Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 21:17
Hier in Rotterdam ook niet... Dat is voor het eerst dat ik hoor dat het voor eigen rekening is.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 21:27
Zal wel een cynisch geintje zijn

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
??? Heb ik een jubelend bericht van NL Communicatie gemist ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:15:
[...]

??? Heb ik een jubelend bericht van NL Communicatie gemist ???
nee hoor. niks gemist. Is ook niet bepaald iets om over te jubelen. :N

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Ik denk dat die grens al gepasseerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Nog niet. net nog een query gedraaid. Volgende maand zitten we dr onder als deze lijn doorzet. Ik zei toch al: we gaan CGI Belgie achterna. CGI heeft klantjes gekocht. De rest (wij dus) is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik was even benieuwd dus ik denk ik kijk het even na. Maar LogicaCGI heeft wel een ontwikkeling doorgemaakt inderdaad.

Februari 20096000Link ontslagronde
Mei 20124400Link overname door CGI
Juni 20143000Zie hierboven

Ik moet trouwens echt stoppen met dit forum lezen nu ik niet meer bij CGI werk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:18:
Volgende maand zitten we dr onder als deze lijn doorzet. Ik zei toch al: we gaan CGI Belgie achterna.
Oeps!
Eerlijk gezegd dacht ik dat we al lang en breed onder de 3000 zaten, en dat jouw bericht sloeg op het feit dat CGI eindelijk weer de weg omhoog had gevonden. Maar blijkbaar niet, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kunnen we over treuren maar ik vind het interessanter wat we eraan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Ook weg gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nah, te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Wel makkelijker dan blijven afwachten dat er een wonder gebeurt ...
Ik zie nog steeds te weinig van de mooie IP die CGI heeft, er wordt te weinig in NL geïnvesteerd in deze. Begint inderdaad steeds meer op het BE scenario te lijken. Ik zit nu nog even bij de klant af te wachten, maar zodra ik Idle denk te gaan komen ben ik ook weg: Ik zie geen sales, hoor geen sales, op wat ik aan acties zie gebeurt er gewoon nada riente niks, en dat is jammer maar dat is dan maar zo.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:18:
Nog niet. net nog een query gedraaid. Volgende maand zitten we dr onder als deze lijn doorzet. Ik zei toch al: we gaan CGI Belgie achterna. CGI heeft klantjes gekocht. De rest (wij dus) is bijzaak.
Ik weet niet welke query je hebt gedraaid maar we zitten al echt onder de 3000. De 2800 is dichterbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Half april jl. was het ~2.700.

[ Voor 8% gewijzigd door ESPACE op 09-05-2014 23:11 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 10:25
NIMIC schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:16:

Ik moet trouwens echt stoppen met dit forum lezen nu ik niet meer bij CGI werk trouwens.
Ik ben recent in dienst bij CGI, maar ik moet ook echt stoppen met dit forum lezen. Al die negativiteit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:14
Ach... veel dezelfde klagers die blijkbaar alleen bij CGI blijven omdat hun klant zo leuk is...

Als die klant echt zo belangrijk voor je is, waarom probeer je daar dan niet te gaan werken denk ik dan....

Ben je blij met je nieuwe baan? Mooi, houden zo. Er is een tekort aan it-ers, dus het kan alleen maar beter worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

rescue schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:08:
<> waarom probeer je daar dan niet te gaan werken denk ik dan....<>
Werk je bij CGI en heb je dit topic gelezen?
Ik ken minimaal drie nabije voorbeelden waarbij de klant een beter voorstel deed dan het AV drama van CGI, en alleen met gedoe over het relatie beding zijn mensen danwel bij CGI gebleven of hebben ontslag genomen.
Zowel zij als de opdrachtgevers zijn niet echt CGI ambassadeurs te noemen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 10-05-2014 01:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
franssie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:16:
[...]

Ik ken minimaal drie nabije voorbeelden waarbij de klant een beter voorstel deed dan het AV drama van CGI, en alleen met gedoe over het relatie beding zijn mensen danwel bij CGI gebleven of hebben ontslag genomen.
Zowel zij als de opdrachtgevers zijn niet echt CGI ambassadeurs te noemen ;)
Ik ken er ook enkele - bij verschillende klanten. Wilden overstappen, contracten lagen al klaar, maar zijn uiteindelijk gebleven nadat managers op hoog niveau met de klant gingen praten, waardoor het hele feestje niet door kon gaan. Vroeger werd daar toch makkelijker over gedaan. En begrijpen doe ik het ook helemaal niet, waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ob3lix schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:13:
[...]

Ik ben recent in dienst bij CGI, maar ik moet ook echt stoppen met dit forum lezen. Al die negativiteit. :|
Dat lijkt me verstandig! Je bent nieuw, je hebt geen historie, vorm je eigen mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wijnands schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:34:
Kan je er zelf iets aan doen? Weet je de oorzaak waarom veel mensen weg gaan en heb je daar zelf invloed op?

Wat ik hier lees is het voornamelijk de manier waarop vanuit hoger hand met de mensen om word gegaan de reden om weg te gaan. Hoger management maakt het probleem, het is een probleem van hoger management. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen. Dus niets aan doen en de veroorzaker zijn eigen probleem laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
ESPACE schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:09:
Ik denk dat NIMIC alle werknemers van CGI Nederland bedoelt en jij een LARA/Exchange query naar consultants hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:09:
2600 billables.Het waterhoofd wordt relatief steeds groter.
Wijnands schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:34:
Precies! Ik moet al mn info uit het W.I.S. halen. ik wil wel eens iets officieels horen.
rescue schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:08:
Ach... veel dezelfde klagers die blijkbaar alleen bij CGI blijven omdat hun klant zo leuk is...

