Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMG1995 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:51:
[...]

100 euri brutto is dus 24 euri netto erbij :(
Optie 1? Dan is het dus eigenlijk 49 euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
Hier ook 100-52-25.....
En het zou inderdaad het stuwmeer(tje) kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Hoe zit het eigenlijk met de PPP... Krijg je die nog uitbetaald als je per 1 januari uit dienst gaat..?? Of is het gunstiger om per 1 februari uit dienst te gaan..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divers schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:52:
Het salaris is bij mij ook hoger dan verwacht.

Ze zullen toch niet zonder enige communicatie weer vakantiedagen afgekocht hebben???
Is wel communicatie over geweest zie ik. Mailtje van 24 september jl
"
als je per 1 oktober 2013 akkoord bent gegaan met de nieuwe CGI arbeidsvoorwaarden en er op grond van het arbeidsvoorwaardenprotocol 2.1 “stuwmeer” dagen zijn afgekocht, dan geldt het volgende:
Per oktober 2014 zal het tweede deel van de afkoop van stuwmeerdagen plaatsvinden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectZ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:54:
Hoe zit het eigenlijk met de PPP... Krijg je die nog uitbetaald als je per 1 januari uit dienst gaat..?? Of is het gunstiger om per 1 februari uit dienst te gaan..??
Maakt niet uit daar het FY14 loopt van oktober 2013 tot oktober 2014. Kortom je heb er dus recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Volgens mij hoorde ik hier andere geluiden van vertrekkende collega's die er nog wel op gerekend hadden maar hem niet hadden gekregen.... Weet alleen niet meer of die per 1 januari of 1 december weg gingen... Vandaar de vraag...

Was dan niet een voorwaarde van uitbetaling van de PPP... Dat je nog op <een bepaalde datum> in dienst moest zijn...??

[ Voor 21% gewijzigd door DirectZ op 24-10-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Je krijgt m alleen als je nog in dienst bent op het moment van uitbetalen. Kies dat moment dus zorgvuldig....of blijf bij ons :)

[ Voor 8% gewijzigd door marcelmg2 op 24-10-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:58:
Je krijgt m alleen als je nog in dienst bent op het moment van uitbetalen. Kies dat moment dus zorgvuldig....
Uitbetaling PPP in December 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Maakt niet uit daar het FY14 loopt van oktober 2013 tot oktober 2014. Kortom je heb er dus recht op.
Dat zou ik niet te hard roepen. Volgens mij moet je in dienst zijn op het moment van uitbetalen en staat dat ergens ook zo in de AVW.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Salary slip is er, het 'extraatje' bij mij is inderdaad de uitbetaling stuwmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Optie 1 of 3, onkostenvergoeding omlaag?
Optie 3 loonstrook is ongewijzigd.

Brandstof buitenland tijdens de vakantie in juli en augustus is in augustus en september correct verrekend. De Shell Motorist App heeft goed geholpen in het buitenland!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Bij mij ook stuwmeer. Wist overigens niet dat ik die nog had, dacht het opgemaakt te hebben

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Is wel communicatie over geweest zie ik. Mailtje van 24 september jl
"
als je per 1 oktober 2013 akkoord bent gegaan met de nieuwe CGI arbeidsvoorwaarden en er op grond van het arbeidsvoorwaardenprotocol 2.1 “stuwmeer” dagen zijn afgekocht, dan geldt het volgende:
Per oktober 2014 zal het tweede deel van de afkoop van stuwmeerdagen plaatsvinden."
8 oktober jl. is er een mail achteraan gekomen dat ze bij nader inzien de stuwmeer dagen toch niet in oktober zouden uitbetalen maar pas in april 2015, ténzij je daar achteraan een mail stuurde dat je ze tóch in oktober uitbetaald zou willen hebben. En nu komt ie...ik heb geen mail gestuurd (wilde mn dagen eind dit jaar gaan gebruiken) en toch zijn m'n stuwmeerdagen afgekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mailtje naar mijn TL is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:18:
Mailtje naar mijn TL is onderweg.
Tegen de tijd dat jij hier deze melding maakte, zal die wel al in zijn/haar inbox aangekomen zijn. Zo traag zijn de mail systemen ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireSonus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

8 oktober jl. is er een mail achteraan gekomen dat ze bij nader inzien de stuwmeer dagen toch niet in oktober zouden uitbetalen maar pas in april 2015, ténzij je daar achteraan een mail stuurde dat je ze tóch in oktober uitbetaald zou willen hebben. En nu komt ie...ik heb geen mail gestuurd (wilde mn dagen eind dit jaar gaan gebruiken) en toch zijn m'n stuwmeerdagen afgekocht 8)7
Correct. Ik dacht dat dit alleen betrekking had op die anciënniteitdagen... Blijkbaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Correct. Ik dacht dat dit alleen betrekking had op die anciënniteitdagen... Blijkbaar dus niet.
Je bent met optie 1 overeengekomen stuwmeerdagen en anciënniteitdagen te verkopen. Waarom zou je het dan niet direct laten uitbetalen maar in plaats daarvan het bij CGI twee jaar op de rekening laten staan?

