Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
elsinga schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:43:
Ik denk dat het hele optie 3 verhaal een combinatie is van miscommunicatie (dus SPP/PPP budgetneutraal moeten invoeren) en een cultuurverschil Canada/NL (SPP/PP is geweldig tegenover kijken naar sec je inkomen).

Verder lees ik een heel voorzichtige opening naar iets voor optie 3 mensen. Maar dat blijft afwachten.
Als je als management mensen als outcast, buitenbeentje of spijtoptant worden weggezet dan is dat niet echt miscommunicatie. Dan neem je als management die groep naar mijn mening niet serieus genoeg of heb je geen idee wat er binnen die groep speelt.

Een voorzichtige opening is het misschien wel dus mensen die daar op willen wachten hebben die mogelijkheid nu wel. Maar die moeten dan wel (liefst op dezelfde open manier die HR hanteerde in het gesprek) bij de HR vertegenwoordiging hun bezwaren en eventuele grieven gaan melden. Alleen dan weet HR wat er echt speelt, want naar mijn gevoel zijn veel van die opmerkingen niet of nauwelijks bij HR belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ik snap nog steeds niet dat men SPP positief meeneemt in de vergelijking. Bij Logica en CMG was er ook een optie/aandelen plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ert_44
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2017
Logiecaan,

De formulieren met de keuze en evt. toelichting zijn zoek? 8)7 :F O-)

ert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
ert_44 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:07:
Logiecaan,

De formulieren met de keuze en evt. toelichting zijn zoek? 8)7 :F O-)

ert
geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Vandaahl schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:06:
Ik snap nog steeds niet dat men SPP positief meeneemt in de vergelijking. Bij Logica en CMG was er ook een optie/aandelen plan!
Er zit een verschil tussen deze plannen: bij Logica ging het om een optie regeling. Met maandelijkse inleg spaarde je in 3 jaar een bedrag bij elkaar waarmee je dan na 3 jaar aandelen kon kopen tegen een koers die aan het begin van de regeling afgesproken was. Helaas bleek de koers na 3 jaar lager te zijn dan de afgesproken koers, dus was je winst beperkt tot de ontvangen rente.

Bij CGI is de regeling anders: op het maandelijks ingelegde geld legt CGI hetzelfde bedrag bij en er worden direct aandelen van gekocht. Stel je legt 50 euro in, dan wordt er voor 100 euro aan aandelen voor jou gekocht. Ze zijn dus direct van jou en je mag ze ook direct verhandelen als je dat wilt. Slimmer is om ze te laten staan omdat de koers van CGI de afgelopen jaren rustig doorstijgt. Ter indicatie, de koers is de afgelopen 3 jaar van zo'n 20 CA$ tot zo'n 35 CA$ gestegen. Lijkt me iets beter dan de resultaten van Logica destijds ;)

Dus daarom kan je het meenemen in de vergelijking: door de bijdrage van CGI heb je direct al winst.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 31-10-2014 12:28 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
Vandaahl schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:06:
Bovendien kan ik het geld niet missen om erin te stappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
CGIanoniem schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Als ik er meer over nadenk: bizar om te moeten betalen om een salariscomponent te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 08:35
CGIanoniem schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Als je 1,5% van je salaris niet kan missen, is het denk ik sowieso verstandig om eens goed om je heen te kijken voor mogelijke verbetering van je arbeidsvoorwaarden. Blijkbaar matchen die niet met wat je iedere maand nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Microkid schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Er zit een verschil tussen deze plannen: bij Logica ging het om een optie regeling. Met maandelijkse inleg spaarde je in 3 jaar een bedrag bij elkaar waarmee je dan na 3 jaar aandelen kon kopen tegen een koers die aan het begin van de regeling afgesproken was. Helaas bleek de koers na 3 jaar lager te zijn dan de afgesproken koers, dus was je winst beperkt tot de ontvangen rente.

Bij CGI is de regeling anders: op het maandelijks ingelegde geld legt CGI hetzelfde bedrag bij en er worden direct aandelen van gekocht. Stel je legt 50 euro in, dan wordt er voor 100 euro aan aandelen voor jou gekocht. Ze zijn dus direct van jou en je mag ze ook direct verhandelen als je dat wilt. Slimmer is om ze te laten staan omdat de koers van CGI de afgelopen jaren rustig doorstijgt. Ter indicatie, de koers is de afgelopen 3 jaar van zo'n 20 CA$ tot zo'n 35 CA$ gestegen. Lijkt me iets beter dan de resultaten van Logica destijds ;)

