Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Deze aandelenregeling bieft imho geen enkel uitzicht op een toekomst waarin een werknemer een significant inkomen uit zijn aandelen gaat genereren. Bij 40k per jaar aan salaris bouw je een aandelenpakket van 1200 euro per jaar op.
Als je je eigen investering en het rendement jaarlijks terughaalt, blijft er per jaar 300 over. Dat betekent na 20 jaar trouwe dienst een aandelenpakket van 6000 euro. Bij een winstgevendheid van 10% bouw je zodoende een structureel inkomen op van 50 euro netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Exact, en als de koers daalt dan ben je mooi zuur. Gokken met je salaris is niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
K.123 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:18:
Hoe langer je in dienst bent en hoe mee je investeert hoe groter de winst (bij gelijkblijvende of stijgende koers). Het is dus een bindmiddel, maar wel een gevaarlijke.
Dat is een van de redenen waarom ik principieel tegen aandelen van je eigen bedrijf ben. Het kan leiden tot onethische keuzes. Typisch weer zo'n Amerikaans speeltje wat hier niet thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Wijnands schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:05:
[...]

Jij vult je rol toch beduidend anders in dan je voorgangers. _/-\o_
Nou dat weet ik niet, de hele structuur is natuurlijk veranderd van de organisatie en veel is samengevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het aandelen verhaal nog niet helemaal gelezen, maar zijn er in het veleden ook dividend uitkeringen geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:43:
Ik hoorde van een optie 2 collega, die afgelopen vrijdag ook de reminder had gehad, dat er van hem verwacht werd dat hij toch zijn keuze zou maken.... ondanks het feit dat de fout nog niet opgehelderd is.
zelfde als bij mij dus....

ook ik had gewaarschuwd voor het feit dat je met SPP/PPP eigenlijk werkt aan een spaarpotje van de baas. Het is en blijft uitgesteld salaris, iedereen gaat er per maand zo'n 50-100 euro netto op achteruit ondanks salarisvehoging, en met kerst krijg je je geld terug. Als je lang genoeg in dienst blijft tenminste.

Ook is het 2 keer gokken op hetzelfde paard (salaris en aandelen) waar ik moeite mee heb. De verborgen transactiekosten voor overmaken naar je lopende rekening doen het rendement dramatisch kelderen, dat was ook al zo bij Halifax. Helaas gaat de werkgever er voor het berekeningsgemak uit van wat er op die buitenlandse rekening staat, niet wat er op jouw betaalrekening terechtkomt...

volgens mij ga ik mijn optie 2 toch maar omzetten in optie 3. Ben benieuwd wanneer de novemberstrookjes voor de jaknikkers van het eerste uur binnenkomen en wat er op staat...

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

peter00 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:59:
Ben benieuwd wanneer de novemberstrookjes voor de jaknikkers van het eerste uur binnenkomen en wat er op staat...
Die zal positief zijn.. Er zit nog met terugwerkende kracht de salarisverhoging in. Dit zal voor de meeste de kosten van de verlaging (pensioen kosten enz) overstijgen... In December krijgen ze allemaal de xPP op de strook erbij, dus ook die zal positief uitpakken.. Pas in Januari zullen de eerste stroken komen welke een echt reeel beeld geven voor de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:37
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je moet bijhouden welke koerswinst je maakt op de aandelen die je 'gematched' krijgt. Die is namelijk belast.
Stel ik krijg in maand 1 10 aandelen van 5 euro. In maand 2, 10 voor 6 euro, in maand 3, 10 voor 9 euro.
Ik verkoop 20 jaar later ( ;) ) voor 100 euro/stuk. Op maand 1 maak ik dan 95 winst, op 2 94 en op 3 91 euro.
En dan betaal ik dus over de koerswinst over de gekregen aandelen loonbelasting.
Of snap ik het niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
marcelmg2 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:35:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je moet bijhouden welke koerswinst je maakt op de aandelen die je 'gematched' krijgt. Die is namelijk belast.
Koerswinst is onbelast. Uitkeringen (divenden, aandelen geleverd door de WG, etc) zijn wel belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
@Marcel, belasting betaal je direct bij aankoop zoals hieronder beschreven. Als je dus géén koerswinst maakt (of zelfs verlies) heb je al wel belasting betaalt (over het CGI deel)
K.123 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:52:
En houd er rekening mee dat je al belasting betaalt bij aankoop. Als 1,5% van je salaris 60 euro per maand is en CGI doet er 60 bij. Dan wordt er dus netto circa 90 euro ingehouden van je salaris (60 + ongeveer 30 belasting) en wordt er 120 euro op je aandelen rekening geschreven. Een netto winst van 30 euro dus. Als je na 1 maand al verkoopt dan is die winst dus weg door de overschrijf kosten. Je zal dus een paar maanden een paar honderd netto moeten investeren wil het wat rendement geven. Tenzij de koers daalt, dan "moet" je wel in dienst blijven zolang het geld er staat, of je moet je verlies nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:27:
[...]

Die zal positief zijn.. Er zit nog met terugwerkende kracht de salarisverhoging in. Dit zal voor de meeste de kosten van de verlaging (pensioen kosten enz) overstijgen... In December krijgen ze allemaal de xPP op de strook erbij, dus ook die zal positief uitpakken.. Pas in Januari zullen de eerste stroken komen welke een echt reeel beeld geven voor de rest van het jaar.
Ik hoop toch echt dat iedereen die voor optie 1 heeft gekozen (om welke reden dan ook) vooraf al weet welk effect de bruto-loon aanpassing + wijziging pensioenpremie + wijziging onkostenvergoeding met zich meebrengt. Dat zou geen verrassing meer mogen zijn.

De zaken die met terugwerkende kracht worden verrekend staan in een aparte kolom op je loonstrook en kan je dus makkelijk loskoppelen van de november loonstrook. Dat het geheel per saldo positief is voor de meesten ..... weet ik zonet nog niet. Aan het eind van je loonschaal + "oudere" + teruggang in onkostenvergoeding gaat al zeer snel richting negatieve groei. Je ziet, ik probeer het nog positief te brengen ;)

Ten slotte: voor een eerlijke vergelijking is ook de januari-loonstrook niet juist. Per januari zijn de ZKV-premies anders en gaan de fiscale tarieven veranderen (zie http://www.belastingdiens...randert_er_voor_u_in_2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:52:
Ik heb het aandelen verhaal nog niet helemaal gelezen, maar zijn er in het veleden ook dividend uitkeringen geweest?
Uit (publiek toegankelijk) http://www.cgi.com/en/investors/faq
Dividend
Considering the needs of reinvestment into its operations and the size of the investment projects, the company does not pay dividends. For the future, the company will evaluate annually whether or not to pay a dividend.

Voor SPP is geen-dividend-betalingen gunstiger, want het kapitaal blijft dan in het bedrijf en de koers kan navenant stijgen. Dividend uitkeringen in canadese dollars zullen slechts na kostenverrekening op onze bankrekeningen binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
K.123 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:49:
@Marcel, belasting betaal je direct bij aankoop zoals hieronder beschreven. Als je dus géén koerswinst maakt (of zelfs verlies) heb je al wel belasting betaalt (over het CGI deel)

[...]
En dan hebben we ook nog de 1,2 procent belasting in box 3 over het in de aandelen opgebouwde vermogen. (en de ingewikkelder belastingaangifte...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
[...]

Reeel beeld? Gemis aan A-dagen(ontwikkeling) en hogere pensioenstaffels in de toekomst zijn op de lange termijn pas duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

CGIanoniem schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:15:
Reeel beeld? Gemis aan A-dagen(ontwikkeling) en hogere pensioenstaffels in de toekomst zijn op de lange termijn pas duidelijk.
Voor de A dagen berusten optie 1 kiezers erin dat de oude regeling er niet meer is en dat ze vast zitten op die 3 dagen. Dat wat ze dus op zouden bouwen wordt niet als gemis ervaren en de verdere niet-opbouw zal ook niet zichtbaar worden op de toekomstige loonstroken.

Pensioen is helemaal de vraag wat zal het worden... mijn vermoeden is dat die 18% het niet 2 jaar gaat volhouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
CGIanoniem schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:12:
Considering the needs of reinvestment into its operations and the size of the investment projects, the company does not pay dividends. For the future, the company will evaluate annually whether or not to pay a dividend.
of in gewone mensentaal:
Omdat we continu dure overnames doen die we met geleend geld financieren betalen we geen dividend om rente en aflossing op het krediet te betalen.
Overigens is de formulering voor een beetje aandeelhouder reden voor zorg. Dat men kapitaal investeert in overnames is op zich nog valide (mits deze renderen). Echter, een service bedrijf als CGI wat de kasstroom/winst nodig heeft voor 'operations' zou typisch alarmbellen moeten laten rinkelen want kerneigenschap voor zo'n bedrijf is dat het kapitaalarm gerund wordt.

Aangezien CGI continu inzet op groei door overnames hoef je je als belegger voornamelijk een vraag te stellen: wanneer stopt het overnamesucces en wat is de kans dat senior management op tijd stopt (en wat voor een kasstromen kun je dan verwachten in vorm van dividend). Dat dat moment komt is namelijk een gegeven.

