Dat is ook precies wat Capgemini doet, langzaamaan steeds verder uitkleden zodat het steeds onaantrekkelijker wordt om een lease-auto te nemen.Vandaahl schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:53:
Dat is precies wat CGI wil: ons allemaal uit de leaseauto in de eigen auto jagen om vervolgens tegen een kleine vergoeding voor eigen risico en kosten te gaan rijden. CGI is van de leasecontracten af en ook deze ondernemersrisico's worden weer bij de werknemers neergelegd.
Bij de verklaring van schadevrije jaren heeft Kroller Boom dit soort schades (in mijn geval) niet vermeld. Alleen de schades die ik echt zelf veroorzaakt had. Dus dat is (in mijn geval) netjes geregeld.peter00 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:46:
jamaar, als je straks weer eigen rijder wordt, tellen die "schades" die Wijnands noemt wel mee in het bepalen van je schadevrije jaren, al zou je ze zelf laten zitten en zijn ze niet je schuld. Ook in je dashboard van Leaseplan zie je dat terug.
Het vervelende is alleen, dat wanneer je, zoals veel meer rijders, tussen de 40 en 50 K km per jaar zakelijk maakt, dit amper te doen is met een prive auto tegen de huidige onkosten vergoedingen. Dan moet je er ondertussen geld bijleggen om bij CGI te mogen werken. Dan is ZZP'en de betere oplossing, want dan is de overhead ruimte tenminste voor jou om te besteden.Blik1984 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:55:
[...]
Dat is ook precies wat Capgemini doet, langzaamaan steeds verder uitkleden zodat het steeds onaantrekkelijker wordt om een lease-auto te nemen.
Wat blijft, is een wat vreemd gevoel: je laat een automonteur toch ook niet zijn eigen gereedschap kopen?
Verklaring? Er is tegenwoordig toch (half jaar tot jaar geleden ingevoerd) systeem waarin alle schades staan vermeld, verzekeraars kunnen gewoon uit een DB grutten hoeveel schades jij hebt gereden bij andere verzekeraars.Sanderke schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:56:
[...]
Bij de verklaring van schadevrije jaren heeft Kroller Boom dit soort schades (in mijn geval) niet vermeld. Alleen de schades die ik echt zelf veroorzaakt had. Dus dat is (in mijn geval) netjes geregeld.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Interessant punt. Uit de FAQ van stichting EPS die dit registreert:SithWarrior schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:30:
[...]
Verklaring? Er is tegenwoordig toch (half jaar tot jaar geleden ingevoerd) systeem waarin alle schades staan vermeld, verzekeraars kunnen gewoon uit een DB grutten hoeveel schades jij hebt gereden bij andere verzekeraars.
Ik heb een leaseauto die op naam van mijn werkgever staat. Bouw ik dan ook schadevrije jaren op?
Nee. Je bouwt alleen schadevrije jaren op als een auto op jouw naam staat. Wel kun je aantonen dat je al een aantal jaren schadevrij rijdt. Daarvoor kun je bij je leasemaatschappij een leaseverklaring vragen. Meestal accepteren verzekeraars die. Je krijgt er geen zuivere schadevrije jaren voor. Wel wil een aantal verzekeraars die schadevrije jaren gebruiken bij het berekenen van je premie. Je stijgt dan een paar commerciële treden op de bonus/malusladder.
En:
Ik rijd al een paar jaar een leaseauto, maar heb nu weer een eigen auto. Begin ik nu weer op nul schadevrije jaren?
Op basis van de verklaring van de leasemaatschappij geven verzekeraars meestal een commerciële premiekorting. Je krijgt dan ‘commerciële’ treden op de bonus/malusladder. Dat is iets anders dan schadevrije jaren. Wel stellen sommige verzekeraars eisen aan de verklaring. Allereerst moet de verklaring op jouw naam staan. Daarnaast moeten de leaseperiode en de schades worden vermeld. Op basis hiervan bepaalt de nieuwe verzekeraar het aantal commerciële treden. Daarbij nemen verzekeraars soms maar een maximaal aantal commerciële treden op. Informeer daarnaar bij je nieuwe verzekeraar. Let op: op een leaseverklaring staat elke schade vermeld. Er staan ook kleine schades op die je misschien zelf had betaald als het je eigen auto was geweest. Dat komt doordat leaserijders via hun werkgever verplicht zijn iedere schade te melden – groot en klein. Dit kan gevolgen hebben voor de premie. Bij veel schades zal de verzekeraar minder bereid zijn (veel) korting te geven.
uit: https://www.seps.nl/home/algemeen/alle-faqs/
[ Voor 35% gewijzigd door Johri op 25-03-2014 14:40 ]
Nu heb ik laatst mijn leaseauto overgenomen.
Zaken als inbraak en lakschade door vandalisme, ongelukken buiten mijn schuld stonden niet op de schadevrij verklaring. Ik had dus een schadevrij verklaring zonder schades voor heel mijn leaseperiode.
Er zijn blijkbaar wel verzekeringen die ook echt schadevrije jaren geven, maar daar moet je wel mee opletten. De schadevrije jaren staan op je polis.
Als CGI mensen de lease-auto uit jaagt en tegelijk een maximum aan geld/kilomters vergoed, dan moeten ze ook niet raar opkijken als de eigen rijder bij het bereiken van dat maximum ineens geen kilometers meer wil rijden voor CGI...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Interessante thesis trouwens. Volgens de AV ben je verplicht om over een auto te beschikken, maar er staat nergens dat je die ook daadwerkelijk zou moeten gebruiken om bij een klant te komen. Sec genomen rijdt die auto alleen als CGI daarin faciliteerd (onkostenvergoeding), want het is geen privé gebruik en CGI kan je niet verplichten privé bezittingen voor zakelijke doeleinden aan te wenden.elsinga schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:01:
Als CGI mensen de lease-auto uit jaagt en tegelijk een maximum aan geld/kilomters vergoed, dan moeten ze ook niet raar opkijken als de eigen rijder bij het bereiken van dat maximum ineens geen kilometers meer wil rijden voor CGI...
