Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:33:
Ik hoor van collega's dat die mail door extern ingehuurde 'managers' is verstuurd.
Welke mail?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Ook niet gehad trouwens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:55
Het was als antwoord op mijn vraag hoe het zit met die tankpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"In de eerste plaats hebben we al aangegeven dat de bestaande leasecontracten gewoon worden uitgereden"
Maar het blijkt dus nu dat dit weer eens een wassen neus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:11

elsinga

=8-)

Hier ook geen mail gehad.

En blij van een nieuwe tankpas zou ikniet worden. Auto moet nog ruim 2 jaar mee, dat scheelt dus netto ineens serieus geld, waarvoor mijn leasetarief of EB niet omlaag gaat. Ga ik dus niet zomaar mee akkoord.

@Montifaud, kun je die mail (anoniem gemaakt) hier plaatsen of forwarden naar mij (ben volgens mij de enige elsinga bij CGI, anders is mijn voornaam Robert onderscheidend genoeg ;))?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
elsinga schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:54:
Hier ook geen mail gehad.

En blij van een nieuwe tankpas zou ikniet worden. Auto moet nog ruim 2 jaar mee, dat scheelt dus netto ineens serieus geld, waarvoor mijn leasetarief of EB niet omlaag gaat. Ga ik dus niet zomaar mee akkoord.

@Montifaud, kun je die mail (anoniem gemaakt) hier plaatsen of forwarden naar mij (ben volgens mij de enige elsinga bij CGI, anders is mijn voornaam Robert onderscheidend genoeg ;))?
Vraag: blijven de bestaande lease contracten (inclusief rechten tankpas) geldig tot einde van dat contract ?

Antwoord: Het invoeren van de Nederlandse tankpas zal collectief worden ingevoerd. Deze wijziging geldt voor alle leaserijders zowel met bestaande als nieuwe leasecontracten. Op dit moment krijgen wij veel vragen en opmerkingen hierover. We zijn dan ook nu in overleg wat het beste moment is om dit in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hmmm.... ik klim gelijk even in de mail dat ik daar niet mee akkoord ga, tenzij mijn eigen bijdrage naar beneden gaat....

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Vraag: blijven de bestaande lease contracten (inclusief rechten tankpas) geldig tot einde van dat contract ?

Antwoord: Het invoeren van de Nederlandse tankpas zal collectief worden ingevoerd. Deze wijziging geldt voor alle leaserijders zowel met bestaande als nieuwe leasecontracten. Op dit moment krijgen wij veel vragen en opmerkingen hierover. We zijn dan ook nu in overleg wat het beste moment is om dit in te voeren.
Pffff fraai is dat. What is next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg op mijn vraag (of dit klopt) en mijn stelling dat ik in dat geval gecompenseerd wil worden. Zal het hier laten weten.

(gaat vast de rechtbijstandsverzekering opwarmen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:41
Ik zou je leasecontract eens bijhalen. Het lijkt mij namelijk niet dat ze zomaar je tankpas mogen gaan wijzigen gedurende het contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Lijkt mij ook niet, maar kennelijk is dat wel het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Staat er niet in het contract dat de tankpas door CGI zelf wordt geregeld? In dat geval verandert er dus niks aan het Lease contract. CGI levert 'gewoon' een andere pas dan we gewend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
In Bijlage D uit 2010 staat expliciet Europa.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Markieman, zou je die ergens er beschikking willen stellen? Ik moet 'm wel ergens tussen de papieren hebben, maar da's een stapel van 15cm dik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Lord Thunder schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:14:
Staat er niet in het contract dat de tankpas door CGI zelf wordt geregeld? In dat geval verandert er dus niks aan het Lease contract. CGI levert 'gewoon' een andere pas dan we gewend waren.
OK als ze dat ook gaan inpikken dan wordt het karig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen centrale mail gestuurd, maar er zijn collega's die een antwoord hebben gehad per email op hun vraag hoe het zit met tanpassen.

Dat is deze mail dus:
Montifaud schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:01:
van Mobility HR: "Het invoeren van de Nederlandse tankpas zal collectief worden ingevoerd. Deze wijziging geldt voor alle leaserijders zowel met bestaande als nieuwe leasecontracten. Op dit moment krijgen wij veel vragen en opmerkingen hierover. We zijn dan ook nu in overleg wat het beste moment is om dit in te voeren."

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
aan de positieve kant, je hebt al antwoord op je vraag. Ik wacht nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het antwoord roept alleen weer 2 vervolgvragen op als ik het zo lees

1: Wanneer wordt die pas dan ingevoerd?

2: Blijft het een Shellpas of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:08:
Ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg op mijn vraag (of dit klopt) en mijn stelling dat ik in dat geval gecompenseerd wil worden. Zal het hier laten weten.

(gaat vast de rechtbijstandsverzekering opwarmen...)
Mijn rechtsbijstandsverzekering zit al met smart te wachten op groen licht :D Andere collega's met rechtsbijstand of niet zijn ook welkom zeiden ze >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Apart, meestal zijn ze niet zo eager om daadwerkelijk iets te doen. Zou wel heel jammer zijn als het zover moet komen.

Zo, net een goed gesprek gehad met iemand uit mijn netwerk voor een volgende klus. Ben benieuwd, heb er een goed gevoel bij. Beter zo geregeld dan via Lara.

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 26-02-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:06:
Apart, meestal zijn ze niet zo eager om daadwerkelijk iets te doen. Zou wel heel jammer zijn als het zover moet komen.

Zo, net een goed gesprek gehad met iemand uit mijn netwerk voor een volgende klus. Ben benieuwd, heb er een goed gevoel bij. Beter zo geregeld dan via Lara.
Ja Lara blijft een apart stukje tooling :P Lara mag je of mag je niet . De meesten mogen haar sowieso al niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Lara stom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen 1 tip. Als men weg gaat bij CGI zeg dan nooit dat ze geen moeite doen om voor jou een leuke job te vinden waarin je veel ervaring kunt opdoen. Een teamleider zei tegen mij die persoon die daarom bij ons is weggegaan heeft het er zelf nagemaakt. Moet hij maar een klantenkring opbouwen en zelf jobs zoeken. Ik: "Maar wat doe CGI voor ons dan, alleen cashen?" ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Als ik zelf jobs kan regelen, waarom zou ik dan niet ZZP'er worden? Da's meer geld vangen voor hetzelfde werk... Nee, ik werk juist voor een werkgever, omdat de werkgever voor werk zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:37:
Als ik zelf jobs kan regelen, waarom zou ik dan niet ZZP'er worden? Da's meer geld vangen voor hetzelfde werk... Nee, ik werk juist voor een werkgever, omdat de werkgever voor werk zorgt...
Klopt, maar daar denken sommige managers en teamleiders weer heel anders over ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je dan ook zo'n dure boekhouder nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Vraag me af als je niet met je tankpas kan betalen in het buitenland wat doe je dan als je een klus hebt in het buitenland?. Kan me namelijk goed voorstellen dat regio groningen en arnhem misschien nog wel eens over de grens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:47:
Vraag me af als je niet met je tankpas kan betalen in het buitenland wat doe je dan als je een klus hebt in het buitenland?. Kan me namelijk goed voorstellen dat regio groningen en arnhem misschien nog wel eens over de grens werken.
Zelf betalen ;) Het nieuwe werken binnen CGI "Bij CGI moet je geld bijleggen om te mogen werken :D, voor wat hoort wat :p "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klus is zakelijk > dus declareerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:48:
klus is zakelijk > dus declareerbaar
Ja dat neem ik ook aan. Liefst hebben ze dat je het niet declareert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Huh? Kunnen ze zomaar eenzijdig de spelregels wijzigen?
Ik zou je leasecontract eens bijhalen. Het lijkt mij namelijk niet dat ze zomaar je tankpas mogen gaan wijzigen gedurende het contract
Artikel 19.1 bestond al in de vorig versie. CGI behoudt zich het recht voor eenzijdig te wijzigen.

[ Voor 12% gewijzigd door ESPACE op 26-02-2014 18:19 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
ESPACE schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:17:
[...]

[...]

Artikel 19.1 bestond al in de vorig versie. CGI behoudt zich het recht voor eenzijdig te wijzigen.
Het wordt steeds minder leuk om voor dit bedrijf te werken. Ik had er weer wat vertrouwen in maar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Eenzijdig wijzigen maak over het algemeen het contract ongeldig. Dat zou betekenen dat je ook geen inleverboete meer hebt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:32:
[...]

Het wordt steeds minder leuk om voor dit bedrijf te werken. Ik had er weer wat vertrouwen in maar.......
Die regel bestond dus altijd al, hoe kan je vertrouwen daardoor nu minder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben anders heel lang prettig wakker geworden met Lara Rense
Doet 'ie voor mij natuurlijk ook, dat netwerk heb ik dankzij CGI of in dit specifieke geval dankzij de OR.

[ Voor 50% gewijzigd door Wijnands op 26-02-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:55:
[...]

Die regel bestond dus altijd al, hoe kan je vertrouwen daardoor nu minder zijn?
Uhh de regel was er, ja dus? Moet ik dan rekening houden dat ze lopenderwijs alles gaan intrekken ??

Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is dit ook een grote verassing eerlijk gezegd. Ik ben dan ook benieuwd of dit juridisch wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Het getuigt in elk geval voor mij van slecht werkgeverschap als je dit soort dingen aanpast voor lopende contracten. Bij een nieuw contract heb je nog de keuze tussen wel of niet tekenen, maar een lopend contract loopt al...

Dus voor de directie van CGI: Robert Elsinga behoudt zicht het recht voor zijn arbeidscontract en alle daarmee verbonden conracten eenzijdig aan te passen. Mijn salaris wordt met ingang van 1-3-2014 verdubbeld, mijn leaseauto wordt nu zonder eigen bijdrage en ik mag elke klus weigeren die me niet aanstaat. :) Denk alleen niet dat ze dat leuk vinden... Nou, ik andersom dus ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48
Denk dat iedere leaserijder nwe pas krijgt, alleen oude contracten mogen buitenland declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vertrouwen is ook ver beneden peil maar strikt genomen betekent een pas waarmee je alleen in NL kunt tánken nog niet dat je de tankbeurten in het buitenland niet allemaal (persoonlijk en zakelijk) kunt declareren.

Zo was het volgens mij ook voor we de shell-pas kregen. En van het declareren kan ik zeggen dat dat sinds CGI sneller gaat dan ooit. Als deze pas nu een pas is waar we in NL overal (dus niet alleen Shell) kunnen tanken en buiten NL via het internet snel kunnen declareren dan zou dat kunnen betekenen dat CGI bespaart (want alle -ook goedkopere- merken) zonder dat het ons iets kost anders dan een beetje werk (en ook gemak dat je niet meer op zoek hoeft naar een gele schelp want die zijn op sommige routes best zeldzaam geworden)

Maar misschien ben ik naïef..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

chinook schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:14:
Denk dat iedere leaserijder nwe pas krijgt, alleen oude contracten mogen buitenland declareren.
Als dat zo is, geen probleem. ;) En ik wil ook best proberen goedkoop te tanken. Er zijn bedrijven waar je niet langs de snelweg *mag* tanken, doe ik prive ook niet trouwens. Als ik overal mag taken gaat de TinQ vlakbij goede zaken doen, goedkoop en ik hoef er niet voor om te rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:17:
Mijn vertrouwen is ook ver beneden peil maar strikt genomen betekent een pas waarmee je alleen in NL kunt tánken nog niet dat je de tankbeurten in het buitenland niet allemaal (persoonlijk en zakelijk) kunt declareren.

Zo was het volgens mij ook voor we de shell-pas kregen. En van het declareren kan ik zeggen dat dat sinds CGI sneller gaat dan ooit. Als deze pas nu een pas is waar we in NL overal (dus niet alleen Shell) kunnen tanken en buiten NL via het internet snel kunnen declareren dan zou dat kunnen betekenen dat CGI bespaart (want alle -ook goedkopere- merken) zonder dat het ons iets kost anders dan een beetje moeite.

Ja ok ALS je gewoon alles kunt declareren is het OK, wat meer rompslomp maar dan blijven de voorwaarden tenminste behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik hoor van collega's dat die mail door extern ingehuurde 'managers' is verstuurd.
Ik kreeg net z'n mailtje doorgestuurd. De subcontractor die het mailtje verzonden heeft noemt zich ‘Implementation Manager’ en is ingehuurd als freelance ‘Interim Reward Consultant’. Ze blinkt niet uit in taalvaardigheden.

“Het invoeren van de Nederlandse tankpas zal collectief worden ingevoerd. Deze wijziginge geld voor alle leaserijders met bestaande en nieuwe leasecontracten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Er staat niet bij wat er met de buitenlandse brandstof voor bestaande contracten gebeurt, dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
elsinga schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:35:
Er staat niet bij wat er met de buitenlandse brandstof voor bestaande contracten gebeurt, dus ben benieuwd...
http://www.jerrycanshop.nl/jerrycans/brandstof.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Shell is een groot strategisch account. En we doen iets met Shell tankpassen.

http://www.itpro.co.uk/63...ns-300-million-shell-deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:38:
[...]

Shell is een groot strategisch account. En we doen er iets met Shell tankpassen.

http://www.itpro.co.uk/63...ns-300-million-shell-deal
Dat is natuurlijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:35:
Het staat er wel duidelijk vind ik:
ESPACE schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:29:
[...]

“Het invoeren van de Nederlandse tankpas zal collectief worden ingevoerd. Deze wijziginge geld voor alle leaserijders met bestaande en nieuwe leasecontracten.”
Of denk je dat je naast je bestaande buitenland pas een extra nieuwe krijgt voor NL?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Het staat er duidelijk vind ik:

[...]
Idd....en hopelijk gaat het nog een paar maanden duren en het liefst nog na de zomervakanties van menig collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:51:
[...]

Idd....en hopelijk gaat het nog een paar maanden duren en het liefst nog na de zomervakanties van menig collega.
Wat zou jij doen als je bestuurder was? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hmm... begint als een uitdaging te klinken.... hoever kom ik het buitenland in met de caravan en kan ik dan nog terug naar de grens om te tanken... Kost wat tijd, maar met wat zorgvuldig de uitjes plannen... >8-)

Het is dat het zoveel tijd kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:53:
[...]

Wat zou jij doen als je bestuurder was? 8)7
Niet nog meer goede medewerkers wegjagen, duh.

Er is werk genoeg en de economie trekt aan ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Montifaud op 26-02-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn onderbuik gevoel zegt dat ze eerder naar kosten kijken. Als je uitgaat van 2000 leaserijders die allemaal 250 euro brandstofkosten tijdens de vakantie maken dan bespaar je daarmee 500.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:53:
Mijn onderbuik gevoel zegt dat ze eerder naar kosten kijken. Als je uitgaat van 2000 leaserijders die allemaal 250 euro brandstofkosten tijdens de vakantie maken dan bespaar je daarmee 500.000 euro.
Dat zal best maar dat doen ze maar met mijn nieuwe leasecontract. Nu jagen ze personen per direct op kosten, zonder pardon. Kostenbesparing is prima maar niet rigoreus en direct. Zo van : oh ja je vaste hypotheekrente gaat volgende maand met een procent omhoog...dat doe je gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Precies.....Ik bekijk dat gewoon commercieel. Ik werk om inkomen te genereren. Mijn marktwaarde is wat aan de klant (!) gefactureerd wordt. CGI pakt een marge op deze maandelijkse factuur en levert daarvoor toegevoegde waarde door een aantal extra's en zekerheden te bieden (inkomenszekerheid; ondersteuning bij zoeken van jobs; pensioen; leaseauto).

CGI levert dus niet alleen diensten aan klanten, maar ook aan personeel. CGI zal personeel dus ook als klanten moeten zien. Op het moment dat CGI minder toegevoegde waarde aan haar personeel biedt, dan moet de marge van CGI omlaag (lees: het basissalaris omhoog).

Ik heb in de vele jaren dat ik bij dit bedrijf werk nog altijd zelf mijn opdrachten gevonden en geregeld (en nooit op de bank gezeten). Voor een werkgever werken is bij mij vooral ingegeven uit een stuk gemak. Veel dingen hoef je zelf niet te regelen, dat wordt voor je gedaan. Maar dit ontzorgen wordt me nu te kostbaar. Ik ga binnenkort CGI verlaten en het zelf organiseren.

De Canadezen wil ondernemerschap in haar organisatie brengen. Iets wat ik toejuich. Wat men nu echter bereikt is dat mensen met deze vaardigheiden het bedrijf verlaten. Jammer....want volgens mij is dit helemaal niet nodig. Dit kan het Nederlandse management aangerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:53:
Aan de andere kant, als we allemaal onbeperkt prive in NL gaan crossen dan kan van die 250 euro er nog maar 125 overblijven.

Verder was het wel netter geweest als dit pas bij een nieuwe auto wordt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:24:
[...]

Aan de andere kant, als we allemaal onbeperkt prive in NL gaan crossen dan kan van die 250 euro er nog maar 125 overblijven.

Verder was het wel netter geweest als dit pas bij een nieuwe auto wordt ingevoerd.
Denk je dat de meerderheid van onze collega's tijd heeft of wil gaan maken om door NL te gaan crossen om brandstof te verslinden? Mij is het nog nooit gelukt om meer dan 13.500 per jaar privé te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
@tp2 : niks aan toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ook niet maar je weet het gewoon niet. Komt nog 's bij dat brandstof hier duurder is. Wat ik dus probeer te zeggen is dat deze besparing misschien te optimistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is maar een schatting, maar ze gaan die pas niet op korte termijn doorvoeren als er maar 50.000 mee te halen valt, dat is al die boze collega's niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Je mag niet tegen vergoeding mensen vervoeren, maar een *gratis* schipholtaxiservice... dat mag volgens de regels dan dus wel. :) :) Wedden dat je dan makkelijk aan die 13k5 komt?

Nee, is natuurlijk flauwekul, maar members uit het noorden gaan straks wel denken "ach, we gaan vandaag gewoon naar de Efteling, doen we anders niet maar dan halen we die buitenlandskilometers er tenminste uit". En zuiderlingen gaan shoppen in Bremen of Parijs. Kan allemaal op een volle tank bij de grens. Of idnerdaad je schijnouders naar Schiphol brengen, had je anders wellicht met hun eigen auto gedaan, nu kan dat met de lease-taxi.

Ik vraag me dus serieus af hoeveel dit werkelijk gaat besparen. En niet alleen in geld, maar ook in motivatie bij de members. Want ik hoor om me heen al veel te vaak dat ze buiten hun verplichte kunstje tijdens werktijd niks meer doen... dat geluid ga je steeds meer horen, ben ik bang. En zo wordt de droom een nachtmerrie... en da;s wel heel jammer.

Dus inderdaad... optimistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Aan de andere kant... na elke radicale verandering hoor je dat en na een paar maanden is men over tot de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:41
Je gaat je afvragen waarom er nog uberhaupt mensen bij CGI werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Blik1984 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:37:
Ik weet waarom ik er werk. Ondanks dit soort gedoe vind ik het een fijne club om lid van te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Profesionele, leuke collega's en interessante opdrachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:39:
Profesionele, leuke collega's en interessante opdrachten
Ja maar waarvan de norm steeds meer naar middelmatig gaat, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Overal zijn er professionele collega's en interessante opdrachten. Maar wat maakt CGI echt uniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:18
Als ik nou wekelijks bij mijn moeder langs ga voor een gratis maaltijd zit ik al op de 13k prive. Dan nog even wekelijks naar mijn schoonouders voor nog een gratis maaltijd dan zit ik in totaal bijna op 20k.
Dan nog wekelijks bij wat vrienden langs en hop 25-30k prive kms in een jaar tijd

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:52:
Overal zijn er professionele collega's en interessante opdrachten. Maar wat maakt CGI echt uniek?
focus en daadkracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Het gebrek eraan heeft mij juist doen besluiten om te vertrekken (met mij overigens vele anderen specifiek om die reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
uhm...explain please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Inderdaad. Dit klinkt als wollig taalgebruik die ik van vele TL's en PL's ken maar bij de vraag wees eens concreet bleef het oorverdovend stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
[...]

[...]

In de oude versie komt deze niet voor hoor

Artikel 19.1 is in versie 5, laatst bijgewerkt 13-10-2011 het artikel met een verwijzing naar het feit dat de HR manager beslist in gevallen waar het contract in tekort schiet.

In de oude contracten is GEEN wijzigings beding!!!

Als je deze versie wil hebben, stuur maar een PM

[ Voor 35% gewijzigd door Inabubble op 26-02-2014 23:19 ]

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Omdat de situatie voor iedereen anders is. Ik heb in een eerdere post mijn kijk op de zaak uiteen gezet. Maar voor een ander kan dat totaal anders liggen. Hoe waardeer je de zaken en waar voel je je goed bij. Factoren die voor iedereen persoonlijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door tp2 op 27-02-2014 01:51 ]

Verwijderd

omdat een deel ouderen bang is om hun baantje te verliezen, een deel mee-eters omdat ze zoveel geld krijgen dat ze dat nergens anders kunnen krijgen, jongeren komen binnen omdat er weinig werk is voor onervaren mensen, alles wat daar niet onder valt is om zich heen aan het kijken en zullen zodra de mogelijkheid zich voordoet het bedrijf verlaten. Vaak doen ze dat zonder dat er op vooruit gaan, maar meestal omdat de nieuwe werkgever een beter perspectief biedt

• ESPACE
In de oude contracten is GEEN wijzigings beding!!!
Als dat zo is wordt de boel door CGI gemanipuleerd en reglementen met anti datering aangepast. Op het Intranet staat een versie van 19-02-2012 met het wijzigingsbeding in artikel 19.1.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

tp2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:16:
[...]

Precies.....Ik bekijk dat gewoon commercieel. Ik werk om inkomen te genereren. Mijn marktwaarde is wat aan de klant (!) gefactureerd wordt. CGI pakt een marge op deze maandelijkse factuur en levert daarvoor toegevoegde waarde door een aantal extra's en zekerheden te bieden (inkomenszekerheid; ondersteuning bij zoeken van jobs; pensioen; leaseauto).

CGI levert dus niet alleen diensten aan klanten, maar ook aan personeel. CGI zal personeel dus ook als klanten moeten zien. Op het moment dat CGI minder toegevoegde waarde aan haar personeel biedt, dan moet de marge van CGI omlaag (lees: het basissalaris omhoog).

Ik heb in de vele jaren dat ik bij dit bedrijf werk nog altijd zelf mijn opdrachten gevonden en geregeld (en nooit op de bank gezeten). Voor een werkgever werken is bij mij vooral ingegeven uit een stuk gemak. Veel dingen hoef je zelf niet te regelen, dat wordt voor je gedaan. Maar dit ontzorgen wordt me nu te kostbaar. Ik ga binnenkort CGI verlaten en het zelf organiseren.

De Canadezen wil ondernemerschap in haar organisatie brengen. Iets wat ik toejuich. Wat men nu echter bereikt is dat mensen met deze vaardigheiden het bedrijf verlaten. Jammer....want volgens mij is dit helemaal niet nodig. Dit kan het Nederlandse management aangerekend worden.
mooi verhaal. Helemaal eens; ik denk velen met ons, ik hoor dit meer.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 07:24:
[...]

omdat een deel ouderen bang is om hun baantje te verliezen, een deel mee-eters omdat ze zoveel geld krijgen dat ze dat nergens anders kunnen krijgen, jongeren komen binnen omdat er weinig werk is voor onervaren mensen, alles wat daar niet onder valt is om zich heen aan het kijken en zullen zodra de mogelijkheid zich voordoet het bedrijf verlaten. Vaak doen ze dat zonder dat er op vooruit gaan, maar meestal omdat de nieuwe werkgever een beter perspectief biedt
Je generaliseert nogal. Sowieso opvallend hoeveel notoire klagers meer dan een half jaar na de eerste AV-perikelen nog steeds hier (en veelal ook bij CGI) actief zijn.

Persoonlijk heb ik een leuke projectopdracht, voldoende groeimogelijkheden en een goed salaris. Met name perspectief bepaal je mijns inziens binnen CGI (en alle voorgangers...) zelf.

• waldkorn
DeZaag schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:36:
[...]

...Sowieso opvallend hoeveel notoire klagers meer dan een half jaar na de eerste AV-perikelen nog steeds hier (en veelal ook bij CGI) actief zijn.
Het topic gaat over ervaringen met werken bij CGI. Niet zo gek dus dat hier ook mensen komen (waaronder ikzelf) die er nu niet meer werken mede door hun ervaringen bij CGI.

Verwijderd

DeZaag schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:36:
[...]

Je generaliseert nogal. Sowieso opvallend hoeveel notoire klagers meer dan een half jaar na de eerste AV-perikelen nog steeds hier (en veelal ook bij CGI) actief zijn.

Persoonlijk heb ik een leuke projectopdracht, voldoende groeimogelijkheden en een goed salaris. Met name perspectief bepaal je mijns inziens binnen CGI (en alle voorgangers...) zelf.
Ik vertel alleen wat ik om me heen zie en gehoord heb. Bij sommige competenties bv Java zijn er doorgroei mogelijkheden.....het lijkt me lastig om iedereen om te scholen naar de betreffende competenties, dan is de rek er snel uit.
Volgens mij zijn de nieuwe av pas in december ingevoerd, dat is krap 3 maanden.

• Markieman
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Volgens mij zijn de nieuwe av pas in december ingevoerd, dat is krap 3 maanden.
Dat en solliciteren gaat ook wat tijd over heen en dan nog een twee maanden opzegtermijn.

• Markieman
ESPACE schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 07:32:
[...]

Als dat zo is wordt de boel door CGI gemanipuleerd en reglementen met anti datering aangepast. Op het Intranet staat een versie van 19-02-2012 met het wijzigingsbeding in artikel 19.1.
Gezien de bestelstop zullen de huidige leasecontracten op een oudere versie gebaseerd zijn. Die staat inderdaad niet meer op intranet.

• chinook
Gelden de nieuwe mobiliteitsplannen overigens ook voor optie 3 members?

• Markieman
Ja

Verwijderd

chinook schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:44:
Gelden de nieuwe mobiliteitsplannen overigens ook voor optie 3 members?
Plannen wel, uitvoering voor mij in ieder geval niet. Heb een contract, medegetekend door Logica (CGI)!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

bakkerl

Let there be light.

Er staat nog vragen open, maar zoals het er nu uitziet, ga ik er op korte termijn klein beetje op vooruit met het budget.. gaat terug kijkend met 5 jaar reis geschiedenis zou ik er op achteruit gaan..
Weet nog niet geheel zeker hoe ik ga reageren... lastig.

• chinook
[...]

[...]

Persoonlijk zou ik nooit een contract tekenen dat eenzijdig wijzigbaar is, mits je bij wijziging geheel afstand kunt doen zoals bij verzekeringen die bijv. prijs verhogingen doorvoeren. Daarom nooit een leasebak voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door chinook op 27-02-2014 13:05 ]

• Montifaud
ik heb antwoord van de leasemaatschappij omtrent de tankpas:

"Uw werkgever kan dit inderdaad eenzijdig aanpassen. Wij hebben een overeenkomst met CGI Nederland B.V. (CGI) afgesloten en niet met specifiek de berijder(s) van CGI. Ik begrijp dat het voor berijders van CGI vervelend is, maar helaas kan (cut: naam leasemij) daar niets aan veranderen. "

dat is dus mooi kudt

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
chinook schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit een contract tekenen dat eenzijdig wijzigbaar is, mits je bij wijziging geheel afstand kunt doen zoals bij verzekeringen die bijv. prijs verhogingen doorvoeren.
In het oude contract stond deze bepaling dan ook niet.
De lease maatschappij staat hier volledig buiten, omdat wij als berijders een contract met CGI hebben, niet met de LM. (Bijvoorbeeld: De boetebepalingen bij inleveren, zijn die van CGI, niet die van de LM.)

CGI mag wel het contract veranderen, als zij daarover individueel contact hebben opgenomen en er samen tot een overeenkomst gekomen wordt. Als CGI bijvoorbeeld een korting geeft op het reguliere tarief, dan is dat een compensatie.

Als CGI bij bestaande contracten zomaar de spelregels veranderd met een zwaarwegend belang voor de werknemers, pleegt zij wel degelijk contractbreuk. CGI blijkt dus een onbetrouwbare werkgever, afgaande op de ongetwijfeld op waarheid berustende geruchten.

Het proleem is nu wel het volgende (betreffende nieuwe lease contracten):

Als je het niet eens bent met deze bepaling in het nieuwe regelement, omdat dit geen contract is wat je kan tekenen. Je bent volledig overgeleverd aan de grillen van CGI, zonder enig recht. Hoe ga je dan om met mobiliteit? :?
Een prive auto is te duur voor de vele kilometers, een lease auto kan dus niet en OV is bij die grotere afstanden acceptabel.
Het zou handig zijn als er een alternatief voor deze patstelling komt.

Verwijderd

tp2 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:16:
[...]

Helemaal mee eens. Om het tij te keren zou CGI veel meer waarde moeten toevoegen met goede proposities. De marges in T&M business worden te klein. Het NL / Europa mgt zie ik die transitie niet snel genoeg maken. Bovendien zijn de meeste proposities ook niet goed genoeg...

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Voor diegene met een DAS rechtsbijstandverzekering:
Is het een idee om gegevens uit te wisselen, zodat ze de zaken kunnen combineren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Helemaal mee eens. Om het tij te keren zou CGI veel meer waarde moeten toevoegen met goede proposities. De marges in T&M business worden te klein. Het NL / Europa mgt zie ik die transitie niet snel genoeg maken. Bovendien zijn de meeste proposities ook niet goed genoeg...
Scenario zou kunnen zijn dat over 1 a 2 jaar CGI Nederland wordt afgestoten. Of dat er slechts een klein deel verder gaat, lees de Services / projecten / IP, en dat T&M in de verkoop wordt gezet.
Zoals je al zegt. NL / Europa mgt is het tot op heden nog niet gelukt om de transitie te maken.
Logica probeerde dit al 5 jaar tevergeefs met haar 1/3 , 1/3 , 1.3 strategie. Is ook nooit van de grond gekomen....

• Eddo-79
IjsbeerPigu schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:45:
Voor diegene met een DAS rechtsbijstandverzekering:
Is het een idee om gegevens uit te wisselen, zodat ze de zaken kunnen combineren?
Ik zou eerder willen voorstellen dat de OR initiatief neemt en een jurist inhuurt om dit te laten onderzoeken. Want door aanpassingen in de secundaire arbeidsvoorwaarden (bijv: niet tanken in buitenland), worden de primaire arbeidsvoorwaarden beinvloed (want dat tanken moet je nu zelf betalen).

En ik vraag mij af of deze creatieve manier mag, zonder dat er zwaarwegende belangen zijn. Lijkt mij goed als eerst vanuit de interne organisatie, vanuit een overkoepelend orgaan, advies wordt gezocht en de aanpassingen worden getoetst.

Bij de arbeidsvoorwaarden discussie van vorig jaar werd ook opgeroepen tot organisatie (extern juridisch advies danwel via de vakbond) en dat is ook niet van de grond gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddo-79 op 27-02-2014 10:54 ]

• Wijnands
Als je van de OR iets verwacht moet je dat duidelijk naar ze communiceren. Voor zover ik weet monitort men de tweakers discussie niet.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:02:
Als je van de OR iets verwacht moet je dat duidelijk naar ze communiceren. Voor zover ik weet monitort men de tweakers discussie niet.
Niet meer bedoel je :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Mijn gedachte inderdaad ook en ook al gedaan ;)

• Eddo-79
Mail wordt al gedicht...Wil duidelijk de situatie en vraag schetsen
Wil je een BCC? ;)

• DirectZ
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn ervaring is dat Ron de Mos sneller (zelfde middag nog) op zijn mail reageert dan de OR :( .....

• Wijnands
Eddo-79 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:10:
[...]

Mail wordt al gedicht...Wil duidelijk de situatie en vraag schetsen
Wil je een BCC? ;)
Nee hoor, hoeft niet. Geloof dat jij prima in staat bent om je standpunt over te brengen.
DirectZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:12:
Mijn ervaring is dat Ron de Mos sneller (zelfde middag nog) op zijn mail reageert dan de OR :( .....
En dat siert Ron. Heb gisteren de OR voorzitter even verteld dat een hoop mensen trage reactie ervaren. Ik verwacht dat de overwerkte secretaris nu wel wat extra hulp krijgt bij de mailbox.

[ Voor 40% gewijzigd door Wijnands op 27-02-2014 11:13 ]

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:26:
[...]

Denk je dat de meerderheid van onze collega's tijd heeft of wil gaan maken om door NL te gaan crossen om brandstof te verslinden? Mij is het nog nooit gelukt om meer dan 13.500 per jaar privé te rijden.
Effe patatje stoof en bier halen in Belgie. Even suikerbrood halen in Friesland. Etc, etc. Ik kan wel wat verzinnen hoor :)
Pagina: 1 ... 135 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.