Dus daarom kan je het meenemen in de vergelijking: door de bijdrage van CGI heb je direct al winst.
Dit is niet juist. Logica had zowel een optiespaarplan (ISS), wat jij beschrijft, als een aandelenplan (EEPP). Bovenop de aandelen die je kocht via het EEPP kreeg je een bepaald percentage bonusaandelen, wat afhankelijk was van het bedrijfsresultaat.
Ik heb aan beide regelingen meegedaan. Er zijn zeker jaren geweest dat het ISS wel op winst stond. Met het EEPP heb ik een rendement gemaakt wat een stuk boven de spaarrente lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Cruise Control schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:24:
[...]
Dit is niet juist. Logica had zowel een optiespaarplan (ISS), wat jij beschrijft, als een aandelenplan (EEPP). Bovenop de aandelen die je kocht via het EEPP kreeg je een bepaald percentage bonusaandelen, wat afhankelijk was van het bedrijfsresultaat.
Ik heb aan beide regelingen meegedaan. Er zijn zeker jaren geweest dat het ISS wel op winst stond. Met het EEPP heb ik een rendement gemaakt wat een stuk boven de spaarrente lag.
Verhip ja, die EEPP was ik vergeten.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat voor ons de consequenties zijn voor de door het kabinet aangekondigde naheffing op vakantiegeld en bonus (PPP)
Snap er niet zo veel van eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
simpel
Je werkgever heeft voor je vakantiegeld belasting ingehouden volgens het Bijzonder Tarief (zie je loonstrook) Stel bv dat die 52% was.
Maar intussen is de belasting over de hoogste schalen veel meer dan die 52%, vanwege de korting op de arbeidskorting etc.
Eigenlijk had je hier wel 56% (of misschien nog wel meer) over moeten betalen.
Werkgever heeft dus wel netjes de richtlijnen van de belastingdienst gevolgd met de inhouding, maar dat is niet juist meer.
In dit voorbeeld is er dus 4% te weinig belasting ingehouden op je vakantiegeld, en dat wordt met je belastingaangifte keurig verrekend (minder teruggave).
Het kan zijn dat je vanwege het feit dat je je teruggave al maandelijks liet doen, je dus nu moet bijbetalen.
Ga er gemakshalve even van uit dat je 3 a 4% van je (bruto) vakantiegeld te weinig belasating betaald hebt. Dat ga je dus of minder terugkrijgen of moet je nog bijbetalen.

Geldt natuurlijk ook voor alle andere bijzondere beloningen zoals xPPP of hoe dat ook mag heten bij CGI :)

[ Voor 5% gewijzigd door vogelliefhebber op 31-10-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
En dat geld ook niet alleen voor ons maar voor vrijwel iedereen. Logisch gevolg van de huidige coalitie.

http://www.belastingdiens...g_inkomstenbelasting_2014

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
vogelliefhebber schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:55:
simpel
Je werkgever heeft voor je vakantiegeld belasting ingehouden volgens het Bijzonder Tarief (zie je loonstrook) Stel bv dat die 52% was.
Maar intussen is de belasting over de hoogste schalen veel meer dan die 52%, vanwege de korting op de arbeidskorting etc.
Eigenlijk had je hier wel 56% (of misschien nog wel meer) over moeten betalen.
Die 52% veranderd niet, er valt meer van je inkomen in deze schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Nee, dat is onjuist. Het zijn juist de schijven die niet veranderen, en de hoeveelheid van je inkomen dat in de 1e, 2e, 3e en 4e schijf valt verandert dus ook niet.

Maar door de afbouw van AHK (2% afbouw tussen inkomen X en Y) en AK (4% afbiuw tussen XX en YY) is de effectieve belastingdruk in een deel van de 3e schijf geen 42 maar 48%, en in de 4e schijf is het geen 52 maar 58%. Tot ergens rond de 85k, dan zijn de heffingskortingen afgebouwd tot hun minimum en daalt de marginale belastingdruk tot het 4e schijftarief van 52%.

Ik denk dat je heffingskorting verwart met aftrekpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:54:
Nee, dat is onjuist. Het zijn juist de schijven die niet veranderen, en de hoeveelheid van je inkomen dat in de 1e, 2e, 3e en 4e schijf valt verandert dus ook niet.

Maar door de afbouw van AHK (2% afbouw tussen inkomen X en Y) en AK (4% afbiuw tussen XX en YY) is de effectieve belastingdruk in een deel van de 3e schijf geen 42 maar 48%, en in de 4e schijf is het geen 52 maar 58%. Tot ergens rond de 85k, dan zijn de heffingskortingen afgebouwd tot hun minimum en daalt de marginale belastingdruk tot het 4e schijftarief van 52%.

