HC 2.500 = 40.000 * gokje 75 euro = 3000K ik snap wel dat managers daar voorheen zenuwachtig van werden. Maar ja als HC nog kleiner wordt het wel een betere busness case (bedrag wordt lager he)

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Werken die klanten niet volgens het FTE model wat ik hierboven noemde? Tijdschrijven voor overhead gaat dan impliciet proportioneel ten laste van de directe uren. Er is echter niemand verwacht die verwacht dat er extra uren gedraaid worden voor dergelijk geneuzel.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:27:
Alle klanten en 2 leveranciers waar ik de laatste 7 jaar mee te maken heb gehad werkten op dezelfde manier als CGI
Er is een goedkopere oplossing: compenseer de werknemer voor de extra tijd.erinaceus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:34:
HC 2.500 = 40.000 * gokje 75 euro = 3000K ik snap wel dat managers daar voorheen zenuachtig van werden. Maar ja als HC nog kleiner wordt het wel een betere busness case (bedrag wordt lager he)
[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 10-06-2014 22:40 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee op basis van overhead/project basis. En dan krijg je alleen projectcodes en helemaal niks voor administratie.Rukapul schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:37:
[...]
Werken die klanten niet volgens het FTE model wat ik hierboven noemde? Tijdschrijven voor overhead gaat dan impliciet proportioneel ten laste van de directe uren. Er is echter niemand verwacht die verwacht dat er extra uren gedraaid worden voor dergelijk geneuzel.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Klant waar ik zit, krijgen mensen ook gewoon tijd voor dit soort dingen. Laat niet onverlet dat ik trouwens vind dat als consultant van CGI, je dit soort verplichte CGI trainingen gewoon in je eigentijd moet doen.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:
Moet het eerste bedrijf nog tegenkomen wat voor dit soort verplichte geneuzel trainingen wel tijd beschikbaar stelt.
[ Voor 19% gewijzigd door SithWarrior op 10-06-2014 22:51 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
So... please say again?Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:27:
Alle klanten en 2 leveranciers waar ik de laatste 7 jaar mee te maken heb gehad werkten op dezelfde manier als CGI
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 4% gewijzigd door erinaceus op 10-06-2014 23:28 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 23:35 ]
Verwijderd
Hoewel ik niet na 1 april kan praten, was het tot die zo dat er binnen Oracle een hele hoop hele goede programmeurs waren in een deelgebied waar de vraag de laatste anderhalf jaar nauwelijks nog vraag naar is (lees: dat binnen CGI niet meer in het assortiment zit, letterlijk citaat TL) en dus na 20+ jaar ineens een nieuw kunstje moeten gaan leren.Donde schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:55:
[...]
Is er een bom ontploft binnen de ps van Oracle?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
welneeeeeee....als je uitgaat van bestaande produkten die geserviced worden vanuit Oehoeroeboeristan kun heel goed je internationale klanten bedienen vanuit .ca ; T&M voor die klanten is dan een extraatje. In dat licht past ook de Shell BU annex verkoopmaatschappij met een select gezelschap.erinaceus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:49:
Ik zou me daar als management (.ca) ernstig zorgen over maken als ik de berekening maak. Want zelfs al heb je alleen het klanten bestand gekocht dan moet je nog steeds nieuwe mensen vinden om ze te bedienen. Als uitsourcen of offshoren naar India etc. gaat echt niet vliegen.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dat, maar ook Java valt onder die practice. En laat de vraag naar Javanen nou net onverminderd hoog zijn (zelfs tijdens de inkrimpingsrondes werden er nog reizen naar SF verloot onder mensen die goede Javanen aanbrachten). Als je die mensen gaat pesten vinden zo een werkgever waar ze wel gewoon hun auto mogen houden. Daarnaast heb ik genoeg recruiters gehoord (en dan bedoel ik de serieuze, niet die in London of de meisjes van Bonque) die specifiek CGI-ers aan het targetten zijn.avotar schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:07:
[...]
