Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
peter00 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:39:
"Doe mee en win kaarten voor de Backstreet Boys"

WTF? 7(8)7 hoe jong worden ze tegenwoordig eigenlijk aangenomen?

Doe dan K3. dan hebben de pappa's er ook nog wat aan :P
De Backstreet Boys zijn zo oud, die komen met rollators het toneel oprollen. Dus ik denk dat hiermee op de 50+ generatie wordt gemikt?? :X :X

Ik had het wel leuk gevonden als Metallica voorgedragen zou worden. Master of Puppets lijkt erg toepasselijk 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:07

avotar

P0werd by Black Coffee

Eddo-79 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:16:
[...]

De Backstreet Boys zijn zo oud, die komen met rollators het toneel oprollen. Dus ik denk dat hiermee op de 50+ generatie wordt gemikt?? :X :X

Ik had het wel leuk gevonden als Metallica voorgedragen zou worden. Master of Puppets lijkt erg toepasselijk 8)7 8)7
Jaaaah... want die mannen van Metallica zijn zoooooohoooooooveel jonger dan die van BSB.... :+

overigens... waar komt die hele bsb-verhaal eigenlijk vandaan?

[ Voor 7% gewijzigd door avotar op 06-03-2014 10:21 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Dat niet. Wel veel beter en minder girly. Ik kijk liever naar een paar oude knarren die flink op de instrumenten raggen en echt goeie nummers maken, dan een paar omhoog gevallen ex- kindsterretjes die elk 11 jarig meisje gek maakten in het jaar 1823.

Hebben de BSB niet hun eerste single op bakkelieten LP uitgebracht?

-- check je mailbox --

[ Voor 6% gewijzigd door Eddo-79 op 06-03-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Stones doen het ook nog zonder rollator.

* Wijnands doet mailbox checken...... niks!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Eddo-79 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:23:
Dat niet. Wel veel beter en minder girly. Ik kijk liever naar een paar oude knarren die flink op de instrumenten raggen en echt goeie nummers maken, dan een paar omhoog gevallen ex- kindsterretjes die elk 11 jarig meisje gek maakten in het jaar 1823.

Hebben de BSB niet hun eerste single op bakkelieten LP uitgebracht?
Ben jij niet in de war met Take That of New Kids On The Block? :P

Aannemend dat de 79 in je naam op je geboortedatum slaat.... volgens mij zijn die mannetjes van de bsb toch jonger dan jou :P :*)
-- check je mailbox --
Hmmmm zal wel voor een bepaald deel zijn... of ik lees ergens overheen in de mail van Sake?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Ik heb geen mail van Sake gehad? Alleen van de personeelsvereniging die de BSB-discussie hebben aangezwengeld.

En das waar, ze zijn ongeveer mijn leeftijd volgens Wikipedia, maar dan nog: ik vind het vergane glorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Eddo-79 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:32:
Ik heb geen mail van Sake gehad? Alleen van de personeelsvereniging die de BSB-discussie hebben aangezwengeld.

En das waar, ze zijn ongeveer mijn leeftijd volgens Wikipedia, maar dan nog: ik vind het vergane glorie.
Nee, niet gezien... terwijl ik daar toch altijd lid van geweest ben.

Lol.. tja... cashen he... hetzelfde wat bv Brian May en Roger Taylor eens in de zoveel tijd doen..... geld weer op, dus we brengen nog wat materiaal uit of we doen een tournee met wat vervangende zangers die niet aan Freddy kunnen tippen, maar blijkbaar wel genoeg aanspreken om zaal na zaal uit te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb ook nog geen mail van Sake gehad, maar wel van de PV. Zouden die twee elkaar uitsluiten? :+

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet onder commercial sector valt waarom zou je dan een mail van Sake hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ah, ok. dat verklaart. We zijn inderdaad geherverbouwd. Ik hou t ook niet meer bij wie alle spreadsheets beheert tegenwoordig. My bad.

laat onverlet: er zijn kennelijk leden die geen BSB mail hebben. BSB = ambtenaren only...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 22:03
peter00 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:25:
ah, ok. dat verklaart. We zijn inderdaad geherverbouwd. Ik hou t ook niet meer bij wie alle spreadsheets beheert tegenwoordig. My bad.
Er moet toch ergens een spreadsheet zijn waarin staat wie al die spreadsheets bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:14:
Als je niet onder commercial sector valt waarom zou je dan een mail van Sake hebben gehad?
Je weet niet in hoeverre nu wat is doorgevoerd.
Van de week werd volgens mij toch gemaild dat ze niet alles op tijd rond kregen en dat een hoop zaken nog even bij het oude bleven....
Alsof de laatste reorganisatie uberhaupt iets om het lijf had voor de normale peons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
peter00 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:25:
laat onverlet: er zijn kennelijk leden die geen BSB mail hebben. BSB = ambtenaren only...?
Je krijgt zo'n BSB mail alleen als je je hebt aangemeld bij BCA (Bedrijfs Cultureel Abonnement).

