Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:45:
Wij weten het lekker al, maar je hoort het pas over een week of 5... nanananananah
'Ignorance is bliss' zeggen ze wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:54

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik mis de input van de OR in deze call.
@Wijnands, is dat bewust gebeurd?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49
Dit had ook in 5 minuten gekund.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Veelbelovend, die opmerking over bestaande lease : die worden niet "aangepakt".....

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Moeten we echt ruim een maand tot 4 september wachten voor we iets inhoudelijks horen. En dat met als argument dat arbeidsvoorwaarden ingewikkeld zijn!?

Ik ben niet dom en wil het onderhandelingsresultaat graag lezen. Juist omdat het ingewikkeld is wil ik me er tot achter de komma in verdiepen en tijd gebruiken om met collega's te reflecteren.

Heel bizar dat de OR nog niet inhoudelijk mag communiceren over het bereikte onderhandelingsresultaat. Wat een gotspe!

[ Voor 35% gewijzigd door ESPACE op 01-08-2013 22:15 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgi170
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
hoorde ik daar nou mogelijke salarisverhoging die met terugwerkende kracht wordt ingevoerd (per 1 juli) ??? er is dus nog een sprankje hoop ....(voor het hoger management waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Ik hoor/lees nergens dat de OR of de bestuurder het een goed resultaat vind. Wat er nu dus ligt is iets waar beide partijen niet echt volmondig 'ja' op kunnen roepen. Dat is vreemd. Ron gaf aan dat hij een pakket wilde waar iedereen graag voor zou willen tekenen, en van de OR verwacht ik dat zij in deze situatie het belang van de werknemer laat prevaleren. Dus een slecht compromis is in de maak.

[ Voor 0% gewijzigd door marcelmg2 op 01-08-2013 09:01 . Reden: typo2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:52:
Veelbelovend, die opmerking over bestaande lease : die worden niet "aangepakt".....
Hoeveel contracten zullen nog doorlopend zijn? De lease stop zit er al zo lang op. Als je nu dus geen 'lopend' contract meer hebt, zou ik maar heel snel een auto kiezen uit de vraag en aanbod of de autolease site! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cgi170 geen 'mogelijke' salarisverhoging, hij zei letterlijk 'en die komt er' om dat te laten volgen door 'voor een aantal members'. Dat klinkt dan weer onheilspellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

cgi170 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:56:
hoorde ik daar nou mogelijke salarisverhoging die met terugwerkende kracht wordt ingevoerd (per 1 juli) ??? er is dus nog een sprankje hoop ....(voor het hoger management waarschijnlijk)
wortel, doos, sigaar. Er vindt een verschuiving plaats, alle secundaire voorwaarden worden gebruteerd. Dan lijkt t al snel meer. Ik ben daar uiterst voorzichtig in geworden

Zelfs je opleiding/ontwikkeling wordt een onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. WTF? dat hoort gewoon bedrijfsbeleid te zijn, geen onderdeel van mijn arbeidsvoorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:01:
[...]

Zelfs je opleiding/ontwikkeling wordt een onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. WTF? dat hoort gewoon bedrijfsbeleid te zijn, geen onderdeel van mijn arbeidsvoorwaarden!
Als het is wat ik denk dat het is, zijn ze knettergek geworden.

En de OR-mail, we zitten dieper in de materie... Alsof er geen mensen met kennis zijn binnen het bedrijf of mensen die eerder in een OR gezeten hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Bozevkwa schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:47:
Sterker nog, de zojuist verstuurde mail van de OR matcht niet met de conference call qua townhall meetings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Bozevkwa schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:47:
Ja.
marcelmg2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:58:
Ik hoor/lees nergens dat de OR of de bestuurder het een goed resultaat vind. Wat er nu dus ligt is iets waar beide partijen niet echt volmondig 'ja' op kunnen roepen. Dat is vreemd. Ron gaf aan dat hij een pakket wilde waar iedereen graag voor zou willen tekenen, en van de OR verwacht ik dat zij in deze situatie het belang van de werknemer laat prevaleren. Dus een slecht compromis is in de maak.
Een OR zit er voor het belang van de werknemer maar ook voor het bedrijfsbelang. Immers, een bedrijf wat goed draait biedt werkgelegenheid. De OR wil straks in September graag meningen horen die niet voor gekleurt zijn door het standpunt van de OR zelf.

[ Voor 66% gewijzigd door Wijnands op 01-08-2013 09:29 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agshlee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-02 09:47
Kan je iets zeggen over de gedachtegang hierachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DeZaag schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:17:
[...]

Sterker nog, de zojuist verstuurde mail van de OR matcht niet met de conference call qua townhall meetings...
De mail die we uitstuurden klopte met wat er gisteren bekend was over townhall meetings. Als dit er eentje wordt ipv meerdere dan wordt het er logistiek alleen maar makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Agshlee schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:29:
[...]

Kan je iets zeggen over de gedachtegang hierachter?
Ten tijde van de vorige call gingen er zo veel rare verhalen rond over het proces en de rol van de OR dat het een goed idee leek om te laten zien dat we nog steeds samen bezig waren. Nu voelden we die noodzaak niet zo. Wat wij wilden zeggen konden we ook in een mail kwijt. Verder ben ik op dit moment ook snip verkouden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik hoorde Ron de Mos zeggen dat je daags na de town hall meeting een persoonlijk uitgewerkt voorstel zult ontvangen. Het zal vast de bedoeling zijn dat je daar een handtekening onder zet. Kortom, op basis van het bereikte onderhandelingsresultaat gaat de bestuurder door.

De OR gaat pas daarna de achterban raaplegen en pas medio september formeel reageren. Ik vind dat een verkeerde volgorde. Mosterd na de maaltijd?

De OR gebruikt de komende maand om intern overleg te voeren en deskundigen te raadplegen over de onderdelen van het pakket waar ze misschien nog twijfel hebben over de gevolgen. Ondertussen moet de achterban op de handen zitten. Waarom wordt de komende maand niet gebruikt om feedback te ontvangen van de achterban op het onderhandelingsresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:36:
[...]

Ten tijde van de vorige call gingen er zo veel rare verhalen rond over het proces en de rol van de OR dat het een goed idee leek om te laten zien dat we nog steeds samen bezig waren. Nu voelden we die noodzaak niet zo. Wat wij wilden zeggen konden we ook in een mail kwijt. Verder ben ik op dit moment ook snip verkouden! ;)
Wat "zij" te zeggen hadden, kon ook makkelijk in een mailtje.
Ik vind het persoonlijk kwalijk dat ze met het organiseren van een call weer veel te hoge verwachtingen geschapen hebben.
En het had wellicht ook voorkomen dat Ron zich versprak door te zeggen dat de de mensen met een nog lopend leasecontract "niet aangepakt zouden worden".

