RTFM!
Bijvoorbeeld WijkA 12-34:
Wijk = WijkA
Staat = 12
Nummer = 34
Ook altijd leuk
[ Voor 5% gewijzigd door thof op 23-04-2013 14:38 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Vooral met routebeschrijvingen. Ze formuleren het altijd alsof het 'WijkA, 12e straat' is, maar voor PostNL is het gewoon 'WijkA' als straat en '1234' als huisnummer. Het is gewoon een hééél lange straat.thof schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:38:
In Nederland heb je bijvoorbeeld in Lelystad straatnamen die nummers zijn waardoor er bij het adres ook de naam van de wijk gebruikt wordt.
Wijk = WijkA
Staat = 12
Nummer = 34
Ook altijd leuk
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ook hier moet je dan wel je huisnummer invullenPrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:08:
Gelukkig zijn postcode+huisnummer uniek in nederland en heb je straatnamen dus helemaal niet nodig
Nieuw voorstel is binnen. Netto blijft mn salaris nu ongeveer gelijk. Hierbij krijg ik een niet-ziek-bonus per maand, is de pensioenregeling beduidend beter en wordt mn studie betaald via een 50-50 regeling (helft vooraf, helft achteraf). Op zich ben ik hier best tevreden mee, maar ik lees op veel plekken dat je contractbespreking eigenlijk het enige moment is om te onderhandelen over het salaris. Nu heeft het bijna 4 weken geduurd voordat dit voorstel er was (moest langs een hoop mensen die er iets over moesten vinden)...Kips schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:55:
[...]
contract ondertussen ontvangen, maar bleek dat ik er tussen de 50 en 100 netto in de maand op achteruit zou gaan (bruto 20 euro lager en 6% eigen bijdrage pensioen tov 0% nu). toen ik dit aangaf schrokken ze wel even, ze hadden mijn salaris via het detacheringsbureau blijkbaar lager ingeschat... Gelukkig gaan ze er wel serieus wat aan proberen te doenContract via detacheringsbureau is met een maandje verlengt.
@.gertjan: bedankt voor de reactie die je geschreven had, heb hier een aantal dingen uit kunnen halen voor mezelf
wat te doen? op zich vind ik het voorstel wat er ligt ok en wil ik graag blijven werken, maar als er nog meer uit te halen is ben ik een dief van mn eigen portomonnee als ik het niet doe natuurlijk....
Ik heb een aantal maanden terug een huisje gehuurd in Zweden, daar kwamen ze met leuke navigatie-aanwijzingen als "Bij de rode brievenbus rechts afslaan"_js_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:34:
In Nederland valt het wel mee, maar ik ken zowel in Frankrijk als in Noorwegen mensen wiens adres bestaat uit naam en dorp. Daar doen ze niet eens aan straatnamen, laat staan huisnummers.
We are shaping the future
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Kom ik bij zo'n vraag terecht waar mijn eigen antwoord als "best solution" is gemarkeerd.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
/me heeft z'n a.d.h. zout weer binnen...
Wat heeft Entity Framework met (het vervangen van) node.js te maken?Jan_V schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:25:
meer met node.js [...] doen en EF overboord gooit. EF klinkt namelijk mooi, maar werkt lang niet altijd goed in de praktijk.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Heerlijk die hdd geluiden, helaas is het met ssd en de nieuwe hardeschjiven allemaal zo stil gewordenKorben schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:24:
Jeuj, oude harde schijven wipen. IDE-harde schijven van 40 GB. God, wat maken die dingen een kutherrie, zeg!
Vooral één van de eerste wd raptors hadden lekker lawaai.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Op Urk heb je straten die "Wijk 1", "Wijk 2" enz heten. Dus een adres kan dan zijn: Wijk 1 12. Genoeg "slimme" validaties die op hun bek gaan bij die stratenthof schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:38:
In Nederland heb je bijvoorbeeld in Lelystad straatnamen die nummers zijn waardoor er bij het adres ook de naam van de wijk gebruikt wordt.
