Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAvE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 23:40
Natuurlijk kan je de salarissen hier en daar niet 1 op 1 met elkaar vergelijken, maar dat neemt niet weg dat $100k ook voor een amerikaan best goed betaald is.
Misschien als je als referentie Jan Modaal (33.000 euro) vergelijkt met Average Joe ($32.000-39.000)?

Maar houd er svp rekening mee dat het niet hebben van een leaseauto en het beperken van vakantiedagen waarschijnlijk de inzet is van het NL CGI bestuur inzake de transformatie van het arbeidsvoorwaarden pakket.

[ Voor 12% gewijzigd door CAvE op 24-07-2013 11:21 . Reden: bonvermelding dmv URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Het is enorm lastig vergelijken. Ten eerste heb je geen zaken met Jan Modaal, want de bevolkingsopbouw mbt opleiding, beroep en leeftijd is anders. Je moet vergelijke binnen een beroepsgroep. Ten tweede moet je per regio kijken.

De geniddelde IT'er in de Bay Area verdient $123k , in Boston $101k, in Austin slechts 85k ofzo. Huizenprijzen in SFO zijn ook drie keer zo hoog als in Austin, en door de state tax zijn al je uitgaven ook wat duurder. Onder de streep ben je overal in de VS ongeveer even goed af ;)

Als je Austin TX vergelijkt met NL, dan is levensonderhoud daar véél goedkoper. Mooi vrijstaand huis voor 200-250k. Auto's voor de helft sls hier, benzine oor een kwart, boodschappen -25%. Alleen je zorgverzekering is daar iets duurder. Een gezin met 2 kinderen betaalt pakweg 1000$ per maand (hier ongeveer 4000 premie incl aanvullend en kosten onder eigen risico + 3000 inkomensafhankelijk = $750 per maand. Verschil valt ook wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:57:
Het is enorm lastig vergelijken. Ten eerste heb je geen zaken met Jan Modaal, want de bevolkingsopbouw mbt opleiding, beroep en leeftijd is anders. Je moet vergelijke binnen een beroepsgroep. Ten tweede moet je per regio kijken.

De geniddelde IT'er in de Bay Area verdient $123k , in Boston $101k, in Austin slechts 85k ofzo. Huizenprijzen in SFO zijn ook drie keer zo hoog als in Austin, en door de state tax zijn al je uitgaven ook wat duurder. Onder de streep ben je overal in de VS ongeveer even goed af ;)

Als je Austin TX vergelijkt met NL, dan is levensonderhoud daar véél goedkoper. Mooi vrijstaand huis voor 200-250k. Auto's voor de helft sls hier, benzine oor een kwart, boodschappen -25%. Alleen je zorgverzekering is daar iets duurder. Een gezin met 2 kinderen betaalt pakweg 1000$ per maand (hier ongeveer 4000 premie incl aanvullend en kosten onder eigen risico + 3000 inkomensafhankelijk = $750 per maand. Verschil valt ook wel te overzien.
Maar vergeet niet dat ze daar 100k+ per kind moeten sparen voor de studie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Maar vergeet niet dat ze daar 100k+ per kind moeten sparen voor de studie :P
Dat is hiet nu ook bijna het geval

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Metaalhoofd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:14:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Als je ernaast een fatsoenlijk bijbaantje hebt dan valt het allemaal best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:14:
[...]

tut tut tut overdrijven is ook een vak. :/
In nl betaald men het over het algemeen ook gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Het wordt nu een sociaal leenstelsel. Het loopt dan niet tegen 100k (wat ook in VS slechts bij enkele universiteiten het geval is, dus ook die 100k is een overdrijving), maar toch makkelijk zo'n 10-20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:34:
Het wordt nu een sociaal leenstelsel. Het loopt dan niet tegen 100k (wat ook in VS slechts bij enkele universiteiten het geval is, dus ook die 100k is een overdrijving), maar toch makkelijk zo'n 10-20k.
Als je een studie wilt doen waarmee je ook echt iets kan, dan moet je toch echt wel denken aan kosten die tegen de 100k dollar aan zitten. Als je bv community collage doet dan is je papiertje niets waard en kom je nooit aan de loon die je ouders wel betaald krijgen.

20k aan studiegeld is in nl nog veel te veel. Je studiegeld per jaar is ongeveer gemiddeld 2k? Dan komen je boeken daar bij, zeg 500 euro. Dat is bij elkaar nooit 20k. Wij vinden het in nl normaal om levensonderhoud bij de kosten van een studie op te tellen, waardoor je inderdaad wel eens op 20k uit kan komen. In de VS gaat die 100k Alleen over studiekosten.

Althans zo ver ik weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Geneeskunde studie met coschappen kan behoorlijk in de papieren lopen.

Maar een gemiddelde IT studie zal je ws slechts 10k kosten momenteel als je schoolverlater bent.

Enfin. Situatie hier en in V$ is dus lastig te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Reactie van de Leasemij:
....Een eventule verhoging van de motorrijtuigenbelasting is voor rekening van uw werkgever. Wijziginen in overheidsgelden komen altijd voor rekening van uw werkgever.
Het wordt dus wel degelijk rechtstreeks door belast aan de werkgever. Gelukkig voor mij is het, zoals ik al verwachte, op mij niet van toepassing.
Uw auto heeft op dit moment geen vrijstelling dus er wordt voor deze auto al motorrijtuigenbelasting betaald. Uiteraard komt er wel een jaarlijkse verhoging wat ieder jaar van toepassing is...
Voor mensen die op dit moment een auto hebben die wel vrijgesteld is van MRB zou het dus wel handig zijn om eens uit te zoeken wat CGI hiermee van plan is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 13:39
CAvE schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:
Natuurlijk kan je de salarissen hier en daar niet 1 op 1 met elkaar vergelijken, maar dat neemt niet weg dat $100k ook voor een amerikaan best goed betaald is.
Misschien als je als referentie Jan Modaal (33.000 euro) vergelijkt met Average Joe ($32.000-39.000)?

