Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Je kunt met less.js prima on-the-fly doen, je bent niet verplicht om te compileren vooraf.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Ah... handig om te weten. Zelf alleen ervaring met SASS wat je dus wel compileren, en wat door mij (tot nu) als gelijkwaardig aan Less gezien worden.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Korben schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:02:
[...]

Eh, en IE8. En Android Browser. En iOS Safari < 6.0. Nogal wat, dus. Bron.
IE8 ondersteun ik toch al niet meer, dat is heel achterhaald.
Grijze Vos schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:58:
[...]

Neen, box-sizing is geweldig. ;) Box-sizing lost bijna alle irritante padding problemen voor je op. Eigenlijk is calc overbodig.
Niet als je een padding-box nodig hebt, dus met padding erbij, maar borders niet. Enkel Firefox heeft dat (net als een margin-box, hebben ze ook). Dus voor andere browsers gebruik ik calc.

Ik ga hier op stage sterk achteruit in werksituatie zeg. 2x 1680x1050 ipv 1920x1080+2560x1440
En van een [zie sig] naar een C2D laptop met intranet.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tU4WLSkevtmf7F03xbpFHw31/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 22-04-2013 09:19 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:37
steffex schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:11:
Je kunt met less.js prima on-the-fly doen, je bent niet verplicht om te compileren vooraf.
En als je bezoekers geen JS hebben, zien ze geen styling :')

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:16:
[...]

IE8 ondersteun ik toch al niet meer, dat is heel achterhaald.

[...]

Niet als je een padding-box nodig hebt, dus met padding erbij, maar borders niet. Enkel Firefox heeft dat (net als een margin-box, hebben ze ook). Dus voor andere browsers gebruik ik calc.
IE8 al heel achterhaald? Ik denk dat er best nog veel mensen zijn die het gebruiken hoor.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:37
IE8 is ook de laatste officiele MS browser voor WinXP en er zijn nog steeds nogal wat computers die XP draaien. IE8 blijft dus nog wel een tijdje. Het mag dan wel een achterhaalde browser zijn, hou wel rekening met je gebruikers...

We laten toch ook nog steeds mensen op de snelweg rijden in oldtimers? Of moeten we die ook maar meteen van de weg afhalen?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:17:
[...]

IE8 al heel achterhaald? Ik denk dat er best nog veel mensen zijn die het gebruiken hoor.
XP wordt steeds en steeds minder en verder heeft op Vista, 7 en 8 iedereen wel IE8 en hoger.
En het is voor mijn Tweakers mod, en Tweakers gebruiken in ieder geval geen IE8 meer mag ik aannnemen

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@Flowmo Don't you dare do that!

Hoewel ik het inderdaad wel belangrijk vindt IE8 te blijven ondersteunen, vooral op functioneel gebied. Dat rounded-corners niet gerendered worden en tekst geen sierlijke shadow heeft maakt niet uit, maar qua breedte/hoogte/positioning vindt ik het wel belangrijk dat alles werkt. Hiervoor gebruik ik soms echter ook javascript, en als iemand IE8 gebruikt zonder javascript dan hebben ze wel pech...

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:21:
[...]

... en Tweakers gebruiken in ieder geval geen IE8 meer mag ik aannnemen....
Wrong,

Ik heb de mazzel dat ik zelf een browser kan installeren (Chrome), maar binnen ons bedrijf is enkele maanden geleden pas IE8 uitgerold (we zaten op IE7) omdat we gebruik gingen maken van Sharepoint. Gezien de omstandigheden is ook de hardwarevervanging een jaar uitgesteld, dus bij ons draaien de desktops nog netjes XP en IE8, laptops zijn al naar Win7 en IE9 over.

Voor onze bedrijfssite is wel de keuze gemaakt dat het in IE8 in ieder geval moet functioneren, pixelperfect en totaal gelijke uitstraling zoals in andere browsers is niet nodig.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bdalenoord schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:22:
@Flowmo Don't you dare do that!

Hoewel ik het inderdaad wel belangrijk vindt IE8 te blijven ondersteunen, vooral op functioneel gebied. Dat rounded-corners niet gerendered worden en tekst geen sierlijke shadow heeft maakt niet uit, maar qua breedte/hoogte/positioning vindt ik het wel belangrijk dat alles werkt. Hiervoor gebruik ik soms echter ook javascript, en als iemand IE8 gebruikt zonder javascript dan hebben ze wel pech...
Op mijn eigen sites doe ik voor IE8 ook zeker met JS, maar het ging nu op mijn Tnet mod, en die gebruiken niet zoveel meer IE8, ook als ze mijn mod gebruiken.

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:21:
[...]

XP wordt steeds en steeds minder en verder heeft op Vista, 7 en 8 iedereen wel IE8 en hoger.
En het is voor mijn Tweakers mod, en Tweakers gebruiken in ieder geval geen IE8 meer mag ik aannnemen
De meerderheid van de grote websites is pas gestopt met de ondersteuning van IE6 (sommigen ook IE7) en ik ben er dus vrij zeker van dat IE8 nog wel even ondersteunt blijft.

Het hangt inderdaad ook van je doelpubliek af. Als je doelpubliek vooral uit nerds geeks bestaat, is de kans groot dat je minder IE tegenkomt en is de kans op een browser als Opera groter.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 17:17
F.West98 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:16:
Waar hebben ze dan een 'margin-box'? Die is in elk geval niet officieel vastgelegd.

Overigens. Als je in een situatie terecht komt waar je wel padding maar niet border in je breedte in moet rekenen om uiteindelijk correct uit te komen, dan zit er een dikke kans in dat je HTML en CSS structureel gewoon niet goed in elkaar steekt.

