Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor F@W 1 gesprek geregeld en netjes uitgekeerd. (De maand erna al)
Volgende week laatste week bij CGI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

blijft r nog iemand ...?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:04
lol nee ik ga ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
sorry stop er ook mee over 3 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
@Admin, kunnen we de titel van dit topic wijzigen naar "Ervaring vertrekken bij CGI"
Graag verhalen uitwisselen hoe we onder het concurrentie/relatie beding uit kunnen komen (we willen toch in het vakgebied/sector kunnen blijven werken). Vechtscheidingen / vertrek met behoud goede relatie? Redenen van vertrek? Lease auto boetes? Tips bij vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
relatie of concurrentiebeding heb ik niet :)
Leaseautoboete? Moet nog 20.000 km dus ik kom een eind.
Laatste paar daar pak ik nog wel vakantie mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Niet online
Verkoop SPP: Ben voor ongeveer €25 benadeeld bij verkoop van aandelen. De kosten schijnen per NL-bank anders te zijn, maar bij Rabo wordt je dus aardig genaaid. Weet niet hoeveel er aan de Canadese strijkstok blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Nope, ben al weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HopSaké, nog even en we hebben wettelijk gezien geen OR meer nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik :$
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:12:
HopSaké, nog even en we hebben wettelijk gezien geen OR meer nodig :p
Nou, nou. Voordat we onder de 50 leden zakken duurt nog wel even.

[ Voor 51% gewijzigd door Wijnands op 22-08-2014 10:17 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Auctorial schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:08:
Verkoop SPP: Ben voor ongeveer €25 benadeeld bij verkoop van aandelen. De kosten schijnen per NL-bank anders te zijn, maar bij Rabo wordt je dus aardig genaaid. Weet niet hoeveel er aan de Canadese strijkstok blijft hangen.
Zou je dit nader kunnen toelichten?. Was er een verschil wat in de applicatie stond en wat uiteindelijk op de bankrekening is bijgeschreven? Of heeft de rabobank nog een naheffing gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:25
Ik! Zit net op een nieuwe klus en alles bevalt prima ;).
Ben ook nog niet zo lang in dienst als de meeste hier, dat zal allicht het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ob3lix schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:24:
Ben ook nog niet zo lang in dienst als de meeste hier, dat zal allicht het verschil maken.
Ik heb inderdaad zo'n vermoeden dat het gemiddeld aantal dienstjaren per medewerker het laatste jaar aanzienlijk gedaald is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
ob3lix schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:24:
[...]

Ik! Zit net op een nieuwe klus en alles bevalt prima ;).
Mijn klus bevalt me ook prima, daarom hoef ik niet weg.
Het eerste jaar heb ik hier ook met veel plezier gezeten, dat er daarna niemand zich meer wist te herinneren dat er toezeggingen waren gedaan betreffende salaris heeft wel een groot deel van de arbeidsvreugde weggenomen,
Persoonlijke omstandigheden en het leasecontract houden me nu nog tegen om weg te gaan, maar als dat afgelopen is dan ga ik ook de uitgang opzoeken.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Iemand hier een idee wat de status is van "het mandje" ?
Ik ben meer benieuwd naar de naar onze nieuwe pensioenverzekering die per 1 oktober van kracht moet gaan. Men beloofde de beoogde lagere kosten om te zetten in een verbeterde regeling?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Niet online
Divers schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:16:
[...]

Zou je dit nader kunnen toelichten?. Was er een verschil wat in de applicatie stond en wat uiteindelijk op de bankrekening is bijgeschreven? Of heeft de rabobank nog een naheffing gedaan?
Kan ik niet afleiden uit de omschrijving bij de betaling, die is helaas afgekapt. Ik vermoed een combinatie van wisselkoers en 'kosten'. Het gaat om 2,7%

Bij Computershare geven ze aan dat ze een $-bedrag gewired hebben, dus ergens onderweg moet er een conversie plaatsvinden...

[ Voor 12% gewijzigd door Auctorial op 22-08-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
ESPACE schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:31:
[...]

Ik ben meer benieuwd naar de naar onze nieuwe pensioenverzekering die per 1 oktober van kracht moet gaan. Men beloofde de beoogde lagere kosten om te zetten in een verbeterde regeling?
Ik zit meer te hopen op een reparatie van die stomme actie van vorig jaar.

(Ja, ik weet het. Dream on. :z :z :z :z )

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

snelkeuze0017 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:40:
[...]

Dit klinkt gewoon als legale oplichterij. Ik hoop niet dat je dit meent. Werkelijk, ik hoop niet dat je dit meent.
Het klinkt cru, maar is het niet.
Als je op gesprek gaat, stel je je wel open.
Als het CGI vervolgens niet lukt om die persoon te overtuigen, dan ligt dat probleem ook deels daar.

Daarbij, de lat ligt niet zo hoog.
Ik herinner me nog toen ze net met F@W bezig waren, er een jongen op zijn oude opleiding was gaan ronselen en daarvoor schouderklopjes kreeg.

Ik stoorde me de afgelopen jaren ook steeds over de vernieuwde belangstelling en dwingende manier van communiceren over F@W. Het liep al sinds 2004 (ben zelf ook aangebracht/ingestapt op die manier). Alsof je, als oudgediende, niet allang had zitten nadenken over mogelijke "slachtoffers".

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:26:
[...]

