De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:50
nieuws: Microsoft kondigt Windows 8.1 aan

tesamen met IE11.
Ben benieuwd wat het verschil tussen 11 en 10 is.
Internet Explorer 11 zal IE10 aflossen in de update voor Windows 8. Volgens Microsoft kan IE11 nog beter overweg met touch-input. Ook zou de browser sneller zijn en IE11 kan in de 'modern view' voortaan altijd de adresbalk tonen.

[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 30-05-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 23:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:26:
[...]

:P Het eerste is inderdaad niet overrated, wie doet anders de was?
Heb jij geen wasmachine :?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 19:04
Firesphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:18:
* Firesphere gebruikt SASS
Vind ik net iets fijner dan LESS
Ruby-man?

Ik gebruik voornamelijk Less omdat Bootstrap dat doet. Al die mac specifieke blabla kan mij gestolen worden.

[ Voor 22% gewijzigd door phex op 30-05-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jawel :) Maar ik heb moeite met bepalen wat wel en niet bij elkaar kan en welke instellingen. Hoewel ik een techneut ben vind ik de hoeveelheid knopjes op mijn wasmachine overdonderend. Ik wil gerust wassen, maar dan moet zij alles voorsorteren en aangeven hoe ik dat ding moet instellen (welk programma). Daarnaast vind ik het altijd lastig om te bepalen wat in de droger mag en wat niet. Geen klusje voor mij dus ;)
Ik kan eigenlijk in alles programmeren behalve in Wasmachine#.NET

Komt ook omdat ik lui ben hoor, nooit mijzelf erin willen verdiepen. Pleur het gewoon in de wasmand en vrouwlief fixt het voor mij ;) Dat is het enige stukje techniek waar zij beter mee is dan ik.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_O-

Wasmachine#.net...

* Firesphere gaat maar eens een nieuwe taal ontwerpen

Ik doe trouwens heel makkelijk de was... Ik pak het wasgoed, prop het in de wasmachine, tot er niet meer bij past. Programma D. klaar.

En als ik't niet vergeet ook wasmiddel en wasverzachter er in. Als ik dat wel vergeet herhaald de procedure zich aan het eind van het wasprogramma :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Wasmachine#.net _/-\o_

Alleen kleur en wit scheiden, op kort programma en gaan met die banaan toch?
(hoewel mijn karate pakken soms een wat andere behandeling nodig hebben door de gras en modder vlekken :P )

Droger hetzelfde, druk vol, start programma, klaar (nog nooit problemen mee gehad).

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
ValHallen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:55:
Wasmachine#.net _/-\o_

(hoewel mijn karate pakken soms een wat andere behandeling nodig hebben door de gras en modder vlekken :P )

Droger hetzelfde, druk vol, start programma, klaar (nog nooit problemen mee gehad).
idem hier!

vrouwlief gebruikt alle programma's, ik alleen 'eco' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:46:
[...]
Dat is het enige stukje techniek waar zij beter mee is dan ik.
Ook niet met de vaatwasser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Ook niet met de vaatwasser?
Die lukt nog wel, dat zijn maar 2 knopjes en daar zit een programma "auto" op, dus dat lukt wel :+
ValHallen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:55:
Wasmachine#.net _/-\o_

Zou je zeggen, maar niets is minder waar ;) Zo hebben wij hier thuis lichte kleuren en donkere kleuren apart, maar ook rood en spijkergoed verdienen een eigen wasje. Vervolgens hebben we nog een aparte voor handdoeken...

Aangezien ik niet weet of iets bij donker, licht gekleurd of rood hoort blijf ik heel ver van die machine vandaan. :/ Wit, handdoeken en spijkergoed is nog wel redelijk uit elkaar te houden, maar die kleuren waag ik mij niet aan.
Mij is verteld dat niet alles in de droger mag. Op zich kan ik die regels nog wel onthouden, maar aangezien de wasmachine ruimte haar domein is wil ik haar dat plezier niet ontnemen. ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:07:
[...]

Die lukt nog wel, dat zijn maar 2 knopjes en daar zit een programma "auto" op, dus dat lukt wel :+
You're defying the purpose of the woman!
[...]

Zou je zeggen, maar niets is minder waar ;) Zo hebben wij hier thuis lichte kleuren en donkere kleuren apart, maar ook rood en spijkergoed verdienen een eigen wasje. Vervolgens hebben we nog een aparte voor handdoeken...

Aangezien ik niet weet of iets bij donker, licht gekleurd of rood hoort blijf ik heel ver van die machine vandaan. :/ Wit, handdoeken en spijkergoed is nog wel redelijk uit elkaar te houden, maar die kleuren waag ik mij niet aan.
Daarom moet je ze ook niet uit elkaar willen houden :+
[...]

Mij is verteld dat niet alles in de droger mag. Op zich kan ik die regels nog wel onthouden, maar aangezien de wasmachine ruimte haar domein is wil ik haar dat plezier niet ontnemen. ;)
Niet alles blindelings geloven >:)

code:
1
2
3
4
5
[o] int main[ program argc, MachineBrand char* argv[] ]
(
    printf[ "\nHello laundry\n\n" ]
) 
[o]

Zou de t.net parser iets kunnen bakken van mijn initiele opzetje voor Wasmachine++? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Hop, alles commit‘en en wegwezen!
* OkkE is er klaar mee.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-08 13:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het klinkt ouderwets, en behoorlijk sexistisch, maar volgens mij is het in de praktijk zo dat vrouwen daar veel meer in 'getraind' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het lijkt er echt op dat Django gewoon geen JOINs ondersteunt vanuit de ORM. Toch wel lastig bij een meertalige site waarbij alle vertalingen in een tabelletje zitten wat tussen taal en data in zit :|
Patriot schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:21:
[...]