Ik weet het antwoord op bovenstaande vraag niet (en zou dus niet long term beleggen in CGI). Je kunt natuurlijk wel kijken of een constructie lonend is om puur de bonus op te strijken. Dan is het gemiddeld belegd vermogen ca een jaarinleg waarbij elk jaar de inleg van het vorig jaar eruit getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Rationeel beschouwd weten de alle ‘optie-1-kiezers’ wel dat ze er op achteruitgaan. Vroeg of laat is dat namelijk altijd het geval! Het moment in de tijd dat het voordeel omslaat in een nadeel is afhankelijk van de salarisverhoging die men nu heeft ontvangen.

Salarisverhoging is in feite geen onderdeel van de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden. Dat is het wegwerken van achterstallig onderhoud dat gefinancierd wordt door te korten op de arbeidsvoorwaarden.

Jammer dat zoveel bange wezels niet voor optie 3 durven te kiezen! De volgende stap is je uit de lease-auto zetten. Braaf volgen! Wie de schoen past trekt hem aan.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 11:04

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:34:
Rationeel beschouwd weten de alle ‘optie-1-kiezers’ wel dat ze er op achteruitgaan. Vroeg of laat is dat namelijk altijd het geval! Het moment in de tijd dat het voordeel omslaat in een nadeel is afhankelijk van de salarisverhoging die men nu heeft ontvangen.

Salarisverhoging is in feite geen onderdeel van de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden. Dat is het wegwerken van achterstallig onderhoud dat gefinancierd wordt door te korten op de arbeidsvoorwaarden.

Jammer dat zoveel bange wezels niet voor optie 3 durven te kiezen! De volgende stap is je uit de lease-auto zetten. Braaf volgen! Wie de schoen past trekt hem aan.
Super... nu zijn het gros van je eigen collega's al bange wezels.

Wat ben jij een fijne collega!

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
[...]

Ik denk dat dat voor veel mensen een vervelende schok teweeg zal brengen. >:)
In mijn geval zou dat als ik ook nog zou meedoen met de SPP regeling ruim 100-120 Euro netto zijn. En dan proberen ze het nog als een vooruitgang te verkopen.

Dat is misschien nog wel waar ik me het meeste aan erger. Ze doen net of we er riant op vooruit gaan, maar de maandelijkse loonstrook laat een negatief bedrag zien.
Zaken als xPP kent dan misschien wel een garantie in de beginfase, maar die is ook maar tot aan de deur. Ook als je voor de uitbetaling van de PPP weg bent dan loop je deze mis.

Alles bij elkaar is dit geen nette handelswijze en ik ben dan na de aanvankelijke boosheid vooral heel verdrietig en teleurgesteld. Er is voor mij duidelijk een vertrouwensbreuk ontstaan die ik zo direct niet gelijmd zie worden.

Jammer, want ik vond het een leuk bedrijf en ik zit op een bijzonder leuke klus. Veel uitdaging en veel leren en een fantastisch team. Maar als ik al ruim twee jaar op de nullijn zit en het enige aanbod wat ze kunnen doen een achteruitgang is, dan word ik echt heel erg verdrietig.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:34:

Rationeel beschouwd weten alle mensen dat ze een keer doodgaan. Vroeg of laat is dat namelijk altijd het geval! Het moment in de tijd dat het zich voordoet is onbekend en tot die tijd maken de meeste mensen er het beste van. Dat is voor ieder individu een andere invulling van zijn of haar leven met eigen keuzes.

Zo het zich nu laat aanzien maken de meeste werknemers binnen CGI een keus om de nieuw arbeidsvoorwaarden te accepteren (de optie 1 kiezer), sommigen doen dat niet (de optie 3 kiezer).

Het staat eenieder vrij zijn/haar eigen keus te maken. Het zou eenieder sieren de keus van een ander te respecteren. Het waarde-oordeel 'bange wezel' toont dit respect niet en dat vind ik jammer om te lezen, of het nu komt van een collega of een ex-collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
avotar schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:41:
[...]

Sorry hoor, maar zo zie ik het ook. Het gros laat zich zomaar arbeidsvoorwaarden afpakken. Why, omdat Canada even een paar miljoen heeft geinvesteert?

if you pay peanuts you get monkey's zoals iemand hier van de week zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:53:
[...]