Als die klant echt zo belangrijk voor je is, waarom probeer je daar dan niet te gaan werken denk ik dan....
Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat hebben geprobeerd? En hoeveel rechtszaken er inmiddels zijn gevoerd (en verloren) ? Ik ken er helaas diverse inmiddels. Onder welke steen heb jij geleefd..? Dat fokking relatiebeding is niet onderuit te komen als de klant niet (meer) wil meewerken. Dan kies je voor het continueren van die leuke klus, zeker als je een gezin hebt. Als die klus ophoudt kun je alsnog beslissen wat je ergens anders gaat doen. Het enige wat je niet wilt is op de bank belanden. Dan ga je echt wel om je heen kijken hoor.

Zoals Franssie al schreef, wordt er op hoog nivo even met de klant "gepraat", vooral als er een aantal tegelijk over willen. Daarmee schiet CGI zich op lange termijn twee keer in de voet. Geen ambassadeurs en een klant die om meerdere redenen over de pis is. Maar dat zal ze jeuken, want de beleidshorizon van de duiventil is maximaal drie jaar, daarna vertrekken ze weer. Het commitment van horizontale instromers is mede door die korte termijn visie bijna per definitie laag. Hun KPI horizon is slechts 1 (fiscaal jaar).
ob3lix schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:13:
k ben recent in dienst bij CGI, maar ik moet ook echt stoppen met dit forum lezen. Al die negativiteit. :|
kijk, als je vers binnen bent moet je je inderdaad hierdoor niet laten afschrikken. Je hebt een neem ik aan weloverwogen keuze gemaakt. Daar is niks mis mee. Er zijn hier een hoop mensen op het forum die niet hebben gekozen voor wat er nu gebeurt.

Laten we helder zijn, er zit een hele hoop wel goed bij dit bedrijf: een hoop leuke klussen, vaak op hoogstaand nivo, zeer kundige collega's op vele terreinen waar je gebruik van kunt maken, er is steeds meer ruimte voor lokale ontwikkeling, meer ondernemersruimte dan ooit, de meeste administratieve processen lopen vlekkeloos (salaris, onkosten, auto/laptop/telefoon bestellen).Verder zijn verreweg de meeste TL/PL's goeie gasten met hart voor de zaak en voor jou.

nee. het zit m in de disconnect tussen sales & hoger management (alles voorbij de PL) en de werkvloer. Dat doet enorm veel pijn, tot het punt dat je murw bent en wat anders zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Kan je er zelf iets aan doen? Weet je de oorzaak waarom veel mensen weg gaan en heb je daar zelf invloed op?
Weten is een eerste stap naar invloed
Wat ik hier lees is het voornamelijk de manier waarop vanuit hoger hand met de mensen om word gegaan de reden om weg te gaan. Hoger management maakt het probleem, het is een probleem van hoger management. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen. Dus niets aan doen en de veroorzaker zijn eigen probleem laten oplossen.
Als ik vind dat hoger management het bedrijf verkloot waar ik werk en waar ik geacht wordt aandelen in te hebben dan aarzel ik niet om ze daarop aan te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Tja...alleen ligt de echte macht maar bij 2 aandeelhouders...
Wijnands schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Weten is een eerste stap naar invloed

[...]

Als ik vind dat hoger management het bedrijf verkloot waar ik werk en waar ik geacht wordt aandelen in te hebben dan aarzel ik niet om ze daarop aan te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 10:25
peter00 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:03:
Laten we helder zijn, er zit een hele hoop wel goed bij dit bedrijf: een hoop leuke klussen, vaak op hoogstaand nivo, zeer kundige collega's op vele terreinen waar je gebruik van kunt maken, er is steeds meer ruimte voor lokale ontwikkeling, meer ondernemersruimte dan ooit, de meeste administratieve processen lopen vlekkeloos (salaris, onkosten, auto/laptop/telefoon bestellen).Verder zijn verreweg de meeste TL/PL's goeie gasten met hart voor de zaak en voor jou.

nee. het zit m in de disconnect tussen sales & hoger management (alles voorbij de PL) en de werkvloer. Dat doet enorm veel pijn, tot het punt dat je murw bent en wat anders zoekt.
Op de werkvloer ben ik inderdaad alleen maar sociale, behulpzame en kundige collega's tegengekomen. En heb tot nu toe zeker geen spijt dat ik voor CGI heb gekozen. Echter bij de laatste Town Hall meeting zag ik ook de member satisfaction score van uit m'n hoofd gezegd 6.5, wat natuurlijk relatief laag is. Daarbij is het logisch dat mensen graag hun negativiteit van zich af willen schrijven, positiviteit is veel makkelijk om voor jezelf te houden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een MSAP is bedoeld om je eerlijke mening te geven. Een 6.5 moet ons Nederlands management gaan uitleggen. Bonus van die mannen is trouwens ook voor een deel afhankelijk hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Borrel is fijn.... voor de happy few die op kantoor zitten natuurlijk.

