Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
knoxorr schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:37:
Ik vraag me af of het niet goed is dat die mensen even droppen.

Nu gaat het even slecht, straks minder personeel dus minder kosten en misschien dat het dan beter gaat.

In ieder geval vergroot dit mijn kansen toch wel denk ik zo :)
Dat vind ik een redelijk naïeve manier van er tegenaan kijken. Temeer omdat de doelstelling nog steeds is om te groeien en juist de mensen nu weg gaan die nou nèt goedkoper zijn geworden (zonder leaseauto/mobiliteits budget).

De KPI's zijn bezuinigen en groei. Dus: laat de 'oudjes' vooral aftaaien en hark zoveel mogelijk goedkope nieuwe schoolverlaters binnen.

Ervaring? Vakkennis? pffft, dat is zó 20e eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Knap naief. Respect tonen is geen KPI, mensen behouden ook niet. Als je het bedrijf verlaat mag je blij zijn als de eindafrekening klopt en je laatste salaris niet veel te laat is.

Mensen waar je mee gewerkt hebt gedag zeggen is veel interessanter.
Getuige de reacties van de afgelopen maanden op deze site, gaan de werknemers steeds meer op de zelfde manier met hun werkgever om...
Een soort van boontje kom voor zijn loontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Thunder schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:52:
[...]

Dat vind ik een redelijk naïeve manier van er tegenaan kijken. Temeer omdat de doelstelling nog steeds is om te groeien en juist de mensen nu weg gaan die nou nèt goedkoper zijn geworden (zonder leaseauto/mobiliteits budget).

De KPI's zijn bezuinigen en groei. Dus: laat de 'oudjes' vooral aftaaien en hark zoveel mogelijk goedkope nieuwe schoolverlaters binnen.

Ervaring? Vakkennis? pffft, dat is zó 20e eeuw.
Tja, het lijkt er op dat loyaal zijn aan een bedrijf zo iets wordt als met een hoer over de liefde gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:20
Een hoer zal ook wel weten wat liefde is, maar koppelt dat los van de sex

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:45:
Klopt 3000 wel? Hoorde laatst dat we al gezakt zijn naar ca 2800
halen we nog niet eens, maar dat is alleen de billable populatie. je moet nog een paar honderd onrendabelen daar bij optellen.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024

Nu gaat het even slecht, straks minder personeel dus minder kosten en misschien dat het dan beter gaat.

Minder personeel is minder inkomsten terwijl de overhead gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Toch snap ik 1 ding echt niet:

Respectvol met 'leavers' omgaan kost vrijwel niets en maakt werelden van verschil voor je imago. Een 'leaver' heeft vaak namelijk ook vrienden en kennissen die in deze sector werken en zo raak je die mensen echt kwijt als potentiële toekomstige werknemers en klanten...

Iemand een idee wat het idee hierachter is, wat mis ik?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nu unbillable collega's ontslag zouden nemen dan zou dit kunnen gelden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

hoevenpe schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:58:

Respectvol met 'leavers' omgaan kost vrijwel niets en maakt werelden van verschil voor je imago. Een 'leaver' heeft vaak namelijk ook vrienden en kennissen die in deze sector werken en zo raak je die mensen echt kwijt als potentiële toekomstige werknemers en klanten...

dat is nou precies wat ik me ook al heel lang afvraag. Los van de slechte mond-op-mond reclame, een leaver die wordt tegengewerkt en nog eens op een beslissersstoel terechtkomt krijgt acuut kramp als een accountmanager probeert een afspraak te maken. Als ik zie hoeveel goodwill (lees : inzet) we hebben van oud collega's bij de klant die ons nu op naam inhuren...kun je rustig vergeten. Ik zou t iig wel weten. .

Liver idle en op de bank dan laten overstappen is het motto. Dat krijg je dr van als een van je KPI's de headcount aan billables is. Zoooo kortzichtig allemaal,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
hoevenpe schreef op zondag 02 maart 2014 @ 09:58:

Korte termijns visie, redelijk symtpoom van deze tijd het NU denken. Je maakt het leavers moeilijk zodat je er NU een klein beetje geld aan kan verdienen dat het je een veelvoud kost op de lange termijn daar word niet aan gedacht. Als door dat concurentie beding een leaver 3 maanden langer op een klus zit verdien je er 3 maanden langer aan, dat de klant na die 3 maanden ook meteen alle lopende contracten niet verlengt is maar een detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Als door dat concurentie beding een leaver 3 maanden langer op een klus zit verdien je er 3 maanden langer aan, dat de klant na die 3 maanden ook meteen alle lopende contracten niet verlengt is maar een detail.
Dat doen klanten vrijwel nooit. Dat effect is veel subtieler, waardoor het veel minder zichtbaar is. Ik heb bij de klant uitspraken als "CGI begint een onbetrouwbare partner te worden" gehoord. De effecten van dit beeld liggen veel meer in de toekomst. Door deze beeldvorming staat CGI op achterstand bij selectie van nieuwe inhuur.

[ Voor 4% gewijzigd door tp2 op 02-03-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:12

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Knap naief. Respect tonen is geen KPI, mensen behouden ook niet. Als je het bedrijf verlaat mag je blij zijn als de eindafrekening klopt en je laatste salaris niet veel te laat is.

Mensen waar je mee gewerkt hebt gedag zeggen is veel interessanter.
Tja.... daar verschillen wij erg sterk over van mening.
Bedankt, Jeroen, voor dit inzicht.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Volgens mij kom ik wat anders over dan de bedoeling was.
. Respect tonen en mensen beouden is geen kpi voor management.

Voor de individuele medewerker... officiele reactie van "goh wat jammer dat je weg gaat" is weinig kans op. Wat gemeende reactie's van de mensen die je achter laat kun je wel verwachten en da's vaak ook veel gemeender.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wijnands schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:24:
Voor de individuele medewerker... officiele reactie van "goh wat jammer dat je weg gaat" is weinig kans op.
Waarom is dat nou zo moeilijk? Ik bedoel: het kost niets en het laat in ieder geval merken dat je gewaardeerd bent als mens en niet slechts een rij in een Excel spreadsheet bent geweest...

