Haha. De speedgate naar boven toe (Bezoekersparkeerplaats) is al met enige regelmaat stuk geweest. Van die mensen die denken dat ze wel even kunnen tailgaten...
Yep, en repareren duurt lang!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
LOL! Ik ga gewoon proberen de garage in te komen en wijk anders wel uit naar Alexandrium (en vraag een uitrijkaart bij de receptie). En gezien de vakantietijd hoop ik op het eerste, wel zo handig. Dank!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Aanbellen, in het Duits zeggen dat je komt voor je afspraak met <naam manager> en wachten tot de slagboom omhoog gaat?
Die beschikbaar en dan onzin begint toch meestal om 0930? Als je daarvoor op tijd wil zijn moet je in deze tijd van het jaar echt wel een plek kunnen vinden.
Ik reed vorige week donderdag even voor 9 de garage binnen en toen waren er nog 123 vrije plaatsen
Ik reed vorige week donderdag even voor 9 de garage binnen en toen waren er nog 123 vrije plaatsen
Das voordeel van nog maar weinig medewerkers.
Er zijn vele parkeerplekken vrij
Er zijn vele parkeerplekken vrij
Laatste tijd was het tot 0850 goed te doen tenzij het de eerste maandag va nde maand was.
Ben er al anderhalf jaar niet meer geweest. Dus kan hier niet meer over oordelen....
Verwijderd
Leuk! Beschikbaar en wat nu
"cursus".
Echt een stuk vermaak van de bovenste plank. Paar omhooggevallen secretaresses die op hun presentatie cursus in de praktijk proberen te brengen.
Misschien een leuke cursus suggestie: Mijn teamlid is beschikbaar en wat nu cursus voor mn TL

Echt een stuk vermaak van de bovenste plank. Paar omhooggevallen secretaresses die op hun presentatie cursus in de praktijk proberen te brengen.
Misschien een leuke cursus suggestie: Mijn teamlid is beschikbaar en wat nu cursus voor mn TL
ik ben er al een paar keer voor uitgenodigd door foutjes in mijn beschikbaarheid. Was van plan om er toch gewoon heen te gaan maar de laatste keer kwam er een meeting tussendoor
Ik ga die cursus waarschijnlijk niet meer meemaken....
Die Keurzus begint om 10 uur, maar ik ben wel van op tijd komen. Klinkt goed wat betreft mogelijke beschikbaarheid.
En ja, ik ken het soort presentatie, heb een tijd geleden al eens dezelfde presentatie mogen bijwonen en dat was best vermakelijk. 
Oh, en ik heb geen TL meer. Dus die kan ik ook niet op training sturen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik zag net in het LARA nieuws dat onze UK business unit stopt met LARA en over gaat naar PSA RM. Iemand enig idee wanneer NL deze tool gaat gebruiken? Begin van het jaar heb ik er wel wat over gehoord, maar weet de planning niet meer.
Hopelijk kunnen we in de nieuwe tool zelf wat meer bijwerken. Ik zie nu nog staan dat ik op 13 februari intake heb.
Hopelijk kunnen we in de nieuwe tool zelf wat meer bijwerken. Ik zie nu nog staan dat ik op 13 februari intake heb.
Niks recents gehoord. Lijkt me ook een wereldwijde implementatie. Zal wel het nodige gedoe geven voordat het goed ingericht is.
Verwijderd
Dit heb ik meer vernomen, al veel TL's die hun job terug hebben gegeven.elsinga schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:27:
......
Wat ik begrijp van 1 de exTL is dat:
-te veel tijd kost (ook heel heel heel veel eigen tijd)
-geen beloning tbt het extra werk en inzet
-geen waardering, alleen maar geklaag van members
-veel beslissingen die van "boven" werden opgelegd waren steeds lastiger uit te leggen
Wat mij persoonlijk erg opvalt is dat en TL bij manager X op heel andere dingen wordt afgerekent als bij manager Y.
Ze krijgen wisselende doelstellingen en blijkbaar ook is de ruimte verschillend (goed voorbeeld is dat sommige wel op T mochten schrijven voor de verplichte training, andere niet)
beste Letalis.
Je post is een beetje lastig te lezen. Beetje vroeg om nu al aan het bier te gaan, kerel.
gr
Peter00
Je post is een beetje lastig te lezen. Beetje vroeg om nu al aan het bier te gaan, kerel.
gr
Peter00
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Te vroeg? Oh...peter00 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:02:
beste Letalis.
gr
Peter00
* Reneger zet bier weer weg
Reneger schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:14:
[...]
Te vroeg? Oh...
* Reneger zet bier weer weg

Yep, dit waren ook de geluiden die ik van mijn TL hoorde, alhoewel het qua geklaag naar de TL bij ons wel meevalt, denk ik (ik ben niet zo klagerig in elk geval). Ben wel benieuwd of ze nog een nieuwe TL gaan vinden en wat ze gaan doen als het niet lukt.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:58:
[...]
Dit heb ik meer vernomen, al veel TL's die hun job terug hebben gegeven.
-veel beslissingen die van "boven" werden opgelegd waren steeds lastiger uit te leggen
Wat wel complex hierin is, is dat alle TL's niet zeker wisten waar ze aan begonnen. Begin 2013 is de functie geintroduceerd, zonder enige vorm van ervaring met die functie die als referentie kon dienen. Dat betekende ook dat een ieder zijn eigen weg moest vinden, kwa tijdsbesteding, prio's stellen, etc. Makkelijk is dat zeker niet.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:58:
[...]
Dit heb ik meer vernomen, al veel TL's die hun job terug hebben gegeven.
Wat mij persoonlijk erg opvalt is dat en TL bij manager X op heel andere dingen wordt afgerekent als bij manager Y.
