+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat soort dingen heeft alleen maar een negatieve uitwerking voor je als bedrijf in de toekomst. Ik zie dat een Accenture bijvoorbeeld echt niet doen bij zijn personeel. Die weten namelijk dat het personeel waar ze nu afscheid van nemen later wellicht de mensen zijn die een beslissing moeten nemen over wie ze inhuren als externe partij. Bij een negatieve ervaring bij een exit ben je natuurlijk bij voorbaat al kansloos.Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:57:
[...]
Ja, maar vervolgens wel hard aan dat relatiebeding vasthouden. It's all about the money.
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:45:
Je moet niet vergeten dat er best veel mogelijk is binnen CGI.Het gaat er alleen om of je de kansen pakt die op je pad komen. Die kansen dien je uiteraard wel zelf te creeeren.
Helaas komen veelal de leuke projecten niet in LARA voor.Wijnands schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:43:
Misschien is het de leeftijd hoor maar af en toe wordt ik dat grabbelen in LARA voor klussen wel een beetje zat. Detachering vind ik op zich wel leuk maar de weg naar een klus toe...

Ik hoop tenminste niet dat in LARA *alles* staat, want dan is het droevig gesteld. Zo veel is dat niet t.o.v. de populatie.
Niet iedereen is goed in het "kansen creeëren" en zit je bij de klant dan wordt het ook lastiger. Dan krijg je op een gegeven moment dat enkele steeds de leuke klusjes krijgen en anderen steeds de **** klusjes. Dat moet je als organisatie ook niet willen, want daar worden die members ook niet blij van.
let the past be the past.
Verwijderd
Mijn opdracht loopt nog ongeveer 3 maanden, maar ik weet dat ik deze oneindig kan verlengen.
Inderdaad, als je om vrijstelling vraagt, beantwoordt 100% van het management dat ze daar zeker niet vrijwillig aan gaan meewerken. En dan? Bluf eens terug zou ik zeggen en neem een nieuwe rechtsbijstandsverzekering.avotar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:19:
[...]
Die kan ik wel beantwoorden vanuit mijn eigen ervaring de laatste maanden: 100%
(En volgens mijn Achmea Rechtsbijstandsverzekering stonden ze ook volledig in hun recht)
In onderstaand artikel staat uitgelegd waarom een detacheerder niet langer een werknemer kan verbieden om rechtstreeks in dienst te treden bij de klant, op basis van een relatiebeding.
http://www.rassers.nl/nl/...an-het-belemmeringsverbod
Dit is een artikel uit 2012.
In 2013 is er jurisprudentie en zijn de meeste relatiebeding zaken die voor de rechter kwamen in het voordeel van de werkgever beslist. Is dat in tegenspraak met bovenstaande? Nee, dat komt vooral doordat de kansloze zaken, zoals die in de detachering spelen, niet meer voor de rechter worden gebracht.
Zoals ook in het artikel al aangegeven, is de houding van de klant waar je naar toe wilt ook belangrijk. Deze is juridisch gezien vaak wel gehouden aan aan het betalen van compensatie. (En dat lijkt me ook niet meer dan redelijk, werving en selectie bureaus zijn ook niet echt goedkoop...)
Of je naar de klant over mag ligt er ook een beetje aan wat voor relatie we met die klant hebben en hoeveel business we er doen en willen blijven doen.
Kennelijk zijn er vele tientallen aanmeldingen voor een bepaalde helpdesk functie, zonder IT component, wat ingevuld zou kunnen worden door studenten.Wijnands schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:43:
Misschien is het de leeftijd hoor maar af en toe wordt ik dat grabbelen in LARA voor klussen wel een beetje zat. Detachering vind ik op zich wel leuk maar de weg naar een klus toe...
En dat ws. enkel wegens behoud van uitkering (lees: loon van CGI)
[ Voor 11% gewijzigd door Metaalhoofd op 27-11-2013 15:51 ]
Idem. Je hoort juist de klacht dat klanten niet precies weten waarvoor ze bij CGI terecht kunnen. En dus gaan we lukraak maar aanbieden op elke (aan)vraag die ook maar een klein beetje IT-gerelateerd is?Wijnands schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:49:
En die snap ik niet helemaal
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Verwijderd
wat is dit nou voor typo, dat laatste mag hij helemaal niet zeggen, discriminatieVAnTurenhout schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:52:
Gister mijn optie 3 gesprek gehad. Treurig, eigenlijk. Ik geef aan waar mijn pijnpunten zitten en mijn manager concludeert vervolgens dat ik eigenlijk al wel afscheid heb genomen van het bedrijf, en of ik nog wel plaats voor mezelf zie binnen CGI, als hij alle minnen zo hoort....Maar dat is zijn conclusie, nog niet eens de mijne.
Vervolgens wist hij wel minstens twaalf keer te vertellen dat er toch echt wel consequenties zitten aan het niet tekenen. Als er geld te besteden is, zal dat niet naar de niet-tekenaars gaan.
Geld is niet alles probeerde ik dus te zeggen, ik heb ook wel eens bij ASML een job gedaan en ik zou daar geen jaaaaren willen werken, ook al verdient het goed. En als je ergens 5 jaar vast zit leer je nooit zoveel als dat je zeg maar 4 verschillende klussen hebt gedaan. En de vraag is of je echt dan nog zo goed in de markt ligt, ik denk namelijk van niet. Mijn ervaring is dat je na een jaar begint in te dutten in de routine.t_captain schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:40:
Met je eerste punt ben ik het gedeeltelijk eens. Ik vind de consultancy en de bijbehorende flexibiliteit persoonlijk ook heel leuk. Aan de andere kant kun je je afvragen of je dit als alternatief zou moeten zien voor salaris. Je doet immers hetzelfde werk als iemand die in directe dienst is en ook hij zou elke paar jaar kunnen switchen van baan.
