Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
nkamp1 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:04:
Hallo,

Ik heb vanmiddag eens even gekeken op de leasesite. Voor mijn gevoel belachelijke bedragen! De goedkoopste begint bij 34.000 euro. Citroen.
Even beter opletten bij het klagen over de leasesite:
Het is weliswaar geen vetpot, maar...
De goedkoopste diesels zijn vanaf 15,5k tot 17,1k de corsa, clio, fiesta en polo.
De goedkoopste benzines zijn vanaf rond de 10k (citigo/up, aygo-trio, twingo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:45
IjsbeerPigu schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:48:
[...]
Hear hear....zou staken een idee zijn?
Met alle respect: het is maar een lease-regeling hoor...

Als elders het gras groener is dan zou ik echt gewoon daar gaan grazen, er zijn heus nog wel bedrijven die goede mensen weten te waarderen.

Dit is gewoon onderdeel van de onvermijdelijke neergang van de logge detacheerders, dat hou je niet tegen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
Gelukkig is het steak & blowjob day Sylvia! Oh wacht...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Niet bij de eerder gemelde uitstroomorm, dan groeit release plaza per maand met 30 autos.
De auto's op de release-site met een oud contract mag je overnemen met de nieuwe level afhankelije norm.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:53:
[...]

Met alle respect: het is maar een lease-regeling hoor...

Als elders het gras groener is dan zou ik echt gewoon daar gaan grazen, er zijn heus nog wel bedrijven die goede mensen weten te waarderen.

Dit is gewoon onderdeel van de onvermijdelijke neergang van de logge detacheerders, dat hou je niet tegen.
Respect dient van twee kanten te komen. :(

Men wordt met deze regeling (opnieuw) behoorlijk gepakt met een netto inkomensachteruitgang. En dat doen ze op maar een gedeelte van de populatie. Dat geeft wrijving. En ja, bij sommige bedrijven dreigen werknemers met een staking als er geen fatsoenlijke en redelijke loonsverhogingen worden gegeven of bestaande rechten worden ontnomen. Dat heeft meestal resultaat (zie nu bijv. de Hoogovens). Helaas zijn de bonden bij ons soort bedrijven niet vertegenwoordigd, maar dan zou het er echt anders uitzien, want blijkbaar is er wel ruimte om bepaalde groepen wel erop vooruit te laten gaan.

Mijn conclusie had ik al eerder getrokken. Op mijn gemak kijk ik rond en ben ik weg zodra de gelegenheid zich voordoet. De boete voor mijn leaseauto betaal ik graag, maar ik heb een vemoeden dat mijn gunstige contract graag wordt overgenomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
ESPACE schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:29:
[...]

De auto's op de release-site met een oud contract mag je overnemen met de nieuwe level afhankelije norm.
Wtf?! Dat meen je niet?
Auto's op re-leaseplaza zijn meestal met het oude leasecontract van € 797,-. Hoe kan ik het beste winst maken op mijn medewerkers?!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Of anders "hoe raak ik echt niet van mijn voorraad af?"

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:19:
Of anders "hoe raak ik echt niet van mijn voorraad af?"
Nou, vergeet de regel niet in de nieuwe leaseregeling dat ze je kunnen verplichten een auto van de releaseplaza te pakken die in jouw "level" past... Of geldt die niet meer, na de besprekingen met de OR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31

franssie

Save the albatross

Ik ben al enige tijd eigen rijder om dit gezeik te ontkomen, man man man wat een trieste tent is het geworden. Ben echt benieuwd hoeveel members (kots) er nog werken eind dit jaar.

"in all we do, we respect our fellow members"

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:40:
[...]

Nou, vergeet de regel niet in de nieuwe leaseregeling dat ze je kunnen verplichten een auto van de releaseplaza te pakken die in jouw "level" past... Of geldt die niet meer, na de besprekingen met de OR?
Geen idee. Ik weet tegenwoordig vrijwel niets meer dan jij over wat de OR doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

franssie schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:51:
Ben echt benieuwd hoeveel members (kots) er nog werken eind dit jaar.
ik denk dat het nu heul hard gaat. Vandaar dat ze het zoeken naar meemakers hebben geintensiveerd. Een beetje automatiseerder kijkt eerst even op internet naar recensies van een werkgever. Gezien de verloopcijfers zet dat nog niet veel zoden aan de dijk. Zal binnenkort weer eens een uitdraaitje maken.

Het allerergste is dat ze er gewoon mee weg komen straks. Net als Kieboem en dr Greed.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb al een tijdje geen verloopcijfers meer gezien. Heb zo het idee dat de teruggang maar heel licht is en dat we dus door werving aardig stabiel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:32:
Met mooie praatjes naar binnen gesluisd een jaartje terug. Vervolgens is de AV verslechterd, de leaseregeling verminderd en is er geen budget voor salarisverhoging terwijl ik voor een mooi tarief al een jaar ben weggezet.

Wel ruimte voor management om 3x meer PPP te vangen en hun leasebedrag te verhogen. Als 1 zo'n manager 250.000 kost en dat moet van 15 euri's van mijn tarief worden betaald, dan zijn er dus 10 Sylvia's nodig om dat quit te spelen.

En dan hebben we tientallen van die dure mevrouwen en meneren waarvan sommigen nog veel meer kosten dan 250.000 (pensioen, werkgeverslasten, lease, enz enz).

Goh, wat raar dat we niet genoeg winst maken.

/management mode on
Ja, maar we werken wel 60 uur heel hard
/management mode off

Surprise, Sylvia werkt met al die reisuren en meetings nog veel meer uren en programmeert zich het lazarus (ietsje ingewikkelder dan spreadsheetjes maken, mailtjes sturen en op vakantie gaan).

Sylvia's dream: nog even wat extra ervaring opdoen en dan als zp-er aan de bak. Dat is net zoveel risico onderhand als werken bij deze ballentent en dan is dat tarief mine.

En nu is het weekend en zou Sylvia maandag wel eens een paar daagjes ziek kunnen zijn van alle frustraties.
Welke managers bedoel jij dan? Ik denk dat niet meer dan 3 a 4 managers in NL rond de 250.000 kosten. Let op dat je vanaf L4 al 5% PPP krijgt. Een gemiddelde L4 verdient tussen de 4500 en 6500 bruto per maand. Dat is bij lange na geen 250.000 aan kosten per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo, ik heb zowaar 1 auto gevonden waar ik in pas en die in m'n budget past. Ding heeft alle charme van een broodje gezond van de Febo maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 22:20
Dacia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Staat niet op de kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Citroën Berlingo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pfff... heb je gezien wat dat in de lease kost?!

Nee, een Ford Focus c-max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

oeh, de S-max is nog wel leuk maar dit is een Fiesta+?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, focus+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjerry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 13:22
Is de Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Active Businessline geen optie. Die is in tegenstelling tot de C-max wel met 20% bijtelling leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's een mooie auto maar...

1. ding heeft heel erg veel enorm storende herrie vanuit het onderstel
2. Ik zie geen **** naar voren
3. Stoel ondersteund mijn benen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjerry
Wijnands schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:10:
Da's een mooie auto maar...

1. ding heeft heel erg veel enorm storende herrie vanuit het onderstel
2. Ik zie geen **** naar voren
3. Stoel ondersteund mijn benen niet.
Ik dacht dat je dat over de Octavia had gezegd. Je zou nog kunnen kijken naar de nieuwe Volkswagen Golf Sportsvan (leverbaar met sportstoelen en 20% bijtelling) of de BMW 2 serie active tourer (introductie in NL in Q2).

Iets duurder, rond de 31k, zijn de Peugeot 3008 en 508 (eventueel met meerprijs als Hybrid4 met 14%). Of de nieuwe Opel Insignia Business+ (120 of 140pk) met 20% bijtelling. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien de 2008 (op basis van de 208).

Een echt goede optie, maar die staat niet op de lijst, zou de nieuwe Nissan Qashqui zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door mrdjerry op 15-03-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjerry
Bijna vergeten...
...veel ruimte voor weinig geld: de nieuwe Citroen C4 Cactus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
mrdjerry schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:35:
[...]

Een echt goede optie, maar die staat niet op de lijst, zou de nieuwe Nissan Qashqui zijn geweest.
Ja, die was me door iemand van HR ook al aangeraden. ;)

Vraag me af of die cactus zo groot is. Ding lijkt lager dan een Picasso en dat houdt al niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer ook de Opel Zafira eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarum4n
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wijnands, verkijk je niet op hoogte alleen. De oude Mini was niet bepaald hoog, maar mijn buurjongen van 2.15 paste er qua lengte comfortabel in - wat in zijn eigen BMW 3-serie niet het geval was (ok, anecdote van 20 jaar terug). (Lengte van de stoelzitting niet meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Probeer ook eens de 308. Ik heb in de hatchback gereden. En ik vond die redelijk veel ruimte hebben voorin en bovenin. Nu ben ik wel 1.85. Maar niet geschoten is altijd mis... En probeer in jouw geval natuurlijk de SW. Wellicht dat daar nog meer ruimte in is?

[ Voor 29% gewijzigd door Perenor op 16-03-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:17:
Probeer ook de Opel Zafira eens.
Ik ben level 3 hoor, geen 5!
Perenor schreef op zondag 16 maart 2014 @ 09:28:
Probeer ook eens de 308. Ik heb in de hatchback gereden. En ik vond die redelijk veel ruimte hebben voorin en bovenin. Nu ben ik wel 1.85. Maar niet geschoten is altijd mis... En probeer in jouw geval natuurlijk de SW. Wellicht dat daar nog meer ruimte in is?
SW komt in mei pas. De gewone 308 past niet. KAn m'n linker knie niet kwijt en als ik rechtop zit zie ik meer dakrand dan weg.

[ Voor 59% gewijzigd door Wijnands op 16-03-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:53
Aangezien de discussie toch over auto's gaat, ik heb zojuist mijn Ford Focus Wagon 20% op de interne markplaats gezet vanwege mijn uitdiensttreding eind april. Dus als iemand nog snel een auto wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bij level 5 denk ik toch eerder aan de gelijk genummerde BMW dan aan een Zafira. Kennelijk delen de Directors ook in de pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:46
t_captain schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:42:
Bij level 5 denk ik toch eerder aan de gelijk genummerde BMW dan aan een Zafira. Kennelijk delen de Directors ook in de pijn :)
Nee hoor. Er worden nog genoeg dure leaseauto's gereden. Is ook een afweging hoeveel je bereid bent te betalen aan eigen bijdrage en bijtelling. Bij mij ligt de grens op zo'n 350 Euro netto per maand totaal, bij anderen fors hoger of lager. Kwestie van keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
wat was het leasebedrag ook weer, 900 ofzo. Dan moet je op een 530d gauw aan 800 a 1000 EB en een totale netto kosten van 1200 of 1300 per maand. In die klasse ben je beter eigen rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
900 euro? Dat is het voor mij niet en ook nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor L5 toch wel (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vast. Zelf ben ik al tevreden als ik level 4 haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met het huidige beoordelingssysteem is mij dat level vier nogal onduidelijk, er zit tussen drie en vier een raar gat waardoor je vast kan komen te zitten bij CGI. Was niet voor niets dat bij de fusie Logica/CMG beide bloedgroepen het erover eens waren dat het het slechtste van beide beoordelingssystemen combineerde.
Maar succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Iemand enig idee of de keuze van andere velgen (onder veel 14% auto's zit 16") naar een grotere maat, bijvoorbeeld 17" of 18" invloed heeft op de leaseprijs? Vroeger was dat niet zo. Maar nu de banden inbegrepen zijn in de leaseprijs, geldt dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57
Zelfs level 5 komt niet bij de €900 lease bedrag.
Maar ik heb wel ontdekt dat die site niet echt accuraat is. Je moet zelf je juiste level kiezen en kan maar één percentage bijtelling kiezen, terwijl dat per auto verschilt.

