+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
In combinatie met enkele individuele reparatie / damage control acties natuurlijkfranssie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:38:
Slechts 150 man weg tegenover de besparing van de lease, lijkt me gezien de ervaringen uit het jonge verleden iets waar CGI juist wel voor tekent.
Alleen Mohamed had een snellere aanwas aan volgelingen.Lurker1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:08:
[...]
Inderdaad, ik kan niet ontkennen dat hij een bijzondere gave heeft. 80% van de medewerkerpopulatie was tegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Er worden een paar minuscule wijzigen doorgevoerd, gevolgd door enkele indoctrinatiesessies, en slechts enkele weken later is 80% vóór.
Ik wou dat ik een fractie van die overtuigingskracht bezat!
Dat is de ordergrootte waar ik ook aan zat te denken. volgens mij is de strategie nog steeds groei. Je kan meemakers campagne nog zo mooi opzetten, maar als je trouwe medewerkers aan de achterkant weg laat lopen omdat je ze met de rug tegen de muur zet dan maak je als bedrijf de verkeerde keuzes.Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:06:
Vraag is, accepteren we het als bedrijf dat 150-200 man weg loopt omdat ze geen auto meer krijgen? Mij persoonlijk lijkt dat zeer onverstandig.
[ Voor 4% gewijzigd door K.123 op 10-12-2013 11:19 ]
Dat snap ik. Als ik een fatsoenlijke loonsverhoging had gekregen, was ik misschien ook wel overgestapt op de slechtere arbeidsvoorwaarden. Dan had ik het kleinere aantal vrije dagen, het slechtere pensioen en de verlaagde onkostenvergoeding misschien op de koop toegenomen.avotar schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:17:
[...]
Dat is het punt niet, maar dat is tegelijk de eeuwigdurende discussie. Wat CGI er uiteindelijk aan overhoud is niet relevant. Dan besparen ze kosten. So what? Wat heb je er als member aan?
Voor de een is geld nu eenmaal belangrijker dan vrije dagen of pensioenbijdrage.
Ondergetekende is bijvoorbeeld zo iemand.
Maar wat ik bedoel is dat de arbeidsvoorwaarden op zich slechter zijn geworden. Het overstappen is voor sommige mensen gunstig omdat hen bij de overstap een extra snoepje in de vorm van een loonsverhoging wordt geboden. Maar bij gelijkblijvend (of licht stijgend) loon pakken de nieuwe arbeidsvoorwaarden slechter uit dan de oude.
Dat lijkt mij ook. Het afgelopen jaar is uit niets gebleken dat CGI ook maar enigszins probeert haar medewerkers te behouden.franssie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:38:
Slechts 150 man weg tegenover de besparing van de lease, lijkt me gezien de ervaringen uit het jonge verleden iets waar CGI juist wel voor tekent.
Nou ja, behalve dan dat ze mensen die bij de klant 30% meer kunnen verdienen aan het relatiebeding houden. Op een poging tot het tevreden houden van de medewerkerspopulatie heb ik hen nog niet kunnen betrappen.
Maar ik geef toe: vanwege alles wat er dit jaar gebeurt is kijk ik natuurlijk door een gitzwarte bril...
Dus ik ben benieuwd of CGI dat aandurft, zou me verbazen iig.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jawel hoor, maar in veel gevallen pas als het kalf al verdronken is.Lurker1 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:37:
[...]
Dat lijkt mij ook. Het afgelopen jaar is uit niets gebleken dat CGI ook maar enigszins probeert haar medewerkers te behouden.
Nou ja, behalve dan dat ze mensen die bij de klant 30% meer kunnen verdienen aan het relatiebeding houden. Op een poging tot het tevreden houden van de medewerkerspopulatie heb ik hen nog niet kunnen betrappen.
Maar ik geef toe: vanwege alles wat er dit jaar gebeurt is kijk ik natuurlijk door een gitzwarte bril...
Toen ik de eerste keer mijn ontslag indiende, werd er aan alle kanten aan me getrokken, tegen me aan gepraat en me van alles beloofd in een poging om me op andere gedachten te brengen.
Maar problemen worden ook veel later gesignaleerd doordat het contact met CGI, zeker als je niet in-house bezig bent, volledig geminimaliseerd is.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Als eigenrijder gaan de nieuwe plannen je ook raken. Als het doorgaat het de bedragen zoals bij plan 1, dan ga je minder per kilometer vergoed krijgen en is er een max per maand en per jaar.franssie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:41:
Ik denk dat het er veel meer zijn dan 150/200 namelijk als ik het her en der zo hoor. Zelf ben ik eigen rijder dus mij raakt het niet, maar juist bij junior/mediors is het toch een substantieel deel van de vergoeding - en die gaan echt niet allemaal de trein in ...
