Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donde schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:58:
Kunnen ze geen aparte mailadres maken voor optie 1 en optie 3. Ik, als optie 3, wil geen PPP geneuzel in mijn mailbox... :)
Best wel lekker een PPP van 2 k op een jaarslaris van 40 K :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:41:
[...]

ja die PPP is wel OK, maar.....deze PPP nivelleert compleet met datgene wat je inlevert indien je nog een jaar in dienst blijft. Bijvoorbeeld de 60 euro onkostenvergoeding en de pensioensbijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:41:
[...]

5 % is zeker beter dan de 1,2 * 2% die aan mijn AS unit is toegezegd, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

En nog weer een bedel call voor de drie stemmers ... want geen PPP :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
franssie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:15:
En nog weer een bedel call voor de drie stemmers ... want geen PPP :+
Onzin, die hebben geen PPP nodig want ze behouden hun voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
En zo kun je mooi zien WIE er nog niet getekend hebben....staan allemaal in de CC. Netjes!

Als dit ze allemaal zijn, ruim 400 personen.

[ Voor 21% gewijzigd door VAnTurenhout op 13-12-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ach dat is wel zo transparant [...] Iig weet ik nu exact met wie ik de boot zit, prima !

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
...

[ Voor 97% gewijzigd door CGIanoniem op 13-12-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
419

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Kan je een leuk softwarehuis mee opstarten.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
86%?? Ongelofelijk dat zoveel mensen er in zijn getrapt. Ik had de intelligentie van mijn mede numbers toch hoger ingeschat.
En dan die dreigmail...ze respecteren je arbeidsvoorwaarden maar gaan je nog even vertellen wat dat betekent.....waarschijnlijk hebben ze toch nog een manier gevonden om je te naaien.

[ Voor 42% gewijzigd door Medione1210 op 13-12-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Het is net een gewone vereniging met leden. Daar zouden ze blij zijn als 14% van de leden nadenkt en niet gewoon met alles mee loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Er hebben 418 collega’s (dank voor de lijst) gekozen om het arbeidsvoorwaardenpakket te houden zoals het was. Als 418 procentueel 14% bedraagt, dan is het totale aantal medewerkers slechts 2985. Dat betekent ook dat er een paar honderd collega’s inmiddels zijn vertrokken.

Kennelijk durven veel hoog opgeleide professionals niet voor hun arbeidsvoorwaarden op te komen en maken ze met hun voeten duidelijk wat ze er van vinden.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Ik had de intelligentie van mijn mede numbers toch hoger ingeschat.
Kennelijk durven veel hoog opgeleide professionals...
En wederom vraag ik mij af waarom het nodig is om collega's die een andere keuze te maken uit te maken voor dom en bang.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ach ja, zo gaat het hier al jaren. En diegenen die hier het hardst zuurpruimen en al jaren zeggen "zodra ik een aanbieding ergens anders heb ben ik weg" in combinatie met "ik ben zó goed en het gras is overal zóveel groener" zie je hier over een jaar gewoon nog steeds. Blijkbaar ligt mijn definitie van bang en dom dan toch anders.

Feit is dat de meesten die getekend hebben er niet of nauwelijks op achteruit gingen of juist (flink) op vooruit, kijken met een blik van "de komende 2-5 jaar" en niet "de rest van mijn leven" en mijns inziens goed doorhebben hoe de huidige arbeidsmarkt in elkaar zit.

Er zijn ook genoeg situaties waarin ik prima begrijp dat mensen niet tekenen overigens, maar om een weloverwogen keuze van iemand nou dom te noemen...

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 13-12-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:34:
Ach dat is wel zo transparant [...] Iig weet ik nu exact met wie ik de boot zit, prima !
Nee, niet prima; de keuze om niet te tekenen is een persoonlijke keuze en nergens voor nodig om dat wereldkundig te maken!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ik ben benieuwd wanneer de recruiter mailtjes op mijn CGI mail adres gaan binnenkomen dankzij deze bekendmaking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

wie heeft in vredesnaam de samenstelling van dat kerstpresentje bedacht.....?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
VAnTurenhout schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:10:
Ik ben benieuwd wanneer de recruiter mailtjes op mijn CGI mail adres gaan binnenkomen dankzij deze bekendmaking...
Ik zat daar ook al aan te denken. Hoeveel zouden een recruiter voor deze lijst over hebben? >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
peter00 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:15:
Een zoethoudertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Sorry hoor, maar stuur dan een origineel kaartje ofzo. Dit gaat anoniem verpakt onder de kerstboom bij de schoonfamilie. Wie t openmaakt moet t houden. <gniffel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
LowLevel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:18:
[...]