Als ex-lid heb ik deze mail ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ach en ik krijg nog steeds C@W spam van Sake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:37:
Anders moet je hem dat even laten weten. Dat je niet gediend bent van die onzin.
In het kader van transparantie zal hij dat zeker kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:59:
Anders moet je hem dat even laten weten. Dat je niet gediend bent van die onzin.
In het kader van transparantie zal hij dat zeker kunnen waarderen.
wat ik al eerder postte: ik heb die man in den lijve meegemaakt. Toen ik m aansprak op beleid wat m nu overigens vanuit Canada door de strot is gedrukt, was ie helemaal niet zo transparant, maar heel directief en uiterst onaangenaam. Doe ik geen tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:51
peter00 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:29:
[...]

wat ik al eerder postte: ik heb die man in den lijve meegemaakt. Toen ik m aansprak op beleid wat m nu overigens vanuit Canada door de strot is gedrukt, was ie helemaal niet zo transparant, maar heel directief en uiterst onaangenaam. Doe ik geen tweede keer.
hmm zou transparantie dan alleen voor de bühne zijn ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Ik snap het niet. Gaan er nou mensen weg ivm harmonisatie arbeidsvoorwaarden? Dan komen er toch plekjes vrij om die collega's in te zetten (hee, geen members?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
tp2 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:52:
[...]

Ik snap het niet. Gaan er nou mensen weg ivm harmonisatie arbeidsvoorwaarden? Dan komen er toch plekjes vrij om die collega's in te zetten (hee, geen members?)
Eh niet echt, de klant gaat gewoon weer bij alle uitzendbureaus langs om te kijken wie ze kunnen leveren. En als die collega had willen blijven maar CGI daarvoor is gaan zitten dan gaat de klant CGI niet eens meer benaderen voor een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zouden we vandaag eindelijk iets horen over lease?

Wat ik trouwens mis in het lease assortiment:
Mitsubishi Outlander PHEV
Audi A3 E-tron
Lexus ct200h
alles van Seat
(gezien de nieuwe vergoedingen) de 14% auto's van Fiat.

Vraag me af hoeveel mensen moeten mailen voordat men daar iets mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij zelf geen contact meer met de OR voorzitter? Die zou dat moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vrij weinig. Moet ik wel zeggen dat ik het de laatste weken enorm druk gheb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 06:58:

Wat ik trouwens mis in het lease assortiment:
Mitsubishi Outlander PHEV
Audi A3 E-tron
Lexus ct200h
alles van Seat
(gezien de nieuwe vergoedingen) de 14% auto's van Fiat.

Vraag me af hoeveel mensen moeten mailen voordat men daar iets mee gaat doen.
Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen. Ik heb in ieder geval al meerdere keren aangegeven dat een iedereen zijn vrijheid moet hebben in een keuze. Zet alleen een beperking op CO2 uitstoot.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 06:58:
Misschien horen we wel "iets" maar of dat inhoud zal hebben? Gezien de historie denk ik van niet.
Waarom blijft het stil vanuit zowel de bestuurder als vanuit HR? Als ik zo met de collegae spreek is het krediet + de geloofwaardigheid echt 0.0. op dit moment (mbt mobility)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de indruk dat sommigen nog steeds denken dat CO2 reductie de reden is voor een aangepast beleid. De reden dat het aantal merken sterk is ingeperkt heeft natuurlijk te maken met inkoopvoordelen. Reken er daarom maar niet er exotische merken worden toegevoegd die toevallig zuinige auto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik zie ook wel een reden voor een werkgever om geen hybride auto's in te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:36:
Ik krijg de indruk dat sommigen nog steeds denken dat CO2 reductie de reden is voor een aangepast beleid. De reden dat het aantal merken sterk is ingeperkt heeft natuurlijk te maken met inkoopvoordelen. Reken er daarom maar niet er exotische merken worden toegevoegd die toevallig zuinige auto's maken.
Zo exotisch zijn Seat en Audi, toch niet?

Inkoopvoordeel is hetzelfde waarbij er in het verleden werd aangegeven dat de auto's goedkoper zouden worden en we weten allemaal hoe goedkoop dat is geworden....*NOT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de berijders is het niet goedkoper geworden, voor de bestuurder uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:36:
Naïef of niet, er is nog steeds geen andere reden gegeven dan de CO2 reductie.