Het klinkt ouderwets, en behoorlijk sexistisch, maar volgens mij is het in de praktijk zo dat vrouwen daar veel meer in 'getraind' worden.
Wat een kul, alsof het doen van de was een soort van wetenschap is. En alle rode sokken bij lichte was ongelukjes zijn altijd gebeurd doordat de vrouw de was deed en niet ik. Als je wil dat het fatsoenlijk gebeurt moet je het juist zelf doen, was er wel klaar mee na een cashmier trui die opeens tot boven mijn navel zat.

[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 30-05-2013 17:50 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gisteravond laat een Apple Thunderbolt scherm besteld bij Saturn (mooi korting :) ). Zou er 3-5 dagen over doen, krijg ik vandaag een mail met een Track & Trace code en wordt ie morgen bezorgd :) .

Tot nu toe zat ik met 1920x1200 (prima resolutie) op een 15,4 inch scherm. Dat is met gewoon laptop werk prima, maar zodra ie op m'n mStand staat ie het toch wel klein, want ik zit een stukje verder weg. Morgen lekker genieten dus van de ruimte :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BikkelZ schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:48:
Wat een kul, alsof het doen van de was een soort van wetenschap is. En alle rode sokken bij lichte was ongelukjes zijn altijd gebeurd doordat de vrouw de was deed en niet ik.
Hij zegt niet dat alle vrouwen kunnen wassen, inderdaad integendeel, maar juist dat vrouwen al sinds mensenheugenis in dat hoekje geduwd worden, niet zelden te danken aan dan wel versterkt door religie.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 27-08 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Aloys schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:49:
Gisteravond laat een Apple Thunderbolt scherm besteld bij Saturn (mooi korting :) ). Zou er 3-5 dagen over doen, krijg ik vandaag een mail met een Track & Trace code en wordt ie morgen bezorgd :) .

Tot nu toe zat ik met 1920x1200 (prima resolutie) op een 15,4 inch scherm. Dat is met gewoon laptop werk prima, maar zodra ie op m'n mStand staat ie het toch wel klein, want ik zit een stukje verder weg. Morgen lekker genieten dus van de ruimte :) .
Dat lijkt me ook nog wel eens mooi! ^^ Welke schermgrootte heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Even koptelefoon op. Zacht muziekje met wat dolfijn geluidjes. Helemaal in zen-mode hier.

Misschien dat ik niet gek wordt van het gefluit van de schoonmaker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:59:
Even koptelefoon op. Zacht muziekje met wat dolfijn geluidjes. Helemaal in zen-mode hier.

_O-

Over koptelefoons gesproken, ik zit regelmatig verstrikt in de kabel :+ Ben ik er weer overheen gereden met de bureaustoel ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:28
TheNephilim schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:57:
[...]

De Apple TBCD is maar in 1 formaat :) 27"
(Ik heb er zelf ook 1, meestal zit die aan mijn MacMini, soms aan mijn MBP)

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 30-05-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ryur schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:04:
[...]

Owh okeuj. Ben er zelf niet zo bekend mee, maar de beeldkwaliteit spreekt me wel aan. Moet er alleen niet aan denken om Mac als systeem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

Excuses, het zijn geen dolfijnen, maar baby walvisjes zie ik net in de app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheNephilim schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:57:
[...]

Ryur schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:04:
[...]

Helemaal waar, hier gaat hij gebruikt worden als mijn dockingstation 8) . Twee kabels erin en alles is aangesloten :) (vooral bedraad LAN vind ik erg fijn) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

http://www.moodturn.com

Alstu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 13:02
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich kan ontspannen op zo'n piano getingel in het piano thema op die website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die piano is inderdaad niet je-van-het inderdaad, maar die anderen zijn best relaxt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Over anderen die jouw dingen slopen gesproken...

Ik moet nog eens een keertje naar m'n stage (maand geleden) terug, omdat de twee andere stagairs mijn ding hadden gemold (DBchange) en ze er niet uitkomen. Met duidelijk commentaar + documentatie -_-

Ach, bewijst wel dat het niveau van MBO-stagairs niet al te hoog is :+

* F.West98 rent

Hebben jullie ook problemen met Firebug icm Firefox? Firefox is heel laggy en traag (en gebruikt veel CPU) als Firebug aanstaat.
Helaas zijn de devtools van firefox niet geweldig (steeds een raar selectorvakje in beeld) en geeft die steeds een melding bij reload met veranderde CSS

[ Voor 33% gewijzigd door F.West98 op 30-05-2013 21:51 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 15:11
/me Schiet een schot hagel achter F.West98 aan

Zal allicht veel verschil in zitten... De motivatie op de opleidingen (althans hier) is niet hoog en je moet uit eigen interesse en motivatie aan het devven gaan om echt iets te leren wat voor de markt relevant is. Toch jammer.