Correct, maar menigeen rekent uiteindelijk gewoon met harde getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dit zijn harde getallen. Alleen zijn ze iets minder zichtbaar gemaakt, door te spelen met heffingskortingen i.p.v. schijftarieven. Naar mijn mening een opzettelijke schijnbeweging, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
t_captain schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:58:
Dit zijn harde getallen. Alleen zijn ze iets minder zichtbaar gemaakt, door te spelen met heffingskortingen i.p.v. schijftarieven. Naar mijn mening een opzettelijke schijnbeweging, maar dat terzijde.
Geheel eens met dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:10:
Heel veel bedrijven hebben een salarishuis waarin je tegen een plafond aanloopt aan het einde van je functieschaal. De enige optie voor verdere groei is een promotie naar een andere functie met hogere schaal.

Ik denk dat het probleem vooral in de hoogte van de salarisschalen ligt, "senior software engineer" (OMS L2) behoort een plafond op 4500 a 5000 te hebben.
Alleen hebben deze vaak wel een inflatie correctie binnen hun salarishuis en dat hebben wij zelfs niet eens! Ik zit dus tegen het ijkpunt aan en daarom krijg ik 100 euries erbij. Dat houdt dus in dat de inflatie correctie hoger zou zijn dan mijn "verhoging" tesamen met de niet verhogingen van de afgelopen 3 jaar hiervoor ben ik er dus op achteruit gegaan.

Onbegrijpelijk dat wij niet een inflatie correctie hebben terwijl mijn tarief bij de klant wel omhoog is gegaan de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
rikoos schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:18:
[...]

Alleen hebben deze vaak wel een inflatie correctie binnen hun salarishuis en dat hebben wij zelfs niet eens! Ik zit dus tegen het ijkpunt aan en daarom krijg ik 100 euries erbij. Dat houdt dus in dat de inflatie correctie hoger zou zijn dan mijn "verhoging" tesamen met de niet verhogingen van de afgelopen 3 jaar hiervoor ben ik er dus op achteruit gegaan.

Onbegrijpelijk dat wij niet een inflatie correctie hebben terwijl mijn tarief bij de klant wel omhoog is gegaan de afgelopen 2 jaar.
Het strikter hanteren van een maximum van een level, in dit geval het oneigenlijk gebruik van het eikpunt, neigt naar een 'up or out' strategie. Mijns inziens geen slechte ontwikkeling, maar daar dient dan wel duidelijkheid over te komen.

Voor iemand die op z'n eikpunt zit is een promotie naar een hoger level dan de enige manier om zijn of haar salarisontwikkeling te waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:54:

De afbouw van de algemene heffingskorting stopt overigen bijna gelijk met het begin van de 4e schaal, dus voor het gros van het inkomen in de 4e schaal onder de ~85k is de belastingdruk zo'n 56%

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
DeZaag schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:06:
[...]
Voor iemand die op z'n eikpunt zit is een promotie naar een hoger level dan de enige manier om zijn of haar salarisontwikkeling te waarborgen.
Betekent ook dat je moet voldoen aan de eisen van dat hogere level. En die liggen veelal meer in de richting van management (lees: overhead) posities dan technische functies. Een goede techneut wordt dus gedwongen om management in te gaan i.p.v. een nog betere techneut te worden. Iets wat de meeste techneuten niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Logiecaan schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:13:
[...]

Betekent ook dat je moet voldoen aan de eisen van dat hogere level. En die liggen veelal meer in de richting van management (lees: overhead) posities dan technische functies. Een goede techneut wordt dus gedwongen om management in te gaan i.p.v. een nog betere techneut te worden. Iets wat de meeste techneuten niet willen.
Tot en met level 4 zijn er ook 'inhoudelijke' functies, dus dat is wat te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Level 4 inhoudelijke functies zijn wel heel schaars. Denk dat we misschien 70 man in Nederland hebben daar inc. een aardig aantal business consultants

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Toch wel iets meer, alleen al business consultants level 4 zijn al meer dan het genoemde getal ;)

Als je alleen mensen met technical career pad neemt kom je wel meer rond dat getal

[ Voor 38% gewijzigd door SithWarrior op 03-11-2014 15:40 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ert_44
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2017
Heb ik gesprekken met management gemerkt dat doorstroming naar lvl 4, niet echt op de agenda staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ert_44 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:38:
Heb ik gesprekken met management gemerkt dat doorstroming naar lvl 4, niet echt op de agenda staat.
Dat is me ook wel s opgevallen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Het gat is ook enorm groot tussen level 3 en 4.
Daarom zijn ze een aantal jaar geleden ook al begonnen met het beperken van het aantal mensen dat doorstroomt van 2 naar 3, omdat in de groep level 3 gewoon het probleem zit: het zijn er te veel en velen zitten er onterecht kijkend naar de huidige beschrijvingen die bij level 3 horen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Niets mis met het beperken van die L2->L3 doorstroom. De wereld heeft meer software engineers nodig dan projectleiders en architecten, en in de T&M branche speelt dat effect versterkt.