Ik zat daar ook al aan te denken. Hoeveel zouden een recruiter voor deze lijst over hebben? >:) >:) >:)
Wie binnen een half jaar weg wil zijn, kan beter voor optie 1 hebben gekozen. De eenmalig PPP weegt dan nog op tegen het verslechteren van de overige voorwaarden. Recruiters kunnen dus ook heel goed shoppen bij ontevreden ondertekenaars.

Deze 418 medewerkers kijken verder dan een half jaar?

Na een slechte beoordeling over 2012 is er natuurlijk ook geen eenmalige PPP of salarisgroei om al het inleveren te compenseren. Ook een verstandige reden om nog een jaar de vakantierechten, onkostenvergoeding, a-dagen, pensioenrechten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik weet het, iedereen heeft heel weloverwogen zijn keuze gemaakt, maar toch bekruipt me steeds het gevoel dat een groot deel van de medewerkers zich heeft laten intimideren door de dreigementen van het management. Met spijt bedenk ik telkens wat een vuist we richting de hoge heren hadden kunnen maken als we massaal voet bij stuk hadden gehouden, en niet hadden getekend. Uiteindelijk had men dan met een fatsoenlijk voorstel moeten komen.
CGI is compleet afhankelijk van haar medewerkers, dus die hadden best wat meer eisen kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Altijd handig dat OR en HR komende maandag beide om 1700 - 1800 een call gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik ben de laatste tijd niet erg positief over CGI, maar het kerstpresentje kan ik eerlijk gezegd wel waarderen.
Het eerste leuke gebaar sinds de bitterballen van de AV-presentatie in september!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
bakkerl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:26:
Altijd handig dat OR en HR komende maandag beide om 1700 - 1800 een call gaan doen...
Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat de optie-3-stemmers niet geïnteresseerd zijn in de toekomst van het bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Markieman schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:00:
[...]

[...]

En wederom vraag ik mij af waarom het nodig is om collega's die een andere keuze te maken uit te maken voor dom en bang.
Dat is nou eenmaal traditie hier. Niks is goed en collega's met vertrouwen in de toekomst zijn mumbers.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:55:
[...]

Dat is nou eenmaal traditie hier. Niks is goed en collega's met vertrouwen in de toekomst zijn mumbers.
als het allemaal retegoed zou zijn had de OR wel een achterbanraadpleging gehouden voordat ze akkoord gingen.
ik weet dat er een aantal mensen bang zijn voor hun baantje, anders accepteer je geen achteruitgang in je arbeidsvoorwaarden. Het predikaat dom zou ik niet gebruiken, je weet niet in wat voor situatie iemand zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het kerst presentje viel mij ook mee, je hebt er niet veel aan maar het is tenminste een gebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:17:
[...]
<>
ik weet dat er een aantal mensen bang zijn voor hun baantje, anders accepteer je geen achteruitgang in je arbeidsvoorwaarden. Het predikaat dom zou ik niet gebruiken, je weet niet in wat voor situatie iemand zit
Er zijn er inderdaad een aantal die 'uit angst' wel getekend hebben, dat is niet altijd slim, maar ook niet altijd dom. Er zijn er ook een groot aantal die hiermee er wel echt op vooruit gingen. Het dom noemen is inderdaad zonder de situatie te kennen nogal grof.

oops, dubbel, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
[...]

Das een goeie! CGI lijst met namen van hoog opgeleide 'ontevreden' medewerkers te koop en soms inclusief inzet/opdracht bij de klant! })

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

[...]

Maar 1 manier om daar achter te komen.
Ook een mooie lijst om te weten welke mensen je moet benaderen als je zelf wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Overigens, er staan een aantal interessante namen ertussen, waarvan ik niet had verwacht dat die voor optie 3 zijn gegaan!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Vooral een hele berg zeer ervaren collega's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd opvallende namen in die lijst, sta er zelf ook lekker in:)
Maar ik zie inderdaad namen staan, waarvan ik verwachte dat er toch wel werk van gemaakt zou worden om deze mee te krijgen. Diep triest deze mail, maar dat vond ik van die recruitment mailtjes van mensen die op de bank zitten ook al. Heb voor dat kerst presentje niet eens de moeite genomen om te kijken hoeveel CGI dat nu weer heeft gekost, denk dat ze het onder de euro hebben gehouden, had het geld toch liever naar een goed doel zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:32:
<>Heb voor dat kerst presentje niet eens de moeite genomen om te kijken hoeveel CGI dat nu weer heeft gekost, denk dat ze het onder de euro hebben gehouden, had het geld toch liever naar een goed doel zien gaan.
Vrije verkoop waarde van 8714793184114 is EUR7,99 voor de prikkers, dus dat zal je meevallen. En he, het is tenminste iets :)
Maar een goed doel had mij ook wel iets geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Tsja,

