Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 16:05
pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:28:
moszkowicz uit ambt gezet:
http://nos.nl/artikel/498485-moszkowicz-uit-ambt-gezet.html

Behoorlijke smet op een naam waar iedere advocaat ooit tegenop keek.

--edit--
Moszkowicz uit ambt gezet
hoe snel is wikipedia _/-\o_
Abraham Maarten (Bram) Moszkowicz (Maastricht, 26 juni 1960) is een voormalig Nederlands advocaat.
Bron

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07
timing: 17.00 uur. Alle code compileert, geen build errors, code ingechecked. Eindelijk weer een keer op een normaal tijdstip naar huis. :)

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Kips schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:50:
[...]

hoe snel is wikipedia _/-\o_

[...]

Bron
Haha, en Wikipedia heeft weer Nu.nl als bron :x, daar staan ook nog best wel eens fouten op.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
^^ als we dan toch op nieuws zijn aangekoment: http://www.nu.nl/binnenla...dodelijk-ongeluk-bij.html
Ik voel aluhoedjes aankomen...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:10:
[...]

Wat doe jij dan met je CPU's? Ik heb hier een P3 liggen die nog perfect werk, je hebt er geen moer aan, maar hij doet het nog wel :+

Bij mijn ouders staat zelfs nog een P2 233mhz die werkt (met zo'n processor cartridge), en daar is echt niet voorzichtig mee omgegaan. Zo is de kast inmiddels oker-geel door het vele gerook al die jaren...
P3 is voor mijn tijd. Mijn 1e CPU (Intel Pentium 4 3.2GHz met HT) heb ik gedoneerd aan iemand.
De E6600 was mijn 2e CPU en ook mijn oudste :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik me 3 uur afvragen waarom het product dat ik wil toevoegen aan productgroep 1 wordt gekoppeld en niet aan de (gewenste) productgroep 2.

* Firesphere kijkt naar de route die hij heeft genomen naar het toevoegen van een product.

ProductGroupOverview->ProductGroup_1->Products->Add_Product

|:( :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Caelorum schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:17:
^^ als we dan toch op nieuws zijn aangekoment: http://www.nu.nl/binnenla...dodelijk-ongeluk-bij.html
Ik voel aluhoedjes aankomen...
Het was op de hoek Laan Copes van Cattenburgh / Bankastraat. Partijbureau van de VVD zit aan de Laan Copes van Cattenburgh, Bankastraat is een winkelstraat met eetgelegenheden, dat zou een verklaring zijn, helaas niet spannend genoeg voor complottheorieën :)

Ik fietste daar een half uur voor het ongeluk nog, altijd uitkijken met afslaand verkeer daar ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Caelorum
kenneth schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:35:
[...]Het was op de hoek Laan Copes van Cattenburgh / Bankastraat. Partijbureau van de VVD zit aan de Laan Copes van Cattenburgh, Bankastraat is een winkelstraat met eetgelegenheden, dat zou een verklaring zijn, helaas niet spannend genoeg voor complottheorieën :) [...]
Dat maakt het toch alleen maar geloofwaardiger? :P ^^

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Blij om weer thuis te zijn, hier juist andersom dan bij jullie.

En wat is Peoplesoft van Oracle een brak programma, en wat is PeopleCode, wat er achter zit, nog brakker.
Soort van niets, lijkt op VB.
Slecht syntax:
code:
1
2
3
4
Local string &foo = "bar";
If &foo = "bar" Then
   &bar = "foo";
End-If;

Verder is het wel voor het maken van een pagina, maar kan je geen POSTdata ophalen, kan wel, maar enkel de eerste keer na wijzigen van file en dan blijft ie dat onthouden ofzo.....
*brr*

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:22:
[...]
P3 is voor mijn tijd. Mijn 1e CPU (Intel Pentium 4 3.2GHz met HT) heb ik gedoneerd aan iemand.
P3 is nog niet eens mijn eerste waar ik een schroevendraaier in gestoken heb :+
Mijn eerste machine die open ging was een Cyrix 150mhz (mij nota-bene verkocht als echte Pentium)...

De eerste die we thuis hadden was een 386 met maar liefst 33 hele megehertzen tot je beschikking. Lekker pielen in DOS en W3.11. Sentiment ;(
Die mocht niet open, die was stervensduur en was voor de zaak van mijn ouders. Desalniettemin heb ik daar qua software wel veel op gedaan :+ Startmenuutjes inrichten, scriptje knutsellen enzo...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
^^ De goede oude tijd met cga-kleurenscherm :P

Nooit leuk om nieuwe releases weer terug te moeten draaien :(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• dev10
  • Laatst online: 27-11 08:33
[...]

Wow, we zijn van bijna hetzelfde bouwjaar, maar wat een verschil: mijn eerste CPU was een 486. Daarna een Pentium 133 MHz en toen overgestapt naar een AMD Athlon 2500+.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Intel 8086 O+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:26:
[...]

Wow, we zijn van bijna hetzelfde bouwjaar, maar wat een verschil: mijn eerste CPU was een 486. Daarna een Pentium 133 MHz en toen overgestapt naar een AMD Athlon 2500+.
Zijn flinke stappen die je gemaakt hebt. Ben je trouwens op de Athlon blijven hangen of had je geen zin om je hele historie te melden? ;)

Ik heb trouwens een tijdje best fun gehad in het opnieuw leven inblazen van oudere machines. Ik heb een paar jaar geleden een P3 gekocht op de HCC-beurs (vroegah, toen de HCC nog iets was) en die best lang als (thuis)server in kunnen zetten. Voldeed prima als .net webservertje en download station. Ding heeft nog tot een jaartje of 2-3 geleden staan draaien als test omgeving voor een van mijn klanten :+
Ja, maar jij bent dan ook al oud he :+

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 22-04-2013 18:32 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• dev10
  • Laatst online: 27-11 08:33
.Gertjan. schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:31:
[...]

Zijn flinke stappen die je gemaakt hebt. Ben je trouwens op de Athlon blijven hangen of had je geen zin om je hele historie te melden? ;)
Na de Athlon kwamen een Core2Duo (iMac) en een Core i5 (MacBook Retina). Die grote stappen hebben er mee te maken dat de eerste twee computers een afdankertjes waren van m'n vader > moeder > mij. Voor die Athlon heb ik toen de hele zomer gewerkt. ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik het me goed herinner: Intel 8086 -> AMD 386SX-20 -> AMD 386DX-40 -> AMD 486DX-4/120 -> AMD K5 133 -> AMD K6-2 333 -> AMD Athlon 500 -> AMD Athlon 800 -> AMD Athlon XP 1.6 GHz -> Intel Core 2 Duo 2.6 GHz -> Intel Core 2 Quad 2.4 GHz (@ 3 GHz)

Voor de zomer komt er een Core i7 :)

Kwa "GPU"
CGA -> VGA -> "2 The Max Cheetah" met 4MB videogeheugen, tot 1024x768 in full color :9 -> 3dfx Voodoo II -> TNT 2 Ultra -> Geforce 2 GT -> Geforce 5900 -> Geforce 7800 -> Geforce 7950 -> Geforce 8800 -> (kweenie?) -> Radeon HD 5770 -> Radeon HD 5870

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2013 18:47 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Wow, ik ben van '93 en ik heb nog een P1 in huis gehad. gevolgd door een P3, P4, Athlon 63 3000+ en nu dan een Phenom 2 X6. Misschien maar eens gaan kijken naar een Haswell en anders wordt het waarschijnlijk 1 van de serie daarna.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:32:
[...]

Na de Athlon kwamen een Core2Duo (iMac) en een Core i5 (MacBook Retina). Die grote stappen hebben er mee te maken dat de eerste twee computers een afdankertjes waren van m'n vader > moeder > mij. Voor die Athlon heb ik toen de hele zomer gewerkt. ;)
De eerste machine waar ik echt hard voor gewerkt had was mijn eerste laptop... Een echte pentium 4 met 2,8 ghz. Ding was zwaaar, maar wel krachtig, dikke radeon 9000 erin 768mb ram en schijnbaar een desktop P4. Kostte een vermogen dat maffe ding... En toen waren er nog geen "buiten-de-deur" verzekeringen, dus mocht je ook een vermogen betalen voor de verzekering als je hem op pad meenam.
Tegenwoordig zitten ze zelfs bij de pret-studies met een laptop op schoot, maar vroeger was je echt wel hardcore als je een laptop had :9

Verder deelde wij thuis de PC's, dus droegen we allemaal een beetje bij :) Mijn eerste "dure" aankoop was een Savage 4 video-kaart. Ding was sneller dan de PC waar hij inzat, maar mooi dat het voor die tijd was :P Instabiel als de ziekte omdat de kaart de PC gewoon omvertrok (en de PSU ook waarschijnlijk), maar wat hij deed deed hij erg mooi :D Ook diverse bios-flashes moeten doen (uiteraard met samengeknepen billetjes)... Goh dat waren nog eens tijden...

Edit: Trouwens nu bedenk ik mij dat ik ook een shitload aan afgedankte apparatuur heb gehad. Vooral dingen die door bedrijven verkocht werden. Zo had ik een hele tijd een P2 +/- 300mhz (dacht ik) Dell Lattitude laptopje, daar heb ik echt VEEL plezier van gehad. Ding was compact, licht en best krachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door .Gertjan. op 22-04-2013 18:43 . Reden: Oude troep toegevoegd :+ ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

De eerste PC waarop ik begon te tweaken was een Centrix 5x86 op 120MHz, de eerste PC die echt van mij was was een P3 350. De eerste PC die ik aanraakte was een Tulip en daar zat een 286 in naar alle waarschijnlijkheid.

iOS developer

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 20:10
Volgens mij was mijn eerste pc ooit de Macintosh classic. 8MHz processor met 1MB ram *O*

Rare vogel in spe

• F.West98
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ohja. Leuk feitje. Bij mijn stage selecteren ze laptops door ze eerst van de trap te laten vallen. De laptops die het hebben overleefd, gaan naar de mensen. De rest niet :+

Het zijn Lenovo's

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• PdeBie
pffff, wedden dat de 'ik breng het nummer niet uit actie' nep is geweest om het nummer meer bekendheid te geven, in de hoop dat er nog een aantal zieltjes te vinden zijn die het nummer wel mooi vinden?

60% van de nederlanders zou het nummer leuk vinden om te zingen. Wanneer werd bekend dat het nummer ingetrokken werd? En vervolgens heeft 60% laten weten het wel leuk te vinden? Statistieken.... altijd leuk om mee te sjoemelen.

• Soultaker
  • Nu online
Wat mij verbaast bij die uitslag is dat blijkbaar 100% van de respondenten het nummer kent én er een eenduidige mening over heeft.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Al dat bovenstaande gepraat over processors deed aan dit artikel denken:
The Rise and fall of AMD - how an underdog stuck it to Intel

Best interessant leesvoer imho :)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Soultaker schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:09:
Wat mij verbaast bij die uitslag is dat blijkbaar 100% van de respondenten het nummer kent én er een eenduidige mening over heeft.
Dat viel me ook op inderdaad. Ik heb het lied nog eens gehoord en zo ken ik er wel meer :P.

Nothing to see here!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:22
Rutix schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:11:
[...]

Dat viel me ook op inderdaad. Ik heb het lied nog eens gehoord en zo ken ik er wel meer :P.
Je hebt het nog nooit gehoord, maar je hebt er vast toch al een mening over ;) Dat is denk ik de verklaring...

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02
[...]

P3 "voor mijn tijd". Man don't say things like that, it makes other persons feel old. ;(

edit: Je bent maar 1 jaar jonger dan mij. Hmm. Onze eerdere computers waren vaak tweedehands modellen, misschien heeft dat er mee te maken. Hier nog met 386 spul gespeeld. Misschien nog wel ouder spul.

Pentium 3 komt blijkbaar uit 1999.

Videokaart lijstjes. Oe, mijn grootste sprong was van een VIA 2MB in een 166?mhz naar een Voodoo III met 16MB. Kwijl. :9~

[ Voor 43% gewijzigd door ZpAz op 22-04-2013 22:31 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Ik ben net begonnen aan een NodeJS appje dat wat data van verschillende API's trekt. De eersten die in mij opkwamen waren natuurlijk een API voor het weer, Twitter, Facebook en een paar Google diensten. Het Jammergenoeg bestaat er praktisch voor elk van deze API's wel een wrapper library zodat ik amper zelf iets moet doen. Soms is programmeren echt té simpel.

