Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
HC 2.500 = 40.000 * gokje 75 euro = 3000K ik snap wel dat managers daar voorheen zenuwachtig van werden. Maar ja als HC nog kleiner wordt het wel een betere busness case (bedrag wordt lager he) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51
Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:27:
Alle klanten en 2 leveranciers waar ik de laatste 7 jaar mee te maken heb gehad werkten op dezelfde manier als CGI
Werken die klanten niet volgens het FTE model wat ik hierboven noemde? Tijdschrijven voor overhead gaat dan impliciet proportioneel ten laste van de directe uren. Er is echter niemand verwacht die verwacht dat er extra uren gedraaid worden voor dergelijk geneuzel.
erinaceus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:34:
HC 2.500 = 40.000 * gokje 75 euro = 3000K ik snap wel dat managers daar voorheen zenuachtig van werden. Maar ja als HC nog kleiner wordt het wel een betere busness case (bedrag wordt lager he) O-)
Er is een goedkopere oplossing: compenseer de werknemer voor de extra tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 10-06-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hey, schiet me net te binnen, er was dit jaar toch ruimte voor training? Heb er zelfs stalk mails van, opgelost. Want volgens mijn TL helpt die training me om via de CGI manier te werken (lol) en dan heeft de klant er vast ook wat aan want het is zo'n succesvol bedrijf in Nederland.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 21:27
Rukapul schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:37:
[...]

Werken die klanten niet volgens het FTE model wat ik hierboven noemde? Tijdschrijven voor overhead gaat dan impliciet proportioneel ten laste van de directe uren. Er is echter niemand verwacht die verwacht dat er extra uren gedraaid worden voor dergelijk geneuzel.
Nee op basis van overhead/project basis. En dan krijg je alleen projectcodes en helemaal niks voor administratie.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Hmm bij de olieboer krijg je ook gewone trainings codes voor de trainingen, moet je ook op schrijven. En verplichte trainingen nu zijn ook in de baas zijn tijd. (werk elders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:
Moet het eerste bedrijf nog tegenkomen wat voor dit soort verplichte geneuzel trainingen wel tijd beschikbaar stelt.
Klant waar ik zit, krijgen mensen ook gewoon tijd voor dit soort dingen. Laat niet onverlet dat ik trouwens vind dat als consultant van CGI, je dit soort verplichte CGI trainingen gewoon in je eigentijd moet doen.

[ Voor 19% gewijzigd door SithWarrior op 10-06-2014 22:51 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Ook bij mijn opdrachtgever kan ik gewoon de verplichte trainingen binnen werktijd volgen.
Nou nog even de tijd vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:27:
Alle klanten en 2 leveranciers waar ik de laatste 7 jaar mee te maken heb gehad werkten op dezelfde manier als CGI
So... please say again?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Oke even wat stug leeswerk over vervanging als je het argument nodig hebt en het is in Nederland altijd goedkoper dan in de US (althans dat zal je manager vertellen). Wel even verder lezen dan $8/h employees ....

http://www.webpronews.com...osts-your-company-2006-07
http://www.cbsnews.com/ne...panies-to-lose-employees/

Ook handig voor een OR, dan kunnen ze er vrij openlijk over praten wat zoiets kost.

[ Voor 4% gewijzigd door erinaceus op 10-06-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk artikel, komt redelijk overeen met een Britse studie die ik ken.

Nu vertaald naar CGI.

billable HC van 2.800 begin vorig jaar naar 2.500 dit jaar. Dat is een reductie van 300. Gemiddeld salaris (zonder lease = Euro 3.500). Gemiddeld jaarsalaris: Euro 45.500.

Kosten liggen tussen de 10% tot 30%, dus de totale kosten voor CGI in een jaar tijd door vrijwillige uitdiensttreding is Euro 1.365.000 - 4.095.000. Dan moet je de budgetten en omzetbijdrage gaan aanpassen. Overige kosten als ongebruikt wagenpark, verlies aan sales lost to competitor. Druk op de tarieven.. de verhouding non-billable/billable.

Ik zie een herstructurering aankomen.... de OR mag weer in het gelid! ;-)

Dat jij de OR nog enige credibility gunt, siert je.... ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Hmm ben ik niet met je eens ....

laten we uitgaan van 75 euro per uur 10% op de bank en 10 werkbare maanden per jaar vakantie ziek etc
levert bij 75 euro tarief 75x(8x5x4x10)x0.9(bank) = 108k per jaar maal aantal medewerkers omzet verlies = 32.4 m omzet verlies op (aangenomen alleen T&M medewerkers gaan weg)

Dat zal niet het geval zijn dus als we grofweg 1/4 als niet billable beschouwen is het omzet verlies waarschijnlijk 24m.

Vermoedelijk gaan er meer medewerkers weg (zie eerdere berichten) Dus mijn gok is dat ze een flinke bleeder hebben, en een nieuwe medewerker zal ook geld kosten om te werven en tijdelijk idle zitten tot er een klus is. Dusik gok dat het verloop mer dan 32m omzet kost per jaar.

