Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit niet iets voor avotar? ze komt een beetje overspannen over van al dat gereis :+ fietsen is heel ontspannend.
1.6 PLAATS VAN ARBEID

De werkzaamheden worden in beginsel verricht ten kantore van CGI of ten kantore van de cliënten van CGI in Nederland.

In het kader van een goede bedrijfsuitoefening kan CGI de Member overplaatsen naar een andere plaats van arbeid of andere CGI vennootschap dan waar deze Member is aangesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
avotar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:15:
[...]

Dan heb je reden tot klagen. Je bent blijkbaar rond het tekenen van je contract niet voldoende geïnformeerd en was niet van alle regels op de hoogte. Daar moet je werk van maken.
Het was jarenlang common practice om leaseauto's als AV aan te bieden. Op dezelfde manier als het toekennen gebeurde zonder omzien naar de kilometeronderbouwing (daarnaar werd alleen voor benzine/diesel gekeken). De auto was de facto onderdeel van het arbeidsvoorwaardelijke aanbod en helaas was het brutoloon daarop aangepast.

De loonwaarde van zo'n auto is ook onmiskenbaar. In de oude leaseregeling kon je binnen budget modellen leasen tot ongeveer 22k a 24k cataloguswaarde en typisch met 20% bijtelling. Dat levert een fiscale waarde op van een kleine 400 euro per maand.
De nieuwe regeling voor "weinigrijders" levert een fiscale loonwaarde op van 40 - 19 = 21 cent per zakelijke kilometer. Bij 10.000 km/jaar bereik je het maximum van 175 euro per maand.

Mijn observatie is dat CGI bij flink aantal werknemers een gewoonterecht afneemt en niet datgene nakomt wat je de werknemer naar redelijkheid van de werkgever had kunnen verwachten (namelijk het voortzetten van de leaseregeling of compenseren met iets gelijkwaardigs).
Maar niet alleen deze groep wordt iets ontnomen. Ook de leaserijders worden uitgekleed (in veruit de meeste gevallen zal de EB op een vergelijkbare auto toenemen).

Ik vrees dat het allemaal opzet is. De huidige populatie schijnt een redelijke senioriteit te hebben, met een zwaartepunt in de bovenste helft van L2 en L3 (wat ook wel logisch is als je de afgelopen 5 jaar veel minder mensen hebt aangenomen dan daarvoor). Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men deze groep graag wat wil uitdunnen om ze te vervangen met jongere en goedkopere werknemers. De T&M markt lijkt een sweet spot te hebben rond de 5 jaar ervaring: niet duur qua loonkosten maar wel tegen hele redelijke tarieven weg te zetten.

Er lijkt maar 1 misrekening in het plan te zitten: het huidige aanbod is te mager om de juiste mensen aan te trekken en te behouden. Arbeidsvoorwaardelijk, maar ook qua reputatie van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn standpunt betreffende de mobiliteit:
Ik begrijp dat CGI de europapas wilt inruilen voor een tankpas die alleen in Nderland gebruikt mag worden. Het lijkt me namelijk dat het nooit
de bedoeling is geweest om mensen te sponsoren als ze op vakantie gaan. Ik mag hopen dat wanneer ze deze passen gaan omruilen dat ze wel rekening houden
met het feit dat sommigen van de werknemers al vakanties hebben geboekt en zij misschien niet een extra potje hebben om de brandstof te betalen.
Ik denk dat als ik niet meer mag tanken in het buitenland mij dit op jaarbasis €300,- extra gaat kosten.

Op dit moment ben ik nog level 1 en rij ik een renault clio en mag deze nog wel een tijdje rijden.
Mocht ik onverhoopt mijn auto total loss rijden zal ik een standaard auto krijgen. Op dit moment krijg ik ruim €90,- euro terug.
Beetje belasting er af en dan houd ik €52,- per maand over. van mijn lease budget.
Als ik een standaard auto krijg dan houd dit in dat ik op jaarbasis 12* €52,- = €624,- er netto op achteruit ga.
Voor mij is dit een behoorlijk bedrag.

Voor mij komt deze nieuwe regeling dus neer op een totale loonsverlaging van €924,- netto uit.
Om dat te kunnen compenseren zou ik dus een loonsverhoging moeten krijgen van 133 euro bruto per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 11:59

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:43:
is dit niet iets voor avotar? ze komt een beetje overspannen over van al dat gereis :+ fietsen is heel ontspannend.

[...]
Kan ik gezellig met mijn collega's op de fiets.... 8)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:25:
[...]

Kan geen verrassing zijn, stond ook in de update mobiliteit mail van vorige week / twee weken geleden.
De vraag is nu: is de bestaande pas nog geldig NA 1 mei?

Verder ga ik een paar jerrycans aanschaffen voor de meivakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik ga (gepland) nog ff 4000km door europa rijden in April. Maar inderdaad: jerrycans is een goed idee.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
peter00 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:04:
ik ga (gepland) nog ff 4000km door europa rijden in April. Maar inderdaad: jerrycans is een goed idee.
Idd, ik kan gratis heen, maar terug niet, tenzij die pas dan nog geldig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wordt er per 1 mei dan ook een korting gegeven op het leasebedrag, waarin nu voor de privekilometers al een voorschot genomen is? Dat zou naar alle redelijkheid wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Inabubble schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:11:
Wordt er per 1 mei dan ook een korting gegeven op het leasebedrag, waarin nu voor de privekilometers al een voorschot genomen is? Dat zou naar alle redelijkheid wel moeten.
wat denk je zelf? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Dat buitenland rijden had een goed onderhandelingspunt voor de OR geweest... Best we leveren iets op op leasevergoeding, maar dan moet het buitenland tanken wel weer terug komen... Nu hebben we alleen maar ingeleverd... Want die extra vergoeding voor de <10K rijders is ook een sigaar uit eigen doos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Verder ga ik een paar jerrycans aanschaffen voor de meivakantie 8)
Vervoer van gevaarlijke stoffen is geregeld in de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (Wvgs), en is onder meer uitgewerkt in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen (Rvgs), waarin het ADR als bijlage is opgenomen. Als wordt voldaan aan de voorwaarden van het ADR, is het vervoer over land van gevaarlijke stoffen toegelaten, 3
Rvgs. Deze voorwaarden zijn, voor wat betreft het vervoer van brandbare vloeistoffen in hervulbare houders, geregeld in 1.1.3.1 onder a ADR:
- het wordt verricht door particulieren;
- de goederen zijn bestemd voor hun persoonlijk of huishoudelijk gebruik, dan wel voor recreatie of sportactiviteiten; - zij zijn verpakt voor de verkoop in de detailhandel; - er zijn maatregelen genomen om elke lekkage onder normale vervoersomstandigheden te verhinderen;
- de hervulbare houders worden door of voor particulieren gevuld, hebben een maximale hoeveelheid van 60 liter per houder en max 240 liter per transporteenheid.
Als het vervoer voldoet aan deze bepalingen, mag de bestuurder op grond van het vertrouwensbeginsel ervan uitgaan dat zijn handelen geen overtreding van de Wvgs noch van 5 WVW oplevert.

Houdt er rekening mee dat in diverse andere landen andere regels geldig zijn w.o. het verplicht voeren van de internationale aanduiding vervoer gevaarlijk stoffen extra blusmiddelen etc.

O ja en houd je je niet aan de wet ben je niet verzekerd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

duuuus...Bleutooth, Winterbanden, Brandblusser EN Jerrycans als standaarduitrusting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:48:
Mijn standpunt betreffende de mobiliteit:
Ik begrijp dat CGI de europapas wilt inruilen voor een tankpas die alleen in Nderland gebruikt mag worden. Het lijkt me namelijk dat het nooit
de bedoeling is geweest om mensen te sponsoren als ze op vakantie gaan...
Je werd de mogelijkheid geboden om 13.500 km privé te rijden, ongeacht waar. Binnen- of buitenland maakte daarbij niet uit. In een ver verleden, toen we nog geen merk pas hadden maar een pas waarbij je bij elk merk in Nederland kon tanken, kon je de buitenland bonnetjes gewoon declareren.

De privé kilometer limiet lijkt me nog steeds een prima regeling om excessen te voorkomen. Dat hele gedoe met tanken in het buitenland zou geheel niet terzake moeten doen. Je betaalt belasting over privé gebruik (en die mogelijkheid wordt je ook geboden). Waar je die kilometers maakt is ook privé en daar zou de werkgever geheel niets mee te maken moeten hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Niet natuurlijk, een beetje teasen mag. Blijft het feit, dat we op individuele basis een nieuwe pas zouden moeten weigeren. In de regelingen staat namelijk ook dat er bij een lease auto een brandstof pas voor de duur van de overeenkomst wordt afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien een auto leasen met een wat grotere tank. Een DAF XF neemt volgens mij zo'n 750 liter diesel mee (wat genoeg moet zijn voor 2500 km actieradius). Vroeger kon je ook altijd een grotere tank krijgen in een E-klasse. Een 220CDi met 90 liter diesel zou ook vrij ver moeten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Er zijn diesels die redelijk rijden op slaolie. Dus ff wat xxl bij de lidl/aldi scoren.

Nee, agent dat is geen brandstof! Ik hou gewoon van de smaak van olie op de sla. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Surpherman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:27:
Er zijn diesels die redelijk rijden op slaolie. Dus ff wat xxl bij de lidl/aldi scoren.

Nee, agent dat is geen brandstof! Ik hou gewoon van de smaak van olie op de sla. ;-)
"pappa, ik ruik de hele weg al patat. ik heb honger"
t_captain schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:26:
Misschien een auto leasen met een wat grotere tank. Een DAF XF neemt volgens mij zo'n 750 liter diesel mee (wat genoeg moet zijn voor 2500 km actieradius). Vroeger kon je ook altijd een grotere tank krijgen in een E-klasse. Een 220CDi met 90 liter diesel zou ook vrij ver moeten komen ;)
en dan tanken over de grens voor iedereen verplichten. Las laatst hoeveel dat uitmaakt bij een grote (vrachtwagen) tank. Dat gaat niet meer over tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Vandaahl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:16:
[...]

Je werd de mogelijkheid geboden om 13.500 km privé te rijden, ongeacht waar. Binnen- of buitenland maakte daarbij niet uit. In een ver verleden, toen we nog geen merk pas hadden maar een pas waarbij je bij elk merk in Nederland kon tanken, kon je de buitenland bonnetjes gewoon declareren.

De privé kilometer limiet lijkt me nog steeds een prima regeling om excessen te voorkomen. Dat hele gedoe met tanken in het buitenland zou geheel niet terzake moeten doen. Je betaalt belasting over privé gebruik (en die mogelijkheid wordt je ook geboden). Waar je die kilometers maakt is ook privé en daar zou de werkgever geheel niets mee te maken moeten hebben!
Probleem wat CGI heeft met het hele maximum aantal privé kilometers, is dat als ze dit invoeren ze hier ook weer een systeem voor moeten maken. Vorig jaar zijn de privé kilometers vrij gegeven omdat we onze kilometerregistratie zoals we die vanuit Timenet kenden, niet in PSA kwijt konden. Als ze de privé kilometers weer gaan maximeren dan moeten we dat op 1 of andere manier weer gaan registreren (in WEER een apart systeem). En dat bespaart ze nu juist weer.

Dus denk niet dat die vrije privé kilometers een weggevertje van de bestuurder is. Dit is puur uit eigenbelang. Zoals met alles wat ze heden ten dage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
CGI special: Kofferbak wordt reservetank. Een Clio heeft dan opeens een tank van 280l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

DirectZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:56:
[...]

Probleem wat CGI heeft met het hele maximum aantal privé kilometers, is dat als ze dit invoeren ze hier ook weer een systeem voor moeten maken. Vorig jaar zijn de privé kilometers vrij gegeven omdat we onze kilometerregistratie zoals we die vanuit Timenet kenden, niet in PSA kwijt konden. Als ze de privé kilometers weer gaan maximeren dan moeten we dat op 1 of andere manier weer gaan registreren (in WEER een apart systeem). En dat bespaart ze nu juist weer.

Dus denk niet dat die vrije privé kilometers een weggevertje van de bestuurder is. Dit is puur uit eigenbelang. Zoals met alles wat ze heden ten dage doen.
Waar gaan ze al die zakelijke kilometers dan registreren die de consultants onder de 10k gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Vandaahl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:09:
[...]

Waar gaan ze al die zakelijke kilometers dan registreren die de consultants onder de 10k gaan rijden?
Dacht je dat ze dat al uitgewerkt hadden..??

Weet jij waar je je actuele stand qua vrije dagen kunt achterhalen..?? Heb jij al een arbeidsvoorwaarden mandje gezien..?? Hoor jij iemand nog over de app die in de pilot getest is..??

Wanbeleid anyone..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 23:20
DirectZ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Dacht je dat ze dat al uitgewerkt hadden..??
Eigenrijders kunnen nu toch ook al ergens kms declareren

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaahl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:09:
[...]

Ze kijken obv de kortste route volgens de ANWB tussen de postcode van je thuisadres en dat van je klus.
En dat *222 ... of anders bij verschillende opdrachten.

En is er twijfel over de 10k grens... krijg je een app en gaan ze het meten.

En aangezien men qua beleid het laatste anderhalf jaar eigenlijk alleen het PSA systeem daadwerkelijk op de deadline hebben kunnen leveren.... zal het ongetwijfeld allemaal nog zo'n vaart niet lopen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
avotar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27:
[...]

Ze kijken obv de kortste route volgens de ANWB tussen de postcode van je thuisadres en dat van je klus.
En dat *222 ... of anders bij verschillende opdrachten.

En is er twijfel over de 10k grens... krijg je een app en gaan ze het meten.

En aangezien men qua beleid het laatste anderhalf jaar eigenlijk alleen het PSA systeem daadwerkelijk op de deadline hebben kunnen leveren.... zal het ongetwijfeld allemaal nog zo'n vaart niet lopen.
Kijk en daar voel ik me dan niet lekker bij want ik rij dagelijks 10km bewust om omdat dit ongeveer 15 minuten per rit scheelt. Anders moet ik over een boerenweg en nu via de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:41
rikoos schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:30:
[...]

Kijk en daar voel ik me dan niet lekker bij want ik rij dagelijks 10km bewust om omdat dit ongeveer 15 minuten per rit scheelt. Anders moet ik over een boerenweg en nu via de snelweg.
Uit het beleid: In het geval dat de snelste route meer voor de hand liggend is voor de member, zal hier rekening mee houden worden. Zo staat het er, inclusief taalfout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zal er dan iedere keer dat je een nieuwe klus krijgt gekeken worden of je je leaseauto moet inleveren of recht krijgt op een leaseauto.

En krijg je dan een leaseauto als je idle bent en je vestiging is verder weg dan je vorige klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Vraag:

ik heb een leasecontract bij jullie met een Shell pas voor het buitenland. Mijn werkgever wil de tankpas omzetten naar alleen Nederland.
Kan dat zo maar? Ik heb toch een contract met jullie getekend hierover?

Antwoord:

Uw werkgever kan dit inderdaad eenzijdig aanpassen. Wij hebben een overeenkomst met CGI Nederland B.V. (CGI) afgesloten en niet met specifiek de berijder(s) van CGI. Ik begrijp dat het voor berijders van CGI vervelend is, maar helaas kan <naam leasemij> daar niets aan veranderen.

Als u hierover nog vragen hebt dan adviseer ik u deze te stellen bij afdeling Wagenparkbeheer.

Ik maak in ieder geval een hoop minder kilometers binnenland, aangezien ik naar geen enkele meeting meer ga. Ik heb al genoeg ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10-2021
[b][message=41913911,noline]
Ik maak in ieder geval een hoop minder kilometers binnenland, aangezien ik naar geen enkele meeting meer ga. Ik heb al genoeg ingeleverd.
Ik 'spaar' de kilometers van mijn lopende contract voor privé gebruik door zo weinig mogelijk meer zakelijk te rijden momenteel (dus niet meer naar meetings ed te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Je moet eens weten hoe mooi ons eigen landje is. Er is een hoop te zien hoor! Weekendje Groningen, weekendje Maastricht, weekendje Texel, weekendje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20
Metaalhoofd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:55:
Je moet eens weten hoe mooi ons eigen landje is. Er is een hoop te zien hoor! Weekendje Groningen, weekendje Maastricht, weekendje Texel, weekendje..
Gewoon volgooien bij Bocholz, Elten, Hazeldonk of Nieuweschans en je kunt makkelijk gaan skieen in het sauerland, een wijntje halen in Parijs of diep de ardennen in...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Lekker met zijn allen in de rij voor de laatste pomp bij de grens 8)7

Spreek je nog eens een collega die je vroeger op de meetings tegenkwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Vandaahl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:19:
Lekker met zijn allen in de rij voor de laatste pomp bij de grens
Wel lekker rustig!
De rest van Nederland tankt namelijk aan de andere kant van de grens... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
cftbl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:55:
[...]

Ik 'spaar' de kilometers van mijn lopende contract voor privé gebruik door zo weinig mogelijk meer zakelijk te rijden momenteel (dus niet meer naar meetings ed te gaan).
Je kunt de auto ook met allemaal vage storingen bij de dealer brengen. Voor elke week dat íe daar of bij de importeur staat rijd je in een vervangende auto en tellen de kilometers niet aan. Schadeherstel, idem. Verlies, diefstal...wel mee uitkijken want als de auto niet snel genoeg boven water komt wordt je leasecontract misschien ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Laatst online: 12-01 16:42
Ik werk niet voor CGI, nog nooit gedaan ook maar elke dag weer check ik even deze topic en krijg spontaan een smile op mijn gezicht als ik sommige reacties lees. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

@knoworr : Kan ik me voorstellen, als buitenstaander moet dit een lachwekkend sneu topic zijn :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
t_captain schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:32:
[...]
Je kunt de auto ook met allemaal vage storingen bij de dealer brengen. Voor elke week dat íe daar of bij de importeur staat rijd je in een vervangende auto en tellen de kilometers niet aan. Schadeherstel, idem. Verlies, diefstal...wel mee uitkijken want als de auto niet snel genoeg boven water komt wordt je leasecontract misschien ontbonden.
Tijdje geleden auto voor een reguliere onderhoudsbeurt een weekend in de garage moeten achterlaten. 'Toevallig' dat weekend met de vervangende auto (op benzine) een ritje naar Moviepark met de kinderen en ritje naar Midden-Duitsland gehad. Tja, je wordt inderdaad heel berekenend op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
cftbl schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:48:
[...]

Tijdje geleden auto voor een reguliere onderhoudsbeurt een weekend in de garage moeten achterlaten. 'Toevallig' dat weekend met de vervangende auto (op benzine) een ritje naar Moviepark met de kinderen en ritje naar Midden-Duitsland gehad. Tja, je wordt inderdaad heel berekenend op den duur.
Jammer dat het leasecontrcat echt eindig is...
Anders kan je het zo nog wel even volhouden. ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Iemand al eens geprobeerd om zijn SPP tegoed uitbetaald te krijgen..?? En zo ja hoe..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
NIMIC schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:44:
Zal er dan iedere keer dat je een nieuwe klus krijgt gekeken worden of je je leaseauto moet inleveren of recht krijgt op een leaseauto.

