverdracht die CGI niet wil betalen.

In de nieuwe regeling staat de netto premie geheel los van het nabestaande pensioen. De netto premie wordt volledig aangewend voor pensioenopbouw. CGI betaalt aanvullend de premie voor een onbepaald nabestaandenpensioen dat voor iedereen geldt.

CGI wil de jaarlijkse stijging van de franchise vaststellen op basis van een door CGI te bepalen soort van CGI loonindex?! Dat in plaats van de stijging van de AOW?! Omdat lonen mede stijgen op basis van carrières en de AOW niet, kan dit echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In theorie is een gespaard kapitaal in een beschikbare premieregeling zonder noemanswaardige kosten over te dragen. Echter, er zijn 3 varianten bij het Logica/CGI pensioen, en met name de variant waarmee het kapitaal gegarandeerd wordt met een rekenrente van 3% is een koppijndossier. Werkelijke rendementen zijn al jaren lager. Daar komen de kosten vandaan.

En dat fiscale argument blijft ook. Bij het stopzetten van de eindloonregeling heeft het bestuur van de pensioenstichting uitgebreid aangegeven waarom waardeoverdracht niet mogelijk was. En dat was nog van een Zwitserleven-pensioenverzekering naar een Zwitserleven beschikbare premieregeling, oftewel vestzak-broekzak voor dezelfde verzekeraar.

Ik snap de aanpak van CGI wel: zij willen de franchise kunnen controleren qua reservering op de begroting. Baseer je het op de AOW-hoogte dan is het een ongecontroleerde post. Wil overigens niet zeggen dat ik het daar mee eens ben; in elk land heb je nu eenmaal niet alles in de hand (belastingtarieven, heffingen voor sociale verzekeringen, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:16:
[...]

[...]

In de nieuwe regeling staat de netto premie geheel los van het nabestaande pensioen. De netto premie wordt volledig aangewend voor pensioenopbouw. CGI betaalt aanvullend de premie voor een onbepaald nabestaandenpensioen dat voor iedereen geldt.
[...]
Dat de premie van het nabestaandenpensioen (dan wel verzekering) niet meer door de werknemer wordt betaald is wel netjes. Dat was nou net een van de koppijnpunten voor de werknemer in de oude bpr-regeling. Vroeg of laat zal er een pensioenreglement moeten worden gepubliceerd dat aangeeft wat nu, volgens jou, "onbepaald" is. Ik neem aan dat de OR in de behandeling ook naar deze details kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:25
Wijnands schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:25:
kijk! Tenminste 66% van de aanwezige heeft zich prima vermaakt! ;)
Ook ik heb me prima vermaakt, dat gaat dus al richting de 75%. ;)
Maar ik val dan ook misschien meer in de leeftijdscategorie qua muziek (al zag ik genoeg 40+ gezellig meedoen).
Met name die 'grote zaal' met die coverband was tot het einde toe gezellig.

Geslaagd feestje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vond het ook niet ongezellig maar had het leuker gevonden als er niet overal zo'n muur van geluid was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wijnands schreef op zondag 09 november 2014 @ 08:24:
Jeroen, hoe vond je de aan de winterstijl aangepaste muziek, met jinglebells en kerkkoorklanken erdoorheen gemixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Geen loonsverhoging... geen waardering voor mijn inzet... geen begrip voor mijn persoonlijke situatie... maar ik heb nu in ieder geval een leuk feestje overgehouden aan mijn dienstverband bij CGI.

Ik was eerst van plan het feest te boycotten, uit onvrede met de manier waarop CGI mij het afgelopen jaar als voetveeg heeft behandeld. Maar ik besefte dat ik daar uiteindelijk alleen mezelf mee zou hebben: nu heb ik als tweederangs member in ieder geval nog enige vorm van beloning ontvangen voor mijn harde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
vogelliefhebber schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:16:
[...]