Ik zou me daar als management (.ca) ernstig zorgen over maken als ik de berekening maak. Want zelfs al heb je alleen het klanten bestand gekocht dan moet je nog steeds nieuwe mensen vinden om ze te bedienen. Als uitsourcen of offshoren naar India etc. gaat echt niet vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@erinaceus: jouw uitgangspunt is omzet. ook die kant van de munt is het vermelden waard.
Ik ga puur uit van de kosten kant (human capital costs/labor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Ja dat zullen ook veel managers zo zien. Maar je moet omzet ook meenemen zeker als je sponsje kleiner wordt.
Als de economie nog een beetje aantrekt helpt harder knijpen dan ook niet meer omdat er steeds meer stukjes spons van de spons afvallen en het sponsje kleiner wordt (geld alleen voor natuurlijke biologische sponzen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:55:
[...]

Is er een bom ontploft binnen de ps van Oracle?
Hoewel ik niet na 1 april kan praten, was het tot die zo dat er binnen Oracle een hele hoop hele goede programmeurs waren in een deelgebied waar de vraag de laatste anderhalf jaar nauwelijks nog vraag naar is (lees: dat binnen CGI niet meer in het assortiment zit, letterlijk citaat TL) en dus na 20+ jaar ineens een nieuw kunstje moeten gaan leren.

Dus die moesten als junior of de SOA hoek in of Tibco, terwijl ze op hun oorspronkelijke vakgebied zwaar senior zijn.

En dat terwijl het in de tijden van de overgang Oracle en Java 2 van de belangrijkste cashcows waren voor Logica.

Echter is er buiten CGI nog aanzienlijk veel vraag naar dit soort experts. Dus als je dan toch je comfortzone moet verlaten..........

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

erinaceus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:49:
Ik zou me daar als management (.ca) ernstig zorgen over maken als ik de berekening maak. Want zelfs al heb je alleen het klanten bestand gekocht dan moet je nog steeds nieuwe mensen vinden om ze te bedienen. Als uitsourcen of offshoren naar India etc. gaat echt niet vliegen.
welneeeeeee....als je uitgaat van bestaande produkten die geserviced worden vanuit Oehoeroeboeristan kun heel goed je internationale klanten bedienen vanuit .ca ; T&M voor die klanten is dan een extraatje. In dat licht past ook de Shell BU annex verkoopmaatschappij met een select gezelschap.

Dat verhaal dat dit onze laatste overname zou worden door onze Canadese vrinden klopt als een zwerende vinger. We worden als T&M bedrijf gewoon geliquideerd, net als de Belgen destijds

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

avotar schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:07:
[...]

Hoewel ik niet na 1 april kan praten, was het tot die zo dat er binnen Oracle een hele hoop hele goede programmeurs waren in een deelgebied waar de vraag de laatste anderhalf jaar nauwelijks nog vraag naar is (lees: dat binnen CGI niet meer in het assortiment zit, letterlijk citaat TL) en dus na 20+ jaar ineens een nieuw kunstje moeten gaan leren.

Dus die moesten als junior of de SOA hoek in of Tibco, terwijl ze op hun oorspronkelijke vakgebied zwaar senior zijn.

En dat terwijl het in de tijden van de overgang Oracle en Java 2 van de belangrijkste cashcows waren voor Logica.

Echter is er buiten CGI nog aanzienlijk veel vraag naar dit soort experts. Dus als je dan toch je comfortzone moet verlaten..........
Dat, maar ook Java valt onder die practice. En laat de vraag naar Javanen nou net onverminderd hoog zijn (zelfs tijdens de inkrimpingsrondes werden er nog reizen naar SF verloot onder mensen die goede Javanen aanbrachten). Als je die mensen gaat pesten vinden zo een werkgever waar ze wel gewoon hun auto mogen houden. Daarnaast heb ik genoeg recruiters gehoord (en dan bedoel ik de serieuze, niet die in London of de meisjes van Bonque) die specifiek CGI-ers aan het targetten zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Janoz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:19:
Daarnaast heb ik genoeg recruiters gehoord (en dan bedoel ik de serieuze, niet die in London of de meisjes van Bonque) die specifiek CGI-ers aan het targetten zijn.
Jup.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hm, zeker al een maand niemand meer aan de lijn gehad. Mijn linkedin een grote beurt geven staat ook nog op de todo ijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

elsinga

=8-)

SithWarrior schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:48:
[...]

De training met de robot voice is volgens mij die niet op skillport staat, maar die via de "oude" CGI portal moet.
Die training kun je nu dus ook via Skillport doen. Da's nieuw.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij krijgen we die allemaal achter ons aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 22:02
Janoz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:19:
[...]

Daarnaast heb ik genoeg recruiters gehoord (en dan bedoel ik de serieuze, niet die in London of de meisjes van Bonque) die specifiek CGI-ers aan het targetten zijn.
Jup O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Hm, zeker al een maand niemand meer aan de lijn gehad. Mijn linkedin een grote beurt geven staat ook nog op de todo ijst.
Hmm de opmerking staat open voor nieuwe uitdagingen doet wonderen. Maar de zonder wordt ik al genoeg gestalked ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:37:
[...]

welneeeeeee....als je uitgaat van bestaande produkten die geserviced worden vanuit Oehoeroeboeristan kun heel goed je internationale klanten bedienen vanuit .ca ; T&M voor die klanten is dan een extraatje. In dat licht past ook de Shell BU annex verkoopmaatschappij met een select gezelschap.