En opties (zoals grotere banden) worden ook niet direct zichtbaar op de prijs.
Een ik zou ook maar uitkijken met andere banden. Wordt de bijtelling niet pas bepaald bij levering van de auto, waar andere banden ook van invloed kunnen zijn? Ik meen mij te herinneren dat dit bij volvo het geval was.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Vinden jullie ook niet dat dit draadje de laatste tijd een beetje over details gaat? Waar ik me meer druk om maak zijn eigenlijk:
  • de AV transitie heeft ertoe geleid tot ontevredenheid en een hoog verloop
  • Verdeel-en-heers leidt tot sub-zero motivatie. De houding naar CGI bij (billable)collega's is naatje.
  • We hebben gewoon een k-regeling qua vervoer gekregen (hier hebben we t alleen over de maat van de auto). Een kostenbesparing die hypocriet onder het kopje milieu wordt gezet. Hypocriet omdat degenen die t bedenken nou niet bepaald t goede voorbeeld geven.
  • Ik mis de halleluja verhalen over mooie, grote opdrachten, nieuwe klanten, aansprekende successtory's
  • Na een aanvankelijk enthousiast adverteren/spammen met trainingen, blijft het nu al een tijd stil
Wat goed gaat:
  • winstgevendheid
  • recruitment (?) en hoeveelheid joiners (nooit een lijst met namen gezien trouwens...)
  • onkosten- en salarisbetalingen gaan vlekkeloos. Meeste tooltjes werken prima
wat me nog niet duidelijk is, is welke strategie we volgen om onze markten beter te bedienen. Dus waar we hier al eerder over hebben gehad: projecten en producten vs TM werk. Internationale synergie door profiteren van andere onderdelen van CGI. Wat is onze toekomstvisie. Waar willen we zijn over 2, 5, 10 jaar. Dat soort dingen. Ook samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld infraboeren als IBM/HP lijken me interessant. Mijn PL heeft daar begrijpelijkerwijs onvoldoende zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
SPee schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:40:
Zelfs level 5 komt niet bij de €900 lease bedrag.
Maar ik heb wel ontdekt dat die site niet echt accuraat is. Je moet zelf je juiste level kiezen en kan maar één percentage bijtelling kiezen, terwijl dat per auto verschilt.

En opties (zoals grotere banden) worden ook niet direct zichtbaar op de prijs.
Een ik zou ook maar uitkijken met andere banden. Wordt de bijtelling niet pas bepaald bij levering van de auto, waar andere banden ook van invloed kunnen zijn? Ik meen mij te herinneren dat dit bij volvo het geval was.
Klaarblijkelijk heeft de maat van banden geen invloed op de bijtelling. Heb ik op het Autoweek forum het een en ander over gelezen...

Wat me trouwens ook is opgevallen is dat alleen de uitvoeringen er nog op staan. Speciale pakketten die je bovenop een bepaalde uitvoering kan krijgen, worden er niet meer in opgenomen. Dat heb je bij Volkswagen en Volvo bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Perenor op 17-03-2014 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
@Peter00: wat me ook niet aanstaat is het feit dat je binnen een maand de bestelling de deur moet uithebben en dan met name de manier waarop dat gebracht wordt, namelijk dat "niet reageren" inhoudt dat je geen leaseauto meer zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 05:33:
Vinden jullie ook niet dat dit draadje de laatste tijd een beetje over details gaat? Waar ik me meer druk om maak zijn eigenlijk:
[list]
Ik spreek toch ook best wat mensen die tevreden zijn met de nieuwe voorwaarden. Lijkt er dus up dat de ontevreden mensen snel weg gaan.
• Verdeel-en-heers leidt tot sub-zero motivatie. De houding naar CGI bij (billable)collega's is naatje.
Ik zie wel verdeeldheid maar die is naar mijn mening een bij verschijnsel.
• We hebben gewoon een k-regeling qua vervoer gekregen (hier hebben we t alleen over de maat van de auto). Een kostenbesparing die hypocriet onder het kopje milieu wordt gezet. Hypocriet omdat degenen die t bedenken nou niet bepaald t goede voorbeeld geven.
En hypocriet omdat echt schone oplossing niet gestimuleerd worden of zelfs verboden zijn? Ik denk dat haastwerk beter past dan hypocriet hier.
• Ik mis de halleluja verhalen over mooie, grote opdrachten, nieuwe klanten, aansprekende successtory's
Is ook weinig nieuws gebeurd de laatste maanden lijkt het.
• Na een aanvankelijk enthousiast adverteren/spammen met trainingen, blijft het nu al een tijd stil
[/list]
Training? Huh? Oh wacht, nou je het zegt, ik had van de week mijn TL op de communicator en die vroeg ook naar training. Ben benieuwd.
Wat goed gaat:
  • winstgevendheid
  • recruitment (?) en hoeveelheid joiners (nooit een lijst met namen gezien trouwens...)
Ik zie toch regelmatig een lijst met namen en zelfs een foto langskomen. En ja, meeste tools werken prima. Enige wat niet werkte voor mij recentelijk was een travel request op een buitenlandse project code. Maar goed, dat was ook zo opgelost.
wat me nog niet duidelijk is, is welke strategie we volgen om onze markten beter te bedienen. Dus waar we hier al eerder over hebben gehad: projecten en producten vs TM werk. Internationale synergie door profiteren van andere onderdelen van CGI. Wat is onze toekomstvisie. Waar willen we zijn over 2, 5, 10 jaar. Dat soort dingen. Ook samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld infraboeren als IBM/HP lijken me interessant. Mijn PL heeft daar begrijpelijkerwijs onvoldoende zicht op.
Ja, dat is vreemd er was wat moois in de maak, heb er zelfs een eerste versie van gezien en vervolgens niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op maandag 17 maart 2014 @ 06:22:

En hypocriet omdat echt schone oplossing niet gestimuleerd worden of zelfs verboden zijn? Ik denk dat haastwerk beter past dan hypocriet hier.
Die bestelstop duurt al bijna 2 jaar als ik me niet vergis. Dat er iets aan de leaseregeling zou gaan veranderen is al lang bekend. Mijns inziens is het verhaal over CO2 reductie niet de hoofdreden, maar slechts een bijverschijnsel. De werkelijke reden is natuurlijk gewoon kostenbesparing.

De kwalificatie hypocriet past hier prima bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Iemand enig idee of de keuze van andere velgen (onder veel 14% auto's zit 16") naar een grotere maat, bijvoorbeeld 17" of 18" invloed heeft op de leaseprijs? Vroeger was dat niet zo. Maar nu de banden inbegrepen zijn in de leaseprijs, geldt dat nog steeds?
Die 16" velgen zitten vaak bewust onder de 14% auto's. Dat is om 85 gram CO2 te halen. Bij de meeste 14% kan er nauwelijks iets vervangen of met een pakket gewijzigd worden. Dat ivm het gewicht van de auto.

