Voor lange benen ben ik wel gecharmeerd van de oplossing in mijn BMW; uitschuifbare voorkant van de zitting. Eigenlijk heel simpel. Zijn er geen andere merken die iets soortgelijks bouwen?
Heb dat ook wel 's ervaren toen ik met een BMW van een collega mee reed. Zalige stoelen inderdaad.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Je kunt altijd nog via de Arbo-arts een Recaro-stoel aanvragen....
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Verwijderd
Wat een gezever bij jullie conculega Capgemini vertelt men een vergelijkbaar verhaal.Lurker1 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:39:
[...]
Dat is inderdaad zo... bij het woord "marktconform" denk ik direct aan de grijze middenmoot, maar je kunt het inderdaad ook positiever opvatten:
"De mensen die wij in dienst hebben, zijn het crème de la crème van wat er op IT-gebied rondloopt. We betalen hen exact hetzelfde als onze concurrenten, zodat ze zich niet gedwongen voelen voor ons te blijven werken."
Daar worden ook de beste goedkope schoolverlaters binnen gehaald op basis van een marktconform salaris en ondertussen wordt werk naar India verplaatst om kosten te besparen. En mensen in de hogere salaris schalen goedkoop geloost
De hele detacheringsmarkt ligt gewoon op zijn gat qua beloning, want de tarieven staan over bijna de gehel breedte onder druk
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 21:41 ]
Je kunt inderdaad gewoon het hele "proces" op de leasesite doorlopen. Daarna kom je op een overzichtspagina. Zonder bijtelling overigens en netto kosten. En dan moet je op die resulterende pagina de bestelling nog extra "versturen".
Hmm. Jammer, die Golf GTE (hybrid) staat er nog niet bij...
[ Voor 11% gewijzigd door Perenor op 13-03-2014 22:20 ]
da's niet helemaal juist. Je hebt gelijk voor wat betreft de detacheerders met waterhoofd. Kleinere buro's doen t echter prima met precies dezelfde mensen. Die kunnen ook een uitstekend salaris bieden. De overhead bepaalt meer dan de helft van je tarief bij een grote jongen, laten we dat niet vergeten.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:39:
De hele detacheringsmarkt ligt gewoon op zijn gat qua beloning, want de tarieven staan over bijna de gehel breedte onder druk
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Da's een plugin hybride, toch? Daar doen we bij CGI niet aan.Perenor schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:17:
Was anders toch veel te duur. 37.000 als instapprijs of zoWijnands schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 06:13:
[...]
Da's een plugin hybride, toch? Daar doen we bij CGI niet aan.

ik hoorde gisteren van een CGI manager dat het personeelsbestand sinds 1/11/2013 met bijna 400 is afgenomen. Kan dat kloppen?
Zoooow hey. Dat is rond de 13 a 14%. En dan toch zo'n versobering in de leaseregeling introducerenRudolphus schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:25:
ik hoorde gisteren van een CGI manager dat het personeelsbestand sinds 1/11/2013 met bijna 400 is afgenomen. Kan dat kloppen?

Cap is ongeveer net zo'n bedrijf als CGI: een grote IT-dienstverlener die in NL vrij zwaar op detachering leunt en last heeft van hostorisch hoge overheadkosten. Zelfde problemen, vergelijkbare oplossingen. Geen groener gras imho.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:39:
[...]
Wat een gezever bij jullie conculega Capgemini vertelt men een vergelijkbaar verhaal.
[...]
De klaagzang heeft betrekking op twee zaken. Ten eerste inderdaad de arbeidsvoorwaarden; het gebrek aan loonsverhogingen en het uitkleden van secundaire AV.De hele detacheringsmarkt ligt gewoon op zijn gat qua beloning, want de tarieven staan over bijna de gehel breedte onder druk
Ten tweede het gevoel dat het bedrijf niet open en eerlijk is in zijn communicatie, daaruit volgend een "werknemer tegen management" gevoel en het gevoel dat je slechts een instrument bent en geen mens.
Gelukkig is de "hele detacheringsmarkt" breder dan CGI, Cap, Sogeti en Atos. Er zijn talloze kleinere bedrijven. Door lagere overheadkosten kunnen die vaak wat meer loon bieden. Hoewel ze met dezelfde uitdagingen in de markt te maken hebben, kun je dus nog even doorgroeien voordat je weer aan je plafond zit. Een belangrijker geluid dat ik van overstappers hoor is dat ze zich weer gewaardeerd voelen als werknemer en als mens.
Dat is inderdaad zo. Maar van die kleinere bedrijven zijn er in het Westen van het land toch iets meer. Naar het midden en de rand van Nederland toe, zijn er daar toch wat minder van, helaas.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:58:
[...]
Gelukkig is de "hele detacheringsmarkt" breder dan CGI, Cap, Sogeti en Atos. Er zijn talloze kleinere bedrijven. Door lagere overheadkosten kunnen die vaak wat meer loon bieden. Hoewel ze met dezelfde uitdagingen in de markt te maken hebben, kun je dus nog even doorgroeien voordat je weer aan je plafond zit. Een belangrijker geluid dat ik van overstappers hoor is dat ze zich weer gewaardeerd voelen als werknemer en als mens.
Dat is helemaal waar.Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:03:
[...]
Dat is inderdaad zo. Maar van die kleinere bedrijven zijn er in het Westen van het land toch iets meer. Naar het midden en de rand van Nederland toe, zijn er daar toch wat minder van, helaas.
Je moet echt in de randstad zijn of bereid zijn veel te reizen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
TMC heeft een grote (ik denk de grootste) vestiging in Eindhoven. Nu is dat geen klein bedrijf, maar door de cellen-structuur zal het wel iets van dat kleinschalige gevoel hebben.
Luminis heeft vestigingen in Apeldoorn en Arnhem.
Zo zijn er nog wel wat te noemen
Zeer goed verwoord vind ik zelf, dit is bijna tot op de letter hoe ik er zelf ook over denk/hoe ik dat zie.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:58:
[...]
Cap is ongeveer net zo'n bedrijf als CGI: een grote IT-dienstverlener die in NL vrij zwaar op detachering leunt en last heeft van hostorisch hoge overheadkosten. Zelfde problemen, vergelijkbare oplossingen. Geen groener gras imho.
[...]
De klaagzang heeft betrekking op twee zaken. Ten eerste inderdaad de arbeidsvoorwaarden; het gebrek aan loonsverhogingen en het uitkleden van secundaire AV.
Ten tweede het gevoel dat het bedrijf niet open en eerlijk is in zijn communicatie, daaruit volgend een "werknemer tegen management" gevoel en het gevoel dat je slechts een instrument bent en geen mens.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
/* manager mode ON */Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:31:
[...]