Sorry hoor, maar zo zie ik het ook. Het gros laat zich zomaar arbeidsvoorwaarden afpakken. Why, omdat Canada even een paar miljoen heeft geinvesteert?

if you pay peanuts you get monkey's zoals iemand hier van de week zei.
Zo langzamerhand wordt ik schizofreen / krijg ik last van een 'multiple person disorder'. Wordt nu al voor wezel en aap uitgemaakt. Gooi ik er deze in }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:57:
[...]
Wordt nu al voor wezel en aap uitgemaakt. Gooi ik er deze in }:O
Dat had je beter niet kunnen doen. }:O -en zijn niet welkom op dit forum :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
_O-

Niets persoonlijks hoor. Maar als een bedrijf slecht betaalt of slechte arbeidsvoorwaarden heeft dan is het de vraag of de de goeie mensen vast weet te houden of binnenhaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik denk dat de keuze van een hoop mensen voor optie 1 is ingegeven door angst. Nu is angst een slechte raadgever, dus ik kan dat alleen maar ontraden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik weet niet hoeveel collega’s uit ‘angst’ voor optie 1 kiezen. Ik hoop niet één! Maar, als de hazen zo moeten lopen om er het beste van te maken dan is dat reden tot zorg.

Als jij zegt dat het gros van de collega’s dat doet dan respecteer ik dat maar verbaas ik mij tegelijkertijd dat al die hoog opgeleide professionals niet voor zichzelf durven op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de keuze voor optie 1 eerder vluchtgedrag. Daaronder valt angst. Maar het kan ook zijn dat men mentaal CGI al heeft verlaten en de pijlen richt op een nieuwe toekomst buiten CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:07:
[...]
Ik weet niet hoeveel collega’s uit ‘angst’ voor optie 1 kiezen. Ik hoop niet één! Maar, als de hazen zo moeten lopen om er het beste van te maken dan is dat reden tot zorg.

Als jij zegt dat het gros van de collega’s dat doet dan respecteer ik dat maar verbaas ik mij tegelijkertijd dat al die hoog opgeleide professionals niet voor zichzelf durven op te komen.
Ik ken slechts 3 optie 1 kiezers, en die vallen (naar eigen zeggen!) alle onder deze categorie ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wat één ieder zijn motivatie ook moge zijn om zichzelf akkoord te verklaren met de nieuwe AV, dat lijkt me toch hun eigen zaak.

Ik zie niet in hoe het continue schofferen van die collega's hier ook maar enig effect zal hebben op jullie eigen situatie, buiten dat je wellicht wat chagerijn kwijt kan.
Of zoeken jullie wellicht nog steeds bevestiging voor je eigen weigering, old McDonald Espace?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:13:
[...]

Ik ken slechts 3 optie 1 kiezers, en die vallen (naar eigen zeggen!) alle onder deze categorie ;(.
Dan ben ik de vierde. Ik pak lekker mijn welverdiende bonus mee.

Overigens had ik, als het bedrijf niet zou verlaten, ook voor optie 1 gekozen.
Ik blijf met het PPP erbij nagenoeg gelijk en als ze straks die flexibilisering hebben doorgevoerd dat het je gespreid kunt laten uitbetalen, zou het me in de maand al helemaal niets meer schelen.
Zeker niet omdat ik een level-promotie had gehaald en nog volop zou kunnen groeien.

SPP boeit me niet, had ik toch niet aan meegedaan.
En ik geloof wel in de nieuwe koers van het nieuwe bedrijf, zodat ik overigens ook in het 10-10-10 gedoe deed.

[ Voor 48% gewijzigd door avotar op 22-11-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 09:50

elsinga

=8-)

Is het raar om te vragen of je bij verkoop van de SPP aandelen de opbrengst gewoon netto op je loonstrook erbij krijgt? Je betaalt de SPP aandelen tenslotte ook van je nettoloon. Zou in elk geval de kosten voor het storten op je NL bankrekening schelen.

Of laten uitbetalen op een Paypal rekening, kost ook niks. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wat één ieder zijn motivatie ook moge zijn ...
Het zou eenieder sieren de keus van een ander te respecteren.
Ik geef toe dat ik met mijn woorden collega’s heb willen prikkelen. Het is nooit mijn bedoeling geweest om collega’s te schofferen of te getuigen van disrespect. Als het zo is overgekomen dan biedt daarvoor mijn excuus aan.

De arbeidsovereenkomst is een zaak tussen werknemer en werkgever en niet een zaak tussen collega’s onderling. Daarom zoek ik geen bevestiging en heb ik geen enkele optie 123 gekozen. Ik heb CGI, als reactie op de mail met aanbod, simpelweg gevraagd de bestaande arbeidsovereenkomst te respecteren. Daarop is bevestigend gereageerd en in een gesprek heeft mijn PL bevestigd dat ik gewaardeerd en gerespecteerd wordt. In mijn ogen is er geen reden voor angst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
ESPACE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:38:

De arbeidsovereenkomst is een zaak tussen werknemer en werkgever en niet een zaak tussen collega’s onderling. Daarom zoek ik geen bevestiging en heb ik geen enkele optie 123 gekozen. Ik heb CGI, als reactie op de mail met aanbod, simpelweg gevraagd de bestaande arbeidsovereenkomst te respecteren. Daarop is bevestigend gereageerd en in een gesprek heeft mijn PL bevestigd dat ik gewaardeerd en gerespecteerd wordt. In mijn ogen is er geen reden voor angst!
Dat vind ik een goede uitspraak. We hebben niet voor niets ons ingespannen om het stuk niet tekenen ook aandacht te geven
Verder ga ik er toch van uit dat de overgrote meerderheid van de collega's in staat is om zelf een weloverwogen keuze te maken en dat daar netjes mee omgegaan wordt. Als je een gevoel van onredelijke druk of zelfs angst aanjagen ervaart zou ik daar werk van maken, elke manager heeft ook weer een manager.

Wat me overigens wel enorm verbaasde is dat er nog steeds een groep collega's is die helemaal nog niks van zich hebbne laten horen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
ESPACE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:07:
[...]

Zo zit de mens gewoon in elkaar ... voor de meeste is optie 3 uitstel van executie - of zo zullen ze dat toch aanvoelen.
Dus die optie aanuiden = op termijn van werk veranderen.

En veranderen is iets dat een mens niet graat doet.

Had er nu geen crisis geweest, dan was het mogelijk wel anders - dan zullen mensen sneller bereid zijn om de gok te wagen en van werk te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
@Chime: Je gaat voorbij aan de groep mensen voor wie de nieuwe AV simpelweg geen perspectief bied, zonder dat er wat structureels wordt aangepast in level oid.
Deze mensen moeten wel optie 3 tekenen, juist om niet tot een exit scenario gedwongen te worden.

Met optie 3 wordt nadrukkelijk gesteld, dat er NOG geen ondertekening plaats vindt.

Ik denk dat veel optie 3 stemmers, best wel in kunnen stemmen met het gedachtengoed achter de AV. Alleen is het resultaat op dit moment voor hen niet te aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:45:
[...]

Wat me overigens wel enorm verbaasde is dat er nog steeds een groep collega's is die helemaal nog niks van zich hebbne laten horen.
Mij minder nu CGI duidelijk heeft laten weten dat er geen verschil tussen nu nog reageren met optie 1 en niet meer reageren.
De gevolgen voor beide stappen zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Neeheu niet waar voor verandering van je AV zijn 2 handtekeningen nodig. Kan iedere eerste jaars (Recht) je uitleggen. Of het verstandig is niet te reageren is iets anders. Ik zou indien optie 3 de keuza was keurig briefje met handtekening inscannen en mailen.

[ Voor 20% gewijzigd door erinaceus op 22-11-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af in hoeverre de optie 3 stemmers al een gesprek hebben gehad? Heb eind vorige maand m'n keuze ingestuurd, maar naast de bevestigingsmail vanuit HR heb ik verder nergens van gehoord. Niet van HR, niet vanuit de TL of iemand anders binnen CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik heb het er met mijn TL over gehad, maar van "een gesprek" is nog geen sprake geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
Waarom wil je een gesprek. Er was, is en blijft geen onderhandelingsruimte mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:16
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:00:
[...]
Dat had je beter niet kunnen doen. }:O -en zijn niet welkom op dit forum topic :D _O-
Ze zijn juist zéér welkom op dit forum: Dutch Power Cows }:O
;)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:52:
Vraag me af in hoeverre de optie 3 stemmers al een gesprek hebben gehad? Heb eind vorige maand m'n keuze ingestuurd, maar naast de bevestigingsmail vanuit HR heb ik verder nergens van gehoord. Niet van HR, niet vanuit de TL of iemand anders binnen CGI.
Ik kreeg tijdens mijn Year End review ook de opmerking dat ik nog niet ingepland stond voor een gesprek.
Maar er staat er toch echt 1 in mijn agenda voor volgende week.

Overigens heb ik wel de bevestiging vanuit HR gehad. Is jouw antwoord wel verzonden en (goed) ontvangen? Anders nog een keer sturen?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik heb twee formulieren thuis liggen, een optie 1 en optie 3. Ik heb nog niks opgestuurd.

Wel heb ik mijn PL gesproken, waarom ik mijn formulier nog niet had ingestuurd. Tja tijdens dat gesprek kwam naar voren dat je in moet stappen in "the dream" en dat je bij optie 3 aangeeft geen toekomst te zien binnen CGI.

Ik twijfel tussen "zout maar op met je AV" en "zal ik kiezen voor de snelle winst?".