Jeroen, hoe vond je de aan de winterstijl aangepaste muziek, met jinglebells en kerkkoorklanken erdoorheen gemixed?
Weet niet helemaal wat je bedoeld. Vond het buiten gedeelte erg leuk, binnen ook niet slecht maar het ging me vrij rap vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik was uiteraard niet bij het feest (al een tijdje uit dienst), maar was wel gisteren in de efteling, en uiteraard Aquanura gekeken.
Wat me opviel was de de (efteling) muziekstukken aangepast waren, er zaten wat jinglebells en kerkkoren doorheen gemixed nu. Blijkbaar speciaal voor de winterefteling.
Ik vond het wel aardig, maar niet bij alle stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
:w

Nog even geduld (1/1/15), maar dan mag ik me ook in dit topic mengen. En ja, ik heb dit topic gelezen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
P_de_B schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:31:

Nog even geduld (1/1/15), maar dan mag ik me ook in dit topic mengen. En ja, ik heb dit topic gelezen :)
Welkom P_de_B! Dapper dat je het ondanks het lezen van dit topic aandurft voor CGI te gaan werken. Ze moeten je wel een heel aantrekkelijk aanbod hebben gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:31:

Welkom! Ondanks de negatieve toon op dit forum wil ik je toch een leuke tijd wensen. Er gaan gelukkig ook een heleboel dingen wel goed. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

inderdaad. Welkom!

we mopperen wel, maar zolang je zelf de keuze hebt gemaakt op een aanbod in te gaan is daar niks mis mee. En zoals velen mij reeds zijn voorgegaan: de meeste klussen en bijna alle collega's zijn top, en er is errug veel kennis in huis.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
Yep....go figure
snelkeuze0017 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:34:
[...]

Huh? De optie 1 stemmers kregen toch juist te horen dat dit géén versobering was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Mobiliteitsbeleid wordt aangepast. Nu kunnen de managers nog meer CO2 uitstoten... :)

Jammer dat ze de merken nu niet uitbreiden. Mis nog steeds Audi, Seat, Mitsubishi

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:55:
Mobiliteitsbeleid wordt aangepast. Nu kunnen de managers nog meer CO2 uitstoten... :)

Jammer dat ze de merken nu niet uitbreiden. Mis nog steeds Audi, Seat, Mitsubishi
Per 1 December wordt het merkenaanbod uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:11:
[...]

Per 1 December wordt het merkenaanbod uitgebreid.
Dat lees ik niet in de mail. Waar heb jij die info dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:15:
[...]

Dat lees ik niet in de mail. Waar heb jij die info dan vandaan?
Bovenstaande verruiming van de keus zal ingaan per 1 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:48:
[...]

Dat is CO2 verruiming en geen verruiming van automerken.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die staat voor "in de komende periode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:48:
[...]

Die slaat op de drie 7-zitters die toegevoegd zijn. Maar die komen uit bestaande merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Drie 7-zitters toevoegen en dan nog met droge ogen durven zeggen dat het om CO2 reductie draait?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:41:
Drie 7-zitters toevoegen en dan nog met droge ogen durven zeggen dat het om CO2 reductie draait?
Tuurlijk, met de 7-zitter haal je als projectleider/-manager je teamleden op. Dat scheelt dan 6 auto's die niet meer de weg op hoeven. Moet je eens kijken hoeveel CO2 je per saldo gereduceerd hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Per 1 dec komen de drie 7 zitters erbij en is de verruiming van max CO2 aanpassing.

Voor de meer merken "Ook zullen wij de komende periode het aantal merken dat wij in ons portfolio hebben evalueren en waar nodig verder aanpassen aan de wensen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik zie volgend jaar wel wat er te krijgen... Ben dan pas aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Reneger schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:17:
Ik zie volgend jaar wel wat er te krijgen... Ben dan pas aan de beurt.
Mag ik je oogkleppen lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:02:
Per 1 dec komen de drie 7 zitters erbij en is de verruiming van max CO2 aanpassing.

Voor de meer merken "Ook zullen wij de komende periode het aantal merken dat wij in ons portfolio hebben evalueren en waar nodig verder aanpassen aan de wensen."
Die 7-zitters zitten behoorlijk boven de CO2 norm. Bovendien vraag ik me af wie dat kan/wil betalen? Catalogusprijs flink boven de 40k en 25% bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Typisch bakken voor het hoger management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Wijnands schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:13:
[...]