Alle gestelde fiscale voordelen van verrekening via een mandje (als dat ooit nog gaat komen?!) heb je ook als je dezelfde zaken in eigen beheer regelt! Het voordeel van het mandje is dat het minder administratie met zich meebrengt en dat CGI deze administratie gaat verzorgen. Als je het zelf had geregeld, had het in 2013 al in je pensioenpot kunnen zitten, in je belastingaangifte van 2013 verwerkt kunnen worden en vanaf 2013 voor je pensioenopbouw kunnen renderen.

Je bent een dief van je eigen portemonnee door te wachten op het mandje van CGI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Je bent met optie 1 overeengekomen stuwmeerdagen en anciënniteitdagen te verkopen. Waarom zou je het dan niet direct laten uitbetalen maar in plaats daarvan het bij CGI twee jaar op de rekening laten staan?

Alle gestelde fiscale voordelen van verrekening via een mandje (als dat ooit nog gaat komen?!) heb je ook als je dezelfde zaken in eigen beheer regelt! Het voordeel van het mandje is dat het minder administratie met zich meebrengt en dat CGI deze administratie gaat verzorgen. Als je het zelf had geregeld, had het in 2013 al in je pensioenpot kunnen zitten, in je belastingaangifte van 2013 verwerkt kunnen worden en vanaf 2013 voor je pensioenopbouw kunnen renderen.

Je bent een dief van je eigen portemonnee door te wachten op het mandje van CGI!
Als ik het nu ga laten uitbetalen dan gaat er flink wat geld naar Dijsselbloem en co. Dus dan maar even stallen op de rekening van GGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

precies. mijn advies: bruto overhevelen naar een pensioen rekening, bij voorkeur zonder je eigen interventie. Scheelt belasting

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als je het zelf in je pensioenpot stopt (wat velen via het mandje voor ogen hebben omdat dit fiscaalvriendelijk kan) krijg je van Dijsselbloem en co hetzelfde wat je aan loonbelasting betaalt aan aftrek/subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
OutofFocus schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:31:
En niet vergeten dat de netto onkostenvergoeding per 1-10 ook nog met € 25 naar beneden gaat.
Van de € 100 verhoging hou je dan zo'n € 26 extra over.
Helaas, ik heb slecht € 25 netto meer gekregen.
Net niet voldoende om het bij de Mac met z'n vieren te gaan vieren.
Nog slechts één maand en dan ben ik van deze teleurstelling af.

Ik heb nog een benzineauto ter overname. Met 20% bijtelling.
Nog 2 jaar of 69.000 km (of 3 jr met verlenging) te gaan.
Kost € 130 netto per maand als je full-time werkt.
Wie maakt me los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

OutofFocus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:19:
[...]

Helaas, ik heb slecht € 25 netto meer gekregen.
Net niet voldoende om het bij de Mac met z'n vieren te gaan vieren.
Daarvoor zijn de euroknallers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Reneger schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Speciaal voor CGI personeel...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Idd. 25 hamburgers noem ik toch wel een flinke maaltijd waar je met zn 4en van kunt eten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als ik het nu ga laten uitbetalen dan gaat er flink wat geld naar Dijsselbloem en co. Dus dan maar even stallen op de rekening van GGI.
P.S.

Omdat je bent overeengekomen de dagen te verkopen, zul je vroeg of laat ALTIJD loonbelasting moeten betalen. Collega's die van hun tegoed uit het mandje vakantiedagen hebben gekocht, hebben dit al op de loonstrook ervaren.

Alleen als er een even grote aftrekpost tegen over staat (bijvoorbeeld via het mandje een pensioenstorting) mag je dit met gesloten beurzen met de ficus verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Iemand nog naar Sake bij BNR geluisterd vandaag?

[ Voor 7% gewijzigd door peter00 op 24-10-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:20:
Iemand nog naar Sake bij BNR geluisterd vandaag?
Nee. Hij verteld toch niets wat voor ons nieuw is en hij kan dat soort dingen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Zo zeg, wat ligt er een achterlijk dure folder bij het oud papier. Hoe verzinnen ze het. Dat gaat echt ongelezen de papierbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kauwgom is lekker en de kids vonden het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Vriendin was inderdaad erg blij met de Kauwgum, het verhaal ligt voor nu in de papierbak en als ik op BNR een spot hoor waar mijn klant erover zou kunnen doorvragen haal ik het er weer uit, ik gooi het nog niet weg.
Een mailing van wat CGI kan is natuurljik maar 0,1% van de energie die ze de afgelopen twee jaar in hun personeel hadden moeten stoppen ipv alles in excel ... maar ach wie weet komen de presentaties aan het personeel ook nog eens :+

CGI vraagt aan Concultant: geef factsheet aan klant
Consultant geeft factsheet aan klant.
Klant zegt mooi verhaal, vertel me meer
Consultant zegt : ik weet ook niet meer dan wat er in de fact sheet staat, ik regel een afsprak met sales
Sales MGR belt klant en mag komen (!)
Klant: Ik wil wel meer weten maar die consultant weet niets en daar wil ik een lager tarief voor, hij kan niet meedenken.
...
...