En nogmaals @F.West98: Ook ik had problemen met Firebug, heb het verwijderd en verbijt me nu inderdaad over het selector-vakje van de default devtools. Eens even kijken of ik dat ding weg kan hacken... :D

edit:
Nee dus... Niets over te vinden en ik heb niet genoeg kennis van userchrome om deze middels CSS weg te toveren... Iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door hiekikowan op 30-05-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:47:

Ik moet nog eens een keertje naar m'n stage (maand geleden) terug, omdat de twee andere stagairs mijn ding hadden gemold (DBchange) en ze er niet uitkomen. Met duidelijk commentaar + documentatie -_-

* F.West98 rent

Hebben jullie ook problemen met Firebug icm Firefox? Firefox is heel laggy en traag (en gebruikt veel CPU) als Firebug aanstaat.
Helaas zijn de devtools van firefox niet geweldig (steeds een raar selectorvakje in beeld) en geeft die steeds een melding bij reload met veranderde CSS
Firebug CPU/RAM gebruik bij mij is zwaarder dan Firefox of Chrome. Ja, het is een gigantisch lompe truck vol met features, maar als'ie niet nodig is moet je'm echt uitschakelen.
Zodra je't wel nodig hebt, heb je veel geduld nodig, helemaal als je firequery, firephp, etc. er aan hebt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, heb eindelijk een leuk idee voor een Windows Phone appje. Morgen na werk eens kijken of ik de juiste api's bij elkaar kan sprokkelen om alle data te hebben die ik wil :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 17:36
F.West98 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:47:

* F.West98 rent

Of de code is crap >:) Dat als je er na kijkt dat het al stuk is. Ach. Mbo is idd niet meer wat het geweest is.
Ben ook zelf begonnen op mbo. Wat toen het zelfde nivo was als hbo nu.

En zie ook stukjes troep van hbo'rs langs komen. Opleiding zegt lang niet alles, Hobby programmeurs die op eens pro's zijn.. Ik dacht ook toen ik 20 was van ik kan leuk programmeren. Maar als ik nu terug kijk was dat crap....., dus f.west.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Ach ja, zoals ik al zei, atleast, bij mij op de MBO wordt er niet eens veel aandacht gegeven aan programeren.

Tijdens de overgang van Niv3 naar Niv4 kreeg je leuk een briefje die je moest inleveren met welke vervolg opleiding je wil doen.

Er stond groot boven:
LET OP!! DE GEMAKKELIJKSTE OPLEIDING IS NETWERKBEHEER! ALS JE VEILIG WILT ZIJN KIES DAAR DAN VOOR!!

Je werdt niet eens geprikkelt om de uitdaging op te zoeken, en toen we eenmaal op de AO opleiding zaten, kreeg je basically de zelfde cursus voor geschoteld, die je in Niv 3 ook al een half jaar hebt gehad, en die moest je nu sneller door lopen. Qua opdrachten kregen we er 4. Een BubbleSort maken, een Quick Sort, een Doubly Linked List die netjes gesorteerd wordt, en dan als "klap" op de vuurpijl, een zip-achtige tool makenmet een 70% compressie-ratio met een zelf geschreven Huffman algoritme. En verder ook niet veel uitleg, want daar was geen tijd voor.

We hebben niet eens les gekregen in het maken van UML's, use cases e.d.
Verder werd er wel gehamerd op bouw dingen in een class, maar hoe je dat deed moest je zelf maar uitzoeken, zolang het in een .cs stond die niet je form was, was het al goed.

Qua toetsen was het nog erger.
2 Knopjes
1 knopje tekent cirkeltjes op je form, met een random grootte tussen de 1 en 10, en verschillende kleuren.

Dit zelfde voor het andere knopje, maar dan met vierkantjes.

Het is dat ik snel dingen opruim, als ik het nut er van niet zie om het te bewaren, anders had ik wel even wat voorbeeldjes online kunnen zetten van wat we zo nu en dan krijgen.

Ik kijk nog even op m'n schoolmail of ik toevallig nog iets gemailt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
goh, dat klinkt een beetje als mijn MBO opleiding destijds. Welk MBO zat je? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

ROC Van Twente Metaal, Elektro en installatietechniek, De Sumpel 6 te Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:38

F.West98

Alweer 16 jaar hier

eBoR schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Of de code is crap >:) Dat als je er na kijkt dat het al stuk is. Ach. Mbo is idd niet meer wat het geweest is.
Ben ook zelf begonnen op mbo. Wat toen het zelfde nivo was als hbo nu.

En zie ook stukjes troep van hbo'rs langs komen. Opleiding zegt lang niet alles, Hobby programmeurs die op eens pro's zijn.. Ik dacht ook toen ik 20 was van ik kan leuk programmeren. Maar als ik nu terug kijk was dat crap....., dus f.west.......
True, ik zeg niet dat mijn code geweldig is (en de auto-formatter in die code verbetert het niet, de afwezigheid van else if (wel else { if() { } } ) en switch ook niet), maar ze hebben iets in DB veranderd.
Ik heb exact hun queries overgenomen. Op dezelfde plek staan die. Ik heb enkel queries toegevoegd voor dingen die niet veranderen omdat dat systeem tables zijn.
Die stagairs falen dus in het vinden van de juiste query en die juist aanpassen :')

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Queries overnemen klinkt eng. Heb je geen gedeelde DAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
@Candanz Huffman? Wij kregen hier toch echt geen algoritmisch programmeren... ROC Hengelo that is. Een simpele foto-applicatie, foto's importeren en een class serializen om de bestandslocaties met beschrijving op te slaan... Dat was toch wel het moeilijkst wat we gehad hebben. En inderdaad op Niv3 een klein briefje met de keuze voor vervolgopleidingen...

