hoevenpe schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:41:
Als buitenstaander moet ik toch concluderen dat de directie het uiteindelijk toch wel 'slim' gespeeld heeft: de overgrote meerderheid heeft uiteindelijk gewoon getekend en de 'optie 3' mensen zullen de komende maanden en jaren het bedrijf vanzelf (al dan niet met enige druk) verlaten.
Ik denk zelf dat dit onvermijdelijk was aangezien er (nog) geen duidelijke verandering in bedrijfsmodel zichtbaar is. Wil je overleven in de T&M markt dan zal je moeten concurreren op prijs, en dat lukt dan weer alleen als je de loonkosten laag weet te houden.
Op dit forum zie je dat de meeste mensen zijn overgegaan tot de orde van de dag. Men baalt nog steeds wel maar berust erin of men is ondertussen al vertrokken. Het feit dat 'superlul' zo blijft hangen in zijn frustratie komt denk ik inderdaad doordat hij klem zit bij CGI: niet interessant meer op de arbeidsmarkt en tegelijk niet de financiële ruimte om het leefpatroon aan te passen op de nieuwe werkelijkheid binnen het bedrijf. De wereld is veranderd, helaas lijkt niet iedereen dat te willen/kunnen beseffen. Zorg alleen wel dat je werkgever er niet onder lijdt wat er lezen hier ook klanten mee...
Slim gespeeld? Ja de targets zijn misschien gehaald, maar ten koste van wat?
Sterk verminderde loyaliteit. Bad press CGI bij klanten en concullega's. Men wil productiever worden, maar wie wil er nog dat extra zetje geven??
Voorbeeld: CGI wil proposities, nou als ik een propositie had dan hield ik die lekker voor mezelf. Zo denk ik er nu over. Een half jaar geleden zou ik best nog in mijn eigen tijd samen met een paar collega's iets op willen zetten voor CGI. Nu niet meer. Ik hobby lekker in mijn eigen tijd, voor mezelf, thuis, basta!
Ik doe mijn best bij de klant, voor die klant, voor mezelf. Ik maak netjes mijn uren, en misschien een paar uur extra voor de klant. En CGI betaalt mijn salaris. Purely business, nothing personal