Wut? Waarom blijf je niet gewoon wat langer liggen dan?Candanz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:23:
Ik sta om 5 uur op, honden er uit laten. Vervolgens pak ik een bak koffie, smeer even een broodje of pak een kom cornflakes, of noodles als ik echt honger heb. Vervolgens loop ik weer naar boven om nog even wat te browsen, e-mailtjes lezen, nieuws lezen en af en toe nog een spelletje tussen door. Totdat het 9:30u is, om vervolgens op de fiets te stappen en naar m'n stage te fietsen.
Yey, KADOOTJES!.Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Een taart met brandende kaarsjes, best toepasselijk met jouw avatar![]()
GefeliciteerdEn aangezien je avatar om een medic roept is hier je kadootje:
[afbeelding]
Funny story: ik heb deze ava gekozen zonder te weten dat het de medic is van TF2. Opzich wel grappig, ben erg fan van de stijl van TF2, maar ik speel het niet eens vaak. Misschien maar eens gaan nadenken over een echt logo/ava
Je avatar veranderen kan nu niet meerGropah schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:31:
[...]
Yey, KADOOTJES!
Funny story: ik heb deze ava gekozen zonder te weten dat het de medic is van TF2. Opzich wel grappig, ben erg fan van de stijl van TF2, maar ik speel het niet eens vaak. Misschien maar eens gaan nadenken over een echt logo/ava
/me Gooit blikje Blue Bastard (energy) naar .Gertjan..Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Kan eigenlijk ook wel een suikerkick gebruiken...Vanochtend behoorlijk brak wakker geworden en na een klantgesprek zojuist is het niet veel beter geworden
En het erge is dat ik vandaag nog een aantal lastige gesprekken heb (assurantiekantoor en een klant die over inzet van extra externen wil praten).
Ben nog geen 48 uur terug van mijn "vakantie" en ben nu alweer toe aan vakantie
Wat moest ik toch zonder in dit leven
---
En nu wil ik mezelf eigenlijk trakteren op deze jongen voor op kantoor. Toch nog € 160,- incl. btw en verzendkosten
[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 29-05-2013 10:33 ]
Quacker's?TheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:13:
Steevast een bak Brinta of havermout (van Quacker) 's ochtends!Zonder is er weinig te beginnen
eenmaal op m'n werk, een blikje erin en gaan ^^
Dat is een kwestie van wennen. Cliché, maar ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag; je spijsvertering komt er door op gang. Word je minder snel dik._Moe_ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:11:
[...]
Ik krijs 's ochtends echt geen hap binnen. Erger nog mijn eerste honger komt pas tegen 11uur ofzo, waardoor ik dus tijdens het middagmaal ook totaal geen honger meer heb
Ik sta meestal ook om vijf uur op en na het ontbijten doe ik nog wat computeren of gamen, maar dat komt omdat mijn vrouw om vijf uur op moet staan om op tijd op haar werk te zijn. Als ze vrij is, sta ik pas om half zeven op.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:29:
[...]
Wut? Waarom blijf je niet gewoon wat langer liggen dan?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Wth.. ik ben echt geen ochtendmens. Een paar dagen in de week moet ik om 7 uur eruit. Maar voor de rest pas om 8 uur.
* D-Raven moet er niet aan denken om rond 5 uur al uit bed te moeten
* D-Raven moet er niet aan denken om rond 5 uur al uit bed te moeten
Correctie, je hebt de pyro, maar hij vraagt om een medicGropah schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:31:
[...]
Yey, KADOOTJES!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
:x.Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:36:
[...]
Correctie, je hebt de pyro, maar hij vraagt om een medic
Je ziet al hoe wakker ik ben en hoe veel ik me met het spel bezig hou
Ik ben een Quaker geweest

Vroeger veel plezier mee gehad
Gropah schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:38:
[...]
:x
Je ziet al hoe wakker ik ben en hoe veel ik me met het spel bezig hou
Ik ben al heeeeeel veel uren verloren in dat spel
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Van dik worden heb ik echt geen lastKorben schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:34:
Dat is een kwestie van wennen. Cliché, maar ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag; je spijsvertering komt er door op gang. Word je minder snel dik.
Dat was ook mijn idee! Het is niet dat ik een langslaper ben, maar meestal moet ik me toch spoeden om tijdig op het werk te komen.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:29:
RTFM!
Omdat de honden anders de hele buurt wakker blaffen en janken, dan heb ik nog meer gezeur aan me kop.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:29:
[...]
Wij hebben vier honden thuis (3 volwassen, 1 pup), maar die zijn gelukkig stil 's ochtends. Als je daar om 5u aan komt lopen met een halsband dan kijken ze je aan of je niet wijs bentCandanz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:47:
[...]
