Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:02:
zouden we die 80% optie 1 gehaald hebben, beste Members?
het zit in de buurt van de 80% hoorde ik vandaag, maar ze schijnen optie 3 stemmers ook na te bellen die al een optie 3 gesprek gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik heb vanmiddag ook een tweetal managers driftig horen rondbellen naar de 3 stemmers. Termen als "je zet jezelf buitenspel", "Ja maar je rekent xPP niet mee? Dat is ook salaris", "anciënniteitsdagen zijn hoofdzakelijk een emotioneel aspect. Zie dat los van deze transitie." (WTF???)

Ik moest moeite doen om geen opmerking te maken maar wat een zielige vertoning.

[ Voor 10% gewijzigd door waldkorn op 25-11-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Ik sta al 5 jaar buitenspel, dus dat houden we maar zo ;)
Ik ben nog steeds wel erg nieuwsgierig wat er met de mobiliteit gaat gebeuren dat buiten de AV is gehouden. Als eigen rijder kan dat zelfs positief uitpakken :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

franssie schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:07:
Ik sta al 5 jaar buitenspel, dus dat houden we maar zo ;)
Ik ben nog steeds wel erg nieuwsgierig wat er met de mobiliteit gaat gebeuren dat buiten de AV is gehouden. Als eigen rijder kan dat zelfs positief uitpakken :)
Of zwaar negatief.. en dat risico wil ik niet (erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik heb begrepen dat die.mobiliteitsonzin toch doorgedrukt wordt, optie 1 of 3.

en als men wil dat ik bij de klant kom dan moet CGI dit faciliteren.

en ik ga er van uit dat ze dit ook doen. Zo niet werk ik wel vanuit huis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Montifaud schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:32:
Ik heb begrepen dat die.mobiliteitsonzin toch doorgedrukt wordt, optie 1 of 3.
Zo verkopen ze het wel. Maar volgens Ron zijn laatste call worden voor optie 3 members de bestaande voorwaarden bevroren en niet meer bijgewerkt.. dus ook de mobiliteit niet..
Al zullen het natuurlijk proberen.
Montifaud schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:32:
en als men wil dat ik bij de klant kom dan moet CGI dit faciliteren.
en ik ga er van uit dat ze dit ook doen. Zo niet werk ik wel vanuit huis ;-)
Als ze dat niet faciliteren, dan moeten ze thuis werken faliciteren... *oeps* dat doen ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Op de agenda van de OR-vergadering van 20 november jl. stond als agendapunt 'Mobiliteitsvoorstel OR'. Ben benieuwd wat de OR voorstelt?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 11:04

avotar

P0werd by Black Coffee

bakkerl schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:54:
[...]

Zo verkopen ze het wel. Maar volgens Ron zijn laatste call worden voor optie 3 members de bestaande voorwaarden bevroren en niet meer bijgewerkt.. dus ook de mobiliteit niet..
Al zullen het natuurlijk proberen.
Dat lijkt me ook alleen maar gelden voor die paar collega's die het expliciet in hun contract hebben staan als primaire voorwaarde. Mensen die later in dienst zijn gekomen, hebben dat toch gewoon niet?

Maar lees maar eens de topics over Cap en Ordina bv... daar speelt ook dat gedoe met de mobiliteit. Hoewel ik bij Cap bedragen van 800+ genoemd zie worden... maar ja.. aangezien ik daar verder niets van weet, vergelijk ik ongetwijfeld appels met peren.
[...]

Als ze dat niet faciliteren, dan moeten ze thuis werken faliciteren... *oeps* dat doen ze ook niet.
Tja... als je het zelf regelt met je klant. Ik mail nog wel steeds netjes elke keer mijn manager als ik een dag thuis werk, maar zonder de km registratie is het redelijk oncontroleerbaar.

Maar goed, we gaan het .... mee-maken... :|

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste managers kom voor jezelf op, je zit al vast te denken wat een circus allemaal :+
ik heb binnenkort mijn gesprek, voor hem zal gelden VENI VIDI FOETSIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:09

sebasd

loopt op espresso

avotar schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 06:19:
Maar lees maar eens de topics over Cap en Ordina bv... daar speelt ook dat gedoe met de mobiliteit. Hoewel ik bij Cap bedragen van 800+ genoemd zie worden... maar ja.. aangezien ik daar verder niets van weet, vergelijk ik ongetwijfeld appels met peren.
Dat zal waarschijnlijk inclusief brandstof zijn bij Cap. Zo werd in ieder geval bij het rode broertje wel gerekend, en daar zat (zit?) je ook rond dat bedrag als (Y)P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
Inabubble schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:16:
[...]

In mijn directe omgeving zijn dat er al twee. En ik vermoed dat het er heel veel zijn... ;w
Uiteraard - bonus pakken en op het moment dat de gouden ketting van de leaseauto los kan, je biezen pakken. Ben op dit moment heel hard aan trekken aan die gouden ketting want mijn nieuwe werkgever (en ik!) staan te trappelen (en dan kan ik voor mij huidige inzet bij CGI niet zeggen). Het is wel relaxed om nu op het werk te komen en te denken 'fxxx yxx' als TL vraagt om input voor de Review.

[ Voor 22% gewijzigd door cftbl op 26-11-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tekenen en weggaan kan ook natuurlijk, maar daar ga je niet als eerste aan denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
ESPACE schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:53:
Op de agenda van de OR-vergadering van 20 november jl. stond als agendapunt 'Mobiliteitsvoorstel OR'. Ben benieuwd wat de OR voorstelt?
Ik ook. Allereerste idee rond dat onderwerp van de OR was helemaal zo gek nog niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

Prx

sebasd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:22:
[...]