Als het wel kan betaal je voor de optie 1.000/25 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Wat goed gaat:
  • winstgevendheid
Volledig mee eens, de belangrijke dingen gaat het niet over, wel de details zoals welke auto nog of wat voor een banden
Dat je aan een slecht pensioen ook nog eens zelf moet bijbetalen, wat de toekomstvisie is (echt en niet alleen de verhalen, want spreadsheet management is nog steeds het enige wat ik zie gebeuren) etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
IjsbeerPigu schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:18:
[...]

Volledig mee eens, de belangrijke dingen gaat het niet over, wel de details zoals welke auto nog of wat voor een banden
Dat je aan een slecht pensioen ook nog eens zelf moet bijbetalen, wat de toekomstvisie is (echt en niet alleen de verhalen, want spreadsheet management is nog steeds het enige wat ik zie gebeuren) etc etc
Of: moet je überhaupt wel de nieuwe leaseregeling accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
IjsbeerPigu schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:20:
[...]
Of: moet je überhaupt wel de nieuwe leaseregeling accepteren?
Qua leaseregeling heb je niks te accepteren....

Ze waren ook bezig met nieuwe aanbestedingen voor de pensioenen. Daar hoor je ze ook niet meer over. In de AV stond, dat als er nog een voordeeltje inzat dit terug zou vloeien naar de medewerkers. En ook het arbeidsvoorwaarden winkelmandje is nog niks over bekend.

Zoethoudertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
De tijd dat ik enig belang hechtte aan de toekomst van CGI, is voorgoed voorbij. Het is me het afgelopen jaar pijnlijk duidelijk geworden dat vele jaren loyaliteit en uitstekende inzetbaarheid voor CGI geen enkele reden is om ook maar een greintje om mijn toekomst te geven (en dan heb ik het niet alleen over de zwaar verslechterde arbeidsvoorwaarden).
Dat ik het bedrijf binnen afzienbare tijd ga verlaten, staat vast. Helaas heeft die geruststellende gedachte nog niet mijn woede weggenomen over de gang van zaken binnen het bedrijf. Ik erger me groen en geel aan de jubelverhalen van recruitment die ik om de haverklap in mijn e-mail vind, met het verzoek of ik s.v.p. nieuwe slachtoffers zou willen aanbrengen om voor ons fantastische bedrijf te komen werken.
Iets meer nederigheid zou CGI passen na de schaamteloze manier waarop ze hun trouwe medewerkers hebben uitgeknepen. Ik snap wel dat je niet elke mail kunt beginnen met excuses voor de slechte arbeidsvoorwaarden, maar men zou moeten begrijpen dat veel medewerkers op dit moment niet zitten te wachten op hosannah-geroep in mails van HR en het management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Eén van de redenen waarom ik het nu lastig vindt om zsm een auto te kiezen, is vanwege mijn twijfel om nog 4 jaar bij CGI te werken. Dit vanwege alle "verslechteringen" die er zijn doorgevoerd.

Maar aan de andere kant, zie ik wel dat in mijn practice de wil is om verder te gaan en zelfs Talent Development Programma's heeft gestart (buiten de HR om, die hadden geen tijd hiervoor). Dat is wel een positief iets. (buiten dat het nodig was, teveel lvl2, te weinig lvl3)
Tijdens het etentje vooraf zag ik op die info-monitoren nog een lange lijst met (voor)namen langskomen van alle joiners. En werd er ook gevraagd of iemand van ons het (afgelopen) weekend op een beurs nieuw talent wou binnenhalen.
En ook zei de PM dat ze meer aan projecten wouden gaan doen. Maarja, daarvoor moeten wel projecten worden gewonnen. En daar is het nu inderdaad vrij rustig in; je hoort niet veel meer over die wins.
Of zijn we weer teveel eilandjes geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Lurker1 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:16:
[...]

De tijd dat ik enig belang hechtte aan de toekomst van CGI, is voorgoed voorbij. Het is me het afgelopen jaar pijnlijk duidelijk geworden dat vele jaren loyaliteit en uitstekende inzetbaarheid voor CGI geen enkele reden is om ook maar een greintje om mijn toekomst te geven (en dan heb ik het niet alleen over de zwaar verslechterde arbeidsvoorwaarden).
Dat ik het bedrijf binnen afzienbare tijd ga verlaten, staat vast. Helaas heeft die geruststellende gedachte nog niet mijn woede weggenomen over de gang van zaken binnen het bedrijf. Ik erger me groen en geel aan de jubelverhalen van recruitment die ik om de haverklap in mijn e-mail vind, met het verzoek of ik s.v.p. nieuwe slachtoffers zou willen aanbrengen om voor ons fantastische bedrijf te komen werken.
Iets meer nederigheid zou CGI passen na de schaamteloze manier waarop ze hun trouwe medewerkers hebben uitgeknepen. Ik snap wel dat je niet elke mail kunt beginnen met excuses voor de slechte arbeidsvoorwaarden, maar men zou moeten begrijpen dat veel medewerkers op dit moment niet zitten te wachten op hosannah-geroep in mails van HR en het management.
Amen! :Y

Je hebt het gevoel van een heel grote groep collega's uitstekend verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Er wordt over een heleboel maatregelen gesproken, maar helaas nog weinig gerealiseerd:
Projecten uitvoeren - Er is nog weinig van verkochte producten te zien. T&M is nog immer vrijwel het enige mechanisme. CGI zou meer aan image building kunnen doen;
Producten verkopen - De naamsbekendheid laat (in NL) nog wel te wensen over. Daarbij is er nog niet echt een portfolio die echt aanslaat of innovatief genoeg is in NL;
Intensiveren trainingen - Aanvragen voor training worden niet beantwoord, er kan vooralsnog enkel gebruik gemaakt worden van de door de klant niet erkende e-learning modules binnen CGI. Leuk voor je eigen kennis, in het veld heb je geen betere concurrentie positie;
Recruiting - De transparantie is nog niet doorgevoerd. Absolute cijfers over personeelsbestand in NL zijn niet bekend. Er zijn alleen successtories van potentiële kandidaten en de acties op beursen etc., weinig van echte joiners met vrijwel directe inzet.
MSAP - Voorlopig wordt voor een grote groep mensen de stemming nog negatief beinvloed door AV en mobiliteit regelingen. De opgaande lijn lijkt in NL nog heel ver weg.