...Want als ze straks mensen de leaseauto gaan afpakken, wordt dat aantal alleen nog maar hoger.
Nee, zo moet je dat niet zien. We gaan enkel de regels, die er altijd geweest zijn, strikter toepassen
/* manager mode OFF */
Uitzonderingen op de regel... en Arnhem/Apeldoorn/Eindhoven is geen randstad, maar ook zeker nog niet de rand van Nederland.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:22:
TMC heeft een grote (ik denk de grootste) vestiging in Eindhoven. Nu is dat geen klein bedrijf, maar door de cellen-structuur zal het wel iets van dat kleinschalige gevoel hebben.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Met het Westen van het land doelde ik natuurlijk op de randstad ;-). Ik zit zelf in het Zuiden van Nederland. En daar zijn er toch wat minder ICT bedrijven die tussen de 100 en 500 man personeel hebben.
Probeer het eens in Zeeland... daar zijn toch wat minder ICT bedrijven ... punt.Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:35:
Met het Westen van het land doelde ik natuurlijk op de randstad ;-). Ik zit zelf in het Zuiden van Nederland. En daar zijn er toch wat minder ICT bedrijven die tussen de 100 en 500 man personeel hebben.
Ik niet, maar ik ga het gewoon proberen geregeld te krijgen, ook al vind ik de hele toonzetting belachelijk. Plus het feit dat ze tevens melden dat je drie maanden na ontvangen van de uitnodiging je huidige lease- of huurauto moet inleveren. Maar wat wil je er (individueel) tegen doen?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:46:
Iemand al gereageerd op die termijn van 1 maand om te bestellen? Zo ja, antwoord?
[ Voor 18% gewijzigd door Perenor op 14-03-2014 09:17 ]
Op 7 procent bijtelling? Zou best 's mee kunnen vallenPerenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 06:43:
[...]
Was anders toch veel te duur. 37.000 als instapprijs of zo.
Gereageerd met een net mailtje. Alleen ontvangstbevestiging gehad. Ondertussen worstel ik voort om een passende leaseauto te vinden die ik ook nog kan betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:46:
Iemand al gereageerd op die termijn van 1 maand om te bestellen? Zo ja, antwoord?
[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 14-03-2014 09:20 ]
Verwijderd
Ik ga er toch van uit dat als je binnen een maand zou bestellen, maar de levertijd is > 3 maanden dat je dan langer in je huidige auto kunt blijven of anders een huur-auto krijgt.Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:16:
[...]
Plus het feit dat ze tevens melden dat je drie maanden na ontvangen van de uitnodiging je huidige lease- of huurauto moet inleveren.
Die maand slaat echt nergens op, je moet een beslissing nemen waar je 4 jaar aan vast zit. Die wil je toch enigszins weloveroverwogen nemen.
Gelukkig ben ik er al sinds de aankondiging van die 10K km grens mee bezig. Heb al een shortlist van twee auto's. Gaat een kwestie worden van gevoel of verstand (waarbij verstand me 150 euro netto oplevert). Maak me veel eerder druk over die gouden kooi van vier jaar.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:22:
[...]
Ik ga er toch van uit dat als je binnen een maand zou bestellen, maar de levertijd is > 3 maanden dat je dan langer in je huidige auto kunt blijven of anders een huur-auto krijgt.
Die maand slaat echt nergens op, je moet een beslissing nemen waar je 4 jaar aan vast zit. Die wil je toch enigszins weloveroverwogen nemen.
Die gouden kooi boeit me niet zo.
Gek... vorige leaseauto's had ik nooit zo'n moeite om afscheid van te nemen maar deze ga ik toch echt vreselijk missen.
Gek... vorige leaseauto's had ik nooit zo'n moeite om afscheid van te nemen maar deze ga ik toch echt vreselijk missen.
Is er al iemand die een uitnodiging heeft ontvangen om te bestellen?
Ik de mijne ook, ga ik ook zeker missen.Wijnands schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:37:
Die gouden kooi boeit me niet zo.
[ Voor 77% gewijzigd door Perenor op 14-03-2014 09:42 ]
Ja, ik onder andere, en Wijnands ookLos Santos schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40:
Yep ik kreeg gister de uitnodiging... En mijn leasecontract loopt zelfs nog 2 weken... Collega rijdt al een maand in een huurauto en die kreeg te horen dat collega's die al 2 jaar in een huurauto reden nu eerst voorrang kregen...Los Santos schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40:
hebben jullie allemaal die code of ethics "gelezen en begrepen" of ben ik de enige die nog doodgespamd word?
Nee Peter ik ook, heb gemaild dat ik het gelezen heb en niet begrepen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Een maand valt nog mee. Ik rij al ruim een jaar in een huurauto.DirectZ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:42:
[...]
Yep ik kreeg gister de uitnodiging... En mijn leasecontract loopt zelfs nog 2 weken... Collega rijdt al een maand in een huurauto en die kreeg te horen dat collega's die al 2 jaar in een huurauto reden nu eerst voorrang kregen...
Kun jij serieus die beslissing niet in een maand nemen?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:22:
[...]
Ik ga er toch van uit dat als je binnen een maand zou bestellen, maar de levertijd is > 3 maanden dat je dan langer in je huidige auto kunt blijven of anders een huur-auto krijgt.
Kan me namelijk niet voorstellen dat je nog niet eens een shortlist zou hebben als je zou weten dat je contract afloopt, danwel al in een huurauto rijdt.
En die vier jaar. Och... in de praktijk rijd je toch wel meer kilometers dan dat ze voor afspreken per jaar... en als je bij je volgende baan een beetje goed onderhandeld, kunnen die je eventuele leaseboete ook betalen.
Of je neemt de leaseauto gewoon mee over naar je nieuwe werknemer, dat is ook heel vaak mogelijk...avotar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:51:
[...]
En die vier jaar. Och... in de praktijk rijd je toch wel meer kilometers dan dat ze voor afspreken per jaar... en als je bij je volgende baan een beetje goed onderhandeld, kunnen die je eventuele leaseboete ook betalen.
Of dat inderdaad.Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:53:
[...]
Of je neemt de leaseauto gewoon mee over naar je nieuwe werknemer, dat is ook heel vaak mogelijk...
Sterker nog ... dat óf het laten betalen van de boete door je nieuwe baas, is voor jezelf nog beter ook heb ik gemerkt.
Normaal gezien namelijk, als je hem aan het einde van je loopbaan bij CGI inlevert of overdraagt aan een collega, wachten ze met het uitbetalen van je salaris van de laatste maand dat je gewerkt hebt (dus niet de eindafrekening) tot ze een seintje van wagenparkbeheer krijgen dat alles in orde is.
