Nieuwe parkeerbeleid in Rotterdam is ook weer lekker handig uitgewerkt...
Werkt prima toch? Gewoon aanbellen als bezoeker en dan kun je voor de deur parkerenCoocoocachoo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:
Ik heb nog niets gehoord (behalve zelfbevlekking van managers...)
Surpherman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:32:
Die webcast begint weer eens niet op tijd.
Met 8 seconden vertraging per slide. Maar wel een vragen ronde! Dat werd hoog tijd.IjsbeerPigu schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:20:
[...]
Vertel? Ik kom er ook regelmatig maar dit heb ik gemist.Coocoocachoo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:
Call voor TL's? Ik heb niks gehoord.Surpherman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:25:
[...]
Met 8 seconden vertraging per slide. Maar wel een vragen ronde! Dat werd hoog tijd.
[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 30-09-2014 18:11 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Welke webcast bedoel je? Ik heb niets vernomen over een geplande webcast.Die webcast begint weer eens niet op tijd.
It always seems impossible until it's done.
Zal wel voor de nieuwe organisatie zijn denk ik. We horen 't morgen wel.ESPACE schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:27:
[...]
Welke webcast bedoel je? Ik heb niets vernomen over een geplande webcast.
Als iemand de info over parkeren in Rotterdam even door wil zetten, graag!
De reden dat ik het om 1715 voor gezien hield.IjsbeerPigu schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:20:

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Als je na afloop van je contract een nieuwe leaseauto wordt geweigerd zou ik daar een zaak van maken. Het is meer dan een verworven recht. Het is een secundaire arbeidsvoorwaarde. Zo heeft het ook altijd gefunctioneerd.Mijn argument over bijvoorbeeld de mobiliteit dat de leaseauto een juridisch verworven recht is na 13 jaar niet te hebben voldaan aan welke norm dan ook werd gewoon van tafel geveegd. Take it or leave (it).
De oud-secretaris van de OR schrijft op het intranet dat voormalig directeur Paul Schuyt er een afspraak over heeft gemaakt met de OR. In de OR verslagen valt daar ook wat over terug te lezen. Na het raadplegen van het archief moet de OR, die er is voor het belang van de medewerker, dit aan je kunnen bevestigen. Met een afspraak tussen directie en OR, defacto jarenlange secundaire arbeidsvoorwaarde en veel jurisprudentie heb je een heel sterke zaak.
Klopt. Maar die leaseauto is niet mijn enige pijnpunt. En als ik alles juridisch moet gaan bevechten dan vrees ik dat ik liever iets anders ga doen.ESPACE schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:06:
[...]
Als je na afloop van je contract een nieuwe leaseauto wordt geweigerd zou ik daar een zaak van maken. Het is meer dan een verworven recht. Het is een secundaire arbeidsvoorwaarde. Zo heeft het ook altijd gefunctioneerd.
De oud-secretaris van de OR schrijft op het intranet dat voormalig directeur Paul Schuyt er een afspraak over heeft gemaakt met de OR. In de OR verslagen valt daar ook wat over terug te lezen. Na het raadplegen van het archief moet de OR, die er is voor het belang van de medewerker, dit aan je kunnen bevestigen. Met een afspraak tussen directie en OR, defacto jarenlange secundaire arbeidsvoorwaarde en veel jurisprudentie heb je een heel sterke zaak.
[ Voor 32% gewijzigd door Logiecaan op 30-09-2014 21:20 ]
Ik ben al een jaar weg en heb bij vertrek mijn saldo aan vakantiedagen niet kunnen verrekenen omdat de werkgever geen sluitend overzicht kon produceren. Na een half jaar heb ik een vereffeningsvoorstel gedaan gebaseerd op mijn (sluitende) urenadministratie en daar is men mee akkoord gegaan omdat de werkgever nog steeds geen overzicht kon produceren. Man, man, man, wat een ballentent is het geworden.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:01:
[...]
Zou het knap vinden dat ze op 1 oktober opeens wel weten wat de stand van mijn verlofdagen is, het lukt ze die andere 364 dagen namelijk niet mij daarvan in kennis te stellen (vraag het je TL maar ....)
Niet overdrijven he, het waren volgens Ronnie ponnie maar slechts 6 sec!Surpherman schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:25:
[...]
Met 8 seconden vertraging per slide. Maar wel een vragen ronde! Dat werd hoog tijd.
Whoopiedoo! Shell BU wordt de eerste global BU. Voor de rest...veel schouderklopjes voor hen (de managers) zelf en ze hebben er veel zin in op 1 oktober. Die eikels van management hebben er altijd zin in, ze voeren geen reet uit maar strijken wel met de eer.
Het enige lichtpuntje aan de hele webcast was Stephany; de dame die de slides mocht 'omdraaien' en elke keer zich moest verontschuldigen tov ongeduldige Ron. (LUL!)

Zeg... wordt het niet 's tijd dat jij goed gaat nadenken over je toekomst? Als je met zo'n stemming aan de slag bent.. lijkt me slecht voor je gezondheid.ByeByeCGI schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:41:
[...]
\r. Die eikels van management hebben er altijd zin in, ze voeren geen reet uit maar strijken wel met de eer.
