Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Wat is dat nu weer voor suffe actie, net in de mail:
wijziging vakantiejaar.
ook voor de AV-weigeraars gaan het vakantiejaar lopen van okt-okt
Daar zou ik een jurist naar laten kijken. Of laat even de vakbond er naar kijken als je libd bent. En HEEFT DE OR dat goed gekeurd ???

[ Voor 10% gewijzigd door erinaceus op 06-12-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

pagani schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:01:
[...]

Vakantiejaar != dienstjaar
Juist daarom. Bij de oude voorwaarden gaat het op je dienstjaren en zit er een ratio verdeling per kwartaal in.

Iemand die 1 april 2011 in dienst is gekomen, zou op 1 april 2014 reeds 2 dagen krijgen (want Q2). en vanaf 1 jan 2015 de 3 dagen.
Nu gaat die op 1 okt 2014, 3 dagen krijgen... Scheelt voor deze persoon dus een krappe 2 dagen voor 2014 (net geen 2 dagen ivm met verschuiven vakantie jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

A-Dagen? Ik krijg nu al mn vakantiedagen niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:28:
[...]
Zijn ook mensen die gewoon extra sparen voor pensioen, zeker als je een beetje helder en logisch nadenkt!
Dat is waar, je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid. Maar feit blijft dat CGI op het pensioen heeft gekort.
Je kunt ook proberen om hobby's en leuke uitstapjes in de avonduren en weekends te proppen. Dat maakt het niet minder erg dat CGI je vakantiedagen afneemt.
Ook als je leaseauto wordt afgenomen is daar vast wel een oplossing voor (OV, fiets), maar het neemt niet weg dat CGI gewoon op haar werknemers heeft bezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:31:
nog lager medewerkerstevredenheid daar doelen ze op
het is nu 5,62
Op een schaal van 0 tot 100? Dat is zelfs nog een tikkeltje lager dan ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaal van 0-10
gescoord: 5.62
ik zag op het scherm van de TL, hij liet het ff zien

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:03
Surpherman schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:28:
Wat is dat nu weer voor suffe actie, net in de mail:

wijziging vakantiejaar.

ook voor de AV-weigeraars gaat het vakantiejaar lopen van okt-okt

*edit: een typo gespot
En ik begrijp ook dat a- dagen toegekend worden aan niet tekenaars, volgende jaar 10 jaar in dienst + 3 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:54:
[...]

Als je op 1 nov in dienst bent gekomen, ben je na 11 maanden (1okt) nog geen volledig vakantiejaar in dienst. Dus deze zou dan niet meetellen voor de opbouw..
Betekent dan wel dat members die op 1 augustus/september/oktober in dienst zijn gekomen dat ze die a-dagen wat eerder krijgen in plaats van in januari toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:04:
[...]
Betekent dan wel dat members die op 1 augustus/september/oktober in dienst zijn gekomen dat ze die a-dagen wat eerder krijgen in plaats van in januari toch?
augustus/september zou nog onder Q3 vallen en dus 1 dag krijgen. Oktober (en nov en dec) zouden omdat ze in Q4 vallen er 0 krijgen, Daarna zou het per 1 jan het volledige zijn.

Maar het hele verhaal telt wel alleen voor het toewijzen van de eerste 3 dagen na 3 dienstjaren (wat nu 3 volledige vakantiejaren worden). Daarna ga je ze eerder krijgen want gingen ze al per vakantiejaar wat nu naar voren geschoven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:38

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:04:
[...]

Dat kun je zo nagaan in de CGI Rode Gids natuurlijk.
Maar mij staat bij dat die datum van 1/1 hard was.

Dus 1/2 in dienst, dan kreeg je pas de eerste 1/1 na je 3 jaar je eerste AC dagen.