Ik heb inderdaad zo'n vermoeden dat het gemiddeld aantal dienstjaren per medewerker het laatste jaar aanzienlijk gedaald is....
Juist niet. En dat is 1 van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Eddo-79 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:14:
Juist niet. En dat is 1 van de problemen.
Echwel. Er is een giga verloop van ervaren collega's. Wat (ik althans) nog zie binnenkomen is relatief onervaren

even voor de duidelijkheid: degenen die ervoor hebben gezorgd dat er een stabiele klantrelatie is opgebouwd bij grote, winstgevende klanten als AAB,ING, AEG,SHL,MinDef, RAB, die de naam van (de voorgangers van) onze werkgever hebben gevestigd zijn toevallig wel degenen die langdurig, meerjarig ingezet zijn geweest en NIET de junioren en al helemaal niet de accountmanagers. Snijden in de tariefskosten door ervaren mensen te vervangen door schoolverlaters is net zoiets als het kind met het badwater weggooien

dus welk probleem heb je t over? Tarief? Pay peanuts, get Juniors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
peter00 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Echwel. Er is een giga verloop van ervaren collega's. Wat (ik althans) nog zie binnenkomen is relatief onervaren

even voor de duidelijkheid: degenen die ervoor hebben gezorgd dat er een stabiele klantrelatie is opgebouwd bij grote, winstgevende klanten als AAB,ING, AEG,SHL,MinDef, RAB, die de naam van (de voorgangers van) onze werkgever hebben gevestigd zijn toevallig wel degenen die langdurig, meerjarig ingezet zijn geweest en NIET de junioren en al helemaal niet de accountmanagers. Snijden in de tariefskosten door ervaren mensen te vervangen door schoolverlaters is net zoiets als het kind met het badwater weggooien

Wat met name is vertrokken is het middenkader kwa werkervaring. Tussen de 3-10 jaar.
Aangezien er tussen 2011 - 2013 geen aanwas en in 2013/2014 relatief weinig aanwas is geweest is de gemiddelde "diensttijd" en gemiddelde leeftijd dus weinig tot niet veranderd. Er is te weinig jong volk bij gekomen om de oplopende werkervaring van de ervaren medewerkers te compenseren.

Daarnaast: Procentueel wordt de meeste marge gehaald op jonge medewerkers.
Daarom doet Accenture het goed en werken bedrijven als Deloite, PWC etc met hun up-or-out strategie.

In deze branche is ervaring heel waardevol, maar tegelijk ook heel relatief. Want meer ervaren betekent zeker niet per defintie ook meer marge.

Het gaat om een gezonde balans tussen alle vormen van ervaring. Baten en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
peter00 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Eddo-79 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:42:
[...]

Daarnaast: Procentueel wordt de meeste marge gehaald op jonge medewerkers.
Daarom doet Accenture het goed en werken bedrijven als Deloite, PWC etc met hun up-or-out strategie.

In deze branche is ervaring heel waardevol, maar tegelijk ook heel relatief. Want meer ervaren betekent zeker niet per defintie ook meer marge.

Het gaat om een gezonde balans tussen alle vormen van ervaring. Baten en kosten.
Ik denk dat Eddo-79 de spijker op zijn kop slaat. Je kunt met de vinger naar CGI wijzen, maar ook CGI is gewoon onderhavig aan de grillen van de detacheringsmarkt.

En die markt heeft een bepaalde prijskarakteristiek.

Een starter heeft niet zoveel waarde. Vaak moet je strooien met gratis uren om ze verkocht te krijgen.
Maar die waarde neemt de eerste maanden en jaren enorm snel toe. Na een half jaartje is je schoolverlater gegroeid tot pakweg 60% van de waarde van een senior engineer met 8 of 10 jaar werkervaring.
Kijk je enkele jaren later, dan heb je een medior die al 80% van de waarde van de senior vertegenwoordigt.

De commerciele waarde neemt in deze fase dus sneller toe dan de loonkosten.

Daarna vlakt het af. Een senior engineer blijft gevraagd in de markt, of hij nu 8 of 10 of 15 of 25 jaar ervaring heeft. Maar de prijsverschillen tussen die 4 zijn niet zo schokkend. Ik schat dat je bij een senior al snel in een situatie komt dat de loonkosten sterker toenemen dan de waarde, en de marge dus wegloopt.

Dan zijn er twee uitwegen: promoveren naar een hoger level, of de deur uit.

De level 3 functies zijn veel schaarser in de T&M markt. Dus resteert voor veel consultants de deur.

Zolang CGI niet de ommekeer kan maken van T&M naar een andere business mix, zullen deze zaken actueel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
t_captain schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:51:

Daarna vlakt het af. Een senior engineer blijft gevraagd in de markt, of hij nu 8 of 10 of 15 of 25 jaar ervaring heeft. Maar de prijsverschillen tussen die 4 zijn niet zo schokkend. Ik schat dat je bij een senior al snel in een situatie komt dat de loonkosten sterker toenemen dan de waarde, en de marge dus wegloopt.

Dan zijn er twee uitwegen: promoveren naar een hoger level, of de deur uit.
Je verhaal klopt wel, maar je conclusie is te kort door de bocht.Er zijn meer uitwegen.
Een senior in een project kan voor een goede kwaliteitsborging zorgen. Hierdoor kan je meer juniors binnen een project opleiden en voor meer marktwaarde zorgen.
Ook bij nieuwe klanten kan een goede, ervaren medewerker zorgen voor een breekijzer om ergens nieuw binnen te komen zonder op je bek te gaan.

Je kan je wel blind blijven staren op de marges, maar het is de vraag of dat op de lange termijn wel reëel is. Zolang de marge positief blijft is er imho niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
LowLevel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Een senior in een project kan voor een goede kwaliteitsborging zorgen. Hierdoor kan je meer juniors binnen een project opleiden en voor meer marktwaarde zorgen.
Ook bij nieuwe klanten kan een goede, ervaren medewerker zorgen voor een breekijzer om ergens nieuw binnen te komen zonder op je bek te gaan.
De manier zoals Accenture het doet!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
LowLevel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Je verhaal klopt wel, maar je conclusie is te kort door de bocht.Er zijn meer uitwegen.

Je kan je wel blind blijven staren op de marges, maar het is de vraag of dat op de lange termijn wel reëel is. Zolang de marge positief blijft is er imho niets aan de hand.
Exact wat ik bedoel. Elke medewerker, elk niveau en elke hoeveelheid ervaring heeft waarde. Als het geheel maar in balans is en genoeg toegevoegde waarde biedt.

Vwb het marge stuk....we zijn en blijven en commercieel bedrijf. Het draait om winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik denk dat jullie beiden gelijk hebben. Ja, er is meer marge te halen bij een junior, Ja, CGI heeft niet de juiste business mix om relatief veel senior medewerkers in dienst te hebben. CGI positioneert zich meer als uitzendburo dan als consultancy firma / services bedrijf, waar je seniors ook flink kunnen bijdragen aan de marge door hun hogere kennisnivo en efficientere manier van werken. CGI is derhalve geen bedrijf meer voor seniors. Die vertrekken dan ook. Vandaar mijn opmerking dat ik seniors zie vertrekken en alleen maar junior overhou. Dat is kennelijk een bewuste strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
peter00 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:48:
ik denk dat jullie beiden gelijk hebben. Ja, er is meer marge te halen bij een junior, Ja, CGI heeft niet de juiste business mix om relatief veel senior medewerkers in dienst te hebben. CGI positioneert zich meer als uitzendburo dan als consultancy firma / services bedrijf, waar je seniors ook flink kunnen bijdragen aan de marge door hun hogere kennisnivo en efficientere manier van werken. CGI is derhalve geen bedrijf meer voor seniors. Die vertrekken dan ook. Vandaar mijn opmerking dat ik seniors zie vertrekken en alleen maar junior overhou. Dat is kennelijk een bewuste strategie.
Daarbij moet ook niet vergeten worden dat zowel groei in ervaring als ook de absolute groei in salaris met een natuurlijk logaritme afvlakken bij het toenemen van de jaren. Dat betekend dat een senior met 10 jaar ervaring niet heel ver van een senior met 20 jaar ervaring zit. Dit maakt het effect van weglopende marge, hoewel aanwezig, wel minder groot. Door verschillen in voorgeschiedenis, zal het ook vaak voorkomen dat seniors onvergelijkbaar zijn in de verhouding jaren/salarishoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@LowLevel: meer ervaring heeft op een project absoluut meerwaarde, daarover zijn we het eens.

Maar in T&M is het projectrisico niet voor CGI maar voor de klant. En de markt is de laatste tien jaar erg prijsgedreven. Je kunt dus iemand beschikbaar hebben met dubbel zoveel ervaring, een toegevoegde waarde van 150% en een prijs van slechts 130%, desondanks gaat die prijs een issue worden. Het is al gauw "goed genoeg" voor de afdeling inkoop. Het gevolg is dat T&M
niet veel carriereperspectief biedt voor mensen met >10 jaar ervaring.

De enige manier om het onvermijdelijke uit te stellen is om de tussenlaag uit te dunnen.
Op die manier maak je wat ruimte voor salarisgroei van ervaren krachten. Voor CGI en andere grote organisaties is dat echter heel moeilijk. Daardoor zijn ze op een kruispunt gekomen: richten op junior/medior
consultants in T&M business, of downsizen en T&M grotendeels verlaten. Men lijkt optie 1 te kiezen.

@Inabubble: het probleem is dat de twee curves niet gelijk opgaan. Uurtarief schiet sneller omhoog en vlakt eerder af. Als je deze curve moet doorleggen in je loonkosten, moet je boven een bepaalde leeftijd zelfs het loon verlagen om de stijgende pensioenlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Laatst online: 13-05-2023
Voor zeer ervaren mensen is de groei in ervaring (en salaris) op enig moment bij T&M niet meer financieel te maken, het tarief groeit niet mee. Heeft ook te maken met het feit dat CGI nou eenmaal een bepaald imago bij klanten heeft, aan de tariefstelling zit dan een plafond dat bij dat imago past.
Tegelijk komen deze ervaren mensen ook niet in aanmerking voor inzet op interne projecten voor klanten, aangezien ze dan te veel op het projectbudget drukken. En marges worden op individuele basis van projecten bewaakt, dus ook dan ben je snel klaar.

Ergo, voor deze mensen wordt het uiteindelijk lastig binnen CGI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

Maar, waar moet je dan buiten CGI naartoe? De concullega's hebben datzelfde probleem, voor een klant gaan werken kan lang niet altijd (helemaal niet met de huidige insteek vwb het contract) en niet-klanten zijn vaak niet groot genoeg om de afwisseling te bieden die een ervaren iemand nodig heeft (ik in elk geval wel).

Natuurlijk kun je als ZZP'er (waar er weinig overhead in je tarief zit) nog een tijdje mee, maar dat moet je maar net willen...

En doorgroeien in een management functie... daar zit ook niet elke ervaren consultant op te wachten.

Beetje catch-22 dus.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
elsinga schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:58:
Maar, waar moet je dan buiten CGI naartoe? De concullega's hebben datzelfde probleem, voor een klant gaan werken kan lang niet altijd (helemaal niet met de huidige insteek vwb het contract) en niet-klanten zijn vaak niet groot genoeg om de afwisseling te bieden die een ervaren iemand nodig heeft (ik in elk geval wel).