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:39:
Ik hoorde Ron de Mos zeggen dat je daags na de town hall meeting een persoonlijk uitgewerkt voorstel zult ontvangen. Het zal vast de bedoeling zijn dat je daar een handtekening onder zet. Kortom, op basis van het bereikte onderhandelingsresultaat gaat de bestuurder door.
Ik heb dat niet helemaal zo gehoord. Ik zou de opname terug moeten luisteren. Voorbereiden kan altijd maar het behaalde resultaat zal wel door de OR afgehandeld moeten worden conform de WOR.
De OR gaat pas daarna de achterban raaplegen en pas medio september formeel reageren. Ik vind dat een verkeerde volgorde. Mosterd na de maaltijd?
Ik hou het op een verspreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:39:

De OR gebruikt de komende maand om intern overleg te voeren en deskundigen te raadplegen over de onderdelen van het pakket waar ze misschien nog twijfel hebben over de gevolgen. Ondertussen moet de achterban op de handen zitten. Waarom wordt de komende maand niet gebruikt om feedback te ontvangen van de achterban op het onderhandelingsresultaat?
Dit is precies wat ik ook dacht tijdens de call... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik moet zeggen dat ik de call heb gemist, maar na het lezen van de mail ben ik wel wederom weer teleurgesteld. Vooral omdat we nu alsnog een hele maand moeten wachten op concrete informatie, als er al een pakket ligt, waarom kan dit niet nu al gedeeld worden? Nu heb ik alsnog geen idee wat ik kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een gemiste kans van de OR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 16:45

Reneger

Wie? IK?

Ik gok dat de OR het gewoon goed wil doen, en er daarom juist de tijd voor uittrekt. Ik waardeer dat wel. Liever zo, en een extra call, townhall meeting, of weet ik veel wat, dan dat er iets door de OR "blind" wordt goedgekeurd en er andere poppen aan het dansen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Laten we een voorbeeld nemen. Stel dat er in het onderhandelingsresultaat staat dat we stoppen met laptops en op een BYOD beleid over stappen. Ik denk dan dat we zoiets krijgen:
  • Waarom?
  • Kan ik niet gewoon mijn laptop houden?
  • Gaan we dan kortingsafspraken krijgen met leveranciers?
  • Ik wil merk X gebruiken met besturingssysteem Y, mag dat?
  • Krijgen we dan nog ondersteuning?
  • Hoe wordt toegang tot de netwerk schijven dan geregeld?
  • Wat gebeurt er als ik een goedkopere laptop kies?
  • Kan ik ook geld krijgen en hoe zit dat dan met de belasting?
  • Mag het ook een tablet zijn?
  • Kunnen we de oude laptops overnemen?
  • Hoe zit het met mensen die niet in staat zijn een laptop te tillen?
  • Wat moet ik met zo'n ding, ik zit toch fulltime bij de klant?
  • Zijn ze dan verzekerd als ze uit de leaseauto worden gestolen?
  • Etc
Terwijl ondertussen de OR nog moet afstemmen met de bestuurder wat het budget is en per welke periode en moet kijken of we iets handigs kunnen doen met een grote leverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 01-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooropgesteld, ik waardeer alle inspanningen van de OR, en zij moeten ook maar roeien met de riemen die de bestuurder ze biedt.

Verder allemaal leuk en aardig, maar CGI kent geen CAO en de OR is geen vakbond.
Als de OR na overleg met de achterban instemt doet ze dat nog steeds niet voor de hele achterban, zoals een vakbond dat wel doet bij meerderheid van instemming. Elke medewerker zal straks zelf de 'keuze' hebben om ja of nee te zeggen. Ik zou dus graag wel als individu vooraf weten wat mijn werkgever in gedachten heeft met mijn persoonlijke arbeidsvoorwaarden.

Dit hele circus duurt nu al veel te lang en ik heb het idee dat de bestuurders de voeling met de medewerkers volledig kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:50:
Laten we een voorbeeld nemen. Stel dat er in het onderhandelingsresultaat staat dat we stoppen met laptops en op een BYOD beleid over stappen. Ik denk dan dat we zoiets krijgen:
  • Waarom?
  • Etc
Terwijl ondertussen de OR nog moet afstemmen met de bestuurder wat het budget is en per welke periode en moet kijken of we iets handigs kunnen doen met een grote leverancier.
Dat mensen een hoop vragen hebben is niet meer dan normaal. Als jullie straks al deze vragen moeten behandelen binnen een paar dagen ( 3 sep hall meeting en dag erna ligt pakket op de mat) word dat een grote puinhoop. Waarom dan niet alvast wat 'laagdrempelige' zaken loslaten zodat deze stroom geleidelijk binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Waarom dan niet alvast wat 'laagdrempelige' zaken loslaten zodat deze stroom een geleidelijk binnen komt.
Daar heb je een heel goed punt! Ik ga kijken wat we daar mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:50:
  • Waarom?
  • Etc
ik vind dit wel een mooi voorbeeld. Waar we op zitten wachten is een lijstje met korte statements.
  • Laptops-->BYOD
  • Telefoons-->blijft zo. Meer online/virtuele meetings
  • Reduktie sites, uitbreiding communicatiefaciliteiten
  • Vervoer-->OV kaart, groene poolauto's +reiskosten achteraf, gestaffeld obv level
  • Ziektekosten--> partner+kids exit, uitbreiding basispakket
  • Pensioen-->obv 80% vast, 2% premie
  • SPP+PPP (dat weten we al)
  • netto iedereen ongeveer gelijk, L2 er iets op vooruit, L3 neutraal, L4+5 iets minder
dan vertel je niks inhoudelijks, maar hebben we wel een idee wat we kunnen verwachten. Bij een big bang straks in september krijg je anders pas echt een najaarsstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

ik vind dit wel een mooi voorbeeld. Waar we op zitten wachten is een lijstje met korte statements.
  • Laptops-->BYOD
  • Telefoons-->blijft zo. Meer online/virtuele meetings
  • Reduktie sites, uitbreiding communicatiefaciliteiten
  • Vervoer-->OV kaart, groene poolauto's +reiskosten achteraf, gestaffeld obv level
  • Ziektekosten--> partner+kids exit, uitbreiding basispakket
  • Pensioen-->obv 80% vast, 2% premie
  • SPP+PPP (dat weten we al)
  • netto iedereen ongeveer gelijk, L2 er iets op vooruit, L3 neutraal, L4+5 iets minder
dan vertel je niks inhoudelijks, maar hebben we wel een idee wat we kunnen verwachten. Bij een big bang straks in september krijg je anders pas echt een najaarsstorm.
Ik zit persoonlijk ook helemaal niet te wachten op een mega massale meeting. Ik wil mijn sentiment niet laten bepalen door het gevoel van de meerderheid en de kritische vragen van anderen.
Ik wil het allemaal zelf rustig op me laten inwerken en ik ben juist bang dat ik met een k-gevoel terug in de auto richting huis ga (hopelijk zal die reis wat korter zijn als Rotterdam ook een locatie wordt waar je het eea kan beluisteren)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:02:
[...]