Beter je structurele elementen van je content elementen scheiden, dus. (Bovenstaande komt vaak voor uit een overijver om zo min mogelijk HTML elementen te gebruiken en om je document semantisch zo 'puur' mogelijk te houden...)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

R4gnax schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:40:
[...]

Waar hebben ze dan een 'margin-box'? Die is in elk geval niet officieel vastgelegd.

Overigens. Als je in een situatie terecht komt waar je wel padding maar niet border in je breedte in moet rekenen om uiteindelijk correct uit te komen, dan zit er een dikke kans in dat je HTML en CSS structureel gewoon niet goed in elkaar steekt.

Beter je structurele elementen van je content elementen scheiden, dus. (Bovenstaande komt vaak voor uit een overijver om zo min mogelijk HTML elementen te gebruiken en om je document semantisch zo 'puur' mogelijk te houden...)
Het kwam voor bij mijn tweakers mod. 100% breedte, maar wel padding, maar ook borders die andere borders overlappen. Dan had ik dus padding-box of calc nodig

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat een rust nog hier, geen wilde weekend verhalen, geen maandagochtend klaagliederen... :+

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

steffex schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:11:
Je kunt on-the-fly laten compilen, maar daarna ben je volgens mij je dynamische gedrag kwijt. Daarnaast kan volgens mij LESS niet omgaan met verschillende units, je kunt daar dus niet zeggen: width: 100% - 4px, juist omdat hij compiled naar CSS (gebruik de dom explorer maar, dan zul je het zien).

Ik zie niet direct het nut van CSS calc, aangezien je met een goed box-model ook een heel eind komt. Als je borderbox hanteert kun je gewoon 100% gebruiken en de padding/border wordt gewoon afgetrokken van de breedte. Volgens mij is dat een veiligere optie dan iets gebruiken waar veel browsers geen support voor hebben. Overigens is FF ook een eigenwijs ding aangezien zijn graag nog een -moz-box-model willen... :/

Recentelijk voor het eerst een opdracht aan mij voorbij laten gaan, daar zou ik een site gaan bouwen, dus een mooi PDF design omzetten in HTML en in umbraco ketsen, sorry geen zin en geen tijd... Daarnaast kan ik bij die klant mijn tijd ook op andere manieren besteden. Mooi outsourcen die handel, een webbureau slicet die PDF sneller en voor een lager tarief vermoed ik :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:29:
[...]

Recentelijk voor het eerst een opdracht aan mij voorbij laten gaan, daar zou ik een site gaan bouwen, dus een mooi PDF design omzetten in HTML en in umbraco ketsen, sorry geen zin en geen tijd... Daarnaast kan ik bij die klant mijn tijd ook op andere manieren besteden. Mooi outsourcen die handel, een webbureau slicet die PDF sneller en voor een lager tarief vermoed ik :+
Waarom source-de je het zelf niet uit?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

wouterwouter2 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:31:
[...]
Waarom source-de je het zelf niet uit?
Omdat ik weinig mensen in mijn netwerk heb die dat voor een leuk prijsje kunnen doen. Ook was de klant (en een deel van zijn personeel) al in hun netwerk rond aan het vragen. Probleem is een beetje dat veel webbureaus liever niet op andermans designs werken.

Daarnaast ben ik niet zo'n fan van risico dragen voor dit soort dingen, klant wil het nu allemaal snel (liefst gisteren af), dus ik wil daar niet echt tussen gaan zitten. :/ Ik zou het kunnen doen als ik alleen bemiddel, anders wordt er een hoge kwaliteit verwacht (natuurlijk wordt dat sowieso, maar dan ben ik niet verantwoordelijk) en wordt er verwacht dat ik supervisie voer op het team wat het maakt. Aangezien er niet veel winst te behalen valt voelde ik mij niet geroepen om mij in die rol te wringen.

Ook vrees ik soms een beetje voor mijn eigen rol als ik andere partijen inzet. Er zijn altijd kapers op de kust ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
TheNephilim schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:28:
Wat een rust nog hier, geen wilde weekend verhalen, geen maandagochtend klaagliederen... :+
Ik ben moe, heb hoofdpijn en ben ziekjes. :(
Ik krijg vandaag m'n nieuwe foon binnen :)
Ik heb een super weekend gehad :D (Naar Elfia Fantasy Fair geweest met vriendin)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Wat denken de DCC'ers van Verder studeren, slecht idee?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07
TheNephilim schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:28:
Lekker rustig weekend gehad. Heerlijk!

Wel last van m'n allergieën :'(, dus de aandelen Tempo zakdoekjes stijgen deze week weer flink.

En gisteren met m'n auto in de prijzen gevallen door in de top 10 Show and Shine (alias, mooiste auto :+) te eindigen in een groep van +/- 300 auto's. 8)

@Rubinski: ik zou doorstuderen zolang je er nog zin in hebt. Eenmaal aan het werk wordt de stap om te gaan studeren steeds zwaarder. (althans, zo heb ik het wel ervaren)

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 22-04-2013 10:47 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:41:
[...]

Ik heb een super weekend gehad :D (Naar Elfia Fantasy Fair geweest met vriendin)
1. Balen, beterschap.

2. Nice, welke?

3. Haha vet! Lijkt me ook best eens leuk om te doen, maar het aanschaffen van de kostuums lijkt me wat duur voor één keer. M'n vriendin vind zoiets ook wel leuk denk ik.
pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:46:
[...]

Wel last van m'n allergieën :'(, dus de aandelen Tempo zakdoekjes stijgen deze week weer flink.

En gisteren met m'n auto in de prijzen gevallen door in de top 10 Show and Shine (alias, mooiste auto :+) te eindigen in een groep van +/- 300 auto's. 8)

@Rubinski: ik zou doorstuderen zolang je er nog zin in hebt. Eenmaal aan het werk wordt de stap om te gaan studeren steeds zwaarder. (althans, zo heb ik het wel ervaren)
Hooikoorts? :+

Zozo, van de 300, dat is netjes! Wat voor auto heb je? :o

---

Hier alweer de eerste strubbelingen, een klant die iets over 9 al belt met een 'idee'. Nou ben ik uitvoerend en niet zozeer 'bedenkend' in dat traject. Sowieso had hij moeten mailen, maar dat is wat anders.

Een klant die z'n website online wil hebben, maar waar nog even wat aan gedaan moet worden. De linkjes kloppen nog niet... nou sommige pagina's dubbel en alles loopt door elkaar heen. Niks van te maken dus, laat ze eerst dat maar eens oplossen.

Heerlijk dagje weer :+

[ Voor 25% gewijzigd door TheNephilim op 22-04-2013 10:49 ]

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:46:
[...]

Wat voor auto heb je precies? Misschien eens posten in Show je auto - deel 135 - Lentetopic!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Zucht... @ nieuws: 'Top Microsoft dwingt Windows-team tot terugbrengen Start-knop'

Aan de andere kant, misschien is dit de reden dat Microsoft de Start-knop terugbrengt? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

De allereerste vraag die je denk ik voor jezelf moet zien te beantwoorden is: "Wat vind ik precies belangrijk?"
Veel reacties in je topic geven aan, net als je huidige stageplek, dat het start salaris voor een B.Sc. of M.Sc niet veel zal verschillen. De hamvraag is dus, vind je dat belangrijk? En als het je dan uiteindelijk om geld gaat, dan zou ik je aanraden om ook te kijken wat het verschil in salaris is op lange termijn.

Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan, maar dan of ik na mijn master een Ph.D ging doen of werken. Niet gaan werken betekende 4 jaar leven in relatieve 'armoede'; gaan werken betekende (bijna altijd) dat ik nooit meer zou studeren. Voor mij was de keuze uiteindelijk heel makkelijk dus: nog 4 jaar dat doen waar ik van houd. Dat geld komt wel.

P.S. afhankelijk van je studie en sector kunnen er nog wel eens significante verschillen zijn in het vinden van werk afhankelijk van je titels. Daar kan ik in jou geval geen uitspraak over doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:09:
[...]

De allereerste vraag die je denk ik voor jezelf moet zien te beantwoorden is: "Wat vind ik precies belangrijk?"
Veel reacties in je topic geven aan, net als je huidige stageplek, dat het start salaris voor een B.Sc. of M.Sc niet veel zal verschillen. De hamvraag is dus, vind je dat belangrijk? En als het je dan uiteindelijk om geld gaat, dan zou ik je aanraden om ook te kijken wat het verschil in salaris is op lange termijn.

Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan, maar dan of ik na mijn master een Ph.D ging doen of werken. Niet gaan werken betekende 4 jaar leven in relatieve 'armoede'; gaan werken betekende (bijna altijd) dat ik nooit meer zou studeren. Voor mij was de keuze uiteindelijk heel makkelijk dus: nog 4 jaar dat doen waar ik van houd. Dat geld komt wel.

P.S. afhankelijk van je studie en sector kunnen er nog wel eens significante verschillen zijn in het vinden van werk afhankelijk van je titels. Daar kan ik in jou geval geen uitspraak over doen.
Het is me in eerste instantie niet om het geld te doen. Ik ben er van overtuigd dat je de juiste job krijgt door ervaring, niet door diploma X of Y. Ik vind het studentenleven ook heel erg fijn en ik hou er wel van bezig te zijn met dingen die me enorm interesseren.

Na enkele jaren ervaring wil ik trouwens zelfstandige worden dus dan maakt het diploma helemaal niet uit, maar ik denk dat gewoon een leuke ervaring is, dat studeren.

• PdeBie
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:49:
[...]

Wat voor auto heb je precies? Misschien eens posten in Show je auto - deel 135 - Lentetopic!
Ik heb nog geen HK toegang, maar heb inmiddels toegang aangevraagd.

Ik rij een Peugeot 207. Zodra ik HK toegang heb, zal ik een foto plaatsen in dat topic.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:41:
[...]

He, daar was ik ook! Altijd vet dat Steampunk spul wat ze daar hebben.

Freelance Unity3D developer

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:16:
[...]

Ik heb nog geen HK toegang, maar heb inmiddels toegang aangevraagd.

Ik rij een Peugeot 207. Zodra ik HK toegang heb, zal ik een foto plaatsen in dat topic.
Had jij niet eerst een foto van je 207 als forum-plaatje?
En was die 207 niet (extreem) verlaagd?

Blijft een leuke auto's die 207, heb een tijdje in een oranje rondgereden (als voorloopauto) en was zo verliefd op die bak dat ik uiteindelijk een blauwe 207 in de lease heb genomen <3

Inmiddels geupgrade naar een 308 (helaas wel de opa uitvoering met "automaat" en grijze lak), ben nog steeds erg te spreken over Peugeot :)

• PdeBie
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:37:
[...]

Had jij niet eerst een foto van je 207 als forum-plaatje?
En was die 207 niet (extreem) verlaagd?

Blijft een leuke auto's die 207, heb een tijdje in een oranje rondgereden (als voorloopauto) en was zo verliefd op die bak dat ik uiteindelijk een blauwe 207 in de lease heb genomen <3
Klopt:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/116600/244.jpg

Maar omdat ik hier steeds vaker vanuit mijn werk reageer (zie de diverse topics die ik heb geopend over het oplossen van een bugje of iets dergelijks), heb ik besloten deze niet meer te gebruiken en gewoon een foto van mezelf te hanteren. Vind ik persoonlijker, netter en iets professioneler overkomen.

De 207 is inderdaad een heerlijke auto. Wel wat zwaar voor z'n klasse, maar voor de rest niks op aan te merken. :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V8Ab7cH.png

Zo, dat minidipje (1,3Tb/s -> 1,2Tb/s) voelden we hier. Bijna alle verbindingen met de colo eruit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:52:
[...]

Klopt:
[afbeelding]

Maar omdat ik hier steeds vaker vanuit mijn werk reageer (zie de diverse topics die ik heb geopend over het oplossen van een bugje of iets dergelijks), heb ik besloten deze niet meer te gebruiken en gewoon een foto van mezelf te hanteren. Vind ik persoonlijk, iets netter (en iets professioneler) overkomen.
:) Ik zou zelf niet snel een foto gebruiken van mijzelf (je had vast al door dat mijn plaatje geen afspiegeling van de werkelijkheid is ;) . Ook omdat ik een hekel heb om tegen mijn eigen gezicht te moeten kijken ;)
De 207 is inderdaad een heerlijke auto. Wel wat zwaar voor z'n klasse, maar voor de rest niks op aan te merken. :)
Ik heb altijd in diesels gereden sinds ik lease, die zijn sowieso zwaar. Mijn 308:
Massa rijklaar 1394 kg
Massa ledig voertuig 1294 kg

En zie nu net op het RDW dat hij is aangemerkt als MPV... Ik zie daar altijd een praktische huisvrouwen-bus bij.... :/

• PdeBie
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:56:
[...]

:) Ik zou zelf niet snel een foto gebruiken van mijzelf (je had vast al door dat mijn plaatje geen afspiegeling van de werkelijkheid is ;) .
Ow? Niet? :+ ;)
Ik was al benieuwd hoe je zou reageren als ik hier Squirrel zou typen. :P

Ah, ik heb er geen problemen mee als mensen weten hoe ik eruit zie. Zet op FB etc. ook gewoon m'n foto neer.

• azerty
  • Laatst online: 19:37
Volg hem ook met interesse, ik zit volgend jaar gegarandeerd in de dezelfde situatie als jij :9

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:06:
[...]

Ow? Niet? :+ ;)
Ik was al benieuwd hoe je zou reageren als ik hier Squirrel zou typen. :P
I would go nuts ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn5.mixrmedia.com/wp-uploads/girlybubble/blog/2011/09/doug-up.gif
Ah, ik heb er geen problemen mee als mensen weten hoe ik eruit zie. Zet op FB etc. ook gewoon m'n foto neer.
Ik op FB ook hoor ;) Maar ik heb op mijn FB weer heel weinig zakelijke contacten, daar heb ik LinkedIn voor. :) Sowieso niet echt zwaar op de Social Media, maar ik houd het liefst 3 zaken een beetje uit elkaar:
- Fora
- Prive social media (staat bijvoorbeeld op enkel visible to Friends)
- Zakelijk

Met een beetje zoekwerk ben ik vast wel te herleiden (en sommige op het forum weten ook wie ik ben aangezien we het hebben gehad over de vacature). Is helemaal niet erg, maar probeer het wel enigszins uit elkaar te houden. Voor het geval ik een keer een echte domme opmerking maak :+

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jeej
Eindelijk kan ik aan de slag :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Altijd leuk, een automatische shutdown van je server... :/

Kreeg van het ene op het andere moment geen verbinding meer met remote desktop, pingen werkte nog wel even. Duik onder het bureau en hoor dat maffe ding ineens uitschakelen en weer inschakelen... :/ Wtf...

Sowieso klonk het anders dan een reboot aangezien een reboot volgens mij de fans niet uitzet normaal gesproken. Dit klonk echt als een harde shutdown (maar hou hij dan weer aan sprong is mij een raadsel)... Op naar de logboeken dan maar...

• azerty
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:13:
Altijd leuk, een automatische shutdown van je server... :/

Kreeg van het ene op het andere moment geen verbinding meer met remote desktop, pingen werkte nog wel even. Duik onder het bureau en hoor dat maffe ding ineens uitschakelen en weer inschakelen... :/ Wtf...

Sowieso klonk het anders dan een reboot aangezien een reboot volgens mij de fans niet uitzet normaal gesproken. Dit klonk echt als een harde shutdown (maar hou hij dan weer aan sprong is mij een raadsel)... Op naar de logboeken dan maar...
Windows update :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:40
TJHeuvel schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:31:
[...] He, daar was ik ook! Altijd vet dat Steampunk spul wat ze daar hebben.
De hoeveelheid echt goede costuums viel dit jaar alleen erg tegen. Sowieso erg jammer dat ze steeds meer cateren voor de dagjesmensen. De goede outfits en gemoedelijke sfeer komt echt niet uit die hoek hoor!
Daarnaast erg jammer dat ze mensen hadden uitgenodigd van animecon, maar dan weer niet een fatsoenlijk standje hadden ingericht. Ook dat weer driekwart van het terrein was ingericht voor middeleeuws geklede Duitsers begint mij te storen. Wat dat betreft kunnen ze beter de tijd weer 7 á 8 jaar terugzetten.

Oh, om nog maar niet te spreken over de belabberde website en app die ze hadden geintroduceerd. Geniaal om het vorig jaar aan te kondigen, overal dingen te plakken dat je de app kan downloaden en het dan pas bij de volgende editie echt in de Marketplace te zetten. En dan ook nog eens een oude, met een oude plattegrond (van Arcen), om het pas twee dagen later weer te fixen. Prutsers.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2013 13:17 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Raar tijdstip, maar het zou zomaar kunnen... Ik weet dat een van de hyper-v guests zat te zeveren over een update. Niet echt tof als de Hyper-V host zich spontaan reboot tijdens kantoor tijden... :/

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Mmmm, vreemd. Geen update dus... De hyper-v clients zijn ook allemaal opnieuw gestart (bij een update pauzeert hij ze)... Erg raar...

Mmm, een paar minuten eerder:
The process C:\Windows\system32\svchost.exe (NESASIO) has initiated the restart of computer NESASIO on behalf of user NT AUTHORITY\SYSTEM for the following reason: Operating System: Recovery (Planned)
Reason Code: 0x80020002
Shutdown Type: restart
Comment:

Ehm... what.... Dat is dus de hyper-v host...

[ Voor 52% gewijzigd door .Gertjan. op 22-04-2013 13:25 ]

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:16:
[...]

Raar tijdstip, maar het zou zomaar kunnen... Ik weet dat een van de hyper-v guests zat te zeveren over een update. Niet echt tof als de Hyper-V host zich spontaan reboot tijdens kantoor tijden... :/
Kantoor uren of niet. Zou gewoon niet mogen rebooten zonder jou toestemming.

[ Voor 45% gewijzigd door _Moe_ op 22-04-2013 13:41 ]

RTFM!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:14:
[...]

I would go nuts ;)

[afbeelding]

[...]

Ik op FB ook hoor ;) Maar ik heb op mijn FB weer heel weinig zakelijke contacten, daar heb ik LinkedIn voor. :) Sowieso niet echt zwaar op de Social Media, maar ik houd het liefst 3 zaken een beetje uit elkaar:
- Fora
- Prive social media (staat bijvoorbeeld op enkel visible to Friends)
- Zakelijk
Hier op kantoor is Hans al wel bekend gelukkig.
En Hans is ook niet onprofessioneel :+

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:46:
[...]

Hier op kantoor is Hans al wel bekend gelukkig.
En Hans is ook niet onprofessioneel :+
Hans is een rund :+

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een onprofessionele opmerking zeg :+

My iRacing profile | Strava

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat klopt 8)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PdeBie
Hans is de mascotte?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:40:
[...]
Kantoor uren of niet. Zou gewoon niet mogen rebooten zonder jou toestemming.
True true, maar helaas trekt Windows zich betrekkelijk weinig aan van mij :'(

Ah well, er draait gelukkig geen productie omgeving op (alleen mijn eigen website) en gebeurde het rond de lunch waardoor ook niemand in TFS aan het spelen was. Het was alleen even vervelend voor mijzelf.

Afgelopen weekend besloot mijn Windows op de laptop ook te buggen. Tijdens een rondje Diablo3 besloot D3 vast te lopen en Windows kreeg hem niet gekilled. Ik druk de laptop uit om vervolgens bij de reboot geconfronteerd te worden met een niet opstartende Windows, hij dook de recovery mode in... :/ Oei... Trouwens die recovery is ook brak, verwijdert een deel van de programma's, zo waren alle executables uit de D3 map verdwenen, maar stond de rest er wel... Maar was wel even een zuur momentje, voelde er weinig voor om dit weekend een reinstall te doen van mijn dev machine...
Ja ik game op de dev machine, gewoon omdat het kan :+ En natuurlijk omdat ik de hardware er voor heb :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

<---
Hans is een soort van mijn RDD-tool en overall "mascotte" ja. Als ik mijn usericon aanpas naar Bart raken de tweakers hier in paniek. _O-

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:11:
<---

[...]

Hans is een soort van mijn RDD-tool en overall "mascotte" ja. Als ik mijn usericon aanpas naar Bart raken de tweakers hier in paniek. _O-
Ik ken die Bart van ergens :)

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:11:
[...]
En natuurlijk omdat ik de hardware er voor heb :+
O+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:11:
Als ik mijn usericon aanpas naar Bart raken de tweakers hier in paniek. _O-
:P ik ben inmiddels ook veroordeeld tot het behoud van Dug als user-icon. Keertje veranderd naar een van mijn sinfest icoontjes (1 2), maar toen dachten ze dat ik nieuw was :+

Misschien moet het meubilair of spamvolk een apart kleurtje krijgen, vallen ze tenminste op :+

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:17:
[...]

:P ik ben inmiddels ook veroordeeld tot het behoud van Dug als user-icon. Keertje veranderd naar een van mijn sinfest icoontjes (1 2), maar toen dachten ze dat ik nieuw was :+

Misschien moet het meubilair of spamvolk een apart kleurtje krijgen, vallen ze tenminste op :+
Ik weet nog dat er een aantal Tweakers waren die onderling van usericon waren verwisseld voor de grap. Damn, dat zorgde voor een hoop verwarring.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:17:
[...]

Was een tijd geleden inderdaad al opgemerkt door meerdere mensen (waaronder ondergetekende), dat users onderbewust toch voornamelijk gekoppeld worden aan hun avatar en niet zo zeer de username. Toch interessant

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:18:
[...]
Ik weet nog dat er een aantal Tweakers waren die onderling van usericon waren verwisseld voor de grap. Damn, dat zorgde voor een hoop verwarring.
Vaak is het ook wel uit de reactie/post te halen :)

Zo ben ik waarschijnlijk te herkennen aan de hoeveelheid tekst (collega's zeggen ook altijd dat het mij nooit lukt een korte mail te schrijven). Veel zinnen met sub-zinnen (o my, ik houd van haakjes (mits correct toegepast)) en een overload aan smileys :+

• azerty
Inderdaad, ik koppel ze ook sneller aan user-icons... Behalve RobIII, waar het natuurlijk moeilijker is :+

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:21:
[...]