De individuele intentie van goede bedrijfsvoering volgens CGI model is er wel, alleen de uitvoering laat te wensen over. Toch zal er voor een grote groep mensen, op individuele basis en initiatief, sprake zijn van een omgeving waar sprake kan zijn van groei in ervaring en kennis. Let wel, dit is dan volledig gefaciliteerd door de opdrachtgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

So true

Ik heb in mijn tijd menig 'recruitment' mails en oproepen voorbij zien komen. Vaak werden hieraan bonussen of cadeau's aan gekoppeld (wie kent de wii nog).
Na iemand met succes aangemeld te hebben heb ik later nog eens voor iemand geïnformeerd, de persoon in kwestie loopt hier ook rond en weet het misschien nog.
Na het doorsturen van het CV en het informeren van mijn manager geen reactie meer. Uiteindelijk na een week of 3/4 de persoon in kwestie gesproken en het bleek dat hij ook helemaal niks meer gehoord heb.

Uiteindelijk heb ik zelf contact moeten opnemen met de HR afdeling, na veel mensen en doorschakelen bleek het dat er een recruitment stop was. Ook even handig om mensen daar over te informeren. Vanaf toen was het voor mij al klaar, ik doe geen 'extra' moeite meer voor het aanbrengen.

Half jaar later krijg je weer schaamteloze emails over nieuwe collega's aanbrengen etc.

Ik lees dat er dus weinig veranderd is in de tussentijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Met het aanbrengen van vrienden heb ik ook slechte ervaringen (bij het oude Logica). Mensen die ik aanbracht hoorden inderdaad tijden niet en moest ik HR lastig vallen over hoe het nou zat. Meestal betekende dit dat de persoon in kwestie allang een andere baan had gevonden/geaccepteerd.

Het slechtste wat ik (jaren terug) heb meegemaakt is dat een vriendin werd uitgenodigd voor een gesprek en ze letterlijk te horen kreeg "dat mensen zoals haar meestal niet zo goed waren omdat men in het zuiden (ze kwam uit Limburg) niet zo commercieel ingesteld zijn." WTF!? Sinds dien ben ik er helemaal klaar mee met die recruitment onzin. Ik schaamde mij op dat moment gewoon voor mijn bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
MSAP - Voorlopig wordt voor een grote groep mensen de stemming nog negatief beinvloed door AV en mobiliteit regelingen. De opgaande lijn lijkt in NL nog heel ver weg.
Worden er überhaupt uitnodigingen voor MSAP verzonden? Voor mijzelf is het al weer anderhalf jaar geleden dat ik MSAP mocht invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het had mijn tekst kunnen zijn.

Je hoopt een tijdje dat de boel de goede kant op draait. Maar ze blijven hakken met een versleten business model. En voor de juniors die denken dat het vertrek van de seniors carrièrekansen opleveren: de seniors die er nu nog zijn allemaal mensen die nu nog geld opleveren dat straks ergens anders vandaan moet komen. Nog afgezien van de brain drain die er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
ESPACE schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:21:
[...]
Worden er überhaupt uitnodigingen voor MSAP verzonden? Voor mijzelf is het al weer anderhalf jaar geleden dat ik MSAP mocht invullen.
Ja hoor. Die worden nog verstuurd aan mensen. Ik ken er twee in mijn directe omgeving die de uitnodiging afgelopen week hebben ontvangen. Compleet met een meeting invite zodat ze met hun PL eerst even kunnen voorbespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
[quote]SPee schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:02:
...
Tijdens het etentje vooraf zag ik op die info-monitoren nog een lange lijst met (voor)namen langskomen van alle joiners. En werd er ook gevraagd of iemand van ons het (afgelopen) weekend op een beurs nieuw talent wou binnenhalen.
...
/quote]

Was afgelopen vrijdag op de carrierebeurs in de RAI en kon het niet laten om even te kijken bij de CGI standplaats.Erg bedroevend: er stonden twee collega's ongeinteresseerd voor zich uit te staren, terwijl ze geen enkele poging maakten om jong talent (of oude/ervaren zakken zoals ondergetekende) aan te spreken. De standplaats was ook diep triest: nog geen 3 meter breed, naast Sogetti (waar het wel druk was!) en een ander bedrijf. Tegenover CGI stond CAP Gemini. Die hadden flink uitgepakt met een ideale locatie (bij de ingang!) en daar was het zo druk dat ik na 30 min wachten het opgaf. Accenture was nog slimmer, die stonden op een aparte afdeling waar alleen academici naar binnen mochten gaan, tussen de grote jongens zoals Philips, Kpn, Shell en Asml.
Overigens een goed gesprek gehad met de concurrenten die op de hoogte zijn van de ontevreden consultants bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een carrierebeurs dient imho vooral de werving van starters. De meeste starters komen via "publieke" kanalen zoals vacatures of beurzen aan hun eerste baan. Of ze blijven op hun stageplek (in dat geval zou ik vaak spreken van "campus recruitment" als bron van de stage/baan).

Als je wat verder komt in je loopbaan, dan komen de banen veelal via het netwerk naar jou toe. Een ex-collega die je graag ziet binnenkomen in zijn nieuwe bedrijf, een klant die je een aanbod doet om in loondienst te blijven, voormalige werkgevers en klanten, of een potentiele werkgever die jou kent vanuit je werk binnen een bepaalde community.

Ik denk dat je als bedrijf moet overwegen hoe waardevol zo'n carrierebeurs voor je organisatie is. Starters kun je ook werven door veel met studenten te praten. Doe regelmatig een casus met een groep studenten, doe er een 100 euro bol.com bon voor de winnaar bij en je klasje stroomt zo vol. Blijf regelmatig informeel spreken met de slimste deelnemers uit die klasjes. Als ze in de buurt van hun afstuderen komen, ga je wat serieuzer in gesprek. Al met al kost dat natuurlijk ook geld, maar je hebt wel het voordeel dat je de mensen die je recruteert zelf kiest en reeds kent.

Voor seniors leun je het best op het netwerk van je huidige personeel. Natuurlijk moet je wel zorgen dat je als bedrijf echt iets te bieden hebt, want je moet mensen die al ergens een goede baan hebben wel tot een overstap kunnen verleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
ByeByeCGI schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:10:
Was afgelopen vrijdag op de carrierebeurs in de RAI en kon het niet laten om even te kijken bij de CGI standplaats.Erg bedroevend: er stonden twee collega's ongeinteresseerd voor zich uit te staren, terwijl ze geen enkele poging maakten om jong talent (of oude/ervaren zakken zoals ondergetekende) aan te spreken.
Als er in de loop van de week weer een juichend mailtje van HR binnenkomt ("Recruitment op carrièrebeurs groot succes"), weten we meteen hoe serieus we de rooskleurige verhalen moeten nemen die we tot nu toe al hebben mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
t_captain schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:57:
Natuurlijk moet je wel zorgen dat je als bedrijf echt iets te bieden hebt,
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:57:

Voor seniors leun je het best op het netwerk van je huidige personeel. Natuurlijk moet je wel zorgen dat je als bedrijf echt iets te bieden hebt, want je moet mensen die al ergens een goede baan hebben wel tot een overstap kunnen verleiden.
Eensch. Maar met name de mederwerkertevredenheid is op dit moment nou niet "je van het" en dan druk ik me nog zacht uit.
Vanuit NL MT zie ik nog geen beweging hoe men dit wilt gaan verbeteren. Sterker nog, of ze dit uberhaupt willen gaan verbeteren. Soms heb ik het idee dat men bovenop de rots echt totaal niet weet wat er zich daar beneden afspeelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij heeft CGI ook niet zoveel belang bij het werven van seniors.

Ten eerste is de T&M markt vooral aantrekkelijk met jonge consultants. Daarnaast, door een verminderde instroom in de jaren 2009 ~ 2012 is het zwaartepunt van de bestaande werknemerspopulatie wat opgeschoven. Het lijkt dus meer voor de hand te liggen om juniors te werven. Persoonlijk zou ik liever een campus recruitment netwerk opzetten, maar de resultaten daarvan komen wat langzamer. Wat dat betreft snap ik de aanwezigheid op een carrierebeurs wel.

Als de recruitment-behoefte van CGI zou gaan verschuiven, dan heeft men inderdaad wat te herstellen. Medewerkerstevredenheid, salarissen, uitstraling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

het effect van de uitstraling van dit bedrijf is op dit moment vergelijkbaar met Tsjernobyl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Het is maar goed dat de naamsbekendheid van CGI nog nihil is, anders had je op elke verjaardag met het schaamrood op de kaken moeten antwoorden op de vraag voor welk bedrijf je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:32:
Het is maar goed dat de naamsbekendheid van CGI nog nihil is, anders had je op elke verjaardag met het schaamrood op de kaken moeten antwoorden op de vraag voor welk bedrijf je werkt.
Gewoon antwoorden net als die dove van Bassie en Adriaan.
Wat CGI?? (snel uitspreken als Wat CehhhGggggIiiee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:32:
nah. zo erg is t nog niet. Het is geen Enron. Ik zou me meer schamen te werken bij een van de genationaliseerde zakkenvullers banken. Net als makelaars en "verzekeraars" als Aegon. Daar vind je pas boeven.

Ik zit bij een klant waar bij de koffieautomaat ook geklaagd wordt. Als men mij erin betrekt, denkende dat ik een "duurbetaalde consultant ben" zeg ik altijd: "Ruilen? ongezien. Jij een leaseauto en mijn salaris, en ik t jouwe en je andere faciliteiten." Dan wordt t vaak erg stil. DAAR zit t probleem. Hoe we behandeld worden. Wat er aan de onrendabelen-strijkstok blijft hangen. De oneerlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
peter00 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:42:
[...]
...Jij een leaseauto en mijn salaris....
En als ze die lease auto ook nog gaan afnemen, dat is er werkelijk niets meer waarom je bij dit consultancy bedrijf zou blijven werken. Zeg nou zeg zelf: marktconform salaris (= doorsnee), pensioen vergoeding van niks, habbekrats onkostenvergoeding en liefst allemaal met de eigen fiets of te voet naar het werk. Komt daarboven het gezeur van meetings waar je verwacht wordt en waar je niets voor terug ziet.

Het is dat ik zo in omgeving niet snel iets nieuws gevonden heb en dat de hypotheek betaald moet worden....

[ Voor 8% gewijzigd door cftbl op 17-03-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
cftbl schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:50:
[...]

En als ze die lease auto ook nog gaan afnemen, dat is er werkelijk niets meer waarom je bij dit consultancy bedrijf zou blijven werken. Zeg nou zeg zelf: marktconform salaris (= doorsnee), pensioen vergoeding van niks, habbekrats onkostenvergoeding en liefst allemaal met de eigen fiets of te voet naar het werk. Komt daarboven het gezeur van meetings waar je verwacht wordt en waar je niets voor terug ziet.

Het is dat ik zo in omgeving niet snel iets nieuws gevonden heb en dat de hypotheek betaald moet worden....
Het is nu echt, dat je bij CGI werkt voor de diversiteit aan opdrachtgevers. Er zijn verder nog weinig echte positieve redenen te verzinnen. Oh ja: de leaseboete, concurrentie en relatiebeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Worden er nog verjaardagskaarten verstuurd naar consultants? Tot afgelopen jaar zag ik die trouw ieder jaar voorbij komen, maar dit jaar gemist. Zelfs geen mailtje/telefoontje van mijn PL, wat ook standaard was. Is wel een enorme kostenpost natuurlijk, zo'n kaart met postzegel. Scheelt op jaarbasis toch snel een paar duizend euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:45
Logiecaan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:12:
Worden er nog verjaardagskaarten verstuurd naar consultants?
Ja, dit jaar nog een gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
petertee schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Ja, dit jaar nog een gehad.
Misschien verdiende ik m wel niet door mijn te kritische houding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:54

avotar

P0werd by Black Coffee

Worden er nog verjaardagskaarten verstuurd naar consultants? Tot afgelopen jaar zag ik die trouw ieder jaar voorbij komen, maar dit jaar gemist. Zelfs geen mailtje/telefoontje van mijn PL, wat ook standaard was. Is wel een enorme kostenpost natuurlijk, zo'n kaart met postzegel. Scheelt op jaarbasis toch snel een paar duizend euro...
Vorig jaar nog wel.. twee weken te laat... maar toch.... ook mede namens jullie allemaal overigens :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden er nog verjaardagskaarten verstuurd naar consultants? Tot afgelopen jaar zag ik die trouw ieder jaar voorbij komen, maar dit jaar gemist. Zelfs geen mailtje/telefoontje van mijn PL, wat ook standaard was....
SMS gehad van m'n PL, prima, ik hoef geen kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
peter00 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:42:
[...]

