"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hier idem. Afronding is vlekkeloos verlopen. Vakantiedagen zijn inmiddels ook uitbetaald. Moet het nog narekenen, maar op eerste gezicht lijkt het wel goed te zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:54:
[...]
In mijn geval is de afwikkeling tot heden uitermate correct. Prima exitgesprek gehad en laatste (april) salaris inclusief vakantiegeld uitbetaald. Nu heb ik geen auto/laptop/mobiel van CGI, dus dat scheelt mischien. Eindafrekening gaat over niet opgenomen vakantiedagen, overwerk, standby en km-vergoeding, en dat moet nog gebeuren. Heb er vertrouwen in dat ook dat goed zal gaan.
Helemaal eens. Neem de tijd en kijk om je heen. Als je echt meer waard bent kom je een bedrijf tegen die je beter zal waarderen/belonen. Met hier mopperen kom je geen stap verder.mustisen schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:35:
Met veel interesse heb ik gedurende mijn laatste maanden bij CGI dit forum gevolgd...........
Kortom, het gras is elders wel degelijk groen, maar niet overal. Als je het niet meer leuk vindt om voor CGI te werken, moet je niet bij CGI blijven aanmodderen. Dat is niet goed voor jezelf, maar ook niet voor je collega's op het project die het juist wel naar hun zin hebben bij CGI. Neem het heft in eigen hand, kijk elders goed rond en neem die stap!
C@W heeft zoveel regeltjes, dat ik alleen daarom al geen zin dr meer in heb. "De lijst in Lara is leidend." Voorzover ik toegang heb zie ik alleen maar irrelevante of reeds ingevulde "leads". Wat moet ik daar nou mee? Iemand C@W wel eens gebruikt?
Doe ff normaal. "Alleen als wij er ECHT niet onderuit komen, krijg je eenmalige compensatie van wat je recent maandelijks is afgenomen.."
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Valt wel mee. Betekent simpelweg dat de delivery manager de door jou aangebrachte klus ook nog even in Lara moet zetten, ondanks dat je al iemand op het oog hebt voor de invulling ervan. Verschilt dus eigenlijk niet veel met hoe de gemiddelde delivery manager er sowieso al gebruik van maakt...peter00 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 06:15:
Zucht.
C@W heeft zoveel regeltjes, dat ik alleen daarom al geen zin dr meer in heb. "De lijst in Lara is leidend." Voorzover ik toegang heb zie ik alleen maar irrelevante of reeds ingevulde "leads". Wat moet ik daar nou mee? Iemand C@W wel eens gebruikt?
Doe ff normaal. "Alleen als wij er ECHT niet onderuit komen, krijg je eenmalige compensatie van wat je recent maandelijks is afgenomen.."
In het verleden heb ik er een paar keer gebruik van gemaakt.
Idem. Ging altijd best goed hoor.DeZaag schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 06:39:
[...]
Valt wel mee. Betekent simpelweg dat de delivery manager de door jou aangebrachte klus ook nog even in Lara moet zetten, ondanks dat je al iemand op het oog hebt voor de invulling ervan. Verschilt dus eigenlijk niet veel met hoe de gemiddelde delivery manager er sowieso al gebruik van maakt...
In het verleden heb ik er een paar keer gebruik van gemaakt.
De enige verstorende factor is normaal gezien de delivery manager, omdat die het vaak heel druk hebben en de administratie van dit soort dingen er nog wel eens bij in schiet.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Er is een grote idleness bij PM en BC. Kunnen ze niet die mensen inzetten voor administratieve rompslomp (want dat is feitelijk wat ze doen), in plaats van hen op de bank te laten zitten met een salaris van 4k+avotar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 06:52:
[...]
Idem. Ging altijd best goed hoor.
De enige verstorende factor is normaal gezien de delivery manager, omdat die het vaak heel druk hebben en de administratie van dit soort dingen er nog wel eens bij in schiet.
Verwijderd
inderdaad heb vorig jaar bijna een jaar moeten wachten, uiteindelijk wel gekregen.. ik had een opdracht van 6 maanden geregeld voor een collega...peter00 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 06:15:
Zucht.
Verwijderd
ik heb vandaag formeel van de HR van mijn klant gehoord: "we verzekeren u dat er geen relatiebeding in uw contract staat"Lurker1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:17:
Gelukkig staat CGI bij mijn klant op de zwarte lijst wegens haar starre houding m.b.t. het relatiebeding. Ik hoef me dus niet bezig te houden met de eventuele inzet van collega's bij de klant!