Het enige lichtpuntje aan de hele webcast was Stephany; de dame die de slides mocht 'omdraaien' en elke keer zich moest verontschuldigen tov ongeduldige Ron. (LUL!)
Verwijderd
*weggesjorist*ByeByeCGI schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:41:
[...]
Niet overdrijven he, het waren volgens Ronnie ponnie maar slechts 6 sec!
Whoopiedoo! Shell BU wordt de eerste global BU. Voor de rest...veel schouderklopjes voor hen (de managers) zelf en ze hebben er veel zin in op 1 oktober. Die eikels van management hebben er altijd zin in, ze voeren geen reet uit maar strijken wel met de eer.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 11:08 ]
wishful thinking. Bij de meeste bedrijven, en zeker Shell, is dat voorbij de zittingstermijn van beslissers. Bovendien zijn dr meer kapers op de kust.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:08:
Alleen dat we de revenue binnen 3-5 jaar willen gaan verdubbelen.
2 keer nul is ook nul
Ah ja, ik had een invite liggen voor die webcast. Was het alweer vergeten
Misschien verwoord ByeByeCGI het wat zwart-wit, maar ik vond het gedrag van Ron richting deze Stephany inderdaad niet echt gepast.
Wat de rest betreft...Het was inderdaad een manager hosanna verhaal met alleen maar vage beloftes over hoe goed het wel niet zou gaan worden...en dat voor een webcast die aangekondigd was als exciting en mag je niet missen
Was echt een waste of time
Wat de rest betreft...Het was inderdaad een manager hosanna verhaal met alleen maar vage beloftes over hoe goed het wel niet zou gaan worden...en dat voor een webcast die aangekondigd was als exciting en mag je niet missen
Was echt een waste of time
Wijnands schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:48:
[...]
Zeg... wordt het niet 's tijd dat jij goed gaat nadenken over je toekomst? Als je met zo'n stemming aan de slag bent.. lijkt me slecht voor je gezondheid.
Postman,
dat is redelijk gevoelige info...
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:08:
[...]
Het was idd flink wat gestuntel echter viel die vertraging aan mijn kant mee. Ik weet niet waar Ron op het moment van de presentatie zat maar hij had er meer last van.... Verders nog niet veel concrete zaken gehoord Alleen dat we de revenue binnen 3-5 jaar willen gaan verdubbelen. En iets over een bonus voor alle members in de Shell BU![]()
![]()
Mijn voeten zijn al aan het opwarmenVerwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:12:
Communiceren met je voeten, vele zijn je voor gegaan en vele zullen je volgen....
Verwijderd
Dat valt toch wel mee.... Volgens mij is dit het streven van elke organisatie. Lijkt mij niets gevoelig aan.IjsbeerPigu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:33:
Postman,
[...]
Het gestuntel van Ron is idd gevoelige info..IjsbeerPigu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:33:
Postman,
[...]
De rest van de webcast zal Ronnie wel zelf verklappen tijdens een interview.
Verwijderd
Ach ook ik heb wel eens een mindere dag.....ByeByeCGI schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:01:
[...]
Het gestuntel van Ron is idd gevoelige info..

Het is volgens mij geen geheime of gevoelige info. Deze presentatie gaat Ron houden op de summit die voor al onze concurenten toegangkelijk (en door shell min of meer verplicht) is.Het gestuntel van Ron is idd gevoelige info..
Ook werd letterlijk door hem gezegd, we gaan het voorbeeld stellen, voor die partijen.
[ Voor 0% gewijzigd door Surpherman op 01-10-2014 11:41 . Reden: typo ]
zie je mailWijnands schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:22:
[...]
Zal wel voor de nieuwe organisatie zijn denk ik. We horen 't morgen wel.
Als iemand de info over parkeren in Rotterdam even door wil zetten, graag!
Dank. Lijkt een communicatie foutje te zijn. Juiste informatie moet binnenkort op de intranet pagina voor die lokatie zijn.
"Na twee jaar van integreren en leren waar CGI voor staat, is het nu tijd om te executeren.", aldus in verzonden mail van MM.
Sja zo hou je geen medewerkers meer over natuurlijk ....
Serieus?!brigges schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:41:
"Na twee jaar van integreren en leren waar CGI voor staat, is het nu tijd om te executeren.", aldus in verzonden mail van MM.
Ging het hier om een webcast voor medewerkers van de Shell BU van Ron?
Yep
ESPACE schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:23:
Ging het hier om een webcast voor medewerkers van de Shell BU van Ron?
haha, blinddoek om en tegen de muur zal niet bedoeld zijn. MM spreekt en schrijft natuurlijk alleen nog maar in het Nengels. Hij moet wel als sjef BUSNL. Ik heb overigens geen mail van hem gezien. Alleen zijn work hard play hard op de BU intro pagina.brigges schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:41:
Waarschijnlijk een mail alleen naar de vaste members in BU Shell. Ik heb hem ook niet gezien, maar ben dan ook CS, ingezet door de virtuele BU
Surpherman schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:07:
[...]
haha, blinddoek om en tegen de muur zal niet bedoeld zijn. MM spreekt en schrijft natuurlijk alleen nog maar in het Nengels. Hij moet wel als sjef BUSNL. Ik heb overigens geen mail van hem gezien. Alleen zijn work hard play hard op de BU intro pagina.
