Medio maart 2013 - toen ik mocht starten - was dit ook het geval. Toen zat de 10e etage in Rotterdam aardig vol. Al geloof ik niet dat dit er 80 waren, mijn schatting is zo'n 50 personen. Tevens wordt er nu nog steeds gestart met mastersclasses voor de 'junioren'.avotar schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:49:
Ik herinner me toen ik mijn inductie had in januari 2005, ik samen met een stuk of 80 andere collega's naar het verhaal van Paul Schuyt (herinnert u zich deze nognognognognog...) mocht luisteren....
Daarbij was 1 september traditioneel altijd ook de start van een aantal masterclasses voor de schoolverlaters. Derhalve lijkt 25 me wat aan de magere kant voor het HQ.
Traditioneel is (en zeker was) en zou september inderdaad de drukste maand met joiners moeten zijn voor CGI, maar we richten ons tegenwoordig een stuk minder op starters, maar nu meer op mensen die gelijk inzetbaar zijn/wat meer ervaring al hebben.
Ik neem aan (en hoop) dat dit meespeelt met het relatief lage aantal joiners deze maand.
Ik neem aan (en hoop) dat dit meespeelt met het relatief lage aantal joiners deze maand.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Iemand? Wie heef deze wél aangehoord?Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:10:
Gisteren de NL all staff call gemist.
Wat was de strekking van het verhaal?
Ik niet. Zal morgen ofzo wel online staan. Verwacht niet heel veel meer dan in de laatste email stond.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat we naar de Efteling gaanCGIanoniem schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:36:
[...]
Iemand? Wie heef deze wél aangehoord?
Met je favoriete NLMT lid een rondje in de Piranha?
Ik heb de call gevolgd. Iets met chaotisch enzo. Weinig van meegekregen, ik was nog aan het werk op dat moment.
Verwijderd
Haha mooie uiteenzetting!Reneger schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:45:
Ik heb de call gevolgd. Iets met chaotisch enzo. Weinig van meegekregen, ik was nog aan het werk op dat moment.
Zijn calls helaas wel vaker. Mijn project call van gisteren....Reneger schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:45:
Nopepeter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:01:
iedereen zn review al gehad?
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Neepeter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:01:
wel gepland? ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen dit jaar
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Nee ook nog niet. Denk ik. Heb wat klant feedback formulieren uit staan
Japeter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:15:
wel gepland? ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen dit jaar
Vrijdag staat ie. Zal mn self-review nog even bij elkaar verzinnen...
heb weer een halleluja feedback gekregen van zowel klant als CGI, nou kijken wat ik er mee opschiet. Dat is voor mij key, en daarom zou ik graag willen weten wat bij jullie het verhaal er bij is.
kort van stof
idd.peter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:22:
heb weer een halleluja feedback gekregen van zowel klant als CGI, nou kijken wat ik er mee opschiet. Dat is voor mij key, en daarom zou ik graag willen weten wat bij jullie het verhaal er bij is.
[...]
kort van stof
Je kunt toch nu al bepalen wat je erbij krijgt. Zie de matrix en huiver.
Copy/paste?Reneger schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:21:
Vrijdag staat ie. Zal mn self-review nog even bij elkaar verzinnen...
Bij nader inzien..we hebben nu managers die het wel zou opvallen
[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 03-09-2014 09:30 ]
het gaat me niet om t salaris, dat kan ik idd opzoeken. Het gaat me om de perspectieven. Vandaar het verhaal erbij.CMG1995 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:23:
idd.
Je kunt toch nu al bepalen wat je erbij krijgt. Zie de matrix en huiver.
Ik wel. Gezwam in de ruimte.peter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:01:
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
niks over carrieretrajecten, open items voor level promotie, Personal development plan, opleidingsbudget of cross BU werkzaamheden? niets over synergie met bijvoorbeeld andere delen van CGI? geen perspectieven over de grens bijvoorbeeld? aansprekende projecten/klanten waar je graag bij wilt aansluiten? Ik probeer altijd wel een paar toezeggingen eruit te slepen. Lok ze maar uit de tent, en laat dat vast leggen.
is er iets geroepen over wat er gedaan wordt met de feedback die JIJ geeft aan CGI?
Beetje jammer
is er iets geroepen over wat er gedaan wordt met de feedback die JIJ geeft aan CGI?
