Als je als management mensen als outcast, buitenbeentje of spijtoptant worden weggezet dan is dat niet echt miscommunicatie. Dan neem je als management die groep naar mijn mening niet serieus genoeg of heb je geen idee wat er binnen die groep speelt.elsinga schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:43:
Ik denk dat het hele optie 3 verhaal een combinatie is van miscommunicatie (dus SPP/PPP budgetneutraal moeten invoeren) en een cultuurverschil Canada/NL (SPP/PP is geweldig tegenover kijken naar sec je inkomen).
Verder lees ik een heel voorzichtige opening naar iets voor optie 3 mensen. Maar dat blijft afwachten.
Een voorzichtige opening is het misschien wel dus mensen die daar op willen wachten hebben die mogelijkheid nu wel. Maar die moeten dan wel (liefst op dezelfde open manier die HR hanteerde in het gesprek) bij de HR vertegenwoordiging hun bezwaren en eventuele grieven gaan melden. Alleen dan weet HR wat er echt speelt, want naar mijn gevoel zijn veel van die opmerkingen niet of nauwelijks bij HR belandt.