Natuurlijk kun je als ZZP'er (waar er weinig overhead in je tarief zit) nog een tijdje mee, maar dat moet je maar net willen...

En doorgroeien in een management functie... daar zit ook niet elke ervaren consultant op te wachten.

Beetje catch-22 dus.
Relatiebeding gaat volgens mij slechts om klanten waar je het laatste half jaar of jaar actief bent geweest. Stel dat zijn 4 klanten, dan blijft er mijns inziens nog een behoorlijke hoeveelheid mogelijke werkgevers over. Tevens bieden kleinere, specialistische concullega's door beperktere overhead ruimere arbeidsvoorwaarden.

Overigens kan je als L4 consultant rustig doorgroeien tot 5-6k salaris, in ieder geval genoeg om niet op een houtje te hoeven bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Met bovengenoemde schetsen is gelijk een maatschappelijk probleem benoemd. Wat oudere werknemers worden door werkgevers als persona non grata bestempeld. Zogenaamd te duur.
Gelukkig zijn er steeds vaker, en dan vaak wat kleinere ondernemingen, die deze mensen wel op waarde weten te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Trouwens, heb ik het geheel gemist of is er voor de komende review ronde (ik heb de mijne morgen) nog geen matrix beschikbaar? Ben wel benieuwd wat de percentages zijn, zeg maar. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
elsinga schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:16:
Trouwens, heb ik het geheel gemist of is er voor de komende review ronde (ik heb de mijne morgen) nog geen matrix beschikbaar? Ben wel benieuwd wat de percentages zijn, zeg maar. ;)
Halverwege juli is dat bekend geworden, 17 juli heb ik een mail ontvangen met de matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ah, ik heb die ook in een mail van 17-7 (midden in mijn vakantie, dus daarom wellicht niet helemaal onthouden :) ). Dank voor de aanwijzing!

Ik zie nergens dat het ijkpunt opgehoogd is... Jammer, zit nu op 80.8% en dat scheelt in de matrix. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door elsinga op 24-08-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
elsinga schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:58:
Veel klantorganisaties hebben de afgelopen jaren semi-permanente inhuur vervangen door vaste medewerkers. Er waren door de malaise in de detachering opeens mensen beschikbaar die voor hen daarvoor nauwelijks te werven waren. Omdat je salaris altijd lager is dan het tarief wat ze daarvoor betaalden was/is er in die situaties vaak een behoorlijk salaris-bod mogelijk t.o.v. wat je bij een detacheerder kan krijgen. Ik heb om me heen vele mensen zo'n overstap zien maken, met salarisstappen tot >50%. Niet alleen financieel kan het interessant zijn, ook qua uitdaging. Bepaalde rollen worden zelden ingehuurd, met name qua verantwoordelijkheden / beslisbevoegdheid.

Als je een klant niet ziet zitten zie je ook mensen overstappen naar niche-spelers die wel de tarieven voor specialismen en ervaring kunnen vragen. ZZP is daar een extreme vorm van, maar dat moet je liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nadeel van overstappen naar een klant is dat je een leaseauto vaak wel kan vergeten. Maar als je salarisstap groot genoeg is is dat geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met timag. De zogenaamde concullega's hebben allemaal dezelfde issues. Ik zie dan ook weinig mensen overstappen van de ene grote detacheerder naar de andere. Meestal gaat het van grotere bedrijven naar kleinere bedrijven, ZZP, of weg uit de detachering en naar een vaste werkplek. Dat bevestigt het beeld dat de grote detacheerders steeds meer de rol spelen van "eravringsplek" voor jonge werknemers en niet meer het portaal zijn van waaruit je een hele loopbaan kunt vormen.

@wijnands: in grote lijnen staan de salarissen bij de grote detacheerders al sinds het begin van de crisis stil. Denk bijvoorbeeld aan een senior software engineer met 8 jaar ervaring anno 2014 of hetzelfde profiel anno 2007. Het salaris zal (eventueel gecorrigeerd voor de wijzigingen in de secundaire arbeidsvoorwaarden) ongeveer op hetzelfde niveau liggen. Daarmee zeg ik niet dat individuele consultants 7 jaar stilstaan, maar de gemiddelde salarisgroei dekt eigenlijk maar net de toegenomen ancienniteit.
De CAO-uurlonen zoals die bij veel klanten van toepassing zijn, zijn intussen een procent of 13 gestegen. Daarmee is een overstap anno 2014 een stuk lucratiever dan anno 2007.

Daar komt bij wat timag benoemt: inhuur wordt hoofdzakelijk op uitvoerende rollen gedaan. Vanaf level 3 wordt het aantal beschikbare inhuurposities een stuk minder. Een overstap naar een "vaste" werkgever kan dus ook een stapje omhoog zijn in functieinhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
t_captain schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:33:
Met timag. De zogenaamde concullega's hebben allemaal dezelfde issues. Ik zie dan ook weinig mensen overstappen van de ene grote detacheerder naar de andere. Meestal gaat het van grotere bedrijven naar kleinere bedrijven, ZZP, of weg uit de detachering en naar een vaste werkplek. Dat bevestigt het beeld dat de grote detacheerders steeds meer de rol spelen van "eravringsplek" voor jonge werknemers en niet meer het portaal zijn van waaruit je een hele loopbaan kunt vormen.
An sich is dat niet zo erg, mits een bedrijf er expliciet voor kiest om zo te werken. Nogmaals, a la Accenture, Deloitte, EY, etc. Moet je wel liggen want die bedrijven hebben, zover ik begrepen heb, een cultuur die zeker niet iedereen ligt. Snelle groei, snelle carriere, snel geld en je ligt er ook snel uit. Je leeft om te werken, niet andersom. Is gechargeerd, weet ik ook wel, maar van buitenaf lijkt het wel zo.

