Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome gebruikt idioot veel geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik krijg de laatste dagen op mijn Vista PC met 2 GB geheugen steeds de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://schind.nl/waarschuwing.jpg

Als ik in taakbeheer kijk is het vooral chrome die veel geheugen snoept:
Afbeeldingslocatie: http://schind.nl/chrome.jpg

Is hier iets tegen te doen?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Minder tabbladen in chrome open hebben...

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Chrome is een goede browser, maar staat bekend als RAM slurper. Je zou of minder tabs tegelijk open kunnen hebben, of kunnen overwegen om over te stappen op een andere goede browser zoals FireFox.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 17:41
Ga een naar: chrome://memory-redirect/

• Daos
  • Niet online
Ik heb zelf al wat tips gevonden: http://www.makeuseof.com/...-with-these-2-extensions/

Ik gebruik naar aanleiding daarvan nu OneTab

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En, voldoet dat?

[google=Chrome memory usage] geeft nog veel meer tips. Ik stel voor dat je die probeert. (En eigenlijk dat je dat voor aanmaken van een topic al zou hebben geprobeerd ;) )

Overigens is 2GB tegenwoordig wel behoorlijk aan de krappe kant, voor nog geen twee tientjes kan je dat (afhankelijk van je hardware, natuurlijk) verdubbelen :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 25-05-2013 13:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Daos
  • Niet online
OneTab scheelt ongeveer 400 MB. Ik heb daardoor weer wat ruimte.

Aan hardware aanpassen had ik nog niet gedacht :+

edit:
2 GB extra is me 40 euro gaan kosten. Ik heb het al besteld. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Daos op 25-05-2013 15:07 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Gropah schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:35:
Chrome is een goede browser, maar staat bekend als RAM slurper. Je zou of minder tabs tegelijk open kunnen hebben, of kunnen overwegen om over te stappen op een andere goede browser zoals FireFox.
Overigens is Firefox nou ook niet echt zuinig met geheugen. Ik heb 13 tabs open (wat op zich niet eens superveel is) en Firefox consumeert 1.360 MB aan geheugen. Nou heb ik 16 GB in totaal en ongeveer 10 GB beschikbaar, dus Windows zal Firefox ook wel wat meer ruimte geven om geheugen te consumeren, maar toch. Firefox is zeker niet zuinig met geheugen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:57

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Korben schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Overigens is Firefox nou ook niet echt zuinig met geheugen. Ik heb 13 tabs open (wat op zich niet eens superveel is) en Firefox consumeert 1.360 MB aan geheugen. Nou heb ik 16 GB in totaal en ongeveer 10 GB beschikbaar, dus Windows zal Firefox ook wel wat meer ruimte geven om geheugen te consumeren, maar toch. Firefox is zeker niet zuinig met geheugen.
Nee dat idd niet. En het wordt snel traag bij veel geheugen.
Wat ik in IE en Chrome wel zie, dat RAM omlaag gaat als je GMaps sluit ofzo, zie ik bij FF nauwelijks.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-11 14:47

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

sluit je oude tabbladen af
Pagina: 1