Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
Nee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Wanneer zou het dan officieel gecommuniceerd gaan worden dat er in juni niks is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:36
Divers schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:51:
Wanneer zou het dan officieel gecommuniceerd gaan worden dat er in juni niks is ?
Team leaders zijn daar al van op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divers schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:51:
Zal Ron misschien op de Townhall iets over 'hinten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

leovries schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:02:
Krijg je eigenlijk ppp uitgekeerd over een deel van het jaar als je halverwege de wedstrijd (per 1 juni) vertrekt?
jij bent wel heel erg naief... ;)

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:52
DeZaag schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:09:
[...]

Team leaders zijn daar al van op de hoogte...
weer niks ??? daar gaat mijn motivatie nog verder naar beneden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 13:56

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:03:
[...]

jij bent wel heel erg naief... ;)
Sterker nog... volgens mij was het zo dat je in dienst moet zijn op het moment van uitkeren, wat geen punt is natuurlijk omdat je er met de flexibilisering ervoor kan kiezen om het per maand te laten uitbetalen...

Maar ja....

[ Voor 21% gewijzigd door avotar op 17-04-2014 09:13 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:36
Montifaud schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:07:
[...]

weer niks ??? daar gaat mijn motivatie nog verder naar beneden.........
Nee, niet 'weer niks'. Volgens de wandelgangen zal de salarisronde in oktober/november plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:55
peter00 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:38:
[...]

inderdaad. lijkt me leuk project. Ben zelf ook van de smd's en soldeer (zie mn filmpje op tweakers over ADS-B), dus ben zeker geinteresseerd..

website?
Er wordt inmiddels aan een NL Space workspace gewerkt met daar ook informatie over Thunderbird op. Intern kan je dus al wat informatie vinden. (Gewoon binnen workspaces naar Thunderbird zoeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
DeZaag schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:15:
[...]

Nee, niet 'weer niks'. Volgens de wandelgangen zal de salarisronde in oktober/november plaatsvinden.
ok we wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Valt dan wel mooi samen met de terug val in de onkostenvergoeding.

Dus het zal wel meer een salariscompensatie ronde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:15:
[...]

In de Logica tijd werd je beoordeeld over jan-dec, en werd dat salarieel verwerkt (als er geld was) in juli. De laatste Logica beoordeling over jan-dec 2012 werd voor de nieuwe AVW-tekenaars in oktober 2013 (met terugwerkende kracht vanaf juli 2013) effectief. Ergo ,een half jaar na dato.

Ergens in oktober/november 2013 heb je je beoordeling over jan-sep 2013 gehad (althans dat zou zo moeten zijn) en die heeft dan pas in okt/nov 2014 financiele consequenties? Dat is dan ineens een jaar na dato!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Coocoocachoo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:27:
Er wordt inmiddels aan een NL Space workspace gewerkt met daar ook informatie over Thunderbird op. Intern kan je dus al wat informatie vinden. (Gewoon binnen workspaces naar Thunderbird zoeken.)
Beetje suf dat ik op dit forum moet lezen dat het project uberhaupt bestaat. Zoiets adverteer je toch actief? Zelfs een niet werkende sportkleding-bestelwebsite of onderhoud aan een printer op een kantoor waar ik nooit kom krijgen meer aandacht.

*bedankt voor de link* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:58:
[...]

In de Logica tijd werd je beoordeeld over jan-dec, en werd dat salarieel verwerkt (als er geld was) in juli. De laatste Logica beoordeling over jan-dec 2012 werd voor de nieuwe AVW-tekenaars in oktober 2013 (met terugwerkende kracht vanaf juli 2013) effectief. Ergo ,een half jaar na dato.

Ergens in oktober/november 2013 heb je je beoordeling over jan-sep 2013 gehad (althans dat zou zo moeten zijn) en die heeft dan pas in okt/nov 2014 financiele consequenties? Dat is dan ineens een jaar na dato!
De beoordelingsperiode wordt in feite opgerekt met een maand of drie. Op papier betreft het de verhoging over 2013, maar in de praktijk gaat het om de periode 1-7-2013 - 1-10-2014, een periode van 15 maanden dus. Om dat te compenseren zou een factor 1.25 gepast zijn. Als men in een later jaar teruggaat naar loonsverhogingen op 1-7, kan met in het betreffende jaar een factor 0.75 over de loonsverhogingen leggen.

