Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:13:
[...]

Ja, was er wel aan toe. 2 dagen heel erg hard gewerkt maar met resultaat. Blije klant en collega's geholpen!

Wat me er aan doet denken... hebben wij nog een collega ergens die Linux echt begrijpt tot op het tunen van de kernel? Ik heb liever geen subco en via lara is het onmogelijk om het verschil te zien tussen iemand die goed is met linux servers en iemand die echt snapt wat er diep in de server aan de hand is.
Lastig. Ik heb tot nu toe weinig Linux (Kernel) experts gesproken in de periode dat ik bij CGI zit...

Ik heb er wel wat ervaring mee... Maar dat is al ff geleden (in de oude 2.6.22 kernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27
Misschien moeten wij anders even praten maandag.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:08:
Misschien moeten wij anders even praten maandag.
Weekje bij de klant. ;)

Ik contact je maandag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wijnands schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:02:
Iemand een linkje naar het relevantie belastingdienst verhaal wat er nou wel en niet onder valt?
http://www.belastingdiens...reiskosten.html#HL-21.3.7

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Vandaahl schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:51:
Kan me niet herinneren dat het officieel is gecommuniceerd? Heb ik een mailtje gemist oid?
HR mail van 7 maart jl. en kijk op het Intranet bij HR en Mobility.

Met ingang van 15 februari 2014 vervalt de regeling voor een eigen bijdrage voor privékilometers boven 13.500 km per kalenderjaar. CGI stelt met ingang van 1 mei 2014 aan alle members die op dat moment in aanmerking komen voor een leaseauto een brandstofpas ter beschikking voor tanken in Nederland. Op grond van de op dit moment geldende fiscale wetgeving is het mogelijk om de kosten voor tanken voor privé kilometers afgelegd in een leaseauto fiscaal vriendelijk te laten verreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:52
Ja maar....worden dan de bestaande passen geblokkeerd voor buitenland tanken ? Of krijgen we een nieuwe pas ? Of krijgen we achteraf een inhouding loon op tankbeurten in het buitenland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Of krijgen we achteraf een inhouding loon op tankbeurten in het buitenland ?
Grin blijft het probleem van je baas, formeel kun jij die kosten in mindering op je bijtelling brengen (in ieder geval je belasting terug) maar dat wordt geregeld via je werkgever. Ligt eraan of je back-up hebt van een goede advocaat (vies woord vakbond }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Montifaud schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:08:
Ja maar....worden dan de bestaande passen geblokkeerd voor buitenland tanken ? Of krijgen we een nieuwe pas ? Of krijgen we achteraf een inhouding loon op tankbeurten in het buitenland ?
ik denk blokkade buitenland. Heb tijdje in die card registraties gewerkt en wat ik me kan herinnereren is dat het een simpel vinkje is. Dus als je wilt afrekenen vanaf 1 mei, doet je tankpas t niet in t buitenland.

Naar mijn bescheiden mening dat blokkeren van buitenland tanken zooooooo'n kinderachtige - , member-irriterende- en vooral nauwelijks kostenbesparende maatrregel.

Rekent u even mee?

3000 leden, waarvan 2000 een liesoto heeft. Daarvan gaat de helft 1 keer per jaar naar het buitenland met de auto. 1 volle tank bij de LeClerc of andere super kost ~75 euri (iedereen tankt voor ie de grens over gaat). Je tankt in t buitenland 2 keer.
Tjongejonge. Anderhalve ton besparing...minimaal 1000 members over de zeik, vooral die met een gezin en wellicht een handvol die wegloopt.

1 spreadsheetridder minder voor horizontal-, vertical- of cross-section membershipmanagement en je hebt t dubbele er al uit.

Penny wise, pound foolish.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
peter00 schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:29:
[...]
Naar mijn bescheiden mening dat blokkeren van buitenland tanken zooooooo'n kinderachtige - , member-irriterende- en vooral nauwelijks kostenbesparende maatrregel.
Maar het is wel consequent. Het past perfect in het beleid om loyale werknemers, die jarenlang zonder mokken het geld hebben binnengebracht, het leven zuur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
peter00 schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:29:
[...]

ik denk blokkade buitenland. Heb tijdje in die card registraties gewerkt en wat ik me kan herinnereren is dat het een simpel vinkje is. Dus als je wilt afrekenen vanaf 1 mei, doet je tankpas t niet in t buitenland.

.......

........

Penny wise, pound foolish.
aaarghhh leuk is dat. Nou we zullen zien wat er na 1 mei gebeurt.
Maar kinderachtigheid werkt natuurlijk twee kanten op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:40:
Maar het is wel consequent. Het past perfect in het beleid om loyale werknemers, die jarenlang zonder mokken het geld hebben binnengebracht, het leven zuur te maken.
klopt. De meest stabiele melkkoeien zijn juist die met een gezin. Die moet je koesteren.Dat red je niet met een dagje efteling.

Tanken bij het allerlaatste niet-Shell station op de snelweg vlak voor de grens brengt daarnaast ook administratiekosten mee. Die kun je gewoon declareren straks. 10km verderop over de grens scheelt t ook nog eens een paar foppen. Wel lekker rustig tanken.

