Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:54:
[...]

Dit is zo'n duivels dilemma: enerzijds wil je lekker je werk blijven doen (met echte mensen en echte klanten). Dus ja, wel toekomst! Anderzijds wordt je gemangeld en gepiepeld door een formele, anonieme organistatie: Dus nee, geen toekomst.
Ik merk dat ik sinds een half jaar continue aan het wikken en wegen ben. Dat is me lang niet overkomen.
Ken het. Was ook helemaal klaar met CGI, maar persoonlijke benadering management heeft mij toch over de streep getrokken. In potentie mooi bedrijf, en hoop dat er nu echt gebouwd kan gaan worden op basis van het gedachtengoed van Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

SithWarrior schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Alleen deactivation of je uitgaande mail, inkomende mail blijft werken. Heb er trouwens ook geen mail van gehad.

Ik kijk trouwens maandag altijd al, zowel bij klant als bij CGI, of ik uren kan invullen op code (nog niet submiten, maar als je hem invult weet je wel al of code beschikbaar & werkend is).
Ik val onder SBU-UK, en inderdaad: alleen uitgaande email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
De inkt van de nieuwe arbeidsvoorwaarden was nog niet droog, of er kwam al weer een achteruitgang uit de hoge hoed.
De franchise in de pensioenopbouw is per 1 januari 2014 verhoogd, dus er vindt minder premiestorting plaats en er volgt dus een lager opgebouwd pensioen.

Voor de positivelingen onder ons: onze eigen bijdrage aan het pensioen kost in januari minder dan in afgelopen december.

Het zijn slechts enkele euro's, maar mijn frustratie zit in de afwezige communicatie en de achteruitgang zo direct na accordering van de arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGIanoniem schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:34:
De inkt van de nieuwe arbeidsvoorwaarden was nog niet droog, of er kwam al weer een achteruitgang uit de hoge hoed.
De franchise in de pensioenopbouw is per 1 januari 2014 verhoogd, dus er vindt minder premiestorting plaats en er volgt dus een lager opgebouwd pensioen.

Voor de positivelingen onder ons: onze eigen bijdrage aan het pensioen kost in januari minder dan in afgelopen december.

Het zijn slechts enkele euro's, maar mijn frustratie zit in de afwezige communicatie en de achteruitgang zo direct na accordering van de arbeidsvoorwaarden.
Franchise aanpassing staat gewoon in pensioengids vermeld, en is ook logisch. Gerelateerd aan de salaris ontwikkeling. Alleen voor de medewerkers zonder salarisaanpassing werkt het dan tegen de opbouw van je pensioen.

Je kunt wel alles aan de AV koppelen, maar dan probeer je je zelf wat wijs te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

bakkerl

Let there be light.

Umbrah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:13:
Ik val onder SBU-UK, en inderdaad: alleen uitgaande email.
Mijn laatste item in de "Sent Items" is ook van meer dan 6 maanden geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:55
ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:34:
[...]

Net tijdens de lunch een gesprek gehad met een principal BC die op zijn beurt van hoger op heeft vernomen dat CGI NL management zich eigenlijk weinig zorgen maakt om het grote verloop van de ervaren consultants. Zij worden vervangen door nieuw vers bloed, die oa. gepaaid worden met opleidingsmogelijkheden en andere kraaltjes. Uitzondering hierop zijn de consultants bij Shell die moeilijk te vervangen zijn. Mogelijk dat Shell hen kan overnemen voor een mooie afkoopsom.
[paranoide-mode]En laten de Shell consultants nou net in een aparte BU zijn geplaatst. Om het zo makkelijker te maken om die betere arbeidsvoorwaarden te bieden dan de NL BU en ze zo toch te behouden?[/paranoide-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
@Coocoocachoo: Ik kan je uit redelijk betrouwbare bron vertellen dat dit niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
bakkerl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:30:
Ook zit de uitspraak in een van de calls die gedaan zijn. Daar heeft Ron gezegt dat er geen onderhoud meer gedaan zal worden.
Gevonden en uitgeschreven. Gaat nu nog naar de vakbond. Ik weet niet of het kies is om het hier uit te kakken. Stuur maar een PM voor de de soundbites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:03:
In potentie mooi bedrijf, en hoop dat er nu echt gebouwd kan gaan worden op basis van het gedachtengoed van Canada.
_O- _O- _O- _O- Man... what have you been smoking... And can I have some, too?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

franssie

Save the albatross

Snelkeuze, ik weet niet welke vakbond, maar als ik ben ook eigen rijder en hoewel niet direct relevant voor mij want ik rij momenteel weinig kilometers is het wel goed de optie open te houden. DM als je een lotgenoot wilt toevoegen aan je case.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 21:27
Rudolphus schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:34:
[...]
_O- _O- _O- _O- Man... what have you been smoking... And can I have some, too?
Optimisme. Weet niet of het te krijgen is in een dosis hoog genoeg voor je.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:53
Wijnands schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 06:50:
[...]

