Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:15:
[...]

daarom heeft hij nu ook 24/7 beveiliging
Ja, ik snap dat jij als superlul ook bang moet zijn voor moordaanslagen van extremisten en dat je daarom gedwongen bent om dit allemaal zo te doen.. :Y :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 16-11-2013 19:39 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wijnands schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:37:
[...]

Ja, ik snap dat jij als superlul ook bang moet zijn voor moordaanslagen van extremisten en dat je daarom gedwongen bent om dit allemaal zo te doen.. :Y :Y
Zo lang hij nog bij CGI werkt is het natuurlijk zo dat ze hem kunnen pesten van management uit. Het kan best zijn dat die niet altijd even blij zijn met zijn opmerkingen.
Natuurlijk kan je zeggen dat hij dan zijn mening niet moet geven maar aan de andere kant heeft hij die mening niet omdat CGI zo netjes met zijn medewerkers is omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik denk dat veel mensen hier posten in plaats van op het interne forum omdat het veiliger voelt om anoniem te klagen dan in het openbaar. Dat geldt voor mij in ieder geval wel. Het is misschien geheel ten onrechte, maar ik heb niet de overtuiging dat je intern alles kunt roepen zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor de rest van je carrière.
Ik vrees dat ik als vervelende zeikerd zou worden gezien als ik binnen CGI telkens zou herhalen hoe boos ik ben over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:49:

Natuurlijk kan je zeggen dat hij dan zijn mening niet moet geven maar aan de andere kant heeft hij die mening niet omdat CGI zo netjes met zijn medewerkers is omgegaan.
Dat je die mening over het bedrijf hebt snap ik ergens nog wel een heel klein beetje. Dat je het vervolgens op de persoon gaat spelen op deze manier.... ik schaam me werkelijk voor zo'n collega!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
Kan ook zijn dat je bij de klant zit een je hier makkelijker bij komt.
Of omdat hier ook mensen reageren. Lijkt me dat het op het interne forum wat rustiger is.
En inderdaad: je kan moeilijker gebeld worden om "het wat rustiger aan te doen". ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

SPee schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:19:
Kan ook zijn dat je bij de klant zit een je hier makkelijker bij komt.
Of omdat hier ook mensen reageren. Lijkt me dat het op het interne forum wat rustiger is.
En inderdaad: je kan moeilijker gebeld worden om "het wat rustiger aan te doen". ;)
- Je komt hier makkelijker bij.
- Er is een normale quote functie.
- 1 standaard opmaak, ipv 10 verschillende fonts
- makkelijker terug te vinden waar je gebleven was
- omdat sharepoint zuigt
- omdat hier notificaties bij nieuwe posts zijn
en zo kunnen we nog wel even doorgaan..

En dat uitzoeken wie ik ben, moet niet zo moeilijk zijn met mijn username. Maar ik zou de posts die ik hier maak ook intern maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:07:
[...]

Dat je die mening over het bedrijf hebt snap ik ergens nog wel een heel klein beetje. Dat je het vervolgens op de persoon gaat spelen op deze manier.... ik schaam me werkelijk voor zo'n collega!
Mijn opmerkingen hebben geen gevolgen voor het verloop van jouw loopbaan, de beslissingen die de OR (waar jij lid van was)heeft genomen hebben dat wel op die van mij en van anderen. Dat zou je meer reden moeten geven om je te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:34
Gezellig hier geworden.....zucht..

kreeg gisteren een mail dat ik mijn fomulier nog niet heb ingevuld. Gaan we nog maar eens doen. Optie 1 dan maar en niet met plezier.

We zullen wel zien waar het schip strandt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
bakkerl schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:30:
[...]

- Je komt hier makkelijker bij.
- Er is een normale quote functie.
- 1 standaard opmaak, ipv 10 verschillende fonts
- makkelijker terug te vinden waar je gebleven was
- omdat sharepoint zuigt
- omdat hier notificaties bij nieuwe posts zijn
en zo kunnen we nog wel even doorgaan..

En dat uitzoeken wie ik ben, moet niet zo moeilijk zijn met mijn username. Maar ik zou de posts die ik hier maak ook intern maken.
hahaha GoT is iig een stuk gebruiksvriendelijker, nu nog weer wat vriendelijker.

bakkerl hmm wie zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:38:
[...]

Mijn opmerkingen hebben geen gevolgen voor het verloop van jouw loopbaan, de beslissingen die de OR (waar jij lid van was)heeft genomen hebben dat wel op die van mij en van anderen. Dat zou je meer reden moeten geven om je te schamen.
Superlul jij had toch al ontslag genomen ? Of was dat iemand anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Neuh dat hattie dan nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:04

avotar

P0werd by Black Coffee

En een dergelijke clash tussen personen heb je ook niet op het interne forum.
Leuk dat ik het nog heb kunnen lezen. Rupakul zal straks vast wel wat gaan modereren.

Maar feitelijk is de hele discussie ook wel over. Alles is wel gezegd. Als ik superlul weer over de OR zie beginnen, kan ik alleen maar weer met m'n ogen draaien: daar gaan we weer.

Het is nu even afwachten, nog een weekje tot de eerste tekenaars hun nieuwe loonstrook krijgen.

@montifaud: dat was serge naief.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb recent een klusje gedaan onsite bij een vestiging van ons in het Noorden. Als ik daar uitleg wat er hier gebeurt dan zitten ze me glazig aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26
Als buitenstaander moet ik toch concluderen dat de directie het uiteindelijk toch wel 'slim' gespeeld heeft: de overgrote meerderheid heeft uiteindelijk gewoon getekend en de 'optie 3' mensen zullen de komende maanden en jaren het bedrijf vanzelf (al dan niet met enige druk) verlaten.

