/me gooit een kan koffie in de richting van Darkstone.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:36:
En ik maar een uur zoeken waarom de expressie i + i niet één optelt bij de variabele i...
Wel van sterkte vloeibaar asfalt?Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:37:
[...]
/me gooit een kan koffie in de richting van Darkstone.
FTFY: i++Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:36:
En ik maar een uur zoeken waarom de expressie i + i niet één optelt bij de variabele i...
Verwijderd
Het stond in de vorm van
wat moet zijn:
Daar lees je snel overheen.
C++:
1
| foo( i, i + i, i + 2 ); |
wat moet zijn:
C++:
1
| foo( i, i + 1, i + 2 ); |
Daar lees je snel overheen.
"Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 48 GB of bonus space for the next 24 months. You now have 92.23 GB on Dropbox."
Dat moet volgens mij wel genoeg zijn.
Verwijderd
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?Intru schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:17:
"Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 48 GB of bonus space for the next 24 months. You now have 92.23 GB on Dropbox."
Nice!Intru schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:17:
Hij koopt gewoon een HTC One per 24GB... Is een stuk duurder dan 100$ per jaar
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik had al vrij veel ruimte door de Spacerace en door een keer een adwords campagne te draaien (met zo'n gratis coupon). En gisteren heb ik een nieuwe telefoon gekocht, zodra ik daar inlogde met m'n dropbox acount kwam die laatste 48GB er ineens bij.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:18:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
"Congrats on the purchase of your NAS! You now have 8 TB in your Personal Cloud through Polkast!"Intru schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:17:
Dat is pas genoeg.
Verwijderd
Helaas is een NAS niet hetzelfde als Dropbox. Je bestanden op elk device, leuke mobiele apps, een goede webinterface, historiek per bestand, ...Ceejay schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:38:
[...]
"Congrats on the purchase of your NAS! You now have 8 TB in your Personal Cloud through Polkast!"
Dat is pas genoeg.
U is niet bekend met Polkast? Ik heb mijn Nasje op mijn mobiele apparaten en PC's ter beschikking middels "leuke apps", daarnaast is het ook nog eens vele malen sneller. Hangt natuurlijk van je upload af van je ISP, maar alles is beter dan die ISDN snelheid van Dropbox.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:00:
[...]
Helaas is een NAS niet hetzelfde als Dropbox. Je bestanden op elk device, leuke mobiele apps, een goede webinterface, historiek per bestand, ...
Plus aangezien ik mijn stuff gewoon thuis heb staan, heb ik geen privacy/veiligheids risico's.
Stel: je moet een gebruiker in het Nederlands vragen om even te wachten op iets dat misschien nog geen half minuutje duurt, maar wel iets langer dan een gebruiker zonder melding wil wachten, hoe zeg je dat dan? Asynch met callback is helaas geen oplossing.
Enkele voorbeelden:
Blabla duurt lang blabla , een moment geduld alstublieft
Een moment geduld alstublieft, Blabla duurt lang Blabla.
Blabla duurt lang blabla , een ogenblik geduld alstublieft
Een ogenblik geduld alstublieft, Blabla duurt lang Blabla.
Even geduld aub.. etc. etc. wat is jullie voorkeur?
Enkele voorbeelden:
Zou het een oplossing kunnen zijn voor Multi-NAS, sync over internet en werkmappen ?Ceejay schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:07:
[...]
U is niet bekend met Polkast? Ik heb mijn Nasje op mijn mobiele apparaten en PC's ter beschikking middels "leuke apps", daarnaast is het ook nog eens vele malen sneller. Hangt natuurlijk van je upload af van je ISP, maar alles is beter dan die ISDN snelheid van Dropbox.
Plus aangezien ik mijn stuff gewoon thuis heb staan, heb ik geen privacy/veiligheids risico's.
Ik zou iets zeggen in de trent van:Davio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:09:
Stel: je moet een gebruiker in het Nederlands vragen om even te wachten op iets dat misschien nog geen half minuutje duurt, maar wel iets langer dan een gebruiker zonder melding wil wachten, hoe zeg je dat dan? Asynch met callback is helaas geen oplossing.
Enkele voorbeelden:
Uw aanvraag wordt verwerkt. Een ogenblik geduld a.u.b.
Bezig met verwerken. Dit kan tot enkele minuten duren.
Ik zou niet zeggen: duurt lang, want dan wordt de gebruiker bij voorbaat al hopeloos
Verwijderd
Nop ik ken Polkast nietCeejay schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:07:
[...]
U is niet bekend met Polkast? Ik heb mijn Nasje op mijn mobiele apparaten en PC's ter beschikking middels "leuke apps", daarnaast is het ook nog eens vele malen sneller. Hangt natuurlijk van je upload af van je ISP, maar alles is beter dan die ISDN snelheid van Dropbox.
Ik vind "Even geduld" het best klinken.Davio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:09:
Enkele voorbeelden:
Haha, "duurt lang" is in dit geval gewoon een placeholder, gaat meer om het aub en ogenblik vs. moment.
Verwijderd
Ziet er wel leuk uit
Auwch! Ik ben net even op bovenstaande website aan het surfen en kom hier uit. Het gebruik van leuke afbeeldingen is wel leuk, maar zorg dan op zijn minst dat de resolutie in orde is ...
Registration disabled. Lekker handig.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Misschien is http://owncloud.org wat voor je? Heb er zelf geen ervaring mee overigens
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ehmmm, LESS compiled de CSS, dus ja._Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:
Werkt LESS voor alle browsers?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als je het serverside compileert naar CSS zeker_Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:
De versie met compileren door javascriptje includen wordt volgens mij al niet meer aangeraden tegenwoordig.
De browser leest nog steeds CSS, jij typt alleen in LESS en compiled dat naar CSS._Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:
Dus het is net zoiets als vragen of PHP in alle browsers werkt?TheNephilim schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:49:
[...]
De browser leest nog steeds CSS, jij typt alleen in LESS en compiled dat naar CSS.
Het probleem is dat ik het niet serverside kan installeren. Waardoor ik dus sterk twijfel om er wel gebruik van te maken.
RTFM!
Gewoon LESS schrijven en zelf compileren naar CSS en die CSS gewoon gebruiken in je website/project etc
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Daar sta ik nu niet bepaald voor te springen, elke aanpassing vraagt dan een extra handeling. Niet bepaald handig als je project nog in zijn kinderschoenen staat.DeluxZ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:01:
Gewoon LESS schrijven en zelf compileren naar CSS en die CSS gewoon gebruiken in je website/project etc
RTFM!
Juist als je er net mee begint is WEL iets van LESS of SASS gebruiken een goed idee._Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Daar sta ik nu niet bepaald voor te springen, elke aanpassing vraagt dan een extra handeling. Niet bepaald handig als je project nog in zijn kinderschoenen staat.
Even iets van me afschrijven hoor, want -zucht-
Er lopen hier 2 grote projecten, die (zoals gewoonlijk) gisteren al af hadden moeten zijn.
1 project is maanden over nagedacht hoe ze het willen hebben, maar 2 weken voor oplevering wordt ICT er pas bij geroepen dat we het moeten gaan uitvoeren. Hoe en wat? Dat is ons probleem. Nog niet eerder zijn we erbij betrokken. Dus nu mogen wij in 2 weken tijd een oplossing bedenken.
1 project is beloofd naar de eindgebruikers, maar nu komen ze erachter dat de manier waarop ze het gebouwd hebben, niet praktisch is voor de eindgebruiker. Ik vraag hoe ze dit op deze manier hebben kunnen ontwerpen en ze gooien het onder 'voortschrijdend inzicht'.
En het laatste wat er open staat, is een waslijst aan wensen/bugs van de eindgebruiker die we ook nog op moeten lossen.
Conclusie:
ik heb vandaag echt het gevoel dat ik het helemaal gehad heb hier.
Er lopen hier 2 grote projecten, die (zoals gewoonlijk) gisteren al af hadden moeten zijn.
1 project is maanden over nagedacht hoe ze het willen hebben, maar 2 weken voor oplevering wordt ICT er pas bij geroepen dat we het moeten gaan uitvoeren. Hoe en wat? Dat is ons probleem. Nog niet eerder zijn we erbij betrokken. Dus nu mogen wij in 2 weken tijd een oplossing bedenken.