Omdat de honden anders de hele buurt wakker blaffen en janken, dan heb ik nog meer gezeur aan me kop.
De hond van m'n broertje ook. Die blijft het liefste tot een uur of 11 liggen.TheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:50:
[...]
Wij hebben vier honden thuis (3 volwassen, 1 pup), maar die zijn gelukkig stil 's ochtends. Als je daar om 5u aan komt lopen met een halsband dan kijken ze je aan of je niet wijs bentHet zijn echt uitslapers
Ja, die van mij zijn dus getrainde politie honden, die ik zelf ook train. Alleen de willen en zullen er perse om 5 uur uit moeten.
Volgens mij is dat pure gewenning voor honden, iemand zal er toch mee begonnen zijn om ze zo vroeg uit te laten. Of ze moeten 's avonds heel vroeg uitgaan natuurlijk, dat kan ook
Leuk, politiehonden die uitgelaten moeten en zullen en willen.... Wat als je ze niet uitlaat, slepen ze je dan uit bed?Candanz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:51:
Ja, die van mij zijn dus getrainde politie honden, die ik zelf ook train. Alleen de willen en zullen er perse om 5 uur uit moeten.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee, dan maken ze kabaal, en natuurlijk zitten ze ook buiten in een ren. 't Zijn goede politie honden, maar thuis willen ze niet echt luisteren. Zodra we aan het training zijn schakelen ze een knop om of zoiets, en luisteren ze juist weer heel goed.Firesphere schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:58:
[...]
Leuk, politiehonden die uitgelaten moeten en zullen en willen.... Wat als je ze niet uitlaat, slepen ze je dan uit bed?
Hangt er van af of het honden van het arrestatieteam zijn. Die komen je van je bed lichtenFiresphere schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:58:
[...]
Leuk, politiehonden die uitgelaten moeten en zullen en willen.... Wat als je ze niet uitlaat, slepen ze je dan uit bed?
Geen bakkie koffie voor je, wel een nummertje dat bij de dag pastFiresphere schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:44:
Wie heeft er een bakkie koffie voor me? Het is nat buiten en ik ben wel toe aan wat warms.
https://soundcloud.com/melokind/melokind-frickelt-2013
"Woef bark grombrrrrr barkest"*?.Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:15:
[...]
Hangt er van af of het honden van het arrestatieteam zijn. Die komen je van je bed lichten
spoiler:
You are under arrest
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Weet iemand of het mogelijk is om bij een MVC applicatie in IIS de .asp en .aspx handlers weg te halen? of uit te zetten?
Ik heb bijvoorbeeld de url:
~/Embed/ASP/blaat/blaat.asp
Deze verwijst naar de Embed controller => action ASP. De rest wat volgt wordt meegegeven als id aan de action.
Omdat IIS de .asp wil gaan serveren gaat het mis..
Deze verwijst naar de Embed controller => action ASP. De rest wat volgt wordt meegegeven als id aan de action.
Je kunt ze weg gooien uit de handling mappers van IIS.frG schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:19:
Weet iemand of het mogelijk is om bij een MVC applicatie in IIS de .asp en .aspx handlers weg te halen? of uit te zetten?
Vanochtend zeiknat geregend onderweg naar kantoor. Op zich boeit me dat niet zo, alleen zijn de veters van m'n bergschoenen kapot, dus heb ik van die canvas schoenen aan. KOUWE POTE!!
Ja dat had ik inderdaad ook al geprobeerd maar hij probeert nog steeds de .asp pagina te laden..Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:20:
[...]
Je kunt ze weg gooien uit de handling mappers van IIS.
In IIS 6 moet je een wildcard-map toevoegen voor de MVC-handler. Bij IIS 7 en hoger zou het voor zover ik weet automatisch moeten werken.frG schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:30:
[...]
Ja dat had ik inderdaad ook al geprobeerd maar hij probeert nog steeds de .asp pagina te laden.
We are shaping the future
Het gaat in dit geval om IIS 7.Alex) schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:32:
[...]
In IIS 6 moet je een wildcard-map toevoegen voor de MVC-handler. Bij IIS 7 en hoger zou het voor zover ik weet automatisch moeten werken.
Open dan even een topic, ipv het hier te verstoppenfrG schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:30:
[...]
Ja dat had ik inderdaad ook al geprobeerd maar hij probeert nog steeds de .asp pagina te laden.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Misschien kun je dat het beste even in een apart topic zetten, 't neigt naar helpdesken namelijk. 