Dat hele systeem van loonsverhoging op 1-7, dat is in feite al een slimmigheidje waarmee men de loonkosten structureel een paar procent drukt. Stel dat je gemiddelde consultant in het gemiddelde jaar 5% loonsverhoging krijgt (pakweg 2% ter compensatie voor de inflatie en 3% vanwege toegenomen ervaring in de functie). Door het nieuwe salaris niet vanaf 1-1 maar pas vanaf 1-7 te betalen, houdt men structureel een half jaar aan loonsverhoging in de zak. Dat komt overeen met zo'n 2.5%, voor een gemiddelde consultant dus een euro of 80 per maand bruto.
Voor het gemak neem ik aan dat er geen factor 1.25 zal worden gehanteerd. Dan rekt men dit effect gewoon op van 80 naar 120 euro bruto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
peter00 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:07:
[Beetje suf dat ik op dit forum moet lezen dat het project uberhaupt bestaat. Zoiets adverteer je toch actief? Zelfs een niet werkende sportkleding-bestelwebsite of onderhoud aan een printer op een kantoor waar ik nooit kom krijgen meer aandacht.
We zijn dit project in 2007 in eerste instantie met 3 man begonnen toen we nog op het kantoor in Rijswijk zaten. Er is wel wat communicatie geweest ergens in 2010 rond de lancering van onze (derde) "Mission-Critical" raket. Daarna is het project op een redelijk laag pitje doorgesudderd zonder (veel) lanceringen. Het is dus ook nu pas weer dat er weer wat vaart in lijkt te komen.

Het helpt niet dat een boel van de originele mensen inmiddels of het bedrijf hebben verlaten, of uitgewaaierd zijn over verschillende klanten/locaties.

Voor iedereen die zich af vraagt waar het allemaal om gaat, hier twee filmpjes uit de oude doos:

De vinger oefeningen: YouTube: Space 2 Space
De grote jongen: YouTube: NSSL005, Baarlo 5 juni 2010

Enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

[...]

Beetje suf dat ik op dit forum moet lezen dat het project uberhaupt bestaat. Zoiets adverteer je toch actief? Zelfs een niet werkende sportkleding-bestelwebsite of onderhoud aan een printer op een kantoor waar ik nooit kom krijgen meer aandacht.

Er zijn vast meer leuke dingen die gedaan worden, maar die niet groots gecommuniceerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nieuwe initiatieven in de ontwikkeling van defensieapparatuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
t_captain schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:58:
[...]
Nieuwe initiatieven in de ontwikkeling van defensieapparatuur? :)
Nee, eerder in de categorie: Goedkope ruimtevaart oplossingen.
(Meer ga ik daar hier even niet over zeggen 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die zaken kunnen prima samengaan. Ik voorzie een enorme groeimarkt voor betaalbare ballistische raketten. Iets met de denationalisatie van oorlogsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
t_captain schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:12:
Die zaken kunnen prima samengaan. Ik voorzie een enorme groeimarkt voor betaalbare ballistische raketten. Iets met de denationalisatie van oorlogsvoering.
We zijn alleen geen chemici en/of raketten bouwers qua business. Wel een software bedrijf: Hoe hoger de raket gaat hoe meer je moet doen om ook slim en betrouwbaar je afdaling weer te regelen. In die grote raket zaten dan ook niet minder dan drie computers om dingen realtime te regelen. ;)

PS: Een geslaagde lancering behelst dat je niet alleen omhoog gaat, maar dat je de raket in zijn geheel en onbeschadigd weer terugkeert (en vindt!) op de grond. Zodat je bij wijze van spreken hem (met nieuwe brandstof) direct weer kan lanceren.

[ Voor 18% gewijzigd door Lord Thunder op 17-04-2014 11:33 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Zoiets zei ik dus ook tegen een van de andere Thunderbird mensen. Dit soort initiatieven vind ik, en met mij waarschijnlijk meer collega's, heel erg leuk. Daar mag je best trots op zijn en wat over roepen. Geeft allemaal niet, belangrijkste is dat dit soort leuke dingen er nog zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Leuk project, inderdaad... maar zelfs een tsunami van dit soort projecten zal niet voldoende zijn om mij weer trots op het bedrijf te laten zijn. Laat ze maar eens beginnen met het tonen van waardering richting medewerkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lord Thunder schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:19:
We zijn alleen geen chemici en/of raketten bouwers qua business.
ik heb wel wat ervaring met kaliumchloraat en ammoniumnitraat als aandrijfmiddel. O-)
Lurker1 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:34:
Leuk project, inderdaad... maar zelfs een tsunami van dit soort projecten zal niet voldoende zijn om mij weer trots op het bedrijf te laten zijn. Laat ze maar eens beginnen met het tonen van waardering richting medewerkers!
Ik ben trots op het werk, drive en vindingrijkheid van collega's die aan IT- en business oplossingen werken, niet op de manier dat de Onrendabelen ons behandelen en zichzelf op de borst slaan.