Had toch liever gezien dat ik de rest van het jaar ook gewaardeerd werd, niet alleen met kerst. Die paar euro had Serge mogen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ik ben erg benieuwd naar de call van maandag. Ik dacht dat ze wel duidelijk hadden gemaakt wat het kiezen voor optie 3 inhoudt. Of zou er een nieuwe strategie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Sanderke schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:15:
Ik ben erg benieuwd naar de call van maandag. Ik dacht dat ze wel duidelijk hadden gemaakt wat het kiezen voor optie 3 inhoudt. Of zou er een nieuwe strategie komen?
Ik ben ook erg benieuwd naar die call. Ben in elk geval blij dat nu duidelijk is hoeveel mensen er niet accoord zijn gegaan, en ook met wie dat zijn. Erg handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Sanderke schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:15:
Ik denk dat Ron simpelweg nogmaals zal benadrukken dat de weigeraars niet kunnen meeprofiteren van het fantastische PPP en SPP, en dat hun salaris niet meer zal worden onderhouden.
En ik ben bang dat ik het gevolg al weet: het clubje volhouders zal nóg kleiner worden. Herhaling is de toverkracht van de reclame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat Ron simpelweg nogmaals zal benadrukken dat de weigeraars niet kunnen meeprofiteren van het fantastische PPP en SPP, en dat hun salaris niet meer zal worden onderhouden.
En ik ben bang dat ik het gevolg al weet: het clubje volhouders zal nóg kleiner worden. Herhaling is de toverkracht van de reclame...
Als ze me nu nog willen overhalen, zullen ze toch met een geheel nieuw bod moeten komen. De 'grote' voordelen van voor 1 dec overstappen zijn te komen vervallen. Mocht je dus komende maanden tekenen dan pak je dus niet die terug werkende zut mee en ook niet de PPP welke voor optie 1-ers komende maand gaat komen.

Van de huidige optie 3-ers zullen er dus weinig snel over stappen.. Dit clubje zal dus niet snel kleiner worden door over te gaan naar optie 1. Eerder kleiner worden door dat er uit dienst zullen gaan (al had je dan ook al voor optie 1 moeten gaan en net even snel die bonussen mee pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

we zien het wel als optie 3 kiezers, en als het iets raars is gaan we meeten :)
ondersteunt de meetingplanner wel zoveel emails :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
VAnTurenhout schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:29:
En zo kun je mooi zien WIE er nog niet getekend hebben....staan allemaal in de CC. Netjes!

Als dit ze allemaal zijn, ruim 400 personen.
Maakt het wel makkelijk mensen te benaderen voor het opzetten van de self support group "Optie drie bij CGI".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Ik ga het wel later terug horen... Afspraken bij de klant he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik zal maar niet vertellen wat voor kerstpakket ik van mijn nieuwe werkgever heb ontvangen oOo :9~

Wijnands schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:55:

[...]

Nuance, Jeroen, nuance... Collega's die binnen CGI nog vertrouwen hebben in de toekomst zitten kennelijk op een zodanige plek in het voor hun level geldende loongebouw dat er nog ruimte voor groei is. Ik bevond mij helaas al ruim boven het dak van voornoemd gebouw (zo'n beetje bij de windwijzer aan de schoorsteen) dat ik de keuze had om ofwel met terugwerkende kracht fors in te leveren en mij te voegen in de nieuwe AV ofwel niet te tekenen en met stilstand genoegen te nemen. Dat is geen reële keuze en ik vind dat men als werkgever iemand helemaal zo'n keuze niet zou mogen aanbieden.

Mij restte daarom niets anders dan mijn biezen te pakken. Puur op financiële gronden want qua vakinhoudelijke toekomst, qua opdrachten en qua collega's hoefde ik niet zo nodig bij CGI weg. En dat zelfde verneem ik van andere vertrekkers.

