+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Strategisch inzicht doe ik niet aan. Botte bijl, en anders vraag ik jou wel
Maar ervaring van het ombuigen is iets wat ik al meer dan een jaar mis, ben dus blij dat Ron weg is - zou goed zijn voor CGI er een ervaren Canadees van CGI neer te zetten, i.i.g. niemand uit de NL organisatie, dat heeft al zeven jaar niet gewerkt (sorry NL top management - soms zijn ervaringen uit het verleden wel ...).
[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 03-06-2014 22:26 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik pleit wel voor iemand van CGI-NL, als het maar geen horizontale instromer is. Ik wil iemand aan de top die met z'n poten in de klei heeft gestaan, die weet hoe het echt werkt, niet een die de werkvloer alleen kent als getallen op z'n spreadsheet. Zo een waar je je drie keer aan mag voorstellen en je dan nog niet kent. Gewoon omdat t m eigenlijk geen bal interesseert.franssie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:22:
Wel leuk stukje inderdaad, al zou ik niemand adviseren een echt stop in de afvoer te plaatsen, uiteindelijk baadt u dan in afvoerwater, warm of niet![]()
Maar ervaring van het ombuigen is iets wat ik al meer dan een jaar mis, ben dus blij dat Ron weg is - zou goed zijn voor CGI er een ervaren Canadees van CGI neer te zetten, i.i.g. niemand uit de NL organisatie, dat heeft al zeven jaar niet gewerkt (sorry NL top management - soms zijn ervaringen uit het verleden wel ...).
het wordt tijd voor
awk '/manager/' member.txt | /dev/null
init -1
want tegenwoordig is t toch een beetje
ps -ef | grep "peter00" | renice -10
[ Voor 7% gewijzigd door peter00 op 04-06-2014 08:45 ]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Anyway... iemand nog een 130 watt dell adapter over?

sudo add-apt-repository "externe leverancier"
sudo apt-get install nieuwe_voeding
Ik ben netjes opgevoed!
En dan ondanks je nette opvoeding, toch nog bij die schurken van CGI beland
http://www.nrcq.nl/2014/0...projecten-van-de-overheid
[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 05-06-2014 14:44 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zelfs Frank Rijkaard heeft slechte ervaring met opper ICT schurk Cap: http://www.consultancy.nl...laim-van-kenneth-berkleefSithWarrior schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:41:
[...]
En dan ondanks je nette opvoeding, toch nog bij die schurken van CGI beland
http://www.nrcq.nl/2014/0...projecten-van-de-overheid
Verstandig. Heb een voorbeeld bij iemand bij de klant die het altijd maar lastig vond als ze geen root was en toen iets weggooide. Helaas in de root en als klap op de vuurpijl werden er geen backups gemaakt....
rm . * uitgevoerd als root ? Heb ik ook ooit wel eens gedaan. spatie teveel.....ed73 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:58:
[...]
Verstandig. Heb een voorbeeld bij iemand bij de klant die het altijd maar lastig vond als ze geen root was en toen iets weggooide. Helaas in de root en als klap op de vuurpijl werden er geen backups gemaakt....
Overigens ooit wel de rm -Rf / getest in een VM. Wel grappig, systeem begint op een gegeven moment echt zwaar te stuiteren...
herkenbaarpeter00 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 06:28:
[...]
rm . * uitgevoerd als root ? Heb ik ook ooit wel eens gedaan. spatie teveel.....

Gisteren nog de verkeerde redirect gebruikt: myscript.pl < test.txt i.p.v. myscript.pl > test.txt

Verwijderd
Que? 3,6ghz? Damn... Ik kom niet boven de 2,4ghz uit, zonder turboturbo!Wijnands schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:43:
Zo, net m'n PA-4E adapter binnen gekregen. 3695mhz op 4 cores met hyperthreading!
Om dat om te buigen, zal er serieus iets moeten veranderen. Er worden nog niet echt stappen gezet in de goede richting. Dus gaan veel oudgedienden weg en daarmee ook veel ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:00:
ik heb begin deze week weer iets over de verloopcijfers gehoord, krimpen gaat door heb ik begrepen
Op dit moment is T&M markt niet dusdanig dat je even een junior op een senior plek wegzet.
