Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:03:
De hoeveelste reorganisatie is dat?
Dit jaar?
ESPACE schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Qua communicatie loopt de OR volledig gemuilkorfd aan de leiband van de bestuurder. Grotendeels ontkoppeld van de achterban. Alles wordt eerst intern en niet openbaar behandeld. Van openbare behandeling is vaak nauwelijks sprake omdat pas na afloop enkel het resultaat wordt medegedeeld. Als we al iets te horen krijgen zijn ze er waarschijnlijk al uit. Het heet OR maar van medezeggenschap is geen sprake!
Mwoach... die van de nieuwe BU leader vond ik niet bepaald gemuildkorfd ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Wijnands op 02-07-2014 23:21 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:18:
[...]
Mwoach... die van de nieuwe BU leader vond ik niet bepaald gemuildkorfd ;)
Alleen jammer dat er dan uiteindelijk niets van dat standpunt overblijft.
Flashback van de reactie op AV voorstel 1, en vervolgens op het amper verbeterde voorstel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:16:
[...]

Alleen jammer dat er dan uiteindelijk niets van dat standpunt overblijft.
Maar dat heb je wel heel aardig kunnen volgen in die kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wat valt er aan de OR te volgen? Ze zeggen niet wanneer ze gaan vergaderen. Ze zeggen niet waarover ze gaan vergaderen en ze zeggen niet waarover ze vergaderd hebben. Instemmingsverzoeken en adviesaanvragen vallen onder embargo totdat er een akkoord is.

Via vage columns van het clubje dat zich gedraagt als tweede stuurman op een schip, vooral de belangen van de rederij dienend, worden we af en toe geïnformeerd. De reikwijdte van medezeggenschap is uitsluitend beperkt tot de raad terwijl het toch echt bedoeld is voor alle in de onderneming werkzame personen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Wijnands schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:45:
Nederlandse beloningen zijn over het algemeen vrij plat. Verschil tussen minimum en een hoger opgeleide professional is niet zo heel groot.
Het verschil tussen minimumloon en de beloning van een senior HBO professional op HBO niveau is in NL anno 2014 toch al gauw een factor 4 tot 6. En dan heb ik het niet over een hersenchirurg maar over een goede ICT consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:45:
Wat valt er aan de OR te volgen? Ze zeggen niet wanneer ze gaan vergaderen. Ze zeggen niet w
Hmmmm....... nee! Die ga ik niet nog een keer doen, vorig jaar augustus was geloof ik de laatste keer. Zie aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Rudolphus schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:05:
[...]
Het verschil tussen minimumloon en de beloning van een senior HBO professional op HBO niveau is in NL anno 2014 toch al gauw een factor 4 tot 6. En dan heb ik het niet over een hersenchirurg maar over een goede ICT consultant.
6000 tot 9000 bruto per maand? Lijkt me een optimistiche voorstelling van zaken. Ik denk dat ervaren HBO-ers in niet-leidinggevende functies meestal tussen 3000 en 4500 verdienen. Leidinggevend schat ik 3500 tot 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
Rudolphus schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:05:
[...]
Ik denk dat een factor 4 tot 6 een beetje overdreven is. Ook moet je het netto bekijken en dan zijn de verschillen niet zo groot als je denkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Poepschepper op 03-07-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:02

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:13:
[...]

Hmmmm....... nee! Die ga ik niet nog een keer doen, vorig jaar augustus was geloof ik de laatste keer. Zie aldaar.
Jouw OR communiceerde in mijn beleving toch wel iets, daarna werd het een soort NL-MGT mailbox en nu is het gewoon stil. Je hebt gelijk dat je het niet nog een keer gaat doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vorige or heeft de fundering gelegd voor het av debacle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Men schijnt te blijven vergeten dat een OR er, ondanks dat het een representatieve afvaardiging van de members is, niet alleen voor de members is. Hun aandachtsveld is de volledige werkgever / werknemer / klant driehoek (in willekeurige volgorde genoemd).

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoewel ik me doorgaans niet kan vinden in de bewoordingen van @superlul, heeft hij hier een inhoudelijk sterk punt.

Als werknemersvertegenwoordiging had men nooit mogen accepteren dat er een andere behandeling voor "oude av" en "nieuwe av" werknemers werd ingevoerd. Twee soorten av is geen probleem, mits je de rechten van werknemers t.a.v. promotie en loonsverhoging in een controleerbaar systeem hebt gegoten dat op beide groepen van toepassing is.

Nu heeft CGI de mogelijkheid om de "oude av" werknemers op de nullijn te houden en daarmee een dwangmiddel om
de nieuwe, minderwaardige, av door de hele organisatie uit te rollen. Terwijl men normaal gesproken geen dwang zou mogen gebbruiken daartoe.

[ Voor 21% gewijzigd door t_captain op 04-07-2014 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede en duidelijk boodschap van Sake in zijn Q4 Townhall video. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 09:01
avotar schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:22:
Men schijnt te blijven vergeten dat een OR er, ondanks dat het een representatieve afvaardiging van de members is, niet alleen voor de members is. Hun aandachtsveld is de volledige werkgever / werknemer / klant driehoek (in willekeurige volgorde genoemd).
Wanneer het om de OR gaat in haar rol als werknemersvertegenwoordiging die niet vallen onder de wettelijke OR rol, maar als vertegenwoordiger van (/ onderhandelaar namens!) werknemers met betrekking tot arbeidsvoorwaarden, dan is dat uitgangspunt nauwelijks houdbaar.

Dat is onderhandelen met de handen op de rug en domweg onverstandig.
(Ik zie dit overal waar ORs onderhandelen over arbeidsvoorwaarden en het loopt altijd slecht af. Recent nog een bedrijf wat het bijna gelukt was een relatiebeding in de CAO te brengen tot de vakbondsvertegenwoordiging het rigoreus van tafel veegde. Vervolgens toont OR zwakke knien wanneer het alsnog via individuele arbeidsovereenkomsten getracht wordt als onderdeel van een administratieve overgang.)

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 04-07-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

en DAAROM is een CAO helemaal zo slecht nog niet. Verdeel-en-heers is op termijn stukken nadeliger voor de werknemer dan een gematigde loonontwikkeling, afgedwongen door een vakbond.

Door neo-feodaal Mushroom Management en kun je werknemers wijs maken dat er veel grotere sprongen in carriere/salaris/ontwikkeling mogelijk zijn dan in werkelijkheid gehaald wordt. Het resultaat zien we op dit forum. Kijk eens naar andere grote spelers en concullega's. Die hoor je nauwelijks klagen, zeker niet die met een CAO.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:18

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:30:
Goede en duidelijk boodschap van Sake in zijn Q4 Townhall video. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ohja, die pleurismail op dat onchristelijke tijdstip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08 05:47
Ah, is mij weer compleet duidelijk waar al die verkwiste miljoenen van Overheid/Defensie heengaan. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 13-10 22:22
Reneger schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:35:
[...]

Ohja, die pleurismail op dat onchristelijke tijdstip....
Is een insteling in Outlook. Delayed delivery. Heb ik ook gebruikt om carriere te maken. Zo leek het of ik na 23h en in het weekend nog aan het werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Erwines schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:40:
Ah, is mij weer compleet duidelijk waar al die verkwiste miljoenen van Overheid/Defensie heengaan. Bedankt.
Dit is het CGI forum, CAP zit ergens anders :+

maarree...do explain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:55
hoe lang geldt eigenlijk dat relatiebeding ?

er verder is dat toch totaal niet houdbaar ?

Een relatiebeding beperkt de Member om gedurende een bepaalde periode tijdens en na het einde van het
dienstverband werkzaam te zijn of werkzaamheden uit te voeren bij cliënt(en) of potentiële cliënten van CGI.

Volgens deze clausule zou je dan alleen maar bij de groenteboer op de hoek kunnen gaat werken :+

[ Voor 80% gewijzigd door Montifaud op 04-07-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:57:
als je bij een klant wil werken waar je het afgelopen half jaar iets voor hebt gwedaan, dan duurt het een jaar.
als je bij een klant wil werken waar je het afgelopen half jaar niets voor hebt gedaan, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
wat ik wel opvallend vindt is dat er bij Sogeti een lijst wordt mee geven met klanten waar het relatiebeding op van toepassing is. Toen ik bij CGI vertrok kreeg ik geen lijst toegesturud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:20:
[...]

als je bij een klant wil werken waar je het afgelopen half jaar iets voor hebt gwedaan, dan duurt het een jaar.
als je bij een klant wil werken waar je het afgelopen half jaar niets voor hebt gedaan, dan niet.
aha da's mooi ! weet je dit zeker ? ik vraag het even omdat de regels nogal vrij te interpreteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:20:
[...]

Dat kan ik me ook herinneren. Bij declarabel werk voor een klant betrof het inderdaad de klanten van de laatste 6 maanden. Bij niet-declarabel werk (sales, offertetrajecten etc) was een iets langere termijn van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:23:
[...]

aha da's mooi ! weet je dit zeker ? ik vraag het even omdat de regels nogal vrij te interpreteren zijn.
Zo waren de spelregels voordat ik vertrok (1 mei). Als er in de tussentijd niets is veranderd in de voorwaarden zou het zo moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
avotar schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:22:
Men schijnt te blijven vergeten dat een OR er (...) niet alleen voor de members is. Hun aandachtsveld is de volledige werkgever / werknemer / klant driehoek (in willekeurige volgorde genoemd).
Wat is dat toch elke keer? Waarom blijft dit hardnekkge misverstand zo viraal? De overheid denkt hier anders over:
Vraag en antwoord
Wat doet een ondernemingsraad (OR)?
De ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van het personeel in een onderneming. De OR mag ook meepraten over bedrijfseconomische beslissingen van de directie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
peter00 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:45:
[...]

Dit is het CGI forum, CAP zit ergens anders :+

maarree...do explain
Van de week op BNR gehoord: Van de 34 mislukte overheidsprojecten(miljoenen euries) is CAP bij 12 betrokken.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Zo waren de spelregels voordat ik vertrok (1 mei). Als er in de tussentijd niets is veranderd in de voorwaarden zou het zo moeten zijn.
Er stond inderdaad wel ergens een verdere toelichting.
En volgens mij vielen ook klanten waarvoor je aan bids gewerkt hebt onder die noemer.
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Wat is dat toch elke keer? Waarom blijft dit hardnekkge misverstand zo viraal? De overheid denkt hier anders over:

[...]
Dat was een letterlijke uitspraak van Cuno in de tijd van het AV geneuzel.
Volgens mij op een vrijdagmiddag tijdens de toelichting rondom dat gedoe met de leaseauto's.

Wellicht dat men vond het binnen CGI de rol anders in te vullen

[ Voor 38% gewijzigd door avotar op 04-07-2014 12:11 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:51:
[...]

[...]
Kijk eens op:
http://www.ser.nl/nl/take...atie-medezeggenschap.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Uit jouw pagina:
Rol van de ondernemingsraad
De rol van de OR betreft dus niet alleen het vertegenwoordigen (en zo nodig behartigen) van de belangen van de medewerkers, maar ook het overleggen en meedenken met de ondernemer over ondernemersbesluiten die van invloed zijn op de werknemers.
Inderdaad: overleggen en meedenken met de business over strategische besluiten (iets wat een vakbond bijvoorbeeld niet doet). Maar ook het behartigen van de belangen van de werknemers.

Vaak corresponderen de belangen van bedrijf en werknemer. Maar soms is er conflict.

Waar deze twee taken in conflict komen, kies je natuurlijk partij voor de werknemers. Dan is het de bestuurder die de kant van de werkgever vertegenwoordigt en de OR die hetr werknemersperspectief vertegenwoordigt.

Er is geen enkele reden om het conflict uit de weg te gaan omdat de OR ook sparring partner van de werkgever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

bakkerl

Let there be light.

marcelmg2 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:41:
Is een insteling in Outlook. Delayed delivery. Heb ik ook gebruikt om carriere te maken. Zo leek het of ik na 23h en in het weekend nog aan het werk was.
Alleen staat het wel in de header dat het delayed verzonden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Montifaud schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:57:

er verder is dat toch totaal niet houdbaar ?

Een relatiebeding beperkt de Member om gedurende een bepaalde periode tijdens en na het einde van het
dienstverband werkzaam te zijn of werkzaamheden uit te voeren bij cliënt(en) of potentiële cliënten van CGI.

Volgens deze clausule zou je dan alleen maar bij de groenteboer op de hoek kunnen gaat werken :+
De tekst die je hier aanhaalt, komt volgens mij uit de personeelsgids. In je arbeidscontract - de A4'tjes die je getekend hebt bij in dienst treding - staat de daadwerkelijke clausule. Daar staat klip en klaar hoe lang het relatiebeding geldt en wat CGI als klanten ziet waarop dit van toepassing is.