Maar houd er svp rekening mee dat het niet hebben van een leaseauto en het beperken van vakantiedagen waarschijnlijk de inzet is van het NL CGI bestuur inzake de transformatie van het arbeidsvoorwaarden pakket.
Dat zal misschien wel de eerste inzet kunnen zijn geweest van het bestuur, maar dat zal wel in de eerste gesprekken met de OR onderuit zijn gehaald. Immers, dat zou geen voordeel voor ons betekenen en wie zou dan tekenen? ;)
Niet wat betreft de auto; dat schijnt in NL een goedkope variant van loon te zijn. Hier betaald de werkgever namelijk geen belasting over.

Maar de inzet van het management zal toch vooral in kostenbesparing zitten, ondanks de belofte "je gaat er bruto niet op achteruit". Maar daarmee maken ze het er niet aantrekkelijker op.
Als ze (een deel van) het aangekondigde budget voor salarisverhoging hiervoor gebruiken, denk ik dat het makkelijker zou gaan.
Desondanks is het een moeilijke taak om het voor iedereen aantrekkelijk te maken.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een leaseauto in NL belastingvrij? In ons land wordt een leaseauto grosso modo even zwaar belast als de waarde van een eigen auto om je privekiometers te rijden. In veel andere landen is het nog wel fiscaal gunstig (België bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
t_captain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:36:
Een leaseauto in NL belastingvrij? In ons land wordt een leaseauto grosso modo even zwaar belast als de waarde van een eigen auto om je privekiometers te rijden. In veel andere landen is het nog wel fiscaal gunstig (België bijvoorbeeld).
Maar is het niet inderdaad zo dat de werkgever hier niks over hoeft te betalen, Maar juist de werknemer via de bijtelling? Ik denk dat Spee dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nee, hetzelfde systeem als een andere vorm van loon zoals je salaris. WG draagt loonheffing af (een voorbelasting), daarna geeft werknemer inkomstenbelasting aan (eindheffing; reeds betaalde loonheffing wordt verrekend met het te betalen bedrag). De bijtelling over de leaseauto gaat gewoon mee in dezelfde afdrachten LB en IB.

Het enoge voordeel voor de werkgever is dat de leaseauto niet meetelt in de grondslag vooor de werknemersverzekeringen WW/WIA, en niet voor het pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Kan deze week even geen vergaderkamer meer zien! Tijd voor morgen dagje vrij denk ik. Misschien zet ik zelfs m'n telefoon wel uit!

Wat zijn de laatste geruchten eigenlijk?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:28:
Kan deze week even geen vergaderkamer meer zien! Tijd voor morgen dagje vrij denk ik. Misschien zet ik zelfs m'n telefoon wel uit!

Wat zijn de laatste geruchten eigenlijk?
Nul komma nul gehoord :(. Vrij frustrerend.

Ik wil weten wanneer ik mijn Volvo kan gaan bestellen :P.

Maarre - geniet er van - als je morgen vrij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wijnands, bedenk dat geen akkoord ook een goed resultaat kan zijn. CGI zal bestaande afspraken moeten respecteren en CGI zal haar verantwoordelijkheid moeten nemen om eerst aan de slag te gaan met de renovatie van het zwaar verwaarloosde beloningssysteem.

Het voorgaande arbeidsvoorwaardenpakket na de Logica en CMG merger is destijds ook gepresenteerd als “Een duidelijk en transparant beloningssysteem, gekoppeld aan performance”. Denk aan de level salaris bandbreedte en daarbij gepresenteerde groeimodel op basis van prestatie.

Het vertrouwen van de medewerkers in het NL MT is tot een dieptepunt gedaald. Waardevolle collega's vertekken. Groei kan alleen tot stand komen als het vertrouwen weer langzaam terugkomt. En dat kan alleen door eerst mensen eerlijk te belonen en niet door van alles af te pakken en te dwingen loon variabel te maken en te betalen in aandelen. Resultaten uit het verleden met variabel loon en aandelen bieden weinig vertrouwen voor de toekomst.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De vorige poging is halverwege blijven liggen. Wel een systeem van functiewaardering en een salarishuis, geen plan van aanpak om de hele populatie in dat salarishuis in te stromen. Gevolg is dat er bv. level 2 collega's rondlopen met een salaris van 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Espace en t_captain.

Met de aanvulling dat er in de afgelopen jaren aan het arbeidsvoorwaardenpakket dat we hebben gehad ook al hier en daar geschaafd is. Geheel tegen de wens van de medewerkers in. Waardoor ook zeker het vertrouwen op dat gebied geschaad is.

Dus een kritische houding en tegenstand van jullie kant wordt zeker op prijs gesteld, Wijnands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Janoz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:28:
Reactie van de Leasemij:

[...]

Het wordt dus wel degelijk rechtstreeks door belast aan de werkgever. Gelukkig voor mij is het, zoals ik al verwachte, op mij niet van toepassing.

[...]