Aan de andere kant, die 13500km die niet meer gehanteerd wordt, dat kan nog wel eens in de papieren gaan lopen die deze maatregel ver gaat overstijgen qua kosten. Dat vond ik altijd een hele redelijke grens, en dwong me na te denken over autogebruik.
Montifaud schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:02:
aaarghhh leuk is dat. Nou we zullen zien wat er na 1 mei gebeurt.
Maar kinderachtigheid werkt natuurlijk twee kanten op... :(
inderdaad.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:11:

Aan de andere kant, die 13500km die niet meer gehanteerd wordt, dat kan nog wel eens in de papieren gaan lopen die deze maatregel ver gaat overstijgen qua kosten. Dat vond ik altijd een hele redelijke grens, en dwong me na te denken over autogebruik.
Blijkbaar heeft men voldoende historische gegevens om aan te nemen dat dit de goedkoopste optie is. Bovendien is het hele idee van mee betalen aan de vakantie van members opeens een groot goed geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Bovendien is het hele idee van mee betalen aan de vakantie van members opeens een groot goed geworden.
[strikte mode]
Daar betaal je je belasting bijtelling voor
[/strikte mode]

Ik denk dat als je je bonnen opstuurt ze ze toch moeten verwerken. De vraag is hoe hoog wil je het op de spits drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
erinaceus schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:33:
[...]
Ik denk dat als je je bonnen opstuurt ze ze toch moeten verwerken. De vraag is hoe hoog wil je het op de spits drijven.
Als ik de post van ESPACE zo lees doen ze daar dan ook niet moeilijk over:
ESPACE schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:58:
[...]
Op grond van de op dit moment geldende fiscale wetgeving is het mogelijk om de kosten voor tanken voor privé kilometers afgelegd in een leaseauto fiscaal vriendelijk te laten verreken.
Ik vraag mij dan altijd wel af wat de besparing hier überhaupt mee is, want deze extra administratie kost ook weer extra geld.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vraag me af of het wel klopt. Ik zit namelijk die belastingdienst tekst te lezen en ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wijnands schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:56:
Ik vraag me af of het wel klopt. Ik zit namelijk die belastingdienst tekst te lezen en ik zie het niet.
In het verleden was het in ieder geval zeker zo. Alle kosten die als eigen bijdrage voor prive gebruik gerekend kunnen worden ( En dan is tanken in het buitenland voor prive gebruik ) mogen op de bijtelling in mindering gebracht worden.

Bij een voormalig werkgever van mij werd het ook zo verrekend, en daar was de BD ook gewoon mee akkoord.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik zie de belastingmaatregel over de buitenlandbenzine ook niet terug.

Maar zie ik wel iets over:
-eigen bijdrage parkeerkosten
-inleverboete

?

21.3.7 Privégebruik auto en eigen bijdrage werknemer

Een eventuele eigen bijdrage uit het nettoloon van uw werknemer trekt u af van de bijtelling privégebruik auto. Voorwaarden zijn dat de bijdrage bestemd is voor het privégebruik en u dat vooraf met uw werknemer hebt afgesproken.

Voorbeelden van afspraken die u met uw werknemer kunt maken voor eigen bijdragen zijn: parkeerkosten die de werknemer maakt, kosten voor accessoires die geen eigendom van de werknemer zijn of worden, de afkoopsom van het leasebedrag bij het einde van de dienstbetrekking, een vast bedrag per gereden privékilometer en een eigen bijdrage bij schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die had ik ook gezien ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
"een eventuele bijdrage..." kan misschien ook benzinekosten zijn, als staat het er niet als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 08:57
chime schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:17:
[...]

Dus verplichte cursus + deadline tegen 1 juli ... hmm klinkt me vanuit arbeidswet toch meer als een opdracht => tijd van de werkgever.

Toffe werkgever precies ...

Nu, bij een later probleem met de werkgever is daar mogelijk nog wel een optie om wat achterstallige uren te gaan navorderen. Want fouten bij het loon kunnen tot een paar jaar na datum gevorderd worden - dat kan natuurlijk uitgaan van beide partijen.
Mail van Ron is dus binnen met vooraankondiging. Fijn weer in eigen tijd; je wordt gestraft als je zorgt dat je een klus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:27:
Blijkbaar heeft men voldoende historische gegevens om aan te nemen dat dit de goedkoopste optie is.
Geef eens een rekenvoorbeeld? hoe doen ze dat boven de de 13500km?
Bovendien is het hele idee van mee betalen aan de vakantie van members opeens een groot goed geworden.
nee, maar deze maatregel is een van de vele in de rij met met pesterijtjes. De spreekwoordelijke emmer is vol. De maat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
ed73 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:23:
[...]

Mail van Ron is dus binnen met vooraankondiging. Fijn weer in eigen tijd; je wordt gestraft als je zorgt dat je een klus hebt.
Het gaat om trainingen......klinkt als N x 30 minuten slides doorklikken....zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

ESPACE schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:58:
[...]

HR mail van 7 maart jl. en kijk op het Intranet bij HR en Mobility.

Met ingang van 15 februari 2014 vervalt de regeling voor een eigen bijdrage voor privékilometers boven 13.500 km per kalenderjaar. CGI stelt met ingang van 1 mei 2014 aan alle members die op dat moment in aanmerking komen voor een leaseauto een brandstofpas ter beschikking voor tanken in Nederland. Op grond van de op dit moment geldende fiscale wetgeving is het mogelijk om de kosten voor tanken voor privé kilometers afgelegd in een leaseauto fiscaal vriendelijk te laten verreken.
Je hebt gelijk! Ik zat daar nog even in de modus dat bestaande contracten/afspraken niet zouden worden aangetast, zoals onze grote HR vriend tijdens Ron's afwezigheid had aangekondigd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Montifaud schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:08:
[...]