CGI staat hier op een witte lijst, dus hier hebben accountmanagers zich netjes gedragen
Niet dus! Een collega heeft al antwoord gekregen van HR. Zakelijke tankbeurten in het buitenland moet je in PSA declareren. Bij prive tanken in het buitenland vindt alleen verrekening plaats als er bij Shell getankt wordt en de tankpas wordt gebruikt.Maak het niet te moeilijk. Volgens mij kun je straks nog gewoon declareren via LeasePlan of andere leaseboer-met-site, net zoals je het nu ook doet. Ik heb net nog twee tanks bij de Intermarche op die manier teruggekregen. Het enige verschil is dat buitenland-tanken straks net zoals bij Shell via je salaris verrekend wordt, wat je anders zelf via de belastingdienst had gedaan.
Voor als je Shell zoekt:
http://www.shell.nl/nld/p...ation-locator/mobile.html
It always seems impossible until it's done.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Bedoel je waar je werken gaat?Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:22:
[...]
ik heb vandaag formeel van de HR van mijn klant gehoord: "we verzekeren u dat er geen relatiebeding in uw contract staat"
CGI staat hier op een witte lijst, dus hier hebben accountmanagers zich netjes gedragen
Want het relatiebeding is iets tussen jou en je werkgever.
HR bevestigt juist dat dit niet het geval zal zijn. Vraag maar na bij HR.Ik neem aan dat de niet-Shell-getankt-declaratieroute via de tankpas ook nog steeds werkt. Want de Shell stations in het buitenland zijn niet heel dik gezaaid...
okee, duidelijk. Dat zuigt weer enorm. Neemt niet weg dat je alles wat je NIET bij Shell uitgeeft en ook niet met CGI kunt/mag/wilt verrekenen, je gewoon via de belastingdienst deels terugkrijgt. Aftrekken als "bijdrage voor privegebruik" oid. Bonnetjes bewaren, en km's erop schrijven voor het geval je controle krijgt of vragen (omdat je werkgever dat ook al verwerkt).ESPACE schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:22:
Niet dus! Een collega heeft al antwoord gekregen van HR. Zakelijke tankbeurten in het buitenland moet je in PSA declareren. Bij prive tanken in het buitenland vindt alleen verrekening plaats als er bij Shell getankt wordt en de tankpas wordt gebruikt.
De dichtstbijzijnde Shell is hier 1785 km rijden volgens die app.Voor als je Shell zoekt:
http://www.shell.nl/nld/p...ation-locator/mobile.html

Zo werkt het tegenwoordig niet meer. Het is niet de bedoeling dat de werknemer een eigen bijdrage voor het privégebruik auto aftrekt voor de inkomstenbelasting. Sinds de leaseauto via de loonstrook gaat, mag je het ook niet meer aftrekken op je eigen aangifte.Neemt niet weg dat je alles wat je NIET bij Shell uitgeeft en ook niet met CGI kunt/mag/wilt verrekenen, je gewoon via de belastingdienst deels terugkrijgt. Aftrekken als "bijdrage voor privegebruik" oid. Bonnetjes bewaren, en km's erop schrijven voor het geval je controle krijgt of vragen (omdat je werkgever dat ook al verwerkt).
Verwijderd
inderdaad waar ik ga werken, ik heb concurentiebeding, CGI kan daar moeilijk over doen...avotar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:35:
[...]
Bedoel je waar je werken gaat?
Want het relatiebeding is iets tussen jou en je werkgever.
"U kunt een verzoek indienen tot vrijstelling van dit beding, welke u niet op onredelijke gronden zal worden onthouden."Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:54:
[...]
inderdaad waar ik ga werken, ik heb concurentiebeding, CGI kan daar moeilijk over doen...
Neem van mij aan: als CGI ook maar enigszins de kans ziet, zal zij een vrijstelling weigeren, hoe redelijk het ook lijkt om een werknemer na een half mensenleven loyaliteit een kans te gunnen op gras dat tien tinten groener is dan het verdorde gras van CGI.
Iedere vorm van menselijkheid is uit het beleid van CGI verdwenen.
Verwijderd
als ik dat vraag dan weten ze dat ik in onderhandeling ben met de klantLurker1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:04:
[...]
"U kunt een verzoek indienen tot vrijstelling van dit beding, welke u niet op onredelijke gronden zal worden onthouden."