Practice lead: I want to leave the matrix.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Kauwgum is voor scholieren en pijpfitters met een petje verkeerd om. Ik zie mezelf al in pak kauwend op een stukje bedrijfsrubber bij de klant aan tafel. Lekker professioneel.

Oh wacht, we moesten verjongen. Demografie is voor statistici, niet voor spreadsheetridders met een marge-KPI

je was nog wat vergeten... :+
franssie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:29:
[Sprookjesmode]
Klant zegt mooi verhaal, vertel me meer
Consultant zegt : ik weet ook niet meer dan wat er in de fact sheet staat, ik regel een afsprak met sales
Sales MGR belt klant en mag komen (!)
[/Sprookjesmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

franssie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:29:

Consultant zegt : ik weet ook niet meer dan wat er in de fact sheet staat,
Iedereen gaat zich nu toch vrijwillig en in eigen tijd zich verdiepen in de materie zodat die ook sales kan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

bakkerl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:49:
[...]

Iedereen gaat zich nu toch vrijwillig en in eigen tijd zich verdiepen in de materie zodat die ook sales kan gaan doen...
Uiteraard. Anders word je er later bij je review alsnog op afgerekend dat je niet eens het werk van Sales ook kan doen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

avotar schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 06:51:
Uiteraard. Anders word je er later bij je review alsnog op afgerekend dat je niet eens het werk van Sales ook kan doen.
Net zoals afgelopen review... Dus eigenlijk geen verandering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
snelkeuze0017 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:30:
Zo zeg, wat ligt er een achterlijk dure folder bij het oud papier. Hoe verzinnen ze het. Dat gaat echt ongelezen de papierbak in.
Inderdaad... doodzonde van de bomen die er voor gesneuveld zijn. Een bedrijf dat de buitenwereld probeert wijs te maken hart voor het milieu te hebben, zou dit gewoon via de e-mail moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:58:
Inderdaad... doodzonde van de bomen die er voor gesneuveld zijn. Een bedrijf dat de buitenwereld probeert wijs te maken hart voor het milieu te hebben, zou dit gewoon via de e-mail moeten doen.
Degenen die dit bedenken hebben goed naar Loes Luca gekeken : " Milieu? ik kom uit een uit-ste-kend milieu..!"

[ Voor 9% gewijzigd door peter00 op 27-10-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

Degenen die dit bedenken hebben goed naar Loes Luca gekeken : " Milieu? ik kom uit een uit-ste-kend milieu..!"
_O- blijft een geweldig actrice.

Gemopper terzijde, ik zou graag een app hebben waarin ik snel kan opzoeken wat we hebben in een bepaalde expertise of productlijn zodat ik als het voorkomt dat ding kan openen, snel de relevante factsheet vinden en kan doormailen ipv op het intranet moeten spitten en pas na enkele dagen de potentiele klant de relevante info kan doorsturen.
Scheelt papier, kun je af en toe updaten en is effectiever denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:49:
Gemopper terzijde, ik zou graag een app hebben waarin ik snel kan opzoeken wat we hebben in een bepaalde expertise of productlijn zodat ik als het voorkomt dat ding kan openen, snel de relevante factsheet vinden en kan doormailen ipv op het intranet moeten spitten en pas na enkele dagen de potentiele klant de relevante info kan doorsturen.
Scheelt papier, kun je af en toe updaten en is effectiever denk ik.
Kijk, dat is nou een prima idee! Zo'n app zou inderdaad pas nuttig zijn. Altijd voorzien van de laatste (product/service/contact) info.

Dat zijn ook vragen die je bij een klant krijgt: "hebben jullie ook expertise in XYZ?", waarop ik vaak moet antwoorden dat ik daar even voor moet bellen. Voordat je dan de juiste persoon hebt gaat vaak ook veel tijd overheen.

in de ideeenbus. Mijn support heb je. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee maar die app bestaat al een tijdje genaamd CGI Portfolio.
Net weer even op geklikt. Het kan wel even een update gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Als je in september nog een paar vakantie dagen overhad, worden die in oktober uitbetaald ipv meegenomen naar het nieuwe jaar?

Ik had over FY 2014 nog max 3 dagen over (die ik graag mee wilde nemen naar FY2015), maar zie op mijn salarisstrook een bepaald bedrag staan met omschrijving 'afkoop stuwmeer'.
Er is natuurlijk ook nergens een mogelijkheid om in te zien hoeveel vakantiedagen ik heb.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Metaalhoofd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:43:
Als je in september nog een paar vakantie dagen overhad, worden die in oktober uitbetaald ipv meegenomen naar het nieuwe jaar?