Ik neem aan dat je niet mag meeborrelen als je idle bent? :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Borrel is fijn.... voor de happy few die op kantoor zitten natuurlijk.
En voor de mensen die toevallig zin en tijd hebben om langs te komen
Ik neem aan dat je niet mag meeborrelen als je idle bent? :+
Nee, uiteraard niet! Moet je vanaf volgende maand trouwens ook gaan betalen voor je koffie en thee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
franssie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 01:16:
[...]

Ik ken minimaal drie nabije voorbeelden waarbij de klant een beter voorstel deed dan het AV drama van CGI
Ondertussen werk ik bij mijn klant. En ik ken ook de voorbeelden waarbij dat gewoon op een nette manier is geregeld.

Dat CGI niet staat te juichen als je aangeeft te willen vertrekken zal duidelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

rescue schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:36:
[...]

Ondertussen werk ik bij mijn klant. En ik ken ook de voorbeelden waarbij dat gewoon op een nette manier is geregeld.

Dat CGI niet staat te juichen als je aangeeft te willen vertrekken zal duidelijk zijn...
Goed te lezen dat dat bij jou lukte, bij velen niet, ik ga morgen maar eens iets in de week leggen. Want ik heb het liever ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
[b]peter00 schreef op zaterdag 10 mei 2014

Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat hebben geprobeerd? En hoeveel rechtszaken er inmiddels zijn gevoerd (en verloren) ? Ik ken er helaas diverse inmiddels. Onder welke steen heb jij geleeft
Aantal verloren rechtzaken? Geen flauw idee, heb jij de cijfers paraat?

Je hebt hier meerdere keren gedeeld dat het bij jou niet is gelukt. Spijtig, maar daarmee is niet gezegd dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
https://www.facebook.com/cgicorporatecricketteam ik wist niet dat we er een hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

rescue schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:17:
Aantal verloren rechtzaken? Geen flauw idee, heb jij de cijfers paraat?
twee in mn directe omgeving. Daarnaast een aantal hele misselijke mailtjes gezien naar mensen die niet langer voor een bepaalde klant wilden werken (gedurende een jaar).
Je hebt hier meerdere keren gedeeld dat het bij jou niet is gelukt. Spijtig, maar daarmee is niet gezegd dat het niet kan.
Heb ik ook nooit gezegd. Ik heb t 1 keer geprobeerd paar jaar geleden, en daar nu nog een vieze smaak van in mn mond. Open kaart gespeeld, concreet aanbod. Dus ik weet hoe t werkt. Tegenwoordig ligt t eraan of je koehandel kunt bedrijven. Alleen als je een ruilmiddel hebt.

Wat heb jij ze beloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
Geen koe of ruilhandel, of je moet jezelf als de koe zien. Jij bent natuurlijk wel inzet bij de relatie die je werkgever heeft met je klant.

Afhankelijk zijn van je werkgever is in dit soort gevallen niet handig. Daar moet je dus iets voor regelen, hoef je verder ook niks te beloven.

Ik denk overigens dat CGI starters nog steeds veel kan bieden. Voor meer ervaren consultants lijkt CGI NL momenteel minder aantrekkelijk.

De meest actieve forum bezoekers hier zitten denk ik in de laatste categorie en zijn over het algemeen vrij negatief over CGI.

Punt dat ik wilde maken is: Waarom blijven die mensen, als ze zich zo slecht behandeld voelen? Op een gegeven moment trek je dan toch de conclusie dat je niet meer op je plek zit?

Of zoals ik bij een oud collega op zijn LinkedIn profiel zag verschijnen: My cheese has moved!

Prima toch?

Blijf je wel? Ook prima, maar misschien een goed moment om je bij bepaalde zaken neer te leggen, die horen blijkbaar bij het bedrijf waarbij jij je droombaan hebt...

Er hier over blijven klagen is schadelijk voor CGI.

[ Voor 58% gewijzigd door rescue op 12-05-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

