Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
t_captain schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:11:
Ik vraag me af in hoeverre een beding tegen nevenactiviteiten toelaatbaar is in het geval van een deeltijdbaan. Voorkomende situaties zouden immers al in een concurrentiebeding kunnen worden afgedekt.
Is niet alleen voor concurrerende activiteiten ... maar ook opdat je niet tijdens de werkuren toch maar wat voor jou deeltijdbaan gaat lopen doen.

(mails beantwoorden, telefoontjes afhandelen, even snel een offerte maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Montifaud schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

interessant! heb je een linkje ?
http://www.rijksoverheid....-werkgever-mijn-loon.html

Jij komt al lang genoeg hier om te weten dat de laatste afrekening vaak wat langer duurt dan het normale salaris.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
chime schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:55:
[...]

Is niet alleen voor concurrerende activiteiten ... maar ook opdat je niet tijdens de werkuren toch maar wat voor jou deeltijdbaan gaat lopen doen.

(mails beantwoorden, telefoontjes afhandelen, even snel een offerte maken)
Als een werknemer zulke dingen doet kun je hem daarop aanspreken. Ook zonder een beding in zijn contract.

Ik weet verder niet op het juridisch stand houdt. Maar moreel is het idee van een deeltijdbaan met een beding tegen nevenactiviteiten verwerpelijk. Als je controle wilt uitoefenen over de werkzaamheden van je werknemers buiten de door jouw betaalde uren, moet je gewoon de rest van de uren ook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
t_captain schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

Als een werknemer zulke dingen doet kun je hem daarop aanspreken. Ook zonder een beding in zijn contract.

Ik weet verder niet op het juridisch stand houdt. Maar moreel is het idee van een deeltijdbaan met een beding tegen nevenactiviteiten verwerpelijk. Als je controle wilt uitoefenen over de werkzaamheden van je werknemers buiten de door jouw betaalde uren, moet je gewoon de rest van de uren ook kopen.
http://www.arbeidsrechter...in-de-arbeidsovereenkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:20:
[...]

http://www.rijksoverheid....-werkgever-mijn-loon.html

Jij komt al lang genoeg hier om te weten dat de laatste afrekening vaak wat langer duurt dan het normale salaris.j
Hier heeft de hoge raad in 1998 al uitspraak gedaan. Te laat uitbetalen eindafrekening is hetzelfde als te laat uitbetalen regulier loon. dat komt omdat vakantiedagen vallen onder het loonbegrip. Daarmee geldt dus de hantering van wettelijke verhoging en wettelijke rente OOK voor de eindafrekening.

Ik weet niet hoeveel van jullie kennelijk in de accept mode zitten en dit als normaal ervaren maar het is niet zo. Je doet of hebt jezelf tekort gedaan.

"wat langer duurt" = NEE DUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toen ik nog in de OR zat heb ik hier wel 's wat kamervragen over gesteld. Daarna een tijdlang geen emails meer over ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wel logisch deze uitspraak van de hoge raad. Normaal heb je een opzegtermijn. Dus HR heeft minstens een maand de tijd om alles voor te bereiden.

Enige wat vaak nog niet duidelijk is, dat is wat er met de leaseauto moet gebeuren (inleveren, overname door collega, overname door nieuwe werkgever of overname prive) en het restant aan vakantiedagen.

Voor de rest lijkt me een eindafrekening redelijk standaard en niet iets wat maar af en toe voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:46:
[...]

Hier heeft de hoge raad in 1998 al uitspraak gedaan. Te laat uitbetalen eindafrekening is hetzelfde als te laat uitbetalen regulier loon. dat komt omdat vakantiedagen vallen onder het loonbegrip. Daarmee geldt dus de hantering van wettelijke verhoging en wettelijke rente OOK voor de eindafrekening.

Ik weet niet hoeveel van jullie kennelijk in de accept mode zitten en dit als normaal ervaren maar het is niet zo. Je doet of hebt jezelf tekort gedaan.

"wat langer duurt" = NEE DUS.
Heeft er hier iemand ook echt ervaring mee? Hoe lang duurde het voordat de eindafrekening kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

En over dat werk doen voor een ander in CGI zijn tijd... Komt bij mij ook wel eens voor. Andersom trouwens ook, want ik neem 's avonds ook gewoon de telefoon aan voor CGI en ook op mijn parttime vrijdag (als ik werk bij mijn andere werkgever) doe ik dat. Dus andersom ook. En nooit klachten over gehad. Zodra dat gebeurt dan ga ik me er strikt aan houden en lees ik ook geen mail meer buiten werktijd en zo. Ik weet wel wie er dan slechter af is. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2023
Iemand enig idee hoe lang je na uit dienst gaan nog kunt inloggen via weblinks, bijvoorbeeld om je laatste declaratie nog in te kunnen dienen?