Ik had over FY 2014 nog max 3 dagen over (die ik graag mee wilde nemen naar FY2015), maar zie op mijn salarisstrook een bepaald bedrag staan met omschrijving 'afkoop stuwmeer'.
Er is natuurlijk ook nergens een mogelijkheid om in te zien hoeveel vakantiedagen ik heb.
Nee, die worden niet uitbetaald, uitbetaling stuwmeer is nog van AV ronde.

Je kan het inderdaad niet zelf zien, maar je TL wel, die kan je een excel sheet opsturen met heel overzicht met je saldo en wat je rechten uit het verleden zijn.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
SithWarrior schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Nee, die worden niet uitbetaald, uitbetaling stuwmeer is nog van AV ronde.

Je kan het inderdaad niet zelf zien, maar je TL wel, die kan je een excel sheet opsturen met heel overzicht met je saldo en wat je rechten uit het verleden zijn.
Maar dat is vreemd, want ik werk pas bij CGI sinds september 2013, die maand geen vrij genomen en ik had in de salarisstrook van oktober 2013 ook al iets met omschrijving 'afkoop stuwmeer'.

Dus welk stuwmeer kan er afgekocht zijn, behalve dan de vakantie rechten over september 2013 respectievelijk de overgebleven rechten over FY 2014

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Metaalhoofd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Maar dat is vreemd, want ik werk pas bij CGI sinds september 2013, die maand geen vrij genomen en ik had in de salarisstrook van oktober 2013 ook al iets met omschrijving 'afkoop stuwmeer'.

Dus welk stuwmeer kan er afgekocht zijn, behalve dan de vakantie rechten over september 2013 respectievelijk de overgebleven rechten over FY 2014
Dat klinkt inderdaad vreemd, maar het zouden niet de dagen van FY2014 moeten zijn igg. Ik zou even een overzicht opvragen bij je TL :) en daarna HR de nodige vragen stellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:07:
Leuk idee maar die app bestaat al een tijdje genaamd CGI Portfolio.
Net weer even op geklikt. Het kan wel even een update gebruiken.....
waar vind ik dat ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:15:
[...]

waar vind ik dat ding dan?
Ik mail je zo :).

App is niet uit onze pijplijn. Distributieplatform wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb 'm geinstalleerd. De nieuws app werkt heel aardig, de portfolio app is aan een 2.0 versie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:49:
Ik heb 'm geinstalleerd. De nieuws app werkt heel aardig, de portfolio app is aan een 2.0 versie toe.
Eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:25
Reneger schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:21:
[...]

Ik mail je zo :).

App is niet uit onze pijplijn. Distributieplatform wel.
App ook beschikbaar voor android?

Waarschijnlijk niet aangezien CGI android niet ondersteund wegens privacy redenen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Stiekem wel ;) iOS en Android wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was ik ook wel verbaasd over ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verschil in NL & Corp beleid. In de Corp appstore (die niet voor Android is) staat trouwens ook een Solutions Portfolio app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Iemand nog gehoord of de 'dialoog' met Henk gisteren is doorgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vandaahl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:10:
Interessant. Nee, niks gehoord maar ik ben ook geen partij erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Vandaahl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:10:
Ja, die dialoog is doorgegaan. Maar ik ga er op dit forum niet te veel over vertellen, behalve dat het een echte dialoog was. De bij mij bekende optie 3 members (+/- 340) zullenin de loop van vandaag een samenvatting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Logiecaan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:01:
[...]

Ja, die dialoog is doorgegaan. Maar ik ga er op dit forum niet te veel over vertellen, behalve dat het een echte dialoog was. De bij mij bekende optie 3 members (+/- 340) zullenin de loop van vandaag een samenvatting krijgen.
:D :D :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
Iedere optie 3 member krijgt er 20% verhoging bij. Dit ter compensatie van het onterecht gegeven 'buitengesteld' gevoel en de waardering voor de volharding waarmee uiteindelijk de blinde vlek van het management kon worden gecorrigeerd....

<...plop ...>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
brigges schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:39:
Iedere optie 3 member krijgt er 20% verhoging bij. Dit ter compensatie van het onterecht gegeven 'buitengesteld' gevoel en de waardering voor de volharding waarmee uiteindelijk de blinde vlek van het management kon worden gecorrigeerd....

<...plop ...>
Je bent iets vergeten. Zet er nog even <DroomLekkerVerder></DroomLekkerVerder> bij.
:P

But seriously. Als je in de groep zit, dan krijg je later ons verslag. Zit je er niet in, maar ben je wel geïnteresseerd, stuur me dan je CGI email adres in een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Logiecaan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Je bent iets vergeten. Zet er nog even <DroomLekkerVerder></DroomLekkerVerder> bij.
:P

But seriously. Als je in de groep zit, dan krijg je later ons verslag. Zit je er niet in, maar ben je wel geïnteresseerd, stuur me dan je CGI email adres in een DM.
Hier handiger om te melden als die verzonden is.. Kun je tenminste controleren of je wel of niet in die groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
bakkerl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:59:
[...]