Ik ben toch echt volledig getransferred (ook zo lekker Nederlands) naar BUSNL.IjsbeerPigu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:23:
Waarschijnlijk een mail alleen naar de vaste members in BU Shell.
COOL: Mark en Monique. iid twee keer M&M.
Zo, net thuis. Slecht eten maar veel goeie mensen weer gezien. Toch wel weer wat inspiratie opgedaan ook en wat interessante nieuwtjes.
Voor mij de eerste keer dat ik het in NL meegemaakt heb, ook wel een ervaring.
[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 01-10-2014 22:01 ]
Wat bij mij vooral is blijven hangen is, land and expand!Wijnands schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:00:
Toch wel weer wat inspiratie opgedaan ook en wat interessante nieuwtjes.
En dat deed me dan weer denken aan: http://youtu.be/AyenRCJ_4Ww
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Nope. Ik val onder CS, maar kreeg de mails wel. (Ik zit zo nu en dan bij Shell, ben blijkbaar in alle maillijsten opgenomen)IjsbeerPigu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:23:
Waarschijnlijk een mail alleen naar de vaste members in BU Shell. Ik heb hem ook niet gezien, maar ben dan ook CS, ingezet door de virtuele BU
[...]
Verwijderd
Logica net slecht in het nieuws mbt fraude overheid aanbestedingen. Zal cgi leuk vinden.
Vanavond op tv ook.
Vanavond op tv ook.
Zoals de grote filosoof Al Bundy vroeger al zei: "It's only cheating if you get caught."
Ik vind het vooral zo overdreven dat iedereen zo geschokt reageert. Zo werkt het toch. Zo werd je toch altijd geacht te werken? Ogen open houden bla bla bla.
Maar inderdaad, je kan je afvragen in hoeverre CGI Nederland nog meer klappen kan hebben. Ik neem aan dat jullie inmiddels wel instructies in je mailbox hebben zitten over hoe te reageren en te communiceren.
In hoeverre wordt dit nu gedekt door de code of ethics?
Ik vind het vooral zo overdreven dat iedereen zo geschokt reageert. Zo werkt het toch. Zo werd je toch altijd geacht te werken? Ogen open houden bla bla bla.
Maar inderdaad, je kan je afvragen in hoeverre CGI Nederland nog meer klappen kan hebben. Ik neem aan dat jullie inmiddels wel instructies in je mailbox hebben zitten over hoe te reageren en te communiceren.
In hoeverre wordt dit nu gedekt door de code of ethics?
[ Voor 6% gewijzigd door avotar op 02-10-2014 07:51 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
http://www.npo.nl/zembla/02-10-2014/VARA_101369808
Naast Ordina komen ook andere 'grote jongens' aan bod.
Naast Ordina komen ook andere 'grote jongens' aan bod.
[ Voor 36% gewijzigd door waldkorn op 02-10-2014 07:59 ]
Eens. ik denk alleen dat hier een grens is overschreden door iemand die in het offerteteam aan klantzijde zat, dus als vertegenwoordiger van de klant richting supplieravotar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 07:48:
Heb ook in zo'n positie gezeten aan klant-kant en heb in de gevallen dat salesmanagers mij direct benaderden altijd de boot afgehouden om redenen van ethiek en belangenverstrengeling. Ik kan me echter wel voorstellen dat je betrekkelijk eenvoudig iets richting je eigen werkgever los laat over waar de kansen liggen, al is dat not done
Verwijderd
Eten was idd niet van hoog niveau maar dat had ik ook niet verwacht. Was opzich wel prima te doen hoor.Wijnands schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:00:
Zo, net thuis. Slecht eten maar veel goeie mensen weer gezien. Toch wel weer wat inspiratie opgedaan ook en wat interessante nieuwtjes.
Ik vond het zelf vorig jaar beter (qua opzet).
Ik vond het juist storend dat er dit jaar een moderator aanwezig was. Onze BU leider kreeg hierdoor weinig effectieve spreektijd waardoor zijn boodschap mijns inziens niet goed overkwam.
Wat ik wel een vermakelijke stukje vond was het optreden van de 3 VPs. Gaven heldere antwoorden op de vragen (soms met humor wat bij mij altijd wel goed werkt). Kortom kon mij dus wel boeien.
Hoogtepunt van de avond was toch wel het onderbreken van onze 2 grote leiders in Canada. Middenin een antwoord onderbreken omdat het 1930 was. Want tja anders wordt het eten koud
Goed om weer een aantal collegas uit het zuiden van het land te spreken die ik anders (bijna) nooit f2f spreek
Volgens mij is het in de top en politiek al eeuwen hetzelfde "Het is niet wat je kunt, het is wie je kent".Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 07:37:
Logica net slecht in het nieuws mbt fraude overheid aanbestedingen. Zal cgi leuk vinden.
Vanavond op tv ook.
Er worden op hoog niveau elkaar gewoon de opdrachten en baantjes toegeschoven. Ik zeg niet dat die mensen niet hard werken of het niet verdiend hebben, maar als je eenmaal ergens op een hoge functie heb gezeten stroomt het lekker door. Bedrijf in de problemen ? Geen probleem, gouden handdruk en weer ergens anders aan de slag.