De toetsen hier zijn vergelijkbaar... Layout werdt zelfs voorgeschoteld 'want dat kan iedereen toch wel'.. Alleen 3 handlers schrijven, een paar berekeningen en in een tijd van 30 minuten was een toets van 3 uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Robbiedobbie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:38:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich kan ontspannen op zo'n piano getingel in het piano thema op die website ;)
Piano gepingel word ik nerveus van. Om te ontspannen moet het hard of heel erg "achtergrond" zijn, op de een of andere manier raak ik ontspannen van hardstyle en hardrock :/ Mijn vrouw verbaast zich er over, maar ik kan helemaal ontspannen bij een Defqon of Disturbed plaat. oOo Op de een of andere manier klikt dat prima met mijn natuurlijk frequentie ofzo :) Terwijl zij de kamer verlaat als ik dat op heb staan... Jammer dan, maar er gaat niets boven een goed stukje harde muziek of een gave gitaar solo

Maar als ik rust wil luister ik altijd naar soundtracks van films. Die zijn perfect voor op de achtergrond en zorgen niet voor afleiding. Daarnaast voelt het soms alsof je heel episch werk aan het doen bent :D
Momenteel zijn mijn favorieten de soundtrack van Inception en Pirates of the Carribean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:51:
[...]

Maar als ik rust wil luister ik altijd naar soundtracks van films. Die zijn perfect voor op de achtergrond en zorgen niet voor afleiding. Daarnaast voelt het soms alsof je heel episch werk aan het doen bent :D
Momenteel zijn mijn favorieten de soundtrack van Inception en Pirates of the Carribean.
QFT!

Je zou de soundtrack van Transformers deel 1 eens op moeten zetten. Met name de tracks 'Optimus' en 'Bumblebee' zijn epic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
pdebie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:55:
[...]

QFT!

Je zou de soundtrack van Transformers deel 1 eens op moeten zetten. Met name de tracks 'Optimus' en 'Bumblebee' zijn epic!
Ja die zijn goed ja. Jammer dat de kwaliteit van soundtracks niet altijd even goed is (nee ik heb het niet over de gebruikte codec, maar over de opnames zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:23:
[...]

Het weekend samen doorbrengen, toch? :+

*O* dit is mijn 8000e post! *O*
(Het is ook wel een hele nuttige post... )
Proficiat! Ik heb gisteren de mijlpaal van de 5000 posts gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Blubber schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:57:
[...]

Ja die zijn goed ja. Jammer dat de kwaliteit van soundtracks niet altijd even goed is (nee ik heb het niet over de gebruikte codec, maar over de opnames zelf).
Moet zeggen dat ik op Spotify tot nu toe redelijk goede kwaliteit heb. :)

Zojuist raadde Spotify de soundtrack van Lone Ranger aan, klinkt ook verrekte goed :9
pdebie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:55:
[...]

QFT!

Zal ze zo eens luisteren. Van de andere nummers had ik de films gezien en was toen al onder de indruk van de soundtrack. Hans Zimmer maakt er een mooi stukje kunst van. :)
Overigens wordt de Inception soundtrack door veel tv-programma's gebruikt, er is een tijd geweest dat ik iedere avond wel een programma trof met een stukje inception muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Met ^^. Naast Hans Zimmer staat Klaus Badelt er ook vaak tussen... En natuurlijk John Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
www.ishetalvrijdag.nl

JA!
Gelukkig. Heb het helemaal gehad deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:30:
www.ishetalvrijdag.nl

JA!
Ik ook. -O-
Volgende week nog een weekje documenteren en code kuisen en ik heb 2 weekjes vakantie *O* (a.k.a tijd om mijn thesis te schrijven -O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
www.ishetalvrijdag.nl

JA!
Eens! Ik heb het ook wel gehad voor deze week. Bijna lang weekend tot donderdag. Donderdag terug op het werk en dan ook nog eens Google dag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
steffex schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:35:
[...]

Eens! Ik heb het ook wel gehad voor deze week. Bijna lang weekend tot donderdag. Donderdag terug op het werk en dan ook nog eens Google dag :*)
Google dag?
www.ishetalvrijdag.nl

JA!
Ik heb het precies ook gehad voor deze week! Motivatie heb ik precies thuis gelaten :/

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:51:
[...]

Piano gepingel word ik nerveus van. Om te ontspannen moet het hard of heel erg "achtergrond" zijn, op de een of andere manier raak ik ontspannen van hardstyle en hardrock :/ Mijn vrouw verbaast zich er over, maar ik kan helemaal ontspannen bij een Defqon of Disturbed plaat. oOo Op de een of andere manier klikt dat prima met mijn natuurlijk frequentie ofzo :) Terwijl zij de kamer verlaat als ik dat op heb staan... Jammer dan, maar er gaat niets boven een goed stukje harde muziek of een gave gitaar solo

Same here, echt stampend hard of achtergrond ruis.