Dat mensen een hoop vragen hebben is niet meer dan normaal. Als jullie straks al deze vragen moeten behandelen binnen een paar dagen ( 3 sep hall meeting en dag erna ligt pakket op de mat) word dat een grote puinhoop. Waarom dan niet alvast wat 'laagdrempelige' zaken loslaten zodat deze stroom een geleidelijk binnen komt.
Mee eens. Op hoofdlijnen weet iedereen wat hij/zij nu heeft: salaris, lease-auto of km-vergoeding, ziektekosten, pensioen, onkostenvergoeding, laptop etc. Dat wordt vervangen door : salaris, ........?
Een vergelijking op hoofdlijnen (ist - soll) kan volgens mij best, iedereen is slim genoeg om te begrijpen dat de detailuitwerking nog even duurt.

Als we pas begin september weten waar we aan toe zijn en op basis van dit voorstel zouden moeten besluiten een prive-auto te gaan rijden, een eigen ZKV moeten gaan uitkiezen, weet ik wat allemaal moeten beslissen, dan is de tijd om eea te gaan regelen wel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik neem dit mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:07:
[...]

Ik zit persoonlijk ook helemaal niet te wachten op een mega massale meeting. Ik wil mijn sentiment niet laten bepalen door het gevoel van de meerderheid en de kritische vragen van anderen.
Ik wil het allemaal zelf rustig op me laten inwerken en ik ben juist bang dat ik met een k-gevoel terug in de auto richting huis ga (hopelijk zal die reis wat korter zijn als Rotterdam ook een locatie wordt waar je het eea kan beluisteren)
Je kan nu ook al raden hoe de meeting zal gaan.

- Situatie omschrijving van hoe de markt nu in elkaar zit.
- oude pakket was echt onhoudbaar in deze markt
- positieve punten 6x noemen en negatieve zaken max 1x
- roepen dat we met ze allen het bedrijf moeten maken en we trots moeten zijn op wat we hebben
overall strekking zal gegooid worden op wat hebben we toch mooie kansen voor volgend jaar en laten we allemaal de schouders er onder zetten. Oogkleppen op en naar de toekomst kijken :P
kritische vragen worden binnen 1 min beantwoord of worden geschaard onder het mapje 'dat kan je zien in het pakket dat je individueel ontvangt'.. Of dit nu waar is of niet... :X

Kan iemand dan gelijk vragen hoe het MT mee gaat helpen aan het beperken van de CO2 uitstoot? Die auto’s die ze nu hebben voldoen niet echt geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:17:
[...]
Kan iemand dan gelijk vragen hoe het MT mee gaat helpen aan het beperken van de CO2 uitstoot? Die auto’s die ze nu hebben voldoen niet echt geloof ik :P
Kom naar de meeting en vraag het zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:20:
[...]

Kom naar de meeting en vraag het zelf. :)
Mag niet :'( per 1 sep uit dienst.
Voel me nu nog erg betrokken, maar per 1 sep moet ik dat laten gaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Je kan nu ook al raden hoe de meeting zal gaan.
Je vergeet nog dat "de droom van Serge" ook nog vele malen zal worden aangehaald en dat we allemaal owners zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Je vergeet nog dat "de droom van Serge" ook nog vele malen zal worden aangehaald en dat we allemaal owners zijn :+
En dat we onze lease auto's nooit wassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

De meest fascinerende vraag is natuurlijk 'Wat als iemand niet wil tekenen voor het nieuwe pakket?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Laatst online: 30-09-2024
Als ik recruiter was zou ik tijdens de meeting mooi wat flyers onder de ruitenwissers proppen...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Zover ik begrijp hebben recruiters CGI al op de shortlist staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de mail van de OR staat dat de achterbanraadpleging start tijdens de town hall meetings. De telefonische achterbanraadpleging is op 4 september. Op die dag krijg je pas je pakket op de deurmat.

Wordt van ons 'members' verwacht dat we bij het voor de eerste keer horen/lezen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden onze mening meteen gevormd hebben en alle gevolgen in kaart hebben?

Daarnaast heb ik de vraag hoe de OR gaat meten hoe de nieuwe arbeidsvoorwaarden ontvangen zijn bij de members? op de town hall meetings en tijdens de telefonische achterbanraadpleging zal niet iedereen aan bod komen. Kortom: komt er een enquête zodat iedere member kan aangeven of hij/zij zich wel of niet kan vinden in het onderhandelingsresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik heb dat niet helemaal zo gehoord. Ik zou de opname terug moeten luisteren. Voorbereiden kan altijd maar het behaalde resultaat zal wel door de OR afgehandeld moeten worden conform de WOR.
Stel dan als eis aan de bestuurder dat CGI niets verzendt voordat de OR een volledig uitgewerkt pakket arbeidsvoorwaarden heeft ontvangen waar formeel op gereageerd kan worden. Dit zou de basis moeten zijn van een persoonlijke berekening.

Nogmaals: Hoe kun je een akkoord ruim een maand voor de achterban geheimhouden? Er is altijd gezegd dat wanneer er iets ligt dat met de achterban gedeeld kan worden het zo spoedig mogelijk gedeeld zou worden. Er ligt nu een akkoord. Doe dan ook wat je gezegd hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

[cynimode]
voordeel van dat CO2 adagium is dat we nooit meer fysiek naar een centrale meeting of kantoor hoeven. Kan ik ook niet betalen trouwens. Mijn nieuwe zescylinder uit 2002 loopt 1 op 10
[/cynimode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Mbt CO2: CGi kan uiteraard ook een CO2 compenserend bos aanplanten. Daar heeft de rest van NL ook nog wat aan. En het staat niet slecht in de pers ook, bijkomend voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wkb schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:46:
Mbt CO2: CGi kan uiteraard ook een CO2 compenserend bos aanplanten. Daar heeft de rest van NL ook nog wat aan. En het staat niet slecht in de pers ook, bijkomend voordeel.
Ho is! Zeg niet van die malle dingen :P
Waar moeten ze de rede van de lease veranderingen anders op gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@Stofkonijn: ik hou van simpele en makkelijk te doorgronden oplossingen :P

[ Voor 7% gewijzigd door wkb op 01-08-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Of ze zouden alle 'human waste' op de cgi kantoren op kunnen vangen en dat gebruiken als biomass om onze auto's op te laten rijden :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:43:
[cynimode]
voordeel van dat CO2 adagium is dat we nooit meer fysiek naar een centrale meeting of kantoor hoeven. Kan ik ook niet betalen trouwens. Mijn nieuwe zescylinder uit 2002 loopt 1 op 10
[/cynimode]
[nog cynischer mode]
Jouw prive-auto telt helemaal niet mee voor de C(GI)O2 waardes
\[/nog cynischer mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoric schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:51:
Of ze zouden alle 'human waste' op de cgi kantoren op kunnen vangen en dat gebruiken als biomass om onze auto's op te laten rijden :+ 8)7
Zo kun je toch niet met managers omgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@erwindus: mijn priveauto doet ook niet mee aan het quotum van CO2 Generating IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoric schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:51:
Ik wil een aansluiting van mijn autostoel op de motor voor het geval ik bruine bonen heb gegeten (octrooi-aanvraag is ingediend) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

[nog cynischer mode]
Jouw prive-auto telt helemaal niet mee voor de C(GI)O2 waardes
\[/nog cynischer mode]
daarom formuleer ik t ook zo. Dat is het cynische eraan. Ik ga een ouwe slurper rijden, maar het komt niet op de rekening van CGI te staan...denken ze. Tot de klant het verhaal erbij hoort...