Het gaat om trainingen......klinkt als N x 30 minuten slides doorklikken....zucht.....
In de vooraankondiging die ik van mijn Teamlead kreeg was het N x 60 minuten... Waarbij N het aantal tracks zijn wat voor jou van toepassing is... Dit zijn/worden waarschijnlijk 4 of 5 tracks... Dus je bent 4 á 5 uren privétijd kwijt aan deze fijne werkgever...

Maar ja ik denk dat er dan gezegd word: "Dat weet je als je in de detachering werkt!". Maar roept de bestuurder ook niet bij elke besparingsmaatregel dat: "De wereld/markt is sterk aan het veranderen ten opzichte van 10 jaar terug, vandaar deze besparingsmaatregel.."

Dat werkt beide kanten op natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
DirectZ schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:47:
[...]

In de vooraankondiging die ik van mijn Teamlead kreeg was het N x 60 minuten... Waarbij N het aantal tracks zijn wat voor jou van toepassing is... Dit zijn/worden waarschijnlijk 4 of 5 tracks... Dus je bent 4 á 5 uren privétijd kwijt aan deze fijne werkgever...

Maar ja ik denk dat er dan gezegd word: "Dat weet je als je in de detachering werkt!". Maar roept de bestuurder ook niet bij elke besparingsmaatregel dat: "De wereld/markt is sterk aan het veranderen ten opzichte van 10 jaar terug, vandaar deze besparingsmaatregel.."

Dat werkt beide kanten op natuurlijk.....
4 a 5 uur ?!? hahahahahahah, dacht het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Aan de andere kant, die 13.500km die niet meer gehanteerd wordt, dat kan nog wel eens in de papieren gaan lopen die deze maatregel ver gaat overstijgen qua kosten. Dat vond ik altijd een hele redelijke grens, en dwong me na te denken over autogebruik.
Precies, ik reed naar verre bestemmingen in de Zuidelijkste plaatsen van Europa. Maar daar tegenover stond dat ik in NL heel spaarzaam privé reed en er vaak voor koos om een rit niet te maken of de auto van mijn vrouw te nemen. Nu rij ik onbegrenst, kies gemakkelijke voor de auto, mijn vrouw en kinderen lenen mijn auto geregeld en de auto van mijn vrouw wordt nog minimaal gebruikt.
Blijkbaar heeft men voldoende historische gegevens om aan te nemen dat dit de goedkoopste optie is.
Zal het rijgedrag binnen NL in kwantitatieve zin niet gaan toenemen? Het hele gebeuren maakt de medewerkers behoorlijk onverschillig en dat zal geen positieve bijdrage leveren.
Met 13.500km werd iedere km gelijk behandeld. De privé KM’s waren gelimiteerd en een secundaire arbeidsvoorwaarde. Waar die km’s gereden worden maakte niet uit. Het heeft dus niets met vakantie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:50:
[...]

4 a 5 uur ?!? hahahahahahah, dacht het niet
Ach, uiteindelijk doen we het toch allemaal braaf op 30 juni. Net als het invullen van de belastingen. Bange wezels zijn we. Een beetje stijgeren en vervolgens toch netjes in het gelid meelopen, blij dat we net een nieuw leaseautootje hebben gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Privé tijd? Dacht het niet!
Als het een verplichte activiteit betreft moet de werkgever (wettelijk gezien) de tijd vergoeden. De werkgever mag vragen aan de werknemer om dat buiten de reguliere werktijden te doen, echter moet hij deze tijd wel compenseren.
Volgens mij is het vrij simpel, staat er in de mail iets met verplicht, dan wordt het gewoon schrijven op T en alles wat je niet voor de klant kan werken werk je niet voor de klant. Dat is blijkbaar wat ze willen toch?
Ik kan me niet voorstellen dat ze willen dat je dit gratus in je privé tijd gaat doen? Ow wacht we krijgen er zoveel voor terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik blijf het raar vinden dat je in de detachering kennelijk je zowel je eigen tijd moet investeren in de bedrijfsvoering van je baas als er ook nog een laag salaris voor moet accepteren.

Ik heb wel eens gevraagd aan zo'n mee-eter nadat ik te horen had gekregen dat ik de zojuist gehouden vergadering qua tijd wel bij de klant moest inhalen: Als jij 8 uur per dag vergadert, heb jij dan ook een dag niet gewerkt? Uiteraard "moest ik dat zo niet zien." Ja ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:57:
Privé tijd? Dacht het niet!
Als het een verplichte activiteit betreft moet de werkgever (wettelijk gezien) de tijd vergoeden. De werkgever mag vragen aan de werknemer om dat buiten de reguliere werktijden te doen, echter moet hij deze tijd wel compenseren.
Volgens mij is het vrij simpel, staat er in de mail iets met verplicht, dan wordt het gewoon schrijven op T en alles wat je niet voor de klant kan werken werk je niet voor de klant. Dat is blijkbaar wat ze willen toch?
Ik kan me niet voorstellen dat ze willen dat je dit gratus in je privé tijd gaat doen? Ow wacht we krijgen er zoveel voor terug :p
ik heb het opgezocht (in de pauze)

http://werktijden.blogspo...ng-of-opleidingstijd.html

".. Buiten de normale werktijd
Over het volgen van opleidingen buiten de normale werktijden zijn vaak afspraken in de CAO of bedrijfsreglement gemaakt. Zijn die afspraken er niet dan moet de weg van de redelijkheid worden bewandeld. Het hangt af van de situatie of het volgen van een cursus buiten werktijd redelijk is. Een werknemer moet zich natuurlijk een ‘goed werknemer’ betonen en aan een redelijk verzoek van zijn werkgever gevolg geven. Uiteraard moeten de uren, die een werknemer kwijt is aan (verplichte) cursus buiten werktijd wel uitbetaald of in tijd gecompenseerd te worden...