[ Voor 255% gewijzigd door tp2 op 04-07-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Mijn punt was dat de OR, de invloed die medewerkers via medezeggenschap kunnen uitoefenen op het beleid en de gang van zaken, bewust zeer ernstig belemmerd door alle relevante informatie niet met de medewerkers te delen zoals dat is voorgeschreven maar voor zichzelf en intern met de bestuurder te houden.

Verder, de tekstpassage "in al haar doelstellingen" (artikel 2 WOR) betekent dat het overleg in het belang van de sociale doelstellingen én in het belang van de economische doelstellingen van de onderneming is.

Maar als het om arbeidsvoorwaarden gaat heeft de OR officieel geen rol in de zin van de WOR! Bij CGI is zij wel, zelfs exclusief, de belangenbehartiger van de medewerkers. Zolang de CGI medewerkers zich niet voldoende verenigen zal hier weinig aan veranderen. Maar als het om arbeidsvoorwaarden gaat is zij de belangenbehartiger van de medewerkers.

Lees vooral het ontluisterende verslag van de OR vergadering van 18 februari 2014, punt 16 Mobilitiet. "De ideeën uit het voorstel dat de OR begin dit jaar heeft gedeeld met de bestuurder lijken op geen enkele manier meegenomen te zijn." Z'n belangenbehartiger is geen knip voor de neus waard!

[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 04-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Da's ook een reden waarom ik héél erg voor een medewerkers vakbond ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

spannond...wat gaat Sjaak vertellen zo...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron begon altijd vijf minuten te laat. Kijken hoe dat nu gaat...
Via de link in de uitnodiging kun je het 0800 nummer voor NL vinden. Gratis Mumbers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

2 minuten te laat. Valt me mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ... omdat ook mumbers die niet getekend hebben voor de nieuwe AV nu aan SPP mee mogen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
<wishfull thinking>
Dan alleen nog de members die niet hebben getekend ook gewoon een salarisverhoging en trainingen gunnen.
</wishfull thinking>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh eh eh eh eh ... is dat het nieuwe hr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

eeee.eee.eee.eee.eee.eee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
eh eh eh eh nee, iemand die voor t blok is gezet om de oude tijdelijk te vervangen.... Eh eh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

er zit een verborgen boodschap in die morse, die ik nu aan t ontcijferen ben.

moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We luisteren ernaar (maar doen ze er ook wat mee???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een "planning management systeem" wordt ontwikkeld. Waar hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat luisteren ... hoor ik al twee jaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msap geen verbetering duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:21:
Een "planning management systeem" wordt ontwikkeld. Waar hebben we het over?
PMS, bestaat toch al jaren bij vrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

participatie groeit, relatief maar absoluut ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Salarisverhoging zal hetzelfde zijn als vorig jaar....dus nihil voor optie 3... :+

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

"ownership nemen van een virtuele competentie"

wat zegt ie nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Virtueel ownership. Is dat net zoiets als een leeg glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd leeg glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Donde schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:27:
Salarisverhoging zal hetzelfde zijn als vorig jaar....dus nihil voor optie 3... :+
Als t op dezelfde manier is, dan gaan ze weer met die matrix werken. Dat klinkt als een collectieve regeling. Daar mogen ze je wettelijk niet buiten houden. De manier om je dan wel die verhoging te weigeren is je een dusdanig slechte beoordeling te geven dat je op basis van die matrix geen verhoging behoort te krijgen.

Je PL of TL moet een salaris gesprek met je voeren. Dus ben benieuwd wat ze mij als optie 3 gaan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer of minder managementjargon?

Minder, minder, minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halleluja verhalen

Hint: retension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
peter00 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:20:
er zit een verborgen boodschap in die morse, die ik nu aan t ontcijferen ben.

moment...
En? al ontdekt wat het was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Is de tap al open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klanten gaan meer en meer in digitale processen werken. Ja, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logiecaan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Als t op dezelfde manier is, dan gaan ze weer met die matrix werken. Dat klinkt als een collectieve regeling. Daar mogen ze je wettelijk niet buiten houden. De manier om je dan wel die verhoging te weigeren is je een dusdanig slechte beoordeling te geven dat je op basis van die matrix geen verhoging behoort te krijgen.