Conclusie: de krimp zet voorlopig nog wel door.
Overigens kan het bankzitten heel erg verminderd worden, zodra de bedingingen en lease boetes afgeschaft worden. Dan krimpt de organisatie vanzelf naar een T&M bedrijf met 100% inzet...
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Ah, ff nagelopen:Reneger schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:27:
[...]
Que? 3,6ghz? Damn... Ik kom niet boven de 2,4ghz uit, zonder turboturbo!
Kloksnelheid 2.7 GHz
Maximale turbosnelheid 3.7 GHz
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door JohnnyBravo op 06-06-2014 15:37 ]
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Dank!JohnnyBravo schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:34:
Excuses, de workspace heet: "Rapportages beschikbaarheid en aanvragen" en dan NL - Application Services > Matching & Resourcing > Rapportages beschikbaarheid en aanvragen > Overzicht Weekrapporten > 2014
Ik blader even terug naar wat oude correspondentie en zie een accelleratie van het verloop. Begin dit jaar heb ik een inschatting gemaakt dat CGI de uitstroom zou kunnen omzetten in een zeer lichte groei van het aantal consultants (met het voortzetten van de wervingsactiviteiten en met het wegebben van de "optie 4 leegloop" n.a.v. de nieuwe AV van vorig jaar). Mijn progmose was dat een headcount van 2800 consultants per eind 2014 mogelijk zou zijn. Nu lijkt dat getal ver buiten bereik.JohnnyBravo schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:58:
Aantal mee-makers is inmiddels ook gezakt [...]
Nou is dit misschien het soort humor wat hun klanten aanspreekt maar toch, zo erg is het bij ons nog niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 08-06-2014 06:42 ]

edit:// verschil is denk ik wel dat de ÇGI-opdrachtgevers meer binding hebben met de 'bezorgers' dan de gemiddelde klant van een pizza tent maar voor de rest vind ik je vergelijking best treffend, we verkopen producten, en niets meer
[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 07-06-2014 20:40 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
btw: zijn er nog meer collega's aan t werk vandaag..?
[ Voor 17% gewijzigd door peter00 op 09-06-2014 10:12 ]
Niet vandaag, maar wel gisteren een paar uur gewerkt.peter00 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:04:
btw: zijn er nog meer collega's aan t werk vandaag..?
Vraag: uit hoeveel collega's bestaat nu het team wat onder de TL valt? TL had ooit eens 11 collega's en daar zijn er nu 5 van overgebleven.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Dat is de eerste keer dat ik jou dat hoor zeggen (zie schrijven), en dat baart mij ook zorgenWijnands schreef op maandag 09 juni 2014 @ 07:45:
Resoneren of niet, ik herken dat wel en ik maak me zorgen
Mij ook niet. Wat er afgelopen jaar is gebeurd heeft heel veel kapot gemaakt bij veel collega's.peter00 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:04:
Mijn CGI-belevingswereld houdt op bij de klus/klant waar ik al een tijd zit. Maar wat ik om me heen zie en hoor bevalt me voor geen meter.
Dat ik het herken wil niet meteen zeggen dat ik het deel.Perenor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:09:
[...]
Dat is de eerste keer dat ik jou dat hoor zeggen (zie schrijven), en dat baart mij ook zorgen
ik maak me wel zorgen. Teruggang in aantallen is een ding maar sowiso is het 1 voor twaalf om de club weer op de rit te krijgen. We hebben een leider nodig die dat erkent en gaat doen
Dat is wel de essentie maar ik vraag me helaas echt af of dit wel het plan van CGI is. Er is zoveel kapot gemaakt dat ik denk dat het eigenlijk al iets na twaalven is, de enige demping is dat zolang mensen niet op de bank zitten het nog niet zoveel pijn doet (bij mij i.i.g) maar als idle schijnt het nogal chaos te zijn en dat wil ik niet meemaken (pun intended).Wijnands schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:50:
[...]
<>We hebben een leider nodig die dat erkent en gaat doen
Ik vermoed dat de maatregelen die in de tijd van Kieboom genomen zijn nog steeds hard doorwerken in deze tijid. De vernieling is mijns inziens toen al ingezet, maar werd gemaskeerd door de enorm slechte economie waarbij je als werknemer maar slikte, want alles beter dan zonder werk zitten.
Op het moment dat het niet slechter leek te kunnen, kwamen de Canadese bevrijders.
En nu dat allemaal ook wel weer meevalt, begint de exodus.
Want waarom zou je nog pikken dat je er in al die jaren niet of nauwelijks op vooruit gaat?
Want waarom zou je nog pikken dat er zoveel leuk werk gedaan wordt, maar dat jij er niet voor in aanmerking komt?
Want waarom zou je nog pikken dat je nu wordt afgerekend voor het feit dat je jaren geen trainingen hebt kunnen volgen?
Het gras is elders groener, hoewel ik van harte hoop voor jullie allemaal dat het gaat bijtrekken. Als het verloop zo hard gaat, dan zal de hele verhouding billable/unbillable ook weer moeten worden rechtgetrokken binnenkort.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
De nieuwe leider moet een ruim mandaat krijgen van Canada (wat ik betwijfel!)
Dat deze nieuwe leider open en eerlijk moet zijn is heel belangrijk.
Ik zal het niet meemaken, want ik ben al het schip aan het verlaten. Maar gedachten blijven voor collega's die achter blijven ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 07:13 ]
Dat scheelt helemaal niets (meer). Dat weten we inmiddels allemaal wel. De mededeling komt wel, maar pas als deze Titanic verticaal in het water staat.Tegen die tijd is de kapitein al met de bedrijfsheli vertrokken voor "een nieuwe uitdaging" en zijn de spreadsheetsprinkhanen neergedaald op een een groener veldje.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 07:05:
Ik denk dat het een hele hoop scheelt als een nieuwe leider erkent dat er dit soort zaken spelen en openlijk toegeeft dat de ruimte om daar iets aan te doen tamelijk beperkt is.
We zijn toch niet achterlijk? we zien allemaal wat er aan het gebeuren is. We zitten met z'n allen in een flat spin na een flame-out, en de aarde komt rap dichterbij. Mijn persoonlijke schietstoel staat op scherp.
Ik denk dat een aanzienlijk deel van de onvrede met loon en arbeidsvoorwaarden te maken heeft. Er is jarenlang geen geld geweest om het probleem bij de wortel aan te pakken (en eigenlijk nog steeds niet), en imho heeft het bedrijf met deze situatie compleet verkeerd omgegaan.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 07:05:
Ik denk dat het een hele hoop scheelt als een nieuwe leider erkent dat er dit soort zaken spelen en openlijk toegeeft dat de ruimte om daar iets aan te doen tamelijk beperkt is.
* Bagetaliseren: bij employee surveys werd niet heel veel ruimte gegeven aan het onderwerp "arbeidsvoorwaarden" (slechts enkele vragen in een flinke lijst) en werd niet veel mogelijkheid geboden om dit onderwerp hoger op de agenda te zetten. Deze opzet gaf NLMT de mogelijkheid om bij de terugkoppeling van de resultaten een evenredig klein plaatstje voor de AV in te ruimen.
* Valse verwachtingen scheppen: na de overname van CGI werd een hoop optimisme gewekt. Er zou een nieuwe wind gaan waaien, de organisatie zou meer succes gaan boeken, er zou weer ruimte komen voor loonsverhogingen en bovendien zouden de werknemers gaan meedelen in de winst. Bij nadere uitwerking bleek het niet meer dan een herverdeling van de bestaande ellende. In de meeste gevallen kon de consultant zijn eigen loonsverhoging kopen door leasebudget en vrije dagen in te leveren.
* Personeel in groepen verdelen en groepen verschillend behandelen.