Hiervoor heb je dus een code nodig, of uitbetaling van overuren. Of...staat er iets van in de nieuwe AV (Gij zult ten alle tijden eenen cursusch volgen des CGI's in uuwen eigen tijd..)

en nog 1

http://www.rechtswinkel.n...ijd-en-als-daar-geen.html

[ Voor 7% gewijzigd door Montifaud op 14-04-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

in mn eigen tijd? ik voel een griepje opkomen... :r
Die ene dag kan mn PPP nog wel lijden. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
peter00 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:28:
in mn eigen tijd? ik voel een griepje opkomen... :r
Die ene dag kan mn PPP nog wel lijden. }:|
als ik geen PPP krijg word ik ook ziek..... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
hoe groot is het effect van ziekte op je ppp dan?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
We hadden toch een garantie voor 75%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:30:
Op BU-NL niveau. Je eigen 'performance' kan nog steeds leiden tot 0. En volgens mij zijn er nog wel een paar haken en ogen aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:30:
PPPmax is voor 75% gegarandeerd. De PPP zelf bestaat uit een aantal persoonlijke- en bedrijfs-produktiviteitsfactoren, waarin utilization en zgn "hygienefactoren" worden verwerkt. Iedereen (nou ja iedereen...) heeft een target van xx% van werkbare uren - (vakantie + ziekte) te halen. xx is levelgebonden.

(ik zie hier net dat ik mezelf moet corrigeren. Ziekte is dus niet van invloed op je PPP lijkt t..)

Of je je target hebt gehaald wordt in je jaarlijkse review besproken. Vooral bij training en buitenschoolse activiteiten overdag ben je t haasje. Dat was wat Ron bedoelde met opkrikken van de productiviteit

Voor iedereen die denkt dat unbillable werk ten goede komt aan je carriere salaris: think twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:58:
[...]
Vooral bij training en buitenschoolse activiteiten overdag ben je t haasje.
Maar dat geldt alleen voor de 0,1% van de trainingen die je niet in eigen tijd hoeft te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb voor het laatst in 2010 overdag training gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die PPP is gegarandeerd 2% voor het eerste jaar (ook als je een slechte beoordeling had). Voor het tweede jaar 1.5%, derde jaar 1%, 4e jaar 0,5% en daarna geen garantie meer. CGI noemt dit een compensatieregeling zo is in de FAQ te lezen.

Concreet betekent dit dat de eerste 4 jaren bovengenoemde percentages minimaal uitgekeerd worden, minder kan niet. Dat is afgelopen jaar ook wel gebleken, want er zijn members geweest die méér uitgekeerd hebben gekregen, dit wordt door je performance bepaald.

Vanaf het 4e jaar gelden pas de regels dat de ook de BU voldoende winst moet hebben gemaakt wil er überhaupt worden uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Lord Thunder schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:59:
Ik blijf het raar vinden dat je in de detachering kennelijk je zowel je eigen tijd moet investeren in de bedrijfsvoering van je baas als er ook nog een laag salaris voor moet accepteren.
Ik denk dat het vooral de combinatie is die steekt. Als je dag en nacht moet klaarstaan voor je werkgever, dan wil je toch ook het bijbehorende inkomen zoals een medisch specialist, een minister of een directeur of ondernemer.

Wel de tomeloze inzet, maar slechts een vage belofte over carrieresprongen in de toekomst, dat is vooral aan naieve mensen besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik pak 'm wel mee als ik wat uurtjes idle heb, tussen nu en het einde van de zomervakantie komt dat waarschijnlijk nog wel 's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:08:
Ik pak 'm wel mee als ik wat uurtjes idle heb, tussen nu en het einde van de zomervakantie komt dat waarschijnlijk nog wel 's voor.
Jij heb ze... hier nog steeds voor 100% van de tijd ingezet bij de klant.. en dat zal nog wel zo blijven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Idleness is inderdaad een luxe die fee-earners niet hebben, dit soort dingen gaan dus ten koste van privé tijd ...
Als het zo nu en dan eens een half uurtje is moffel ik het wel in een lunch pauze zo nu en dan en dan prima. Is het echt een uur per training dan ga ik toch maar eens met mijn (vriendelijke maar ook aan CGI beleid gebonden) TL overleggen. Jammer dat ook dit kwartje weer de kan van CGI-NL op valt ... ze hebben vast een magneetje ergens in de tong van Ron verstopt :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
franssie schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:52:
Idleness is inderdaad een luxe die fee-earners niet hebben, dit soort dingen gaan dus ten koste van privé tijd ...
Als het zo nu en dan eens een half uurtje is moffel ik het wel in een lunch pauze zo nu en dan en dan prima. Is het echt een uur per training dan ga ik toch maar eens met mijn (vriendelijke maar ook aan CGI beleid gebonden) TL overleggen. Jammer dat ook dit kwartje weer de kan van CGI-NL op valt ... ze hebben vast een magneetje ergens in de tong van Ron verstopt :+
het is heel simpel...of dat zou het moeten zijn: het is arbeidsrechtelijk zo dat je trainingen in eigen tijd vergoed moet krijgen.
maar wellicht heeft het meerendeel van de mumbers dat niet in de gaten.