Ik ben een beetje aan het spelen met Hangouts. Het werkt eigenlijk best aardig, maar ik had liever een stand-alone desktopclient i.p.v. de integratie met GMail of de Chrome-extensie.
Ik ben een beetje aan het spelen met Hangouts. Het werkt eigenlijk best aardig, maar ik had liever een stand-alone desktopclient i.p.v. de integratie met GMail of de Chrome-extensie.
We are shaping the future
Ik heb het denk ik >20 uur gespeeld toen het nog betaald was. Erg leuk, maar beetje te hardcore voor mij (ookal doen de graphics dat niet vermoeden). Ik weet dat het slechts een kwestie is van tijd er in stoppen, maar als ik atm iets niet te veel heb, is het tijd (... en geld... en geduld... en alles eigenlijk).Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:40:
Moet je echt spelen, best een gaaf spelletje
Het is nu free-to-play dus je kunt het allicht proberen.
Ik ben al heeeeeel veel uren verloren in dat spel![]()
Verwijderd
Ik vind het best aardig werken, zelfs als extension. De extensie blijft gewoon lekker doorgaan wanneer je je browserwindow hebt gesloten.Alex) schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:37:
Misschien kun je dat het beste even in een apart topic zetten, 't neigt naar helpdesken namelijk.
Soms zijn er ook fijne klanten 
Vaak is het alleen een 100x100 JPG of iets, met de vraag of die 300x300 transparant op de site kan.[...] Omdat ik niet precies weet welk bestandtype je hiervoor nodig heb stuur ik je in de bijlage alles wat ik heb. [...]
Bijlage: *.eps, *.ai, *.gif & *.jpg
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het zal Google eens niet zijn die iets sloopt met een update. Voorheen met Talk kon je met Tab wisselen tussen chatgesprekken binnen Gmail, nu met Hangouts ga je vrolijk alle icoontjes binnen een chat af met Tab, maar geraak je er nooit meer uit.Alex) schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:37:
@hieronder: arbitrary but carefully chosen number?
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 29-05-2013 11:57 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Iemand op Facebook postte dit gister, weten jullie ook wel te waarderen denk ik 
http://partners.adobe.com/public/developer/en/tiff/TIFF6.pdf
Op pagina 13, over de image file header. wie spot 'm?
42Struikrover schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:56:
Ik zag'm ook net, je leest er toch makkelijk overheen nog!
Wikipedia: Phrases from The Hitchhiker's Guide to the GalaxyStruikrover schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:56:
Zojuist gebeld door Vodafone of ik wel op de hoogte was van de hoogte van mijn telefoonrekening door gebruik van mobiel internet in het buitenland. €517 buiten de bundel
. Ja, daarvan was ik op de hoogte
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt, ik betaal dat ja
. Het heeft zich verder ook wel terugverdiend.
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 29-05-2013 12:53 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarom moet dit toch zoveel kosten!.oisyn schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:50:
Zojuist gebeld door Vodafone of ik wel op de hoogte was van de hoogte van mijn telefoonrekening door gebruik van mobiel internet in het buitenland. €517 buiten de bundel. Ja, daarvan was ik op de hoogte
Kunnen ze die grenzen nu echt niet open trekken?
Kan mij daar zo kwaad in maken!
RTFM!
.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:53:
Sinds wanneer ben jij je eigen werkgever dan?
Ben verder ook nog steeds gewoon in loondienst hoor.
Klopt ja. Bij Vodafone heb je de mogelijkheid tot een dagbundel van 35MB voor €2,-, dat is nog best schappelijk. Maar daarnaast betaalde je in het geval van Portugal waar ik was buiten de bundel €0,85 per MB, gaat natuurlijk nergens over._Moe_ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Waarom moet dit toch zoveel kosten!![]()
En dan nog maar te zwijgen over de kwaliteit van de verbinding
Ik zag het net ja
. En vanmorgen las ik dit al: nieuws: KLM begint met aanbieden internet tijdens vlucht. Daar had ik ook wel gebruik van willen maken
Ze moeten toch ergens hun woekerwinsten veiligstellen. Dat gaat het beste op een manier waarop je je klanten benadeeld zonder dat ze het zelf doorhebben. Het aan laten staan van roaming gebeurt maar al te vaak, dus dat is lekker cashen._Moe_ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Waarom moet dit toch zoveel kosten!![]()
Zelf moet ik ook verdomd goed oplossen. Om bij tele2 internet te gebruiken moet je telefoon roaming aan hebben staan (ze zitten op T-Mobile), als ik naar het buitenland ga moet ik dus roaming uitzetten. Gelukkig kan een sim van Tele2 niet zomaar op een ander netwerk en moet je de telefoon starten met een andere pincode (1 + normale-pin). Dus gelukkig wordt je niet hard genaaid in het grensgebied.