Wijk = WijkA
Staat = 12
Nummer = 34
Ook altijd leuk
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Zout in de koffie? Heilschennis!Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:28:
Kantoorhumor is niks mis mee, maar blijf van m'n koffie af!
/me heeft z'n a.d.h. zout weer binnen...
Mensen die dat doen moeten ze op de brandstapel mikken of op zijn minst opsluiten of verbannen naar andere oorden
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik mag lekker HTML'en, JS'en en CSS'en. Af en toe doe ik een Ctrl+Shift+Del, Alt+D om de cache te clearen, prima. Alleen eens in de zoveel hits blijkt er toch nog weer een (voornamelijk HTML-)bestandje uit de cache te komen, als je op Previous / Mouse6 / Backspace drukt. Zo achterlijk.
Waarom een regex, en niet een standaard URL parser pakken en dan de juiste parameter er uit pakken?Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:24:
Ik zoek net op stackoverflow naar de handigste regex om uit een url de youtube video-code te halen.
Kom ik bij zo'n vraag terecht waar mijn eigen antwoord als "best solution" is gemarkeerd.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wij hebben hier anders nog een hele stapel gloednieuwe 16GB schrijven liggenKorben schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:24:
Jeuj, oude harde schijven wipen. IDE-harde schijven van 40 GB. God, wat maken die dingen een kutherrie, zeg!
[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 23-04-2013 16:19 ]
Hmm... bijzonder, ik gebruik het toch best wel heftig. Voor de normale tabellen, maar ook voor spatial queries in combinatie met data-joins. En ja, zelfs spatial features converteren en muteren. Loop eigenlijk nooit tegen problemen aan. Zelfs niet bij de alom gehate migrations.Jan_V schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:25:
[...]
... en EF overboord gooit. EF klinkt namelijk mooi, maar werkt lang niet altijd goed in de praktijk.
Is het niet gewoon een kwestie van de weg niet kennen, en in paniek schieten?
Omdat niet elke vorm van een youtube-link/embed altijd hetzelfde is.Woy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:18:
[...]
Waarom een regex, en niet een standaard URL parser pakken en dan de juiste parameter er uit pakken?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Juist daarom lijkt het me handig! Ik weet de details niet maar het lijkt me dat je altijd de zelfde parameter uit de querystring moet hebben. Dus als je de URL geparsed hebt, kun je gewoon uit de parameters de juiste pakken.Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:19:
[...]
Omdat niet elke vorm van een youtube-link/embed altijd hetzelfde is.
in .NET zou ik het bijvoorbeeld ongeveer als volgt doen
1
2
| var parameters = HttpUtility.ParseQueryString(queryString); var value = parameters["v"]; |
[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 23-04-2013 16:23 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
je hebt ?v=, youtu.be/v/code, ?watch=, /v/code, /embed/code.Woy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:21:
[...]
Juist daarom lijkt het me handig! Ik weet de details niet maar het lijkt me dat je altijd de zelfde parameter uit de querystring moet hebben. Dus als je de URL geparsed hebt, kun je gewoon uit de parameters de juiste pakken.
in .NET zou ik het bijvoorbeeld ongeveer als volgt doen
C#:
1 2 var parameters = HttpUtility.ParseQueryString(queryString); var value = parameters["v"];
En omdat gebruikers vaak niet zo slim zijn, is de regex om altijd de code er uit te halen dan handiger dan maar hopen dat de gebruiker de juiste versie van de url pakt.
Je kan ook gewoon vragen om de code op te geven in plaats van de gehele URLFiresphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:30:
[...]
je hebt ?v=, youtu.be/v/code, ?watch=, /v/code, /embed/code.
En omdat gebruikers vaak niet zo slim zijn, is de regex om altijd de code er uit te halen dan handiger dan maar hopen dat de gebruiker de juiste versie van de url pakt.
RTFM!
Tijd eens te stoppen met cola drinken en een alternatief te zoeken (ik lust geen koffie)
->_Moe_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:32:
Je kan ook gewoon vragen om de code op te geven in plaats van de gehele URL
Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:30:
En omdat gebruikers vaak niet zo slim zijn
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Want het gebruik van een URL parser impliceert dat je maar 1 variant mogelijk kunt ondersteunen?Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:30:
[...]