Beetje jammer
Feedback van de klanten is al binnen en de terugkoppeling is meer dan uitstekend. Halleluja...peter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:22:
[...]
kort van stof
CGI kennende wordt er niks meegedaan.
Heeft iemand van jullie al een succesvolle P2V migratie van jullie laptop gedaan? Ik word niet goed van dit trage hok en wil graag vanuit mijn WS gevirtualiseerd werken. Heb VMWare Converter geprobeerd, maar kom daar nu niet echt verder mee.
Ik ken meer dan genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarin de medewerker zelf de handschoen oppakt en gedaan krijgt wat hij/zij wil bereiken. Of het nou groei, training, salaris, internationaal werken, etc is.peter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:05:
niks over carrieretrajecten, open items voor level promotie, Personal development plan, opleidingsbudget of cross BU werkzaamheden? niets over synergie met bijvoorbeeld andere delen van CGI? geen perspectieven over de grens bijvoorbeeld? aansprekende projecten/klanten waar je graag bij wilt aansluiten? Ik probeer altijd wel een paar toezeggingen eruit te slepen. Lok ze maar uit de tent, en laat dat vast leggen.
Beetje jammer
Het verschil zit in halen vs brengen, afwachten vs zelf oppakken en vooral: Hoe je dat doet. Anoniem klagen op een publiek forum gaat in alle gevallen niks veranderen.
Na drie jaar nullijn begin ik het goed zat te worden. Reken maar dat mijn klagen ook een directe weg kent. Alleen wordt er niets mee gedaan, ondanks een goede beoordeling en continue verlenging van mijn contract.
Bij mijn aanname zijn er mondeling toezeggingen gedaan die nu opeens zijn vergeten. Ik weet het, stom dat ik dat niet vast heb laten zetten op papier of beter heb weten uit te onderhandelen. Ik ging echter met vertrouwen dat gesprek aan. Erg naief, blijkt nu achteraf
Blijkt dat de eerste verhoging gepaard die ze aanboden ging met een verlaging. En daar pas ik dus voor.
Ik krijg er nu in elk geval voorlopig wel elk jaar een extra vrije dag bij. Misschien dat dat onderhandelingsruimte biedt.
Bij mijn aanname zijn er mondeling toezeggingen gedaan die nu opeens zijn vergeten. Ik weet het, stom dat ik dat niet vast heb laten zetten op papier of beter heb weten uit te onderhandelen. Ik ging echter met vertrouwen dat gesprek aan. Erg naief, blijkt nu achteraf
Ik krijg er nu in elk geval voorlopig wel elk jaar een extra vrije dag bij. Misschien dat dat onderhandelingsruimte biedt.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Gisteren even voor 2 uur is er een mail rond gegaan om je vragen voor 1 oktober in te sturen. Daar zit een link in waar je behalve die vraag ook nog wat feedback aan het NLMT kan geven via een paar andere vragen.
Review gehad, PDP eveneens besproken, specifieke opleidingen besproken, levelpromotie voorlopig niet van toepassing, opdracht in buitenland besproken.peter00 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:05:
Beetje jammer
Mijns inziens hangt het zowel van je TL als jezelf af. Mijn TL is begaan met mijn persoonlijke ontwikkeling, maar ik zorg er zelf ook voor dat bovenstaande onderwerpen op de agenda staan tijdens de review.
eens. echter, dit forum is ook bedoeld voor kennisdeling van zaken waarvoor intern de verdeel-en-heers mentaliteit geldt. Iets met open en eerlijk. Dus als er hier een trend zichtbaar wordt van "niet-onderhandelbaar" of juist "er is ruimte voor", dan is dit waardevolle informatie voor mijn eigen initiatieven. Het scheelt frustratie danwel zorgt voor een case om iets gedaan te krijgen.Eddo-79 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:47:
Het verschil zit in halen vs brengen, afwachten vs zelf oppakken en vooral: Hoe je dat doet. Anoniem klagen op een publiek forum gaat in alle gevallen niks veranderen.
Verwijderd
Lowlevel,
Volgens mij heb je drie keuzes:
1) Escaleren en het gevecht aangaan om die verhoging te krijgen.
2) Weggaan
3) Je berusten in de situatie en blijven
In het verleden hebben ook enkele mensen hun manager voor het blok gezet.