[ Voor 12% gewijzigd door Rudolphus op 13-12-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iedereen zijn beslissing. Nuance is hier vaak heel ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Rudolphus schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:02:
Ik zal maar niet vertellen wat voor kerstpakket ik van mijn nieuwe werkgever heb ontvangen oOo :9~

is goed. dan vertel ik jou ook maar niet wat voor kerstpakket ik van de klant heb gekregen
*O* *O* *O* *O* 8) *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Jouw klant kennende zal dat de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Alle ontvangen kerstpakketten moeten ingeleverd worden. Zie je contract. Worden daarna verloot onder de optie 1 members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Haha, een kerstpakket van de klant inleveren ... echt niet! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 14-12-2013 21:27 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
In 16 jaar ook nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 08:48

elsinga

=8-)

In 13 jaar maar weinig kerstpakketten van klanten gehad. Maar de pakketten die ik wel kreeg waren ook de moeite waard!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lang geleden dat ik voor het laatst een kerstpakket heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Laatst online: 23-09 20:55
Ik waardeer het gebaar zeker, hoe klein ook. Vind PPP wel een fijner kerstcadeau.

In 11 jaar hele diverse ervaringen. Van pakketten zo groot dat ze nauwelijks te tillen waren tot totale afwezigheid van pakketten of zelfs een kaartje.

We hebben onszelf al het mooiste kerstcadeautje gegeven met de geboorte van onze zoon. Dus PPP gaat op aan luiers en de prikkers en chocolaatjes zijn handig voor het kraambezoek.

Jammer dat de 700 euri studie-budget niet meer bestaat. Had ik een cursus "omgaan met krampjes" kunnen volgen....alhoewel, als ik naar de laatste paar maanden kijk heb ik al zeker ervaring opgedaan met kramp binnen CGI ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Eddo-79 op 16-12-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Eddo-79 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:10:
Ik waardeer het gebaar zeker, hoe klein ook. Vind PPP wel een fijner kerstcadeau.
Het blijft een sigaar uit eigen doos he?. De onkostenvergoeding en pensioen moet je zelf gaan betalen en daarvoor komt een variabel PPP voor terug. Aangezien het allemaal kostenneutraal is ingevoerd gaan de meesten er in principe niet op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 16:38

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:26:
[...]

Het blijft een sigaar uit eigen doos he?. De onkostenvergoeding en pensioen moet je zelf gaan betalen en daarvoor komt een variabel PPP voor terug. Aangezien het allemaal kostenneutraal is ingevoerd gaan de meesten er in principe niet op vooruit.
Waarschijnlijk valt dat laatste toch wel mee, anders hadden er nooit zoveel mensen voor getekend. :o
Eddo-79 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:10:

In 11 jaar hele diverse ervaringen. Van pakketten zo groot dat ze nauwelijks te tillen waren tot totale afwezigheid van pakketten of zelfs een kaartje.

We hebben onszelf al het mooiste kerstcadeautje gegeven met de geboorte van onze zoon. Dus PPP gaat op aan luiers en de prikkers en chocolaatjes zijn handig voor het kraambezoek.

Jammer dat de 700 euri studie-budget niet meer bestaat. Had ik een cursus "omgaan met krampjes" kunnen volgen....alhoewel, als ik naar de laatste paar maanden kijk heb ik al zeker ervaring opgedaan met kramp binnen CGI ;)
Gefeliciteerd kul!

En wat ik mezelf met mijn 2 kleine kinderen, die steevast voor 6en wakker zijn, steeds weer vertel: het gaat over voor ze 18 zijn 8)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Logiecaan schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:35:
Ik ben ook erg benieuwd naar die call. Ben in elk geval blij dat nu duidelijk is hoeveel mensen er niet accoord zijn gegaan, en ook met wie dat zijn. Erg handig om te weten.
Even wat statistieken over de afvalligen:
De gemiddelde datum van indiensttreding is 20-06-1999, de standaarddeviatie is 8 jaar.
De "oudste" niet-tekenaar is op 01-09-1971 in dienst getreden, de "jongste" op 01-02-2013.
Het is dus een gemêleerd gezelschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Laatst online: 23-09 20:55
K.123 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:26:
[...]