Voor mensen die op dit moment een auto hebben die wel vrijgesteld is van MRB zou het dus wel handig zijn om eens uit te zoeken wat CGI hiermee van plan is.
Dat lijkt me zeker handig. Bij ons is er begin dit jaar een mail uitgegaan dat het volledig doorbelast zou worden aan de berijders. Ik ( en met mij nog een aantal mensen ;) ) heb toen meteen alle overeenkomsten nagekeken, en nergens stond een regeling die dit verantwoorde. Doordat er flink wat weerstand onstond heeft het bedrijf de regeling aangepast dat het alleen doorbelast wordt aan mensen die tijdens het bestellen al op de hoogte gesteld waren. Maar het kan anders flink oplopen, tot zo'n 100 euro per maand bruto.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Nu er gekeken wordt naar de leaseregeling vroeg ik mij wat af:
Als je een eigen bijdrage hebt, omdat je boven budget zit, of dit ook niet bruto verrekend kan worden a la Cap? Op dit moment wordt het netto verrekend. Wellicht als we straks een potje hebben waar we kunnen flexen? (Dit staat los van het feit dat je EB van de bijtelling afgaat)

Wat zijn de voor- of nadelen?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eigen bijdrage wordt idd netto ingehouden, maar ook verrekend met de bijtelling. Zolang je bijtellibg nog >0, gaat het dus de facto uit je brutoloon (in de betekenis dat 100 euro EB je netto een euro of 60 kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er deze middag een uitnodiging is verstuurd voor een update vanuit het bestuur, volgende week donderdag. Zal er echt al iets nieuws te melden zijn? Zo ja, waarom komt deze uitnodiging dan vanuit het bestuur en niet vanuit de OR?

Dit is geen verwijt richting OR, maar ik ben zeer benieuwd naar de beweegredenen van het bestuur voor de gekozen strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De OR zal wel weer 5 regels mogen voorlezen in dezelfde call. Het bestuur zal wel hebben gezegd dat een eigen call voor de OR te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Hebben ze nu een akkoord die ze pas donderdag toelichten of hopen ze donderdag een akkoord te hebben met het risico dat ze donderdag moeten melden dat er nog niets te melden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:08:
Hebben ze nu een akkoord die ze pas donderdag toelichten of hopen ze donderdag een akkoord te hebben met het risico dat ze donderdag moeten melden dat er nog niets te melden valt.
Misschien gaat de druk weer op de ketel bij de OR. Misschien wist de OR er wel weer niets van af... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vermoed dat er geen akkoord is! Dat had men vast op euforische toon gemeld. Gisteren werd nog gevist naar geruchten. Ook een teken aan de wand. Helaas durft niemand tactisch te lekken.

Dan blijft de vraag over wat er volgende week gaat gebeuren. Er is geen akkoord bereikt, CGI beraadt zich, en men wil het volgende week pas meedelen? Of, de bestuurder gaat nog een keer in een ultieme poging de OR door de knieën zien te krijgen? Ik zeg tegen de OR: Hou nog even vol!

Laat de bestuurder zelf zijn probleem met het verwaarloosde salarisgebouw en gebrek aan trainingen oplossen. En niemand zit te wachten op het afpakken van lease auto's en vakantiedagen, aandelen en variabel loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke maatregelen kan het bestuur nemen zonder instemming van de OR?

Het zou kunnen dat het bestuur besluit om een spoor te kiezen zonder instemming van de OR, en iedere medewerker individueel een nieuw contractvoorstel te doen. Niet tekenen = definitieve nullijn, selectieve rigoureuze toepassing bankwachter, etc. (maar dit zal dan natuurlijk worden ontkend).

Aan de andere kant: misschien ligt er wel een akkoord, you never know. Maar ook dan moet iedereen individueel tekenen, dus hoe groot is het verschil nou eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Als je naar andere bedrijven kijkt: Bestuurder zal uiteindelijk pogen kracht bij te zetten, door idd buiten OR om te gaan. Ws via rechter (onder het mom van economische redenen)

Wat OR dan nog kan doen is het paardemiddel van Stakingen. Dit werkt soms, maar kost bedrijf enorm veel geld en slechte reputatie.

Beide uitersten kunnen het best voorkomen worden, maar als de een gaat dreigen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een aspect dat nog niet benoemd is: wat gaat er straks gebeuren als de team leads een verhaal moeten gaan verkondigen, verdedigen etc. waar ze misschien zelf ook niet achter staan? En vervolgens gedwongen worden om collega's die niet tekenen "op een bepaalde wijze te gaan beoordelen". Heeft management eigenlijk wel de optie om niet te tekenen? Vragen vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vuurdoop voor managers. Je verkondigt wat je moet verkondigen van je broodheer, niet per se je eigen idealen. Laten we eerlijk zijn, de commandant die het bevel gaf om Dresden te bombarderen had een groter moreel dilemma.

Moet wel aan Dilbert denken, Wally faalt 3x de ethics course dus moet maar manager worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Dresden bombarderen was ook volslagen nutteloos ihkv de oorlogprogressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik denk zelf dat het gewoon een aankondiging van vakantie is, met als update dat ze er bijna uit zijn.

overigens, zijn hier ook TL's op het forum die denken dat ze een handige carrieremove hebben gemaakt? Is er ook een salarisstijging beloofd als beloning voor al die extra uren? Ik hoor wisselende geluiden.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 07:21:
ik denk zelf dat het gewoon een aankondiging van vakantie is, met als update dat ze er bijna uit zijn.

overigens, zijn hier ook TL's op het forum die denken dat ze een handige carrieremove hebben gemaakt? Is er ook een salarisstijging beloofd als beloning voor al die extra uren? Ik hoor wisselende geluiden.
De signalering is inderdaad weer compleet waardeloos. Een uitnodiging in een paar steek woorden en dan in de ochtend? Tussen 17.30 en 18.00 was geen handige planning, maar tussen 8.30 en 9.00?
Come on.