Alleen zit je dan wel heel snel aan een salarisplafond. Mensen vlakken al af bij een salaris van 45k, en welbeschouwd is dat niet zoveel hoger dan het startsalaris wat je vers van het WO al kunt verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:06:
[...]

Het strikter hanteren van een maximum van een level, in dit geval het oneigenlijk gebruik van het eikpunt, neigt naar een 'up or out' strategie. Mijns inziens geen slechte ontwikkeling, maar daar dient dan wel duidelijkheid over te komen.

Voor iemand met de naam 'De Zaag' is een eikpunt inderdaad een interessant punt, of anders een wilgpunt of een ieppunt, maar voor de rest is een ijkpunt relevanter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

jawel hoor :) hier wel.

maar ik geef toe, het is behoorlijk onduidelijk wat de "exameneisen" zijn. Mijn advies is om t als breekijzer te gebruiken. Iedereen die tegen z'n eindpunt aanzit en (langdurig) billable is, heeft namelijk niets te verliezen. Als je geen reedt uitvoert en je een 5-je krijgt heeft dat hetzelfde resultaat als wanneer je je de tiefus werkt voor de baas en je krijgt een 1. Dat is dus ook van toepassing op L2-->L3. Om me heen gaan mensen weg en krijgen dan alsnog een dergelijk aanbod. Dat kun je voor zijn door gewoon de kaarten op tafel te leggen:
  1. ik ben billable en langdurig ingezet
  2. waarom zou ik iets meer doen (vooral in eigen tijd..)? het maakt voor mn salaris niets uit.
  3. ik doe al jaren hetzelfde, het wordt tijd dat ik een wijziging van rol krijg, zoals het past in een bedrijf als het onze; ik ben dus op zoek naar wat anders, als jij dat niet kunt bieden ga ik om me heen kijken
nog niet zo lang geleden was het standaard antwoord: "je hoeft hier niet te werken...", maar omdat het huidige verloop niet helemaal past bij de SBU-KPI's is dat beleid bijgesteld

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:01:
Niets mis met het beperken van die L2->L3 doorstroom. De wereld heeft meer software engineers nodig dan projectleiders en architecten, en in de T&M branche speelt dat effect versterkt.

Alleen zit je dan wel heel snel aan een salarisplafond. Mensen vlakken al af bij een salaris van 45k, en welbeschouwd is dat niet zoveel hoger dan het startsalaris wat je vers van het WO al kunt verdienen.
Start salaris van iemand vers van het WO is bij lange na niet de 45 k die jij hier aanhaalt. Gemiddelde ligt het ongeveer op 2.600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:02:
[...]

Start salaris van iemand vers van het WO is bij lange na niet de 45 k die jij hier aanhaalt. Gemiddelde ligt het ongeveer op 2.600
Zelfs met 2600 zit je met 6 jaar 5% stijging op 45k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Rukapul schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:10:
[...]
Zelfs met 2600 zit je met 6 jaar 5% stijging op 45k.
Kortom, bij CGI kom je die niet tegen. Niemand die daar ooit 5% stijging per jaar gezien heeft of gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:02:
[...]

Ik had het over wat je kunt verdienen, niet wat men gemiddeld verdient. Een bruto startsalaris tot zo'n 3000 is haalbaar, afhankelijk van de sector en werkgever. Zit je meteen aan de 39 a 42k. Mij kostte het indertijd 3 jaar om de 40k te halen, maar toen was 40k ook wat meer waard dan nu,

Natuurlijk zijn er nog andere zaken die in een eerlijke vergelijking mee moeten tellen. Leaseauto enzo. Maar het feit dat je zelfs een zeer ervaren software engineer niet wezenlijk meer wilt betalen past wel in het plaatje dat de grote detacheerders afglijden op de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Wat een cadeautje: je mag kiezen voor een officiële CGI dag op 5 mei 2015. Helaas is het kantoor van de klant op de andere twee keuzedagen ook gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Surpherman schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:08:
Wat een cadeautje: je mag kiezen voor een officiële CGI dag op 5 mei 2015. Helaas is het kantoor van de klant op de andere twee keuzedagen ook gesloten.
Ik snap hem niet helemaal? of 5 Mei een verplichte vrijedag is hangt af van klant/bedrijf (CAO), daar kan CGI toch verder niks aan doen?

Ter illustratie, de klant waar ik zit is op alle 3 de dagen gewoon open.

Sterker nog, volgens de gids mag CGI zelf twee dagen uitzoeken, en is een keuze mogelijkheid tussen 3 dagen opzich dus wel een geste die CGI doet. (dit doen ze ook niet vanuit de goedheid van hun hart, maar om business reden, iknow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Trouwens, wat als je klant een dag vrij neemt? (bedrijf op slot?) Ga je dan idle schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:31:
[...]