Lijkt me dus niet meer dan logisch om te vragen aan je TL hoe je dit kunt compenseren. En als hij moeilijk doet duidelijk maken waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:52:
Ik zie mezelf ook als "fee-earner" ook al heb ik de laatste tijd een aantal interne klussen gedaan. Verder weet ik dat de gemiddelde opdrachtduur ook niet meer zo lang is als die eens was. De kans dat de billable consultant tussen nu en 1 september 's idle zit is dus ook weer niet zo klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

zal best, mijn opdrachten/inzetten zijn eigenlijk nooit korter dan 3 jaar, dus die training in idle tijd voor juni/juli doen is voor mij ... niet waarschijnlijk? Iig niet in eigen tijd als het substantieel veel tijd kost, zo nu en dan even iets doen ben ik best wel toe bereid zoals ik schreef.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Daar gaan we weer. Verdeel en Heers. "De meeste van je collega's hebben m al gemaakt hoor..".

Jarenlang aaneengesloten klussen, zelf geregeld.Ik reis in mn eigen tijd voor mn werk. Daarnaast nog training mag geven/maken en salesinput mag geven waar niks tegenover staat, werkweken van 50+ uur waarvoor we niet meer mogen compenseren, salaris is netto alleen maar achteruit gegaan, auto wordt ingepikt (mede omdat ik veel reis), en nou dit weer.

Echt, de enige reden dat ik blijf is het werk bij de klant en mn PL/TL. Maar de grenzen worden nu wel opgezocht.

Opzouten met die training. Als Ik Tijd Heb idle zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Blijf me verbazen dat veel mensen die CGI helemaal beu zijn toch blijven vanwege een klant/project. Ik zou me daarom echt niet maanden/jarenlang laten opvreten. Er zijn werkgevers/klanten/projecten genoeg buiten CGI, wat maakt die ene bij CGI dan zo speciaal om een hoop ergernis voor lief te nemen?

Ook die klanten sturen je zo naar huis als een of andere hogere manager besluit dat er bezuinigd moet worden op het aantal ingehuurde externen.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 13:56

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:40:
zal best, mijn opdrachten/inzetten zijn eigenlijk nooit korter dan 3 jaar, dus die training in idle tijd voor juni/juli doen is voor mij ... niet waarschijnlijk? Iig niet in eigen tijd als het substantieel veel tijd kost, zo nu en dan even iets doen ben ik best wel toe bereid zoals ik schreef.
Daar ligt het grote probleem, want er wordt wel van je verwacht dat je dat soort onzin dingetjes erbij doet.
En zo niet, krijg je straks weer te horen dat je hygiene niet in orde is ... en dat je niet zichtbaar genoeg bent.. ondanks dat je meer dan gemiddeld opbrengt met je dagelijkse werkzaamheden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik erger me bij voorbaat al aan de stortvloed aan herinneringsmails die me te wachten staat als ik weiger aan die onzin mee te werken. Maar ik heb ook geen zin om weer braaf te doen wat CGI van me verlangt, terwijl CGI zelf zich niet aan afspraken houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Ik maak een mooi gedicht dat wel degelijk deze fetaaaastische upgrade van mijn arbeidsethos wil doorvoeren, maar dat ik even een prioriteitsprobleem heb en ik er direct aan begin als ik op de bank zit. managers willen graag beslissen. Ik leg ze gewoon mijn tijdsindeling voor (billable en prive) met de vraag waar precies ik t moet inpassen en waar ik prioriteiten moet leggen. *Burn-out*

Wat kan me gebeuren? Geen salarisverhoging? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Metaalhoofd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:16:
Blijf me verbazen dat veel mensen die CGI helemaal beu zijn toch blijven vanwege een klant/project. Ik zou me daarom echt niet maanden/jarenlang laten opvreten.
ben CGI wel beu, maar de klant niet. Ik ben loyaal wie mij loyaal is. Dus opvreten? Neuh. Valt mee hoor. Alleen als ik mn CGI mail open.
Ook die klanten sturen je zo naar huis als een of andere hogere manager besluit dat er bezuinigd moet worden op het aantal ingehuurde externen.
Voorlopig word ik op naam gevraagd. Zal dus wel iets goed gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Wat mij het meest ergert aan dergelijke cursussen is dat je er buiten CGI niets aan hebt. Zelfs binnen CGI is dit maar de vraag. Ik zit al ruim twee jaar bij dezelfde klant en heb dus niets te maken met de CGI methodieken.
Dit soort cursussen doen zonder ze vervolgens te gebruiken is gewoon tijdverspilling. Dat hebben ze bij CGI ook wel door, anders had je ze echt wel in de tijd van de baas mogen doen.
Ze zien je liever je eigen tijd verspillen, :( :( :(

[ Voor 1% gewijzigd door LowLevel op 15-04-2014 10:37 . Reden: typo ]