Dat verhaal dat dit onze laatste overname zou worden door onze Canadese vrinden klopt als een zwerende vinger. We worden als T&M bedrijf gewoon geliquideerd, net als de Belgen destijds
begin ook steeds meer te geloven dat dit klopt... sterkte voor de overblijvers, mischien krijgen ze aan het einde van de rit een golden handshake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 21:39
TwkHns23 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:21:
Ik ben met de TL wezen discuteren over die verplichte training. TL wilde niet echt meewerken want hij kreeg geen mm speling van zijn baas. Had uur geschreven op T, maar timesheet werd afgekeurd. Tsss.
Volgends de volgende links is CGI dus illegaal bezig:
- http://werktijden.blogspo...ng-of-opleidingstijd.html
- http://www.rechtswinkel.n...ngen-het-verplichten.html
- http://www.intermediair.n...A9-je-rechten-en-plichten
Ik heb het ook bij mijn TL aangekaart. De beste man gaf aan dat het ook bij de TLs van bovenaf opgedrongen wordt om deze training bij het lagere plebs neer te leggen en eventueel functioneel boos te worden bij weerwoord. En waarom eigenlijk? Zodat ergens in Canada een celletje op een spreadsheetje een iets ander tintje groen krijgt? Mag ik daarvoor zes (door CGI gestelde) uren in mijn vrije tijd opofferen?

Overigens zijn er meerdere collega's die de training ondertussen met een kladje antwoorden hebben ingevuld. De overigen klikken gewoon door de quiz heen totdat het ding de antwoorden slikt. Het netto effect van deze training zal dus minimaal zijn en enkel ergernis opwekken.

Persoonlijk ga ik die training, uit principe, niet uitvoeren. CGI heeft niets te zeggen over mijn vrije tijd en iemand moet toch een handje vol zand in de radertjes van deze gestoorde organisatie gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik zou t toch maar doen, anders hebben ze een stok om te slaan als t gaat over je "arbeidshygiene" bij de PPP toekenning. Een van de vele factoren die je PPP of je salarisisverhoging op nul kunnen zetten.

De vraag is alleen of je t in je eigen tijd moet doen. Vind persoonlijk van niet. Ik zeg : Half dagje schrijven op S van training ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgaande van de KPI dashboards, actuals tegen het budget is er dit jaar GEEN PPP uitkering en GEEN salarisaanpassing te verwachten. Kadootje uit eigen hoed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:43
Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:
Moet het eerste bedrijf nog tegenkomen wat voor dit soort verplichte geneuzel trainingen wel tijd beschikbaar stelt.
Shell

*edit* was kennelijk niet de eerste die dat bedacht. Er zijn overigens nog veel meer bedrijven waar dit wel in werktijd gaat (banken en andere financiële instellingen, overheden)

[ Voor 27% gewijzigd door timag op 11-06-2014 14:42 . Reden: niet zo goed het topic lezen voor je reageert... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
Uitgaande van de KPI dashboards, actuals tegen het budget is er dit jaar GEEN PPP uitkering en GEEN salarisaanpassing te verwachten. Kadootje uit eigen hoed :-)
In het AV akkoord van vorig jaar zat anders wel een 75% garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het AV akkoord van vorig jaar zat anders wel een 75% garantie.
0 maal 75% is nog steeds 0.
die garantie is niets anders dan een multiplier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
peter00 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:10:
ik zou t toch maar doen, anders hebben ze een stok om te slaan als t gaat over je "arbeidshygiene" bij de PPP toekenning. Een van de vele factoren die je PPP of je salarisisverhoging op nul kunnen zetten.

De vraag is alleen of je t in je eigen tijd moet doen. Vind persoonlijk van niet. Ik zeg : Half dagje schrijven op S van training ;)
PPP? Ben optie 3-weigeraar... ;)
timag schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
[...]

Shell

*edit* was kennelijk niet de eerste die dat bedacht. Er zijn overigens nog veel meer bedrijven waar dit wel in werktijd gaat (banken en andere financiële instellingen, overheden)
Ik heb destijds bij ING, onder werktijd, een online compliance training ingevuld.

[ Voor 38% gewijzigd door Donde op 11-06-2014 15:23 ]

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
Geen salarisverhoging zal de uitstroom alleen maar stimuleren.

En de ja tekenaars gaan er allemaal in oktober nog eens 25 euro op achter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Hoe groot is die globale olieboer BU nu echt? 1500 Members had Ronnie het over. Echter zijn 30 seconde enquete is gericht aan slechts 360 mensen ? Dat is toch wel wat vaag (= synoniem voor globaal ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
erinaceus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:31:
[...]