1 project is beloofd naar de eindgebruikers, maar nu komen ze erachter dat de manier waarop ze het gebouwd hebben, niet praktisch is voor de eindgebruiker. Ik vraag hoe ze dit op deze manier hebben kunnen ontwerpen en ze gooien het onder 'voortschrijdend inzicht'.

En het laatste wat er open staat, is een waslijst aan wensen/bugs van de eindgebruiker die we ook nog op moeten lossen.
Conclusie:
[ Voor 1% gewijzigd door PdeBie op 30-05-2013 12:08 . Reden: typo's ]
Je hebt programma's die je LESS "in de gaten" houden en als er een wijziging is dit meteen aanpassen in je CSS op een bepaalde locatie. Dan is het een kwestie van LESS aanpassen, opslaan en klaar._Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Daar sta ik nu niet bepaald voor te springen, elke aanpassing vraagt dan een extra handeling. Niet bepaald handig als je project nog in zijn kinderschoenen staat.
Voor de Mac bijvoorbeeld ; http://incident57.com/less/ of http://wearekiss.com/simpless
[ Voor 7% gewijzigd door DeluxZ op 30-05-2013 12:09 ]
Ach, momenteel heb ik al tig handelingen voor elke aanpassing (minifyen etc. etc. etc.), dit is gewoon 1 extra stap toegevoegd in een deploy script..._Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Umbraco moet dood. Of in ieder geval leren documenteren.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Klinkt bekend. Zo'n project had ik laatst ook. Hoewel, dat was eigenlijk meer "iedere dag een herspecificatie op basis van voortschrijdend inzicht"pdebie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:07:
Even iets van me afschrijven hoor, want -zucht-![]()
1 project is maanden over nagedacht hoe ze het willen hebben, maar 2 weken voor oplevering wordt ICT er pas bij geroepen dat we het moeten gaan uitvoeren. Hoe en wat? Dat is ons probleem. Nog niet eerder zijn we erbij betrokken. Dus nu mogen wij in 2 weken tijd een oplossing bedenken.![]()
1 project is beloofd naar de eindgebruikers, maar nu komen ze erachter dat de manier waarop ze het gebouwd hebben, niet praktisch is voor de eindgebruiker. Ik vraag hoe ze dit op deze manier hebben kunnen ontwerpen en ze gooien het onder 'voortschrijdend inzicht'.![]()
Conclusie:
Ik heb voorverwarmd internet!

In other words, waarom wordt een lightning-to-ethernet connector in hemelsnaam warm??
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2013 12:20 ]
het probleem hier is alleen dat ze niet eerst uitwerken op papier hoe ze het willen hebben. Al maken ze maar schetsen van hoe ze de schermen voor zich zien. Dan kan iemand anders (die er mee gaat werken) bepalen of dit praktisch is of niet. Nu is alles al gebouwd en nu blijkt dat de eindgebruiker tig extra stappen moet doen die helemaal niet nodig zijn. Kortom, het ontwerp zuigt.
Er is gebouwd op basis van een overleg waar wat dingen op een kladblok zijn geschreven, maar niks is uitgetekend of wat dan ook. Hoe kan je dan iets bouwen vraag ik me af?
En raad eens wie het nu mag herbouwen?
Er is gebouwd op basis van een overleg waar wat dingen op een kladblok zijn geschreven, maar niks is uitgetekend of wat dan ook. Hoe kan je dan iets bouwen vraag ik me af?
En raad eens wie het nu mag herbouwen?

Ieuw, wat een lelijke website. Echt zo'n standaard templatewebsite-ding. Inclusief slechte stockfoto's.
Klinkt ook altijd als iets bekends en iets wat veel gebeurt bij bedrijven met verkopers/ managers die 0,0 kaas hebben gegeten van wat (software) ontwikkeling nu eigenlijk inhoudt. Ze schijnen te denken dat een aanpassing die aan de voorkant "klein" lijkt (even een veldje toevoegen) ook klein is qua ontwikkeling.pdebie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:07:
Even iets van me afschrijven hoor, want -zucht-![]()
1 project is maanden over nagedacht hoe ze het willen hebben, maar 2 weken voor oplevering wordt ICT er pas bij geroepen dat we het moeten gaan uitvoeren. Hoe en wat? Dat is ons probleem. Nog niet eerder zijn we erbij betrokken. Dus nu mogen wij in 2 weken tijd een oplossing bedenken.![]()
1 project is beloofd naar de eindgebruikers, maar nu komen ze erachter dat de manier waarop ze het gebouwd hebben, niet praktisch is voor de eindgebruiker. Ik vraag hoe ze dit op deze manier hebben kunnen ontwerpen en ze gooien het onder 'voortschrijdend inzicht'.![]()
Conclusie:
In veel gevallen hangt daar dan ook allemaal functionaliteit achter, maar die "zie je niet".
Lastig om mee om te gaan, ik denk ook dat de enige plek(ken) waar je zoiets niet hebt, bedrijven zijn waar alles om ontwikkeling draait, en ook de managers (zij het vaak met wat roestige kennis) een beeld hebben van wat er bij ontwikkeling komt kijken.
Eerst Twee woorden, negen letters... en dan 15 seconden later vervangen door Duurt langHoogie2004 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:11:
[...]
Ik zou iets zeggen in de trent van:
Uw aanvraag wordt verwerkt. Een ogenblik geduld a.u.b.
Bezig met verwerken. Dit kan tot enkele minuten duren.
Ik zou niet zeggen: duurt lang, want dan wordt de gebruiker bij voorbaat al hopeloos
Het wachten wordt er niet korter van maar wel leuker.
Je maakt lange dagen zoVerwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:36:
Verwijderd
FTFYFiresphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:17:
Klinkt bekend. Zo'n project had ik laatst ook. Hoewel, dat was eigenlijk meer "iedere dag een herspecificatie op basis van voortschrijnend inzicht"
Lightning-to-ethernet? Dan heb je wel erg weinig connectivity; jij staat zeker te springen als ze onweer aankondigen?Firesphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:17:
[...]
Klinkt bekend. Zo'n project had ik laatst ook. Hoewel, dat was eigenlijk meer "iedere dag een herspecificatie op basis van voortschrijdend inzicht"
Ik heb voorverwarmd internet!![]()
In other words, waarom wordt een lightning-to-ethernet connector in hemelsnaam warm??
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Fan-tas-tisch. Ik was net verplicht van te migreren van Office 2007 naar Office 2010. Allemaal leuk en wel maar ik krijg geen mailbox (Outlook) niet meer geopend.'
Zal wel een workaround voor te vinden zijn maar toch: waarom kunnen dat soort dingen niet gewoon out-of-the box werken.
The file C:\Users\Rubinski\AppData\Local\Microsoft\Outlook\outlook.ost cannot be opened
Zal wel een workaround voor te vinden zijn maar toch: waarom kunnen dat soort dingen niet gewoon out-of-the box werken.
Maar dan is het ook bliksemsnel! Waahahahaha.Korben schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:45:
[...]
Lightning-to-ethernet? Dan heb je wel erg weinig connectivity; jij staat zeker te springen als ze onweer aankondigen?
[ Voor 67% gewijzigd door Davio op 30-05-2013 12:54 ]
Argh, wat heb ik toch een hekel aan GoT en de manier waarop dat soort dingen wel leuk doorlopen maar op geen enkele manier toegankelijk zijn. Moet je weer lopen klooien door in de bron te zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:54:
Fan-tas-tisch. Ik was net verplicht van te migreren van Office 2007 naar Office 2010. Allemaal leuk en wel maar ik krijg geen mailbox (Outlook) niet meer geopend.'
The file C:\Users\Rubinski\AppData\Local\Microsoft\Outlook\outlook.ost cannot be opened
Is dat niet deze optie (uitzetten)?Patriot schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:57:
Argh, wat heb ik toch een hekel aan GoT en de manier waarop dat soort dingen wel leuk doorlopen maar op geen enkele manier toegankelijk zijn. Moet je weer lopen klooien door in de bron te zoeken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
In tweakers 6 zorgt dat ervoor dat de codeblokken doorlopen en breder worden dan de layout. In tweakers 7 wordt de boel domweg afgekapt in firefox.
Dat werkt.
Is de betekenis soms veranderd? Volgens mij was dat vroeger een optie om alles automatisch uit te klappen.
Is de betekenis soms veranderd? Volgens mij was dat vroeger een optie om alles automatisch uit te klappen.
OkkE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:02:
[...]
Is dat niet deze optie (uitzetten)?
[afbeelding]
Ow, dat ding heet dus Thunderbolt... Waarom zetten ze er dan een bliksemflits bijKorben schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:45:
[...]
Lightning-to-ethernet? Dan heb je wel erg weinig connectivity; jij staat zeker te springen als ze onweer aankondigen?