Dus, is het dan werkweigering als je niet naar de klant toegaat, maar duidelijk aangeeft dat wel te willen maar door gebrek aan onkostenvergoeding niet te kunnen?
(CGI kan niet in je privé financiële situatie kijken.)
Verwijderd
en wat als je prive auto kapot is? ..... Bij de leaseregeling krijg je dan een vervangende auto mee. Maar dat is bij een prive auto niet zo....
Zo moeilijk is het niet om een intake te verkloten als de opdracht te ver voor je is.elsinga schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:01:
Leuk dat AV maar dan moet je die wel getekend hebben, en na het tekenen heeft CGI de spelregels weer aangepast. Dus ja ik had een leaseauto die willen jullie niet meer verstrekken dus kan ik niet bij de klant komen regel maar een auto
O ja, als je lastig wilt doen, de meeste hier hebben geen telefoon van CGI. Dus mag jou manager of salesmanager dit nummer dus ook niet aan een opdrachtgever of potentiele opdrachtgever geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawk00 op 25-03-2014 17:52 ]
Verwijderd
Kan uit eigen ervaring melden dat een niet nader te noemen verzekeringsmaatschappij (alles veilig) zich van deze, niet eigen schuld schades, niets aantrekt en gewoon alle jaren als schadevrij heeft meegenomen. En met onze verzekeringseisen (oeps, een wimperhaar is op de lak gevallen, dus 'kras', dus schadeherstel) ben ik in 4 jaar lease ook minimaal 1x per jaar bij het schadeherstelbedrijf geweest. Zal dus wel meevallen.peter00 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:46:
jamaar, als je straks weer eigen rijder wordt, tellen die "schades" die Wijnands noemt wel mee in het bepalen van je schadevrije jaren, al zou je ze zelf laten zitten en zijn ze niet je schuld. Ook in je dashboard van Leaseplan zie je dat terug.
Dat hele idee van schadevrije jaren klopt van geen kant: hoe meer kms je maakt, des te groter de kans is dat je schade rijdt. Daarboven op gaat de maandpremie ook snel omhoog als je veel kms maakt.
Je kan het beste een goedkoop barrel als prive auto hebben waar je maar een paar duizend kms in maakt en zodra je eigen rijder wordt ipv lease, dan koop je een goede auto en profiteert dan van de schadevrije jaren van dat goedkope barrel
Je kan het beste een goedkoop barrel als prive auto hebben waar je maar een paar duizend kms in maakt en zodra je eigen rijder wordt ipv lease, dan koop je een goede auto en profiteert dan van de schadevrije jaren van dat goedkope barrel
Ik heb privé nog een motor voor de deur staan...
Dat is toch niet zo vreemd? Als je een opslag van chemische stoffen in je kelder hebt, betaal je toch ook meer voor je brandverzekering dan iemand anders?Metaalhoofd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:15:
Dat hele idee van schadevrije jaren klopt van geen kant: hoe meer kms je maakt, des te groter de kans is dat je schade rijdt. Daarboven op gaat de maandpremie ook snel omhoog als je veel kms maakt.
Op een andere wijze bekeken wel: Een verzekering is juist een middel om met een groep het risico op ernstig verlies te beperken. Als je binnen die groep gaat differentiëren, dan gaat het solidariteits beginsel niet meer op, en zou in theorie de individuele premie sterk moeten stijgen.Lurker1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Dat is toch niet zo vreemd? Als je een opslag van chemische stoffen in je kelder hebt, betaal je toch ook meer voor je brandverzekering dan iemand anders?
Het is wat anders, als je (net als bij de zorgverzekering) partieel aan het collectief meedoet, en dus bijvoorbeeld geen aanvullende verzekering neemt en dus afziet van bepaalde uitkeringen.
Bij de basis gezondheidszorg bepalen we ook niet dat je minimaal 2*/week moet sporten o.i.d.
Je kunt er inderdaad op verschillende manieren tegenaan kijken. Maar is het solidair te noemen als een grote groep mensen probeert de premie laag te houden door weinig te rijden (en dus weinig ongelukken te maken), terwijl een ander willens en wetens veel kilometers maakt (met een verhoogde kans op schade)?Inabubble schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:16:
[...]
Op een andere wijze bekeken wel: Een verzekering is juist een middel om met een groep het risico op ernstig verlies te beperken. Als je binnen die groep gaat differentiëren, dan gaat het solidariteits beginsel niet meer op.
Er is geen directe relatie tussen aantallen kilometers en hoeveelheid schades. Ik zou me zelfs kunnen indenken dat mensen met weinig kilometers (veel stadsverkeer) meer kans op schades hebben als de snelwegridders. En juist omdat dit soort directe relaties moeilijk of niet te maken zijn, is er het solidariteitsprincipe.Lurker1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:47:
[...]
Je kunt er inderdaad op verschillende manieren tegenaan kijken. Maar is het solidair te noemen als een grote groep mensen probeert de premie laag te houden door weinig te rijden (en dus weinig ongelukken te maken), terwijl een ander willens en wetens veel kilometers maakt (met een verhoogde kans op schade)?
We hanteren ook geen leeftijdsdiscriminatie. De kans dat een vrouw van 25 zwanger wordt en kosten maakt is dramatisch veel groter als bij een vrouw van 55... En ze hebben dezelfde verzekering.
@Inabubble: Er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen de zorgverzekering, waar het solidariteitsprincipe inderdaad erg belangrijk is, en een autoverzekering, waar dat veel minder het geval is.
Bij een auto-verzekering wordt er overigens wel degelijk aan leeftijdsdiscriminatie gedaan.