Ze krijgen wisselende doelstellingen en blijkbaar ook is de ruimte verschillend (goed voorbeeld is dat sommige wel op T mochten schrijven voor de verplichte training, andere niet)
Dus ja, voor sommigen zal het een teleurstelling zijn geworden. Voor de individuen niet leuk, maar wel te verwachten bij zo'n grote verandering dat er een aantal zouden af vallen.
Ik denk wel dat het veel scheelt per practice. In mijn practice en een nabije practice heeft tot nu toe 1 TL zijn rol terug gegeven. En dat op +/- 15 TL's.
Lijkt me ietwat naïef.Eddo-79 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:05:
[...]
Wat wel complex hierin is, is dat alle TL's niet zeker wisten waar ze aan begonnen. Begin 2013 is de functie geintroduceerd, zonder enige vorm van ervaring met die functie die als referentie kon dienen. Dat betekende ook dat een ieder zijn eigen weg moest vinden, kwa tijdsbesteding, prio's stellen, etc. Makkelijk is dat zeker niet.
Dus ja, voor sommigen zal het een teleurstelling zijn geworden. Voor de individuen niet leuk, maar wel te verwachten bij zo'n grote verandering dat er een aantal zouden af vallen.
Ik denk wel dat het veel scheelt per practice. In mijn practice en een nabije practice heeft tot nu toe 1 TL zijn rol terug gegeven. En dat op +/- 15 TL's.
Ik heb het ook overwogen, maar uiteindelijk bedacht dat dit wel heel veel tijd ging kosten icm een normale inzet. En dat is gebleken.
En laten we wel zijn, op de TLs is dezelfde boodschap van toepassing als op de consultants onder hun.
Ook zij zullen gewoon meedoen in de normale beoordelingen en dus de normale verhogingen krijgen. Wellicht dat ze hier en daar een tientje (zie sketch "Barry van Aerle" van Theo Maassen) toegestoken krijgen, maar is dat alle ***** waard die ze over hun heen krijgen, van zowel boven als beneden.
Veel zullen het gezien hebben als de springplank naar een "echte" management baan, maar hoeveel meewerkend voormannen schoppen het daadwerkelijk tot voorman.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Lijkt mij ook zo'n eind rijden, helemaal naar Hamburg...Reneger schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:41:
Misschien werkt een zielig verhaal dat je uit het noorden komt, en bang bent in de grote stad dat je sowieso naar binnen gelaten wordt. Uiteraard wel een dik accent gebruiken dan
Want Rotterdam is natuurlijk maar een grote haven met een leuke dorpje er aan vast.

Ik ook. En niet gesolliciteerd om dezelfde reden.avotar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:16:
[...]
Lijkt me ietwat naïef.
Ik heb het ook overwogen, maar uiteindelijk bedacht dat dit wel heel veel tijd ging kosten icm een normale inzet. En dat is gebleken.
Ik zou het niet om die reden gedaan hebben. Meewerkend voorman vind ik geen schande en ik hoef niet zo heel nodig management te worden. Vind techniek veel te leukVeel zullen het gezien hebben als de springplank naar een "echte" management baan, maar hoeveel meewerkend voormannen schoppen het daadwerkelijk tot voorman.
Goed nieuws: de CO2-uitstoot van CGI Nederland is in een jaar tijd met 20% afgenomen. CGI neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, en dat is iets waar we met z'n allen ontzettend trots op mogen zijn!
Alleen jammer dat de CO2-uitstoot per werknemer slechts met 0,4% is teruggedrongen. Dat betekent dat de milieuwinst voornamelijk te danken is aan het feit dat het medewerkeraantal in één jaar tijd met (1-(80/99,6))x100 = 19,7% is afgenomen...

Alleen jammer dat de CO2-uitstoot per werknemer slechts met 0,4% is teruggedrongen. Dat betekent dat de milieuwinst voornamelijk te danken is aan het feit dat het medewerkeraantal in één jaar tijd met (1-(80/99,6))x100 = 19,7% is afgenomen...

zag ik t nou goed dat er een nieuwe duif in de HR duiventil is aangevlogen? Witte raaf of weer een kraai? Kent iemand m?
Ik zeg t nog maar een keer: zolang we geen mensen in de top hebben die voeling hebben wat er bij DIT bedrijf op de werkvloer gebeurt, gaat er he-le-maal niets veranderen, of het moet ten slechte zijn omdat zo'n verse graag wat dadendrang op z'n cv wil vermelden, en daarbij lak heeft aan het verleden of de toekomst voorbij z'n KPI horizon.
Dear NLMT. Let me spell it out: "V-E-R-T-I-C-A-L-E D-O-O-R-S-T-R-O-M-I-N-G".
Ik zeg t nog maar een keer: zolang we geen mensen in de top hebben die voeling hebben wat er bij DIT bedrijf op de werkvloer gebeurt, gaat er he-le-maal niets veranderen, of het moet ten slechte zijn omdat zo'n verse graag wat dadendrang op z'n cv wil vermelden, en daarbij lak heeft aan het verleden of de toekomst voorbij z'n KPI horizon.
Het ad-interim woordje.... Tja.....peter00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
zag ik t nou goed dat er een nieuwe duif in de HR duiventil is aangevlogen? Witte raaf of weer een kraai? Kent iemand m?
Verwijderd
Laatste klus heeft hij het toch al weer 6 maanden uitgehouden, belooft dus weer veel goedspeter00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
Verwijderd
Zijn in de CO2 uitstoot ook de getallen meegenomen van alle vluchten van/naar Amsterdam/Canada?Lurker1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:14:
Goed nieuws: de CO2-uitstoot van CGI Nederland is in een jaar tijd met 20% afgenomen. CGI neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, en dat is iets waar we met z'n allen ontzettend trots op mogen zijn!