Hier handiger om te melden als die verzonden is.. Kun je tenminste controleren of je wel of niet in die groep zit.
Gaan we zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Logiecaan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:01:
[...]

Bedankt, ik wacht de mail af.

Hulde voor het initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

DM sent.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er zijn van die dagen dat ik dit bedrijf zo :r ben! Dat gedoe altijd om projectcodes! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:34:
Er zijn van die dagen dat ik dit bedrijf zo :r ben!
*knijp me zelf*.. nope echt wakker... ben jij dat Wijnands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
bakkerl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Functioneel klagen om niet geheel ongeloofwaardig te lijken..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Ja... ben ook maar een mens. Ik ben graag met mijn vak bezig en niet met allerlei administratieve rompslomp. Teller voor deze maand staat al op 7 uur.
DirectZ schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:54:
[...]

Functioneel klagen om niet geheel ongeloofwaardig te lijken..??
Wat is daar het nut van voor mij?

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 30-10-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
Wijnands schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:59:
[...]
Ik ben graag met mijn vak bezig en niet met allerlei administratieve rompslomp.
Is dit niet inherent aan het vak?

Als ik echt met vak bezig wil zijn pak ik soldeerbout en ga knutselen aan mijn Arduino en Raspberry.
Maarja lvl 3 bereik je daar niet zo bijster snel mee, laat staan level 4 :)

Kunnen we geen CGI dienst verzinnen rond een Arduino / Raspberry omgeving. Heb genoeg ideeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Voor level 5 en 6 volstaat een Excel cursus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
IjsbeerPigu schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:16:
Voor level 5 en 6 volstaat een Excel cursus...
Je vergeet houtbewerking voor die eikenhouten plaat die ze soms voor hun neus hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Dan heb je meer succes met lassen of betonplaat gieten.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
LowLevel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:00:
Dan heb je meer succes met lassen of betonplaat gieten.
ROFL :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Het verslag van ons gesprek met HR is zojuist verstuurd. Iedereen in de BCC. De afgevaardigden van HR hebben ons verslag als CC ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Fijn dat Canada niet begrijpt dat je kiest voor iets wat als totaalplaat er beter uitziet dan de voorgestelde optie 1. En dat heeft niets met PPP en SPP te maken!

Toch bijzonder: Door het management wordt je een keuze geboden, maar als je dan kiest ben je opeens niet loyaal?

|:(

[ Voor 40% gewijzigd door Vandaahl op 30-10-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dank! Ik ben benieuwd of de nieuwe HR man Henk Zeilstra er bij Sake c.s. wel doorheen breekt. Eerste signalen sinds zijn in diensttreding op 1 september jl. zijn positief.

De vorige HR man Ron Bijkersma was er al snel op stukgelopen. Het is ook een hele opgave om een kortzichtige managementcultuur van angst, verdeel en heers om te gaan buigen. Laten we kritisch blijven en vooral MSAP gebruiken om ongenoegen kenbaar te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Nou ja, blijkbaar heeft de NL board de keuze niet aan ze kunnen uitleggen (of wel, maar wil HR die niet toelichten?)

Alles bij elkaar klinkt het als een dialoog. Of er wat constructiefs uitkomt, daar heb ik mijn vraagtekens bij. Ik geloof er niet echt in. Het klinkt toch weer gewoon als een zoethoudertje om tijd te rekken en goede billable medewerkers zo lang mogelijk, met beperkte middelen, binnenboord te houden.

[ Voor 56% gewijzigd door Vandaahl op 30-10-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Vandaahl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:18:
Nou ja, blijkbaar heeft de NL board de keuze niet aan ze kunnen uitleggen (of wel, maar wil HR die niet toelichten?)
Dat zullen we nooit weten, tenzij de board duidelijkheid wil geven waarom die keuze zo is gemaakt. En dat zal niet gebeuren
Vandaahl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:18:
Alles bij elkaar klinkt het als een dialoog. Of er wat constructiefs uitkomt, daar heb ik mijn vraagtekens bij. Ik geloof er niet echt in. Het klinkt toch weer gewoon als een zoethoudertje om tijd te rekken en goede billable medewerkers zo lang mogelijk, met beperkte middelen, binnenboord te houden.
Het voelde ook als een dialoog. Voorlopig ga ik uit van de goede bedoelingen. Maar begrijp je opmerkingen volledig. Wat het gesprek betekent is voor iedereen weer anders, denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Logiecaan op 30-10-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik weet niet of ik er een dialoog in lees. Eerder een herhaling van de argumenten die ze al eerder hebben geuit. SPP en PPP goede voorwaarden? Laat me niet lachen, Dat is omruilen van vastigheid voor onzekerheid. Het zijn de eerste twee jaar gegarandeerde posten, maar reken er maar niet op dat deze in de toekomst veel zullen uitbetalen. De targets staan op onreële hoogtes en als die niet worden gehaald kunnen we die extra's dus echt vergeten.