Wat het wel apart maakt, is dat ik ook nergens teruggelezen heb dat de benzine/diesel grens er nog steeds is.

[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 07-03-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee natuurlijk niet, denk je dat ze gaan toegeven dat het een ordinaire kostenbesparing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:01:
Nee natuurlijk niet, denk je dat ze gaan toegeven dat het een ordinaire kostenbesparing is?
In het kader van openheid en transparantie zou het "ze" sieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vertrouwen zou wel toenemen als je een eerlijk verhaal te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens bij lease A tot Z. daar vindt je het formulier voor KM onderbouwing. Daar staat ook iets in over benzine/diesel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:56:
[...]

Zo exotisch zijn Seat en Audi, toch niet?

Inkoopvoordeel is hetzelfde waarbij er in het verleden werd aangegeven dat de auto's goedkoper zouden worden en we weten allemaal hoe goedkoop dat is geworden....*NOT*
Als je meer of andere merken of auto's wilt zien zul je moeten mailen. Nu is men nog van mening dat de selectie aansluit op wat wij willen. Zelfs zonder korting op de inkoop zijn er volgens mij een paar 7% en 14% auto's die interessant zijn en niet in het assortiment zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik snap dat hele gedoe over die inkoopkorting niet. Er is toch gewoon een maximum lease vergoeding voor de werknemers? Al krijgen ze die éne procent korting niet en al wordt zo'n 14% auto dan een tientje duurder in de maand, dan maakt dat voor CGI toch niks uit? Heeft alleen de leasert last van maar dan wel tegen 14% ipv 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Op zich is een inkoop korting een heel mooi streven. Zo krijg je voor minder lease euro net iets meer auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wijnands schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:40:
Op zich is een inkoop korting een heel mooi streven. Zo krijg je voor minder lease euro net iets meer auto.
Dan zou je ook in moeten kunnen gaan op de speciale aanbiedingen van de lease maatschappijen. Maar dat kan dus niet. De merken beperking voegt op die manier helemaal niets toe.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
waldkorn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:36:
Ik snap dat hele gedoe over die inkoopkorting niet. Er is toch gewoon een maximum lease vergoeding voor de werknemers? Al krijgen ze die éne procent korting niet en al wordt zo'n 14% auto dan een tientje duurder in de maand, dan maakt dat voor CGI toch niks uit? Heeft alleen de leasert last van maar dan wel tegen 14% ipv 20.
En wat nou als CGI door te onderhandelen met bepaalde merken een korting van 15% krijgt en deze niet doorberekent naar de berijder?

Stel dat een bepaalde auto 800 kost per maand. En CGI neemt er zoveel af dat zij die auto's voor 680 kunnen leasen en CGI berekent toch een prijs van 800 door en steekt die 120 euro in "eigen zak"

Hoe zou jij dat vinden? Je denk toch niet serieus dat CGI onderhandelt om 1 of 2% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik hoop dat je wel zelf over het uitrustingsniveau kan beslissen.
(...alles heeft navigatie, winterbanden, blauwe tanden)

Waarom zou ik bijvoorbeeld 795 euro uitgeven aan een navigatiesysteem op mijn
(niet toegestane...) 14 procents Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Pop (nieuwprijs: € 12.195)
met slechts 88 gram CO2 uitstoot terwijl ik dat al heb op mijn smartphone en ook al een losse tomtom bezit?

Als parttimer mag je (altijd al) je parttimepercentage maal het leasebudget uitgeven
en is je salaris ook lager als dat van een fulltimer. Logisch, maar je zou daarom best een goedkope auto kunnen willen leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 13:24
K.123 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:12:
[...]

En wat nou als CGI door te onderhandelen met bepaalde merken een korting van 15% krijgt en deze niet doorberekent naar de berijder?

Stel dat een bepaalde auto 800 kost per maand. En CGI neemt er zoveel af dat zij die auto's voor 680 kunnen leasen en CGI berekent toch een prijs van 800 door en steekt die 120 euro in "eigen zak"

Hoe zou jij dat vinden? Je denk toch niet serieus dat CGI onderhandelt om 1 of 2% korting?
Ik denk dat dit ongeveer (helaas) wel klopt. Die 15% zit helaas op geen enkele auto aan marge (misschien wel op de leaseprijs), maar er zijn zeker afspraken. Of wij dat terug zien in onze leaseprijs.... ik heb mijn twijfels.
Nog een voorbeeld.
"Voor opties geldt dat je 2,5% van de waarde bij de leaseprijs moet optellen."
Bij iedere leaseclub kost dit 1.5%-2% hier zit dus ook "marge" voor CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
De ANWB heeft hele mooie kortingen, misschien heeft CGI die ook.