Ik denk zelf dat dit onvermijdelijk was aangezien er (nog) geen duidelijke verandering in bedrijfsmodel zichtbaar is. Wil je overleven in de T&M markt dan zal je moeten concurreren op prijs, en dat lukt dan weer alleen als je de loonkosten laag weet te houden.

Op dit forum zie je dat de meeste mensen zijn overgegaan tot de orde van de dag. Men baalt nog steeds wel maar berust erin of men is ondertussen al vertrokken. Het feit dat 'superlul' zo blijft hangen in zijn frustratie komt denk ik inderdaad doordat hij klem zit bij CGI: niet interessant meer op de arbeidsmarkt en tegelijk niet de financiële ruimte om het leefpatroon aan te passen op de nieuwe werkelijkheid binnen het bedrijf. De wereld is veranderd, helaas lijkt niet iedereen dat te willen/kunnen beseffen. Zorg alleen wel dat je werkgever er niet onder lijdt wat er lezen hier ook klanten mee...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Zo te zien is de OR een goede representatieve vertegenwoordiging van de medewerkers. Veel hoogopgeleide professionals die menen hun arbeidsvoorwaarden zonder vakbond prima zelf te kunnen regelen schikken zich als makke schapen in het hok van optie 1.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

hoevenpe schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:41:
..... De wereld is veranderd, helaas lijkt niet iedereen dat te willen/kunnen beseffen. Zorg alleen wel dat je werkgever er niet onder lijdt wat er lezen hier ook klanten mee...
Klopt.... het was voor mijn klant de directe aanleiding mij een aanbieding te doen...
ESPACE schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:24:
Zo te zien is de OR een goede representatieve vertegenwoordiging van de medewerkers. Veel hoogopgeleide professionals die menen hun arbeidsvoorwaarden zonder vakbond prima zelf te kunnen regelen schikken zich als makke schapen in het hok van optie 1.
Wat een onzin... achter elke ingestuurde optie 1 zit een verhaal, hetzelfde voor de mensen die voor optie 3 hebben gekozen.
En niet iedereen is zijn volledige vertrouwen in ons mooie bedrijf verloren.
We zijn een nieuw bedrijf. Zo simpel is het. Hebben we vroeger niet allemaal enthousiast 10 10 10 staan roepen met Paul Schuyt?

[ Voor 21% gewijzigd door avotar op 17-11-2013 10:28 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
We zijn zeker geen nieuw bedrijf hoor. Daar is meer nodig dan een zak geld en een nieuwe naam.

Zolang de oude garde met hun korte termijn kpi - fetisjisme het hier in NL nog voor het zeggen heeft verandert er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:27:
[...]

Klopt.... het was voor mijn klant de directe aanleiding mij een aanbieding te doen...

[...]

Wat een onzin... achter elke ingestuurde optie 1 zit een verhaal, hetzelfde voor de mensen die voor optie 3 hebben gekozen.
En niet iedereen is zijn volledige vertrouwen in ons mooie bedrijf verloren.
We zijn een nieuw bedrijf. Zo simpel is het. Hebben we vroeger niet allemaal enthousiast 10 10 10 staan roepen met Paul Schuyt?
één ieder heeft zijn of haar eigen redenen om optie1 of 3 te kiezen, dat is zeker waar.
Maar het vertrouwen in dit bedrijf heeft in beide groepen een enorme deuk opgelopen. Niet bij iedereen,vooral bij mensen die wat langer bij dit bedrijf werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:45:
[...]

één ieder heeft zijn of haar eigen redenen om optie1 of 3 te kiezen, dat is zeker waar.
Maar het vertrouwen in dit bedrijf heeft in beide groepen een enorme deuk opgelopen. Niet bij iedereen,vooral bij mensen die wat langer bij dit bedrijf werken
Absoluut waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
....

[ Voor 173% gewijzigd door Wijnands op 17-11-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als buitenstaander moet ik toch concluderen dat de directie het uiteindelijk toch wel 'slim' gespeeld heeft: de overgrote meerderheid heeft uiteindelijk gewoon getekend en de 'optie 3' mensen zullen de komende maanden en jaren het bedrijf vanzelf (al dan niet met enige druk) verlaten.

Ik denk zelf dat dit onvermijdelijk was aangezien er (nog) geen duidelijke verandering in bedrijfsmodel zichtbaar is. Wil je overleven in de T&M markt dan zal je moeten concurreren op prijs, en dat lukt dan weer alleen als je de loonkosten laag weet te houden.

Op dit forum zie je dat de meeste mensen zijn overgegaan tot de orde van de dag. Men baalt nog steeds wel maar berust erin of men is ondertussen al vertrokken. Het feit dat 'superlul' zo blijft hangen in zijn frustratie komt denk ik inderdaad doordat hij klem zit bij CGI: niet interessant meer op de arbeidsmarkt en tegelijk niet de financiële ruimte om het leefpatroon aan te passen op de nieuwe werkelijkheid binnen het bedrijf. De wereld is veranderd, helaas lijkt niet iedereen dat te willen/kunnen beseffen. Zorg alleen wel dat je werkgever er niet onder lijdt wat er lezen hier ook klanten mee...
het zou ook zo kunnen zijn dat ik hier ben gebleven doordat ik een aantal prettige collega's heb en wil houden. Door de nieuwe av verlaten steeds meer van die collega's het bedrijf waardoor ik nu ook heb besloten mijn heil ergens anders te zoeken. Toch wel met een beetje pijn in he hart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dan hoop ik dat je dat heel erg snel zal lukken, die heil elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist wel dat je het beste met me voor had....ruwe bolster blanke pit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Niks OR meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Wijnands schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:05:
Dan hoop ik dat je dat heel erg snel zal lukken, die heil elders.
Wel een kudtopmerking van je Wijnands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kudtopmerking???? Oh, kutopmerking!

nou, het was anders heel oprecht hoor! Als iemand een dusdanig verstoorde arbeidsrelatie ervaart dat het voor hem/haar dit soort hooligan gedrag rechtvaardigt dan ik me niet voorstellen dat dat nog goed komt.