Noem t wat je wilt, dit (kalender)jaar valt t voor mij in alle gevallen positief uit. PPP is dit jaar nou eenmaal meer dan 100% en dus eindig ik onder aan de streep positief. En daar ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

avotar schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:40:
En wat ik mezelf met mijn 2 kleine kinderen, die steevast voor 6en wakker zijn, steeds weer vertel: het gaat over voor ze 18 zijn 8)
En al gaat het niet over.. dan heb je er ook geen last meer van omdat ze dat zelfstandig mogen gaan wonen ;)
Lurker1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:41:
De gemiddelde datum van indiensttreding is 20-06-1999, de standaarddeviatie is 8 jaar.
De "oudste" niet-tekenaar is op 01-09-1971 in dienst getreden, de "jongste" op 01-02-2013.
Nu nog een overzicht van de mensen met de bijhorende nicknamen van tweakers ;)

[ Voor 39% gewijzigd door bakkerl op 16-12-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben erg benieuwd naar mijn PPP, maar ik zie alleen....
There is no letter regarding F2013 profit participation for you to download. Please contact your supervisor or HR representative for further details. Thank you.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
avotar schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:40:
[...]

Waarschijnlijk valt dat laatste toch wel mee, anders hadden er nooit zoveel mensen voor getekend. :o
[...]
Toen je tekende wist je niet dat het PPP dit jaar meer dan 100% zou zijn toch? In geval had niemand een idee of het 2.1 of 2.2 of misschien wel 3% zou zijn. Dat het nu meevalt is een mooi voor dit jaar, maar de garantie neemt elk jaar af dus vanaf volgend jaar wordt die uitkering steeds minder. Heb eens gelezen dat het gemiddeld de afgelopen jaren 0.73% is geweest wat werd uitgekeerd. Dat weeg bij lange na niet op tegen de de EB pensioen (= circa 250 euro netto achteruitgang per jaae) en de 60 netto onkostenvergoeding (= 720 netto per jaar achteruitgang vanaf 2015 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik weet niet of het gaat uitkomen, maar ik heb het gevoel dat Ron de niet-tekenaars vanmiddag gaat vertellen dat ze alsnog voor de PPP-uitkering van dit jaar in aanmerking komen als ze nu direct tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Het zou me eigenlijk zelfs verbazen als dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 16:38

avotar

P0werd by Black Coffee

Janoz schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:07:
Ik ben erg benieuwd naar mijn PPP, maar ik zie alleen....

[...]
Collega op mijn project heeft dat ook..... en is nu aan het escaleren. Zijn manager kon hem vertellen dat hij (ten onrechte overigens) op 0,00 en daarom geen brief kreeg.
Ondanks zijn acceptatie van de nieuwe AV én goede review

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Wat mij erg tegen de haren in strijkt zijn de geluiden dat de optie 3 kiezers niet mee willen doen in de droom van CGI. Ik doe mijn stinkende best voor mijn project (en dus voor CGI en klanten). Maak lange dagen en werk zo nodig het weekend over. Ik heb daar veel voor over. En niet mee willen doen met CGI's droom vind ik dan echt een totaal verkeerde voorstelling van zaken. De AV zijn maar een klein onderdeel van die droom (eigenaarschap in de vorm van SPP). Dat gaan we vanmiddag ook horen, vrees ik.
Jammer dat het spel niet eerlijker gespeeld wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
snelkeuze0017 schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:47:
Wat mij erg tegen de haren in strijkt zijn de geluiden dat de optie 3 kiezers niet mee willen doen in de droom van CGI. Ik doe mijn stinkende best voor mijn project (en dus voor CGI en klanten). Maak lange dagen en werk zo nodig het weekend over. Ik heb daar veel voor over.
Ik ga ook voor een hoge klanttevredenheid, maar dat heeft voor mij persoonlijk niets met de CGI-droom te maken (CGI heeft vakkundig mijn binding met het bedrijf tot bijna 0 gereduceerd). Als de droom van CGI zou zijn om klanten tegen het hoofd te stoten (en af en toe vraag ik me af of dit niet inderdaad zo is) zou ik nog steeds mijn best doen bij de klant. Gewoon omdat het fijn is om in ieder geval door één partij nog gewaardeerd te worden.
CGI heeft dit jaar 0,0 rekening gehouden met mijn persoonlijke dromen. Waarom zou ik me dan iets van de droom van CGI aantrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Omdat CGI != upper management. Dat lijkt me nogal wiedus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
snelkeuze0017 schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:06:
Omdat CGI != upper management. Dat lijkt me nogal wiedus.
Ik weet best dat 99,99% van onze collega's bestaat uit geschikte mensen die zich inspannen om hun werk zo goed mogelijk te doen, en dat die mensen elkaar het allerbeste gunnen.
Maar zolang het beleid wordt bepaald door die 0,01% upper management kan ik met de beste wil van de wereld geen binding voelen met het bedrijf. Als het upper management mij carrièrekansen ontneemt en mijn salaris bevriest, dan word ik daar chagrijnig van. Het lukt me niet om tegen mezelf te zeggen: "Ach, dan maar wat minder geld. Het belangrijkste is dat 99,99% van mijn collega's het goed met mij voorheeft. Driewerf hoera voor CGI!!"