Om lekker door te werken ook graag stampend hard trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Op Google dag kunnen we een hele dag besteden aan iets wat niks te maken heeft met de dagelijkse werkzaamheden. Het stamt af van de Google 20% regeling, waarbij medewerkers aan eigen projecten mogen werken. Dus topic uitzoeken en lekker beetje prutsen. Daarna presenteren wat je hebt gemaakt en dan aan het bier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steffex schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:42:
[...]

Op Google dag kunnen we een hele dag besteden aan iets wat niks te maken heeft met de dagelijkse werkzaamheden. Het stamt af van de Google 20% regeling, waarbij medewerkers aan eigen projecten mogen werken. Dus topic uitzoeken en lekker beetje prutsen. Daarna presenteren wat je hebt gemaakt en dan aan het bier :)
Dat is een leuk idee. Om de hoeveel tijd heb je zo'n Google dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
1x per maand doen we dit. Goed voor de motivatie en misschien komt iemand met een tof idee om een nieuw product te introduceren of iets hips om toe te voegen aan een bestaand product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Op Google dag kunnen we een hele dag besteden aan iets wat niks te maken heeft met de dagelijkse werkzaamheden. Het stamt af van de Google 20% regeling, waarbij medewerkers aan eigen projecten mogen werken.
Waar google het weer schijnt te hebben gejat van 3M. :)

Ik ben nu met een boekje bezig over motivatie (Drive - Daniel H Pink) wat gaat over motivatie. Daar staat ook de 20% regeling in vermeld (er zijn best wat bedrijven die dat doen, Atlassian doet het bijvoorbeeld ook). Erg interessant spul! :)
Dus topic uitzoeken en lekker beetje prutsen. Daarna presenteren wat je hebt gemaakt en dan aan het bier :)
Ik heb dit principe ook doorgevoerd. Mijn nieuwe werknemer en ik gaan 1x per 2 weken een dagje besteden aan eigen projecten/innovatie/studie. Volgens mij houdt dat een persoon meer engaged dan een opslag van een paar tientjes (uitgaande dat iemand gewoon "goed" verdiend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
GMail, bij een bericht:
Why is this message in Spam? It seems to be a fake "bounce" reply to a message that you didn't actually send.
Waarom zou iemand neppe bounces sturen? :?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
om te kijken of je mail systeem het adres accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
die 'google-dag' klinkt wel heel interessant zeg. Zou wat voor hier zijn. Ik heb tig goede ideeën om ons werk hier makkelijker te maken, maar gewoon geen tijd om er eens goed voor te gaan zitten en het uit te zoeken.

Doe dit nu regelmatig in mijn eigen vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Oh god, de Voute Vrijdag Spotify lijst is aangemaakt hier op kantoor...

* Firesphere kan zich totaal niet voorstellen hoe dit ooit mis zou kunnen gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
pdebie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:49:
die 'google-dag' klinkt wel heel interessant zeg. Zou wat voor hier zijn. Ik heb tig goede ideeën om ons werk hier makkelijker te maken, maar gewoon geen tijd om er eens goed voor te gaan zitten en het uit te zoeken.

Doe dit nu regelmatig in mijn eigen vrije tijd.
Zeker doen! Soms komen er dingen voorbij waarvan ik niet eens wist dat het bestond. Je leert wat en het haalt je goed uit de dagelijkse sleur.
Soms doen we er nog een schepje bij bovenop en huren we ergens een vergaderruimte, zodat we echt weg zijn van onze normale werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Wij hebben ook zo iets, maar dan 10% van je tijd. Met het idee dat het enigszins werk gerelateerd is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ik kan me zo ergeren aan ontwikkelaars die hier geen rekening mee houden he...

[ Voor 7% gewijzigd door wjvds op 31-05-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wjvds schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:02:
welke van de zoveel opmerkingen in dat artikel?
Hangt namelijk ook deels van de applicatie af (voor welk doel hij gebruikt word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:22
Met name "An address will include a state" en het in dat artikel minder direct genoemd maar daardoor niet minder relevante "A postcode only contains numbers". Vaak in Amerikaanse software dus. Maar ik kan me veel andere opmerkingen ook goed voorstellen als je een bijzonder woonsituatie hebt.

Waarom niet gewoon één universele textarea maken waarin mensen zelf kunnen invullen wat hun adres is? Dan heb je het gelijk voor heel de wereld zo makkelijk mogelijk gemaakt, en hoe vaak heb je nou achter de schermen alleen bijv. het huisnummer nodig? Alleen als dat het geval is, is het huidige systeem wat veel websites gebruiken misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wjvds schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:16:
Met name "An address will include a state" en het in dat artikel minder direct genoemd maar daardoor niet minder relevante "A postcode only contains numbers". Vaak in Amerikaanse software dus. Maar ik kan me veel andere opmerkingen ook goed voorstellen als je een bijzonder woonsituatie hebt.

Waarom niet gewoon één universele textarea maken waarin mensen zelf kunnen invullen wat hun adres is? Dan heb je het gelijk voor heel de wereld zo makkelijk mogelijk gemaakt, en hoe vaak heb je nou achter de schermen alleen bijv. het huisnummer nodig? Alleen als dat het geval is, is het huidige systeem wat veel websites gebruiken misschien beter.
Is 1 textarea wel genoeg? Zullen de gebruikers wel alles invullen (land, staat, dat soort zaken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Helaas, niet iedereen is even slim. Dus krijg je al snel incomplete of verkeerd ingevulde adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 12:14
TheNephilim schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:06:
[...]