Bijvoorbeeld de (standaard) Renault Clio
https://www.anwbautokoopservice.nl/renault/clio/

of de Ford Fiesta
https://www.anwbautokoopservice.nl/ford/fiesta/

[ Voor 36% gewijzigd door izegrin op 07-03-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
K.123 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:12:
[...]

Waar ik op doel is: Wat is het belang voor CGI om korting te bedingen? Het is niet zo dat iedereen dezelfde auto krijgt en dat ze die zo goedkoop mogelijk proberen te leasen. Nee, iedereen krijgt een maximum leasevergoeding. De enige reden waarop ik belang zie voor CGI om die korting te bedienen is inderdaad, dat de de korting in eigen zak gaat. Dit ten koste van de keuze voor een lage bijtellings auto voor de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
strietboy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:44:
[...]

"Voor opties geldt dat je 2,5% van de waarde bij de leaseprijs moet optellen."
Bij iedere leaseclub kost dit 1.5%-2% hier zit dus ook "marge" voor CGI.
Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Ik heb 4 leaseauto's versleten bij CGI en altijd was dit 2,5% van de waarde van opties boven op de kale leaseprijs (oftewel voor elke 1000 euro aan toeters en bellen kwam er exact 25 euro op de leaseprijs).

Bij mijn huidige werkgever was dit slechts 14 euro per 1000 euro. En dan praat ik over dezelfde leasemaatschappij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Naïef of niet, er is nog steeds geen andere reden gegeven dan de CO2 reductie.
Kom op zeg, doe niet zo mal! Bij aanvang van de Mobility Pilot zijn er tussen bestuurder en OR afspraken gemaakt over besparingen. Bekrachtigd in het arbeidsvoorwaarden protocol artikel 8! Daarnaast spreekt men over een verlaging van de Co2 uitstoot.

"Wat zijn de beoogde besparingen op financieel gebied? Budgettaire besparingen als gevolg van wijzigingen in de huidige mobiliteitsregelingen worden bepaald op 7% in het eerste jaar respectievelijk 9,5% in het tweede jaar (beide percentage ten opzichte van de kosten in 2013) waarin de nieuwe mobiliteitsregeling van kracht is."

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic wordt neem ik aan ook regelmatig gelezen door potentiele nieuwe medewerkers.. Kan iemand in het kort eens samenvatten wat de nieuwe (mobiliteits) voorwaarden betekenen voor hen ? Of is daar nog geen zekerheid over ?

[ Voor 32% gewijzigd door Wilde op 07-03-2014 12:39 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Stel dat een bepaalde auto 800 kost per maand. En CGI neemt er zoveel af dat zij die auto's voor 680 kunnen leasen en CGI berekent toch een prijs van 800 door en steekt die 120 euro in "eigen zak".
Je gaat het pas zien als je het door hebt!
Of wij dat terug zien in onze leaseprijs....
Nee, maar de kortingen, die CGI altijd in zijn eigen zak stak, werden ook niet verwerkt in de geïndexeerde leasenorm.

[ Voor 45% gewijzigd door ESPACE op 07-03-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Dus eigenlijk is die leasevergoeding bij CGI altijd maar een wassen neus geweest en ligt die in werkelijkheid veel lager dan die 797 die nu nog geldt. Lekker dan! Verklaart wel waarom dezelfde auto van de zelfde leasemaatschappij bij CGI gemiddeld 100 euro duurder was dan bij andere werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:19:
Dus eigenlijk is die leasevergoeding bij CGI altijd maar een wassen neus geweest en ligt die in werkelijkheid veel lager dan die 797 die nu nog geldt. Lekker dan! Verklaart wel waarom dezelfde auto van de zelfde leasemaatschappij bij CGI gemiddeld 100 euro duurder was dan bij andere werkgevers.
Maar als mede-eigenaar kunnen we natuurlijk wel gewoon inzage eisen in dit soort praktijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izegrin schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:19:
Ik hoop dat je wel zelf over het uitrustingsniveau kan beslissen.
(...alles heeft navigatie, winterbanden, blauwe tanden)

Waarom zou ik bijvoorbeeld 795 euro uitgeven aan een navigatiesysteem op mijn
(niet toegestane...) 14 procents Fiat Punto TwinAir Turbo 100 Pop (nieuwprijs: € 12.195)
met slechts 88 gram CO2 uitstoot terwijl ik dat al heb op mijn smartphone en ook al een losse tomtom bezit?