En krijg je dan een leaseauto als je idle bent en je vestiging is verder weg dan je vorige klus?
Dit is wel een essentiële vraag. Heb je deze al aan de HR helpdesk gesteld? Als je gedurende de looptijd van het leasecontract je auto zou moeten afstaan aan een collega omdat je ineens een klus dichtbij hebt dan ben je snel uitgepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
K.123 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:02:
[...]

Dit is wel een essentiële vraag. Heb je deze al aan de HR helpdesk gesteld? Als je gedurende de looptijd van het leasecontract je auto zou moeten afstaan aan een collega omdat je ineens een klus dichtbij hebt dan ben je snel uitgepraat.
Dat wordt een fijne zaak voor de belastingdienst en loonstrook: periode A bijtelling X; periode B geen bijtelling; periode C bijtelling Y; enzovoorts. Waarbij de periodes waarschijnlijk geen kalender maanden zijn.
In ieder geval een complexe boekhouding, waarbij de berijder info ook nog eens belangrijk is met betrekking tot bekeuringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
knoxorr schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:43:
Ik werk niet voor CGI, nog nooit gedaan ook
Houden zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
K.123 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:02:
[...]

Dan lever ik direct m'n contract in bij de overhandiging van de sleutels aan m'n manager.

Maar goed, het zal niet met zo'n vaart lopen, verwacht ik. Een consultant met een tarief van 80-100+ Euro pesten ze echt niet de heilige koe uit als hij/zij opeens dicht bij huis een klus heeft. Denk zelfs dat er nog genoeg consultants zullen zijn die minder dan 10k zakelijk rijden een leaseauto krijgen. Het wordt gewoon een middel om onrendabele consultants te kunnen 'pesten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27:
mmm...de Anwb en Tomtom kennen mijn klantlokatie niet.... :)F

[ Voor 14% gewijzigd door peter00 op 12-03-2014 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang ome ron lekker een bmw met chauffeur heeft, zal het hem een rotzorg zijn hoeveel extra jullie allemaal wel of niet rijden en sake zwaait wel vanuit z'n A7 naar de mensen die niet meer op meetings komen.
dit bedrijf wordt op een Amerikaanse manier geleid: one size fits all. Alleen werkt de Amerikaanse aanpak in Europa meestal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
one size fits all, maar dus niet one car fits all ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeZaag schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:22:
[...]

Dan lever ik direct m'n contract in bij de overhandiging van de sleutels aan m'n manager.

Maar goed, het zal niet met zo'n vaart lopen, verwacht ik. Een consultant met een tarief van 80-100+ Euro pesten ze echt niet de heilige koe uit als hij/zij opeens dicht bij huis een klus heeft. Denk zelfs dat er nog genoeg consultants zullen zijn die minder dan 10k zakelijk rijden een leaseauto krijgen. Het wordt gewoon een middel om onrendabele consultants te kunnen 'pesten'.
Ik vrees dat je gelijk hebt en het inderdaad een persoonlijke inschatting wordt: wat levert de consultant aan marge op, en hoe groot is de kans dat hij wegloopt als je de leaseauto afneemt?

Dat individuele karakter is sowieso al de grootste "winst" van de AV-transformatie. Vorig jaar heeft men immers een aantal collectieve voorwaarden omgezet in een individuele loonsverhoging. Ook die wijziging had als doel om individueel onderscheid te maken qua beloning (in beide richtingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 08:48

elsinga

=8-)

Metaalhoofd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:54:
one size fits all, maar dus niet one car fits all ;)
Zeker niet in het geval van Wijnands. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 21:54
Ik werk niet voor CGI, nog nooit gedaan ook maar elke dag weer check ik even deze topic en krijg spontaan een smile op mijn gezicht als ik sommige reacties lees. _/-\o_
same same

ben blij dat ik uit de consultancy/detachering ben, eindelijk eens werken voor een werkgever die je wel waardeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde. Wat een bedrijf zeg, hier zou ik nooit solliciteren of zaken mee doen.

Toch vraag ik me af of het wel alleen bij CGI zo gaat, ik heb de afgelopen jaren ook andere detacheerders gezien waar het gebouw inmiddels voor 75% leeg stond en waar hr en managers blij waren als er weer eens een sollicitant langs kwam zodat het tenminste leek alsof ze wat te doen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:11:
Toch vraag ik me af of het wel alleen bij CGI zo gaat, ik heb de afgelopen jaren ook andere detacheerders gezien waar het gebouw inmiddels voor 75% leeg stond en waar hr en managers blij waren als er weer eens een sollicitant langs kwam zodat het tenminste leek alsof ze wat te doen hadden.
Dat laatste schijnt bij CGI niet zo te zijn: HR en managers draaien al maanden overuren. Volgens de officiële berichtgeving verdringen de sollicitanten zich om zo'n felbegeerde baan met marktconforme arbeidsvoorwaarden te bemachtigen. Alleen jammer dat via de achterdeur minstens evenveel mensen het bedrijf gillend verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Lurker1 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:09:
[...]
Dat laatste schijnt bij CGI niet zo te zijn: HR en managers draaien al maanden overuren. Volgens de officiële berichtgeving verdringen de sollicitanten zich om zo'n felbegeerde baan met marktconforme arbeidsvoorwaarden te bemachtigen. Alleen jammer dat via de achterdeur minstens evenveel mensen het bedrijf gillend verlaten.
Nou, ik hoor toch ook signalen dat met name de ervaren mensen afhaken bij het vernemen van ons arbeidsvoorwaardenpakket. Waarbij nu met de nieuwe leaseregeling nog steeds de onzekerheid tot het verkrijgen van een leaseauto ons parten zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

[...]
Volgens de officiële berichtgeving...
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Hier hetzelfde. Wat een bedrijf zeg, hier zou ik nooit solliciteren of zaken mee doen.
[...]

Volgens de officiële berichtgeving verdringen de sollicitanten zich om zo'n felbegeerde baan met marktconforme arbeidsvoorwaarden te bemachtigen.
Tja...er zijn ongetwijfeld veel slechtere plekken om te werken. Je zou bijvoorbeeld de enige software engineer kunnen zijn bij een kleine lokale machinefabriek, waar je al jaren bezig bent met incrementele wijzigingen op aan een hopeloos verouderde microcontroller, waar de baas eigenlijk geen budget heeft om meer dan 3k bruto te betalen en waar de perspectieven qua werk, loopbaan en salaris pas echt 0 zijn, en waar je eigenlijk elk jaar wel wat onzekerheid hebt of het bedrijf het zal redden. Laat dat fictieve bedrijf het onderste uiteinde van het spectrum zijn.

