waldkorn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:39:
[...]
Dan moet je misschien maar je eigen persoonlijk PA in dienst nemen. De receptie is verantwoordelijk voor het doorschakelen van ALLE telefoontjes naar de juiste persoon. Ik persoonlijk zou het ook niet accepteren dat telefoontjes die voor mij bedoeld zijn niet worden doorgeschakeld. Ik snap wel dat CGI dat liever niet heeft want dan lopen de mensen nog harder weg dan ze al doen.
De receptie is verantwoordelijk voor het correct doorschakelen van telefoontjes inderdaad maar het gaat mij er om dat het zonder nadenken gebeurd en ook zonder te controleren of de betreffende ontvanger daar wel tijd/behoefte aan heeft. Laat dat nu net zijn wat er gebeurd en dat heeft niets met een PA te maken, er zijn genoeg momenten geweest dat ik dat zeker niet kon waarderen als ik bij een klant zat. Dan had ik net zo goed mijn telefoonnummer in de gids kunnen zetten (waar ie niet stond).
Overigens heb ik dat probleem momenteel niet meer, de werkgever waar ik nu voor werk heeft WEL een receptioniste/telefoniste die screent, controleert en dan pas doorverbindt... Desnoods naar de mobiele telefoon van de zaak die ik hier wel heb. Mensen die mijn visitekaartje hebben, hebben dan ook mijn directe doorkiesnummer en mobiele nummer voor als dat noodzakelijk is.
Mijn punt was meer dat het naar de huidige werkgever bellen mij ook meer dan eens was overkomen en dat het ruchtzichloos zonder tussenkomst van een telefoniste wordt doorgezet naar je.