First World Problems :'(

• ZpAz
  • Laatst online: 11:02
Assembly to the rescue!

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Bah, Assembly. Ik heb zo'n bloedhekel aan die taal.

Verwijderd

pfff.

Ik schreef al side-scrollers in assembly voordat ik ooit een regel C had gezien. Prachtige taal, maar anno 2013 gewoon niet praktisch meer voor de meeste toepassingen.

• Soultaker
  • Nu online
Maar vermoedelijk niet voor een RISC architectuur. ;)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Meh assembly. Imo kan je gewoon te weinig doen met te veel regels aan code, als je de onleesbare regels van nog geen 30 tekens al zo wil noemen. Ik vind het wel belangrijk dat je het kan, zeker goed om een beetje de basis van de computer van te leren, maar daadwerkelijk iets er mee schrijven, nee dank u.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

Afgelopen week nog code geschreven voor een Infineon C161. Dit alles met Keils gruwel van een EDE. Dat is zo waardeloos dat het alleen nog maar op een specifieke Windows XP versie draait zonder alle laatste servicepacks en dergelijke. Overstappen naar een nieuwe omgeving heeft geen zin, want de assembler voor die specifieke microprocessor gaat nooit meer werken op een nieuwere 32 of 64 bits omgeving.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Soultaker schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:40:
Maar vermoedelijk niet voor een RISC architectuur. ;)
Een zilog 80. Je kon optellen, aftrekken, bitmasken en shiften. Dat was het dan wel.

Ik heb letterlijk het complete DOS spel Supaplex naar de z80 geport. Lekker je eigen sprite engine, scrolling tilemap engine, compressor e.d. vanaf scratch schrijven :)
Gropah schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:42:
Meh assembly. Imo kan je gewoon te weinig doen met te veel regels aan code, als je de onleesbare regels van nog geen 30 tekens al zo wil noemen. Ik vind het wel belangrijk dat je het kan, zeker goed om een beetje de basis van de computer van te leren, maar daadwerkelijk iets er mee schrijven, nee dank u.
Een goede oefening me dunkt. Aan de naam van het label en de comment ernaast moet je in principe kunnen zien wat de methode doet. Als dat niet zo is dan ben je vast ook niet in staat om C code te schrijven zonder dat het een onleesbare brij wordt.

/me maakt zich daar nog regelmatig schuldig aan :$

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 22:56 ]

• Caelorum
Grr, waarom beginnen mijn tekstschrijvende productieve uren pas rond 10 uur s'avonds? Ik voel weer een slapeloze nacht aankomen :(

[ Voor 0% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2013 23:17 . Reden: :X ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gropah schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:42:
Als het met de hand geschreven assembly is, is het over het algemeen (zeker als moderne code practices toegepast worden) net zo leesbaar als gelijkwaardige C. De troep die je compiler uitpoept is een stuk minder goed te begrijpen, zeker als het om x86 gaat (x64 is iets beter). Als ik ergens een hekel aan heb, is het x86 debuggen zonder symbols :)

PowerPC en SPU zijn een stuk leesbaarder (groter aantal registers dus je hoeft niet zo zeer te onthouden wat er allemaal op de stack staat), zeker de SPU is hand geschreven assembly practisch leesbaarder dan hand geoptimaliseerde SIMD code.

Verder is shader assembly (zowel highlevel DX11 als lowlevel GPU specific) redelijk goed te lezen maar meestal heb je de highlevel code er dan ook naast liggen. Al kom je buiten wat inline assembly in shaders eigenlijk al lang geen hand geschreven assembly meer tegen.

Maar goed, zelf schrijven doe je eigenlijk niet. Er zijn mensen die het nog wel doen, omdat de Visual Studio compiler bij het gebruik van SSE intrinsics soms in de weg zit met z'n register allocatie en vervolgens naar memory overflowed terwijl dat helemaal niet nodig is. Het is me een keer overkomen dat ik code schreef die precies in de 8 XMM registers paste maar waar Visual Studio alsnog voor besloot om naar memory te gaan :'(. Maar meestal, als je op dat punt aangekomen bent, ben je op een PC al snel genoeg ;). Volgens mij is de assembly die we hier hebben enkel die uit 3rd party libraries (of precompiled shaders).

Overigens kan moderne (macro) assembler best leesbare dingen opleveren:

GAS:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
 .386 
.model flat,stdcall 
option casemap:none 
include \masm32\include\windows.inc 
include \masm32\include\user32.inc 
include \masm32\include\kernel32.inc 
include \masm32\include\comctl32.inc 
includelib \masm32\lib\comctl32.lib 
includelib \masm32\lib\user32.lib 
includelib \masm32\lib\kernel32.lib
WinMain PROTO :DWORD,:DWORD,:DWORD,:DWORD

.const 
IDC_PROGRESS equ 1            ; control IDs 
IDC_STATUS equ 2 
IDC_TIMER  equ 3

.data 
ClassName  db "CommonControlWinClass",0 
AppName    db "Common Control Demo",0 
ProgressClass  db "msctls_progress32",0       ; the class name of the progress bar 
Message  db "Finished!",0 
TimerID  dd 0

.data? 
hInstance  HINSTANCE ? 
hwndProgress dd ? 
hwndStatus dd ? 
CurrentStep dd ? 
.code 
start: 
    invoke GetModuleHandle, NULL 
    mov    hInstance,eax 
    invoke WinMain, hInstance,NULL,NULL, SW_SHOWDEFAULT 
    invoke ExitProcess,eax 
    invoke InitCommonControls

