Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Reneger schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:45:
"Hij maakt meer kilometers" lijkt mij een geldig excuus...
Mij niet.

Ik zeg: Tijd voor een lease regeling zonder bijtelling. Je krijgt een auto, maar wel alleen voor de zaak, punt. DAT zou eerlijker zijn tenopzichte van de mensen die slechts een schamele 27 cent per zakelijke ANWB kilometer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:47

Reneger

Wie? IK?

Lord Thunder schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:58:
[...]

Mij niet.

Ik zeg: Tijd voor een lease regeling zonder bijtelling. Je krijgt een auto, maar wel alleen voor de zaak, punt. DAT zou eerlijker zijn tenopzichte van de mensen die slechts een schamele 27 cent per zakelijke ANWB kilometer krijgen.
Nee das lekker.. Dus als ik privé ook wil rijden, moet ik een auto aanschaffen, en dus een 2e parkeervergunning?En sowieso een parkeervergunning voor een auto die ik zelf niet eens mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik vanuit een auto naar 27 cent per KM zou moeten dan ga ik morgen nog op zoek naar een andere werkgever die zijn personeel wel graag wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Zo, mijn auto is weer terug. Heerlijk om weer op de brug te zitten daarvan ipv in een klein tuinstoeltje gevouwen. Maandag wel bij de fysio langs om m'n ruggengraat weer even in model te laten drukken.

Ben benieuwd wanneer de leasesite weer afgestoft en gevuld is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:38
Een clio of een fiesta. Dillemma.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wijnands schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:18:
...
Ben benieuwd wanneer de leasesite weer afgestoft en gevuld is.
Als ze nog lang wachten, worden de eerste auto's pas over een maand besteld dan nog drie maanden levertijd voor een aantal onder ons zal dat al in de vakantie periode vallen. Voordat de nieuwe auto's in bedrijf genomen worden zijn we wel even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:14:
Als ik vanuit een auto naar 27 cent per KM zou moeten dan ga ik morgen nog op zoek naar een andere werkgever die zijn personeel wel graag wil behouden.
succes met solliciteren dan maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Hoe gaan ze om met het volgende:
Je hebt een opdracht waarbij je genoeg kilometers maakt voor een lease auto.
Een half jaar later kom je idle te zitten of op een opdracht met te weinig km's. Moet je dan je auto inleveren?

Kan ook andersom zijn. Als je later een opdracht krijgt met veel km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
sattertje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:33:
Een half jaar later kom je idle te zitten of op een opdracht met te weinig km's. Moet je dan je auto inleveren?

Nou ja in die andere situatie kan je altijd zeggen dat je geen vervoer hebt om er te komen dus dat je die opdracht niet kan doen. Hoe wilde je trouwens op intake gaan als je er niet kan komen hele dag met het OV bezig zijn?

Argument je werkt in de detachering ( warm vlees verhuur ) kan natuurlijk rekenen op een tegenargument volgens contract zouden jullie voor de auto zorgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Shadowhawk00 op 22-02-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Feit blijft, we worden heel kwetsbaar nu voor bedrijven die hetzelfde salaris of een paar % meer bieden en wel een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 07:21:
Feit blijft, we worden heel kwetsbaar nu voor bedrijven die hetzelfde salaris of een paar % meer bieden en wel een auto.
Ik zit echt met verbazing te kijken naar alle reacties van mensen die hun auto kwijt raken.
Nooit beseft dat dat er zoveel waren.

Had ik dat maar geweten van te voren........ :F

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:07
Kan dit niet gewoon het 'openingsbod' zijn waar iedereen (terecht) boos over wordt zodat straks de 'echte' regeling zonder morren geaccepteerd wordt?

Er zitten echt een aantal zaken in die in de praktijk namelijk niet gaan werken:
- Afwisselend een dichtbij en ver weg project: wel of geen auto, want eenmaal leasecontract is toch afmaken contracttermijn?
- Mag je straks een opdracht < 23 km weigeren met als argumentatie dat je dan je auto kwijt raakt?
- Nergens lees ik dat cursussen en meetings meegeteld worden, waarom niet? Moet je dan met het OV?
- Moet er een soort poule komen zodat mensen die dichterbij gaan werken hun auto moeten afstaan aan mensen die verder weg gaan werken?
- Is er een autoplicht zonder leasewagen? Mag je een opdracht < 23 km weigeren als deze niet goed met het OV bereikbaar is?
- Wat als de snelste route echt veel sneller is dan de langste route? Krijg je dan je km vergoeding ook alleen maar op de kortste route? Waarom geen auto als je in de praktijk wel > 10k rijdt omdat sneller langer is?

Ben benieuwd of men daar goed over heeft nagedacht. Voor mijn gevoel kan die namelijk alleen werken voor medewerkers die jaren achtereen bij dezelfde klant zitten met een goed OV, alle andere situaties geeft veel gedoe.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:47
avotar schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 07:40:
[...]

Ik zit echt met verbazing te kijken naar alle reacties van mensen die hun auto kwijt raken.
Nooit beseft dat dat er zoveel waren.
Ik ook. Bijna iedereen rijdt toch wel 40-50km op een dag?

Daarnaast verwacht ik nog steeds dat billable consultants niet hun auto worden uitgejaagd. De maandelijkse kosten verdient hij/zij tenslotte in 2-3 dagen terug met de inzet bij een klant. CGI gaat niet het risico lopen dat mis te lopen door iemand z'n heilige koe af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:33:

Zulk soort vragen zou je verwachten in de FAQ. Er zijn vast zat collega's geweest die na de call van 14 feb dit soort vragen hebben gemaild naar HR. Helaas voegt geen enkele vraag die nu in de FAQ staat iets toe aan wat al bekend was tijdens de call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DeZaag schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:20:
[...]