Hoewel ik niet na 1 april kan praten, was het tot die zo dat er binnen Oracle een hele hoop hele goede programmeurs waren in een deelgebied waar de vraag de laatste anderhalf jaar nauwelijks nog vraag naar is (lees: dat binnen CGI niet meer in het assortiment zit, letterlijk citaat TL) en dus na 20+ jaar ineens een nieuw kunstje moeten gaan leren.
Dus die moesten als junior of de SOA hoek in of Tibco, terwijl ze op hun oorspronkelijke vakgebied zwaar senior zijn.
En dat terwijl het in de tijden van de overgang Oracle en Java 2 van de belangrijkste cashcows waren voor Logica.
Echter is er buiten CGI nog aanzienlijk veel vraag naar dit soort experts. Dus als je dan toch je comfortzone moet verlaten..........
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Jup....Janoz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:19:
Daarnaast heb ik genoeg recruiters gehoord (en dan bedoel ik de serieuze, niet die in London of de meisjes van Bonque) die specifiek CGI-ers aan het targetten zijn.
Die training kun je nu dus ook via Skillport doen. Da's nieuw.SithWarrior schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:48:
[...]
De training met de robot voice is volgens mij die niet op skillport staat, maar die via de "oude" CGI portal moet.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Volgens mij krijgen we die allemaal achter ons aan...
JupJanoz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:19:
[...]
Daarnaast heb ik genoeg recruiters gehoord (en dan bedoel ik de serieuze, niet die in London of de meisjes van Bonque) die specifiek CGI-ers aan het targetten zijn.
Hmm de opmerking staat open voor nieuwe uitdagingen doet wonderen. Maar de zonder wordt ik al genoeg gestalked ....Hm, zeker al een maand niemand meer aan de lijn gehad. Mijn linkedin een grote beurt geven staat ook nog op de todo ijst.
Verwijderd
begin ook steeds meer te geloven dat dit klopt... sterkte voor de overblijvers, mischien krijgen ze aan het einde van de rit een golden handshakepeter00 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:37:
[...]
welneeeeeee....als je uitgaat van bestaande produkten die geserviced worden vanuit Oehoeroeboeristan kun heel goed je internationale klanten bedienen vanuit .ca ; T&M voor die klanten is dan een extraatje. In dat licht past ook de Shell BU annex verkoopmaatschappij met een select gezelschap.
Dat verhaal dat dit onze laatste overname zou worden door onze Canadese vrinden klopt als een zwerende vinger. We worden als T&M bedrijf gewoon geliquideerd, net als de Belgen destijds
Ik heb het ook bij mijn TL aangekaart. De beste man gaf aan dat het ook bij de TLs van bovenaf opgedrongen wordt om deze training bij het lagere plebs neer te leggen en eventueel functioneel boos te worden bij weerwoord. En waarom eigenlijk? Zodat ergens in Canada een celletje op een spreadsheetje een iets ander tintje groen krijgt? Mag ik daarvoor zes (door CGI gestelde) uren in mijn vrije tijd opofferen?TwkHns23 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:21:
Ik ben met de TL wezen discuteren over die verplichte training. TL wilde niet echt meewerken want hij kreeg geen mm speling van zijn baas. Had uur geschreven op T, maar timesheet werd afgekeurd. Tsss.
Volgends de volgende links is CGI dus illegaal bezig:
- http://werktijden.blogspo...ng-of-opleidingstijd.html
- http://www.rechtswinkel.n...ngen-het-verplichten.html
- http://www.intermediair.n...A9-je-rechten-en-plichten
Verwijderd
ShellWijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:
Moet het eerste bedrijf nog tegenkomen wat voor dit soort verplichte geneuzel trainingen wel tijd beschikbaar stelt.
[ Voor 27% gewijzigd door timag op 11-06-2014 14:42 . Reden: niet zo goed het topic lezen voor je reageert... ]
In het AV akkoord van vorig jaar zat anders wel een 75% garantie.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
Uitgaande van de KPI dashboards, actuals tegen het budget is er dit jaar GEEN PPP uitkering en GEEN salarisaanpassing te verwachten. Kadootje uit eigen hoed :-)
Verwijderd
0 maal 75% is nog steeds 0.In het AV akkoord van vorig jaar zat anders wel een 75% garantie.