Wat er dus voor CGI NL moet komen is helderheid: Wat voor werkgever wil CGI zijn? Welke balans streeft men na met medewerkers? Op alle lagen.

--edit, uitdrukking gecorrigeerd --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Volgens een LOL quote van de OR is buitenland tanken bij Shell is niet goed overdacht.

Heeft iemand al een verwerking op zijn salarisstrook gezien m.b.t. het privé tanken bij Shell in het buitenland of het declareren van een privé tankbon uit het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG1995
  • Laatst online: 05-12-2024
Zie wel dat mijn bijgeschreven loon lager is dan normaal, maar loonstrook is nog niet beschikbaar. Dus nog even afwachten. Declareren van een privé tankbon uit buitenland is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was er ook benieuwd naar, mij viel wel op dat het uitbetaalde loon wat lager was dan vorige maand. Als het 150 euro verschil die drie keer tanken in het buitenland was dan valt het me enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
heb al een aantal keren getankt in buitenland en verrekening via het salaris gaat goed.
Meestal zit er een maand vertraging in. Tanken in mei vind je terug op eind afrekening juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Zie ook dat loon van augustus lager is. In juli en augustus in het buitenland getankt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
brigges schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:43:
heb al een aantal keren getankt in buitenland en verrekening via het salaris gaat goed.
Meestal zit er een maand vertraging in. Tanken in mei vind je terug op eind afrekening juli.
Staat er dan duidelijk bij hoeveel enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
Wijnands schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:04:
[...]

Staat er dan duidelijk bij hoeveel enzo?
Staat in bruto deel...Tanken buitenland en dan het bedrag.
Geen specificatie etc. Dus lastig te achterhalen welke wisselkoers ze hanteren (voor zover dat nodig is).

Vroegguhh kreeg je een specificatie over de te verrekenen eigen bijdrage. Toen ik over de 13.500 kreeg ik netjes overzicht van kosten/km etc etc.
Nu niks..... dus soms lastig te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Je kunt toch online bij Shell met je tankpas inloggen en transacties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
Donde schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:02:
Kan dat weer dan? Toen ik het jaaaaaaaaaren geleden probeerde kon dat niet en gaf wagenparkbeheer aan dat die dienst niet was afgenomen.
Zal nog een proberen, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:02:
Ja, dat kan maar ik ben vergeten om de gegevens van die tankpas te noteren. Die hoorde voor mij bij de tijdelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Pasnummer (op je bon?) en je pin (al weer vergeten?) kom je een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
zal s ff kijken. Heb zoveel heimwee naar die auto, je zou toch denken dat ik een aandenken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ga naar: http://www.mtc.nl/. Kies: Inloggen als bestuurder. Inlog: Pasnummer, Kenteken en Pin.
Hier vind je een uitgebreid overzicht van al je tankbeurten en declaraties in binnen- en buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ben per 15 augustus uit dienst. Ik had verwacht gisteren nog mijn laatste salaris gestort te krijgen, maar helaas... Nu lees ik hier, dat het laatste loon ingehouden wordt i.v.m. een eventuele negatieve eindafrekening. Mag dat wel?

Wat zit er eigenlijk in de eindafrekening? Ik heb mijn vakantiedagen (verrekend!) opgemaakt. Ik heb geen leaseboete. Ik heb geen schades. Wat kan ik verwachten van deze eindafrekening, en belangrijker: Wannéér kan ik die verwachten?

Tot nu toe ging het uit dienst gaan wel goed. Een net exitgesprek gehad, goede afspraken kunnen maken m.b.t. de datum uitdiensttreding, opmaken vakantiedagen en leaseboete. Op de laatste werkdag werd er een mooie bos bloemen bezorgd, met een persoonlijk berichtje eraan (dus niet standaard "Succes in je carrière").

Ben alleen wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

[ Voor 28% gewijzigd door Xochiquetzal op 25-08-2014 17:24 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Nee formeel mag dat niet, je moet even opzoeken wanneer de laatste dag is dat ze mogen betalen en daarna kan je gewoon boete per dag gaan eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Xochiquetzal schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:22:
Ben per 15 augustus uit dienst. Ik had verwacht gisteren nog mijn laatste salaris gestort te krijgen, maar helaas... Nu lees ik hier, dat het laatste loon ingehouden wordt i.v.m. een eventuele negatieve eindafrekening. Mag dat wel?

Wat zit er eigenlijk in de eindafrekening? Ik heb mijn vakantiedagen (verrekend!) opgemaakt. Ik heb geen leaseboete. Ik heb geen schades. Wat kan ik verwachten van deze eindafrekening, en belangrijker: Wannéér kan ik die verwachten?

Tot nu toe ging het uit dienst gaan wel goed. Een net exitgesprek gehad, goede afspraken kunnen maken m.b.t. de datum uitdiensttreding, opmaken vakantiedagen en leaseboete. Op de laatste werkdag werd er een mooie bos bloemen bezorgd, met een persoonlijk berichtje eraan (dus niet standaard "Succes in je carrière").

Wanneer heb je je auto ingeleverd dan?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
De 14e uiteraard. :)

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die laatste afrekening is wel 's een paar dagen later.

[ Voor 38% gewijzigd door Wijnands op 26-08-2014 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dagen opgemaakt, uit dienst medio augustus, dan heb je toch een negatief saldo van 4.5 maand vakantiegeld (0.37 maandsalaris), per saldo slechts 0.5-0.37=0.13 salaris positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39

Ik ook.
Waar ga je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Been there.