Je PL of TL moet een salaris gesprek met je voeren. Dus ben benieuwd wat ze mij als optie 3 gaan vertellen.
Dat je geen salarisverhoging hoeft te verwachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:20
Wie heeft al bingo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 5 maal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Dat je geen salarisverhoging hoeft te verwachten :-)
LOL. Daar reken ik wel op inderdaad : ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 13-10 22:22
Kan iemand deze call even samenvatten in 2-3 regels? Dan kan ik nu weer even wat anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Logiecaan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:32:
[...]

En? al ontdekt wat het was 8)7
ja. ik ben er uit:
  • dr gaan veel te veel mensen weg
  • MSAP sucks
  • De omzet mag wel iets opgekrikt
  • Er worden veel salesgesprekken gevoerd, het resultaat hebben we geen zicht op
  • We gaan onrendabelen in een regiovestiging duwen en afstoten
  • We gaan rendabele klanten aan een aparte BU hangen, maar aleen een select gezelschap mag daar gebruik maken van de P&L
  • we gaan een site met cursussen openen
  • we winnen een beetje, verliezen een hoop
  • we gaan een digitaal model invoeren. waarvan weten we nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focus op klant is leuk, wat dachten we van focus op de medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
het enige wat me bij is gebleven...
1. geen salaris verhoging
2. nieuwe CGI ranking systeem
3. gesprekken over pensioenen lopen nog
4. HR Ron heeft het zinkend schip CGI verlaten

afgehaakt toen ene Sander begon te leuteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb al een Focus...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lol
Ik zie het alweer. Die webcasts zijn nog steeds 'same old same old'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We krijgen een App!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:20
Die natuurlijk niet beschikbaar komt voor Android omdat het zogenaamd onveilig is... Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een app! Daar gaat de salarisverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

tijd voor een welverdiende vakantie. Als ik nog dagen heb tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

bakkerl

Let there be light.

wat moet ik met een app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:39:
[...]
  • (geknipt)
  • dr gaan veel te veel mensen weg
  • De omzet mag wel iets opgekrikt
  • Er worden veel salesgesprekken gevoerd, het resultaat hebben we geen zicht op
  • We gaan onrendabelen in een regiovestiging duwen en afstoten
  • We gaan rendabele klanten aan een aparte BU hangen, maar aleen een select gezelschap mag daar gebruik maken van de P&L
  • we winnen een beetje, verliezen een hoop
Zorgwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Logiecaan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:19:
eh eh eh eh nee, iemand die voor t blok is gezet om de oude tijdelijk te vervangen.... Eh eh
Het is de baas van diegene die vertrekt.

Hij vertelde over salary review, pensioen en training. Praatjes, praatjes en praatjes.

Praatjes vullen geen gaatjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Wie houdt de introductietekst van dit topic bij? Die is met locatie.Amstelveen, gelijke leasevergoeding, EUR 91,- onkostenvergoeding, premievrij pensioen, etc. behoorlijk achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een CGI promo pakket bij de post vandaag... Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Inderdaad, hier is iedere 'member' en zijn naasten toch al van op de hoogte! Als ze willen dat members trots uitdragen wat een geweldig bedrijf dit is, zouden ze de member satisfaction wat meer aandacht moeten geven.

Zorg nou eens dat de buitenwereld eens wat meer CGI te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Vandaahl schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:57:
Inderdaad, hier is iedere 'member' en zijn naasten toch al van op de hoogte! Als ze willen dat members trots uitdragen wat een geweldig bedrijf dit is, zouden ze de member satisfaction wat meer aandacht moeten geven.

Deel dan CGI koffiemokken, koek/drop trommels, koffiebeker plankjes of petjes uit. Daarmee maak je heel erg verspreid reclame en kunnen we de spullen van de concurrent tenminste wegmoffelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het is een erg leuke brochure voor externe communicatie. Als ze dit naar onze opdrachtgevers sturen, prima. Maar voor mij is het een beetje inhoudsloos. Interne communicatie kunnen ze nog steeds niet, extern zie ik ook nog erg weinig activiteiten. Er lijkt echt geen visie te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je werknemers kunnen je beste ambassadeurs zijn.

Belangrijk is dat deze inderdaad trots zijn op hun bedrijf; die trots is in zichzelf een authentieke boodschap en de straalt richting klanten en richting de vakgenoten van de members, de potentiële recruten.