Optimisme. Weet niet of het te krijgen is in een dosis hoog genoeg voor je.
Zolang de dosis realisme maar hoger is. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Ken het. Was ook helemaal klaar met CGI, maar persoonlijke benadering management heeft mij toch over de streep getrokken. In potentie mooi bedrijf, en hoop dat er nu echt gebouwd kan gaan worden op basis van het gedachtengoed van Canada.
die persoonlijke benadering zegt echt helemaal niets, ik heb dezelfde fout ooit gemaakt, en die pipo ging zelf over twee-drie maanden weg, het gaat hem/haar alleen maar om de cijfers, zoveel mogelijk billable consultants hebben in zijn/haar team....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:19:
[...]

die persoonlijke benadering zegt echt helemaal niets, ik heb dezelfde fout ooit gemaakt, en die pipo ging zelf over twee-drie maanden weg, het gaat hem/haar alleen maar om de cijfers, zoveel mogelijk billable consultants hebben in zijn/haar team....
Ik heb dat ook meegemaakt; een manager die volkomen overtuigend was en later terugrekenend op dat moment al voor z'n nieuwe baan getekend had. Toen hij uiteindelijk z'n vertrek bekend maakte zat ik inmiddels op de job in verwegistan...
Maar ik denk dat dat overal wel gebeurt. Het is alleen verstandig er altijd rekening mee te houden en e.e.a. schriftelijk vast te laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Heeft iedereen netjes zijn Strategic Planning Member Consultation al ingevuld (wel in eigen tijd doen)

Vraag 4.1:
To what extent do you believe it is important for all of us to share the CGI dream.

Vraag 4.2:
To what extent does your day to day environment reflect the pursuit of the dream.

:'( 8)7

*zingt : ..de meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Ik ben zelf de CGI droom even kwijt. Weet niet wat er mee bedoeld wordt, want vanuit het management krijg ik verschillende signalen over wat die droom nou inhoudt.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ByeByeCGI schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:03:
Heeft iedereen netjes zijn Strategic Planning Member Consultation al ingevuld (wel in eigen tijd doen)
Uiteraard! Ik grijp elke kans aan om mijn stem te laten horen.

Ik krijg net bericht dat ik een cursus mag gaan doen! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Metaalhoofd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:11:
Ik ben zelf de CGI droom even kwijt. Weet niet wat er mee bedoeld wordt, want vanuit het management krijg ik verschillende signalen over wat die droom nou inhoudt.
Best kwalijk voor iemand die nog niet zo lang in dienst is.
(of verwar ik je nou met iemand anders?)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
avotar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Best kwalijk voor iemand die nog niet zo lang in dienst is.
(of verwar ik je nou met iemand anders?)
nee, maar mijn opmerking is cynisch bedoeld ;)
Als ik Serge/Michael hoor praten over hun 'Dream' dan klinkt dat veelbelovend en ontstaat er bij mij een bepaalde drive om er voor te gaan, maar als ik naar de Nederlandse uitwerking van die droom kijk (en de reacties van collega's in de wandelgangen en hier) dan krijg ik het gevoel dat ik op een zinkend schip ben gestapt en bekruipt er bij mij het gevoel dat die 'Dream' een utopie is.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 08:18
Blik1984 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:57:
[...]

nou nou, hoe moeilijk kan het zijn om je urensheet gewoon op tijd in te leveren. Ik heb 5 jaar in de consultancy gewerkt. Bij de ene partij moest het iedere week, de andere partij iedere 2 weken. Het is mij nog nooit overkomen dat ik de urensheet te laat in had geleverd, zo moeilijk is het niet, kwestie van mentaliteit
Jij werkte in een organisatie waarin al je code's altijd op tijd beschikbaar waren?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Metaalhoofd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:30:
[...]

nee, maar mijn opmerking is cynisch bedoeld ;)
Als ik Serge/Michael hoor praten over hun 'Dream' dan klinkt dat veelbelovend en ontstaat er bij mij een bepaalde drive om er voor te gaan, maar als ik naar de Nederlandse uitwerking van die droom kijk (en de reacties van collega's in de wandelgangen en hier) dan krijg ik het gevoel dat ik op een zinkend schip ben gestapt en bekruipt er bij mij het gevoel dat die 'Dream' een utopie is.
Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt (ook al ben ik zelf weg inmiddels).
Ik weet wel dat je, als je er voor openstaat, je je beeld ernstig negatief kan laten beïnvloeden door bepaalde collega's die hier meeschrijven.

Wat voor de een belangrijk is, is het voor de ander niet.

En dat er heel veel verloop is nu, is logisch, maar voor de organisatie uiteindelijk heel goed vermoed ik. Want wat je overhoudt zijn mensen diie het in principe eens zijn met de drive van het bedrijf... en de mensen die de stap niet durven te nemen. En wat er van die laatste groep nu nog zit, zit er over 5 jaar waarschijnlijk nog wel. Sommige mensen missen de ballen nu eenmaal en klagen gewoon om het klagen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Hier wordt het ook al weer stiller, dus geef de mensen even tijd om uit te razen en daarna toch weer gewoon aan het werk. Iedereen die echt 'weg wil' is nu wel weg of druk aan het zoeken. De rest blijft gewoon een daarmee is het doel van de spreadsheet-ridders gewoon geslaagd...
Als ik mijn TL moet geloven is het lek nog lang niet gedicht. De managers zijn recent nog geïnformeerd met zeer zorgwekkende getallen over verloop en ziekteverzuim. Dat tij is nog niet gekeerd.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
ESPACE schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:19:
[...]
Als ik mijn TL moet geloven is het lek nog lang niet gedicht. De managers zijn recent nog geïnformeerd met zeer zorgwekkende getallen over verloop en ziekteverzuim. Dat tij is nog niet gekeerd.
Wat ik kwalijk vind, is dat dit niet door iedereen openlijk en eerlijk toegegeven wordt, zeker niet door HR, maar ook niet door alle TL's en PL's. Tot op welk niveau is die informatie bekend? Tot en met TL niveau?

[ Voor 3% gewijzigd door Perenor op 02-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Perenor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:24:
[...]

Wat ik kwalijk vind, is dat dit niet door iedereen openlijk en eerlijk toegegeven wordt, zeker niet door HR, maar ook niet door alle TL's en PL's. Tot op welk niveau is die informatie bekend? Tot en met TL niveau?
Wat kun je als individuele consultant dan doen met deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
avotar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:36:
Precies. Ik zou het ook onder de pet houden als ik TL/PM was. Dat soort kennis werkt behoorlijk deprimerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
avotar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:36:
[...]
Het gaat mij om het principe. Ik vind openheid en transparantie belangrijk. En ik dacht toch dat transparantie een van de doelstellingen van het bedrijf is. Juist het feit dat niet alles open gecommuniceerd wordt juist veel eerder door mij als negatief ervaren dan de feiten zelf. En wat ik nog veel erger vind is wanneer feiten anders gepresenteerd worden dan zoals ze in werkelijkheid zijn. Ik heb begrepen dat bij de town hall meetings gepresenteerd wordt dat het verloop helemaal niet zo drastisch zou zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Perenor op 02-05-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Perenor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:59:
[...]

Het gaat mij om het principe. Ik vind openheid en transparantie belangrijk. En ik dacht toch dat transparantie een van de doelstellingen van het bedrijf is. Juist het feit dat niet alles open gecommuniceerd wordt juist veel eerder door mij als negatief ervaren dan de feiten zelf.
Verwacht je dan mail op mail op mail van elk beetje informatie dat er te vinden is?
Want waarschijnlijk staat die informatie gewoon ergens op het intranet, maar moet je gewoon goed zoeken.

En ik weet zeker dat je TL het je ook wel zal kunnen en of willen vertellen op de eerstvolgende amper bezochte meeting. Tenzij je natuurlijk zo'n totaal onbekwame ongeïnteresseerde hork hebt als ik had. Dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Transparantie is wel grappig. Als je met mensen uit classic CGI praat staan ze je glazig aan te kijken als je verteld dat deze informatie niet algemeen gedeeld wordt. En het maakt weinig uit of je dan met een TL praat of met een top manager uit het hoofdkantoor. Die mensen geloven dat je er recht op hebt als je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

bakkerl

Let there be light.

Tot zover de droom, waar iedereen eigenaar is (via aandelen) van CGI, maar waar de informatie niet voor iedereen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bakkerl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:28:
Tot zover de droom, waar iedereen eigenaar is (via aandelen) van CGI, maar waar de informatie niet voor iedereen is...
Je leest niet goed.
Je moet het komen halen, ze komen het niet allemaal naar je toe brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Zou het niet makkelijker zijn dat één persoon vanuit HR dit soort berichten brengt ipv dat 70.000 mensen dat soort berichten moeten halen? Lijkt me een stuk effecienter vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

waldkorn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:33:
Zou het niet makkelijker zijn dat één persoon vanuit HR dit soort berichten brengt ipv dat 70.000 mensen dat soort berichten moeten halen? Lijkt me een stuk effecienter vind je niet?
Natuurlijk is dat zo.

En Perenor vindt die informatie heel belangrijk, maar vind jij dat ook. Bezoek jij ook elke meeting om maar zoveel mogelijk informatie te krijgen?
Of wil je de informatie alleen in de klant zijn tijd tot je nemen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Volgens mij gaat het om de relevantie. Als je als HR wekelijks een recruitment mailtje (friends@work etc) stuurt zou je in datzelfde mailtje bijvoorbeeld ook kunnen vertellen WAAROM er gerecruiteerd moet worden. Je wordt per slot van rekening wel bestookt met allerlei irrelevante nieuwsbrieven (Bloom, CO2 reductie en andere bladiebla)

[ Voor 22% gewijzigd door waldkorn op 02-05-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
avotar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:40:
[...]
Natuurlijk is dat zo.

En Perenor vindt die informatie heel belangrijk, maar vind jij dat ook. Bezoek jij ook elke meeting om maar zoveel mogelijk informatie te krijgen?
Of wil je de informatie alleen in de klant zijn tijd tot je nemen wellicht?
Ik heb naderhand mijn reactie nog aangepast. Wat ik nog belangrijker vind, is dat informatie eerlijk gepresenteerd wordt, en niet zoals ik voorheen al aangaf, naar ik vernomen heb, bij de town hall meetings anders gepresenteerd wordt (namelijk dat het verloop niet zo drastisch zou zijn, of bijv. dat de scores van de MSAP hoger/positief zouden zijn - over beide heb ik mijn twijfels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Perenor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Ik heb naderhand mijn reactie nog aangepast. Wat ik nog belangrijker vind, is dat informatie eerlijk gepresenteerd wordt, en niet zoals ik voorheen al aangaf, naar ik vernomen heb, bij de town hall meetings anders gepresenteerd wordt (namelijk dat het verloop niet zo drastisch zou zijn, of bijv. dat de scores van de MSAP hoger/positief zouden zijn - over beide heb ik mijn twijfels)
Ah... dan ga ik er verder niet meer op in.
Als jij je twijfels hebt bij de informatie die van je baas krijgt........ oef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
snelkeuze0017 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
Heb vandaag een "dossier" naar de vakbond gestuurd.
Tjonge, wat werken die gasten van de Unie hard! Gistermorgen de CGI email correspondentie opgestuurd en zojuist een inhoudelijke reactie van hun senior arbeidsjurist. Petje af hoor!

De uitkomst is wel helder en veelzeggend: CGI mag zich (wettelijk gezien) op een gerechtvaardigd belang beroepen om AV aan te passen (CO2 reductie, kostenbesparing, etc). Het verschil tussen oude (overeengekomen) AV en nieuwe (geweigerde) AV is irrelevant.

-- koffiemetmelk is een illusie armer maar een heldere situatie rijker. Valt ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dan is dat inderdaad duidelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Heel andere taal dan je een paar maanden geleden hoorde hier.
Ik herinner me nog de oproepen en kortingsacties van de Unie.

Word allen lid, samen staan we sterk.....

Vandaar dat je zo snel antwoord had... ze wisten het nog van een paar maanden geleden.

maar serieus, denk je dat werkelijk nog zo'n aanvechtbare flater gaan slaan als destijd?

[ Voor 16% gewijzigd door avotar op 02-05-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Wijnands schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:26:
Transparantie is wel grappig. Als je met mensen uit classic CGI praat staan ze je glazig aan te kijken als je verteld dat deze informatie niet algemeen gedeeld wordt. En het maakt weinig uit of je dan met een TL praat of met een top manager uit het hoofdkantoor. Die mensen geloven dat je er recht op hebt als je geïnteresseerd bent.
De overgang van een gesloten Logica cultuur naar een veel transparantere CGI cultuur gaat niet over 1 nacht ijs. Mensen moeten er nog steeds aan wennen dat CGI wezenlijk anders doet dan Logica. Ander gedrag wordt gevraagd. CGI heeft andere normen en waarden en doet dingen anders. Dat niet bij iedereen (op alle niveau's) dat kwartje al is gevallen is duidelijk. Niet iedereen zal met deze verandering om kunnen gaan.

Sturen op die cultuur verandering, ook in Nederland, is 1 van de grootste bijdrages aan succes die mensen kunnen leveren, op alle niveaus. Bottom up: Blijf vragen stellen, breng en vraag om informatie en transparantie, geef het aan als het anders moet. Top down: Breng informatie, geef antwoorden, geef transparantie. Geef richting en doel. Vraag om feedback en input. Wees eerlijk over wat goed gaat en wat niet goed gaat. Enzovoorts.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat het kan en gaat gebeuren. Wel gek trouwens dat door Noord-Amerikanen aan Nederlanders moet worden uitgelegd dat ze recht hebben op meer transparantie, dat ze vragen mogen stellen, nieuwsgierig mogen zijn en zorgen mogen uitten. Mijn indruk van de verschillende arbeidsculturen was toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:53:
[...]
Wel gek trouwens dat door Noord-Amerikanen aan Nederlanders moet worden uitgelegd dat ze recht hebben op meer transparantie, dat ze vragen mogen stellen, nieuwsgierig mogen zijn en zorgen mogen uitten. Mijn indruk van de verschillende arbeidsculturen was toch anders.
Je kunt je afvragen of de Logica cultuur wel een Nederlandse voedingsbodem had. Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Volgens mij zat/zit er ook een groot verschil tussen CMG en oud-Logica (pré LogicaCMG)... Dat hoor ik in ieder geval van oud gedienden... Dat bij CMG alles open was (salarisstroken open en bloot in de postvakjes) en dat die gesloten cultuur bij oud-Logica vandaan kwam... Dat het juist de oud-Logicanen het voor elkaar kregen dat we dat soort informatie voor onszelf moesten houden...

En als ik de oud gedienden mag geloven is de CGI cultuur (zoals die hoort te zijn iig) sterk vergelijkbaar met hoe die was bij CMG...

Ik heb overigens niet bij CMG gewerkt, maar wel nog stage gelopen... 4 jaar later ben ik pas bij LogicaCMG in dienst gekomen... Dus nu 4 naamsveranderingen en 5 CEO's verder in 8,5 jaar tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DirectZ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:06:

En als ik de oud gedienden mag geloven is de CGI cultuur (zoals die hoort te zijn iig) sterk vergelijkbaar met hoe die was bij CMG...
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Cultuur is iets anders als beleid. Beleid kun je van vandaag op morgen wijzigen. Cultuur niet. Als je al probeert een nieuwe cultuur op te leggen is het automatisch geen cultuur meer maar beleid.

Cultuur is een evoluerend iets. Het feit dat Logica is overgenomen door CGI verandert niets aan de cultuur die er op dit moment is. Daar gaat zeker 10 jaar overheen en daarbij en daarbij moet in ieder geval het personeelsbestand uit de oude cultuur in de minderheid zijn wil er daadwerkelijk een verandering optreden die door de meerderheid van de medewerkers gedragen wordt. Helaas heeft het management in NL het idee dat die CGI cultuur met een paar online traininkjes en goedbedoeld positievisme er doorheen te drukken is. Dat zal niet gebeuren op de korte termijn.

De 3e cultuur in 10 jaar tijd. Ik bedoel maar.

[ Voor 3% gewijzigd door waldkorn op 02-05-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Tjonge, wat werken die gasten van de Unie hard!
Is er iemand die een afwijzing voor een nieuwe leaseauto op basis van het nieuwe mobiliteitsbeleid heeft voorgelegd aan een vakbond? Dat is een belangwekkende zaak waar menigeen benieuwd naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat uitleggen?

De CMG cultuur kenmerkte zich door de kernwaarden: OPENHEID, EERLIJKHEID en GELIJKHEID

CGI heeft géén van die 3 kernwaarden overgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:37:
Cultuur is iets anders als beleid. Beleid kun je van vandaag op morgen wijzigen. Cultuur niet. Als je al probeert een nieuwe cultuur op te leggen is het automatisch geen cultuur meer maar beleid.

Cultuur is een evoluerend iets. Het feit dat Logica is overgenomen door CGI verandert niets aan de cultuur die er op dit moment is. Daar gaat zeker 10 jaar overheen en daarbij en daarbij moet in ieder geval het personeelsbestand uit de oude cultuur in de minderheid zijn wil er daadwerkelijk een verandering optreden die door de meerderheid van de medewerkers gedragen wordt. Helaas heeft het management in NL het idee dat die CGI cultuur met een paar online traininkjes en goedbedoeld positievisme er doorheen te drukken is. Dat zal niet gebeuren op de korte termijn.

De 3e cultuur in 10 jaar tijd. Ik bedoel maar.
De cultuur verandert sneller dan je denkt bij beleidsaanpassingen. Als managers een beleid voeren waarbij ze niet meer open zijn, niet meer eerlijk zijn, bonussen introduceren, managers meer geld en duurdere auto's geven dan consultants, dan moet je eens zien hoe snel de sfeer en cultuur omslaan. Sinds we zijn overgenomen door CGI in 2012 vind ik de cultuur behoorlijk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:52:
[...]

Kan je dat uitleggen?

De CMG cultuur kenmerkte zich door de kernwaarden: OPENHEID, EERLIJKHEID en GELIJKHEID

CGI heeft géén van die 3 kernwaarden overgenomen.
Laat ik de vraag even omdraaien. Heb je het nu over CGI Nederland? Of CGI wereldwijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:40:
[...]

Laat ik de vraag even omdraaien. Heb je het nu over CGI Nederland? Of CGI wereldwijd?
BIJ CMG zouden verschillende levels nooit verschillende mobiliteits-budgetten hebben, zouden we nu precies weten hoeveel verloop er was en zouden mensen niet voorgelogen worden over de 'budgetneutrale' av-maatregelen.

In ieder geval de eerste lijkt me wereldwijd. Maar wat maakt het uit; we zijn in dienst van CGI NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Daar heb je wel een punt. Mijn mening:

Gelijkheid is overal in CGI beperkt. Maar eerlijk is eerlijk, daarin was CMG ook wel heel apart. Deze organisatie is tamelijk hiërarchisch.
Eerlijkheid... dat zit zeker wel in de cultuur van CGI maar... het is een Noord-Amerikaans bedrijf en daar zitten toch wel enige verschillen in. Persoonlijk heb ik de indruk dat het in Nederland ook wel weer wat aan het terugkomen is. Vele van ons lijken trouwens moeite te hebben met het onderscheid tussen gelijkheid en eerlijkheid.

Openheid is de lastigste. Logica was de laatste jaren vaak geen open bedrijf. Heel veel achterkamertjes en geheimen. Mede daardoor hebben heel veel van ons de instelling gekregen dat als je iets niet te horen krijgt vragen geen zin heeft want dan krijg je toch geen antwoord.
CGI voor de overname was daarin heel simpel eigenlijk. Veel was open maar werd wel geacht niet het bedrijf te verlaten. Wat dingen hoorde je gewoon niet en die waren geheim.
Wij zijn daar nu echt in zoekende. Veel informatie is gewoon open maar daar moeten we naar vragen. Cynergi gebruiken we te weinig en ook het idee dat je behoorlijk open discussies kunt voeren daar is vrij nieuw voor ons.
Ons management is daarin net zo goed zoekende en is ook nog bezig om de Logica cultuur af te schudden
Verder hebben we als Europeanen sowiso moeite met het idee dat we als aandeelhouder ook rechten hebben net als werknemer.

In dit opzicht is het jammer dat wat actieve aandacht voor de cultuuromslag en het verschil tussen Europa en Canada niet past in de minimalistische benadering van CGI.

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 02-05-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:52:
tamelijk ... zeker wel toch wel enige verschillen... indruk... ook wel weer wat aan het terugkomen ...zoekende. Veel informatie is gewoon open maar ,,, te weinig en. .. behoorlijk .... moeite met het idee
Niet streven, uitgangspunt mits, maar, etc....

We hadden het over kernwaarden. Principes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Joh, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
avotar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:05:
Heel andere taal dan je een paar maanden geleden hoorde hier.
Ik herinner me nog de oproepen en kortingsacties van de Unie.

Word allen lid, samen staan we sterk.....

Vandaar dat je zo snel antwoord had... ze wisten het nog van een paar maanden geleden.
Met het snelle antwoord lijkt me niks mis mee. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
maar serieus, denk je dat werkelijk nog zo'n aanvechtbare flater gaan slaan als destijd?
Deze heb ik ook niet helemaal scherp. Bedoel je een specifiek geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Avotar lijkt me wat goedgelovig en weinig kritisch op zijn werkgever. Althans, als je kritisch bent ga je weg en anders moet je de werkgever op zijn woord geloven. Een belangen organisatie, of zij gelijk heet of niet, kan wel een tegen geluid laten horen. Het resultaat kan dan ergens in het midden liggen. (Staat los van het feit, dat ik zelf niet zo geloof in vakbonden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Als ik het goed heb is Avotar al weg of bezig weg te gaan.
Wijnands schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:52:
Daar heb je wel een punt. Mijn mening:

Gelijkheid is overal in CGI beperkt. Maar eerlijk is eerlijk, daarin was CMG ook wel heel apart. Deze organisatie is tamelijk hiërarchisch.
Eerlijkheid... dat zit zeker wel in de cultuur van CGI maar... het is een Noord-Amerikaans bedrijf en daar zitten toch wel enige verschillen in. Persoonlijk heb ik de indruk dat het in Nederland ook wel weer wat aan het terugkomen is. Vele van ons lijken trouwens moeite te hebben met het onderscheid tussen gelijkheid en eerlijkheid.

Openheid is de lastigste. Logica was de laatste jaren vaak geen open bedrijf. Heel veel achterkamertjes en geheimen. Mede daardoor hebben heel veel van ons de instelling gekregen dat als je iets niet te horen krijgt vragen geen zin heeft want dan krijg je toch geen antwoord.
CGI voor de overname was daarin heel simpel eigenlijk. Veel was open maar werd wel geacht niet het bedrijf te verlaten. Wat dingen hoorde je gewoon niet en die waren geheim.
Wij zijn daar nu echt in zoekende. Veel informatie is gewoon open maar daar moeten we naar vragen. Cynergi gebruiken we te weinig en ook het idee dat je behoorlijk open discussies kunt voeren daar is vrij nieuw voor ons.
Ons management is daarin net zo goed zoekende en is ook nog bezig om de Logica cultuur af te schudden
Verder hebben we als Europeanen sowiso moeite met het idee dat we als aandeelhouder ook rechten hebben net als werknemer.

In dit opzicht is het jammer dat wat actieve aandacht voor de cultuuromslag en het verschil tussen Europa en Canada niet past in de minimalistische benadering van CGI.
Goed verhaal. Herkenbaar. Ik heb alleen niet zoveel medeleven met het management hierin. Sake bijvoorbeeld heeft meerdere varianten van dit bedrijf meegemaakt.

[ Voor 94% gewijzigd door peter00 op 04-05-2014 12:31 ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
peter00 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:27:
Goed verhaal. Herkenbaar. Ik heb alleen niet zoveel medeleven met het management hierin. Sake bijvoorbeeld heeft meerdere varianten van dit bedrijf meegemaakt.
En dat zal voor bepaalde managers gelden, maar niet voor allemaal. Er waren er ook die opener bleven en trachtten aan de "idealen" van CMG vast te houden. V.w.b. die achterkamerpolitiek, dat was dan toch echt toch iets van Logica, dat herken ik helemaal niet uit de CMG tijd, integendeel. Ik kan me wel herinneren dat een collega die van Logica naar CMG was gekomen, toen Logica ons "overnam", dat helemaal niet zag zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Perenor op 05-05-2014 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Inabubble schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:03:
Avotar lijkt me wat goedgelovig en weinig kritisch op zijn werkgever. Althans, als je kritisch bent ga je weg en anders moet je de werkgever op zijn woord geloven. Een belangen organisatie, of zij gelijk heet of niet, kan wel een tegen geluid laten horen. Het resultaat kan dan ergens in het midden liggen. (Staat los van het feit, dat ik zelf niet zo geloof in vakbonden.)
Ik ben heel goedgelovig en sta ietwat naïef in het leven.
Dat is heerlijk kan ik je zeggen, je wordt er veel minder chagerijnig van. :+

Desalniettemin ben ik nu ruim een maand weg bij CGI, maar heb er te lang gewerkt om me niet betrokken meer te voelen, net zoals tal van andere schrijvers.
Kritiek moet je ook hebben, maar je moet het op een gegeven moment ook kunnen accepteren dat een bepaalde beslissing nu eenmaal niet meer terug gedraaid wordt. Kun je dat niet, dan moet je weg.
Voor mij viel bv die beslissing toen men een deel van mijn inkomen ging flexibiliseren mbv de SPP / PPP, waarbij ik niet in de S geloof en voor mijn gevoel te weinig invloed had op de P.

Maar dan nog ben ik naïef genoeg om de aanname te hebben dat als men wijzigingen doorvoert in de AV, men dat in elk geval gedegen toetst tegen het geldende juridisch kader om elk geval dat gesodemieter te voorkomen.
snelkeuze0017 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:58:
[...]

Met het snelle antwoord lijkt me niks mis mee. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Het was ook meer sarcastisch bedoeld.
Ik doelde meer op de werving die de Unie hier een paar 100 pagina's terug deed en waar je nu helemaal niets meer van hoort.
Waarschijnljik omdat ze tot de conclusie zijn gekomen dat er te weinig te halen viel.
[...]

Deze heb ik ook niet helemaal scherp. Bedoel je een specifiek geval?
Ik herinner me een kort geding van jaaaaren terug van de OR tegen LogicaCMG over de leaseregeling.
Verdere details heb ik niet scherp genoeg meer om ze hier weg te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door avotar op 05-05-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik herinner me een kort geding van jaaaaren terug van de OR tegen LogicaCMG over de leaseregeling. Verdere details heb ik niet scherp genoeg meer om ze hier weg te zetten.
De OR van ons bedrijf heeft slechts een keer in de geschiedenis een 'zaak' tegen de bestuurder gevoerd. Dat was voor Bedrijfscommissie in 2004. Na de overname van CMG door Logica eiste de OR bovenwettelijk instemmingsrecht op basis van gewoonterecht m.b.t. de harmonisatie van arbeidsvoorwaarden. De OR won deze zaak. Waarna de bestuurder, met een opzeggingstermijn van een jaar, het gewoonterecht heeft opgezegd. De bestuurder heeft in 2004 ook een keer de OR voor de Bedrijfscommissie gedaagd. Via de Bedrijfscommissie wilde de bestuurder de OR alsnog dwingen in te stemmen met PRP (Performance Related Pay). De bestuurder werd in het ongelijk gesteld en geadviseerd tegemoet te komen aan de bezwaren van de OR. Na een advies van de Bedrijfscommissie kan de OR of bestuurder naar de kantonrechter. Zover is het niet gekomen.