Ik maak gebruik van ParkMobile voor parkeren en krijg daar vaak pas een week na einde van de maand de factuur van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 09:50
graat schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:43:
Iemand enig idee hoe lang je na uit dienst gaan nog kunt inloggen via weblinks, bijvoorbeeld om je laatste declaratie nog in te kunnen dienen?

Ik maak gebruik van ParkMobile voor parkeren en krijg daar vaak pas een week na einde van de maand de factuur van.
Na twee dagen kon ik niet meer inloggen op weblinks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En da's lang, dat hoort al de dag na uit dienst niet meer te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
En hoe word je dan in staat gesteld je declaratie(s) nog te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Van te voren maar een tussentijdse uitwerking aanvragen.
En de laatste paar dagen niet meer naar je opdrachtgever, omdat CGI dat niet voor je wil vergoeden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Grappig! Ik ben inmiddels al bijna een jaar uit dienst en krijg een kaartje

"Vakantiegeld op? Zonnig aanbod voor betrokken members"

Whahah sinds ik niet meer bij CGI werk is mijn financiële situatie flink verbeterd.

Ze zijn nu dus zo wanhopig dat alle ex-members ook maar aangeschreven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gewoon het verkeerde excell bestand gebruikt voor die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Uiteraard... De hele tent lijkt op Excel te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:23:
Uiteraard... De hele tent lijkt op Excel te draaien...
Hahahah inkoppertje! Wel leuk _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik kan nergens meer de CGI Arbeidsvoorwaardengids versie 1.5 vinden op het intranet. Alleen versie 1.6. Heeft iemand de gouden tip hoe ik die alsnog boven water kan krijgen?
Het versie beheer van HR documenten zuigt enorm en de traceability is nul. Versie 1.5 (4e uitvoering) is overeengekomen en staat nog op de OR Workspace.

Tip: Voor belanghebbenden is het raadzaam zoveel mogelijk zelf een archief van documenten op te bouwen. Vooral over arbeidsvoorwaarden en regelingen. De praktijk leert dat er voor het gemak wel eens iets verdwijnt of wijzigt.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Ah. Weer een ronde om van boventallige mensen af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tja... ik hou m'n mening maar even voor me. Ik heb overigens wel mail gehad van de OR maar niet van NL communicatie. Meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:01:
Tja... ik hou m'n mening maar even voor me. Ik heb overigens wel mail gehad van de OR maar niet van NL communicatie. Meer mensen dat?
Welke mail van NL communicatie... kijken of je iets niet heb is lastig :)
Maar als het een mail van vandaag zou moeten zijn, heb ik alleen van NL OR wat mogen ontvangen, niets van NL communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vroeg me opeens af of ik misschien een filter aan had staan maar nee dus.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

nope. ook niks gezien.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Wijnands
Vreemd. Meestal is het een nek aan nek race naar mijn inbox.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit er aan te denken te gaan werken voor CGI, maar als ik dit topic zo lees xD
Er zijn wel redelijke lease-voorwaarden als ik het vergelijk met andere detacheerders op de markt, maar volgens mij wordt je best geacht de benen onder je kont uit te rennen als developer.. (Een beetje is niet erg, maar 60+ uur consistent voor level 3 is onzin natuurlijk)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

@marowi :
gewoon doen. Als je begint bij CGI kun je nog steeds een hoop leuke dingen doen EN weet je vantevoren wat je voorwaarden zijn. Het gaat erom dat je zelf kiest.

60+ uur werken ? waar haal je dat vandaan? lijkt me broodje bangmaak-aap. Nee hoor, gewoon 40 uur zoals overal. Ligt aan jezelf of je dr meer tijd in steekt, maar 60 is wel heel erg overdreven.

Als ze je level 3 bieden, wordt er wel verwacht dat je wat extra's doet ja. Maar dat kan allemaal in de baas zn tijd.

CGI heeft nog steeds leuke klussen in de aanbieding. Je collega's zijn ook bijna allemaal top. waarom wij hier op het forum licht kritisch zijn, is vanwege ervaringen uit het verleden. ;-)

• BTempelman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 23:51
peter00 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:59:
@marowi :
gewoon doen. Als je begint bij CGI kun je nog steeds een hoop leuke dingen doen EN weet je vantevoren wat je voorwaarden zijn. Het gaat erom dat je zelf kiest.

60+ uur werken ? waar haal je dat vandaan? lijkt me broodje bangmaak-aap. Nee hoor, gewoon 40 uur zoals overal. Ligt aan jezelf of je dr meer tijd in steekt, maar 60 is wel heel erg overdreven.

Als ze je level 3 bieden, wordt er wel verwacht dat je wat extra's doet ja. Maar dat kan allemaal in de baas zn tijd.