![]()
Eventuele vervolgconclusies laat ik aan de rekenaars
Ik heb even voor je gekeken. De meeste mensen uit het CGI NL MT hebben meer dan 10 jaar ervaring binnen onze organisatie.peter00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
De klus daarvoor meer dan 12,5 jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:52:
[...]
Laatste klus heeft hij het toch al weer 6 maanden uitgehouden, belooft dus weer veel goeds.
Wat betreft de CO2 uitstoot zal het niet geholpen hebben dat door de bestelstop een jaar lang veel mensen in een huurauto reden.
[ Voor 11% gewijzigd door NIEKler op 05-08-2014 11:18 . Reden: quoten is moeilijk.., ]
Ja, die zijn meegenomen. Het is één van de oorzaken waardoor de voorgenomen besparing van 6% per medewerker niet is gehaald. Een andere oorzaak is dat de members die (voorlopig nog) bij CGI zijn gebleven, meer kilometers zijn gaan maken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:04:
[...]
Zijn in de CO2 uitstoot ook de getallen meegenomen van alle vluchten van/naar Amsterdam/Canada?
Eventuele vervolgconclusies laat ik aan de rekenaars
Fijn. DankjewelNIEKler schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:07:
[Ik heb even voor je gekeken. De meeste mensen uit het CGI NL MT hebben meer dan 10 jaar ervaring binnen onze organisatie.
Zoals de Ronnen bedoel je? of de halve afdeling legal of HR? De illustere voorgangers van Ron & Sake? De subtop ?Ik hoef toch niet echt m'n mailbox hier neer te gaan plempen met alle management benoemingen van de afgelopen 5 jaar he? Zoek even op de keywords "benoeming" of "uitdaging" vanaf pakmbeet 2009.
Dr zitten dr maar weinig beslissers die bij ons onderaan zijn begonnen hoor. Heb ik t nog niet eens over de interne stoelendans. Ook is er een keihard glazen plafond tussen wat er nu zit en PD - nivo.
Ik weet in elk geval dat Mark M en Eric B toch echt als ontwikkelaar begonnen zijn bij CMG.peter00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:32:
[...]
Fijn. Dankjewel
Zoals de Ronnen bedoel je? of de halve afdeling legal of HR? De illustere voorgangers van Ron & Sake? De subtop ?Ik hoef toch niet echt m'n mailbox hier neer te gaan plempen met alle management benoemingen van de afgelopen 5 jaar he? Zoek even op de keywords "benoeming" of "uitdaging" vanaf pakmbeet 2009.
Dr zitten dr maar weinig beslissers die bij ons onderaan zijn begonnen hoor. Heb ik t nog niet eens over de interne stoelendans. Ook is er een keihard glazen plafond tussen wat er nu zit en PD - nivo.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
ik zeg ook niet "geen", maar "weinig".
ik zou graag zien dat mensen als Mark doorstromen. Eric ben ik geen voorstander van. Dat mensen als mn huidige PL of die van een aanpalende practice (ook een goeie vent) zouden doorsteken naar een PD nivo. Dat er in het NLMT een permanente regiovertegenwoordiging zat. Ik zou graag zien dat we stoppen met het van buitenaf halen van "talent" , maar intern zoeken. En helemaal voor de rol die Sake heeft overgenomen van Ron.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook huidige NLMT leden zijn die wel degelijk intern zijn gegroeid waar ik moeite mee heb. Dus misschien ligt de oplossing meer in het gebrek aan connectie MT-werkvloer dan aan waar men vandaan komt.
ik zou graag zien dat mensen als Mark doorstromen. Eric ben ik geen voorstander van. Dat mensen als mn huidige PL of die van een aanpalende practice (ook een goeie vent) zouden doorsteken naar een PD nivo. Dat er in het NLMT een permanente regiovertegenwoordiging zat. Ik zou graag zien dat we stoppen met het van buitenaf halen van "talent" , maar intern zoeken. En helemaal voor de rol die Sake heeft overgenomen van Ron.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook huidige NLMT leden zijn die wel degelijk intern zijn gegroeid waar ik moeite mee heb. Dus misschien ligt de oplossing meer in het gebrek aan connectie MT-werkvloer dan aan waar men vandaan komt.
Verwijderd
Da's horizontale doorstroming, je bedoelt waarschijnlijk:peter00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
V
E
R
T
I
C
A
L
E
D
O
O
R
S
T
R
O
M
I
N
G
Ik ben van mening dat een gezonde balans belangrijk is. Alleen aanwas van buitenaf is niet goed (niet benutten interne ervaring en kennis, slecht signaal intern kwa doorgroei), alleen doorgroei van binnenuit is ook niet goed (tunnelvisie, allemaal dezelfde profielen). Van tijd tot tijd frisse aanwas van buitenaf is zeker niet slecht.
Zelf zou ik wel meer diversiteit willen zien. Ik zou graag een bredere en meer gevarieerde blik op zaken als techniek, trends, netwerken, ondernemerschap, creativiteit, innovatie, werkgeverschap, leiderschap en management willen zien. Dat is niet leeftijd of sexe gebonden, maar zit in houding en gedrag van de individu.
Dat geldt echt niet alleen voor het NLMT, maar voor heel de organisatie. Energie moet erin. Als iets nu niet meer werkt, doe het dan anders. Als iemand niet meer past bij de tent, of iemand anders juist beter, doe daar dan wat mee. Als conventionele manieren in de huidige tijd niet meer goed werken, is het tijd voor onconventionele manieren.