ONtopic: ik zal een beetje op de calorieen moeten gaan letten. Vandaag weer twee man afscheid aangekondigd. Goed bezig daar in Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:39:
[...]
Nogmaals: Hoe kun je een akkoord ruim een maand voor de achterban geheimhouden? Er is altijd gezegd dat wanneer er iets ligt dat met de achterban gedeeld kan worden het zo spoedig mogelijk gedeeld zou worden. Er ligt nu een akkoord. Doe dan ook wat je gezegd hebt!
Het aantal OR-leden is beperkt en het aantal directie- en HR-leden ook. Daar lukt de geheimhouding wel.

Een akkoord kan ook een akkoord zijn waarbij beide partijen nog een toetsing op enkele juridische en fiscale aspecten nagaan. Zo is het bijv. i.h.k.v. de nieuwe werkkostenregeling verstandiger als iedereen(*) een mobieltje van de zaak heeft i.p.v. een vergoeding voor telefoonkosten. ( *=ongetwijfeld aan nadere CGI-definiëring onderhevig ;) ). Nu ben ik bij het bedrijf weggegaan, maar dit is een bekend voorbeeld dat als je momenteel aan de secundaire arbeidsvoorwaarden sleutelt, je de NWR-aspecten mee moet nemen. Anders kan het bedrijf op fiscasle boetes rekenen en dat zal niemand beogen.

Tweedens begrijp ik uit dit thread dat iedereen een 'persoonlijk voorstel' krijgt. Mooi, maar met tegen de 3000 medewerkers is dat niet in één dag klaar, zeker als sommige aspecten nog getoetst moeten worden. Daarnaast, uit ervaring weet ik dat een HR-afdeling graag verifieert dat er geen foutjes in dit soort brieven zitten (bij een fout die een medewerker onbedoeld stevig --maar niet onzinnig-- bevoordeelt, de medewerker tekent per omgaande -> dan hangt het bedrijf). Zoiets kost tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:56:
[...]

daarom formuleer ik t ook zo. Dat is het cynische eraan. Ik ga een ouwe slurper rijden, maar het komt niet op de rekening van CGI te staan...denken ze. Tot de klant het verhaal erbij hoort...

ONtopic: ik zal een beetje op de calorieen moeten gaan letten. Vandaag weer twee man afscheid aangekondigd. Goed bezig daar in Hoofddorp.
Hmmm taart! :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het vanuit het CO2 oogpunt OK zijn als ik naar Hoofddorp kom voor een IJSJE. Lijkt me geschikter voor deze tijd van het jaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

offtopic:
Mooie kans om misschien eens een Porsche te rijden. http://www.autoscout24.nl...aspx?id=236011308&asrc=st . Behoorlijk betaalbaar. Rijdt wel 1 op 9, maar dat maakt CGI vast niet uit.

Ik ben blij dat er een basisakkoord is, maar maak me ook zorgen over de tijdslijnen. Ik sluit me aan bij de vorige posters dat het gewoon tijd wordt om in ieder geval de hoofdlijnen te schetsen. Het basisakkoord zal voldoende moeten zijn om voor mij al een principebesluit te nemen of ik teken of niet. De nitty-gritties volgen vanzelf.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:38:
Daarnaast heb ik de vraag hoe de OR gaat meten hoe de nieuwe arbeidsvoorwaarden ontvangen zijn bij de members? op de town hall meetings en tijdens de telefonische achterbanraadpleging zal niet iedereen aan bod komen. Kortom: komt er een enquête zodat iedere member kan aangeven of hij/zij zich wel of niet kan vinden in het onderhandelingsresultaat?
Dit kan je achteraf herleiden uit het percentage mensen die overstappen naar het nieuwe pakket :)
peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:01:
[...]
Dit kan ook betekenen dat er in je contract staat dat je gegarandeerd per medewerker een bedrag X aan opleidingen zelf uit mag kiezen. Dus het hoeft niet negatief te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door prutser387 op 01-08-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

Het aantal OR-leden is beperkt en het aantal directie- en HR-leden ook. Daar lukt de geheimhouding wel.

Een akkoord kan ook een akkoord zijn waarbij beide partijen nog een toetsing op enkele juridische en fiscale aspecten nagaat. Zo is het bijv. i.h.k.v. de nieuwe werkkostenregeling verstandiger als iedereen(*) een mobieltje van de zaak heeft i.p.v. een vergoeding voor telefoonkosten. ( *=ongetwijfeld aan nadere CGI-definiëring onderhevig ;) ). Nu ben ik bij het bedrijf weggegaan, maar dit is een bekend voorbeeld dat als je momenteel aan de secundaire arbeidsvoorwaarden sleutelt, je de NWW-aspecten mee moet nemen. Anders kan het bedrijf op fiscasle boetes rekenen en dat zal niemand beogen.

Tweedens begrijp ik uit dit thread dat iedereen een 'persoonlijk voorstel' krijgt. Mooi, maar met tegen de 3000 medewerkers is dat niet in één dag klaar, zeker als sommige aspecten nog getoetst moeten worden. Daarnaast, uit ervaring weet ik dat een HR-afdeling graag verifieert dat er geen foutjes in dit soort brieven zitten (bij een fout die een medewerker onbedoeld stevig --maar niet onzinnig-- bevoordeelt, de medewerker tekent per omgaande -> dan hangt het bedrijf). Zoiets kost tijd.
Geen enkel argument dat je noemt sluit uit dat het onderhandelingsresultaat direct gedeeld wordt met de belanghebbende achterban. Een maand wachten en de direct belanghebbenden niet eerder informeren pas nadat CGI alles heeft voorbereid op basis van het akkoord, en nadat met de roll-out van de nieuwe contracten is begonnen, vind ik ongehoord!

Ik geloof best dat de OR haar uiterste best doet. Maar ik begrijp niet dat ze in het belang van de bestuurder de achterban altijd zoveel mogelijk buiten het proces houdt. Zo is medezeggenschap toch niet bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE, ik begrijp jouw ongeduld wel, maar... als het onderhandelingsresultaat al eenduidig vastligt (dat hoeft nog niet) en medewerkers een maand moeten wachten op hun eigen uitwerking, dus hoe nieuwe 'abstracte' regels gewoon concreet uitwerken... Dat genereert dus een maand onrust. En als de secundaire AV grootschalig op de schop gaan (BYOD, leasebak, zkv-premiecompensatie zijn al genoemde zaken), is dat ook grootschalige onrust.