En wat volgens mij nog steeds is, want de mail die hierboven besproken wordt heb ik nog niet gezien.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

avotar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:14:
[...]
En wat volgens mij nog steeds is, want de mail die hierboven besproken wordt heb ik nog niet gezien.
Alleen mumbers (members met optie 3) zullen die gekregen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat de oude AV niet onderhouden ging worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

volgens HR mag dit zomaar omdat de voorwaarden niet wijzigen... ik zie toch echt een verandering tov van de gele gids welke nog van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick-off traject weg-pesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

In elk geval heeft het nieuwe CO2 beleid zijn vruchten al afgeworpen :F

https://twitter.com/CGI_CSR/status/408950138921840640

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
bakkerl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:44:
volgens HR mag dit zomaar omdat de voorwaarden niet wijzigen... ik zie toch echt een verandering tov van de gele gids welke nog van toepassing is.
Er staat letterlijk in de gele gids het volgende:
Voor de berekening van het aantal vakantiedagen wordt uitgegaan van het kalenderjaar(1 januari- 31 december).

Voor vakantietoeslag (vakantiegeld) staat er het volgende
De vakantietoeslag is 8,33% van het bruto maandsalaris, vermenigvuldigd met het aantal maanden dat de Arbeidsovereenkomst in het betrokken kalenderjaar heeft geduurd

Dus wat mij betreft is het eenzijdige verandering van de arbeidsvoorwaarden, ondanks dat dit niet zou gebeuren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Logiecaan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:02:
Dus wat mij betreft is het eenzijdige verandering van de arbeidsvoorwaarden, ondanks dat dit niet zou gebeuren. :(
Laat HR weten wat je het er niet mee eens bent, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
bakkerl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:17:
[...]
Laat HR weten wat je het er niet mee eens bent, zou ik zeggen.
uiteraard al gedaan :) En de vraag is uitgezet bij een vakbond om te checken of dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:37:
schaal van 0-10
gescoord: 5.62
ik zag op het scherm van de TL, hij liet het ff zien
Dat is fors hoger dan ik ooit had durven denken! Blijkbaar werkt er bij CGI een grote groep rasoptimisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 01:29
Sympathieke actie.

Chocolade mobiel ontvangen als deelnemer van de mobility pilot. Alleen was ik al uit dienst voordat de pilot begon. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Dan word je bedankt voor het feit dat je vast wel deel had willen nemen
Lurker1 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:39:
[...]

Dat is fors hoger dan ik ooit had durven denken! Blijkbaar werkt er bij CGI een grote groep rasoptimisten...
Komt door het aanname beleid, we willen wat balans brengen voor de pessimisten.

[ Voor 69% gewijzigd door Wijnands op 06-12-2013 21:07 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
ik dacht dat de oude AV niet onderhouden ging worden.....
De betrouwbare werkgever heeft je betreffende anciënniteitsdagen, met instemming van de OR, in het voorjaar al gepakt. Toen is de opbouw eenzijdig gewijzigd. Voorheen kreeg je als beloning voor trouwe dienst het totaal aan anciënniteitsdagen op 1 januari in zijn geheel bijgeschreven. Als je op 1 februari uit dienst ging werd het keurig afgerekend. Dat bleek een beetje kostbaar toen men begin dit jaar een grote groep oudgedienden ontsloeg. Daarom heeft men eenzijdig gesteld dat anciënniteitsdagen per maand opgebouwd gaan worden. Daar kan men nu handig op voortborduren.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

ESPACE schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:10:
De betrouwbare werkgever heeft je betreffende anciënniteitsdagen, met instemming van de OR, in het voorjaar al gepakt. .....
Van die verandering is er nog een instemmings verzoek van aan de OR geweest. Nu is dat zelfs niet het geval. Blijkbaar is de OR er niet voor de optie 3 stemmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bakkerl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:29:
[...]