Toen ik nog op bootjes zat had ik vaak telefoonrekeningen van 500 euro
Toen kregen we internet aanboord en kostte 1 USD per minuut! Nu is het gelukkig alweer gezakt naar 25ct per minuut. Je kan het je tegenwoordig bijna niet meer voorstellen..
Moet je eens een weekje naar CenterParcs gaan, mag je ook dik aftikken voor WiFi... Het mooie is dat ze het dan gratis WiFi noemen. Als je 10 euro betaalt krijg je gratis WiFi....Megamind schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:32:
Toen ik nog op bootjes zat had ik vaak telefoonrekeningen van 500 euroToen kregen we internet aanboord en kostte 1 USD per minuut! Nu is het gelukkig alweer gezakt naar 25ct per minuut. Je kan het je tegenwoordig bijna niet meer voorstellen..
Beetje "dienstverlening" is teveel gevraagd, beetje restaurant biedt gratis WiFi aan, zelfs mijn lokale budget-kapper biedt het aan, maar bij het overpriced CP mag je lekker dokken voor je internet...
Is het met luxe niet altijd: Je voelt je pas luxe als je flink moet betalen en dat ook kan?
Nog nooit gebruik gemaakt van een van de bootstraps, misschien moet ik daar dan toch maar eens mee beginnen, al denk ik dat het me niet zo veel tijd gaat besparen.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:01:
Voor diegenen die Twitter Bootstrap een beetje beu zijn:
RTFM!
Verwijderd
Voor mij gaat het niet echt om tijd besparen. Ik ben geen designer en zal dat ook nooit zijn en zelf het uiterlijk van een website bepalen is niets voor mij. Met een van deze bootstraplayouts gaat het al gemakkelijker._Moe_ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:
[...]
Nog nooit gebruik gemaakt van een van de bootstraps, misschien moet ik daar dan toch maar eens mee beginnen, al denk ik dat het me niet zo veel tijd gaat besparen.
Ik heb het 2x geprobeerd maar ik kwam er gewoon niet uit. Je moet een specifiek type website hebben om het toe te kunnen passen en bij je design al rekening mee houden._Moe_ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:
[...]
Nog nooit gebruik gemaakt van een van de bootstraps, misschien moet ik daar dan toch maar eens mee beginnen, al denk ik dat het me niet zo veel tijd gaat besparen.
Is het, als je weet zo veel te gaan gebruiken, niet veel goedkoper om een prepaid-SIM te kopen op het vliegveld? Die automaten zie je best vaak tegenwoordig. Zal vast duurder zijn dan de normale tarieven die inwoners betalen, maar alsnog stukken goedkoper dan 517 euro.oisyn schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:50:
Zojuist gebeld door Vodafone of ik wel op de hoogte was van de hoogte van mijn telefoonrekening door gebruik van mobiel internet in het buitenland. €517 buiten de bundel. Ja, daarvan was ik op de hoogte
Ik maak er al een tijdje gebruik van, met name het grid systeem en de mogelijkheid om iets 'redelijk gemakkelijk' responsive te maken is heel handig.Megamind schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:12:
[...]
Ik heb het 2x geprobeerd maar ik kwam er gewoon niet uit. Je moet een specifiek type website hebben om het toe te kunnen passen en bij je design al rekening mee houden.
Verder is alle LESS shizzle ook makkelijk, met handige CSS3 mixins. .border-radius(3px); bijv. netjes alle vendor prefixes erin, zonder ze zelf te hoeven typen.
Met allerlei verschillende ontwerpen en dergelijke, het enige wat je moet doen, is het grid passend maken op het ontwerp. De ontwerper geeft door wat de standaard column- en gutterwidth is en die vul ik in bij Bootstrap om daarna netjes automatisch de juiste css gegenereerd te krijgen. Ook achteraf wisselen van gridgrootte is niet zo'n probleem. Even compilen en klaar
Ik snap je punt, maar waarom nog alle vendor prefixes bij border-radius? Welke browsers ondersteunen het nog niet zonder? Volgensmij hebben alle browsers met ondersteuning voor border-radius toch ook al een aantal releases gedaan waarbij het ook gewoon op de standaard manier werkt, zonder prefix.TheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:31:
[...]
Verder is alle LESS shizzle ook makkelijk, met handige CSS3 mixins. .border-radius(3px); bijv. netjes alle vendor prefixes erin, zonder ze zelf te hoeven typen.