Als parttimer mag je (altijd al) je parttimepercentage maal het leasebudget uitgeven
en is je salaris ook lager als dat van een fulltimer. Logisch, maar je zou daarom best een goedkope auto kunnen willen leasen.
Als je de mobility presentatie bekijkt, zie je bij de slide met de voorbeeld auto's (volgens mij) alleen modellen staan met standaard BT en navi in het pakket in de 2014 kolom. Dat is ook de reden dat er een 116 executive staat en geen 116 business als 'vergelijkbaar' model. Ik werkelijkheid is die executive veel duurder in de lease omdat er nog van allerlei andere meuk op zit. Ik zie het nog gebeuren dat je alleen modellen mag lease waarbij standaard bt en navi in het pakket zit en dat je het niet los mee mag leasen. Waardoor je zoiezo duurder uit bent. Maar dit is natuurlijk nog speculatie en is afwachten wat nu prijzen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Wijnands schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:08:
[...]

Als je meer of andere merken of auto's wilt zien zul je moeten mailen. Nu is men nog van mening dat de selectie aansluit op wat wij willen. Zelfs zonder korting op de inkoop zijn er volgens mij een paar 7% en 14% auto's die interessant zijn en niet in het assortiment zitten
Al meerdere keren gedaan. Zowel naar OR als HR mobility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:10:
[...]

Al meerdere keren gedaan. Zowel naar OR als HR mobility
Goed zo! Moedig ook je collega's aan die er ook zo over denken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Weet niet wat er voor nieuws gaat komen, maar op de leasesite bij persoonlijke instellingen zijn de level bedragen nog lager dan gecommuniceerd was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Is de leasesite open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
De auto's zijn geladen. Maar volgens mij kloppen de bedragen inderdaad niet. Een level 3 zou 750 euro krijgen. En als ik nu naar de eigen bijdrages kijk, zit die op 728 euro. En dat blijkt inderdaad het bedrag te zijn op de persoonlijke instellingen pagina. Gaan we er als gewone consultants nog harder op achteruit? Zelfs een level 4 heeft een lager bedrag dan de 797 euro die we eerst hadden. WTF.

Wat zijn trouwens die CGI specials? De Peugeot 308 1.6 BLUEHDI 120PK BLUE LEASE PREM 5D CGI SPECIAL. Zouden daar nog extra opties op t.o.v. de standaard blue lease premium? Of gewoon extra kortingen bedongen?

De Volvo V40 D4 Business staat er ook al bij b.t.w.

[ Voor 25% gewijzigd door Perenor op 07-03-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wel vreemd, zeker omdat er officieel niets gecommuniceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Zulke bedragen zijn niet bepaald de top van de markt. Een consultant met 10+ jaar ervaring zou voor een Golf nog moeten bijbetalen. En dan heb ik het niet over een GTD Highline maar over een 1.6 TDI Comfortline. Met zo'n leaseregeling kun je volgens mij beter de hele lease afschaffen ten gunste van een reiskostenvergoeding zoals die buiten de detachering gangbaar is en de lonen collectief met 400 euro of 500 euro ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Op de Mobility pagina op Intranet (HR sectie) zijn een viertal nieuwe documenten geplaatst, waaronder convenant met de OR en een bijlage waarin de nieuwe leasebedragen staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Perenor op 07-03-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dankjewel. Wel droevig te moeten constateren dat deze info via internet iedereen eerder bereikt dan via de gangbare kanalen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
K.123 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:45:
Dankjewel. Wel droevig te moeten constateren dat deze info via internet iedereen eerder bereikt dan via de gangbare kanalen :F
Maar behoord tweakers dan niet tot de gangbare kanalen? Zeker als je alle informatie hier kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semtex777
  • Laatst online: 20-12-2022
Hmm en nog meer achteruitgang, en door dat tabelletje moet ons wijsgemaakt worden dat de auto's goedkoper zijn geworden. Dus dan doen we de leasevergoeding nog maar eens omlaag. Stel je voor dat de mumber erop vooruit gaat zeg!
De auto's zijn natuurlijk alleen goedkoper geworden omdat het buitenland tanken er niet meer in zit, daarom neemt men minder opvoor de brandstoftoeslag. Klopt het dan dat we dubbel gepakt worden?
Enig idee hoeveel ik nu aan moet houden voor de accesoires bij een 14% auto?