WinMain proc hInst:HINSTANCE,hPrevInst:HINSTANCE,CmdLine:LPSTR,CmdShow:DWORD 
    LOCAL wc:WNDCLASSEX 
    LOCAL msg:MSG 
    LOCAL hwnd:HWND

mov   wc.cbSize,SIZEOF WNDCLASSEX 
    mov   wc.style, CS_HREDRAW or CS_VREDRAW 
    mov   wc.lpfnWndProc, OFFSET WndProc 
    mov   wc.cbClsExtra,NULL 
    mov   wc.cbWndExtra,NULL 
    push  hInst 
    pop   wc.hInstance 
    mov   wc.hbrBackground,COLOR_APPWORKSPACE 
    mov   wc.lpszMenuName,NULL 
    mov   wc.lpszClassName,OFFSET ClassName 
    invoke LoadIcon,NULL,IDI_APPLICATION 
    mov   wc.hIcon,eax 
    mov   wc.hIconSm,eax 
    invoke LoadCursor,NULL,IDC_ARROW 
    mov   wc.hCursor,eax 
    invoke RegisterClassEx, addr wc 
    invoke CreateWindowEx,WS_EX_CLIENTEDGE,ADDR ClassName,ADDR AppName,\ 
WS_OVERLAPPED+WS_CAPTION+WS_SYSMENU+WS_MINIMIZEBOX+WS_MAXIMIZEBOX+WS_VISIBLE,CW_USEDEFAULT,\ 
           CW_USEDEFAULT,CW_USEDEFAULT,CW_USEDEFAULT,NULL,NULL,\ 
           hInst,NULL 
    mov   hwnd,eax 
    .while TRUE 
         invoke GetMessage, ADDR msg,NULL,0,0 
        .BREAK .IF (!eax) 
        invoke TranslateMessage, ADDR msg 
        invoke DispatchMessage, ADDR msg 
    .endw 
    mov eax,msg.wParam 
    ret 
WinMain endp

WndProc proc hWnd:HWND, uMsg:UINT, wParam:WPARAM, lParam:LPARAM 
    .if uMsg==WM_CREATE 
         invoke CreateWindowEx,NULL,ADDR ProgressClass,NULL,\ 
            WS_CHILD+WS_VISIBLE,100,\ 
            200,300,20,hWnd,IDC_PROGRESS,\ 
            hInstance,NULL 
        mov hwndProgress,eax 
        mov eax,1000               ; the lParam of PBM_SETRANGE message contains the range 
        mov CurrentStep,eax 
        shl eax,16                   ; the high range is in the high word 
        invoke SendMessage,hwndProgress,PBM_SETRANGE,0,eax 
        invoke SendMessage,hwndProgress,PBM_SETSTEP,10,0 
        invoke CreateStatusWindow,WS_CHILD+WS_VISIBLE,NULL,hWnd,IDC_STATUS 
        mov hwndStatus,eax 
        invoke SetTimer,hWnd,IDC_TIMER,100,NULL        ; create a timer 
        mov TimerID,eax 
    .elseif uMsg==WM_DESTROY 
        invoke PostQuitMessage,NULL 
        .if TimerID!=0 
            invoke KillTimer,hWnd,TimerID 
        .endif 
    .elseif uMsg==WM_TIMER        ; when a timer event occurs 
        invoke SendMessage,hwndProgress,PBM_STEPIT,0,0    ; step up the progress in the progress bar 
        sub CurrentStep,10 
        .if CurrentStep==0 
            invoke KillTimer,hWnd,TimerID 
            mov TimerID,0 
            invoke SendMessage,hwndStatus,SB_SETTEXT,0,addr Message 
            invoke MessageBox,hWnd,addr Message,addr AppName,MB_OK+MB_ICONINFORMATION 
            invoke SendMessage,hwndStatus,SB_SETTEXT,0,0 
            invoke SendMessage,hwndProgress,PBM_SETPOS,0,0 
        .endif 
    .else 
        invoke DefWindowProc,hWnd,uMsg,wParam,lParam 
        ret 
    .endif 
    xor eax,eax 
    ret 
WndProc endp 
end start

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
#include <windows.h>
#include <Commctrl.h>

#define IDC_PROGRESS 1
#define IDC_STATUS 2
#define IDC_TIMER 3

HWND hwnd;
HWND hwndProgress;
HWND hwndStatus;
HINSTANCE hInstance;

UINT CurrentStep;
UINT TimerID;

#pragma comment(lib, "Comctl32.lib")

LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd, UINT uMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam)
{
    if(uMsg == WM_CREATE)
    {
        hwndProgress = CreateWindowEx(
            NULL, "msctls_progress32", NULL,
            WS_CHILD + WS_VISIBLE, 100,
            200, 300, 20, hWnd, IDC_PROGRESS,
            hInstance, NULL);

CurrentStep = 1000;
        SendMessage(hwndProgress, PBM_SETRANGE, 0, CurrentStep << 16);
        SendMessage(hwndProgress, PBM_SETSTEP, 10, 0);
        hwndStatus = CreateStatusWindow(WS_CHILD + WS_VISIBLE, NULL, hWnd, IDC_STATUS);
        TimerID = SetTimer(hWnd, IDC_TIMER, 100, NULL);
    }
    else if(uMsg == WM_DESTROY)
    {
        PostQuitMessage(NULL);
        if(TimerID != 0)
            KillTimer(hWnd, TimerID);
    }
    else if(uMsg == WM_TIMER)
    {
        SendMessage(hwndProgress, PBM_STEPIT, 0, 0);
        CurrentStep -= 10;

if(CurrentStep == 0)
        {
            KillTimer(hWnd, TimerID);
            TimerID = 0;
            SendMessage(hwndStatus, SB_SETTEXT, 0, "Finished!");
            MessageBox(hWnd, "Finished!", "Common Control Demo", MB_OK + MB_ICONINFORMATION);
            SendMessage(hwndStatus, SB_SETTEXT, 0, 0);
            SendMessage(hwndProgress, PBM_SETPOS, 0, 0);
        }
    }

return DefWindowProc(hWnd, uMsg, wParam, lParam);
}

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInst, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nShowCmd)
{
    WNDCLASSEX wc;
    MSG msg;
    HWND hwnd;

hInstance = GetModuleHandle(NULL);

wc.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX);
    wc.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;
    wc.lpfnWndProc = WndProc;
    wc.cbClsExtra = NULL;
    wc.cbWndExtra = NULL;
    wc.hInstance = hInst;
    wc.hbrBackground = COLOR_APPWORKSPACE;
    wc.lpszMenuName = NULL;
    wc.lpszClassName = "CommonControlWinClass";
    wc.hIcon = LoadIcon(NULL, IDI_APPLICATION);
    wc.hIconSm = wc.hIcon;
    wc.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);
    RegisterClassEx(&wc);
    hwnd = CreateWindowEx(WS_EX_CLIENTEDGE, "CommonControlWinClass", "Common Control Demo",
        WS_OVERLAPPED+WS_CAPTION+WS_SYSMENU+WS_MINIMIZEBOX+WS_MAXIMIZEBOX+WS_VISIBLE,CW_USEDEFAULT,
        CW_USEDEFAULT,CW_USEDEFAULT,CW_USEDEFAULT,NULL,NULL,hInstance,NULL);

while(GetMessage(&msg, hwnd, 0, 0))
    {
        TranslateMessage(&msg);
        DispatchMessage(&msg);
    }

return msg.wParam;
}

[ Voor 67% gewijzigd door PrisonerOfPain op 23-04-2013 00:24 ]