Ze zeiden niks, gingen elders solliciteren en zodra ze een goede aanbieding op zak hadden, gingen ze daar ijskoud mee naar hun manager, die hun toen extra geld bood om toch maar te blijven. Natuurlijk konden er toen plotseling ook enkele andere afspraken worden gemaakt en schriftelijk vastgelegd.
1) Escaleren en het gevecht aangaan om die verhoging te krijgen.
2) Weggaan
3) Je berusten in de situatie en blijven
In het verleden hebben ook enkele mensen hun manager voor het blok gezet.
Ze zeiden niks, gingen elders solliciteren en zodra ze een goede aanbieding op zak hadden, gingen ze daar ijskoud mee naar hun manager, die hun toen extra geld bood om toch maar te blijven. Natuurlijk konden er toen plotseling ook enkele andere afspraken worden gemaakt en schriftelijk vastgelegd.
Vaardigheden
Ons Recruitment systeem matcht automatisch gekwalificeerde kandidaten aan passende beschikbare vacatures. Die match wordt gemaakt op basis van de vaardigheden en het aantal jaren werkervaring dat jij aangeeft per vaardigheid. Dit onderdeel is erg belangrijk: wees alsjeblieft specifiek en accuraat in je selectie..
Ik weet niet of iemand deze stap herkend maar wat een draak van een manier om je vaardigheden door te geven....
Ons Recruitment systeem matcht automatisch gekwalificeerde kandidaten aan passende beschikbare vacatures. Die match wordt gemaakt op basis van de vaardigheden en het aantal jaren werkervaring dat jij aangeeft per vaardigheid. Dit onderdeel is erg belangrijk: wees alsjeblieft specifiek en accuraat in je selectie..
Ik weet niet of iemand deze stap herkend maar wat een draak van een manier om je vaardigheden door te geven....
Trend die ik wel zie is dat de TL's een stuk meer aandacht hebben voor wat de mensen tevreden kan houden. Dat was voorheen heel afhankelijk van hoe de TL erin zat. Nu lijkt het alsof ze opdracht hebben gekregen om er allemaal zo in te zitten. Ik zie dat als een positieve ontwikkeling.
precies. dat is dezelfde trend die ik ook zie. Inderdaad positief.Wijnands schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:30:
Trend die ik wel zie is dat de TL's een stuk meer aandacht hebben voor wat de mensen tevreden kan houden. Dat was voorheen heel afhankelijk van hoe de TL erin zat. Nu lijkt het alsof ze opdracht hebben gekregen om er allemaal zo in te zitten. Ik zie dat als een positieve ontwikkeling.
ik herken t wel. Afgekeken van onze klanten. die doen dat namelijk ook...Piekartz87 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:29:
Voor mij betekent het nu leasecontract uitzitten en dan weg zo snel als ik de kans krijg. Er spelen wat persoonlijke zaken waardoor ik nu geen grote risico's kan nemen, dus ik ben voorzichtig.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:24:
Lowlevel,
....
Maar tot de tijd dat ik weg kan zal ik in elk geval niet berusten in de huidige situatie.
Volgens mij is het toch ook zo dat de MSAP score mee wat genomen bij de beoordeling van de TL zelf?Wijnands schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:30:
Ik kan me ook voorstellen dat het ergens terug komt in het bonus systeem.
Dat zou kunnen.Divers schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:39:
[...]
Volgens mij is het toch ook zo dat de MSAP score mee wat genomen bij de beoordeling van de TL zelf?
Voor de hogere management lagen is dat inderdaad zo.Ik kan me ook voorstellen dat het ergens terug komt in het bonus systeem.
Ik kan ontkrachten dat we een opdracht hebben gekregen. Wel is het zo dat "member engagement" heel vaak genoemd wordt bij allerlei meetings, het heeft hoge prioriteit.Wijnands schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:30:
Ik denk ook dat, na bijna 2 jaar in de huidige constructie, steeds meer mensen ervan overtuigd raken dat succes van het bedrijf voor een flink deel volgt uit de tevredenheid van de juiste medewerkers. Medewerkers zijn het visitekaartje bij de klant.
TL's pakken ook meer de mogelijkheden op die er echt wel zijn binnen het bedrijf en hebben inmiddels beter door wat wel of niet kan. Komt ook door de opgedane ervaring.