Die 7-zitters zitten behoorlijk boven de CO2 norm. Bovendien vraag ik me af wie dat kan/wil betalen? Catalogusprijs flink boven de 40k en 25% bijtelling...
Ik heb nog een ruime 5-zitter ter overname die binnen de CO2 norm blijft, de helft aan catalogusprijs kost en 20% bijtelling heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Vanaf het afgelopen voorjaar tot en met vorige maand schommelde de leaseprijs van de populaire 14% Skoda Octavia Combi stabiel rond de EUR 700,--. Dat is deze maand gestegen naar EUR 850,--. De catalogusprijs is ongewijzigd.
De prijzen op de Leasesite zijn inmiddels hersteld. De hierboven gerefereerde Skoda Octavia Combi Greenline Business heeft nu een leaseprijs van EUR 759,52. De totale stijging over het afgelopen half jaar was minder dan 10 euro. En nu komt er ineens 50 euro bij. Zijn er andere voorbeelden van sterke prijswijzigingen?

Tegelijk met deze prijsstijging lees ik vandaag over gewijzigd leasebeleid en dat men al van drie concurrerende aanbieders is overgegaan naar slechts één aanbieder. Contractkosten worden hiermee voor CGI verlaagd. Maar het effect op de leaseprijzen, te verrekenen met de eigen bijdrage, laat zich met raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Een uitbreiding van het lease assortiment. In plaats van minder CO2 doen we meer CO2. De maximale norm gaat van 125 naar 135. Daar bovenop een aantal extra grote familiebussen (7s) die vooral handig zijn voor de rij beurt op zaterdag van het team van je kinderen. Waarom geen Dacia Lodgy (€21k/7s/20%/ook Renault)? Ik vind het prima, maar aan andere wensen in lijn met het CO2 beleid is helaas geen gehoor gegeven.

Ik mis in het gewijzigde beleid de mogelijkheid om naast de leasewagen met de trein te mogen reizen en ik mis een uitbreiding met milieu- en fiscaalvriendelijke (7%, ook in 2015) wagens.

[ Voor 4% gewijzigd door ESPACE op 11-11-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Volgens mij gaan de aanpassingen pas per 1 december in? Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ja hoor. Ik heb er nog wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OutofFocus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:47:
[...]

Ik heb nog een ruime 5-zitter ter overname die binnen de CO2 norm blijft, de helft aan catalogusprijs kost en 20% bijtelling heeft..
Ik ook! En bij mij krijg je er dakdragers bij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

LowLevel schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:20:
Typisch bakken voor het hoger management.
Ja, zijn die typisch van het meer gereformeerde geloof en de grote gezinnen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

de meerjarige verloop-asymptoot nadert op dit moment in 2022 de x-as bij ongewijzigd beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch... We zijn flink gezakt in de Computable De honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland met het beste imago 2014

Van plek 48 naar 67. Vooral onze score bij Financieel is uiterst droevig. Op de overige punten zitten we redelijk aan de bovenkant..
http://www2.computable.nl/apps/100.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
peter00 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:18:
de meerjarige verloop-asymptoot nadert op dit moment in 2022 de x-as bij ongewijzigd beleid.
Valt toch nog mee? Dat is pas over acht jaar.Voor velen een opdrachtgever of vier en twee lease auto's verder... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Asymptoot? lineair is een prima fit: y = -0.727x + 33406 => ongeveer 10 jaar.
Log mag ook, maar maakt niet heel veel uit. y = -30400ln(x) + 326497
excel heeft ook een mooie polynoom voorspelling.
y = -0.0008x2 + 63.247x - 1E+06 => eind oktober 2018

Groeiscenarios willen er niet echt uitkomen op basis van deze historie. We hebben heel snel een gamechanger nodig om deze trends te keren. :'( Schouders onder big data, itnovation en alle andere ideëen dus.

[ Voor 99% gewijzigd door Surpherman op 12-11-2014 11:32 . Reden: xls erbij en wat peptalk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:47:
Ouch... We zijn flink gezakt in de Computable De honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland met het beste imago 2014

Van plek 48 naar 67. Vooral onze score bij Financieel is uiterst droevig. Op de overige punten zitten we redelijk aan de bovenkant..
http://www2.computable.nl/apps/100.php
Ach, het is maar net hoe je het bekijkt. Logica stond in 2012 op 16. In 2013 op 48, dus in dat jaar is Logica / CGI 32 plaatsen gezakt. Van 2013 naar 2014 is die daling fors minder geworden, namelijk maar 19 plaatsen.

Eigenlijk is er dus gewoon een veel betere prestatie neergezet dan vorig jaar. Dat is wel een schouderklopje voor het MT waard, vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaius schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:29:
[...]