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:17:
Grr, waarom beginnen mijn tekstschrijvende productieve uren pas rond 10 uur s'avonds? Ik voel weer een slapeloze nacht aankomen :(
Ik heb dat probleem ook redelijk vaak. Als ik pas terug kom van het werk (stage) kan ik mij echt niet productief bezig houden. Rond 10 uur 's avonds komt dat dan stilaan terug. Curse of the programmer I guess ... :p

• Caelorum
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:52:
[...] Curse of the programmer I guess ... :p
Dat zal het zijn :) Gelukkig wordt mijn Engels wel dusdanig beter als ik er niet bij nadenk dat het alles wel weer goed maakt. Al erger ik mij dan wel weer aan mijn projectgenoten, maar ook dat zal wel de 'curse of the programmer' zijn dan :P

Ahja, gelukkig maakt Mind.in.a.box - R.E.T.R.O op repeat mijn hele nacht weer goed ^^ Niets beters dan muziek geïnspireerd door de Commodore 64 (en spellen) :)

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 23-04-2013 00:00 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Die laptop van vanmiddag is uiteindelijk meer dan een uur bezig geweest met het installeren van één security update voor het .NET Framework. Toen heb ik het maar opgegeven en een shutdown geforceerd. -O-

We are shaping the future

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:17
Matis schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:53:
Afgelopen week nog code geschreven voor een Infineon C161. Dit alles met Keils gruwel van een EDE. Dat is zo waardeloos dat het alleen nog maar op een specifieke Windows XP versie draait zonder alle laatste servicepacks en dergelijke. Overstappen naar een nieuwe omgeving heeft geen zin, want de assembler voor die specifieke microprocessor gaat nooit meer werken op een nieuwere 32 of 64 bits omgeving.
Keil draait bij mij zelfs onder wine. Misschien is een VM aanmaken een oplossing?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Styxxy
  • Laatst online: 28-11 15:56
Gelukkige verjaardag Alex)! *O* Moge de IT-goden jou goed gezind zijn en de SP-miserie even een dagje terzijde laten.

Verwijderd

Mijn assembly was nooit zo leesbaar...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    xor a
    LD  b,8
    LD  C,A
_
    rr  h
    rr  a
    cp  L
    jr  c,_
    sub L
_   ccf     
    rr  C
    djnz    --_
    ret

Een koekje voor wie raad wat het resultaat is van dit stuk code :P

• Caelorum
Jeuh taart! ^^ congratz!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:26:
Ohja. Leuk feitje. Bij mijn stage selecteren ze laptops door ze eerst van de trap te laten vallen. De laptops die het hebben overleefd, gaan naar de mensen. De rest niet :+

Het zijn Lenovo's
Lenovo's kunnen wel wat hebben

iOS developer

Verwijderd

Gelukkige verjaardag Alex) *O*

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 00:04:
Die laptop van vanmiddag is uiteindelijk meer dan een uur bezig geweest met het installeren van één security update voor het .NET Framework. Toen heb ik het maar opgegeven en een shutdown geforceerd. -O-
Maar je moet natuurlijk niet proberen om .NET op een 386 te installeren :+

En natuurlijk: Proficiat.

[ Voor 5% gewijzigd door .Gertjan. op 23-04-2013 08:29 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
ZpAz schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:28:
[...]

P3 "voor mijn tijd". Man don't say things like that, it makes other persons feel old. ;(
Mijn 1e pc had ik pas op mn 16e. Mn moeder wilde er niks mee te maken hebben.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Alex)

Verwijderd

Hela, makker. Je vergeet je taart ;) :+

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:57:
[...]

Dat zal het zijn :) Gelukkig wordt mijn Engels wel dusdanig beter als ik er niet bij nadenk dat het alles wel weer goed maakt. Al erger ik mij dan wel weer aan mijn projectgenoten, maar ook dat zal wel de 'curse of the programmer' zijn dan :P

Ahja, gelukkig maakt Mind.in.a.box - R.E.T.R.O op repeat mijn hele nacht weer goed ^^ Niets beters dan muziek geïnspireerd door de Commodore 64 (en spellen) :)
Mind.in.a.box is de shit 😄

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:39:
[...]

Mijn 1e pc had ik pas op mn 16e. Mn moeder wilde er niks mee te maken hebben.
Herkenbaar, duivelsche machines waren het! :+

Gelukkig hadden ze er zelf eentje nodig voor de boekhouding, dus de techniek drong langzaam het huishouden binnen >:) Maar ik weet nog goed dat het gebruik gelimiteerd werd en dat het niet de bedoeling was om te gamen. Ook internet gebruik was aan banden gelegd, want dat was ook redelijk duur... Mijn vader heeft met enige regelmaat gewoon de stekker eruit getrokken als hij vond dat er te lang achter de PC werd gezeten (huiswerk of niet). En als we echt te ver gingen trok hij de stop eruit :+

Als ik dan nu kijk naar mijn zusje (die is 10), die zit de hele dag met PC en tablet te klooien en mijn ouders stimuleren dat... Soms best wel een beetje jaloers ;( Hoewel ik mij wel afvraag of de huidige generatie wel weet wat ze doen. Wij waren nieuwsgierig, maar een deel van de huidige generatie is alleen aan het candy crushen en facebooken.

Maar goed nu spullen wat meer mainstream worden zie je dat meer mensen het gebruiken en dat ook de kinderen het vrijelijk kunnen gebruiken. Wij hadden vroeger bijvoorbeeld een NES in de woonkamer en mochten (als we geluk hadden) in de weekenden even met pap en mam gamen. Tegenwoordig staat er een console op de slaapkamer met bijbehorende tv. Ik voel mij niet snel oud, maar als ik naar mijn zusje en nichtje kijk denk ik wel eens: "; ( dat had ik vroeger niet", niet dat ik iets tekort kwam, bijna niemand had het... Maar als je dat dan moet zeggen voel je je ineens heel oud...