nah. zo erg is t nog niet. Het is geen Enron. Ik zou me meer schamen te werken bij een van de genationaliseerde zakkenvullers banken. Net als makelaars en "verzekeraars" als Aegon. Daar vind je pas boeven.
..
Wel een beetje kort door de bocht, dat van die boeven.
Als je huis afbrandt of je wordt aangereden in je auto wil jij wel graag dat één van die 'boeven' de schade voor je regelt.
Verzekeringen in welke vorm dan ook bestaan niet voor niks en verzekeraars zijn ook geen filantropische instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ze waren ook bezig met nieuwe aanbestedingen voor de pensioenen. Daar hoor je ze ook niet meer over. In de AV stond, dat als er nog een voordeeltje inzat dit terug zou vloeien naar de medewerkers.
Het kostenniveau van onze pensioenverzekering stamt nog uit de tijd van woekerpolissen! Met het hoge kostenniveau dat wordt ingehouden op de beschikbare premie betalen we als medewerkers flink mee aan de reciprociteit (1%) van CGI naar ZL en betalen we als medewerkers aan KB (3%) voor door CGI uitbestede HR taken. Het pensioencontract liep eind vorig jaar af en is op basis van dezelfde voorwaarden en kosten verlengd! Ook de provisie aan KB maakt nog steeds onderdeel uit van de pensioenverzekering. Het Provisieverbod bepaalt tegenwoordig dat dit buiten de verzekering moet worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een argument om die kosten op ons te gaan verhalen. Dus behalve de eigenbijdrage ook 100% van de kosten van provisie inhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
ESPACE schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:34:
Het kostenniveau van onze pensioenverzekering stamt nog uit de tijd van woekerpolissen! Met het hoge kostenniveau dat wordt ingehouden op de beschikbare premie betalen we als medewerkers flink mee aan de reciprociteit (1%) van CGI naar ZL en betalen we als medewerkers aan KB (3%) voor door CGI uitbestede HR taken. Het pensioencontract liep eind vorig jaar af en is op basis van dezelfde voorwaarden en kosten verlengd! Ook de provisie aan KB maakt nog steeds onderdeel uit van de pensioenverzekering. Het Provisieverbod bepaalt tegenwoordig dat dit buiten de verzekering moet worden gehouden.
Een financieel dienstverlener moet inzichtelijk maken wat hij verdient aan het product dat hij jou verkoopt. Als hij provisie ontvangt (en dat mag volgens mij nog steeds) dan moet hij melden hoeveel en hoelang hij die provisie krijgt. Zelf heb ik eind 2012 een hypotheek overgesloten. De adviseur bood twee opties, een met provisie en een met een factuur voor zijn diensten. Duidelijk dus.

Ik meen me overigens over het woekerpolis verhaal nog te herinneren dat de OR dit heeft uitgezocht toen dit uitgebreid in de media naar boven kwam. Die kosten waren dacht ik best laag, zeker vergeleken met de percentages die gemeengoed waren. In elk geval lager dan de maximaal 3.5% die Ombudsman Financiële Dienstverlening als redelijk ziet. Kan het alleen niet meer terug vinden :-(

Dat maakt ons pensioen overigens nog steeds geen goed pensioen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Dat komt deels door de leaseauto waarvoor geen inleg in het pensioen plaatsvindt. Dus heb je daar al een gat met je salaris.

Daarbij zijn de kosten van KB geen provisiekosten, maar bemiddelingskosten.
Zeker nu iedereen in kostprijs daalt (de goede oude tijden zijn voorbij ;) ), zouden die kosten ook omlaag moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dat klinkt als een argument om die kosten op ons te gaan verhalen. Dus behalve de eigen bijdrage ook 100% van de kosten van provisie inhouden...
Voor de goede orde, dat doen ze al sinds de negentiger jaren. Er wordt premie beschikbaar gesteld (met tegenwoordig eigen bijdrage) en daarop worden alle kosten ingehouden.

Voordat die premie wordt geïnvesteerd in beleggingen, wordt er eerst 4% (3%KB+1%ZL) aan kosten op de inleg ingehouden. Op het totaal opgebouwde kapitaal aan beleggingen rekent ZL 0,4% beheerkosten per jaar. Omdat een dergelijk hoog kostenniveau, volledig voor rekening van de medewerker, niet meer van deze tijd is, klonk de door Marcel Hermsen beloofde aanbesteding veelbelovend. Een lager kostenniveau kan het uiteindelijke rendement, en daarmee de pensioenuitkering, flink doen toenemen. Voorlopig houdt CGI het in stand. Voor de provisie van de adviseur KB geldt tegenwoordig dat, na vernieuwing van het contract, deze niet meer via ZL mag worden verrekend ten laste van de premie. Bij CGI staat de OR erbij en kijkt er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Logiecaan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:05:
Ik meen me overigens over het woekerpolis verhaal nog te herinneren dat de OR dit heeft uitgezocht toen dit uitgebreid in de media naar boven kwam. Die kosten waren dacht ik best laag, zeker vergeleken met de percentages die gemeengoed waren. In elk geval lager dan de maximaal 3.5% die Ombudsman Financiële Dienstverlening als redelijk ziet. Kan het alleen niet meer terug vinden :-(
Wat ik me daarvan herinner is dat elk van de partijen los niet 'voldeed' aan de term woekerpolis, maar aangezien we 2 toko's hebben die er wat tussenuit graaien het netto resultaat voor ons toch daadwerkelijk voldoet aan een woekerpolis.