Wat betreft de zorgverzekering, ik ontving indertijd bij ASML ook een werkgeversbijdrage. Verder een winstdeling, een veel betere pensioenregeling en een flinke dosis vrije dagen. Daartegenover staat met name een leaseauto. Die is zeker leuk, maar vertegenwoordigt toch "maar" een 5000 of 6000 euro aan loonwaarde. Daarvoor zou je dus geen 12.000 of 15.000 aan salaris op tafel moeten laten liggen. Nog los van het feit dat CGI kan proberen om onder de leaseauto uit te komen, terwijl brutoloon zo ongeveer in steen gebeiteld is.
Al met al denk ik dat CGI voor werknemers op senior niveau arbeidsvoorwaardelijk niet meekomt. Dat was tot op zekere hoogte al eerder het geval. Een periode van 5 jaar waarin de lonen neuwelijks zijn geindexeerd, plus een budgetneutrale AV-transformatie die voornamelijk voordelig is voor juniors en nadelig voor seniors, maken dit onderscheid veel scherper.
Voor mij zijn de lonen niet 5 jaar bevroren, ik heb in 2011 nog 120 euro bij gekregen. Jaar daarvoor 150. Maar je moet wel voor jezelf opkomen en duidelijk maken wat je doet voor het bedrijf.
Alleen heb je daar zelf niets over te vertellen. Je manager ziet je al aankomen ja ik zit nu op een klus die goed betaald maar ik wil weer een paar maanden bankzitten om iets anders te zoeken. Sure.Montifaud schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:16:
[...]
Geld is niet alles probeerde ik dus te zeggen, ik heb ook wel eens bij ASML een job gedaan en ik zou daar geen jaaaaren willen werken, ook al verdient het goed. En als je ergens 5 jaar vast zit leer je nooit zoveel als dat je zeg maar 4 verschillende klussen hebt gedaan. En de vraag is of je echt dan nog zo goed in de markt ligt, ik denk namelijk van niet. Mijn ervaring is dat je na een jaar begint in te dutten in de routine.
Ja als je zelf wat anders kan vinden en je klant meewerkt kom je er weg anders niet.
En grote klanten zeggen ook heel rustig dat ze verwachten dat persoon X op die positie blijft zitten en ja preferred supplier zijn is veel meer waard dan 1 nummertje die CGI een mindere score geeft.
Uhm niet waar. Je hebt er wel degelijk iets over te zeggen. Kwestie van voor jezelf opkomen en afspraken maken.Shadowhawk00 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:55:
[...]
Alleen heb je daar zelf niets over te vertellen. Je manager ziet je al aankomen ja ik zit nu op een klus die goed betaald maar ik wil weer een paar maanden bankzitten om iets anders te zoeken. Sure.
Ja als je zelf wat anders kan vinden en je klant meewerkt kom je er weg anders niet.
En grote klanten zeggen ook heel rustig dat ze verwachten dat persoon X op die positie blijft zitten en ja preferred supplier zijn is veel meer waard dan 1 nummertje die CGI een mindere score geeft.
men zal het mss niet altijd leuk vinden als je weg wilt, maar daar is best eea mogelijk.
Welke zaak en welke uitspraken doel je op? In het artikel (2012) staat juist dat er nog geen jurisprudentie bestaat op het moment van schrijven.Wijnands schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:48:
Als je een beroep gaat doen op jurisprudentie neem dan wel de moeite om de echte zaak erbij te zoeken en te lezen. Uitspraken zijn niet altijd even relevant als de artikel schrijvers het laten voorkomen.
In 2013 is er een trend dat er bij het aanvechten van een relatiebeding vaker in het voordeel van de werkgever wordt beslist dan voor 2013. Dit omdat oneigenlijk gebruik niet meer voor de rechter komt.
Klopt. Als leerschool heeft een detacheerder nog altijd meerwaarde. Bij gebrek aan cursusbudget minder dan voorheen, maar toch.Montifaud schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:16:
[...]
Geld is niet alles probeerde ik dus te zeggen, ik heb ook wel eens bij ASML een job gedaan en ik zou daar geen jaaaaren willen werken, ook al verdient het goed. En als je ergens 5 jaar vast zit leer je nooit zoveel als dat je zeg maar 4 verschillende klussen hebt gedaan. En de vraag is of je echt dan nog zo goed in de markt ligt, ik denk namelijk van niet. Mijn ervaring is dat je na een jaar begint in te dutten in de routine.
Ik heb zelf 5 jaar in de industrie gewerkt en ben daarna naar de consultancy overgestapt om te groeien en die strategie heeft voor mij prima gewerkt. Je kunt het zien als een investering in jezelf; vergeet echter niet dat ook een dergelijke investering wel moet terugverdienen. Bij wijze van spreken 20 jaar bij een detacheerder blijven hangen waarbij je maandelijks 500 euro aan salaris op tafel laat liggen, dat telt op tot een bedrag dat je slechts moeizaam kunt terugverdienen.
Loonsverhoging kun je ontleden in twee delen: indexatie en groei. De eerste factor is afhankelijk van de conjunctuur gemiddeld een procent of 2 per jaar. De tweede factor is voornamelijk afhankelijk van je loopbaanfase en performance. Bij jonge, goed presterende mensen kan dat 5 a 10 procent bedragen, wat gaandeweg afloopt naar 0 als je tegen elk salarisplafond aan bent gegroeid. Door de bank genomen zal het tussen de 2 en 5% per jaar zijn.Voor mij zijn de lonen niet 5 jaar bevroren, ik heb in 2011 nog 120 euro bij gekregen. Jaar daarvoor 150. Maar je moet wel voor jezelf opkomen en duidelijk maken wat je doet voor het bedrijf.
Mijn indruk bij de genoemde 270 euro is dat het niet overhoudt. Als je met 4 jaar meer ervaring (2010 t/m 2013) 270 bent gestegen, dan compenseert het maar nauwelijks jouw individuele groei door de ervaringsjaren binnen je functie. Van echte indexatie lijkt hier geen sprake te zijn. Ik gok dan ook dat een hypotethische collega (vergelijkbaar profiel maar vier jaar minder ver in zijn loopbaan) anno 2013 niet meer verdient dan jij anno 2009 deed. Misschien verdient je hypotetische jongere kloon zelfs een fractie minder, in welk geval ik het begrip "deflatiecorrectie" wil introduceren
Intussen zijn CAO's wel jaarlijks met een bescheiden percentage geindexeerd De loonkloof tussen de "vaste werkplekken" in industrie, financiele sector, overheid etc en de detacheerders is naar mijn inschatting sinds 2007 een procent of 10 toegenomen. Bezuinigingen op secundaire arbeidsvoorwaarden komen daar bovenop. Wat dat betreft vrees ik dat een stap van een goede werkgever in de industrie naar de detachering nu eigenlijk geen optie meer is. Dat zou tot uiting moeten komen in verhouding tussen schoolverlaters en zijinstromers.