Nou ja, alsnog doet'ie mijn internet voorverwarmen.
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2013 13:27 ]
't Is waarschijnlijk een diesel dan... als je hem voor moet gloeien.Firesphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:27:
[...]
Ow, dat ding heet dus Thunderbolt... Waarom zetten ze er dan een bliksemflits bij
Ik heb een scrollbar. Uitklappen zoals bij code-blokken gaat helaas niet.Patriot schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:57:
[...]
Argh, wat heb ik toch een hekel aan GoT en de manier waarop dat soort dingen wel leuk doorlopen maar op geen enkele manier toegankelijk zijn. Moet je weer lopen klooien door in de bron te zoeken.
We are shaping the future
Waarschijnlijk omdat je Mac nogal warm wordt.Firesphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:27:
[...]
Ow, dat ding heet dus Thunderbolt... Waarom zetten ze er dan een bliksemflits bij
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Net naar de IT-helpdesk geweest,
Situatieschets:
Rubinski: Ik heb net Office 2010 geïnstalleerd maar nu krijg ik mijn mailbox niet meer geopend.
IT-medewerker: Ik zal eens een kijkje nemen
IT-medewerker klikt op de Outlook-snelkoppeling en leest de foutmeldingen
IT-medewerker herstart de laptop.
IT-medewerker opent Outlook
Outlook werkt
Situatieschets:
Rubinski: Ik heb net Office 2010 geïnstalleerd maar nu krijg ik mijn mailbox niet meer geopend.
Outlook werkt
Als je php gebruikt kan je ook http://leafo.net/lessphp/ gebruiken, kan je het automatisch laten compilen als je iets veranderd hebt._Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:59:
Het probleem is dat ik het niet serverside kan installeren. Waardoor ik dus sterk twijfel om er wel gebruik van te maken.
Neuh, die wordt niet zo heel warm hoor.Korben schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:44:
[...]
Waarschijnlijk omdat je Mac nogal warm wordt.
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:48:
Situatieschets:
Outlook werkt

Have you tried turning it off and on again?
[ Voor 56% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2013 13:52 ]
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:48:
Situatieschets:
Outlook werkt
We are shaping the future
well, there's your problemVerwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:48:
Situatieschets:
Outlook werkt
Het kost mij nu heel veel moeite om niet op youtube naar IT-crowd clips te kijken
En mijn concentratie was al beroerd...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Bij ons is het gewoon een gevalletje niet plannen. Deze aanpassing zijn ze al weken/maanden aan het voorbereiden. En op het eind komen ze pas bij ons, ow ja... moeten jullie hier toevallig nog iets voor doen? Het moet over 3 weken live, maar dat redden jullie wel toch?jbdeiman schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:23:
[...]
Klinkt ook altijd als iets bekends en iets wat veel gebeurt bij bedrijven met verkopers/ managers die 0,0 kaas hebben gegeten van wat (software) ontwikkeling nu eigenlijk inhoudt. Ze schijnen te denken dat een aanpassing die aan de voorkant "klein" lijkt (even een veldje toevoegen) ook klein is qua ontwikkeling.
In veel gevallen hangt daar dan ook allemaal functionaliteit achter, maar die "zie je niet".
Krijg net een Partner Network "nieuwsbrief" van Microsoft en had echt iets van WTF... 

met als afzender: hoihoi@e-mail.microsoft.com . Dit adres staat ook in de mailing als adres om contact op te nemen... Serieus... hoihoi...8 killer presentatie geheimen van de maker van Finding Nemo

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb zo'n haat aan mensen die denken dat iets een kleine wijziging is en dan voet bij stuk blijven houden, ook al leg je uit dat hun 'kleine wijziging' heel wat voeten in de aarde heeft...
Klopt, leg ze dat maar eens uit!Patriot schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:19:
Ik heb zo'n haat aan mensen die denken dat iets een kleine wijziging is en dan voet bij stuk blijven houden, ook al leg je uit dat hun 'kleine wijziging' heel wat voeten in de aarde heeft...