Degenen die denken benadeeld te worden willen vertrekken (hoewel het heel goed kan dat er maatregelen zijn afgesproken om de individuele soep niet te heet op te dienen). En voor wie het andersom is zal graag victorie roepen -- wat de onrust bij de 'verliezers' zal versterken.

Als projectmanager heb ik zelf mogen sturen in een project waarbij velen hun baan dreigden te verliezen. Ik heb toen aangegeven dat er twee wegen qua communicatie zijn: voortdurend bijpraten over het traject maar dan moet iedereen wel accepteren dat zaken lange tijd nog niet uitgekristalliseerd kunnen zijn, òf, wachten tot die kristallisatie er wel is. De keuze van de CGI-directie is duidelijk. Jouw onvrede, en die van anderen, houdt druk op de ketel. Da's goed.

De bedoeling van de WOR is dat de OR 'de medezeggenschap is'. Niets meer, niets minder. Dat deze OR duidelijk aan haar achterban denkt is positief. Niet verplicht. Duidelijk is ook dat er geschipperd moet worden met openheid. Maar daar heb ik al over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Er zijn mij 2 uitspraken van Ron bijgebleven:

1. Primaire salaris gaat niet achteruit...secundair wel dan? ;)
2. De huidige leasecontracten zullen...uhhh....uhhh..uhhh...niet genaaid worden?

En zoals Stofkonijn al heeft aangegeven...je kunt best met de achterban een deel van het akkoord delen. Die vragen blijven altijd wel komen, maar je kunt op hoofdlijnen wel aangeven wat er in het akkoord staat.

Is CGI ergens bang voor? Dat mensen anders vroegtijdig al ontslag nemen? Als je pretendeert dat het een goed voorstel is, dan heb je niks te vrezen over je members. En nemen ze wel ontslag, dan heeft CGI dat aan zichzelf te danken door met een slecht voorstel te komen.

Kortom, laat eens zien waar jullie al die over hebben onderhandeld! Het persoonlijke komt in september en dan vergelijk ik NETTO wel en trek mijn conclusies.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Dat deze OR duidelijk aan haar achterban denkt is positief. Niet verplicht.' ???
Ik mag toch hopen dat onze OR als primaire doel ziet om de belangen van de medewerkers te behartigen en daarbij in ogenschouw neemt dat het bedrijf gezond blijft/wordt en niet andersom, daar is de werkgever voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OR laat nu eens een keer zien dat je ballen hebt. Wat men hier op het forum vraagt is heel simpel, deel de onderhandelingsresultaten!! Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:15:
OR laat nu eens een keer zien dat je ballen hebt. Wat men hier op het forum vraagt is heel simpel, deel de onderhandelingsresultaten!! Meer niet.
Ik begrijp jouw vraag, maar ik heb liever dat de huidige OR leden nog even op hun plaats blijven zitten. Zie artikel 20 lid 1, wet op de ondernemingsraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:57:
[...]
. Zo is het bijv. i.h.k.v. de nieuwe werkkostenregeling verstandiger als iedereen(*) een mobieltje van de zaak heeft i.p.v. een vergoeding voor telefoonkosten. ( *=ongetwijfeld aan nadere CGI-definiëring onderhevig ;) ).
hou op over de WKR. Wat een draak van een wet is dat zeg! Ik snap werkelijk niet dat die aangenomen is, zeker in crisistijd vind ik 'm totaal onzinnig. 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:52:
Als projectmanager heb ik zelf mogen sturen in een project waarbij velen hun baan dreigden te verliezen. Ik heb toen aangegeven dat er twee wegen qua communicatie zijn: voortdurend bijpraten over het traject maar dan moet iedereen wel accepteren dat zaken lange tijd nog niet uitgekristalliseerd kunnen zijn, òf, wachten tot die kristallisatie er wel is. De keuze van de CGI-directie is duidelijk. Jouw onvrede, en die van anderen, houdt druk op de ketel. Da's goed.
Mooi gezegd waarvoor dank!
Donde schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:59:

2. De huidige leasecontracten zullen...uhhh....uhhh..uhhh...niet genaaid worden?
Iedereen die tot 11 kan tellen zonder een schoen uit te trekken snapt ook wel dat een lopend contract stopzetten een tamelijk onzinnige actie zou zijn.
empheron schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Ik begrijp jouw vraag, maar ik heb liever dat de huidige OR leden nog even op hun plaats blijven zitten. Zie artikel 20 lid 1, wet op de ondernemingsraden.
:) Over het algemeen duurt het al snel een maand of 8 voor een nieuw OR lid een beetje effectief is.

[ Voor 62% gewijzigd door Wijnands op 01-08-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@CMGer: de OR heeft zich te conformeren aan de door de bestuurder gevraagde vertrouwelijkheid.

Wel mogen we denk ik stellen dat de regelmatig gebezigde kreet "CGI wil transparant zijn" een bijsmaak krijgt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
wkb schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:46:
Gewoon wat emissiecertificaten kopen. Actuele emissie 4000 leaseauto's a 140 g/km * 32.000 km/jaar
Gewenste "groene situatie": 88 g/km.

Verschil 6600 ton/jaar CO2.
Aankoop emissievertificaten EUR 20k / jaar.

Persbericht: "CGI heeft de effectieve CO2-uitstoot van haar Nederlandse wagenpark gereduceerd van gemiddeld 140 g/km naar gemiddeld 88 g/km. Bestuursvoorzitter <naam hier> en projectleider duurzaamheid <naam hier> zijn content met deze grote stap naar een duurzame bedrijfsvoering."
Donde schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:59:

[...]
Is CGI ergens bang voor? Dat mensen anders vroegtijdig al ontslag nemen? Als je pretendeert dat het een goed voorstel is, dan heb je niks te vrezen over je members. En nemen ze wel ontslag, dan heeft CGI dat aan zichzelf te danken door met een slecht voorstel te komen.
[...]
Ik vrees dat de lange periode van onzekerheid, de daaruit voortkomende geruchten en het uitstel van een zeer welkome salarisronde per 1-7 misschien wel meer schade doen dan het uiteindelijke voorstel.

Ten slotte een heel andere gedachte.

Als het bedrijf heel diep is gegaan met het aanbod (nieuwe pakket arbeidsvoorwaarden duurder dan de oude, om de members maar over de streep te trekken), dan is er geen financiele drijfveer waarom de mensen "moeten" tekenen. Teken je niet, je eigen probleem.

Als het bedrijf echter heel graag wil dat de members een nieuw contract tekenen (bijvoorbeeld omdat de nieuwe voorwaarden vooral gunstiger zijn voor werkgever), dan ontstaat er natuurlijk onderhandelingsruimte voor de individuele members: "150 erbij op deze plek en je hebt vandaag nog mijn handtekening.".

Voor de werknemersvertegenwoordiging blijft het enorm belangrijk om te zorgen dat wel of niet tekenen geen invloed heeft op je salarisverhoging. Die moet los blijven staan van de nieuwe/oude arbeidsvoorwaarden. Anders ontstaat een schuin speelveld en wordt bovengenoemde onderhandelingsruimte ondermijnd.