Die "moderator" hoorde zichzelf wel graag praten voor mijn gevoel. Dat had inderdaad wel wat minder gemogen. Vond het eten prima geregeld. Niks te klagen wat dat betreft.
Ik hoorde daar dingen waar ik uit kon afleiden dat ze goed doorhebben waar de grootste pijnpunten zitten maar heldere antwoorden vond ik schaars. Niet erg overigens op zo'n avond.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:49:
Wat ik wel een vermakelijke stukje vond was het optreden van de 3 VPs. Gaven heldere antwoorden op de vragen (soms met humor wat bij mij altijd wel goed werkt). Kortom kon mij dus wel boeien.
Ik vond het knap onbeschoft.Hoogtepunt van de avond was toch wel het onderbreken van onze 2 grote leiders in Canada. Middenin een antwoord onderbreken omdat het 1930 was. Want tja anders wordt het eten koud![]()
\
Verwijderd
Het was ook cynisch bedoeld. Had het er even bij moeten zetten :-) Vond het idd ook niet netjes. En dan druk ik me nog zacht uit.Wijnands schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:40:
[...]
Ik hoorde daar dingen waar ik uit kon afleiden dat ze goed doorhebben waar de grootste pijnpunten zitten maar heldere antwoorden vond ik schaars. Niet erg overigens op zo'n avond.
[...]
Ik vond het knap onbeschoft.
Reneger je hebt een DMReneger schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 06:56:
[...]
Nope. Ik val onder CS, maar kreeg de mails wel. (Ik zit zo nu en dan bij Shell, ben blijkbaar in alle maillijsten opgenomen)
Was dat een BN'er ofzo?Gehakt schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:23:
Die "moderator" hoorde zichzelf wel graag praten voor mijn gevoel. Dat had inderdaad wel wat minder gemogen.
[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 02-10-2014 10:29 ]
Ik ben heel slecht in BN'ers.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:12:
[...]
Blijkbaar niet, anders had je 'm wel gekend
Da's heel andere koek.
Tja bekend, bekend, hij heeft in het verleden voor Young Logica debatavond ook opgetreden als moderator ( http://www.donatellopiras.nl ). Maar persoonlijk zou ik hem zelf geen bekende NL er noemen. Zeker niet als je bedenkt wie er eerst genoemd werd om dat te gaan doen
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Het MSAP cijfer is bedroevend laag. Ik ben heel benieuwd hoe het verbeterplan in de praktijk wordt uitgewerkt.Zo, net thuis. Slecht eten maar veel goeie mensen weer gezien. Toch wel weer wat inspiratie opgedaan ook en wat interessante nieuwtjes. ...
Ik vond het verrassend om zowel Sake als John te horen zeggen dat de nieuwe pensioenregeling binnenkort moet gaan bijdragen aan een beter MSAP. Mooie concrete toezeggingen. Daarmee is een hoge verwachting gewekt. Ik hoop dat ze dit gaan waarmaken!
Alsof pensioen de enige reden is voor een slechte MSAP. Niet serieus nemen van een groep members weegt daar ook aardig in mee. Of het niet nakomen van toezeggingen. Of de realisatie dat de netto uitwerking van de nieuwe AV toch negatief uitpaktESPACE schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:11:
[...]
Het MSAP cijfer is bedroevend laag. Ik ben heel benieuwd hoe het verbeterplan in de praktijk wordt uitgewerkt.
Ik vond het verrassend om zowel Sake als John te horen zeggen dat de nieuwe pensioenregeling binnenkort moet gaan bijdragen aan een beter MSAP. Mooie concrete toezeggingen. Daarmee is een hoge verwachting gewekt. Ik hoop dat ze dit gaan waarmaken!
[ Voor 5% gewijzigd door Logiecaan op 02-10-2014 16:28 ]
het blijft symptoombestrijding. Het is de mindset en de manier waarop met hooggeschoolden wordt omgegaan:ESPACE schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:11:
[...]
Het MSAP cijfer is bedroevend laag. Ik ben heel benieuwd hoe het verbeterplan in de praktijk wordt uitgewerkt.
- flexibilisering primaire arbeidsvoorwaarden zonder dat je er wat voor terugziet
- behandeling bankzitters en verZZP-ing van je inzetverantwoordelijkheid
- gebrek aan carriere en salarisperspectief ondanks uitstekende beoordelingen en heel behoorlijke tarieven. Het IJKpunt hadden ze beter EINDpunt kunnen noemen
- behandeling van leavers/overstappers (wordt notabene zelfs door klanten aangehaald in hun scores!)
- mobiliteitsregeling, annuleren van een belangrijke reden waarvoor je bij deze tent bent gaan werken
- vakantiedagen en ancienniteit
- behandeling van optie-3 leden

De marge is goed maar de omzet moet omhoog.

Men is bezig het hele ondernemersrisico naar de werknemer te verschuiven. Als ik dat had gewild was ik wel ZZP-er gebleven 20 jaar geleden.
[ Voor 4% gewijzigd door peter00 op 02-10-2014 16:33 ]
Voor een verbetering van MSAP werd ook het (weer) invoeren van het persoonlijk opleidingsplan genoemd. Alsof een plan helpt: Als aan het einde van het jaar blijkt dat opleidingen zijn geschrapt omdat ze te duur zijn, krijgt de medewerker dat waarschijnlijk als minpunt aangerekend.