Ach, het is maar net hoe je het bekijkt. Logica stond in 2012 op 16. In 2013 op 48, dus in dat jaar is Logica / CGI 32 plaatsen gezakt. Van 2013 naar 2014 is die daling fors minder geworden, namelijk maar 19 plaatsen.

Eigenlijk is er dus gewoon een veel betere prestatie neergezet dan vorig jaar. Dat is wel een schouderklopje voor het MT waard, vind ik. :)
Precies, van een halfleeg glas naar een halfvol glas naar een overlopend glas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Apple op 1 en Google op 2.
Apple NL zie ik nauwelijks als IT bedrijf, wat hebben ze hier aan organisatie, behalve winkels en verkoopkanalen? misschien een helpdesk...
Google heeft idd een rekencentrum, maar hoeveel man zouden daar rondlopen?

We staan wel mooi boven KPN, TSystems, Centric en Pink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surpherman schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:44:
Apple NL zie ik nauwelijks als IT bedrijf, wat hebben ze hier aan organisatie, behalve winkels en verkoopkanalen? misschien een helpdesk...
Een goed imago O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Surpherman schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:44:
Google heeft idd een rekencentrum, maar hoeveel man zouden daar rondlopen?
Niet veel. Staat me bij dat google alleen wat HBO-niveau functies heeft bij hun sales clubje in Amsterdam. Denk ook dat dat niet snel gaat veranderen als je naar hun nieuwe kantoor in Londen kijkt
We staan wel mooi boven KPN, TSystems, Centric en Pink.
En dat vind ik toch relevanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:15:
[...]

Niet veel. Staat me bij dat google alleen wat HBO-niveau functies heeft bij hun sales clubje in Amsterdam. Denk ook dat dat niet snel gaat veranderen als je naar hun nieuwe kantoor in Londen kijkt

[...]

En dat vind ik toch relevanter!
Dat mag je vinden. Maar de bedrijven die wij echt als onze concurrenten zien staan toch nagenoeg allemaal boven ons. Zelfs Ordina die de laatste tijd negatief in het nieuws is geweest staat nog boven ons.... :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Daar moeten we dan maar s wat aan gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:32:
Daar moeten we dan maar s wat aan gaan doen
Eenschhhh. En we noemen het ........... IT Modernisation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat cgi nog hoog staat doordat ze de computable aardig sponsoren....
Het is hier al vaker gezegd, het enige dat tussen cgi nl en een goed resultaat staat is het hoger management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:10:
Ik denk dat cgi nog hoog staat doordat ze de computable aardig sponsoren....
Het is hier al vaker gezegd, het enige dat tussen cgi nl en een goed resultaat staat is het hoger management
Hoog? 67 van de 100 noem ik Below Average.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me bij dat soort lijstjes (oa. uit de Computable) altijd af hoe gemeten wordt. Ik neem ze altijd met een flinke korrel zout...

Zijn er bijv enquetes geweest onder medewerkers van CGI en welke medewerkers zijn dan aangeschreven? Is de steekproef een representatieve geweest? Enz.

Want zoals CAPGemini... Zijn die medewerkers echt zo tevreden? Na al die rellen over 'te dure' oudere medewerkers die salarisvermindering zouden moeten accepteren? Terwijl de CEO lekker binnenloopt? Is men dat alles dan zomaar vergeten?

Zo kan ik me nog altijd levendig een voorbeeld voor de geest halen dat men bij de medewerkertevredenheid review bij Logica altijd rond de 100% tevredenheid scoorde in India en ca 40% in Nederland (getallen dienen puur als voorbeeld). Gemiddeld zou dat dan bijvoorbeeld 60-70% tevredenheid opleveren, maar objectief gezien zouden er op zijn minst een paar dikke vraagtekens geplaatst kunnen worden bij de representativiteit van die cijfers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
MSAP is wel even iets serieuzer dan het Logica onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het MSAP kan ik niks zeggen en het is unfair om dat in twijfel te trekken (Doe ik dus ook niet ;) ). Heb alleen ervaring met het Logica onderzoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Als je in dit onderzoek naar de cijfers kijkt, zijn eigenlijk alleen die financiele cijfers slecht. In alle andere rijtjes zitten we in de beste 30.