[ Voor 106% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2013 16:38 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ok, vandaar dat ik ook aangaf dat ik niet exact bekend ben met de detailsFiresphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:30:
[...]
Maar je hoeft het natuurlijk niet perse in één regex op te vatten. Je kan ook gewoon een lijstje met regexen pakken, en die een voor één doorlopen totdat je een valide code gevonden hebt.
Inderdaad, toon een aantal voorbeeldjes van de youtube linkjes die er bestaan en geef daarin aan welk gedeelte ze moeten invoeren._Moe_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:32:
[...]
Je kan ook gewoon vragen om de code op te geven in plaats van de gehele URL
Dat is natuurlijk lang niet zo gebruikersvriendelijk.pdebie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:38:
[...]
Inderdaad, toon een aantal voorbeeldjes van de youtube linkjes die er bestaan en geef daarin aan welk gedeelte ze moeten invoeren.
Ik ken er genoeg die het dan nog steeds zullen verprutsen.
Maffe is dat alle gaatjes bovenin zitten, daar komt de cola toch al minder dan onder? Of zou het komen omdat het speeksel ook niet bovenin komt reinigen?.oisyn schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:37:
Cola drinken met een rietje.
[...]
Want het gebruik van een URL parser impliceert dat je maar 1 variant mogelijk kunt ondersteunen?
Nja nu even balen en hopelijk is het morgenavond allemaal weer goed
Business-regels:
1) Als de URL de querystring-parameter "?v=" bevat kun je die meteen pakken
2) Als de URL het lemma "youtu.be/v/" bevat staat de URL er meteen achter
3) Als je embed-code hebt, heb je wederom een v-parameter
4) Bij iets anders: vuur een HTTP-request af, je krijgt waarschijnlijk een 302 terug. Parse het resultaat en haal daar de video-ID uit.
In theorie werkt dat japdebie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:38:
[...]
Inderdaad, toon een aantal voorbeeldjes van de youtube linkjes die er bestaan en geef daarin aan welk gedeelte ze moeten invoeren.
De praktijk heeft me daarentegen zo vaak teleurgesteld dat ik toch maar deze regex gebruik.
Ik heb echt de meest idiote acties van gebruikers gezien waarmee ze alles compleet om zeep helpen. Dat soort dingen vang ik liever af bij het begin, dan een maand na oplevering.
En dat is precies wat die regex dus doet, daar vang ik alle standaard mogelijke urls die een gebruiker via youtube kan vinden af en sleur de code er uit.Alex) schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:40:
Maak het de gebruiker nog moeilijker zeg. Laat die gewoon een URL copy/pasten en ga zelf aan de slag. Zo ontzettend veel URL-formaten kent YouTube nou ook weer niet...
Business-regels:
1) Als de URL de querystring-parameter "?v=" bevat kun je die meteen pakken
2) Als de URL het lemma "youtu.be/v/" bevat staat de URL er meteen achter
3) Als je embed-code hebt, heb je wederom een v-parameter
4) Bij iets anders: vuur een HTTP-request af, je krijgt waarschijnlijk een 302 terug. Parse het resultaat en haal daar de video-ID uit.
Voor de rest idd even YT aanspreken.
[ Voor 43% gewijzigd door Firesphere op 23-04-2013 16:42 ]
Wat is het nou?
Kun je niet gewoonFiresphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:41:
[...]
In theorie werkt dat ja
De praktijk heeft me daarentegen zo vaak teleurgesteld dat ik toch maar deze regex gebruik.
Ik heb echt de meest idiote acties van gebruikers gezien waarmee ze alles compleet om zeep helpen. Dat soort dingen vang ik liever af bij het begin, dan een maand na oplevering.
[...]
En dat is precies wat die regex dus doet, daar vang ik alle standaard mogelijke urls die een gebruiker via youtube kan vinden af en sleur de code er uit.
Voor de rest idd even YT aanspreken.