Dat is een fundamenteel onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:13:
[...]
ik heb wel wat ervaring met kaliumchloraat en ammoniumnitraat als aandrijfmiddel. O-)
...
Laat je de voordeur openstaan? Anders moet je een nieuwe kopen binnenkort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:15:
Laat je de voordeur openstaan? Anders moet je een nieuwe kopen binnenkort :+
ligt eraan welke reductor je dr bij doet. Aluminium of Magnesium kosten je idd je voordeur, maar er zijn betere alternatieven die de boel minder explosief maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:18:
[...]

ligt eraan welke reductor je dr bij doet. Aluminium of Magnesium kosten je idd je voordeur, maar er zijn betere alternatieven die de boel minder explosief maken >:)
Ik refereerde meer aan personen die naar binnen komen (NSA en afgeleiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

_O-

had ik nog niet eens aan gedacht...!

als dat echt een probleem was geweest had ik jaaaaaaren geleden al niet bij defensie in dienst kunnen treden. Toen is de BVD zelfs met mijn schooldirtecteur komen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:-)

Ik doe zelf meer met kaliumnitraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Peter,

Dat was vroeger misschien geen probleem, maar door al die jaren bij CMG/LogicaCMG/Logica/CGI ben je misschien wel geradicaliseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leaseauto: navigatie (vervolg)

Ik heb nergens een "verplichting" voor navigatie en BT kunnen vinden in het mobiliteitsbeleid.
Bij de leaseapplicatie wordt vermeld dat winterbanden standaard onderdeel uitmaken.
- Zijn er m(e)(u)mbers die een nieuwe leaseauto mochten bestellen en daarbij geen nav en BT
hebben besteld? En dat door Wagenparkbeheer is goedgekeurd?

Dank voor de reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat we eigenlijk al lang wisten:

http://www.businessinside...usted-and-insecure-2014-4

De kantoortuin is niet goed voor mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Aan de oudgedienden: Wanneer kwam bij jullie de eindafrekening? Liep die gewoon met de salarisverwerking me of kwam die daarvoor al?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In ieder geval te laat omdat je al uit dienst bent :P

Die ppp die je niet krijgt als je niet meer in dienst bent, dat is smerig. ppp werd gepresenteerd als compensatie voor het vaste deel van je salaris en als compensatie van achterblijvende loonsverhogingen. Vervolgens wordt t niet uitgekeerd als je niet meer in dienst bent? Weer een stukje kostenreductie dus.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Na een gemiddeld verblijf van X jaar mis je PPP over het deel van het incomplete laatste jaar; laat me dat op gemiddeld 6 maanden inschatten. Waarmee de waarde van PPP met een factor (0.5 / X) afneemt.

Overigens is mijn rekenmodel al niet al te vriendelijk voor PPP. Vanwege de koppeling aan een product van drie factoren (individu, BU, corporate) moet je de afslag voor risicodragend inkomen drie keer toepassen. In de huidige markt laat dat slechts een waardering van pakweg 0.35 over. En daar gaat dus nog een stukje vanag voor het verlies in het laatste jaar van je dienstverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Bericht zelf gewijzigd (bericht tekst verwijderd) - omdat dit wel eens naar mij terug te linken zou kunnen zijn...

[ Voor 93% gewijzigd door Perenor op 18-04-2014 07:55 . Reden: Privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Motrax schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:14:
In ieder geval te laat omdat je al uit dienst bent :P
Voor het gevoel wel ;)
Maar het saldo vrije dagen etc werd in de maand na de uitdienst treding uitgekeerd.
Tenminste..... ;)
Die ppp die je niet krijgt als je niet meer in dienst bent, dat is smerig. ppp werd gepresenteerd als compensatie voor het vaste deel van je salaris en als compensatie van achterblijvende loonsverhogingen. Vervolgens wordt t niet uitgekeerd als je niet meer in dienst bent? Weer een stukje kostenreductie dus.
Dat laatste is wat ik las in de beschrijving van het PPP destijds. Maar je zou het iemand moeten vragen die er mee te maken heeft gehad. In de laatste maanden zag ik in elk grasveld wel een addertje of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Over al die addertjes heb ik wel eens een mailwisseling gehad met Ron... Onderwerp van die mailwisseling was toen ook "Vertrouwenskwestie"... Het is bijna tot een kunst verheven hoe deze lui van stront toch nog iets moois kunnen laten lijken...

Uiteindelijk maar gestopt met mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

DirectZ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:33:
Over al die addertjes heb ik wel eens een mailwisseling gehad met Ron... Onderwerp van die mailwisseling was toen ook "Vertrouwenskwestie"... Het is bijna tot een kunst verheven hoe deze lui van stront toch nog iets moois kunnen laten lijken...

Weet je, toen ik aankondigde weg te gaan had ik een gesprek met een VP die nog niet zo heel lang bij het bedrijf was. Hij wilde toen een poging mij op andere gedachten te brengen.
Hij lepelde net zo hard de statements op die het hoger management ook steeds uitdraagt. En hij geloofde ze oprecht en kon ook echt niet geloven dat zo'n schitterend bedrijf als CGI ooit zou willen verlaten.
(dat hij inmiddels zelf ook al weer weg is... daar zie ik dan de ironie wel van in)

Maar het punt is, is dat het opvallend is hoe mensen zo hoog in de boom op een gegeven moment de complete verbinding met de realiteit en de werkvloer verliezen. Maar ongetwijfeld zullen ze ons andersom ook miereneukers (is dat nou met 1 of 2 'n-nen) vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Ligt eraan hoeveel mieren je neukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DirectZ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:33:

Aan de positieve kant, hij reageerde wel. Zat bedrijven waar de directeur dat niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:14:

Die ppp die je niet krijgt als je niet meer in dienst bent, dat is smerig.
Had je serieus gedacht dat je dit wel zou krijgen? Je krijgt toch ook geen vakantiegeld uitbetaald als je uit dienst bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je krijgt wel degelijk vakantiegeld in je eindafrekening. Pro rato de periode van het jaar dat je in dienst was en gecorrigeerd voor reeds uitbetaald vakantiegeld. Bottom line, opgebouwde vakantierechten en vakantietoeslag worden uitbetaald ook als je uit dienst gaat.