rescue schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:53:
Wat is er precies schadelijk? Het gedrag van CGI of het klagen er over? Beetje oorzaak <> gevolg in de gaten houden hé!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Geen koe of ruilhandel, of je moet jezelf als de koe zien. Jij bent natuurlijk wel inzet bij de relatie die je werkgever heeft met je klant.
als je het handig speelt en CGI "werk bezorgt" als ze jou laten gaan, bij voorkeur aangedragen door de klant, dan wordt het een stuk makkelijker, zo is gebleken. Voorbeeld: jouw oude plek innemen door iemand anders van CGI, liefst tegen hoger tarief, of twee tegelijk, met inleertraject.
Ik denk overigens dat CGI starters nog steeds veel kan bieden. Voor meer ervaren consultants lijkt CGI NL momenteel minder aantrekkelijk.
Dat ben ik helemaal met je eens. Voor starters en jonge professionals biedt CGI wel degelijk kansen. Je kunt eens "snuffelen" aan verschillende branches en werkgevers, vakinhoudelijke cursussen doen, werkervaring opdoen, etc. Wat ik al schreef: als je capaciteiten hebt, en je bent niet helemaal contactgestoord, kun je voldoende hoogwaardig werk doen. Laat dat duidelijk zijn, we zitten niet aan de onderkant van de markt. De relatie werknemer/werkgever is alleen een stuk vluchtiger dan vroeger. Als dat hoort bij de nieuwe arbeidsmarkt, so be it. Ik moet me daar nog aan aanpassen.
De meest actieve forum bezoekers hier zitten denk ik in de laatste categorie en zijn over het algemeen vrij negatief over CGI.
nou nee hoor. Ook joiners van de laatste vier jaar hebben volgens eigen zeggen weinig ontwikkeling doorgemaakt, voortdurend kluitjes ontvangen om vervolgens weer weggestuurd te mogen worden. Ennuuh..het volgende kluitje is al in de maak....
Punt dat ik wilde maken is: Waarom blijven die mensen, als ze zich zo slecht behandeld voelen? Op een gegeven moment trek je dan toch de conclusie dat je niet meer op je plek zit?
Ik schreef het hierboven al: de klussen zijn vaak hoogwaardig en gewoon leuk om te doen. Als je je betrokken voelt daarbij, dan laat je die niet zomaar los, ook niet als je salarisverwerker gaat lopen zieken. Dat "gegeven moment" van bezinning is dan aan het eind van de opdracht.
Blijf je wel? Ook prima, maar misschien een goed moment om je bij bepaalde zaken neer te leggen, die horen blijkbaar bij het bedrijf waarbij jij je droombaan hebt...
Je hebt wel een punt. misschien komt die berusting nog. Of het definitieve besluit uit elkaar te gaan. Ik evalueer wel als de klus afloopt.
Wat Motrax zegt. Als ik hier wegloop bij de klant, dan schaad ik CGI pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
[...]
[...]
Zoals je zegt, voor starters is het inderdaad best een aardige werkgever. CGI heeft flinke pool aan klanten, en dat zijn niet de minste organisaties. Voor je ontwikkeling en voor je CV is dat zeker goed. Bovendien is het AV-pakket voor een HBO-schoolverlater best concurrerend.

Voor ervaren consultants heeft CGI inderdaad minder te bieden. Ik zie dat echter niet als "momenteel" maar als structureel. Ook zie ik het niet als een CGI-specifiek probleem maar een probleem wat alle grote detacheerders hebben.
Nederland is nog altijd een echte T&M markt; de erosie van uurtarieven, het feit dat T&M omzet niet erg differentieert tussen een enigzins ervaren en een zeer ervaren consultant, en de overheadkosten van een bedrijf als CGI maken dat er gewoon te weinig financiele ruimte is om het voor de consultant leuk te houden. Dat zie je terug in het gerommel met arbeidsvoorwaarden, maar ook in het eeuwige uitstellen van cursussen en het verlangen om de consultant zoveel mogelijk overheadwerk in eigen tijd te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:23
het is ook een vicieuze cirkel. slecht management...mensen lopen weg....dalende omzet..hoge kosten..minder salarismogelijkheden...meer mensen lopen weg...management gaat nog vervelender doen....meer mensen weg...dalende omzet...

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:17:
het is ook een vicieuze cirkel. slecht management...mensen lopen weg....dalende omzet..hoge kosten..minder salarismogelijkheden...meer mensen lopen weg...management gaat nog vervelender doen....meer mensen weg...dalende omzet...

etc.
je vergeet in je cirkel:
-nieuwe ronnie ponnie (of vergelijkbaar figuur met als hobby golven, old timers etc..)
-naams wijziging van organisatie (of nog mooier: nieuw logo en strapline)
-reorganisatie (horizontaal naar verticale organisatie of weer terug)
-nieuwe maatregelen ten voordele van de "consultants"
-het nog verder zien van een consultant als kosten post ipv een winst post (en de daar bij behorende maatregelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er komt geen naamswijziging en voorlopig ook geen nieuw logo. Reorganisatie zie ik de eerste 12-18 maanden ook niet gebeuren. Een nieuwe BU baas zullen we wel moeten hebben maar ik vermoed dat ik al weet wie dat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Als de huidige het maar niet word/blijft..... Volgens mij gaan we dan 10 jaar terug in de tijd... En dan weet je zeker dat de omschakeling van T&M naar projecten wederom gaat falen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:46:
Er komt geen naamswijziging en voorlopig ook geen nieuw logo. Reorganisatie zie ik de eerste 12-18 maanden ook niet gebeuren. Een nieuwe BU baas zullen we wel moeten hebben maar ik vermoed dat ik al weet wie dat wordt.
Sake schuift toch gewoon door

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Donde schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:37:
[...]

Sake schuift toch gewoon door
Als dat (definitief) het geval is, zal er ook iemand zijn oude plek moeten innemen neem ik aan.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als focust op kosten, gaat de kwaliteit omlaag;
als je focust op kwaliteit, gaan de kosten omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:45:
Als focust op kosten, gaat de kwaliteit omlaag;
als je focust op kwaliteit, gaan de kosten omlaag
Ik werkt niet bij CGI, maar dit is heel duidelijk, je ziet dat het soms aantrekkelijk is om op kosten te besparen, maar het is vaak veel makkelijker om je op kwaliteit te richten, dan komen de financieele resultaten van zelf wel goed. Overigens werk ik zelf al 13 jaar voor zelfde bedrijf, grote 1000+ clubs hebben me nooit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

raptorix schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:33:
[...]