Dat zal na 1 oktober alleen maar meer worden verwacht ik. Al zal er ook wat uitdaging volgen omdat een TL in een keer mensen met meerdere competenties en disciplines krijgt, die mogelijk buiten zijn eigen werkveld liggen. Dat wordt wennen.
Nou in dat geval heeft een flink aantal van jullie de boodschap begrepen.Eddo-79 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:50:
[...]
Ik kan ontkrachten dat we een opdracht hebben gekregen. Wel is het zo dat "member engagement" heel vaak genoemd wordt bij allerlei meetings, het heeft hoge prioriteit.
Dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, ik merk een meer positieve instelling van veel TLs. Van "kan ik niet en mag ik niet" naar "we gaan het samen regelen"Ik denk ook dat, na bijna 2 jaar in de huidige constructie, steeds meer mensen ervan overtuigd raken dat succes van het bedrijf voor een flink deel volgt uit de tevredenheid van de juiste medewerkers. Medewerkers zijn het visitekaartje bij de klant.
TL's pakken ook meer de mogelijkheden op die er echt wel zijn binnen het bedrijf en hebben inmiddels beter door wat wel of niet kan. Komt ook door de opgedane ervaring.
Ik hoop dat 1 oktober niet zorgt voor weer 2, 3 maanden interne focus en stoelendans.Dat zal na 1 oktober alleen maar meer worden verwacht ik. Al zal er ook wat uitdaging volgen omdat een TL in een keer mensen met meerdere competenties en disciplines krijgt, die mogelijk buiten zijn eigen werkveld liggen. Dat wordt wennen.
Een gemengd team aansturen is niet noodzakelijk een probleem. Mijn eerste TL had ook een zeer gemengd team. Voornaamste probleem was de geografische spreiding, niet de competenties.
Precies, men heeft altijd wel weer een smoes waarom eerder gesuggereerde vooruitgang in je carrière dit jaar nog even niet waargemaakt kan worden.Donde schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:12:
[...]
Feedback van de klanten is al binnen en de terugkoppeling is meer dan uitstekend. Halleluja...
CGI kennende wordt er niks meegedaan.
Ik denk dat mijn vertrouwen in CGI nooit meer hersteld zal kunnen worden. Dus ook ik heb mijn langste tijd hier gehad.
Wat ik mij nou afvraag: Is het negatieve sentiment specifiek voor een bepaalde practice? Of bepaalde regio ofzo? Een bepaald individu?
Ik vind het extreme verschil in ervaringen zo groot. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat iemand pech of geluk heeft met het team of de manager die je tegenkomt. En natuurlijk heeft iedereen zijn eigen visie op goed/slecht/waarheid/leugens/groei/stilstand enzovoorts. Maar het leeuwendeel van de reacties hier is negatief en ik vraag mij af waar dat aan ligt. Of er een gemeenschappelijke deler in zit.
"Het bedrijf" is een loos begrip, het bedrijf bestaat uit mensen. En je hebt dus een conflict met een mens.
Ik vind het extreme verschil in ervaringen zo groot. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat iemand pech of geluk heeft met het team of de manager die je tegenkomt. En natuurlijk heeft iedereen zijn eigen visie op goed/slecht/waarheid/leugens/groei/stilstand enzovoorts. Maar het leeuwendeel van de reacties hier is negatief en ik vraag mij af waar dat aan ligt. Of er een gemeenschappelijke deler in zit.
"Het bedrijf" is een loos begrip, het bedrijf bestaat uit mensen. En je hebt dus een conflict met een mens.
Ook bovenverwachting (OPR3) gescoord, echter volgens de nieuwe CGI schaal is dit ME (meets expectation, wat vertaalt naar 'volgens verwachting').
Elke keer vinden ze een manier om je te naaien..maar dit was ook volgens mijn verwachting.
Elke keer vinden ze een manier om je te naaien..maar dit was ook volgens mijn verwachting.

Hebben we overigens ook dit verhaal gelezen?
http://www.computable.nl/...voor-dienstverleners.html
Hier wordt een winstmarge van 9,9% genoemd voor CGI. Dat is volgens beneden de 15% die onze Canadese vrienden van ons verwachten. Lijkt me niet goed voor de xPP regelingen.
Hier wordt een winstmarge van 9,9% genoemd voor CGI. Dat is volgens beneden de 15% die onze Canadese vrienden van ons verwachten. Lijkt me niet goed voor de xPP regelingen.