En de achteruitgang in ancieniteitsdagen en en de (toch al matige) pensioenvoorwaarden raken vooral de oudere werknemers waarvan er veel (ik nog niet) al lang in dienst zijn bij dit bedrijf.

Ik vraag me af waar de loyaliteit van het bedrijf naar deze medewerkers is gebleven?

Het is overigens wel duidelijk waarom de board heeft gekozen om de optie drie medewerkers buiten de loonrondes te laten. Dat is gewoon een kwestie van optie drie medewerkers pesten. Niets meer en niets minder. Ze hebben de indruk dat ze naar Canada toe voor schut staan door ons en proberen om gewoon ons op deze manier terug te pakken.

Daar hebben we geen nep dialoog voor nodig.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Of het terugpakken is weet ik niet. Dat zal toch niet?
Voor mij voelt het meer als een soort chantage om je toch over de streep te trekken. Dat zal echter niet goed uitpakken. Voor mijzelf geldt dat als de grens is bereikt, ik elders verder zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik wil best voor optie 1 tekenen, maar alleen als ik er met mijn gegarandeerde inkomen niet op achteruit ga, Dat betekent dus dat ze met een beter loonoffer moeten komen dan dat ze hebben gedaan in hun voorstel. Dat heb ik duidelijk en expliciet gecommuniceerd, maar daar wilden ze niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

LowLevel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:18:
Ik wil best voor optie 1 tekenen, maar alleen als ik er met mijn gegarandeerde inkomen niet op achteruit ga, Dat betekent dus dat ze met een beter loonoffer moeten komen dan dat ze hebben gedaan in hun voorstel. Dat heb ik duidelijk en expliciet gecommuniceerd, maar daar wilden ze niet op in gaan.
Blijft dat alle optie3 members ieder hun eigen afweging hebben gemaakt en allemaal hun eigen bezwaren hadden. Op dat 'op te lossen' zouden er toch weer indivuele afspraken gemaakt moeten worden. Daar waar ze juist vanaf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
Hoe zit het eigenlijk met de eindafrekening?

Ik ga per 31-12 weg.
Wordt er vakantiegeld inghouden (zo ja hoe lang)?
Of loopt vakantiegeld per kalenderjaar?

Komt er een naheffing in januari? Of wordt e.e.a. al verrekend in december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

brigges schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:07:

Kunnen we geen CGI dienst verzinnen rond een Arduino / Raspberry omgeving. Heb genoeg ideeen :)
ik doe mee. ook ik heb wel wat ideeen. heb hier een RPi B+ en een BananaPi :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

We hebben een afstudeerder in HD die druk bezig is met een RPi :) (En nog een zootje randapparatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
Reneger schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:19:
We hebben een afstudeerder in HD die druk bezig is met een RPi :) (En nog een zootje randapparatuur)
De Java masterclassers hebben ook een rPi gekregen.
bakkerl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:50:
[...]
Blijft dat alle optie3 members ieder hun eigen afweging hebben gemaakt en allemaal hun eigen bezwaren hadden. Op dat 'op te lossen' zouden er toch weer indivuele afspraken gemaakt moeten worden. Daar waar ze juist vanaf willen.
Maar met enkele verbeteringen in de bedragen (bv salaris) zal een deel wel overstag gaan. Dan is die groep weer kleiner. Maar zo graag willen ze blijkbaar niet dat we de overstap maken.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
LowLevel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:18:
SPP (aandelen) is enkelvoudig risicodragend in het ondernemingsrisico. Ik hanteer een risico-opslag van 40 a 50%, dat betekent dat je een SPP ter waarde van 100 euro (on-target) kan gelijktrekken met 70 euro aan vast inkomen.

PPP is drievoudig risicodragend en dan zou ik die factor tot de derde macht gebruiken. Gevolg is dat 100 euro on-target slechts 35 euro vast inkomen waard is.

Op die manier kun je toch een stukje SPP/PPP meenemen in je vergelijking en een goed onderbouwd voorstel doen. In mijn ervaring is de meest effectieve opstelling in dergelijke onderhandelingen is dat je heel graag wilt meewerken, maar niet naief bent.

Als men je bijvoorbeeld 500 euro aan flexibel inkomen aanbiedt tegen 450 aan vast inkomen, wordt het vanzwlf duidelijk dat het voorstel probeert om gebruik te maken van jouw naiviteit. CGI zal inzien dat ze je gewoon te weinig kunnen bieden en (als het goed is) ook vreede hebben met je "nee". Maar als de deal 500 variabel op 250 vast is, wordt het wel degelijk een redelijk aanbod en moet je een goede, persoonlijke reden hebben om het liever niet te doen. Een niet-onderbouwde weigering van een redelijk aanbod komt over als een dwarsligger.