Verwijderd
Ja zo ging het bij mij ook wel. Maar als je op een gegeven moment aan je tarief max zit en dan relateert aan je marge max dan houdt het op. Voor lvl3 mensen kunnen ze 70-85 euro per uur vragen. Vroeger was dat nog 100. Het level plafond haal je dan niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:29:
Gestart op 1850 ( toen nog masteclass niveau) nu op 3150 in 6 jaar tijd. In de huidge markt en (barre) economische tijden is dat nog niet zo slecht.
Een salarishuis reflecteert welke werknemers je het meest koestert. De boodschap die eruit spreekt is dat men vooral voor jonge werknemers een aantrekkelijke werkgever wil zijn, terwijl men de oudere werknemers even lief ziet vertrekken.
Verwijderd
Verwijderd
Nu met de introductie van de RSP icm salarishuis kan je ongeveer bepalen waar je aan toe bent. Met name de members met ambitie (en potentie) kunnen nog redelijk groeien in salaris. Mensen die die ambitie niet hebben (wat ook niet hoeft) dienen te accepteren dat ze niet veel meer in salaris gaan groeien.t_captain schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:36:
De groei van 2k naar 3k bruto gaat meestal vrij snel. (@Postman37: ik denk dat je wel bovengemiddeld zit, proficiat). Boven de 3k vlakt het inderdaad af. Boven 3500 vlakt het verder af. Boven 4k kom je nauwelijks zolang je in een technische consultant rol zit. De pijn zit dus meer bij de seniors dan bij de juniors.
Een salarishuis reflecteert welke werknemers je het meest koestert. De boodschap die eruit spreekt is dat men vooral voor jonge werknemers een aantrekkelijke werkgever wil zijn, terwijl men de oudere werknemers even lief ziet vertrekken.
Lijkt mij niet meer dan gezond binnen een organisatie.
Verwijderd
Het grootste voordeel daarvan is dat we weten waar we aan toe zijn. Als je level 2 bent en je ziet jezelf niet doorgroeien naar 3 dan weet je wanneer het zinvol is om een kans buiten de deur aan te pakkenVerwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:50:
[...]
Nu met de introductie van de RSP icm salarishuis kan je ongeveer bepalen waar je aan toe bent. Met name de members met ambitie (en potentie) kunnen nog redelijk groeien in salaris. Mensen die die ambitie niet hebben (wat ook niet hoeft) dienen te accepteren dat ze niet veel meer in salaris gaan groeien.
Lijkt mij niet meer dan gezond binnen een organisatie.

Verwijderd
Als iemand technische expertise heeft en door wilt groeien dan kan dat toch gewoon? Snap je combinatie techniek + coaching niet. Iemand kan een level 3 subject matter expert zijn zonder daarbij een coachingsfunctie te hoeven uitvoeren. Het salaris wat daarbij hoort (ijktpunt +- 5 K ) is dan prima te noemen.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:55:
Wat doe je dan met mensen die technisch excelleren en geen behoefte hebben aan een coachingfunctie? Die groeien niet meer in av als ze level 2 hebben bereikt, terwijl ze toch een hoop kunnen opbrengen
Uit die schitterende PMS matrix voor level 3 "leiderschap & communicatie":Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:37:
[...]
Als iemand technische expertise heeft en door wilt groeien dan kan dat toch gewoon? Snap je combinatie techniek + coaching niet. Iemand kan een level 3 subject matter expert zijn zonder daarbij een coachingsfunctie te hoeven uitvoeren. Het salaris wat daarbij hoort (ijktpunt +- 5 K ) is dan prima te noemen.
Toont leiderschap door motiveren, coachen en aansturen van een team en/of door vakinhoudelijke sturing te geven
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Kan me heel goed voorstellen dat de wat technischere profielen vaak niet zitten te wachten op een coachingsfunctie. Dat hebben ze vaak niet in hun karakter zitten, wat ook helemaal niet erg is. Deze groep zijn vaak introvert en blinken uit in andere aspecten. Zet er dan een persoon bij die het leuk vindt om een team te motiveren, coachen en aan te sturen. Het kan dan best zo zijn dat deze persoon minder salaris ontvangt dan een technische expert die hij aanstuurt.
Ik herinner me Steve Jobs die wel eens heeft gezegd dat je beter 1 rockstar ninja engineer kunt hebben dan 10 gemiddelde engineers. Volgens hem loopt de uitblinker met twee vingers in zijn neus rondjes om een team van mindere goden, en moest je het verschil in productiviteit niet als een factor 2 of 5 zien maar zelfs als een factor 20 of 50. Die leer is aan de overzijde van de Atlantic vrij ingeburgerd en zie je bij verschillende internetbedrijven en ook bij een flink aantal tech startups.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:55:
Wat doe je dan met mensen die technisch excelleren en geen behoefte hebben aan een coachingfunctie? Die groeien niet meer in av als ze level 2 hebben bereikt, terwijl ze toch een hoop kunnen opbrengen
Hier zijn we wat meer egalitair, of misschien geloven we wat minder in rockstar ninja sprookjes, net hoe je het wilt zien
Desondanks zullen ook in NL de meeste mensen wel geloven dat er een factor 2 of 5 kan zitten tussen de productiviteit van een echt goede engineer en een matige engineer.
Het probleem met detachering is dat "rockstar ninja software engineer" in de inkoopvoorwaarden "software engineer" valt. Daarmee valt de tariefruimte enorm terug. Hooguit onderhandel je een architect tarief voor een senior engineer. Heb je 20 a 25% extra te besteden. En rockstar ninja engineers zitten waarschijnlijk wat minder op de bank, scheelt nog een paar procent. In elk geval heb je niet de ruimte om zo iemand 7500 euro per maand te betalen, ook al is hij het eigenlijk best waard. Waarmee rockstars arbeidsvoorwaardelijk niet zoveel in de detachering te zoeken hebben.