Moet je eens kijken wat voor een besparing dat oplevert. In 1 klap 150-200 lease auto's minder.Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:06:
Vraag is, accepteren we het als bedrijf dat 150-200 man weg loopt omdat ze geen auto meer krijgen? Mij persoonlijk lijkt dat zeer onverstandig.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Met dan 650-700 nieuwe contracten, om die groei van 500 members te halenLowLevel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:06:
Moet je eens kijken wat voor een besparing dat oplevert. In 1 klap 150-200 lease auto's minder.
Plus de members die sowieso al hun lidmaatschap opzeggen....bakkerl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:36:
[...]
Met dan 650-700 nieuwe contracten, om die groei van 500 members te halen

Om rond de kerst vrij te krijgen moet ik dus al 4 dagen opnemen van volgend jaar. Dus heb ik volgend jaar nog maar 4 weken aan vrije dagen.
HAHAHAHAHAHAHA
Van 'volgend jaar'? Het vakantieboek jaar is van 1 okt 2013 - 30 sept 2014. Dus je neemt ze ' gewoon' op van huidige vakantie jaar.Montifaud schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:50:
OK dit is ook een fraaie, ik had een hoop vrije dagen nog over (voor de Kerst) maar na optie A zijn mijn dagen weg (ik sta nu ineens in de min).
Om rond de kerst vrij te krijgen moet ik dus al 4 dagen opnemen van volgend jaar. Dus heb ik volgend jaar nog maar 4 weken aan vrije dagen.
HAHAHAHAHAHAHA
hmm dat zou kunnen, ik ben denk ik emotioneel onstabiel om dit te begrijpenK.123 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:52:
Je nieuwe saldo van 30 dagen wordt toch vanaf 1 oktober 2013 opnieuw opgebouwd? Als je met kerst vrij wilt nemen dan kan dat toch van die 30 dagen?
Deze wettelijke dagen zouden uiterlijk een half jaar na afloop van het jaar opgenomen moeten worden. Dus 20 dagen (bij fulltime) moeten verplicht voor 1 juli 2014 opgenomen zijn. Anders kunnen ze vervallen...
De wet heeft als vakantie jaren 1jan - 31 dec.
(al is de opbouw natuurlijk niet geheel op 1 okt.. de opbouw gebeurt over het hele jaar door).
[ Voor 12% gewijzigd door bakkerl op 10-12-2013 15:01 ]
OK checkK.123 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:03:
@Montifaud, jij denkt nog in boekjaren en verwacht dat je de nieuwe 30 dagen pas in januari krijgt, dat is niet juist. Ze worden vanaf 1 oktober 2013 opgebouwd tot eind september 2014. We zitten nu dus al in maand 3 van Q1 van het "nieuwe" jaar waarin kerst dus valt
Wat ik me afvraag.. we begonnen 2013 met 25+2 dagen.... een van die +2 dagen valt na de kerst....
Ik heb tegen beter weten in nagevraagd wat er mee gebeurd is, maar ik ga gokken dat die gewoon vervallen is door het zetten van mijn krabbel onder optie A? Of heb ik iets gemist?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Ja, dat besef ik. maar het waren wel 2 dagen die ik over 2013 heb gehad.Markieman schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:46:
Je bedoelt de 2 Logica dagen? Dat zijn gewoon CGI dagen geworden.
Krijg ik ze naar rato vanwege die knip? Best, dan dus 1,5 dag. Maar ik kan ze in de administratie niet terug vinden, ook niet in de afkoop denk ik.
Is dat aan het begin van het jaar, of op de dagen die aangewezen worden?
Het is mij niet duidelijk.
Los daarvan, we hebben het over een halve dag. Van die 1,5 heb je er namelijk al 1 gekregen. Als je in dienst blijft houd je per kalenderjaar nog steeds 2 dagen. Effectief verander er dus niets. Het is voor mij het minste waar ik me druk over maak.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Verwijderd
Als een onderhandelaar van de or erop vooruit gaat hoe moet je daar dan over denken....Wijnands schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:34:
Hier nog een!
Verwijderd
Komtie:Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:40:
Ik wacht met spanning op een originele theorie
- omdat je een levelverhoging hebt gekregen op basis van je kennis en kunde
- omdat je (veel) hoger dan 'volgens verwachting' hebt gescoord in je beoordeling
- combinatie van bovenstaande opties
Origineel genoeg ?