In ieder geval weet ik zeker dat CGI voor mij niet meer is dan een uitzendbureau wat mijn salaris betaalt.
Dit weekend toch maar eens een formulier opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wat zou er gebeuren als je ze beide instuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel een bevestiging ontvangen van HR met het bericht dat m'n manager contact met me zou opnemen. Dat is niet gebeurd en dat vind ik een kwalijke zaak. Verwacht helemaal niet dat er onderhandelingsruimte zal zijn en heb heel erg bewust gekozen voor optie 3, maar als er iets door het bedrijf wordt gecommuniceerd en dat vervolgens niet wordt gedaan dan is dat ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
CGIanoniem schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:03:
Waarom wil je een gesprek. Er was, is en blijft geen onderhandelingsruimte mogelijk.
Een paar weken geleden ging op dit forum het gerucht dat een aantal mensen een flinke eenmalige compensatie heeft aangeboden gekregen om voor de slechtere arbeidsvoorwaarden te tekenen.
Weet iemand of dit op waarheid berust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Hoor hier van meerdere mensen wat over. Dit betreft mensen die er substantieel op achteruit gaan in het nieuwe voorstel. In het eerste AV voorstel hebben ze daar een eenmalige compensatie voor gederfde inkomsten voor aangeboden gekregen. Dit is er in het tweede voorstel uitgehaald. Echter nu wordt dat herzien en komen ze toch in aanmerking voor die compensatie.

Let wel, dat zijn mensen die er netto 170 per maand op achteruit gaan en daarvoor dan een éénmalige compensatie van 1000 of 1500 voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
LowLevel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:14:
Wat zou er gebeuren als je ze beide instuurt?
Dan zal optie 1 wel verwerkt worden neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inabubble schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:38:
@Chime: Je gaat voorbij aan de groep mensen voor wie de nieuwe AV simpelweg geen perspectief bied, zonder dat er wat structureels wordt aangepast in level oid.
Deze mensen moeten wel optie 3 tekenen, juist om niet tot een exit scenario gedwongen te worden.

Met optie 3 wordt nadrukkelijk gesteld, dat er NOG geen ondertekening plaats vindt.

Ik denk dat veel optie 3 stemmers, best wel in kunnen stemmen met het gedachtengoed achter de AV. Alleen is het resultaat op dit moment voor hen niet te aanvaarden.
Eens. Ik heb geen onoverkomelijke bezwaren, maar zie geen reden om een achteruitgang te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:18:
[...]
Eens. Ik heb geen onoverkomelijke bezwaren, maar zie geen reden om een achteruitgang te accepteren.
Dat geldt voor mij ook... zelfs over mijn grootste bezwaar, het verlies van anciënniteitsdagen, zou ik me heen kunnen zetten als er voldoende loonsverhoging tegenover stond. Maar mijn manager hield zich netjes aan het script dat hij had gekregen, dus bleef het voor mij optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het staat eenieder vrij zijn/haar eigen keus te maken. Het zou eenieder sieren de keus van een ander te respecteren.
Het valt me op dat een aantal optie 1 kiezers de groep optie 3 kiezers als last ervaart en liever ziet vertrekken. Is dat collegiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:37:
[...]

Het valt me op dat een aantal optie 1 kiezers de groep optie 3 kiezers als last ervaart en liever ziet vertrekken. Is dat collegiaal?
Waar lees je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik zie dat ook nergens. Andersom zie ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Andersom zie ik het ook niet, beide niet dus (hooguit dat het management de indruk geeft dat 3's iewat minder toekomstbestendig zijn .. dat wel)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Daar heeft CGI het dan ook naar gemaakt. Denk alleen dat er ook aardig wat optie1 stemmers zijn die misschien niet zo heel toekomstbestendig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Beter hadden de optie 1 stemmers allemaal gewacht met inzenden tot 1 december, dan was het pakket misschien nog wel verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, dat was niet veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dan had iedereen die voor optie 3 gestemd had zijn pakket gewoon behouden en waren zo de de toekomst in gegaan denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik lees in deze 'Nee', dat de invoering van de nieuwe arbeidsvoorwaarden een onoverkomelijke was. Ik vraag me dan toch af wat de consequenties waren geweest als de OR er niet mee akkoord was gegaan, of het merendeel van de werknemers.
Dit is nog steeds niet duidelijk geworden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Licht eens toe als je kunt/mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Alweer? Ik mag het best maar ik heb niet zoveel zin in weer het zoveelste rondje over dit onderwerp.

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 23-11-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hmmm. Toch ben ik benieuwd naar de achtergrond hier van. Wat was de verwachting van de OR over wat er gebeurd zou zijn, bij nog een achterbanraadpleging, een afkeuring (of bijv. een neutrale uitspraak) of zelfs een grotere afwijzing van de AV? Indien niet publiekelijk via het forum, wellicht via een DM? Of interne mail? Hoe zou Canada dan gereageerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mijn betrokkenheid bij het traject hield op bij het stadium principe akkoord. Daarna was ik geen OR lid meer en heeft de huidige OR heel snel doorgepakt.