Aan het andere uiteinde staat een bedrijf waarin voortdurend tal van leuke nieuwe projecten worden opgestart, van kortlopende applicaties om bestaande technologie op een nieuw marktsegment te mappen tot langlopende projecten t.b.v. basisinnovaties, waar de technologie modern is, geld als water binnenkomt en de grootste zorg hoe je voldoende slimme mensen kunt aannemen en de bestaande slimmerikken zodanig kunt vertroetelen dat ze nooit meer weggaan. Dat zou het bovenste eind van het spectrum zijn.

Het probeem wat veel van de bestaande werknemers bij CGI zullen ervaren is dat het bedrijf vroeger nadrukkelijk in de bovenste helft van dit "leuk om te werken" spectrum zat, terwijl het grote grijze midden nu het hoogst haalbare lijkt.

Als ik vanuit mijn persoonlijke perspectief kijk naar onder welke voorwaarden ik eventueel weer bij CGI zou willen werken, dan komen de volgende gedachten naar boven:

1. de zorgvuldig gedirigeerde communicatie, het presenteren van onvolledige en soms misleidende informatie, de "het management heeft besloten" instelling, dat zou echt compleet op de helling moeten. Ik zou verlangen dat ik het volledige, ongecensureerde verhaal achter een besluit zou horen en er ook met oprechte interesse naar mijn feedback zou worden geluisterd.

2. men zou tenminste netto moeten betalen wat men me voorheen bruto betaalde (wat overigens net zo goed een probleem is van de belastingdruk als van de salarissen).

Ik denk dat men op dit moment vooral bezig is om wat jongere werknemers aan te nemen. Die nieuwe werknemers hebben geen verleden met het bedrijf en zullen misschien wat meer onbevangen zijn in hun houding. Dan ziet de "felbegeerde marktconforme" ( _/-\o_ ) baan er wat minder slecht uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Eigenlijk valt de eerlijkheid van CGI ook wel weer te prijzen. Men profileert zich in de media nadrukkelijk als een werkgever die marktconform betaalt (lees: "Onze mensen behoren niet tot de top, maar tot de grijze middenmoot.").
Doorgaans proberen bedrijven juist de suggestie te wekken dat ze betere mensen en betere arbeidsvoorwaarden hebben dan de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:16:
Eigenlijk valt de eerlijkheid van CGI ook wel weer te prijzen. Men profileert zich in de media nadrukkelijk als een werkgever die marktconform betaalt (lees: "Onze mensen behoren niet tot de top, maar tot de grijze middenmoot.").
Doorgaans proberen bedrijven juist de suggestie te wekken dat ze betere mensen en betere arbeidsvoorwaarden hebben dan de concurrentie.
Scherp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Alleen is marktconform maar net wat men er van maakt. Het is een nogal vaag begrip, waarbij niet duidelijk is welke 'markt' bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hier komt het toverwoord weer uit de hoge hoed: "marktconform". Ik moest direct terugdenken aan mijn favoriete CGI-nieuws:
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:07:

CGI-members omarmen nieuwe AV

Rotterdam, 17 december 2013

[...]

Volgens De Mos kan er geen sprake van zijn klanten voor de meerwaarde van CGI-medewerkers te laten opdraaien: “Dat we mensen hebben die bovengemiddeld presteren vind ik prima. Maar we gaan dat niet actief naar de klant uitdragen. Dat past niet bij het marktconforme imago dat we willen uitstralen.”

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Vandaahl schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:22:
Alleen is marktconform maar net wat men er van maakt. Het is een nogal vaag begrip, waarbij niet duidelijk is welke 'markt' bedoeld wordt.
Dat is inderdaad zo... bij het woord "marktconform" denk ik direct aan de grijze middenmoot, maar je kunt het inderdaad ook positiever opvatten:
"De mensen die wij in dienst hebben, zijn het crème de la crème van wat er op IT-gebied rondloopt. We betalen hen exact hetzelfde als onze concurrenten, zodat ze zich niet gedwongen voelen voor ons te blijven werken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Overigens ben ik ook van mening dat je hiermee indirekt de tarieven omlaag haalt. Als het bedrijf zich qua beloning wil meten met een bepaalde 'markt', zal ook het bijbehorende tarief door klanten betaald worden.

Belangrijker zou zijn de 'toegevoegde waarde' te kunnen aantonen voor een bepaald tarief en daar de bijbehorende beloning voor te kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
[quote]Wijnands schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Moet je er wel inpassen

--
Ik vond een site met bij het testen van auto's aandacht voor lange mensen.
http://www.autokiosk.nl/a...ge-brede-mensen-en-autos/

Soms zijn kleinere auto's best ruim...
Bij toyota yaris staat bijvoorbeeld:
Bruikbaarheid voor niet-gemiddelde bestuurders

XT (tot 200 cm) +

XXT (tot 220 cm) +/±

XXL (zwaarlijvig) ++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P E R S B E R I C H T

Rotterdam, 19 december 2015
OPNIEUW OVERNAME DOOR CANADEZE DIENSTVERLENER

CGI kondigt aan dat de 100% aandelen overname van uitzendbureau Randdorp afgerond is. Randdorp, dat voortaan deel uitmaakt van CGI, is in haar sector één van de grotere uitzendbureaus in Nederland. De overname van Randdorp is de tweede uitbreiding in korte tijd van CGI en een volgende stap in de expansie van de groep naar wereldwijde dekking in de uitzendbranche voor diverse disciplines.

In 2012 nam CGI al Logica over. Nu, slechts enkele jaren later, wordt de overname van uitzendbureau Randdorp bekend gemaakt. Randdorp is gespecialiseerd in het uitzenden van laag opgeleid personeel in de techniek, een branche die perfect aansluit bij de dienstverlening van CGI.

CGI
CGI Group Inc, opgericht in 1976, is de op vijftien na grootste afhankelijke zakelijke dienstverlener ter wereld. Met ongeveer 26.000 professionals in vijf kantoren en wereldwijde service centra in India biedt CGI een beperkte dienstenportfolio waaronder low-end bedrijfs- en IT-ondersteuning, systeemdesintegratie, evenals een smal scala van eigen in de markt onbekende oplossingen. De op jaarbasis berekende omzet van CGI is ongeveer $ 0,6 miljard. CGI was beursgenoteerd op de TSX (GIB.A) en de NYSE (GIB) en is niet meer opgenomen in de FTSE4Good Index.