Dus dan kun je zo 2 weken langer op je geld moeten wachten.
Verwijderd
Rotterdam, 1 april 2014
*knip inhoudsloos / niet grappig*
*knip inhoudsloos / niet grappig*
[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 14-03-2014 09:58 ]
Je kunt toch vrijwillig in een huurauto rijden als je geen lease wilt bestellen?Los Santos schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:48:
[...]
Een maand valt nog mee. Ik rij al ruim een jaar in een huurauto.
Ik kan me herinneren dat er twee prijslijsten voor huurauto's waren:
* voorloopauto (een auto uit het C segment had geen EB 0, C segment station EB 10%)
* vrijwillig huren (met wat hogere EB).
Dat kan dus niet. Je wordt de huurauto uitgeknikkerd wegens het kostenverschil. Precies dat waar ik me al maaaaanden over heb verbaasd: die huurauto's zijn echt achterlijk duur vergeleken met lease.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:58:
[...]
Je kunt toch vrijwillig in een huurauto rijden als je geen lease wilt bestellen?
* voorloopauto (een auto uit het C segment had geen EB 0, C segment station EB 10%)
Achteraf gezien is het gewoon een investering.peter00 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:05:
[...]
Dat kan dus niet. Je wordt de huurauto uitgeknikkerd wegens het kostenverschil. Precies dat waar ik me al maaaaanden over heb verbaasd: die huurauto's zijn echt achterlijk duur vergeleken met lease.
Huurauto's zijn een stuk makkelijker op te zeggen dan leasecontracten
peter00 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:42:
hebben jullie allemaal die code of ethics "gelezen en begrepen" of ben ik de enige die nog doodgespamd word?
check & check.Los Santos schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40:
Nu tenminste in het nederlands.
Mijn auto zit al aan het eind sinds november.
Als ik nu ontslag zou nemen, dan zou het nog 2 weken eerder dan de deadline, door wagenparkbeheer gesteld, zijn.
Dus ik zit nu niet aan mijn auto vast.
Jammer dat er nu een opvolger moet komen, hij rijd lekker en ik had best tot het eind van het jaar er nog mee willen rijden. Zeker nu de volgende leaseauto onder mindere voorwaarden komt en voor dezelfde auto meer moet worden betaald. Is het bewust zo gedaan dat je auto voor de vakantie moet worden ingeleverd? Nu ik voor het eerst sinds jaren een keer van plan ben op vakantie te gaan (en met de auto).
Ik ga het kostenplaatje dus nog eens goed narekenen.
let the past be the past.
Bij sommige opdrachten is OV veel handiger, bij andere weer de auto.
Wat is er nog over van de oude regeling dat je 2e klas met de trein kunt reizen terwijl je toch een leaseauto hebt?
Wat is er nog over van de oude regeling dat je 2e klas met de trein kunt reizen terwijl je toch een leaseauto hebt?
Verwijderd
Waarom zou je ooit prive betalen voor een bedrijfsmiddel waar je werkgever omzet mee behaald? Zou je er dan ook akkoord mee gaan dat er in je contract staat dat je mee moet betalen voor de kantoorruimte van je werkgever, het kantoormeubilair of de mailserver die in de kelder staat?t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:58:
Je kunt toch vrijwillig in een huurauto rijden als je geen lease wilt bestellen?
Ik begin wel steeds meer in te zien dat de problemen in de detachering niet alleen aan de werkgeverskant liggen.
Ik heb er zeer grote moeite mee. Ik had een shortlist maar die hield geen rekening met het feit dat ik en 75 euro minder te besteden heb en de keuze enorm veel minder is geworden. Anders had ik allang een offerte ingediend voor de 2014 versie van de auto die ik nu rij.avotar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:51:
[...]
Kun jij serieus die beslissing niet in een maand nemen?
Kan me namelijk niet voorstellen dat je nog niet eens een shortlist zou hebben als je zou weten dat je contract afloopt, danwel al in een huurauto rijdt.
eehm...omdat je m prive ook gebruikt..?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:43:
Waarom zou je ooit prive betalen voor een bedrijfsmiddel waar je werkgever omzet mee behaald?
Stel die vraag eens aan de belastingdienst.
Leaseauto's met privegrbeuik zijn een beetje vreemde eend in de bijt. Het zijn primair bedrijfmiddelen, maar hebben door hun privegebruik ook een aanzienelijke arbeidsvoorwaardelijke kant.
An sich is het bijbetalen om een beetje meer/mooier/groter/sneller te rijden niet zo gek. Een autoregeling waar je alleen een standaard auto zou mogen rijden zou voor autoliefhebbers en werknemers met een groter gezin een negatieve AV zijn.
Maar dat bijbetalen brengt wel weer nieuwe zorgen met zich mee. Bijvoorbeeld de vraag wat te doen bij vervroegd inleveren. Hier vind ik het Atos-systeem wel sympathiek: je koopt je EB over de resterende looptijd af. Blijf je binnen budget dan ben je vrij. Er zijn ook bedrijven die geen boete berekenen als je een van de standaard-auto's rijdt en bij Sogeti kun je een "flexibele looptijd" optie in je leasecontract kiezen (kost wel iets).
An sich is het bijbetalen om een beetje meer/mooier/groter/sneller te rijden niet zo gek. Een autoregeling waar je alleen een standaard auto zou mogen rijden zou voor autoliefhebbers en werknemers met een groter gezin een negatieve AV zijn.
Maar dat bijbetalen brengt wel weer nieuwe zorgen met zich mee. Bijvoorbeeld de vraag wat te doen bij vervroegd inleveren. Hier vind ik het Atos-systeem wel sympathiek: je koopt je EB over de resterende looptijd af. Blijf je binnen budget dan ben je vrij. Er zijn ook bedrijven die geen boete berekenen als je een van de standaard-auto's rijdt en bij Sogeti kun je een "flexibele looptijd" optie in je leasecontract kiezen (kost wel iets).
Dat is nu niet anders dan in het verleden. Werkgevers in die branch weten immers al 2 decennia dat jonge mannen van nieuw snel glimmend metaal houden en dat dat bovendien verslavend werkt. Tevens weet men dat aspect meervoudig te verkopen: wegstrepen tegen loon en wegstrepen tegen onbetaalde reistijd en ...Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:43:
Ik begin wel steeds meer in te zien dat de problemen in de detachering niet alleen aan de werkgeverskant liggen.
Ditzelfde is te bespeuren bij individuele instelling - tot voorkort ronduit weerzin tegen werknemersvereniging.