PS: het zij je van harte gegund
Ben benieuwd of ze met deze arbeidsvoorwaarden en nieuwe mobiliteitsregeling zo'n groei kunnen krijgen. Ik denk in ieder geen tweakers die dit forum even geraadpleegd hebben...bakkerl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:36:
[...]
Met dan 650-700 nieuwe contracten, om die groei van 500 members te halen
Zag ik niet een wijziging op Linkedin?Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:40:
Ik wacht met spanning op een originele theorie
Ik denk dat je gewoon zwaar hebt zitten dreigen met de OR onderhandelingen, de plannen zat te dwarsbomen, dat ze schijtbenauwd zijn geworden, je uiteindelijk bent afgekocht met een verhoging of promotie, zolang je maar beloofde dat je als adviseur geen instemmingsrechten zou krijgen, omdat ze anders het schofferende plan van Marcel niet door konden voeren.
Waar is mijn aluhoedje!

@Wijnands is op dat punt redelijk recht in de leer.
Bovendien zat zijn termijn in de OR erop.
Hij mocht dus ook niet langer.
Sterker hij kon dus ook niet stemmen.
Ik heb jaren met hem in de OR gezeten en hij was altijd vrij kritisch bij dit soort zaken. Dus ik vindt het wel erg onder de gordel. Als je het zo goed weet ga dan zelf in de OR zitten de volgende keer en steek je nek uit.
ex-OR ex-LogicaCMG
Helemaal mee eenserinaceus schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:53:
n.
Dus ik vindt het wel erg onder de gordel. Als je het zo goed weet ga dan zelf in de OR zitten de volgende keer en steek je nek uit.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De ene na de andere (nog overgebleven) toppers verlaten de tent. Na jarenlange stilstand nu dit. Dat kunnen ze niet aanvullen tenzij ze echt flink marktconform kunnen aanbieden. Maar uhhh dat doen we nu niet meer.sattertje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:21:
[...]
Ben benieuwd of ze met deze arbeidsvoorwaarden en nieuwe mobiliteitsregeling zo'n groei kunnen krijgen. Ik denk in ieder geen tweakers die dit forum even geraadpleegd hebben...
Verbaast me niet echt. Je krijgt straks nieuwe aanwinst met niet markt conforme beloning (management CGI) die daarna jaren stilstaan of weggaan.De ene na de andere (nog overgebleven) toppers verlaten de tent.
Ik denk niet dat ze genegen zijn aan de arbeidsvoorwaarden te sleutelen eerder aan het salaris.
Dank voor de verdediging maar volgens mij zit reneger me gewoon te dollen hoor.erinaceus schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:53:
Ik heb jaren met hem in de OR gezeten en hij was altijd vrij kritisch bij dit soort zaken. Dus ik vindt het wel erg onder de gordel. Als je het zo goed weet ga dan zelf in de OR zitten de volgende keer en steek je nek uit.
@Reneger: Hmm... 8/10 voor het alu hoedje gehalte, 4/10 voor de originaliteit.
Nee ze willen echt wel groeien maar ze willen/kunnen niks betalen dus de echte ervaren mensen vertrekken. En die kunnen ze niet vervangen, want echte toppers willen niet voor cgi komen werken. Dus vullen ze aan met masterclassers die na 4 jaar ook weg zijn. Of 45plussers die van een vaste plek komen. Dat is wat ik zie gebeuren, al jaren trouwens.K.123 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:12:
Mijn indruk is dat ze liefst mensen in dienst hebben tussen de 25 en 35 met een salaris tussen de 2000 en 3500 euro die ze voor een tarief van 60 a 70 euro weg kunnen zetten op beheerklussen.
Ik maakte hem omdat je weet wie ik ben.. En je er zelf om vroegWijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:13:
[...]
Dank voor de verdediging maar volgens mij zit reneger me gewoon te dollen hoor.
een vaste plek inruilen voor een onzeker bestaan als arbeidsnomade in de warmvleesverhuur? Wie daar intrapt als ervaren arbeidsmarktdeskundoloog verdient niet beter.Montifaud schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:26:
Of 45plussers die van een vaste plek komen. Dat is wat ik zie gebeuren, al jaren trouwens.