Ik kan het inderdaad niet netjes noemen wat er met PPP is gebeurd. Mensen wordt gevraagd om vaste arbeidsvoorwaarden deels om te zetten naar flexibele waaronder PPP. Vervolgens blijkt PPP op dit punt niet geheel vergelijkbaar met de AV die je ervoor hebt ingeleverd. Een disclaimer was op z'n plaats geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Die disclaimer is hier uitvoerig besproken, en velen vonden het de moeite waard om te tekenen, dus iedereen wist en weet waar ie aan toe was en is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:07:
[...]

Had je serieus gedacht dat je dit wel zou krijgen? Je krijgt toch ook geen vakantiegeld uitbetaald als je uit dienst bent?
Natuurlijk wel. Sterker nog, je vakantiegeld zit in je laatste salaris verwerkt.
De rest, vrije dagen / boetes / etc, komt in de maand daar (naar het schijnt)
franssie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:16:
Die disclaimer is hier uitvoerig besproken, en velen vonden het de moeite waard om te tekenen, dus iedereen wist en weet waar ie aan toe was en is.
De kapitein is al een tijdje niet meer in dienst, dus die weet niet alles meer ;)

[ Voor 29% gewijzigd door avotar op 18-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Potentiele overname kandidaat voor CGI?

Imtech ICT in de verkoop :
http://www.nieuws.nl/econ...CT-afdeling-in-de-verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hebben jullie de kerncijfers van Imtech ICT gezien? 740M omzet met 2840 werknemers stond erbij... 3 ton omzet/werknemer. Of ze werken erg veel met subcontracting, of je kunt bij Imtech zonder veel moeite 2 ton per jaar bruto verdienen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een uurtarief van 125 euro en 222 werkbare dagen kom je op een omzet van 222.000 per werknemer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
t_captain schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:25:
Hebben jullie de kerncijfers van Imtech ICT gezien? 740M omzet met 2840 werknemers stond erbij... 3 ton omzet/werknemer. Of ze werken erg veel met subcontracting, of je kunt bij Imtech zonder veel moeite 2 ton per jaar bruto verdienen :?
Er is natuurlijk ook altijd een reden waarom de toko in de verkoop staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Die reden is dat Imtech niet meer aan de eisen van de bank voldoet, en ze dus iets moeten verkopen om aan cash te komen. Normaliter verkoop je dan niet gelijk het slechtste deel van je bedrijf. Nu lijkt Imtech me meer een CGI bedrijf dan dat Logica-NL dat was dus de gedachte is niet zo gek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Lord Thunder: Imtech heeft meerdere divisies. De verkoop van Imtech ICT is een klassiek geval van "het tafelzilver verkopen". De bank wil toch graag wat cash zien om na recente tegenvallers weer in de afgesproken financieringsmarges te komen, anders loopt Imtech een reeel risico om de hele kredietlijn kwijt te raken. Je kunt i.p.v. het tafelzilver ook de rotte appel verkopen, maar dat levert waarschijnlijk onvoldoende cash op.

Mij ging het echter niet om de verkoop maar de kerncijfers die in de media werden genoemd. Het is bemoedigend dat een ICT-bedrijf kennelijk in staat is om >300k omzet per werknemer te halen. (@Easymedia: met die 125 euro uurtarief en zonder nonbillables mee te tellen kom je nog niet in de buurt van de genoemde cijfers). En bovenal: het is interessant hoe men zo'n hoge omzet weet te bereiken. Is het een soort "Enron-omzet" van projecten die drie keer intern zijn aanbesteed en due 4 keer meetellen in de omzet? Is het een geval van extreem veel subcontracten? Of zit er meer geld in onze markt dan we beseften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:25:
Staat ook bij wat het resultaat is en nog geen 40 miljoen op zo'n omzet vind ik verre van briljant.

Neem aan dat onze directie het ook wel gezien heeft en doorgezet naar de overname afdeling op hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb inderdaad het gevoel dat de omzet voor een groot deel opgaat aan inkoop en (al dan niet interne) subcontracting.