Mogen is een groot woord. Ik heb, toen ik merkte hoe de laatste salarisbetaling zou gaan, gelijk contact opgenomen met mijn rechtsbijstand verzekering.
Omdat er in je contract staat dat ze uiterlijk de 25e je salaris storten, mag je ze vanaf de 26e in gebreke stellen. Maar dan nog moet je ze een "redelijke" termijn geven om het alsnog over te maken. Dat scheen een werkdag of 10 te zijn.
En dan heb je het meestal wel.

Bij mij zat overigens het vakantiegeld al bij de laatste salarisbetaling en kreeg ik later de rest nog.

Omdat mijn nieuwe werkgever mijn leaseboete overnam, had ik de 2e mijn geld al. Anderen konden langer wachten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
Vergelijkbaar geval, zie op de salarisstrook bij mij ook een verrekening van het vakantiegeld ivm vertrek per 1 september a.s. Ben benieuwd wanneer dan de eindafrekening komt en het overschot aan vakantiedagen uitbetaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat

Het uit dienst gaan gaat in mijn geval ook "goed", dat wil zeggen mijn laatste contact met direct betrokkenen/leidinggevenden was het telefoongesprek van bijna 3 maanden terug waarin ik opzegde, daarna alleen nog maar de formele opzegbrief en allerlei administratieve mailtjes voorbij zien komen..

[ Voor 23% gewijzigd door graat op 26-08-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

graat schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:18:
Vergelijkbaar geval, zie op de salarisstrook bij mij ook een verrekening van het vakantiegeld ivm vertrek per 1 september a.s. Ben benieuwd wanneer dan de eindafrekening komt en het overschot aan vakantiedagen uitbetaald wordt.
Bij mij was de eindafrekening rond de 20e van de eerste maand uit dienst.
Ik begreep dat dat de normale procedure was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Zijn er al meer mensen die hun review in ePMS niet verzonden hebben, vanwege dat verplichte vinkje wat gezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Huh? Veprlichte vinkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb geaccepteerd.

Waarom zou je niet accepteren? Er staan mijns inziens geen schokkende dingen in de Code of Ethics.

Voor de mee-lezers die nieuwsgierig zijn staat de code op CGI.com: http://www.cgi.com/en/inv...ernance/fundamental-texts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
bakkerl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:18:
Zijn er al meer mensen die hun review in ePMS niet verzonden hebben, vanwege dat verplichte vinkje wat gezet moet worden?
Hier hetzelfde probleem. En nee, ik begrijp het niet. Dus ik vink het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
NIEKler schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:50:
Ik heb geaccepteerd.

Waarom zou je niet accepteren? Er staan mijns inziens geen schokkende dingen in de Code of Ethics.

Voor de mee-lezers die nieuwsgierig zijn staat de code op CGI.com: http://www.cgi.com/en/inv...ernance/fundamental-texts
Er staan teveel vage zaken in in "Legal English". Mijn Engels is behoorlijk goed, maar dit gaat me her en der boven mijn pet, waardoor ik de implicaties niet goed kan overzien. Ik wil gewoon een Nederlandse vertaling. Is dat nu echt teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Indienen zonder vinkje lukt ook. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Ik heb geaccepteerd.

Zelfde hier. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Ik vraag mij af hoeveel mensen het document daadwerkelijk hebben doorgelezen of eerder principieel zich verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Eddo-79 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:06:
[...]
Ik vraag mij af hoeveel mensen het document daadwerkelijk hebben doorgelezen of eerder principieel zich verzetten.
Ik heb onder protest getekend.
Als het allemaal niets voorstelt, dan had het in drie regels gekund:
1. Wees goed voor de klant
2. Wees goed voor CGI
3. Weest goed voor je collega's

Het feit dat er een hele meuk aan legalese aan te pas moet komen, over meerder pagina's, geeft aan de CGI hier een formele boodschap en positie jegens de medewerker inneemt.
Wat mij betreft volstrekt onwenselijk om dit maar als "een dingetje" af te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Ik heb onder protest getekend.
Als het allemaal niets voorstelt, dan had het in drie regels gekund:
1. Wees goed voor de klant
2. Wees goed voor CGI
3. Weest goed voor je collega's

Het feit dat er een hele meuk aan legalese aan te pas moet komen, over meerder pagina's, geeft aan de CGI hier een formele boodschap en positie jegens de medewerker inneemt.
Wat mij betreft volstrekt onwenselijk om dit maar als "een dingetje" af te doen.
Ik zeg niet dat het een dingetje is, daar is het een te groot document voor :)

Dit hoort er nou eenmaal bij in een internationaal werkende omgeving die ook aan bijvoorbeeld Amerikaanse regelgeving moet voldoen. Shell doet exact hetzelfde, banken ook. En toch, als medewerkers van CGI daar aan de slag gaan, is het geen probleem. Althans, ik heb nog nooit een collega gehoord die de regeltjes van Shell weigerde te accepteren. Om de inhoud noch om de keuze van taal. Laat staan dat collega's weigeren te werken bij Shell omdat ze de leuning niet willen vasthouden omdat dat onhygienisch is.

Waarom wel accepteren dat het bij een klant zo werkt, maar niet bij CGI?

Met je opsomming van 3 heb je zeker de essentie wel te pakken, alleen zal een wetgever daar anders over denken. Die houden van dikke documenten met veel woordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

CGIanoniem schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:01:
Indienen zonder vinkje lukt ook. Geen probleem.
Ik krijg hier een mooie popup welke aangeeft dat je echt het vinkje moet zetten voordat je de submit knop mag gebruiken.
Ik heb geaccepteerd.