Wat K.123 roept snijdt meer hout. Onder het mom "er moet altijd beheerd worden" een quasi stabiele inkomstenbron op te zetten met "ervaren juniors", vergetende dat het in deze contreien juist gaat om business intimiteit en -kennis waar je medior/senior niveau voor nodig hebt. Beheer vanuit Bangalore of Manilla is altijd goedkoper, tenzij je de overhead en marges naar nul schroeft.
mijn persoonlijke visie is dat die groei er op termijn wel gaat komen, maar dat deze alleen bereikt kan worden door het verlagen van de aannamenorm (MBO). Het bijbehorende MBO prijskaartje wordt vervolgens geprojecteerd op de HBO/WO populatie.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Precies! En ik weet waar je buro woont jongen!Reneger schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:55:
[...]
Ik maakte hem omdat je weet wie ik ben.. En je er zelf om vroeg.
Er zijn er anders veel die 10 jaar hetzelfde duffe werk hebben gedaan op een vaste plek en wat meer avontuur zoeken.peter00 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 05:39:
[...]
een vaste plek inruilen voor een onzeker bestaan als arbeidsnomade in de warmvleesverhuur? Wie daar intrapt als ervaren arbeidsmarktdeskundoloog verdient niet beter.
......
Dat denk ik dus ook. Stel dat er nu 1000 man wegloopt, denk je echt dat Canada daar wakker van ligt op een populatie van 70.000?peter00 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 05:39:
[...]
mijn persoonlijke visie is dat die groei er op termijn wel gaat komen, maar dat deze alleen bereikt kan worden door het verlagen van de aannamenorm (MBO). Het bijbehorende MBO prijskaartje wordt vervolgens geprojecteerd op de HBO/WO populatie.
Dat is anders wel flinke kapitaal vernietiging ( De werknemers zijn immers het belangrijkste kapitaal van een bedrijf als CGI ). Ze hebben niet voor niks de toko overgenomen, ik neem aan dat ze daarbij niet ingecalculeerd hebben dat er een dergelijk groot verloop zal zijn ( Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.Montifaud schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:13:
[...]
Er zijn er anders veel die 10 jaar hetzelfde duffe werk hebben gedaan op een vaste plek en wat meer avontuur zoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 11-12-2013 08:33 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Niet zo uit de hoogte doen he!Wijnands schreef op woensdag 11 december 2013 @ 06:54:
[...]
Precies! En ik weet waar je buro woont jongen!
Zal ook met mismanagement te maken hebben. De PLs en TLs kunnen niks anders, zij willen wel maar als er geen middelen zijn tot retentie........Woy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:32:
[...]
Dat is anders wel flinke kapitaal vernietiging ( De werknemers zijn immers het belangrijkste kapitaal van een bedrijf als CGI ). Ze hebben niet voor niks de toko overgenomen, ik neem aan dat ze daarbij niet ingecalculeerd hebben dat er een dergelijk groot verloop zal zijn ( Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
en wat daarboven zit, heeft blijkbaar andere KPIs.
Dat denk ik dus nietK.123 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:29:
[...]
Dat denk ik dus ook. Stel dat er nu 1000 man wegloopt, denk je echt dat Canada daar wakker van ligt op een populatie van 70.000?
men wil groeien in NL. Dan is 1000 op 3500 best veel.
Liever 10 gemotiveerde mensen die doen wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn, dan 20 man die uren verstoken omdat het moet.
Ik denk dat CGI het omzet technisch toch niet met je eens zal zijn.Eddo-79 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:26:
Liever 10 gemotiveerde mensen die doen wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn, dan 20 man die uren verstoken omdat het moet.
Op korte termijn is het misschien niet verstandig om er zo naar te kijken, want dat betekendt ook afscheid nemen. Maar toch denk ik dat het op lange termijn wel de beste weg is. Zowel voor het beeld als werkgever, als als dienstverlener.
Het beeld dat een klant heeft van CGI wordt toch voor een aanzienlijk deel bepaald door de CGI-mensen die voor die klant aan het werk zijn en wat zij uitstralen.
Ik ben het verder met je eens overigens hoor.Eddo-79 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:36:
Weet ik ook wel. Ik bedoel maar aan te geven dat die groei komt, doordat de juiste mensen mooie resultaten bereiken. En daarna heb je weer meer goeie en gemotiveerde mensen nodig omdat de klanten het gaaf vinden wat geleverd wordt.
Op korte termijn is het misschien niet verstandig om er zo naar te kijken, want dat betekendt ook afscheid nemen. Maar toch denk ik dat het op lange termijn wel de beste weg is. Zowel voor het beeld als werkgever, als als dienstverlener.
Het beeld dat een klant heeft van CGI wordt toch voor een aanzienlijk deel bepaald door de CGI-mensen die voor die klant aan het werk zijn en wat zij uitstralen.