Zat jij niet op treintjes?Megamind schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:32:
Toen ik nog op bootjes zat had ik vaak telefoonrekeningen van 500 euroToen kregen we internet aanboord en kostte 1 USD per minuut! Nu is het gelukkig alweer gezakt naar 25ct per minuut. Je kan het je tegenwoordig bijna niet meer voorstellen..
Ik dacht dat voor moderne browsers vendor-prefixes niet nodig waren. Dat was tot ik box-model tegen firefox aanslingerde... Daar mag je dus vrolijk wel een vendor prefix voor opgevenRobertMe schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:36:
[...]
Ik snap je punt, maar waarom nog alle vendor prefixes bij border-radius? Welke browsers ondersteunen het nog niet zonder? Volgensmij hebben alle browsers met ondersteuning voor border-radius toch ook al een aantal releases gedaan waarbij het ook gewoon op de standaard manier werkt, zonder prefix.
Het is niet zozeer border-radius, dat bedoelde ik meer als voorbeeld. Zonder prefix werkt het in de meeste gevallen prima. Toch vind ik het niet erg om zoiets als Bootstrap te hebben voor dergelijke mixins, scheelt een boel dingen die je zelf in de gaten moet houden.RobertMe schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:36:
[...]
Ik snap je punt, maar waarom nog alle vendor prefixes bij border-radius? Welke browsers ondersteunen het nog niet zonder? Volgensmij hebben alle browsers met ondersteuning voor border-radius toch ook al een aantal releases gedaan waarbij het ook gewoon op de standaard manier werkt, zonder prefix.
Haha, dat heb ik ook gehad! Ik denk, waarom waarom waarom werkt het nou niet.Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:52:
[...]
Ik dacht dat voor moderne browsers vendor-prefixes niet nodig waren. Dat was tot ik box-model tegen firefox aanslingerde... Daar mag je dus vrolijk wel een vendor prefix voor opgeven
Ik ben wel fan van Bootstrap.
Foundation is een mooi alternatief als je niet zo van de border-radius en box-shadows bent.
Die Pure die eerder gelinkt is heeft te weinig smoel voor mij. Daarnaast is de stijling qua padding en margin inconsistent hier en daar. Nu is het een basis maar aangezien ik niks anders doe dan sites bouwen switch ik niet zo snel van framework.
Topcoat en dan vooral de donkere versie vind ik wel mooi, misschien iets te veel Apple stijl en te veel missende elementen. Maar zeker iets om in de gaten te houden.
Uiteindelijk moet je zelf nog css-en maar het blijft super handig om snel te concepten.
Foundation is een mooi alternatief als je niet zo van de border-radius en box-shadows bent.
Die Pure die eerder gelinkt is heeft te weinig smoel voor mij. Daarnaast is de stijling qua padding en margin inconsistent hier en daar. Nu is het een basis maar aangezien ik niks anders doe dan sites bouwen switch ik niet zo snel van framework.
Topcoat en dan vooral de donkere versie vind ik wel mooi, misschien iets te veel Apple stijl en te veel missende elementen. Maar zeker iets om in de gaten te houden.
Uiteindelijk moet je zelf nog css-en maar het blijft super handig om snel te concepten.
* Otherside1982 is al bijna de hele dag bezig om een bepaalde sectie op een rapport groter te maken. 
Om die sectie groter te maken moeten de voorgaande secties allemaal wat kleiner.
Ik haat zo prutsen aan layout in een report designer. Het gaat over een invulblad waarop verschillende secties staan, sommige zijn fixed, andere worden opgebouwd uit de databank.
Om die sectie groter te maken moeten de voorgaande secties allemaal wat kleiner.
Ik haat zo prutsen aan layout in een report designer. Het gaat over een invulblad waarop verschillende secties staan, sommige zijn fixed, andere worden opgebouwd uit de databank.
Aaargh! CSS transition op de Opacity wordt gewoon genegeerd. Haal ik de 'opacity: 1' weg dan blijft het item wel netjes verborgen... Waarom fade hij dan nu niet in???
bdalenoord schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:38:
Aaargh! CSS transition op de Opacity wordt gewoon genegeerd. Haal ik de 'opacity: 1' weg dan blijft het item wel netjes verborgen... Waarom fade hij dan nu niet in???
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
@Okke op andere elementen werkt het ook prima... Maar op dit ene lijstje (ul met li's) niet. De lijst is eerst heel smal, waardoor de (verborgen) tekst naar de tweede regel wordt geschoven. Vervolgens wordt de lijst breder maar de tekst is direct zichtbaar, terwijl er een transition met delay op die tekst staat.