Sowieso snap ik die hele Kröllerboom toko niet. Ze hebben ooit maar een paar dingen hoeven doen en die hebben ze allemaal fout of helemaal niet gedaan. Het enige wat die mensen tot nu toe voor mij gedaan hebben is alvast wat van mijn pensioen opmaken. Ik zou helemaal niemand die club aanraden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat zijn plaatselijke initiatieven, vaak door de secretaresse van je unit. Het schiet er soms bij in, meestal wordt er wel iets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Wijnands schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:48:
[...]

Dat zijn plaatselijke initiatieven, vaak door de secretaresse van je unit. Het schiet er soms bij in, meestal wordt er wel iets gedaan.
Dat is in elk geval een stuk persoonlijker dat geprinte kaarten uit een geautomatiseerd systeem. Dat kan ik zeer waarderen. Secretaresse, TL, PL....het zijn vaak fijne collega's.

De sfeer wordt verpest door niet transparante communictie. "Harmonisatie AV"; "flexibel mobiliteitsbeleid": "minder CO2". Allemaal rookgordijnen om bezuinigingen te camoufleren. Vanaf het begin had men eerlijk aan moeten geven: "we moeten bezuinigen". Dan was er ook gemopperd, maar het gevoel was anders en de rust zou sneller teruggekeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat ik me afvraag, bel /mail jij je tl&pl dan ook als ze jarig zijn?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

Tl wel. Sinds kort hebben we ook een taartindicator op de workspace van het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
SithWarrior schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:18:
[...]

Als ik het weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

OutofFocus schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:56:
Als je huis afbrandt of je wordt aangereden in je auto wil jij wel graag dat één van die 'boeven' de schade voor je regelt.
Iedere instelling "die te groot is om om te vallen" , vervolgens met belastingpoet wordt overeind gehouden, maar waar de verantwoordelijken er met een standje vanaf komen, waar ondanks dit soort mismanagement nog steeds salarissen worden uitgekeerd waar jij en ik van kunnen dromen, daar zitten witteboordencriminelen. Hoezo 'gewoon' bedrijf?? :(

En uitkeren bij schade? Hoeveel keer heb jij een uitkering gehad die je schade dekte?

Uit mijn ervaringenboekje bij het oversluiten van mn levensverzekering hypotheek (woekerpolis) : "meneer u was er zelf bij toen u tekende. Had u beter moeten lezen". WTF? :( :( Gelukkig dachten consumentenorganisaties daar iets anders over en heb ik er nog wat van teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:54

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Zorg ik eigenlijk altijd wel voor.... als ik de datum ken.

Een kaartje... kleine moeite, groot plezier.
Reneger schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:21:
Tl wel. Sinds kort hebben we ook een taartindicator op de workspace van het team.
Cool. Jullie hebben een workspace.

Wij hebben een excel sheet dat rondgaat als er weer een rondje (midyear-)reviews gepland moet worden...

Of zitten er bij jullie zoveel idle consultants dat jullie tijd hebben voor dit soort randzaken? :P

[ Voor 25% gewijzigd door avotar op 18-03-2014 05:53 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
tp2 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:57:
[...]

De sfeer wordt verpest door niet transparante communictie. "Harmonisatie AV"; "flexibel mobiliteitsbeleid": "minder CO2". Allemaal rookgordijnen om bezuinigingen te camoufleren. Vanaf het begin had men eerlijk aan moeten geven: "we moeten bezuinigen". Dan was er ook gemopperd, maar het gevoel was anders en de rust zou sneller teruggekeerd zijn.
Kijk, en zo is het precies. Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.

Doodzonde dat CGI de kernwaarden van CMG niet heeft geadopteerd:

Openheid
Eerlijkheid
Gelijkheid

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

K.123 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:01:
Openheid
Eerlijkheid
Gelijkheid

_/-\o_
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, eerlijkheid en openheid zijn er al niet meer sinds de overname door logica.....waarom zou cgi anders zijn?!!?!?!?!?
serge heeft een droom en jullie mogen die droom bekostigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
[...]
Als ik het weet wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:49:
Tja, eerlijkheid en openheid zijn er al niet meer sinds de overname door logica.....waarom zou cgi anders zijn?!!?!?!?!?
serge heeft een droom en jullie mogen die droom bekostigen
/zondevandetijdmodus
Je doet je naam weer eer aan.
/einde zondevandetijdmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 12:36

Reneger

Wie? IK?

avotar schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 05:51:
[...]

Zorg ik eigenlijk altijd wel voor.... als ik de datum ken.

Een kaartje... kleine moeite, groot plezier.

[...]

Cool. Jullie hebben een workspace.

Wij hebben een excel sheet dat rondgaat als er weer een rondje (midyear-)reviews gepland moet worden...

Of zitten er bij jullie zoveel idle consultants dat jullie tijd hebben voor dit soort randzaken? :P
Neuh. Idleness valt reuze mee bij ons. Dit soort zaken worden door een paar mensen in vrije tijd opgepakt. Het zijn vaak leuke kleine klusjes, plus het "wij" gevoel leeft bij ons in het team best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wij krijgen altijd een kaartje, telefoontje en/of email van onze TL/PL. Soms zelfs een presentje tussendoor. Vorig jaar nog een taart. Dus ook hun verjaardag wordt niet vergeten. Kleine moeite, zeer groot plezier. CGI mag deze mensen dankbaar zijn voor getoonde interesse, want ze zorgen voor een goede binding. We hebben veel te weinig van deze mensenmanagers in het bedrijf.

Is ook gewoon menselijk dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:14:
[...]

/zondevandetijdmodus
Je doet je naam weer eer aan.
/einde zondevandetijdmodus.
ik zal het misschien allemaal op een rotte manier opschrijven, maar blijft leuk om gelijk te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:47:
[...]

ik zal het misschien allemaal op een rotte manier opschrijven, maar blijft leuk om gelijk te hebben
Zo rot vond ik het niet, en een kern van waarheid zit er zeker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Reneger schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:21:
Taartindicator. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Bij ons kunnen ze beter een babyindicator maken. Lijkt wel een babyfabriek, i.p.v. een software fabriek :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Heeft iemand een idee hoe het zit met de inleverboete voor het vroegtijdig inleveren van je lease auto? Vroeger was er een staffel die afliep per jaar maar die kan ik niet meer vinden in de nieuwe voorwaarden.
Pagina: 1 ... 143 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.