CGI heeft nog steeds leuke klussen in de aanbieding. Je collega's zijn ook bijna allemaal top. waarom wij hier op het forum licht kritisch zijn, is vanwege ervaringen uit het verleden. ;-)
Niet helemaal hoor...

van een L3 verwachten ze wel zichtbaarheid en investering in eigen tijd (zie je niet terug in loon).
Klussen worden ook minder, ze liggen niet voor het oprapen.

Wat betreft collega's wordt wel steeds overzichtelijker :P

Klinkt misschien allemaal wat negatief en dat is het ook wel een beetje. Ik denk als starter dat je bij CGI leuk kan beginnen. Veel ervaring op doen in verschillende keukens.
Als medior/senior aka L3 zou ik kijken of er ergens anders niet een betere kans ligt. Veel L3 personen gaan juist weg.

Succes met je keuze.

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Een vraag.. Ik als MBO niv 4 ICT-beheer met ook een HBO communicatie & multimediadesign diploma ben nu zo'n 3 jaar werkzaam als 3D vormgever/animator.

Ik benoem mezelf voor het gemak maar een MBO ict-er met HBO werk/denk niveau ;)

Ik twijfel sterk of ik dit wel wil blijven doen en denk na over een switch terug naar ICT.
Nog een volledige HBO opleiding informatica zie ik niet zitten (met name financieel niet)

Vinden jullie hier dat een bedrijf als CGI geschikt is om zoiets te realiseren?

• Inabubble
Piekartz87 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:53:
Een vraag.. Ik als MBO niv 4 ICT-beheer met ook een HBO communicatie & multimediadesign diploma ben nu zo'n 3 jaar werkzaam als 3D vormgever/animator.

Ik twijfel sterk of ik dit wel wil blijven doen en denk na over een switch terug naar ICT.
Nog een volledige HBO opleiding informatica zie ik niet zitten (met name financieel niet)

CGI is zeker een leerzame omgeving. Ik zou zaken als een opleidingsplan wel van te voren op papier vast laten leggen. Zeker als je in de gewenste, lees nu schaarse, richting wil groeien.

• marcelmg2
  • Laatst online: 19:40
_eLMo_ schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:31:
Ik zit er aan te denken te gaan werken voor CGI, maar als ik dit topic zo lees xD
Er zijn wel redelijke lease-voorwaarden als ik het vergelijk met andere detacheerders op de markt, maar volgens mij wordt je best geacht de benen onder je kont uit te rennen als developer.. (Een beetje is niet erg, maar 60+ uur consistent voor level 3 is onzin natuurlijk)
En mocht je met ons in gesprek willen gaan: doe het via iemand die al werkt bij CGI. Hij/zij kan je informeren over hoe het bij CGI gaat (dit forum komt, hoewel erg informatief en onderhoudend, soms wat klagerig over) en je via een intern wervingsprogramma aan kan melden en zo wat oude verdwenen arbeidsvoorwaarden compenseren O-)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er zijn wel redelijke lease-voorwaarden als ik het vergelijk met andere detacheerders op de markt
Juist de lease voorwaarden lijken mij niet redelijk als ik dit topic zo lees. Slechte regeling vwb inleveren boete, eigen bijdrage, naheffing "overmatig" brandstof verbruik, geen brandstof in het buitenland.

Het is wel zo dat de meeste grote detacheerders de leaseregeling wat versoberen. Maar voor mij persoonlijk zou vooral de regeling m.b.t. de inlever boete een probleem zijn. Op die manier is het gewoon een ketting om je bij het bedrijf te houden, en niet eens een gouden.

Verder moet je natuurlijk gewoon de arbeidsvoorwaarden eerlijk vergelijken, het sentiment dat hier klinkt is vooral gebaseerd op het "afpakken" van arbeidsvoorwaarden, maar dat is voor jou natuurlijk niet van toepassing.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:05:
[...]

Juist de lease voorwaarden lijken mij niet redelijk als ik dit topic zo lees. Slechte regeling vwb inleveren boete, eigen bijdrage, naheffing "overmatig" brandstof verbruik, geen brandstof in het buitenland.

Het is wel zo dat de meeste grote detacheerders de leaseregeling wat versoberen. Maar voor mij persoonlijk zou vooral de regeling m.b.t. de inlever boete een probleem zijn. Op die manier is het gewoon een ketting om je bij het bedrijf te houden, en niet eens een gouden.

Verder moet je natuurlijk gewoon de arbeidsvoorwaarden eerlijk vergelijken, het sentiment dat hier klinkt is vooral gebaseerd op het "afpakken" van arbeidsvoorwaarden, maar dat is voor jou natuurlijk niet van toepassing.
Helemaal eens Woy, de boete is geen fijne bijkomstigheid (ben inmiddels ervaringsdeskundige). Daarbij vind ik ook de inleverprocedure, waarbij je in principe aansprakelijk wordt gesteld voor ' alles wat men nog vinden kan wat niet is gemeld ', erg intimiderend overkomen. Ook het 'als je binnen een maand niets besteld wil je blijkbaar geen auto' voor joiners en mensen die in aanmerking komen vind ik niet netjes.

Klantvriendelijkheid (of eigenlijk collegialiteit) staat niet hoog in 't vaandel. Als je een vraag stelt: Kijk in Lease A-Z...

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Woy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:05:
[...]
naheffing "overmatig" brandstof verbruik,
Naheffing? We zijn Cap niet!

Tanken buitenland wordt verrekend met de bijtelling mits je met de tankpas betaald.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Wijnands
Vroegah was de regel dat incidenteel overwerk geen punt was maar 60+/week betekend gewoon dat we op die klus nog een extra persoon kwijt moeten.

Ik ben level 3 en in een drukke en zichtbare week maak ik misschien wel 's 50 uur maar da's behoorlijk zeldzaam. Zeker met de nieuwe arbeidsvoorwaarden is het best gewoon als je een normale 40 uurs week maakt.

Sorry maar nee. Vakinhoudelijk zit je waarschijnlijk niet op HBO niveau en ik betwijfel of we een animator nodig hebben. Je kan het proberen maar ik vermoed dat we je niets te bieden hebben.
Auctorial schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:32:
[...]Ook het 'als je binnen een maand niets besteld wil je blijkbaar geen auto' voor joiners en mensen die in aanmerking komen vind ik niet netjes.
Ja, daar ben ik ook door opgejaagd. en dan maak je in de haast toch fouten
Klantvriendelijkheid (of eigenlijk collegialiteit) staat niet hoog in 't vaandel. Als je een vraag stelt: Kijk in Lease A-Z...
Nou dat is ook weer niet zo zwart/wit. Als je die groep normaal een vraag stelt krijg je een heel normaal antwoord en als je ze vriendelijk benaderd doen ze echt hun best wvoor.
Feit is wel dat ze al jarenlang de meest gekke misbruik pogingen hebben gezien va de leaseregeling en opdracht hebben gekregen om dat te minimaliseren

[ Voor 52% gewijzigd door Wijnands op 28-08-2014 19:16 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Donde schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:59:
[...]

Naheffing? We zijn Cap niet!

Tanken buitenland wordt verrekend met de bijtelling mits je met de tankpas betaald.
Ok ik dacht dat jullie ook iets dergelijks hadden in de nieuwe voorwaarden, min fout.

Verrekenen is natuurlijk leuk, maar kost nog steeds geld. Helemaal jammer dat het alleen met tank pas kan want die is vast merk gebonden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Persoonlijk zou ik kijken of je bij een kleiner bedrijf aan de slag kan. Kortere lijnen, meer feeling met je het bedrijf en minder kans om "vergeten" te worden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

• Wijnands
Woy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:34:
[...]

Ok ik dacht dat jullie ook iets dergelijks hadden in de nieuwe voorwaarden, min fout.

Verrekenen is natuurlijk leuk, maar kost nog steeds geld. Helemaal jammer dat het alleen met tank pas kan want die is vast merk gebonden.
Tanken in het buitenland voor prive reizen wordt niet meer vergoed. Daar staat onbeperkte kilometers in NL tegenover.

Je mag in het buitenland gebruik maken van de shell pas waarna die kosten van je bruto loon worden ingehouden. Dat hoeft niet, je mag ook bij een pomp naar keuze tanken en zelf afrekenen.

Over de overgang van 13500 prive kilometers ongeacht waar in Europa naar onbeperkt in Nederland is uitgebreid gesproken. De meeste collega's zien de mogelijkheid om je tankkosten van het bruto loon te laten inhouden als een aardig gebaar.

• Piekartz87
Wijnands schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:12:

Sorry maar nee. Vakinhoudelijk zit je waarschijnlijk niet op HBO niveau en ik betwijfel of we een animator nodig hebben. Je kan het proberen maar ik vermoed dat we je niets te bieden hebben.
Inabubble schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:18:
[...]

CGI is zeker een leerzame omgeving. Ik zou zaken als een opleidingsplan wel van te voren op papier vast laten leggen. Zeker als je in de gewenste, lees nu schaarse, richting wil groeien.
Beide dank voor de reactie, uiteraard zoek ik dan geen baan als visualisator of animator. Vakinhoudelijk voor ICT zit ik niet op HBO niveau uiteraard. Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op de mogelijkheden en waarschijnlijk zal ik in de avonduren cursussen moeten gaan doen en het later nog eens proberen.

Ik las wel dat er voor de "dropouts" een stoomcursus is en hoopte dat ik daarvoor wellicht in aanmerking zou komen.

En schaarse richting? Vergelijk voor het gemak even de IT vacatures en de 3D visualisator vacatures :P ;)

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
snelkeuze0017 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:40:
[...]

Dit klinkt gewoon als legale oplichterij. Ik hoop niet dat je dit meent. Werkelijk, ik hoop niet dat je dit meent.
Been there, done that O-)

• Rudolphus
Eddo-79 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:21:
[...]
Althans, ik heb nog nooit een collega gehoord die de regeltjes van Shell weigerde te accepteren. Om de inhoud noch om de keuze van taal. Laat staan dat collega's weigeren te werken bij Shell omdat ze de leuning niet willen vasthouden omdat dat onhygienisch is.

Waarom wel accepteren dat het bij een klant zo werkt, maar niet bij CGI?
Ik heb tot twee keer toe de inzet bij een klant (niet Shell) geweigerd. De eerste keer vanwege het verplicht moten verschaffen van privéinformatie die niet relevant was voor het invullen van de functie. De tweede keer omdat de geheimhoudingsverklaring onnodige beperkingen en verplichtingen bevatte. LogicaCMG heeft dar destijds geen probleem van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wijnands schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:49:
[...]

Tanken in het buitenland voor prive reizen wordt niet meer vergoed. Daar staat onbeperkte kilometers in NL tegenover.

Je mag in het buitenland gebruik maken van de shell pas waarna die kosten van je bruto loon worden ingehouden. Dat hoeft niet, je mag ook bij een pomp naar keuze tanken en zelf afrekenen.

Over de overgang van 13500 prive kilometers ongeacht waar in Europa naar onbeperkt in Nederland is uitgebreid gesproken. De meeste collega's zien de mogelijkheid om je tankkosten van het bruto loon te laten inhouden als een aardig gebaar.
Als je geen gebruik maakt van de pas mag je het dan nog wel declareren, en zo verrekenen met je bijtelling?

Dat vindt ik overigens niet echt een aardig gebaar, maar gewoon stom als je het niet zou doen. Het kost CGI alleen wat administratie, en werknemers besparen zo'n 42 procent op tanken in het buitenland. In tegenstelling tot de eerdere regeling dus wel 58% duurder.

Ik denk dat de gemiddelde werknemer toch wel wat nadelige gevolgen daarvan heeft, maar dat er maar een aantal zijn die meer dan 13.500 km rijden.

Maar zoals ik aangeef zou ik persoonlijk vooral problemen hebben met de manier waarop de inlever boete werkt. Je kunt op die manier bijna niet werken zonder 4 jaar aan CGI vast te zitten. Reizen is in de detachering gewoon onderdeel van het werk, dus dat moet IMHO zonder al te grote nadelige gevolgen mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je, voordat je cgi verlaat een tijdje zonder opdracht zit. Men is bij cgi ineens een stuk makkelijker als je alleen maar een kostenpost bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Woy: daar moet inderdaad iets aan gebeuren. Ik ben van mening dat er in elke leaseregeling een optie moet zijn waarin je geen enkele prive-betrokkenheid hebt.
Auto binnen budget, geen privegebruik, en dan wel een inleverboete, dat klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Woy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:34:
Maar zoals ik aangeef zou ik persoonlijk vooral problemen hebben met de manier waarop de inlever boete werkt. Je kunt op die manier bijna niet werken zonder 4 jaar aan CGI vast te zitten. Reizen is in de detachering gewoon onderdeel van het werk, dus dat moet IMHO zonder al te grote nadelige gevolgen mogelijk moeten zijn.
Dan kies je een standaard auto, die mag je gewoon inleveren zonder boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:05:
Zorg dat je, voordat je cgi verlaat een tijdje zonder opdracht zit. Men is bij cgi ineens een stuk makkelijker als je alleen maar een kostenpost bent.
correct. zie ik ook om me heen. Mensen wachten bewust een half jaar op de bank. Lekker trainen en keutelen rond huis, af en toe vriendelijk lachen naar je manager als ie met een rood hoofd tegenover je zit, sollies de deur uit doen, en allemaal alleen om de juridische afdeling te bevredigen.

Kost wat... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Piekartz87 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:10:
[...]

[...]

Beide dank voor de reactie, uiteraard zoek ik dan geen baan als visualisator of animator. Vakinhoudelijk voor ICT zit ik niet op HBO niveau uiteraard. Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op de mogelijkheden en waarschijnlijk zal ik in de avonduren cursussen moeten gaan doen en het later nog eens proberen.

Ik las wel dat er voor de "dropouts" een stoomcursus is en hoopte dat ik daarvoor wellicht in aanmerking zou komen.
Ik heb net als jij een opleiding richting communicatie & media gedaan. De 'stoomcursus' is inderdaad een training van zes weken aan het begin van je dienstverband. Dit is vooral om afstudeerders een basiskennis van een bepaald vakgebied te geven, maar wordt ook regelmatig gebruikt voor re-skilling.

Ik adviseer je om gewoon te solliciteren en een gesprek aan te gaan. Als het gevoel goed is en jij krijgt de kansen die je wilt; waarom zou je het dan niet doen? Er wordt hier regelmatig wat azijn gepist, maar zo'n slechte werkgever is CGI echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CGI praten kan geen kwaad lijkt me. Gewoon eens polsen wat voor mogelijkheden ze voor je hebben.