Zoiets? http://jsfiddle.net/okke/zR9tk/bdalenoord schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:48:
@Okke op andere elementen werkt het ook prima... Maar op dit ene lijstje (ul met li's) niet. De lijst is eerst heel smal, waardoor de (verborgen) tekst naar de tweede regel wordt geschoven. Vervolgens wordt de lijst breder maar de tekst is direct zichtbaar, terwijl er een transition met delay op die tekst staat.
Misschien is het interessant om een nieuw topic over te maken?
Meh. Dat was inderdaad de bedoeling. Is inmiddels opgelost. De transition leek de mist in te gaan toen het element verschoot, waarna de opacity direct 1 werdt. Nu met een position absolute werkt de transition wel prima. Aargh, logisch NOT!
Ik ben de 200e klant in een aantal jaar. Klein dus.PatrickH89 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Dat is wel een hele kleine hoster dan? Lijkt me een slecht idee op een shared hosting (als het dat tenminste is).
Hij zei wel: zolang er geen klachten komen laat ik het zo. Dus als iets stuk gaat en men klaagt gaat het terug. Ik zit op de 4e server van hun, en volgens mij shared hosting idd
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Misschien vindt jij het juist fijn, maar ik moet er niet aan denken dat mijn webhoster zomaar zonder melding* PHP (of wat dan ook) naar nieuwe versies gaat zetten.F.West98 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:17:
[...]
Ik ben de 200e klant in een aantal jaar. Klein dus.
Hij zei wel: zolang er geen klachten komen laat ik het zo. Dus als iets stuk gaat en men klaagt gaat het terug. Ik zit op de 4e server van hun, en volgens mij shared hosting idd
*) Alle klanten die met jouw samen de server delen.
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 29-05-2013 16:22 ]
Wij draaien gewoon VM's waar verschillende versies op staan via hetzelfde externe IP en interne routering. Je wil naar een andere PHP-versie? Kwestie van site copy-pasten naar andere VM en gaan.PatrickH89 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Dat is wel een hele kleine hoster dan? Lijkt me een slecht idee op een shared hosting (als het dat tenminste is).
Heeft geen enkele andere klant last van.
Of ik kan ze op een Windows server zetten. Als ik dat zou willen....
spoiler:
Of het een goed idee is is natuurlijk een ander verhaal
Ik mag weer met XML van andere mensen aan de gang 
<title><![CDATA[Stukje tekst...]]></title> word [title] => SimpleXMLElement Object (), dus dat beloofd weer veel goeds!
<title><![CDATA[Stukje tekst...]]></title> word [title] => SimpleXMLElement Object (), dus dat beloofd weer veel goeds!
Ik ben weer terug in NL, gelukkig stonden hier twee pakketjes op mij te wachten.
Een nieuwe laptop en een nieuwe telefoon.
Een nieuwe laptop en een nieuwe telefoon.
Dan is <hallo> als "stukje tekst" op zijn minst geen probleemTheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:30:
Ik mag weer met XML van andere mensen aan de gang
Precies, dat is wel vreselijk handig inderdaad ja!wsitedesign schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:00:
[...]
Dan is <hallo> als "stukje tekst" op zijn minst geen probleem
Nee als het niet out-of-the-box werkt in een gewone XML parser dan heb ik er al de balen in. De feed is al niet heel netjes <channel> bevat enkele algemene attributen en daaronder dan ineens meerdere <item>. Die zou ik dan in een <items> element verwachten.
Maar goed, het is (volgens W3C) geldige XML, so wut
Als het door een XML parser uberhaupt geparsed wordt heb je echt NIKS te klagen!TheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:04:
Maar goed, het is (volgens W3C) geldige XML, so wut
Hoe vaak ik al niet projecten gedaan heb met prutsers die denken dat iets XML is als er maar tags met vishaken in staan... Gewoon van dat zelfgebakken spul wat grandioos over z'n nek gaat met een e-trema e.d.
https://niels.nu
Ach, da's nog niet zo erg als een static 'ParseHtml' functie die honderden aanroepen achter elkaar knoopt van het type String.Replace("’", "’") ...Hydra schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:06:
[...]
Gewoon van dat zelfgebakken spul wat grandioos over z'n nek gaat met een e-trema e.d.
Dat heet toch YHMFUML?Hydra schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:06:
[...]
Als het door een XML parser uberhaupt geparsed wordt heb je echt NIKS te klagen!
Hoe vaak ik al niet projecten gedaan heb met prutsers die denken dat iets XML is als er maar tags met vishaken in staan... Gewoon van dat zelfgebakken spul wat grandioos over z'n nek gaat met een e-trema e.d.