Voor de rest ís het echter wel een redelijk positief verhaal vergeleken met onze concullega's en dit komt volgens mij iemand die van buiten tegen CGI aankijkt.LowLevel schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:28:
SPP maakt niet uit, dat is afhankelijk van de aandelenkoers. En tot nu toe stijgt die heel gestaag over de tijd heen.
PPP is een ander verhaal, al weet ik niet exact wat de afspraken zijn voor NL.
Maar goed, het is Computable. Korreltje zout erbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Eddo-79 op 03-09-2014 16:55 ]
Verwijderd
Lowlevel we kunnen de hand schudden. Ben nu 3 jaar in dienst en in oktober 2013 en januari 2014 heb ik eindelijk de starters verhoging gekregen dankzij de OR volgens mij. Anders hadden we ook daar naar kunnen fluiten. Maarja net als bij iedereen is daar tegenover wel je leasebudget omlaag gegaan (bye bye negatieve bijdrage), onkosten vergoeding en betaal je beetje pensioen nu zelf. Dus het valt uiteindelijk nog tegen.
Wat wel fijn is dat ik wel plezier heb in mijn werk. Toch wil ik wel verhoging gaan vragen want ja ik blijf niet voor altijd sinterklaas.
Wat wel fijn is dat ik wel plezier heb in mijn werk. Toch wil ik wel verhoging gaan vragen want ja ik blijf niet voor altijd sinterklaas.
Verwijderd
He
Het is een bedrijf als mensen van laag tot hoog zich procedures en regeltjes verschuilen. Misschien is dat nu verbeterd of de meeste mensen die een mond open doen hebben het bedrijf al verlaten. Ik denk het laatste eerlijk gezegdEddo-79 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:09:
Wat ik mij nou afvraag: Is het negatieve sentiment specifiek voor een bepaalde practice? Of bepaalde regio ofzo? Een bepaald individu?
Verwijderd
Met excuses voor de veralgemeniseringen of een verkeerde woordkeuze: klagers laten zich meer horen dan tevreden personen.Eddo-79 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:09:
Yep. En afgaande op wat ik buiten de publieke discussie binnen krijg zit er meer onvrede en onrust in de regio vestigingen.
@Computable artikel: als de omzet vrijwel is gestabiliseerd in een periode met een duidelijke krimp van de headcount, dan moet de omzet per werknemer aardig oplopen.
Drie mogelijke verklaringen:
1. verbetering efficiency, minder nonbillales
2. vermindering leegloop
3. toenemende tarieven
Welke zal het zijn?
2. vermindering leegloop
3. toenemende tarieven
Welke zal het zijn?
1 plus 2 met daarnaast verhoging van de productiviteit zoals Ron dat formuleerde: meer omzet per werknemer door bijv. minder vakantiedagen. Tarieven zijn redelijk stabiel volgens mij.t_captain schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:51:
@Computable artikel: als de omzet vrijwel is gestabiliseerd in een periode met een duidelijke krimp van de headcount, dan moet de omzet per werknemer aardig oplopen.
2. vermindering leegloop
3. toenemende tarieven
Welke zal het zijn?
de verhouding onrendabelen-billables is idd een stuk verbeterd. Ga ik hier echter niet ventileren.
Je kan zeggen wat je wil van de vrienden aan de andere kant van de grote plas maar ik kan me niet voorstellen dat ze 15% verwachten van een 2/3 T&M organisatie. De zin erachter baart me meer zorgenLowLevel schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:28:

[ Voor 100% gewijzigd door NIMIC op 04-09-2014 09:23 . Reden: verkeerd topic ]
Ja. En ook de eerste reactie op dat verhaal. Benieuwd wat er van klopt.LowLevel schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:28:
[ Voor 183% gewijzigd door Cruise Control op 04-09-2014 09:33 ]
Reactie van Menzo is helemaal merkwaardig
De suggestie dat Nspyre en Levi9 groeien omdat de geen "bank" hebben, is inderdaad vreemd. Nspyre is namelijk helemaal geen offshoring club maar hoofdzakelijk een T&M bedrijf.
dan druk je je voorzichtig uit.Wijnands schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:36:
Reactie van Menzo is helemaal merkwaardig
Ik ken Menzo als een aardige en intelligente vent. Vraag me af of het ook echt Menzo is of iemand die een grap uit haalt.