Bij een auto-verzekering wordt er overigens wel degelijk aan leeftijdsdiscriminatie gedaan.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het ging natuurlijk over de simpele eigenschap van een verzekering. Dit was zomaar een voorbeeld om aan te geven dat je geen spaarpotje opbouwd, doch gebruik maakt van een collectieve regeling.Woy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:39:
@Inabubble: Er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen de zorgverzekering, waar het solidariteitsprincipe inderdaad erg belangrijk is, en een autoverzekering, waar dat veel minder het geval is.
Daarom hebben de meeste ook een 088 nummer van CGI. Die kun je doorschakelen naar je mobiel, zodat je niet je privé nummer hoeft uit te geven.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:47:
[...]
O ja, als je lastig wilt doen, de meeste hier hebben geen telefoon van CGI. Dus mag jou manager of salesmanager dit nummer dus ook niet aan een opdrachtgever of potentiele opdrachtgever geven.
Deze koppeling kun je ongedaan maken, b.v. tijdens vakanties.
Toen ik nog op kantoor zat en op de telefoon was ingelogd, heb ik gesprekken geweigerd wanneer ik op mijn mobiel werd gebeld. Leuk dat ik ooit je mijn privé nummer heb gegeven, maar probeer eerst mijn officiële zakelijk nummer maar!
let the past be the past.
Inabubble schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:27:
[...]
Het ging natuurlijk over de simpele eigenschap van een verzekering. Dit was zomaar een voorbeeld om aan te geven dat je geen spaarpotje opbouwd, doch gebruik maakt van een collectieve regeling.
offtopic:
Maar het is IMHO geen simpele eigenschap van een verzekering. Bij de zorgverzekering kiezen we er voor om verplicht verzekerd te zijn tegen een hoop zaken, en daar komt het sociale gedeelte om de hoek kijken.
Een auto verzekering is voor schade aan eigen auto gewoon een vrije keuze over welk risico je wil nemen. Het is daarbij dus ook logisch dat zaken die invloed hebben op de kans tot schade gewoon meegerekend worden. Dat gebeurt bij auto verzekeringen dan ook gewoon, want je woonplaats, leeftijd en geslacht wegen gewoon mee. Het zou dus niet vreemd zijn als het aantal KM's daarbij ook mee zou tellen. ( Het punt is dat het lastig te controleren is door de verzekering, en misschien is de relatie m.b.t. aantal km's en risico ook niet zo aanwezig, maar dat is speculatie ).
Maar het is IMHO geen simpele eigenschap van een verzekering. Bij de zorgverzekering kiezen we er voor om verplicht verzekerd te zijn tegen een hoop zaken, en daar komt het sociale gedeelte om de hoek kijken.
Een auto verzekering is voor schade aan eigen auto gewoon een vrije keuze over welk risico je wil nemen. Het is daarbij dus ook logisch dat zaken die invloed hebben op de kans tot schade gewoon meegerekend worden. Dat gebeurt bij auto verzekeringen dan ook gewoon, want je woonplaats, leeftijd en geslacht wegen gewoon mee. Het zou dus niet vreemd zijn als het aantal KM's daarbij ook mee zou tellen. ( Het punt is dat het lastig te controleren is door de verzekering, en misschien is de relatie m.b.t. aantal km's en risico ook niet zo aanwezig, maar dat is speculatie ).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
ik begin er niet eens aan. Alleen mijn manager krijgt mn privemobiel voor noodgevallen. Als ik mn IP-telefoon niet opneem, ben ik niet op t werk of druk en wil ik ook niet lastiggevallen worden.SPee schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:22:
Daarom hebben de meeste ook een 088 nummer van CGI. Die kun je doorschakelen naar je mobiel, zodat je niet je privé nummer hoeft uit te geven.
Deze koppeling kun je ongedaan maken, b.v. tijdens vakanties.
Toen ik nog op kantoor zat en op de telefoon was ingelogd, heb ik gesprekken geweigerd wanneer ik op mijn mobiel werd gebeld. Leuk dat ik ooit je mijn privé nummer heb gegeven, maar probeer eerst mijn officiële zakelijk nummer maar!

BTW: Echt belangrijke mensen zijn ook altijd onbereikbaar.
Mobiel van CGI?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik snap wel dat de premie omhoog gaat bij meer kms, maar mijn punt was dat het systeem van schadevrije jaren niet klopt. Eigenlijk zouden ze het moeten berekenen per 10.000 km ofzo ipv per jaarWoy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:35:
[...]
offtopic:
Wat een houding zegpeter00 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:26:
[...]
ik begin er niet eens aan. Alleen mijn manager krijgt mn privemobiel voor noodgevallen. Als ik mn IP-telefoon niet opneem, ben ik niet op t werk of druk en wil ik ook niet lastiggevallen worden.. Stuur maar een email. Bellen als ik rijd doe ik ook niet.
BTW: Echt belangrijke mensen zijn ook altijd onbereikbaar.![]()
Mobiel van CGI?

Er zijn genoeg collega's die gewoon een mobiel hebben van CGI hoor, moet je wel aanvragen maar als je aantonen dat je die nodig hebt dan bestellen ze die voor je.
Inderdaad.K.123 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:59:
[...]
Er zijn genoeg collega's die gewoon een mobiel hebben van CGI hoor, moet je wel aanvragen maar als je aantonen dat je die nodig hebt dan bestellen ze die voor je.
Ik wil contact met mijn werkgever als ik aan het werk ben. Woon-werk in de auto bel ik niet. Daarbuiten is mijn tijd, dan wil ik geen contact met mijn werk. Krijg ik geen geld of waardering meer voor.
Op het werk ben ik altijd bereikbaar, als je de voicemail krijgt zit ik in een vergadering. Ik bel altijd terug als nummerherkenning aanstaat of een bericht is ingesproken. In de CGI systemen kun je zien of ik aan het werk ben of vakantie heb. In het buitenland heb ik een lokaal prepaid simmetje van drie foppen in een overjarige nokia uit de vorige eeuw.
Waarom zou ik dan een mobiel van CGI willen? Geef me eens een goede reden. Prive bellen? Hoezo houding..?
Op het werk ben ik altijd bereikbaar, als je de voicemail krijgt zit ik in een vergadering. Ik bel altijd terug als nummerherkenning aanstaat of een bericht is ingesproken. In de CGI systemen kun je zien of ik aan het werk ben of vakantie heb. In het buitenland heb ik een lokaal prepaid simmetje van drie foppen in een overjarige nokia uit de vorige eeuw.
Waarom zou ik dan een mobiel van CGI willen? Geef me eens een goede reden. Prive bellen? Hoezo houding..?
Als de hoeveelheid schade per km wordt berekend, zou je dan niet ook je premie per km moeten betalen?Metaalhoofd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:36:
[...]
Ik snap wel dat de premie omhoog gaat bij meer kms, maar mijn punt was dat het systeem van schadevrije jaren niet klopt. Eigenlijk zouden ze het moeten berekenen per 10.000 km ofzo ipv per jaar
Dat gebeurt echt wel als je een eigen auto hebt, premie gaat aleen wel per staffels, tot 20KKM, etc etc,Lurker1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:47:
[...]
Als de hoeveelheid schade per km wordt berekend, zou je dan niet ook je premie per km moeten betalen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Kosten werkgesprekken. Ik zit met buitenlandse klant, bereikbaarheid, etc. De belkosten overstijgen de huidige onkostenvergoeding.peter00 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:03:
Ik wil contact met mijn werkgever als ik aan het werk ben. Woon-werk in de auto bel ik niet. Daarbuiten is mijn tijd, dan wil ik geen contact met mijn werk. Krijg ik geen geld of waardering meer voor.
Prive bel ik nooit met dat ding.
Ander voordeel: vrije dag, telefoon uit.
Excuus, op basis van je eerdere post dacht ik dat je niet bereikbaar wil zijn op je privénummer omdat je geen telefoon van CGI hebt. Dat heb ik klaarblijkelijk fout geïnterpreteerdpeter00 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:03:
Komtie...peter00 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:03:
- Sommige klanten huren je in incl. mobiele telefoon. Mijn prive mobiel gebruik ik niet voor werk.
- Bereikbaarheid. Ik werk soms vanuit huis(afgelopen maandag en dinsdag nog...NSS). Maar ik ben toch via mail bereikbaar....soms is een uitleg via telefoon duidelijker.
- Dagje vrij, vakantie, ziek, etcc. gaat de telefoon uit. De klant weet toch dat ik er niet ben. Mijn directe collega's weten dat ja...maar die andere 100(0)-en.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
dat is een valide reden. Ook on-call diensten is t nuttig voor. maar daar krijg je voor betaald.Donde schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:58:
Komtie...
- Sommige klanten huren je in incl. mobiele telefoon. Mijn prive mobiel gebruik ik niet voor werk.
wat ik al eerder schreef, als mn laptop aanstaat heb ik telefoon. IP telefoon, Skype, LiveMeeting. Daar heb ik geen mobiel voor nodig.- Bereikbaarheid. Ik werk soms vanuit huis(afgelopen maandag en dinsdag nog...NSS). Maar ik ben toch via mail bereikbaar....soms is een uitleg via telefoon duidelijker.
Bolletje transparant ==> peter niet aan het werk.- Dagje vrij, vakantie, ziek, etcc. gaat de telefoon uit. De klant weet toch dat ik er niet ben. Mijn directe collega's weten dat ja...maar die andere 100(0)-en.
Bolletje groen ==> peter bereikbaar,
Bolletje geel ==> peter zit op het toilet
Bolletje rood ==> peter druk
Bolletje rood met witte streep ==> peter niet bereikbaar
dus laten we het niet complexer maken dan het is. Een mobiel is handig voor accountmanagers, en dat staat niet in mijn functiebeschrijving. Ik ben maar een eenvoudige, non-ambulante, desk-jockey.
Non-ambulant is denk ik het verschil. Ik heb een ambulante functie, en heb soms niet de mogelijkheid om de VPN op te zetten, ivm firewallbeperkingen, en ben ik dus niet zichtbaar op de communicator.
En dan nog, bellen is vaak handig met bepaalde zaken...
eens. Bij storingsdienst of zeer ambulante inzet kan het handig zijn.Reneger schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:06:
Non-ambulant is denk ik het verschil. Ik heb een ambulante functie, en heb soms niet de mogelijkheid om de VPN op te zetten, ivm firewallbeperkingen, en ben ik dus niet zichtbaar op de communicator.
Communicator.... wordt die echt gebruikt binnen CGI?Reneger schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:06:
Ik dacht dat dat een leuke gadget was voor secretaresses om lekker onderling te kunnen roddelen...
Maar buiten dat, mijn prive mobiel staat gewoon op de lijsten en daar heb ik geen problemen mee. En zie ik een CGI-gerelateerd nummer als ik vrij ben, beslis ik op dat moment wel wat ik er mee doe.
En anders spreken ze mijn voicemail maar in.
[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 27-03-2014 10:53 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Communicator wordt best wel gebruikt, ook contact met klanten die gefedereerd zijn, bijvoorbeeld Shell.
Je zegt het en ik neem het aan.Reneger schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:21:
Communicator wordt best wel gebruikt, ook contact met klanten die gefedereerd zijn, bijvoorbeeld Shell.
Ik weet dat ik het één keer gebruikt heb in al die jaren.. en dat was om iemand van support toegang te geven op mijn laptop om wireless access te activeren. Verder niet.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik gebruik het heel veel, zeker met buitenlandse collega's die Engels niet even goed beheersen als ik is het toch wel heel prettig. Mijn recent contacts zitten altijd wel een stuk of 15 namen in
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Je hebt op het web portal Office Communicator Web Access, dat werkt alleen met IE(6+) Maar goed meeste klanten hebben dat wel als standaard browser.Reneger schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:06:
Werkt ook met FF. Enige wat met firefox niet lekker werkt is onze organogram die je via het smoelenboek kan benaderen want daar zit iets raars in met silverlight.