Ben eens benieuwd waar het management in gaat rijden, de representative auto's kosten handen vol met geld. Ik zie ze echt niet in een Polo kruipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Gangbaar is dat de bestuurder deze info eerst intern bekend maakt en dat het daarna 'uitlekt' op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Weet niet wat er voor nieuws gaat komen, maar op de leasesite bij persoonlijke instellingen zijn de level bedragen nog lager dan gecommuniceerd was.....
Een level 3 zou 750 euro krijgen. En als ik nu naar de eigen bijdrages kijk, zit die op 728 euro. En dat blijkt inderdaad het bedrag te zijn op de persoonlijke instellingen pagina. Gaan we er als gewone consultants nog harder op achteruit?
Deze 'verbeterde' regeling is het resulaat van de onderhandelingen van de OR. Onderhandelingen kun je het niet noemen want het is een herverdeling van hetzelfde budget/dezelfde besparing. Als de leasenormen nog verder omlaag zijn gegaan krijgt een andere groep het waarschijnlijk iets minder slechter met een iets hogere km vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Zo te lezen is het niet al te positief nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
You've got mail!

Vrijdagavond, na 20:00 uur, van HR!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 23:20
Wat is er op vooruit gegaan als alle leasevergoedingen nog eens met 3% zijn gedaald?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:51
Bah bah, nu ga ik echt zzpen. Ik heb geen band meer met dit bedrijf. Mag elke maand een dik bedrag aan tarief afdragen en krijg er nada voor terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Metaalhoofd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:01:
Wat is er op vooruit gegaan als alle leasevergoedingen nog eens met 3% zijn gedaald?
Heb je op de leasesite al gekeken wat een vergelijkbare auto voor jou gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl00dy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 16:41
K.123 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:45:
Dat was de vorige ronde ook al het geval. Als ex-collega vind ik het wel interessante materie en is dit een bevestiging van mijn keuze om te vertrekken. Wel prettig om zo toch nog te volgen wat er gebeurd. Jammer, want ik heb altijd met veel plezier bij Logica/CGI gewerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door bl00dy op 07-03-2014 20:20 ]

The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met K.123. Het gaat niet om de vergoeding maar om de verhouding tussen vergoeding en leaseprijzen.

Ik reed ooit als L2 een 307SW met 100 euro EB incl opties. Later een BMW 118d voor iets meer dan 200 EB. Misschien zijn die eigen bijdrages nog steeds in die orde, dan is er feitelijk niet zoveel aan de hand (bhalve voor hen die niet meer in aanmerking zouden komen voor een leaseauto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb niet alles gelezen .. nou ja, ik heb genoeg gelezen. Men heeft het punt dat mensen onder de 10000km fijn alle privé voordeel van het hebben van een auto door de neus geboord wordt, absoluut naast zich neergelegd. Op geen enkele wijze wordt hiervoor ook maar enige compensatie voor aangedragen. Voor deze mensen geldt de boodschap: Jullie zijn zo'n 800 euro in de maand minder waard geworden.

Bedankt mensen. :(

PS: In Amerika is de term 'member' een eufemisme voor iets anders. Ik krijg steeds meer het idee dat wanneer men het over 'members' heeft ze dat bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja toedeledoki, voor L2 een leasebedrag van 672 euro (-125euro?). Nu 30 euro eigen bijdrage voor mijn bakkie, straks 129 euro eigen bijdrage(-99 euro). Gelukkig mag ik nog ff op het huidige leasecontract. Wat een streken zeg. gewoon ff loonsverlaging van bruto 99 euro pm. Eigen auto rijden is dan bijna geen doen met 50K+ per jaar. Ik vraag vast loonsverhoging aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
672 is nagenoeg het bedrag dat ik in 2005 kreeg aangeboden. De inflatie op autokosten is ongeveer 4% per jaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

veiligheid? de meeste auto's op die site mogen met windkracht 6 niet eens meer over de afsluitdijk..

---- correctie : de BETAALBARE auto's bedoel ik -----

[ Voor 26% gewijzigd door peter00 op 07-03-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
Ah,
De eigen bijdrage van de auto die ik nu rijd (ongeveer) is zowat verdubbeld.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
ben je L2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bwahahahahaha... prachtig.... we doen net of we de mensen die minder 10k rijden een extraatje geven.. en dat pakken we af van de mensen die we al uren extra in de auto laten zitten in de week.

Wat is CGI toch een fantastisch bedrijf. :+

Ben benieuwd hoeveel meer bevestiging ik nog ga krijgen in mijn laatste 3 weken :z

wel opvallend dat volgens op de level 5 poppetjes na, iedereen er qua budget op achteruit gaat

[ Voor 14% gewijzigd door avotar op 08-03-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
CGI begint qua voorwaarden steeds meer op PEAK-IT, Q-magic(lees: Centric), etc.. te lijken.