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
LowLevel schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:22:
Wat mij het meest dergelijke cursussen is dat je er buiten CGI niets aan hebt. Zelfs binnen CGI is dit maar de vraag. Ik zit al ruim twee jaar bij dezelfde klant en heb dus niets te maken met de CGI methodieken.
Dit soort cursussen doen zonder ze vervolgens te gebruiken is gewoon tijdverspilling. Dat hebben ze bij CGI ook wel door, anders had je ze echt wel in de tijd van de baas mogen doen.
Ze zien je liever je eigen tijd verspillen, :( :( :(
Inderdaad... de methodieken van CMG, LogicaCMG en Logica... ik heb er bij de klant nooit iets aan gehad, want elke klant heeft weer zijn eigen manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

op zich zie ik wel wat in de gedachte erachter en de methodieken, bijvoorbeeld voor het aanbrengen van opportunities, de wijze waarop je sales en management bij je werk betrekt, kennismanagement en kennisvergaring. Met andere woorden: hoe je CGI's produkten, kennis en support bij je werk kunt gebruiken, als ware we een consultancy bedrijf. Als je daar niets mee doet zijn we niets meer dan een uitzendburo (QED)

Waar ik WEL een probleem mee heb is dat het je door je strot wordt gedrukt zonder enige vorm van compensatie. Sterker, er wordt juist van alles van je afgenomen. De ongelijkheid neemt toe, we hebben niet meer dezelfde rechten en plichten die het bij CMG beter draaglijk maakten

[ Voor 9% gewijzigd door peter00 op 15-04-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Waar is de link naar de OR discussiesite gebleven?
De pagina's bestaan wel nog, maar ik mis de link. Ik zoek alvast een bril en een aluhoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:28:
[...]

Inderdaad... de methodieken van CMG, LogicaCMG en Logica... ik heb er bij de klant nooit iets aan gehad, want elke klant heeft weer zijn eigen manier van werken.
Dat kan zijn maar er is nu tenminste 1 methode die officieel erkend is:
http://www.opengroup.org/...hods.tpl?CALLER=index.tpl bovenaan de lijst.
CGIanoniem schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:04:
Waar is de link naar de OR discussiesite gebleven?
De pagina's bestaan wel nog, maar ik mis de link. Ik zoek alvast een bril en een aluhoedje.
Gewoon via de OR site op gekomen. Denk dat je de bril harder nodig hebt dan het hoedje. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 15-04-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Wijnands schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:39:
[...]

....
[...]

Gewoon via de OR site op gekomen. Denk dat je de bril harder nodig hebt dan het hoedje. ;)
Mee eens. Alleen de link naar de OR site stond eerder onder 'My CGI' en 'Global functions', toch? M'n alu hoedje is over mijn ogen gezakt, nu zie ik minder goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Gewoon via de OR site op gekomen.
De gebruikelijke link via het Intranet is verdwenen. Hoe kom je vanaf vandaag via het Intranet op de OR site?

Kun je aangeven waar ze de link via My Site Intranet verstopt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
http://goto/or gebruik ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link http://goto/exitCGI werkt ook!

Die werkt trouwens alleen als je in het bezit bent van de kaart "Verlaat de gevangenis zonder te betalen", ook komt je niet meer langs start en ontvang je geen laatste salaris _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pff... management heeft mijn stiltezone nu ook ontdekt. :-(

Volgende week mag ik gelukkig weer naar een klus waar ik een eigen kantoor heb en waar de lunch fenomenaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

De welbekende locatie, Wijnands? Beetje jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, inderdaad beetje jammer. Moeten we even wat op bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Bordje management free zone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

:Y) Lunch zonder mee-eters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 13:56

avotar

P0werd by Black Coffee

Management komt over het algemeen op felle kleuren af, vooral in de vorm van grafieken en spreadsheets.
Als het je het gebruik daarvan tot een minimum weet te beperken, zou je al een stuk minder overlast moeten hebben van managers.

Er zijn bepaalde bestrijdingsmiddelen op de markt overigens hoor, maar die lijken niet altijd even afdoende te zijn, de manager af te schrikken, maar slechts een tijdelijk effect te hebben. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld re-organisaties en vragen naar het nut van een manager.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik weet het niet avotar, volgens mij komen ze ook op vrije vergaderkamers af... En anders is het die schutting die Reneger heeft neergezet. Ik zei nog zo, doe er prikkeldraad op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik haal wel ff wat schrikdraad binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier nog wel wat hoogspanningskabel liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dat helpt allemaal niet. Ze zijn gewend gewoon alles over de muur te gooien en er verder zonder kleerscheuren vanaf te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Een bordje hangen met "Hier wordt gewerkt!" ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 22:02
misschien gewoon vragen of ze wat stiller willen zijn, omdat je je moet concentreren voor je werk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
peter00 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:58:
[...]

PPPmax is voor 75% gegarandeerd. De PPP zelf bestaat uit een aantal persoonlijke- en bedrijfs-produktiviteitsfactoren, waarin utilization en zgn "hygienefactoren" worden verwerkt. Iedereen (nou ja iedereen...) heeft een target van xx% van werkbare uren - (vakantie + ziekte) te halen. xx is levelgebonden.
....
Stel je vraag extreem duidelijk en je krijgt antwoord... Er is NIETS zeker aan de PPP behalve de 75%. Wat je uiteindelijk krijgt is afhankelijk van de pool. En dat is DE GROTE VAAGHEID. De pool wordt door Canada en de bestuurder vastgesteld (zonder duidelijke criteria) en vervolgens met de harde sleutels van level en performance verdeeld.