Zelf zou ik wel meer diversiteit willen zien. Ik zou graag een bredere en meer gevarieerde blik op zaken als techniek, trends, netwerken, ondernemerschap, creativiteit, innovatie, werkgeverschap, leiderschap en management willen zien. Dat is niet leeftijd of sexe gebonden, maar zit in houding en gedrag van de individu.
Dat geldt echt niet alleen voor het NLMT, maar voor heel de organisatie. Energie moet erin. Als iets nu niet meer werkt, doe het dan anders. Als iemand niet meer past bij de tent, of iemand anders juist beter, doe daar dan wat mee. Als conventionele manieren in de huidige tijd niet meer goed werken, is het tijd voor onconventionele manieren.
Intern talent is schaars. E.B. heeft wat sterke en zwakke punten maar hij kent de organisatie. M.M. geen idee, als ik naar de foto kijk kan ik me niet een persoon voorr de geest halen dus waarschijnlijk heb ik nooit echt met hem gesproken. Is al wel een tijdje de baas van mijn PL bedenk ik me net. misschien is dat dus wel de oplossing als vovlgende CEO, een van die 2.peter00 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:04:
ik zeg ook niet "geen", maar "weinig".
Blijkbaar was er voor HR geen intern talent beschikbaar anders hadden ze echt niet extern gezocht. Iemand bevorderen is flink goedkoper lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 05-08-2014 22:02 ]
A.i. Mogelijk iemand met als opdracht: Besparen op ons nieuwe pensioen!? Was al begroot door a.i. Marcel Hermsen, maar moet nog gerealiseerd worden.Blijkbaar was er voor HR geen intern talent beschikbaar anders hadden ze echt niet extern gezocht
It always seems impossible until it's done.
Waar het Linkedin profiel van Marcel Hermsen een duidelijke focus had op transformatie en hak & zaag werk heeft deze nieuwe collega toch een ander profiel.ESPACE schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:49:
[...]
A.i. Mogelijk iemand met als opdracht: Besparen op ons nieuwe pensioen!? Was al begroot door a.i. Marcel Hermsen, maar moet nog gerealiseerd worden.
Hopelijk maakt hij ook zijn "Fascination" en "Strong Beliefs" bij CGI waar. Ik hoop het van harte.
Misschien goede eerste vraag om aan hem te stellen: Waarom ben jij aangenomen en is er niet iemand intern doorgegroeid?
En aangezien Talent Management een van zijn speerpunten is: Welk talent wordt klaargestoomd om je op te volgen?
<-- gaat binnenkort maar eens een biertje drinken in Rotterdam. Ik ben benieuwd.
Het probleem is eerder dat er geen inzicht is over het beschikbare interne talent. In de breedste zin van het woord. Komt ook omdat velen niet weten wat talent nou eigenlijk is en hoe je ermee om moet gaan.Wijnands schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:44:
[...]
Intern talent is schaars.....
Blijkbaar was er voor HR geen intern talent beschikbaar anders hadden ze echt niet extern gezocht. Iemand bevorderen is flink goedkoper lijkt me.
Bovendien, ik gok dat we bij andere CGI vestigingen over de wereld verspreid ervaren HR managers hebben zitten die het best een uitdaging zouden vinden om HR baasje CGI NL te zijn. Waarom niet op die manier doorgroeien, want dan was er wel classic CGI HR kennis binnen gebracht. Alleen is het dan geen nederlander.
Maar om mijzelf te herhalen: vers bloed kan ook goed zijn! Geef m een kans.
Toen bovenstaande voorspelling 10 maanden geleden werd gedaan, dacht ik eerlijk gezegd dat het om een grapje ging. Maar nu we in één jaar tijd 20% CO2-reductie hebben bereikt door het personeelsbestand met 19,7% te laten krimpen, lijkt het werkelijkheid te gaan worden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:51:CGI wint milieuprijs
Den Haag, 6 september 2015
ICT-dienstverlener CGI heeft dit jaar de prestigieuze Megaton Award gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan het bedrijf dat de grootste bijdrage heeft geleverd aan het reduceren van de uitstoot van koolstofdioxide. Gisterenmiddag ontving Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland, de prijs uit handen van koning Willem-Alexander. De vorst roemde de voortrekkersrol die CGI in ons land speelt op het gebied van milieubewust ondernemen.
In de afgelopen twee jaar zag CGI haar personeelsbestand, en daarmee haar CO2-uitstoot, met ruim de helft afnemen.
De Mos toonde zich verheugd over de eer die zijn organisatie te beurt viel: “Met een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket hebben we eind 2013 vol ingezet op CO2-reductie. Aanvankelijk was er veel kritiek, maar deze prijs is het bewijs dat ons beleid werkt.”
Volgens de bestuurder is een schoner milieu een belangrijke doelstelling van CGI. Maar ook bedrijfseconomische belangen spelen een rol, geeft hij toe: “Klanten eisen vandaag de dag van ons dat we CO2-gecertificeerd zijn. Ik ben trots dat bedrijven tegenwoordig in de rij staan om onze groene diensten af te nemen. Het is alleen jammer dat we niet meer de mensen hebben om aan de vraag te voldoen.”
De gedachte dat Ron de Mos het meer dan een jaar in dezelfde functie zou volhouden, was natuurlijk wél lachwekkend...
HR is vrij land specifiek. Op wetten en regels maar ook op gewoontes. Je kan dus niet zomaar een Engelse of Amerikaanse collega hier neer zettenEddo-79 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:11:
[...]
Bovendien, ik gok dat we bij andere CGI vestigingen over de wereld verspreid ervaren HR managers hebben zitten die het best een uitdaging zouden vinden om HR baasje CGI NL te zijn. Waarom niet op die manier doorgroeien, want dan was er wel classic CGI HR kennis binnen gebracht. Alleen is het dan geen nederlander.