Een plan verbeterd niet, concrete acties lijken welkom.
De grootste stap in MSAP verbetering kan gemaakt worden door veel meer mensen dan nu een reeel carriere perspectief te bieden. Als dat er is wegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden opeens minder zwaar.
Vergeet overigens niet dat de nieuwe voorwaarden voor een bepaalde groep wel degelijk een flinke verbetering zijn en voor een andere groep tamelijk neutraal zijn.
Vergeet overigens niet dat de nieuwe voorwaarden voor een bepaalde groep wel degelijk een flinke verbetering zijn en voor een andere groep tamelijk neutraal zijn.
Zoals een van de MT leden zei "zeggen wat je doet en doen wat je zegt" . Ik heb zelf ook al het punt aangekaart dat het heel belangrijk is om eventuele beloftes in een opleidingsplan zeer serieus te nemen.Inabubble schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:31:
Voor een verbetering van MSAP werd ook het (weer) invoeren van het persoonlijk opleidingsplan genoemd. Alsof een plan helpt: Als aan het einde van het jaar blijkt dat opleidingen zijn geschrapt omdat ze te duur zijn, krijgt de medewerker dat waarschijnlijk als minpunt aangerekend.
[ Voor 47% gewijzigd door Wijnands op 02-10-2014 16:37 ]
daar vraag je nogal wat....carrierepaden. Op dit moment kun je alleen je level upgraden om een flinke stap te maken.Wijnands schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:35:
De grootste stap in MSAP verbetering kan gemaakt worden door veel meer mensen dan nu een reeel carriere perspectief te bieden.
De grote hoeveelheid nee-stemmers op de vraag of er voldoende carriere mogelijkheden waren, was dan ook tekenend. De verhouding was wel wat anders als de moderator van de avond dee voorkomen. (Behoorlijk grote groep nee-stemmers.)Wijnands schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:35:
De grootste stap in MSAP verbetering kan gemaakt worden door veel meer mensen dan nu een reeel carriere perspectief te bieden. Als dat er is wegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden opeens minder zwaar.
Klopt, maar persoonlijk zie ik dat bijvoorbeeld CISSP en TOGAF trainingen worden gegeven door externe partijen de komende maanden. Daarnaast hoor ik van collega's dat ze voor training naar Engeland gaan. Kortom, er lijkt momenteel echt budget te zijn voor trainingen.Inabubble schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:31:
En voorbij level 3 komen is uitermate moeilijk.peter00 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:45:
[...]
daar vraag je nogal wat....carrierepaden. Op dit moment kun je alleen je level upgraden om een flinke stap te maken.
Ja. En dan nog zullen wat mensen uit gene hun groene kaart opgehouden hebben. Ik moet zeggen, het deed me wel een beetje pijn om dat te zien. We zouden een prettiger en waarschijnlijk ook veel beter bedrijf zijn als dat er wel was.Inabubble schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:46:
[...]
De grote hoeveelheid nee-stemmers op de vraag of er voldoende carriere mogelijkheden waren, was dan ook tekenend. De verhouding was wel wat anders als de moderator van de avond dee voorkomen. (Behoorlijk grote groep nee-stemmers.)
Er was ook een CISSP groepje wat door een van onze eigen mensen wordt getraind. Maar ja, je hebt zeker gelijk, er kan sinds een paar maanden meer dan in de 8 jaar daarvoor. Denk dat er nu een uitdaging is om te zorgen dat ook de mensen aan bod komen die iets minder mondig zijn. Daar kan een PDP (POP, hoe je het noemen wil) een goed middel zijn.DeZaag schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:49:
[...]
Klopt, maar persoonlijk zie ik dat bijvoorbeeld CISSP en TOGAF trainingen worden gegeven door externe partijen de komende maanden. Daarnaast hoor ik van collega's dat ze voor training naar Engeland gaan. Kortom, er lijkt momenteel echt budget te zijn voor trainingen.
[ Voor 79% gewijzigd door Wijnands op 02-10-2014 16:53 ]
Een goed pensioen is voor mij onderdeel van het carrière perspectief.De grootste stap in MSAP verbetering kan gemaakt worden door veel meer mensen dan nu een reeel carriere perspectief te bieden. Als dat er is wegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden opeens minder zwaar.
En qua opleidingen is het wel jammer dat je vaak naar Rotterdam of Eindhoven moet (dat was voor mij een no-go voor de CISSP training, na een zware avondsessie nog >2u moeten terugrijden naar Friesland is geen optie). Ik zou daar liever trainingen voor zien die je gewoon via een videoconference kunt volgen.
Oh ja, een boek van €60,- noem ik geen training... Da's zelfstudie en dat telt niet.
Oh ja, een boek van €60,- noem ik geen training... Da's zelfstudie en dat telt niet.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Een goed bedrijf traint z'n mensen wanneer het de mensen het beste uitkomtVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:07:
Een goed bedrijf traint z'n mensen overdag....
Beetje van dat 9 tot 5 mentaliteit af...