Maar ik vraag me af hoe kritisch men is. Toen ik in 1999 begon, was een hbo papiertje voldoende voor een glansrijke carriere in de ICT. Ik zat toen in een masterclass met 2 fysiotherapeuten, een drs geschiedenis, drie HBO IT studenten en een economie student.
Quantity before quality, want men had handjes nodig voor de Y2K problemen en de Euro conversies.
Toen men na 2002 kritisch ging kijken, toen ging het pijn doen. Overigens kwam ik die economie student een jaar of 7 later nog eens tegen en hij zat in een fasttrack om Practice Manager te worden. Het zegt niet alles.
Maar dat probleem heb je nu ook. Men wil kostte wat kost groeien.
Ik vraag me af tot hoe ver men wil gaan.
Als dat belangrijk is, dan zou ik me als CGI management nu toch maar eens ernstig zorgen gaan makenEddo-79 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:36:
ik denk dat op dat niveau men impliciet ervan uitgaat dat dit wel goed zit of goed komt. Dat we met zn allen trots zijn op ons bedrijf en dat uitdragen. Het verloop suggereert iets anders. Vertrouwen, voet , paard. Gaat lang duren voor dat weer goed zit, zeker bij degenen die vanouds het bedrijf uitdragen en daarvoor herhaald het vertrouwen van de klant hebben gekregen.
Hiervoor heb je steeds dezelfde mensen nodig ( a.k.a "ervaren"). Meeste klanten willen geen duiventil zijn van juniors. Dat effect ga je pas merken na verloop van tijd.
Is grappig dat je dit zegt, want ik zie er 2 dingen in. Ja, iedereen die toen een muis kon vasthouden of met meer dan 2 vingers kon typen was IT expert. Echter tegelijk zag ik ook een bredere blik van werkgevers, namelijk werven op iemand persoonlijkheid, drive, potentie, houding en gedrag. Niet alleen op certificaatjes en CV.avotar schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:43:
[...]
Ik ben het verder met je eens overigens hoor.
Maar ik vraag me af hoe kritisch men is. Toen ik in 1999 begon, was een hbo papiertje voldoende voor een glansrijke carriere in de ICT. Ik zat toen in een masterclass met 2 fysiotherapeuten, een drs geschiedenis, drie HBO IT studenten en een economie student.
Quantity before quality..
Want was de kwaliteit van de mensen waarmee je begon slechter (de Fysio's, Drs en Economie student)? In mijn mening is het veel belangrijker om mensen met de juiste houding en gedrag aan boord te hebben. Kennis kan je iemand aanleren, gedrag en houding is een stuk moeilijker.
Ik begon in 2002 (ander bedrijf) in een groep met een tuinman, tandarts assisent en voormalig Holland Casino medewerker. Ontzettend leuke groep en hele gedreven mensen. En zo was het hele bedrijf een mix van achtergronden. En toch was en is het heel succesvol.
Het vervelende is dat er mensen zijn die het wel geloven. Hoe kritisch (en negatief) ik ook ben over de arbeidsvoorwaarden en hoe teleurgesteld ik ook ben in de rol die de OR hier in heeft gespeeld, ik ga er toch vanuit de de OR-leden vanuit al hun integerheid hebben gehandeld.Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:13:
[...]
Dank voor de verdediging maar volgens mij zit reneger me gewoon te dollen hoor.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Wie is "men" ? en hoe kan je aantonen dat die intenties ook echt zijn? Zijn er in jou team de aflopen maanden mensen aangenomen?Montifaud schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:29:
[...]
Dat denk ik dus niet![]()
men wil groeien in NL. Dan is 1000 op 3500 best veel.
Een wervingscampagne opzetten is ook een mooi visitekaartje naar de buitenwereld toe.
De intentie voor groei is er echt wel. Zeker in bepaalde expertises kunnen de meeste consultant vrij eenvoudig weggezet worden wat direct een omzetverhoging met zich meeneemt (en dat is wat het onderliggende doel is voor het komende jaar verwacht ik).K.123 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:17:
[...]
Wie is "men" ? en hoe kan je aantonen dat die intenties ook echt zijn? Zijn er in jou team de aflopen maanden mensen aangenomen?
Een wervingscampagne opzetten is ook een mooi visitekaartje naar de buitenwereld toe.