1
| [a-zA-Z0-9]{11} |
doen
Gefeliciteerd!
Lekker inconsistent, de URL is nog wel logisch, want hoofdletters in url is lelijk.
Playlist-ID misschien ook?Woy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:
[...]
Kun je niet gewoon
code:
1[a-zA-Z0-9]{11}
doen, volgens mijn zijn codes altijd 11 lang, en voldoet er geen enkel ander gedeelte van de querystring aan deze voorwaarden
Bedankt voor de felicitaties
Zoals hier?Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:52:
[...]
Lekker inconsistent, de URL is nog wel logisch, want hoofdletters in url is lelijk.
Feli Alex)!!!
Er zijn idd vast wel uitzonderingen, maar dat is ook meteen het gevaar van het oplossen met een Regex. Jouw voorstel i.c.m. een URL parser is waarschijnlijk robuuster/eenvoudiger dan zelf gaan parsen met regexen.
Edit: Ah, hier lijkt wat tussen te zitten.
[ Voor 28% gewijzigd door TheNephilim op 23-04-2013 17:05 ]
1
| $string = "test - ".get_the_title()." - dfgg"; |
Zo doet bijna iedereen het in de PHP wereld (ook voor variabelen).
[ Voor 7% gewijzigd door Sh4wn op 23-04-2013 17:09 ]
Dat gebruik ik nu, gewoon "<li>".get_the_title()."</li>"; Echter vind ik zelf de "<li>{$title}</li>"; ook erg mooi. Nu zou {${getName()}} volgens de documentatie moeten werken, maar dat vind ik niet echt nice.Sh4wn schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:07:
Waarom niet gewoon de concat operator?
PHP:
1 $string = "test - ".get_the_title()." - dfgg";
Zo doet bijna iedereen het in de PHP wereld (ook voor variabelen).
Antwoord je nee op de vraag of je een bon wilt bij een onbemande benzinepomp, krijg je na de betaling nog wel de melding dat je na afloop een bon kunt ophalen. Waarom vraag je dan of ik een bon wil of niet
Ik kreeg twee dagen geleden ook een template gespamd van een paar honderd regels, met daaronder deze. Zesenhalf miljoen hits.I've been getting a LOT of Blog Comment Spam lately, just in the at two weeks. I run all my comments through the Akismet Service, and I pay for it. However, this particular flavor of spam has been making it through consistently.
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 23-04-2013 17:33 ]
Verwijderd
Ik gebruik meestal sprinf:TheNephilim schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:10:
[...]
Dat gebruik ik nu, gewoon "<li>".get_the_title()."</li>"; Echter vind ik zelf de "<li>{$title}</li>"; ook erg mooi. Nu zou {${getName()}} volgens de documentatie moeten werken, maar dat vind ik niet echt nice.
1
| echo sprintf('<li>%s</li>', getName()); |
Niks mis met contatenaten, maar persoonlijk vind ik dit overzichtelijker.
Dan heb je iets als
1
2
3
| <li> <?= getName(); ?> </li> |
oid.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Volgens mij mag je die ; dan nog weglaten ook.ZpAz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:10:
In 'view' gerelateerde zaken sluit ik php tags vaak gewoon en open ik ze als ze nodig zijn.
Dan heb je iets als
PHP:
1 2 3 <li> <?= getName(); ?> </li>
oid.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
(JavaScript stinkt. Lua is beter.)
[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 23-04-2013 18:18 ]
Je vergeet underscores en streepjesWoy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:
[...]
Kun je niet gewoon
code:
1[a-zA-Z0-9]{11}
doen, volgens mijn zijn codes altijd 11 lang, en voldoet er geen enkel ander gedeelte van de querystring aan deze voorwaarden
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lua is de shitSoultaker schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:17:
Bedoelen ze met “Google’s version of JavaScript” nu Dart of simpelweg de V8 JavaScript engine?
(JavaScript stinkt. Lua is beter.)