Hoe herkenbaar is dit?
http://youtu.be/DYu_bGbZiiQ
Hoe herkenbaar is dit?
[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 29-03-2014 10:48 ]
Lol, Wijnands, hilariousWijnands schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:41:
Hoe herkenbaar is dit?
Die is inderdaad ook een grote hit bij de klant
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Misschien als je de IE plugin van FF gebruikt, maar out of the box werkt FF (en Chrome en Safari trouwens ook niet) niet met OCWA, niet de goede autorisatie methode krijg je dan van error melding.Wijnands schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:41:
Werkt ook met FF.
Morgen maar 's de papieren beginnen voor m'n nieuwe leaseauto.
Gek, de vorige auto's keek ik naar uit, hier zie ik enorm tegenop!
Gek, de vorige auto's keek ik naar uit, hier zie ik enorm tegenop!
Impulsief zou ik reageren met "verwen jezelf met iets snels", maar volgens mij is dat niet mogelijk zonder een EB waarop geen hond zit te wachten.
het gevoel zal deels te maken hebben met de manier waarop het gegaan is, eerst niet mogen bestellen en nu ineens moeten. Misschien ook met een terrughoudendheid om weer vier jaar te binden.
het gevoel zal deels te maken hebben met de manier waarop het gegaan is, eerst niet mogen bestellen en nu ineens moeten. Misschien ook met een terrughoudendheid om weer vier jaar te binden.
Eerder met het feit dat ik welgeteld uit 1 model kan kiezen.
Lijkt een beetje op noord korea dan, ook beperkte keuze mogelijkheden.Wijnands schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:29:

Mwaoh, de BMW 3 GT is ongetwijfeld ruim genoeg. Opel Insignia Sports Tourer is mijns inziens ook ruim. Kortom, de keuzebeperking tot 1 model heb je zelf in de hand met budgetkeuzes.Wijnands schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:29:
Welke is het geworden?Wijnands schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:29:
Tja, met een eigen bijdrage van €500+ (en bijtelling) wil je ook genoeg ruimte vrijhouden, om naast de huur/hypotheek ook nog eten voor 31 dagen te kunnen kopenDeZaag schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:41:
[...]
Mwaoh, de BMW 3 GT is ongetwijfeld ruim genoeg. Opel Insignia Sports Tourer is mijns inziens ook ruim. Kortom, de keuzebeperking tot 1 model heb je zelf in de hand met budgetkeuzes.
Mijn keuze gaat naar de BMW 1, maar die is echt aan de top van mijn budget (€350).
Ik had ook wel dezelfde auto als nu willen rijden, maar ook die is ruim €100 duurder.
Nee, voor een redelijk fatsoenlijke auto kun je niet meer zonder eigen bijdrage.
Ik hoop wel dat je bij het bestellen wel al de kosten te weten komt. Het zou echt vreselijk zijn als bij aflevering je toch meer €€€ kwijt bent dan gepland. Bestaat hier wetgeving voor? Dat je de auto mag terugsturen als deze toch te duur blijkt? Want wie gaat er een contract aan zonder dat je weet wat je moet betalen!
De BMW 3 GT was inderdaad een extreem voorbeeld, maar voor een L3 in de 42%-schijf kost de Opel Insignia Sports Tourer 362 Euro per maand. Ligt erg dicht bij je maximum.SPee schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:36:
[...]
Tja, met een eigen bijdrage van €500+ (en bijtelling) wil je ook genoeg ruimte vrijhouden, om naast de huur/hypotheek ook nog eten voor 31 dagen te kunnen kopen
Mijn keuze gaat naar de BMW 1, maar die is echt aan de top van mijn budget (€350).
Ik had ook wel dezelfde auto als nu willen rijden, maar ook die is ruim €100 duurder.
Nee, voor een redelijk fatsoenlijke auto kun je niet meer zonder eigen bijdrage.
Overigens kan een L3 (42%-schijf) voor minder dan 150 Euro netto per maand een Ford Focus, Renault Megane, Peugeot 308 en Volvo V40 rijden. Mijns inziens toch fatsoenlijke auto's, hoewel ik persoonlijk voor een iets grotere auto kies.
Kortom: het valt allemaal wel mee. Als je wat kleiner gaat wonen en je kinderen van de sportvereniging haalt, kun je je nog zeker vijf jaar veroorloven om voor CGI te blijven werken.
HahahahaLurker1 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:39:
Kortom: het valt allemaal wel mee. Als je wat kleiner gaat wonen en je kinderen van de sportvereniging haalt, kun je je nog zeker vijf jaar veroorloven om voor CGI te blijven werken.
Ik en een groot deel van de CGI populatie, zijn level 2. Daar zijn de kosten*:
*volgens de leasesite, bij 20% bijtelling, excl. extra opties.
- Ford Focus van €170 tot €390
- Renault Megane van €215 tot €640
- Peugeot 308 van €180 tot €320
- Volvo V40 van €280 tot €500
- Opel Insignia sports tourer van €450 tot €590
Het leasen van een 14 of 20% auto, is ondanks de verslechterde regeling, nog nooit zo goedkoop geweest!
Een voorbeeld van grote luxe betaalbare level 2 gezinsbak: Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 81KW GREENL. BNS 5D. Netto kosten: EUR 163,65. Dat is meer dan een halvering van wat het vier jaar geleden kostte! Ook de 20% wagens zijn netto aanzienlijk goedkoper dan een aantal jaar geleden.
Een voorbeeld van grote luxe betaalbare level 2 gezinsbak: Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 81KW GREENL. BNS 5D. Netto kosten: EUR 163,65. Dat is meer dan een halvering van wat het vier jaar geleden kostte! Ook de 20% wagens zijn netto aanzienlijk goedkoper dan een aantal jaar geleden.