Of cursussen over beveiliging, veiligheid, ethical business etc. genezel zijn is niet aan mij om te bepalen. Bij NORMALE bedrijven doe je dat als WERKNEMER in de baas zijn tijd. HET IS ZIJN BELANG

Dit geldt o.a. voor een grote OLIEBOER maar ook voor diverse overheidsinstellingen 8)
Het is vrij simpel, het is of verplicht en het is in de baas zijn tijd of het is niet verplicht en je hebt de optie om het te doen. Jij bepaalt wat je in je vrije tijd doet niet je baas, bovendien is het ingekochte budget aan uren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 21:39
Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:38:
[...]

Het is vrij simpel, het is of verplicht en het is in de baas zijn tijd of het is niet verplicht en je hebt de optie om het te doen. Jij bepaalt wat je in je vrije tijd doet niet je baas, bovendien is het ingekochte budget aan uren op.
Ik wacht nu al met smart op de emails voor het niet doen van die belachelijke training en de daarbij behorende redenering waarom ik toch echt mijn privétijd moet opofferen voor een stukje nodeloze statistiek. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fluttershy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:56:
[...]

Ik wacht nu al met smart op de emails voor het niet doen van die belachelijke training en de daarbij behorende redenering waarom ik toch echt mijn privétijd moet opofferen voor een stukje nodeloze statistiek. :9
ik heb die weg al meerdere malen bewandeld, het is nutteloos. Je krijgt nutteloze gesprekken over een nutteloze training met een nutteloos persoon. Zoek je heil ergens anders net als ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Surpherman schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:55:
Hoe groot is die globale olieboer BU nu echt? 1500 Members had Ronnie het over. Echter zijn 30 seconde enquete is gericht aan slechts 360 mensen ? Dat is toch wel wat vaag (= synoniem voor globaal ? )
volg die link van een paar dagen geleden naar de workspace en je weet het. Althans voor NL. Maar dat zou ik hier ff niet in detail delen. Exacte aantallen wie bij welke klant zit hoeft niet publiek IMHO.
Donde schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:14:
[...]
PPP? Ben optie 3-weigeraar... ;)
oooooo....maar dan ben je klaar toch? :)F

[ Voor 15% gewijzigd door peter00 op 12-06-2014 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
peter00 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 06:13:
oooooo....maar dan ben je klaar toch? :)F
Anderzijds mag je verwachten dat CGI toch in gesprek gaat om samen aan voorwaarden te werken waaronder op enig tijdstip alsnog tot aanvaarding van de AV kan worden overgegaan.
Onder de optie 3 mensen zijn erg veel zeer gemotiveerde medewerkers, die deze keuze zeer bewust hebben genomen, dat is bij rest kennelijk niet zo heel erg het geval gezien de uitstroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inabubble schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:13:
[...]

Anderzijds mag je verwachten dat CGI toch in gesprek gaat om samen aan voorwaarden te werken waaronder op enig tijdstip alsnog tot aanvaarding van de AV kan worden overgegaan.
Onder de optie 3 mensen zijn erg veel zeer gemotiveerde medewerkers, die deze keuze zeer bewust hebben genomen, dat is bij rest kennelijk niet zo heel erg het geval gezien de uitstroom...
In gesprek gaan lijkt me idd niet meer dan fair. Alleen staat op voorhand al vast dat de optie 3 mensen echt geen andere AV krijgen voorgeschoteld dan de optie 1 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 14:42

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:20:
In gesprek gaan lijkt me idd niet meer dan fair. Alleen staat op voorhand al vast dat de optie 3 mensen echt geen andere AV krijgen voorgeschoteld dan de optie 1 groep.
In gesprek gaan heeft alleen geen nut. Iedereen die optie 3 gekozen heeft, heeft zijn/haar reden daarvoor. Toen kon er al niets aangepast worden, zal dat nu nog steeds zo zijn.
Dus waarom dan nog herhaling van gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Ik denk inderdaad dat de mensen die optie 3 hebben gekozen, bovengemiddeld trouw zijn. Het zijn vaak mensen met een wat langere staat van dienst (de voordelen van optie 1 waren vooral voor onderbetaalde jonge werknemers interessant, de nadelen vooral voor mensen die al wat hoger in de loonschalen zitten en/of veel ancienniteitsdagen hebben). En degenen die minder loyaal zijn, hebben optie 1 gekozen om van het gezeur af te zijn en zijn daarna gaan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb volgende week een gesprek, kunnen ze mij in ieder geval nooit verwijten dat ik ze niet gewaarschuwd heb (nogmaals). Verwachtingen zijn nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:20:
[...]

Het gaat juist om voorwaarden te scheppen waarin juist voor dezelfde AV gekozen kan worden.
Juist omdat deze mensen bovenin schalen zitten, kan je denken aan een correctie daar in (andere schaal) op een bepaalde termijn of direct . Een ander schaal hoeft niet te betekenen dat daar direct een enorme salaris aanpassing plaats hoeft te vinden, juist niet voor deze groep. Er zijn nog legio andere mogelijkheden.
Voor CGI is het lonend om iedereen in hetzelfde AV pakket te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zo. net bij de klant een plan de pijplijn ingeschoven voor 2016. En ik zit er in.