Van die verandering is er nog een instemmings verzoek van aan de OR geweest. Nu is dat zelfs niet het geval. Blijkbaar is de OR er niet voor de optie 3 stemmers.
[aluhoedje] die krijgen vast extra spp als ze meehelpen de optie 3's weg te stemmen... [/hoedje af]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shit, het geheim is uitgelekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Jij bent ex-OR. De regeling is niet meer voor jou van toepassing. Op moment van uitkeren moet je 'in dienst' zijn van de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wel verdorie! Dat hadden ze niet gezegd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
PPP is gewoon een (dunne) sigaar uit eigen doos, bruto dus je bent de ongeveer de helft al kwijt. Netto komt het ongeveer tegemoet aan de -60 euro per maand onkostenvergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:29:
[...]

ach ja maar als je er wat van zegt ben je een hooligan of steken ze de draak ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Montifaud schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:25:
PPP is gewoon een (dunne) sigaar uit eigen doos, bruto dus je bent de ongeveer de helft al kwijt. Netto komt het ongeveer tegemoet aan de -60 euro per maand onkostenvergoeding.
Ligt er helemaal aan hoe lang je nog in dienst blijft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
avotar schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 18:29:
[...]

Ligt er helemaal aan hoe lang je nog in dienst blijft O-)
Da's waar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Weet iemand hoeveel collega's nu echt voor "optie 4" hebben gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
CGIanoniem schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:05:
[...]
Nu het grootste deel van de medewerkers deze arbeidsvoorwaarden heeft geaccepteerd, wordt blijkbaar op de (arbeids)markt dit AV-pakket betaald voor hun inzet. Daarmee is het AV-pakket dus marktconform.
Alleen voor degene die elders meer loon kan krijgen, was het pakket niet marktconform.
Dan kijkt het CGI MT wel met een erg beslagen bril naar de markt. Was ik bij CGI gebleven dan had ik zo'n €270 netto moeten inleveren. Bij mijn nieuwe werkgever ben ik er €460 netto op vooruitgegaan + beter pensioen + billijke onkostenvergoeding. Daar ben ik blij mee maar het doet mij tevens realiseren dat ik al een aantal jaren werd voorgelogen en onderbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Rudolphus schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:15:
Weet iemand hoeveel collega's nu echt voor "optie 4" hebben gekozen?
Heb ik wel een goed idee van ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:35:
[...]

Heb ik wel een goed idee van ja.
En wil je dat ook met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, eigenlijk niet. Het leid alleen maar tot weer een rondje van hetzelfde.
Je TL of PL kan je vertellen hoeveel mensen we de laatste maanden hebben zien gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Wijnands op 08-12-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
Rudolphus schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:25:
[...]
Dan kijkt het CGI MT wel met een erg beslagen bril naar de markt. Was ik bij CGI gebleven dan had ik zo'n €270 netto moeten inleveren. Bij mijn nieuwe werkgever ben ik er €460 netto op vooruitgegaan + beter pensioen + billijke onkostenvergoeding. Daar ben ik blij mee maar het doet mij tevens realiseren dat ik al een aantal jaren werd voorgelogen en onderbetaald.
270 euro netto inleveren ? Dus naast die 60 euro onkosten nog 210 ?

Hoe kom je daar nu aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Wijnands schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:11:
Nee, eigenlijk niet. Het leid alleen maar tot weer een rondje van hetzelfde.
Ja, en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat Wijnands toch lullen, die zit blijkbaar goed en zit hier nu alleen nog wat te stoken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
Voor de echte cijfers voor "optie 4" moet je tot ca oktober volgend jaar wachten.
Niet iedereen heeft direct een andere baan gevonden. En aan het eind van het jaar zullen veel mensen ook ergens anders aan denken.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
SPee schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:28:
Voor de echte cijfers voor "optie 4" moet je tot ca oktober volgend jaar wachten.
Niet iedereen heeft direct een andere baan gevonden. En aan het eind van het jaar zullen veel mensen ook ergens anders aan denken.
Precies, de effecten moeten tot de mensen doordringen en een aantal zal zich bij orienteren realiseren dat ze beter kunnen vertrekken en een aantal zal het inzicht krijgen dat CGI, ondanks de slechte uitvoering van deze AV-transitie, prima betaalt.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
Testert schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:22:
[...]