Ik werkt niet bij CGI, maar dit is heel duidelijk, je ziet dat het soms aantrekkelijk is om op kosten te besparen, maar het is vaak veel makkelijker om je op kwaliteit te richten, dan komen de financieele resultaten van zelf wel goed. Overigens werk ik zelf al 13 jaar voor zelfde bedrijf, grote 1000+ clubs hebben me nooit getrokken.
En dat is nou juist de charme van een beursgenoteerd bedrijd.. die tijd heb je niet.
Puur korte termijn denken, zie alleen maar het gedoe van een paar jaar terug dat je geen vrij mocht nemen net voor de kwartaal afsluitingen. Pennywise, Poundfoolish

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aan de andere kant.. ik weet ook van kleine bedrijven waar het regelmatig spannend is of de lonen wel betaald kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 07:10:
Aan de andere kant.. ik weet ook van kleine bedrijven waar het regelmatig spannend is of de lonen wel betaald kunnen worden
Tja... of bonussen bij de grote bedrijven... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
dat is ook zo, het is altijd wel iets.

zolang je voldoening uit je werk haalt en gewaardeerd wordt maakt het niet zoveel uit....en daar zit nu juist de crux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Montifaud schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:48:
[...]

zolang je voldoening uit je werk haalt en gewaardeerd wordt maakt het niet zoveel uit....en daar zit nu juist de crux.
Afbeeldingslocatie: http://forums.macresource.com/smileys/iagree.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Er zijn dan 1000 keer zoveel kleine bedrijfjes dan hele grote. :P

[ Voor 29% gewijzigd door waldkorn op 13-05-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Dat maakt niet uit want als een klein bedrijf over de kop gaat neemt het UWV de loonbetaling op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gisteren afscheid genomen van een ploeg waar ik bijna 6 jaar mee heb gewerkt en 3 jaar leiding aan heb gegeven. Moeilijk moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ja het is altijd lastig als er aan een goede samenwerking een einde komt. Mag ik vragen waarom, einde opdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Schokkend nieuws uit Rotterdam! Het belletje van de liften is uit gezet. Je moet nu zelf kijken of er een deur open gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
gelukkig. dat belletje was zo irritant. Denk je steeds dat de lift er eindelijk is, is het een niveau hoger/lager

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Had ook regelmatig medelijden met de mensen bij de receptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 00:46
Voeg maar gewoon toe aan de lange lijst met zaken waarom men niet bij CGI zou moeten willen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Nog een: slecht wifi bereik op het toilet ;)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Precies, dat intermediair nog geen top 10 van liftgeluiden en wifi-toiletten bij de bedrijfranking meeneemt :+
wat een ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Metaalhoofd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:28:
Nog een: slecht wifi bereik op het toilet ;)
Dat! En de 3g dekking valt dan natuurlijk ook vies tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:23:
[...]

Dat! En de 3g dekking valt dan natuurlijk ook vies tegen...
4G, wel met je tijd mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wat is de CGI News App toch een verschrikkelijke bagger app. Waarom maken we zoiets en waarom gebruiken we zulke rommel? Doe het niet of doe het goed!

Of gebruik een standaard product. Dat is waarschijnlijk goedkoper, ziet er beter uit en werkt wel naar behoren. Als ik de CGI News App bijvoorbeeld vergelijk met de news app van mijn sportclub lijkt het helemaal nergens op.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

4g abbo is er niet op de CGI telefoons :/
ESPACE schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:34:
Wat is de CGI News App toch een verschrikkelijke bagger app. Waarom maken we zoiets en waarom gebruiken we zulke rommel? Doe het niet of doe het goed!

Of gebruik een standaard product. Dat is waarschijnlijk goedkoper, ziet er beter uit en werkt wel naar behoren. Als ik de CGI News App bijvoorbeeld vergelijk met de news app van mijn sportclub lijkt het helemaal nergens op.
Ik heb ook mn mening over dat ding.

Overigens vandaag met Wijnands nog wel een leuke app bedacht: De CGI Park Rating App. Beoordeel de parkeeracties van je collega's. Aanleiding was de parkeergarage in Rotterdam... Sommige mensen kunnen echt niet parkeren...

Binnenkort maar even in duiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Werk voor niet een hele kleine club, 300 man en salarissen worden altijd op tijd betaald, ook al 13 jaar winst op rij, en ook transparantie tot op het bot, zelfs toen we in zwaar weer kwamen door de bankencrisis werd direct duidelijk gecommuniceerd hoe we er voor stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:24:
[...]

Overigens vandaag met Wijnands nog wel een leuke app bedacht: De CGI Park Rating App. Beoordeel de parkeeracties van je collega's. Aanleiding was de parkeergarage in Rotterdam... Sommige mensen kunnen echt niet parkeren...

Binnenkort maar even in duiken :+
Denk alleen wel dat we dan nogal wat BMW rijders gaan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Tsja, moeten ze maar leren parkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's ook weer zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jaren van bonussen beloven en niet uitkeren, en dat niet alleen bij Logica/LogicaCMG, maar bij meerdere van mijn voormalige werkgevers, beleef ik nu bij mijn nieuwe werkgever een unicum. Er wordt daadwerkelijk een winstdelingsbonus uitgekeerd die vantevoren niet eens was beloofd ;)

Al is het een tientje, ik ben blij met het gebaar...

En nee, er wordt niet ergens anders op de arbeidsvoorwaarden beknibbeld om deze bonus mogelijk te maken.

En voor het CGI Management: Kijk, zo motiveer je nou mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:49:

En voor het CGI Management: Kijk, zo motiveer je nou mensen!!
Sorry, maar als jouw motivatie hieruit moet komen mag jij jezelf ook wel eens achter de oren krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roadman schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:34:
[...]