It always seems impossible until it's done.
Simpelweg onzin. Zie voorbeeld van ESPACE.Lurker1 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:39:
De Ford Focus, Renault Megane en Volvo V40 zijn er allen in 14% bijtelling. Kortom, voor een L2 ook voor ruim onder 200 Euro netto per maand te leasen.SPee schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:15:
Ik en een groot deel van de CGI populatie, zijn level 2. Daar zijn de kosten*:Dus die lat ligt wat lager.
- Ford Focus van €170 tot €390
- Renault Megane van €215 tot €640
- Peugeot 308 van €180 tot €320
- Volvo V40 van €280 tot €500
- Opel Insignia sports tourer van €450 tot €590
C-max. Enige wagen die nog enigszins betaalbaar is en waar ik in pas.
Voor diegenen die van pk's houden.
VOLVO V40 D4 BUSINESS 140KW (5 verschillende types):
NETTO € 188,88 - 268,59 (Level 2 / 42%).
Dat is echt spotgoedkoop t.o.v. een paar jaar geleden.
[ Voor 51% gewijzigd door ESPACE op 30-03-2014 21:53 ]
Hmmm interessantESPACE schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:45:
NETTO € 188,88 - 268,59 (Level 2 / 42%)
Was ik dan maar lvl 2 ipv lvl 1. Moet het met 100 pk minder doen
Jammer dat de tool maar 1 type bijtelling bijhoudt en dit niet per auto ingesteld is.
Je krijgt dus altijd getekende getallen zien en kan dus geen goede vergelijking maken.
Je krijgt dus altijd getekende getallen zien en kan dus geen goede vergelijking maken.
Erg interessante auto, inderdaad. Dat wordt denk ik mijn keuzeESPACE schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:45:
Zoek eerst je voorkeursauto op bijtelling via: http://www.autoweek.nl/bijtellingJammer dat de tool maar 1 type bijtelling bijhoudt en dit niet per auto ingesteld is.
Daarna stel je op de leaseauto site de betreffende bijtelling in en zoek je de specifieke auto.
Je vergeet de VW Golf diesel. Diende ooit als referentie voor de lease norm. Voor een level 2 verkrijgbaar vanaf EUR 138,-- NETTO per maand. Echt, leasen is nog nooit zo goedkoop geweest.De Ford Focus, Renault Megane en Volvo V40 zijn er allen in 14% bijtelling. Kortom, voor een L2 ook voor ruim onder 200 Euro netto per maand te leasen.
Als je mag leasen vind ik het misplaatst om te klagen. Ik heb meer te doen met de collega's die geen lease auto meer krijgen op grond van de geïntroduceerde 10k norm. Hun wordt een waardevolle arbeidsvoorwaarde afgepakt! Ik hoop dat snel een klein collectief een zaak start. Zij verdienen onze steun!
M.a.w. Mond houden en blij zijn dat je een auto mag?
Wat mij dwars zit (maar daar ben ik blijkbaar één van de weinigen in) is dat de leaseauto niet dankzij, maar ondanks het nieuwe CGI-beleid betaalbaar blijft.
Als er over een paar jaar veel minder auto's aan de (steeds strenger wordende) 14% norm voldoen, zal CGI het verschil niet gaan bijpassen.
Als er over een paar jaar veel minder auto's aan de (steeds strenger wordende) 14% norm voldoen, zal CGI het verschil niet gaan bijpassen.
Kwestie van zo snel mogelijk L2 worden. Ik heb de afgelopen jaren voldoende consultants gezien die binnen 1 á 2 jaar na indiensttreding vanuit de schoolbanken L2 werden. L3 worden heeft meer voeten in aarde, maar sinds de nieuwe arbeidsvoorwaarden zit er tenminste een gegarandeerde salarisverhoging (en nu dus ook leaseverhoging) gekoppeld aan een promotie.Metaalhoofd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:11:
Was ik dan maar lvl 2 ipv lvl 1. Moet het met 100 pk minder doen
Jammer dat hij begrensd is..ESPACE schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:45:
Maar wel een boel POWERRRRR bij het sprintje van 80-120km.
En hij kan tenminste een caravan trekken.
Voor 190-240 euro per maand rij je niet zelf een auto en zeker niet een van het caliber V40. Net zoals met de 308 CGI edition of de Octavia vind ik dat je tegenwoordig voor relatief weinig geld echt een prima auto kan rijden. Al ligt dat meer aan het debiele Nederlandse belastingstelsel dan specifiek aan de lease-regeling
Ik kan natuurlijk niet in een ieders portomonee kijken, het lijken mij nog alleszins betaalbare bedragen voor deze auto's.
Stel je doet er 5000 km vakantierit in het buitenland bij en je auto verbruikt 1:17 dan is dat 300 liter diesel. Als de literprijs 1,50 is is dat 450 euro op jaarbasis, waar je grofweg de helft van mag aftrekken van de belasting. Dus 225 euro netto per jaar voor de buitenland ritten, ongeveer 20 tientjes per maand.
Dus kan je voor 210-260 euro netto per maand een hele nette auto rijden, incl buitenland. Redt je nooit met een prive-auto en vergelijkbare kilometers.
Ik kan natuurlijk niet in een ieders portomonee kijken, het lijken mij nog alleszins betaalbare bedragen voor deze auto's.
Stel je doet er 5000 km vakantierit in het buitenland bij en je auto verbruikt 1:17 dan is dat 300 liter diesel. Als de literprijs 1,50 is is dat 450 euro op jaarbasis, waar je grofweg de helft van mag aftrekken van de belasting. Dus 225 euro netto per jaar voor de buitenland ritten, ongeveer 20 tientjes per maand.
Dus kan je voor 210-260 euro netto per maand een hele nette auto rijden, incl buitenland. Redt je nooit met een prive-auto en vergelijkbare kilometers.