Precies, de effecten moeten tot de mensen doordringen en een aantal zal zich bij orienteren realiseren dat ze beter kunnen vertrekken en een aantal zal het inzicht krijgen dat CGI, ondanks de slechte uitvoering van deze AV-transitie, prima betaalt.
Zo is dat. Ben ook erg benieuwd naar mijn loonstrookje eind januari. Als daar minder opstaat dan eind sept2013 dan wordt Sinterklaas niet vrolijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w :w "Please join us in thanking Marcel for his support over the last few months, and welcoming Ron to CGI NL."

Het staat er echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel.... sneller afgedankt dan ik had gedacht, succes met je nieuwe Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
Ik weet niet waarom iedereen hier reageert of dat Marcel word afgedankt. Marcel is binnen gehaald puur sec voor de AV transitie door te voeren. Blijkbaar heeft hij dat nu al met succes gedaan volgens de board ( zeker niet mijn mening). Hij zal nu met een dikke bonus weer vertrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Één Ron, twee Ronnen... nog 499 man te Ronselen.

ps. Helaas geen Ronnen in mijn kennissenkring...

[ Voor 35% gewijzigd door empheron op 09-12-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

empheron schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:12:
Één Ron, twee Ronnen... nog 499 man te Ronselen.

ps. Helaas geen Ronnen in mijn kennissenkring...
:9

Maar blijkbaar moet je dan wel een KPN verleden hebben.... KPN, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:08:
[...]

Laat Wijnands toch lullen, die zit blijkbaar goed en zit hier nu alleen nog wat te stoken 8)7.
Zijn ppp ligt ook fors hoger dan de mijne dus tja dan weet ik wel wat hij verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Anyways, Marcel heeft gedaan waarvoor hij aangenomen is. Hij wist vantevoren dat hij er geen popularity contest mee zou gaan winnen. Vanuit zijn perspectief is deze reorganisatie/hervorming waarschijnlijk nog redelijk goed verlopen. Als negatieve punten zal hij zelf waarschijnlijk een wat hoger dan verwachte uitstroom zien (mijn verwachting is dat er in Q1/Q2 '14 hier ook nog effecten zullen zijn) en enige imagoschade die werving tijdelijk negatief zal beinvloeden. Er zal hem waarschijnlijk weinig in de weg staan om een volgende vergelijkbare klus aan te gaan pakken.

Voor ons begint nu de tijd van vooruit kijken. Stel, we gaan elkaar hier eens even niet lopen trollen, wat zijn jullie verwachtingen voor Y'14 bij CGI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik het einde van het jaar haal. Maar goed, misschien leert het paard wel zingen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Marcel krijgt hier in die paar maanden meer voor dan ik in een jaar krijg. Of ie t ook verdient laat ik even in het midden. Maar goed, zo gewonnen , zo geRonnen.. :w

[ Voor 14% gewijzigd door peter00 op 09-12-2013 10:56 ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:21
empheron schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:34:
Anyways, Marcel heeft gedaan waarvoor hij aangenomen is. Hij wist vantevoren dat hij er geen popularity contest mee zou gaan winnen. [...]
Realistische inschatting.

De strategische keuze van CGI NL was om vast te houden aan de T&M markt, met als bijbehorende context een krimpende meerwaarde van detacheringsbedrijven.

De gekozen aanpak is om te besparen op de loonkosten en een deel van het bedrijfsrisico naar de werknemers te verleggen.

Marcel is speciaal voor deze operatie binnengehaald. Zijn uitwerking van bovenstaande plan is in dit topic ruimschoots behandeld en omhelst een hele trucendoos om de bezuiniging initieel wat minder zichtbaar of voelbaar te maken. Gegarandeerd PPP bijvoorbeeld, zodat men een variabele post kon presenteren als een vaste.