Ik zou, als ik daar nu zou willen beginnen, wel een aantal dingen omtrent de arbeidsvoorwaarden proberen uit te onderhandelen (en zwart op wit laten vastleggen). Ik denk daarbij vooral aan het wegstrepen van het relatiebeding en een concreet opleidingsplan. Maar als je dit topic een beetje hebt gevolgd worden er nog wel meer pijnpunten genoemd.

Ik neem aan dat als ze je willen hebben dat er dan best wat onderhandelingsruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:25

Welke functie wil je bij CGI vervullen? Developer? Analist? Functioneel beheerder? Tester?

Als je daadwerkelijk HBO werk/denk niveau hebt, dan is een functie als bijv. tester een mooie opstap. CGI biedt tevens een goede masterclass om je klaar te stomen voor deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

BTempelman schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:34:
[...]

Niet helemaal hoor...

van een L3 verwachten ze wel zichtbaarheid en investering in eigen tijd (zie je niet terug in loon).
Klussen worden ook minder, ze liggen niet voor het oprapen.
Als L2 zijnde liggen ze ook niet voor het oprapen... Probeer nu zelf maar een nieuw (sales) traject in te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
ob3lix schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

Welke functie wil je bij CGI vervullen? Developer? Analist? Functioneel beheerder? Tester?

Als je daadwerkelijk HBO werk/denk niveau hebt, dan is een functie als bijv. tester een mooie opstap. CGI biedt tevens een goede masterclass om je klaar te stomen voor deze functie.
Dat is een uitstekende vraag ;)
Ik heb me natuurlijk de laatste jaren vol gericht op wat ik nu doe, dus niet op ICT.

Het testen van applicaties heb ik al naar zitten kijken dat lijkt mij inderdaad wel interessant, ik heb al wat kennis van applicaties en user interfaces.
Ik weet wel wat ik niet wil, en dat is veel programmeren. Ik kan code lezen/begrijpen dat is geen probleem.
Maar Developer lijkt me dus niks.

Dit behoeft nog wel iets verdere oriëntatie van mijn kant voor ik contact op ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Niet online
Reneger schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:26:
[...]

Als L2 zijnde liggen ze ook niet voor het oprapen... Probeer nu zelf maar een nieuw (sales) traject in te regelen
Iedereen met beslissingsbevoegdheid wacht met geknepen billen af tot de reorganisatie van oktober afgerond is. Hoop voor CGI dat daarna echt invulling gegeven kan worden aan het idee van ondernemerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een ander mooi pad (inclusief niet per se veel programmeren) is de ISA masterclass, consultancy op het security- en architectuurvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.

Ik begin per 1 september bij CGI en heb vandaag een tijdelijke huurauto ontvangen. Vraag me alleen af hoe het zit met bijtelling en privé rijden? Heb wat zitten zoeken op het intranet, maar kan niks vinden. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Voor de huurauto betaal je een vast "eigen bijdrage" bedrag en dat is het. Geen extra bijtelling etc en je mag er verder gewoon prive (onbeperkt) mee rijden. Bijtelling gaat pas echt tellen zodra je een leaseauto krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepkever schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:21:
Voor de huurauto betaal je een vast "eigen bijdrage" bedrag en dat is het. Geen extra bijtelling etc en je mag er verder gewoon prive (onbeperkt) mee rijden. Bijtelling gaat pas echt tellen zodra je een leaseauto krijgt.
Dat van die (fiscale) bijtelling klopt, helaas, niet. Ook de huurauto wordt als inkomen gezien door de fiscus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Niet helemaal. Bijtelling voor de belasting geldt ook voor voorloopauto's. Zodra je echt in dienst bent ontvang je binnen een week of 2, 3 een overzichtje van de exacte consequenties van de auto voor jouw loonstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Sleepkever schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:21:
Officieel hoor je wel degelijk bijtelling te betalen. Als de huurauto kort bereden wordt, is er niet zo een issue. Dit gaat gelden als het een wat meer structureel en langlopender (meerdere weken) karakter krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
pagani schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:04:
Een ander mooi pad (inclusief niet per se veel programmeren) is de ISA masterclass, consultancy op het security- en architectuurvlak.
Klinkt zeker interessant. Vanavond ga ik alle functies die ik voorbij heb zien komen uitpluizen, of ik mezelf er in herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06
Wijnands schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:22:
[...]