Ik snap dit soort statements dus nooit zo goed, waar komen ze vandaan? Zo veel maakt het toch niet uit hoe je je string concatentation doet? Waarom heeft de ene een andere estetische waarde dan de andere? Het is niet als of het allemaal super onleesbaar is of zo. In dat andere topic was er ook iemand die backticks ranzig vond, als het toch doet wat 't moet doen? Erg pragmatisch is het in ieder geval niet.TheNephilim schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:10:
[...]
Dat gebruik ik nu, gewoon "<li>".get_the_title()."</li>"; Echter vind ik zelf de "<li>{$title}</li>"; ook erg mooi. Nu zou {${getName()}} volgens de documentatie moeten werken, maar dat vind ik niet echt nice.
Je vergeet de underscore die ook in youtube codes kan zittenWoy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:51:
[...]
Kun je niet gewoon
code:
1[a-zA-Z0-9]{11}
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar vroeger was de regel:PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:35:
[...]
Ik snap dit soort statements dus nooit zo goed, waar komen ze vandaan? Zo veel maakt het toch niet uit hoe je je string concatentation doet? Waarom heeft de ene een andere estetische waarde dan de andere? Het is niet als of het allemaal super onleesbaar is of zo. In dat andere topic was er ook iemand die backticks ranzig vond, als het toch doet wat 't moet doen? Erg pragmatisch is het in ieder geval niet.
1
| echo "Bla $var"; |
langzamer dan:
1
| echo 'Bla ' . $var; |
Omdat wat tussen single quotes nooit geparsed wordt.
Sowieso vind ik single quotes voor strings mooier, maar dat is persoonlijk. Daarnaast willen sommige editors nog wel eens moeilijk doen als je een var direct in een string zet. Als je variabelen concat met een . blijft de HTML syntax nog intact.
Maar deze discussie is al 100x voorbij gekomen. Ik zeg Twig
[ Voor 20% gewijzigd door phex op 23-04-2013 19:11 ]
Volgens mij werkt youtu.be/v/code niet.Firesphere schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:30:
[...]
Hmm, aan de /embed-vorm heb ik nog niet gedacht. Misschien de support daarvoor maar eens een keer inbouwen in LikeLines... (demo-link in sig</shamelessplug>)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit werkt zo veel beter dan op stage
edit:
Woei... Hij werkt
[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 23-04-2013 19:37 ]
Nee ja goed, prima, of het langzamer is of niet vind ik in dit geval niet zo heel interessant.phex schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:06:
[...]
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar vroeger was de regel:
PHP:
1 echo "Bla $var";
langzamer dan:
PHP:
1 echo 'Bla ' . $var;
Omdat wat tussen single quotes nooit geparsed wordt.
Waar het me om ging zijn dat soort woorden.Sowieso vind ik single quotes voor strings mooier, maar dat is persoonlijk. Daarnaast willen sommige editors nog wel eens moeilijk doen als je een var direct in een string zet. Als je variabelen concat met een . blijft de HTML syntax nog intact.
En vergeet de nieuwe yt.be niet! Die hebben ze nog maar recent overgekochtRayNbow schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:13:
[...]
Volgens mij werkt youtu.be/v/code niet.Het is zonder /v.
Hmm, aan de /embed-vorm heb ik nog niet gedacht. Misschien de support daarvoor maar eens een keer inbouwen in LikeLines... (demo-link in sig</shamelessplug>)
Maar is daar al van bekend hoe die in elkaar steekt?wsitedesign schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:16:
[...]
En vergeet de nieuwe yt.be niet! Die hebben ze nog maar recent overgekocht
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Klopt inderdaad, de short youtu.be heeft geen /v/. Heb ik ook niet in m'n regex.wsitedesign schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:16:
[...]
En vergeet de nieuwe yt.be niet! Die hebben ze nog maar recent overgekocht
Dit is m'n regex:
1
| (\.be/|/embed/|/v/|/watch\?v=)([A-Za-z0-9_-]{5,11}) |
Dus tenzij yt.be weer anders wordt, zou het wel goed moeten gaan.
Dat is handigVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:55:
TraceGL: JavaScript CodeFlow Visualization in WebGL
Verwijderd
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik vond het er interessant uit zien dus heb ik het maar hier gepost
It's done!
Een Greasemonkey/Tampermonkey script gemaakt voor GoT, waarmee je, als je op de quoteknop klikt, een tekstvak krijgt. Typ je bericht en klik op verstuur. Bericht komt er automatisch te staan.
Best icm mijn FMod te gebruiken
Oja, het script komt zo ook op mijn Tweakblog
Het maakt inderdaad niet uit hoe je string concats doet, maar gezien er een {} bestaat, was ik benieuwd of er een variant was waar je een functie in kon gooien. Ik kwam ergens @{} tegen, maar die deed het niet.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:35:
[...]
Ik snap dit soort statements dus nooit zo goed, waar komen ze vandaan? Zo veel maakt het toch niet uit hoe je je string concatentation doet? Waarom heeft de ene een andere estetische waarde dan de andere? Het is niet als of het allemaal super onleesbaar is of zo. In dat andere topic was er ook iemand die backticks ranzig vond, als het toch doet wat 't moet doen? Erg pragmatisch is het in ieder geval niet.
De meesten van jullie zullen in allemaal 1337 frameworks en template-engines werken, maar ik werk gewoon met Wordpress. Dus zal ik wellicht wat meer concatentation doen dan in old simple php dan de rest
Maar nu eerst gauw een blikje pakken
En dan heb ik het nog niet over het HoofdLetterGeBruik en
willekeurige witregels (behalve waar je het zou verwachten want steeds een witregel tussen methodes is natuurlijk veel te voorspelbaar). Onleesbare code schrijven, voor sommigen is het een roeping. Kijken of je IntelliSense kan verslaan ...
Misschien willen ze dit lijstje afwerken?kenneth schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:53:
Dat je moeite hebt met Engels, soit. Dat je in één methode het hebt over FooColumn, BarCollumn en BazCollum ...
En dan heb ik het nog niet over het HoofdLetterGeBruik en
willekeurige witregels (behalve waar je het zou verwachten want steeds een witregel tussen methodes is natuurlijk veel te voorspelbaar). Onleesbare code schrijven, voor sommigen is het een roeping. Kijken of je IntelliSense kan verslaan ...
klik
Mattijs.id schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:57:
[...]
Misschien willen ze dit lijstje afwerken?
klik
Vandaag ontdekt waarom het gevaarlijk is om je server onder je bureau te hebben staan (binnen bereik van je voeten)... Kreeg net meldingen van mijn backup schedules op de laptop dat ze gefaald waren omdat de bestemming (server) niet gevonden kon worden... Proberen te pingen en te remote desktoppen, nope geen succes... Kruip onder het bureau, server dood.... WTF.. Aan-knop reageerde ook niet meer... Na de eerste paniekgolf eens alle stekkers nagelopen bleek dat ik per ongeluk de power-stekker was losser had zitten, hij zat er wel in maar had geen volledig contact...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
http://productforums.goog...jkJe-EKMU%5B1-25-false%5D
Duh... Servers horen gewoon in een datacenter, niet onder je bureau..Gertjan. schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:04:
[...]
Ik heb die plugin helaas nooit werkend gekregen, maar moet zeggen dat ik het een redelijk briljante grap vind
Vandaag ontdekt waarom het gevaarlijk is om je server onder je bureau te hebben staan (binnen bereik van je voeten)... Kreeg net meldingen van mijn backup schedules op de laptop dat ze gefaald waren omdat de bestemming (server) niet gevonden kon worden... Proberen te pingen en te remote desktoppen, nope geen succes... Kruip onder het bureau, server dood.... WTF.. Aan-knop reageerde ook niet meer... Na de eerste paniekgolf eens alle stekkers nagelopen bleek dat ik per ongeluk de power-stekker was losser had zitten, hij zat er wel in maar had geen volledig contact...![]()
Dus....
Mijn server is niet echt datacenter materiaal. Gewoon een uit de kluiten gegroeide desktop.Korben schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:11:
[...]
Duh... Servers horen gewoon in een datacenter, niet onder je bureau.