Het kan best zijn dat ik daarin een rare vogel ben, maar zo voel ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Je verwoordt het goed. Ik denk er net zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

bakkerl schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:26:
Verbaas me hier nog steeds over! Geen enkele wijziging?

Gezien het tijdstip zal ik geen van beide kunnen aanhoren wegens verplichtingen elders. Zouden we het later nog na kunnen luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
franssie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:01:
[...]

Vrije verkoop waarde van 8714793184114 is EUR7,99 voor de prikkers, dus dat zal je meevallen. En he, het is tenminste iets :)
Maar een goed doel had mij ook wel iets geleken.
nu voor slechts 3,79 op Amazon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Of voor 5 euro op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijzelf en mijn mede numbers in de UK hebben ook PPP cijfers gekregen; 2% voor "contributors", 5% voor "managers", en 10% voor "directors". Nog steeds geen woord over werkelijke veranderingen voor hen die promoties hebben gehad, de "member council" heeft nog niks gehoord over de social club tegemoetkoming van CGI (CGI betaald hun rekeningen dus laat...), carrière perspectief is weg, en toen ik naar London trok vanaf Aberdeen/Reading was me aanvankelijk een London-allowance beloofd. Leasebakken hadden we niet maar goed ik heb dus ondertussen, puur om rond te kunnen komen, m'n auto maar verkocht... veel te duur daar. Ik zit haast op Wales-niveau qua inkomsten ondertussen met een London niveau aan uitgaven.

Ik geef enorm veel om de klant, en de klant is erg blij met wat ik doe, sterker nog: leuke financiele recognition award van ze gekregen, en CGI realiseert zich dat ook, maar gezien het feit dat de klant internationaal is en dus blijkbaar m'n NL collega's al in de problemen had gekregen toen de klant m'n management vroeg over het gerommel binnen CGI (de klant wil ons team dus echt niet kwijt... vrij specialistisch wat we doen), geeft de cultuur wel aan: intimidatie van "je bent toch wel gelukkig, HEH????".

Tot zo ver de droom... we bloeden, we doen alles, de klant is blij, maar CGI laat dat niet merken. Veel mensen zijn al "native" gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
snelkeuze0017 schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:47:
Wat mij erg tegen de haren in strijkt zijn de geluiden dat de optie 3 kiezers niet mee willen doen in de droom van CGI. Ik doe mijn stinkende best voor mijn project (en dus voor CGI en klanten). Maak lange dagen en werk zo nodig het weekend over. Ik heb daar veel voor over. En niet mee willen doen met CGI's droom vind ik dan echt een totaal verkeerde voorstelling van zaken. De AV zijn maar een klein onderdeel van die droom (eigenaarschap in de vorm van SPP). Dat gaan we vanmiddag ook horen, vrees ik.
Jammer dat het spel niet eerlijker gespeeld wordt ;(
Beter gezegd: Het is ronduit een leugen om te stellen dat optie 3 stemmers niet voor de CGI dream willen gaan. Ik denk dat veel van hen zelfs de nieuwe Nederlandse AV best goed vinden, als daar een redelijke compensatie tegenover staat. Uitspraken over het niet mee doen met de droom zijn onnodig grievend, en volgens mij zelfs laakbaar en discriminerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Lurker1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:57:
[...]

Ik ga ook voor een hoge klanttevredenheid, maar dat heeft voor mij persoonlijk niets met de CGI-droom te maken (CGI heeft vakkundig mijn binding met het bedrijf tot bijna 0 gereduceerd). Als de droom van CGI zou zijn om klanten tegen het hoofd te stoten (en af en toe vraag ik me af of dit niet inderdaad zo is) zou ik nog steeds mijn best doen bij de klant. Gewoon omdat het fijn is om in ieder geval door één partij nog gewaardeerd te worden.
CGI heeft dit jaar 0,0 rekening gehouden met mijn persoonlijke dromen. Waarom zou ik me dan iets van de droom van CGI aantrekken?
Dat is het idd ook, je doet je best voor de klant, elke dag op tijd, een can-do mentaliteit, goede beoordeling, succesvolle projecten, maar van de werkgever uit komt geen reet. En dan moeten we in de droom stappen??? welke droom is dat ? omzet genereren voor een aandeelhouder ? opdrachten onder je niveau accepteren omdat er niks anders is ? elke dag 2+ uur reistijd ?