Echter denk ik dat in de praktijk het behoorlijk tegenvalt om mensen te vinden. Dus dat de meeste er weinig van merken binnen de team is verklaarbaar ;-)
In Nederland is het bij wet geregeld dat vakantiedagen worden opgebouwd en opgenomen per kalenderjaar. Ik zou het CGI MT schriftelijk laten weten dat ze in de boom kunnen gaan zitten met hun Fiscal Year.Montifaud schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:50:
OK dit is ook een fraaie, ik had een hoop vrije dagen nog over (voor de Kerst) maar na optie A zijn mijn dagen weg (ik sta nu ineens in de min).
HAHAHAHAHAHAHA
Is er werkelijk een uittocht gaande? Regent het afscheidsmails? Ik heb er, dismembered als ik ben, geen zicht meer op.Montifaud schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:08:De ene na de andere (nog overgebleven) toppers verlaten de tent. Na jarenlange stilstand nu dit. Dat kunnen ze niet aanvullen tenzij ze echt flink marktconform kunnen aanbieden. Maar uhhh dat doen we nu niet meer.
Nou... Hier is wat nuancering nodig... Vergeet niet dat met een krimpend aantal collega's ook de basis van waaruit jij je werk doet steeds smaller wordt. Het aantal collega's die je over een aanpalend vakgebied kunt consulteren of waar je mee kunt brainstormen, wordt steeds kleiner. Vervanging bij ziekte wordt ingewikkelder. Het bedrijf moet vaker 'nee' verkopen omdat er onvoldoende skilled resources zijn. Gevolg is dat klanten het bedrijf steeds minder als serieuze aanbieder zien en er minder aanvragen binnenkomen.Eddo-79 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:26:
Persoonlijk vind ik aantallen medewerkers helemaal niet belangrijk. Tuurlijk raakt dat wel de KPI's van hogere echelons, maar als medewerker vind ik het belangrijker dat duidelijk is waar het bedrijf voor staat en wat het wil uitstralen. Want daar identificeer ik mijzelf uiteindelijk ook mee. Groei is wat mij betreft nooit een doel op zich, maar een gevolg van succes.
Groei ontstaat uit het vertrouwen waarop partijen langlopende zakelijke verbintenissen willen afsluiten. Het (ongetwijfeld briljante) resultaat van een individuele medewerker is daarbij van ondergeschikt belang.Eddo-79 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:36:
Weet ik ook wel. Ik bedoel maar aan te geven dat die groei komt, doordat de juiste mensen mooie resultaten bereiken.
En ik maar denken dat een arbeidsovereenkomst ook een langlopende zakelijke verbintenis was. Hoe naïef weer van me.Rudolphus schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:43:
[...]
Groei ontstaat uit het vertrouwen waarop partijen langlopende zakelijke verbintenissen willen afsluiten. Het (ongetwijfeld briljante) resultaat van een individuele medewerker is daarbij van ondergeschikt belang.
Wij vallen onder het voorraadbeheerLowLevel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:51:
[...]
En ik maar denken dat een arbeidsovereenkomst ook een langlopende zakelijke verbintenis was. Hoe naïef weer van me.
Ah, nu snap ik het. En voorraad moet je minimaliseren, want dat is verlies.
Verwijderd
Exact! Alleen mensen inhuren die je meteen kunt wegzetten, liefst zo jong mogelijk en alleen voor de periode waar binnen ze bij de klant ingezet worden. Afrekenen op uurbasis.LowLevel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:54:
[...]
Ah, nu snap ik het. En voorraad moet je minimaliseren, want dat is verlies.
O wacht, dat bestaat al, dat noemen ze een uitzendbureau!

Verwijderd
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dit zit, maar kan nergens vinden dat het gekoppeld is aan een kalenderjaar. Dat staat overigens wel in de oude arbeidsvoorwaarden. Maar de afspraak en belofte dat ze die niet aanpassen wordt dus nu al gebroken. OR wist hier overigens niets van (althans, dat is de strekking van een mail aan mij) en die vragen de bestuurder nu om opheldering.Rudolphus schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:28:
[...]
In Nederland is het bij wet geregeld dat vakantiedagen worden opgebouwd en opgenomen per kalenderjaar. Ik zou het CGI MT schriftelijk laten weten dat ze in de boom kunnen gaan zitten met hun Fiscal Year.
Vervolgens de berekening opgevraagd bij HR en daar zit voor mij een 1/4 dag voordeel in. Dat komt door de afronding van het recht op halve dagen.
En? Ondanks je boven verwachting ook de mededeling gehad dat je als optie 3 verder nergens op hoeft te rekenen? En dat er geen salarisverhoging inzit?Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:11:
Mijn recente review was in minder dan 20 minuten klaar. Tsja, dat krijg je met optie 3. Wel alles volgens of boven verwachting, daar word je in ieder geval (nog) niet mee genaaid.