Daarom is het imho zo belangrijk om goed te kunnen rekenen met arbeidsvoorwaarden.
brigges schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:11:
Hoe zit het eigenlijk met de eindafrekening?

Ik ga per 31-12 weg.
Wordt er vakantiegeld inghouden (zo ja hoe lang)?
Of loopt vakantiegeld per kalenderjaar?

Komt er een naheffing in januari? Of wordt e.e.a. al verrekend in december?
Vakantiegeld loopt traditioneel per kalenderjaar. In juni heb je het vakantiegeld over jan-jun (achteraf) en jul-dec (vooruit) ontvangen. In december krijg je een kleine correctie t.w.v. het nog niet betaalde vakantiegeld over de loonsverhoging per 1-7. Bij gebrek aan een loonsverhoging op 1-7 is die dit jaar niet van toepassing. Kortom, je staat quite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

t_captain schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:33:
Maar als de deal 500 variabel op 250 vast is, wordt het wel degelijk een redelijk aanbod en moet je een goede, persoonlijke reden hebben om het liever niet te doen. Een niet-onderbouwde weigering van een redelijk aanbod komt over als een dwarsligger.
Dan ga je vanuit dat de bezwaren op financieel vlak liggen. Voor een deel van de groep zal dat wel zo zijn. Maar er zullen genoeg personen zijn die niet op het financiële vlak bezwaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
bakkerl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:40:
[...]

Dan ga je vanuit dat de bezwaren op financieel vlak liggen. Voor een deel van de groep zal dat wel zo zijn. Maar er zullen genoeg personen zijn die niet op het financiële vlak bezwaar hebben.
Of een combinatie van verschillende factoren. Denk daarbij aan glazen plafonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaahl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:55:
Fijn dat Canada niet begrijpt dat je kiest voor iets wat als totaalplaat er beter uitziet dan de voorgestelde optie 1. En dat heeft niets met PPP en SPP te maken!

Toch bijzonder: Door het management wordt je een keuze geboden, maar als je dan kiest ben je opeens niet loyaal?

|:(
Dat is toch vanaf de introductie het statement geweest?
"Je bent een 2e rangs member geworden, goed voor de omzet, maar verder verdien je geen aandacht. Je gelooft niet in optie 1, dus wij niet in jou." **

Ik vind het erg bijzonder dat ze je ruim een jaar na dato alsnog de keuze geven. Dat terwijl hier toch vaak genoeg de revue gepasseerd is dat je als optie 3 beter af was dan als optie 1 in dezelfde situatie.

** niet mijn persoonlijke mening, ik was ook een optie 3 maar wist al dat ik wegkon en heb de ppp gecashed.
[...]

Zoals wat dan? Buiten het hele "principe" van het plotselinge verminderen van de voorwaarden kan ik me weinig argumenten bedenken die geen financiële oorsprong hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door avotar op 31-10-2014 06:47 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:46:
[...]

Of een combinatie van verschillende factoren. Denk daarbij aan glazen plafonds.
Die liggen er toch voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Het aanbod is arbeidsvoorwaardelijk van aard en nodigt dus in eerste instantie uit tot een financiele afweging.

Als je persoonlijke redenen hebt, kijk dan of die in geld uit te drukken zijn. Bijvoorbeeld: ancienniteitsdagen nodig voor werk/prive balans -> kosten van aankoop extra dagen.

Als er dan nog overwegingen over blijven, maak ze bespreekbaar. En ga bij jezelf te rade. Stel dat je heel principieel bent in de overtuiging dat salaris vast moet zijn omdat je anders wel ergens anders was gaan werken of ondernemen. Dan kun je je afvragen of er nog wel een match zit tussen jou en het bedrijf.
avotar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 06:45:
[...]

Ik vind het erg bijzonder dat ze je ruim een jaar na dato alsnog de keuze geven. Dat terwijl hier toch vaak genoeg de revue gepasseerd is dat je als optie 3 beter af was dan als optie 1 in dezelfde situatie.

[...]
Ik denk dat e.e.a. is ingegeven door bedrijfseconomische factoren. Het gaat de laatste maanden hard met de aanvragen, en aan de andere kant gaat het bij CGI nogal hard met het verloop. Men heeft dus een flinke behoefte aan mensen.

Vanuit de optiek van CGI zijn optie 3 members "onderweg naar buiten" terwijl de optie 1 members de "blijvers" zijn. (of dat een realistische perceptie is, laat ik in het midden).
Het feit dat men opnieuw de dialoog wil aangaan, vertelt mij dat ze iets aan retainment willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
t_captain schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:33:
Vakantiegeld loopt traditioneel per kalenderjaar. In juni heb je het vakantiegeld over jan-jun (achteraf) en jul-dec (vooruit) ontvangen. In december krijg je een kleine correctie t.w.v. het nog niet betaalde vakantiegeld over de loonsverhoging per 1-7. Bij gebrek aan een loonsverhoging op 1-7 is die dit jaar niet van toepassing. Kortom, je staat quite.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:20:
[...]
Als er dan nog overwegingen over blijven, maak ze bespreekbaar. En ga bij jezelf te rade. Stel dat je heel principieel bent in de overtuiging dat salaris vast moet zijn omdat je anders wel ergens anders was gaan werken of ondernemen. Dan kun je je afvragen of er nog wel een match zit tussen jou en het bedrijf.
[...]
Vanuit de optiek van CGI zijn optie 3 members "onderweg naar buiten" terwijl de optie 1 members de "blijvers" zijn. (of dat een realistische perceptie is, laat ik in het midden).
Het feit dat men opnieuw de dialoog wil aangaan, vertelt mij dat ze iets aan retainment willen doen.
Mijn overweging was en is nog steeds dat ik goede arbeidsvoorwaarden heb. En als CGI deze op een normale wijze zou uitvoeren en me behandelt als een normale werknemer dan zou er niet zo veel aan de hand zijn. Net als alle "uitverkorenen" draag ik bij aan een positief bedrijfsresultaat (UCR 62 vs Tarif 122) en probeer ik het bedrijf verder te helpen.

Het management stelt echter je loyaliteit ter discussie en geeft aan dat je in de droom moet geloven (lees slechtere AV moet accepteren) wil je bij dit bedrijf willen werken. Tenminste, zo heb ik het tot dusver ervaren. Het is meer dan AV of geld wat de Optie 3 groep bezighoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Logiecaan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:08:
[...]

(UCR 62 vs Tarif 122)[...]

[...]

Het management stelt echter je loyaliteit ter discussie en geeft aan dat je in de droom moet geloven (lees slechtere AV moet accepteren) [...]
Als dat tarief niet alleen incidenteel wordt gehaald maar er voldoende uitzicht is op soortgelijke tarieven, moeten je AV niet opmlaag maar juist een heel eind omhoog!

(indicatie: in een grote organisatie met een kostenstructuur zoals die van CGI, denk aan BCR 45, in een kleinere organisatie 50 a 55).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

De hamvraag is dan gewoon.. .waarom blijven jullie je laten schofferen?
En zeg niet dat het vanwege dat leuke project of die geweldige klant is, want die heb je overal en die geweldige klant zou ook pogingen kunnen overwegen om je over te nemen en je relatiebeding gewoon af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
avotar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:05:
De hamvraag is dan gewoon.. .waarom blijven jullie je laten schofferen?
En zeg niet dat het vanwege dat leuke project of die geweldige klant is, want die heb je overal en die geweldige klant zou ook pogingen kunnen overwegen om je over te nemen en je relatiebeding gewoon af te kopen.
Die vraag heb ik me ook gesteld. En ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet meer laat doen. Zelfs als CGI tot de conclusie komt dat het anders moet voor de Optie 3 groep is wat mij betreft de grens wel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wijnands schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:04:
[...]

Die liggen er toch voor iedereen?
Jawel, maar de nieuwe AV zijn vooral funest voor degenen die zogenaamd boven norm in hun schaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heel veel bedrijven hebben een salarishuis waarin je tegen een plafond aanloopt aan het einde van je functieschaal. De enige optie voor verdere groei is een promotie naar een andere functie met hogere schaal.

Ik denk dat het probleem vooral in de hoogte van de salarisschalen ligt, "senior software engineer" (OMS L2) behoort een plafond op 4500 a 5000 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Inabubble schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:07:
[...]

Jawel, maar de nieuwe AV zijn vooral funest voor degenen die zogenaamd boven norm in hun schaal zitten.
Maar dat is een algemeen probleem en geldt voor iedereen die werkt binnen een bedrijf waren salarisschalen gebruikt worden.
En hier maakt de keuze voor optie 1 of 3 ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:20:
correct.

Hier krijgen de leavers al een heel behoorlijk tegenbod....<te laaaaaaaaaaat..... 8)7 .>
Dat wil toch wel wat zeggen.

Degenen die zich zorgen moeten maken is iedereen boven de gemiddelde leeftijd (we moeten verjongen volgens het Glazen Plafond) en iedereen die tegen z'n eindpunt ijkpunt aan loopt. Helemaal link wordt het als je aan beide criteria voldoet en op de bank terecht komt.

by the way, die gemiddelde leeftijd, die is niet eens zo heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Ik denk dat het hele optie 3 verhaal een combinatie is van miscommunicatie (dus SPP/PPP budgetneutraal moeten invoeren) en een cultuurverschil Canada/NL (SPP/PP is geweldig tegenover kijken naar sec je inkomen).

Verder lees ik een heel voorzichtige opening naar iets voor optie 3 mensen. Maar dat blijft afwachten.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Pagina: 1 ... 177 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.