Ik vraag me af waar die "financiële experts van Mazars Berenschot Corporate Finance (MBCF)" zich op baseren. We geven toch geen NL cijfers apart uit of wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Surpherman op 12-11-2014 16:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gekeken hoe ze aan die cijfers komen. Ze hebben emails gestuurd aan 50000 'IT professionals' en daar iets van 800 x reponse op gehad. Dus slechts 1-2% van de steekproef heeft gereageerd en die zouden dus bepalen of een firma een goede werkgever is of niet ?? Dit lezende is er dus alle aanleiding dit onderzoek met een flinke korrel zout te nemen.

Blijven de volgende vragen over:
Wat is hun definitie van een IT Professional?
Wie staat er bij hun op de email lijst? Zijn dat managers? Is de steekproef nationaal of internationaal?
enz...
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die irritante reclame hoor ik een paar keer per dag op de radio. Inhoudsloze marketingkretologie, waarschijnlijk verzonnen door een duurbetaalde PR-cowboy. Ik vraag me af hoe effectief dat soort onzinreclame is. Zijn er echt managers die voor zoiets vallen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:21:
[...]

Die irritante reclame hoor ik een paar keer per dag op de radio. Inhoudsloze marketingkretologie, waarschijnlijk verzonnen door een duurbetaalde PR-cowboy. Ik vraag me af hoe effectief dat soort onzinreclame is. Zijn er echt managers die voor zoiets vallen :?
Naamsbekendheid is denk ik vooral het ultieme doel van die spot.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:14
avotar schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:10:
[...]

Maar heb je daar wat aan als je dat doet op een manier die bijna aan PeakIT/QMagic doet denken (om maar een club te noemen die ook op radio adverteerde)? IT modernization klinkt heel erg als beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
In combinatie met big data vind ik het geen slechte buzz, maar ITnovatie blijf ik leuker vinden.

BTW Goede call over de pensioenen van de OR. Eindelijk een echte livemeeting met interactie, een pluim waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
avotar schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:10:
[...]

Het idee is dat je bij IT modernisation de associatie maakt met CGI.
'k hoor die reclame ook elke ochtend op BNR (tussen 7-8). Vooral die 3 beepjes aan het eind zijn irritant. En er wordt niet eens verwezen naar de CGI website voor IT modernization: http://www.cginederland.nl/it-modernization
Volgende keer ook maar kiezen voor een zwoele vrouwenstem om de commercial in te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surpherman schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:38:
In combinatie met big data vind ik het geen slechte buzz, maar ITnovatie blijf ik leuker vinden.

BTW Goede call over de pensioenen van de OR. Eindelijk een echte livemeeting met interactie, een pluim waard wat mij betreft.
Vond ik ook. Alleen beetje moeizaam in het begin. Maar daarna prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ByeByeCGI schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:52:
Volgende keer ook maar kiezen voor een zwoele vrouwenstem om de commercial in te spreken.
de reakties daaropn zijn voorspelbaar:
  • klant: die werkt daar vast niet
  • medewerker: die werkt hier niet (meer)
  • klant: sex sells, maar niet in IT
  • all: wat zei ze nou..?
ik heb die commercials ook gehoord, als ik CIO was van een ander bedrijf werd ik hier niet meteen warm van. CGI wil graag produkten verkopen, laten ze er een uitpakken en die actief promoten ipv zulke generieke luchtfietserij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
In 1993 hadden we een commercial waarin een tandarts zeer close in beeld in een kies boort. De pay-off "omdat je als organisatie moet doen waar deze tijd om vraagt: je tanden laten zien". Een boodschap waar veel ondernemers in geloofden.

Met onder meer deze opvallende commercial realiseerde ons bedrijf in een korte periode een forse verbetering van naamsbekendheid en imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dag woekerkosten, dag Zwitserleven, dag Kröller Boom ... Vaarwel!

Knap dat naast de kosten eliminatie de voorgenomen bezuiniging van Marcel Hermsen is weten om te buigen naar een extra bijdrage van de directie in de pensioenregeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik denk dat je je vermogen om de trend om te buigen overschat, Sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
peter00 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:01:
OK. back to cynimode. }:|

we zitten nog op 2500, de beoogde krimpdoelstelling is niet gehaald. Meer inkomsten, minder CO2 en minder personeelskostenkosten voor FY2015.
..
Op 12-11 zaten we op 2827..
Pagina: 1 ... 179 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.