Als het echt een toegevoegde waarde van 3 ton per hoofd zou betreffen, dan zou (a) Imtech ICT bekend staat om haar zeer onderscheidende en succesvolle diensten, en (b) de marge wel wat hoger zijn dan 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarum4n
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Imtech ICT doet niet alleen uurtje-factuurtje; anders zouden ze met -zeg- 2000 man billable / 840man overhead een gemiddeld uurtarief van €208 moeten hebben om de 740M omzet te halen.
Hun T&M bevat dus een aanzienlijk deel M. Zo doen ze voornamelijk software&services, en hebben ze managed services. Juist de 5% marge laat dat goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Als IMTECH overgenomen wordt, gaat de discussie hier straks over phillips versus torx. Krijgen we straks allemaal zo'n mooi clubuniform met de bedrijfsnaam geborduurd op je kontzak. En niet te vergeten een marktconform salaris. Voor LTS zwakstroom that is.

niks ten nadele van het werk dat ze doen, maar denk niet dat het bij ons past. Netzomin als bijvoorboold VCD ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Juist omdat ze maar weinig overlap hebben zou het in theorie nog niet eens zo gek zijn. Maar goed... ik heb geen enkele detail kennis van hun activiteiten of financiele situatie dus ik kan er net zo goed volledig naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

peter00 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:02:
Als IMTECH overgenomen wordt, gaat de discussie hier straks over phillips versus torx. Krijgen we straks allemaal zo'n mooi clubuniform met de bedrijfsnaam geborduurd op je kontzak. En niet te vergeten een marktconform salaris. Voor LTS zwakstroom that is.

niks ten nadele van het werk dat ze doen, maar denk niet dat het bij ons past. Netzomin als bijvoorboold VCD ofzo.
Werkzaamheden van Imtech hebben inderdaad het zwaartepunt meer bij het installatiewerk liggen. Denk aan aanleggen van LAN, Wifi en VoIP. Past overigens prima bij de nieuwe CGI arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Ok, de verplichte trainingen gaan mij 4x60 minuten kosten volgens de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Voor mij ook.

Kost een halve dag billability deze verplichte cursus! Ben lekker aan het verbouwen, dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het in mijn vrije tijd te doen. Heb in al die jaren veel van dit soort 'verplichte' (lees: ik schiet er zelf niet zo veel mee op) trainingen gedaan, vaak in vrije tijd. Nu is eerst de bal aan CGI om mij weer eens enthousiast te krijgen voor dit soort management flauwekul. Heb die MSAP ook nog liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Vandaahl schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:12:
Voor mij ook.

Kost een halve dag billability deze verplichte cursus! Ben lekker aan het verbouwen, dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het in mijn vrije tijd te doen. Heb in al die jaren veel van dit soort 'verplichte' (lees: ik schiet er zelf niet zo veel mee op) trainingen gedaan, vaak in vrije tijd. Nu is eerst de bal aan CGI om mij weer eens enthousiast te krijgen voor dit soort management flauwekul. Heb die MSAP ook nog liggen....
Hier idem dito. Zit er alleen nog een beetje over na te denken hoe ik dit ga communiceren met mijn TL. Ik ben 100% ingezet en ik wil hem er (in ieder geval) op wijzen dat volgens de ArbeidstijdenWet ik recht heb op volledige compensatie als dit in eigen tijd moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mijn PL heeft een avondje georganiseerd. Volledig vrijwillig maar volgens hem hebben we het er dan zo gedaan. Lijkt me best gezellig!

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 19-04-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Wijnands schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:28:
Mijn PL heeft een avondje georganiseerd. Volledig vrijwillig maar volgens hem hebben we het er dan zo gedaan. Lijkt me best gezellig!
en nu in duidelijk Nederlands ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Met z'n allen even door die e-learning heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

vrienden, die e-learning niet doen krijg je keihard terug over een half jaar bij je beoordeling/PPP als het gaat over je "hygiene factoren". Ik ben gewoon een dagje afwezig ziek. Submit doe ik de dag erop wel. Als ik genaaid word wil ik ook zoenen.

De openingstoespraak van de laatste Hei-Dag der Onrendabelen eindigde met onderstaande:
"Willen jullie meer of minder members...?"
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:24:

De openingstoespraak van de laatste Hei-Dag der Onrendabelen eindigde met onderstaande:
Echt?! Nah... dat geloof ik niet. Verloop wordt meestal behandeld als de olifant in de hoek van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

peter00 schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:24:
vrienden, die e-learning niet doen krijg je keihard terug over een half jaar bij je beoordeling/PPP als het gaat over je "hygiene factoren". Ik ben gewoon een dagje afwezig ziek. Submit doe ik de dag erop wel. Als ik genaaid word wil ik ook zoenen.

Das dus niet veel anders als dat je het wel zou doen, uitkomst is gelijk. :+

PPP deel ik toch al niet in mee (eigen keuze) en ondanks goede beoordeling ook geen salarisverhoging. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:35:
Echt?! Nah... dat geloof ik niet. Verloop wordt meestal behandeld als de olifant in de hoek van de kamer.
Uiteraard pas ik enige mate van overdrijving en suggestie toe... :+
Men riep in koor namelijk waarschijnlijk "MEER!MEER!MEER!"

helaas helpt deze "training" de retentie niet echt. Ik voel me een beetje de gans die voorbestemd is om Foie Gras te leveren.