get real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag deze net, wel toepasselijk.
Afbeeldingslocatie: http://image-store.slidesharecdn.com/629361b2-4eb3-11e3-8734-123139104577-large.jpg#!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:55:
Mijzelf en mijn mede numbers in de UK hebben ook PPP cijfers gekregen; 2% voor "contributors", 5% voor "managers", en 10% voor "directors". Nog steeds geen woord over werkelijke veranderingen voor hen die promoties hebben gehad, de "member council" heeft nog niks gehoord over de social club tegemoetkoming van CGI (CGI betaald hun rekeningen dus laat...), carrière perspectief is weg, en toen ik naar London trok vanaf Aberdeen/Reading was me aanvankelijk een London-allowance beloofd. Leasebakken hadden we niet maar goed ik heb dus ondertussen, puur om rond te kunnen komen, m'n auto maar verkocht... veel te duur daar. Ik zit haast op Wales-niveau qua inkomsten ondertussen met een London niveau aan uitgaven.

Ik geef enorm veel om de klant, en de klant is erg blij met wat ik doe, sterker nog: leuke financiele recognition award van ze gekregen, en CGI realiseert zich dat ook, maar gezien het feit dat de klant internationaal is en dus blijkbaar m'n NL collega's al in de problemen had gekregen toen de klant m'n management vroeg over het gerommel binnen CGI (de klant wil ons team dus echt niet kwijt... vrij specialistisch wat we doen), geeft de cultuur wel aan: intimidatie van "je bent toch wel gelukkig, HEH????".

Tot zo ver de droom... we bloeden, we doen alles, de klant is blij, maar CGI laat dat niet merken. Veel mensen zijn al "native" gegaan...
Ik vind dit een vrij negatief verhaal, was altijd onder de indruk dat de Engelsen (en Ieren) wel een stuk assertiever zijn dan de Nederlanders en zich echt niet met 2000 tot 3000 euro bruto per maand af laten schepen. Maar daar schijnt het dus, wat CGI betreft, niet echt beter te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kerst presentje ligt bij mij al in de prullenbak :) te gevaarlijk voor mij die prikkertjes
chocolade ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Vandaahl schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:38:
[...]

Verbaas me hier nog steeds over! Geen enkele wijziging?

Gezien het tijdstip zal ik geen van beide kunnen aanhoren wegens verplichtingen elders. Zouden we het later nog na kunnen luisteren?
Ah, toch een uurtje later! Lekker bellen op een engels nummer. :F

Nou ja, kan nog steeds niet om die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMAT
  • Laatst online: 27-09 20:05
Even je CGI mail checken en ja hoor, weer een HR transformation call en een OR call vandaag van 5 tot 7! Ik zal misschien dan geen hart voor de zaak hebben maar ik laat ze lekker schieten #benernuwelklaarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:45
avotar schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:35:
[...]

Collega op mijn project heeft dat ook..... en is nu aan het escaleren. Zijn manager kon hem vertellen dat hij (ten onrechte overigens) op 0,00 en daarom geen brief kreeg.
Ondanks zijn acceptatie van de nieuwe AV én goede review
Zelfde bootje hier, verbaast me ergens ook niets want er is tot nu toe nog geen enkel iets geweest met mijn loon waar ik niet zelf achteraan heb moeten zitten... Net alsof ze me niet eens meer willen hebben hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zetten ze het niet in een mail
ik werk tot 6 uur en dan stap ik in de auto, ik ga echt niet de laatste twee uur voor een call hier bij de klant zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:21:
waarom zetten ze het niet in een mail
ik werk tot 6 uur en dan stap ik in de auto, ik ga echt niet de laatste twee uur voor een call hier bij de klant zitten
Niet ?? wat een inzet zeg.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
GMAT schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:05:
Even je CGI mail checken en ja hoor, weer een HR transformation call en een OR call vandaag van 5 tot 7! Ik zal misschien dan geen hart voor de zaak hebben maar ik laat ze lekker schieten #benernuwelklaarmee!
"de kracht van de boodschap zit in de herhaling", zal men hebben bedacht.