De crux is uiteraard dat dit eindig is of omdat werkgevers het teveel oprekken of omdat perceptie zich fundamenteel wijzigt.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 14-03-2014 11:05 ]
Zo was het voorheen bij PinkRoccade ook. Je leverde je auto gewoon in en die kwam in de pool. En nieuwe medewerkers kregen standaard eerst een poolauto... en je kon een andere auto ook gewoon weer uit die pool halen.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:00:
Leaseauto's met privegrbeuik zijn een beetje vreemde eend in de bijt. Het zijn primair bedrijfmiddelen, maar hebben door hun privegebruik ook een aanzienelijke arbeidsvoorwaardelijke kant.
Wat veel leuker was dan releaseplaza, omdat er veel meer verloop en verschillende auto's waren om uit te kiezen. Omdat je makkelijk kon ruilen. Zeker als je geen EB had.
Onze oosterburen kunnen je misschien helpen?Wijnands schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:56:
[...]
Ik heb er zeer grote moeite met (red.) het uitzoeken van een auto voor lange mensen...
http://www.grosseleute.de/autos/
http://www.autobild.de/artikel/groessenvergleich-56387.html
Hoe is de afkoopregeling van CGI dan? Bij de lease-regelingen die ik gehad heb was het altijd zo dat je bij binnen budget blijven altijd zonder boete je auto voortijdig in kon leveren. Als dat niet het geval is zou dat voor mij geen redelijke regeling zijn.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:00:
Maar dat bijbetalen brengt wel weer nieuwe zorgen met zich mee. Bijvoorbeeld de vraag wat te doen bij vervroegd inleveren. Hier vind ik het Atos-systeem wel sympathiek: je koopt je EB over de resterende looptijd af. Blijf je binnen budget dan ben je vrij.
De regeling van mijn huidige leaseovereenkomst is nog voordeliger voor de berijder, daar hoef je over de eerste ~€ 100,- EB maximaal een jaar te betalen. Dus maximaal € 1200,-. Voor hogere bedragen is het gemaximaliseerd op 1,5/2 jaar geloof ik.
Voor mij is het in ieder geval altijd de reden geweest om niet ( of niet veel i.i.g. ) boven de lease-norm te leasen, want ik wil niet dat een dergelijke boete mij belet om naar een andere werkgever te stappen. Als een bedrijf mij wil binden doen ze dat maar met goede arbeidsvoorwaarden, en plezierig/uitdagend werk.
[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 14-03-2014 11:45 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Kun je als lvl2 eigenlijk een bestaand (oude regeling) leasecontract overnemen en dan nog de looptijd genieten van de leasebijdrage van het ingangsmoment van het contract?
@Wijnands: Ik denk dat jij een special case bent in deze... Misschien bij HR neerleggen dat je gewoon problemen hebt op dit vlak? Misschien willen ze moeite voor je doen...
Een CGI Special noemen we datReneger schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:49:
@Wijnands: Ik denk dat jij een special case bent in deze... Misschien bij HR neerleggen dat je gewoon problemen hebt op dit vlak? Misschien willen ze moeite voor je doen...
Eerste jaar betaal je het verschil tussen catalogus waarde en dagwaarde.Woy schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:43:
[...]
Hoe is de afkoopregeling van CGI dan? Bij de lease-regelingen die ik gehad heb was het altijd zo dat je bij binnen budget blijven altijd zonder boete je auto voortijdig in kon leveren. Als dat niet het geval is zou dat voor mij geen redelijke regeling zijn.
De regeling van mijn huidige leaseovereenkomst is nog voordeliger voor de berijder, daar hoef je over de eerste ~€ 100,- EB maximaal een jaar te betalen. Dus maximaal € 1200,-. Voor hogere bedragen is het gemaximaliseerd op 1,5/2 jaar geloof ik.
Voor mij is het in ieder geval altijd de reden geweest om niet ( of niet veel i.i.g. ) boven de lease-norm te leasen, want ik wil niet dat een dergelijke boete mij belet om naar een andere werkgever te stappen. Als een bedrijf mij wil binden doen ze dat maar met goede arbeidsvoorwaarden, en plezierig/uitdagend werk.
Tweede jaar betaal je 6x je leasetarief per maand incl acc. excl brandstof/verzekering
Derde jaar betaal je 4x dat tarief en het vierde jaar 2x.
Met je budget en EB hebben ze niets te schaften.
Goede tip... alleen gaat dat niet meer lukken.Reneger schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:49:
Wijnands moet binnen een maand bestellen en HR heeft tegenwoordig ongeveer 3 weken nodig om een mailtje te beantwoorden, omdat ze het heel druk hebben.
Holy shitavotar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:57:
[...]
Eerste jaar betaal je het verschil tussen catalogus waarde en dagwaarde.
Tweede jaar betaal je 6x je leasetarief per maand incl acc. excl brandstof/verzekering
Dat zou voor mij al een reden zijn om geen lease-auto te nemen, ik kan geen 4 jaar vooruit kijken. Ik vind het een belachelijke policy. Die auto kunnen ze meestal in no-time weer inzetten bij een collega, en zo wordt er dus flink gecashed op de vertrekkende medewerker
CGI doet niet aan pool met auto's.... nou ja... deed daar niet aan. Geen idee hoe dat nu zal zijn.Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:10:
[...]
Holy shit
Dat zou voor mij al een reden zijn om geen lease-auto te nemen, ik kan geen 4 jaar vooruit kijken. Ik vind het een belachelijke policy. Die auto kunnen ze meestal in no-time weer inzetten bij een collega, en zo wordt er dus flink gecashed op de vertrekkende medewerker
Deze auto's gaan dus terug naar de leasemaatschappij.
Je mag wel proberen onderling te ruilen van auto.. of hem aan een collega over te doen die toevallig zonder zit.
Maar de hitrate daarvan is niet zo groot.
Geen pool met auto's? Seriously? Dus dan maar belachelijke bedragen gaan verhalen op jouw als medewerker?avotar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:12:
[...]
CGI doet niet aan pool met auto's.... nou ja... deed daar niet aan. Geen idee hoe dat nu zal zijn.
Deze auto's gaan dus terug naar de leasemaatschappij.
Je mag wel proberen onderling te ruilen van auto.. of hem aan een collega over te doen die toevallig zonder zit.
Maar de hitrate daarvan is niet zo groot.
Dat is lekker weggaan als je nog even een afsluitende acceptgiro opgestuurd krijgt van 6x je leasebedrag...
Tja als je de verhalen hoort vanuit de zijlijn verdenk je het management ervan dat :
ze het liefst de medewerkers met pek en veren insmeerden en dan aan het hele bedrijf zouden tonen.
ze het liefst de medewerkers met pek en veren insmeerden en dan aan het hele bedrijf zouden tonen.