Sorry, maar als jouw motivatie hieruit moet komen mag jij jezelf ook wel eens achter de oren krabben...
Terechte opmerking.
Het is natuurlijk raar dat je blij wordt dat je ineens geld krijigt en niet blij wordt als je geld beloofd wordt, maar het niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Terechte opmerking.
Het is natuurlijk raar dat je blij wordt dat je ineens geld krijigt en niet blij wordt als je geld beloofd wordt, maar het niet krijgt.
Niet een terechte opmerking naar mijn mening. Het zal aan jullie interpretatie liggen denk ik, maar mijn interpretatie is dat hij blij wordt van het feit dat hij gewaardeerd wordt (hij zegt ook "Al is het een tientje, ik ben blij met het gebaar...") en dat de uitdrukking ervan in de vorm van een onaangekondigde bonus is. Hij wordt niet blij van een niet-uitbetaalde beloofde bonus, anders gezegd hij wordt boos als afspraken niet worden nagekomen.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt dat bij jullie op precies dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:42:
[...]

Niet een terechte opmerking naar mijn mening. Het zal aan jullie interpretatie liggen denk ik, maar mijn interpretatie is dat hij blij wordt van het feit dat hij gewaardeerd wordt (hij zegt ook "Al is het een tientje, ik ben blij met het gebaar...") en dat de uitdrukking ervan in de vorm van een onaangekondigde bonus is. Hij wordt niet blij van een niet-uitbetaalde beloofde bonus, anders gezegd hij wordt boos als afspraken niet worden nagekomen.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt dat bij jullie op precies dezelfde manier.
Volgens mij zit er een bug in je sarcasmedetectorapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaius schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:50:
[...]

ex-CGI App :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Staat bij sommige ex-collega's alleen aan als je het over leveranciers van hard- en software hebt (met name sales) Denk aan de uitmuntende kwaliteit van de geleverde hard en software van HAL (2001) Of hoe zonnige de andere weide is 8) Dan wel dat hun producten beter zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ben ik hier blij mee. Geeft aan dat we als werknemers hier gewaardeerd worden. Het bedrag maakt me niet uit. Het gaat mij meer om het gebaar.

En geeft ook aan dat als het goed gaat met het bedrijf men ook goed is voor de werknemers. Ik vind dat dat ook zo hoort.

Daarentegen ben ik allergisch geworden voor loze beloftes. In de trant van: hard werken jongens, dan krijgen jullie gegarandeerd die bonus..... En dan later: Dat was maar een pilot en die is stopgezet, en dan ondertussen in de krant lezen dat het zo geweldig goed gaat met het bedrijf en alleen het MT een dikke bonus heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI Members hebben toch een fraaie coctailprikkerset gehad. Onaangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Deed toch nog een euro of 5 op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's mooi voor jullie. Toch een stuk waardering! :+

CGI MT: Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:28
avotar schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:44:
Deed toch nog een euro of 5 op marktplaats :)
Ik kan me uit het wat verdere verleden nog een geintje herinneren waar iemand die nogal ontevreden was over een organisatie toevallig de beschikking had over een behoorlijke bult kleding met prominent de naam van die organisatie erop. Die deed hij kado deed aan het Leger des Heils. Nog jaren later zag je in de wijde omtrek daklozen lopen die zo "reclame" maakten voor de organisatie in kwestie.

Altijd een geniale grap gevonden.

(wil overigens niemand aanzetten om iets dergelijks te doen, het marktplaats voorbeeld deed me er alleen weer aan terugdenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, inspiratie!
- De stickervellen uitdelen aan 010, 020 en 070 fans.
- Willekeurige motorclublogos volplakken met die dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:26:
CGI Members hebben toch een fraaie coctailprikkerset gehad. Onaangekondigd!
Och ja, die dingen... :? De chocolaatjes van eerder echter.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Er mag dan lacherig gedaan worden over die cocktailprikkertjes, het was wel de eerste keer in een jaar tijd dat ik weer een zweempje van waardering voelde. Dat soort aardigheidjes heeft dus wel de potentie om te werken, mits ze niet vergezeld gaan van een stortvloed aan demotiverende maatregelen, zoals bij CGI het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat is wel waar. En ergens is het ook wel grappig zo'n geschenk, net als de kerstpakketten die sommige van onze klanten nog wel hebben. Zit ook vaak een goed bedoel maar tamelijk nutteloos ding bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Lurker1 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 08:50:
Er mag dan lacherig gedaan worden over die cocktailprikkertjes, het was wel de eerste keer in een jaar tijd dat ik weer een zweempje van waardering voelde. Dat soort aardigheidjes heeft dus wel de potentie om te werken, mits ze niet vergezeld gaan van een stortvloed aan demotiverende maatregelen, zoals bij CGI het geval is.
is zeker zo. en vergeet niet dat het lager management wel wil, maar vaak niets kan doen. Daardoor raken zij ook gefrustreerd en dat voel je dan weer als consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk Youp begrijpt het. De CGI organisatie is net zo als die van KPMGVD. Het zijn dezelfde corpsballen met hun niet te begrijpen engelse termen en afkortingen. Benieuwd of zij dit artikel ook lezen en er iets mee gaan doen.

http://www.nrc.nl/youp/2014/05/17/kpmgvd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tuurlijk, want CGI bouwt ook een mega-hoofdkantoor naast een van de bestaande gebouwen en doet aan corrupte handel met bouwbedrijven.

Je kan het ook overdrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ken toch weinig corpsballen in de top en sub-top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Wijnands schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:49:
Ik ken toch weinig corpsballen in de top en sub-top.
grote bedrijven passen niet meer in deze tijd. de tijd van omhoog likken en naar beneden pissen is voorbij.

de jeugd van tegenwoordig wil leuk werk en wil zelfontplooiing. in het gareel lopen en continu op je hoede moeten zijn voor de volgende rat die aan je stoelpoten zaagt kost veel teveel energie. juist dit soort culturen scheppen een dog eat dog mentaliteit waardoor je dit soort excessen krijgt.

ik merk wel dat er ook binnen cgi een hoog lik gehalte is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Interessant. Ik denk echter dat grote bedrijven voorlopig nog wel blijven. Globalisatie en constant kosten drukken zijn trends die ik verwacht te blijven zien.
Wat me in dat opzcht meer zorgen baart is dat men op die manier uiteindelijk zijn eigen markt verpest. Alles moet met minder mensen en goedkoper maar wie neemt de producten en diensten dan nog af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Montifaud schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:16:
[...]

de jeugd van tegenwoordig wil leuk werk en wil zelfontplooiing. in het gareel lopen en continu op je hoede moeten zijn voor de volgende rat die aan je stoelpoten zaagt kost veel teveel energie.
Geen idee of ik onder de noemer "Jeugd" val, maar QFT!

En ik moet zeggen, laatste periode valt t mij erg tegen. Lang uitdagende klussen gehad welke ik vaak vanaf kantoor kon uitvoeren, maar momenteel is de uitdaging voor mij even ver te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Wijnands schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:54:
Interessant. Ik denk echter dat grote bedrijven voorlopig nog wel blijven. Globalisatie en constant kosten drukken zijn trends die ik verwacht te blijven zien.
Wat me in dat opzcht meer zorgen baart is dat men op die manier uiteindelijk zijn eigen markt verpest. Alles moet met minder mensen en goedkoper maar wie neemt de producten en diensten dan nog af?
Globalisering heeft de afzetmarkt van grote bedrijven dusdanig vergroot dat men men weinig last heeft van dalend bestedingsvermogen van werknemers, terwijl het MKB daar veel gevoeliger voor is. Grote kans dat grote bedrijven/multinationals hun positie (steeds) verder kunnen verstevigen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Interessante discussie met dito aanleiding. Denk dat de consolidatieslag nog wel even door blijft gaan als je kijkt naar de grote IT spelers in de markt. CGI heeft uitgesproken geen overnamekandidaat te zijn, maar wil zelf de grootste blijven. Overnames zullen nog wel aan de orde van de dag zijn, echter is het wel zo dat de organisaties kleiner worden. Vroeger wilde CMG/Logica groeien naar 10.000 medewerkers, nu zijn het er ongeveer 3.000 (wat een stuk minder is dan in de hoogtijdagen).

Zelf voorzie ik nog steeds een groei in kleine gespecialiseerde bedrijven die groeien tot max 100 à 150 medewerkers. Daarnaast zal er een toename zijn aan ZZP'ers, zo was ook te merken uit de cijfers rondom flexarbeid. TNO voorziet een groei in 2020 naar 30%.

Het corpsballen verhaal kan ik niet zo herkennen. Wel het gebruik van allemaal Engelse (niet zeggende) terminologie in onze organisatie. Maar wellicht is dit inherent aan het feit dat we Engelse roots hebben en nu onderdeel zijn van een Canadees/Amerikaans bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Woudloper schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:43:
Zelf voorzie ik nog steeds een groei in kleine gespecialiseerde bedrijven die groeien tot max 100 à 150 medewerkers. Daarnaast zal er een toename zijn aan ZZP'ers, zo was ook te merken uit de cijfers rondom flexarbeid. TNO voorziet een groei in 2020 naar 30%.
dat denk ik ook.

Moet erbij zeggen dat de groei van het aantal ZZP-ers een ontzettend slinkse manier is om het Rijnlandse arbeidsrecht-model om te vormen naar een neo-feodaal (voor werkgevers flexibel) Angelsaksisch type met dito uitwassen. Who needs het Poldermodel als je morgen gewoon je werknemers ZZP-ers eruit kunt flikkeren ? Iets hogere inkomsten als je wel werk hebt, bijstand als je geen werk hebt. Weg bestaanszekerheid. Weg solidariteit. Wat waren ook weer twee van de drie de pijlers van een goede opvoeding? Rust & Regelmaat. Ik voorspel dat Jeugdzorg t druk gaat krijgen komend decennium, en de kinderopvang blijft krimpen. En dat ligt aan "de maatschappij".
Het corpsballen verhaal kan ik niet zo herkennen. Wel het gebruik van allemaal Engelse (niet zeggende) terminologie in onze organisatie. Maar wellicht is dit inherent aan het feit dat we Engelse roots hebben en nu onderdeel zijn van een Canadees/Amerikaans bedrijf.
Neuh. Corpsballen hebben we niet in t bedrijf. Wat we wel hebben is een kogelvrij, gelaagd, hardglazen plafond tussen werkvloer en Spreadsheetjockeys. In matglas uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens het nut van een town hall meeting (zoals die in Rotterdam vanavond) als er door het overgrote deel van de members géén vragen gesteld kunnen worden aan het management? Sake spreekt en wordt gefilmd in de presentatieruimte op de 10e verdieping terwijl wij members gespreid voor alle tv-schermen door het hele pand de presentatie kunnen bekijken. Daarbij ben je ingedeeld per verdieping voor de catering.
Waarschijnlijk alleen maar knipmessen op de tiende en de meer kritische no-no's op de verdiepingen eronder?