Ik vind die oplossing van je TL nog niet eens zo slecht, ware het niet dat ik er gewoon niet aan toekom om nog meer avonden onbezoldigd voor de baas bezig te zijn. Het telt inmiddels wel behoorlijk op, al die secretariele uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die training is ook niet voor de retentie, da's er weer een voor de compliancy. Ach, samen doen kan gezellig zijn en wie weet zit er her en der wat interessants tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands, hoe lukt het jou toch steeds om van alle negatieve ontwikkelingen binnen CGI de positieve kant te zien?
Hoe ben jij erin geslaagd om de betrokkenheid die ik vorig jaar ben kwijtgeraakt, vast te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zit in de aard van het beestje vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:14:
Dat zit in de aard van het beestje vermoed ik :)
is knap idd...ken eigenlijk geen enkele collega die nog positief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ok, de verplichte trainingen gaan mij 4x60 minuten kosten volgens de mail.
Mijn team leider was heel duidelijk. Deze uren kan ik op Training boeken.

Ik ga de trainingen voor 1 juli doen wanneer het mij uitkomt. In mijn uitnodiging wordt ook geadviseerd om een aantal extra modules te doen. Na het volgen van de totale training verwacht ik een vrije dag aan training te compenseren. Heel redelijk, toch!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
ESPACE schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:50:
[...]

Mijn team leider was heel duidelijk. Deze uren kan ik op Training boeken.

Ik ga de trainingen voor 1 juli doen wanneer het mij uitkomt. In mijn uitnodiging wordt ook geadviseerd om een aantal extra modules te doen. Na het volgen van de totale training verwacht ik een vrije dag aan training te compenseren. Heel redelijk, toch!
Daar geloof ik niks van. Ik heb meerdere collega's gevraagd of zij iets hadden nagevraagd en geen enkele mocht op training schrijven. Bij meerdere TL's. Gewoon eigen tijd dus.

Stuur me anders eens een PM hoe jij dit hebt kunnen regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op zondag 20 april 2014 @ 20:03:
Wijnands, hoe lukt het jou toch steeds om van alle negatieve ontwikkelingen binnen CGI de positieve kant te zien?
Hoe ben jij erin geslaagd om de betrokkenheid die ik vorig jaar ben kwijtgeraakt, vast te houden?
Mijn betrokkenheid heeft wel een deukje gekregen hoor door het gedoe met de leaseregeling.

Over het algemeen... ik kies ervoor om bij dit bedrijf te werken en dan kies ik er ook voor om daar zo optimistisch mogelijk in te staan. Als ik dat niet meer kan of wil dan is het tijd om m'n spullen te pakken. Zo zit ik in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Montifaud schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:05:
[...]

Daar geloof ik niks van. Ik heb meerdere collega's gevraagd of zij iets hadden nagevraagd en geen enkele mocht op training schrijven. Bij meerdere TL's. Gewoon eigen tijd dus.

Stuur me anders eens een PM hoe jij dit hebt kunnen regelen :)
Volgens mij kan dit prima, als een PL op individuele basis heeft besloten hier zijn potje trainingsbudget voor te gebruiken, die vrijheid lijken ze tegenwoordig te hebben. Ik denk dat je het idee dat overal alles hetzelfde/ geregeld is binnen CGI NL moet loslaten.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:58:
[...]

Volgens mij kan dit prima, als een PL op individuele basis heeft besloten hier zijn potje trainingsbudget voor te gebruiken, die vrijheid lijken ze tegenwoordig te hebben. Ik denk dat je het idee dat overal alles hetzelfde/ geregeld is binnen CGI NL moet loslaten.
Dat idee heb ik ook al los gelaten, op korte termijn schijnen we in Nederland toch over te gaan naar Independant Operational Units waarbij elke Unit zijn eigen broek moet ophouden en vast ook zijn eigen regels gaat hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Jammer dat je mijn woorden in twijfel trekt. Mogelijk heb ik met de oude AV nog een streepje voor. :9 ;)

Ik heb het in ieder geval getroffen met een team leider met nog enig norm besef. Een verplichte cursus in eigen tijd is arbeidstijd. Waarom ga je zelf niet de discussie aan met je team leider?