Randdorp
Van de website van Randdorp:
Randdorp is gespesjaliseerdt in de detachering op VMBO nivoau. Het is in 2002 opgerigt en befaamd bij mennagers van andere uitzentburoos door de lage salarissen en liesfietsen met eigen bijdrgae waardoor de top verzekert blijft van een riant inkomen. Onze klanten proviteren ten volle van ons enorme verloop waardoor kennisbehoud voorop staat!

Directeur Z.A.K Kenvuller - die zijn aandelen voor een onbekend bedrag heeft verkocht - 'Ik ben ervan overtuigd dat CGI niemand zal ontslaan en onze arbeidsvoorwaarden zal respecteren.'

Dhr R. de Mos -Senior Viece President Europe - 'Met deze overname van Randdorp met 2.600 man vullen wij in 1 klap ons personeelsverloop van de afgelopen jaren aan. We kunnen ons nu nog beter minder onderscheiden van andere uitzendbureaus. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat wij geen bruto salaris gaan afpakken en dat in dat kader alle toelagen vervallen en we gedwongen zijn om medewerkers die minder dan 40 km van hun werk af zijn gedetacheerd te vragen hun leasefiets in te leveren. Tegen een kleine vergoeding kan deze overigens bij onze afdeling HR worden gehuurd. Kijk, daar - en van de bonus die dat oplevert - krijg ik nou positieve energie van.'

Dhr S. Algra - SVP Dokkum e.o. - was vanwege een onderhoudsbeurt aan zijn A9 V12 GTIXCXLS afwezig en kon niet reageren op het gerucht dat CGI het afgelopen jaar haar winst kon stabiliseren door de boete die zij haar medewerkers oplegt indien die vakantiedagen opnemen of zich ziekmelden. Een medewerker kon ons melden dat op dit moment CGI een speciale actie heeft: 4 voor de prijs van 1 + 10.000 extra Landmiles.

Voor informatie of inhuur van een uitzendkracht neemt u contact op met: Dhr Ron de Mos.

(Red. nagekomen bericht : dhr de Mos is tijdelijk onbereikbaar vanwege een vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
@ Sylviahooxs

Ik hoop dat je net zo goed intern verwoordt wat je zorgen zijn, als je extern doet.

Dit begint het niveau van Fok.nl te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Eddo-79 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:53:

Ik hoop dat je net zo goed intern verwoordt wat je zorgen zijn, als je extern doet.
Ja, dat heeft tot nu toe veel nut gehad 8)7

@ Sylviahooxs
Ben blij dat ik af en toe weer eens kan lachen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik heb ook niet het gevoel dat intern kritiek uiten veel zin heeft. Mij persoonlijk heeft het in ieder geval 0,0 opgeleverd. De enige reden dat ik nog bij CGI in dienst ben is dat ik op dit moment op een zeer interessante klus zit. De klant geeft me de kans ervaring op te doen met een aantal voor mij nieuwe technieken, zodat mijn marktwaarde groter zal zijn wanneer ik na afloop van deze klus ga solliciteren.

Ik hoop dat kritiek uiten via Tweakers in ieder geval potentiële nieuwe members voor een misstap kan behoeden (waarmee ik niet bedoel dat ik iedereen afraad bij CGI te solliciteren, maar wel dat men goed moet nadenken of men zich wel thuis zal voelen bij een bedrijf waar intransparantie het codewoord is, en waar elke member slechts een nummer is).

[ Voor 30% gewijzigd door Lurker1 op 12-03-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
izegrin schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:08:
[quote]Wijnands schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Moet je er wel inpassen

--
Ik vond een site met bij het testen van auto's aandacht voor lange mensen.
http://www.autokiosk.nl/a...ge-brede-mensen-en-autos/
Dank. Problemen die ik heb met auto's:

1. Er in passen. Ik wil m'n benen dusdanig kwijt dat een 20km/u botsing niet meteen betekend dat ik afgevoerd moet worden met been letsel omdat ik echt klem zit.
2. Enig comfort. Sommige stoelen hebben een dusdanig kort zitvlak dat ik kramp in m'n benen krijgen. Anderen hebben een rugleuning die maar tot onder m'n schouderbladen loopt. Da's rugklachten naar een uur
3. Zicht! Ik heb even zitten knoeien in Gimp.

Dit is wat je normaal ongeveer ziet vanuit je auto. Bovenin de dakrand, rechts de binnenspiegel.
Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/blikopdeweg1_zps5096423f.png

In veel auto's, zelfs met de stoel helemaal naar beneden wordt mijn zicht belemmerd door de dakrand en/of de binnen spiegel. Bij sommige auto's is dat zelfs zo erg dat als ik in een woonwijk rij ik echt voorover over het stuur gebogen moet zitten om voldoende zicht naar rechts te hebben om verkeer wat uit een zijstraat komt nog te kunnen zien. Beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/blikopdeweg2_zpscc6b5ca6.png

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort een exit gesprek met een manager die ik ook nooit gezien heb :P Heeft iemand nog tips. Ik heb een evaluatieformulier gekregen zoals vragen van wat ik van het bedrijf vind en hoe het beter kan bla bla bla :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:22:
Binnenkort een exit gesprek met een manager die ik ook nooit gezien heb :P Heeft iemand nog tips. Ik heb een evaluatieformulier gekregen zoals vragen van wat ik van het bedrijf vind en hoe het beter kan bla bla bla :D
Taalgebruik netjes houden. Eerlijk je mening geven. Van te voren misschien even lijstje maken met de top 3 punten die je in ieder geval wil melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:10:
Ik heb ook niet het gevoel dat intern kritiek uiten veel zin heeft. Mij persoonlijk heeft het in ieder geval 0,0 opgeleverd. De enige reden dat ik nog bij CGI in dienst ben is dat ik op dit moment op een zeer interessante klus zit. De klant geeft me de kans ervaring op te doen met een aantal voor mij nieuwe technieken, zodat mijn marktwaarde groter zal zijn wanneer ik na afloop van deze klus ga solliciteren.