[ Voor 52% gewijzigd door Wijnands op 17-11-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26
En nu is het genoeg geweest. Als ik nog een vervolgreactie op bovenstaande flamewar zie van Wijnands, superlul of wie dan ook dan zal die persoon het een tijd zonder GoT mogen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Heeft er nog iemand een overzicht van de CO2 boete?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Welk stuk bedoel je precies? Wat je zelf zou moeten betalen? Dat heb ik wel ergens maar hoe revelant is dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Ik heb het wel ergens in mijn mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud

Slim gespeeld? Ja de targets zijn misschien gehaald, maar ten koste van wat?

Sterk verminderde loyaliteit. Bad press CGI bij klanten en concullega's. Men wil productiever worden, maar wie wil er nog dat extra zetje geven??

Voorbeeld: CGI wil proposities, nou als ik een propositie had dan hield ik die lekker voor mezelf. Zo denk ik er nu over. Een half jaar geleden zou ik best nog in mijn eigen tijd samen met een paar collega's iets op willen zetten voor CGI. Nu niet meer. Ik hobby lekker in mijn eigen tijd, voor mezelf, thuis, basta!

Ik doe mijn best bij de klant, voor die klant, voor mezelf. Ik maak netjes mijn uren, en misschien een paar uur extra voor de klant. En CGI betaalt mijn salaris. Purely business, nothing personal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:35:
Welk stuk bedoel je precies? Wat je zelf zou moeten betalen? Dat heb ik wel ergens maar hoe revelant is dat nog?
Denk je dat de staffel nog zal wijzigen na de pilot? Ik ben benieuwd naar de bedragen in het oude voorstel.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat er nog van alles gaat wijzigen. Bedragen stonden hier ook wel ergens genoemd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Donde schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:21:
Heeft er nog iemand een overzicht van de CO2 boete?
Gaat om een paar euro per maand (tussen 8 en 16). Dat gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:07:
[...]

Het ging meen ik om 0,5 tot 2,5% van het keuze leasetarief.
Ik vind overigens niet dat je kunt zeggen dat het nergens over gaat. Relatief gezien ben je als diesel rijder weer duurder uit.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik met veel verbazing de interne discussie aan het volgen ben over de winterbandenregeling bij een huurauto.
Blij dat mijn auto nog even doorloopt........

[ Voor 13% gewijzigd door avotar op 18-11-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik durf bijna niet te kijken......

Heb de laatste twee weken in Denemarken gezeten bij onze collega's daar. Die hebben ook wat leuks wat ik nog niet eerder gezien had. Buro's die zo hoog kunnen dat je er ook aan kan staan. Een paar keer per dag zetten ze hun buro omhoog en gaan ze even een uurtje staand werken. Heb het zelf ook geprobeerd en da's best prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Weet jij misschien ook hoe de AV transitie in Denemarken is verlopen? Je gaf aan dat ze met verbazing kijken naar het proces hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:07:
[...]

Volgens diverse websites stoot mijn prive-auto (Opel Vectra, 5 jaar oud) 184gr/km CO2 uit. Obv 25000 km/jr (16K zakelijk, 9K prive) stoot ik dan 25000x184/(1000x1000) = 4,6 ton CO2 uit.

CO2-prijzen varieren (historisch eur 25 per ton, afgelopen juli eur 4), maar ga eens uit van eur 10 per ton gemiddeld. Dan zou ik dus op jaarbasis eur 46 moeten betalen, dus afgerond eur 4 per maand.

Da's bij lange na niet de genoemde eur 8-16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:44:
Ik durf bijna niet te kijken......

Heb de laatste twee weken in Denemarken gezeten bij onze collega's daar. Die hebben ook wat leuks wat ik nog niet eerder gezien had. Buro's die zo hoog kunnen dat je er ook aan kan staan. Een paar keer per dag zetten ze hun buro omhoog en gaan ze even een uurtje staand werken. Heb het zelf ook geprobeerd en da's best prettig!
Ken ik vanuit Zweden toen ik daar vanuit een vorige opdracht werkte (5-6 jaar geleden). Daar hadden ze ook een kamer in het gebouw ingericht voor de fysiotherapeut. Scheelt veel tijd voor de medewerker en werkgever, en zorgt voor lagere ziektekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:46:
Weet jij misschien ook hoe de AV transitie in Denemarken is verlopen? Je gaf aan dat ze met verbazing kijken naar het proces hier?
Heel soepel. Er is wat discussie geweest en toen is het ingevoerd. Het hele idee van de discussie die hier loopt... dat krijg ik nauwelijks uit gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:56:
[...]

Heel soepel. Er is wat discussie geweest en toen is het ingevoerd. Het hele idee van de discussie die hier loopt... dat krijg ik nauwelijks uit gelegd.
Interessant... maar zijn wij dan met z'n allen zulke azijnpissers of is het bij ons zoveel meer ingrijpend dan in de landen om ons heen?
Of kleurt dit topic ons beeld zo en zal het verhaal voor de landen om ons heen die naar ons kijken ook een verhaal zijn van "constructieve discussies maar all's well that ends well"?

[ Voor 18% gewijzigd door avotar op 18-11-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
[...]

en hoe is dat daar met mobiliteitsregeling gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
C. Alletwee? >:)

Nee, serieus. We hebben een klein maar heel vocaal groepje azijnpissers. Verder is onze situatie uniek omdat er heel veel in een keer is omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:20:
Nee, serieus. We hebben een klein maar heel vocaal groepje azijnpissers.
Met andere woorden: het overgrote deel van de medewerkers is tevreden met de nieuwe arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
[...]

Ja leuk, het Deense pensioenstelsel is niet te vergelijken met het onze. Daar is de bijdrage wettelijk vastgesteld. De korting die ze hier hebben doorgevoerd kan daar dus gewoon niet.
Dus ik denk dat als je ze dat uitlegt dat ze het prima begrijpen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:24:
[...]

Met andere woorden: het overgrote deel van de medewerkers is tevreden met de nieuwe arbeidsvoorwaarden?
Ik zou dat iets nuanceren. Een grote minderheid is tevreden, een andere grote minderheid vind het acceptabel. Samen kom je toch op zo'n 70-80% denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:25:
[...]

Ja leuk, het Deense pensioenstelsel is niet te vergelijken met het onze. Daar is de bijdrage wettelijk vastgesteld. De korting die ze hier hebben doorgevoerd kan daar dus gewoon niet.
Dus ik denk dat als je ze dat uitlegt dat ze het prima begrijpen.
"Call me blond" maar als ze in Denemarken net zoals bij ons PPP en SPP kostenneutraal moeten invoeren en wettelijk niet aan de pensioenen mogen/kunnen komen, dan moet het geld toch ergens anders vandaan gehaald worden wat dan ook pijn doet?

Zou het niet zo zijn dan men in Denemarken al een aantal jaar 'gewoon winst' heeft gemaakt, en dus salarisverhogingen heeft kunnen doorvoeren? Daar hebben wij niet echt last van gehad (voor een groot deel van onze populatie) en dan is nog een jaar van stilstand/achteruitgang misschien minder goed te verteren. Zeker niet als je na de 1e Annual Tour het idee hebt gekregen dat alles vanaf dat moment allen nog maar omhoog zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Blond! ;)

Elk Europees land is anders en in sommige gaat ruimte vinden makkelijker dan in andere. Punt wat ik wilde maken is dat ik grote moeite had om duidelijk te maken hoe wij de discussie hier voeren, dat begreep men gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wij komen teveel op voor onze rechten, en laten ons niet het kaas van het brood eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En over kaas gesproken... ga maar s een flinke stapel bonnetjes invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:47:
En over kaas gesproken... ga maar s een flinke stapel bonnetjes invoeren.
Ah, u heeft PSA Expense ontdekt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
zal wel moeten he...

voordeel is het betaald bliksemsnel en zonder gezeik. NAdeel, ik ben de link met mijn Visa kaart kwijt die in TEM zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:47:
[...]

Volgens diverse websites stoot mijn prive-auto (Opel Vectra, 5 jaar oud) 184gr/km CO2 uit. Obv 25000 km/jr (16K zakelijk, 9K prive) stoot ik dan 25000x184/(1000x1000) = 4,6 ton CO2 uit.

CO2-prijzen varieren (historisch eur 25 per ton, afgelopen juli eur 4), maar ga eens uit van eur 10 per ton gemiddeld. Dan zou ik dus op jaarbasis eur 46 moeten betalen, dus afgerond eur 4 per maand.

Da's bij lange na niet de genoemde eur 8-16
Ben ik nu de enige die het gestoord vind dat de medewerker deze kosten moet betalen? Je maakt die kilometers toch voor het bedrijf. CGI heeft al geen enkele motivatie om je op een klus te zetten in de buurt je reist in je eigen tijd. En dan zou je als medewerker nog moeten betalen ook.
Medewerkers hebben al genoeg motivatie om een klus in de regio te nemen, tenzij je een heel slechte relatie hebt natuurlijk, terwijl voor CGI er nu al 0 motivatie is.
Dat is wel grappig, maar duurt dat dan niet heel erg lang voordat die bureaus op de goede hoogte staan?
Heb ook een aantal keer gewerkt op locaties waar ze die ballen hadden om op te zitten dat is ook heel prettig. Niet voor de hele dag maar een paar uurtjes of bij een meeting is dat best ideaal. Je kan alleen niet blijven zitten als je even bij een collega wilt aanschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:03:
[...]

Ben ik nu de enige die het gestoord vind dat de medewerker deze kosten moet betalen? Je maakt die kilometers toch voor het bedrijf. CGI heeft al geen enkele motivatie om je op een klus te zetten in de buurt je reist in je eigen tijd. En dan zou je als medewerker nog moeten betalen ook.
Medewerkers hebben al genoeg motivatie om een klus in de regio te nemen, tenzij je een heel slechte relatie hebt natuurlijk, terwijl voor CGI er nu al 0 motivatie is.
Het begint wel redelijk de standaard te worden in de branche hoor, het morrelen met de leasecontracten.
Zoals het voorstel er lag, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de resultaten van de pilot, wordt er inderdaad een CO2 toeslag opgelegd op het moment dat je je auto ook prive gebruikt.
De toeslag gaat om een bepaald (laag) percentage van de keuzeleaseprijs en de staffel is de uitstoot van de auto volgens de fabriek.