Uiteraard. Iedere nieuwe collega verdient een welkom en een kans.Maar om mijzelf te herhalen: vers bloed kan ook goed zijn! Geef m een kans.
Na Marcel Hermsen, van welke koude kermis is Ron Bijkersma thuisgekomen?
Verwijderd
Als hij start staan er alvast de volgende "verplichte" cursussen op hem te wachten:
-Saneren kan je leren
-Excel mangement voor professionals
-Denk op korte termijn dan heb je voor de eerste paar maanden even geen pijn
-Saneren kan je leren
Wel in eigen tijd doen.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:34:
Als hij start staan er alvast de volgende "verplichte" cursussen op hem te wachten:
-Saneren kan je leren
Vers bloed, ofwel horizontale instroom, vind ik prima, maar niet in de top. Een topbestuurder (=beslisser) moet weten wat er in "zijn/haar" bedrijf speelt, Horizontale instroom aan de top heeft per definitie een (nog) grotere afstand tot de werkvloer. Zo iemand is zeer geschikt voor advies , tot hij/zij het bedrijf echt kent.Eddo-79 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:11:
Maar om mijzelf te herhalen: vers bloed kan ook goed zijn! Geef m een kans.
vwb verplichte cursussen hebben we ook nog de hele xMPF serie.
Flauw!Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:34:
-Saneren kan je leren
Ik verwacht van deze nieuwe collega wel dat hij de verplichte e-learnings doet. Op een CGI laptop. In zijn eigen tijd.
Verwijderd
Heb jij de onboarding ook in jou eigen tijd gedaan?Wijnands schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Flauw!
Ik verwacht van deze nieuwe collega wel dat hij de verplichte e-learnings doet. Op een CGI laptop. In zijn eigen tijd.
Ik las net 'waterboarding' ipv 'onboarding'...
Zo erg is het toch nog niet?
Zo erg is het toch nog niet?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zolang je niet bij de klant zit, maar intern een functie hebt, zou ik vinden dat je dit overdag/tijdens kantoor tijd kunt doen. Je kunt wel beargumenteren dat we gelijkheid moeten betrachten, tussen billable en non billable functies, maar dat vind ik in dit specifieke geval flauwekul.Wijnands schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Flauw!
De klant betaald je niet voor het doen van interne elearing CGI trainingen (tenminste, de meeste niet vrijwillig). Daar betaald CGI soort van indirect voor (ik weet het, ze betalen je formeel gezien voor 40 uur, en als je 40 uur bij de klant heb je er dus indirect geen tijd van CGI voor en betaal je dit feitenlijk zelf).
Als je in between assignments zit, doe je ze ook in CGI tijd op kantoor (neem ik aan). Dat is in mijn ogen een voordeel(tje) van interne functie hebben of iba zijn.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Weet iemand de application URL voor de iPhone (mss mobile) app?
Hehe, in professioneel jargon hebben we het dan over:Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:34:
-Saneren kan je leren
- Saneren kan je leren -> Lean Six Sigma
- Excel management voor professionals -> Fact and data based decision making
- Denk op korte termijn dan heb je voor de eerste paar maanden even geen pijn -> Profit maximalisation and quick wins
Prima cursussen die ik iedereen kan aanraden.
De samenvatting: YouTube: "Weird Al" Yankovic - Mission Statement
Geweldig!!

Geniaal

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het zal allemaal wel meevallen met die verplichte cursussen. Het is toch onderhandelbaar of je dit wel of niet in je eigen tijd moet doen?
Bij mij was er geen ruimte. Het zou en moet verplicht in eigen tijd. <- let op de punt aan het eindeperlcgi schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:57:
Het zal allemaal wel meevallen met die verplichte cursussen. Het is toch onderhandelbaar of je dit wel of niet in je eigen tijd moet doen?
Verwijderd
Zou je wel denken maar dat verschilt kennelijk per TL(/member?). Ik ben duidelijk geweest, 'verplicht en ook nog eens specifiek CGI = BIA anders compensatie'. TL bleef aandringen en de relatie kwam daarmee op een dieptepunt.Het zal allemaal wel meevallen met die verplichte cursussen. Het is toch onderhandelbaar of je dit wel of niet in je eigen tijd moet doen?
Verwijderd
Heb je ondertussen je "verplichte cursus" al gedaan?Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:50:
[...]
Zou je wel denken maar dat verschilt kennelijk per TL(/member?). Ik ben duidelijk geweest, 'verplicht en ook nog eens specifiek CGI = BIA anders compensatie'. TL bleef aandringen en de relatie kwam daarmee op een dieptepunt.
Ik verbaas me ook telkens over mijn relatie met mn TL, elke keer als ik denk kan het nog treuriger dan weet hij me toch weer te verrassen.
Het lijkt ook wel dat op moment dat iemand tot TL wordt "gepromoveerd" er een soort van transformatie plaats vindt. Opeens lijkt de betreffende persoon overtuigt van de geweldige management beslissingen en overige versoberende maatregelen.
Ik vraag me dan ook af welke doelstellingen een TL zelf heeft (los van die hij van het management opgelegd krijgt).
Wel eens aan hem gevraagd? Welke doelstellingen hij heeft? Of wat hij ervan vindt?Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:19:
[...]
Heb je ondertussen je "verplichte cursus" al gedaan?
Ik verbaas me ook telkens over mijn relatie met mn TL, elke keer als ik denk kan het nog treuriger dan weet hij me toch weer te verrassen.
Het lijkt ook wel dat op moment dat iemand tot TL wordt "gepromoveerd" er een soort van transformatie plaats vindt. Opeens lijkt de betreffende persoon overtuigt van de geweldige management beslissingen en overige versoberende maatregelen.
Ik vraag me dan ook af welke doelstellingen een TL zelf heeft (los van die hij van het management opgelegd krijgt).
Kom over de zijlijn heen, stap het veld in en ga het zelf doen. Kennelijk heb je zelf betere ideeen over hoe het moet en goede ideeen zijn natuurlijk van harte welkom.
Verwijderd
De TL die ik nu heb zie ik nooit. Hij mailt alleen bij het niet af hebben van een verplichte cursus.Eddo-79 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:31:
[...]
Wel eens aan hem gevraagd? Welke doelstellingen hij heeft? Of wat hij ervan vindt?
Kom over de zijlijn heen, stap het veld in en ga het zelf doen. Kennelijk heb je zelf betere ideeen over hoe het moet en goede ideeen zijn natuurlijk van harte welkom.
En die zijlijn, daar ben ik al overheen geweest (ondertussen weet je gewoon al niet beter dan dat als je terug komt van de CGI kermis dit altijd in de winter is ).
Ja er zijn betere ideeen (iets met binding met de consultants ect). Echter is meerdere malen gebleken dat hier geen animo voor is (dit past namelijk niet in xls sheet waar op de beslissingen worden genomen). Ook heeft dit te maken met toekomst > 6md, dat is helemaal niet mogelijk (xls sheet gaat max tot 3mnd).
Dus niet doen of er daadwerkelijk geluisterd wordt (of dat mensen over de zijlijn zouden moeten stappen), maar gewoon het eerlijke verhaal vertellen aan de consultants (gelukkig worden dit er wel steeds minder dus maakt het een stuk gemakkelijker).
Er zijn werknemers die denken het zou allemaal wel... die blijven lekker plakken, ook members die geloven in de droom

Denk dat je daarin gewoon wat pech hebt gehad. De 2 TL's die ik tot nu toe heb gehad dit jaar zijn alletwee net echte mensen.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:19:
[...]
Alletwee zijn ook slim genoeg om zich te realiseren dat ze niet alles wat van boven komt zo maar moeten doorzetten.
Denk ik ook. Ik ken een redelijk aantal TL's en dat zijn gewoon prima mensen, die hun best doen om een balans te hebben tussen klant/medewerker/zichzelf/prive-leven, de lol (of niet) die ze erin hebben, de hoeveelheid tijd die ze erin besteden, de waardering die ze ervoor krijgen.Wijnands schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:31:
[...]
Denk dat je daarin gewoon wat pech hebt gehad. De 2 TL's die ik tot nu toe heb gehad dit jaar zijn alletwee net echte mensen.![]()
Alletwee zijn ook slim genoeg om zich te realiseren dat ze niet alles wat van boven komt zo maar moeten doorzetten.
Verwijderd
Yep, ik kwam IBA en heb de verplichte modules vervolgens netjes gedaan. Overigens wel pas na 15-7...Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:19:
[...]
Heb je ondertussen je "verplichte cursus" al gedaan?
Feit is dat de ene TL kennelijk meer voor je doet (kan doen) dan de ander.Wijnands schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:31:
[...]
Denk dat je daarin gewoon wat pech hebt gehad. De 2 TL's die ik tot nu toe heb gehad dit jaar zijn alletwee net echte mensen.![]()
Die van mij beweerde expliciet dat er -geen enkele- mogelijkheid was om de cursus op T oid te schrijven. Geen compensatie. Hoe kan dit??? Heeft deze meneer dan glashard zitten liegen gebruik gemaakt van gebrek aan transparantie rondom zijn mandaat?
Volgens normale maatstaven is een verplichte training werktijd of moet je er voor gecompenseerd worden. Mensen onder druk zetten om het verplicht in eigen tijd te doen is niet redelijk. CGI zou hier fatsoenlijk beleid voor moeten hanteren. Ik ben benieuwd naar de criteria die verschillende TL’s hanteren? De verscheidenheid klopt niet!
Mijn vraag aan TL: “Ik ga er van uit dat dit op Training geboekt kan worden.”
Antwoord TL: “Je kan dit op training boeken.”
Mijn vraag aan TL: “Ik ga er van uit dat dit op Training geboekt kan worden.”
Antwoord TL: “Je kan dit op training boeken.”
[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 11-08-2014 21:01 ]
Verwijderd
Onze PL gaf aan dat er geen code voor beschikbaar zou worden gemaakt. Misschien is de ene practice de andere niet?ESPACE schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:00:
[...] Ik ben benieuwd naar de criteria die verschillende TL’s hanteren? De verscheidenheid klopt niet!
Of zouden er wat humane TL's 'corporately ongehoorzaam' zijn geweest
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 22:06 ]
De ene PL is de andere niet. Ze kunnen bij CGI individueel op dat niveau dit soort beslissingen nemen. Ze krijgen wel allemaal procentueel gezien zelfde budget per periode, dus als jou PL het in deze elearningen training stopt, kan hij het niet in wat anders stoppen (iets met lengte en breedte) Wat dat betreft ben ik blij dat wij het gewoon in eigen tijd moesten doen. Ik zie dat budget/uren liever in "echte" trainingen of andere zaken gaan (of dat ook gebeurd is vraag twee, iknow)Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:58:
[...]
Onze PL gaf aan dat er geen code voor beschikbaar zou worden gemaakt. Misschien is de ene practice de andere niet?
Op Corp / NL niveau was de initiële mail/standpunt vrij duidelijk, dit moet je in eigen tijd doen. Dat je PL (en niet op TL level) beslist daar wel wat uren/geld uit zn budget te besteden is in de huidige opzet zijn eigen voorrecht.
[ Voor 16% gewijzigd door SithWarrior op 12-08-2014 08:21 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Het lijkt me gewoon vrij duidelijk. Een CGI specifieke training (je hebt er bij geen enkele andere werkgever wat aan) hoort gewoon onder werktijd uitgevoerd te kunnen worden. Geen discussie mogelijk. Het getuigt gewoon van groot onfatsoen en respectloosheid om op deze manier gedwongen beslag te leggen op privétijd van mensen. CGI moet zijn mensen fatstoenlijk en respectvol behandelen. Daar is hier op dit punt geen enkele sprake van. Ik word niet graag onfatsoenlijk behandeld en laat me dat dan ook niet gebeuren.
[ Voor 20% gewijzigd door waldkorn op 12-08-2014 09:14 ]
Ik ben het met SithWarrior eens dat het beter is om het budget aan "echte" trainingen te besteden. De juiste consequentie van die keuze is echter dat je de "verplichte cursus" gewoon niet doet.
Of doet wanneer je even een gaatje hebt.
Heb nog nooit ergens meegemaakt dat je een verplichte training in eigen tijd moet doen.
Zelfs niet bij LogicaCMG/Logica
Dus weet niet waar CGI mee bezig is.
Maar mijn opstelling voor een verplichte training in eigen tijd is dat ik dan zelf de prioriteit bepaal.
Tenslotte beslis ik nog altijd zelf hoe ik mijn eigen tijd indeel en niet mijn werkgever.
Ik zou mijn manager dan ook aangeven dat het in mijn persoonlijke planning het eerste jaar nog niet voorkomt vanwege te lage prioriteit, en dat ik niet verder plan dan 1 jaar vooruit.
Zelfs niet bij LogicaCMG/Logica
Dus weet niet waar CGI mee bezig is.
Maar mijn opstelling voor een verplichte training in eigen tijd is dat ik dan zelf de prioriteit bepaal.
Tenslotte beslis ik nog altijd zelf hoe ik mijn eigen tijd indeel en niet mijn werkgever.
Ik zou mijn manager dan ook aangeven dat het in mijn persoonlijke planning het eerste jaar nog niet voorkomt vanwege te lage prioriteit, en dat ik niet verder plan dan 1 jaar vooruit.
Die ga ik in mijn achterhoofd houden. Tijdsplanning a la scrum. "Helaas ze zijn van het backlog afgevallen"vogelliefhebber schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:01:
Ik heb momenteel ook cursussen die door de klant verplicht zijn. Die gebeuren gewoon in de tijd van de klant.
Gaat het afgelopen jaar al over een dag of tien. En dan kan CGI geen budget vrijmaken voor hun "belangrijke" cursussen?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Het algemene sentiment t.a.v. deze training lijkt te zijn dat je er niets aan hebt. Als het tijdsverspilling is, moet een leider voor zijn mensen opstaan en terugdrukken tegen de organisatie dat deze cursus geen prioriteit krijgt en pas tijdens idleness zal worden gevolgd.Wijnands schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:53:
Of doet wanneer je even een gaatje hebt.
Haha, wat een drogreden! Tweede vaste regel in je Time Report is 'Training'.Onze PL gaf aan dat er geen code voor beschikbaar zou worden gemaakt.
Overigens behoor je volgens de CGI corporate 'spelregels' deze uren ook te boeken als je het in eigen tijd gedaan hebt. Als je in een week 40 uur billable hebt gewerkt en daarnaast 6 uur eigen tijd hebt besteed aan training, behoor je die week 46 uur te schrijven! Als je PL/TL daarmee niet akkoord, gaat belazeren ze bewust de boel en kun je het in Canada aanhangig maken.
Zodra ze daarin staan, zouden de uren als CL uren gaan gelden en zijn ze dus geen eigen tijd meer.ESPACE schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:56:
Haha, wat een drogreden! Tweede vaste regel in je Time Report is 'Training'.
Overigens behoor je volgens de CGI corporate 'spelregels' deze uren ook te boeken als je het in eigen tijd gedaan hebt. Als je in een week 40 uur billable hebt gewerkt en daarnaast 6 uur eigen tijd hebt besteed aan training, behoor je die week 46 uur te schrijven! Als je PL/TL daarmee niet akkoord, gaat belazeren ze bewust de boel en kun je het in Canada aanhangig maken.
CL bestaat niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door ESPACE op 12-08-2014 15:20 ]
Voor mumbers wel.ESPACE schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:07:
CL bestaat niet meer.
Verwijderd
Op T kun je volgens mij alleen iom manager boeken. Ik denk ook dat je 'verplicht' in deze context niet moet zien de zin van: 'Gij zult, en anders volgen er disciplinaire maatregelen'. Maar als je de training niet volgt zal dat vast doorwerken in je beoordeling. Er zijn vast wel wat indicatoren waar dat onder kan worden gehangen.ESPACE schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:56:
[...]
Haha, wat een drogreden! Tweede vaste regel in je Time Report is 'Training'.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 17:50 ]
Verwijderd
Hygiene noemen ze datVerwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:47:
[...]
Op T kun je volgens mij alleen iom manager boeken. Ik denk ook dat je 'verplicht' in deze context niet moet zien de zin van: 'Gij zult, en anders volgen er disciplinaire maatregelen'. Maar als je de training niet volgt zal dat vast doorwerken in je beoordeling. Er zijn vast wel wat indicatoren waar dat onder kan worden gehangen.
Een bruine arm halen door door dit soort trainingen maar in je vrije tijd te doen terwijl je braaf ja en amen knikt noem ik niet erg hygiënisch 😉
Ook als je de trainingsuren niet uitbetaalt en buiten de reguliere werktijden laat maken, moet je de uren registreren. Deze registratie toont onder meer aan dat je aan de arbeidstijdenwet voldoet en maakt onderdeel uit van de loonadministratie (bijvoorbeeld voor bepaling van de sv-dagen).
Niet registreren lijkt me niet de zuivere manier.