Vandaar de "gouden kooi" of "gouden handboeien" verwijzing.Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Geen pool met auto's? Seriously? Dus dan maar belachelijke bedragen gaan verhalen op jouw als medewerker?
Dat is lekker weggaan als je nog even een afsluitende acceptgiro opgestuurd krijgt van 6x je leasebedrag...
Als jij je auto niet kan meenemen of (op tijd) naar een collega kan overdragen, dan kost dat veel geld.
Dus om binnen een maand deze keus (weer) te maken en nog een keuze voor een bepaalde auto is nou bepaald niet veel tijd.
let the past be the past.
Het onsympathieke van de regeling is dat er geen manier is om onder de verwantwoordelijkheid (inleverboete of overdragen naar collega) uit te komen. Ook als je een "standaard" type auto rijdt, binnen budget least, en zelfs als je alleen zakelijk rijdt zit je eraan vast.Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Geen pool met auto's? Seriously? Dus dan maar belachelijke bedragen gaan verhalen op jouw als medewerker?
Als je hier aan voorbij gaat dan valt het met de bedragen ook wel mee.
Mijn twee CGI leaseauto's hadden een EB van 110 (leaseprijs 697 + 110 EB = 807) en 210 (leaseprijs 717 + 210 = 937 oid). Inleveren in het 3e jaar zou kosten: 4 maandtermijnen excl bandstof en verzekering = 4 * 500 a 600 euro = 2000 a 2500 euro.
Als je een regeling hebt waar de de EB moet afkopen over de resterende looptijd, dan zou het te betalen bedrag nog hoger zijn. (12 a 24 * 110 resp 210).
True... maar de keuze is wel veel bewuster.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:51:
[...]
Het onsympathieke van de regeling is dat er geen manier is om onder de verwantwoordelijkheid (inleverboete of overdragen naar collega) uit te komen. Ook als je een "standaard" type auto rijdt, binnen budget least, en zelfs als je alleen zakelijk rijdt zit je eraan vast.
Als je hier aan voorbij gaat dan valt het met de bedragen ook wel mee.
Mijn twee CGI leaseauto's hadden een EB van 110 (leaseprijs 697 + 110 EB = 807) en 210 (leaseprijs 717 + 210 = 937 oid). Inleveren in het 3e jaar zou kosten: 4 maandtermijnen excl bandstof en verzekering = 4 * 500 a 600 euro = 2000 a 2500 euro.
Als je een regeling hebt waar de de EB moet afkopen over de resterende looptijd, dan zou het te betalen bedrag nog hoger zijn. (12 a 24 * 110 resp 210).
En voor wie schrikt van de bedragen... ze zijn nog excl. BTW.
Verwijderd
Is vrij normaal. Heb het destijds meegemaakt vanuit vorige werkgever naar Logica/CGI.
Was keuze van overname leaseauto door nieuwe werkgever (Logica) or €12k (!!) privé aftikken voor een Mondeo van €28k...
Was keuze van overname leaseauto door nieuwe werkgever (Logica) or €12k (!!) privé aftikken voor een Mondeo van €28k...
Verwijderd
Bij mijn vertrek bij Logica zou ik ook de boete moeten betalen. M'n leaseauto was toen 1 jaar oud en mijn nieuwe werkgever wilde die niet overnemen. De boete zou dus behoorlijk heftig zijn.
Ik moest dus de 'aanbieding' (want slikken of stikken) van de leasemaatschappij afwachten om te beslissen wat ik zou doen.
Ik had er geen tweede auto bij en zou na mijn vertrek weer een nieuwe auto moeten aanschaffen. De leaseauto had geen klachten en beviel me erg goed. Bovendien had ik iets uitgezocht wat ik zelf wilde rijden en had niet gelet op bijtelling (want wilde o.a. perse 4 wielaandrijving). De wagen zou hoogstwaarschijnlijk voor de leasemaatschappij niet meer in te zetten zijn. geluukig voor mij kwamen ze met een alleszins redelijk bod (jdenk juist vanwege deze reden).
En zo gezegd zo gedaan. En nu 2 jaar later rij ik er nog steeds met erg veel plezier in rond. Fijnste auto die ik ooit heb gehad......
Ik moest dus de 'aanbieding' (want slikken of stikken) van de leasemaatschappij afwachten om te beslissen wat ik zou doen.
Ik had er geen tweede auto bij en zou na mijn vertrek weer een nieuwe auto moeten aanschaffen. De leaseauto had geen klachten en beviel me erg goed. Bovendien had ik iets uitgezocht wat ik zelf wilde rijden en had niet gelet op bijtelling (want wilde o.a. perse 4 wielaandrijving). De wagen zou hoogstwaarschijnlijk voor de leasemaatschappij niet meer in te zetten zijn. geluukig voor mij kwamen ze met een alleszins redelijk bod (jdenk juist vanwege deze reden).
En zo gezegd zo gedaan. En nu 2 jaar later rij ik er nog steeds met erg veel plezier in rond. Fijnste auto die ik ooit heb gehad......
Vrij normaal? Ik heb wel eens gehoord van een medewerker die geld moet betalen omdat die vertrekt en zijn lease-auto moet inleveren. Maar dat had dan wel te maken met het feit dat de auto ofwel ver boven budget was (en dus moeilijk in te zetten) danwel geen voorkeursauto was.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:57:
Is vrij normaal. Heb het destijds meegemaakt vanuit vorige werkgever naar Logica/CGI.
Maar zoals het bij CGI is, heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Verwijderd
Ik dus wel. Bij IBM om precies te zijn.Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:08:
[...]
Vrij normaal? Ik heb wel eens gehoord van een medewerker die geld moet betalen omdat die vertrekt en zijn lease-auto moet inleveren. Maar dat had dan wel te maken met het feit dat de auto ofwel ver boven budget was (en dus moeilijk in te zetten) danwel geen voorkeursauto was.
Maar zoals het bij CGI is, heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Het kan altijd slechter idd. Bij IBM moeten werknemers zelfs hun eigen koffie betalen (badge in de automaat en maandlijks van je salaris afgeschreven).
Verwijderd
Echt absurd. Was ooit 3x, 2x, 1x leasetarief per maand voor opzeggen in resp. het 1e, 2e, en 3e leasejaar. No way.avotar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:57:
[...]
En voor de betere koffie moet je bij ons ook betalen :-D
Verwijderd
ergste wat ik heb meegemaakt bij een klant is dat er speciale koffie voor gasten was en aparte voor medewerkers. Kun je raden welke de beste kwaliteit was
Men heeft mij altijd verteld dat de reden hiervoor klaarblijkelijk was dat er de nodige consultants/managers binnen het oude CMG waren die voor die boete destijds gewoon hun hand niet omdraaiden en elk jaar of om de twee jaar een nieuwe leasebak bestelden...Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Echt absurd. Was ooit 3x, 2x, 1x leasetarief per maand voor opzeggen in resp. het 1e, 2e, en 3e leasejaar. No way.
Verwijderd
Dat betaalde bakkie koffie is nog steeds te slecht voor woorden. Het vervangen van de vorige koffiemachines door deze zooi was een mooie marktconforme bezuiniging.
Verwijderd
Tsja... Dan moet je daar wat aan doen. Dit lijkt meer op een verkrampte poging personeel met kleine lettertjes te binden.Perenor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:26:
[...]
Men heeft mij altijd verteld dat de reden hiervoor klaarblijkelijk was dat er de nodige consultants/managers binnen het oude CMG waren die voor die boete destijds gewoon hun hand niet omdraaiden en elk jaar of om de twee jaar een nieuwe leasebak bestelden...
Dat is ook niet best dan. Mensen moet je aan je binden door goede arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden. Niet door iets negatiefs als boetes en concurrentiebedingen
Is in de financiële wereld ook heel gebruikelijk: de personeelshypotheek met een extra lage rente of verzekeringen met heel gunstige voorwaarden. Als je dan weg gaat mag je ook opeens de volle mep betalen (net als de rest van Nederland).Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Dat is ook niet best dan. Mensen moet je aan je binden door goede arbeidsomstandigheden en arbeidsvoorwaarden. Niet door iets negatiefs als boetes en concurrentiebedingen
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze hebben op de 9e een of ander speciaal ding. Hebben ze samen gekocht en koffie wordt ook zelf aangeschaft. Niet zo heel speciaal, er zwerven her en der ook wel nespressos en andere dingen rond.Divers schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:27:
Is het ook niet zo dat ze in Rotterdam waar de managers zitten speciale koffie hebben ?
Ik zie senior management ook vaak gewone koffie en thee drinken
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 14-03-2014 13:59 ]
Waar is het SPARC innovation center eigenlijk naar toe?
Daar - in Amstelveen - was de koffie uitstekend.
Hahaha. Die staat netjes in opslag, de koffieunits zitten in de doos in Rotjeknor...izegrin schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:12:
Waar is het SPARC innovation center eigenlijk naar toe?
Er werd regelmatig koffie "gehaald" in het spark... Dure bakjes overigens...
Slootwater! Die segafredo gaat nog...Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22:
De gratis koffie bij CGI wil je niet eens drinken.
Staat nu in onderdelen in Rotterdam te wachten op de verbouwing, inclusief dat koffie apparaat.
Mja, daar zou ik dan ook nooit mee akkoord gaan. Het is in eerste instantie gewoon een bedrijfsmiddel, dus dat zou nooit geld moeten kosten, of dergelijke langlopende verplichtingen voor de werknemer moeten hebben.avotar schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:57:
[...]
Inderdaad. In het geval dat je bewust voor een luxere auto kiest, dan kan ik er mee leven ( Al kies ik bewust altijd auto's binnen budget om die reden ). Maar deze regeling zorgt er dus gewoon voor dat als je normaal je werk wil doen dat de werknemer het risico van het bedrijfsmiddel draagt. Dat zou ik compleet onacceptabel vinden.t_captain schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:51:
[...]
Het onsympathieke van de regeling is dat er geen manier is om onder de verwantwoordelijkheid (inleverboete of overdragen naar collega) uit te komen. Ook als je een "standaard" type auto rijdt, binnen budget least, en zelfs als je alleen zakelijk rijdt zit je eraan vast.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vind dat toch echt een heel ander voorbeeld dan een buitensporige boete waar je als medewerker weinig invloed op hebthoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:42:
[...]
Is in de financiële wereld ook heel gebruikelijk: de personeelshypotheek met een extra lage rente of verzekeringen met heel gunstige voorwaarden. Als je dan weg gaat mag je ook opeens de volle mep betalen (net als de rest van Nederland).
In beide gevallen is het een 'voordeel' waar je als medewerker voor kunt kiezen, want iedereen kan er ook voor kiezen om een eigen auto te rijden. Het verschil is dat bij een bank het toch heel duidelijk is dat het een extraatje is waar het in de detachering meer als een verworven recht (en dus onderdeel van de beloning) gezien wordt...Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:38:
[...]
Ik vind dat toch echt een heel ander voorbeeld dan een buitensporige boete waar je als medewerker weinig invloed op hebt
Het gewone tarief gaan betalen voor een hypotheek is geen boete. Maar een normalisering. De inleverboete is een bedrag aan geld waar geen enkele tegenprestatie voor staat, want de auto is nu eenmaal weg. Ofwel de korting bij de bank is gedurende je werkzame tijd, de auto wordt alleen maar excessief duurder.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:41:
[...]
In beide gevallen is het een 'voordeel' waar je als medewerker voor kunt kiezen, want iedereen kan er ook voor kiezen om een eigen auto te rijden. Het verschil is dat bij een bank het toch heel duidelijk is dat het een extraatje is waar het in de detachering meer als een verworven recht (en dus onderdeel van de beloning) gezien wordt...
De meeste betrokkenen hebben nog geen uitnodiging ontvangen. Ik zou heel graag willen bestellen maar je moet eerst wachten tot een uitnodiging van wagenparkbeheer. Het gaat nog vele maanden duren voordat iedereen die zit te wachten is uitgenodigd om te bestellen. Daarmee wordt m.i. de beoogde besparing ook uitgesteld! De business case om een paar uitzendkrachten in te huren om alle aanvragen in korte tijd te verwerken ziet men kennelijk niet.Iemand al gereageerd op die termijn van 1 maand om te bestellen? Zo ja, antwoord?
It always seems impossible until it's done.
Om even advocaat van de duivel te spelen (ik begrijp de frusteratie en boosheid namelijk heel goed):Inabubble schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:44:
[...]
Het gewone tarief gaan betalen voor een hypotheek is geen boete. Maar een normalisering. De inleverboete is een bedrag aan geld waar geen enkele tegenprestatie voor staat, want de auto is nu eenmaal weg. Ofwel de korting bij de bank is gedurende je werkzame tijd, de auto wordt alleen maar excessief duurder.
Door zelf weg te gaan blijft CGI met een auto zitten waarvan het leasecontract nog doorloopt. Zonder deze boete zou het bedrijf voor de extra kosten opdraaien, in hoeverre is dat redelijk als jij als medewerker zelf ervoor kiest om weg te gaan?
In de detachering is het zakelijke gedeelte van een lease-auto IMHO helemaal geen "voordeel". Je hebt geen vaste werkplaats, dus vervoer is een IMHO een taak van de werkgever. Je hebt het vervoer dus nodig om je taak goed uit te kunnen voeren. Een eigen auto brengt een hoop kosten en risico met zich mee, die wordt meestal IMHO niet goed afgedekt door de KM vergoeding.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:41:
[...]