Beter zou het zijn als hier collectief iets voor wordt geregeld. Met de verplichte Management Foundation trainingen wordt er binnen ons bedrijf wel iets wezenlijks geregeld. De OR heeft op dat gebied instemmingsrecht! De OR is de partij die voor ons hierover collectief afspraken kan maken. Ook kan zij besluiten van de bestuurder, om trainingsuren in eigen tijd niet te compenseren, nietig verklaren. Ik vrees alleen dat de OR de confrontatie met de bestuurder niet aan durft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Instemming claimen door de OR lijkt me vrij kansloos. "Het is geen wijziging, dit doen we al jaren zo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Wijnands schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:48:
Instemming claimen door de OR lijkt me vrij kansloos. "Het is geen wijziging, dit doen we al jaren zo!"
4 uur voor een training waar ik niet om heb gevraagd...doen we dit al jaren zo ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Onder welke steen heb jij gelegen? Ik heb 16 jaar CGI/Logica/CMG op de klok staan. Is idd altijd al zo geweest. Had er ook nooit problemen mee totdat langzaam aan elke balans daarin verdween...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
"... dit doen we al jaren zo!"
Wanneer de bestuurder besluit om medewerkers collectief te verplichten specifieke training te volgen, wordt het m.i. hoog tijd dat de OR haar vinger opsteekt en iets gaat regelen. Dat geldt voor alle punten uit artikel 27 uit de WOR. Een OR die op deze punten de bestuurder zijn gang laat gaan, en de bestuurder aan haar voorbij laat gaan, is geen knip voor de neus waard.

Artikel 27. Het instemmingsrecht van de OR

De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
...
een regeling op het gebied van de personeelsopleiding;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Op zich allemaal correct. Maar dan moet je ook aan CAO afspraken gaan nadenken en individuele prestaties niet meer belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
waldkorn schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:26:
Onder welke steen heb jij gelegen? Ik heb 16 jaar CGI/Logica/CMG op de klok staan. Is idd altijd al zo geweest. Had er ook nooit problemen mee totdat langzaam aan elke balans daarin verdween...
het gaat me niet om een cursusje hier of een training daar....dit zijn 4+ uur die je maar even moet zien te doen.

ik heb netjes die security awareness (waar je ook geen reet aan had) gedaan. geen probleem mee gehad of van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Ik ben het met je eens hoor. Maar het is niets nieuws. De verhouding is inmiddels zoek. Ik werk er ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Montifaud schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:43:
[...]

het gaat me niet om een cursusje hier of een training daar....dit zijn 4+ uur die je maar even moet zien te doen.

ik heb netjes die security awareness (waar je ook geen reet aan had) gedaan. geen probleem mee gehad of van gemaakt.
Je kunt het volgens mij ook erger maken dan het is, het is als je een beetje door klikt en oplet nog geen geen 2 uur werk. Die computer stem is niet te harden, maar volgens de begeleidende mail kun je ook prima zonder en dat klopt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
waldkorn schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:26:
Het is inderdaad zo dat cursussen al sinds jaar en dag in eigen tijd gedaan moeten worden ("Volgend jaar komt er budget voor trainingen, maar dit jaar moeten we nog even zo veel mogelijk billable uren maken"), maar ik kan me niet herinneren dat we in het verleden veel trainingen VERPLICHT in eigen tijd hebben moeten doen. Kan iemand mijn geheugen opfrissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SithWarrior schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:14:
[...]

Je kunt het volgens mij ook erger maken dan het is, het is als je een beetje door klikt en oplet nog geen geen 2 uur werk. Die computer stem is niet te harden, maar volgens de begeleidende mail kun je ook prima zonder en dat klopt.
Het probleem is ook anders.

Zodra er een labeltje verplicht aan hangt, gaat een deel al gelijk nee zeggen (het lijkt mij vrouw wel).
En later komt pas de relativering.

Interessanter zou zijn wat CGI zou doen om het verplichte karakter af te dwingen. Wat zijn de consequenties als die je het nou niet doet, buiten een mailtje eens in de zoveel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 06:36:
Interessanter zou zijn wat CGI zou doen om het verplichte karakter af te dwingen. Wat zijn de consequenties als die je het nou niet doet, buiten een mailtje eens in de zoveel tijd?
two words: no PPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
PPP? Krijg ik nu, als optie 3 tekenaar, ook al niet. Geen salarisverhoging? Zelfde verhaal als elk jaar. Ontslag? Ik hoop het!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
SithWarrior schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:14:
[...]

het is ook gewoon een optelsom:
- het verminderde contract
- pensioen afname
- vrije dagen verminderd / afgenomen
- het mandje wat beloofd was
- de tankpas eenzijdig wijzigen
- managers die hun afspraken niet nakomen
- het gevoel dat je hebt er als melkkoe te zitten
- opdracht onder niveau (maar blijf toch maar lekker zitten)

en nu weer die verplichte training in eigen tijd.

waarom ik er nog werk ??? omdat ik nog (helaas) geen alternatief heb gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand die training al gevolgd?