De pool kan wat groter zijn (afgelopen FY) dan krijg je dus wat meer... maar ook veel kleiner. Bij minder pool is 75% PPP nog wat minder.
Het enige leuke van minder pool, is dat voor Ron de effecten van een beetje minder, VEEL groter zijn. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Klopt, dat is ook de reden geweest dat ik niet tekende voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden (waar ik steeds blijer van word) , ik weigerde een deel van mijn toch al te slechte salaris en pensioen in te ruilen voor een of andere kristallenbolplan, waar ik als individu te weinig invloed op heb. Ik lever zo 20% salaris in voor een duidelijk meetbaar doel als ik er van die 20% 35% kan maken, maar de xPP regeling is echt vaag. Ik ben echt angstig dat als dit en volgend FY de boel tegen valt, er veel members spijt gaan krijgen en dat is niet goed voor een in potentie goed bedrijf dat het helaas vertikt om hun sterke punten uit te willen dragen; iig naar de werknemers merk ik er weinig van en ik ben bang dat de klant het ook nog niet ziet, en dat is wel te laat ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De pool kan wat groter zijn (afgelopen FY) dan krijg je dus wat meer... maar ook veel kleiner. Bij minder pool is 75% PPP nog wat minder. Het enige leuke van minder pool, is dat voor Ron de effecten van een beetje minder, VEEL groter zijn. :9~
Het totaal aantal medewerkers is in een jaar tijd flink gedaald. Die negatieve groei zal mede invloed hebben op omzet en winst. Marktomstandigheden blijven moeilijk. De MSAP zal naar alle waarschijnlijkheid dalen. De gevolgen voor PPP laten zich eenvoudig uittekenen.

Ik vrees dat niet alleen Ron, maar alle medewerkers zich zorgen mogen maken voor een Canadese ingreep waarvan je weet dat hij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surpherman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:14:
[...]

Stel je vraag extreem duidelijk en je krijgt antwoord... Er is NIETS zeker aan de PPP behalve de 75%. Wat je uiteindelijk krijgt is afhankelijk van de pool. En dat is DE GROTE VAAGHEID. De pool wordt door Canada en de bestuurder vastgesteld (zonder duidelijke criteria) en vervolgens met de harde sleutels van level en performance verdeeld.

De pool kan wat groter zijn (afgelopen FY) dan krijg je dus wat meer... maar ook veel kleiner. Bij minder pool is 75% PPP nog wat minder.
Het enige leuke van minder pool, is dat voor Ron de effecten van een beetje minder, VEEL groter zijn. :9~
Dat is dus niet correct, PPP is niet minder dan 1.5% dit jaar (75% van 2%). Zie eerdere post
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:23:
Die PPP is gegarandeerd 2% voor het eerste jaar (ook als je een slechte beoordeling had). Voor het tweede jaar 1.5%, derde jaar 1%, 4e jaar 0,5% en daarna geen garantie meer. CGI noemt dit een compensatieregeling zo is in de FAQ te lezen.

Concreet betekent dit dat de eerste 4 jaren bovengenoemde percentages minimaal uitgekeerd worden, minder kan niet. Dat is afgelopen jaar ook wel gebleken, want er zijn members geweest die méér uitgekeerd hebben gekregen, dit wordt door je performance bepaald.

Vanaf het 4e jaar gelden pas de regels dat de ook de BU voldoende winst moet hebben gemaakt wil er überhaupt worden uitgekeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

even paar constateringen:Het moet ergens vandaan komen allemaal...

@Espace: niet helemaal correct. De winst begint wel op orde te komen. De omzet blijft wel achter, mede door het dalen van het aantal medewerkers.

[ Voor 8% gewijzigd door peter00 op 16-04-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als het aantal medewerkers daalt, stijgt de overhead. Maar sowieso moeten we het tij zien te keren!

Verder iets specifieker, de rijken binnen CGI worden steeds rijker in het aandelenpiramidespel.

[ Voor 37% gewijzigd door ESPACE op 16-04-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
ESPACE schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:58:
[...]
Ik vrees dat niet alleen Ron, maar alle medewerkers zich zorgen mogen maken voor een Canadese ingreep waarvan je weet dat hij gaat komen.
Wat zou er kunnen gebeuren met de medewerkers die al jaren trouw het geld voor CGI binnenhalen?
Als ze worden ontslagen, is CGI haar inkomstenbron kwijt, dus dat zal niet gebeuren. Met het nog verder uitkleden van de arbeidsvoorwaarden zal CGI alleen maar bewerkstelligen dat er nóg meer inkomensgeneratoren opstappen, dus ook dat lijkt niet voor de hand te liggen (al weet je het bij dit management nooit).
Wat overblijft, is het volledig opdoeken van CGI Nederland. Is dat waar je op doelt, ESPACE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
ESPACE schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:50:
Als het aantal medewerkers daalt, stijgt de overhead. Maar sowieso moeten we het tij zien te keren!

Verder iets specifieker, de rijken binnen CGI worden steeds rijker in het aandelenpiramidespel.
Is dat niet precies het probleem nu?
Doordat het aantal 'billable' medewerkers snel afneemt ontstaat er weer vanzelf een management-waterhoofd.

Gevolg: harder snijden om toch de winstgevendheid op peil te houden, want die managers gaan echt niet vanzelf weg met hun mooie arbeidsvoorwaarden... En de concurrentie maar lachen, want reken maar dat 'de markt' heel goed weet wat hier speelt. Daardoor dalen de tarieven voor CGI weer (wat niet meer de 'beste' in de markt) en zit je in een vicieuze cirkel waar je niet meer uitkomt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Eén voordeel: als CGI Nederland wordt opgeheven, zijn we niet meer gebonden aan het relatiebeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Vandaar mijn eerdere opmerkingen: CGI heeft klanten gekocht om produkten aan te slijten. Wij uitzendkrachten zijn alleen maar lastig in de race om de Gordon Gekko Trofee. Vroeg of laat worden wij ook opgedoekt.