Op die manier beschouwd heeft hij zijn klus best aardig uitgevoerd. Je kunt hem wel tegenwerpen dat hij het cijfermatig inzicht van CGI consultants heeft onderschat en er daardoor een tweede ronde nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
We hebben nu een reorganisatie man gehad. Vraag is, wat gaat de nieuwe vaste kracht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:13:
We hebben nu een reorganisatie man gehad. Vraag is, wat gaat de nieuwe vaste kracht doen.
Waarom heeft een bedrijf dat zijn medewerkers graag als members ziet een reorganisatie man nodig?
Lekker transparant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:13:
maar eens zijn internet-doopceel lichten dan. ik kijk vanavond wel even. moet nog even werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
LowLevel schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:37:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ik het einde van het jaar haal. Maar goed, misschien leert het paard wel zingen.
Hey het is kerst, 2000 jaar geleden is er een maagd bevallen, er schijnt rond deze tijd een gast op een slee rond te vliegen met rendieren die ik 1 avond de hele wereld langskan 6miljard mensen. Dus alles is mogelijk toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij noemt het op zijn linkedin pagina als succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:10:
Ligt aan de criteria die zijn gesteld zijn natuurlijk. Ik vraag me overigens wel nog steeds af hoeveel collega's nu voor optie 1 hebben gekozen en hoeveel voor optie 3. je zou denken dat ze dit toch een keer communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:10:
hij gaat dat succes anders niet meer mee-maken. O-)
Logiecaan schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:16:
Ik vraag me overigens wel nog steeds af hoeveel collega's nu voor optie 1 hebben gekozen en hoeveel voor optie 3.
Vraag je TL/PL even om in LARA te kijken. Dat gaat nooit zomaar verteld worden.

[ Voor 41% gewijzigd door peter00 op 09-12-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:17:
[...]
Vraag je TL/PL even om in LARA te kijken. Dat gaat nooit zomaar verteld worden.
Waarom niet? It's toch all about transparency? Ron heeft in één van zijn calls ook al een keer verteld dat reeds meer dan 80% van de members de verslechterde arbeidsvoorwaarden heeft omarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:31:
[...]

Waarom heeft een bedrijf dat zijn medewerkers graag als members ziet een reorganisatie man nodig?
Lekker transparant.....
Nou ja misschien is reorganisatie man de verkeerde term. Marcel is op 21 februari aangekondigd als a.i. met een paar duidelijke doelstellingen. Als iemand op die manier wordt geïntroduceerd weet je dat zo'n persoon voor eventjes binnen is om een paar dingen te doen.
Misschien hebben we een andere definitie van het woord transparant maar ik vind dat knap transparant.

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 09-12-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands,

Waarom moest iemand extern ingehuurd worden om zoiets te bedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Waarom moest iemand extern ingehuurd .................
Nou dat is een standaard procedure voor dit soort "vieze" werkjes neem je een huurling. Zijn opvolger of zittend management kan daarna met schone handen de draad op pakken. En de blame is voor de voorganger (lees inhuur).

[ Voor 14% gewijzigd door erinaceus op 09-12-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat is een ding. Het andere is dat het gewoon handig kan zijn om een buitenstaander 's te laten kijken naar iets wat over de jaren zo gegroeid is. Je kan een hoop zeggen over Marcel maar een andere kijk op de zaak heeft 'ie zeker mee gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het woord extraatje zal ik nooit meer vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

"De bestaande leaserijders worden niet gepakt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat we ook "niet bestaande" leaserijders hebben. Die kunnen ook niet gepakt worden want dat zijn ghostrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Marcel kan trots zijn dat hij zoveel medewerkers voor zijn voorstel heeft gewonnen! Als je daarover niet te tevreden bent, had je niet akkoord moeten gaan met zijn voorstel! Als je ontevreden bent met zijn voorstel en toch akkoord bent gegaan, wie heeft het dan slecht gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
ESPACE schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:45:
Marcel kan trots zijn dat hij zoveel medewerkers voor zijn voorstel heeft gewonnen!
Inderdaad, ik kan niet ontkennen dat hij een bijzondere gave heeft. 80% van de medewerkerpopulatie was tegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Er worden een paar minuscule wijzigen doorgevoerd, gevolgd door enkele indoctrinatiesessies, en slechts enkele weken later is 80% vóór.
Ik wou dat ik een fractie van die overtuigingskracht bezat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Hier wordt wel iedereen en alles over 1 kam geschoren.
Lurker1 schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:37:
[...]

Waarom niet? It's toch all about transparency? Ron heeft in één van zijn calls ook al een keer verteld dat reeds meer dan 80% van de members de verslechterde arbeidsvoorwaarden heeft omarmd.
Wie zegt dat het voor iedereen minder is geworden? Assumption is the mother of all fuckups. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Reneger schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:58:

[...]

Wie zegt dat het voor iedereen minder is geworden? Assumption is the mother of all fuckups. :)
Kan je een rekenvoorbeeld geven van iemand die erop vooruit is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik ben er, helemaal incl ppp, wel op vooruit gegaan. Nee, ik heb geen anecieteitsdagen. Ja. Ook zonder ppp zou ik er nog op vooruit gaan. Ook netto.

Ik ken meer van dit soort situaties.

Nee, ik ga niet alles voorrekenen. Geloof me maar op mn woord, en anders maar lekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hier nog een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Ik geloof jullie wel hoor :)

Als je zonder PPP er netto op vooruit gaat dan heb je een flinke salarisverhoging gehad. Uitgaande van een netto achteruitgang van de onkostenvergoeding van 36 euro en een EB pensioen van circa 20 euro dan lever je netto 56 euro in. Dat betekent dat je meer dan 125 euro bruto aan verhoging moet hebben gehad om hier netto op vooruit te gaan (in dit geval 4 euro). Heb je 150 of meer verhoging gehad dan tikt dat wel lekker aan. Dat doe je goed dan _/-\o_

Iemand nog nieuws over mobiliteit? In de wandelgang hoorde ik dat er een call was vandaag met de pilot medewerkers?

[ Voor 8% gewijzigd door K.123 op 09-12-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook op voorruit en best flink ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Als je van L3 naar L4 bent gegaan dan gaat het hard ja, 200 euro bruto op vooruit + 5% PPP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:22:

Iemand nog nieuws over mobiliteit? In de wandelgang hoorde ik dat er een call was vandaag met de pilot medewerkers?
Weinig schokkend nieuws. Ik heb m'n column gedaan, wat bevindingen zijn gepresenteerd. Sneak preview van de nieuwe app release. Zou zeer binnenkort een nieuwsbrief uit moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb de eerste elektrische scooter in de parkeergarage HD gezien.

Als er al Trendy op de scooter moet staan, is ie niet echt trendy. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Doet me eraan denken dat ik de gebruiker nog even moet vragen of ze inderdaad de roze helm erbij heeft genomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:59:
[...]

Weinig schokkend nieuws. Ik heb m'n column gedaan, wat bevindingen zijn gepresenteerd. Sneak preview van de nieuwe app release. Zou zeer binnenkort een nieuwsbrief uit moeten gaan.
Ok ben benieuwd! Gaat die nieuwsbrief over de uitkomsten van de pilot en de app, of over wat de nieuwe regeling concreet is? Ben ook wel benieuwd wat de OR precies heeft voorgesteld en wat de directie daar precies mee gaat doen. Tot op heden hoor ik weinig wat geruststellend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
K.123 schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:22:
Heb je 150 of meer verhoging gehad dan tikt dat wel lekker aan. Dat doe je goed dan _/-\o_
150 is toch niet zo'n gekke verhoging? Toen ik nog bij Logica(CMG) werkte , was 150 zo'n beetje mijn gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:36:
[...]

Ok ben benieuwd! Gaat die nieuwsbrief over de uitkomsten van de pilot en de app, of over wat de nieuwe regeling concreet is? Ben ook wel benieuwd wat de OR precies heeft voorgesteld en wat de directie daar precies mee gaat doen. Tot op heden hoor ik weinig wat geruststellend is.
Wat mij betreft mag de OR wel ietsje meer vertellen. Er is nog geen regeling, dat gaat echt nog wel enige weken duren.
t_captain schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:14:
[...]

150 is toch niet zo'n gekke verhoging? Toen ik nog bij Logica(CMG) werkte , was 150 zo'n beetje mijn gemiddelde.
De laatste jaren is het vrij ongewoon geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 09-12-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De afgelopen jaren was het vaak erg mager, maar de communicatie was toch juist dat het allemaal weer beter zou worden onder Canadese vlag en er vanaf dit jaar weer "gewoon" ruimte voor loonsverhogingen zouden zijn?
in ieder geval voor die mensen die CGI graag behoudt; met de nieuwe AV heeft men die groep bijeengebracht onder optie 1, aan de rest wordt geen euro meer besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dit jaar was er best wat ruimte voor loonsverhoging, zeker voor de mensen die vrij laag zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
Dit is van alle jaren, tot 3500 kun je best stijgen, daarna komt je tarief vs loon marge aan een plafond. Dan stijg je niet meer (zo hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wat mij betreft mag de OR wel ietsje meer vertellen. Er is nog geen regeling, dat gaat echt nog wel enige weken duren.
Het zal me niets verbazen als CGI het voorstel van de OR naast zich neer legt. CGI gaat gewoon het voorgenomen beleid uitvoeren. Kijk en luister zelf naar de webinars van de mobility pilot. Het staat op de workspace. Het gaat vooral over het testen van de App en bijna niet over de uitvoering van het voorgenomen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als ik als OR lid dat vermoeden had zou ik ervoor zorgen dat mijn tegenplan goed uitlekte. De huidige OR is niet dom en er is nog niks gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Montifaud schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:58:
Dit is van alle jaren, tot 3500 kun je best stijgen, daarna komt je tarief vs loon marge aan een plafond. Dan stijg je niet meer (zo hard).
Nee niet meer.
En het klopt hoor dat er een scheefgroei was en is....

Alleen het punt is, dat hoor ik al vier jaar. Ik verdiende vier jaar geleden erg aardig.... maar nu ondermaats.... omdat ik jaren een schijntje erbij kreeg als ik al wat kreeg, omdat anderen het nog slechter getroffen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:21:
[...]

Er is nog geen regeling, dat gaat echt nog wel enige weken duren.
Wat bedoel je daar precies mee?

De pilot die nu gehouden is toch ingezet om te toetsen of de voorgestelde regeling zoals die in de townhall van 3 september gepresenteerd is (en later uit het AV voorstel gehaald) te toetsen?

Dat is nog steeds de regeling die CGI voornemens is om in te voeren in januari toch? Of wordt het hele beleid pas opnieuw vorm gegeven ná de pilot? Die indruk wordt wel gewekt, maar mij bekruipt het gevoel dat dit helemaal niet zo is. Er komt veel te weinig informatie naar buiten en kritische vragen worden vakkundig de kop ingedrukt.

Voor zover ik begreep staan de heipalen al in de grond en staan de financiële kaders vast en is er nagenoeg geen ruimte meer voor aanpassingen aan het beleid, met uitzondering van aanpassingen in de reis-app en andere kleine onvolkomenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Reneger schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:58:
[...]
Minder pensioenbijdrage van CGI, minder vrije dagen, minder onkostenvergoeding... en daar tegenover staan alleen twee regelingen die een uiterst onzeker inkomen geven.
Als je er onder de nieuwe arbeidsvoorwaarden écht op vooruit gaat, moet dat komen door een loonsverhoging, en dat heeft niets met de arbeidsvoorwaarden zelf te maken. Die zijn versoberd om geld te besparen, dat zal niemand kunnen ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:32:
[...]

Minder pensioenbijdrage van CGI, minder vrije dagen, minder onkostenvergoeding... en daar tegenover staan alleen twee regelingen die een uiterst onzeker inkomen geven.
Als je er onder de nieuwe arbeidsvoorwaarden écht op vooruit gaat, moet dat komen door een loonsverhoging, en dat heeft niets met de arbeidsvoorwaarden zelf te maken. Die zijn versoberd om geld te besparen, dat zal niemand kunnen ontkennen.
Dat is het punt niet, maar dat is tegelijk de eeuwigdurende discussie. Wat CGI er uiteindelijk aan overhoud is niet relevant. Dan besparen ze kosten. So what? Wat heb je er als member aan?

Voor de een is geld nu eenmaal belangrijker dan vrije dagen of pensioenbijdrage.
Ondergetekende is bijvoorbeeld zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:17:
[...]

Dat is het punt niet, maar dat is tegelijk de eeuwigdurende discussie. Wat CGI er uiteindelijk aan overhoud is niet relevant. Dan besparen ze kosten. So what? Wat heb je er als member aan?

Voor de een is geld nu eenmaal belangrijker dan vrije dagen of pensioenbijdrage.
Ondergetekende is bijvoorbeeld zo iemand.
Linksbovengetekende bedoel je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 06:47:
Als ik als OR lid dat vermoeden had zou ik ervoor zorgen dat mijn tegenplan goed uitlekte. De huidige OR is niet dom en er is nog niks gelukt.
Daar heb je nu eens he-le-maal gelijk in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:32:
[...]

Daar heb je nu eens he-le-maal gelijk in! :)
Ah, zitten we al in het stadium dat we gaan lachen om typfoutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:13:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?

De pilot die nu gehouden is toch ingezet om te toetsen of de voorgestelde regeling zoals die in de townhall van 3 september gepresenteerd is (en later uit het AV voorstel gehaald) te toetsen?
Deels ja
Dat is nog steeds de regeling die CGI voornemens is om in te voeren in januari toch? Of wordt het hele beleid pas opnieuw vorm gegeven ná de pilot? Die indruk wordt wel gewekt, maar mij bekruipt het gevoel dat dit helemaal niet zo is. Er komt veel te weinig informatie naar buiten en kritische vragen worden vakkundig de kop ingedrukt.

Voor zover ik begreep staan de heipalen al in de grond en staan de financiële kaders vast en is er nagenoeg geen ruimte meer voor aanpassingen aan het beleid, met uitzondering van aanpassingen in de reis-app en andere kleine onvolkomenheden.
De financiele en CO2 kaders staan in de grond. Het teruggetrokken beleid was een eerste opzet om daar iets mee te doen. Echter daarna zijn er alweer andere afspraken gemaakt over de financiele kaders.
Verder is het in niemand's belang om met een beleid te komen wat onvoldoende is voor het overgrote deel van de populatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Ik ben ook deelnemer aan de pilot en ik begreep dat er nav de pilot tot nu toe een voorstel tot verhoging van bepaalde (OV gerelateerde) vergoedingen zal worden gedaan.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:47:
[...]

[...]

Verder is het in niemand's belang om met een beleid te komen wat onvoldoende is voor het overgrote deel van de populatie.
Daar zit mijn enige hoop in. De leaseauto is een arbeidsvoorwaarde waar de meeste gezinnen op zijn ingesteld. Als het nu slechts als een van de vervoermiddelen gaat worden gezien om naar je werk te komen en er geen privé voordeel meer is dan vraag ik me af hoeveel mensen dat zullen accepteren.

Uitspraken dat de meerderheid van de mensen het inmiddels heeft geaccepteerd dat de 16.000 zal worden gehandhaafd zijn dan ook nergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vraag is, accepteren we het als bedrijf dat 150-200 man weg loopt omdat ze geen auto meer krijgen? Mij persoonlijk lijkt dat zeer onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Montifaud schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:29:
[...]

270 euro netto inleveren ? Dus naast die 60 euro onkosten nog 210 ?

Hoe kom je daar nu aan ?
Ik zat boven de grens van mijn salarisschaal. Dus zoals de afgelopen 6 jaar weer niks er bij maar wel volle mep er af qua pensioen. Verlies aan A-dagen is ook gewoon geld. CO2 penalty wel meegerekend. En de veronderstelde opbrengst van dat xPP-kansspel reken ik sowieso niet mee. En dat geldt voor meer seniors.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudolphus op 10-12-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:33

franssie

Save the albatross

Slechts 150 man weg tegenover de besparing van de lease, lijkt me gezien de ervaringen uit het jonge verleden iets waar CGI juist wel voor tekent.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 113 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.