Neem van mij aan: als CGI ook maar enigszins de kans ziet, zal zij een vrijstelling weigeren, hoe redelijk het ook lijkt om een werknemer na een half mensenleven loyaliteit een kans te gunnen op gras dat tien tinten groener is dan het verdorde gras van CGI.
dan ga ik het hier aan de HR vragen wat ze kunnen doen, het is een groot klant,
ik weet dat iemand die onlangs overgestapt is naar Shell, geen concurentiebeding aan zijn broek heeft gekregen
Shell is een klant van CGI en geen concurrent. Bij het overstappen naar de klant is het relatiebeding van belang.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:12:
[...]
ik weet dat iemand die onlangs overgestapt is naar Shell, geen concurentiebeding aan zijn broek heeft gekregen
waar staat dat? Lijkt me heel erg sterk dat je in rekening gebrachte kosten in verband met privegebruik niet zelfstandig mag aftrekken. Zal daar eens een balletje over opgooien bij de Bdienst binnenkort.ESPACE schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:53:
Zo werkt het tegenwoordig niet meer. Het is niet de bedoeling dat de werknemer een eigen bijdrage voor het privégebruik auto aftrekt voor de inkomstenbelasting. Sinds de leaseauto via de loonstrook gaat, mag je het ook niet meer aftrekken op je eigen aangifte.
Nee dat kan dus niet. Alle bijdragen voor prive gebruik dienen via de loonadministratie van je werkgever te gaan. Er is dan ook niet zoiets als een post "Eigen Bijdrage auto van de zaak" in de inkomstenbelasting. Ik kan even niet direct een link op de BD site zelf vinden, maar het feit dat het nergens ingevuld kan worden zegt al wat.peter00 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:24:
[...]
waar staat dat? Lijkt me heel erg sterk dat je in rekening gebrachte kosten in verband met privegebruik niet zelfstandig mag aftrekken. Zal daar eens een balletje over opgooien bij de Bdienst binnenkort.
Tevens zijn er genoeg bronnen die het ook aangeven: http://www.autoenfiscus.n...ar-van-de-bijtelling.html
De eigen bijdrage voor privégebruik van de auto van de zaak is aftrekbaar van de bijtelling. Voorwaarde is wel dat deze bijdrage via de loonadministratie wordt verwerkt.
[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 29-04-2014 13:28 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik gun het iedereen om naar de klant over te stappen, maar dit is voor mij wel erg zuur om te horen. Mij is door mijn manager verzekerd dat het nieuwe beleid van CGI niet toestaat dat je naar de klant overstapt, en dat er voor niemand een uitzondering zal worden gemaakt, omdat er op dit moment erg veel mensen zijn die bij de klant in dienst willen treden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:12:
[...]
Zijn er met Shell misschien speciale afspraken gemaakt omdat men zo'n grote klant niet voor het hoofd wil stoten?
Hoe dan ook: de gelijkheid binnen CGI is erg ver te zoeken...
Net tijdens de lunch een gesprek gehad met een principal BC die op zijn beurt van hoger op heeft vernomen dat CGI NL management zich eigenlijk weinig zorgen maakt om het grote verloop van de ervaren consultants. Zij worden vervangen door nieuw vers bloed, die oa. gepaaid worden met opleidingsmogelijkheden en andere kraaltjes. Uitzondering hierop zijn de consultants bij Shell die moeilijk te vervangen zijn. Mogelijk dat Shell hen kan overnemen voor een mooie afkoopsom.Lurker1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:04:
[...]
Niet supersnel, maar t werkt wel.
Dat het CGI NL management het behouden van ervaren consultants niet als doelstelling heeft, is al langere tijd duidelijk.ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:34:
[...]
Net tijdens de lunch een gesprek gehad met een principal BC die op zijn beurt van hoger op heeft vernomen dat CGI NL management zich eigenlijk weinig zorgen maakt om het grote verloop van de ervaren consultants. Zij worden vervangen door nieuw vers bloed,
Maar tot nu toe heb ik steeds begrepen dat het vervangen door vers bloed allesbehalve voorspoedig verloopt. Is dat dan toch een misvatting, en staan de goedkope, onervaren arbeidskrachten in de rij om bij CGI te komen werken? Dat zou verklaren waarom het management zich geen zorgen maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Lurker1 op 29-04-2014 15:07 ]
Verwijderd
ik heb verkeerd zitten lezen, er staat geen relatiebeding na een jaar ingehuurd te zijn bij mijn huidige klant, is namelijk onderdeel van hun mantelovereenkomst met CGILurker1 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:06:
[...]
Dat het CGI NL management het behouden van ervaren consultants niet als doelstelling heeft, is al langere tijd duidelijk.
Maar tot nu toe heb ik steeds begrepen dat het vervangen door vers bloed allesbehalve voorspoedig verloopt. Is dat dan toch een misvatting, en staan de goedkope, onervaren arbeidskrachten in de rij om bij CGI te komen werken? Dat zou verklaren waarom het management zich geen zorgen maakt.
