Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:39

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb hier echt een koffie-apparaat op m'n bureau nodig :o Dat lopen om koffie te halen, dat haalt me weer helemaal uit de concentratie waar ik juist zo zuinig mee om moet springen :+

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
TheNephilim schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:29:
Ik heb hier echt een koffie-apparaat op m'n bureau nodig :o Dat lopen om koffie te halen, dat haalt me weer helemaal uit de concentratie waar ik juist zo zuinig mee om moet springen :+
Gelukkig heb ik compile tijden van 10 minuten waardoor ik me sowieso niet kan concentreren :+

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
CodeCaster schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:28:
[...]

Wat heeft Entity Framework met (het vervangen van) node.js te maken?
Totaal niets.
Bedoelde het als 2 losse onderdelen. Zo van: "het zou best kunnen zijn dat je beter node.js kunt gaan gebruiken" en "Waarom nu al zo zeker stellen dat EF gebruikt gaat worden, daar zijn genoeg alternatieven voor en EF is niet altijd de beste keuze"
Hmm... bijzonder, ik gebruik het toch best wel heftig. Voor de normale tabellen, maar ook voor spatial queries in combinatie met data-joins. En ja, zelfs spatial features converteren en muteren. Loop eigenlijk nooit tegen problemen aan. Zelfs niet bij de alom gehate migrations.

Is het niet gewoon een kwestie van de weg niet kennen, en in paniek schieten?
EF wordt inderdaad door de halve .NET wereld gebruikt. Het dient z'n nut ook wel, maar het is niet per definitie de beste keuze. We hebben hier situaties meegemaakt dat het een behoorlijke performance killer was.
Zelf heb ik ook menig maal problemen met EF gehad in een hobby project, maar dat werd waarschijnlijk veroorzaakt door oneigenlijk gebruik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
TheNephilim schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:29:
8 uur lang vol concentratie naar je scherm staren is ook een slecht plan

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:42:
[...]

Gelukkig heb ik compile tijden van 10 minuten waardoor ik me sowieso niet kan concentreren :+
Daar heb ik hier geen last van met m'n LESS compiler O-)
Gamebuster schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:46:
[...]

8 uur lang vol concentratie naar je scherm staren is ook een slecht plan
Dat is waar, dan gaan er ook dingen mis :P Nee maar als je binnen 20 minuten je koffie op hebt, moet je te vaak lopen. Eenmaal per 3 uur zou prima zijn.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheNephilim schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:50:
[...]
Dat is waar, dan gaan er ook dingen mis :P Nee maar als je binnen 20 minuten je koffie op hebt, moet je te vaak lopen. Eenmaal per 3 uur zou prima zijn.
Gewoon een thermoskan met koffie pakken ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Minder koffie drinken!

/me rent weg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Koop een tweakers mok. Daar past veel meer in ;)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
TheNephilim schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:50:
[...]
Dus jij drinkt op een werkdag 3 koppen koffie per uur?

Zelfs met kleine kopjes van 125ml drink je dan nog steeds 3 liter koffie per 8 uur.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:07:
[...]

Dus jij drinkt op een werkdag 3 koppen koffie per uur?

Zelfs met kleine kopjes van 125ml drink je dan nog steeds 3 liter koffie per 8 uur.
Uiteindelijk natuurlijk niet, ik loop niet letterlijk na 20 minuten alweer naar het aanrecht. Het zijn overigens van die kleine Senseo kopjes, dus er zit ook niet veel in.

Zal zo dan toch maar weer eens een bakkie zetten. Ik weet het, Senseo is niet echt wat, maar met de Lungo Delicate koffie is het prima te doen. Beter zelfs dan wat je bij veel mensen thuis krijgt :X

Ooit maar eens een mooi koffiemachientje aanschaffen! :9 Ik wil alleen óók nog een nieuw toetsenbord, een nieuwe fiets en nog zoveel andere dingen :/

• PrisonerOfPain
Hahahahaaha http://www.huffingtonpost...penis-nasa_n_3144656.html Nasa's $800m Mars Exploration Rovers have accidentally drawn a penis.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:13:
Hahahahaaha http://www.huffingtonpost...penis-nasa_n_3144656.html Nasa's $800m Mars Exploration Rovers have accidentally drawn a penis.
Haha, tijd voor een tin-foil hat?