Het voelt nu meer als een rancuneuze ex als ik het zo lees. Het kan echt zo anders.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

hoevenpe schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:16:
[...]

Waarom is dat nou zo moeilijk? Ik bedoel: het kost niets en het laat in ieder geval merken dat je gewaardeerd bent als mens en niet slechts een rij in een Excel spreadsheet bent geweest...

Het voelt nu meer als een rancuneuze ex als ik het zo lees. Het kan echt zo anders.
Ik heb tientallen gemeende reacties gehad bij de klant, van CGI zijn ze op één hand te tellen (dan ook nog enkel van CGI'ers die bij dezelfde klant betrokken zijn).

Rancuneus? Nee dat niet. Wel een bevestiging van mijn beeld dat je een (Excel) nummer bent en vooral voor jezelf moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
tp2 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Ik heb tientallen gemeende reacties gehad bij de klant, van CGI zijn ze op één hand te tellen (dan ook nog enkel van CGI'ers die bij dezelfde klant betrokken zijn).
Maar als ITer kom je toch best wel ver op 1 hand :D beetje binair tellen enzo.

Tja het is jammer als het zo moet, je kan met een goede verstandhouding uit elkaar gaan het is gewoon zakelijk dus geen enkele reden tot emotie. Als je als bedrijf dat niet wilt houd je ex-medewerker toch er een slecht gevoel aan over. En ja op wat langere termijn gaat je dat veel geld kosten.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen GCI of een ander uitzendbureau voor een nieuwe tijdelijke medewerker dan begint CGI toch wel met een heel grote achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

tp2 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:28:
Ik heb bij de klant uitspraken als "CGI begint een onbetrouwbare partner te worden" gehoord.
zelfde hier. iets andere bewoordingen, maar zelfde strekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
peter00 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:54:
[...]

dat is nou precies wat ik me ook al heel lang afvraag. Los van de slechte mond-op-mond reclame, een leaver die wordt tegengewerkt en nog eens op een beslissersstoel terechtkomt krijgt acuut kramp als een accountmanager probeert een afspraak te maken.
Deze krampen zijn mij recent overkomen toen ik een keuze moest maken uit een aantal CV's tbv externe inhuur. Die met een een mij niet onbekend rood logo heb ik direct ter zijde gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En da's nou precies waarom ik er op blijf hameren dat het in het belang van het bedrijf is om zonder ruzie uit elkaar te gaan. Maar ja.... luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Wijnands schreef op maandag 03 maart 2014 @ 06:19:
En da's nou precies waarom ik er op blijf hameren dat het in het belang van het bedrijf is om zonder ruzie uit elkaar te gaan. Maar ja.... luisteren...
Ik denk dat er over het algemeen met goede verstandhouding uit elkaar wordt gegaan. Het is een redelijk kil en afstandelijk proces, maar niet iets waar ik me boos of druk om maak. Ik ervaar die afstandelijkheid de laatste jaren ook al binnen het dienstverband, dus niet echt verrassend.

Het is uiteraard wel zo dat des te hartelijker je uit elkaar gaat, des te warmer het gevoel dat je daar aan over houdt. Dat werpt na het dienstverband voor beide partijen hun vruchten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:24:
Voor de individuele medewerker... officiele reactie van "goh wat jammer dat je weg gaat" is weinig kans op. Wat gemeende reactie's van de mensen die je achter laat kun je wel verwachten en da's vaak ook veel gemeender.
Dat ligt er maar net aan welke TL of PL je hebt. Een aantal daarvan is gewoon goed en menselijk en die laten echt wel merken dat ze het jammer vinden dat je weggaat. Sommige TL's zijn misschien omhoog gevallen L3 consultants die voor eigen gewin gaan en het als een belediging opvatten dat iemand ontslag neemt omdat zij hun headcount targets niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Bij reorganisaties zijn over het algemeen de mensen met het meeste potentieel als eerste weg. De mensen die perse niet weg willen zijn meestal die mensen die of moeite hebben met veranderingen, of gewoon geen perspectief hebben op een baan die net zo goed is.

Elke reorganisatie is dus een aderlating wat talent betreft. Dus nee, het is hoe dan ook niet goed voor het bedrijf.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 12:36
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:24:
[...]

Dat ligt er maar net aan welke TL of PL je hebt. Een aantal daarvan is gewoon goed en menselijk en die laten echt wel merken dat ze het jammer vinden dat je weggaat. Sommige TL's zijn misschien omhoog gevallen L3 consultants die voor eigen gewin gaan en het als een belediging opvatten dat iemand ontslag neemt omdat zij hun headcount targets niet halen.
Daar zit een hele grote kern van waarheid in.
Immers:
People don't leave companies, they leave managers.

Sadly, while many people in positions of management are not bad people, few tend to be good managers, and so our common experience is that of being poorly managed. Accordingly, we fail to enjoy our jobs. Companies are often personified by a particular manager, and while some may work for great men and women, most do not. Our company view is often formed by a negative experience with a manager.

Turnover among employees occurs, usually, not because of company policies and practices but because of managers within the company. When employees say they have had enough, their reaction is usually because of a poor manager and their negative experience with them.

Unfortunately, during their exit interview with HR, the departing employee will likely say they left for a better job or more money, and therefore the offending manager remains in place to further add to the company's turnover statistics. And likely, the offending manager will complain about the need for a better selection and hiring process – which probably should start with them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Wijnands schreef op maandag 03 maart 2014 @ 06:19:
Eensch...! In een organisatie waar ondernemerschap gestimuleerd wordt, is weinig belangrijker dan het hebben en uitbreiden van een goed netwerk. Dus ook een goed netwerk van (ex-) medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55
Eddo-79 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:31:
[...]

Eensch...! In een organisatie waar ondernemerschap gestimuleerd wordt, is weinig belangrijker dan het hebben en uitbreiden van een goed netwerk. Dus ook een goed netwerk van (ex-) medewerkers.
oh? wordt ondernemerschap gestimuleerd dan ?

ik denk dat je bedoelt dat je "de proposities die je in je eigen tijd hebt bedacht mag overdragen aan het bedrijf" ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roadman schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:26:
[...]

Daar zit een hele grote kern van waarheid in.
Immers:

[People don't leave companies, they leave managers]

[...]
Voor sommigen, wellicht, maar niet voor mij. Ik was uiterst tevreden over mijn directe leidinggevende, echter, die was ook slechts gebonden aan de regels van (toen nog) Logica. Ik ben dus weggegaan wegens de veranderde bedrijfscultuur, niet wegens mijn manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Ik ben dus weggegaan wegens de veranderde bedrijfscultuur, niet wegens mijn manager.
Hmm,

het stuk over people not leaving companies but managers, hoeft niet direct op je directe manager te slaan. ook hoger management door te sturen op targets, kunnen de bedrijfscultuur veranderen. Gevolg je voelt je niet meer thuis.

Oorzaak een manager die door zijn sturing de bedrijfscultuur wijzigt waardoor je weg gaat.

Als je het stuk nog niet gelezen hebt een aanrader, evenals het boek "the shock doctrine" van Naomi Klein

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De OR geeft vandaag een stukje retroperspectief door notulen van afgelopen zomer te publiceren. Jammer dat ze de adviezen van de externe adviseur niet meer gevolgd hebben!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
Eddo-79 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:31:
[...]
En daarmee de stap naar ZZP aantrekkelijk te maken. ;)

Als jij een goed netwerk hebt en altijd vrij snel een nieuwe klus hebt (en die ook zelf geregeld hebt), dan is de stap naar ZZP vrij klein. De CGI overhead valt dan weg, dus heb je ook een (mogelijk) hoger inkomen.
Dus bij T&M wil je dat dat vrijwel altijd via de sales managers gaat.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

SPee schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:57:
[...]

Als jij een goed netwerk hebt en altijd vrij snel een nieuwe klus hebt (en die ook zelf geregeld hebt), dan is de stap naar ZZP vrij klein. De CGI overhead valt dan weg, dus heb je ook een (mogelijk) hoger inkomen.
Daar zit inderdaad het grote risico voor CGI. Ondernemerschap in de organisatie brengen - dat wat de Canadezen voor ogen hebben - is in mijn ogen een goed initiatief.

Maar CGI moet zich ervan bewust zijn dat "echte" ondernemers nooit voor CGI zullen werken. Die zijn immers al lang aan het ondernemen. Men moet zich dus richten op de laag net daaronder. Mensen die ondernemerschap waarderen, maar ook aan een stukje comfort van werknemerschap hechten. Op het moment dat je dat stukje comfort wegneemt, stroomt die groep linea recta uit richting ZZP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

SPee schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:57:

vervelend alleen dat dat netwerk meestal zit waar ook je relatiebeding van toepassing is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

franssie

Save the albatross

peter00 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:06:
[...]

vervelend alleen dat dat netwerk meestal zit waar ook je relatiebeding van toepassing is....
Dan is je netwerk nog niet groot genoeg, of waarschijnlijker, je gebruikt het niet goed genoeg. Je hebt toch zat ex collegae waarmee je eens een lunch mee moet doen ;)
Beter zou zijn om te wisselen van opdracht met iewat dezelfde inhoud, maar met een andere klant, is het nog leerzaam ook - moet je wel die evenknie vinden die ook wil gaan ZZP'n. Maar CGI drukt wel veel mensen die kant op, juist de mensen die ik als succesfactor zou zien voor een non T&M bedrijf, maar ja ik kan het niet zo goed verkopen als ronntje (en zou dat ook niet willen denk ik).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
tp2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:18:
[...]

Daar zit inderdaad het grote risico voor CGI. Ondernemerschap in de organisatie brengen - dat wat de Canadezen voor ogen hebben - is in mijn ogen een goed initiatief.

Maar CGI moet zich ervan bewust zijn dat "echte" ondernemers nooit voor CGI zullen werken. Die zijn immers al lang aan het ondernemen. Men moet zich dus richten op de laag net daaronder. Mensen die ondernemerschap waarderen, maar ook aan een stukje comfort van werknemerschap hechten. Op het moment dat je dat stukje comfort wegneemt, stroomt die groep linea recta uit richting ZZP.
Als je mensen wilt rangschikken naar hun drive om te ondernemen, dan is de bovenste groep niet eens met uur-factuur werk bezig maar met productontwikkeling voor eigen rekening en risico daar zitten ook de ZMP-ers.
Daaronder zit een (grotere) groep ZZP-ers die met T&M werk gezig zijn.
In de derde laag zitten de werknemers die wel een ondernemende geest hebben maar deze (nog) niet hebben omgezet in een KvK-inschrijving.
De groep daaronder (volgens mij de grootste) is gelukkig als werknemer en heeft geen ondernemersaspiraties.

Er zit een soort verticale beweging in de bovenste drie groepen. Van ondernemersaspiraties naar ZZP-er, naar ondernemer op grotere schaal. De bovenste groep is meestal (maar niet altijd) afkomstig uit mensen die ooit voor een baas werkten, toen zelfstandig werden en toen hun focus hebben verlegt van consultancy naar ontwikkeling. Aan de andere kant zullen er best veel mensen zijn die wel aspiraties hebben om ondernemer te worden, maar de stap uiteindelijk niet zetten. Er is ook een stroom de andere kant op, van ondernemer naar werknemer; in mijn perceptie is die wel aanzienlijk kleiner dan de opgaande stroom.

Als je "intrapreneurs" wilt hebben, moet je eerst een bewustzijn ontwikkelen van dergelijke patronen. Je moet in dialoog met je huidige werknemers en met je ex-werknemers over hun beweegredenen. Voordat je begint moet je eerst afvragen of intrapreneuship wel echt in je bedrijfscultuur past. Imho was dat bij CMG wel het geval maar bij Logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
t_captain schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:54:
[...]
Als je "intrapreneurs" wilt hebben, moet je eerst een bewustzijn ontwikkelen van dergelijke patronen. Je moet in dialoog met je huidige werknemers en met je ex-werknemers over hun beweegredenen. Voordat je begint moet je eerst afvragen of intrapreneuship wel echt in je bedrijfscultuur past. Imho was dat bij CMG wel het geval maar bij Logica niet.
Persoonlijk denk ik dat elk bedrijf wel een vorm van intrapreneurship heeft. Als iedereen alleen maar een productie-rol zou vervullen houdt het snel op met innovatie en verandering.

Verandering moet van alle kanten komen en kunnen komen. Bij CGI heb ik tot nu toe altijd wel een luisterend oor gevonden voor ideeen en zorgen, al moest ik dat oor wel zelf zoeken en benaderen.

Ik zou wel graag zien dat er meer dialoog wordt gezocht en dat het nog meer "wij" wordt ipv "ik". Praten met mensen ipv over mensen. Met de komst van Ron de Mos veranderde er zeker wat tov het starre Engelse Logica model, maar het kan nog beter.

Wel merk ik, ook bij mijzelf, dat verandering niet snel genoeg kan gaan. Ik ben daar te ongeduldig voor. De realiteit is echter dat een cultuuromslag veel tijd kost en nooit klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je een cultuuromslag zoekt van een klassiek werkgever/werknemer model naar een intrapreneur model, dan is het delen van informatie een goed begin. Maak er een gewoonte van om je medewerkers te kennen in de informatie en overwegingen achter de besluiten van het management, en niet alleen de besluiten zelf.

Als je kijkt naar de AV-transformatie, dan zijn er zacht gezegd wel wat stappen in transparantie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Eddo-79 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:02:
[...]

Persoonlijk denk ik dat elk bedrijf wel een vorm van intrapreneurship heeft. Als iedereen alleen maar een productie-rol zou vervullen houdt het snel op met innovatie en verandering.

Verandering moet van alle kanten komen en kunnen komen. Bij CGI heb ik tot nu toe altijd wel een luisterend oor gevonden voor ideeen en zorgen, al moest ik dat oor wel zelf zoeken en benaderen.

Ik zou wel graag zien dat er meer dialoog wordt gezocht en dat het nog meer "wij" wordt ipv "ik". Praten met mensen ipv over mensen. Met de komst van Ron de Mos veranderde er zeker wat tov het starre Engelse Logica model, maar het kan nog beter.

Wel merk ik, ook bij mijzelf, dat verandering niet snel genoeg kan gaan. Ik ben daar te ongeduldig voor. De realiteit is echter dat een cultuuromslag veel tijd kost en nooit klaar is.8
Ik heb een paar keer geprobeerd iets op te zetten, helaas is het toen 'gekaapt' door een sales/account manager en is er niks van terecht gekomen, alleen maar gelul in de ruimte. Jammer en nu neem ik geen initiatieven meer. Men predikt wel ondernemerschap maar in de praktijk werkt dat niet, want het mag niks kosten. Je wordt weer naar een klant gestuurd waardoor men in t&m blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erinaceus schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Hmm,

het stuk over people not leaving companies but managers, hoeft niet direct op je directe manager te slaan. ook hoger management door te sturen op targets, kunnen de bedrijfscultuur veranderen. Gevolg je voelt je niet meer thuis.

Oorzaak een manager die door zijn sturing de bedrijfscultuur wijzigt waardoor je weg gaat.
Ja, zo kan ik het ook :) Uiteindelijk wordt ook bedrijfscultuur door mensen en dus ook managers bepaald. Waarop ik echter wilde reageren is dat mensen aangeven dat ze blijven of weggaan door hun directe manager (of in elk geval iemand die dicht op hen zit in de lijn). En dat was bij mij zeker niet het geval, ik ben weggegaan omdat ik me niet kon vinden bij het beleid van het NL/Benelux-management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
t_captain schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:15:
Als je een cultuuromslag zoekt van een klassiek werkgever/werknemer model naar een intrapreneur model, dan is het delen van informatie een goed begin. Maak er een gewoonte van om je medewerkers te kennen in de informatie en overwegingen achter de besluiten van het management, en niet alleen de besluiten zelf.

Als je kijkt naar de AV-transformatie, dan zijn er zacht gezegd wel wat stappen in transparantie te maken.
Volledig met je eens. Informatievoorziening moet echt een heel stuk beter. Het hoeft echt niet altijd halleluja info te zijn, gewoon de realiteit is al goed.

Zoiets als: Beste collega, omdat we nog in gesprek zijn met OR over punten in de mobiliteitsregeling die mogelijk effect hebben op de leasebedragen, hebben we besloten om de leasesite nog niet vrij te geven. Dit om te voorkomen dat we nu bedragen publiceren, die mogelijk naderhand weer aangepast worden. Het streven is om op <X datum> de gesprekken te hebben afgerond, waarne de mutaties worden verwerkt. Op <Y datum> zal de leasesite beschikbaar zijn. Excuses voor deze vertraging, maar om dit traject zorgvuldig invulling te geven vragen we om jullie begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige leasesite melding is veel transparanter. Ronnie heeft het te druk met de idleness cijfers op te poetsen.. De HY cijfer moeten natuurlijk wel een opgaande lijn laten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 10:21 . Reden: *leasesite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Eddo-79 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:10:
[...]

Volledig met je eens. Informatievoorziening moet echt een heel stuk beter. Het hoeft echt niet altijd halleluja info te zijn, gewoon de realiteit is al goed.

Zoiets als: Beste collega, omdat we nog in gesprek zijn met OR over punten in de mobiliteitsregeling die mogelijk effect hebben op de leasebedragen, hebben we besloten om de leasesite nog niet vrij te geven. Dit om te voorkomen dat we nu bedragen publiceren, die mogelijk naderhand weer aangepast worden. Het streven is om op <X datum> de gesprekken te hebben afgerond, waarne de mutaties worden verwerkt. Op <Y datum> zal de leasesite beschikbaar zijn. Excuses voor deze vertraging, maar om dit traject zorgvuldig invulling te geven vragen we om jullie begrip
In tegenstelling tot de aloude bekende }:O uit de sloot : "We gaan ervanuit dat jullie begrip hebben voor deze situatie."

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
avotar schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:20:
[...]

In tegenstelling tot de aloude bekende }:O uit de sloot : "We gaan ervanuit dat jullie begrip hebben voor deze situatie."
Assumption is the mother... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
avotar schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:20:
[...]

Volgens mij doelt Eddo op de mogelijkheid om ergens gewoon een datum aan te koppelen, zonder de algemene vaagheden.
Er zijn heel veel mensen die graag willen weten waar ze nu of in de nabije toekomst aan toe zijn.
(En misschien wel, of moeten gaan ondernemen, of niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:06
Of dat tekenen bij een andere werkgever en daar een nieuwe auto krijgen sneller is dan te blijven wachten })
Is de wachttijd weken of meer dan 3 maanden :Y)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SPee schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:48:
Of dat tekenen bij een andere werkgever en daar een nieuwe auto krijgen sneller is dan te blijven wachten })
Is de wachttijd weken of meer dan 3 maanden :Y)
Op een Octavia is het ongeveer 3 maanden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 16:41

Reneger

Wie? IK?

Zou de Octavia RS ook in de lijst komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Eddo-79: Inderdaad. Maar ik denk dat andere zaken belangrijker zijn dan de leasesite.

Dit zou transparant zijn:

"CGI NL zit van oudsher sterk vertegenwoordigd in T&M werk, een historisch gegeven in de NL markt. We hebben de afgelopen XX jaar van <aktie, aktie, ...> geprobeerd om de product mix te veranderen. Helaas blijkt dit een weerbarstig en langdurig traject. Wat we wel hebben bereikt is: SLA's zijn gegroeid van X% naar Y% van de omzet, producten is gegroeid van ....
Voor de komende jaren moeten we helaas rekening houden met een zware vertegenwoordiging van T&M aktiviteiten in de omzet. De toegenomen prijsdruk zorgt voor ernstige problemen in dit business model. We hebben <vul hier de akties in> gedaan om de overheadkosten aan te passen, maar moeten helaas erkennen dat we met een reductie van de overheadkosten niet geheel in onze opzet slagen. We zullen dus <vul hier een percentage in> op de uitgaven aan direct personeel moeten bezuinigen en proberen dat op de minst pijnlijke manier in te vullen. Graag gaan we de discussie aan om te kijken wat de beste opties zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
t_captain schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:11:
@Eddo-79: Inderdaad. Maar ik denk dat andere zaken belangrijker zijn dan de leasesite.

Dit zou transparant zijn:

"CGI NL zit van oudsher sterk vertegenwoordigd in T&M werk, een historisch gegeven in de NL markt. We hebben de afgelopen XX jaar van <aktie, aktie, ...> geprobeerd om de product mix te veranderen. Helaas blijkt dit een weerbarstig en langdurig traject. Wat we wel hebben bereikt is: SLA's zijn gegroeid van X% naar Y% van de omzet, producten is gegroeid van ....
Voor de komende jaren moeten we helaas rekening houden met een zware vertegenwoordiging van T&M aktiviteiten in de omzet. De toegenomen prijsdruk zorgt voor ernstige problemen in dit business model. We hebben <vul hier de akties in> gedaan om de overheadkosten aan te passen, maar moeten helaas erkennen dat we met een reductie van de overheadkosten niet geheel in onze opzet slagen. We zullen dus <vul hier een percentage in> op de uitgaven aan direct personeel moeten bezuinigen en proberen dat op de minst pijnlijke manier in te vullen. Graag gaan we de discussie aan om te kijken wat de beste opties zijn."
Ook dat zou concrete communicatie zijn, al is de inhoudelijke voorbeeld boodschap wel een beetje zuur :)

Mijn post ging erover dat men, over het algemeen, meer en concreter mag communiceren. Al moet ik nog het eerste bedrijf leren kennen die dat perfect op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A propos apps: de PS nieuwsbrief wordt voortaan alleen nog via dat medium verspreid. En ik ben dus een van die weinige mensen die prive voldoende heeft aan een simpel mobieltje. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n simpel mobieltje is best OK, klein en de batterij gaat lang mee. Kijk ook eens mee met een member met smartphone...
De versiering en achtergrond van berichten zijn zo groot, dat je mail nooit in 1 keer gedownload is. Mobile mail is leuk voor de titel van de berichten. De rest kan je beter online lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Van mij mogen ze wel richting plain text gaan.. Die mails nemen soms behoorlijke groottes aan. Met een mailbox van 500MB raak je gauw je limieten aan...

En die ruimte gebruik ik liever voor nuttigere zaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:41:
A propos apps: de PS nieuwsbrief wordt voortaan alleen nog via dat medium verspreid. En ik ben dus een van die weinige mensen die prive voldoende heeft aan een simpel mobieltje. :-(
Welke nieuwsbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

franssie schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:44:
[...]

Dan is je netwerk nog niet groot genoeg, of waarschijnlijker, je gebruikt het niet goed genoeg. Je hebt toch zat ex collegae waarmee je eens een lunch mee moet doen ;)
Je hebt volkomen gelijk. Mn netwerk is uiteraard veel breder. Dank voor de correctie :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de mail haal ik dat het een nieuwsbrief zal zijn met fun, weetjes en informatie over het reilen en zeilen binnen de competences en Public Sector in het algemeen.

Maar ik lees ook in de communicatie hierover: Er is besloten om het nieuws vanuit de public sector te gaan communiceren via de CGI-News app. Dan hoop ik maar dat zaken waar je als member geacht wordt kennis van te nemen nog wel via andere kanalen (lees: email) worden verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:38:
[...]

Uit de mail haal ik dat het een nieuwsbrief zal zijn met fun, weetjes en informatie over het reilen en zeilen binnen de competences en Public Sector in het algemeen.

Maar ik lees ook in de communicatie hierover: Er is besloten om het nieuws vanuit de public sector te gaan communiceren via de CGI-News app. Dan hoop ik maar dat zaken waar je als member geacht wordt kennis van te nemen nog wel via andere kanalen (lees: email) worden verspreid.
Stelt CGI elke werknemer een smartphone ter beschikking dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Nee, die app werkt ook vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Reneger schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:51:
Nee, die app werkt ook vlekkeloos...
De app is een eerste versie en in korte tijd ontwikkeld. Ik vind hem bedroevend slecht. Ik zou hem aan geen enkele buitenstaander durven tonen. Voordat men zoiets zelf gaat ontwikkelen, vraag ik me altijd af of daar niet een goed standaard product voor beschikbaar is.

En waarom wordt de email nieuwsbrief helemaal vervangen? Waarom niet ‘best of all worlds’. Mijn sportclub publiceert nieuws op een site, stuurt de nieuwsberichten in push berichten via een app en één keer per week krijg ik van hetzelfde standaard systeem een email met een persoonsgebonden nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik weet de historie van de app. Maar ik deel je mening, ik laat hem echt niet zien aan buitenstaanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Los van de kwaliteit van de app. Ik snap sowieso niet waarom er perse een app moet zijn? Om hip te zijn ofzo?

Ik zit 8 uur per dag achter een groot beeldscherm, met mijn CGI mail open.
Waarom zou ik op een klein 4" scherm het CGI nieuws willen lezen?

Waarschijnlijk stimuleren ze hiermee dat ik thuis op de bank op de tablet, of telefoon in mijn eigen tijd nieuwsbrieven ga lezen...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Markieman schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:07:
Los van de kwaliteit van de app. Ik snap sowieso niet waarom er perse een app moet zijn? Om hip te zijn ofzo?

Ik zit 8 uur per dag achter een groot beeldscherm, met mijn CGI mail open.
Waarom zou ik op een klein 4" scherm het CGI nieuws willen lezen?

Waarschijnlijk stimuleren ze hiermee dat ik thuis op de bank op de tablet, of telefoon in mijn eigen tijd nieuwsbrieven ga lezen...
Een fabrieksarbeider heeft ook geen tijd tijdens zijn werkzaamheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
Ik geloof niet dat fabrieksarbeiders thuis memo's gaan zitten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Van de vakbond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
Wat heeft een fabrieksarbeider hier eigelijk mee te maken?

Hij/zij krijgt waaschijnlijk ook minder betaald: mogen we dan ook niet klagen over onze beloning?

Er zijn trouwens ook beroepen die het beter hebben, ik stel voor dat we onszelf daarmee gaan vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk met managers: Etentje = werk, Reizen = werken, buitenlands tripje = werk, hangen in de kroeg met een vage klant = werk, op de golfbaan = werk, want is altijd wel een prospect in de buurt... Boek van Jobs lezen... uiteraard ook werk. En gelijk een overwerk declaratie door je PA laten maken voor al die uren extra buiten je 8 uur vergaderen met je matties uit het bestuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Reneger schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:52:
Van mij mogen ze wel richting plain text gaan.. Die mails nemen soms behoorlijke groottes aan. Met een mailbox van 500MB raak je gauw je limieten aan...

En die ruimte gebruik ik liever voor nuttigere zaken :+
Ik snap nog steeds niet waarom mensen email niet gewoon plain text kunnen sturen. Vooral secretaresses waren altijd schuldig aan de plaatjes. Leuk bedoelt maar kost zoveel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
500MB pp is zowieso een lachertje. 3000x500MB = 1.5TB voor een heel bedrijf in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Ik vind de app juist reuze handig. Ik zit veel in overleggen bij de klant. Ontzettend handig om dan gelijk op je telefoon iets te kunnen raadplegen.

Maar inderdaad, als je de hele dag achter je PC zit met je e-mail open, dan heeft het weinig toegevoegde waarde. Welk medium het beste is, is dus nogal van je rol en werk afhankelijk. Ik denk dat ze prima naast elkaar kunnen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang niet iedereen een smartphone heeft van het werk (of misschien ook prive niet) dan is een app niet het beste medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:45
De App is veel beperkter dan de nieuwsbrief. Verjaardagen en prestaties van collega's heb ik bv nog niet gezien in de app.
Daarnaast is er bijna nooit nieuws. Voorheen kreeg je zeker wat onderwerpen per maand te zien. Nu mag je blij zijn als het 1 nieuwsitem in de maand is.
En inderdaad doe het naast de email nieuwsbrief, niet als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
petertee schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:37:
De App is veel beperkter dan de nieuwsbrief. Verjaardagen en prestaties van collega's heb ik bv nog niet gezien in de app.
Daarnaast is er bijna nooit nieuws. Voorheen kreeg je zeker wat onderwerpen per maand te zien. Nu mag je blij zijn als het 1 nieuwsitem in de maand is.
En inderdaad doe het naast de email nieuwsbrief, niet als vervanging.
Is er een app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Heb dat ooit wel eens gelezen, maar aangezien ik ook ooit eens hoorde dat je geen android mag gebruiken met bedrijfsinfo heb ik er verder geen aandacht aan besteed.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Is er een app ?
Twee zelfs!
Eén voor nieuws en één portfolio app. Met name die portfolio app is best handig als je even snel wilt opzoeken of CGI een oplossing voor een bepaald probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

franssie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:27:
..... ooit eens hoorde dat je geen android mag gebruiken met bedrijfsinfo heb ik er verder geen aandacht aan besteed.
Apart, want die CGI app's draaien (ook) op Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tp2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:30:
[...]

Twee zelfs!
Eén voor nieuws en één portfolio app. Met name die portfolio app is best handig als je even snel wilt opzoeken of CGI een oplossing voor een bepaald probleem heeft.
Staat me vaag iets van bij. Geen flauw idee meer waar dat ding te downloaden is. Vandaag maar s even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 08-10 19:36

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

tp2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:32:
[...]

Apart, want die CGI app's draaien (ook) op Android
De PSA app doet geen android, (die andere apps volgens mij ook niet), alleen iOS, Blackberry en Windows. Ze doen niks met android omdat dit niet secure genoeg is, wat dat ook wezen/beteken mag (staat in de FAQ).

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgi portfolio en cgi news werkt op andriod. Hier staat iig een versie geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik zie het, die staan weer in de NL CGI App Store, beetje verwarrend al die verschillende security pollicies in mijn ogen. De corp/global CGI App Store ondersteund dus kennelijk geen iOS, want is niet "secure" en de NL versie ondersteund wel gewoon android, want hier in NL vinden we dat het wel veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
CGI heeft een Enterprise App Store. http://cgi.entapp.nl

CGI News App via Android bestaat en is een directe schending van de CGI Security Policy. Kennelijk heeft niet iedereen die getekend heeft voor de 'Commitment to the Code of Ethic' de policies gelezen en begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
M.b.t. mobiliteit speelt CGI het slim. Ze heeft de OR alsnog instemmingsrecht gegeven. Dit met als doel de OR behulpzaam te laten zijn. De OR is eerder akkoord gegaan met het budget en mag nu helpen het te verdelen. Herverdeling binnen hetzelfde budget wordt gepresenteerd als een verbetering. Ook is de leaseauto voor de OR niet meer een arbeidsvoorwaarde.

Met de hulp, door instemming van de OR, versterkt CGI haar juridische positie tegen medewerkers die de zaak willen laten toetsen in het kader van de bestaande jurisprudentie. In het verleden verdedigde de OR de arbeidsvoorwaarde leaseauto. Door nu met een instemming, die zich geheel aan de openbaarheid onttrekt, zonder achterbanraadpleging, de bestuurder te helpen, schiet de OR wel heel erg door naar de andere kant. Ik vind het beschamend hoe nu de OR haar geschiedenis en achterban verloochend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

ESPACE schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:08:
CGI heeft een Enterprise App Store. http://cgi.entapp.nl

CGI News App via Android bestaat en is een directe schending van de CGI Security Policy. Kennelijk heeft niet iedereen die getekend heeft voor de 'Commitment to the Code of Ethic' de policies gelezen en begrepen.
Dat is dus mijn hele punt, ze hebben er dus 2, een .com versie en een .nl versie, ieder met eigen security beleid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
ESPACE schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:14:
M.b.t. mobiliteit speelt CGI het slim. Ze heeft de OR alsnog instemmingsrecht gegeven. Dit met als doel de OR behulpzaam te laten zijn. De OR is eerder akkoord gegaan met het budget en mag nu helpen het te verdelen. Herverdeling binnen hetzelfde budget wordt gepresenteerd als een verbetering. Ook is de leaseauto voor de OR niet meer een arbeidsvoorwaarde.

Met de hulp, door instemming van de OR, versterkt CGI haar juridische positie tegen medewerkers die de zaak willen laten toetsen in het kader van de bestaande jurisprudentie. In het verleden verdedigde de OR de arbeidsvoorwaarde leaseauto. Door nu met een instemming, die zich geheel aan de openbaarheid onttrekt, zonder achterbanraadpleging, de bestuurder te helpen, schiet de OR wel heel erg door naar de andere kant. Ik vind het beschamend hoe nu de OR haar geschiedenis en achterban verloochend!
Dit is nieuw voor mij. Is dit officieel gecommuniceerd of komt dit uit het wandelgangen-informatie-systeem?

Als de OR inderdaad instemmingsrecht heeft gekregen kan ik dat an sich toejuichen. Formeel hoeft de bestuurder dit niet te doen, nu heeft de medewerkersvertegenwoordiging in alle gevallen de kans en keus om invloed uit te oefenen op het proces.

Ik hoop dat hier openheid over gegeven wordt, zoals ook past in de kernwaarden van CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Ook al zou de OR instemmen met een regeling, dan nog is het aan de indiviuele medewerkers om hun gelijk te halen als de regeling strijdig is met eerdere afspraken (regelingen). Dit is niet anders dan voorheen. Wat wel vervelend is, dat de OR nu gaat instemmen met een regeling die het moeilijk maakt om leaseauto's ook als privé auto in te zetten (want alleen te besturen door aangewezen personen) en de financiele beperking voor velen om op het werk te komen.
Hopen dat er wat aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als er daadwerkelijk instemmingsrecht is zou dat een mooie stap voorwaards zijn. Dat men hier iets mee doet zonder achterban raadpleging kan ik me ook wel voorstellen, men krijgt immers genoeg mail om te weten hoe de acherban erin zit.
Wat er vervolgens gebeurt durf ik niet over te speculeren. Ik weet hoe ik het zou aanvliegen als OR maar het zou zomaar kunnen dat de huidige OR er heel anders over denkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 05-03-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:56:
Als er daadwerkelijk instemmingsrecht is zou dat een mooie stap voorwaards zijn.
hoe kijk jij hier tegenaan dan?
ESPACE schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:14:

Met de hulp, door instemming van de OR, versterkt CGI haar juridische positie tegen medewerkers die de zaak willen laten toetsen in het kader van de bestaande jurisprudentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Als ik een zaak had, waarbij het argument de OR is akkoord gegaan door de bestuurder naar voren wordt geschoven als niet ter zake doende terzijde schuiven. Als argument zou ik aanvoeren dat tot noch toe jaren lang een ander standpunt gehuldigd was, en met hand en tand verdedigd door de bestuurder. Daarnaast zie ik een bekering op zulke late termijn niet direct als een sterk argument. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:22:
[...]

[...]
WOR artikel 27 schrijft een aantal dingen voor waar een OR instemming over heeft. Enige die enigszins in de buurt komt is:
een belonings- of een functiewaarderingssysteem;
Dus of men is overeengekomen dat de lease regeling hier onder valt of men heeft buiten de WOR afgesproken dat er instemmingsrecht van toepassing is. Ik ga uit van het laatste.
Sowiso is instemming over lease iets wat al heel lang op het verlanglijstje van de OR staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag was eigenlijk: denken jullie dat de bestuurder de OR nu ineens instemming heeft gegeven omdat het de bestuurder juridisch voordeel op zou kunnen leveren? Immers heeft de bestuurder tot nu toe telkens beweerd dat de OR geen instemming heeft inzake lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:46:
Mijn vraag was eigenlijk: denken jullie dat de bestuurder de OR nu ineens instemming heeft gegeven omdat het de bestuurder juridisch voordeel op zou kunnen leveren? Immers heeft de bestuurder tot nu toe telkens beweerd dat de OR geen instemming heeft inzake lease.
[ :+ ]
Wellicht hebben ze problemen met de systemen en kunnen ze door de OR in het proces te betrekken, hen er de schuld van geven dat het allemaal nog veel langer moet duren

[/ :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

SithWarrior schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:18:
[...]

Dat is dus mijn hele punt, ze hebben er dus 2, een .com versie en een .nl versie, ieder met eigen security beleid :P
De .nl bestond eigenlijk al voor Logica CGI werd. ;). Ooit in idle uurtjes opgezet met een aantal consultants. Ding wordt overigens actief gebruikt door een klant.

Was ooit een project om de Azure kennis te verdiepen. Inmiddels bevalt de appstore goed genoeg om intern sowieso voor testdeployments uit te voeren, voor klanten distributie te vergemakkelijken en intern iets als de portfolio en news app te distribueren.

Meer info, DM me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobility call is geweest enkele weken geleden.......................... and then there was silence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag komt er een update hoor ik in de wandelgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wat was de call van een paar weken gelden dan? Een zoethoudertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
ESPACE schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:21:
Dat was het slechte voorstel. En nu komen ze met het voorstel dat:

- tanken in het buitenland blijft bestaan
- vanaf level 2 blijft het huidige budget staan op 797
- level gebonden leasebudget geldt alleen voor nieuwe members
- keuze uit 18 automerken

.....*TRINGGGG* *GAAAAP*.....opstaan om weer aan de slag te gaan bij de klant... :)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:45
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:45:
Vrijdag komt er een update hoor ik in de wandelgangen.
ESPACE schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:21:
Ben nu bijna een half jaar in dienst en heb sinds die tijd niets anders dan zoethoudertjes en beloftes gehoord. Het enige wat ik wil is duidelijkheid. Linksom of rechtsom maakt me niet uit. Met duidelijkheid kan je keuzes maken. Hoewel, hoe langer de onduidelijkheid hoe makkerlijker de keuze wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:56:
Als er daadwerkelijk instemmingsrecht is zou dat een mooie stap voorwaards zijn. Dat men hier iets mee doet zonder achterban raadpleging kan ik me ook wel voorstellen, men krijgt immers genoeg mail om te weten hoe de acherban erin zit.
Wat er vervolgens gebeurt durf ik niet over te speculeren. Ik weet hoe ik het zou aanvliegen als OR maar het zou zomaar kunnen dat de huidige OR er heel anders over denkt.
Misschien wil de achterban van zichzelf wel weten hoe er over de gang van zaken wordt gedacht. Het is erg verhelderend om te weten dat de meerderheid van het bedrijf de zelfde mening is toegedaan. Het zelfde geldt trouwens ook als het om een minderheid gaat.
De OR zal overigens akkoord gaan met één of ander waardeloos plan, net als de vorige keer. ik maak me geen illusies!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:41:
Mobility call is geweest enkele weken geleden.......................... and then there was silence.
offtopic:
Ìk moet opeens denken aan die Dr. Who aflevering "Silence will fall"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

petertee schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:15:
Ben nu bijna een half jaar in dienst en heb sinds die tijd niets anders dan zoethoudertjes en beloftes gehoord. Het enige wat ik wil is duidelijkheid. Linksom of rechtsom maakt me niet uit. Met duidelijkheid kan je keuzes maken. Hoewel, hoe langer de onduidelijkheid hoe makkerlijker de keuze wordt.
had je dit forum nooit gelezen voordat je ja zei? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Prachtige woorden van meneer Sake.... je midyear review over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

"Doe mee en win kaarten voor de Backstreet Boys"

WTF? 7(8)7 hoe jong worden ze tegenwoordig eigenlijk aangenomen?

Doe dan K3. dan hebben de pappa's er ook nog wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:39:
"Doe mee en win kaarten voor de Backstreet Boys"

WTF? 7(8)7 hoe jong worden ze tegenwoordig eigenlijk aangenomen?

Doe dan K3. dan hebben de pappa's er ook nog wat aan :P
Waar moet je niet aan meedoen om de Backstreet boys niet te hoeven zien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

avotar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:48:
Prachtige woorden van meneer Sake.... je midyear review over de telefoon.
Heb ik vorig jaar gehad, was erg kort, de reis niet waard ;)
Maar wel wederom extra blijk van waardering voor onze inzet etc ... :(

Pagina: 1 ... 137 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.