Verwijderd
Ik verwacht morgen wel een mailtje van onze Sake naar aanleiding van de uitzending van Zembla. Logcia en LogicaCMG werden meermaals genoemd. Tuurlijk wat het een beetje sensatie zoeken wat Zembla doet. Maar klopt het dat we een toen een klus/kavel hebben gehad bij Gemeente Rotterdam? Weet iemand dat zo?
Is bij ons rond 1900 al uitgegaan. En gezien de tekst in de mail en het onderwerp van de uitzending vind ik discussie op een publiek forum niet gepast.
Waar is die dan heen gegaan.. niets van gezien.Wijnands schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:39:
Is bij ons rond 1900 al uitgegaan. En gezien de tekst in de mail en het onderwerp van de uitzending vind ik discussie op een publiek forum niet gepast.
Mail is naar al het management boven TL gegaann. Nog niet iedereen heeft 'm door gestuurd, denk dat je 'm morgen wel krijgt.
je kan t ook omdraaien. Kennelijk is t niet belangrijk genoeg om aan ons onderknuppels "nl-all" te sturen.
Vind ik ook vreemd. Wij onderknuppels zijn waarschijnlijk te dom om het zonder uitleg te snappen ofzo. 
Hoe dan ook, ik vind het niet iets om hier te bespreken.
Hoe dan ook, ik vind het niet iets om hier te bespreken.
[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 02-10-2014 22:14 ]
Dan zal die maandag wel komen....Wijnands schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:47:
Mail is naar al het management boven TL gegaann. Nog niet iedereen heeft 'm door gestuurd, denk dat je 'm morgen wel krijgt.
Heb ik tot die tijd 'vrij' om te ranten op basis van de uitzending
Morgen ook voor CGI een koersval van 25%?
Nee joh! Ten eerste is CGI niet aan de NL beurs genoteerd, ten tweede is NL maar een kleine speler en ten derde - de meest belangrijke - ik heb dit soort praktijken nooit bij Logica/CGI gezien.waldkorn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:03:
Morgen ook voor CGI een koersval van 25%?
Het signaleren van opportunities doet iedereen en is in mijn ogen ook niet grensoverschrijdend zolang je daarvoor niet uit vertrouwelijke bronnen put. Mij is in elk geval nooit gevraagd vertrouwelijke info te delen en geheimhouding is altijd gerespecteerd.
Wat ik schrikbarender vond, is dat partijen als Deloitte en Quint hierin een rol lijken te spelen. Juist deze partijen worden ingezet als men 100% onafhankelijk van marktpartijen wil zijn.
Dus omdat iedereen het doet is het ok? Bijzondere redenering.
Dat schrijf ik niet. Je herhaalt een zin uit de uitzending die ging over lekken van vertrouwelijke informatie. Dat kan uiteraard NIET.waldkorn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:39:
Dus omdat iedereen het doet is het ok? Bijzondere redenering.
Ik schreef dat zolang je NIET uit vertrouwelijke bronnen put, je in mijn ogen geen grenzen overscheid EN merkte DAARNAAST op dat dit dagelijkse praktijk is.
Ben inmiddels weg bij CGI, maar in de Logica tijd in een dergelijke situatie gezeten. Bij de klant in het projectteam voor uitschrijven, beoordelen en selecteren van een leverancier, waar Logica één van de aanbieders was. Vooraf bij beide partijen mijn rol in het traject getoetst, was goed geregeld. Alle Logica-medewerkers hebben zich daarbij zeer professioneel gedragen.
Alleen best wel frustrerend om te zien hoe bij een klant een degelijke beoordeling en selectie plaats vindt als je weet hoeveel tijd, energie en geld er bij de leveranciers ingestoken wordt om met een goede offerte te komen. Was eigenlijk ook wel een gevalletje Zembla als ik de berichten nu zo lees...
Alleen best wel frustrerend om te zien hoe bij een klant een degelijke beoordeling en selectie plaats vindt als je weet hoeveel tijd, energie en geld er bij de leveranciers ingestoken wordt om met een goede offerte te komen. Was eigenlijk ook wel een gevalletje Zembla als ik de berichten nu zo lees...
Zowel overdag als 's avonds gebeurt bij CGI. En ja, overdag ook voor billable consultants.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:07:
Een goed bedrijf traint z'n mensen overdag....
Ben je zelf nog voor CGI werkzaam eigenlijk?
Laten we eerlijk zijn. De scheidslijn van vertrouwelijk en niet vertrouwelijk is uiterst vaag, er staat zelden een stempel vertrouwelijk op informatie die weldegelijk als vertrouwelijk behandeld dient te worden. Iedereen die interne informatie van een klant deelt naar zijn werkgever begeeft zich dus op glad ijs. Alles wat je over een klant deelt met je werkgever dient in overleg met de klant te gebeuren. Zijzijn degenen die bepalen of informatie vertrouwelijk is. Niet de consultant of zijn werkgever.tp2 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:23:
[...]
Dat schrijf ik niet. Je herhaalt een zin uit de uitzending die ging over lekken van vertrouwelijke informatie. Dat kan uiteraard NIET.
Ik schreef dat zolang je NIET uit vertrouwelijke bronnen put, je in mijn ogen geen grenzen overscheid EN merkte DAARNAAST op dat dit dagelijkse praktijk is.
[ Voor 6% gewijzigd door waldkorn op 03-10-2014 11:05 ]
klopt als een zwerende vinger. De scheidslijn is niet altijd even helder. moet je nu wel of niet vertellen dat gebruikte IT systemen een upgrade kunnen gebruiken (zoals die Ordina werknemer in Afghanistan deed)
Richtlijn om t makkelijker te maken is dat je bij een klant je er altijd van uit moet gaan dat je in de rol zit van een werknemer van die klant. Als je dat in je achterhoofd houdt, kun je betrekkelijk eenvoudig verkoopgrage sales- en offerteteams afslaan.
Kwestie van ethics. Heb ik geen vinkje voor nodig.
Richtlijn om t makkelijker te maken is dat je bij een klant je er altijd van uit moet gaan dat je in de rol zit van een werknemer van die klant. Als je dat in je achterhoofd houdt, kun je betrekkelijk eenvoudig verkoopgrage sales- en offerteteams afslaan.
Verwijderd
Is dat relevant? Hier worden ervaringen gedeeld. Nu het bedrijf leeg stroomt zal men best wel trainingen onder werktijd geven. Maar dat is meer een noodgreep, er zit geen filosofie of gedachte achter, anders dan: We moeten wat doen anders halen we de kpi's nietDeZaag schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:50:
[...]
Zowel overdag als 's avonds gebeurt bij CGI. En ja, overdag ook voor billable consultants.
Ben je zelf nog voor CGI werkzaam eigenlijk?
Ja, uit je reactie komt namelijk naar voren dat je niet op de hoogte lijkt te zijn van de huidige gang van zaken. Niks mis mee met reageren als je inmiddels uit dienst bent, maar het plaatst je reactie over lopende veranderingen in een iets ander perspectief.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:14:
[...]
Is dat relevant? Hier worden ervaringen gedeeld. Nu het bedrijf leeg stroomt zal men best wel trainingen onder werktijd geven. Maar dat is meer een noodgreep, er zit geen filosofie of gedachte achter, anders dan: We moeten wat doen anders halen we de kpi's niet
Al wordt er wel aktief gestuurd op middag/avond uren voor studie, zodat er zoveel mogelijk billable uren blijven.DeZaag schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ja, uit je reactie komt namelijk naar voren dat je niet op de hoogte lijkt te zijn van de huidige gang van zaken. Niks mis mee met reageren als je inmiddels uit dienst bent, maar het plaatst je reactie over lopende veranderingen in een iets ander perspectief.
Exact, zo is het.peter00 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:50:
klopt als een zwerende vinger. De scheidslijn is niet altijd even helder. moet je nu wel of niet vertellen dat gebruikte IT systemen een upgrade kunnen gebruiken (zoals die Ordina werknemer in Afghanistan deed)
Verwijderd
Ik spreek met enige regelmaat oud collega's, er is in de afgelopen maanden geen cultuuromslag geweest bij cgi. Je mag alles in een ander perspectief zetten, maar daarmee verander je de feiten niet.DeZaag schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ja, uit je reactie komt namelijk naar voren dat je niet op de hoogte lijkt te zijn van de huidige gang van zaken. Niks mis mee met reageren als je inmiddels uit dienst bent, maar het plaatst je reactie over lopende veranderingen in een iets ander perspectief.
Oftewel ik heb de wijsheid in pacht want ik praat met iedereen en weet het altijd beter.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:17:
[...]
Ik spreek met enige regelmaat oud collega's, er is in de afgelopen maanden geen cultuuromslag geweest bij cgi. Je mag alles in een ander perspectief zetten, maar daarmee verander je de feiten niet.
Bedankt voor al jouw energie om de absolute waarheid zo objectief vast te stellen.
Ik merk ook 0,0 van een cultuuromslag. Maar misschien komt dat doordat ik al zo lang bij de klant het geld zit binnen te halen voor de salarisverhoging van de optie-1-stemmers...
Ik weet niet of ik al van een cultuuromslag kan spreken maar ik zie nu meer erkenning van een aantal fundamentele problem dan ik sinds 2006 gezien heb. Ik zie ook steeds meer op de laagste management niveaus de juiste dingen gedaan worden
De organisatie is binnenkort wel rijp voor een echte omslag.
De organisatie is binnenkort wel rijp voor een echte omslag.
Ik merk er ook niets van. Maar dat komt misschien doordat ik nog de oude AV heb, die worden niet meer onderhouden. Misschien bedoelen ze daar dan ook mee dat er voor mij ook geen cultuuromslag is of komt.Lurker1 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:19:
Ik merk ook 0,0 van een cultuuromslag. Maar misschien komt dat doordat ik al zo lang bij de klant het geld zit binnen te halen voor de salarisverhoging van de optie-1-stemmers...
ik zie ook een duidelijk verschil met een paar maanden geleden. Er wordt nu duidelijk actie genomen op aangegeven pijnpunten. Er is ook meer mogelijk.
miischien wat laat, maar beter laat dan nooit.
miischien wat laat, maar beter laat dan nooit.
Dat lijkt me niet. Een cultuur omslag is organisatie breed en gaat over meer dan alleen (primaire) arbeidsvoorwaarden. Het zou ook moeten gaan om bijv. training, promotie en perspectief. Iemand die op de oude AV zit heeft daar ook belang bij en de organisatie heeft ook belang bij het beste uit die mensen halen.Logiecaan schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:25:
[...]