Maar mensen maak je niet trots met een brochure. Die maak je trots door een bedrijf te zijn met heldere en consequente normen en waarden. En bovenal door jezelf hoog in de markt te positioneren, als een bedrijf waar niet zomaar iedereen binnenkomt en de werknemers gelukkig zijn dat zij de snede wel hebben overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
t_captain schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:58:
[...]
Belangrijk is dat deze inderdaad trots zijn op hun bedrijf; die trots is in zichzelf een authentieke boodschap en de straalt richting klanten en richting de vakgenoten van de members, de potentiële recruten.
Voor mij betekent dat overigens wel dat die trots en authentieke boodschap veel "kleiner" is dan Sake graag wil. Ik ben vooral trots op wat ik en mijn team doen. Het feitelijke werk bij de klant en hoe blij hij is als we weer een focking complexe opdracht goed hebben vervuld. Maar verder gaat het niet bij mij. Trots zijn op het bedrijf vanwege het bedrijf heb ik zelf nooit goed begrepen. Ik geloof ook niet dat dat zo werkt.
Kan natuurlijk ook aan mij liggen. Wellicht ervaren anderen het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Mee eens. Pagina groot in de krant: Galileo, BOS, Whereabouts, SPITS,... Er is zoveel moois te vertellen!

Misschien toch een beetje last van het grote bedrijven effect? Zo groot dat het een anonieme, moeilijk te definieren club wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

een hoop van die prestaties zijn bereikt of minimaal begonnen onder de vlag van CMG of Logica of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 21:39
snelkeuze0017 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:52:
[...]

Mee eens. Pagina groot in de krant: Galileo, BOS, Whereabouts, SPITS,... Er is zoveel moois te vertellen!

Misschien toch een beetje last van het grote bedrijven effect? Zo groot dat het een anonieme, moeilijk te definieren club wordt?
Ik denk niet dat de eigenaren van de producten zelf het zo leuk zullen gaan vinden als een van hun ontwikkelende partijen ineens met de eer tracht te strijken in een stukje massamedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Eensch. Men gaat nog eens denken dat CGI zelf de stormvloedkering heeft neergelegd. Alles wat in de glossy stond komt zo'n beetje uit de koker 'Applicatieontwikkeling en onderhoud'. Twee jaar CGI-schap heeft blijkbaar geen nieuwe blikvangers opgeleverd. (Spade anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Auctorial schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:10:
Eensch. Men gaat nog eens denken dat CGI zelf de stormvloedkering heeft neergelegd. Alles wat in de glossy stond komt zo'n beetje uit de koker 'Applicatieontwikkeling en onderhoud'. Twee jaar CGI-schap heeft blijkbaar geen nieuwe blikvangers opgeleverd. (Spade anyone?)
SPADE is nog uit de LCMG tijd. Toen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
snelkeuze0017 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:52:
[...]

Vergeet de OV chipkaart niet he, en de laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
tp2 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:33:
Wie houdt de introductietekst van dit topic bij? Die is met locatie.Amstelveen, gelijke leasevergoeding, EUR 91,- onkostenvergoeding, premievrij pensioen, etc. behoorlijk achterhaald.
Zal het binnenkort eens aanpassen, thanx.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Hm. Staan wel een aantal erg bekende zaken in die glossy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb net de topicstart weer eens doorgenomen en daar klopt werkelijk niets meer van. Dat gezegd hebbend, hoe start je een nieuw topic bij/over een aangeschoten bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 09:01
Er is geen uitgebreide topicstart nodig. Wat kerninformatie en een lopende discussie is beter dan foute informatie en een tever uitgedijd topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zijn er al originele CGI produkten uitgerold of voorgesorteerd bij klanten? Mis een beetje de promotie daarvan, maar dat kan uiteraard aan mij liggen. De glossy gaat vooral over de erfenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
De glossy is ongelezen bij het oud papier beland. Ik ben niet van plan iemand anders attent te maken op het gênante feit dat ik op dit moment nog steeds bij CGI in dienst ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
Lurker1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:57:
De glossy is ongelezen bij het oud papier beland. Ik ben niet van plan iemand anders attent te maken op het gênante feit dat ik op dit moment nog steeds bij CGI in dienst ben.
...en dus ook het WOW stukje van onze trotse CGI'er Sake Algra gemist. Da's jammer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:57:
Mmmmm, waarom doe je dat dan wel op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:33:
[...]

Mmmmm, waarom doe je dat dan wel op deze manier?
Omdat het hiero anoniem is ? :+
Pagina: 1 ... 161 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.