Ja, maar het is al verkocht aan de klant. Dus het moet over een week echt af zijn.Patriot schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:19:

omg, zo herkenbaar

[ Voor 15% gewijzigd door Acid_Burn op 30-05-2013 14:30 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Omdat er een processor in de connector zit.Firesphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:17:
Ik heb voorverwarmd internet!![]()
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Uitgelegd krijg ik het wel. Jammer genoeg zijn ze zo GRMBL-eigenwijs dat ze er niet naar luisteren/iets mee doen.
Kijk, een keertje door moeten ploeteren om bijvoorbeeld die ene mooie pilot te winnen is prima. Kan ook een leuke uitdaging zijn. Maar het is hier gewoon elke keer raak. Er worden dingen aan de leden van onze organisatie beloofd en de ICT wordt pas op het laatste moment geraadpleegd.
Ik ben vanmiddag in m'n lunchpauze ook echt even in mijn eentje een wandeling gaan maken. Was het even helemaal zat. Moest even mijn hoofd legen.
Jij ook die survey gehad van Polkast waarop ze op het einde vroegen of je een gesprekje wou doen met hun CEO?Ceejay schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:07:
[...]
Zo ingewikkeld is het hier niet echt, maar de uitkomst is wel een beetje hetzelfde. Precies zoals je beschrijft, leuk om af en toe eens echt voor een project te gaan, maar te vaak gebeurd dat bij projecten die gewoon niet zo duidelijk zijn. Niet alle onderdelen goed uitgewerkt of iets dergelijks.pdebie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:34:
[...]
Uitgelegd krijg ik het wel. Jammer genoeg zijn ze zo GRMBL-eigenwijs dat ze er niet naar luisteren/iets mee doen.
Kijk, een keertje door moeten ploeteren om bijvoorbeeld die ene mooie pilot te winnen is prima. Kan ook een leuke uitdaging zijn. Maar het is hier gewoon elke keer raak. Er worden dingen aan de leden van onze organisatie beloofd en de ICT wordt pas op het laatste moment geraadpleegd.
Ik ben vanmiddag in m'n lunchpauze ook echt even in mijn eentje een wandeling gaan maken. Was het even helemaal zat. Moest even mijn hoofd legen.
Afgelopen dinsdag zat ik er even doorheen, deadline voor de volgende dag terwijl het project gewoon niet klaar was. Soms kom je dingen tegen die je niet even op kunt lossen, dus ben je zo weer een paar uur kwijt aan uitzoek werk.
Projecten met een te strakke deadline leveren altijd problemen op, vroeger of later. Liever werk ik rustig alle problemen netjes uit en dan kan het even wat langer duren. Gelukkig hebben we ook klanten die dat wel snappen en liever een product in één keer goed voor elkaar hebben.
Ik heb altijd dat allerlei randzaken lastig gaan doen richting de deadlines. Hardware die tegenwerkt, testers die in een bak zoutzuur gestapt (of anderszins onvindbaar) zijn, servers die niet zijn ingericht zoals aangevraagd, enzovoorts.
Bij mij zijn dat vaak de klantenCodeCaster schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:00:
Ik heb altijd dat allerlei randzaken lastig gaan doen richting de deadlines.

Aha, je wilt dus meer functionaliteit in dezelfde tijd? Yep, geen probleem toch, dat doe je toch wel even....

Verwijderd
Aaaaaarggggghhhhh!
Ik werk momenteel samen aan eenzelfde project met een andere collega (zie een van mijn vorige posts). Morgen is het zijn laatste dag en dat merk je al 2 weken lang. Zijn thesis moet binnenkort af en hij doet dus enkel het hoogst-noodzakelijke.
Ik ben deze week verschillende dagen kwijt geweest met bughunten van bugs die dan in zijn code blijken te zitten (hij verzekerde mij nochtans dat alles prima werkte). Zijn werktempo ligt 300x zo laag als het mijne maar aangezien zijn IDE de hele tijd openstaat op zijn tweede scherm denken onze coaches natuurlijk dat hij ook aan het werk is.
En dan nog het leukste van al. Hij breekt code en commit die dan doodleuk op de Git-server.
I'm going to kill myself.
Ik werk momenteel samen aan eenzelfde project met een andere collega (zie een van mijn vorige posts). Morgen is het zijn laatste dag en dat merk je al 2 weken lang. Zijn thesis moet binnenkort af en hij doet dus enkel het hoogst-noodzakelijke.
Ik ben deze week verschillende dagen kwijt geweest met bughunten van bugs die dan in zijn code blijken te zitten (hij verzekerde mij nochtans dat alles prima werkte). Zijn werktempo ligt 300x zo laag als het mijne maar aangezien zijn IDE de hele tijd openstaat op zijn tweede scherm denken onze coaches natuurlijk dat hij ook aan het werk is.
En dan nog het leukste van al. Hij breekt code en commit die dan doodleuk op de Git-server.
Verwijderd
Die is morgen weg. Ik ga er geen problemen meer van maken. Ik vrees alleen dat ik dit soort situaties later nog veel ga tegenkomen.
Verkapte kijk mij eens blij zijn met mijn extra geheugen post 
nav: Chrome gebruikt idioot veel geheugen