Edit: Misschien hoort het wel zo?

Town hall meeting From Wikipedia, the free encyclopedia

A town hall meeting in West Hartford, ConnecticutA town hall meeting is an American term given to an informal public meeting, function, or event derived from the traditional town meetings of New England. Typically open to everybody in a town community and held at the local municipal building, attendees generally may voice their opinions and ask questions of the public figures, elected officials, or political candidates at the town hall.[1][2] Attendees rarely vote on an issue or propose an alternative to a situation. It is not used outside of this secular context.[3]

There have been no specific rules or guidelines for holding a town hall meeting.[3] However, in recent years, town halls held by political candidates have announced and enforced rules on crowd behavior and the scope of questions that may be asked.[1][2]

If the turnout is large, and if the objective of the particular town hall meeting is to give as many people as possible an opportunity to speak, then the attendees can be broken down into smaller discussion groups. Each smaller group, in that case, appoints someone to summarize discussion of their group. Many companies also have such meetings.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:25:
[...]

dat denk ik ook.

Moet erbij zeggen dat de groei van het aantal ZZP-ers een ontzettend slinkse manier is om het Rijnlandse arbeidsrecht-model om te vormen naar een neo-feodaal (voor werkgevers flexibel) Angelsaksisch type met dito uitwassen. Who needs het Poldermodel als je morgen gewoon je werknemers ZZP-ers eruit kunt flikkeren ? Iets hogere inkomsten als je wel werk hebt, bijstand als je geen werk hebt. Weg bestaanszekerheid. Weg solidariteit. Wat waren ook weer twee van de drie de pijlers van een goede opvoeding? Rust & Regelmaat. Ik voorspel dat Jeugdzorg t druk gaat krijgen komend decennium, en de kinderopvang blijft krimpen. En dat ligt aan "de maatschappij".
Heb wel 's op een klus gezet in de financiele sector waar maar 5% van de organisatie uit eigen mensen bestond. Continuiteit en kennisborging was een enorme uitdaging daar. Ik vermoed dat ook dit een cyclische beweging zal blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:34:
Wat is trouwens het nut van een town hall meeting (zoals die in Rotterdam vanavond) als er door het overgrote deel van de members géén vragen gesteld kunnen worden aan het management? Sake spreekt en wordt gefilmd in de presentatieruimte op de 10e verdieping terwijl wij members gespreid voor alle tv-schermen door het hele pand de presentatie kunnen bekijken. Daarbij ben je ingedeeld per verdieping voor de catering.
Waarschijnlijk alleen maar knipmessen op de tiende en de meer kritische no-no's op de verdiepingen eronder?
Op een van de andere town halls was er zeker gelegenheid tot kritische vragen. Had zelf geen zin in de aandacht ter plaatse en heb Sake een paar dingen gemaild. Kreeg binnen 72 uur een net mailtje terug waarin hij aangaf dat ik een punt had en dat 'ie al een aantal dingen al in gang had gezet..

Ik vermoed dat de constructie voor Rotterdam puur logistiek gegeven is, zelfs in het restaurant kun je maar met een beperkte groep mensen. Als ik zo'n town hall zou geven zou ik daarna ook een paar verdiepingen aflopen om wat mensen face to face te kunnen spreken.

Je kan een hoop zeggen over ons huidige top management maar over het algemeen lopen ze niet weg voor direct contact met de rest van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:58:
Heb wel 's op een klus gezet in de financiele sector waar maar 5% van de organisatie uit eigen mensen bestond. Continuiteit en kennisborging was een enorme uitdaging daar. Ik vermoed dat ook dit een cyclische beweging zal blijken te zijn.
goed punt. zo had ik het nog niet eens bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Wijnands schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:04:
[...]

Op een van de andere town halls was er zeker gelegenheid tot kritische vragen. Had zelf geen zin in de aandacht ter plaatse en heb Sake een paar dingen gemaild. Kreeg binnen 72 uur een net mailtje terug waarin hij aangaf dat ik een punt had en dat 'ie al een aantal dingen al in gang had gezet..

Ik vermoed dat de constructie voor Rotterdam puur logistiek gegeven is, zelfs in het restaurant kun je maar met een beperkte groep mensen. Als ik zo'n town hall zou geven zou ik daarna ook een paar verdiepingen aflopen om wat mensen face to face te kunnen spreken.

Je kan een hoop zeggen over ons huidige top management maar over het algemeen lopen ze niet weg voor direct contact met de rest van het bedrijf.
Je kunt je presentatie toch op verschillende momenten houden? Bij ons houd de directeur elk kwartaal een presentatie, en gaat daarbij gewoon alle vestigingen af. Het is zelfs zo belangrijk dat hij zelfs de presentatie extern geeft bij een groep die op lokatie bij de klant zitten.
Pagina: 1 ... 154 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.