Vraagt zich af of dat wel slim is bij de huidige ontwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Inabubble schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:23:
Het gaat juist om voorwaarden te scheppen waarin juist voor dezelfde AV gekozen kan worden.
Juist omdat deze mensen bovenin schalen zitten, kan je denken aan een correctie daar in (andere schaal) op een bepaalde termijn of direct . Een ander schaal hoeft niet te betekenen dat daar direct een enorme salaris aanpassing plaats hoeft te vinden, juist niet voor deze groep. Er zijn nog legio andere mogelijkheden.
Voor CGI is het lonend om iedereen in hetzelfde AV pakket te hebben.
Juist zo beperk je weet tot een kleine groep binnen de optie 3 personen. Er zijn heel veel meer redenen dan alleen wat salaris/schaal reden.Ik denk dat er genoeg redenen zijn welke binnen de huidige AV pakketten niet direct op te lossen zijn (zonder indivuele afspraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
bakkerl schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:31:
[...]

Juist zo beperk je weet tot een kleine groep binnen de optie 3 personen. Er zijn heel veel meer redenen dan alleen wat salaris/schaal reden.Ik denk dat er genoeg redenen zijn welke binnen de huidige AV pakketten niet direct op te lossen zijn (zonder indivuele afspraken).
Klopt. Was ook een voorbeeld van een compenserende maatregel.
(Anders schrijf je hier een heel boekwerk :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain: je hebt het goed ingezien.

Over het algemeen zijn de seniore collegas (ik bedoel dan echt leeftijd) gebleven bij de oude AV. Met name de eigen bijdrage in de pensioenpremie is voor hun nadelig in de CGI AV en het ontbreken ervan voordelig in de Logica AV.
De mediors en de juniors hebben onder druk de CGI AV aanvaardt. Maar duidelijk met de strategie van [ik ga mijn waarde heroverwegen en solliciteren]

Over de gehele arbeidspopulatie is beweging te zien. Junior, Medior, Senior kijken om zich heen. Ik geef ze geen ongelijk. Bijna dagelijks ontvang ik 1 tot 2 verzoeken in mijn LinkedIn. Het lijkt haast bewuste targetting naar "CGI".

Als je dan kijkt naar de tendens in de markt: tarieven onder druk, tarief senior dan ben ik wel benieuwd naar de LARA Won hitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[b][message=42379659,noline]
De mediors en de juniors hebben onder druk de CGI AV aanvaardt. Maar duidelijk met de strategie van [ik ga mijn waarde heroverwegen en solliciteren]
Nou, nou wat een druk was dat. Sjongejonge! 8)7

Het is allemaal niet zo zwart/wit.Ik ken optie 3 collega's waar iedereen van te voren al wist dat ze die zouden kiezen en die gewoon nog bij ons werken en echt niet anders behandeld worden. Ik ken ook optie 1 kiezers die met vol vertrouwen daarvoor zijn gegaan en 2 maanden later weg waren gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Wijnands schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:02:
[...]
Nou, nou wat een druk was dat. Sjongejonge! 8)7
Als bewust de indruk wordt gewekt dat optie-3-kiezers voorgoed naar een salarisverhoging kunnen fluiten ("De oude arbeidsvoorwaarden zullen niet meer worden onderhouden"), kun je toch wel stellen dat er sprake is van enige druk. Ik heb het zelf in ieder geval ervaren als een bijzonder onsympathieke manier om mensen een keuze te laten maken waar ze eigenlijk niet achter staan.

Inmiddels heb ik begrepen dat het niet meer zo zwart-wit is, en dat optie-3-kiezers best alsnog voor salarisverhoging in aanmerking zouden kunnen komen. Ik vraag me echter af of dat dit jaar al zal zijn. Het zou heel wat scheve gezichten opleveren van mensen die onder de dreiging van een eeuwige salaris-freeze voor optie 1 hebben "gekozen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:16:
[...]

Als bewust de indruk wordt gewekt dat optie-3-kiezers voorgoed naar een salarisverhoging kunnen fluiten ("De oude arbeidsvoorwaarden zullen niet meer worden onderhouden"), kun je toch wel stellen dat er sprake is van enige druk. Ik heb het zelf in ieder geval ervaren als een bijzonder onsympathieke manier om mensen een keuze te laten maken waar ze eigenlijk niet achter staan.
Inderdaad
Lurker1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:16:
[...]

Inmiddels heb ik begrepen dat het niet meer zo zwart-wit is, en dat optie-3-kiezers best alsnog voor salarisverhoging in aanmerking zouden kunnen komen. Ik vraag me echter af of dat dit jaar al zal zijn. Het zou heel wat scheve gezichten opleveren van mensen die onder de dreiging van een eeuwige salaris-freeze voor optie 1 hebben "gekozen".
"best alsnog" "zouden kunnen komen"... ja lekker vaegh :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:59:
Nee hoor, in ruil voor een forse salarisverhoging. Daar zat verder geen druk bij. Het was een kwestie van onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
SithWarrior schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:44:
Laat niet onverlet dat ik trouwens vind dat als consultant van CGI, je dit soort verplichte CGI trainingen gewoon in je eigentijd moet doen.
Mag ik vragen waarom jij er zo tegen aan kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Ik ben blij met die Random functie voor de WK poule :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
SithWarrior schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:44:
Laat niet onverlet dat ik trouwens vind dat als consultant van CGI, je dit soort verplichte CGI trainingen gewoon in je eigentijd moet doen.
snelkeuze0017 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:33:
[...]
Mag ik vragen waarom jij er zo tegen aan kijkt?
Volgens mij kijkt SithWarrior er juist niet zo tegenaan. Hij schrijft: "Laat niet onverlet..."