nav: Chrome gebruikt idioot veel geheugen
Verwijderd
Die zit tot maandag in het buitenland.pdebie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:26:
Al gemeld bij je leidinggevende?
Volgende week is het mijn laatste week (ik blijf daarna nog 2 weken in Letland maar ga niet werken, die tijd ga ik gebruiken om aan mijn thesis te schrijven) maar ik ga dan niet echt programmeren. De bedoeling is dat ik dan wat code ga documenteren en een het project wat opschoon: Die collega zet alles wat hij denkt later nog nodig te hebben in comments waardoor de code echt een warboel is geworden. Het zal dus mijn taak zijn om de code zo op te schonen zonder dat ik iets breek.
FTFYI'm going to kill myself him
[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 30-05-2013 15:30 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dus hij is voor zijn afstuderen bezig met code die jullie in productie gaan gebruiken? Ik dacht dat dat niet helemaal het doel was van een stage? Bij ons was als loonslaaf-tegen-gereduceerd-tarief gebruikt worden gewoon reden voor afkeuren van je stage. Ik kan in ieder geval wel begrijpen dat zijn thesis belangrijker voor hem is dan jullie code.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:17:
Zijn thesis moet binnenkort af en hij doet dus enkel het hoogst-noodzakelijke.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 30-05-2013 15:36 ]
Dat bughunten in andermans code en dan zelf de schuld krijgen ga je inderdaad nog vaker meemaken. Zelf heb ik ook diverse incidentjes gehad waarbij men bij mij ging klagen dat er zoveel tijd in ging zitten. Maar dan kwam door brakke/vage/onbegrijpelijke code van de andere programmeurs. Aangezien ik de laatste ben die is binnengekomen op het project en voornamelijk op de buitenschil zat ken in niet alle ins en outs, maar ondertussen wel daar over klagen.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:25:
Die is morgen weg. Ik ga er geen problemen meer van maken. Ik vrees alleen dat ik dit soort situaties later nog veel ga tegenkomen.
Daarnaast was ik gewoon teveel tijd kwijt met het fixen van andermans code. Dan zit het stukje logica dat ik wil hebben zo diep geworteld dat ik een half uur bezig ben het te isoleren. Soms denk ik dat copy-paste een stuk sneller is, maar ik draag niet graag bij aan technical-debt....

Maar eens in de zoveel tijd krijg een een belletje van de directeur met de vraag of ik mijn uren kan verklaren en waarom ik dat van te voren niet kon voorzien. Vorige keer heb ik hem vriendelijk verteld dat hij ook eens zijn andere ontwikkelaars aan moest spreken omdat ik regelmatig hun poep aan het scheppen ben in de code en ik weiger om iedere keer voor boeman te worden aangezien. Ik was zo klaar met dat gedoe dat ik zelfs de opdracht er voor had willen afstoten

Verwijderd
Het is een proof-of-concept applicatie die eigenlijk vooral gebruikt zal worden om te kijken of het wel de moeite is om met deze technologie applicaties te bouwen.CodeCaster schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:35:
[...]
Dus hij is voor zijn afstuderen bezig met code die jullie in productie gaan gebruiken? Ik dacht dat dat niet helemaal het doel was van een stage? Bij ons was als loonslaaf-tegen-gereduceerd-tarief gebruikt worden gewoon reden voor afkeuren van je stage. Ik kan in ieder geval wel begrijpen dat zijn thesis belangrijker voor hem is dan jullie code.
Zelf ben ik ook stagair en ik begrijp ook dat hij zijn thesis belangrijk vind, dat doe ik zelf ook, maar in mijn opzicht had hij dan beter (zoals mij) 2 weken "vrij" genomen om aan zijn thesis te werken in plaats naar het werk te komen en te doen alsof hij aan het coderen is. Daar heeft niemand wat aan.
Hier is het ook mooi.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:17:
Aaaaaarggggghhhhh!
Vanwege specialistische hardware hebben we eigenlijk maar één test-target voor ontwikkeltesten en die gebruik ik uiteraard. Maar we hebben ook een developer die hier en daar de verf een beetje aanpast en dit alleen statisch kan bekijken.
Dus ik was vanochtend flink wat tijd kwijt aan run-time bugs door een aantal wijzigingen.
Tja, als je een StaticResource laat verwijzen naar iets wat nier meer bestaat, krijg je in je design-time slechts een waarschuwing, maar tijdens run-time crasht het programma gewoon.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Maar goed, afgeven op anderen is makkelijk.
Vandaag is mijn dag voornamelijk besteed aan bug-fixing, van mijn eigen bugs.
Vandaag is mijn dag voornamelijk besteed aan bug-fixing, van mijn eigen bugs.
echt, proxies, ik krijg er stenen kl*ten van
grrrrrrr!