Dan kies je een standaard auto, die mag je gewoon inleveren zonder boete
Ik dacht te lezen dat je die alleen boetevrij kan inleveren als je de standaardauto opgelegd kreeg (lees: je bent L1 of je bent niet ambulant en rijdt meer dan 10K kms)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als je geen gebruik maakt van de pas mag je het dan nog wel declareren, en zo verrekenen met je bijtelling?
Je kan de bon via de app of MTC.nl site declareren. Deze wordt direct goedgekeurd en wordt binnen enkele dagen uitbetaald. De declaratie komt keurig netjes bij de andere shellpastankbeurten in het totale overzicht (kilometeradministratie ook weer sluitend) en gaat mee met de buitenlandse tankbeurten bij de salarisverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Inabubble schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Officieel hoor je wel degelijk bijtelling te betalen. Als de huurauto kort bereden wordt, is er niet zo een issue. Dit gaat gelden als het een wat meer structureel en langlopender (meerdere weken) karakter krijgt.
nja ik heb 1,5 jaar in een huurauto gereden als starter ivm leasestop. Stond elke maand gewoon alleen maar eigen bijdrage op mijn loonstrook en 1 cent bijtelling en dat was het. Dus ga er maar vanuit dat het op die manier verrekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sleepkever schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:01:
[...]

nja ik heb 1,5 jaar in een huurauto gereden als starter ivm leasestop. Stond elke maand gewoon alleen maar eigen bijdrage op mijn loonstrook en 1 cent bijtelling en dat was het. Dus ga er maar vanuit dat het op die manier verrekend wordt.
De vorm waarop een auto ter beschikking gesteld wordt doet niet ter zaken. Puur het feit dat je een auto privé ter beschikking gesteld krijgt zorgt voor de verplichting tot bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Nou, dan heb je echt enorm mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Dat denk ik ook...

Wat Woy zegt. normaal kom je in aanmerking voor bijtelling "als de werkgever een auto ter beschikking stelt". Daar valt een huurauto echt onder. Ik heb voor diverse huurauto's gewoon bijtelling moeten dokken. Je kunt natuurlijk proberen een sluitende kilometerregistratie (alleen werkkm's!) te overleggen om van alle gedonder af te zijn.

Vergeet niet dat je nog jaren een naheffing kunt krijgen, en dat je zelf verantwoordelijk bent voor je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
  • Laatst online: 19-09 23:51
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:14:
Vraagje.

Ik begin per 1 september bij CGI en heb vandaag een tijdelijke huurauto ontvangen. Vraag me alleen af hoe het zit met bijtelling en privé rijden? Heb wat zitten zoeken op het intranet, maar kan niks vinden. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
Ik ga ook per maandag bij CGI aan de slag. Ik heb een B segment auto gekozen en dat zal mij 21 euro per maand aan bijtelling kosten. Een A segment zou nog in het budget vallen waardoor dus geen extra kosten.

Tot maandag in Rotterdam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypetrax schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:40:
[...]

Ik ga ook per maandag bij CGI aan de slag. Ik heb een B segment auto gekozen en dat zal mij 21 euro per maand aan bijtelling kosten. Een A segment zou nog in het budget vallen waardoor dus geen extra kosten.

Hahah, ik moet maandag om 8:30 in Rotterdam aanwezig zijn inderdaad. Dus tot maandag :)
Bedankt voor alle reacties trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
Stond in jouw mail ook al dat het om een Inductie programma ging? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypetrax schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:57:
Stond in jouw mail ook al dat het om een Inductie programma ging? :+
Inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ook op de kwaliteit van secretaresses is bezuinigd de laatste jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou dat wordt weer ouderwets druk in Rotterdam. Ben er zelf ook, zal naar de newbies zwaaien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
hypetrax schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:40:
[...]

Die 21 euro zal dan eigen bijdrage zijn, want voor netto bijtelling is het wel erg weinig, dan zou het om een auto van nog geen € 5000,- in de 14% categorie gaan ( Met 42% belastingsschaal ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
Bezig aan mijn laatste paar dagen als CGI-medewerker... vanochtend bij tankstation bleek tankpas al geblokkeerd... pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat is er mis met die term?

https://www.google.nl/web...Inductieprogramma&spell=1

Lijkt aardig op wat jullie gaan doen waarschijnlijk ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
Woy schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Die 21 euro zal dan eigen bijdrage zijn, want voor netto bijtelling is het wel erg weinig, dan zou het om een auto van nog geen € 5000,- in de 14% categorie gaan ( Met 42% belastingsschaal ) ;)
Je hebt gelijk. Dit is nieuwe materie voor mij, ik zal me er nog wat meer in moeten verdiepen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
SithWarrior schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Wat is er mis met die term?