[ Voor 73% gewijzigd door Perenor op 22-04-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:20:
Iemand die training al gevolgd?
SithWarrior blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Iemand al een bezwaard ingediend bij de mobility bezwarencommissie?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:34:
Nee, want de autootje is onderweg! Mooi standaard Cliotje :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Montifaud schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:08:
het is ook gewoon een optelsom:
- het verminderde contract
- pensioen afname
- vrije dagen verminderd / afgenomen
- het mandje wat beloofd was
- de tankpas eenzijdig wijzigen
- managers die hun afspraken niet nakomen
- het gevoel dat je hebt er als melkkoe te zitten
- opdracht onder niveau (maar blijf toch maar lekker zitten)

en nu weer die verplichte training in eigen tijd.
ik heb dr ook nog een paar:
  • versobering/verslechtering leaseautokeuze en reiskostenregeling. Schofferen van medewerkers
  • verplichte ethics"training" met sneaky verwijzingen naar extra (wurg)arbeidsvoorwaarden in onbegrijpbaar juridisch engels. Met 1 vinkje geaccepteerd voor wie niet verder leest.
  • wel PPP maar nauwelijks eigen invloed om omhoog te krijgen, wel om naar beneden bij te stellen
  • SPP? waddisda? weet nog steeds niet waar ik kan inschrijven voor deze "structurele salariscomponent"
  • administratieve taken bij de medewerker leggen, nog te zwijgen van het onbezoldigd weekendwerk van TL's
  • salestaken bij de medewerker leggen, inclusief personal cold sales. Je moet jezelf maar verkopen als je op de bank zit. Volgend jaar ook zelf facturen draaien en uitgeven?
  • gegoochel met fiscale- en kalenderjaren om maar later te kunnen betalen
  • gebrek aan carriere perspectieven. Personal Development Plan....ehm....
  • Recruitment rather than Reskill.
  • Meer mensen dr uit dan dr bijkomen. Al meer dan 5 kwartalen op rij. wat klopt er niet...?
  • structureel ingevoerde ongelijkheid tussen managers en voetvolk. En niemand die me uitlegt wat de ivoren toren nou bijdraagt. In het bijzonder de sales organisatie is erg goed in het het verduisteren van hun meerwaarde, verherorganiseren en het uitdelen van kluitjes. En ze komen dr nog mee weg ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG1995
  • Laatst online: 05-12-2024
Kreeg dit als antwoord op mijn bezwaar tegen de nieuwe brandstofpas:

Hallo CMG1995

De kosten zijn gebaseerd op een brandstofcomponent waarbij geen rekening gehouden wordt met eventueel in het buitenland getankte brandstofliters. Kortom: de aanpassing heeft geen gevolgen op de kosten en er zal daarom niets naar beneden worden bijgesteld.

Met vriendelijke groet,

NL HR Mobility
Donde schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:34:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
CMG1995 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:32:
Kreeg dit als antwoord op mijn bezwaar tegen de nieuwe brandstofpas:

Hallo CMG1995

De kosten zijn gebaseerd op een brandstofcomponent waarbij geen rekening gehouden wordt met eventueel in het buitenland getankte brandstofliters. Kortom: de aanpassing heeft geen gevolgen op de kosten en er zal daarom niets naar beneden worden bijgesteld.

Met vriendelijke groet,

NL HR Mobility

[...]
Verkeerd antwoord of verkeerde vraag. Het gaat hier simpelweg om om een brandstof component voor prive kilometers, waarbij het niet uit zou mogen maken waar die liters getankt worden. Als de afhandeling via EuroShell of declaraties gaat, maakt het in kosten niet uit of er hier in NL of in het buitenland getankt is. Er is gebruik gemaakt van de regeling voor prive kilometers.
Het niet declarabel maken van (überhaupt) getankte brandstof is eigenlijk een schending van de regeling voor prive gebruik van de lease auto.
Hierbij worden de bestaande contracten al helemaal met voeten getreden. Bij nieuwe is het in ieder geval nog een gezamenlijk aangegane afspraak, waarbij je met de totale leasekosten nog rekening kan houden.

NL HR Mobility geeft hier dus een incompleet, onduidelijk en ogenschijnlijk laakbaar antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Inabubble schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:44:
[...]

Verkeerd antwoord of verkeerde vraag.
Goed antwoord, immers NEE!

Argumentatie zal ongetwijfeld zijn wat hun bazen weer bedacht hebben, maar hij is inderdaad wat... onzinnig... Silly klopt denk ik nog het beste.

Er zal vast en zeker een opslag zitten vanuit Shell of je een Europa pas hebt of een NL (of is het benelux?). En die kosten sparen ze nu weer uit.
Eentje in de categorie van het opschorten van de cup a soup... alleen raakt deze nu eens niet de mensen op kantoor, maar iedereen die eens wat meer dan twee uur per week in de auto zit.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 22-04-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het lijkt er op dat NL HR Mobility bewust laat reageert en bewust slechte antwoorden geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 11:40
En dan te bedenken dat het vaak goedkoper is om in het buitenland te tanken. De members die nu naar België of Duitsland gaan voor een korte trip tanken net voor de grensovergang, terwijl het aan de andere kant per tank een tientje goedkoper is. Zo schiet CGI zichzelf eigenlijk in de eigen voet, en worden de kosten niet lager maar hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die discussie hebben we vorige maand hier ook al gevoerd.

Anyway...

* Wijnands positieve kijk op de dag, Een Toyota Avensis ipv de gereserveerde Ford Focus is zo gek nog niet..

Het zijn de kleine dingen die het 'm doen. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 22-04-2014 16:53 ]

Pagina: 1 ... 149 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.