[ Voor 49% gewijzigd door t_captain op 01-08-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:28:
[...]
.....

Aankoop emissievertificaten EUR 20k / jaar.
.....
Aankoop emissiecertificaten EUR 20k/jaar / 3000 members = EUR 6,67 salarisverhoging/jaar/member :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:02:
'Dat deze OR duidelijk aan haar achterban denkt is positief. Niet verplicht.' ???
Ik mag toch hopen dat onze OR als primaire doel ziet om de belangen van de medewerkers te behartigen en daarbij in ogenschouw neemt dat het bedrijf gezond blijft/wordt en niet andersom, daar is de werkgever voor.
Ik bedoelde de communicatie naar de achterban.

Natuurlijk ziet een OR (elke OR als het goed is) de belangenbehartiging van de achterban als primair. Dito dat de werkgever primair het hele bedrijf gezond moet houden. Uit (indirect) de wet en rechtspraak staat ook al jaren vast dat een OR óók naar het belang van de onderneming moet kijken. Dit i.t.t. wat een vakbond soms doet, althans, dat was de vrees van de wetgever indertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:38:
[...]hou op over de WKR. Wat een draak van een wet is dat zeg! Ik snap werkelijk niet dat die aangenomen is, zeker in crisistijd vind ik 'm totaal onzinnig.
De regeling zelf is niet zo onzinnig, als vereenvouding van talloze aparte regelingetjes. Het is meer de detaillering wat vrijgesteld wordt, wat in de toegestane ruimte valt en wat in het geheel niet, waarover je gezonde vraagtekens kunt hebben.

Ik hoop in ieder geval dat de OR (en HR) dit hebben meegenomen anders zit je binnen anderhalf jaar (als de regeling uiterlijk bij elk bedrijf ingevoerd moet zijn) wéér te onderhandelen.
[...] Mooi gezegd waarvoor dank!
[...]
Graag gedaan ;)
Overigens was die groep toendertijd toch overzichtelijk genoeg om voor "voortdurend bijpraten" te kiezen. Maar met tegen de 3000 mensen is dat, schat ik, onhaalbaar. Ik ben het dus niet eens met sommigen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 22:56
Misschien moet er een quotum afgesproken worden. Als CGI NL er zo van overtuigd is dat het pakket wat er ligt erg graag door iedereen getekend wordt, dan leggen ze de lat gewoon bij 90%.
Als op 1-10 niet 90% heeft getekend dan gaat het plan van tafel en vliegen Ron en Sake op 2-10 naar Canada. En leggen uit dat dat kleine dorpje in Noordwest Frankrijk dat dat kleine landje aan de Noordzee nog even tijd nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:15:
Je kan dat ook gewoon aan de directie vragen. Hey jullie pretenderen een open en transparant bedrijf te zijn, nou ik/wij willen graag hierover meer weten. Put your money where your mouth is.

Als ze het niet doen weet je meteen dat openheid een leugen is en dat je genaait gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gedaan, mail aan ron en marcel gestuurd,
Na bijna 2 weken nog steeds geen enkele reactie.

Mail sturen aan de transformatie mailbox heeft ook geen enkele zin, alsje een antwoord krijgt dan is het geen antwoord op de vragen die ik stel of worden stelselmatig onvolledig beantwoord.

@wendy (HR): lees je mail nog eens door ik heb nog geen antwoord op mijn laatste mail ontvangen....(2 weken geleden)

Je vraagt je dan wel af of dit de nieuwe vorm van transparantie is......

vind de bestuurder het dan gek dat er geen vertrouwen is en mensen weglopen?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet nou dat hele gezeur over transparantie. Je gelooft toch ook niet elke reclame die je op TV ziet?
Zelfs de OR komt haar beloftes niet na (toch geen achterbanraadpleging voordat er een akkoord is, en ook geen communicatie deze week.)

De gekozen tijdlijnen zijn behoorlijk stupide. Zeker de OR valt hier wat te verwijten. De medewerkers krijgen nauwelijks tijd om de werkelijke consequenties te doorzien: het bestuur vertelt wat het is geworden en gelijk daarna volgt de achterbanraadpleging door de OR?

De mail van de OR vandaag roept meer vragen op dan er worden beantwoord. Zeker de tekst onder het kopje "achterbanraadpleging" begrijp ik nog steeds niet, ook niet na 6 keer lezen.

Ik zou de OR sterk willen adviseren niet slechts 1 OR lid naar een town hall meeting af te vaardigen, maar de hele OR die heeft onderhandeld. Het is belangrijk genoeg.

De telefonische raadpleging de dag na de 1e town hall meeting is ook een beetje vreemd, want een groot deel van de medewerkers zal dan nog niet zijn geinformeerd. Of komen er meer telefonische achterban raadplegingen?

Overigens: nergens zegt de OR dat de achterban om goedkeuring wordt gevraagd: er wordt alleen gevraagd naar de mening van de achterban. Dat is echt iets anders.

Verder: ik wil graag weten wat consequenties zijn voor mensen die niet tekenen. Heeft de OR daar afspraken over gemaakt met het bestuur? Of worden die vogelvrij verklaard?

Gaan de doorgerekende netto effecten ook nog worden voorgelegd aan een onafhankelijke audit?

En wat gebeurt er indien de OR zijn goedkeuring niet gaat geven. Heeft het bestuur zich daar over uitgelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV reclames zijn geloofwaardiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
@Wijnands: mail van de OR is deels schofferend, alsof er geen mensen met materiekennis zijn binnen deze organisatie en wat dacht je van de verscheidende oud OR-leden binnen de geleding welke tevens ervaring hebben met een vorig harmonisatietraject (die jullie dus kunnen raadplegen voor valkuilen etc).... Tijdslijnen zijn ook rigide... My two cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:11:
Vergeet nou dat hele gezeur over transparantie. Je gelooft toch ook niet elke reclame die je op TV ziet?
Zelfs de OR komt haar beloftes niet na (toch geen achterbanraadpleging voordat er een akkoord is, en ook geen communicatie deze week.)

De gekozen tijdlijnen zijn behoorlijk stupide. Zeker de OR valt hier wat te verwijten. De medewerkers krijgen nauwelijks tijd om de werkelijke consequenties te doorzien: het bestuur vertelt wat het is geworden en gelijk daarna volgt de achterbanraadpleging door de OR?

De mail van de OR vandaag roept meer vragen op dan er worden beantwoord. Zeker de tekst onder het kopje "achterbanraadpleging" begrijp ik nog steeds niet, ook niet na 6 keer lezen.

Ik zou de OR sterk willen adviseren niet slechts 1 OR lid naar een town hall meeting af te vaardigen, maar de hele OR die heeft onderhandeld. Het is belangrijk genoeg.

De telefonische raadpleging de dag na de 1e town hall meeting is ook een beetje vreemd, want een groot deel van de medewerkers zal dan nog niet zijn geinformeerd. Of komen er meer telefonische achterban raadplegingen?

Overigens: nergens zegt de OR dat de achterban om goedkeuring wordt gevraagd: er wordt alleen gevraagd naar de mening van de achterban. Dat is echt iets anders.

Verder: ik wil graag weten wat consequenties zijn voor mensen die niet tekenen. Heeft de OR daar afspraken over gemaakt met het bestuur? Of worden die vogelvrij verklaard?

Gaan de doorgerekende netto effecten ook nog worden voorgelegd aan een onafhankelijke audit?

En wat gebeurt er indien de OR zijn goedkeuring niet gaat geven. Heeft het bestuur zich daar over uitgelaten?
x
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Laat maar...t is laat op de avond....... :(

[ Voor 14% gewijzigd door Eddo-79 op 01-08-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Eddo-79 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

x
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Laat maar...t is laat op de avond....... :(
Was ook wel kort door de bocht... Er worden zeker valide punten aangedragen...

@Wijnands: je weet me te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
marcelmg2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:00:
En leggen uit dat dat kleine dorpje in Noordwest Frankrijk dat dat kleine landje aan de Noordzee nog even tijd nodig heeft.
Jammer dat er op Tweakers geen like is ;-).

Maarre, waar is Panoramix wanneer je um nodig hebt. Een glaasje toverdrank zou wellicht nu wonderen doen... :D

[ Voor 16% gewijzigd door Perenor op 01-08-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het pak van Eddo-79 zal voorlopig niet te klein worden, als ik zijn reacties zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Welke boodschap m.b.t. arbeidsvoorwaarden krijgen potentiele joiners waar we nu mee in gesprek zijn?

Die zullen toch ook duidelijkheid willen voordat ze een keuze maken.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Op het Intranet, op de HR Transformation pagina, staat een nieuwe FAQ - 1 augustus 2013. Weinig transparant (town hall ... OR) met een bijzonder infantiele benadering van de medewerkers.

[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 01-08-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wat ik me afvraag, wat zijn nou de wijzigingen waar ik daadwerkelijk een krabbel onder moet zetten willen ze geldig worden.
- Mijn standaardvakantiedagen
- ...

Verder kom ik eigenlijk niet. Voor de rest wordt er steeds gewezen naar de (geen versie genoemd) personeelsgids. Als jullie ook niet verder komen, is het dus feitelijk allemaal heel aardig dat ze het willen uitleggen en dat we geraadpleegd worden, maar wat maakt het uiteindelijk uit. Het zal gewoon een mededeling zijn.

Het lijkt wel een heel groot outsourcingstraject. Waarbij we en masse overgenomen worden door de outsourcer.
En eigenlijk klopt dat ook wel. Ik zit bij de klant. Mijn salaris wordt betaald door CGI ipv Logica. Dat is het enige verschil.

[ Voor 30% gewijzigd door avotar op 02-08-2013 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:29
filerijder schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:33:
Welke boodschap m.b.t. arbeidsvoorwaarden krijgen potentiele joiners waar we nu mee in gesprek zijn?

Die zullen toch ook duidelijkheid willen voordat ze een keuze maken.

Iemand enig idee?
Niks. Die krijgen het pakket voorgeschoteld zoals dat nu nog geldt voor joiners.

Enkele weken geleden heb ik getekend voor een masterclass.

Vraag me af wat er gebeurt als ik in mijn proeftijd het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket weiger.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:09:
[...]

Niks. Die krijgen het pakket voorgeschoteld zoals dat nu nog geldt voor joiners.

Enkele weken geleden heb ik getekend voor een masterclass.

Vraag me af wat er gebeurt als ik in mijn proeftijd het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket weiger.
Het pakket van de nieuwe collega's lijkt al erg op de nieuwe contracten (althans zo zegt men).
Misschien dat het voor jullie zelfs beter uitpakt ivm de aandelen en winstuitkering.

Wanneer ben je door je proeftijd heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Toch eens me als buitenstaander als 'advocaat van de duivel/directie' opgesteld:

CGI heeft een bedrijf overgenomen met daarbinnen een grote discrepantie in arbeidsvoorwaarden. Een grote groep als al lang in dienst en heeft een hoog basissalaris en veel voordeeltjes uit vervlogen tijden. Een andere (steeds groter wordende) groep heeft relatief karige voorwaarden waardoor het lastig blijkt te zijn nieuwe instroom te realiseren en vast te houden.

De markt is echt definitief veranderd de afgelopen jaren en de 'gouden tijden' komen echt nooit meer terug. Tarieven zijn tientallen procenten gedaald, concurrentie sterker van kleine bedrijven en ZZP'ers en vergeet de hele trend van outsourcing niet. De tijd van vroeger met de mooie leaseauto's, strakke pakken en goudgerande arbeidsvoorwaarden ligt ben ik bang achter ons maar soms vraag ik me af of iedereen dat wel door heeft.

Wil een bedrijf als CGI (of vergelijkbaar) een gezonde toekomst tegemoet gaan dan moet het de concurrentie aan kunnen gaan met de goedkopere concurrenten. Daar passen helaas geen anciënniteitsdagen, betaalde ziektekosten, forse leaseauto, ruime onkostenvergoeding of 2x modaal salaris meer bij (hele specialistische uitzonderingen daargelaten).

Eigenlijk zouden dus grote groepen fors in inkomen moeten dalen maar het valt de directie te prijzen dat ze niet deze 'Cap' manier volgen. Gevolg is wel dat men andere manieren moet vinden om te snijden wil men ook voor de nieuwe instroom een aantrekkelijke werkgever blijven. Het afschaffen van de 'gouden' arbeidsvoorwaarden uit de gouden tijden lijkt me daarom onvermijdelijk (helaas)...

Blijft staan dat de manier en presentatie knullig en oliedom is: dat CO2 excuus is lachwekkend en zielig, en ook de stilte is niet professioneel aangezien je met hogeropgeleiden te doen hebt die heus wel zelf kunnen nadenken.

Begin als directie met zelf 30% van je loon in te leveren en vraag dan een vergelijkbaar offer van alleen de te dure 'members'. Dan bouw je denk ik wel respect en begrip op en veel minder weerstand... Waarom daar niet voor gekozen?

Just my 2ct :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
hoevenpe schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:37:
Toch eens me als buitenstaander als 'advocaat van de duivel/directie' opgesteld:

CGI heeft een bedrijf overgenomen met daarbinnen een grote discrepantie in arbeidsvoorwaarden. Een grote groep als al lang in dienst en heeft een hoog basissalaris en veel voordeeltjes uit vervlogen tijden. Een andere (steeds groter wordende) groep heeft relatief karige voorwaarden waardoor het lastig blijkt te zijn nieuwe instroom te realiseren en vast te houden.

De markt is echt definitief veranderd de afgelopen jaren en de 'gouden tijden' komen echt nooit meer terug. Tarieven zijn tientallen procenten gedaald, concurrentie sterker van kleine bedrijven en ZZP'ers en vergeet de hele trend van outsourcing niet. De tijd van vroeger met de mooie leaseauto's, strakke pakken en goudgerande arbeidsvoorwaarden ligt ben ik bang achter ons maar soms vraag ik me af of iedereen dat wel door heeft.

Wil een bedrijf als CGI (of vergelijkbaar) een gezonde toekomst tegemoet gaan dan moet het de concurrentie aan kunnen gaan met de goedkopere concurrenten. Daar passen helaas geen anciënniteitsdagen, betaalde ziektekosten, forse leaseauto, ruime onkostenvergoeding of 2x modaal salaris meer bij (hele specialistische uitzonderingen daargelaten).

Eigenlijk zouden dus grote groepen fors in inkomen moeten dalen maar het valt de directie te prijzen dat ze niet deze 'Cap' manier volgen. Gevolg is wel dat men andere manieren moet vinden om te snijden wil men ook voor de nieuwe instroom een aantrekkelijke werkgever blijven. Het afschaffen van de 'gouden' arbeidsvoorwaarden uit de gouden tijden lijkt me daarom onvermijdelijk (helaas)...

Blijft staan dat de manier en presentatie knullig en oliedom is: dat CO2 excuus is lachwekkend en zielig, en ook de stilte is niet professioneel aangezien je met hogeropgeleiden te doen hebt die heus wel zelf kunnen nadenken.

Begin als directie met zelf 30% van je loon in te leveren en vraag dan een vergelijkbaar offer van alleen de te dure 'members'. Dan bouw je denk ik wel respect en begrip op en veel minder weerstand... Waarom daar niet voor gekozen?

Nou, om daar op te reageren. Waarom kunnen al die Middelgrote bedrijven dat dan wel?????? Just my 2 cts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:47:
[...]

Nou, om daar op te reageren. Waarom kunnen al die Middelgrote bedrijven dat dan wel?????? Just my 2 cts.
Precies wat ik dacht! Het is niet dat CGI nl verlies draait ofzo... Als het netto loon van de lvl's 1/2/3 omlaag zou gaan dan kan je naar elke willekurige concurrent stappen en er op vooruit gaan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:36

ik ben een level 3 met 15 jaar ervaring, maar ik verdien echt niet buitensporig meer dan de markt....minder eigenlijk nog. Het enige wat ik extra heb zijn de vrije loyaliteitsdagen. Ik kan als ZZP-er veel meer verdienen, en dat ga ik wellicht ook doen als die arbeidsvoorwaarden tegenvallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Montifaud schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:02:
[...]

ik ben een level 3 met 15 jaar ervaring, maar ik verdien echt niet buitensporig meer dan de markt....minder eigenlijk nog. Het enige wat ik extra heb zijn de vrije loyaliteitsdagen. Ik kan als ZZP-er veel meer verdienen, en dat ga ik wellicht ook doen als die arbeidsvoorwaarden tegenvallen 8)
Hier een vergelijkbare situatie. En dat komt doordat we allemaal een aantal keren de afgelopen jaren 0% hebben gehad. En die vrije loyaliteitsdagen vind ik erg belangrijk. Misschien wel een van de belangrijkste factoren om bij het bedrijf te willen blijven.

En v.w.b. die leaseauto - die krijg je bij die middelgrote bedrijven wel nog zonder enige poespas.

[ Voor 7% gewijzigd door Perenor op 02-08-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"In de dagen na de Town Hall meeting op 3 september ontvang je op je huisadres je persoonlijke overzicht met arbeidsvoorwaarden en de benodigde informatie."

Ik hoop ook met een overzicht van wat je netto krijgt? Spannende tijden zeg, hoop al 2 jaar op een salarisverhoging.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:13:
[...]

Het pakket van de nieuwe collega's lijkt al erg op de nieuwe contracten (althans zo zegt men).
Misschien dat het voor jullie zelfs beter uitpakt ivm de aandelen en winstuitkering.

Wanneer ben je door je proeftijd heen?
Ik begin in sep, dus proeftijd eindigt begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:41:
[...]

Ik begin in sep, dus proeftijd eindigt begin november.
Hm, dat is wel een naar moment ivm het accepteren van de nieuwe av's. Al denk ik dat ze de nieuwe mensen niet zomaar laten lopen, vooral mensen met jou profiel :P Wat dat betreft zit je dan weer wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Maar waarom zou iemand als Ron de Mos salaris inleveren? Ik heb in mijn tijd bij LogicaCMG/Logica/CGI meer excel-plugins CEO's gehad dan ik me kan herinneren. Die mensen zitten er niet om het bedrijf op te bouwen, die mensen zitten er om de aandeelhouders op korte termijn happy te maken en na hun de zondvloed.

Waarom geld inleveren voor een doel waarvan je weet dat daar je toekomst toch niet ligt? Ron zou wel gek zijn, en in zijn positie geef ik 'm groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:03
Mijn jaarcontract loopt maar tot september, dat word dus 2 contracten in een maand tekenen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepkever schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:49:
Mijn jaarcontract loopt maar tot september, dat word dus 2 contracten in een maand tekenen :')
Doet CGI in jaarcontracten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:56:
[...]

Wat ik tijdens een team meeting heb begrepen is dat de standaard tegenwoordig en overeenkomstig "de rest van de arbeidswereld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:56:
[...]
Yups. Het verbaasde mij ook toen ik het voor de eerste keer hoorde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:11:
[...]

Wat ik tijdens een team meeting heb begrepen is dat de standaard tegenwoordig en overeenkomstig "de rest van de arbeidswereld"
Wat een onzin.... Dat gebeurd toch alleen bij inhouse functies? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb ook een jaarcontract. Maar met die amortisatieregeling denk ik dat ze zowiezo willen verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:19:
Ik heb ook een jaarcontract. Maar met die amortisatieregeling denk ik dat ze zowiezo willen verlengen
Je moet wel erg buiten het verwachtings profiel vallen willen ze je weg sturen.
1 persoon uit mijn MC werd aan het einde van de 2 maanden proeftijd verzocht om weer weg te gaan. Dit gebeurd niet zo vaak geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Montifaud schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:02:
[...]

Het probleem in de ICT is mijns inziens dat er lastig van een 'markt' gesproken kan worden. Iemand die nu 15 jaar ervaring heeft met bijv. Access 'ontwikkeling' heeft een heel andere marktwaarde dan iemand met hetzelfde aantal jaren ervaring in heel specialistische en bedrijfskritische systemen.

Nou ga ik er wel vanuit dat iemand met 15 jaar ervaring bij CMG zeker 2x modaal bruto (los van alle extra's) zal verdienen waardoor zo iemand het bedrijf nu wel 90k per jaar kost (met extra's, lease, werkgeverspremies, etc.). Als je dan een hoop anciënniteitsdagen hebt hou je denk ik reëel gezien maximaal 1600 declarabele uren per jaar over waardoor het bedrijf bij tarieven onder de 100 euro p/u toch niet heel veel meer aan je weet te verdienen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Pagina: 1 ... 19 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.