Ik hoop dat kritiek uiten via Tweakers in ieder geval potentiële nieuwe members voor een misstap kan behoeden (waarmee ik niet bedoel dat ik iedereen afraad bij CGI te solliciteren, maar wel dat men goed moet nadenken of men zich wel thuis zal voelen bij een bedrijf waar intransparantie het codewoord is, en waar elke member slechts een nummer is).
Ben ik helemaal met jou eens :D. In het exit gesprek ga ik eens even helder uitleggen dat die studieschuld, lekker niet mijn probleem is gezien het feit dat ik nooit de klussen heb mogen doen die ze mij beloofd hebben. Voor professioneel thin client mover en pc aankoppelen heb je immers geen vcp of mcse nodig. En keihard werken netjes je certificeringen halen levert echter geen salarisverhoging op die mij beloofd is. Maar iemand die geen certificering heeft lult zich naar level 2 :P "All members are equal but some members are more equal than others". Ik heb het helemaal gehad met dit bedrijf. Leuke en gezellige collega's, maar werk en ervaring heb ik niet veel kunnen doen in de 3 jaar dat ik zit. Je krijgt dan steeds te horen komt wel of moet je zelf maar een klantenkring opbouwen. Nee CGI is de gemoderniseerde versie van Logica net zo'n rotte binnenkern. En die mensen die beweren dat het allemaal meevalt en niemand eigenlijk mag klagen zijn de mensen die destijds in de goede tijd binnen zijn gekomen en snel omhoog zijn geklommen. Dan zit je idd nog goed. Maar voor hoelang nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Taalgebruik netjes houden. Eerlijk je mening geven. Van te voren misschien even lijstje maken met de top 3 punten die je in ieder geval wil melden.
Goede tips idd. Zal ook uitleggen hoe ik het mij anders had voorgesteld en in de hoop dat ze bepaalde manier van werven anders aanpakken in de zin dat nieuwe members goed beseffen dat niet alle klussen leuk kunnen zijn en zich soms in lastig vaarwater kan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:22:
Dat is precies waar het gesprek over gaat.
Ik had hem gelukkig wel met iemand die ik nog van vroegah kende, dus was ook gewoon gezellig.

Maar feitelijk bespreek je gewoon die punten wat uitgebreider.

Maar problemen die je hebt, zul je daar niet opgelost krijgen normaal gezien. Dus als ze verwachten dat je amortisatie betaald, zul je daar geen ander geluid horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Ja dat... en zorg dat je dat formulier ook ergens in je mailbox hebt zitten..... handig ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:28:
[...]
In het exit gesprek ga ik eens even helder uitleggen dat die studieschuld, lekker niet mijn probleem is gezien het feit dat ik nooit de klussen heb mogen doen die ze mij beloofd hebben.
Dat kun je natuurlijk proberen, maar dat is niet de insteek van het exit gesprek, en ver zul je daar waarschijnlijk ook niet mee komen. Het exit gesprek is puur bedoeld voor de werknemer om aan de werkgever aan te geven wat de positieve en negatieve punten zijn waar de werknemer mee te maken heeft gekregen. Dit is voor de werkgever interessant om daar in de toekomst rekening mee te kunnen houden. Voor de werknemer heeft het minder waarde, aangezien die zijn keuze al gemaakt heeft, maar toch kan het fijn zijn om de frustratie nog een keer op een onderbouwde manier te uiten, en te hopen dat er alsnog iets mee gedaan wordt ( al zal dat te laat voor de vertrekkende persoon zijn ).

Je argumenten om geen amortisatie te betalen vindt ik eerlijk gezegd niet zo heel sterk. Het ligt puur aan welke overeenkomst jij getekend hebt toen je die studies ging doen. Als CGI zich gewoon aan die overeenkomst gehouden heeft, zul jij dat ook gewoon moeten doen. Allerlei andere argumenten erbij halen zal niet heel veel succes hebben.

Sowieso zou ik persoonlijk al niet snel akkoord gaan met een amortisatieregeling voor simpele cursussen als MSCE. Voor de werkgever zijn de kosten meestal relatief laag, en hij kan er direct winst uit halen door een betere inzetbaarheid. Voor duurdere studies waar je je als werknemer veel meer baat bij hebt ( Zoals een Bachelor of Master opleiding ) ligt dat natuurlijk wat anders. Maar dat zijn dingen die je voor je studie moet besluiten, en niet iets waar je achteraf over moet gaan zeuren IMHO.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Woy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:45:
Dit is voor de werkgever interessant om daar in de toekomst rekening mee te kunnen houden.
_O-

voor de rest van het verhaal: helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Mocht de gelegenheid zich aandoen, doe ik het wel af met een linkje naar dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmeralso25
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Effe nog een vraag m.b.t. mobiliteit.

Weet iemand toevallig al hoe omgegaan wordt met de volgende situatie.
Op ijkpunt X voldoe je aan de criteria (>10.000km) om een mobilitietsbudget te krijgen. Je kiest er echter voor om van het budget geen lease auto te nemen want de bestemming is via OV prima bereikbaar en het niet opgemaakte mobiliteitsbudget is mooi extra bruto salaris.

Na een half jaar of jaar stopt je huidige klus en krijg je een klus om de hoek. Degradeer je dan opeens gelijk naar de categorie <10.000km en verlies je je recht op je budget?

Had je op ijkpunt X wel direct gekozen voor een leaseauto dan beschik je volgens mij minimaal 4 jaar over de leaseauto (dus je budget), ook als je na een half jaar of jaar een klus om de hoek krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
Bimmeralso25 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:59:

lang verhaal

een klus om de hoek krijgt....
Wat was het antwoord vanuit de HR Mobility mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Bimmeralso25 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:59:

Weet iemand toevallig al hoe omgegaan wordt met de volgende situatie.
Op ijkpunt X voldoe je aan de criteria (>10.000km) om een mobilitietsbudget te krijgen. Je kiest er echter voor om van het budget geen lease auto te nemen want de bestemming is via OV prima bereikbaar en het niet opgemaakte mobiliteitsbudget is mooi extra bruto salaris.

Na een half jaar of jaar stopt je huidige klus en krijg je een klus om de hoek. Degradeer je dan opeens gelijk naar de categorie <10.000km en verlies je je recht op je budget?

Had je op ijkpunt X wel direct gekozen voor een leaseauto dan beschik je volgens mij minimaal 4 jaar over de leaseauto (dus je budget), ook als je na een half jaar of jaar een klus om de hoek krijgt....
Mijn eerste gedachte was... de vraag stellen is hem beantwoorden. Ik vrees het ergste voor je.

Het is overigens niet zo dat je een leasecontract voor tenminste 4 jaar afsluit. Bij veel kilometers schroeven ze de duur naar beneden (auto voor degene die ik nu heb, had een initiele looptijd van 34 maanden bijvoorbeeld).

Maar ik zou je vraag aan de HR mensjes mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
marcelmg2 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:05:
[...]

Wat was het antwoord vanuit de HR Mobility mailbox?
Ook zeer benieuwd naar. Ik heb deze vraag in een andere bewoording een kleine 3 weken gestuurd; tot op heden geen antwoord.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmeralso25
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Zal de vraag ook naar HR Mobility mailbox sturen, maar dacht inventariseer eerst hier of iemand al een antwoord weet. Dacht gaat vast sneller......... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere vraag: ik heb nu een klus om de hoek en krijg kilometer vergoeding. in oktober krijg ik een klus waarbij ik 150 kilometer per dag moet rijden waardoor ik in december toch 10000 kilometer in een jaar heb gereden.