Dat zal waarschijnlijk inclusief brandstof zijn bij Cap. Zo werd in ieder geval bij het rode broertje wel gerekend, en daar zat (zit?) je ook rond dat bedrag als (Y)P.
Mochten er vragen zijn over de mobiliteitsregeling van Capgemini, dan antwoord ik die maar al te graag. Arbeidsvoorwaarden zijn gewoon publiekelijk, dus heb er geen probleem mee om daar wat antwoorden op te geven. :)

Bij Capgemini heb je een mobiliteitsregeling met een bedrag per maand waarbij jij kan kiezen om:
  • Deze in te zetten voor een lease auto (inclusief brandstof) en het eventuele restant bruto uitgekeerd te krijgen
  • Deze elke maand bruto uit te laten keren, waarna jij zelf verantwoordelijk bent voor adequaat vervoer en alle bijkomende kosten (dus ook alle brandstofkosten, ongeacht waar je inzet is)
  • Deze het gehele jaar op te potten, zelf 19 ct/km te declareren voor zakelijke KM's (en woon-werkverkeer) met je auto, of kosten voor het openbaar vervoer tegen werkelijke kosten. Aan het einde van het jaar worden je declaraties met de pot verrekend en krijg je een eventueel restant bruto uitgekeerd. Kom je tekort (meer gedeclareerd dan in je pot zat) dan wordt het van je bruto eindejaarsuitkering afgehaald
Mobiliteitsvergoeding begint zo rond de 730 euro en loopt op naarmate je door de 'levels' heen werkt (33 stuks totaal, je begint zo rond level 10). Maximum mobiliteitsvergoeding is rond de 1050. (level 33)

Nog verdere vragen, let me know! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
730.. da's genoeg voor een Polo of een Peugot 208? Dus als je een beetje promotie hebt gemaakt kun je gewoon een middeklasser rijden?
Zijn jullie vrij in merken? En zit er een limiet op prive km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het zit met jullie CO2 boete. Je vangt wel eens wat op in de wandelgangen en we lachen vaak om de 'cappers' dat ze 80 achter een vrachtwagen moeten rijden omdat ze afgerekend worden op het werkelijke verbruik tov de onrealistische fabrieksopgave. Maar.. hoe zit het nu werkelijk?

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Wijnands schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:39:
730.. da's genoeg voor een Polo of een Peugot 208? Dus als je een beetje promotie hebt gemaakt kun je gewoon een middeklasser rijden?
Zo zwart wit is dit niet te berekenen, als de 730 vergoeding ex brandstof is, dan zit je al een klasse groter.
Bij sommige bedrijven krijg je namelijk een tankpas van het bedrijf en niet van de leasemaatschappij en dat maakt verschil in de lease prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Daarom probeer ik ook een gevoel te krijgen voor wat die 730 koopt. Overigens schrijft prx dat het bedrag inc. brandstof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Wijnands schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:39:
Met 730 euro kun je de standaard leasekosten voor de door jou genoemde auto's wel afdekken. Er is bij Capgemini geen beperking op de merken of de types die je kunt leasen. Wel is het zo dat voor auto's die meer dan 30% overschrijding van jouw leasebudget tot gevolg hebben, je toestemming dient te hebben van je manager.

edit:

Heb even wat leaseprijzen opgezocht. Kale 208 1.6 e-HDI 68kW Blue Lease Executive (Hatchback 5 deurs) is ~550. Kale Polo 1.2 TDI BM 55kW Comfortline (Hatchback 5 deurs) is ~575.

Capgemini hanteert op dit moment een privé limiet van 10.000 KM's en deze wordt gecontroleerd met behulp van een GPS tracker in de auto. De bestuurder kan per rit aangeven of deze Zakelijk of Privé is. Dit wordt tevens inzichtelijk gemaakt op een website van een derde partij en kan derhalve achteraf nog gecorrigeerd worden.
JohnnyBravo schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:55:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het zit met jullie CO2 boete. Je vangt wel eens wat op in de wandelgangen en we lachen vaak om de 'cappers' dat ze 80 achter een vrachtwagen moeten rijden omdat ze afgerekend worden op het werkelijke verbruik tov de onrealistische fabrieksopgave. Maar.. hoe zit het nu werkelijk?
We hebben niet echt een CO2 boete. Maar we hebben wel een facturatie achteraf. Alle brandstofkosten (over zowel privé als zakelijk) die meer dan 115% van de fabrieksopgave zijn worden verwerkt in de leaseprijs voor je komende periode.

Voorbeeld: Mijn auto is berekend op 5,10 cent aan brandstofkosten per kilometer (115% norm). In werkelijkheid rijd ik echter voor 6,10 cent aan brandstof per kilometer. In dat geval zal mijn leaseprijs verhoogd worden om te compenseren voor de extra kosten die ik heb gereden per periode. Een periode loopt bij ons 4 maanden. Als ik dus voor 100 euro extra aan brandstof heb gereden in die 4 maanden, dan zal mijn leaseprijs in de 4 maanden daarna met 25 euro/maand verhoogd worden.