Volgens mij maak je met dat soort zooi menig dev zielsgelukkig. Kan hij/zij eindelijk weer z'n hele scheldwoordenschat gebruiken.
Verwijderd
wie ontwikkeld er nu al onder windows 8 ? mijn werk pc zn ssd is vol (128GB) dus wil een reinstall doen en dan maar direct naar Windows 8 overstappen. Op mn laptop werkt het lekker maar nog geen multi monitor ervaring met 8 dus ? is het wat of lekker op 7 blijven zitten voor multi monitor
Werkt prima. Waar maak je je zorgen over? Ook multimon werkt prima is mijn ervaring.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:37:
wie ontwikkeld er nu al onder windows 8 ? mijn werk pc zn ssd is vol (128GB) dus wil een reinstall doen en dan maar direct naar Windows 8 overstappen. Op mn laptop werkt het lekker maar nog geen multi monitor ervaring met 8 dus ? is het wat of lekker op 7 blijven zitten voor multi monitor
Verwijderd
of multi monitor minimaal zo goed werkt als in windows 7, anders kost me het dadelijk een dag en schiet ik er niets mee op. heb zelf nog geen enkele pc gezien met windows 8 waar 2 monitoren aan zaten vandaar
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat multimon gewoon werkt. Zelf heb ik het niet geprobeerd. Wat ik je wel kan vermelden is dat er sowieso betere ondersteuning is geomen voor meerdere monitoren. Zo kan het eindelijk een dualscreen background aan, en kun je op ieder scherm je taakbalk met meerdere opties laten komen (bijv een taakbalk die alleen open windows op dat scherm laat zien, of gewoon op beide schermen dezelfde taakbalk.
Verder kan ik zeggen dat windows 8 me erg bevalt, behalve nogal wat problemen op gebied van netwerk. Dit hoor ik ook vaker van anderen. Alleen de precieze problemen op netwerk gebied verschillen...
Verder kan ik zeggen dat windows 8 me erg bevalt, behalve nogal wat problemen op gebied van netwerk. Dit hoor ik ook vaker van anderen. Alleen de precieze problemen op netwerk gebied verschillen...
Dat vind ik eigenlijk sinds Vista al dramatisch. Je moet door behoorlijk wat hoepels springen om ye good ol' shares te laten werken met random apparaten.
Nou sinds windows 8 zijn daar instabiele drivers bij gekomen. Tablets die wifi problemen hebben, sommige computers die alleen een vaste verbinding accepteren als die al beschikbaar is tijdens opstarten, of zoals in mijn geval de hele drivers op tilt helpen zodra ik een vpn probeer te gebruiken, welke nog gewoon werkte in windows 7. Ook heb ik af en toe instabiel wifi waarbij ik de pc in "vliegtuig modus" moet zetten waarna het weer werkt...
Ik hier welVerwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:41:
of multi monitor minimaal zo goed werkt als in windows 7, anders kost me het dadelijk een dag en schiet ik er niets mee op. heb zelf nog geen enkele pc gezien met windows 8 waar 2 monitoren aan zaten vandaar
Werkt heel goed, zolang je Metro niet WIL gebruiken, niet PROBEERT te gebruiken, maar enkel startknop + typen doet voor programma's (wat al kon in W7) werkt het hetzelfde met handige nieuwe features.
Sneller, verbeterde taakmanager, leuker kopieerdialog, enz.
Dat zeg ik dusVerwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:41:
Kan je nu geen screenshot sturen want ik zit even in Win7 (Zelf m'n Win8 gesloopt, dus moet van't weekend even reinstall doen), maar ik heb probleemloos 3 monitoren by default en als't ff kan 4 aangesloten zonder dat Win8 moeilijk doet.
De gewenning aan Win8 zal eerder een probleem zijn dan multimon setups.
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 29-05-2013 20:50 ]
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in pathfinding en zelflerende algoritmes. Ik programmeer uitsluitend op Linux (Ubuntu) en dan het liefste nog in GNU C.
Nu ben ik op zoek naar een library of tooltje waarmee ik eenvoudig grafisch dingen kan visualiseren. Kent iemand zo'n tool of library voor Linux? Of weet iemand een term waar ik het beste op kan zoeken?
Ik ben bekend met OpenGL en pango/cairo, maar ik vind dat beide te complexe libraries om even snel wat grafisch te laten zien.
Edit: Ah http://www.free-soft.org/guitool/
Nu ben ik op zoek naar een library of tooltje waarmee ik eenvoudig grafisch dingen kan visualiseren. Kent iemand zo'n tool of library voor Linux? Of weet iemand een term waar ik het beste op kan zoeken?