Over die TL's ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig. What was in it for them?
En hoeveel extra uren maken ze nu daadwerkelijk?
Gezien hun zichtbaarheid en communicatie zou ik bijna moeten constateren dat ze die amper of niet maken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:46:
De OR zal wel weer 5 regels mogen voorlezen in dezelfde call. Het bestuur zal wel hebben gezegd dat een eigen call voor de OR te duur is.
Dat is nog nooit aan de orde geweest.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 20:24:
Welke maatregelen kan het bestuur nemen zonder instemming van de OR?
Best wel wat. (niet zeggend dat dat ook gebeurt). Hierop heeft een OR instemmingsrecht:
  • een regeling met betrekking tot een pensioenverzekering, een winstdelingsregeling of een spaarregeling;
  • een arbeids- en rusttijdenregeling of een vakantieregeling;
  • een belonings- of een functiewaarderingssysteem;
  • een regeling op het gebied van de arbeidsomstandigheden, het ziekteverzuim of het reïntegratiebeleid;
  • een regeling op het gebied van het aanstellings-, ontslag- of bevorderingsbeleid;
  • een regeling op het gebied van de personeelsopleiding;
  • een regeling op het gebied van de personeelsbeoordeling;
  • een regeling op het gebied van het bedrijfsmaatschappelijk werk;
  • een regeling op het gebied van het werkoverleg;
  • een regeling op het gebied van de behandeling van klachten;
  • een regeling omtrent het verwerken van alsmede de bescherming van de persoonsgegevens van de in de onderneming werkzame personen;
  • een regeling inzake voorzieningen die gericht zijn op of geschikt zijn voor waarneming van of controle op aanwezigheid, gedrag of prestaties van de in de onderneming werkzame personen.
Daar kan je dus niet zomaar aan komen, een hoop andere dingen is de OR niet perse voor nodig.

[ Voor 73% gewijzigd door Wijnands op 27-07-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands : Gaat de OR afstemming organiseren met de werknemers voordat er een akkoord is met het bestuur, of pas daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 07:59:
[...]

Over die TL's ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig. What was in it for them?
En hoeveel extra uren maken ze nu daadwerkelijk?
Gezien hun zichtbaarheid en communicatie zou ik bijna moeten constateren dat ze die amper of niet maken.
Mijn TL is precies zichtbaar genoeg. Ik geloof dat hij ook echt wel veel uren maakt. Maar zo ver ik weet word er op gestuurd om zo weinig mogelijk uren te maken als TL, ongeveer 2 per week dacht ik? Dat is natuurlijk nooit genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

signalen die ik heb gekregen is dat TL's een substantieel in hun eigen tijd doen, helemaal als er projectdruk is bij de rest van hun assignment. Ander signaal is dat de meeste TL's verwachten er beter van te worden na zulke "investeringen"

ben dan ook benieuwd wat de populatie gaat zeggen bij uitblijven van verbetering (of zelfs verslechtering!) van hun positie.Overigens zijn mijn TL en PL prima kerels, goed zichtbaar en goed bereikbaar.

offtopic: ben vandaag overigens ook gewoon aan het werk 8)

[ Voor 6% gewijzigd door peter00 op 27-07-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:56:
@Wijnands : Gaat de OR afstemming organiseren met de werknemers voordat er een akkoord is met het bestuur, of pas daarna?
Afstemmen daarna is niet meer afstemmen he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Afstemmen daarna is niet meer afstemmen he? "

Hangt er maar van af. Het zou kunnen zijn dat er is overeengekomen om niets naar buiten te brengen voordat er een totaal akkoord is.

Laat ik de vraag dan anders stellen: wanneer gaat de OR eindelijk inhoudelijk communiceren naar de werknemers en vertellen wat het voorstel van het bestuur is, zodat wij kunnen vertellen wat we daarvan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
De TL's krijgen binnenkort een 'netto' presentje voor hun inzet.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Donde schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:13:
Nu er gekeken wordt naar de leaseregeling vroeg ik mij wat af:
Als je een eigen bijdrage hebt, omdat je boven budget zit, of dit ook niet bruto verrekend kan worden a la Cap? Op dit moment wordt het netto verrekend. Wellicht als we straks een potje hebben waar we kunnen flexen? (Dit staat los van het feit dat je EB van de bijtelling afgaat)

Wat zijn de voor- of nadelen?
Je mag enkel een bijtelling aftrekken als deze van het netto salaris gaat. Onder de streep maakt dat dus geen donder uit...

stel:
€2000 bruto salaris
€200 bruto bijtelling
€100 EB

Indien netto afgedragen:
(€200 - €100) * 42% = €42 netto bijtelling
€2.000 * (1-42%) = €1160
€1160 - €100 EB = €1060
€1060 - €42 bijtelling = €1018

Indien bruto afgedragen:
€200 * 42% = €84 netto bijtelling
€2.000 - €100 EB = €1900
€1900 * (1-42%) = €1102
€1102 - €84 bijtelling = €1018

ja, ik weet dat je geen 42% betaald over je totale salaris :>

[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 27-07-2013 14:36 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je kunt helemaal geen eigen bijdrage uit brutoloon betalen. EB voor auto vd zaak is namelijk niet aftrekbaar van je belastbaar inkomen maar slechts van je bijtelling (op een 0% auto of een auto zonder privegebruik komt EB dus per definitie uit je nettoloon).

Sommige bedrijven bieden wel de mogelijkheid om een EB uit en flexbudget te betalen, maar uiteindelijk maken ze dezelfde berekening van netto inhouden en aftrekken van de bijtelling.

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 27-07-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De TL's krijgen binnenkort een 'netto' presentje voor hun inzet."

Vertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Donde schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:16:
De TL's krijgen binnenkort een 'netto' presentje voor hun inzet.
Ja, de TL's worden ineens wakker... Netto? Dus een soort bonus? Boekenbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
TL's krijgen formeel max 4 uur per week voor hun rol.

Er zijn bepaalde dingen die een TL moet doen (bijv. PSA, MSAP, JCMM, enz) maar daarnaast heeft de rol een flink element "eigen invulling". Dat verschilt per TL.

Als een TL op een 40-urige opdracht zit, moeten er dus keuzes gemaakt worden hoe hij/zij daarnaast met het team omgaat. Meestal is dat een mix van eigen tijd opofferen, prioriteiten stellen en dus bepaalde dingen wel / niet doen.

Er is mij nooit extra salaris beloofd. Ik doe het omdat het uitdaging biedt, ik ervan leer en omdat ik geloof bij te kunnen dragen. En ik zie het als stapje omhoog, op weg naar......

Ik denk dat ik gemiddeld per week 6-8 uur kwijt ben met de rol zoals ik ervoor kies om m in te vullen, ex reistijd. Soms meer, soms minder. Coachings gesprekken kosten veel tijd, PSA kost 1-2 uur. Informatie zoeken kost tijd, CGI beter leren kennen, Webinars, bijeenkomsten (in de avonduren). Proberen en leren een betere manager / leider te worden.

Dat is mijn manier, daar haal ik voldoening uit en ik probeer zo het best bij te dragen voor mijn team en CGI.

[ Voor 9% gewijzigd door Eddo-79 op 28-07-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

t_captain schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:38:
Je kunt helemaal geen eigen bijdrage uit brutoloon betalen. EB voor auto vd zaak is namelijk niet aftrekbaar van je belastbaar inkomen maar slechts van je bijtelling (op een 0% auto of een auto zonder privegebruik komt EB dus per definitie uit je nettoloon).

Sommige bedrijven bieden wel de mogelijkheid om een EB uit en flexbudget te betalen, maar uiteindelijk maken ze dezelfde berekening van netto inhouden en aftrekken van de bijtelling.
Toch fijn dat 't zo duidelijk is allemaal :)

Wat ik zo hier en daar lees, is dat je het alleen af mag trekken van je bijtelling als je de EB netto betaald.
Maar zoals hierboven uitgerekend maakt 't allemaal niet zoveel uit, en daar ging 't volgens mij om :)
marcelmg2 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:55:
[...]

Ja, de TL's worden ineens wakker... Netto? Dus een soort bonus? Boekenbon?
Een bronze diamond award :X

[ Voor 36% gewijzigd door J2pc op 28-07-2013 21:17 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een eigen bijdrage verrekenen met overschot leasebudget betekent de facto dat je geen eigen bijdrage hebt. De werknemer draait immers niet op voor de eigen bijdrage, de werkgever betaalt die uit het leasepotje. In plaats van bijvoorbeeld leaseprijs 700 + EB privegebruik 100 heb je een leaseprijs incl privegebruik van 800, dat komt uit je leasebudget.

Hier gaat het echter niet om een EB voor privegebruik maar een EB voor boven budget leasen. Die EB kan natuurlijk niet worden verrekend met het leasebudget, er moet verrekening met het salaris plaatsvinden. In tegenstelling tot bovenstaande situatie betaalt de werknemer deze kosten.

Dan kom je in de situatie van netto betalen + verrekenen met de bijtelling. Direct verrekenen met belastbaar inkomen (interessant voor wie niet prive rijdt of een bijtellingsvrije auto rijdt) zou in principe mogelijk zijn als je brutoloon om zou ruilen voor extra leasebudget. Je hebt dan geen EB meer maar een lager balastbaar loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Eddo-79 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:26:
TL's krijgen formeel max 4 uur per week voor hun rol.
Er is mij nooit extra salaris beloofd. Ik doe het omdat het uitdaging biedt, ik ervan leer en omdat ik geloof bij te kunnen dragen. En ik zie het als stapje omhoog, op weg naar......
naar wat ?
Ik denk dat ik gemiddeld per week 6-8 uur kwijt ben met de rol zoals ik ervoor kies om m in te vullen, ex reistijd. Soms meer, soms minder. Coachings gesprekken kosten veel tijd, PSA kost 1-2 uur. Informatie zoeken kost tijd, CGI beter leren kennen, Webinars, bijeenkomsten (in de avonduren). Proberen en leren een betere manager / leider te worden.
vindt het nogal pretentieus jezelf een manager/leider te noemen in die rol. Ik zie namelijk geen B's wel T's en V's. Tenzij ik me natuurlijk vergis, maar overtuig me eens. Volgens mij ben je meer de boekhouder van de PL. De PL is de eerste manager in de lijn met B's voorzover ik kan oordelen.
Dat is mijn manier, daar haal ik voldoening uit en ik probeer zo het best bij te dragen voor mijn team en CGI.
Ik hoop dat je vind wat je zoekt. Wellicht handig voor een latere carrieremove, ik kijk tegenwoordig naar de korte termijn en zie vooral heul veul investering en weinig boter bij de vis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat managers 4% krijgen in de PPP en de rest 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met zulke bedragen is een aandelenregeling niet echt een instrument om van werknemers partners te maken. Voordat je (bij een constante K/W van 10) kan leven van je aandelen ben je 250-500 aan het werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mij verbaast het eigenlijk vooral dat je als TL toch een klus van 40 uur kan krijgen/hebben.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPP is winstdeling, geen aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:37:
Mij verbaast het eigenlijk vooral dat je als TL toch een klus van 40 uur kan krijgen/hebben.
mij ook. Vroeg of laat gaat de klant stuiteren, vervolgens doe je het in je eigen tijd. Het is zelfs gewoon bedrog als je in de klant zn tijd dit soort activiteiten gaat uitvoeren als het niet expliciet in je TOR staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Janoniem: wat is "4%" winstdeling? 4% van de ondernemingswinst zou aantrekkelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Meestal is winstdeling een percentage van je jaarsalaris. (Althans bij mijn vorige CAO werkgever is dat zo)
2% is dan niet indrukwekkend. 4% is een half maandsalaris wat wel ok is.
Bij mijn vorige werkgever was het gemiddeld 3-7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:07:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat managers 4% krijgen in de PPP en de rest 2%.
Dat zou echt klinkklare onzin zijn!

Waarom zou dat moeten? Iedereen werkt hard en vele maken ook onbetaald extra uren. Dit soort ongelijkheden maken de betrokkenheid er niet echt beter op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Dat zou echt klinkklare onzin zijn!