Met een inwerkperiode van ongeveer 3 maanden die toch veel grote bedrijven hanteren is vervanging bij ziekte gewoon nooit echt een optie geweest. Bij veel bedrijven ben je al bijna 1 week als bezoeker binnen voordat je je pasje hebt.Rudolphus schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:40:
[...]
Vervanging bij ziekte wordt ingewikkelder.
Dus dat je geen mensen hebt die kunnen vervangen maakt in die context ook weinig uit.
Het gaat gewoon om de consultant en nauwelijks om het bedrijf daarachter. Misschien is het grootste verschil tussen 1993 en 2013 dat de klanten inmiddels meer tot dit inzicht zijn gekomen.
Onder de streep is het de detacheerder die de uitwisselbare partij is gebleken, zowel vanuit de klant als vanuit de consultant beschouwd.
En als we dat nu kunnen veranderen kunnen we wat moois gaan bouwen.t_captain schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:37:
Onder de streep is het de detacheerder die de uitwisselbare partij is gebleken, zowel vanuit de klant als vanuit de consultant beschouwd.
Alleen vrees ik dat je het karakter van de T&M markt niet zomaar verandert.
Om echt een ommekeer te maken zullen denk ik ingrijpende koerswijzigingen nodig zijn. Wat ik de laatste maanden zie langskomen lijkt een voortzetting van de voorgaande jaren: elke keer maar weer wat bezuinigen.
T&M is nu even een dog (geeneens cash cow meer).
Wat mij verbaasd is dat we daar niet op voorsorteren, het blijft het pappen en nathouden waar zowel CMG als Logica aan tenonder zijn gegaan en na twee zinkende schepen ben ik toe aan droge voeten.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 11-12-2013 22:15 ]
Lees mee uit:Logiecaan schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:20:
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dit zit, maar kan nergens vinden dat het gekoppeld is aan een kalenderjaar.
Regeling van de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van 4 december 2003, Directie Sociale Verzekeringen, nr. SV/F&W/2003/90418A (...)
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_11-12-2013
Hier wordt overal het woord kalenderjaar gebruikt.
Het feit dat je de arbeidsvoorwaarden tekent, betekent niet dat je voor bent. In mijn geval betekent het: Ik hark de PPP-bonus binnen. Dan is een verkapte loonsverhoging voor een aantal maanden. En ik ga een andere baan zoeken.Lurker1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:08:
[...]
Inderdaad, ik kan niet ontkennen dat hij een bijzondere gave heeft. 80% van de medewerkerpopulatie was tegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Er worden een paar minuscule wijzigen doorgevoerd, gevolgd door enkele indoctrinatiesessies, en slechts enkele weken later is 80% vóór.
Ik wou dat ik een fractie van die overtuigingskracht bezat!
Dat is beter dan; Niet tekenen, nooit meer loonsverhoging krijgen en dan een andere baan gaan zoeken.
Dus ja, 80% heeft getekend. Maar ik ben heel nieuwsgierig hoeveel van deze mensen er over een jaar nog in dienst zijn.
Maar de vraag is eigenlijk anders: als een verschoven referte jaar geen negatieve gevolgen heeft voor de wettelijke rechten per kalenderjaar, is er dan eigenlijk wel een probleem? Je wettelijke rechten worden dan immers niet geschonden. Je houdt (in de praktijk) nog steeds een x aantal vakantiedagen per kalenderjaar.snelkeuze0017 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:15:
Hier wordt overal het woord kalenderjaar gebruikt.
Nu moet je tijdens de kerstdagen al gaan gokken hoeveel vakantiedagen je tijdens de zomervakantie gaat gebruiken.
Je krijgt toch nog steeds je aantal vakantiedagen per jaar.
En normaal moest je in de zomer al rekening houden om voldoende dagen over te houden voor rondom kerst en nieuw, waarbij dan een aantal dagen in het lopende jaar vielen, en een aantal al in het nieuwe jaar.
Dat probleem heb je nu ook niet meer.
Ben intussen uit dienst, maar geloof niet dat ik me hier druk over zou maken, wat niet geld overigens voor de overige wijzigingen
Ik denk dat het grootste probleem is dat CGI eerst zegt je oude AV te respecteren en na te komen. Om vervolgens het refertejaar aan te passen omdat het hun beter uitkomt.vogelliefhebber schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:36:
Wat een drukte om niets eigenlijk.
Je krijgt toch nog steeds je aantal vakantiedagen per jaar.