Voor iemand met de naam 'De Zaag' is een eikpunt inderdaad een interessant punt, of anders een wilgpunt of een ieppunt, maar voor de rest is een ijkpunt relevanter ;)
Haha, scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

snelkeuze0017 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:44:
Trouwens, wat als je klant een dag vrij neemt? (bedrijf op slot?) Ga je dan idle schrijven?
Je manager zal je proberen te overtuigen om gewoon een vrije dag op te nemen.
Maar in principe, ja idle een dagje op kantoor doorbrengen.
Je laptopje updaten, e-learnings doen of meer van die onzin waar je anders van beweert dat je er geen tijd voor hebt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zoals dat nieuwe CV systeem. Oh nee, dat moet voor het einde van de week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het is de bedoeling dat de uren die je niet bij de klant kunt werken óók op het project worden geschreven, maar dan als “Nonbillable”; deze uren mogen dan niet als idle, “In Between Assignments”, geschreven worden.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logiecaan schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:11:
[...]

Kortom, bij CGI kom je die niet tegen. Niemand die daar ooit 5% stijging per jaar gezien heeft of gaat zien :)
O ja wel hoor. Ben in 4 jaar tijd van startsalaris (2100) naar 3350 euro gegaan. Vorig jaar en dit jaar 8,5 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
Welk bedrijf is dat? Da's geen CGI geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGIanoniem schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:06:
Welk bedrijf is dat? Da's geen CGI geweest.
Zeker wel. Hier wordt altijd wel heel negatief over CGI gedaan en er gaat geregeld wel eens wat mis maar er zijn echt wel mogelijkheden binnen dit bedrijf. Het gaat er alleen om of je die kansen spot. Belangrijker nog of je er iets mee doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:21:
[...]
Zeker wel. Hier wordt altijd wel heel negatief over CGI gedaan en er gaat geregeld wel eens wat mis maar er zijn echt wel mogelijkheden binnen dit bedrijf. Het gaat er alleen om of je die kansen spot. Belangrijker nog of je er iets mee doet....
Ik denk dat je met 8.5% verhoging binnen CGI tot de uitzonderingen behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:21:
[...]

Mijn ervaring uit het verleden (geen garantie voor de toekomst) leert inderdaad dat je zelf kansen moet spotten om er vervolgens zelf iets mee te doen. Maar ... als je in 4 jaar tijd 50% salarisverhoging krijgt dan meen ik te kunnen concluderen dat het startsalaris te laag is geweest. Desalniettemin ... gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Of hij is diegene geweest die in drie jaar tijd van lvl 1 naar lvl 3 is doorgeschoten :P

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Of vier keer OPR1 en op 60% van zijn ijkpunt. En begonnen in de 20% flexibel-tijd.

[ Voor 29% gewijzigd door Cruise Control op 05-11-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:07:
Zoals dat nieuwe CV systeem. Oh nee, dat moet voor het einde van de week. :)
uitstel tot de 14e zag ik in de mail
(of tot een manager naast me staat met een doorgeladen shotgun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
peter00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:27:
[...]
(of tot een manager naast me staat met een doorgeladen shotgun)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Ik heb de mijne al ingevuld, toch die mail gekregen. Die shotgun bevat dus hagel. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Waar zijn de mooie tijden van vroeger toen je werkgever de C.V's bijhield, :z :z :z

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
LowLevel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:51:
Waar zijn de mooie tijden van vroeger toen je werkgever de C.V's bijhield, :z :z :z
Die zijn verdwenen toen Windows XP uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ehm...die tijd hebben we zelfs bij CMG niet gehad.....

ik heb ook geen pro.bleem met BIJwerken, dat hoort bij je werk en de aard van wat wij doen, maar wel met de zoveelste verherbouwing. De firma Biereco is er niets bij.

Je kunt erop wachten dat je dit binnen een jaar of twee nog een keer kan doen, of je nou idle bent of niet. Zonde van de tijd. Zeg nou zelf: hoeveel verschillende templates hebben we de laatste 10 jaar ingevuld..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:08:
Je kunt erop wachten dat je dit binnen een jaar of twee nog een keer kan doen, of je nou idle bent of niet. Zonde van de tijd. Zeg nou zelf: hoeveel verschillende templates hebben we de laatste 10 jaar ingevuld..?
Precies. Inhoudelijk verandert er niets aan mijn CV, kan elke manager zo voor mij aanpassen aan de nieuwe stijll. Zonde om dat door een kostbare consultant te laten doen.
Oh wacht, moet natuurlijk in eigen tijd 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:24:
[...]