PPP? Ben optie 3-weigeraar...peter00 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:10:
ik zou t toch maar doen, anders hebben ze een stok om te slaan als t gaat over je "arbeidshygiene" bij de PPP toekenning. Een van de vele factoren die je PPP of je salarisisverhoging op nul kunnen zetten.
De vraag is alleen of je t in je eigen tijd moet doen. Vind persoonlijk van niet. Ik zeg : Half dagje schrijven op S van training
Ik heb destijds bij ING, onder werktijd, een online compliance training ingevuld.timag schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
[...]
Shell
*edit* was kennelijk niet de eerste die dat bedacht. Er zijn overigens nog veel meer bedrijven waar dit wel in werktijd gaat (banken en andere financiële instellingen, overheden)
[ Voor 38% gewijzigd door Donde op 11-06-2014 15:23 ]
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Geen salarisverhoging zal de uitstroom alleen maar stimuleren.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
Uitgaande van de KPI dashboards, actuals tegen het budget is er dit jaar GEEN PPP uitkering en GEEN salarisaanpassing te verwachten. Kadootje uit eigen hoed :-)
Het is vrij simpel, het is of verplicht en het is in de baas zijn tijd of het is niet verplicht en je hebt de optie om het te doen. Jij bepaalt wat je in je vrije tijd doet niet je baas, bovendien is het ingekochte budget aan uren op.erinaceus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:31:
[...]
Of cursussen over beveiliging, veiligheid, ethical business etc. genezel zijn is niet aan mij om te bepalen. Bij NORMALE bedrijven doe je dat als WERKNEMER in de baas zijn tijd. HET IS ZIJN BELANG
Dit geldt o.a. voor een grote OLIEBOER maar ook voor diverse overheidsinstellingen
Ik wacht nu al met smart op de emails voor het niet doen van die belachelijke training en de daarbij behorende redenering waarom ik toch echt mijn privétijd moet opofferen voor een stukje nodeloze statistiek.Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:38:
[...]
Het is vrij simpel, het is of verplicht en het is in de baas zijn tijd of het is niet verplicht en je hebt de optie om het te doen. Jij bepaalt wat je in je vrije tijd doet niet je baas, bovendien is het ingekochte budget aan uren op.
Verwijderd
ik heb die weg al meerdere malen bewandeld, het is nutteloos. Je krijgt nutteloze gesprekken over een nutteloze training met een nutteloos persoon. Zoek je heil ergens anders net als ikFluttershy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:56:
[...]
Ik wacht nu al met smart op de emails voor het niet doen van die belachelijke training en de daarbij behorende redenering waarom ik toch echt mijn privétijd moet opofferen voor een stukje nodeloze statistiek.
volg die link van een paar dagen geleden naar de workspace en je weet het. Althans voor NL. Maar dat zou ik hier ff niet in detail delen. Exacte aantallen wie bij welke klant zit hoeft niet publiek IMHO.Surpherman schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:55:
Hoe groot is die globale olieboer BU nu echt? 1500 Members had Ronnie het over. Echter zijn 30 seconde enquete is gericht aan slechts 360 mensen ? Dat is toch wel wat vaag (= synoniem voor globaal ? )
oooooo....maar dan ben je klaar toch?
[ Voor 15% gewijzigd door peter00 op 12-06-2014 06:16 ]
Anderzijds mag je verwachten dat CGI toch in gesprek gaat om samen aan voorwaarden te werken waaronder op enig tijdstip alsnog tot aanvaarding van de AV kan worden overgegaan.
Verwijderd
In gesprek gaan lijkt me idd niet meer dan fair. Alleen staat op voorhand al vast dat de optie 3 mensen echt geen andere AV krijgen voorgeschoteld dan de optie 1 groep.Inabubble schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:13:
[...]