In beide gevallen is het een 'voordeel' waar je als medewerker voor kunt kiezen, want iedereen kan er ook voor kiezen om een eigen auto te rijden. Het verschil is dat bij een bank het toch heel duidelijk is dat het een extraatje is waar het in de detachering meer als een verworven recht (en dus onderdeel van de beloning) gezien wordt...
De korting op een hypotheek is puur een privé voordeel, en heeft verder niks met het uitvoeren van je werkzaamheden te maken. Daarom is het ook totaal niet vergelijkbaar wat mij betreft
Heel eerlijk wat mij betreft, dat is toch niet anders met andere bedrijfsmiddelen zoals een laptop? Dat hoort gewoon bij het ondernemersrisico. Kijk als jij voor privé doeleinden perse een duurdere grotere auto wil, dan is dat een keuze waar de werkgever niks aan heeft, en is het logisch dat de werknemer voor de kosten opdraait.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48:
[...]
Om even advocaat van de duivel te spelen (ik begrijp de frusteratie en boosheid namelijk heel goed):
Door zelf weg te gaan blijft CGI met een auto zitten waarvan het leasecontract nog doorloopt. Zonder deze boete zou het bedrijf voor de extra kosten opdraaien, in hoeverre is dat redelijk als jij als medewerker zelf ervoor kiest om weg te gaan?
offtopic:
Ik verbaas me er overigens wel altijd over dat die korting op de hypotheek niet belast wordt, het is immers ook gewoon loon in natura.
Ik verbaas me er overigens wel altijd over dat die korting op de hypotheek niet belast wordt, het is immers ook gewoon loon in natura.
[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 14-03-2014 14:53 ]
Is zo geweest sinds de fusie tussen Logica en CMG. In "oer-Logica" had je twee lijsten. Standard-autos met een afkoopsom indien je 'm weg wilde doen tijdens een periode van twee jaar (of anderhalf). En een lijst met autos (eigenlijk alle andere) waar je de geheele looptijd een "terug koop verplichting" had..Blik1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Woy bewoordt het al, de auto is een stuk gereedschap dat de werkgever verstrekt. Zo een auto kan ook in een pool gezet worden, waar andere werknemers er weer gebruik van kunnen maken. Bied een nieuwe berijder een beetje korting en je probleem is opgelost.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48:
[...]
Om even advocaat van de duivel te spelen (ik begrijp de frusteratie en boosheid namelijk heel goed):
Ik denk dat voor heel weinig mensen in andere branches de reiskostenvergoeding toereikend is om de kosten te dekken van het woon-werkverkeer. Op zich is een lease-auto dan ook wel een 'extraatje' als je het vergelijkt met andere sectoren.Woy schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:50:
[...]
Een eigen auto brengt een hoop kosten en risico met zich mee, die wordt meestal IMHO niet goed afgedekt door de KM vergoeding.
Effect is wel dat door de lease-auto mensen meer flexibel zijn, dus daardoor 'moet' je een klus eerder accepteren dan iemand in een andere sector.
Ik heb het dan ook expliciet over functies waar je niet op vaste locaties werkt. Als jij gewoon vast op kantoor woont kun je er voor kiezen om dichter bij te gaan wonen. Dan is het redelijk om de werknemer ook een deel van die kosten van die keuze te laten dragen.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:55:
[...]
Ik denk dat voor heel weinig mensen in andere branches de reiskostenvergoeding toereikend is om de kosten te dekken van het woon-werkverkeer. Op zich is een lease-auto dan ook wel een 'extraatje' als je het vergelijkt met andere sectoren.
Maar in de detachering is het woon-werk verkeer IMHO gewoon grotendeels zakelijk, er wordt immers gewoon verwacht dat je naar verschillende locaties gaat, waardoor je niet zelf kunt kiezen voor een gunstig woon-werk traject.
In mijn vorige functie werkte ik bijvoorbeeld vast op kantoor, en ook toen moest ik wel eens naar klanten. Dan ging ik gewoon (op de fiets) naar kantoor, en vanaf daar pakte ik een auto mee en reisde ik in werktijd naar die klant toe. Als ik dat met privé vervoer had moeten doen had daar een flinke vergoeding tegenover moeten staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 14-03-2014 15:00 ]
In die andere branches is er over het algemeen ook sprake van een andere primaire (vaak hogere) beloning. In de detachering wordt de lease auto vaak als argument ingezet om je basis salaris aan de karige kant te houden.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:55:
Ik denk dat voor heel weinig mensen in andere branches de reiskostenvergoeding toereikend is om de kosten te dekken van het woon-werkverkeer. Op zich is een lease-auto dan ook wel een 'extraatje' als je het vergelijkt met andere sectoren.
Ik zie het juist zo. CGI kan in veel gevallen die auto zonder al teveel moeite die auto binnen een maand aanbieden bij een andere/nieuwe medewerker. Zo heeft CGI geen extra kosten en de vertrekkende medewerker ook niet. Let wel, ik heb het hier over standaard-auto's die binnen leasebudgetten vallen en die makkelijk door te schuiven zijn naar andere medewerkers.hoevenpe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:48:
[...]
[management mode]
Ik zie het juist zo. CGI kan in veel gevallen die auto zonder al teveel moeite die auto binnen een maand aanbieden bij een andere/nieuwe medewerker.
[/management mode]
Het kost CGI niks, en de medewerker denkt nog even na over vertrekken, behalve rond vervanging leaseauto. Ideaal om medewerkers te binden en boeien.
Ik zie het juist zo. CGI kan in veel gevallen die auto zonder al teveel moeite die auto binnen een maand aanbieden bij een andere/nieuwe medewerker.
[/management mode]
Het kost CGI niks, en de medewerker denkt nog even na over vertrekken, behalve rond vervanging leaseauto. Ideaal om medewerkers te binden en boeien.
Verwijderd
Niet bij de eerder gemelde uitstroomorm, dan groeit release plaza per maand met 30 autos.CGI kan in veel gevallen die auto zonder al teveel moeite die auto binnen een maand aanbieden bij een andere/nieuwe medewerker.
Hallo,
Ik heb vanmiddag eens even gekeken op de leasesite. Voor mijn gevoel belachelijke bedragen! De goedkoopste begint bij 34.000 euro. Citroen. Nou maakt mij het merk op zich niet zoveel uit want ik lever hem gewoon over 4 jaar weer in. Ik ben niet zo gehecht aan een auto als hij maar goed rijd en ik wil vooral zorgeloos rijden omdat het reizen een onderdeel van ons werk is. Maar blijkbaar wordt dit nu anders beleefd.