Dat zijn andere documenten dan waar intern naar verwezen wordt.

En het feit dat er verschillende versies zijn voor verschillende landen, geeft al aan dat er rechten en plichten aan hangen. Die zou ik wel allemaal ondubbelzinnig en begrijpbaar willen hebben voordat ik ze accepteer.

[ Voor 56% gewijzigd door bakkerl op 26-08-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

bakkerl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:18:
ik heb me laten vertellen dat er uitzonderingen gemaakt worden bij principiele bezwaren. Gewoon voet bij stuk houden dus.

Ik ga alle (3 geloof ik) versies uitprinten voor bij mn review en vragen welke de geldende is. Bovendien worden alle moeielukke woorden aangestreept, en mogen ter plaatse worden vertaald (ik zorg er uiteraard voor dat we in een hok zitten zonder internet) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

peter00 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:35:
Ik ga alle (3 geloof ik) versies uitprinten voor bij mn review en vragen welke de geldende is. Bovendien worden alle moeielukke woorden aangestreept, en mogen ter plaatse worden vertaald (ik zorg er uiteraard voor dat we in een hok zitten zonder internet) })
Die van mij wordt al telefonisch gedaan.. Daaruit trek ik al een conclusie hoe belangrijk mijn TL zijn team vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Eddo-79 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:21:
En toch, als medewerkers van CGI daar aan de slag gaan, is het geen probleem. Althans, ik heb nog nooit een collega gehoord die de regeltjes van Shell weigerde te accepteren.
Omdat dat de keerzijde van de medaille is: t.o.v. CGI valt dit onder jouw arbeidscontract (en schiet je jezelf mogelijk in de voet) T.o.v. Shell valt dit onder het contract tussen CGI en Shell (jij hebt geen individuele aansprakelijkheid t.o.v. Shell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
bakkerl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Die van mij wordt al telefonisch gedaan.. Daaruit trek ik al een conclusie hoe belangrijk mijn TL zijn team vindt.
Doet hij dat voor het hele team? Of alleen optie 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

snelkeuze0017 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:46:
Omdat dat de keerzijde van de medaille is: t.o.v. CGI valt dit onder jouw arbeidscontract (en schiet je jezelf mogelijk in de voet) T.o.v. Shell valt dit onder het contract tussen CGI en Shell (jij hebt geen individuele aansprakelijkheid t.o.v. Shell)
Scherp. Precies de reden waarom je t moet laten vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Was dit niet diezelfde code waar we vorig jaar voor kennisgeving hebben getekend? Ding is op zich zo gek nog niet. Wat ik wel irritant vond was dat er naar andere dingen werd gerefereerd, daar hou ik nooit zo van, maak er gewoon 1 geheel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 15:50
Lang niet iedereen heeft inmiddels getekend maar het is inmiddels wel onderdeel gemaakt van de reviewprocedure. Is dat nog steeds "ter kennisgeving"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

IWaarom zou je niet accepteren? Er staan mijns inziens geen schokkende dingen in de Code of Ethics.
oh nee? wat wordt dan bedoeld met "I shall waive my moral rights" pagina 3 van http://documents.njoyn.com/homebase/cgi/MEMBER_COMMITMENT_Euro.pdf

En nog wat, dit is een ANDERE versie dan die net gelinkt is, Maar DEZE versie wijst het linkje naar dat we enige tijd geleden toegestuurd hebben gekregen....dus wat klopt hier niet?

"As a member of CGI, you agree to observe the Code of Ethics as well as all other policies and guidelines of CGI as they apply to your work"

containerbegrippen die de weg vrijmaken voor willekeur begin ik niet aan.

Verder geef je op pagina 6 van acceptable use policy expliciet toestemming voor ongevraagde background checks. Sinds het vrij interpreteren van onze arbeidsvoorwaarden in ons nadeel ga ik op de letter letten. Ik wil een genummerde, nederlandstalige versie, waar nederlands recht op van toepassing is verklaard..

Dus tekenen ? Dachutnie. Volgens de regels mag ik hier dan ook niet meer spammen

naschrift:
als je een website bouwt voor je postzegelclub of je bouwt een databaseje voor fotobeheer die extern benaderbaar is, moet je toestemming vragen aan CGI, als je hiervoor tekent. Geen toestemming, toch doen=exit. U bent gewaarschuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door peter00 op 26-08-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat verhaal van de postzegelclub was onder de door jou getekende voorwaarden ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

pagani schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:51:
Dat verhaal van de postzegelclub was onder de door jou getekende voorwaarden ook al zo.
Tenzij je dat uit je contract heb laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

bakkerl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:53:
precies.....en nu komt dat weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:53:
[...]

Wat bij een kleine groep zo was. Vraag je gewoon om een ontheffing getekend door Sake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:25:
Wat bij een kleine groep zo was. Vraag je gewoon om een ontheffing getekend door Sake.
Daar wilde ze in januari ook al niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ach, ik heb mijn review gehad zonder een ingevuld ding in ePMS. Achteraf nog gedaan. Whatever. Je moet het ook niet moeilijker maken dan het is. Als CGI echt die code of ethics wil forceren dan kun je gewoon zeggen dat je dat deel niet hebt gesnapt (of de verstrekkende gevolgen niet hebt doorgehad) en mag CGI naar de rechter. Voordat dat gebeurt zijn er wel ergere zaken gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geaccepteerd.

Eens, ik zie dat ook niet als zo'n probleem. Er staat 'I have read and understood', met andere woorden je weet wat CGI van jou als member verwacht.