Als ik iets eerder in dit topic lees dat de gemiddelde "AV transformatie weigeraar" al 14 jaar in dienst is, dan verwacht ik geen grote resultaten. De nieuwe AV hebben vooral voor de jongere generatie wat voordelen te bieden, en dan met name voor de members die de afgelopen jaren nauwelijks loonsverhoging hebben gehad terwijl ze wel van level 1 naar level 2 zijn gegroeid. Voor de oudgedienden zie ik alleen maar verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 16:48

BvH

Leuk die PSA onderbreking maar ik ga per 1 januari uit dienst... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zijn er nog 400 oud gedienden

maaar er zijn ook veel optie 1 mensen die binnekort weggaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:41:
[...]

Ik vind het toch wat vreemd dat dit soort dingen gewoon hier liggen. Dat er onzorgvuldig met mail adressen is omgegaan is al erg genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:51:
[...]

Ik vind het toch wat vreemd dat dit soort dingen gewoon hier liggen. Dat er onzorgvuldig met mail adressen is omgegaan is al erg genoeg!
Dat hier iets over gemiddelden wordt gepost staat toch in geen enkele verhouding tot de 2-malige blunder van HR om alle namen op een black-list te zetten. Je moet eens ophouden alles wat CGI doet recht te praten en alles wat hier op het forum wordt gepost ten nadele van CGI als krom...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Jij moet 's ophouden mij van dingen te betichten die gewoon niet waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Er zijn natuurlijk veel meer oudgedienden. Het verbaast me dat er maar 400 zijn die niet hebben getekend. Op de lijst met weigeraars mis ik heel veel mensen die ik ken, en waarvan ik nooit had gedacht dat ze met de nieuwe voorwaarden akkoord zouden gaan.
Tot mijn eigen verbazing (ik ben zeer meegaand van aard) behoor ik opeens tot de meest koppige medewerkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat er bij HR prutsers zitten dat wisten we toch al, fouten in berekeningen, spelfouten in brieven en nu dit
het verbaast me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:51:
[...]
Het was niet mijn bedoeling privacygevoelige gegevens op straat te gooien. Mijn inschatting was dat het posten van een gemiddelde moest kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

En met die verplaatsing kan ik er zeker niet meer bij zijn... Had ik wat tijd bij de klant vrij gemaakt..
Hopenlijk komt er een opname van online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:08:
[...]

Het was niet mijn bedoeling privacygevoelige gegevens op straat te gooien. Mijn inschatting was dat het posten van een gemiddelde moest kunnen.
Gemiddelde is nog tot daar aan toe (persoonlijk hou ik niet van dit soort dingen maar daar ben ik een minderheid in) maar de datum in dienst van de oudste collega.... vind ik nogal privacy gevoelig.

Anyway, ben even langs geweest bij HR om uit te leggen dat dit niet zo slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:10:
[...]
Op het gevaar af dat je mij weer gaat bashen, maar 'niet zo slim' vind ik een zwaar under-statement.
En excuses van HR? Ho maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:10:
[...]

Het komt op mij over als doordacht. Een soort van naming & shaming.

Uiteraard is dat NOT DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:13:
[...]

Op het gevaar af dat je mij weer gaat bashen, maar 'niet zo slim' vind ik een zwaar under-statement.
En excuses van HR? Ho maar!
"niet zo slim" is inderdaad een understatement. Ik heb een zeer duidelijke boodschap over gebracht denk ik. Ben niet gaan schelden maar wel heel luid en duidelijk geweest. :+ Excuses zouden inderdaad op z'n plaats zijn, 's kijken of ik daar wat kan doen.
K.123 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:15:
[...]

Het komt op mij over als doordacht. Een soort van naming & shaming.

Uiteraard is dat NOT DONE
Ik heb niet de indruk dat het zo bedoeld was, volgens mij gewoon een ondoordachte actie van iemand die het BCC veld niet snapt.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 16-12-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

En niet eens een audio opname van de call vanaaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Het is geen fout lijkt me. want in de aankondiging met de inbelgegevens, staan deze namen nogmaals genoemd. Het leed is al geleden, maar toch zou ik, als het een foutje is geweest, in verdere communicatie dit niet nog eens doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
In principe kun je hier wel wat conclusies aan ontlenen.

Wat HR betreft, volgens mij moest iedereen toch een training over data security doen (in zijn eigen tijd) misschien iets voor HR op zaterdag ochtend en gevolgd door een mondelinge overhoring. En daarna het examentje.
Pagina: 1 ... 115 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.