Ach ja, zoals ik al zei, atleast, bij mij op de MBO wordt er niet eens veel aandacht gegeven aan programeren.
Tijdens de overgang van Niv3 naar Niv4 kreeg je leuk een briefje die je moest inleveren met welke vervolg opleiding je wil doen.
Er stond groot boven:
LET OP!! DE GEMAKKELIJKSTE OPLEIDING IS NETWERKBEHEER! ALS JE VEILIG WILT ZIJN KIES DAAR DAN VOOR!!
Je werdt niet eens geprikkelt om de uitdaging op te zoeken, en toen we eenmaal op de AO opleiding zaten, kreeg je basically de zelfde cursus voor geschoteld, die je in Niv 3 ook al een half jaar hebt gehad, en die moest je nu sneller door lopen. Qua opdrachten kregen we er 4. Een BubbleSort maken, een Quick Sort, een Doubly Linked List die netjes gesorteerd wordt, en dan als "klap" op de vuurpijl, een zip-achtige tool makenmet een 70% compressie-ratio met een zelf geschreven Huffman algoritme. En verder ook niet veel uitleg, want daar was geen tijd voor.
We hebben niet eens les gekregen in het maken van UML's, use cases e.d.
Verder werd er wel gehamerd op bouw dingen in een class, maar hoe je dat deed moest je zelf maar uitzoeken, zolang het in een .cs stond die niet je form was, was het al goed.
Qua toetsen was het nog erger.
2 Knopjes
1 knopje tekent cirkeltjes op je form, met een random grootte tussen de 1 en 10, en verschillende kleuren.
Dit zelfde voor het andere knopje, maar dan met vierkantjes.
Het is dat ik snel dingen opruim, als ik het nut er van niet zie om het te bewaren, anders had ik wel even wat voorbeeldjes online kunnen zetten van wat we zo nu en dan krijgen.
Ik kijk nog even op m'n schoolmail of ik toevallig nog iets gemailt heb.