Diezelfde regeling hebben we overigens ook voor de privékilometers. Meer dan (10.000/3) kilometer per periode? Dan worden deze kosten verrekend in de 4 maanden erna.

edit
Wil ook even opmerken dat wanneer je goedkoper tankt dan aan de snelweg, je dit voordeel verrekend krijgt met wat je potentieel moet bijbetalen. Goedkoper tanken kan dus in je voordeel werken. Mocht je niet goedkoop (kunnen) tanken, dan dus niet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Prx op 26-11-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wijnands schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:04:
Daarom probeer ik ook een gevoel te krijgen voor wat die 730 koopt. Overigens schrijft prx dat het bedrag inc. brandstof is.
Het is inderdaad erg afhankelijk van de lease-regeling. Mijn budget is iets van € 720,- maar daar hou ik met het leasen van een Megane full-option nog zo'n € 50,- van over. Terwijl ik voorheen bij een ander bedrijf een budget van rond de € 650,- had, en daar kon net een leuke Clio van geleased worden.
Prx schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:09:
[...]
Voorbeeld: Mijn auto is berekend op 5,10 cent aan brandstofkosten per kilometer (115% norm). In werkelijkheid rijd ik echter voor 6,10 cent aan brandstof per kilometer. In dat geval zal mijn leaseprijs verhoogd worden om te compenseren voor de extra kosten die ik heb gereden per periode. Een periode loopt bij ons 4 maanden. Als ik dus voor 100 euro extra aan brandstof heb gereden in die 4 maanden, dan zal mijn leaseprijs in de 4 maanden daarna met 25 euro/maand verhoogd worden.
Het nadeel van de regeling van Cap vind ik dat je kosten oplopen als je meer zakelijke KM's rijd. De norm van 115% is voor veel auto's niet echt reëel en dus ga je er bijna zeker over heen. Daarna worden de brandstof kosten niet genormaliseerd naar een vast aantal KM's, en dus kun je financieel beter dicht bij een opdracht zitten. En dat terwijl dat niet iets is waar je veel invloed op hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door Woy op 26-11-2013 10:18 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Woy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:15:
Het nadeel van de regeling van Cap vind ik dat je kosten oplopen als je meer zakelijke KM's rijd. De norm van 115% is voor veel auto's niet echt reëel en dus ga je er bijna zeker over heen. Daarna worden de brandstof kosten niet genormaliseerd naar een vast aantal KM's, en dus kun je financieel beter dicht bij een opdracht zitten.
Dit is voor mij inderdaad het grootste hekele punt van de nieuwe regeling. Op de overige punten kan ik me er best in vinden, maar die gaat inderdaad ook nog wel wat discussie opleveren bij onze achterban avonden over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:57
10000 km vind ik niet zoveel.
Wat gebeurt er bij CAP als je stelselmatig over die 10000 km heen bent?
Ik zelf zou prive jaarlijks rond 15000 km rijden. Zou dit betekenen dat (indien CAP mijn werkgever was) ik alsnog een prive auto moet aanschaffen voor die extra 5000 km, of zou ik gebruik kunnen blijven maken van de leaseauto, maar dat het maandbedrag omhoog gaat oid.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Metaalhoofd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:22:
10000 km vind ik niet zoveel.
Wat gebeurt er bij CAP als je stelselmatig over die 10000 km heen bent?
Ik zelf zou prive jaarlijks rond 15000 km rijden. Zou dit betekenen dat (indien CAP mijn werkgever was) ik alsnog een prive auto moet aanschaffen voor die extra 5000 km, of zou ik gebruik kunnen blijven maken van de leaseauto, maar dat het maandbedrag omhoog gaat oid.
Wanneer je over die limiet heen gaat, dan betaal je per kilometer een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is gebaseerd op de grootte van je auto en de 115% norm van je brandstofkosten (de overige kosten worden toch al verhaald).

In mijn geval rijd ik een Volvo V40 D2 Momentum en betaal ik 10,3 cent per kilometer voor alles wat ik over die 10.000 heen zit. Let op: Omdat we 3 facturatieperioden hebben (jan-apr, mei-aug, sep-dec) word je dus afgerekend op alles wat je boven (of onder!) die 3.333 KM per periode zit.

Dit alles zit in een verhoging verwerkt voor de periode van 4 maanden na het facturatiepunt. Dat betekent dus wel dat deze verhoging gewoon uit je mobiliteitsvergoeding wordt betaald, of ander aftrekbaar is van je bijtelling omdat je een eigen bijdrage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Niet zo luxe als onze oude regeling maar ook niet dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
En geen 16000-km grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Precies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

En van die 584 per maand (want naar ratio) zijn er heel wat meer kilometers te declareren als niet leaserijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Die GPS trackers bij Capgemini zijn dan wel nieuw. Voorheen werd er niet op prive km gecontroleerd.
Daarbij komt de regeling, dat lease auto's bij Cap na een half jaar gratis kunnen worden ingeleverd in het geval van ontslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Dat laatste is tegenwoordig een verzekering die je kan meenemen bij je bestelling. Doe je dit niet dan betaal je 1 maand leaseprijs per jaar dat je hem eerder inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het bespreken van de leaseregeling van Cap lijkt mij meer thuis te passen in Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3).

[ Voor 37% gewijzigd door Janoz op 26-11-2013 11:49 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMAT
  • Laatst online: 27-09 20:05
Vraagje; wat als je (weken, maanden of jaren) later akkoord gaat met de nieuwe AV. Gaan ze dan een nieuwe berekening maken van de situatie op die datum of nemen ze de berekening zoals die nu gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hebben ze handig gedaan met de 3 facturaties, iedereen in de vakantie periode dokken dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Eerst maar eens door sparen tot ik al mijn ancieniteitsdagen heb. Anders kunnen we een loonsverhoging toch schudden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GMAT schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:14:
Vraagje; wat als je (weken, maanden of jaren) later akkoord gaat met de nieuwe AV. Gaan ze dan een nieuwe berekening maken van de situatie op die datum of nemen ze de berekening zoals die nu gemaakt is?
dan gaan ze met terug werkend kracht alles doorberekenen vanaf 1 december 2013 ofzoiets (of 1 oktober)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Dat lijkt me een goede rekening om voor optie drie te gaan. Gewoon na vijf jaar eens kijken of je beter af was geweest met optie 1 en als dat het geval blijkt alsnog tekenen.Heb je in elk geval alle onzekerheden uit het hele plan getackeld.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
LowLevel schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:05:
Dat lijkt me een goede rekening om voor optie drie te gaan. Gewoon na vijf jaar eens kijken of je beter af was geweest met optie 1 en als dat het geval blijkt alsnog tekenen.Heb je in elk geval alle onzekerheden uit het hele plan getackeld.
hmm ja als je het 5 jaar uithoudt binnen de organisatie als optie 3-er... lijkt me niet.

ben onlangs naar optie 1 gegaan, ben ik in ieder geval een jaar gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Gecompenseerd? Waarvoor? SPP van dit jaar gaat bijna geheel op aan de TWK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Montifaud schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:07:
[...]
hmm ja als je het 5 jaar uithoudt binnen de organisatie als optie 3-er... lijkt me niet.
Waarom niet? In de bruto kosten ben je gelijk of goedkoper.
Als je gewoon functioneert is er geen issue, kan je zelfs afspraken maken over een eventuele overgang naar nieuwe AV wanneer beide partijen de juiste voorwaarden scheppen. Dat is een kwestie van normaal zakelijk met elkaar omgaan, zonder emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Inabubble schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:09:
[...]

Waarom niet? In de bruto kosten ben je gelijk of goedkoper.
Als je gewoon functioneert is er geen issue, kan je zelfs afspraken maken over een eventuele overgang naar nieuwe AV wanneer beide partijen de juiste voorwaarden scheppen. Dat is een kwestie van normaal zakelijk met elkaar omgaan, zonder emotie.
Denk dat het te maken heeft met angst. Montifaud heeft gesproken met een PL die dreigde met onzin.
Denk dat er daardoor toch velen over de streep zijn getrokken.
Montifaud schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:12:
Wel heb ik mijn PL gesproken. Tja tijdens dat gesprek kwam naar voren dat je bij optie 3 aangeeft geen toekomst te zien binnen CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Nee geen angst, ik vind het zo wel prima. Ik weet dat ik goed in de markt lig. Ik heb nu een leuke klus.

Compensatie betekent: ik krijg een extra bedrag bijgestort en loonsverhoging. Bottom line ga ik er wat op vooruit.
Verder is CGI niet een werkgever waar ik nog jaren wil blijven zitten. Geen vertrouwen meer in het management door deze AV ellende. Bovendien doe ik niks meer extra's voor dit bedrijf.
Daarbij kan het best zijn dat er komende maanden echt iets gaat veranderen, ik laat me verrassen, anders zien we dan wel weer verder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:00:
[...]

dan gaan ze met terug werkend kracht alles doorberekenen vanaf 1 december 2013 ofzoiets (of 1 oktober)
dachutnie...dat zou een mooie zijn. Gaat iedereen de kat uit de boom kijken..altijd voordeliger dan direct tekenen.

teken je medio volgend jaar, ga je gewoon meelopen in het regime van dat jaar.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Zou wel een mooie zijn, een jaar of drie wachten om te tekenen, vervolgens een andere baan vinden en op de valreep alsnog tekenen voor de nieuwe AV. Pak je mooi drie jaar terugwerkende salarisverhoging mee als vertrekvergoeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo gek is HR nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Eindelijk een call waarvoor ik me niet in gekke bochten hoef te wringen om hem te kunnen luisteren! Wat mij betreft mag het voortaan altijd om 18:00 uur: lekker vanachter de piepers luisteren naar de laatste nieuwtjes van Ron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Inloggen vanuit de auto lukt me helaas niet. Voor mijn part doen ze deze calls pas om acht uur. Dan weet ik zeker dat ik thuis ben en gegeten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
sattertje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:16:
[...]
Denk dat het te maken heeft met angst. Montifaud heeft gesproken met een PL die dreigde met onzin.
Denk dat er daardoor toch velen over de streep zijn getrokken.
[...]
Ik heb inmiddels ook mijn PL gesproken en ik blijf gewoon bij mijn optie 3. Mijn PL heeft niet met onzin gedreigd maar vond t wel jammer dat ik niet overstag ga. Hij gaf WEL aan dat CGI wil investeren in zijn members. Alleen als je optie 3 kiest, wordt je dus niet als member gezien. CGI heeft dus per 1/12 members en anderen die werk verrichten namens CGI.

Wat mij betreft mogen ze dat concreet maken. Bijvoorbeeld door mij en de andere optie 3 kiezers toe te staan bij hun klant in dienst te gaan. Zie dat maar als mijn droom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Logiecaan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:06:
[...]

Ik heb inmiddels ook mijn PL gesproken en ik blijf gewoon bij mijn optie 3. Mijn PL heeft niet met onzin gedreigd maar vond t wel jammer dat ik niet overstag ga. Hij gaf WEL aan dat CGI wil investeren in zijn members. Alleen als je optie 3 kiest, wordt je dus niet als member gezien. CGI heeft dus per 1/12 members en anderen die werk verrichten namens CGI.
Dat vind ik op zich niet eens zo vreemd. Goed om te horen dat er ook PLs zijn die het wel netjes doen
Wat mij betreft mogen ze dat concreet maken. Bijvoorbeeld door mij en de andere optie 3 kiezers toe te staan bij hun klant in dienst te gaan. Zie dat maar als mijn droom...
Valt ergens wat voor te zeggen. Ben alleen bang dat het niet zo simpel zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Door de bestelstop wordt de leaseregeling niet nageleefd. Wat men daarbij ook nalaat is de indexatie van de leasenorm. De huidige lease-norm van 797 is al weer twee jaar oud. Volgens een actuele index zou de norm waarschijnlijk verhoogd moeten worden.

Heeft iemand toevallig de beschikking over bestand (nov-2013) met index gegevens van Lease-Plan dat wordt gebruikt voor het bepalen van de leasenorm?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Ik zie een relatie zijn met het achterblijven van de groeidoelstellingen en de arbeidsvoorwaarden. Voor de zomer ving ik eens wat op dat van de 40 sollicitatiegesprekken er rond de 25 de sollicitant het aanbod had afgewezen omdat dit niet aantrekkelijk genoeg was. En dat was nog vóór deze transitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logiecaan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:06:
[...]

Niets van je laten horen(misschien voor jou al beetje te laat).
Je contract gaan ze dan eenzijdig wijzigen, waar in dit geval geen zwaarwegende redenen voor zijn.
Hierdoor vervallen je bedingen. Althans volgens deze website http://www.huveradvocaten...%E2%80%93-hoe-zit-het-nou :

"Een nieuwe werkgever – blijft het concurrentiebeding geldig?
Als er geen sprake is van een overgang van de onderneming volgens de wet, maar de arbeids­overeenkomst op een andere, bijvoorbeeld stilzwijgende, manier overgaat naar een nieuwe werkgever, dan vervalt het concurrentiebeding. Wil de nieuwe werkgever de werknemer kunnen houden aan eenzelfde beding, dan zal het opnieuw moeten worden overeengekomen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Organisatiewijziging zoveel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ik hoor eigenlijk alleen maar meer overhead...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:29:
Ik hoor eigenlijk alleen maar meer overhead...
En om een of andere reden denk ik dat er regionale kantoren gaan verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:31:
[...]

En om een of andere reden denk ik dat er regionale kantoren gaan verdwijnen.
Daar zijn er al een paar van verdwenen en dat zal nog wel even doorgaan. Straks nog een locatie of twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
K.123 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:35:
Ik zie een relatie zijn met het achterblijven van de groeidoelstellingen en de arbeidsvoorwaarden. Voor de zomer ving ik eens wat op dat van de 40 sollicitatiegesprekken er rond de 25 de sollicitant het aanbod had afgewezen omdat dit niet aantrekkelijk genoeg was. En dat was nog vóór deze transitie.
Bij een sollicitatie is het een normale verhouding dat de helft van de gevallen niet op een aanbod ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ach, we kennen allemaal het spreekwoord van de nootjes en de aapjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat we weer terug gaan naar de organisatiestructuur van cmg?!?!? Dus ze zijn er eindelijk achter dat logica het toch niet zo handig deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
K.123 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:35:
Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit. De laatste jaren zijn veel ervaren seniors vertrokken en de inspanning om die gaten te vullen lopen bij veel kandidaten stuk op de arbeidsvoorwaarden. Het pakket wat CGI biedt is voor seniors echt beneden marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

binnenkort wordt de aanname-norm verlaagd tot MBO. Of een schriftelijke LOI cursus Java prgrammeren. Hoe hoog leg jij de lat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Helemaal mee eens.

Het is een vicieuze cirkel. Zijn we op de weg naar beneden? Slechtere voorwaarden, minder aantrekkelijk voor goede mensen, geen meerwaarde kunnen bieden aan klanten, slechte tarieven, ...
Of omhoog? Aantrekkelijke voorwaarden, goede mensen kunnen selecteren die ook bij klanten en in projecten succesvol zijn en klanten die daarom bereid zijn daarvoor te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cijfers zeggen genoeg ooit hadden we ca 6000 medewerkers nu nog geen 3000 mumbers. Ooit droomde we van een miljard omzet in NL (de bekende10-10-10) nu halen we net de 450mio (als we dat al halen, de openbare cijfers van NL worden niet gegeven maar gebundeld)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:57:
De cijfers zeggen genoeg ooit hadden we ca 6000 medewerkers nu nog geen 3000 mumbers. Ooit droomde we van een miljard omzet in NL (de bekende10-10-10) nu halen we net de 450mio (als we dat al halen, de openbare cijfers van NL worden niet gegeven maar gebundeld)
Na zoveel jaar zal het een raar gevoel zijn om bij dit bedrijf weg te gaan, maar na alles wat er is gebeurd, is het gewoon onvermijdelijk. Met de verslechterde arbeidsvoorwaarden geeft men duidelijk te kennen dat er voor ervaren medewerkers geen plek meer is in deze organisatie.
Het aantal medewerkers zal dus ongetwijfeld nog verder dalen, of ze moeten inderdaad ergens een blik enthousiaste MBO'ers opentrekken die nog wel bereid zijn tegen een lage vergoeding te werken voor een bedrijf in zijn nadagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Rudolphus schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:54:
[...]
Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit. De laatste jaren zijn veel ervaren seniors vertrokken en de inspanning om die gaten te vullen lopen bij veel kandidaten stuk op de arbeidsvoorwaarden. Het pakket wat CGI biedt is voor seniors echt beneden marktconform.
Nou...wat zou een senior, zeg 15 jaar in het vak, moeten verdienen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
4500-5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 01:29
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:38:
[...]

Niets van je laten horen(misschien voor jou al beetje te laat).
Je contract gaan ze dan eenzijdig wijzigen, waar in dit geval geen zwaarwegende redenen voor zijn.
Hierdoor vervallen je bedingen. Althans volgens deze website http://www.huveradvocaten...%E2%80%93-hoe-zit-het-nou
:(

Dit geldt alleen bij een verlenging van een contract met bepaalde tijd! Bij fusie of overname blijft de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd gewoon in tact, tenzij de overname een nieuwe rol met zich meebrengt voor Logicaan.

Helaas heeft Logicaan waarschijnlijk meer last van zijn relatiebeding. (Ik neem aan dat de klant geen concurrent van CGI is).

Tenzij Logicaan een enorme hoeveelheid klanten, kennis en omzet meeneemt naar zijn nieuwe werkgever, zie ik niet in waarom het relatiebeding stand zou houden voor de kantonrechter.

Het relatiebeding wordt nu oneigenlijk door CGI gebruikt om te voorkomen dat 'mumbers' masaal bij hun klant in dienst treden.

De vraag die Logicaan zich moet stellen is dus: hoe groot
is de kans dat CGI hem zal houden aan zijn relatiebeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:45:
Ik begrijp dat we weer terug gaan naar de organisatiestructuur van cmg?!?!? Dus ze zijn er eindelijk achter dat logica het toch niet zo handig deed
Hmmmm... gaan we het weer helemaal anders doen?

Wat een paniekvoetbal zeg. Ik dacht dat het allemaal zo goed ging? :F

Even afgaande op de posts over de call gisteren, ik was helaas zelf niet in eh eh eh eh gelegen eh heid om te eh luisteeeheeren, moet ik wel zeggen dat ik niet jaloers ben op al het ondersteunende personeel. 2 Jaar geleden al die onzekerheid rondom de ontslagen aan het einde van het jaar en nu gewoon weer.

Ik zag gisterenavond een oud-manager (geen idee wat hij nu doet binnen CGI, naam per dm verkrijgbaar 8) ) een heel interessante column delen op linked-in:
http://www.huffingtonpost...-companies_b_4277535.html
Mostly, people don't change jobs solely for money. They almost never resign on a whim or in a fit of anger. They joined your company because they believed it right for them, and they actually want it to be right. Something, at some point, makes it wrong. And if you really take the time to dig into their real reasons for leaving -- and you should -- you will find that it's not "the company" they blame. It's not the location, or the team, or the database or the air-conditioning.

It's the leadership!

Sure, they may not use that word. Indeed, they may not mention management at all.

But when they talk about "morale," when they say, "communication is poor," when they express frustration at the lack of clarity for their career progression -- they are telling you that it's the leaders they are leaving. For it's obvious, isn't it? Leaders are responsible for morale, communication and career path.
;)
rescue schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:37:
[...]

De vraag die Logicaan zich moet stellen is dus: hoe groot
is de kans dat CGI hem zal houden aan zijn relatiebeding?
Die kan ik wel beantwoorden vanuit mijn eigen ervaring de laatste maanden: 100%
(En volgens mijn Achmea Rechtsbijstandsverzekering stonden ze ook volledig in hun recht)

[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 27-11-2013 07:22 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Welk vak is dat? Ik zit daar niet aan en als ik met andere bedrijven praat zijn er weinig die dit voor een architect over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de reacties hier zie dan heeft Ron weinig nieuws verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
Gisteren mijn aanvraag tot ontslagverlening ingediend mijn TL had dit niet helemaal verwacht. Omdat ik als optie 1 toch gekozen had voor de droom. er werd nog wel gevraagd of er toch niet nog wat mogelijk was ik heb vriendelijk bedankt en aangegeven dat ze daar een jaar te laat mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:57
peter00 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:33:
binnenkort wordt de aanname-norm verlaagd tot MBO. Of een schriftelijke LOI cursus Java prgrammeren. Hoe hoog leg jij de lat?
Dat laatste (van LOI) is al zo hoor. Welliswaar hebben die mensen wel een andere (niet IT) universitaire studie afgerond en hebben ze inmiddels meerdere Oracle Java certificaten op zak.

Maar in Lara zie ik ook niet-IT-gerelateerde job-aanvragen binnen komen op MBO-niveau.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Wijnands schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:21:
[...]

Welk vak is dat? Ik zit daar niet aan en als ik met andere bedrijven praat zijn er weinig die dit voor een architect over hebben
Daarom...don't feed the troll...

wil je flink gaan verdienen, wordt dan zzp-er.

iets wat ik ook weer zit te overwegen trouwens. Eigen baas, geen jaarlijkse belediging etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
[...]

Als je met een startsalaris van 2000 bent begonnen en elk jaar gemiddeld 150 erbij hebt gekregen dat zit je daar wel aan. Ik heb collega's om me heen die 5 a 6 jaar in dienst zijn en al op 3500 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
K.123 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:14:
[...]

Als je met een startsalaris van 2000 bent begonnen en elk jaar gemiddeld 150 erbij hebt gekregen dat zit je daar wel aan. Ik heb collega's om me heen die 5 a 6 jaar in dienst zijn en al op 3500 zitten.
Ja ALS je elk jaar 150 erbij krijgt. Als dat zo was zou ik daar ook aan zitten. Maar sta nu 2 jaar stil. Dus kun je uitrekenen wat ik zo ongeveer verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als er mensen zijn met een beetje tijd lees dan het IV over de nieuwe code of ethics etc even door. De or kan inhoudelijke opmerkingen waarschijnlijk goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
[...]
Is het aanbod dat ik als simpele ontwikkelaar van de klant kreeg dan werkelijk zo uniek? Dat maakt het des te zuurder dat CGI me aan het relatiebeding hield. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:58:
[...]

Is het aanbod dat ik als simpele ontwikkelaar van de klant kreeg dan werkelijk zo uniek? Dat maakt het des te zuurder dat CGI me aan het relatiebeding hield. :(
ik kreeg dik 10 jaar geleden van de klant een aanbod van 70k. Is Logica toen voor gaan liggen. Zit er nog steeds, en ik beur dat bedrag ook nog niet. En opnieuw doen ze moeilijk. Je bent dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik denk dat je op dit bedrag kan rekenen bij de wat grotere spelers in de industrie (Philips, ASML, DSM, Shell, Akzo), alle banken en verzekeraars, kleine detacheerders in de IT, consultancybedrijven, en bij internet, media- en high-tech bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:15:
[...]
ik kreeg dik 10 jaar geleden van de klant een aanbod van 70k. Is Logica toen voor gaan liggen. Zit er nog steeds, en ik beur dat bedrag ook nog niet. En opnieuw doen ze moeilijk. Je bent dus niet de enige.
Ik had wel verwacht dat CGI de enorme kloof tussen het CGI-salaris en het klant-salaris enigszins zou proberen te dichten (men zegt immers marktconform te willen betalen), maar dat is niet gebeurd.
Hoe ben je er trouwens in geslaagd om nog 10 jaar bij dit bedrijf te blijven? Neem je het ze niet kwalijk dat ze je de kans op een mooie carrièresprong hebben ontnomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet vergeten dat er best veel mogelijk is binnen CGI.Het gaat er alleen om of je de kansen pakt die op je pad komen. Die kansen dien je uiteraard wel zelf te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
[...]

Dat valt wel mee. Veel bedrijven hebben in hun salarishuis wel een plafond ergens tegen de 4k, maar genoeg ook niet. Het suffe is dat velen ondanks het plafond niet bewegen en hun jarenlange ervaring en kunde dus niet effectief te gelde maken. The jobs are out there:
t_captain schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat je op dit bedrag kan rekenen bij de wat grotere spelers in de industrie (Philips, ASML, DSM, Shell, Akzo), alle banken en verzekeraars, kleine detacheerders in de IT, consultancybedrijven, en bij internet, media- en high-tech bedrijven.
Hier kun je zelfs IT mensen werkzaam onder de CAO NL universiteiten scharen als ik het me goed herinner. Dus het kan zelfs voor semi-ambtenaren.
Lurker1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:58:
[...]

peter00 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:15:
[...]

Waarom leggen jullie dit niet eens voor aan een opportunistische jurist?

Een relatiebeding is een invulling van het juridische concept concurrentiebeding. De wet koppelt daar een aantal strikte voorwaarden aan vast. Een daarvan is dat werkgever schadeplichtig is indien hij een werknemer aan een concurrentiebeding houdt. Dat klinkt als een excellente test-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Rukapul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:46:
Waarom leggen jullie dit niet eens voor aan een opportunistische jurist?
De vraag is of je nog jaren voor een bedrijf wilt werken dat je alleen markconform betaalt omdat je dat voor de rechter hebt afgedwongen. Wat doet dat voor de relatie met je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Gister mijn optie 3 gesprek gehad. Treurig, eigenlijk. Ik geef aan waar mijn pijnpunten zitten en mijn manager concludeert vervolgens dat ik eigenlijk al wel afscheid heb genomen van het bedrijf, en of ik nog wel plaats voor mezelf zie binnen CGI, als hij alle minnen zo hoort....Maar dat is zijn conclusie, nog niet eens de mijne.

Vervolgens wist hij wel minstens twaalf keer te vertellen dat er toch echt wel consequenties zitten aan het niet tekenen. Als er geld te besteden is, zal dat niet naar de niet-tekenaars gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

VAnTurenhout schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:52:
Gister mijn optie 3 gesprek gehad. Treurig, eigenlijk. Ik geef aan waar mijn pijnpunten zitten en mijn manager concludeert vervolgens dat ik eigenlijk al wel afscheid heb genomen van het bedrijf, en of ik nog wel plaats voor mezelf zie binnen CGI, als hij alle minnen zo hoort....Maar dat is zijn conclusie, nog niet eens de mijne.

Vervolgens wist hij wel minstens twaalf keer te vertellen dat er toch echt wel consequenties zitten aan het niet tekenen. Als er geld te besteden is, zal dat niet naar de niet-tekenaars gaan.
Klink meer als dat CGI afscheid heeft genomen van de optie 3 members...

Verder klinkt het wel bekent als standaard verhaal bij de optie 3 gesprekken.

[ Voor 5% gewijzigd door bakkerl op 27-11-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:56:
[...]

Klink meer als dat CGI afscheid heeft genomen van de optie 3 members...
Ja, maar vervolgens wel hard aan dat relatiebeding vasthouden. It's all about the money :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:28:
[...]

Ik had wel verwacht dat CGI de enorme kloof tussen het CGI-salaris en het klant-salaris enigszins zou proberen te dichten (men zegt immers marktconform te willen betalen), maar dat is niet gebeurd.
ik heb wel verhogingen gehad, en halleluja beoordelingen, maar inderdaad, dat salaris is nog een eind weg...
Hoe ben je er trouwens in geslaagd om nog 10 jaar bij dit bedrijf te blijven? Neem je het ze niet kwalijk dat ze je de kans op een mooie carrièresprong hebben ontnomen?
ja, dat neem ik ze ZEER kwalijk, nog steeds. Daar komen dan ook een hoop van mijn zure postings vandaan.

Omdat ik echter ontzettend leuk en uitdagend werk heb, ik best veel extraatjes van de klant krijg (rechtstreeks), waarmee ik gaten dicht, EN mijn TL en PL toffe gasten zijn, ben ik gebleven. Maar inderdaad, bij ons bedrijf is de menselijke maat ver weg. Vanaf een bepaald nivo ben je een nummer in een spreadsheet. Bij accountmanagement ben je zelfs geen individueel nummer meer. Die kunnen zich 3 keer aan je voorstellen zonder zich lullig te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:46:
[...]
Een relatiebeding is een invulling van het juridische concept concurrentiebeding. De wet koppelt daar een aantal strikte voorwaarden aan vast. Een daarvan is dat werkgever schadeplichtig is indien hij een werknemer aan een concurrentiebeding houdt. Dat klinkt als een excellente test-case.
Als jij een mooi salaris krijgt aangeboden wat significant beter is dan bij CGI kun je hier zeker een zaak van maken. De uitkomst kan volgens mij (IANAL) twee kanten op:

1) CGI mag werknemer deze mooie kans niet ontnemen omdat werknemer anders veel geld misloopt
of
2) CGI mag werknemer deze mooie kans ontnemen als ze financieel bijpassen anders loopt werknemer veel geld mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Salaris is geen reden voor een rechter om in deze zaak voor de werknemer te beslissen. Zaken waarvoor dit wel geldt zijn bijvoorbeeld een verandering/verbetering van functie (bijvoorbeeld software engineer > manager) of relocatie (meer dan x kilometer weg van huidige werkgever, bijvoorbeeld bij emigreren)

Maar als een bedrijf je écht wil hebben betalen ze simpelweg de boete voor het beding voor je.

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 27-11-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:58:
[...]

Als jij een mooi salaris krijgt aangeboden wat significant beter is dan bij CGI kun je hier zeker een zaak van maken. De uitkomst kan volgens mij (IANAL) twee kanten op:

1) CGI mag werknemer deze mooie kans niet ontnemen omdat werknemer anders veel geld misloopt
of
2) CGI mag werknemer deze mooie kans ontnemen als ze financieel bijpassen anders loopt werknemer veel geld mis
Nou.... het zit toch iets anders. Je bent echt afhankelijk van de goede wil van je werkgever. Een concurrentiebeding blijkt in de praktijk nauwelijks houdbaar te zijn, maar een relatiebeding is toch een heel ander kopje thee. Zeker vanwege de hele specifieke omschrijving.

Google maar naar succesverhalen bij het voor de rechter komen van een relatiebeding of vraag het na bij je rechtsbijstand.
pagani schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:17:

Maar als een bedrijf je écht wil hebben betalen ze simpelweg de boete voor het beding voor je.
Dat dus.

[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 27-11-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:45:
Je moet niet vergeten dat er best veel mogelijk is binnen CGI.Het gaat er alleen om of je de kansen pakt die op je pad komen. Die kansen dien je uiteraard wel zelf te creeeren.
DIT is wel niet zo'n dooddoener. Ja het is waar je moet bij de juiste mensen een bruine arm halen. Op die manier 'kansen' creëren is niet mijn ambitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
VAnTurenhout schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:52:

Ik ben het met bakkerl eens. Het klinkt in mijn oren als "CGI heeft eigenlijk al afscheid genomen van jou" en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken VAnTurenhout, dus ik snap CGI wel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:57:
[...]
DIT is wel niet zo'n dooddoener. Ja het is waar je moet bij de juiste mensen een bruine arm halen. Op die manier 'kansen' creëren is niet mijn ambitie.
Hier heb je helemaal gelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:10:
Ik ken VAnTurenhout, dus ik snap CGI wel... :9
Helaas ken ik GekkeHenkie666 dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor, maar dat heb je niet in de gaten...

(PM komt eraan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:09:
Jawel hoor, maar dat heb je niet in de gaten...

(PM komt eraan...)
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Bij ons is het als Architect zeker mogelijk om de € 4.500,- tot € 5.000,- te verdienen, maar je zit dan wel aan de bovenkant van de schaal. Maar zeker buiten de dienstverleners moet het geen probleem zijn om bedrijven te vinden die dergelijke salarissen betalen.

Ik heb al met bedrijven gesproken die me een salaris bieden die die richting op gaat, en ik heb nog een aantal jaar minder ervaring.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 15:07
t_captain schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:27:
[...]

Als je als architect goed bent kan je bij dit soort bedrijven rustig nog wel 10-50% meer kan verdienen dan het genoemde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Inderdaad. Ik denk dat het ijkpunt van een senior design engineer bij ASML rond de 4500 per maand bruto zit. (62k per jaar excl winstdeling etc.) Dat komt overeen met een WO opleiding plus een jaar of 12 ervaring bij een gemiddelde groeilijn. Een cluster architect kan volgens mij een schaal hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
t_captain schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:28:
Inderdaad. Ik denk dat het ijkpunt van een senior design engineer bij ASML rond de 4500 per maand bruto zit. (62k per jaar excl winstdeling etc.) Dat komt overeen met een WO opleiding plus een jaar of 12 ervaring bij een gemiddelde groeilijn. Een cluster architect kan volgens mij een schaal hoger.
salaris bij Philips en ASML etc zou best beter kunnen zijn maar dan zit je elke dag op dezelfde plek, bij dezelfde mensen, dezelfde saaie dingen te doen. Ik neem dan liever genoegen met (iets) minder salaris maar wel mogelijkheden tot verandering.
Bovendien betalen Philips en ASML geen leasebedrag en ziektekosten, dus daar moet je dan wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met je eerste punt ben ik het gedeeltelijk eens. Ik vind de consultancy en de bijbehorende flexibiliteit persoonlijk ook heel leuk. Aan de andere kant kun je je afvragen of je dit als alternatief zou moeten zien voor salaris. Je doet immers hetzelfde werk als iemand die in directe dienst is en ook hij zou elke paar jaar kunnen switchen van baan.

Wat betreft de zorgverzekering, ik ontving indertijd bij ASML ook een werkgeversbijdrage. Verder een winstdeling, een veel betere pensioenregeling en een flinke dosis vrije dagen. Daartegenover staat met name een leaseauto. Die is zeker leuk, maar vertegenwoordigt toch "maar" een 5000 of 6000 euro aan loonwaarde. Daarvoor zou je dus geen 12.000 of 15.000 aan salaris op tafel moeten laten liggen. Nog los van het feit dat CGI kan proberen om onder de leaseauto uit te komen, terwijl brutoloon zo ongeveer in steen gebeiteld is.

Al met al denk ik dat CGI voor werknemers op senior niveau arbeidsvoorwaardelijk niet meekomt. Dat was tot op zekere hoogte al eerder het geval. Een periode van 5 jaar waarin de lonen neuwelijks zijn geindexeerd, plus een budgetneutrale AV-transformatie die voornamelijk voordelig is voor juniors en nadelig voor seniors, maken dit onderscheid veel scherper.
Pagina: 1 ... 110 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.