Medewerkers hebben overigens straks geen motivatie om een klus in de regio te nemen, omdat het zo dreigt te zijn dat je, als je minder dan 16k zakelijk dreigt te gaan rijden, je leaseauto mag inleveren en het met een mobiliteitsbudget moet gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 18-11-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:03:
[...]

Je mening daargelaten... het oorspronkelijke idee was een eigen bijdrage voor leaserijders naar gelang prive kilometrage en uitstoot. Eigen rijders waren daar volgens mij nooit bij betrokken.
[...]

Dat is wel grappig, maar duurt dat dan niet heel erg lang voordat die bureaus op de goede hoogte staan?
Heb ook een aantal keer gewerkt op locaties waar ze die ballen hadden om op te zitten dat is ook heel prettig. Niet voor de hele dag maar een paar uurtjes of bij een meeting is dat best ideaal. Je kan alleen niet blijven zitten als je even bij een collega wilt aanschuiven
Nee, dingen waren elektrisch verstelbaar, duurde misschien 10 seconden. Ballen hadden ze ook maar met mijn gewicht durf ik dat nooit zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
avotar schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:07:
[...]

Het begint wel redelijk de standaard te worden in de branche hoor, het morrelen met de leasecontracten.
Zoals het voorstel er lag, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de resultaten van de pilot, wordt er inderdaad een CO2 toeslag opgelegd op het moment dat je je auto ook prive gebruikt.
De toeslag gaat om een bepaald (laag) percentage van de keuzeleaseprijs en de staffel is de uitstoot van de auto volgens de fabriek.

Medewerkers hebben overigens straks geen motivatie om een klus in de regio te nemen, omdat het zo dreigt te zijn dat je, als je minder dan 16k zakelijk dreigt te gaan rijden, je leaseauto mag inleveren en het met een mobiliteitsbudget moet gaan doen.
Eh maar dan nog, als ik moet kiezen tussen elke dag 60 min fietsen naar mijn werk en 400euro geld krijgen of elke dag 3-4uur in de auto zitten met een lease auto kies ik wel voor 3 uur extra vrije tijd.
15 uur per week meer vrij is toch een zeer goede motivatie dacht ik zo, maar goed kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat is het punt juist, het verschilt maar wat avotar schetst is bepaald geen unieke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:16:
Dat is het punt juist, het verschilt maar wat avotar schetst is bepaald geen unieke mening.
Nou ja blijkbaar ben ik dan vreemd dat kan ook hoor ;)

Maar als ik snel reken 15 uur per week is 2 werkdagen = 100 vrije dagen per jaar.
Zou ik niet direct bestempelen als compleet onbelangrijk, hoeveel waarde je aan je vrije tijd hecht en hoeveel waarde je aan een leaseauto hecht is natuurlijk heel persoonlijk.

Al zouden ze me een ferrari met 0% bijtelling geven dan nog ga ik geen 4 uur per dag in die auto zitten, dan zit ik die tijd liever thuis, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Shadowhawk00 schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:27:
[...]

Nou ja blijkbaar ben ik dan vreemd dat kan ook hoor ;)

Maar als ik snel reken 15 uur per week is 2 werkdagen = 100 vrije dagen per jaar.
Zou ik niet direct bestempelen als compleet onbelangrijk, hoeveel waarde je aan je vrije tijd hecht en hoeveel waarde je aan een leaseauto hecht is natuurlijk heel persoonlijk.

Al zouden ze me een ferrari met 0% bijtelling geven dan nog ga ik geen 4 uur per dag in die auto zitten, dan zit ik die tijd liever thuis, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Ik kan merken dat je de laatste maanden niet veel hebt meegelezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ook. Ik vind het een vrij ongecompliceerde kijk op de kern van de zaak en dat is best goed.

Mobiliteit verschilt. Ik heb bijzonder weinig kans op klussen met de fiets en pak dan liever de auto dan een overvolle oncomfortabele trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
En dat is dus precies het punt....de meningen zijn niet uniek, dus ga hier dan ook als zodanig mee om.
Schaf standaard lease helemaal af....geef iedereen mobiliteitsbudget en laat zo de medewerker zelf de keuze maken tussen lease, OV, fiets, etc.

PS: ik zou willen voorstellen om leaseauto's verplicht te voorzien van CGI reclame, dan snijdt het mes aan twee kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Pebbeles schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:32:
PS: ik zou willen voorstellen om leaseauto's verplicht te voorzien van CGI reclame, dan snijdt het mes aan twee kanten.
Met het rijgedrag van somige members zou ik het meer anti-reclame noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Ik blijf het raar vinden dat je weinig tot geen problemen van maakt om er een paar honderd euro op achteruit te gaan. 8)7
Bij de huidige leasevergoeding ging het om enkele tientjes, maar daarmee kon je wel dezelfde soort auto blijven rijden.
Maar om nu extra te moeten betalen om de auto privé te "mogen" rijden, in het kader van CO2... En die bijtelling voor dat voordeel moet je nog steeds blijven betalen.
En dan heb ik het nog niet eens over de mobiliteitsvergoeding waarmee je (in vergelijking met nu) én je privé auto kwijtraakt én je vergoeding achteruit gaat.

Nogmaals: ik heb geen problemen ermee dat de lease regeling verdwijnt.
Maar dan wel voor iedereen gelijk en tegen de huidige vergoeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Om even te adverteren dat er misschien wel een (inmiddels wat oudere) laptop in ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:37:
[...]

