ESPACE schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Kom je dan nog wel naar meetings?
Ik zou een andere keuze maken. Een redelijke leaseauto kost veel minder. Skoda Octavia Combi 25.650, bijtelling 14%, eigen bijdrage geschat op 150. Netto kosten per maand: 213 - 227 (42% - %52 belasting). Daarvoor mag je privé rijden, vier jaar vaste kosten en altijd een auto beschikbaar.
Ieder zijn keuze, dat is mooi!
Minder mooi is dat veel collega's binnenkort niet meer de keuze voor een leaseauto hebben en dat hun een arbeidsvoorwaarde wordt ontnomen.
Welke meetings?
Ik rijd niet in een Octavia met 14% maar een auto die normaal 25% bijtelling zou zijn en rond 750 euro in de lease zou kosten. (nieuw 51.000).
Ik snap dat je met een goedkope 14% leaseauto beter uit bent, maar de keus in die categorie is heel dun en Skoda of Prius trekt mij niet zo.
227 + 560 ~ 800 euro / mnd rij je toch een dikke middenklasser voor, mocht je 2k per maand zakelijk rijden net als ik. Eens dat het risico meer bij jezelf ligt, maar krijg je ook stuk vrijheid en luxe voor terug.
Eens dat AV wordt ontnomen en ik vind daarom ook dat iedere ambulante medewerker minstens recht zou moeten hebben op mob. vergoeding, ongeacht het geprojecteerde aantal kms dat je zou rijden in een jaar (komt hoop discussie van, vooral als het achteraf ineens wel meer is geworden dan 10k: krijg je dan mob.vergoeding met terugwerkende kracht??. In geval L3 is dat toch 9000 euro bruto, serieus geld). Je voorkomt zo ook discussie over lease <10.000, omdat je ruimschoots wordt gecompenseerd. (maar daar kun je over van mening verschillen)
Betekent alleen dat de CGI knip verder open moet
[
Voor 26% gewijzigd door
chinook op 28-02-2014 12:29
]