Verwijderd
omdat verloop te hoog is ?Wijnands schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:30:
afgelopen vrijdag laat in de middag laptop ingeleverd in hoofddorp, voor mij stond al een hele stapel ingeleverde laptops van vertrekkende mensen...
Levi9...zit Paul Schuyt daar nog?t_captain schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:57:
De suggestie dat Nspyre en Levi9 groeien omdat de geen "bank" hebben, is inderdaad vreemd. Nspyre is namelijk helemaal geen offshoring club maar hoofdzakelijk een T&M bedrijf.
Och ja...
Verwijderd
Zeker!
Dat was ook de laatste waarvan ik de moeite voor heb gedaan om in het eggie te zien.
Je kon veel van hem zeggen, hij speelde geen rol. Naar mijn idee was hij in de kantine van Amstelveen niet anders dan op een podium
Dat was ook de laatste waarvan ik de moeite voor heb gedaan om in het eggie te zien.
Je kon veel van hem zeggen, hij speelde geen rol. Naar mijn idee was hij in de kantine van Amstelveen niet anders dan op een podium
Tja.. 
Is Ron trouwens ook niet hoor, veel anders.
Is Ron trouwens ook niet hoor, veel anders.
hebben jullie je aan- of afgemeld voor die Annual tour? Hoe werkt dat dit jaar met uren schrijven als je in t verre Oost'n of Limbabwe woont cq werkt ? Begint om 1630 ofzo....
Yes aangemeld.peter00 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:04:
hebben jullie je aan- of afgemeld voor die Annual tour? Hoe werkt dat dit jaar met uren schrijven als je in t verre Oost'n of Limbabwe woont cq werkt ? Begint om 1630 ofzo....
Vorig jaar hebben we op 25-09-20214 "instructies" gehad voor tijdschrijven voor de tour van 2014
Minder dan 75 kilometer = eigen tijd/zelf compenseren om loss of billing te voorkomen
Meer dan 75 kilometers = 1 uur op op training boeken als extra reistijd
bij meer dan 125 kilometer = 1.5 dag op training.
Zo een mail heb ik dit jaar nog niet voorbij zien komen. Echter, het is nog geen 25-09
Ja want dat is altijd zo bij CGI?Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:49:
En parkeren rondom de Arena is uiteraard op eigen kosten....![]()
(Vorig jaar stond er ook netjes bij dat je het kon declareren, maar dat leek me eigenlijk wel voor zichzelf spreken....)
Het enige wat me opvalt als ik de uitnodigen zo vergelijk, is dat je vorig jaar ook met (door CGI georganiseerde) bus mee kon, dat staat nu niet meer in de uinodiging
[ Voor 18% gewijzigd door SithWarrior op 05-09-2014 11:00 ]
Verwijderd
Ja maar met de nieuwe arbeidsvoorwaarde zijn de eerste 10 euro voor eigen rekening.... weet je nog wel....SithWarrior schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:53:
[...]
Ja want dat is altijd zo bij CGI?![]()
(Vorig jaar stond er ook netjes bij dat je het kon declareren, maar dat leek me eigenlijk wel voor zichzelf spreken....)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 11:05 ]
Dat is alleen als parkeren goedkoper is dan 10 euro toch, Omgeving Arena ben je wel iets meer kwijt schat ik zo.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:01:
Ja maar met de nieuwe arbeidsvoorwaarde zijn de eerste 10 euro voor eigen rekening.... weet je nog wel....
Verwijderd
Ja maar dan nog.SithWarrior schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:05:
[...]
Dat is alleen als parkeren goedkoper is dan 10 euro toch, Omgeving Arena ben je wel iets meer kwijt schat ik zo.
Stel het kost je 18 euro, Krijg je 8 euro van CGI en de overige 10 euro is voor je eigen kosten.
Let wel dit geldt overigens alleen als je in de afgelopen maand nog niet eerder parkeerkosten hebt gedeclareerd.
Dat schat je verkeerd in. Ga bij aankomst direct naar de automaat en kies en betaal het evenement tarief. Dat kost 10 euro. Echter, uit ervaring weet ik dat je voor 8 euro op basis van uurtarief de meeting ook moet kunnen volbrengen. Maar dat hangt een af van hoe lang je blijft hangenDat is alleen als parkeren goedkoper is dan 10 euro toch, Omgeving Arena ben je wel iets meer kwijt schat ik zo.