Met het rijgedrag van somige members zou ik het meer anti-reclame noemen.
Daar denkt de gemiddelde auto-kraker anders over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:39:
Daar denkt de gemiddelde auto-kraker anders over :+
auto-krakers hebben het liefst dat de auto stil staat en dat de members bijvoorkeur ook niet in de buurt is van het voertuig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
En dat is dus precies het punt....de meningen zijn niet uniek, dus ga hier dan ook als zodanig mee om.
Schaf standaard lease helemaal af....geef iedereen mobiliteitsbudget en laat zo de medewerker zelf de keuze maken tussen lease, OV, fiets, etc.

Waarom al die moeite doen, gewoon net zoals bij veel andere bedrijven.
Je krijgt een budget van X geld. Een leaseauto kost A, extra dagen B, verzekering C en nog wat van die opties en dan kan je kiezen wat je wilt doen. Bij een leaseauto zit je er 3 of 4 jaar aan vast bij de andere opties mag je gewoon in december ( laten we de sinterklaasgedachte eens gebruiken ) weer kiezen voor het jaar erna. Uiteraard geindexeerd. Wat je over houd = extra bruto salaris als bonus.

Compleet kosten neutraal of CGI nu 700 euro aan de leasemaatschappij betaald of aan de werknemen het kost ze 700 euro. Of je 3 vrije dagen ( laten we ze 100euro per dag maken voor de discussie ) nu uitbetaald of dat de medewerker ze aan het einde verkoopt maakt ook niet uit.

En het kan in excel dus dan kan je het huidige hogere management gewoon houden ze hebben niet eens een extra training nodig.

Overigens weet ik dat ik in een unieke positie zit waarbij ik met zowel de trein als fiets als auto kan gaan ( heb eigen auto ) en met parkeren erbij kost het allemaal ongeveer evenveel tijd. Voor veel mensen is het OV gewoon geen goed alternatief en bedrijven verhuizen steeds vaker naar locaties waar OV gewoon niet werkt omdat het goedkoper is ( terwijl ze roepen dat ze het OV willen bevorderen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

`Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een reactie krijgt als je je keuzeformulier hebt ingestuurd?
(buiten de "och arme ons, we hebben het zo druk, over een week hoor je meer."-standaard ontvangstbevestiging)

Een dag dus blijkbaar. :+

[ Voor 43% gewijzigd door avotar op 18-11-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 14:42
Avator,

Voor mij was dat binnen 1 werkdag.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
Montifaud schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:29:
[...]

Voorbeeld: CGI wil proposities, nou als ik een propositie had dan hield ik die lekker voor mezelf. Zo denk ik er nu over. Een half jaar geleden zou ik best nog in mijn eigen tijd samen met een paar collega's iets op willen zetten voor CGI. Nu niet meer. Ik hobby lekker in mijn eigen tijd, voor mezelf, thuis, basta!

Ik doe mijn best bij de klant, voor die klant, voor mezelf. Ik maak netjes mijn uren, en misschien een paar uur extra voor de klant. En CGI betaalt mijn salaris. Purely business, nothing personal 8)
Helemaal correct: zo had ik er vorige week ook eentje. Klant was op zoekende. In het verleden had ik AD/account manager/TL/PL gebeld met de vraag om een rondje te maken hoe te kunnen helpen. Deze keer had ik zoiets: zak er maar in, ik word niet betaald om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En het trieste is... ik heb die instelling deze eeuw al een paar keer langs zien komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:36:
En het trieste is... ik heb die instelling deze eeuw al een paar keer langs zien komen!
Alleen was het toen bij een enkeling.. nu bij het grootste deel.

[ Voor 0% gewijzigd door bakkerl op 18-11-2013 14:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Gebeurt altijd als de directie een wij-zij gevoel gaat kweken.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
cftbl schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:25:
[...]
Helemaal correct: zo had ik er vorige week ook eentje. Klant was op zoekende. In het verleden had ik AD/account manager/TL/PL gebeld met de vraag om een rondje te maken hoe te kunnen helpen. Deze keer had ik zoiets: zak er maar in, ik word niet betaald om mee te denken.
Bij mijn klant is CGI dit jaar geheel geschrapt van het lijstje met mogelijke leveranciers vanwege hun stugge houding m.b.t. het relatiebeding. Het heeft voor mij dus helemaal geen nut meer om de account manager te bellen als er een opportunity is. Jammer, want er hebben zich de afgelopen maanden al een paar mogelijkheden voorgedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:36:
Idd triest.

We klagen met elkaar wat af over nieuwe AVW etc enz (constatering, geen waarde-oordeel - voordat de volgende flame-war weer opgestart wordt :) ), maar als we met een simpel telefoontje/korte e-mail business zouden kunnen genereren wat het resultaat ten goede zou kunnen komen met alle bijbehorende voordelen voor onszelf ...... we zijn niet thuihuis ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:38:
[...]

Bij mijn klant is CGI dit jaar geheel geschrapt van het lijstje met mogelijke leveranciers vanwege hun stugge houding m.b.t. het relatiebeding. Het heeft voor mij dus helemaal geen nut meer om de account manager te bellen als er een opportunity is. Jammer, want er hebben zich de afgelopen maanden al een paar mogelijkheden voorgedaan...
Klinkt herkenbaar. Gelukkig heeft mijn account een ontzettend goede delivery manager die meedacht en het practicedeel kon overtuigen ... en viel er toch nog een mouw aan te passen.. (al past de mouw iets anders dan de klant en ik het oorspronkelijk bedacht hadden)...

Maar inderdaad... relatiebeding is echt muur- en muurvast. Daar houden ze je echt aan.