Als je daar vervolgens niet naar handelt geloof ik niet dat dit meteen 'einde contract' betekend, wel dat je niet moet aankomen met 'mijn naam is haas' als je erop wordt gewezen en wat minder plezierige gevolgen ervan ervaart (bv in een beoordelingsgesprek ;)).

Btw ik heb de vink dus aangezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een beding tegen nevenactiviteiten, dat stond toch al in de arbeidsovereenkomst?

Volgens mij moet een beding dat de handelsvrijheid van de werknemer beperkt ook in een individuele overeenkomst staan, gelijk een concurrentiebeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Van alle dingen om je druk om te maken...

Iemand nog wat gehoord van dat feest idee waar we konden kiezen tussen iets bij Maarsen of een lokatie in Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
avotar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 06:10:
[...]

Been there.

Mogen is een groot woord. Ik heb, toen ik merkte hoe de laatste salarisbetaling zou gaan, gelijk contact opgenomen met mijn rechtsbijstand verzekering.
Omdat er in je contract staat dat ze uiterlijk de 25e je salaris storten, mag je ze vanaf de 26e in gebreke stellen. Maar dan nog moet je ze een "redelijke" termijn geven om het alsnog over te maken. Dat scheen een werkdag of 10 te zijn.
En dan heb je het meestal wel.

Bij mij zat overigens het vakantiegeld al bij de laatste salarisbetaling en kreeg ik later de rest nog.

Omdat mijn nieuwe werkgever mijn leaseboete overnam, had ik de 2e mijn geld al. Anderen konden langer wachten.
Leuk maar er staat de 25e dus vanaf de 28e heb je recht op de wettelijke verhoging van X% per dag. Je moet ze nog wel in gebreken stellen maar voor salaris gaat het wel vrij snel tellen. Er is ook niet echt een redelijke termijn aangezien ze bewust je salaris inhouden en bewust tegen de wet ingaan en die jou direct in financiele problemen zou kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:36:
[...]

Leuk maar er staat de 25e dus vanaf de 28e heb je recht op de wettelijke verhoging van X% per dag. Je moet ze nog wel in gebreken stellen maar voor salaris gaat het wel vrij snel tellen. Er is ook niet echt een redelijke termijn aangezien ze bewust je salaris inhouden en bewust tegen de wet ingaan en die jou direct in financiele problemen zou kunnen brengen.
ik ben ook benieuwd wanneer ik mijn overschot aan vakantiedagen uitbetaald krijg. Ik heb er nog 10.
Mijn salaris is binnen maar daar is wel de teveel ontvangen vakantietoeslag van af getrokken.

verder geen leaseboete.

dus ik kan die 10 dagen pas de 20e van de volge de maand verwachten ? mag dat wel ? krijg ikndaar rente over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulsar1985
  • Laatst online: 18-09 14:27
Ik kan nergens meer de CGI Arbeidsvoorwaardengids versie 1.5 vinden op het intranet. Alleen versie 1.6. Heeft iemand de gouden tip hoe ik die alsnog boven water kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik kan die 10 dagen pas de 20e van de volge de maand verwachten ? mag dat wel ? krijg ikndaar rente over ?
Voor een te late afrekening geld dezelfde wet als te laat uitbetaald loon. (Hoge Raad maart 1998).
Vanaf dag 4 tot en met dag 8 = 5% per dag wettelijke verhoging + plus wettelijke rente (3%) over het bruto loon dat verschuldigd is.
vanaf dag 9 is het 1% per dag wettelijke verhoging + plus wettelijke rente (3%) over het bruto loon dat verschuldigd is.
tot een maximum van 50% wettelijke verhoging
De wettelijke rente mag doorlopen. Alleen de wettelijke verhoging is dus gecapped. Je hebt er recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wettelijke rente is 3% per jaar, niet per dag.

Je hebt dus een wettelijke verhoging op je loonvordering die enorm snel oploopt van 0 naar 50% (in ongeveer een maand). Na 1 maand is de wettelijke rente slechts 0.25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:39:
Wettelijke rente is 3% per jaar, niet per dag.

Je hebt dus een wettelijke verhoging op je loonvordering die enorm snel oploopt van 0 naar 50% (in ongeveer een maand). Na 1 maand is de wettelijke rente slechts 0.25%.
owja. copy paste. ik corrigeer het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

t_captain schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:34:
Een beding tegen nevenactiviteiten, dat stond toch al in de arbeidsovereenkomst?

Volgens mij moet een beding dat de handelsvrijheid van de werknemer beperkt ook in een individuele overeenkomst staan, gelijk een concurrentiebeding.
En dat beding is helemaal niet hard. Zo heb ik toestemming om naast mijn 80% baan bij CGI ook bij een ander bedrijf te werken (specialist in recreatieve navigatie en communicatie uit Notter). Okee, het scheelt dat er 0,niks overlap is in werkzaamheden, maar toch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vraag me af in hoeverre een beding tegen nevenactiviteiten toelaatbaar is in het geval van een deeltijdbaan. Voorkomende situaties zouden immers al in een concurrentiebeding kunnen worden afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:16:
[...]

Voor een te late afrekening geld dezelfde wet als te laat uitbetaald loon. (Hoge Raad maart 1998).
Vanaf dag 4 tot en met dag 8 = 5% per dag wettelijke verhoging + plus wettelijke rente (3%) over het bruto loon dat verschuldigd is.
vanaf dag 9 is het 1% per dag wettelijke verhoging + plus wettelijke rente (3%) over het bruto loon dat verschuldigd is.
tot een maximum van 50% wettelijke verhoging
De wettelijke rente mag doorlopen. Alleen de wettelijke verhoging is dus gecapped. Je hebt er recht op.
interessant! heb je een linkje ?
Pagina: 1 ... 168 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.