Waarom zou dat moeten? Iedereen werkt hard en vele maken ook onbetaald extra uren. Dit soort ongelijkheden maken de betrokkenheid er niet echt beter op!
Ik heb het ook gelezen :{ Het is weer ongelijkheid in de top...

Uit de presentatie van UK:

Profit Participation Plan (PPP) is CGI’s incentive scheme and is designed to give members the opportunity to share in the success of the company.

Where the BU has achieved all its targets, the size of the PPP pool is based on the following PPP target :

Job clasification: Target payout (% of base): Stretch payout (% of base):
Principal director & director: 10% 20%
Manager 5% 10%
individual contributer 2% 4%

Actual distribution of PPP pool will take into consideration the job classification as well as individual, team and BU performance.

The determination of individual and team performance and the actual incentive payable is at the absolute discretion of the UK SBU President, taking account of factors that are considered to be appropriate. The SBU President will exercise its discretion in a reasonable and informed manner, having regard to the long-term best interests of the company.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij kan je het beste een zo'n hoog mogelijk basis salaris onderhandelen aangezien het graaien uit het basissalaris zo goed als onmogelijk is terwijl het graaien uit secundaire voorwaarden een stuk makkelijker is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:00:
[...]

The determination of individual and team performance and the actual incentive payable is at the absolute discretion of the UK SBU President, taking account of factors that are considered to be appropriate. The SBU President will exercise its discretion in a reasonable and informed manner, having regard to the long-term best interests of the company.
Wat je alleen niet kan doen is alleen de hogere percentages uitbetalen en de lagere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:19:
[...]

Wat je alleen niet kan doen is alleen de hogere percentages uitbetalen en de lagere niet.
maar wat je wel kan doen is de directeur 20% geven en het plebs 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het idee dat hoe meer invloed je hebt op de sturing hoe hoger je percentage staat vast in de PPP regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

het staat alleen in geen enkele verhouding. Gelijkheid? yeah right... Eerlijkheid? vraag ik me af. Wie bepaalt de factor voor de blauwe boorden? Ik gok dat dat ter discretie van de country manager is. Die van die 20%.

even om alles in perspectief te plaatsen:
als je 60k beurt, dan is 2% =1200 euro. minus belasting is dat 600. Per jaar.

Je denkt toch niet serieus dat ik overweeg om meer dan 1200 euro bruto van mn salaris te flexibiliseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Winstdeling is ook minder zeker qua inkomen dan x-bedrag extra leasebudget

Trouwens 60k salaris per jaar is ca 5000 per maand. Een CGI-er die dat verdient valt volgens mij niet meer onder de gewone werknemers die 2-4% beuren.

Als gemiddelde CGI-er lvl 2 is en 3000 beurt. Is dat grofweg 36k per jaar ex vakantiegeld.
2% is dan 720 bruto = 400 netto oid.

[ Voor 65% gewijzigd door Metaalhoofd op 29-07-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:44:
Winstdeling is ook minder zeker qua inkomen dan x-bedrag extra leasebudget

Trouwens 60k salaris per jaar is ca 5000 per maand. Een CGI-er die dat verdient valt volgens mij niet meer onder de gewone werknemers die 2-4% beuren.

Als gemiddelde CGI-er lvl 2 is en 3000 beurt. Is dat grofweg 36k per jaar ex vakantiegeld.
2% is dan 720 bruto = 400 netto oid.
Het zou je verbazen wat de 'oude' garde hier soms verdient :P

Daarbij vraag ik me af wat het MT beschouwd als bruto jaarinkomen. Met/zonder lease auto, vakantiegeld, overwerk, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb dat bedrag genoemd als voorbeeld. Zelfs bij een relatief hoog salaris is flexibiliteit geen aanrader, zeker niet bij ongelijkheid van toepassing en gebrek aan transparantie van de rekenregels.

Overigens is het zoals Stofkonijn al aanhaalt maar de vraag wat er onder bruto salaris wordt verstaan. Kijk op je belasting opgave. Een hoop collega's gaan met leaseauto bijtelling & andere belaste vergoedingen hard richting de 50k.

Er zijn hier postings geweest van collega's die menen recht te hebben op 100-200 per jaar verhoging per jaar. Ga je dat lineair doorrekenen, kom je ruwweg op het volgende:

startsalaris 2400 (?) + 15 jaar werkervaring x 150 gemiddelde verhoging = 4650
jaarsalaris 4650 * 13 (vakantiegeld) = 60450. Exclusief leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Je krijgt geen vakantiegeld over leaseauto, lijkt me dat winstdeling die dan ook niet meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:45:
Je krijgt geen vakantiegeld over leaseauto, lijkt me dat winstdeling die dan ook niet meerekent.
Dat is een aanname die je maakt met je eigen logica. Dit loopt niet altijd evenredig met wat CGI vind :P

Gezien het feit dat dit in het voordeel van de 'member' zou zijn, zal dit wel niet gedaan worden idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
We doen hier allemaal aannames :p
Stel me zo voor dat wijnands helemaal dubbel ligt iedere keer dat iemand denkt dat de leaseauto eruit gaat of juist tandenknarst, omdat de werkelijkheid een stuk grimmiger is dan wij vrezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Voor dit soort regelingen werkt men altijd met een basis salaris (base salary genoemd hierboven). Typisch bestaat dit uit het vaste maandelijkse salaris excl alle secundaire voorwaarden (waaronder vakantiegeld, etc.). Ik (non-CGI) heb bijvoorbeeld een basissalaris en daarnaast een 'persoonlijk budget' van ca 25% waar alles verder inzit excl bonus. De bonus gaat over het basissalaris.

Dit is ook nodig omdat je anders tot cycles kunt komen waarbij het induidelijk is of bonus en/of vakantie-geld en/of een andere component over elkaar geheven zouden moeten worden. Door alles over het basissalaris te doen heb je dat soort onduidelijkheid niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 29-07-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:19:
[...]

10-20% van een al veel hoger salaris staat niet in verhouding tot 2-4% van een laag salaris.

Management krijgt al meer betaalt voor haar inzet/tijd dan het werkvloervolk, en als het dan goed gaat en er geld te verdelen is krijgen ze ook nog eens 5x zoveel erbij. Waarom moet dat? Hebben ze 5x zoveel hun best gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Metaalhoofd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:51:
Stel me zo voor dat wijnands helemaal dubbel ligt iedere keer dat iemand denkt dat de leaseauto eruit gaat of juist tandenknarst, omdat de werkelijkheid een stuk grimmiger is dan wij vrezen
Nee, zeker niet. In het verleden heb ik heus wel 's gegrinnikt om sommige reacties op lopende zaken maar dit onderwerp is veel te serieus om dubbel over te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
peter00 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 06:30:
[...]

naar wat ?

[...]

vindt het nogal pretentieus jezelf een manager/leider te noemen in die rol. Ik zie namelijk geen B's wel T's en V's. Tenzij ik me natuurlijk vergis, maar overtuig me eens. Volgens mij ben je meer de boekhouder van de PL. De PL is de eerste manager in de lijn met B's voorzover ik kan oordelen.

[...]

Ik hoop dat je vind wat je zoekt. Wellicht handig voor een latere carrieremove, ik kijk tegenwoordig naar de korte termijn en zie vooral heul veul investering en weinig boter bij de vis.
Naar een volgende stap. Weet niet wat, maar ik blijf groeien zolang ik kan.

Ik ga je niet overtuigen. Mijn naam staat in mijn profiel, voel je vrij om mijn team en PL te vragen wat ze van mij vinden. En benader me vooral persoonlijk zodat je een echte mening kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze vraag heb ik nog geen antwoord gezien: "wanneer gaat de OR eindelijk inhoudelijk communiceren naar de werknemers en vertellen wat het voorstel van het bestuur is, zodat wij kunnen vertellen wat we daarvan vinden?'

Of hem ik 'm gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, dat wanneer hoor je deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Eddo-79 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:18:
Ik ga je niet overtuigen. Mijn naam staat in mijn profiel, voel je vrij om mijn team en PL te vragen wat ze van mij vinden. En benader me vooral persoonlijk zodat je een echte mening kan vormen.
dank voor het aanbod Eddo, maar ik heb meerdere TL's in mijn kennissenkring. Ik kan inmiddels naar mijn mening uitstekend een "algemene" mening vormen met de info/bronnen die ik heb. Die van jou helpt daar uiteraard ook in. Sterker nog: je bent het beste bewijs voor die "wisselende" geluiden.

Als ik een specifieke vraag heb benader ik je wel uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:51:
Nee, dat wanneer hoor je deze week.
Beste Wijnands,

Als eerst wil ik mijn waardering uiten voor de OR. Echter ben ik niet amused over de gang van zaken.

Het is inmiddels paar weken gelden dat ons een call is beloofd door de OR. Jouw antwoord hierboven vind ik alles behalve meewerken en duidelijkheid creëren. Meer duidelijkheid zal zeker op vrijdagmiddag na 5en via de mail volgen?

De bestuurder heeft het over transparantie. When? Wanneer is men (bestuurder, HR, OR, Etc) van plan om transparant over te komen? Is het als alle goede conslutants zijn overgestapt naar de concurrent? Ik overdrijf niet maar ik merk veel leegloop om me heen.

Ik ben paar jaar gelden uit de collegenbanken gestart bij CGI/Logica. Na mijn masterclass periode ben ik 0,000 dagen idle geweest. Woon alle meetings bij (uit eigen wil) en ik investeer meer vrije tijd in CGI dan in mijn priveleven. Wat krijg ik er voor terug? Mijn gevoel zegt: je wordt zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik voorheen alle Linkedin job proposities afweerde. Dat ga ik vanaf nu niet meer doen.

Kortom organiseer geen call of een bijeenkomst als jullie niks nieuws zullen vertellen. We weten inmiddels dat jullie hard aan het onderhandelen zijn. We willen weten waar om expliciet?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
@Wijnands,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de OR met regelmaat ruggespraak heeft met juridisch deskundigen op arbeidsrechtelijk gebied. Toetsen jullie de gang van zaken bij een advocaat, of is er een advocaat of jurist aanwezig bij het overleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Bij het overleg met de bestuurder is altijd een jurist aanwezig. Maar om die nou om raad te vragen ???
Bij sommige overleggen van de OR (zonder bestuurder of diens medewerkers) is er incidenteel een jurist aanwezig, of er wordt vooraf met een jurist overlegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

offtopic: erinaceus, ben jij echt "ouwe poep", of heb je dat VVDM plaatje zomaar ergens vandaag gekaapt?
Gewoon een vraagje van 83-2. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vvaa: In de ontslaggolf van 2002/3 (toen het bedrijf nog LogicaCMG heette) bleek voor de eerste maal dat loyaliteit, zoals deelname aan vergaderingen, special interest groups enzovoorts, geen fluit uitmaakte om niet geselecteerd te worden voor ontslag. In de ontslaggolven van 2011 en daarna vooral mensen die te veel idleness kenden en/of te duur waren (en te weinig banden met managers...).

Anders gezegd, de persoonlijke inzet waarvan je spreekt is lofwaardig, maar is niet relevant. Het is alleen een makkelijk punt als die extra inzet niet te zien is en de manager wil zeuren. Het meest effectief is nog altijd, naast 0,0 idleness, jouw manager er telkens aan herinneren dat je in beloning achterloopt. Zwijgzame achtergronders vallen niet op als de (momenteel magere) jaarlijkse buit verdeeld moet worden...

Meerderen willen weten waarover onderhandeld wordt. Uit decennia arbeidservaring weet ik dat een directie wat zij zegt in een OR al snel tot 'bedrijfsgeheim' kan verklaren waarover de OR dus niet naar buiten kan (dat recht heeft een directie nu eenmaal en de verplichte geheimhouding staat in de wet). Dat zal ook wel bij CGI zo zijn, maar neem van mij aan, daar is de CGI-directie dan niet uniek in. Pas als er resultaat is kan er communicatie plaatsvinden. Jammer maar helaas zogezegd, het is geen onwil van een OR. Bedenk daarbij wel dat een directie ook wel eens vliegers oplaat in een OR die voor zeer grote onrust zouden zorgen als het (binnen het bedrijf) op straat lag. Als zo'n vlieger niet opgaat --OR-leden zijn niet achterlijk, dat is een van de redenen juridische bijstand in te zetten-- dan is zo'n onrust compleet non-productief geweest.

Uit betrouwbare bron weet ik ook dat een jurist erbij halen niet voor wissewasjes gebeurt. Wijnands en de zijnen hebben blijkbare moeilijke, moeizame onderwerpen op tafel. Sterkte!

Zo lang de tijden slecht blijven zijn er nu eenmaal geen cadeautjes uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
... erinaceus ... VVDM plaatje ...
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:25:. Bedenk daarbij wel dat een directie ook wel eens vliegers oplaat in een OR die voor zeer grote onrust zouden zorgen als het (binnen het bedrijf) op straat lag. Als zo'n vlieger niet opgaat --OR-leden zijn niet achterlijk, dat is een van de redenen juridische bijstand in te zetten-- dan is zo'n onrust compleet non-productief geweest.
Dat gebeurt in dit bedrijf ook. Da's helemaal niet erg. Op die manier hebben we aardige ideeen kunnen promoten en een paar erg slechte ideeen in het verleden tijdig kunnen afschieten.

Juridische bijstand schakel in je op het moment dat je twijfelt of iets mag of wat de implicaties zijn. Als je daar een echte jurist voor pakt betaal je een hoop geld en niet zelden krijg je dan een antwoord wat je zelf ook al gevonden had.
Andere adviseurs kijken weer vanuit een andere invalshoek, da's soms nuttiger. Een OR gebruikt de adviseur die het beste bij het vraagstuk past. Af en toe voegen die iets nieuws toe.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 30-07-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De OR gaat met de werknemers afstemmen VOORDAT er een akkoord is, zo zei Wijnands hier. Dat betekent dus dat er nog geen akkoord is, want voor donderdag gaat de OR dat niet meer doen. Het bestuur probeert waarschijnlijk aan de eis te voldoen dat er sprake moet zijn van een "zorgvuldige communicatie" gedurende dit proces, want dat is een eis wil het bestuur zelfstandig dingen kunnen doorvoeren. Ik verwacht dus niet al te veel van donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Voor mij is het begin bijna ten einde en het einde gaat nu beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:47:
bedoel je niet begin van het einde? ; :+

iig bedankt voor al het goede werk tot nu toe Wijnands . Je bent voor ons toch wel een belangrijk kanaal van info geweest. Dat wordt echt wel gewaardeerd, in ieder geval door mij. Eenrichtingdiscussies leiden meestal alleen maar tot meer speculatie. een beetje pushback op zn tijd is prima.

ben benieuwd wat Ron gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:47:
Ah, je zit bijna op de helft begrijp ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Als buitenstaander kan ik alleen maar constateren dat het blijkbaar hard tegen hard gaat.
Dat kan nooit veel goeds betekenen voor de individuele medewerker (lees: niet manager/directie)... :(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
hoevenpe schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:32:
Als buitenstaander kan ik alleen maar constateren dat het blijkbaar hard tegen hard gaat.
Zo zou ik het niet willen zeggen. Ik heb in het vorige decennium wel sessies mee gemaakt waar het echt hard tegen hard ging. Dit is een situatie die technisch ingewikkeld is en waar we praten over de mogelijkheid om een hoop dingen te veranderen. De dialoog is echter vriendelijk en constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 06:20:
[...]

bedoel je niet begin van het einde? ; :+

iig bedankt voor al het goede werk tot nu toe Wijnands . Je bent voor ons toch wel een belangrijk kanaal van info geweest. Dat wordt echt wel gewaardeerd, in ieder geval door mij. Eenrichtingdiscussies leiden meestal alleen maar tot meer speculatie. een beetje pushback op zn tijd is prima.

ben benieuwd wat Ron gaat zeggen.
Ron de Mos gaat alleen zeggen dat ze nog druk bezig zijn en hoe het proces verloopt en gaat verlopen, niets inhoudelijks dus.

Wedden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan Ron gewoon de opname van de vorige call instarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hehe, staan we eindelijk 's positief in de computable:

www.computable.nl/artikel...bs-met-overgang-sepa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Loonoffers bij Capgemini zijn van de baan"

http://www.computable.nl/...ini-zijn-van-de-baan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Terecht, denk ik. Dat is not done aan deze kant van de oceaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:43:
[...]

Ron de Mos gaat alleen zeggen dat ze nog druk bezig zijn en hoe het proces verloopt en gaat verlopen, niets inhoudelijks dus.

Wedden!
We zullen het met een uurtje of twee weten.

[ Voor 17% gewijzigd door avotar op 01-08-2013 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannond! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

net als een bezoekje aan de tandarts ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:25:
[...]

net als een bezoekje aan de tandarts ... O-)
Je weet dat het pijn gaat doen, maar nog niet hoeveel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:27:
[...]

Je weet dat het pijn gaat doen, maar nog niet hoeveel? :P
precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wij weten het lekker al, maar je hoort het pas over een week of 5... nanananananah

Een mailtje had toch meer dan voldoende geweest joh....

[ Voor 27% gewijzigd door avotar op 01-08-2013 08:45 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.