Een waarde-oordeel ga ik hier overigens niet aan hangen. Hoewel ik er zelf midden in gezeten heb, heb ik een volledig begrip voor het standpunt van CGI.
En nee, dat is geen onderdeel van de hierboven gerefereerde mouw :P

[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 18-11-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
avotar schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:45:
[...]
Maar inderdaad... relatiebeding is echt muur- en muurvast. Daar houden ze je echt aan.
En dat is aan één kant natuurlijk wel begrijpelijk, omdat CGI graag haar business wil beschermen.
Het gras bij veel klanten is meerdere tinten groener dan bij CGI. Vooral als je je als potentiële werknemer al een paar jaar hebt bewezen is men bereid goed voor je te betalen. Ik snap goed dat het daarom niet al te makkelijk wordt gemaakt om over te stappen, want anders zou CGI in versneld tempo leeglopen (dat geeft het management ook toe).

Maar het is triest om te zien hoe kil de regels nu worden toegepast. Elke vorm van menselijkheid, en dankbaarheid voor jarenlange trouwe dienst is compleet verdwenen.
En dan staan ze nóg raar te kijken als je niet tekent voor een arbeidsvoorwaardenverslechtering.
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch zie ik het niet, waarom het zo moeilijk gemaakt moet worden om over te stappen. Men wil van de dure medewerkers af (zo lijkt het beleid te zijn). Als die naar een klant overstappen met een goed gevoel over CGI zullen die indirect business genereren.

Ik vind het daarom raar dat men zoiets als deta-vast niet als business model opneemt of als mogelijkheid aanbied aan bestaande consultants. Ik kan me voorstellen dat men na een aantal jaar detachering misschien ook wat meer vastigheid wil.

Met de taktiek (AV 'harmonisering', etc) zoals die nu wordt toegepast ben je alleen maar mensen aan het frustreren. Ik weet niet of mensen die zo weggaan (en weggegaan zijn) ooit nog een goed gevoel over CGI kunnen hebben en of die nog welwillend zijn om hun oude werkgever nog een opdracht te gunnen.....

Ik praat niet alleen over de optie 3 stemmers maar dat geldt zeker ook voor veel optie 1 stemmers. Daarvan zijn er ook veel gefrustreerd en die zijn ook aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of men raar staat te kijken betwijfel ik, volgens mij kunnen ze prima rekenen. Maar het word je niet in dank afgenomen als je niet tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Men doét inderdaad of men verbaasd is, omdat in het script voor de managers staat dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden het mooiste zijn wat CGI ooit is overkomen.

@double_whopper: Je profielfoto werkt op mijn speekselklieren, zo halverwege de middag... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
de nieuwe arbeidsvoorwaarden het mooiste zijn wat CGI ooit is overkomen.
Dat geloof ik direct, het gaat per slot van rekening niet over hoe het op medewerkers overkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door erinaceus op 18-11-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
En als over een paar jaar alle collega's zijn opgestapt, heeft CGI helemaal geen last meer van die lastige members! Dan gaan ze een gouden toekomst tegemoet...

[ Voor 49% gewijzigd door Lurker1 op 18-11-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
.............

[ Voor 95% gewijzigd door erinaceus op 18-11-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:18:
En toch zie ik het niet, waarom het zo moeilijk gemaakt moet worden om over te stappen. Men wil van de dure medewerkers af (zo lijkt het beleid te zijn). Als die naar een klant overstappen met een goed gevoel over CGI zullen die indirect business genereren.
Ja en nee. Ja, mensen die weg willen moeten met een goed gevoel weg kunnen zodat we daarna ook nog zaken kunnen doen. Nee, mensen die weg gaan moeten ons niet business kosten
Ik vind het daarom raar dat men zoiets als deta-vast niet als business model opneemt of als mogelijkheid aanbied aan bestaande consultants. Ik kan me voorstellen dat men na een aantal jaar detachering misschien ook wat meer vastigheid wil.
Da's slechte handel voor ons. Mensen werven kost best veel geld, die mensen weg zetten kost ook iets. Als zo iemand na 6-12 maanden overstapt begint het voor ons weer op nieuw.
Met de taktiek (AV 'harmonisering', etc) zoals die nu wordt toegepast ben je alleen maar mensen aan het frustreren. Ik weet niet of mensen die zo weggaan (en weggegaan zijn) ooit nog een goed gevoel over CGI kunnen hebben en of die nog welwillend zijn om hun oude werkgever nog een opdracht te gunnen.....

Ik praat niet alleen over de optie 3 stemmers maar dat geldt zeker ook voor veel optie 1 stemmers. Daarvan zijn er ook veel gefrustreerd en die zijn ook aan het rondkijken.
Bepaalde groep azijn zeikerds daar gelaten denk ik dat er best wel wat mensen zijn opgestapt (of dat gaan doen binnenkort) die er vrij nuchter in zitten en gewoon de schouders ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik vind het behoorlijk aanmatigend om mensen die kritiek hebben op het voorstel voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden consequent als azijnzeikers weg te zetten.
Deze mensen hebben goed nagedacht over hun keuze en het is ze niet gemakkelijke gemaakt om daar bij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Of ben je als realist ook een azijnzeiker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:52:
Bepaalde groep azijn zeikerds daar gelaten denk ik dat er best wel wat mensen zijn opgestapt (of dat gaan doen binnenkort) die er vrij nuchter in zitten en gewoon de schouders ophalen.
Af en toe is/ wordt er teveel op de man gespeeld, Wijnands. Maar de laatste tijd doe je zelf niet anders.