Ik gebruik nu deze. Werkt lekker en compiled ook automatisch. Ben ondertussen ook al onder de indruk van de meerwaarde die less je biedt tijdens het coden.Barryvdh schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:48:
[...]
Als je php gebruikt kan je ook http://leafo.net/lessphp/ gebruiken, kan je het automatisch laten compilen als je iets veranderd hebt.
RTFM!
Heb jij dan ook stenen kloten .Gertjan.?roeleboel schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:01:
echt, proxies, ik krijg er stenen kl*ten vangrrrrrrr!
RTFM!
Hoezo ik? Ik heb weinig met proxies te doen, enkel een verrotte routing. Maar goed de klant heeft daar de stekker uit getrokken. Of mis ik iets... Ik ben meer van de ballen van staal, steen is te kwetsbaar, staal deukt enkel
Mijn hoofd voelt echter wel alsof er een steen in zit... De hele dag van hot naar her gestuurd door een klant met wensen om bepaalde zaken te fixen. Heb inmiddels 4 VS projecten, 10 chrome-tabs en 3 doc files open staan en zie even door de bomen het bos niet meer

En er ligt nog een document van een aantal pagina's klaar om te reviewen (afstudeerverslag stagiair)... Nadeel is dat sommige taken gewoon niet te combineren zijn op een dag. Dat is het nadeel van eigen baas, je moet echt alles regelen en je komt op een dag diverse zaken tegen. Eventjes rustig een dagje doortrekken in Visual Studio kan niet meer...
On the brightside, vanavond lekker naar het theater! Ronald Goedemondt kijken

Ah_Moe_ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:06:
[...]
Ik gebruik nu deze. Werkt lekker en compiled ook automatisch. Ben ondertussen ook al onder de indruk van de meerwaarde die less je biedt tijdens het coden.

Vroeger bood de crew van Less een ruby dingetje aan welke een filewatcher had, maar die kan ik niet meer vinden. Ik heb Simpless nu draaien, gaat best aardig (ook als je references in je files hebt) maar brak wel al een paar keer zijn nek over UTF-8 (maar dat deed het ruby ding van LESS zelf ook).
Desalniettemin: LESS

Daar is de zondag voor. Behalve als er F1 is..Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:14:
En er ligt nog een document van een aantal pagina's klaar om te reviewen (afstudeerverslag stagiair)... Nadeel is dat sommige taken gewoon niet te combineren zijn op een dag. Dat is het nadeel van eigen baas, je moet echt alles regelen en je komt op een dag diverse zaken tegen. Eventjes rustig een dagje doortrekken in Visual Studio kan niet meer...
Eens.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:40:
in mijn opzicht had hij dan beter (zoals mij) 2 weken "vrij" genomen om aan zijn thesis te werken
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 30-05-2013 16:18 ]
* Firesphere gebruikt SASS
Vind ik net iets fijner dan LESS
Vind ik net iets fijner dan LESS
Ik heb ook nog een vrouw. Die vindt het meestal fijn om mij ook enkele keren per week te zien.CodeCaster schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:18:
[...]
Daar is de zondag voor. Behalve als er F1 is.
Ach, da's toch ook overrated?.Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:20:
[...]
Ik heb ook nog een vrouw. Die vindt het meestal fijn om mij ook enkele keren per week te zien.
Een vrouw? Of het weekend samen doorbrengen?
Beide
Het weekend samen doorbrengen, toch?.Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:22:
[...]
Een vrouw? Of het weekend samen doorbrengen?

(Het is ook wel een hele nuttige post... )
[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2013 16:24 ]
Nice, proficiat dan maar. Ben blij dat ik heb kunnen meewerken aan de realisatie van deze milestone, mooi om te zien als mensen echt iets bereikendit is mijn 8000e post!
(Het is ook wel een hele nuttige post... )
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.