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 22:14

Hoogie2004

Whohooooo

Woooo, Candy Crush *O*
:+

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:49:
[...]

Herkenbaar, duivelsche machines waren het! :+

Gelukkig hadden ze er zelf eentje nodig voor de boekhouding, dus de techniek drong langzaam het huishouden binnen >:) Maar ik weet nog goed dat het gebruik gelimiteerd werd en dat het niet de bedoeling was om te gamen. Ook internet gebruik was aan banden gelegd, want dat was ook redelijk duur... Mijn vader heeft met enige regelmaat gewoon de stekker eruit getrokken als hij vond dat er te lang achter de PC werd gezeten (huiswerk of niet). En als we echt te ver gingen trok hij de stop eruit :+

Als ik dan nu kijk naar mijn zusje (die is 10), die zit de hele dag met PC en tablet te klooien en mijn ouders stimuleren dat... Soms best wel een beetje jaloers ;( Hoewel ik mij wel afvraag of de huidige generatie wel weet wat ze doen. Wij waren nieuwsgierig, maar een deel van de huidige generatie is alleen aan het candy crushen en facebooken.

Maar goed nu spullen wat meer mainstream worden zie je dat meer mensen het gebruiken en dat ook de kinderen het vrijelijk kunnen gebruiken. Wij hadden vroeger bijvoorbeeld een NES in de woonkamer en mochten (als we geluk hadden) in de weekenden even met pap en mam gamen. Tegenwoordig staat er een console op de slaapkamer met bijbehorende tv. Ik voel mij niet snel oud, maar als ik naar mijn zusje en nichtje kijk denk ik wel eens: "; ( dat had ik vroeger niet", niet dat ik iets tekort kwam, bijna niemand had het... Maar als je dat dan moet zeggen voel je je ineens heel oud...
Herkenbare situatie hoor. Wanneer ik klein was (zo'n 10 jaar geleden) mocht ik per dag max 2 uur op de computer. Nu zit mijn kleine broertje er uren achter. Niet dat het me veel uitmaakt hoor, ik heb me vroeger ook goed geamuseerd hoor. Ergens vind ik het wel jammer dat "de jeugd van tegenwoordig" (ja, ik maak er zelf ook nog een deel van uit), zich niet meer kan amuseren zonder al die electronische apparaten. Nu moet ik wel zeggen dat mijn broer zich ook vaak buiten kan amuseren maar mijn zus hangt gewoon de hele dag voor de pc of de computer als ze niets beters te doen heeft.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
Ik zou het onnuttig gebruik van een computer wel proberen af te remmen als ik kinderen had.

RTFM!

Verwijderd

_Moe_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:00:
Ik zou het onnuttig gebruik van een computer wel proberen af te remmen als ik kinderen had.
Dat is niet altijd even makkelijk denk ik. Niet iedereen studeert informatica, dus wanneer gebruiken ze de computer nuttig? Huiswerk maken is nuttig, maar ik denk ook dat er wat tijd moet zijn om mails te checken en wat op Facebook rond te hangen. Hier en daar een game spelen kan ook geen kwaad. Maar het is inderdaad niet de bedoeling dat je kinderen niet meer achter de pc uit komen.

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
PC's??? Mijn eerste machine was een C64 toen deze net in NL verkrijgbaar waren.. Over ouwe lul gesproken ;(

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:02:
[...]

Dat is niet altijd even makkelijk denk ik. Niet iedereen studeert informatica, dus wanneer gebruiken ze de computer nuttig? Huiswerk maken is nuttig, maar ik denk ook dat er wat tijd moet zijn om mails te checken en wat op Facebook rond te hangen. Hier en daar een game spelen kan ook geen kwaad. Maar het is inderdaad niet de bedoeling dat je kinderen niet meer achter de pc uit komen.
Afremmen is niet hetzelfde als totaal niet he :)

• _Moe_
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:02:
[...]

Het gevaar schuilt hem achter de verveling die na een tijd optreed.

Ik ben het er ook mee eens dat dit alles moet kunnen, er moet gewoon voor gezorgd worden dat die verveling niet kan optreden.

RTFM!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:00:
Eens, maar wat is nuttig. Ik was destijds bezig met de grote verkenningstocht op de computer, wat doen dingetjes, hoe maak je dingetjes, etc. De hele dag op Facebook zitten F5-en zie ik ook niet als een zinnige toevoeging van het leven. Maar het rondklooien wat ik deed werd destijds gezien als tijdsverspilling terwijl er tegenwoordig waarschijnlijk wordt gezegd: "dat zou nog eens een goede IT-er kunnen worden".

Ik vind het soms jammer om te zien dat ze vroeger een computer als "kwaad" zagen en dat je daar maar vanaf moest blijven (ook al was je nieuwsgierig) terwijl tegenwoordig iedere snotaap met een laptop rondhobbelt. Ik wil absoluut niet beweren dat ik iets tekort ben gekomen, maar het is soms een beetje schraal. Ik was redelijk goed met die dingen maar kon mijn hobby niet uitvoeren terwijl dat ik nu ook kinderen, die bij het uitdelen van verstand niet vooraan stonden, zie rondklooien met zo'n apparaat. De exclusiviteit is er wel een beetje vanaf :+

Zal wel een stukje tijdsgeest zijn ;) En ach vroeger was men ook tegen auto's, telefoons, treinen, etc... :P
Mijn eerste mobiel kreeg ik ook pas toen ik 16 was, zo'n dikke Ericsson van BEN, als ik tegenwoordig ergens heen ga staat er een delegatie 10 jarigen met een iphone foto's te trekken (en ja die zijn van de kids, want ouders staan er naast met hun eigen iphone)...

• _Moe_
Ik zou gewoon vermijden dat ze zomaar hele dagen doelloos achter de computer 'hangen' en op die manier 'kasplantjes' worden.

RTFM!

Verwijderd

Weer een WTF-momentje: Ik ben er net achtergekomen dat Oracle voor Java 1.4 koos bij het ontwikkelen van ADF Mobile. :')

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
pdebie schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:01:
timing: 17.00 uur. Alle code compileert, geen build errors, code ingechecked. Eindelijk weer een keer op een normaal tijdstip naar huis. :)
En geen failing tests ?

https://fgheysels.github.io/

• PrisonerOfPain
Welke tests? :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
[...]

OMG, dan voel ik me oud met mijn 80286 en 80486.

https://fgheysels.github.io/

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Heb net voor mijn 1e projectje alle tests afgerond. Alles passed, en 100% code coverage :p Stelt geen reet voor, zijn maar 18 tests, maar toch :p

Nog nooit echt serieus wat met unittesten gedaan, en nu bij een nieuwe opdrachtgever maar besloten daar wat meer aandacht aan te besteden :)

[ Voor 30% gewijzigd door BM op 23-04-2013 10:34 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
PrisonerOfPain schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:19:
Verder is shader assembly (zowel highlevel DX11 als lowlevel GPU specific) redelijk goed te lezen maar meestal heb je de highlevel code er dan ook naast liggen. Al kom je buiten wat inline assembly in shaders eigenlijk al lang geen hand geschreven assembly meer tegen.
Ik kwam laatst deze presentatie tegen: http://www.humus.name/Articles/Persson_LowLevelThinking.pdf
Voor de echte gamedevs hier vast grotendeels gesneden koek, maar het laat mooi zien dat het schrijven van shaders een beetje low-level kennis nog behoorlijk van pas komt. En natuurlijk kwam ik er achter dat de meeste van mijn shaders een stuk efficiënter kunnen.

Een simpel voorbeeldje:
HLSL:
1
return (x + 1.0f) * 0.5f

Dit levert een ADD en een MUL op, maar als je het herschrijft naar:

HLSL:
1
return 0.5f * x + 0.5f

levert het netjes 1 MAD instructie op.

• PdeBie
@BM:
Wij gaan daar binnenkort ook meer mee doen. Komt helaas te vaak voor nog dat onze tester dingen over het hoofd ziet. Maar een degelijk testplan maken ho maar. |:(

Binnenkort 1 op 1 gesprek met m'n manager hierover, want ik krijg van de eindgebruikers op m'n falie terwijl de tester geen degelijk testplan maakt onder het motto 'Het systeem is te uitgebreid om alles op te schrijven wat we moeten testen. Kost teveel tijd. Kan ik beter aan het testen zelf besteden'.

:'(

En niet dat we dit met unit testing 100% afvangen, maar het zal hopelijk wel schelen.

(en uiteraard heb ik dit al uitgebreid met de tester zelf besproken)

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 23-04-2013 10:58 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
@pdebie:
kijk ook eens naar functional tests. Hoeft je tester 1x te vertellen hoe die het test, dat converteren naar functional test en daarna wordt het altijd automatisch getest! :)

Neem wel aan dat je een product owner bent of zo, een developer zou in mijn ogen nooit op z'n donder kunnen krijgen van een eindklant.

• Erwin537
pdebie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:56:[...]
Binnenkort 1 op 1 gesprek met m'n manager hierover, want ik krijg van de eindgebruikers op m'n falie terwijl de tester geen degelijk testplan maakt onder het motto 'Het systeem is te uitgebreid om alles op te schrijven wat we moeten testen. Kost teveel tijd. Kan ik beter aan het testen zelf besteden'.
[...]
Juist hoe groter iets wordt, hoe meer je moet documenteren.. Waarom zie je zo veel mensen dit argument de verkeerde kant op gebruiken? ;(

• Rutix
Erwin537 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:08:
[...]

Juist hoe groter iets wordt, hoe meer je moet documenteren.. Waarom zie je zo veel mensen dit argument de verkeerde kant op gebruiken? ;(
Inderdaad. Bij ons word er niet getest als er geen test cases zijn en er word niet opgeleverd als het niet getest is :P. Als je het van het begin mooi bij houd (use cases, test cases, ect.) geeft het juist zoveel meer overzicht naarmate het groter word.

Nothing to see here!

• PdeBie
steffex schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:04:
Neem wel aan dat je een product owner bent of zo, een developer zou in mijn ogen nooit op z'n donder kunnen krijgen van een eindklant.
Onze organisatie is vrij klein en ik ben 1 van de 3 developers hier. De lijnen met onze eindgebruikers (leden van de organisatie) zijn erg kort. Hoewel het eerste contactpunt hier de helpdesk is, komt het wel eens voor dat ik ook een eindgebruiker te woord moet staan. En vaak is het onbegrip het niet eens persoonlijk gericht aan mij, maar zo voelt het natuurlijk soms wel voor me, aangezien ik hier 80% van de code maak.

Maar ik ben het met jullie eens dat hoe langer we wachten, het steeds lastiger wordt om de testen te documenteren. Dat ga ik dus ook aankaarten in dat 1 op 1 gesprek.

@steffex: heb je een voorbeeldje online ergens? Of een site met info?

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 23-04-2013 11:17 ]

• PrisonerOfPain
Intru schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:54:
[...]

Ik kwam laatst deze presentatie tegen: http://www.humus.name/Articles/Persson_LowLevelThinking.pdf
Voor de echte gamedevs hier vast grotendeels gesneden koek, maar het laat mooi zien dat het schrijven van shaders een beetje low-level kennis nog behoorlijk van pas komt. En natuurlijk kwam ik er achter dat de meeste van mijn shaders een stuk efficiënter kunnen.
Ik had 'm ook gezien een tijdje terug, erg goede presentatie. Een hoop shaders worden geschreven door artists die dit soort dingen absoluut niet in de gaten hebben ;)

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Nameservers eruit bij onze host. Daaaag websites en emails. Vreemd genoeg draait ons belangrijkste platform wel gewoon terwijl deze bij hetzelfde bedrijf is ondergebracht.

Storyteller @ soundcloud

• PrisonerOfPain

• TheNephilim
  • Laatst online: 16:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Liever zou ik zien dat ze eens Markdown gaan gebruiken eigenlijk :+

• Erwin537
Een GO voor m'n scriptie! Heb er even over gedaan, maar hij is dan eindelijk binnen. Voel me gelijk een stuk beter!