Blijkbaar ben je volgens jou een azijnzeikerd als je niet zonder protest een paar honderd euro per maand vast inkomen 'inruilt' voor xPP. 8)7

Vind je nu echt werkelijk waar dat iedereen die niet vrijwillig tekent voor optie 1, zonder te protesteren weg moet gaan? |:(

Dan heeft Superlid uiteindelijk toch gelijk over jouw rol in de OR. :(

:) Nou ja, nog zes weken en ik ben weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
LowLevel schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:02:
Ik vind het behoorlijk aanmatigend om mensen die kritiek hebben op het voorstel voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden consequent als azijnzeikers weg te zetten.
Deze mensen hebben goed nagedacht over hun keuze en het is ze niet gemakkelijke gemaakt om daar bij te blijven.
Sorry maar dan denk ik dat je me verkeerd begrepen hebt en dat was niet mijn bedoeling. Ik heb alle respect voor de collega die een weloverwogen keuze maakt wat die keuze ook zijn mag. Ik doelde op het kleine groepje mensen die dat niet lijken te kunnen en die al maanden of zelfs jaren alles wat er in het bedrijf gebeurt alleen maar negatief kunnen zien en dat ook zeer publiekelijk uiten.
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:41:
[...]

Blijkbaar ben je volgens jou een azijnzeikerd als je niet zonder protest een paar honderd euro per maand vast inkomen 'inruilt' voor xPP. 8)7
Waar schrijf ik dat? Wat mij betreft protesteer je je tot je keel schor is en je vingers blauw van het typen. Ik vind alleen niet dat dat hier hoort. Verder vind ik de manier waarop dit op de man gespeeld werd voor de betrokkenen in het Shakespeariaanse stuk en de mensen die er geen problemen mee hebben verre van netjes.

Protesteren kun je ook constructief doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Wijnands op 18-11-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bilo protesteert alleen als Bilo geen mogelijkheid meer ziet om iets constructiefs op te lossen. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bilo protesteert alleen als Bilo geen mogelijkheid meer ziet om iets constructiefs op te lossen. :)
En dat doe je door heel veel te herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Doet hr ook ;)

Nou eerste dag met de mobiliteit app. Heb al een minpunt, weet niet goed of het ding wel iets doet.

[ Voor 79% gewijzigd door Wijnands op 18-11-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
... het oorspronkelijke idee was een eigen bijdrage voor leaserijders naar gelang prive kilometrage en uitstoot.
Wat je hier zegt klopt niet. Het tabelletje staat in de eerste versie van het arbeidsvoorwaardenprotocol. De voorgestelde bijdrage was niet afhankelijk van het aantal privékilometers! Daarnaast is de eigen bijdrage flink level gebonden.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dan vergis ik me enigszins. Dat level stuk heb ik ook nooit gesnapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Jongens, Jongens,

Dat gehele stuk mobiliteit is pas in januari iets over te zeggen als de pilot is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Montifaud schreef op zondag 17 november 2013 @ 00:32:
Superlul jij had toch al ontslag genomen ? Of was dat iemand anders ?
Dat was ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Lurker1 schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:42:
En als over een paar jaar alle collega's zijn opgestapt, heeft CGI helemaal geen last meer van die lastige members! Dan gaan ze een gouden toekomst tegemoet...
_O- _O- _O- _O- O-)

Even serieus... Ik ben per 1/11 opgestapt. Nu wil ik graag het blije gevoel wat mijn nieuwe werkgever mij geeft (in de vorm van een goed salaris, een goede leaseregeling, een duidelijke onkostenregeling en een enorm uitdagende baan oOo ) nog even vasthouden. Hier meelezen stemt mij alleen maar verdrietig. Dus neem ik voorlopig afscheid van dit forum. :w

[ Voor 37% gewijzigd door Rudolphus op 18-11-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

elsinga

=8-)

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:13:Nou eerste dag met de mobiliteit app. Heb al een minpunt, weet niet goed of het ding wel iets doet.
De app stuurt in elk geval geen ritten naar de reisbalans site als je de GPS niet aan doet. Heb ik al getest. Verbeterpunt ook al doorgegeven. ;) Snap het nut van die app sowieso niet zo... het invoeren van je ritten op de site is werkelijk van grote eenvoud (het kan!), dus waarom je telefoon sneller laten leeglopen door de GPS aan te zetten?

En onderweg even kijken hoe ik de volgende rit ga maken heeft voor mij (met lease auto) niet veel zin... kan de auto moeilijk laten staan waar ik toevallig ben tenslotte. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik wilde het jou ook nog vragen.

Ik hoop morgen op de site te zien of het uberhaupt iets gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:42:
[...]

Sorry maar dan denk ik dat je me verkeerd begrepen hebt en dat was niet mijn bedoeling. Ik heb alle respect voor de collega die een weloverwogen keuze maakt wat die keuze ook zijn mag. Ik doelde op het kleine groepje mensen die dat niet lijken te kunnen en die al maanden of zelfs jaren alles wat er in het bedrijf gebeurt alleen maar negatief kunnen zien en dat ook zeer publiekelijk uiten.

[...]

Waar schrijf ik dat? Wat mij betreft protesteer je je tot je keel schor is en je vingers blauw van het typen. Ik vind alleen niet dat dat hier hoort. Verder vind ik de manier waarop dit op de man gespeeld werd voor de betrokkenen in het Shakespeariaanse stuk en de mensen die er geen problemen mee hebben verre van netjes.

geen van de partijen is netjes geweest.
Het bedrijf niet tegen de oudere werknemers, de or niet door haar achterban niet te laten stemmen en een bepaalde groep hier door het op de man te spelen(terecht of onterecht)

Constructief protesteren of meedoen kan alleen als er daadwerkelijk naar je mening wordt geluisterd. Laten we maar hopen dat het in de toekomst beter gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 22:42 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.