Zo ben ik waarschijnlijk te herkennen aan de hoeveelheid tekst (collega's zeggen ook altijd dat het mij nooit lukt een korte mail te schrijven). Veel zinnen met sub-zinnen (o my, ik houd van haakjes (mits correct toegepast)) en een overload aan smileys :+
De hoeveelheid tekst is mij ook al opgevallen. Ik ben trouwens ook iemand die redelijk vaak (misschien wat te vaak) haakjes plaatst.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:20:
[...]

Was een tijd geleden inderdaad al opgemerkt door meerdere mensen (waaronder ondergetekende), dat users onderbewust toch voornamelijk gekoppeld worden aan hun avatar en niet zo zeer de username. Toch interessant
Komt ook omdat sommige mensen een username hebben die niet echt lekker te onthouden is :+ Ik heb al moeite met echte namen onthouden, maar sommige namen zijn niet echt lekker te onthouden..
wsitedesign schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:21:
Inderdaad, ik koppel ze ook sneller aan user-icons... Behalve RobIII, waar het natuurlijk moeilijker is :+
Maar die heeft toch een rood kleurtje? Zo valt hij ook enigszins op ;)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Klopt, ik kijk eigenlijk altijd (hier iig) naar de user-icons. Ook ik heb de gewoonte veel subzinnen te gebruiken, niet altijd even handig. :+

offtopic:
Nog Ingress spelers in het dev-topic toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door TheNephilim op 22-04-2013 14:24 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:22:
[...]
De hoeveelheid tekst is mij ook al opgevallen.
LOL :+ Ik blijf het gewoon ontkennen. Pas met een klant er over gehad, hij had mij op een mailtje niet in de CC gegooid omdat hij wist dat ik dan op mijn zondag een lange reply ging typen. Natuurlijk ontkende ik dat.

Later die dag moest ik een technisch betoog ergens voor schrijven, en ja hoor de mail was dik 2 a4tjes lang :D Hoorde meteen door de ruimte roepen: "zeg weet je nog dat gesprek van vanochtend..."

:$
Ik ben trouwens ook iemand die redelijk vaak (misschien wat te vaak) haakjes plaatst.
I see what you did there :+

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik moet bekennen dat ik ook redelijk vaak user icons gebruik om mensen te herkennen. :)

We are shaping the future

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Ik heb niet voor niets een opvallende avatar, maar meer ook omdat ik mn eigen posts snel terug kan vinden in de scroll heh

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:24:
[...]

LOL :+ Ik blijf het gewoon ontkennen. Pas met een klant er over gehad, hij had mij op een mailtje niet in de CC gegooid omdat hij wist dat ik dan op mijn zondag een lange reply ging typen. Natuurlijk ontkende ik dat.

Later die dag moest ik een technisch betoog ergens voor schrijven, en ja hoor de mail was dik 2 a4tjes lang :D Hoorde meteen door de ruimte roepen: "zeg weet je nog dat gesprek van vanochtend..."

:$

[...]

I see what you did there :+
Ik heb ook de gewoonte om redelijk lange teksten te schrijven. Hier op het forum is dat minder, maar wanneer ik verslagen of een werk voor school moet maken, is het toch vaak het langste / meest uitgebreide van de klas.

Ik ben daar de laatste tijd wel wat vanaf gestapt. Waarschijnlijk omdat ik wat teveel naar de Apple Keynotes heb gekeken (Less Is More) :+

• RobertMe
  • Nu online
Het gebruik van veel subzinnen/haakjes lijkt me iets dat ontstaan is uit ons werk? Doordat je je in code/logica zo goed mogelijk wil uitdrukken dat je dat in gewone teksten ook gaat doen. Waardoor dus ook weer lange zinnen/lappe teksten ontstaan.

Daarnaast merk ik het belang van avatars toch al heel snel met het lezen op de mobiele telefoon, zo ingezoomd dat alleen nog het tekst blokje zichtbaar is. Dan mis je echt het hele verhaal doordat je niet van wie de reactie is en wat die evt. al eerder geschreven heeft.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tristan schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:29:
Ik heb niet voor niets een opvallende avatar, maar meer ook omdat ik mn eigen posts snel terug kan vinden in de scroll heh
Gelukkig is daar ook een optie voor in de instellingen, dat je je eigen posts kun markeren, dan krijgen ze (iig bij mij) een header :)

Verwijderd

RobertMe schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:29:
Het gebruik van veel subzinnen/haakjes lijkt me iets dat ontstaan is uit ons werk? Doordat je je in code/logica zo goed mogelijk wil uitdrukken dat je dat in gewone teksten ook gaat doen. Waardoor dus ook weer lange zinnen/lappe teksten ontstaan.

Daarnaast merk ik het belang van avatars toch al heel snel met het lezen op de mobiele telefoon, zo ingezoomd dat alleen nog het tekst blokje zichtbaar is. Dan mis je echt het hele verhaal doordat je niet van wie de reactie is en wat die evt. al eerder geschreven heeft.
Maar waar is jouw avatar? :o
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:30:
[...]

Gelukkig is daar ook een optie voor in de instellingen, dat je je eigen posts kun markeren, dan krijgen ze (iig bij mij) een header :)
Heb die optie ook ingeschakeld. De header van je eigen post krijgt dan een blauwe kleur.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 14:31 ]

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:30:
[...]