• Rutix
Erwin537 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:03:
Een GO voor m'n scriptie! Heb er even over gedaan, maar hij is dan eindelijk binnen. Voel me gelijk een stuk beter!
Wat is het onderwerp?

Nothing to see here!

• Alex)
TheNephilim schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:39:
Liever zou ik zien dat ze eens Markdown gaan gebruiken eigenlijk :+
Markdown is inderdaad erg fijn :D
Gefeliciteerd :)

• Erwin537
Ik moest een advies uitbrengen over te gebruiken technieken voor een framework voor webapplicaties. Met als eisen dat het gebruik maakt van het Microsoft Platform en geïnspireerd is door het huidige Windows 32 framework dat ze hebben.

Daarnaast waren er uiteraard nog een aantal andere requirements.

Uiteindelijk is het advies neergekomen op: ASP.NET MVC (Razor) met Entity, voor clientside Typescript met KnockoutJS en Infragistics en DevExpress.

Infragistics en DevExpress genoten de voorkeur van de opdrachtgever omdat ze die op dit moment ook gebruiken.

EDIT:
Insgelijks!

[ Voor 10% gewijzigd door Erwin537 op 23-04-2013 14:11 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Erwin537 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:08:
[...]

voor clientside Typescript met KnockoutJS en Infragistics en DevExpress.

Infragistics en DevExpress genoten de voorkeur van de opdrachtgever omdat ze die op dit moment ook gebruiken.

EDIT:

[...]

Insgelijks!
Waarom niet jQuery met jQuery UI of YUI gebruiken?

• Erwin537
GrooV schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:20:
[...]

Waarom niet jQuery met jQuery UI of YUI gebruiken?
jQuery en jQuery UI worden ook gebruikt, dat zijn zelfs dependencies van Infragistics. Daarom sla ik die eigenlijk meestal over bij het benoemen.

• Intru
Lekker bezig weer: ik had een boek besteld bij Amazon (UK), en ben vergeten op m'n huisnummer in te vullen. Boek is vrolijk opgestuurd naar Nederland, waar de PostNL meldt dat ze het niet kunnen bezorgen. Het boek is nu weer onderweg naar Amazon :(

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
Erwin537 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:08:
[...]

Ik moest een advies uitbrengen over te gebruiken technieken voor een framework voor webapplicaties. Met als eisen dat het gebruik maakt van het Microsoft Platform en geïnspireerd is door het huidige Windows 32 framework dat ze hebben.

Daarnaast waren er uiteraard nog een aantal andere requirements.

Uiteindelijk is het advies neergekomen op: ASP.NET MVC (Razor) met Entity, voor clientside Typescript met KnockoutJS en Infragistics en DevExpress.

EDIT:

[...]

Insgelijks!
Advies al bekend voordat je onderzoek doet?
Want er zou ook prima uit kunnen komen dat je veel meer met node.js (ook door MS ge-adopteert als #2 platform) gaat doen en EF overboord gooit. EF klinkt namelijk mooi, maar werkt lang niet altijd goed in de praktijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• PdeBie
Intru schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:24:
Lekker bezig weer: ik had een boek besteld bij Amazon (UK), en ben vergeten op m'n huisnummer in te vullen. Boek is vrolijk opgestuurd naar Nederland, waar de PostNL meldt dat ze het niet kunnen bezorgen. Het boek is nu weer onderweg naar Amazon :(
RequiredFieldValidators FTW!!!! :+

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 21:07
pdebie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:26:
[...]

RequiredFieldValidators FTW!!!! :+
Totdat je ergens woont waar je wel een straatnaam/huisnaam hebt, maar geen huisnummer (komt volgens mij in de UK best voor)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tenzij je het enige huis in de straat bent en je dus geen huisnummer hebt :Y)
Ja, dat bestaat echt

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 23-04-2013 14:28 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Feli!
Het onderwerp van je scriptie ziet er trouwens ook bijzonder interessant uit.

• Intru
Precies, en daarom heeft Amazon dus alleen Address Line 1 en Address Line 2. Ik was gewoon vrolijk vergeten om een huisnummer in te vullen. Bedrijfsnaam had ik wel ingevuld, maar daar had de postbode blijkbaar niet genoeg aan. En m'n telefoonnummer heeft Amazon volgens mij niet doorgegeven aan PostNL

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Of een woonboot met naam, wordt ook niet veel meer gebruikt volgens mij

Verwijderd

Intru schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:30:
Precies, en daarom heeft Amazon dus alleen Address Line 1 en Address Line 2. Ik was gewoon vrolijk vergeten om een huisnummer in te vullen. Bedrijfsnaam had ik wel ingevuld, maar daar had de postbode blijkbaar niet genoeg aan. En m'n telefoonnummer heeft Amazon volgens mij niet doorgegeven aan PostNL
Ik neem aan dat jij in een redelijk drukke straat woont dan? Ik denk dat onze postbode mijn naam ondertussen al kent aangezien er thuis ook de juiste brieven belanden met een verkeerd adres :)

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:48
Freedom schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:28:
[...]

Totdat je ergens woont waar je wel een straatnaam/huisnaam hebt, maar geen huisnummer (komt volgens mij in de UK best voor)
In België heb je dorpen zonder straten :+

• _Moe_
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:32:
[...]

Ik neem aan dat jij in een redelijk drukke straat woont dan? Ik denk dat onze postbode mijn naam ondertussen al kent aangezien er thuis ook de juiste brieven belanden met een verkeerd adres :)
Woon je dan in het verdeelcentrum?

RTFM!

• Intru
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:32:
[...]

Behoorlijk drukke (en lange) straat ja. Al helpt de postcode natuurlijk ook al om het aantal huisnummers te limiten. Het zal ook niet de vaste pakketjesbezorger zijn geweest, want die kent mijn naam ook wel.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Gunirus schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:33:
[...]

In België heb je dorpen zonder straten :+
In Frankrijk kun je in sommige dorpen brieven adresseren zonder huisnummer. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

_Moe_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:33:
[...]

Woon je dan in het verdeelcentrum?
Neen, wel in een rustige straat in een klein dorpje.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 01:01
In Nederland valt het wel mee, maar ik ken zowel in Frankrijk als in Noorwegen mensen wiens adres bestaat uit naam en dorp. Daar doen ze niet eens aan straatnamen, laat staan huisnummers.
Pagina: 1 ... 69 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.