Ik DM je wel even

[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 23-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Wijnands schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:45:
Alweer? Ik mag het best maar ik heb niet zoveel zin in weer het zoveelste rondje over dit onderwerp.
Sorry dat ik er naar vraag maar ik heb je hier nooit wat over horen zeggen.
Je zegt dat als er een te groot aantal members niet optie 1 kiest dat er:

-Niets aan het pakket zal wijzigen
-CGI niet de huidige koers doorzet met optie 3-ers

Ik vraag me dan echt af (en kan het nergens terugvinden) wat er dan zou gebeuren, je zegt resoluut 'nee'. Dat moet ergens van komen. Ik zou graag weten waarvan. DM vind ik ook prima.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, wat il bedoelde is dat er niets meer te halen valt dan wat er nu bij optie 1 ligt. Tijd rekken verandert dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Wijnands schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:00:
Nee, wat il bedoelde is dat er niets meer te halen valt dan wat er nu bij optie 1 ligt. Tijd rekken verandert dat niet.
Ok dan valt die optie af.
Dan zal CGI dus wel degelijk hun koers voortzetten met een boel optie 3-ers aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:20:
Daarna was ik geen OR lid meer en heeft de huidige OR heel snel doorgepakt.
Zinnetje staat er toch net wat anders dan de vorige. Vorige was directer! ;)

Maar ik heb het gevoel na dat jij uit de OR bent gegaan dat ze dan 'eindelijk' van die 'lastige' Wijnands af waren en snel een nieuw voorstel hebben gecreëerd.

Overigens, van de week netjes mijn optie 3 ingeleverd... :)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:55:
[...]

Zinnetje staat er toch net wat anders dan de vorige. Vorige was directer! ;)
Het voelde zo maar ik weet het niet zeker dus dan maar iets wijzigen
Maar ik heb het gevoel na dat jij uit de OR bent gegaan dat ze dan 'eindelijk' van die 'lastige' Wijnands af waren en snel een nieuw voorstel hebben gecreëerd.
Moet ik je toch teleur stellen, plan 2 zit een hoop van mij, heb 't alleen niet helemaal af kunnen maken naar mijn zin. Ongeveer een week voordat het rond was moest ik aftreden en heb ik als adviseur nog wat dingen kunnen doen.

Zelf heb ik ook het idee dat bij nogal wat mensen er sprake was van opluchting toen wijnands OR lid af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:33:
Zelf heb ik ook het idee dat bij nogal wat mensen er sprake was van opluchting toen wijnands OR lid af was.
Nou bij mij niet. Ik had je graag aan boord blijven zien.

Ik vind het belangrijk dat een OR lid kritisch is en blijft. En persoonlijk heb ik het gevoel dat sommige andere OR leden die achtergebleven zijn dat naar mijn gevoel te weinig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Perenor op 23-11-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Flinke meerderheid van de achtergebleven ploeg zijn gewoon goeie mensen. Ik was ook graag gebleven, loop nog steeds over van vechtlust maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Donde schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:55:
[...]

Ze hadden er een nog veel lastiger Terpstra voor terug gekregen maar die zag op het laatste moment dat het gras elders echt groener is en hij vertrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb al eerder met Terpstra gewerkt in en buiten de OR.. ik ben toch lastiger denk ik. Trouwens een hele fijne collega om mee te werken en ik mis 'm wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 24-11-2013 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

iemand van de optie-eners al zijn salarisstrook gezien? ik zag vanmorgen het ADP mailtje langskomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vanochend even bekeken. Toch leuk die eenmalige optie 1 bonus van 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 09:50

elsinga

=8-)

Ja, hier zojuist bekeken. Kan er nog weinig over zeggen, want de TWK-zaken zitten er nu in en dat vertroebelt het beeld. Verder geen A-dagen compensatie gezien en daarover maar gelijk een mail gestuurd.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die A dagen compensatie wordt pas in december uitgekeerd. Althans als je daarvoor hebt gekozen.
Als je dat niet wilt dan wordt het bedrag in je AV mandje gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Net gekeken, als ik de TWK zaken er vanaf trek komt het akelig nauwkeuring in de buurt van de berekening die ik heb gekregen. Dus die was best realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 21:17

giMoz

iets met meester...

Ik mis vooral de berekening van de TWK, daar komt bij mij nogal een lager bedrag uit dan verwacht...

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sjonson schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:34:
Net gekeken, als ik de TWK zaken er vanaf trek komt het akelig nauwkeuring in de buurt van de berekening die ik heb gekregen. Dus die was best realistisch
Da's alleen maar goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Wijnands schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:41:
[...]