Ik ben bekend met OpenGL en pango/cairo, maar ik vind dat beide te complexe libraries om even snel wat grafisch te laten zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 29-05-2013 21:16 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als sinds de RTM ben ik aan het klussen op W8. Ook server 2012 draait al sinds de RTMVerwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:37:
Multi-monitor werkt prima. Het kunnen hebben van 2 taskbars met beide hun eigen set icoontjes is een uitkomst voor warhoofden als ik
Ik heb er meerdere gezien (en draaien) met W8 en 2 monitorenVerwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:41:
Hiervoor was ook al iets voor W7..Gertjan. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:12:
[...]
Multi-monitor werkt prima. Het kunnen hebben van 2 taskbars met beide hun eigen set icoontjes is een uitkomst voor warhoofden als ik
DisplayFusion
Verwijderd
Gewoon een Qt GUI application met wat geklooi met de QPainter?Matis schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:51:
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in pathfinding en zelflerende algoritmes. Ik programmeer uitsluitend op Linux (Ubuntu) en dan het liefste nog in GNU C.
Wat ik mij nog afvraag. Ik lees steeds aan die avatar herken ik niemand. Maar als ik ingelogd ben zie ik helemaal geen avatars meer.
Is dit een optie ofzo?
Is dit een optie ofzo?
http://gathering.tweakers.net/forum/preferencesSven_Vdb schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:50:
Wat ik mij nog afvraag. Ik lees steeds aan die avatar herken ik niemand. Maar als ik ingelogd ben zie ik helemaal geen avatars meer.
Is dit een optie ofzo?
En dan beneden bij groep "Instellingen reactie-overzicht":
Toon usericons
Toon webicons
Oja, ik weet weer waarom ik nooit de in Firefox ingebouwde devtools gebruikte. Ze geven op elke pagina zo'n stom selectorvakje. Is dat uit te zetten? (doet 'ie automatisch, voor de html-tag. Ik heb nog niets geselecteerd dan)
edit:
Noes, Bart is back, Hans is weg. @Firesphere
edit:
Noes, Bart is back, Hans is weg. @Firesphere
[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 29-05-2013 23:10 ]
Nee hoor, Hans is er gewoon 
Poll: Hans, Bart of Hans & Nicow?
• Hans!
• Bart!
• Henk! Ow, nee, Ik bedoel Hans & Nicow!
Poll: Hans, Bart of Hans & Nicow?
• Hans!
• Bart!
• Henk! Ow, nee, Ik bedoel Hans & Nicow!
[ Voor 86% gewijzigd door Firesphere op 29-05-2013 23:21 ]
Mijn voorkeur ligt bij iets wat ingebakken isCandanz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:26:
[...]
Hiervoor was ook al iets voor W7.
DisplayFusion
Plugins zijn leuk, maar kunnen ook problemen veroorzaken. Zo vind ik fences ook best handig, maar in w8 loopt het niet altijd even lekker (zeker de free versie). Daarnaast doen veel van de tools moeilijk over gebruik op zakelijke machines (en durven dan redelijk heftige bedragen te vragen).
Argh.. probleem met camera op een Nexus 10 debuggen, waarbij ik
1. geen toegang heb tot het device,
2. de persoon die dat wel heeft een paar honderd kilometer verderop zit,
3. beiden eigenlijk geen tijd hebben hiervoor, maar het wel snel bekend moet zijn wat het probleem is,
4. vage foutmeldingen voorbij komen waarbij Google ons niet helpt,
5. een Galaxy Tab 2 (en een aantal andere tablets) wel werken,
6. ik niet bekend genoeg ben met de diepere lagen van Android om dit efficient te doen
[/rant]
1. geen toegang heb tot het device,
2. de persoon die dat wel heeft een paar honderd kilometer verderop zit,
3. beiden eigenlijk geen tijd hebben hiervoor, maar het wel snel bekend moet zijn wat het probleem is,
4. vage foutmeldingen voorbij komen waarbij Google ons niet helpt,
5. een Galaxy Tab 2 (en een aantal andere tablets) wel werken,
6. ik niet bekend genoeg ben met de diepere lagen van Android om dit efficient te doen
[/rant]
Verwijderd
Ik neem aan dat de Nexus 10 nog gewoon de stock ROM draait? Heb je met verschillende Nexus 10's geprobeerd of enkel met dat ene model?
Nexus 10 heeft inderdaad de stock ROM. En enkel dat model is getest. Er zijn meerdere Nexus 10's onderweg, maar geen idee wanneer deze binnen zijn en welk modellen dat zijn.
Verwijderd
En ik maar een uur zoeken waarom de expressie i + i niet één optelt bij de variabele i...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.