Ikzelf had er vroeger trouwens geen moeite mee om wat dingen in eigen tijd te doen. Er stond toen waardering vanuit de organisatie tegenover. Dat laatste voel ik tegenwoordig niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
Reneger schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:42:
Ik ben blij met die Random functie voor de WK poule :)
Ja, zeker mijn finale: Honduras vs Honduras :+
Lurker1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:44:
[...]
Volgens mij kijkt SithWarrior er juist niet zo tegenaan. Hij schrijft: "Laat niet onverlet..."

Ikzelf had er vroeger trouwens geen moeite mee om wat dingen in eigen tijd te doen. Er stond toen waardering vanuit de organisatie tegenover. Dat laatste voel ik tegenwoordig niet meer...
Maar het "ik vindt dat..." van SithWarrior spreekt dat weer tegen. Lijkt erop dat hij zich niet gehinderd voelt om te denken dat je dat als consultant in je privé tijd moet doen. Mag, maar daar denk ik nu wat minder enthousiast over. ;)

Maar ik denk ook dat het te maken heeft in hoeverre je uitgerust bent. Dan sta je er wat makkelijker in. Goed dat er nu die rust periodes voor vele aankomen. :)
Heb je ook even tijd om goed na te denken of je dit wilt blijven doen. ;);) :+

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
SPee schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:41:
[...]
Maar ik denk ook dat het te maken heeft in hoeverre je uitgerust bent. Dan sta je er wat makkelijker in. Goed dat er nu die rust periodes voor vele aankomen. :)
Mits je dit tijdig in LPS hebt ingevoerd natuurlijk
Da's zeker waar. Ga ik ook doen op het terras van een pub met uitzicht over zee en een pint ale van de plaatselijke micro brouwerij in m'n handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:49:
[...]
<>
Da's zeker waar. Ga ik ook doen op het terras van een pub met uitzicht over zee en een pint ale van de plaatselijke micro brouwerij in m'n handen.
Hmmm, klinkt goed, doet mij aan een van de betere avonden die ik eens in Vancouver had om na te denken. Geniet ervan alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

SPee schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:41:
[...]

Ja, zeker mijn finale: Honduras vs Honduras :+

[...]

Maar het "ik vindt dat..." van SithWarrior spreekt dat weer tegen. Lijkt erop dat hij zich niet gehinderd voelt om te denken dat je dat als consultant in je privé tijd moet doen. Mag, maar daar denk ik nu wat minder enthousiast over. ;)

Maar ik denk ook dat het te maken heeft in hoeverre je uitgerust bent. Dan sta je er wat makkelijker in. Goed dat er nu die rust periodes voor veleN aankomen. :)
Dat is wel het aparte natuurlijk, want 10 jaar geleden had je die cursus zonder slag of stoot gedaan in je eigen tijd.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

avotar schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:12:
Dat is wel het aparte natuurlijk, want 10 jaar geleden had je die cursus zonder slag of stoot gedaan in je eigen tijd.
10 jaar geleden had niemand er probleem mee gehad als je dit op T zou boeken, ook al zou je dan op 44 uur komen in de week.. stonden er weer 4 CL uren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het komt van twee kanten. De consultant had wel een paar uurtjes over voor de baas, en de baas had geen moeite om deze uren te betalen als CL.

CGI heeft sinds 2008 heel veel aanspraak gemaakt op de loyaliteit van de werknemers. Even geen budget, kun je dit in eigen tijd doen, niet veel loonruimte, broekriem, blijf op je billable plek zitten, geen cursusbudget. Eu nu is dat vat een beetje uitgeput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:32:
Het komt van twee kanten. De consultant had wel een paar uurtjes over voor de baas, en de baas had geen moeite om deze uren te betalen als CL.

CGI heeft sinds 2008 heel veel aanspraak gemaakt op de loyaliteit van de werknemers. Even geen budget, kun je dit in eigen tijd doen, niet veel loonruimte, broekriem, blijf op je billable plek zitten, geen cursusbudget. Eu nu is dat vat een beetje uitgeput.
200% mee eens, en dan ook nog met de nieuwe AV en mobiliteit ingeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
avotar schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:12:
Verplichte cursus in eigen tijd? Never-nooit-niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Leuke FAQ over de olieBU. Members met langlopende contracten worden lid. BU krijgt eigen P&L rekening en dus ook een eigen PPP. Weten we gelijk waarom Ronnie is overgestapt. Jammer voor die optie 3 kiezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Surpherman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:26:
Jammer voor die optie 3 kiezers.
Waarom jammer voor die optie 3 kiezers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surpherman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:26:
Leuke FAQ over de olieBU. Members met langlopende contracten worden lid. BU krijgt eigen P&L rekening en dus ook een eigen PPP. Weten we gelijk waarom Ronnie is overgestapt. Jammer voor die optie 3 kiezers.
Waar is die FAQ te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verschil tussen CGI en mijn aanstaande nieuwe werkgever:
De smartphone, laptop en auto zijn al klaar en worden de dag voor indiensttreding afgeleverd op het huisadres!

Ik krijg al een warm en welkom gevoel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Waar is die FAQ te vinden?
La maar ;-) Heb het al gevonden op de Shell news page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:50:
[...]

La maar ;-) Heb het al gevonden op de Shell news page
en waar staat dat nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
Wijnands schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:05:
[...]

en waar staat dat nou weer?
Onder "Key Clients"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:40:
Wat een verschil tussen CGI en mijn aanstaande nieuwe werkgever:
De smartphone, laptop en auto zijn al klaar en worden de dag voor indiensttreding afgeleverd op het huisadres!

Ik krijg al een warm en welkom gevoel :-)
Dat warm welkom gevoel had ik ook toen ik bij LogicaCMG begon. De eeste dag kwam ik op kantoor. De secretaresse had de laptops voor de joiners geregeld, die lagen klaar. De auto werd in de loop van de ochtend gebracht. Als ik verder van kantoor had gewoond, had ik ook kunnen vragen om hem een dag eerder thuis af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
t_captain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:09:
[...]
Dat warm welkom gevoel had ik ook toen ik bij LogicaCMG begon. De eeste dag kwam ik op kantoor. De secretaresse had de laptops voor de joiners geregeld, die lagen klaar. De auto werd in de loop van de ochtend gebracht. Als ik verder van kantoor had gewoond, had ik ook kunnen vragen om hem een dag eerder thuis af te leveren.
Ja, maar dat gaat nu volgens mij nu helaas niet meer op. Dat was ook al niet meer het geval toen we "echt" Logica zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Krijgen nieuwe joiners geen laptop of leaseauto meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:44:
Krijgen nieuwe joiners geen laptop of leaseauto meer?
Hoe het met auto's zit weet ik niet maar ik heb de laatste maanden best wel met een aantal joiners gesproken en op de dag na het introductie programma hebben ze een laptop of kunnen ze die in de ochtend ophalen. Dat stuk werkt dus best goed.
Van een recente joiner begreep ik dat auto's tegenwoordig voor de eerste werkdagg al thuis worden geleverd.

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 13-06-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
klopt. op de inductiedag voor de joiners van locatie rotterdam (en als het er heel veel zijn, de dag erna) en de rest op base location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:46:
[...]

Hoe het met auto's zit weet ik niet maar ik heb de laatste maanden best wel met een aantal joiners gesproken en op de dag na het introductie programma hebben ze een laptop of kunnen ze die in de ochtend ophalen. Dat stuk werkt dus best goed.
Van een recente joiner begreep ik dat auto's tegenwoordig voor de eerste werkdagg al thuis worden geleverd.
om de auto vrij snel weer af te nemen als de persoon in kwestie niet voldoende km's maakt.....pfff wat een bedrijf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:27:
[...]

om de auto vrij snel weer af te nemen als de persoon in kwestie niet voldoende km's maakt.....pfff wat een bedrijf 8)7
Heb je voorbeelden?

Of pure stemmingsmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divers schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:39:
[...]
Heb je voorbeelden?

Of gewoon weer stemmingmakerij.
Superl.. heeft het schip toch al verlaten? Gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat ingevoerd met het nieuwe mobiliteitsplan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
*nothing to see here people*\

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:41:
[...]

Superl.. heeft het schip toch al verlaten? Gewoon negeren.
ik heb een aanzienlijke tijd gewerkt bij cmg/logicacmg/logica/cgi....dit topic gaat toch over ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]

ik heb een aanzienlijke tijd gewerkt bij cmg/logicacmg/logica/cgi....dit topic gaat toch over ervaring met dit bedrijf?
maar je wilt meepraten over iets waar je niet van weet hoe het nu is ingeregeld. het gaat om ervaring werken BIJ niet gewerkt bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang ben ik niet weg...en ik zou mijn auto kwijt raken na het aflopen van het leasecontract
dus ik heb er ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:48:
Zo lang ben ik niet weg...en ik zou mijn auto kwijt raken na het aflopen van het leasecontract
dus ik heb er ervaring mee
dan nog, gaat het om ervaring met werken bij, en niet over je ervaring toen je er werkte, in mijn ogen. maar als je het bedrijf niet los kan laten mag je best nog even blijven posten hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toch mooi hoe zelfs ex-medewerkers betrokken blijven bij CGI!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Wijnands schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:55:
Toch mooi hoe zelfs ex-medewerkers betrokken blijven bij CGI!

