peter00 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 05:33:
Vinden jullie ook niet dat dit draadje de laatste tijd een beetje over details gaat? Waar ik me meer druk om maak zijn eigenlijk:
[list]
• de AV transitie heeft ertoe geleid tot ontevredenheid en een hoog verloop
Ik spreek toch ook best wat mensen die tevreden zijn met de nieuwe voorwaarden. Lijkt er dus up dat de ontevreden mensen snel weg gaan.
• Verdeel-en-heers leidt tot sub-zero motivatie. De houding naar CGI bij (billable)collega's is naatje.
Ik zie wel verdeeldheid maar die is naar mijn mening een bij verschijnsel.
• We hebben gewoon een k-regeling qua vervoer gekregen (hier hebben we t alleen over de maat van de auto). Een kostenbesparing die hypocriet onder het kopje milieu wordt gezet. Hypocriet omdat degenen die t bedenken nou niet bepaald t goede voorbeeld geven.
En hypocriet omdat echt schone oplossing niet gestimuleerd worden of zelfs verboden zijn? Ik denk dat haastwerk beter past dan hypocriet hier.
• Ik mis de halleluja verhalen over mooie, grote opdrachten, nieuwe klanten, aansprekende successtory's
Is ook weinig nieuws gebeurd de laatste maanden lijkt het.
• Na een aanvankelijk enthousiast adverteren/spammen met trainingen, blijft het nu al een tijd stil
[/list]
Training? Huh? Oh wacht, nou je het zegt, ik had van de week mijn TL op de communicator en die vroeg ook naar training. Ben benieuwd.
Wat goed gaat:
- winstgevendheid
- recruitment (?) en hoeveelheid joiners (nooit een lijst met namen gezien trouwens...)
- onkosten- en salarisbetalingen gaan vlekkeloos. Meeste tooltjes werken prima
Ik zie toch regelmatig een lijst met namen en zelfs een foto langskomen. En ja, meeste tools werken prima. Enige wat niet werkte voor mij recentelijk was een travel request op een buitenlandse project code. Maar goed, dat was ook zo opgelost.
wat me nog niet duidelijk is, is welke strategie we volgen om onze markten beter te bedienen. Dus waar we hier al eerder over hebben gehad: projecten en producten vs TM werk. Internationale synergie door profiteren van andere onderdelen van CGI. Wat is onze toekomstvisie. Waar willen we zijn over 2, 5, 10 jaar. Dat soort dingen. Ook samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld infraboeren als IBM/HP lijken me interessant. Mijn PL heeft daar begrijpelijkerwijs onvoldoende zicht op.
Ja, dat is vreemd er was wat moois in de maak, heb er zelfs een eerste versie van gezien en vervolgens niks meer.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++