Precies. Inhoudelijk verandert er niets aan mijn CV, kan elke manager zo voor mij aanpassen aan de nieuwe stijll. Zonde om dat door een kostbare consultant te laten doen.
Oh wacht, moet natuurlijk in eigen tijd 8)7.
Ik doe het binnenkort.. waarbij "binnenkort" een zelfde tijdsbestek is als mijn TL heeft aangegeven om binnenkort afspraak te maken.... 47 dagen en counting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik roep al jaren dat we naar een systeem toe moeten waarbij de CV data en de CV opmaak gescheiden worden. XML bestand om je data in op te slaan en een opmaak die de XML gewoon uitleest en er iets moois (of niet) van maakt.

Tegenwoordig kun je zo ook je Europass CV genereren, waarbij de PDF gelijk de XML data bevat. En de PDF kun je weer als input bij de generator gebruiken en dan krijg je gewoon de boel in de laatste opmaak. Scheelt een hoop werk.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
elsinga schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:11:
Ik roep al jaren dat we naar een systeem toe moeten waarbij de CV data en de CV opmaak gescheiden worden. XML bestand om je data in op te slaan en een opmaak die de XML gewoon uitleest en er iets moois (of niet) van maakt.

Tegenwoordig kun je zo ook je Europass CV genereren, waarbij de PDF gelijk de XML data bevat. En de PDF kun je weer als input bij de generator gebruiken en dan krijg je gewoon de boel in de laatste opmaak. Scheelt een hoop werk.
Heb ik ook eens geroepen. Zelfs voorgesteld als projectje voor collega's die idle zitten. Hoe moeilijk kan het zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
elsinga schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:11:
Die hoor ik vaker. Staat me bij dat ze in Belgie ook met zoiets bezig waren voor de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:10:
[...]

Die hoor ik vaker. Staat me bij dat ze in Belgie ook met zoiets bezig waren voor de overname.
Dan zou ik er maar niet aan beginnen >:)

Sorry, kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Ordina gebruikt dat al jaaaren. Een webapp waar je de hele rits in plain text kunt invullen. Druk op de knop en er komt een prachtige CV uit in PDF. Ik denk niet graag aan mijn Ordina tijd terug, maar hun CV applicatie was pico bello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Kan inderdaad voor een stelletje web developers geen probleem zijn. Even aanvinken welke werkervaringsblokjes je wel en niet wil, kun je of dingen samenvatten of niet, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Logiecaan schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat je met 8.5% verhoging binnen CGI tot de uitzonderingen behoort.
Vast hele goede connecties binnen het bedrijf ;-) Ik zou er maar niet mee te koop lopen want ongeacht je prestatie, je krijgt nu alleen op basis van het ijkpunt een eventuele verhoging.

Ik heb nu ook al 2 jaar een goede beoordeling van de klant (met een speciale bedank mail) maar CGI maakt het gewoon tot volgens verwachting en dus in die jaren voor het eerst 100 euro erbij !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zit vandaag voor het eerst in maanden weer 'ns in Arnhem en dat kantoor is mooi opgeknapt zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Logiecaan schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:38:
[...]

Heb ik ook eens geroepen. Zelfs voorgesteld als projectje voor collega's die idle zitten. Hoe moeilijk kan het zijn...
Dat projectje is/was er op basis van Java/AngularJS, heb er zelf aan meegewerkt (doorstart van een idle-project dat in 2013 is geparkeerd toen de idle-medewerkers een billable functie hadden gevonden).

alleen het probleem met veel van die idle-projectjes is gebrek aan (architecturele) sturing, seniority (meestal zijn het de onervaren medewerkers die lang idle zijn en op zo'n projectje worden gezet), kennis mbt gekozen technieken/framework en commitment (medior/ervaren medewerkers op zo'n projectje zijn vaak snel doorgestroomd naar een billable functie = meer bezig met CV, refreshen van LARA etc ).

Resultaat: weinig progressie, blijft liggen als er weinig mensen idle zijn etc.

Zolang er geen geld uitgetrokken wordt om een paar seniors/mediors billable aan zo'n programma te laten werken (die nu en dan worden bijgestaan door idle-personen), zit er te weinig schot in.

Mijn persoonlijke ervaring:
Er zat op zich potentie in. Er was al een groot deel vd frontend gemaakt in AngularJS, maar dat is toch lastig goed te begrijpen als je er compleet blanco in gaat. de backend moest echter volledig herbouwd worden ivm gewijzigde framework-keuzes. En dan is het zonder sturing lastig om te bepalen hoe en wat.
Een groot deel van mijn tijd was ik bezig met tutorials/inlezen op de gebruikte technieken dan echt meters maken.
Gezien mijn situatie (ex-masterclasser) een prima leer-traject, maar als het (kleine) team enkel uit mensen bestaat die geen ervaring met AngularJS, architectuur & Spring hebben, dan is er gewoon een langzame progressie.
En toen in korte tijd 2 vd 3 een billable klus kregen is het volgens mij weer op de plank beland.