Verwijderd
en minder werken, 4 dagen ipv 5
Maar hun mantelovereenkomst zegt natuurlijk niet perse wat over jouw arbeidsovereenkomst. Het kan best zijn dat de klant geen overeenkomst heeft die ze tegenhoudt om personeel over te nemen. Maar de afspraken tussen CGI en de werknemer kunnen dat alsnog beletten. De overeenkomsten gelden immers ook tussen verschillende partijen, dus er kunnen zelfs prima tegenstrijdige dingen afgesproken zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:32:
[...]
ik heb verkeerd zitten lezen, er staat geen relatiebeding na een jaar ingehuurd te zijn bij mijn huidige klant, is namelijk onderdeel van hun mantelovereenkomst met CGI
Ik weet dus niet precies wat voor toezeggingen je gehad hebt, maar ik zou wel zorgen dat je dat kraakhelder op papier hebt staan dat CGI jou niet aan een relatiebeding houdt.
[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 29-04-2014 15:55 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Precies wat ik van plan was... minder werken voor meer geld. Maar CGI heeft er een stokje voor gestoken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:40:
en ik ga meer verdienen (ook als ik alle secundaire voorwaarden optel, leaseauto enz)
en minder werken, 4 dagen ipv 5
Jammer dat ik ooit zo lichtzinnig heb getekend voor het relatiebeding.
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee maar dit is mij meerdere malen opgevallen.
Verwijderd
Zojuist gedaan. Als je alleen bij de Shell mag tanken dan is een extra jerrycan meenemen en net nog in NL voltanken nog aantrekkelijker (en voor CGI juist onvoordeliger dus).ESPACE schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:36:
[...]
HR bevestigt juist dat dit niet het geval zal zijn. Vraag maar na bij HR.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dat is dan kortzichtig van het CGI NL management. Die vertrekkende consulants leveren verloren business op. Lang niet alle klanten vervangen atomatisch met een CGI'er. En die consultants zijn niet van de arbeidsmarkt, dus elders snoepen ze business weg.ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:34:
[...]
Net tijdens de lunch een gesprek gehad met een principal BC die op zijn beurt van hoger op heeft vernomen dat CGI NL management zich eigenlijk weinig zorgen maakt om het grote verloop van de ervaren consultants. Zij worden vervangen door nieuw vers bloed, die oa. gepaaid worden met opleidingsmogelijkheden en andere kraaltjes. Uitzondering hierop zijn de consultants bij Shell die moeilijk te vervangen zijn. Mogelijk dat Shell hen kan overnemen voor een mooie afkoopsom.
Heb het uiteraaard niet over vertrekende idle consultants. Die zijn ze liever kwijt dan rijk.
en anders verdient bij/zij niet beter.....
Dat is een business model wat wel vaker gebruikt wordt. Weet niet of wij dat actief doen.ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:34:
[...]
Net tijdens de lunch een gesprek gehad met een principal BC die op zijn beurt van hoger op heeft vernomen dat CGI NL management zich eigenlijk weinig zorgen maakt om het grote verloop van de ervaren consultants. Zij worden vervangen door nieuw vers bloed, die oa. gepaaid worden met opleidingsmogelijkheden en andere kraaltjes. Uitzondering hierop zijn de consultants bij Shell die moeilijk te vervangen zijn. Mogelijk dat Shell hen kan overnemen voor een mooie afkoopsom.
Hierbij is het wel zo dat je alsnog een ervaren kern nodig hebt van zo'n 15%, mensen met ervaring die het truukje al een paar keer gedaan hebben en ook de goedkope krachten kunnen coachen en sturen. Net als in een dienstplichtig leger goede beroeps onderofficieren heel belangrijk zijn
Mijn subjectieve indruk is dat we op dit moment juist in die potentiele groep ook hard mensen kwijt raken.
Anyway, gisteravond met een flinke groep architecten een paar uur doorgebracht voor een bijeenkomst. Ja, vrijwillig eigen tijd in gestoken
Om potentiële nieuwe collega's voor een misstap te behoeden, is het wel van belang dat de startpost een keer wordt aangepast. Daarin staan nu nog steeds de oude arbeidsvoorwaarden. Ook staan daar niet meer van toepassing zijnde kreten als "openheid, gelijkheid en eerlijkheid". En het aantal werknemers in Nederland dat er staat genoemd, is volgens mij ook enigszins achterhaald.peter00 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 05:32:
ach, een beetje schoolverlater met hersens doet even een goegel met "CGI" en "Arbeidsvoorwaarden". Zit je snel genoeg hier. :-)
en anders verdient bij/zij niet beter.....
Dan zou ik dat inderdaad alleen hier noemen en niet de TS een berichtje sturenLurker1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:21:
[...]
Om potentiële nieuwe collega's voor een misstap te behoeden, is het wel van belang dat de startpost een keer wordt aangepast. Daarin staan nu nog steeds de oude arbeidsvoorwaarden.
oh wacht...
Dat wilde ik doen, maar toen zag ik dat het een man van bijna 114 jaar is. Die kan ik daar toch niet mee lastig vallen?Wijnands schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:27:
[...]