"Read my lips...: No more takeover..". Dat klopt wel. Zie CGI Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Santos
  • Laatst online: 11-05-2023
Dus de eventuele salarismatrix voor 2014 staat weer onder druk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Los Santos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:21:
Dus de eventuele salarismatrix voor 2014 staat weer onder druk..
Dat verwacht ik wel ja alhoewel ik niet denk dat die op 0 zal staan als het ook maar enigszins te voorkomen is.

Effe wat anders, ik liep een van onze collega's van de space afdeling tegen het lijf en hun hobby project heeft een doorstart gemaakt en gaat later dit jaar weer de lucht in. Als je in Rotterdam bent kijk dan even in de hal van de 9e. Ik vind het een heel leuk initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:13:
[...]
Dat verwacht ik wel ja alhoewel ik niet denk dat die op 0 zal staan als het ook maar enigszins te voorkomen is.
Mijn tarief is met 6% verhoogd, dus met meer uren en meer marktconforme AV zal er toch minstens 10% meer salaris afkunnen. :+

Al verwacht ik dat S & R daar anders over denken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Iemand ook al het gerucht gehoord dat er helemaal geen salarisronde gaat komen in juli? Ik ving zoiets op in Hoofddorp toen ik langs de koffie automaat liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Wijnands schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:13:
Effe wat anders, ik liep een van onze collega's van de space afdeling tegen het lijf en hun hobby project heeft een doorstart gemaakt en gaat later dit jaar weer de lucht in. Als je in Rotterdam bent kijk dan even in de hal van de 9e. Ik vind het een heel leuk initiatief.
Is het ook. (Ik heb zelf de electronica 'payload' bays van versies 1 t/m 3 inelkaar gesoldeerd en de on-board software v1 geschreven.) Ik zit zelf helaas tegenwoordig iedere dag bij de klant en komt dus eigenlijk nooit meer in Rotterdam. Ga vooral kijken, ze zitten misschien wel te wachten op helpende handjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
leovries schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:30:
Iemand ook al het gerucht gehoord dat er helemaal geen salarisronde gaat komen in juli? Ik ving zoiets op in Hoofddorp toen ik langs de koffie automaat liep.
Ik verwacht dat een eventuele ronde pas in November zal komen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lord Thunder schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:31:
[...]

Is het ook. (Ik heb zelf de electronica 'payload' bays van versies 1 t/m 3 inelkaar gesoldeerd en de on-board software v1 geschreven.) Ik zit zelf helaas tegenwoordig iedere dag bij de klant en komt dus eigenlijk nooit meer in Rotterdam. Ga vooral kijken, ze zitten misschien wel te wachten op helpende handjes. ;)
Met mijn vakkennis kan ik daar weinig aan bijdragen, is meer iets voor mensen als Reneger. Desalniettemin, ik vind het een stoer ding en daar mogen we best meer over horen ook buiten die TSE club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:35:
Met mijn vakkennis kan ik daar weinig aan bijdragen, is meer iets voor mensen als Reneger. Desalniettemin, ik vind het een stoer ding en daar mogen we best meer over horen ook buiten die TSE club.
inderdaad. lijkt me leuk project. Ben zelf ook van de smd's en soldeer (zie mn filmpje op tweakers over ADS-B), dus ben zeker geinteresseerd..

website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
leovries schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:30:
Je zou je onderhand afvragen of het behouden van consultants nog wel een doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:36
t_captain schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:02:
[...]

Je zou je onderhand afvragen of het behouden van consultants nog wel een doel is.
Fiscal year loopt tot en met september. Ik verwacht dat salarisrondes voortaan altijd in oktober-november gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:38:
Eén voordeel: als CGI Nederland wordt opgeheven, zijn we niet meer gebonden aan het relatiebeding!
Weinig kans. Dat gaat mee in de boedel via de curator naar de hoogst biedende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:38:
[...]

inderdaad. lijkt me leuk project. Ben zelf ook van de smd's en soldeer (zie mn filmpje op tweakers over ADS-B), dus ben zeker geinteresseerd..

website?
Heb ik ze ook al over zitten opjutten maar die komt eraan.
DeZaag schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:07:
[...]

Fiscal year loopt tot en met september. Ik verwacht dat salarisrondes voortaan altijd in oktober-november gaan plaatsvinden.
Dat was ook mijn redenatie.

[ Voor 29% gewijzigd door Wijnands op 16-04-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat midyear review is toch bedoelt voor de salarisronde in juli? En het end review voor bepaling hoogte PPP in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou kunnen. Gezien de huidige stand van zaken verwacht ik geen ronde in Juli. Een mid-year review is altijd welkom natuurlijk.

Wat me eraan doet denken dat ik 's een kennismakingsgesprek met mijn nieuwe TL moet inplannen. Wat ik tot nu toe gezien heb mag ik 'm wel maar ik wil 'm graag wat beter leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Krijg je eigenlijk ppp uitgekeerd over een deel van het jaar als je halverwege de wedstrijd (per 1 juni) vertrekt?
Pagina: 1 ... 148 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.