Da's alleen maar goed lijkt me.
Zeker, dat is positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat het pakket niet gewijzigd zou worden had ik via mijn ex manager ook gehoord, maar wat is plan B als heel veel niet had getekend... gaan we nooit weten waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
giMoz schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:38:
Ik mis vooral de berekening van de TWK, daar komt bij mij nogal een lager bedrag uit dan verwacht...
Laat me raden, je bent opgetrokken naar de salarisondergrens van je level? Je moet voor de periode juli-september met het percentage uit de salarismatrix rekenen en niet met de optrekking naar de ondergrens. Berekend bedrag juli-sep plus de volledige optrekking in oktober is dan je TWK die achter salaris staat, bruto.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 25-11-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:25:
[...]

Laat me raden, je bent opgetrokken naar de salarisgrens van je level? Je moet voor de periode juli-september met het percentage uit de salarismatrix rekenen en niet met de optrekking naar de ondergrens. Berekend bedrag juli-sep plus de volledige optrekking in oktober is dan je TWK die achter salaris staat, bruto.
Wow, Wow, Wow, Wacht even..
Ik had dit toch anders begrepen. Correct me if i'm wrong..

Ik ben omhoog getrokken naar level 2 met een compensatie van 250 euro.
4 X 250 euro zou 1000 euro moeten zijn. Ik heb maar 743 gekregen.
Ik dacht dus dat ze maar 3 maanden hebben gegeven en 1 maand zijn vergeten.

Zit ik nou zo fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Helaas voor jou wel, zie de meest recente HR Transformation FAQ punt 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:42:
Helaas voor jou wel, zie de meest recente HR Transformation FAQ punt 18.
Dit is toch zwaar lullig... Er werd gezegd, een salaris verhoging is TWK.

Dat stukje bijtrekken tot minimum van de schaal is ook onderdeel van de salarisverhoging. (Zouden teminste normale mensen zeggen)
Maar dat wordt dus niet meegenomen...

In de oude arbeidsvoorwaarden zou ik ook recht hebben gehad op die verhoging.
Naja geeft precies aan hoe je genaaid blijft worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is TWK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Terug Werkende Kracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok :)
ik dacht heb ik een belangrijk punt gemist in de hele AV transformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mooier
Als ik level 1 was gebleven
Had ik met startersbeleid 250 erbij gekregen
Betekend automatisch dat ik TWK 4 x 250 had gekregen
Is dus 1000 euro i.p.v. wat ik nu krijg omdat ik level 2 ben geworden.
Plus de 600 eenmalige bonus die je krijgt bij startersbeleid

Dus dat is 850 euro misgelopen door level 2 te worden ipv level 1 blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ook een niet geheel correcte berekening, zie "1e verhoging" en "2e verhoging" in het startersbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

En morgen allemaal weer braaf luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:59
En niet vergeten 15 minuten van te voren in te bellen, het is toch maar een internationaal nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Sleepkever schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:57:
En niet vergeten 15 minuten van te voren in te bellen, het is toch maar een internationaal nummer.
Gewoon het 0800 nummer gebruiken (staat ook netjes in de uitnodiging).. wel die 15 minuten van te voren in bellen, het aantal lijnen is beperkt en vol is vol ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bakkerl op 25-11-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden we die 80% optie 1 gehaald hebben, beste Members?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:02:
zouden we die 80% optie 1 gehaald hebben, beste Members?
Nadat de optie 4 weg zijn, waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:04:
Nadat de optie 4 weg zijn, waarschijnlijk wel.
optie 4 mensen zijn voornamelijk optie 1 tekenaars die nog even de bonus meepakken en dan weg gaan/willen. Dus als deze daadwerkelijk weg zijn, wordt aantal optie 1 kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we horen niets meer van Hermsen M, is hij echt weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
bakkerl schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:17:
[...]

optie 4 mensen zijn voornamelijk optie 1 tekenaars die nog even de bonus meepakken en dan weg gaan/willen. Dus als deze daadwerkelijk weg zijn, wordt aantal optie 1 kleiner.
In mijn directe omgeving zijn dat er al twee. En ik vermoed dat het er heel veel zijn... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Beste Ron,

Je call valt (ruim) buiten betaalwerktijd (0900-1730). Ik hoop tegen die tijd bijna achter de piepers te zitten, mijn gezin is gesteld op Regelmaat. Die peperdure extra opvanguren zitten er even niet meer in, en om 4 uur de boel hier al verlaten is ook geen optie, of wel soms?

Ben dr dus niet bij. Sorry

mvg

Peter00 (van die onbeantwoorde optie 2)

Pagina: 1 ... 109 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.