Anderzijds mag je verwachten dat CGI toch in gesprek gaat om samen aan voorwaarden te werken waaronder op enig tijdstip alsnog tot aanvaarding van de AV kan worden overgegaan.
Onder de optie 3 mensen zijn erg veel zeer gemotiveerde medewerkers, die deze keuze zeer bewust hebben genomen, dat is bij rest kennelijk niet zo heel erg het geval gezien de uitstroom...
In gesprek gaan heeft alleen geen nut. Iedereen die optie 3 gekozen heeft, heeft zijn/haar reden daarvoor. Toen kon er al niets aangepast worden, zal dat nu nog steeds zo zijn.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:20:
In gesprek gaan lijkt me idd niet meer dan fair. Alleen staat op voorhand al vast dat de optie 3 mensen echt geen andere AV krijgen voorgeschoteld dan de optie 1 groep.
Het gaat juist om voorwaarden te scheppen waarin juist voor dezelfde AV gekozen kan worden.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:20:
[...]
In gesprek gaan lijkt me idd niet meer dan fair. Alleen staat op voorhand al vast dat de optie 3 mensen echt geen andere AV krijgen voorgeschoteld dan de optie 1 groep.
Juist zo beperk je weet tot een kleine groep binnen de optie 3 personen. Er zijn heel veel meer redenen dan alleen wat salaris/schaal reden.Ik denk dat er genoeg redenen zijn welke binnen de huidige AV pakketten niet direct op te lossen zijn (zonder indivuele afspraken).Inabubble schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:23:
Het gaat juist om voorwaarden te scheppen waarin juist voor dezelfde AV gekozen kan worden.
Juist omdat deze mensen bovenin schalen zitten, kan je denken aan een correctie daar in (andere schaal) op een bepaalde termijn of direct . Een ander schaal hoeft niet te betekenen dat daar direct een enorme salaris aanpassing plaats hoeft te vinden, juist niet voor deze groep. Er zijn nog legio andere mogelijkheden.
Voor CGI is het lonend om iedereen in hetzelfde AV pakket te hebben.
Klopt. Was ook een voorbeeld van een compenserende maatregel.bakkerl schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:31:
[...]
Juist zo beperk je weet tot een kleine groep binnen de optie 3 personen. Er zijn heel veel meer redenen dan alleen wat salaris/schaal reden.Ik denk dat er genoeg redenen zijn welke binnen de huidige AV pakketten niet direct op te lossen zijn (zonder indivuele afspraken).
Verwijderd
Nou, nou wat een druk was dat. Sjongejonge![b][message=42379659,noline]
De mediors en de juniors hebben onder druk de CGI AV aanvaardt. Maar duidelijk met de strategie van [ik ga mijn waarde heroverwegen en solliciteren]
Als bewust de indruk wordt gewekt dat optie-3-kiezers voorgoed naar een salarisverhoging kunnen fluiten ("De oude arbeidsvoorwaarden zullen niet meer worden onderhouden"), kun je toch wel stellen dat er sprake is van enige druk. Ik heb het zelf in ieder geval ervaren als een bijzonder onsympathieke manier om mensen een keuze te laten maken waar ze eigenlijk niet achter staan.Wijnands schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:02:
[...]
Nou, nou wat een druk was dat. Sjongejonge!
Verwijderd
InderdaadLurker1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:16:
[...]
Als bewust de indruk wordt gewekt dat optie-3-kiezers voorgoed naar een salarisverhoging kunnen fluiten ("De oude arbeidsvoorwaarden zullen niet meer worden onderhouden"), kun je toch wel stellen dat er sprake is van enige druk. Ik heb het zelf in ieder geval ervaren als een bijzonder onsympathieke manier om mensen een keuze te laten maken waar ze eigenlijk niet achter staan.
"best alsnog" "zouden kunnen komen"... ja lekker vaegh :-pLurker1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:16:
[...]
Inmiddels heb ik begrepen dat het niet meer zo zwart-wit is, en dat optie-3-kiezers best alsnog voor salarisverhoging in aanmerking zouden kunnen komen. Ik vraag me echter af of dat dit jaar al zal zijn. Het zou heel wat scheve gezichten opleveren van mensen die onder de dreiging van een eeuwige salaris-freeze voor optie 1 hebben "gekozen".