Ik moet van het weekend er maar eens over nadenken maar heeft iemand uitgerekend (met of zonder tool) wanneer het uit kan om privé te gaan rijden? Dat is waarschijnlijk wat ze graag willen, maar schept ook weer meer vrijheid om weg te gaan. Of met openbaar vervoer. Ja als je met openbaar vervoer zou gaan dan kom je denk ik nooit meer op de 'zaak'. Ik bedoel ben je drie uur onderweg om nog een teammeeting te bezoeken. Dat gaan we maar niet doen
Volgens mij als je privé gaat rijden moet je niet een klus hebben die niet meer als 180km zakelijk kilometers heeft want dan ga je volgens mij bijleggen als kms x19 cent > is dan meer als 700,- euro. Wil je je leaseauto behouden dan moet je rond de 40km zitten.
Ok, als ik de klussen in mijn eigen plaats krijg (fiets afstand), dan wil ik er wel over nadenken om afstand te doen van de leaseauto.
Weet ook iemand hoe het nou gaat wanneer je je leaseauto hebt moeten inleveren en vervolgens krijg je half jaar later een klus op 60km afstand, wat er dan gebeurd? Dan kun je weer een leaseauto krijgen maar dan heb je misschien een eigen bakkie gekocht en heb je opeens twee auto's + hoop admin om de bijtelling te voorkomen of...? Daar zit je op te wachten! (ja, of je mag je privé auto afrijden die helemaal niet op deze afstanden berekend is omdat je hem aangeschaft had voor familie bezoekjes)
Wat een idioterie, ik ben er helemaal klaar mee. Een hoop energie in zaken gestoken waar ik in principe helemaal geen energie in wil steken.
Ik heb vanmiddag eens even gekeken op de leasesite. Voor mijn gevoel belachelijke bedragen! De goedkoopste begint bij 34.000 euro. Citroen. Nou maakt mij het merk op zich niet zoveel uit want ik lever hem gewoon over 4 jaar weer in. Ik ben niet zo gehecht aan een auto als hij maar goed rijd en ik wil vooral zorgeloos rijden omdat het reizen een onderdeel van ons werk is. Maar blijkbaar wordt dit nu anders beleefd.
Ik moet van het weekend er maar eens over nadenken maar heeft iemand uitgerekend (met of zonder tool) wanneer het uit kan om privé te gaan rijden? Dat is waarschijnlijk wat ze graag willen, maar schept ook weer meer vrijheid om weg te gaan. Of met openbaar vervoer. Ja als je met openbaar vervoer zou gaan dan kom je denk ik nooit meer op de 'zaak'. Ik bedoel ben je drie uur onderweg om nog een teammeeting te bezoeken. Dat gaan we maar niet doen
Volgens mij als je privé gaat rijden moet je niet een klus hebben die niet meer als 180km zakelijk kilometers heeft want dan ga je volgens mij bijleggen als kms x19 cent > is dan meer als 700,- euro. Wil je je leaseauto behouden dan moet je rond de 40km zitten.
Ok, als ik de klussen in mijn eigen plaats krijg (fiets afstand), dan wil ik er wel over nadenken om afstand te doen van de leaseauto.
Weet ook iemand hoe het nou gaat wanneer je je leaseauto hebt moeten inleveren en vervolgens krijg je half jaar later een klus op 60km afstand, wat er dan gebeurd? Dan kun je weer een leaseauto krijgen maar dan heb je misschien een eigen bakkie gekocht en heb je opeens twee auto's + hoop admin om de bijtelling te voorkomen of...? Daar zit je op te wachten! (ja, of je mag je privé auto afrijden die helemaal niet op deze afstanden berekend is omdat je hem aangeschaft had voor familie bezoekjes)
Wat een idioterie, ik ben er helemaal klaar mee. Een hoop energie in zaken gestoken waar ik in principe helemaal geen energie in wil steken.
Verwijderd
Met mooie praatjes naar binnen gesluisd een jaartje terug. Vervolgens is de AV verslechterd, de leaseregeling verminderd en is er geen budget voor salarisverhoging terwijl ik voor een mooi tarief al een jaar ben weggezet.
Wel ruimte voor management om 3x meer PPP te vangen en hun leasebedrag te verhogen. Als 1 zo'n manager 250.000 kost en dat moet van 15 euri's van mijn tarief worden betaald, dan zijn er dus 10 Sylvia's nodig om dat quit te spelen.
En dan hebben we tientallen van die dure mevrouwen en meneren waarvan sommigen nog veel meer kosten dan 250.000 (pensioen, werkgeverslasten, lease, enz enz).
Goh, wat raar dat we niet genoeg winst maken.
/management mode on
Ja, maar we werken wel 60 uur heel hard
/management mode off
Surprise, Sylvia werkt met al die reisuren en meetings nog veel meer uren en programmeert zich het lazarus (ietsje ingewikkelder dan spreadsheetjes maken, mailtjes sturen en op vakantie gaan).
Sylvia's dream: nog even wat extra ervaring opdoen en dan als zp-er aan de bak. Dat is net zoveel risico onderhand als werken bij deze ballentent en dan is dat tarief mine.
En nu is het weekend en zou Sylvia maandag wel eens een paar daagjes ziek kunnen zijn van alle frustraties.
Wel ruimte voor management om 3x meer PPP te vangen en hun leasebedrag te verhogen. Als 1 zo'n manager 250.000 kost en dat moet van 15 euri's van mijn tarief worden betaald, dan zijn er dus 10 Sylvia's nodig om dat quit te spelen.
En dan hebben we tientallen van die dure mevrouwen en meneren waarvan sommigen nog veel meer kosten dan 250.000 (pensioen, werkgeverslasten, lease, enz enz).
/management mode on
/management mode off
Surprise, Sylvia werkt met al die reisuren en meetings nog veel meer uren en programmeert zich het lazarus (ietsje ingewikkelder dan spreadsheetjes maken, mailtjes sturen en op vakantie gaan).
Sylvia's dream: nog even wat extra ervaring opdoen en dan als zp-er aan de bak. Dat is net zoveel risico onderhand als werken bij deze ballentent en dan is dat tarief mine.
En nu is het weekend en zou Sylvia maandag wel eens een paar daagjes ziek kunnen zijn van alle frustraties.
Hear hear....zou staken een idee zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:32:
Met mooie praatjes naar binnen gesluisd een jaartje terug. Vervolgens is de AV verslechterd, de leaseregeling verminderd en is er geen budget voor salarisverhoging terwijl ik voor een mooi tarief al een jaar ben weggezet.
/management mode on
/management mode off
Dit topic is gesloten.