Krijg ik dan met terugwerkende kracht het restant mobiliteitsbijdrage overgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle vragen zou ik naar die HR Mobility box sturen, niemand anders dan zij kunnen er antwoord op geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Wijnands schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:19:
[...]

Zicht! Ik heb even zitten knoeien in Gimp.

Dit is wat je normaal ongeveer ziet vanuit je auto. Bovenin de dakrand, rechts de binnenspiegel.
[afbeelding]

In veel auto's, zelfs met de stoel helemaal naar beneden wordt mijn zicht belemmerd door de dakrand en/of de binnen spiegel. Beetje dit idee:

[afbeelding]
--
Ik ben zelf 1.80 maar herken wat je in je plaatjes afbeeld. Iemand anders had mijn stoel omhoog gezet, en dan krijg je inderdaad plaatje 2. Best hinderlijk.
Stom eigenlijk dat je niet gewoon de binnenspiegel omhoog kunt schuiven, zodat je de horizon er onder kunt zien ten koste van het stukje zicht tussen spiegel en dakrand.
Misschien gewoon een lompe actie met de binnenspiegel uitvoeren? Hij met er toch af kunnen...
Bij nader beschouwen van de mijne kan je hem misschien op de kop draaien, waardoor je net een paar centimeter wint. (de anti-verblindingsstand zal dan - als ie het al doet - wel omgekeerd werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:25:
Alle vragen zou ik naar die HR Mobility box sturen, niemand anders dan zij kunnen er antwoord op geven
Bij vragen waarvan je de mogelijke oplossingen vooraf al weet, kun je er veilig vanuit gaan dat de voor CGI meest gunstige mogelijkheid het juiste antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
izegrin schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:48:
[...]

--
Ik ben zelf 1.80 maar herken wat je in je plaatjes afbeeld. Iemand anders had mijn stoel omhoog gezet, en dan krijg je inderdaad plaatje 2. Best hinderlijk.
Stom eigenlijk dat je niet gewoon de binnenspiegel omhoog kunt schuiven, zodat je de horizon er onder kunt zien ten koste van het stukje zicht tussen spiegel en dakrand.
Misschien gewoon een lompe actie met de binnenspiegel uitvoeren? Hij met er toch af kunnen...
Bij nader beschouwen van de mijne kan je hem misschien op de kop draaien, waardoor je net een paar centimeter wint. (de anti-verblindingsstand zal dan - als ie het al doet - wel omgekeerd werken.)
Blij dat eindelijk iemand het ook snapt! _/-\o_

Zal 's kijken naar spiegels maar dat zijn ook niet meer de simpele dingen die je vroeger had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
peter00 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 05:27:
[...]

Googlemaps weet precies hoe je naar de gegiste paardenmelk rijdt! :)
Mag je eigenlijk wel omrijden om conflictgebieden te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
peter00 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 05:27:
[...]

Scheelt toch zo'n 100 km de kortste route... Je bent alleen wel een uurtje langer onderweg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Lopend kan ook... dat is nog 300km korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Surpherman schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:39:
Lopend kan ook... dat is nog 300km korter.
Maar wel ruim 700 uur langer.... Wel in eigen tijd graag _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ed73 op 12-03-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
[quote]izegrin schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:48:
[...]

--
..
..

Dat kan wel in de auto die ik nu lease en nu niet meer op de lijst staat. Een Kia Venga. Past ook prima als je net geen 2 meter lang bent. Grote, stevige stoelen, hoge zit maar wel voldoende hoofdruimte vanwege hoger dak.
De spiegel zit op een steel met een scharnierpunt aan de voorruit. Dat is nogal stroef dus het duurde even voordat ik er zelf achter kwam dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
ed73 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:32:
[...]

Scheelt toch zo'n 100 km de kortste route... Je bent alleen wel een uurtje langer onderweg O-)
Als je met die 100 km ineens op minder dan 25 km enkele reis komt dan wordt je auto afgepakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Surpherman schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:25:
Googlemaps weet precies hoe je naar de gegiste paardenmelk rijdt! :)
ah, dank voor de tip
Mag je eigenlijk wel omrijden om conflictgebieden te vermijden?
Goeie vraag... *inschrijven voor captivity training doet*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Als je met die 100 km ineens op minder dan 25 km enkele reis komt dan wordt je auto afgepakt 8)
Als P00 twee keer met de auto naar die klant gaat, zit ie al over zijn jaarlijks minimum. O-)
Goeie vraag... *inschrijven voor captivity training doet*.
Als ik zo rondneus vallen SERE trainingen onder "export restrictions", met die kennis mag je niet eens meer die kant op. :) Is dus dubbel effectief!

[ Voor 1% gewijzigd door Surpherman op 13-03-2014 14:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik meen mij te herinneren dat je vroeger een volledige bestelling op de leasesite kon doorlopen, en de totaalprijs te zien kreeg (inclusief opties en accessoires), zonder de bestelling daadwerkelijk te versturen? Is dat nog steeds zo, ik wil niet per abuis een bestelling de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een eventuele bestelling zou toch tot niets leiden zonder de formulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Krijg je wel nog de volledige berekening te zien dan, lease met en zonder accessoires, bijtelling en uiteindelijk wat je netto per maand komt te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die accessoires kan je op de site niet selecteren, meestal valt het dus duurder uit dan op de leasesite aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ik zou zeggen probeer het eens. Het is alweer heel lang geleden, maar de site is volgens mij niet anders behalve de vulling en de rode kleur. En anders is het wat Wijnands zegt, zonder papieren en handtekening krijg je echt de bestelling er niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

en je kan het altijd nog gooien op de wet kopen op afstand :+ ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo vandaag skoda gereden. Beetje gemenge gevoelens. Als je 'm op papier ziet en voor het eerst in het echt.. "What's not to like?"

Echter... stoel biedt geen steun voor m'n bovenbenen. Zicht naar rechts is beroerd maar ook met de 1.2 benzine motor wordt elke oneffenheid in de weg vertaald naar laag frequent en hoge druk geluiden. Ga ik niet happy mee worden! :(

Heb nog een auto op de lijst staan die mogelijk wat is. Als dat niks is heb ik echt een heel groot probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 13-03-2014 21:12 ]

Pagina: 1 ... 141 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.