Nee hoor, in ruil voor een forse salarisverhoging. Daar zat verder geen druk bij. Het was een kwestie van onderhandelen.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:59:
De mediors en de juniors hebben onder druk de CGI AV aanvaardt. Maar duidelijk met de strategie van [ik ga mijn waarde heroverwegen en solliciteren]
Mag ik vragen waarom jij er zo tegen aan kijkt?SithWarrior schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:44:
Laat niet onverlet dat ik trouwens vind dat als consultant van CGI, je dit soort verplichte CGI trainingen gewoon in je eigentijd moet doen.
SithWarrior schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:44:
Laat niet onverlet dat ik trouwens vind dat als consultant van CGI, je dit soort verplichte CGI trainingen gewoon in je eigentijd moet doen.
Volgens mij kijkt SithWarrior er juist niet zo tegenaan. Hij schrijft: "Laat niet onverlet..."snelkeuze0017 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:33:
[...]
Mag ik vragen waarom jij er zo tegen aan kijkt?
Ja, zeker mijn finale: Honduras vs HondurasReneger schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:42:
Ik ben blij met die Random functie voor de WK poule
Maar het "ik vindt dat..." van SithWarrior spreekt dat weer tegen. Lijkt erop dat hij zich niet gehinderd voelt om te denken dat je dat als consultant in je privé tijd moet doen. Mag, maar daar denk ik nu wat minder enthousiast over.Lurker1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:44:
[...]
Volgens mij kijkt SithWarrior er juist niet zo tegenaan. Hij schrijft: "Laat niet onverlet..."
Ikzelf had er vroeger trouwens geen moeite mee om wat dingen in eigen tijd te doen. Er stond toen waardering vanuit de organisatie tegenover. Dat laatste voel ik tegenwoordig niet meer...
let the past be the past.
Mits je dit tijdig in LPS hebt ingevoerd natuurlijkSPee schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:41:
[...]
Maar ik denk ook dat het te maken heeft in hoeverre je uitgerust bent. Dan sta je er wat makkelijker in. Goed dat er nu die rust periodes voor vele aankomen.
Da's zeker waar. Ga ik ook doen op het terras van een pub met uitzicht over zee en een pint ale van de plaatselijke micro brouwerij in m'n handen.Heb je ook even tijd om goed na te denken of je dit wilt blijven doen. ;);)
Hmmm, klinkt goed, doet mij aan een van de betere avonden die ik eens in Vancouver had om na te denken. Geniet ervan alvast!Wijnands schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:49:
[...]
<>
Da's zeker waar. Ga ik ook doen op het terras van een pub met uitzicht over zee en een pint ale van de plaatselijke micro brouwerij in m'n handen.
Dat is wel het aparte natuurlijk, want 10 jaar geleden had je die cursus zonder slag of stoot gedaan in je eigen tijd.SPee schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:41:
[...]
Ja, zeker mijn finale: Honduras vs Honduras
[...]
Maar het "ik vindt dat..." van SithWarrior spreekt dat weer tegen. Lijkt erop dat hij zich niet gehinderd voelt om te denken dat je dat als consultant in je privé tijd moet doen. Mag, maar daar denk ik nu wat minder enthousiast over.
Maar ik denk ook dat het te maken heeft in hoeverre je uitgerust bent. Dan sta je er wat makkelijker in. Goed dat er nu die rust periodes voor veleN aankomen.
Heb je ook even tijd om goed na te denken of je dit wilt blijven doen. ;);)
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
10 jaar geleden had niemand er probleem mee gehad als je dit op T zou boeken, ook al zou je dan op 44 uur komen in de week.. stonden er weer 4 CL uren....avotar schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:12:
Dat is wel het aparte natuurlijk, want 10 jaar geleden had je die cursus zonder slag of stoot gedaan in je eigen tijd.