Hoezo we pakken het af van die personen die al extra uren in de auto moeten zitten om het geld binnen te halen. Schandalig en een belediging!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:03:

wel opvallend dat volgens op de level 5 poppetjes na, iedereen er qua budget op achteruit gaat
Is wel solidair, iedereen levert in om de groep onder de 10k wat meer te geven.

Ben benieuwd of ik ooit nog antwoord van mobility krijgt en wat de OR gaat schrijven in de communicator.

Anyway, de leasesite staat weer open, kijken wat ik nog aan auto kan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Mijn vraag aan de mobility helpdesk-medewerker (van collega's hoor ik dat deze persoon zich "implementation manager Central & East Europe" noemt) is ook al twee weken onbeantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wat mij ook verbaast is dat de leasenorm nog maar één keer per jaar geïndexeerd wordt. Indexering van de leasenorm was een kroonjuweel van een vorige OR die het heeft binnengehaald. Nu wordt aan glans ingeboed.

Het lijkt alsof het niet zo veel uit maakt. Maar een stijging wordt gimiddeld ruim een half jaar uitgesteld en in die periode wordt voor betreffende collega's wel voor vier jaar de eigen bijdrage vastgesteld.

Waarom is de OR akkoord gegaan met jaarlijkse indexering ipv per kwartaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:16:
Wat mij ook verbaast is dat de leasenorm nog maar één keer per jaar geïndexeerd wordt. Indexering van de leasenorm was een kroonjuweel van een vorige OR die het heeft binnengehaald. Nu wordt aan glans ingeboed.

Het lijkt alsof het niet zo veel uit maakt. Maar een stijging wordt gimiddeld ruim een half jaar uitgesteld en in die periode wordt voor betreffende collega's wel voor vier jaar de eigen bijdrage vastgesteld.

Waarom is de OR akkoord gegaan met jaarlijkse indexering ipv per kwartaal?
Omdat het likkers of prutsers zijn. (Zelf invullen wat je het meest van toepassing vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is er nou zo'n enorm verschil tussen indexatie per kwartaal of per jaar? Als het bedrag maar eerlijk wordt vastgesteld (bv indexatie obv externe data zoals die van leasemaatschappijen en CBS). Het oude systeem laat zich manipuleren door stiekum de referentiesuto's te vervangen voor kleinere of eco modellen.

Realistisch gezien moet je rekenen met een procent of 4 per jaar. Plus een procent of 15 extra wat je moet inlopen om de recente aanpassing aan het leasebedrag in te lopen. Plus een procent of 10 als je de achtergebleven indexatie van de 10 jaar ervoor zou moeten inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Iemand enig idee wat de berekeningsfactor wordt voor extra opties? Weer 25 euro per 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Indexering per jaar kan best wel 's voordeliger uitpakken. in 2008/9 hadden we een periode dat auto's per kwartaal net niet genoeg stegen om de leasenorm te verhogen.
@perenor: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima binnenkomst van de nieuwe HR directeur. NOT! En weer heeft CGI niets maar dan ook niets geleerd van de fouten die in het verleden zijn gemaakt.
Ook een bedankje aan de OR die doodleuk instemt met het bijstellen van de level gebonden leasebudgetten. De auto die ik op dit moment kan rijden met een eigen bijdrage van 70 euro gaat me straks 200 euro kosten. Dit is de druppel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 10:39:
Prima binnenkomst van de nieuwe HR directeur. NOT! En weer heeft CGI niets maar dan ook niets geleerd van de fouten die in het verleden zijn gemaakt.
Ook een bedankje aan de OR die doodleuk instemt met het bijstellen van de level gebonden leasebudgetten. De auto die ik op dit moment kan rijden met een eigen bijdrage van 70 euro gaat me straks 200 euro kosten. Dit is de druppel....
Hoe kan dat dan? Ben je een Level 2 consultant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh! net even op de lease site gekeken. Auto is iets duurder(1,3k) in aanschaf zie ik nu tov 2 jaar geleden.
Huidige eigen bijdrage 75 euro. Zou nu uitkomen op € 255 euro.
Marcel Hermsen heeft overigens tijdens de Townhall in de jaarbeurs aangekondigd dat de level 2 consultant ook met de nieuwe voorwaarde recht houden op het huidige leasetarief.
Wederom een leugen....
Zojuist een mail naar de OR en HR gestuurd. Zal wel geen reactie opkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
:(

[ Voor 100% gewijzigd door K.123 op 08-03-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
@wijnands: Een Peugeot 308 SW BlueHDI Blue Lease Premium niks voor jou? ;-)

Die gewone 308 BlueHDI Blue Lease Premium CGI Special is trouwens ook best interessant. Nog wat extra opties erop, zoals lederen bekleding af fabriek en 17" velgen en een audio setje achteraf. En je hebt voor een prikkie een erg mooi bakkie.

[ Voor 62% gewijzigd door Perenor op 08-03-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Co2 beperking maar geen plugin hybrides? Waarom?????
Perenor schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:05:
@wijnands: Een Peugeot 308 SW BlueHDI Blue Lease Premium niks voor jou? ;-)

Die gewone 308 BlueHDI Blue Lease Premium CGI Special is trouwens ook best interessant. Nog wat extra opties erop, zoals lederen bekleding af fabriek en 17" velgen en een audio setje achteraf. En je hebt voor een prikkie een erg mooi bakkie.
Ja, alleen is ook deze auto gemaakt op de mens niet langer dan 180cm. Ik zit overal klem en kijk tegen de dakrand aan.

Octavia maakt voor mij nu veel kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Leuk hoe het ook weer uit komt.. ze doen een heel slecht voorstel... dan een wat minder slecht voorstel... en iedereen is weer blij... :)

Ben benieuwd in welk managementboek deze strategie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
avotar schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:20:
Leuk hoe het ook weer uit komt.. ze doen een heel slecht voorstel... dan een wat minder slecht voorstel... en iedereen is weer blij... :)

Nou was dat maar zo. Doen een slecht voorstel en vervolgens een nog slechter....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024

Laat dat "iedereen" ook maar achterwege. Mensen < 10000km zijn nog steeds "not amused".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mijn favoriete Renault staat niet in de lijst terwijl deze wel binnen de Co2 limiet valt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
@wijnands. Ach maak je over die CO2 uitstoot van een 7% auto maar geen drukte. Ik rijd een Outlander PHEV Instyle+. Ding loopt gewoon 1 op 11 á 12 :P Dus voor de lage uitstoot hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dilbert en de Stijl van de Rat ;)

A propos Renault: die hebben een aardige lijn ZE auto's, als je echt om CO2 geeft dan zou het vreemd zijn als die zouden ontbreken.

@Waldkorm: hetzelfde verbruik kan ik met mijn oude 320 ook rijden. Die heeft een CO2 uitstoot van 213 g/km volgens het boekje. Waarmee het nu officieel is: er is geen relatie tussen opgegeven em werkelijke uitstoot.

[ Voor 24% gewijzigd door t_captain op 08-03-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Ik vermoed een aantal passages uit "The Shock Doctrine - The Rise of Disaster Capitalism" en een paar citaten uit "No Logo" van Naomi Klein. Misschien iets als verplicht leesvoer voor een toekomstige OR. Als ik de verhalen uit de zijlijn lees vrees ik dat de huidige club zich flink laat "piepelen". Boek verkrijgbaar via diverse online diensten (goed zoeken helpt)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

met het huidige verloop hebben we over 24-30 maanden nog 0 billables. Daar kan geen recruitment tegenop. Zal wel iets harder gaan de komende tijd. Ben ook uiterst benieuwd of ons management hun Audi's A7 gaan inruilen voor een eco-skelter.

Soms denk ik of het niet gewoon een strategie is om ons hier op te heffen, om uiteindelijk een verkoopkantoor te worden. Klopt die uitspraak van Serge (of was t Michael?) ook wel, dat "dit de laatste keer is dat jullie worden overgenomen".....we gaan Belgie achterna op deze manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:23:
met het huidige verloop hebben we over 24-30 maanden nog 0 billables. Daar kan geen recruitment tegenop. Zal wel iets harder gaan de komende tijd. Ben ook uiterst benieuwd of ons management hun Audi's A7 gaan inruilen voor een eco-skelter.

Soms denk ik of het niet gewoon een strategie is om ons hier op te heffen, om uiteindelijk een verkoopkantoor te worden. Klopt die uitspraak van Serge (of was t Michael?) ook wel, dat "dit de laatste keer is dat jullie worden overgenomen".....we gaan Belgie achterna op deze manier....
dat idee had ik vorig jaar al, het is gewoon een sterfhuis constructie. de nieuwe mensen vangen de klappen op zodat klanten geen gebruik maken van eventuele boetebedingen bij contracten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom zou je dan zo'n overnamesom op tafel leggen? Met dat geld richt je ook een nieuw bedrijf op, koop je de gewenste hoeveelheid talent en heb je niets te maken met de probelemen van vroeger.
Pagina: 1 ... 138 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.