:+
still living the dream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ergens lang hebt gewerkt blijf je nieuwsgierig over het bedrijf. Normaal zou ik genoeg hebben aan de oud-collega's die ik nog spreek. Maar krampachtige manier waarop op dit topic als wat scheef is, recht wordt geluld vind ik erg vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:57:
Als je ergens lang hebt gewerkt blijf je nieuwsgierig over het bedrijf. Normaal zou ik genoeg hebben aan de oud-collega's die ik nog spreek. Maar krampachtige manier waarop op dit topic als wat scheef is, recht wordt geluld vind ik erg vermakelijk
Scheelt dat je vermaakt wordt. Als ik jou was zou ik je tv abonnement opzeggen, geen WK kijken, en hele dag dit topic volgen *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch meer het idee dat hier door de meesten echt wel kritisch wordt gesproken over bepaalde zaken binnen CGI, maar juist een enkeling alles in een absurd negatief daglicht probeert te plaatsen.
Dat je vertrekt is je goed recht, heb ik ook heus overwogen, maar blijven natrappen heeft geen zin en is niet leuk voor degenen die wel een toekomst menen te zien binnen CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms wordt er een iets te rooskleurig beeld van de realiteit geschetst...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Superl brengt het misschien wel wat te populistisch, blijft het feit over dat bij nieuwe medewerkers nog geen ervaring is omtrent reis afstanden. Zij zullen zich wel moeten conformeren aan het nieuwe mobilitietsbeleid. Dat betekend, dat zij geconfronteerd kunnen worden met het weer inleveren van de auto. Zolang dit een standaard of huur ding is, wel kostenloos.
Uiteraard is het aangaan van zo een tijdelijke auto een weloverwogen keuze van de joiners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Maar krampachtige manier waarop op dit topic als wat scheef is, recht wordt geluld vind ik erg vermakelijk
Je hebt gelijk, het lijkt wel linkse politici.
Het recht lullen is een soort van instinct om jezelf te troosten (je foute keuze om te blijven bij CGI goed te praten). Ik heb intussen ook mijn ontslag ingediend na meer dan 3 jaar steeds weer Logica/CGI 'the benefit of the doubt' te geven. Velen hebben al de term zinkend schip laten vallen, ik sluit mij hierbij aan.

(Waar is de smiley met een breed glimlachende zwaai?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bewonder de forummembers die nog hoop hebben. Koester dat zeer. Het is een bijzondere eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ByeByeCGI schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:58:
[...]

Je hebt gelijk, het lijkt wel linkse politici
Dat vind ik wel heel laag! :( Ik scheld jou toch ook niet uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ByeByeCGI schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:58:
Je hebt gelijk, het lijkt wel linkse politici.
Het recht lullen is een soort van instinct om jezelf te troosten (je foute keuze om te blijven bij CGI goed te praten).
Praat voor jezelf. Ik heb de keus gemaakt om bij CGI te blijven omdat ik die keus heb gemaakt. Dat is een bewuste afweging geweest en het is daarom een goede keus.

Dat ik het op dit moment maar niks vind bij CGI geeft alleen maar aan dat ik andere/meer belangen heb dan de naam van de werkgever. Dat jouw leven/identiteit bepaald wordt door je wg kan ik niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Kom jongens niet doen heeft geen zin. Je kiest ik blijf[ (je hoef het niet overal mee eens te zijn) of ik ga (kun je het nog steeds met dingen eens zijn).

Er zijn goede redenen om te blijven en te vertrekken.

Maar ik vindt dat een persoonlijke afweging en daar moet je niet iemand op gaan afrekenen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erinaceus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:26:
Kom jongens niet doen heeft geen zin. Je kiest ik blijf[ (je hoef het niet overal mee eens te zijn) of ik ga (kun je het nog steeds met dingen eens zijn).

Er zijn goede redenen om te blijven en te vertrekken.

Maar ik vindt dat een persoonlijke afweging en daar moet je niet iemand op gaan afrekenen. O-)
mee eens ik ken mensen die omdat ze als kostwinner bang waren hun baan te verliezen voor optie 1 hebben gekozen en daarbij toch wel aardig,hebben moeten inleveren. Hoewel ik vind dat angst een slecht raadgever is, snap ik die angst wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
erinaceus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:26:

True. Maar dan nog, om de mensen die wel blijven meteen te vergelijken met deze figuur?

Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/88/8821724ed5a4a119aef01652e07d505faa2758f2bb3084d50b22db49ce427b0d.jpg

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lekkere mail weer over die bereikbaarheid en dat pedante toontje over terugbellen.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nee, daar hebben ze een punt, je moet bereikbaar zijn in geval calamiteiten of wat dan ook. Het lijkt mij logisch dat als je ergens op de loonlijst staat, dat ze je kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
franssie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:51:
nee, daar hebben ze een punt, je moet bereikbaar zijn in geval calamiteiten of wat dan ook. Het lijkt mij logisch dat als je ergens op de loonlijst staat, dat ze je kunnen bellen?
Hebben jullie tegenwoordig dan een telefoon van de zaak? Zo nee dan hoef je ook niet bereikbaar te zijn. Je kan best alleen een vaste telefoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 00:51 ]

Pagina: 1 ... 157 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.