Verwijderd
200% mee eens, en dan ook nog met de nieuwe AV en mobiliteit ingeleverd....t_captain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:32:
Het komt van twee kanten. De consultant had wel een paar uurtjes over voor de baas, en de baas had geen moeite om deze uren te betalen als CL.
CGI heeft sinds 2008 heel veel aanspraak gemaakt op de loyaliteit van de werknemers. Even geen budget, kun je dit in eigen tijd doen, niet veel loonruimte, broekriem, blijf op je billable plek zitten, geen cursusbudget. Eu nu is dat vat een beetje uitgeput.
Verplichte cursus in eigen tijd? Never-nooit-niet!avotar schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:12:
Dat is wel het aparte natuurlijk, want 10 jaar geleden had je die cursus zonder slag of stoot gedaan in je eigen tijd.
Waarom jammer voor die optie 3 kiezers?Surpherman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:26:
Jammer voor die optie 3 kiezers.
Verwijderd
Waar is die FAQ te vinden?Surpherman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:26:
Leuke FAQ over de olieBU. Members met langlopende contracten worden lid. BU krijgt eigen P&L rekening en dus ook een eigen PPP. Weten we gelijk waarom Ronnie is overgestapt. Jammer voor die optie 3 kiezers.
Verwijderd
en waar staat dat nou weer?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:50:
[...]
La maar ;-) Heb het al gevonden op de Shell news page
Dat warm welkom gevoel had ik ook toen ik bij LogicaCMG begon. De eeste dag kwam ik op kantoor. De secretaresse had de laptops voor de joiners geregeld, die lagen klaar. De auto werd in de loop van de ochtend gebracht. Als ik verder van kantoor had gewoond, had ik ook kunnen vragen om hem een dag eerder thuis af te leveren.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:40:
Wat een verschil tussen CGI en mijn aanstaande nieuwe werkgever:
De smartphone, laptop en auto zijn al klaar en worden de dag voor indiensttreding afgeleverd op het huisadres!
Ik krijg al een warm en welkom gevoel :-)
Ja, maar dat gaat nu volgens mij nu helaas niet meer op. Dat was ook al niet meer het geval toen we "echt" Logica zijn geworden.t_captain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:09:
[...]
Dat warm welkom gevoel had ik ook toen ik bij LogicaCMG begon. De eeste dag kwam ik op kantoor. De secretaresse had de laptops voor de joiners geregeld, die lagen klaar. De auto werd in de loop van de ochtend gebracht. Als ik verder van kantoor had gewoond, had ik ook kunnen vragen om hem een dag eerder thuis af te leveren.
Hoe het met auto's zit weet ik niet maar ik heb de laatste maanden best wel met een aantal joiners gesproken en op de dag na het introductie programma hebben ze een laptop of kunnen ze die in de ochtend ophalen. Dat stuk werkt dus best goed.t_captain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:44:
Krijgen nieuwe joiners geen laptop of leaseauto meer?
[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 13-06-2014 12:55 ]
Verwijderd
om de auto vrij snel weer af te nemen als de persoon in kwestie niet voldoende km's maakt.....pfff wat een bedrijfWijnands schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:46:
[...]
Hoe het met auto's zit weet ik niet maar ik heb de laatste maanden best wel met een aantal joiners gesproken en op de dag na het introductie programma hebben ze een laptop of kunnen ze die in de ochtend ophalen. Dat stuk werkt dus best goed.
Van een recente joiner begreep ik dat auto's tegenwoordig voor de eerste werkdagg al thuis worden geleverd.
Heb je voorbeelden?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:27:
[...]
om de auto vrij snel weer af te nemen als de persoon in kwestie niet voldoende km's maakt.....pfff wat een bedrijf
Verwijderd
Superl.. heeft het schip toch al verlaten? Gewoon negeren.Divers schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:39:
[...]
Heb je voorbeelden?
Of gewoon weer stemmingmakerij.
Verwijderd
ik heb een aanzienlijke tijd gewerkt bij cmg/logicacmg/logica/cgi....dit topic gaat toch over ervaring met dit bedrijf?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:41:
[...]