En normaal moest je in de zomer al rekening houden om voldoende dagen over te houden voor rondom kerst en nieuw, waarbij dan een aantal dagen in het lopende jaar vielen, en een aantal al in het nieuwe jaar.
Dat probleem heb je nu ook niet meer.
Ben intussen uit dienst, maar geloof niet dat ik me hier druk over zou maken, wat niet geld overigens voor de overige wijzigingen
Ik kan er in de FAQs eigenlijk niets over terug vinden.
heb de vraag ook aan HR gesteld, maar daar heb ik nog geen antwoord van mogen ontvangen
Misschien is dat inderdaad wel de beste manier om er tegenaan te kijken. Ikzelf zit nog steeds in de modus "ik gun ze de lol niet dat ik na hevig protesteren alsnog overstag ga".prutser387 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:16:
[...]
Het feit dat je de arbeidsvoorwaarden tekent, betekent niet dat je voor bent. In mijn geval betekent het: Ik hark de PPP-bonus binnen. Dan is een verkapte loonsverhoging voor een aantal maanden. En ik ga een andere baan zoeken.
Dat is beter dan; Niet tekenen, nooit meer loonsverhoging krijgen en dan een andere baan gaan zoeken.
Wat bedoel je daar precies mee? Je kan op 30 september toch niet minder dagen hebben dan 0? Als je op 1 september 0 dagen had en je hebt tussen 20 en 25 september 5 dagen vrij gehad dan had die dagen bij moeten kopen.avotar schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:27:
Weet er toevallig hier iemand hoe men omgaat met een negatief stuwmeer?
Ik kan er in de FAQs eigenlijk niets over terug vinden.
heb de vraag ook aan HR gesteld, maar daar heb ik nog geen antwoord van mogen ontvangen
Per 1 oktober heb je weer 30 nieuwe dagen gekregen.
Nou.... ik heb bij de werkgever mijn vakantiedagenoverzicht opgevraagd en ik kreeg zo'n mooi standaard excel regeltje te zien. En mijn collega deed hetzelfde overigens.K.123 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:15:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee? Je kan op 30 september toch niet minder dagen hebben dan 0? Als je op 1 september 0 dagen had en je hebt tussen 20 en 25 september 5 dagen vrij gehad dan had die dagen bij moeten kopen.
Per 1 oktober heb je weer 30 nieuwe dagen gekregen.
Toen we ze vergeleken stond aan het eind van de regel een 4 tal kolommen met daarin de afkoop van het stuwmeer. Bij mijn collega werd er in 2 termijnen een totaal van 8 dagen betaald... maar bij mij dus twee keer een negatief aantal dagen.
En natuurlijk kan het wel. Ik had aan het begin van 2013 een aantal dagen en heb door omstandigheden het grootste deel daarvan in de zomer opgenomen. Ik had er nog een stuk of 4 over.
Met de knip naar het rekenen van jaren die lopen van oktober tot oktober, gebeurde het dus dat ik in het FY2013 meer dagen heb opgenomen dan ik recht op had op basis van nacalculatie.
Nog geen probleem.. en ik dacht.. die gaan gewoon van mijn FY2014 saldo af. Tot ik dus die kolommen van het afkopen van dat stuwmeer zag.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, dus gooi ik het maar even in de groep
[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 12-12-2013 13:26 ]
Verwijderd
Getekend, akkoord, vogelvrijK.123 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:27:
hmmmm ja dat is ook zo. antwoord van HR maar afwachten dan

JupK.123 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:27:
hmmmm ja dat is ook zo. antwoord van HR maar afwachten dan
[ Voor 42% gewijzigd door avotar op 13-12-2013 05:22 ]
...... of niet....Beste member,
<snipperdesnip> is een van de meest belangrijke onderdelen van arbeidsvoorwaardenpakket binnen CGI. De afgelopen periode ben je door je directe manager op de hoogte gesteld.......

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Er is wel een aparte mailgroep voor 'die paar' optie 3-ersDonde schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:58:
Kunnen ze geen aparte mailadres maken voor optie 1 en optie 3. Ik, als optie 3, wil geen PPP geneuzel in mijn mailbox...
Same here, om nog maar te zwijgen van het feit dat ik nog steeds niet weet hoeveel ik ga verdienen na januari. Communicatie is nooit een van de sterke punten geweest als het om arbeidsvoorwaarden gaat zullen we maar zeggen?
NL_HRO_BIJZONDERBEHEERVerwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:17:
[...]
Er is wel een aparte mailgroep voor 'die paar' optie 3-ers.
Dit topic is gesloten.