Dat is precies wat er gebeurt, je wordt als level 3 verkocht als senior engineer tegen een tarief van 70-85 want op basis van CV: voor jou 10 anderen.t_captain schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:14:
[...]
Ik herinner me Steve Jobs die wel eens heeft gezegd dat je beter 1 rockstar ninja engineer kunt hebben dan 10 gemiddelde engineers. Volgens hem loopt de uitblinker met twee vingers in zijn neus rondjes om een team van mindere goden, en moest je het verschil in productiviteit niet als een factor 2 of 5 zien maar zelfs als een factor 20 of 50. Die leer is aan de overzijde van de Atlantic vrij ingeburgerd en zie je bij verschillende internetbedrijven en ook bij een flink aantal tech startups.
Hier zijn we wat meer egalitair, of misschien geloven we wat minder in rockstar ninja sprookjes, net hoe je het wilt zien![]()
Desondanks zullen ook in NL de meeste mensen wel geloven dat er een factor 2 of 5 kan zitten tussen de productiviteit van een echt goede engineer en een matige engineer.
Het probleem met detachering is dat "rockstar ninja software engineer" in de inkoopvoorwaarden "software engineer" valt. Daarmee valt de tariefruimte enorm terug. Hooguit onderhandel je een architect tarief voor een senior engineer. Heb je 20 a 25% extra te besteden. En rockstar ninja engineers zitten waarschijnlijk wat minder op de bank, scheelt nog een paar procent. In elk geval heb je niet de ruimte om zo iemand 7500 euro per maand te betalen, ook al is hij het eigenlijk best waard. Waarmee rockstars arbeidsvoorwaardelijk niet zoveel in de detachering te zoeken hebben.
Dan krijg je echter een super beoordeling maar dan redeneert de manager: je voldoet volgens verwachting naar level 3. Een dooddoener die ik nu al een paar jaar hoor.
En in combinatie met geen salarisruimte is dat denk ik wel de grootste afknapper wat mij betreft.
En Rockstars gaan denk ik het beste ZZP-en.
En dan sluit de manager af met.... ja, ik weet dat je nu level 2 bent, maar voor level 3 voldoe je nog net niet, want kijk naar deze kleine lettertjes hier.....Montifaud schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:24:
[...]
Dat is precies wat er gebeurt, je wordt als level 3 verkocht als senior engineer tegen een tarief van 70-85 want op basis van CV: voor jou 10 anderen.
Dan krijg je echter een super beoordeling maar dan redeneert de manager: je voldoet volgens verwachting naar level 3. Een dooddoener die ik nu al een paar jaar hoor.
En in combinatie met geen salarisruimte is dat denk ik wel de grootste afknapper wat mij betreft.
En Rockstars gaan denk ik het beste ZZP-en.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nou ik ben al 5 jaar level 3 maar of ik daar ooit iets van heb gemerkt, nee dus.......avotar schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:31:
[...]
En dan sluit de manager af met.... ja, ik weet dat je nu level 2 bent, maar voor level 3 voldoe je nog net niet, want kijk naar deze kleine lettertjes hier.....
Dat is exact het probleem van het huidige (logica) beloningsstelsel, nog los van de CGI schalen; er is dan ook geen incentive voor rockstars om echt te laten zien want ze kunnen, wan met twee vingers in de neus voldoen ze toch gemakkelijk aan de norm en erboven presteren wordt door CGI toch niet beloond. Dan is ZZP of intern beter. Pay peanuts, ...t_captain schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:14:
[...]
<>Waarmee rockstars arbeidsvoorwaardelijk niet zoveel in de detachering te zoeken hebben.
En dat is iets wat opdracht gevers, iig in de TM markt, ook zien.
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 28-11-2013 12:36 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik denk wel in de detachering, maar niet in de beursgenoteerde detachering. Kleinere buro's met dito overhead bieden vaak goede ruimte voor gedifferentieerde arbeidsvoorwaarden, zo weet ik uit eigen ervaring. De grote jongens sluiten raamcontracten af met standaardtarieven. Beursnotering is een eufemisme voor overhead/margevergroting, want er moet natuurlijk wel een ROI betaald worden aan de geldschieters, bovenop de salarissen van al die meeuwen-mennadzjers. Als je kijkt naar het verschil tarief en wat je krijgt, zul je significante verschillen zien tussen de kleintjes en de groten. Er is dus wel degelijk toekomst voor detachering, maar niet voor uitzendkolossen die pretenderen meer te zijn.t_captain schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:14:
[...]
Waarmee rockstars arbeidsvoorwaardelijk niet zoveel in de detachering te zoeken hebben.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Daarmee kan ik het alleen maar eens zijn (ben nu sinds drie jaar solo )En Rockstars gaan denk ik het beste ZZP-en.
Toch zitten aan het ZZP-en ook wat haken en ogen.
Ten eerste moet je alles zelf regelen. Je moet technisch goed zijn, maar ook niet vies van de zaken die de managers en accountants bij CGI voor je doen. Je moet goed zijn in je vak, maar ook in staat zijn om die wetenschap aan een klant te over te dragen.
Daarmee is de stap naar ZZP-er vooral interessant voor mensen die een brede belangstelling hebben. De stereotiepe nerd die heel erg goed is in zijn werk maar de rest daaromheen liever aan anderen overlaat, zal het minder leuk vinden.
Verder is ZZP-en een goede uitweg onder een (wel erg laag) salarisplafond voor technici vandaan. Maar het neemt het plafond in essentie niet weg. Je trekt je overheadkosten erbij in je inkomen. Maar ook als ZZP-er zal het je niet meevallen om aan je klant uit te leggen dat ninja's niet onder de inkoopvoorwaarden vallen. Waar bedrijven als CGI een soort plafond leggen bij 50k per jaar, kan een ZZP-er als software engineer een procent of 50 a 60 meer verdienen (dan heb je het over een omzet tussen 100 en 130k, dat correspondeert zo'n beetje met een brutoloon van 70 a 90). Maar er is nog steeds een soort plafond, het ligt gewoon wat hoger. Daarmee is ZZP-en voornamelijk een ticket naar een aardig inkomen en nog niet naar een "creditcard that's got no limit and a big black jet with a bedroom in it"
Daarvoor zul je toch weg moeten uit uur-factuur werk en bijvoorbeeld lead engineer moeten worden van een of ander product waarvan de omzet kan groeien buiten elke relatie met de gewerkte uren.
HerkenbaarEn dan sluit de manager af met.... ja, ik weet dat je nu level 2 bent, maar voor level 3 voldoe je nog net niet, want kijk naar deze kleine lettertjes hier.....
CGI is niet de boosdoener, net zomin als Logica. Als de T&M klant voor een supercharged ninja niet meer dan 95 euro per uur wil betalen, dan kun je de beste kerel of dame natuurlijk geen ministerssalaris betalen.Dat is exact het probleem van het huidige (logica) beloningsstelsel, nog los van de CGI schalen;
Inderdaad. Maar zolang je in de T&M hoek zit, zal er toch ergens een plafond op je arbeidsvoorwaarden liggen. De hoogste return haal je door radicaal te breken met al het werk dat per uur wordt afgerekend en te richten op werk wat los van de persoon op resultaat wordt afgerekend.ik denk wel in de detachering, maar niet in de beursgenoteerde detachering. Kleinere buro's met dito overhead bieden vaak goede ruimte voor gedifferentieerde arbeidsvoorwaarden, zo weet ik uit eigen ervaring.
Verwijderd
Oh, ik had telkens "Ik denk wel dat je het kunt, maar ik ben net nieuw dus ik wil het nog even een jaar aankijken", en dan vervolgens was die manager na 9 maanden ook weer weg.avotar schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:31:
En dan sluit de manager af met.... ja, ik weet dat je nu level 2 bent, maar voor level 3 voldoe je nog net niet, want kijk naar deze kleine lettertjes hier.....
En dat een keer of 5...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Niet dat ik op 100% van mn schaal zit, maar toch.
15 jaar ervaring zegt niets, je kunt het ook al die tijd verkeerd hebben gedaan. Wat heb je gepresteerd in die 15 jaar? Tot welk niveau ben je gegroeid of doe je al 15 jaar het zelfde?Montifaud schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:09:
[...]
Nou...wat zou een senior, zeg 15 jaar in het vak, moeten verdienen volgens jou?
Die relatie is voor de meeste members al lang beyond repair.Lurker1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:51:
[...]
De vraag is of je nog jaren voor een bedrijf wilt werken dat je alleen markconform betaalt omdat je dat voor de rechter hebt afgedwongen. Wat doet dat voor de relatie met je werkgever?
Collega waarmee ik samenwerk is net een jaar lvl2 (na teveel jaar) en nu willen ze een lvl3 traject ingaan.
Ook bij mijn review werd dat als doelstelling genoemd. En volgens mij was ik niet de enige in mijn team.
Da's nu de enige worst die nog voorgehouden kan worden. De salarissprongen uit het verleden zijn immers transparant afgetopt door de salarismatrix. Maar ga jezelf gerust bewijzen op lvl 3, tarief binnenhalen op lvl 3, extra activiteiten ontplooien op lvl 3. Maar wees niet verbaasd als je volgend jaar nog lvl 2 blijft, om kleine letters, om moeilijke economische omstandigheden, om noem maar op.SPee schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:26:
Ik heb het gevoel dat ze nu meer mensen lvl3 willen maken (vanwege teveel leavers).
Collega waarmee ik samenwerk is net een jaar lvl2 (na teveel jaar) en nu willen ze een lvl3 traject ingaan.
Ook bij mijn review werd dat als doelstelling genoemd. En volgens mij was ik niet de enige in mijn team.
Verwijderd
Niet iedereen kan meewerkend voorman, coördinator, etc worden.
Jup, die worst kreeg ik ook voorgehangen toen ik mijn ontslag indiende en ze me wilden overhalen.SPee schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:26:
Ik heb het gevoel dat ze nu meer mensen lvl3 willen maken (vanwege teveel leavers).
Ik had eerst zitten vertellen dat het jarenlang tegenhouden van mijn promotie juist een van de dingen waren die me tegenstond, kwamen ze ineens daarmee.
Toen ik vervolgens opmerkte dat het indienen van ontslag volgens mij niet in die pms matrix stond, begrepen ze dat ze het verkeerde aanbod hadden gedaan.
Als ik het al die jaren volgens een manager of 5 niet verdiende, wil ik het niet op die manier krijgen. Buiten dat mijn besluit om te vertrekken al vast stond.
Ik zie het zo: je wordt als lvl3 geacht meer te doen voor het bedrijf. Men zei altijd, een level 2 haalt (kennis ervaring) en een level 3 brengt. Dat is ook zo. Je moet veelzijdig zijn voor level 3, jezelf ook kunnen verkopen.
Echter wordt je als level 3 niet echt ondersteund in dat "brengen", bottom line is het gewoon een leeg begrip geworden. Het staat even leuk als statussymbool: he ik ben gepromoveerd! LEUK!
Maar in feite stelt het geen reet voor.
Wil je level 3 worden? Dan moet je in principe de 6x12 matrix beoordelen op je eigen acties. Als je je manager kunt overtuigen dat je op zowat alle punten op lvl3 acteert, dan kunnen ze dat niet tegenhouden.
Dat idee heb ik ook al een tijdje. Mensen waar ze niet vanaf willen die stoppen ze in zo'n promotie traject om ze langer aan boord te houden.SPee schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:26:
Een promotie die geen reet voorstelt en van 1 kant komt. Namelijk JIJ wordt geacht meer te gaan doen het bedrijf. In eigen tijd uiteraardK.123 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:45:
[...]
Dat idee heb ik ook al een tijdje. Mensen waar ze niet vanaf willen die stoppen ze in zo'n promotie traject om ze langer aan boord te houden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Goud voor CGI-bestuurder
Hilversum, 9 januari 2015Tot verrassing van vriend en vijand heeft Ron de Mos, topman van ICT-bedrijf CGI, gisterenmiddag een gouden plaat in ontvangst mogen nemen.
Eind 2013 wist De Mos de onwillige medewerkerpopulatie van CGI middels een spervuur van all staff calls over te halen akkoord te gaan met uitgeklede arbeidsvoorwaarden. Ter inspiratie van collega-bestuurders bracht De Mos zijn telefonische toespraken op cd uit. Het uit zes schijfjes bestaande Alle 13 Transparant - De Complete Callectie, werd door critici lauwtjes ontvangen. Ook de verkoopaantallen lieten te wensen over: tot voor kort stond de teller op twee verkochte exemplaren. Deze week werd echter de complete voorraad van 25.000 stuks in één keer opgekocht.
De CGI-baas reageert opgetogen op zijn plotselinge succes: “Met de wijze waarop ik draagvlak heb gecreëerd voor ons nieuwe AV-pakket hoop ik een voorbeeld te zijn voor anderen. Mijn motto is dat je met de juiste presentatie zelfs van een drol nog een gebakje kunt maken. Ik ben erg blij dat deze boodschap nu bij een groot publiek blijkt aan te slaan.”
Navraag van onze redactie bij de NVPI, de branchevereniging van de entertainmentindustrie, leert dat de cd’s zijn aangeschaft door een belangenvereniging van mensen met een slaapstoornis. De voorzitster van deze bond, Sonja Waker, zegt bij toeval met het werk van De Mos in aanraking te zijn gekomen: “Onlangs hoorde ik een neef van mij, die lid is van CGI, via de speaker van zijn telefoon naar een ellenlange monoloog luisteren. Ik bemerkte direct het rustgevende effect dat het op mij had. Begin deze week heb ik met een korte luistersessie de gezamenlijke zorgverzekeraars ervan kunnen overtuigen dat de speeches van de heer de Mos een goedkoop en effectief alternatief zijn voor de vrachtladingen aan slaapmiddelen die dagelijks door huisartsen worden voorgeschreven. Men heeft ons daarom geld ter beschikking gesteld om de cd's aan al onze leden cadeau te doen.”
De Mos zegt niet van zijn stuk te zijn gebracht door de opmerkelijke reden van zijn succes: “Het belangrijkste is dat het geld oplevert. De opbrengst zal geheel ten goede komen aan de Ron de Mos Foundation, die langdurig boven verwachting presterende consultants via een tienjarig trainingsprogramma voorbereidt op de weelde van een marktconform salaris.”
Voor meer CGI-nieuws, klik hier.
Als je al opgezegd hebt dan niet nee. Anders zou het me niet verbazen als je het nog eerder mee gaat maken dan de flexibele arbeidsvoorwaardenavotar schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:45:
Net als die flexibele arbeidsvoorwaarden. Ik ga ze niet meer meemaken denk ik....
Ik ben pas in april weg, dus ik hoop voor mijn collega-members dat ik het nog wel meemaak.Wijnands schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:35:
[...]
Als je al opgezegd hebt dan niet nee. Anders zou het me niet verbazen als je het nog eerder mee gaat maken dan de flexibele arbeidsvoorwaarden
Gezien het feit dat er al geld in gestort wordt en zo.
Theo had me destijds overtuigd, marcel nog niet echt. Onbegrijpelijk dat ze al geld inhouden en sluizen naar een systeem dat nog niet bestaat.
[ Voor 14% gewijzigd door avotar op 29-11-2013 06:59 ]
De 'stuwmeerdagen' waarvan nu (in overtreding van de wet) een deel van uitbetaald kan moet worden. Je kunt er als mumber echter ook voor kiezen om deze in het 'bakje' te laten opnemen ipv te laten uitbetalen.Wijnands schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:07:
Huh? Welk geld wordt er ingehouden dan?
Er werd hier bij de klant al licht cynisch opgemerkt dat het een "mandje" betreft en geen "bucket" a.k.a. "bakje". Nou maar hopen dat die AV-goodies niet al te vloeibaar blijken. StuwMEER geeft namelijk een unheimisch gevoel in dit verband.hawkeyenl9393 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:57:
[...]
Je kunt er als mumber echter ook voor kiezen om deze in het 'bakje' te laten opnemen ipv te laten uitbetalen.
[ Voor 6% gewijzigd door peter00 op 29-11-2013 08:20 ]
Verwijderd
tihihiVerwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:17:Goud voor CGI-bestuurder
Hilversum, 9 januari 2015
-knip-

Verwijderd
ik vind deze de beste van de hele serieVerwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:17:Goud voor CGI-bestuurder
Hilversum, 9 januari 2015
Tot verrassing van vriend en vijand heeft Ron de Mos, topman van ICT-bedrijf CGI, gisterenmiddag een gouden plaat in ontvangst mogen nemen.
Eind 2013 wist De Mos de onwillige medewerkerpopulatie van CGI middels een spervuur van all staff calls over te halen akkoord te gaan met uitgeklede arbeidsvoorwaarden. Ter inspiratie van collega-bestuurders bracht De Mos zijn telefonische toespraken op cd uit. Het uit zes schijfjes bestaande Alle 13 Transparant - De Complete Callectie, werd door critici lauwtjes ontvangen. Ook de verkoopaantallen lieten te wensen over: tot voor kort stond de teller op twee verkochte exemplaren. Deze week werd echter de complete voorraad van 25.000 stuks in één keer opgekocht.
De CGI-baas reageert opgetogen op zijn plotselinge succes: “Met de wijze waarop ik draagvlak heb gecreëerd voor ons nieuwe AV-pakket hoop ik een voorbeeld te zijn voor anderen. Mijn motto is dat je met de juiste presentatie zelfs van een drol nog een gebakje kunt maken. Ik ben erg blij dat deze boodschap nu bij een groot publiek blijkt aan te slaan.”
Navraag van onze redactie bij de NVPI, de branchevereniging van de entertainmentindustrie, leert dat de cd’s zijn aangeschaft door een belangenvereniging van mensen met een slaapstoornis. De voorzitster van deze bond, Sonja Waker, zegt bij toeval met het werk van De Mos in aanraking te zijn gekomen: “Onlangs hoorde ik een neef van mij, die lid is van CGI, via de speaker van zijn telefoon naar een ellenlange monoloog luisteren. Ik bemerkte direct het rustgevende effect dat het op mij had. Begin deze week heb ik met een korte luistersessie de gezamenlijke zorgverzekeraars ervan kunnen overtuigen dat de speeches van de heer de Mos een goedkoop en effectief alternatief zijn voor de vrachtladingen aan slaapmiddelen die dagelijks door huisartsen worden voorgeschreven. Men heeft ons daarom geld ter beschikking gesteld om de cd's aan al onze leden cadeau te doen.”
De Mos zegt niet van zijn stuk te zijn gebracht door de opmerkelijke reden van zijn succes: “Het belangrijkste is dat het geld oplevert. De opbrengst zal geheel ten goede komen aan de Ron de Mos Foundation, die langdurig boven verwachting presterende consultants via een tienjarig trainingsprogramma voorbereidt op de weelde van een marktconform salaris.”
ik zou in het pakketje (als kers op de taart zeg maar) een speech van Hermsen erbij doen, maar dan kan je weer aangehouden worden voor illegaal verdovende middelen verspreiden/verkopen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 09:23 ]
Gelukkig staat 'ie default op uitbetalen. Daarom kon ik de opmerking niet plaatsenhawkeyenl9393 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:57:
[...]
De 'stuwmeerdagen' waarvan nu (in overtreding van de wet) een deel van uitbetaald kan moet worden. Je kunt er als mumber echter ook voor kiezen om deze in het 'bakje' te laten opnemen ipv te laten uitbetalen.
Ik heb dat nergens kunnen aangeven, dus ik baseer me op hetgeen dat ik weet: de berekening zoals ik die destijds van HR gekregen heb.Wijnands schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:57:
[...]
Gelukkig staat 'ie default op uitbetalen. Daarom kon ik de opmerking niet plaatsen
Mail van NL HR Forward Deployed op 4/11 rond 13.50 in de middag legt uit dat als ze niet van je horen dat eventuele afkoopbedragen worden uitbetaald met het salaris van December.avotar schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:01:
[...]
Ik heb dat nergens kunnen aangeven, dus ik baseer me op hetgeen dat ik weet: de berekening zoals ik die destijds van HR gekregen heb.
Vind ik zelf wel een nette manier van handelen.
Is het ook.Wijnands schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:07:
[...]
Mail van NL HR Forward Deployed op 4/11 rond 13.50 in de middag legt uit dat als ze niet van je horen dat eventuele afkoopbedragen worden uitbetaald met het salaris van December.
Vind ik zelf wel een nette manier van handelen.
Ik was het al weer vergeten.... omdat ik het inderdaad uit wilde laten betalen.
Want?Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:43:
Ik vind CGI nu al leuker dan Logica.
Die potten met pepernoten valt denk ik niet in dezelfde gedachtegang.
(Wel lekkor)
En die sinterklaas/kerst/oud-en-nieuw kilo's mag je dus vanaf volgend jaar eraf fietsen
Ik wacht geduldig op mijn 1/5 boterletter op 5 december.
Wat is er mis met pepernoten? Bovendien de vogels geef je toch ook extra eten met het koude weer.Reneger schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:00:
Ze willen toch zo graag mee doen met dat Health gebeuren?
Die potten met pepernoten valt denk ik niet in dezelfde gedachtegang.
(Wel lekkor)
Je verbrand de extra calorieen wel hoor met dit weer
Het is 8 graden buiten en tenminste 20 graden binnen waar we zittend werk doen. Dat verbrand niet heel veel.Shadowhawk00 schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:44:
[...]
Je verbrand de extra calorieen wel hoor met dit weer
(Phun intended)
Ik zie dat meteen voor me als reden in hoofdstuk 1 van het instemmingsverzoek.Reneger schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:41:
Misschien tijd voor een nieuwe ontslagronde. De spanning kan calorieën doen verbranden
(Phun intended)
Dat klopt, maar het schijnt dat je van slapeloze nachten juist dikker wordt. (Wat zullen er veel CGI-collega's aan de lijn zijn na de ellende van de afgelopen maanden!)Reneger schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:41:
Misschien tijd voor een nieuwe ontslagronde. De spanning kan calorieën doen verbranden
(Phun intended)
Klopt maar je vergeet dat je straks weer eerst 5 minuten warming up mag doen in de vorm van je voorruit ijsvrij maken. Je van en naar kantoor toch echt door dit weer moet.Wijnands schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:11:
[...]
Het is 8 graden buiten en tenminste 20 graden binnen waar we zittend werk doen. Dat verbrand niet heel veel.
Voordeel van de nieuwe mobiliteitsregeling is natuurlijk wel dat je niet meer moet krabben maar dat je voortaan 15 min extra moet lopen, tenzij je mazzel hebt en het OV naast je huis en kantoor stopt.
Dus ik voorzie genoeg mogelijkheden om in de toekomst deze extra calorieen er weer af te bewegen
weet je wel hoe zwaar een electrische scooter/fiets is om te duwen? bij vorst doen die accu's t niet meer zo goed...Shadowhawk00 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:50:
Dus ik voorzie genoeg mogelijkheden om in de toekomst deze extra calorieen er weer af te bewegen
Verwijderd
Andere manier om je calorien te verbranden: elke keer als je thuiskomt danwel arriveert op je werk de accu loskoppelen en meezeulen naar binnen. Blijftie lekker warm en loopt niet leeg.peter00 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:37:
[...]
weet je wel hoe zwaar een electrische scooter/fiets is om te duwen? bij vorst doen die accu's t niet meer zo goed...

Vage account figuren met bakken blabla en geen benul waar ze het over hebben....

[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 02-12-2013 21:18 ]
Verwijderd
Dat managers tot een ander hoger soort behoorde was toch al duidelijk met de nieuwe AVK.123 schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:39:
Laatst zat ik ook een keer "per ongeluk" op 6. Er werd me vriendelijk gevraagd daar weg te gaan, die afdeling was alleen voor management en secretaresses. Terwijl er plek zat was. Lekker collegiaal en sociaal. Members en managers zijn dus geen collega's meer maar 2 verschillende soorten?

Juist het mengen van alle groepen is de kracht van bedrijven om crises het hoofd te bieden. Een leider hoort zijn status aan zijn/haar leiderschap of rol te ontlenen, niet aan de positie in het gebouw.
volgens mij zijn dat dezelfden als waar ik mee te maken heb.Wijnands schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:11:
Vage account figuren met bakken blabla en geen benul waar ze het over hebben....ze zijn vast nodig
Ik zal vast wat oud cmg'ers tegen de schenen trappen, maar mijn ervaring van de laatste jaren is: als de nek te dik wordt, moet er een stropdas omheen.K.123 schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:39:
Laatst zat ik ook een keer "per ongeluk" op 6. Er werd me vriendelijk gevraagd daar weg te gaan, die afdeling was alleen voor management en secretaresses. Terwijl er plek zat was. Lekker collegiaal en sociaal. Members en managers zijn dus geen collega's meer maar 2 verschillende soorten?
eerlijkheid
openheid
gelijkheid (de CEO had hetzelfde leasebedrag als een juco)
Dat is nu bij CGI ook het mottoK.123 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 06:09:
Bij CMG zaten de managers gewoon tussen de consultants aan tafel en was het motto:
eerlijkheid
openheid
gelijkheid (de CEO had hetzelfde leasebedrag als een juco)
Het motto wel, maar ik heb de laatste jaren wel gemerkt dat met name de openheid een stuk minder is. Daardoor lijkt het ook minder eerlijk. Toch wel jammer.
Echnie....
eerlijkheid: Herinner me nog iets over twee rondes AVW discussie, ge-wel-dig zou het worden. niks kostenreductie. yeah right. We zijn niet op ons achterhoofd gevallen, zo bleek al snel.
Gelijkheid: ik heb nog steeds niet officieel gehoord dat gestaffeld leasen is afgeschaft. Een L5 heeft voor 1000km meer vergoeding dan een L1 voor 15000. Een SPP dat 5% of meer voor managers is en 2% voor voetvolk. Optie 3 wordt gedreigd als paria behandeld te worden (kun je over twisten, is tenminste wel eerlijke uitspraak). Het plaatsen van mennadzjers in een aparte speeltuin met eigen rechten doet ook het ergste vermoeden over gelijkheid . "All pigs are equal." Behalve als je zelf een dikke bak least. Of komen Ron en Sake straks met de Prius?
Openheid Bij CMG waren de vertrekcijfers gewoon openbaar. Ik hoor ook geen werkelijke cijfers over met zn hoevelen we zijn. Moet ik zelf uit Lara trekken. We horen alleen over welke fetaaastiese opportunities we hebben gescoord. Niemand die vertelt hoeveel we verloren hebben, welke klantjes we aan het verliezen zijn of recent ons eruit gekickt hebben. Niemand die vertelt over de onrust die onze AVW bij klanten veroorzaakt. Niemand die vertelt hoeveel collega's is geweigerd over te stappen, of hoeveel dat er zijn. Nieuwsbrieven bol van recruitment, maar leavers..?
Het bedrijfsmodel lijkt dan wel op dat van CMG, de arbeidsnormen en -waardes komen gewoon bij KPN vandaan.
Natuurlijk wel... maar men geeft er een andere invulling aan dan wij, het onwetende voetvolk, zou verwachten.
Nee, nog niet eens zo zeer van KPN. Dit is al ingezet onder Kieboom en gewoon doorgezet door de andere tussenpausen.eerlijkheid: Herinner me nog iets over twee rondes AVW discussie, ge-wel-dig zou het worden. niks kostenreductie. yeah right. We zijn niet op ons achterhoofd gevallen, zo bleek al snel.
Gelijkheid: ik heb nog steeds niet officieel gehoord dat gestaffeld leasen is afgeschaft. Een L5 heeft voor 1000km meer vergoeding dan een L1 voor 15000. Een SPP dat 5% of meer voor managers is en 2% voor voetvolk. Optie 3 wordt gedreigd als paria behandeld te worden (kun je over twisten, is tenminste wel eerlijke uitspraak). Het plaatsen van mennadzjers in een aparte speeltuin met eigen rechten doet ook het ergste vermoeden over gelijkheid . "All pigs are equal." Behalve als je zelf een dikke bak least. Of komen Ron en Sake straks met de Prius?
Openheid Bij CMG waren de vertrekcijfers gewoon openbaar. Ik hoor ook geen werkelijke cijfers over met zn hoevelen we zijn. Moet ik zelf uit Lara trekken. We horen alleen over welke fetaaastiese opportunities we hebben gescoord. Niemand die vertelt hoeveel we verloren hebben, welke klantjes we aan het verliezen zijn of recent ons eruit gekickt hebben. Niemand die vertelt over de onrust die onze AVW bij klanten veroorzaakt. Niemand die vertelt hoeveel collega's is geweigerd over te stappen, of hoeveel dat er zijn. Nieuwsbrieven bol van recruitment, maar leavers..?
Het bedrijfsmodel lijkt dan wel op dat van CMG, de arbeidsnormen en -waardes komen gewoon bij KPN vandaan.
Deze gelijkheid van CMG was uniek binnen CMG. De meeste oud-CMG'ers lijken nog steeds niet beseffen dat jullie bedrijf... hoe prachtig het al dan niet geweest zal zijn (persoonlijk vond ik elk bedrijf dat zijn medewerkers dwong als een eenheidsworst gekleed te gaan niet veel beter dan een supermarkt of een MacDonalds, waar bedrijfskleding nog steeds de norm is )... al lang en breed niet meer bestaat.
U is niet meer een van de medewerkers.... U is een van de 68.000.
Je hebt niet gemeld dat je als deelnemer aan SPP owner bent en om die reden ook manager?K.123 schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:39:
Dit topic is gesloten.