Maar waar is jouw avatar? :o
Die had ik zien aankomen, maar alsnog vergeten te vermelden. Denk sowieso dat ik daarvoor te weinig post om echt herkend/opgemerkt te worden. En daarnaast, pfff, dat valt voor mij al onder de creatieve hoek waar ik totaal niks mee heb :P. Moet ik helemaal een plaatje gaan zoeken. Moet ik Tristan zijn idee maar overnemen en dan zo goed als dezelfde kleur :+

• PdeBie
Bij ons op de auto club is het soms zelf zo erg dat we de mensen aan de auto's herkennen (aan de hand van foto's op het forum) i.p.v. aan de naam van een persoon zelf. :+

Dan gaat het bijvoorbeeld zo van:
- Heb je de nieuwe velgen van Robert gezien? :)
-- Van wie? :?
- Van Blue206. Je weet wel, die blauwe 206 met die gele koplampen :)
-- ooooooooohhhh die!

_O-

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:29:
[...]

Ik heb ook de gewoonte om redelijk lange teksten te schrijven. Hier op het forum is dat minder, maar wanneer ik verslagen of een werk voor school moet maken, is het toch vaak het langste / meest uitgebreide van de klas.

Ik ben daar de laatste tijd wel wat vanaf gestapt. Waarschijnlijk omdat ik wat teveel naar de Apple Keynotes heb gekeken (Less Is More) :+
Net als je punten zeker? :+

Verwijderd

filenox schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:35:
[...]

Net als je punten zeker? :+
Mijn punten zijn inderdaad ook zowat de hoogste van de klas ja :+

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zucht, ben ik bezig om ff een OAuth 1 authorizer te maken (het enige wat nog ontbrak aan m'n client), blijkt de documentatie van Twitter niet te kloppen waardoor ik uren heb zitten debuggen 8)7

https://dev.twitter.com/docs/auth/implementing-sign-twitter

de "oauth_callback" parameter hoort niet in de header thuis, maar in de post data zoals ik al dacht.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:51:
Zucht, ben ik bezig om ff een OAuth 1 authorizer te maken (het enige wat nog ontbrak aan m'n client), blijkt de documentatie van Twitter niet te kloppen waardoor ik uren heb zitten debuggen 8)7

https://dev.twitter.com/docs/auth/implementing-sign-twitter

de "oauth_callback" parameter hoort niet in de header thuis, maar in de post data zoals ik al dacht.
Succes als je met de facebook API aan de slag wilt. Ik leef met je mee. |:( :X

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Facebook API is n makkie hoor :)

In principe zijn alle grote API's heel simpel, het is alleen heel irritant als documentatie niet klopt mbt. fundamentele dingen.

[ Voor 67% gewijzigd door Cartman! op 22-04-2013 14:56 ]

• curvemod
  • Laatst online: 05:46
Firesphere schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:55:
[...]
Succes als je met de facebook API aan de slag wilt. Ik leef met je mee. |:( :X
Volgens mij zit je haat tegen de FB API nogal diep, aangezien je daar pas ook al een talk over gehouden hebt ;)

Verwijderd

jhuiting schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:58:
[...]

Volgens mij zit je haat tegen de FB API nogal diep, aangezien je daar pas ook al een talk over gehouden hebt ;)
Ik denk dat haten nogal zacht uitgedrukt is. Aan zijn posts te zien wil hij Zuckerberg gewoon dood :D.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jhuiting schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:58:
[...]

Ja, de FB API is inconsistent. Ik frustreer me er regelmatig aan.

Ik kan er wel mee werken hoor, maar van alle API's waar ik mee heb gewerkt, is die van FB toch echt de grootste ramp.
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat haten nogal zacht uitgedrukt is. Aan zijn posts te zien wil hij Zuckerberg gewoon dood :D.
_O- :Y

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 22-04-2013 15:01 ]

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Trololol nieuwe avatar :+

Verwijderd

Hoi lucas :w

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:48
Oh, dus zo maak ik de testomgeving stuk :+ O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Gunirus op 22-04-2013 15:16 ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ha Stefan! TU Delftenaren :Y

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11 21:50
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:21:
[...]

Herken 't niet hoor O-)

Verwijderd

Sh4wn schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:16:
[...]

Ha Stefan! TU Delftenaren :Y
HHS, eigenlijk.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 15:17 ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ah dan had ik een andere Stefan in mijn hoofd!

Verwijderd

Gunirus schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:16:
Oh, dus zo maak ik de testomgeving stuk :+ O-)
Pic's or it didn't happen

• Gunirus
Hij werkt alweer hoor :) Voor er iemand het zag moest het terug in orde zijn :D
Kan gebeuren zeker, eerste keer in m'n leven dat ik wat zooi online moest gooien op die server.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunirus op 22-04-2013 15:21 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Wat is een Core 2 Duo traag als je een Core i7 gewend bent :O

We are shaping the future

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Alex) schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:25:
Haha tell me about it. Had op stage ook een dikke Ivy Bridge i7, en dan kom je thuis en staat daar je Core 2 Duo E6600 voor je klaar :(

Van de zomer tijd voor een upgrade.

• Gunirus
Alex) schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:25:
Xeon E5450 zit ik hier te gebruikten :)

Verwijderd

Sh4wn schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:27:
[...]

Haha tell me about it. Had op stage ook een dikke Ivy Bridge i7, en dan kom je thuis en staat daar je Core 2 Duo E6600 voor je klaar :(

Ik heb op stage een i7-990x, maar om nu te zeggen dat ik veel verschil merk met een simpele C2D...

Eigenlijk maakt het alleen bij compilen een (heel groot) verschil. Al is dat verdomde nmake dan weer singlethreaded... Sta je daar 3 uur te wachten op het compileren van je complete environement met 8.333% cpu usage...

• PdeBie
[...]
en staat daar je Core 2 Duo E6600 voor je klaar :(
Ik heb thuis in een machine ook deze processor, maar met een SSD schijfje erbij is deze processor nog best goed mee te werken hoor.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:44:
[...]

Ik heb thuis in een machine ook deze processor, maar met een SSD schijfje erbij is deze processor nog best goed mee te werken hoor.
Behalve als server :$ Heb ik een tijdje gedaan, eigenlijk zat er een E2180 in maar die was snel vervangen voor de E6600 (toen hadden we ineens Hyper-V :9 ). Maar uiteindelijk was dit ook niet meer voldoende en heb ik pas dat hele ding omgebouwd naar een i5 met 16GB geheugen :+ En meteen een hele rits zaken in losse VM-etjes geknalt.

Het grappige is dat ik nog een HDD in gebruik had (als OS schijf) die bij mijn eerste server zat (en dat was een P3 servertje). Kon hem helaas niet meer aansluiten omdat mijn nieuwe mobo geen IDE meer had :/ Was het een beetje beu om te werken met "net niet" hardware, dus maar even wat geld besteed voordat de fiscus langs kwam om te collecteren ;)

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:44:
[...]

Ach er is zeker mee te werken, maar het verschil was vrij groot je iets ging zoeken:
- Stage: windows knop -> typen -> instant resultaat
- Thuis: windows knop -> typen -> even wachten -> resultaat

Ook compilen gaat natuurlijk significant sneller op een i7.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

Tja de E6600 is dan ook al bijna 7 jaar oud. Een enorme tijd in de IT wereld, al heb ik steeds meer het idee dat er de laatste jaren weinig echt spannende dingen meer gebeurd zijn, behalve de opkomst van de SSD. Ik weet nog enorm goed hoe blij ik was dat ik als 1 van de eerste in NL een E6600 had, komend vanaf een P4. Er zijn weinig upgrades geweest die zo'n sprong vooruit gaven. Of ik heb het in mn herinnering geromantiseerd ;)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
[...]

Ik heb er ook nog 1tje draaien :P
Dat is volgens mij mijn langst levende CPU die ik in gebruik heb. Nog steeds een prima exemplaar.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 16:05
* Kips draait op E8500 (core2duo) met 8gig, werkt prima!

begin dit jaar upgrade met SSD gedaan en daarmee levensduur, mits het spul niet kapot gaat, zeker met 2 jaar verlengt...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Jup, gewoon bakken met ram en een SSD en dan maakt de CPU niet zo gek veel meer uit.

iOS developer

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:06:
[...]

Ik heb er ook nog 1tje draaien :P
Dat is volgens mij mijn langst levende CPU die ik in gebruik heb. Nog steeds een prima exemplaar.
Wat doe jij dan met je CPU's? Ik heb hier een P3 liggen die nog perfect werk, je hebt er geen moer aan, maar hij doet het nog wel :+

Bij mijn ouders staat zelfs nog een P2 233mhz die werkt (met zo'n processor cartridge), en daar is echt niet voorzichtig mee omgegaan. Zo is de kast inmiddels oker-geel door het vele gerook al die jaren...

• StM

StM

.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:10:
[...]

Wat doe jij dan met je CPU's? Ik heb hier een P3 liggen die nog perfect werk, je hebt er geen moer aan, maar hij doet het nog wel :+

Bij mijn ouders staat zelfs nog een P2 233mhz die werkt (met zo'n processor cartridge), en daar is echt niet voorzichtig mee omgegaan. Zo is de kast inmiddels oker-geel door het vele gerook al die jaren...
Hier sneuvelen de mobo's altijd na 3-4 jaar dagelijks gebruik. En dan dan gaat de CPU ook met pensioen of krijgt een 2e leven bij mijn ouders met een budget bordje. Een CPU heb ik nog nooit kapot gekregen...

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 22-04-2013 16:14 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

StM schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:14:
[...]

Hier sneuvelen de mobo's altijd na 3-4 jaar dagelijks gebruik. En dan dan gaat de CPU ook met pensioen of krijgt een 2e leven bij mijn ouders met een budget bordje. Een CPU heb ik nog nooit kapot gekregen...
Over het algemeen dank ik het ook eerder af, maar dat is best snel eigenlijk 3 a 4 jaar. Nu heb ik wel het idee dat tegenwoordig dingen sneller stuk lijken te gaan. Ik heb de afgelopen jaren wel diverse schijven zien sneuvelen en voedingen zien overlijden. Maar geheugen, mobo en CPU blijven bij mij meestal redelijk goed.

Overigens is een voeding een van de dingen die ik bijna altijd vervang bij nieuw spul... Geen zin dat de boel gefrituurd wordt op termijn :+

Ik moet trouwens nog een adresje zoeken voor mijn oude servertje, mijn oude afdank adresje (ouders) werkt tegenwoordig met laptops en willen geen PC meer. Vroeger belde ik gewoon mijn Pa en zei: "heb weer hardware", was hij weer blij en was ik er vanaf. Moeder vond het wat minder, maar ja mannen onder elkaar regelen dat gewoon. Maar nu ik het niet kwijt kan begint mijn vrouw te klagen dat het best wat minder mag met hardware in huis >:)

• PdeBie
moszkowicz uit ambt gezet:
http://nos.nl/artikel/498485-moszkowicz-uit-ambt-gezet.html

Behoorlijke smet op een naam waar iedere advocaat ooit tegenop keek.

--edit--
Moszkowicz uit ambt gezet

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 22-04-2013 16:37 ]

• StM

StM

En de 2e al, maar goed ik vind het al met al een behoorlijk zware straf... De deken had niet voor niks 'slechts' een jaar schorsing geëist.
Pagina: 1 ... 68 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.