Nieuwe AV waren op inhoud niet genoeg om meteen een overtuigende meerderheid van de werknemers over de streep te trekken. CGI heeft toen imho grenzen overschreden door de mensen onder de oude AV apart te zetten en uit te sluiten van toekomstige loonsverhogingen. De boodschap is duidelijk, "als je weigert heb je geen toekomst". Waarmee de nieuwe AV een dwingend karakter kregen i.p.v. een vrijwillig karakter.
Ik denk dat CGI zich wel kan hetstellen, maar wel met een nieuwe groep werknemers. De zittende generatie heeft wellicht iets teveel cynisme opgebouwd door jarenlang van bovenstaande zaken. En om die nieuwe groep werknemers binnen te halen zal er wat meer boter bij de vis moeten, recruitment lijkt de uitsrtoom op dit moment niet zo goed bij te houden (netto uitstroom van plusminus 1.8% per maand).
Een bekende taktiek die ook door het landsbestuur wordt toegepast: door herverdelen van middelen en het in de schijnwerper plaatsen van de 20% voordelen, kun je 80% achteruitgang erdoor drukken. We zitten echter niet allemaal in hetzelfde schuitje. De bovenlaag voelt alleen werkdruk, geen salarisdruk. Wij hebben beide. De ene in de vorm van "verhoogde productiviteit", de andere in het gebrek aan perspectief, zowel in salaris als carriere.
Verwijderd
Die BU is van horen zeggen administratief. Je behoort tot de halfgoden als je daar bij wordt ingedeeld. Werkvolk blijft bij de eigen BU en wordt "uitgeleend".Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:08:
Het Shell account is veilig gesteld voor CGI door de nieuwe BU met Ron aan het hoofd.
Verwijderd
Strategisch slimme move van R de M om de BU leader van het Shell Account te worden.
kekie_at_CMG heeft gelijk. Ben zeer benieuwd hoe BU NL presteert wanneer Shell daar geen onderdeel meer van is.
inderdaad. roep ik al sinds de overnameVerwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:51:
CGI heeft het klantenportfolio van Logica gekocht, niet haar medewerkers,
Stoelendans. Voor een marktconforme beloning.Strategisch slimme move van R de M om de BU leader van het Shell Account te worden.
ik kan het antwoord wel raden. Vandaar dat er ook maar een deel van de leden in die BU komt. Heb geen idee of winst/verlies nou wordt toegekend aan die BU of aan de BU van de ingezette collega. Oktober horen we meer.kekie_at_CMG heeft gelijk. Ben zeer benieuwd hoe BU NL presteert wanneer Shell daar geen onderdeel meer van is.
Verwijderd
ik schat rond 2100 HC, eind 2014
succes voor de overblijvers,
ik verwacht nog een ronde om de overhead te verminderen
Daar ben ik onderhand ook wel bang voor ja.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:08:
succes voor de overblijvers,
ik verwacht nog een ronde om de overhead te verminderen
Verwijderd
En wie zijn daar weer de dupe van? Secretariaat en de managers die het voetvolk echt ondersteunen, en daarmee uiteindelijk de billables die meer taken zelf mogen uitvoeren....
De veroorzakers niet, die halen nog wel een aantal vriendjes binnen om richting te geven aan een nieuw ingeslagen weg.
Ik was enigszins bijgedraaid, maar begin langzaamaan het vertrouwen weer kwijt te raken.
Nou... na de overname is er wel degelijk hard gesneden in een aantal staf afdelingen ook hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:14:
[...]
En wie zijn daar weer de dupe van? Secretariaat en de managers die het voetvolk echt ondersteunen, en daarmee uiteindelijk de billables die meer taken zelf mogen uitvoeren....
Verwijderd
Dat zeg ik, staf.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:20:
[...]
Nou... na de overname is er wel degelijk hard gesneden in een aantal staf afdelingen ook hoor.
Als je bijna 1/3 van je medewerkers 'kwijtraakt' zou je toch mogen verwachten dat je dat ook met minder bobo's aankan, maar dat heb ik niet zien gebeuren (geen cijfers, maar mijn gevoel zegt dat het juist is toegenomen).