Kijk, weer een argument om ze niet te doen. Net te horen gekregen dat mijn salaris niet wordt aangepast. Maakt die beoordeling ook niet uit.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:47:
[...]
Op T kun je volgens mij alleen iom manager boeken. Ik denk ook dat je 'verplicht' in deze context niet moet zien de zin van: 'Gij zult, en anders volgen er disciplinaire maatregelen'. Maar als je de training niet volgt zal dat vast doorwerken in je beoordeling. Er zijn vast wel wat indicatoren waar dat onder kan worden gehangen.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Helemaal mee eens. Maar ik kan me uit mijn Logica-periode herinneren dat ik elke teammeeting (in eigen tijd) en "pizza-sessies" 's avonds op M resp. T boekte, en dat ik dan steevast van mijn teamleider te horen kreeg dat dat niet de bedoeling was, dat ik niet meer dan 40 uur per week mocht boeken, dat M niet bedoeld was voor teammeeting-uren, en dat T alleen bedoeld was voor training in werktijd...t_captain schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:54:
Ook als je de trainingsuren niet uitbetaalt en buiten de reguliere werktijden laat maken, moet je de uren registreren. Deze registratie toont onder meer aan dat je aan de arbeidstijdenwet voldoet en maakt onderdeel uit van de loonadministratie (bijvoorbeeld voor bepaling van de sv-dagen).
De spelregels zijn nu anders ja. De codes trouwens ook. En meer dan 40 uur per week schrijven mag zeker.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:47:
[...]
Helemaal mee eens. Maar ik kan me uit mijn Logica-periode herinneren dat ik elke teammeeting (in eigen tijd) en "pizza-sessies" 's avonds op M resp. T boekte, en dat ik dan steevast van mijn teamleider te horen kreeg dat dat niet de bedoeling was, dat ik niet meer dan 40 uur per week mocht boeken, dat M niet bedoeld was voor teammeeting-uren, en dat T alleen bedoeld was voor training in werktijd...
Wel ff afstemmen en kijken wat het handigst is om te doen. Er zijn meerdere opties.
Hoe komt het toch dat hoe duurder de lease auto hoe meer lak aan parkeer beleid en regels?
Komt door de Arrogantiemodule die door velen erbij wordt geleased als optie. Met name de financiele wereld neemt die optie vaak.
Nooit gezien? Is dat kleine dingetje met die paarse knop die kwa afmetingen gecompenseerd wordt door de omvang van de auto.
Nooit gezien? Is dat kleine dingetje met die paarse knop die kwa afmetingen gecompenseerd wordt door de omvang van de auto.
Verwijderd
Het mag als (het goed is) toch niet zo zijn dat als jij weigert iets in eigen tijd te doen, dit negatief invloed heeft op jou beoordeling. Dat iets wat jij buiten werktijd om positief werkt op jou beoordeling kan ik inkomen (denk dan meer aan het geven van een interne training of het maken van een interessante workshop voor collega's).Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:47:
[...]
Meestal zit die op de plek van de hendel om je richtingaanwijzers te bedienen.Eddo-79 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:58:
Komt door de Arrogantiemodule die door velen erbij wordt geleased als optie. Met name de financiele wereld neemt die optie vaak.
Iemand al gezien dat de OR een iets bijgewerkte adviesaanvraag heeft gepubliceerd?
Ik heb wel een mail voorbij zien komen over een adviesaanvraag, maar het interesseert me eerlijk gezegd allemaal niet meer. Sinds het arbeidsvoorwaarden-debâcle van vorig jaar verdiep ik me niet meer in wat het NL management en de OR samen bekokstoven...Wijnands schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:42:
![]()
Iemand al gezien dat de OR een iets bijgewerkte adviesaanvraag heeft gepubliceerd?
Verwijderd
Bekende gedachte, echter is het wel op z'n tijd een goed idee om het e.a. in de gaten te houden. Kijken welke stok er nu mogelijkerwijs gecreëerd wordt om de eventuele ongehoorzame werknemerLurker1 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:27:
[...]
Ik heb wel een mail voorbij zien komen over een adviesaanvraag, maar het interesseert me eerlijk gezegd allemaal niet meer. Sinds het arbeidsvoorwaarden-debâcle van vorig jaar verdiep ik me niet meer in wat het NL management en de OR samen bekokstoven...

Verwijderd
Ik zie dat er in de nieuwe versie nog steeds geen verschil tussen members en mumbers is gemaakt en daar verder ook geen uitleg over wordt gegeven... terwijl er toch een behoorlijk verschil in AV is op dit punt (in de nieuwe AV is expliciet opgenomen dat members kunnen worden getransferred, voor mumbers was dat alleen voor managers expliciet opgenomen).Wijnands schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:42:
![]()
Nu wil dat niet zeggen dat transfer dan niet mag, maar het maakt mi nogal wat uit in de belangen afweging of een werknemer expliciet met transfers heeft ingestemd of niet.
Ben benieuwd naar de reactie van de OR...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 10:45 ]
Zou dat in de praktijk nog iets uitmaken? Ik kan me niet voorstellen dat je in de oude situatie een loonsverhoging van €0 kon ombuigen naar een positieve loonsverhoging, puur door te weigeren akkoord te geven op je review.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Bekende gedachte, echter is het wel op z'n tijd een goed idee om het e.a. in de gaten te houden. Kijken welke stok er nu mogelijkerwijs gecreëerd wordt om de eventuele ongehoorzame werknemerte slaan (denk aan het ipv akkoord geven op je review deze wijzigen in "gezien")
Gaat lekker met de call. Ik zit er eindelijk in... Nog niet gestart.
tja... en dan die arme operators..
Maar los daarvan... tja!
Dit topic is gesloten.