https://www.google.nl/web...Inductieprogramma&spell=1

Lijkt aardig op wat jullie gaan doen waarschijnlijk ;)
Waarschijnlijk zijn die groentjes in de war met bewijs uit inductie of opwekking van electrische spanning en introductie. De nieuwe lichting belooft al weinig goeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

bij CMG vroegah noemden ze het ook inductie hoor, niet introductie. Inductie was bedoeld als "blauwspuitcursus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
Oke, raar, ik begin altijd aan koken te denken als ik het woord inductie hoor of lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Precies. Zoals de kookplaat de pan induceert, worden de nieuwe CGI'ers geïnduceerd met de cultuur van het bedrijf. Blauw spuiten heette dat bij CMG. Tegenwoordig zou de kleur rood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Niet online
Geïnduceerd klinkt ook vriendelijker dan geïndoctrineerd. Ik snap wel dat ze daarvoor hebben gekozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ByeByeCGI schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

Waarschijnlijk zijn die groentjes in de war met bewijs uit inductie of opwekking van electrische spanning en introductie. De nieuwe lichting belooft al weinig goeds ;)
Nou, inderdaad! :Y

Ben benieuwd hoe erg de parkeer chaos in Rotterdam is morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
graat schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:52:
Bezig aan mijn laatste paar dagen als CGI-medewerker... vanochtend bij tankstation bleek tankpas al geblokkeerd... pfff...
hmm interessant, ik moet ook nog tanken

by the way.. je kunt nu nog tanken en een declaratie indienen toch ? ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Montifaud op 31-08-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Nou dat wordt weer ouderwets druk in Rotterdam. Ben er zelf ook, zal naar de newbies zwaaien.
Helaas is het dweilen met de kraan open. Na de vakantie, eind van deze maand hebben weer vele laevers zich kenbaar gemaakt. Een aantal zeer gewaardere collega's vertrekt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
helaas... pas geweigerd ... jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06
[...]

Waarschijnlijk had je dan een bijtelling van 150,01 euro (oid), waar vervolgens de 150 euro eigen bijdrage van afgetrokken werd en er dus over de resterende 1 cent bijtelling geheven werd.

Ik heb een jaar in een huurauto gereden met een bijtelling van ca 179 - 150 (verschil tussen 'huurprijs' van 700 euro en 550 leasevergoeding) = 29 euro. Op mijn salarisstrook stond netjes een inhouding van 150 euro en een bijtelling van 29 euro.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 10:42
Welkom joiners, goede eerste dag gehad in Rotterdam? Hebben jullie al gelijk een opdracht? Ik zoek nog uitbreiding voor mijn team in Hoofddorp:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Loopt t zo goed in de Wintel hoek? (Ja, ik kon je zo snel vinden. haha )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 10:42
Goed gevonden, ja we mogen niet klagen:-) verwacht nog meer werk binnenkort. Oh en doen meer dan Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hij kan altijd wel goede mensen gebruiken voor een korte tijd. Da's meestal een win-win situatie. Newbies kunnen wennen, hun dingen regelen en op jobs applyen en zich ook meteen nuttig maken. Het is ook nog 's een gezellig groepje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Wat is de balans op zo'n dag als vandaag? Zo'n beetje N joners versus N*3 leavers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

volgens de laatste telling houden verloop en recruitmewnt elkaar in evenwicht (een beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de NL all staff call gemist.
Wat was de strekking van het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
peter00 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:04:
volgens de laatste telling houden verloop en recruitmewnt elkaar in evenwicht (een beetje)
Dan kunnen ze de gewenste groei dus wel vergeten. Wanneer valt nu eens het kwartje dat groei begint bij het behouden van het zittende personeel?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:04:
Zag net een foto met toch zo'n 25 mensen voor de deur van Rotterdam. Heb geen zich op hoeveel mensen er gaan. Weet wel dat men zich er niet druk over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
25man zegt natuurlijk niet zoveel. Net na de vakantie is er sowieso een grotere instroom. Schijnt ook te gelden voor de uitstroom. Netto op jaarbasis is het enige cijfer dat iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:03:
Hij kan altijd wel goede mensen gebruiken voor een korte tijd. Da's meestal een win-win situatie. Newbies kunnen wennen, hun dingen regelen en op jobs applyen en zich ook meteen nuttig maken. Het is ook nog 's een gezellig groepje daar.
Om nog maar eens aan te geven hoe handig het is om een netwerk te hebben 8)
Wijnands schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:00:
[...]

Zag net een foto met toch zo'n 25 mensen voor de deur van Rotterdam. Heb geen zich op hoeveel mensen er gaan. Weet wel dat men zich er niet druk over maakt.
Ik herinner me toen ik mijn inductie had in januari 2005, ik samen met een stuk of 80 andere collega's naar het verhaal van Paul Schuyt (herinnert u zich deze nognognognognog...) mocht luisteren....

Daarbij was 1 september traditioneel altijd ook de start van een aantal masterclasses voor de schoolverlaters. Derhalve lijkt 25 me wat aan de magere kant voor het HQ.

[ Voor 44% gewijzigd door avotar op 02-09-2014 11:51 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Overigens kan ik ook nog wel wat hulp gebruiken, met name in de Fortify hoek...
Pagina: 1 ... 169 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.