Dan zou ik dat inderdaad alleen hier noemen en niet de TS een berichtje sturen
Ik zit nu in een verveldende discussie met HR. Zij verharden zich in het standpunt dat de mobiliteitsregeling ook voor mij geldt, terwijl ik als niet-tekenaar aanspraak kan maken op de oude AV (en dus onbeperkt 19/km).
[Ben even weg geweest. Dus vergeef me dat ik niet de laatste 500 pagina;s van dit topic heb doorgespit
Verwijderd
Jawel hoor, wij doen dat ook regelmatig (bedrijf van een kleine 500 medewerkers).Wijnands schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:21:
[...]
Gezellig om een hoop mensen weer 's te zien en wat bij te kletsen en te horen over interessante klussen die mensen gedaan hebben en die eraan zitten te komen. Denk dat je dat bij de kleinere toko's niet snel hebt.
Het gehele mobiliteitsdeel is uit de AV Transformatie getrokken, derhalve gelden de nieuwe regels mbt mobiliteit voor iedereen.... dus ook voor de niet tekenaars.snelkeuze0017 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:57:
Zijn er al gevallen bekent van eigen rijders die niet voor de nieuwe AV hebben getekend en (dus?) geen gebruik willen maken van de mobiliteitsregeling ?
Ik zit nu in een verveldende discussie met HR. Zij verharden zich in het standpunt dat de mobiliteitsregeling ook voor mij geldt, terwijl ik als niet-tekenaar aanspraak kan maken op de oude AV (en dus onbeperkt 19/km).
[Ben even weg geweest. Dus vergeef me dat ik niet de laatste 500 pagina;s van dit topic heb doorgespit]
Verwijderd
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe mijn AV van mijn individuele AO zomaar het raam uit kan gaan.avotar schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:19:
Het gehele mobiliteitsdeel is uit de AV Transformatie getrokken, derhalve gelden de nieuwe regels mbt mobiliteit voor iedereen.... dus ook voor de niet tekenaars.
[ Voor 54% gewijzigd door snelkeuze0017 op 30-04-2014 09:31 ]
Omdat het stuk mobiliteit nóóit in je individuele AO heeft gestaan, maar in een aparte bijlage die je níet getekend hebt. (kleine uitzondering is de groep waar destijds in het contract zelf de details omtrent de leaseauto waren opgenomen, maar dat is nog maar een handvol consultants)snelkeuze0017 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:30:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe mijn AV van mijn individuele AO zomaar het raam uit kan gaan.
Dat is nou het verschil tussen een primaire en secundaire arbeidsvoorwaarde. Mobiliteit is secundair en die mag de werkgever om bedrijfsmatige redenen eenzijdig veranderen, binnen grenzen der redelijkheid.snelkeuze0017 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:30:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe mijn AV van mijn individuele AO zomaar het raam uit kan gaan.
Daar kan je op inspringen en protest tegen maken maar ik denk dat het een strijd is die je veel energie zal kosten en niets oplevert.
Maar dat is juist een volume waarbij een bedrijf interessant wordt. Een bedrijf met een aantal honderden medewerkers, maar dat niet boven de duizend uitgroeit. Waarbij er ook een specialisatie is op een aantal kennisgebieden.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:12:
[...]
Jawel hoor, wij doen dat ook regelmatig (bedrijf van een kleine 500 medewerkers).
Helaas zijn er daar niet zo erg veel van binnen Nederland, zeker niet buiten de Randstad.
Succes! Een jobhop en frisse wind is altijd goed voor het gevoel en vaak ook voor de arbeidsvoorwaarden.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:27:
Ik heb mijn aanbod binnen van een kleiner bedrijf (100 man). Op vrijwel alle punten betere arbeidsvoorwaarden (al helemaal in de leaseregeling), maar het belangrijkste: het management bestaat uit aanspreekbare mensen die zonder blok beton om hun nek verstandige keuzes kunnen maken. Ik ben weg. Sterkte ermee!
Dat van de energie kan ik inmiddels bevestigen. Gadverdamme, wat een k*t stemming hou ik daar aan over.Eddo-79 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:39:
Daar kan je op inspringen en protest tegen maken maar ik denk dat het een strijd is die je veel energie zal kosten en niets oplevert.
Om eerlijk te zijn verbaast het mij wel dat je dit niet wist. Er is meerdere malen gezegd, gemaild enz. dat dit zou gaan gebeuren en ook op dit forum is er zeer uitgebreid aandacht aan gegeven. In diverse bewoordingen.snelkeuze0017 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:43:
[...]
Dat van de energie kan ik inmiddels bevestigen. Gadverdamme, wat een k*t stemming hou ik daar aan over.
Desalniettemin snap ik je teleurstelling.
Ik ken Microkid al jaren en hij is nog steeds heel vitaal voor zijn ver gevorderde leeftijd hoor!Lurker1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:32:
[...]
Dat wilde ik doen, maar toen zag ik dat het een man van bijna 114 jaar is. Die kan ik daar toch niet mee lastig vallen?
Hebben jullie genoeg architecten om zoiets te kunnen doen dan?Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:12:
[...]
Jawel hoor, wij doen dat ook regelmatig (bedrijf van een kleine 500 medewerkers).
[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 30-04-2014 10:07 ]
Wijnands, ik denk dat je echt een verkeerd beeld hebt van veel 'kleinere' bedrijven. Ik werk bij een bedrijf van 65 man. Van de beste mensen/architechten die Logica/CGI ooit had op mijn vakgebied zijn er nu al 8 werkzaam alleen al bij dat bedrijf. Mede door de ervaringen van die mensen werk ik nu daar ook. En.... in al die jaren dat ik bij CGI werkte heb ik nooit iemand als nieuwe collega aan kunnen brengen omdat men Logica/CGI niet zag zitten als werkgever. Ik werk hier nu 5 maand en ik heb reeds 2 van mijn beste vakgenoten van Logica/CGI meegenomen naar mijn nieuwe werkgever.Hebben jullie genoeg architecten om zoiets te kunnen doen dan?
Ow, was dat die herrie die uit de kantine kwam op de 10 de in Rotterdam de hele avondWijnands schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:21:
[...]
Anyway, gisteravond met een flinke groep architecten een paar uur doorgebracht voor een bijeenkomst. Ja, vrijwillig eigen tijd in gestokenGezellig om een hoop mensen weer 's te zien en wat bij te kletsen en te horen over interessante klussen die mensen gedaan hebben en die eraan zitten te komen. Denk dat je dat bij de kleinere toko's niet snel hebt.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Yes. Geniet er nog maar even van, vrijdag zie je me met rode ogen stilletjes rondlopen want dan moet ik afscheid nemen van me bussie.Reneger schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:40:
Ah, vandaar dat je bus er nog zo laat stond, Wijnands
* Wijnands ziet er al de hele week tegen op
[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 30-04-2014 16:21 ]
Ben wel benieuwd naar de resultaten van NL. Europa staat er in ieder geval goed op.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dus de bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden hebben hun vruchten afgeworpen. Driewerf hoera voor Ron en zijn mensen!!Wijnands schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:36:
Wat ik hoorde waren de financiele resultaten zo gek nog niet.
Hoe cynisch dat ook mag klinken: Ron heeft zin doel denk ik wel bereikt in de ogen van de Canadezen. De kosten zijn fors gedaald en onder de streep staat een mooie plus.Lurker1 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:20:
[...]
Dus de bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden hebben hun vruchten afgeworpen. Driewerf hoera voor Ron en zijn mensen!!
Natuurlijk is de omzet ook gedaald maar verhoudingsgewijs zullen het toch vooral de 'dure' consultants zijn geweest de vertrokken zijn (zoals ook de bedoeling was denk ik). Dit zijn namelijk de mensen die de versobering het hardste voelen, de jongeren hadden al die 'gouden' arbeidsvoorwaarden allang niet meer en zijn er juist iets op vooruit gegaan.
Hier wordt het ook al weer stiller, dus geef de mensen even tijd om uit te razen en daarna toch weer gewoon aan het werk. Iedereen die echt 'weg wil' is nu wel weg of druk aan het zoeken. De rest blijft gewoon een daarmee is het doel van de spreadsheet-ridders gewoon geslaagd...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het kan nooit kwaad om bij een bedrijf te kijken welk deel van de inkomsten naar kapitaalverschaffers en welk deel naar werknemers (arbeid).t_captain schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:26:
Ik vrees dat hoevenpe gelijk heeft.
In die zin zou ik hosannaverhalen over 'bedrijfsresultaten' na flinke reorganisaties altijd kritisch bezien omdat niet zelden er eenvoudigweg een verschuiving van arbeid naar kapitaal plaatsvindt wat betreft de verdeling van de koek.
Een beetje serieuze kapitaalverschaffer en diens collaborateurs in de top van een bedrijf lossen dat op door een klein bot toe te werpen zodat de verschaffer van arbeid denkt een gelijkgericht belang te hebben met de verschaffer van kapitaal.
Ik denk dat ze het ongemak van deze maatregel voor heel veel consultants schromelijk overschatten.Umbrah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:41:
Nou... bij ons net een landelijke mail uitgegaan: "Deactivation of email accounts on late timesheet"... ze gaan de "straf" mentaliteit meer invoeren...
Maar dan kunnen ze je ook niet meer mailen dat je je urensheet nog moet invullen...avotar schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:48:
[...]
Ik denk dat ze het ongemak van deze maatregel voor heel veel consultants schromelijk overschatten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
nou nou, hoe moeilijk kan het zijn om je urensheet gewoon op tijd in te leveren. Ik heb 5 jaar in de consultancy gewerkt. Bij de ene partij moest het iedere week, de andere partij iedere 2 weken. Het is mij nog nooit overkomen dat ik de urensheet te laat in had geleverd, zo moeilijk is het niet, kwestie van mentaliteitavotar schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:48:
[...]
Ik denk dat ze het ongemak van deze maatregel voor heel veel consultants schromelijk overschatten.
Zijn er 3-members, die eigen rijder zijn, welke al een opgave voor hun kilometers hebben moeten doen?snelkeuze0017 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:57:
Zijn er al gevallen bekent van eigen rijders die niet voor de nieuwe AV hebben getekend en (dus?) geen gebruik willen maken van de mobiliteitsregeling ?
[Ben even weg geweest. Dus vergeef me dat ik niet de laatste 500 pagina;s van dit topic heb doorgespit]
Al is er ook duidelijk gezegt dat de laatste gele gids van toepassing zou blijven. En er is ook een toezegging gedaan dat er geen updates meer zou komen voor de 3-members....avotar schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:19:
[...]
Het gehele mobiliteitsdeel is uit de AV Transformatie getrokken, derhalve gelden de nieuwe regels mbt mobiliteit voor iedereen.... dus ook voor de niet tekenaars.
En juist in deze laatste gele gids staat de 19+8cent per kilometer zonder beperking.
Verwijderd
Leuk voor de 'lost passwords' emailsUmbrah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:41:
Nou... bij ons net een landelijke mail uitgegaan: "Deactivation of email accounts on late timesheet"... ze gaan de "straf" mentaliteit meer invoeren...
Ik moet eerlijk bekennen, ik vergeet het een enkele keer omdat ik druk ben met mijn primaire werkzaamheden. Wat bij sommige klanten wel een terugkerend probleem was was projectleiders die plechtig een code beloven en een kopie doen van het verzoek daarvoor en dat je dat dan aan het einde van de week alsnog zonder code zit.Blik1984 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:57:
[...]
nou nou, hoe moeilijk kan het zijn om je urensheet gewoon op tijd in te leveren. Ik heb 5 jaar in de consultancy gewerkt. Bij de ene partij moest het iedere week, de andere partij iedere 2 weken. Het is mij nog nooit overkomen dat ik de urensheet te laat in had geleverd, zo moeilijk is het niet, kwestie van mentaliteit
Alleen deactivation of je uitgaande mail, inkomende mail blijft werken. Heb er trouwens ook geen mail van gehad.hoevenpe schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:50:
[...]
Maar dan kunnen ze je ook niet meer mailen dat je je urensheet nog moet invullen...
Ik kijk trouwens maandag altijd al, zowel bij klant als bij CGI, of ik uren kan invullen op code (nog niet submiten, maar als je hem invult weet je wel al of code beschikbaar & werkend is).
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Niet het punt wat ik wilde maken.Blik1984 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:57:
[...]
nou nou, hoe moeilijk kan het zijn om je urensheet gewoon op tijd in te leveren. Ik heb 5 jaar in de consultancy gewerkt. Bij de ene partij moest het iedere week, de andere partij iedere 2 weken. Het is mij nog nooit overkomen dat ik de urensheet te laat in had geleverd, zo moeilijk is het niet, kwestie van mentaliteit
Maar je hebt wel gelijk. Ik denk dat het mij in 15 jaar wellicht 1 of 2 keer gebeurd is.
Maar het is gewoon onderdeel van je werkzaamheden. Het blokkeren van je uitgaande mail is ook gewoon een maatregel voor de bühne. Ik heb ooit wel eens van een VP begrepen dat Canada de BU ook een boete geeft als uren te laat zijn.
Misschien moeten ze dat gewoon doorzetten naar de consultant. Je blijft immers in gebreke en doet je werk niet naar behoren.
Aan het einde van de rit zijn je urenbriefjes het enige wat echt belangrijk is.
€100 per te laat (volgens mijn TL)avotar schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:27:
Ik heb ooit wel eens van een VP begrepen dat Canada de BU ook een boete geeft als uren te laat zijn.
Heb je daar een quote van? Heb vandaag een "dossier" naar de vakbond gestuurd. En deze toezegging heb ik niet terug kunnen vinden in mijn email archieven.bakkerl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:00:
[...]
Al is er ook duidelijk gezegt dat de laatste gele gids van toepassing zou blijven. En er is ook een toezegging gedaan dat er geen updates meer zou komen voor de 3-members....
Precies!En juist in deze laatste gele gids staat de 19+8cent per kilometer zonder beperking.
Bij ons was het dan altijd zo geregeld dat de projectleider een probleem had, en niet de medewerker die er de dupe van wordtWijnands schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:04:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen, ik vergeet het een enkele keer omdat ik druk ben met mijn primaire werkzaamheden. Wat bij sommige klanten wel een terugkerend probleem was was projectleiders die plechtig een code beloven en een kopie doen van het verzoek daarvoor en dat je dat dan aan het einde van de week alsnog zonder code zit.
Verwijderd
De arbeidsvoorwaarden zou geen onderhoud meer aan plaats vinden. Zie bijvoorbeeld de mail over het aanpassen van het fiscale jaar:snelkeuze0017 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
[...]
Heb je daar een quote van? Heb vandaag een "dossier" naar de vakbond gestuurd. En deze toezegging heb ik niet terug kunnen vinden in mijn email archieven.
"Jij hebt aangegeven niet akkoord te gaan met het voorstel tot wijziging van je arbeidsvoorwaarden. Om die reden worden je arbeidsvoorwaarden niet aangepast."
Ik zal hem moeten opzoeken. Ook zit de uitspraak in een van de calls die gedaan zijn. Daar heeft Ron gezegt dat er geen onderhoud meer gedaan zal worden.snelkeuze0017 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:49:
Heb je daar een quote van? Heb vandaag een "dossier" naar de vakbond gestuurd. En deze toezegging heb ik niet terug kunnen vinden in mijn email archieven.
Verwijderd
Verwijderd
Daarmee doelden ze op 'geen salarisaanpassingen'. Dat kunnen ze natuurlijk niet hard zo zeggen, maar daarmee heb je nu dus wel iets in handen.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:33:
Zoek in je mail ook even naar de bevestigingsmail van het insturen van je keuze, Onderwerp: "Bevestiging ontvangst formulier Arbeidsvoorwaarden 2013", daarin staat ook een bevestiging "voor de goed orde" dat de arbeidsvoorwaarden niet zullen worden aangepast zolang je niet akkoord bent.
Afhankelijk van hoe je de toezeggingen zwart op wit in je oorspronkelijk contract hebt staan heb je een case. De vraag is natuurlijk alleen of je dat gevecht aan wil gaan. Als je er niet op een redelijk manier uit kunt komen met management (kan hoor, aan den lijve ondervonden
Succes!
Ja, die heb ik gevonden en zit er bij.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:33:
Zoek in je mail ook even naar de bevestigingsmail van het insturen van je keuze, Onderwerp: "Bevestiging ontvangst formulier Arbeidsvoorwaarden 2013", daarin staat ook een bevestiging "voor de goed orde" dat de arbeidsvoorwaarden niet zullen worden aangepast zolang je niet akkoord bent.
'geen salarisaanpassingen' staat er niet. En daarnaast zijn voor de niet tekenaars de aanpassing in opbouw van A-dagen ook terug gezet naar de oude voorwaarden.. omdat niet tekenaars geen aanpassingen zouden hebben.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:43:
[...]
Daarmee doelden ze op 'geen salarisaanpassingen'. Dat kunnen ze natuurlijk niet hard zo zeggen, maar daarmee heb je nu dus wel iets in handen.
Afhankelijk van hoe je de toezeggingen zwart op wit in je oorspronkelijk contract hebt staan heb je een case. De vraag is natuurlijk alleen of je dat gevecht aan wil gaan. Als je er niet op een redelijk manier uit kunt komen met management (kan hoor, aan den lijve ondervonden), vraag ik mij af of je voor jezelf nog een toekomst bij dit bedrijf moet willen.
Succes!
Dus met alleen "geen salaris aanpassingen"-bedoeling, kunnen ze dat al niet meer hard maken.
Goed punt van de calls. Ga ik nog even een keer naluisteren.bakkerl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:30:
Ik zal hem moeten opzoeken. Ook zit de uitspraak in een van de calls die gedaan zijn. Daar heeft Ron gezegt dat er geen onderhoud meer gedaan zal worden.
Dit is zo'n duivels dilemma: enerzijds wil je lekker je werk blijven doen (met echte mensen en echte klanten). Dus ja, wel toekomst! Anderzijds wordt je gemangeld en gepiepeld door een formele, anonieme organistatie: Dus nee, geen toekomst.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:43:
De vraag is natuurlijk alleen of je dat gevecht aan wil gaan. Als je er niet op een redelijk manier uit kunt komen met management (kan hoor, aan den lijve ondervonden), vraag ik mij af of je voor jezelf nog een toekomst bij dit bedrijf moet willen.
Succes!
Ik merk dat ik sinds een half jaar continue aan het wikken en wegen ben. Dat is me lang niet overkomen.
Dit topic is gesloten.