40 is niet genoeg, beetje hoofdrekenen en ik kom op 46 uit om aan die 10k grens te komen. 50 is dus beter. Voorlaatste klant waar ik zat was 42km kortste route.
Daarnaast verwacht ik nog steeds dat billable consultants niet hun auto worden uitgejaagd. De maandelijkse kosten verdient hij/zij tenslotte in 2-3 dagen terug met de inzet bij een klant. CGI gaat niet het risico lopen dat mis te lopen door iemand z'n heilige koe af te nemen.
Wacht maar af! We hebben nog steeds managers rondlopen die heel goed zijn in een richtlijn als strikt op te volgen bevel interpreteren. Er gaan prima billable mensen erg woest worden om 250km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:53:
Wacht maar af! We hebben nog steeds managers rondlopen die heel goed zijn in een richtlijn als strikt op te volgen bevel interpreteren. Er gaan prima billable mensen erg woest worden om 250km per jaar.
Dat soort managers zijn er inderdaad, helaas. Dat is duidelijk gebleken bij de "optie drie" gesprekken vorig jaar in oktober. Althans door die managers die lijnrecht het "scenario" daarbij volgden. Maar wie gaat dat beslissen trouwens? Toch niet de lokale PL of TL, mag ik toch hopen?

Op het moment dat ze tegen mij zeggen dat ze mijn leaseauto afpakken, ga ik op zoek naar wat anders, waar ik die wel krijg. Desnoods wat verder weg van huis. Krijg genoeg mails binnen via LinkedIn.

Vind trouwens drie maanden belachelijk weinig om wat anders te zoeken. Wat is er van de uitspraak terecht gekomen "we jagen mensen niet de leaseauto" uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Perenor op 22-02-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Vind trouwens drie maanden belachelijk weinig om wat anders te zoeken. Wat is er van de uitspraak terecht gekomen "we jagen mensen niet de leaseauto" uit.
Dat moet je lezen als "lopende contracten kun je uit rijden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:30:
[...]

Dat moet je lezen als "lopende contracten kun je uit rijden"
In dat geval heb ik nog een leuke diesel in de aanbieding.... gaat eind maart ingeleverd worden, maar mag nog zeker mee tot het einde van het jaar.... of langer als je in die tijd niet aan 50k komt :P

Zal hem eens op de V&A gaan zetten van het weekend O-)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
DeZaag schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:20:
[...]

Zoals eerder in dit draadje aangehaald, rijdt kennelijk 42% van de mensen minder dan 10000km per jaar zakelijk. Dit betekent dat deze geweldige regeling voor veel mensen een verslechtering gaat betekenen. Mits ze niet snel een job ver weg gaan regelen, wat natuurlijk helemaal haaks staat op wat met zegt dat het beoogde doel is: Minder CO2 uitstoot. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Er kan natuurlijk een collectief assignment ruilprogramma worden opgezet. Mensen met te weinig km laten ruilen met anderen met dezelfde skills, zodat er meer km verreden worden. Doe je gelijk bij meer klanten ervaring op zodat je inzetbaarheid verbeterd.
Win-Win dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Thunder schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:59:
[...]

Zoals eerder in dit draadje aangehaald, rijdt kennelijk 42% van de mensen minder dan 10000km per jaar zakelijk. Dit betekent dat deze geweldige regeling voor veel mensen een verslechtering gaat betekenen. Mits ze niet snel een job ver weg gaan regelen, wat natuurlijk helemaal haaks staat op wat met zegt dat het beoogde doel is: Minder CO2 uitstoot. :?
Wellicht zal het de mee-eters een zorg zijn dat er minder co2 uitstoot zal plaats vinden. De excell sheet gedreven mannetjes voeren gewoon uit wat er op de sheet staat en meer niet. Zoals het er nu uit ziet proberen ze gewoon mensen weg te jagen en om niet te veel boetes te krijgen, worden er wat mensen binnen gehaald. Die vangen de grootste klappen op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die nieuwe mensen zijn vast blij met hun nieuwe baan anders gaan ze niet akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
Inabubble schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:31:
Er kan natuurlijk een collectief assignment ruilprogramma worden opgezet. Mensen met te weinig km laten ruilen met anderen met dezelfde skills, zodat er meer km verreden worden. Doe je gelijk bij meer klanten ervaring op zodat je inzetbaarheid verbeterd.
Win-Win dus
Alleen worden klanten daar niet blij van (als het al contractueel mogelijk is). Dus dat is een grote LOSE. Een die hard kan aan tikken.

Nee, met een kostenbesparing op het vervoer lijkt me dat dit niet het gewenste effect zal gaan krijgen.
Als je iets wil hebben/kopen (CO2 reductie) moet je er meestal voor betalen.

Ik heb nu een klus die verder weg is. Mijn TL zei dat ik nu dus niet meer bang hoefde te zijn om mijn auto te verliezen. Maar ik ben echt niet van plan om de hele tijd zulke afstanden te gaan rijden. Ik ben ooit verhuisd om dichter bij mijn werk te gaan wonen en dus sneller thuis te zijn. Dat wil ik graag zo houden.
En adverteerden ze de/een vorige keer ook niet met "dicht bij huis werken"? ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Inabubble schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:31:
Win-Win dus
Ja vast dan moet de klant dat ook nog wel goed vinden he. Veel klanten rekenen een maand of 2 inwerk tijd en als je daar zeg goh we gaan persoon X voor persoon Y ruilen omdat wij dat handig vinden is het heel snel ;w , Nee uitzendkrachten met dezelfde skills zijn niet 1 op 1 te vervangen.

Maar waarom niet de mensen die toch voornamelijk op kantoor zitten hun auto afnemen, ze hebben die auto namelijk helemaal niet nodig. Dus zeg maar vanaf niveau practice manager en hoger gewoon geen auto meer. Die mensen werken toch vooral op dezelfde locatie of hebben zelfs eigen werkplekken. En logica kantoren zijn met OV altijd goed te doen, en mocht dat niet zo zijn dan hebben ze dat zelf geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:44:
[...]

Ja vast dan moet de klant dat ook nog wel goed vinden he. Veel klanten rekenen een maand of 2 inwerk tijd en als je daar zeg goh we gaan persoon X voor persoon Y ruilen omdat wij dat handig vinden is het heel snel ;w , Nee uitzendkrachten met dezelfde skills zijn niet 1 op 1 te vervangen.

Maar waarom niet de mensen die toch voornamelijk op kantoor zitten hun auto afnemen, ze hebben die auto namelijk helemaal niet nodig. Dus zeg maar vanaf niveau practice manager en hoger gewoon geen auto meer. Die mensen werken toch vooral op dezelfde locatie of hebben zelfs eigen werkplekken. En logica kantoren zijn met OV altijd goed te doen, en mocht dat niet zo zijn dan hebben ze dat zelf geregeld.
Practice managers hoeven zeker nooit naar klanten toe, pak hem beet minstens 5 gesprekken per week?

En die managers hebben toch ook gewoon een contract getekend waar de auto als arbeidsvoorwaarde in stond? Waarom zou iemand die nu een auto heeft deze überhaupt in moeten leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

elsinga

=8-)

Wat ik tijdens de lucnh-met-de-OR afgelopen week begreep was dat bij de 16k grens 42% de auto kwijt raakt en bij 10k de helft daarvan (zeg 21%). Bij 3500 werknemers gaat het dan om 700 man. Da's beswt wel veel...

Verder is een berekening langs de kortste route natuurlijk onzin, die rtijdt niemand. Iedere reiskostenvergoeding die je krijgt gaat uit van de snelste route. Die moet CGI dus ook hanteren.

Verder gaat iedereen er dus voor zorgen om vlak voor een auto-wissel boven die 10k te komen, wat er daarna gebeurt is niet meer interessant (het contract ligt er dan al). Dus ook die 10k grens is boterzacht... hanteer die dan ook niet. Of maak het in elk geval interessant om *geen* auto te *willen*. Dus een goede (onbeperkte) kilometervergoeding, die minimaal de bandstof (en meer-onderhoud) dekt voor alle zakelijke kilometers.

Wat overigens veel mensen niet realiseren is dat een lease-auto ook veel kost per kilometer. Neem een lease-auto van 35k catalogusprijs met 205 bijtelling (zoals mijn Mondeo), waar je 13k5 privekilometers mee rijdt. Dat kost aan pure bijtelling 0.52/km bruto, dus bij 42% tarief ongeveer 0.21/km netto. En dus meer als je minder rijdt dan die 13k5 en daarnaast nog ongeveer 0,19-0.075/km netto (1:8 tot 1:20 diesel a 1,50) voor buitenlandkilometers (minus de kilomters die je uit de laatste tankbeurt bij de grens kunt rijden). Aan de andere kant kun je daar geen privé auto van op de weg houden... dat kost al snel het dubbele (want afschrijving, verzekering, risico op schades en de brandstof).

Overigens kun je nu ook goedkoop zakelijk een lease-auto rrijden. Je neemt een auto die van het lease-budget valt te betalen, vult een verklaring geen-prive in en betaalt dan geen bijtelling. Je rijdt er dan ook niet prive in, maar alle zakelijke kilometers mag je gewoon registreren en rijden. En ver weg of dichtbij is dus geen probleem, qua kosten dan. Nadeel: je hebt geen goedkope auto voor privegebruik. Voordeel: je loopt geen risico dat het je geld kost als je ver weg komt te zitten.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Maar zo'n geen-prive lease auto is totaal niet praktisch. Wat als je elke week na het werk (bijv Gouda) even langs je moeder in rotterdam gaat voor je naar je huis in Den Haag gaat. Met zo'n geen-prive lease auto moet je dan eerst langs huis, daarna met je prive auto naar rdam, waardoor je uiteindelijk een dik half uur tot een uur langer onderweg bent en in totaal meer CO2 de lucht in pompt.
Of wat als je even langs de supermarkt wil?

Het lijkt mij niet te doen om een zakelijke auto louter zakelijk te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:44:
[...]
Dus zeg maar vanaf niveau practice manager en hoger gewoon geen auto meer. Die mensen werken toch vooral op dezelfde locatie of hebben zelfs eigen werkplekken. En logica kantoren zijn met OV altijd goed te doen, en mocht dat niet zo zijn dan hebben ze dat zelf geregeld.
Je hebt blijkbaar geen idee wat een practice leader doet en als targets heeft (iets met dagelijks bij een klant langs moeten)

En met het OV zijn alleen Groningen, Heerlen, Hoofddorp en Rotterdam goed te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
pagani schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:02:
[...]

En met het OV zijn alleen Groningen, Heerlen, Hoofddorp en Rotterdam goed te bereiken.
Alleen? Dan hebben we Eindhoven en Arnhem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
Wil jij daar met het ov heen?
In die uithoek? :?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Wil jij daar met het ov heen?
In die uithoek? :?
Wijnands is een optimist hij denkt dat hij daar beschaving moet brengen, en ze een uitweg naar de vlees potten van Egypte moet geven.

Maar ik denk dat ze niet gered moeten worden (in ieder geval beter voor hun) En wat voor beschaving moeten ze in het Westen of Amsterdam vinden. Beschaving komt immers uit het Oosten ..... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Ook Arnhem en Eindhoven zijn uitstekend per bus bereikbaar, in Arnhem stopt de bus zelfs voor de deur.

Probleem met het OV is alleen, dat je niet meer naar meetings of opleidingen kan 's avonds. Want dan kom je niet meer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Plus dat met een half uur reistijd vanaf bijvoorbeeld Arnhem Centraal je al vrij snel op meer dan anderhalf uur van deur tot deur komt met het ov. En dan heb ik het nog nieteens over klant x in polder y waar alleen een bel-/buurtbus rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
pagani schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:45:
Plus dat met een half uur reistijd vanaf bijvoorbeeld Arnhem Centraal je al vrij snel op meer dan anderhalf uur van deur tot deur komt met het ov. En dan heb ik het nog nieteens over klant x in polder y waar alleen een bel-/buurtbus rijdt.
Van mijn huis naar Arnhem met de auto is ca 40 minuten, met OV is het een uur en 3 kwartier (Incl 25 minuten overstaptijd op Arnhem CS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:09:

Verder is een berekening langs de kortste route natuurlijk onzin, die rtijdt niemand. Iedere reiskostenvergoeding die je krijgt gaat uit van de snelste route. Die moet CGI dus ook hanteren.
Zo heel schokkend dat is nu ook weer niet als je bedenkt dat het slechts wordt toepast om een minimale afstand van 25 KM te bepalen. Als je 25KM van je werk woont via de snelste route en de korste is 20 KM dan je natuurlijk pech. Zit je ruim boven die 25KM met de korste route, dan maakt het geen moer uit natuurlijk. Je bent in alle gevallen vrij om gewoon de snelle route te rijden als je eenmaal die leaseauto hebt.

Het verschil in reistijd tussen 25KM snelle route en 20KM korte route zal niet schrikbarend zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Wel als je voor de kortste route door de binnenstad moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Vraag me ook af hoe die km's gerekend gaan worden, zoals hierboven diverse keren aangehaald.
  • Thuis naar klant, idd kortste of snelste route? meetings, trainingen etc?
  • Klanten laatste 1,2,3,4 jaar?
  • Hoe wordt met verwachting omgesprongen?
  • 4 jarige leasecontracten
  • structureel buitenlandwerk. (niet geheel toevallig deze vraag...)
ik kan natuurlijk ook die paar duizend vliegkilometers opgeven als forensenverkeer... _O-

Ik voel nieuwe banen voor statistici aankomen bij de Knights of the Transposed Pivot Table

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister P
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 23:41
Bij de grote detacheerders wordt medewerkers vaak een lager salaris aangeboden (bijv. 2100 vs. 2500 euro startsalaris) met de opmerking "maar bij ons krijg je wel een auto erbij". Met andere woorden; de auto wordt bij de salarisonderhandelingen vaak aangedragen als (compensatie voor) beloning. Als er vervolgens aan die auto geknabbeld wordt zonder (voldoende) compensatie met de argumentatie dat je (toevallig vanwege de opdrachten) de auto moet inleveren, dan word je in feite toch gewoon bedonderd?
Dus de medewerkers moeten wel flexibel zijn qua teammeetings in de avonduren, opdrachten en afstanden, maar moeten wel aanklooien met OV en andere omwegen om het voor zichzelf nog werkbaar te houden, terwijl het (relatief) lage salaris blijft.
Wie krijg je op deze manier nog zo gek om in de detachering te gaan werken? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:47
Lord Thunder schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:59:
[...]

Die getallen lijken me sterk. 42% lijkt me een factor 3 te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Die 42% was gebaseerd op de 16000 km grens.

Wat tegen de belofte is: De lease site is niet in de week van 17-2 geactualiseerd en open gezet. Blijkt dat het wel heel moeilijk is om beloftes na te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:29:
Wat tegen de belofte is: De lease site is niet in de week van 17-2 geactualiseerd en open gezet. Blijkt dat het wel heel moeilijk is om beloftes na te komen....
Spul is zo lang offline geweest... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
Mister P schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:20:
Wie krijg je op deze manier nog zo gek om in de detachering te gaan werken? :S
Grote detacheerders zijn goed voor starters om snel ervaring op te doen. Na een jaar of 5-10 kun je veel beter bij een kleiner gespecialiseerd bedrijf aan de slag. Bij grote detacheerders wordt iemand met veel potentie eigenlijk alleen maar tegengehouden door de middelmatigheid van het gros van de mensen (managers incluus).

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hydra schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:00:
[...]
Grote detacheerders zijn goed voor starters om snel ervaring op te doen. Na een jaar of 5-10 kun je veel beter bij een kleiner gespecialiseerd bedrijf aan de slag. Bij grote detacheerders wordt iemand met veel potentie eigenlijk alleen maar tegengehouden door de middelmatigheid van het gros van de mensen (managers incluus).
Dat is toch niet altijd zo geweest. Er was een tijd dat CMG en Logica(CMG) heel selectief waren in hun werving. Je kreeg niet voor niks in één middag drie tot vier gesprekken met zowel je aanstaande collega als je aanstaande managers. En de managers uit die tijd waren ook heel wat capabeler. Dat moest ook wel, met de verantwoordelijkheden die een MD en AD in die tijd hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Jarenlang gedacht dat ik goed bezig was, maar nu is het duidelijk: dit gevoel was onterecht. Ik ben 'middelmatig', voelt een beetje als 'ongeschikt' van de defensie reclame 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Dat is toch niet altijd zo geweest. Er was een tijd dat CMG en Logica(CMG) heel selectief waren in hun werving. Je kreeg niet voor niks in één middag drie tot vier gesprekken met zowel je aanstaande collega als je aanstaande managers. En de managers uit die tijd waren ook heel wat capabeler. Dat moest ook wel, met de verantwoordelijkheden die een MD en AD in die tijd hadden...
Durf dit ernstig te betwijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:44:
[...]
Durf dit ernstig te betwijfelen...
Daarmee wil ik niet zeggen dat het huidig personeel middelmatig is. Maar wel dat er een tendens lijkt te ontstaan dat men liever minder ervaren mensen heeft en aanneemt (liefst met een salaris onder de 3000 euro, dat heb ik letterlijk PL's horen zeggen), omdat daar een grotere winstmarge op te behalen valt. Wat ik trouwens niet zie is dat het hogere management minder gaat verdienen. Daar komt ook veel van de overhead vandaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Perenor op 23-02-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
Dat is toch niet altijd zo geweest. Er was een tijd dat CMG en Logica(CMG) heel selectief waren in hun werving.
Niks van gemerkt en ik heb in aardig wat projecten (o.a. bij Randstad en UWV) met mensen van Logica samen mogen werken. Zelfde geldt voor cap: doet veel voor je kwa trainingen e.d. in het begin, maar daarna zit je gewoon in een redelijk middelmatig bedrijf dat gewoon niet goed betaalt. Heb bij Cap ook een aanbod afgeslagen omdat ze gewoon minder boden dan wat ik toen verdiende bij het bedrijf waar ik wegwou. Niet dat ik Cap als serieuze kandidaat zag; ging me meer om de sollicitatietraining.

De enige grote detacheerder die de lat redelijk hoog legt is naar mijn bescheiden mening Accenture.
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:41:
Thanks! Jarenlang gedacht dat ik goed bezig was, maar nu is het duidelijk: dit gevoel was onterecht. Ik ben 'middelmatig', voelt een beetje als 'ongeschikt' van de defensie reclame 😒
Dat je een dergelijke post zo interpreteert zegt ook weer een hoop.

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 23-02-2014 14:20 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:00:
[...]

Je conclusie is hard, maar naar mijn mening niet ver van de waarheid. Ik kan in ieder geval veel voorbeelden bedenken die het onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:59:
Vraag me ook af hoe die km's gerekend gaan worden, zoals hierboven diverse keren aangehaald.
  • Thuis naar klant, idd kortste of snelste route? meetings, trainingen etc?
  • Klanten laatste 1,2,3,4 jaar?
  • Hoe wordt met verwachting omgesprongen?
  • 4 jarige leasecontracten
  • structureel buitenlandwerk. (niet geheel toevallig deze vraag...)
ik kan natuurlijk ook die paar duizend vliegkilometers opgeven als forensenverkeer... _O-

Ik voel nieuwe banen voor statistici aankomen bij de Knights of the Transposed Pivot Table
Allemaal goeie vragen voor in de FAQ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wat ik tijdens de lucnh-met-de-OR afgelopen week begreep was dat bij de 16k grens 42% de auto kwijt raakt en bij 10k de helft daarvan (zeg 21%)
Die getallen lijken me sterk. 42% lijkt me een factor 3 te hoog.
Die 42% was gebaseerd op de 16000 km grens.
Kijk even op de CGI Workspace 'Mobility Pilot'. Daar meldt de verantwoordelijk HR vertegenwoordiger in een presentatie dat 42% van de leaserijders niet meer dan 10.000 zakelijke kilometers per jaar rijdt. Waarom nemen jullie dit niet serieus? Ze zal toch niet liegen?

Betrokken collega's zullen niet als groep benaderd worden maar gespreid en individueel te horen krijgen dat ze hun leaseauto kwijt raken. Ik ben benieuwd hoe een TL/PL dit gaat uitleggen?

[ Voor 17% gewijzigd door ESPACE op 23-02-2014 16:31 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie neemt de HR afdeling wel serieus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
ESPACE schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:15:
[...]
Kijk even op de CGI Workspace 'Mobility Pilot'. Daar meldt de verantwoordelijk HR vertegenwoordiger in een presentatie dat 42% van de leaserijders niet meer dan 10.000 zakelijke kilometers per jaar rijdt. Waarom nemen jullie dit niet serieus? Ze zal toch niet liegen?

Betrokken collega's zullen niet als groep benaderd worden maar gespreid en individueel te horen krijgen dat ze hun leaseauto kwijt raken. Ik ben benieuwd hoe een TL/PL dit gaat uitleggen?
Is het de taak van TL/PL om dit te gaan communiceren/bepalen??? Ik weet niet of dat zo handig is. Via HR zou dat veel eerlijker/neutraler gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
ESPACE schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:15:
[...]

[...]

[...]

Het hele verhaal van HR in die mobility pilot is zo verschrikkelijk ongeloofwaardig, dat die cijfers ook niet serieus genomen kunnen worden. De mobility pilot draait voor een deel om het testen van een app. Een ieder die gelooft dat een app-je gebruikt moet worden om mensen met een HBO opleiding te laten weten hoeveel tijd ze zouden verliezen met een ander vervoermiddel, of om simpelweg de vertrek en aankomstplaats in te laten vullen, moet eens bij zichzelf te rade gaan en zich afvragen of professionele hulpverlening op zijn plaats zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een ding wat ik inmiddels wel geleerd heb is dat je geen aannames moet doen over de intelligentie van collega's. Zowel aan de benedenkant en de bovenkant kunnen ze je enorm verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inabubble schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:05:
[...]

Het hele verhaal van HR in die mobility pilot is zo verschrikkelijk ongeloofwaardig, dat die cijfers ook niet serieus genomen kunnen worden. De mobility pilot draait voor een deel om het testen van een app. Een ieder die gelooft dat een app-je gebruikt moet worden om mensen met een HBO opleiding te laten weten hoeveel tijd ze zouden verliezen met een ander vervoermiddel, of om simpelweg de vertrek en aankomstplaats in te laten vullen, moet eens bij zichzelf te rade gaan en zich afvragen of professionele hulpverlening op zijn plaats zou zijn.
Hier ben ik het mee eens, behalve de laatste zin :). Dat alles ongeloofwaardig wordt gevonden dat hoor ik van nagenoeg elke collega die ik spreek. Dat zegt dus wel iets over de HR afdeling, maar niet of ze wel of niet intelligent zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08

franssie

Save the albatross

Klopt, HR en NL-MGT zijn zeer structureel vasthoudend in het incompleet (dus incompetent) communiceren van wat dan ook.
Ik heb met dit management geen enkel idee waar ik aan toe ben, laat staan wat het bedrijf wil. Dit is echt zo'n gemiste kans van CGI.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
En toch gaat alles precies zoals ze men verwacht had. Ik kan niet anders zeggen dan dat alles tot in de puntjes geregisseerd is. Alles waarover ik en mijn oud collega's zich al over verbaasd hebben is van te voren al op geanticipeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Uh huh. Die ANWB route planner is ook een beetje raar. Net de kortste en de snelste route laten bepalen van thuis uit naar de klant waar ik heel lang heb gezeten. En de kortste route is zowaar langer dan de snelste route? WTF... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:56:
[...]

Hier ben ik het mee eens, behalve de laatste zin :). Dat alles ongeloofwaardig wordt gevonden dat hoor ik van nagenoeg elke collega die ik spreek. Dat zegt dus wel iets over de HR afdeling, maar niet of ze wel of niet intelligent zijn ;)
Waar ik, chargerend 8) zonder iemand in een hokje te plaatsen op doel, is hetgeen Waldkorn meld: Het van te voren uitgedachte scenario kan ook gewoon zonder de franje van zaken waar niemand in geloofd gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
Nee dat kan blijkbaar niet. Dat is toegeven aan je zwakte. Dacht je dat nieuwe collega's en klanten in zee willen gaan met een bedrijf dat openlijk aangeeft flink te moeten bezuinigen om weer gezond te worden? Kijk, in geval van een massaontslag kun je niet anders dan toegeven dat het klote gaat met je bedrijf. Maar als je alleen maar kosten wil drukken dan kun je er natuurlijk altijd een mooi verhaal omheen hangen. Niet om je huidige medewerkers een loer te draaien (die trappen daar niet in) maar om nieuwe collega's niet af te schrikken. Er wordt niet voor niets zo hoog ingezet op recruitment juist nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:32:
Uh huh. Die ANWB route planner is ook een beetje raar. Net de kortste en de snelste route laten bepalen van thuis uit naar de klant waar ik heel lang heb gezeten. En de kortste route is zowaar langer dan de snelste route? WTF... 8)7
Hoeveel KM is die korste route dan? als dat boven de 23KM dan maakt het geen malle moer uit, want dan houd je gewoon je auto. Er staat nergens dat iedereen nu ineens de kortste route moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het lijkt er op dat het verhaal anders is dan ons officieel wordt voorgehouden. Het heeft, net als bij de AV, iets weg van de ideologie van 'de shockdoctrine' (-Naomi Klein). Een crisis wordt bewust veroorzaakt om een ingrijpende verandering mogelijk te maken. Was Marcel Hermsen een 'shock doctor'?

Wikipedia: The Shock Doctrine

[ Voor 13% gewijzigd door ESPACE op 24-02-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:34:
Was Marcel Hermsen een 'shock doctor'?
Ik neem aan dat dat retorisch was? Het begrip meeuwenmanager is meer op zn plaats. Komt krijsend aan, vreet de boel kaal, schijt alles onder en vliegt door naar de volgende klus.
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:10:
Wie neemt de HR afdeling wel serieus :?
_/-\o_

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
De term shock doctor lijkt wel de juiste. Zowel AV als mobiliteit zijn met overkill gebracht, waarna achteraf wat wisselgeld gegeven kon worden.
Overigens schrikken bezuinigingen nieuwe medewerkers niet af, die krijgen het eindproduct voorgeschoteld, waarmee ze akkoord gaan of niet. Dat, kort na een overname, er wat veranderingen plaats vinden is vrij logisch, net als bezuinigingen ten tijde van economische crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Ware het niet dat de sector helemaal niet meer in een economische crisis zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:45
Inabubble schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:20:
Overigens schrikken bezuinigingen nieuwe medewerkers niet af, die krijgen het eindproduct voorgeschoteld, waarmee ze akkoord gaan of niet.
Zelfs die krijgen het eindproduct niet voorgeschoteld. Er wordt je verteld dat je €0,19 (onbelast) + €0,08 (belast) kilometervergoeding krijgt tot 16000km. Nu wordt dat ineeens €0,19 (onbelast) als je boven de 10000km zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
petertee schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:37:
[...]

Zelfs die krijgen het eindproduct niet voorgeschoteld. Er wordt je verteld dat je €0,19 (onbelast) + €0,08 (belast) kilometervergoeding krijgt tot 16000km. Nu wordt dat ineeens €0,19 (onbelast) als je boven de 10000km zit.
Kan de oude regeling over eigen auto gebruik niet meteen vinden, maar die was (op de kilometrages na) niet heel veel anders. En deze werkwijze is bij concullega's ook usance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:45
Inabubble schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:07:
[...]

Kan de oude regeling over eigen auto gebruik niet meteen vinden, maar die was (op de kilometrages na) niet heel veel anders. En deze werkwijze is bij concullega's ook usance.
De oude regeling was tot 16000km, 19+8cent, daarna 19cent. Als je dus 16000km+ rijdt, is dat bruto €1280,- die je nu minder krijgt per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even mijn vrienden van DAS opgebeld. Zoals ik het ervaar wil CGI hun regels doordrukken met betrekking tot de nieuwe mobiliteitsregels. DAS en ik zijn van mening dat dit weer een eenzijdige wijziging is met betrekking tot wijziging van de arbeidsvoorwaarden. Er is genoeg te vinden op internet qua gelijkbare situaties zoals een collega al verwees naar de zaak Heineken.

Maar met recht zoals George Orwell in zijn boek Animal Farm schreef: "All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Voel ik me ook weer genaaid. En ook hierbij zullen mensen weer met een dode mus blij worden gemaakt. Men gaat weer achteruit op het salaris. ;)
De gouden bergen zal CGI ook nooit meer waar kunnen maken.
Maar kale bergen, ja ik denk dat dat hun nieuwe slogan moet gaan worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

In elk geval is de CO2 toeslag gesneuveld, of lees ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:01:
. Er is genoeg te vinden op internet qua gelijkbare situaties zoals een collega al verwees naar de zaak Heineken.
Dat valt wel tegen eigenlijk. Sterker nog, de Heineken zaak is al niet 1 op 1 vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
petertee schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:36:
[...]

De oude regeling was tot 16000km, 19+8cent, daarna 19cent. Als je dus 16000km+ rijdt, is dat bruto €1280,- die je nu minder krijgt per jaar.
Klopt niet: Je krreg dus eerst 8 cent bruto over 16000 nu 8 cent bruto over 10000.
verschil is € 480 bruto. Bij een belastingtarief van 42% dus € 278 netto.

Als je rekent, dat je bij level 3 een verlaging hebt van € 47/mnd = € 564 netto (en bij lvl 2 nog meer) valt die km-vergoeding verlaging nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Wijnands schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Dat valt wel tegen eigenlijk. Sterker nog, de Heineken zaak is al niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Elke zaak is anders, maar de kernpunten zijn er wel:

* Leaseauto het aantoonbare en substantiele loonwaarde (bijtelling, leaseregelement met daarin een aanzienlijk aantal privekilometers, vrijheid in autokeuze).

* Leaseauto gebruikt als wervingsmiddel; hij werd opgenomen in een contractaanbieding. Dit wordt onderbouwd ook door de aloude praktijk om zonder aanzien van de individuele situatie een voorloop- en vervolgens keuzeauto toe te kennen aan joiners.

* Kilometernorm is in het verleden aantoonbaar niet gehandhaafd. Voor benzine/diesel keuze werd een Excel sheet ingevuld. Ik heb helaas in mijn oude administratie mijn eerste aanvraag voor een auto niet kunnen terugvinden, maar volgens mij stond daar 10k zakelijk + 13k5 prive in, totaal 23k5 --> akkoord voor een benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

In 2005 heb ik inderdaad nog 3 gesprekken gehad op dezelfde dag, aan het eind kreeg je gelijk een aanbieding. Gesprek met je directe manager, techneut en afdelingsmanager volgens mij.
Maarja, 2005 is wel lang geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:56:
[...]

In 2005 heb ik inderdaad nog 3 gesprekken gehad op dezelfde dag, aan het eind kreeg je gelijk een aanbieding. Gesprek met je directe manager, techneut en afdelingsmanager volgens mij.
Maarja, 2005 is wel lang geleden ;)
Dat is nu nog steeds de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI denkt maar zo: "Zolang de hoge heren het goed hebben is alles ok :P"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beslissing of je wel of geen auto (meer) krijgt wordt (dus) genomen door je TL/PL. Omdat je al een auto hebt aan het einde van je lopende contractperiode. Doordat het allemaal zo over de tijd plaats gaat vinden en de consultants het mogelijk slechte nieuws (dus) verspreid over de tijd te horen krijgen voorkomt management (NL-MT) dat er op één moment een soort oproer ontstaat onder de consultants. Nu verwerkt ieder het nieuws op zijn/haar moment en, omdat er geen steun in de omgeving is, gaat over tot de orde van de dag. Best slim daar van die jongens op de negende in Rotterdam. Zal vast uit een management boekje komen: Verdeel en Heersch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofte wel management by acception / seduction. Veel voorkomende managementstrategieën ;) Zijn ze idd goed in. Totdat er wat mensen overgaan tot juridisch touwtrekkerij :D O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een hele goede beslissing van de OR om toe te laten dat het mobiliteits deel werd losgetrokken van de rest van dr arbeidsvoorwaarden. Wat een stel amateurs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wanneer CGI het afpakken van leaseauto’s doorzet, komt er ongetwijfeld een specifieke CGI zaak van een medewerker voor de rechter. En daarmee zal de door CGI veroorzaakte arbeidsonrust nog wel een poosje aanhouden en het oproer een collectieve vorm krijgen.

Er zijn veel bewijzen dat CGI de leaseauto altijd, structureel en collectief gehanteerd heeft als arbeidsvoorwaarde. Het enige dat CGI hier tegen in kan brengen is de -bewust nooit gehanteerde- 16k norm uit een bijlage van het leasereglement. Ik vraag me af of de aanpak van CGI wel zo verstandig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de pensioenleeftijd steeds hoger wordt, misschien een idee om rollator van de zaak ook maar meteen in de mobiliteitsplan op te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAS is al geïnteresseerd in mijn situatie. Ze wachten met smart en spanning af om groen licht te krijgen O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Apart. Dacht dat je die rechtsbijstands jurist moest slaan om ze iets te laten doen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:30:
Apart. Dacht dat je die rechtsbijstands jurist moest slaan om ze iets te laten doen/
Dat zou goed kunnen, maar misschien meer in de zin om zo'n groot bedrijf een nog mooiere naam te geven :p

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De OR kan zich te beroepen op afspraken uit het verleden waarin de bestuurder gesteld heeft dat iedere mobiele medewerker in aanmerking komt voor een leaseauto. Ook kan de OR deze afspraken als bewijs beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:45:
De OR kan zich te beroepen op afspraken uit het verleden waarin de bestuurder gesteld heeft dat iedere mobiele medewerker in aanmerking komt voor een leaseauto. Ook kan de OR deze afspraken als bewijs beschikbaar stellen.
Klopt, maar ik vraag me af is de OR wel betrouwbaar. ;) Ik krijg het gevoel dat ze er zijn maar niet in ons belang >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Klopt, maar ik vraag me af is de OR wel betrouwbaar. ;) Ik krijg het gevoel dat ze er zijn maar niet in ons belang >:)
De OR heeft zicht dit najaar helemaal laten inpalmen door NL-MT, tegen welke compensatie dan ook (zeilboot?). Hun mail na de teleconference was voor de bühne en zal ook wel afgesproken zijn met management.
Ik stel voor om voortaan niet meer mee te doen met OR-verkiezingen. Ja-knikken doe ik thuis wel tegen moeder de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:53:
[...]

De OR heeft zicht dit najaar helemaal laten inpalmen door NL-MT, tegen welke compensatie dan ook (zeilboot?). Hun mail na de teleconference was voor de bühne en zal ook wel afgesproken zijn met management.
Ik stel voor om voortaan niet meer mee te doen met OR-verkiezingen. Ja-knikken doe ik thuis wel tegen moeder de vrouw.
Mooi voorbeeld van management strategie: management by direction and control :P

All CGI-members are equal but some CGI-members are more equal than others and filthier than never before :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor net op de werkvloer dat er iemand naar de "dokter" moet voor een checkup en de ander naar de tandarts :p

Gras is bij de buren toch echt wel groener aan het worden dan hier ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door akkoord te gaan met de nieuwe arbeidsvoorwaarden heb je ook getekend voor het nieuwe arbeidsvoorwaarden protocol.
Hierin staat een puntje mobiliteit waarin staat dat het eerste jaar 7% en het tweede jaar 9,5% moet worden bespaard. Het was dus al vooraf bekend dat er ergens gesneden ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Ik kan altijd wel genieten van een goede complot theorie. :) Vanwaar de zeilboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:03:
Ik hoor net op de werkvloer dat er iemand naar de "dokter" moet voor een checkup en de ander naar de tandarts :p

Gras is bij de buren toch echt wel groener aan het worden dan hier ;)
Ow, ik dacht al even dat iemand die 'Health questionaire' naar waarheid had ingevuld. (in het kader van: hoe dom kun je zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:09:
Door akkoord te gaan met de nieuwe arbeidsvoorwaarden heb je ook getekend voor het nieuwe arbeidsvoorwaarden protocol.
Hierin staat een puntje mobiliteit waarin staat dat het eerste jaar 7% en het tweede jaar 9,5% moet worden bespaard. Het was dus al vooraf bekend dat er ergens gesneden ging worden.
Klopt, maar alsnog dient hiervoor door de individu getekend te worden voor akkoord ;) Besparing werd ten tijde niet duidelijk uitgelegd. Dus kan men nooit vooraf iets laten tekenen waarvan de spelregels nog niet vastgelegd zijn. :P Nouja CGI denkt dat wel te kunnen zo :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Ik kan altijd wel genieten van een goede complot theorie. :) Vanwaar de zeilboot?
Schreef Cuno laatst niet: "Nu zit ik weer vol nieuwe ideeën: een 20 meter schip helpen bemannen en mijn eigen boot in 2015 naar Faro varen. Zo kom je nog eens ergens." (CommunicatOR 2014-01 - Nummer 01 (Reguliere editie), 06-02-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Schreef Cuno laatst niet: "Nu zit ik weer vol nieuwe ideeën: een 20 meter schip helpen bemannen en mijn eigen boot in 2015 naar Faro varen. Zo kom je nog eens ergens." (CommunicatOR 2014-01 - Nummer 01 (Reguliere editie), 06-02-2014)
Klinkt als ik ik en de rest kan stikken :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah. Nah, dan moet ik je toch teleur stellen. Hij heeft al sinds voor de OR dezelfde boot, iets van een meter of 8 meen ik me te herinneren. Veel BC'ers hebben een dergelijk speeltje.

Dat 'ie naast dat bootje droomt van meevaren op een 20 meter snap ik wel (of dat in de communicator moet is wat anders) maar dit duidt niet op omkoping.

Omkoping van OR leden is nooit echt van de grond gekomen helaas. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 24-02-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer ... had graag de scoop gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:15:
Ah. Nah, dan moet ik je toch teleur stellen. Hij heeft al sinds voor de OR dezelfde boot, iets van een meter of 8 meen ik me te herinneren. Veel BC'ers hebben een dergelijk speeltje.

Dat 'ie naast dat bootje droomt van meevaren op een 20 meter snap ik wel (of dat in de communicator moet is wat anders) maar dit duidt niet op omkoping.

Omkoping van OR leden is nooit echt van de grond gekomen helaas. ;)
20 Meter rubber opblaasboot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een boot leasen ipv auto :D
Pagina: 1 ... 132 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.