/ Utopia petje op:
Als fictief voorbeeld: CxO jantje, of VP pietje verdient nu 150k vast en 50k variabel. Dat moet veranderen naar 100k vast en 100k variabel. Het variabele element zou bijvoorbeeld 50/50 kunnen worden uitgekeerd in salaris & aandelen.
Die 100k variabel zou dan opgebouwd kunnen worden uit bijvoorbeeld:
headcount, klanttevredenheid, medewerkertevredenheid, zelf regelen van deals op CxO niveau, bijdragen aan lange termijn succes etc, absolute en relatieve bijdrage aan winst en misschien nog wel meer het vullen van de pijplijn met toekomstige opdrachten.
Op die manier wordt de bijdrage aan toekomstig succes en bestaan van de organisatie als beloningsvorm aan de hogere echelons gegeven.
Daarnaast moet er ook gewoon boerenverstand worden gebruikt. Salaris moet in verhouding staan tot de winst, de markt en de rest van de medewerkerspopulatie. 10% minder mensen betekent 10% minder variabel salaris in mijn bescheiden mening. 10% minder winst betekent ook 10% minder salaris. Met grotere verantwoordelijkheid kan dus ook meer variabel salaris volgen. Dus 20% meer pijplijn, mag best 20% meer salaris betekenen.
/Utopia petje af
Verwijderd
Wel handig om beter inzicht in de organisatie te krijgen. Hoe werkt management iedere dag aan de hand van de bekende excel sheets!
Verwijderd
Verwijderd
Allicht kan het zijn dat er een groundhog day effect is... [reset counter] // [jij bent de eerste] // [reset counter] // [jij bent de eerste] // enz.... enz......
Noemde hij er een termijn bij? Misschien bedoelde hij de eerste van deze dag, week, maand, etcVerwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:21:
OK... bijzonder vindt ik wel, dat toen ik mijn PM sprak en hem vertelde van mijn vertrek beweerde deze dat ik ' de eerste was in zijn team die vertrekt' .... Nu ik de [attrition per practice] bekijk herken (lees) ik daarin collegas van mijn eigen practice/team die al eerder zijn vertrokken.
Allicht kan het zijn dat er een groundhog day effect is... [reset counter] // [jij bent de eerste] // [reset counter] // [jij bent de eerste] // enz.... enz......
Verwijderd
> het valt wel mee
> niet anders dan normaal
> hoger dan normaal
Natuurlijk snap ik dat je een momentopname krijgt en dat je geen paniek wilt stimuleren, maar doe het dan wel eenduidig.
Check ook even training MF en CPMF!Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:36:
Zit net eens te kijken op intranet: Home > NL Operations > NL Reporting. Te bereiken via My Site > Tools > Financial Status Reporting en dan de tab NL Operations kiezen. Heavy %&(^ zeg ... een boel rode stoplichten in die KPI rapporten!
Wel handig om beter inzicht in de organisatie te krijgen. Hoe werkt management iedere dag aan de hand van de bekende excel sheets!
Daarnaast ook even buurten bij de NL HR dashboard voor de joiners en leavers cijfers!
Is er een bom ontploft binnen de ps van Oracle?
[ Voor 11% gewijzigd door Donde op 10-06-2014 17:25 ]
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Je hebt het geluid toch niet nodig... Sterker nog, je hebt de hele training niet nodig. De vragen zijn altijd gelijk en de antwoorden eenvoudig.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:40:
Welk niet zo aardig persoon vond het een goed idee om die verplichte training te voorzien van audio door goedkope TTS software?!
[cheat on]
Hou je antwoorden bij in een documentje
[double cheat on]
Vraag om de antwoorden
[\\]
Je kunt de hele training overslaan door linksboven de inhoudsopgave op te vragen. Dan inderdaad kladje erbij en je hebt na 1 rondje alle juiste antwoorden (als ze direct gegeven worden, anders ben je 3 rondjes bezig is mijn ervaringWijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:40:
Welk niet zo aardig persoon vond het een goed idee om die verplichte training te voorzien van audio door goedkope TTS software?!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
De training met de robot voice is volgens mij die niet op skillport staat, maar die via de "oude" CGI portal moet.elsinga schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:34:
[...]
Je kunt de hele training overslaan door linksboven de inhoudsopgave op te vragen. Dan inderdaad kladje erbij en je hebt na 1 rondje alle juiste antwoorden (als ze direct gegeven worden, anders ben je 3 rondjes bezig is mijn ervaring). Je kunt dus in een uurtje al die onnodige trainingen doen. En inmiddels de eerste ook via Skillport, geen VPN op kantoorbezoekje nodig.
Ik neus altijd even in het materiaal rond voordat ik de test doe. En nee dat geluid heb ik niet nodig maar.. er is nog zoiets als usability.. of zelfs smaak...Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:16:
[...]
Je hebt het geluid toch niet nodig... Sterker nog, je hebt de hele training niet nodig. De vragen zijn altijd gelijk en de antwoorden eenvoudig.

Volgends de volgende links is CGI dus illegaal bezig:
- http://werktijden.blogspo...ng-of-opleidingstijd.html
- http://www.rechtswinkel.n...ngen-het-verplichten.html
- http://www.intermediair.n...A9-je-rechten-en-plichten
[ Voor 60% gewijzigd door TwkHns23 op 10-06-2014 21:35 ]
Verwijderd
De BU en/of TL heeft een probleem, want CGI Canada geeft dan een boete.
Jij hebt je uren geregistreerd, je werk uitgevoerd bij de klant. Zolang de BU/TL de timesheet niet goedkeurt is facturatie naar klant niet mogelijk. Dat zal CGI ook raken.
Uiteindelijk zal de timesheet goedgekeurd worden, want de billing prevaleert.
Ik heb ook een discussie gehad met mijn TL over job control meetings. Ik schreef ze op Administratie. Uiteindelijk begreep hij dat de klant hier niet mee moet worden geconfronteerd. Er wordt namelijk geen arbeid verricht voor de klant. En nee, ik werkte dan geen 41 uur. De klant krijgt 39 uur gefactureerd, CGI 1 uur. Dit is ook een signaal terug naar management dat dit soort overlegjes een billing gevolg hebben.
Als CGI eerlijk en ethisch business bedrijft zal bovenstaand prevaleren.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 21:58 ]
Mijn partner (consultant) kan gewoon niet-declarabel boeken voor administratieve zaken, cursussen, etc. Sterker nog, de doelstellingen zijn gebaseerd op 80% declarabel ipv 100% zoals bij CGI lijkt te zijn.Wijnands schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:15:
Moet het eerste bedrijf nog tegenkomen wat voor dit soort verplichte neuzel trainingen wel tijd beschikbaar stelt.
En bij mijn werkgever (geen consultancy) zijn er mensen die op FTE basis werken en mensen die op uur-/projectbasis werken. Bij de eerste zit de 'overhead' in het totaal, bij de tweede wordt het apart geboekt. Voor beide groepen geldt een verschillende hoeveelheid en uurtarief voor directe uren.
Dat mensen in bovenstaande situaties toch regelmatig (veel) meer uren werken komt door drive, niet door regeltjes, targets of dreigementen.
M.i. hebben jullie (en andere werknemers in de detacheringssector) zich het afgelopen decennium laten behandelen als een kikkel in kokend water: langzaam aan structurele verslechteringen laten wennen tot het normaal lijkt.
En het is ook gewoon stom: het bedrijf heeft intern zo geen enkel tegenwicht voor stupide maatregelen en uitdijende overhead.
Verwijderd
Of cursussen over beveiliging, veiligheid, ethical business etc. genezel zijn is niet aan mij om te bepalen. Bij NORMALE bedrijven doe je dat als WERKNEMER in de baas zijn tijd. HET IS ZIJN BELANGMoet het eerste bedrijf nog tegenkomen wat voor dit soort verplichte geneuzel trainingen wel tijd beschikbaar stelt.
Dit geldt o.a. voor een grote OLIEBOER maar ook voor diverse overheidsinstellingen
Verwijderd
Dit topic is gesloten.