It always seems impossible until it's done.
Als je aan de andere kant van het spoor parkeert dan heb je een maximum dagtarief van €13,50. Gebruik hiervoor parkeergarage P22 of P23. Dan moet je alleen wel twee minuten extra lopen!
Alleen de eerste €10,- zijn voor de medewerkers >10 alleen relevant voor CGI
Of gaan we ook een mailtje krijgen dat we specifiek ergens moeten parkeren?
Of gaan we ook een mailtje krijgen dat we specifiek ergens moeten parkeren?
Als je geen zin hebt om te gaan wees dan stoer genoeg om ook gewoon niet te gaan, loop niet naar dit soort excuses te zoekenVerwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:08:
[...]
Ja maar dan nog.
Stel het kost je 18 euro, Krijg je 8 euro van CGI en de overige 10 euro is voor je eigen kosten.
Let wel dit geldt overigens alleen als je in de afgelopen maand nog niet eerder parkeerkosten hebt gedeclareerd.
Ik ga gewoon fietsen. Kijken of het bier een beetje te behappen is in die BijlmerBierBak
Het is Heineken neem ik aan
Klopt, maar het frappante is wel dat veel van de mensen die een management functie vervullen al oudgedienden zijn, zelfs nog van de CMG-tijd. En in die tijd waren zij voor mijn gevoel persoonlijk en in management stijl heel anders dan tegenwoordig, toen had ik het gevoel dat je er nog toe deed, dat er waardering voor je was, etc. Dus het bedrijf doet blijkbaar dan toch iets met die mensen...Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:01:
[...]
Met excuses voor de veralgemeniseringen of een verkeerde woordkeuze: klagers laten zich meer horen dan tevreden personen.
Maar ik klaag niet... werk inmiddels niet meer bij CGI... al een hele week niet meer...
[ Voor 4% gewijzigd door graat op 05-09-2014 12:21 ]
Je kan wel zin hebben en dan nog wat moeite hebben met én vrije tijd opofferen en daar dan nog voor betalen ook. Kosten neutraal zou al mooi zijn.Wijnands schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:04:
[...]
Als je geen zin hebt om te gaan wees dan stoer genoeg om ook gewoon niet te gaan, loop niet naar dit soort excuses te zoeken
Er zijn ook zat locaties te vinden, die en centraal in NL liggen en waar geen parkeergeld betaald hoeft te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Inabubble op 05-09-2014 12:25 ]
Daarnaast zit het Grolsch Cinema Cafe voor wie iets anders wilt.Wijnands schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:10:
Het is Heineken neem ik aan
Persoonlijk zijn het beiden geen favorieten van mij.
Verwijderd
ehmmmmm Wijnands vanwaar deze reactie? Heb ik ergens gezegd dat ik geen zin heb om te gaan? Ik ben juist zeker wel van plan om te gaan net als vorig jaar. Heb me daar toen prima vermaakt.Wijnands schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:04:
[...]
Als je geen zin hebt om te gaan wees dan stoer genoeg om ook gewoon niet te gaan, loop niet naar dit soort excuses te zoeken
Ik mag het toch wel mijn mening geven omtrent parkeer declaraties?
Verwijderd
Heeft iemand uberhaubt al gezien dat de €10 parkeer kosten in eigen rekening worden gebracht?
Trouwens als je echt wil gaan, pak dat de trein als het mogelijk is... kan je ook nog is een keer met een goed gevoel naar huis (mede mogelijk gemaakt door de betreffende bierfabrikant)
Trouwens als je echt wil gaan, pak dat de trein als het mogelijk is... kan je ook nog is een keer met een goed gevoel naar huis (mede mogelijk gemaakt door de betreffende bierfabrikant)
Maar treinkaartje wordt toch ook niet meer vergoed?
Verwijderd in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:23:
[...]
ehmmmmm Wijnands vanwaar deze reactie?
Mobiliteits FAQ staat dat incidentele treinreizen wel vergoed kunnen worden mits je manager akkoord is. Check dus even met je TL.LowLevel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:06:
Daar heb ik in elk geval beter bier.
Verwijderd
Aha die. Daar staat niks schokkends in...... Graag volgende keer eerst beter lezen voordat gij met een opmerking komt.
Hehe, maar wel een -(min) achter je naam.
Als je niet fysiek aanwezig bent geloof je natuurlijk niet in de "Droom" :-)
Verwijderd
Treinkaartjes worden gewoon vergoed. Gewoon opvoeren in PSA en dan laten accoderen door je TL. Hier bij de klant zitten een aantal CGI collegae die dit ook elke maand doen.LowLevel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:06:
Verwijderd
Vorig jaar was deze avond in oktober en ook toen werd het nieuwe parkeerregime (eerste €10 eigen kosten) al toegepast. In de maanden daarna ook toegepast gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:27:
Heeft iemand uberhaubt al gezien dat de €10 parkeer kosten in eigen rekening worden gebracht?
Heb er wel van geleerd dat je niet zelf al de €10 in mindering moet brengen op je parkeerdeclaratie, aangezien ook de salarisadministratie de €10 in mindering brengt. En dan betaal je dus dubbel

Ik geloof in andere dingen.Divers schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:44:
Hehe, maar wel een -(min) achter je naam.

mijn vraag was vooral gesteld aan degenen die van VER moeten komen IN de spits. Als het in eigen tijd moet cq gecompenseerd moet worden zul je een ernstig gebrek aan ingezette provincialen tegemoet kunnen zien.
Laten we m een keer in de IJsselhallen of op t Vrijthof (in de zomer uiteraard) houden, zeg ik dan. Gaan we nog een keer commitment peilen.
Laten we m een keer in de IJsselhallen of op t Vrijthof (in de zomer uiteraard) houden, zeg ik dan. Gaan we nog een keer commitment peilen.
IJsselhallen klinkt als een goed plan. Vrijthof inderdaad alleen in de zomer. Maar ook de jaarbeurs zou een mooie centrale lokatie zijn.
Had laatst bij CGI gesolliciteerd voor een afstudeerstage. Ik kreeg na het gesprek te horen dat ik binnen een week antwoord zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Ik heb vervolgens zelf een mailtje gestuurd om te vragen wat er aan de hand was, toen kreeg ik een mailtje terug dat ze nog bezig waren en dat ik spoedig antwoord zou krijgen. Het mailtje heb ik uiteindelijk nooit ontvangen.
Dit vond ik wel onprofessioneel.
Verwijderd
Inmiddels niet meer gezien het gebruik van de verleden tijd?ObiTewodros schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:55:
Had laatst bij CGI gesolliciteerd voor een afstudeerstage. ........
Maarr dan wel met dit decor:LowLevel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:38:
IJsselhallen klinkt als een goed plan.

Wees gerust, dit was in de LogicaCMG tijd niet anders.ObiTewodros schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:55:
Had laatst bij CGI gesolliciteerd voor een afstudeerstage. Ik kreeg na het gesprek te horen dat ik binnen een week antwoord zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Ik heb vervolgens zelf een mailtje gestuurd om te vragen wat er aan de hand was, toen kreeg ik een mailtje terug dat ze nog bezig waren en dat ik spoedig antwoord zou krijgen. Het mailtje heb ik uiteindelijk nooit ontvangen.
Zelf destijds ook moeten aanbellen achter de .Net masterclass die destijds zou starten.
Ooit nog eens geïnformeerd voor een bekende tweaker mod hier, hij heeft nooit reactie gehad. Ik heb toen eens wat zaken uitgezocht en er bleek een sollicitatiestop op dat moment, hoop heisa.
Vanaf dat moment ook geen moeite meer gedaan om bekende aan te brengen bij Logica. Als je dat al niet eens voor elkaar krijgt.
In de CMG tijd ook niet hoor. Kreeg de afwijzing van mijn sollicatie binnen toen ik in de 2e week masterclass zat.Viper® schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:10:
[...]
Wees gerust, dit was in de LogicaCMG tijd niet anders.
HahaWijnands schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:22:
[...]
In de CMG tijd ook niet hoor. Kreeg de afwijzing van mijn sollicatie binnen toen ik in de 2e week masterclass zat.
Tja, bij veel bedrijven niet anders hoor, overhead overhead overhead.
Toch raar, soms zijn het de kleinste en simpelste zaken die niet veel tijd zouden moeten kosten waar werknemers en mensen zich het meest aan storen.
Misschien een reden dat er veel doorstromen na meestal wat kleinere bedrijven.
Dit topic is gesloten.