Owh okeuj. Ben er zelf niet zo bekend mee, maar de beeldkwaliteit spreekt me wel aan. Moet er alleen niet aan denken om Mac als systeem te hebben.
Je kan natuurlijk ook een 27" scherm kopen met hetzelfde (of soortgelijk) paneel er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kut, de enige die de Voute Vrijdag normaal kan afspelen naar de audioinstallatie hier, ben ik...

Spotify dus op m'n telefoon betekend geen Spotify meer voor mezelf ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:18:
[...]

Is 1 textarea wel genoeg? Zullen de gebruikers wel alles invullen (land, staat, dat soort zaken)?
TheNephilim schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Helaas, niet iedereen is even slim. Dus krijg je al snel incomplete of verkeerd ingevulde adressen.
waarom zou je de verantwoordelijkheid hier van niet bij de gebruiker leggen? als zij het verkeerde adres opgeven krijgen ze ook geen.... (zelf invullen wat van toepassing is)

of denk ik nu niet commercieel genoeg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11

Hoogie2004

Whohooooo

Firesphere schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:22:
Kut, de enige die de Voute Vrijdag normaal kan afspelen naar de audioinstallatie hier, ben ik...

Spotify dus op m'n telefoon betekend geen Spotify meer voor mezelf ;w
Even je playlist lokaal trekken, en spotify op offline zetten op 1 van die apparaten :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kips schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:23:
[...]

[...]

waarom zou je de verantwoordelijkheid hier van niet bij de gebruiker leggen? als zij het verkeerde adres opgeven krijgen ze ook geen.... (zelf invullen wat van toepassing is)

Echt gebruiksvriendelijk vind ik dat niet nee :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kips schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:23:

[...]

Zoals Rubinski al zegt, niet echt gebruiksvriendelijk en inderdaad ook niet commercieel :+

Daarnaast, erg onhandig in eigen systeem lijkt mij. In plaats van alles netjes uit elkaar, heb je dan één blok met tekst. Foutgevoeliger dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
wjvds schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:02:
Ik vind eigenlijk dat de adressen in de UK gewoon beter gestandaardiseerd moeten worden 8)

Hier in Nederland zijn de eisen van een adres wel aardig omschreven, en de voornaamste fouten zijn vziw het niet toelaten van niet-numerieke achtervoegsels of het beschouwen van een nummer in de straatnaam als huisnummer (Lelystad.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In Nederland heb je aan postcode + huisnummer over het algemeen genoeg om je post bezorgd te krijgen. Dat is in het buitenland wel anders.

Ik heb een keer een huisje gehuurd in Zweden, de instructies om er te komen bestonden uit "Ga bij de rode brievenbussen rechtsaf, daarna tweede afrit nemen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Firesphere schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Same here, echt stampend hard of achtergrond ruis.

Om lekker door te werken ook graag stampend hard trouwens :)
Ik luister vaak keihard naar Dillinger Escape Plan. Heerlijk!
Is mathcore

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Eén textarea lijkt me zeker niet voldoende voor een adres. Maar waar ik wel een hekel aan heb is ‘validatie’ die zulke dingen als State of huisnummer is int verplicht... Dat is weer het andere uiterste.
Alex) schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:29:
Ik heb een keer een huisje gehuurd in Zweden, de instructies om er te komen bestonden uit "Ga bij de rode brievenbussen rechtsaf, daarna tweede afrit nemen..."
In IJsland ben ik genoeg wegen tegengekomen waar maar één huis aan stond, die hadden niet eens een huisnummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:23:
[...]

Even je playlist lokaal trekken, en spotify op offline zetten op 1 van die apparaten :)
Dat wil dus niet, dan klapt de airplay er uit :/ Plus de Voute lijst wordt constant aangevuld :P

Ach, het is ook wel grappig weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

OkkE schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:32:
Eén textarea lijkt me zeker niet voldoende voor een adres. Maar waar ik wel een hekel aan heb is ‘validatie’ die zulke dingen als State of huisnummer is int verplicht... Dat is weer het andere uiterste.
Laat developers eerst maar eens leren hoe ze fatsoenlijk een e-mailadres valideren. Tagged adressen van Gmail worden in teveel gevallen nog niet geaccepteerd.

En Amerikanen moeten leren dat hun retarded datumformaat niet normaal is. Het Nederlandse is ook niet wenselijk.

Tagged wil zeggen: username+tag@gmail.com

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Korben schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:39:
[...]

En Amerikanen moeten leren dat hun retarded datumformaat niet normaal is. Het Nederlandse is ook niet wenselijk.
ISO 8601, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben benieuwd wanneer ik ooit een keer lessc --yui-compress style.css > style.less in plaats van lessc --yui-compress style.less > style.css uitvoer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:57:
[...]
Wij hebben ook zo iets, maar dan 10% van je tijd. Met het idee dat het enigszins werk gerelateerd is.
10% is denk ik wel een mooie balans. Voor een werkgever is dat ook nog redelijk te veroorloven.Zelf hanteer ik ook 10% (dus 4 uur per week, 1 dag per 2 weken).