Superl.. heeft het schip toch al verlaten? Gewoon negeren.
maar je wilt meepraten over iets waar je niet van weet hoe het nu is ingeregeld. het gaat om ervaring werken BIJ niet gewerkt bij..Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
[...]
ik heb een aanzienlijke tijd gewerkt bij cmg/logicacmg/logica/cgi....dit topic gaat toch over ervaring met dit bedrijf?
Verwijderd
dan nog, gaat het om ervaring met werken bij, en niet over je ervaring toen je er werkte, in mijn ogen. maar als je het bedrijf niet los kan laten mag je best nog even blijven posten hoorVerwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:48:
Zo lang ben ik niet weg...en ik zou mijn auto kwijt raken na het aflopen van het leasecontract
dus ik heb er ervaring mee
still living the dream!Wijnands schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:55:
Toch mooi hoe zelfs ex-medewerkers betrokken blijven bij CGI!
Verwijderd
Scheelt dat je vermaakt wordt. Als ik jou was zou ik je tv abonnement opzeggen, geen WK kijken, en hele dag dit topic volgenVerwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:57:
Als je ergens lang hebt gewerkt blijf je nieuwsgierig over het bedrijf. Normaal zou ik genoeg hebben aan de oud-collega's die ik nog spreek. Maar krampachtige manier waarop op dit topic als wat scheef is, recht wordt geluld vind ik erg vermakelijk
Verwijderd
Ik heb toch meer het idee dat hier door de meesten echt wel kritisch wordt gesproken over bepaalde zaken binnen CGI, maar juist een enkeling alles in een absurd negatief daglicht probeert te plaatsen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:57:
Als je ergens lang hebt gewerkt blijf je nieuwsgierig over het bedrijf. Normaal zou ik genoeg hebben aan de oud-collega's die ik nog spreek. Maar krampachtige manier waarop op dit topic als wat scheef is, recht wordt geluld vind ik erg vermakelijk
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 14:24 ]
Je hebt gelijk, het lijkt wel linkse politici.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:57:
Maar krampachtige manier waarop op dit topic als wat scheef is, recht wordt geluld vind ik erg vermakelijk
Verwijderd
Dat vind ik wel heel laag!ByeByeCGI schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:58:
[...]
Je hebt gelijk, het lijkt wel linkse politici
Praat voor jezelf. Ik heb de keus gemaakt om bij CGI te blijven omdat ik die keus heb gemaakt. Dat is een bewuste afweging geweest en het is daarom een goede keus.ByeByeCGI schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:58:
Je hebt gelijk, het lijkt wel linkse politici.
Het recht lullen is een soort van instinct om jezelf te troosten (je foute keuze om te blijven bij CGI goed te praten).
Verwijderd
mee eens ik ken mensen die omdat ze als kostwinner bang waren hun baan te verliezen voor optie 1 hebben gekozen en daarbij toch wel aardig,hebben moeten inleveren. Hoewel ik vind dat angst een slecht raadgever is, snap ik die angst wel....erinaceus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:26:
Kom jongens niet doen heeft geen zin. Je kiest ik blijf[ (je hoef het niet overal mee eens te zijn) of ik ga (kun je het nog steeds met dingen eens zijn).
Er zijn goede redenen om te blijven en te vertrekken.
Maar ik vindt dat een persoonlijke afweging en daar moet je niet iemand op gaan afrekenen.
True. Maar dan nog, om de mensen die wel blijven meteen te vergelijken met deze figuur?erinaceus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:26:
Maar ik vindt dat een persoonlijke afweging en daar moet je niet iemand op gaan afrekenen.
Hebben jullie tegenwoordig dan een telefoon van de zaak? Zo nee dan hoef je ook niet bereikbaar te zijn. Je kan best alleen een vaste telefoon hebben.franssie schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:51:
nee, daar hebben ze een punt, je moet bereikbaar zijn in geval calamiteiten of wat dan ook. Het lijkt mij logisch dat als je ergens op de loonlijst staat, dat ze je kunnen bellen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq