bakkerl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:27:
[...]
Die zal positief zijn.. Er zit nog met terugwerkende kracht de salarisverhoging in. Dit zal voor de meeste de kosten van de verlaging (pensioen kosten enz) overstijgen... In December krijgen ze allemaal de xPP op de strook erbij, dus ook die zal positief uitpakken.. Pas in Januari zullen de eerste stroken komen welke een echt reeel beeld geven voor de rest van het jaar.
Ik denk dat dat voor veel mensen een vervelende schok teweeg zal brengen.
In mijn geval zou dat als ik ook nog zou meedoen met de SPP regeling ruim 100-120 Euro netto zijn. En dan proberen ze het nog als een vooruitgang te verkopen.
Dat is misschien nog wel waar ik me het meeste aan erger. Ze doen net of we er riant op vooruit gaan, maar de maandelijkse loonstrook laat een negatief bedrag zien.
Zaken als xPP kent dan misschien wel een garantie in de beginfase, maar die is ook maar tot aan de deur. Ook als je voor de uitbetaling van de PPP weg bent dan loop je deze mis.
Alles bij elkaar is dit geen nette handelswijze en ik ben dan na de aanvankelijke boosheid vooral heel verdrietig en teleurgesteld. Er is voor mij duidelijk een vertrouwensbreuk ontstaan die ik zo direct niet gelijmd zie worden.
Jammer, want ik vond het een leuk bedrijf en ik zit op een bijzonder leuke klus. Veel uitdaging en veel leren en een fantastisch team. Maar als ik al ruim twee jaar op de nullijn zit en het enige aanbod wat ze kunnen doen een achteruitgang is, dan word ik echt heel erg verdrietig.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx