Tja dat is toch hetzelfde eigenlijk, je manager of de sales manager doen hun werk niet goed. Daardoor ben jij idle en heb je dus weinig voor CGI gedaan. Dus eigenlijk is je PPP een verkapte billability bonus geworden je draagt dus nu het ondernemersrisico van een ZZPer gedeeltelijk.Perenor schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:26:
B.t.w. ik hoor van verschillende collega's dat ze vieren en zelfs vijven hebben gekregen voor hun review, met als redenen doorgaans te hoge idleness, of te weinig voor CGI gedaan afgelopen jaar. Van mensen die normaal nooit lager dan een 4 scoren, en zelfs eerder een 3 dan een 4. Ik wist al dat de richtlijnen zijn aangepast hoe met de targets omgegaan moet worden. Dat stond duidelijk in de protocol documenten van het AV voorstel. Maar dit is wel erg drastisch?
Ik heb mijn review nog niet gehad. Maar het lage bedrag van mijn PPP belooft weinig goeds...
En als je 100% ingezet bent is die review ook een wassen neus, hoe kan iemand die ik maar 4x per jaar een uurtje spreek nou beoordelen of ik goed werk lever anders dan gewoon meegaan met de beoordeling van de klant.