Ik merk er ook niets van. Maar dat komt misschien doordat ik nog de oude AV heb, die worden niet meer onderhouden. Misschien bedoelen ze daar dan ook mee dat er voor mij ook geen cultuuromslag is of komt.
Hmmm de ervaring is duidelijk anders
Beschikbaar budget gaat alleen naar optie 1 tekenaars...optie 3: geen investering
Trainingen...optie 1, optie 3: blijf vooral aan het werk en billable
Loonsverhoging: optie 1, optie 3: blijf vooral aan het werk en billable
Belangstelling en erkenning: optie 1, optie 3: blijf vooral aan het werk en billable
Misschien moeten alle optie 3 medewerkers eens een paar daagjes gaan staken...
Beschikbaar budget gaat alleen naar optie 1 tekenaars...optie 3: geen investering
Trainingen...optie 1, optie 3: blijf vooral aan het werk en billable
Loonsverhoging: optie 1, optie 3: blijf vooral aan het werk en billable
Belangstelling en erkenning: optie 1, optie 3: blijf vooral aan het werk en billable
Wijnands schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:32:
[...]
Dat lijkt me niet. Een cultuur omslag is organisatie breed en gaat over meer dan alleen (primaire) arbeidsvoorwaarden. Het zou ook moeten gaan om bijv. training, promotie en perspectief. Iemand die op de oude AV zit heeft daar ook belang bij en de organisatie heeft ook belang bij het beste uit die mensen halen.
Misschien ben ik er uniek in, maar zolang ik op het gebied van de primaire arbeidsvoorwaarden respectloos word behandeld, moet de rest van de werkomstandigheden wel érg goed worden, wil dat er tegenop wegen.
Klinkt als politiekcorrect braafpraat ......Wijnands schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:32:
[...]
Dat lijkt me niet. Een cultuur omslag is organisatie breed en gaat over meer dan alleen (primaire) arbeidsvoorwaarden. Het zou ook moeten gaan om bijv. training, promotie en perspectief. Iemand die op de oude AV zit heeft daar ook belang bij en de organisatie heeft ook belang bij het beste uit die mensen halen.
Misschien dat de mensen met een cynische instelling het zo opvatten. Het is niet als politiek correct bedoeld, het is wat ik graag zou zien en wat ik denk dat het beste is voor de toekomst van deze organisatie. Idealistisch misschien, naief mag je het ook best noemen maar "braafpraat"?brigges schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:38:
[...]
Klinkt als politiekcorrect braafpraat ......
Wijnands, van jou is bekend dat je duidelijk de positieve kanten van de nieuwe arbeidsvoorwaarden ziet.
Maar hoe denk je eigenlijk over de manier waarop de optie-3-stemmers door CGI worden behandeld? Staan deze mensen in hun recht wanneer ze klagen, of moeten ze gewoon niet zeuren omdat ze er zelf voor hebben gekozen het gedane aanbod niet te accepteren?
Maar hoe denk je eigenlijk over de manier waarop de optie-3-stemmers door CGI worden behandeld? Staan deze mensen in hun recht wanneer ze klagen, of moeten ze gewoon niet zeuren omdat ze er zelf voor hebben gekozen het gedane aanbod niet te accepteren?
Ik zal je uit de warme, zachte, knuffelige droom helpen en de koude, natte, gure werkelijkheid laten zien. Wat betreft de positie van CGI m.b.t. de oude av: CGI (in de persoon van onze nieuwe HR man) gaat met de hakken in het zand en laat de optie-3 groep gewoon verrekken.Wijnands schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:32:
Iemand die op de oude AV zit heeft daar ook belang bij en de organisatie heeft ook belang bij het beste uit die mensen halen.
En over een paar jaar zijn de level 2's groot geworden en mogen als level-3 de consultancy puinhoop gaan opruimen. Das volgens mij een strategische beslissing die inmiddels door CGI wel is genomen.
De kunst is nu om met zo weinig mogelijk verlies en risico, de komende paar jaar uit te zitten. Ik denk dat CGI dit heel slim speelt.
Ik ben het op dit punt wel met je eens. Maar dan moet het bedrijf mensen met de oude AV ook perspectief willen bieden. En dat is simpelweg door deze AV volgens afspraak/belofte gewoon uit te voeren, inclusief een normale salarisverhoging en een leaseauto die door OR en voormalig CEO Paul Schuyt als secundaire arbeidsvoorwaarde is vastgelegd. En op die twee punten geeft CGI gewoon niet thuis.Wijnands schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:45:
[...]
Misschien dat de mensen met een cynische instelling het zo opvatten. Het is niet als politiek correct bedoeld, het is wat ik graag zou zien en wat ik denk dat het beste is voor de toekomst van deze organisatie. Idealistisch misschien, naief mag je het ook best noemen maar "braafpraat"?
Tsja, staken. Ik weet t niet. 350 man tegen een gemiddeld tarief van 80 euro? is dan al gauw een schade post van € 224.000. Maar of we daar iets mee bereiken.IjsbeerPigu schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:37:
....
[...]
Dit topic is gesloten.