[ Voor 27% gewijzigd door Metaalhoofd op 06-11-2014 12:56 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Ik zie een opportunity: CV app tot service maken en die dan in de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Surpherman schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:34:
Ik zie een opportunity: CV app tot service maken en die dan in de markt zetten.
Ik zou mijn mond houden en voor mezelf beginnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Metaalhoofd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:32:
Dat projectje is/was er op basis van Java/AngularJS, heb er zelf aan meegewerkt (doorstart van een idle-project dat in 2013 is geparkeerd toen de idle-medewerkers een billable functie hadden gevonden).
Die idle medewerkers werken niet eens meer bij CGI ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Iemand al opgevallen dat de lease auto's fors duurder zijn geworden? Scheelt zo maar gemiddeld 50 euries netto per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Hogere brandstofbijdrage?
Inabubble schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:14:
Iemand al opgevallen dat de lease auto's fors duurder zijn geworden? Scheelt zo maar gemiddeld 50 euries netto per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

makes sense met die dalende olie- en benzineprijzen.... :|

zal wel iets met Wiebes' z'n bijtellingsplannen en het counterplan van de Leaseboeren te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

snelkeuze0017 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:08:
Ik zou mijn mond houden en voor mezelf beginnen *O*
wat dacht je van die portfolio app van een week geleden? ook een gemiste kans waar mee te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:47:
[...]

makes sense met die dalende olie- en benzineprijzen.... :|

zal wel iets met Wiebes' z'n bijtellingsplannen en het counterplan van de Leaseboeren te maken hebben.
Nou dat denk ik niet. Mijn C-max is per september verwerkt in de administratie en is nu zo'n 70 euro duurder in de totale leaseprijs.

Maakt 'm dat aantrekkelijker voor overname? ;) 20% en flink goedkoper dan als je 'm nu zou bestellen.

Anyway, los van het pluggen van mijn auto, ik heb de OR even een mailtje gestuurd om ze hierop te attenderen, misschien handig als nog een paar mensen dat doen? Weten we zeker dat ze het nieuws krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij ook opgevallen met die leaseprijzen. Zie dat de cgi special ook flink duurder is :(.

Zou het kunnen komen doordat mensen meer prive rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Misschien gaat daar de plotse all staff call wel over begin volgende week ;)

Al denk ik meer aan 2 andere mogelijke onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Een call tussen 8:30 en 9:00u. Wie verzint dat? Ik ben dan onderweg of al binnen bij de klant. Beetje afhankelijk van mijn weekend en het verkeer. ;)

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53
Wijnands schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:04:
[...]

Nou dat denk ik niet. Mijn C-max is per september verwerkt in de administratie en is nu zo'n 70 euro duurder in de totale leaseprijs.

Maakt 'm dat aantrekkelijker voor overname? ;) 20% en flink goedkoper dan als je 'm nu zou bestellen.

Anyway, los van het pluggen van mijn auto, ik heb de OR even een mailtje gestuurd om ze hierop te attenderen, misschien handig als nog een paar mensen dat doen? Weten we zeker dat ze het nieuws krijgen
Ik heb ze ook al geattendeerd. Mijn Octavia is kale leaseprijs 140 euro duurder geworden (wtf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Laatst online: 07-07 08:55
Zo dring je het gebruik van lease autos wel terug (doelstelling gehaald) en het personeel gaat naar de groenere weidde (good cow shit)

Mooi voorbeeld van operatie geslaagd patient er tussen uit gepiept. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ed73 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:26:
[...]

Ik heb ze ook al geattendeerd. Mijn Octavia is kale leaseprijs 140 euro duurder geworden (wtf).
Sterker nog.....

Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/a3/a32c608af64ab319962bda9f20bd6eb52f8d5ee7a45020d56c7b57f591537bb3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat doet een Focus 1.6 TDCi aan eigen bijdrage? (oudgedienden weten dat de norm-auto een Focus Ghia was, dan weet je meteen het saldo van de versoberingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

OK. back to cynimode. }:|

we zitten nog op 2500, de beoogde krimpdoelstelling is niet gehaald. Meer inkomsten, minder CO2 en minder personeelskostenkosten voor FY2015.

In India krijgen ze ook geen leaseauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Iemand nog naar de OR teleconf over de pensioenen geluisterd? Nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Inabubble schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:14:
als ze echt zo veel duurder geworden zijn dan zou de leasenorm aangepast moeten worden. Dit hoort automatisch te gebeuren bij een stijging van het gemiddelde tarief van meer dan 2% geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als ik terugkijk naar mijn leaseauto's, dan zat de norm in 2007 op dik 700 euro. Zou naar 850 a 900 moeten indexeren. OMS L2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
WTF!!!

Vanaf het afgelopen voorjaar tot en met vorige maand schommelde de leaseprijs van de populaire 14% Skoda Octavia Combi stabiel rond de EUR 700,--. Dat is deze maand gestegen naar EUR 850,--. De catalogusprijs is ongewijzigd.

Probeert de leasemaatschappij hier met woekerprijzen flink te verdienen aan de eindejaarsrun op deze auto's? Of heeft CGI in het onderliggende spreadsheet de leaseprijs met 20% verhoogd om stijgende personeelskosten (salarisverhoging/pensioenregeling) te dekken?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

elsinga schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:15:
Iemand nog naar de OR teleconf over de pensioenen geluisterd? Nog nieuws?
Die is volgende week donderdag pas :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens Leaseplandirect:

* Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Ambition 5d, 48 maanden / 35.000 km/jaar ==> 525 per maand excl BTW en brandstof (de 3.000 extra kilometer t.o.v. de CGI norm streep ik voor het gemak weg tegen de wat duurdere verzekering en vervangend vervoer bij CGI).

Tel daarbij:
* Diesel. Officieel verbruik is 3.8 / 100, ik reken met 5 / 100. Diesel kost gemiddeld 1.20 per liter excl BTW. ==> 160 per maand
* BTW-correctie omdat de auto ook prive wordt gebruikt. 2.7% over 26.600 ==> 60 per maand

Totaal plaatje: 745 per maand.

In het verleden is al vaker gesuggereerd dat CGI een eigen marge op de leaseauto's zou leggen, maar dat liet zich meestal herleiden naar onjuiste vergelijking (doorgaans de BTW vergeten, of zich verkeken op de voorwaarden van de lease zoals vervangend vervoer en verzekering zonder eigen risico).

Nu is het verschil echter zodanig, dat ik het ook niet meer kan dichten. IMHO heeft CGI hier toch wel wat uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Voor de mensen die nu wat nieuws moeten uitzoeken... c-max? Iemand? :$

* Wijnands gaat vandaag wel even op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 06:58:

Thnx Wijnands! Keep us in the loop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou!

ICT-project van het jaar in de publieke sector
Nederlandse Whereabouts-app gaat wereldwijd (Het World Anti-Doping Agency, De Nederlandse Dopingautoriteit, NOC*NSF, InnoSportNL en CGI)

We hebben er toch eentje. @Reneger: Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Bij de laatste leaseregeling wijziging werd verkondigd dat de auto's relatief wat goedkoper werden en dat daarmee de maandelijkse bijdrage wel naar beneden kon. Dit is dus een zeer tijdelijke actie geweest, terwijl dit als definitief werd voorgesteld.
De leaseprijzen zijn nu met CGI opslag, extra betalen voor buitenlandse kilometers en verlaagde bijdrage redelijk absurd. Als je door veel zakelijke kilometers en de maximering van de kilometer vergoeding in een leaseauto geforceerd wordt, ben je gewoon ernstig gedupeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mensen, vergeet niet dat er ook gewoon sprake kan zijn van een foutje ergens. Wat we nu zien is reden om ernstig verontrust te zijn maar nog niet om heel boos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53
Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:37:
Mensen, vergeet niet dat er ook gewoon sprake kan zijn van een foutje ergens. Wat we nu zien is reden om ernstig verontrust te zijn maar nog niet om heel boos te worden.
Kan inderdaad een foutje zijn, maar het lijkt mij toch wel als je een nieuwe load doet, dat je toch even wat controleert en test.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 06:58:

C-Max is mij te klein achterin. Grand C-Max kan. Maar als er geen Mondeo te leasen valt voor een redelijk bedrag is de Octavia Combi voor mij momenteel de enige optie. Gelukkig moet ik nog 50k/1.5jaar.

Ben wel benieuwd waar dit vandaan komt, dus als je dat te weten kunt komen... graag! Nog meer onrust zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

worden jullie ook al na 3 minuten of zo uit weblinks gekieperd? Ik word daar zoooooo moe van. :( Of ik nou mn mail lees of iets invul, danwel idle naar mn scherm zit te staren, maakt niet uit.

heb al gekeken of t aan t netwerk van de klant ligt, maar thuis is t ook zo. Dat PSA ding invullen gaat straks al helemaal niet als ik zo doorheen scan. Kost wel iets meer dan drie minuten

Voor degenenen die PSA al hebben bijgewerkt, hoeveel tijd kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:37:
Misschien is het een weddenschap, kijken hoe snel er in dit topic over gesproken wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Misschien de doorberekening van de houderschapsbelasting?
Pagina: 1 ... 178 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.