De discussie ging echter niet om het feit dat je geen aardige auto zou kunnen rijden, maar dat de lease regelingen zodanig uitgekleed wordt, dat je nu echt naar een klasse minder moet om budgettaire redenen. Dat de NL overheid ons ondanks de leaseregeling helpt om fiscaal gunstig de auto toch nog een beetje aan te kleden is een pleister op de wonde...
Diezelfde Nederlandse overheid is er ook voor verantwoordelijk dat bepaalde auto's totaal oninteressant geworden zijn door torenhoge BPM, bijtelling en accijnzen te bedenken.
Dat heeft effect op de portomonnee zowel de werknemer als werkgever, dus ja, we worden inderdaad min of meer in 0-20% auto's gedwongen.
Mijn punt is dat je voor vergelijkbaar geld gewoon nog steeds een hele nette en prima uitgeruste auto kan leasen met bijbehorende poweerrrrr. En of het nou echt een klasse minder is, is ook arbitrair. Ik zou een Skoda Octavia zo tegenover een Passat zetten kwa comfort, grootte, opties e.d. Alleen dan voor de helft van het geld.
Dat heeft effect op de portomonnee zowel de werknemer als werkgever, dus ja, we worden inderdaad min of meer in 0-20% auto's gedwongen.
Mijn punt is dat je voor vergelijkbaar geld gewoon nog steeds een hele nette en prima uitgeruste auto kan leasen met bijbehorende poweerrrrr. En of het nou echt een klasse minder is, is ook arbitrair. Ik zou een Skoda Octavia zo tegenover een Passat zetten kwa comfort, grootte, opties e.d. Alleen dan voor de helft van het geld.
Wat ik niet helemaal snap is dat voor deze auto de bijtelling als 91,28 euro voor de goedkoopste uitvoering wordt weergegeven in de lease tool.ESPACE schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:45:
Zou dit niet € 26.995,00 * 0.14 = 3779,3 / 12 = 314,95 * 0,42 = 132,30 moeten zijn?
Bij elke stap duurder in de uitvoering wordt de bijtelling als minder aangegeven, zou dit niet hoe duurder hoe meer bijtelling moeten zijn (eigen bijdrage gaat wel omhoog)?
Correct me if I'm wrong.
Never mind, gevonden.
"Stel nu dat de werkgever een eigenbijdrage voor het gebruik van de auto van de zaak vraagt, mag u deze bijdrage weer van uw bruto bijtelling aftrekken."
Hoe zit het met metalic lak, komt dit bij de catalogus prijs en dus bij je bijtelling?
[ Voor 10% gewijzigd door _Erik_ op 31-03-2014 12:32 ]
Ja, dat bedrag komt bovenop de catalogus prijs en telt inderdaad mee voor de bijtelling. Dat bedrag telt daarentegen weer niet mee in het bepalen van de leaseprijs, aangezien het al inbegrepen is, net als de winterbanden._Erik_ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:19:
[...]
Hoe zit het met metalic lak, komt dit bij de catalogus prijs en dus bij je bijtelling?
En morgen is het 1 april! Goeie grap!ESPACE schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:22:
[...]
Als je mag leasen vind ik het misplaatst om te klagen.
Ten eerste: ook ik vind het zuur voor die collega's die geen recht meer hebben op een leaseauto. Als het mij zou raken dan had ik beroep aangetekend, rechtsbijstand, andere job zoeken, etc..
Maar dat neemt niet weg dat de huidige leaseregeling wordt uitgekleed. Van 797 naar 628. Beperkte keuze in automerken(geen Seat (Leon ST), Mitsubishi (outlander), Auwdie (adrie), etcc. Afschaffen tankpas buitenland.
Collega wilt een auto(2012)overnemen. Echter, auto mag niet overgenomen worden onder het oude leasebudget van 797 zoals deze destijds is aangegaan. Collega kan auto alleen overnemen als hij extra EB accepteert van 170 euro. Hallo CGI....*KOEKOEK*.
Incl. winterbanden was toch alleen bij een CGI special? Volgens mij betaal je extra EB bij een zelf uitgekozen auto.Perenor schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:34:
[...]
Ja, dat bedrag komt bovenop de catalogus prijs en telt inderdaad mee voor de bijtelling. Dat bedrag telt daarentegen weer niet mee in het bepalen van de leaseprijs, aangezien het al inbegrepen is, net als de winterbanden.
Overigens, ik ben wel benieuwd hoe de prive KM's in het buitenland worden verrekend met de bijtelling. Bonnetjes declareren? Tankpas en dan achteraf factureren met berijder?
Je bedoeld in de trant van: geen bijtelling want <500km in nederland, en de km in het buitenland ziet de belastingdienst toch niet, want zelf betaald?Donde schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:14:
[...]
Overigens, ik ben wel benieuwd hoe de prive KM's in het buitenland worden verrekend met de bijtelling. Bonnetjes declareren? Tankpas en dan achteraf factureren met berijder?
Leuke thesis, maar die vlieger gaat niet op waarschijnlijk, vanwege de km kosten die de LM aan CGI doorberekend.
Nee, dat bedoel ik niet. Dat is fraude en daar doe ik niet aan.Inabubble schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Je bedoeld in de trant van: geen bijtelling want <500km in nederland, en de km in het buitenland ziet de belastingdienst toch niet, want zelf betaald?
Leuke thesis, maar die vlieger gaat niet op waarschijnlijk, vanwege de km kosten die de LM aan CGI doorberekend.
Je mag de betaalde brandstof in het buitenland aftrekken(als EB) van de bijtelling. Zie FAQ. Ik ben benieuwd hoe CGI dit gaat verrekenen.
Simpel: bonnetjes declareren.Donde schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:29:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet. Dat is fraude en daar doe ik niet aan.