Wat mij betreft hoeft het niet werk gerelateerd te zijn (wel ICT gerelateerd natuurlijk), maar mag er gewerkt worden aan van alles. Mijn nieuwe werknemer wil graag iets met Android doen, dus mag hij daar mooi in die tijd mee aan de slag. Alles wat hij daar in leert kan hij vast ook toepassen in andere projecten, daarnaast kan ik straks ook android apps aanbieden :9

Wel is het een beetje lastig om te bepalen wat je met het eigendom doet. Ik heb afgesproken dat dingen die hij buiten zijn functie bedenkt in principe gedeeld eigendom zijn (ik investeer tijd en hij zijn idee). Maar is toch lastig om dat vast te prikken, hoe is dat bij de andere partijen geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

TheNephilim schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:42:
Ben benieuwd wanneer ik ooit een keer lessc --yui-compress style.css > style.less in plaats van lessc --yui-compress style.less > style.css uitvoer :/
Gelukkig heb je versiebeheer, dus heb je dat zo hersteld :)

..toch?

[ Voor 62% gewijzigd door Radiant op 31-05-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb Fail2Ban draaien op mijn Raspberry Pi, en ik heb die zodanig geconfigureerd dat er automatisch een e-mail naar de abuse-afdeling van de ISP gaat wanneer er herhaaldelijk wordt geprobeerd in te loggen met foutieve credentials. Dit werkt prima :)

Ik had mezelf in de Cc-lijst gezet van die e-mails, maar dat heb ik er vandaag maar uitgehaald. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Waarom niet gewoon één universele textarea maken waarin mensen zelf kunnen invullen wat hun adres is? Dan heb je het gelijk voor heel de wereld zo makkelijk mogelijk gemaakt, en hoe vaak heb je nou achter de schermen alleen bijv. het huisnummer nodig?
1) Grotere kans dat mensen iets vergeten of verkeerd invullen.
2) Als alles in een lap tekst zit wordt het veel moeilijker om, bijvoorbeeld, al je gebruikers uit Amsterdam, of een bepaald postcodegebied te vinden en een mailtje te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 10:26
Ook al Bezet schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:48:
[...]

1) Grotere kans dat mensen iets vergeten of verkeerd invullen.
2) Als alles in een lap tekst zit wordt het veel moeilijker om, bijvoorbeeld, al je gebruikers uit Amsterdam, of een bepaald postcodegebied te vinden en een mailtje te sturen.
Plus dat je ervan uit moet gaan dat de gebruiker 'dom' is en dus zo weinig mogelijk fouten moet maken. Je moet daadwerkelijk alles uitkauwen voor een gebruiker, zodat er ook niets fout kan gaan.

Maar zelfs dan... gaan er nog dingen fout (spaties in emails etc :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Motivatie, waar ben je gebleven? Ligt vast nog in bed.

Maar eens bezig geweest met een index pagina maken voor m'n servertje, zodat je tenminste niet op dat lelijke Apache CentOS schermpje komt.

http://idebug.it/
Ben maar eens me meer gaan verdiepen in css3, en micro-data, vindt het wel leuk met die transitions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Candanz schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:52:
vindt je het gek als je zo vroeg op staat als jij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Radiant schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:46:
[...]

Gelukkig heb je versiebeheer, dus heb je dat zo hersteld :)

..toch?
Was het maar zo! :X Netjes ontwikkelen in Git is de grootste todo hier, echter vind ik het nog maar wat ingewikkeld om 'even' te doen. Volle planning laat niet echt toe om daar weer dagen mee bezig te zijn. Daarnaast, ik ontwikkel Wordpress themes, dus dan wil ik ook meteen netjes dat Wordpress er 'goed' in zit en weet ik wat. Hoe dat werkt, geen idee, heb al eens wat gegoogled, maar is echt to much op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eens bezig geweest met een index pagina maken voor m'n servertje, zodat je tenminste niet op dat lelijke Apache CentOS schermpje komt.

Ben maar eens me meer gaan verdiepen in css3, en micro-data, vindt het wel leuk met die transitions.
Ik zou wel voor een ander lettertype gaan.
Just my 2 cents.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:45:
[...]

Wel is het een beetje lastig om te bepalen wat je met het eigendom doet. Ik heb afgesproken dat dingen die hij buiten zijn functie bedenkt in principe gedeeld eigendom zijn (ik investeer tijd en hij zijn idee). Maar is toch lastig om dat vast te prikken, hoe is dat bij de andere partijen geregeld?
ja is zeer lastig. Want stel dat hij in zijn eigen tijd een gat in de markt vind en daaraan gaat werken in die vrije bestedings-periode. Ik denk dat het inderdaad erop neer komt dat je 50% eigenaar van het idee/het product wordt.

Bij mijn vorige werkgever hanteerden ze een afkoop systeem. Als je in je eigen tijd iets bedacht waar we op het werk heel vrolijk van werden, kreeg je daar een bonus voor. Maar het was niks anders dan het afkopen van het idee natuurlijk. Je mocht het daarna ook niet meer zelf uitbrengen of wat dan ook.

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik dat menu links zwaar irritant vind. Snap dat het een experiment is, maar dit is echt niks.