M.b.t. de leaseauto heeft de OR in 2003 met een rechtszaak gedreigd. Iedere consultant kreeg een leaseauto en de bestuurder wilde toen in 2003 al leaseauto's gaan afpakken. Door te dreigen met een rechtszaak heeft de OR toen voor alle consultants deze arbeidsvoorwaarde met succes verdedigd en een afspraak gemaakt met de bestuurder. Tot 2014 heeft deze afspraak stand gehouden!

[ Voor 22% gewijzigd door ESPACE op 05-05-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wel grappig die real estate update van gisteren. Er komen extra laadpalen bij kantoor Arnhem om onze pool met elektrische auto's te faciliteren. De enige plugin leaseauto die momenteel in het assortiment zit is de V60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Wijnands schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:20:
Wel grappig die real estate update van gisteren. Er komen extra laadpalen bij kantoor Arnhem om onze pool met elektrische auto's te faciliteren. De enige plugin leaseauto die momenteel in het assortiment zit is de V60.
Hiermee zorg je dus dat de management lagen altijd plek hebben ahhahaah, want voor de normale medewerker is die auto niet te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat die er opeens wel in zit zal wel een foutje zijn. Voor andere (voor de gewone medewerker wel aantrekkelijke plugins) is er nog steeds een verbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Die Volvo heeft een diesel motor, daarmee voldoet hij aan de eisen. Zelfde als de hybriden van Peugeot (geen plug-in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Initieel stond de V60 plugin hybrid er niet bij. Bij de vorige update is deze er bij gekomen. Ik begreep dat ze moeite hebben om het brandstof component te bepalen voor die auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Vrijwel alle fabrikanten combineren een benzine motor met de electro motor. Er is een poos geleden een expliciet statement verzonden door wagenpark beheer, dat BENZINE hybrides niet meer mochten vanwege het veel te hoge praktijk verbruik. In principe is een diesel hybride ook gewoon een diesel auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Worden er eigenlijk nog laptops geroteerd? Vorige zomer een uitnodiging gehad tijdens mijn vakantie en dus te laat om mee te doen, maar daarna nooit meer wat gehoord. Ben wel toe aan wat beters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:10:
[...]

Vrijwel alle fabrikanten combineren een benzine motor met de electro motor. Er is een poos geleden een expliciet statement verzonden door wagenpark beheer, dat BENZINE hybrides niet meer mochten vanwege het veel te hoge praktijk verbruik. In principe is een diesel hybride ook gewoon een diesel auto.
Oh ja, die onzin.
Vandaahl schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:19:
Worden er eigenlijk nog laptops geroteerd? Vorige zomer een uitnodiging gehad tijdens mijn vakantie en dus te laat om mee te doen, maar daarna nooit meer wat gehoord. Ben wel toe aan wat beters...
Je mag een nieuwe aanvragen als je laptop 3 jaar oud is maar pas ibj 4 jaar wordt 'ie bijna automatisch vervangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 06-05-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Toch eens even nagaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dit zegt ook iets over de leeftijd van je toshiba: http://support.toshiba.com/warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Top, blijkt van september 2010. Nog geen 4 jaar dus, leek al wel langer. :)

Klopt ook eigenlijk wel. Moest dat ding toen halen bij de massale rotatie in oktober dat jaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Vandaahl op 06-05-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die van mij is ook zoiets.

Ik rij nu een paar dagen rond in een Skoda Octavia ambition businessline. Moet zeggen.. er zit nog steeds iets raars in het geluid van het wegdek tussen de 75 en 85km/u en ik kan moeilijk wennen aan zo'n lage auto maar verder..erg complete en knappe auto! Zou eerder mijn keuze zijn dan de peugeot 308 SW die veel mensen nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De nieuwe 308SW en de octavia ontlopen elkaar niet veel in veel opzichten en hebben voor een middenklasser beide een heerlijk laadvermogen, mogen nog wat trekken ook en rijden comfortabel. Ik weet niet hoe laag de 308 is, meestal waren die series juis relatief hoog (mijn 307 heeft best een hoge zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De 307 was hoog, heb ik ook nog gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 08:57
Wijnands schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:20:
Die van mij is ook zoiets.

Ik rij nu een paar dagen rond in een Skoda Octavia ambition businessline. Moet zeggen.. er zit nog steeds iets raars in het geluid van het wegdek tussen de 75 en 85km/u en ik kan moeilijk wennen aan zo'n lage auto maar verder..erg complete en knappe auto! Zou eerder mijn keuze zijn dan de peugeot 308 SW die veel mensen nu bestellen.
Ik heb mijn derde Octavia besteld. Ruimtewonder, prettige auto en de vrouw wil niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb uiteindelijk gekozen voor de Peugeot 308SW. Prima auto zo op het gezicht en volgens de papieren, alleen niet in kunnen rondrijden voor een proefrit. Enige nadeel is dat de standaard leverancier (Broekhuis) van CGI geen voorraad heeft besteld. Je moet dus tot na de zomer wachten op je auto. Bestel je je auto bij bv Nefkens dan heb je deze nog voor de zomer. Laatstgenoemde heeft op voorhand al 100 à 120 auto's gekocht/besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Ik heb liever platinum handboeien :+
Jong & Single => BMW 116. *D

#YOLO

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
In een grotere station kun je anders een stuk meer als je jong en single bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Als je de yup wilt uithangen met een auto, kies je er beter een die niet overduidelijk laat zien dat je bij een willekeurige detacheerder/accountancy/consultancy werkt, toch? 2-serie heeft meer yuppengehalte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Ach. Ook ik ben jong en single, maar ik ben erg blij met mn oranje Focus :)

Ik hoef geen BMW. Dan zou ik eerder voor een Audi gaan... Maarja, die mag nie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Doe mij maar een Volvo dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pfff.. Italiaans vanavond. Weer 's wat anders dan chinees, da's waar maar... tikkie veel E621 erin en dat breekt me op. :(

Wel leuke cursus trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zou je eerder bij een chinees verwachten maar lijkt dan meer en meer een cateraar ding te worden dat vetsin - reden dat ik sowieso vroeger vaak mijn eigen pizza meenam of liet komen naar trainingen, misschien tipje ;) moet je wel tegen de jaloerse blikken kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Die Italiaan van gisteren had anders wel hele goede lasagne.

En waar staat die 2 serie op de lease site?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wijnands schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:52:
Pfff.. Italiaans vanavond. Weer 's wat anders dan chinees, da's waar maar... tikkie veel E621 erin en dat breekt me op. :(

Wel leuke cursus trouwens.
Het is ondertussen bij mij zo erg geworden dat ik bijna geen chinees meer lust/eet na dit voor bijna een maand om de dag in vestiging Hoofddorp te hebben genuttigd...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 08:57
SithWarrior schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:01:
[...]

Het is ondertussen bij mij zo erg geworden dat ik bijna geen chinees meer lust/eet na dit voor bijna een maand om de dag in vestiging Hoofddorp te hebben genuttigd...
Oxygen en gezondheid, lijkt hier dus duidelijk niet op te gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

het is allemaal zoooooooo dubbel.

Oxygene
smakeloze, aderverstoppende cholesterolbommen met het zoutgehalte van de Dode Zee als vulling voor een avondsessie. Waar zijn de stamppotten gebleven? is ook goedkoop, en iedereen lust er wel een. Het hoeven echt niet weer asperges en champagne te zijn hoor. Die tijd is geweest. Snap ik ook wel.

Work-life balance
inmiddels vele uren aan overhead, administratie, niets aan je werk toevoegende verplichte cursussen.

Vergroening vervoer
Zolang ik Sake en Ron nog niet niet in een Prius of een Ampera naar hun werk zie komen, neem ik ze op dit gebied niet serieus, en durf ik ze dat ook gewoon te vertellen.

Openheid
ik wacht nog op de eerste push-berichten hoe t nou echt gaat met dit bedrijf of met een BU. Wat wel en vooral wat NIET lukt.

Eerlijkheid
gegoochel met fiscaal en kalenderjaar in het voordeel van het bedrijf

Gelijkheid
lease: iedereen een plug-in , te parkeren op minimaal pendelbus-afstand, het waterhoofd een V6 plus bijbehorende parkeerplek voor de deur;

*O* zojuist wel weer mn contract verlengd tot minimaal einde jaar *O*

[ Voor 35% gewijzigd door peter00 op 08-05-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zou dit zelf niet zo posten hier maar goed. Ik herken wel een hoop van wat je schrijft. Lang niet alles ervaar ik zo maar ik weet dat het speelt bij veel mensen.

Wel goed dat je de MSAP gebruikt hebt om dit binnen het bedrijf ook duidelijk te maken, daar is dat ding immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:56:
Ik zou dit zelf niet zo posten hier maar goed.
je hebt gelijk. Kreeg ook al iets van Woudloper hierover. ik ga mn post ff iets inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Even een positieve noot:

vrijdag 25 april: bericht dat mijn auto zsm ingeleverd moest
Dinsdag: 29 april: huurauto formulier gemaild
Vrijdag 2 mei: huurauto geleverd gekregen en leaseauto ingeleverd.
Dinsdag 6 mei: keurig overzichtje van de salarisverwerking wat de consequenties zijn van het inleveren en de huurauto op mijn salaris.
Woensdag 7 mei: tankpas voor de huurauto lag op de mat.

Behalve het feit dat het inleverbericht wat rottig bij me binnen kwam is het verder allemaal heel soepel en netjes geregeld. Mailtjes naar wagenpark heb ik meestal binnen 1 dag antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:10
peter00 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:59:
[...]

je hebt gelijk. Kreeg ook al iets van Woudloper hierover. ik ga mn post ff iets inkorten.
hmm, heb ik iets gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik ook. Jammer, want het is altijd geruststellend om te lezen dat ik niet de enige ben die (netjes uitgedrukt) zwaar teleurgesteld is in CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wissel dan echte namen uit via PB en bel elkaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:36
Wijnands schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:17:
Wissel dan echte namen uit via PB en bel elkaar ofzo?
Of begin een praatgroep: Anonieme CGI'ers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nah. niks gemist. Wees niet ongerust. Ik had alleen een wat expliciete manier gebruikt om mijn MSAP feedback te communiceren. Dat mag op een openbaar forum iets netter. My Bad.

maarreeh....het is weer vrijdag. Tijd voor weer een mannadzjement update.

Het regent nou toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Vrijdag = borreldag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die borrel is wel voor eigen rekening. Als we al geen parkeergarage mogen laten bouwen, dan moet er nodig verder gesnoeid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

De 3000 komt in zicht..! *O*

...oh..wacht... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
In Arnhem was er gisteren al een borrel met hapjes. Gratis en zonder parkeerproblemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:17:
De 3000 komt in zicht..! *O*

...oh..wacht... -O-
400 opvreters 2600 meewerkers? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:16:
Maar die borrel is wel voor eigen rekening.
Hier in Hoofddorp niet hoor.

Pagina: 1 ... 153 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.