Voor een dev servertje kun je nog weg komen met thuishosting.
Tweakers heeft de devservertjes volgens mij ook gewoon op 't kantoor staan.Gertjan. schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:21:
[...]
Mijn server is niet echt datacenter materiaal. Gewoon een uit de kluiten gegroeide desktop.
Voor een dev servertje kun je nog weg komen met thuishosting.
Nope. Wij hebben hier wél development-servers in het gebouw staan, maar die staan in een afgesloten, ge-airco'de ruimte.F.West98 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:11:
[...]
Tweakers heeft de devservertjes volgens mij ook gewoon op 't kantoor staan
Verwijderd
Ik citeerKorben schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:28:
[...]
Nope. Wij hebben hier wél development-servers in het gebouw staan, maar die staan in een afgesloten, ge-airco'de ruimte.
Nu weet ik wel niet of de development servers ondertussen wel gewoon op hun kantoor staan.Disclaimer: Onderstaande informatie is ernstig verouderd en beschrijft de situatie medio 2006. Het stuk blijft enkel bewaard uit nostalgische overwegingen.

bron: http://tweakers.net/meukt...cetest-80-build-1020.html
Verwijderd
/me heeft zo de pest aan die applicaties die nodeloos resources verspillen..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 11:40 ]
Lijkt me wel ja. Ken de tool verder niet maar zat door de meuktracker te bladeren toen ik dit tegenkwamVerwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:40:
Is dat het startscherm van die applicatie? Zo ja, waarom staat hij dan met 2527 fps te renderen?
Dat fps getal lijkt me niet helemaal realistisch
[ Voor 6% gewijzigd door Kayr op 24-04-2013 11:45 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Of gebruikers met technische meuk voorschotelen waar de gebruiker niets aan heeft.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:40:
Is dat het startscherm van die applicatie? Zo ja, waarom staat hij dan met 2527 fps te renderen?
Ook berichten als "could not acquire lock handle" enzo.
Dan heeft bijv mijn moeder geen idee wat er aan de hand is.
Dan kan je ook roepen/gokken "bestand x in gebruik?'
Lekker op de bank
Gelukkig weet ik nu meteen wat er aan de hand is!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Is dat Intel z'n nieuwe Nazi bus architecture?Kayr schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:37:
Geniaal hoe de componenten in deze afbeelding geplaatst zijn![]()
[afbeelding]
bron: http://tweakers.net/meukt...cetest-80-build-1020.html
Mee eens, maar dan weet de gebruiker nog niet wat hij ermee moet. "Bestand x in gebruik door y. Sluit y en probeer opnieuw..." o.i.d.ZaZ schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:56:
[...]
Of gebruikers met technische meuk voorschotelen waar de gebruiker niets aan heeft.
Ook berichten als "could not acquire lock handle" enzo.
Dan heeft bijv mijn moeder geen idee wat er aan de hand is.
Dan kan je ook roepen/gokken "bestand x in gebruik?'
When I click Step Into
Firesphere schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:22:
Nieuwe submission gedaan naar TheJoysOfCode. Eens zien of deze er door komt:
When I click Step Into
[afbeelding]
* Kayr doet afbeelding opslaan als...
Binnenkort TestStand training geven. komt wel vanpas in de powerpoint
[ Voor 17% gewijzigd door Kayr op 24-04-2013 12:24 ]
Als kleine ondernemer beschik ik helaas niet over een aparte afgesloten ge-airco'de ruimteKorben schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:28:
[...]
Nope. Wij hebben hier wél development-servers in het gebouw staan, maar die staan in een afgesloten, ge-airco'de ruimte.
Straks als ik groter ben zal ik waarschijnlijk het servertje in een een serverkastje op kantoor gooien, maar tot nu toe was dat een beetje overkill
Zeker niet als 'y' iets is als 'Service Host: Local Service (Network Restricted)', of 'Windows host process (rundll32)'.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:02:
Dan weet de gebruiker nog niet hoe-ie 'y' moet afsluiten
RTFM!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.