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 31-05-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 12:14
Gisteren de hele dag snoeihard gewerkt om wat nuttige afbeeldingen te maken van m'n afstudeerwerk. Maar het was niet voor niks: het wordt waarschijnlijk opgenomen in een TVCG (IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics) artikel! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Intru schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:01:
Gisteren de hele dag snoeihard gewerkt om wat nuttige afbeeldingen te maken van m'n afstudeerwerk. Maar het was niet voor niks: het wordt waarschijnlijk opgenomen in een TVCG (IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics) artikel! *O*
nice, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Korben schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:39:
Laat developers eerst maar eens leren hoe ze fatsoenlijk een e-mailadres valideren. Tagged adressen van Gmail worden in teveel gevallen nog niet geaccepteerd.
Sowieso het valideren van een e-mailadres?! Laat gebruikers het gewoon zelf invullen, zonder in page validatie, dat doen we met post adres toch ook (meestal)? Wanneer het echt van belang is dat het e-mailadres klopt stuur je imho toch altijd een validatie mail.
Dit vind ik een twijfelgeval. Ik zou denk de notatie gebruiken die past bij de localization met een placeholder als extra ondersteuning (bijv. voor nl-NL: “dd-mm-yyyy” of “31-12-2013”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe moeilijk is "unversion & ignore" op een source controlled, maar lokaal gewijzigd item in jullie favoriete source control, waarbij het bestand na die actie op dezelfde plek blijft staan?

In TFS is het zonder externe tools in ieder geval onmogelijk. :')

Ja, het kan door het bestand te kopiëren, dan een Revert (Undo), Delete, Check In, hernoemen van de kopie naar het origineel. Dat soort workarounds... Zo verschrikkelijk contraproductief voor zo'n dure tool.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

OkkE schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:04:
[...]
Dit vind ik een twijfelgeval. Ik zou denk de notatie gebruiken die past bij de localization met een placeholder als extra ondersteuning (bijv. voor nl-NL: “dd-mm-yyyy” of “31-12-2013”).
Afbeeldingslocatie: https://sslimgs.xkcd.com/comics/iso_8601.png
Als je verwarring wilt voorkomen: gebruik ISO 8601, oftewel yyyy-mm-dd.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foei, XKCD zonder alt-text:
spoiler:
ISO 8601 was published on 06/05/88 and most recently amended on 12/01/04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
.Gertjan. schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:45:
[...]

10% is denk ik wel een mooie balans. Voor een werkgever is dat ook nog redelijk te veroorloven.Zelf hanteer ik ook 10% (dus 4 uur per week, 1 dag per 2 weken).

Wat mij betreft hoeft het niet werk gerelateerd te zijn (wel ICT gerelateerd natuurlijk), maar mag er gewerkt worden aan van alles. Mijn nieuwe werknemer wil graag iets met Android doen, dus mag hij daar mooi in die tijd mee aan de slag. Alles wat hij daar in leert kan hij vast ook toepassen in andere projecten, daarnaast kan ik straks ook android apps aanbieden :9

Waarom zou de werknemer akkoord gaan met gedeeld eigendom als hij het heeft bedacht in zijn eigen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Aangezien hij niet bedoelt in volledig eigen tijd. Wat wordt bedoelt is dat dit wordt uitgevonden in een "vrije" tijd die de baas geeft voor eigen dingen, maar wat toch als werk telt (of ben ik nu heel erg in de war 8)7 ).

Ojaa, WEEKEND!!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Hij investeert toch in de kennis van de werknemer, niet in new product development?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Nu al? ik begin pas ong 1 uur 3 kwartier geleden. Zit hier nog tot 18:00. ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Candanz op 31-05-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
steffex schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:38:
[...]

Waarom zou de werknemer akkoord gaan met gedeeld eigendom als hij het heeft bedacht in zijn eigen tijd?
hangt er vanaf wat je definieert als eigen tijd. Als hij het thuis bedenkt in de avond uren, is het zijn idee. Als hij het in zijn 'google'-tijd bedenkt, dan vind ik dat het gedeelde eigendom is. .GertJan. investeert mee in de ideeën, doordat hij de werknemer de 'google' tijd gunt.

----

Heb sinds deze week een licentie op R#. Wat is dat verslavend zeg.
Merk aan mezelf dat ik nu zelfs refector in een klein rommelprojectje waar ik dingen in uitprobeer, alvorens ik het in de officiële 'echte' code zet. Beetje zinloze tijdverspilling eigenlijk, maar het gaat puur uit automatisme nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Korben schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:16:
[afbeelding]
Als je verwarring wilt voorkomen: gebruik ISO 8601, oftewel yyyy-mm-dd.
Ik ben het met je eens dat de yyyy-mm-dd notatie het meest universeel is. Ik vind het alleen niet gebruiksvriendelijk (behalve voor programmeurs). De klanten die ik tot nu toe ben tegengekomen (en ook mijn ouders) kijken toch raar op als ze op die manier een datum moeten invullen.

Anyway, dit is te serieus voor een vrijdag (bijna) middag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Candanz schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Nu al? ik begin pas ong 1 uur 3 kwartier geleden. Zit hier nog tot 18:00. ;(
Ik had vandaag mijn laatste toets van mijn toetsweek, dus nu deze af is is het al lekker vroeg weekend. :)
Pagina: 1 ... 100 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.