Seconded.vogelliefhebber schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:45:
Ben intussen nu ruim één jaar weg bij Logica, en volg dit uit interesse nog steeds wel regelmatig.
Persoonlijk vind ik het geen stijl dat de "members" zolang in onzekerheid gelaten worden, maar aan
de andere kant is het een goed teken dat de OR blijkbaar genoeg tegengas kan geven dat er nog geen overeenstemming is.
Maar aan de andere kant geeft dat ook te denken.
Als ik in de OR zou zitten, en de voorwaarden zouden "beter" zijn zou ik direct instemmen.
Het feit dat dit niet gebeurd is, geeft dus al aan dat de voorwaarden er niet op vooruit zullen gaan.
Ik wens iedereen veel sterkte in deze onzekere tijden.
Maar nog even de opfrisser: het bedrijf heeft nauwelijks producten/fabrieken, het produceert nu eenmaal geen koelkasten. Kantoren en veel ander spul wordt geleased/gehuurd. Oftewel, de kosten zijn grotendeels de salariskosten, inbegrepen alle arbeidsvoorwaarden. Met de al sinds pakweg 2008 slechte economie en geen externe redenen voor bedrijven om te investeren (denk 2000 = milenniumprobleem, 2002 = euro-invoering), is het sappelen voor de sales. Wil je betere cijfers hebben dan kan het weinig anders komen dan van bevriezing of verlaging van de salariskosten.
Het is inderdaad naïef te verwachten dat de voorwaarden beter zullen zijn. Maar nu ik pakweg een jaartje weg ben lijkt het er nog altijd veel op dat de medewerkers als kikkers in een langzaam opwarmende pan zitten. Maar een inkomen is nog altijd beter dan geen.