Je mag de betaalde brandstof in het buitenland aftrekken(als EB) van de bijtelling. Zie FAQ. Ik ben benieuwd hoe CGI dit gaat verrekenen.
CGI voert bedrag op als eigen bijdrage bovenop de bestaande eigenbijdrage. Als door teveel eigen bijdrage een negatief te betalen bedrag ontstaat, is dat gewoon toegestaan, zolang de jaarafrekeing niet onder nul uitkomt.
Bijtelling is per maand en niet per jaar.Inabubble schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:36:
[...]
Simpel: bonnetjes declareren.
CGI voert bedrag op als eigen bijdrage bovenop de bestaande eigenbijdrage. Als door teveel eigen bijdrage een negatief te betalen bedrag ontstaat, is dat gewoon toegestaan, zolang de jaarafrekeing niet onder nul uitkomt.
@Donde: de bijtelling is per belastingjaar, wordt alleen maandelijks ingehouden (1/12e deel).
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
De bijtelling gaat wél per jaar, maar wordt per maand ingehouden.
Er wordt jaarlijks een bepaald percentage van de auto bij je salaris opgeteld (7%, 14%, 20%, 25%) en daar wordt belasting over geheven.
De bijtelling wordt niet berekend bij "<500km in Nederland". Nee, het gaat om "<500km privé met de auto gereden in dat jaar". Waar dat is, maakt niet uit. Als er meer kilometers staan dan jij (zakelijk) kan verantwoorden, dan moet je betalen.Inabubble schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Je bedoeld in de trant van: geen bijtelling want <500km in nederland, en de km in het buitenland ziet de belastingdienst toch niet, want zelf betaald?
Die Winterbanden en metallic lak regelingen begrijp ik niet goed. Je hebt dan een €1000,- extra optie waar je in het lease bedrag niet voor hoeft te betalen?
Yep, klopt...zie het ook elke maand op mijn salarisstrook. Ben even benieuwd hoe ze dat met de tank bonnetjes in het buitenland zullen gaan doen. Kan mij voorstellen dat jij je bonnetjes over een aantal maanden wilt verdelen om zo gunstig van je bijtelling te kunnen profiteren. Is in het verleden ook zo geweest met de extra prive KM's boven de 13500km.elsinga schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:54:
@Donde: de bijtelling is per belastingjaar, wordt alleen maandelijks ingehouden (1/12e deel).
Dit zit gewoon in de leaseprijs verwerkt.Die Winterbanden en metallic lak regelingen begrijp ik niet goed. Je hebt dan een €1000,- extra optie waar je in het lease bedrag niet voor hoeft te betalen?
Wat ik al eerder meldde: Je hoeft de bonnetjes dus niet uit te smeren over meerdere maanden. De belastingdienst staat toe dat je zelfs geld toe krijgt in een maand, als het totaal over het hele jaar maar klopt.Donde schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:11:
[...]
Yep, klopt...zie het ook elke maand op mijn salarisstrook. Ben even benieuwd hoe ze dat met de tank bonnetjes in het buitenland zullen gaan doen. Kan mij voorstellen dat jij je bonnetjes over een aantal maanden wilt verdelen om zo gunstig van je bijtelling te kunnen profiteren. Is in het verleden ook zo geweest met de extra prive KM's boven de 13500km.
Ik ben blij dat het hier al weken alleen maar gaat over het belangrijkste van werken bij CGI: de auto...
Idd het lease onderwerp is zo'n beetje de Godwin van dit forum......stbabylon1 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:35:
Ik ben blij dat het hier al weken alleen maar gaat over het belangrijkste van werken bij CGI: de auto...
Ach de auto is onderdeel van de arbeidsvoorwaarden en normaliter de op één na duurste aankoop van een Nederlands gezin (na het huis). Het is wel voor te stellen dat daar wat emoties bij komen kijken die de motivatie wegnemen om samen met collega's net dat extra te leveren waardoor het zo leuk zou kunnen zijn om te werken bij CGI. Als het bij geven en nemen, alleen maar geven wordt, dan is de toon gezet. De tijd zal leren of er weer nieuwe dynamiek komt. (Waarschijnlijk wel.)Montifaud schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:56:
[...]
Idd het lease onderwerp is zo'n beetje de Godwin van dit forum......
Verwijderd
Niet echt een "aankoop", maar toch...Inabubble schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:23:
[...]
Ach de auto is onderdeel van de arbeidsvoorwaarden en normaliter de op één na duurste aankoop van een Nederlands gezin (na het huis).
http://www.geldenrecht.nl...een-kind-meer-dan-een-ton
Gelukkig gaat daar de afschrijving niet te snel vanVerwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:35:
[...]
Niet echt een "aankoop", maar toch...
http://www.geldenrecht.nl...een-kind-meer-dan-een-ton
Iedereen de strategy survey al ingevuld?
Nope....ik (en meerdere collega's hier) durven deze zogenaamde anonieme survey niet in te vullenWijnands schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:08:

Tja.. kwestie van prioriteiten denk ik.Anonimiteit versus jouw visie op de waarheid naar Mike en Serge sturen...
Dit dus, met het laatste beetje commitment deze enquete wel ingevuld. Het is geen code of ethicsWijnands schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:15:
Tja.. kwestie van prioriteiten denk ik.Anonimiteit versus jouw visie op de waarheid naar Mike en Serge sturen...
Precies. Ik ook. Geef mijn mening en hoe anoniem het is boeit me niet zo veel.
Zeker weten, met behoorlijk wat tekst in de remarks.Wijnands schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:08:
Jazeker, ben ook héél duidelijk geweest in mijn tekst.Wijnands schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:08:
Vandaag ook weer nieuwe overhead aangekondigd... Staat alleen niet bij wie hij vervangen heeft... Of is deze er extra bijgekomen..??
Nee, da's een vervanging. Na de laatste reorganisatie konden ze even niemand vinden voor die functie.
Dit topic is gesloten.