Verwijderd

mensen presteren het ook om echt overal geslachtsdelen in te zien

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:31:
[...]

mensen presteren het ook om echt overal geslachtsdelen in te zien
Houd het leven interessant :p

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-tORVzww-iRQ/T336v4SfQNI/AAAAAAAADaQ/JrrsUWdS-tI/s1600/a-dirty-mind-a-dirty-mind-is-a-joy-for-ever-demotivational-poster-1262605679.jpg

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52
Kweet niet wat jullie gewend zijn, maar oranje met pitten? Die mag de huisarts wel eens op gaan zoeken IMO ;)

Verwijderd

In diezelfde categorie:
Afbeeldingslocatie: http://media1.keepbusy.net/pics/pic-dump-52-11.jpg

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtfuzzle, het gaat weer lekkah hier :+

• BM
  • Laatst online: 15:44

BM

Moderator Spielerij
Hebben ze die gasten van Top Gear achter de knoppen gezet? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee ik denk Wolowitz :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
Hier lopen nog andere mensen op kantoor hoor :D

RTFM!

Verwijderd

Productiviteit piekt om 16 uur, terwijl ik nu ongeveer al richting huis zou willen… Dan toch maar even door gaan. :Y

@ die vage afbeeldingen:
Zitten genoeg mensen die op kantoor zitten… Linkje voldoet ook prima voor de mensen die het willen zien? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 16:18 ]

• PdeBie
nah, die is te druk met z'n space dixie toilet :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Lekker overwerken vandaag! :o

---

Owh en even zien of ik deze week nog met m'n vriendin bij het nieuwe Indiaase restaurant terecht kan. Wil ik wel eens proberen :D

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:16:
Zitten genoeg mensen die op kantoor zitten… Linkje voldoet ook prima voor de mensen die het willen zien? 8)7
Niks mis met 3 varkens toch?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pdebie schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:18:
[...]

nah, die is te druk met z'n space dixie toilet :+
Heb je niet die aflevering gezien waarin hij de Mars Rover de greppel in rijdt terwijl hij een meisje wil impressen (die later Leonard's vriendin wordt) en waardoor en passant leven wordt gevonden op Mars?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:15:
[...]
Heb je niet die aflevering gezien waarin hij de Mars Rover de greppel in rijdt terwijl hij een meisje wil impressen (die later Leonard's vriendin wordt) en waardoor en passant leven wordt gevonden op Mars?
Put Dick on Mars, and the seaman will come?

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zo. Lekker weer, nieuwe telefoon, laatste week op mijn huidige werk én als klap op de vuurpijl jarig. Uurtje geleden bedacht ik me "screw you guys, I'm going home!". Mijn baas knikte instemmend. Nu lekker een Lentebokje!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

armageddon_2k1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:22:
Zo. Lekker weer, nieuwe telefoon, laatste week op mijn huidige werk én als klap op de vuurpijl jarig. Uurtje geleden bedacht ik me "screw you guys, I'm going home!". Mijn baas knikte instemmend. Nu lekker een Lentebokje!
Proost! 8) ...en gefeliciteerd natuurlijk! :D

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

:') _!
Publish succeeded.
Maar waarom blijft m'n folder dan leeg?
I have a Web Application project in VS 2012 and when I use the web publishing tool it builds successfully but doesn't copy any files to the publish target (File System in this case).

[...]

The workaround was changing publish settings from release to debug. Re-publish and them chage back to Release...
Ik word met de dag verdrietiger van dat VS 2012. Contraproductief als de hel, vol bugs... blij dat ik er niet voor heb hoeven betalen. Als het aan mij lag zat ik nog lekker op 2010.

Ik ga hierna maar weer PHP'en met Notepad++ of zo, dan ben je tenminste problemen met code aan het oplossen in plaats van de halve dag workarounds zoeken voor die draak van een IDE die het aan het worden is.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2013 18:19 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Overstappen naar Qt creator ;)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Vim met YouCompleteMe. <3

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

CodeCaster schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:16:
Ik ga hierna maar weer PHP'en met Notepad++ of zo, dan ben je tenminste problemen met code aan het oplossen in plaats van de halve dag workarounds zoeken voor die draak van een IDE die het aan het worden is.
phpStorm is your answer :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:58
Netbeans voor alles! :)

Alhoewel ik laatst Webstorm heb aangeschaft maar ben nog niet aan toegekomen om iets leuks in JavaScript te maken :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• PdeBie
.oisyn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:15:
[...]

Ehm nee. Ben nog niet heel up to date met BBT

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:56
Ik word met de dag verdrietiger van dat VS 2012. Contraproductief als de hel, vol bugs... blij dat ik er niet voor heb hoeven betalen. Als het aan mij lag zat ik nog lekker op 2010.
Hmm, wij gaan binnenkort overschakelen op 2012 (voor alles). Maar zoals ik het zo hoor, gaat dat niet alles zijn. (Ik ben blijkbaar een expert in alles te laten crashen.)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:17
Das dan weer een extra 1000 jaar voordat we intelligent genoeg worden bevonden...

Nu moet ik een schone broek gaan aantrekken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

Eens.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

+1
Maar voor autoaanvullen vind ik VS toch wel beter. Als ik in PHPStorm posi.. intik en ik ram op enter (want dan komt er position te staan) en ik typ daarna absolute ofzo, met een puntkomma, overschrijft hij de bestaande niet.... Dat is wel jammer.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Sublime Text anyone? Ben sinds begin dit jaar overgestapt en zou niet snel meer anders willen. Lekker clean interface en enorm veel plugins. Daarnaast retesnel en ik ben (met wat plugins though) enorm tevreden over het auto-aanvullen.

Geen ervaring overigens met PHPStorm, wel met VS maar dat draait niet onder Linux en ik wel... :D

Verwijderd

'nuff said... _/-\o_

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind NetBeans toch nog fijner werken dan PHPStorm.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

-_-

Mijn moeder heeft dus heel leuk in januari een iPad + Vodafone abo gekocht. Ik heb alles ingesteld, pukcode kaartje & simtooltje in doos teruggedaan en alles teruggegeven.
Nu wil ze wat BloX aan en uitzetten. Ze heeft geen account bij Vodafone, dus ik klik op 'aanmaken'. Staat er dat je je mobiele nummer nodig hebt.
Wut? Mobiele nummer op internet abo? Nou, volgens de Q&A wel, hebben ook mobiele abo's een nummer (lekkere verspilling). Dat nummer staat op dat pukcode kaartje.
BLIJKT MIJN MOEDER DIE WEG TE HEBBEN GEGOOID. Omdat ik al die handleidingen wel zou kennen enzo. -_-

Nu geeft ze mij de schuld :') (Had direct account moeten maken)
(simkaart in andere telefoon doen is geen optie, we hebben geen simkaarttootlje en ook geen ander mini-sim apparaat)

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 24-04-2013 22:27 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19

orf

F.West98 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:27:
-_-

Mijn moeder heeft dus heel leuk in januari een iPad + Vodafone abo gekocht. Ik heb alles ingesteld, pukcode kaartje & simtooltje in doos teruggedaan en alles teruggegeven.
Nu wil ze wat BloX aan en uitzetten. Ze heeft geen account bij Vodafone, dus ik klik op 'aanmaken'. Staat er dat je je mobiele nummer nodig hebt.
Wut? Mobiele nummer op internet abo? Nou, volgens de Q&A wel, hebben ook mobiele abo's een nummer (lekkere verspilling). Dat nummer staat op dat pukcode kaartje.
BLIJKT MIJN MOEDER DIE WEG TE HEBBEN GEGOOID. Omdat ik al die handleidingen wel zou kennen enzo. -_-

Nu geeft ze mij de schuld :') (Had direct account moeten maken)
(simkaart in andere telefoon doen is geen optie, we hebben geen simkaarttootlje en ook geen ander mini-sim apparaat)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Er staat bij mijn moeder op die plek "Onbekend" :(

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19

orf

F.West98 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:35:
[...]

Er staat bij mijn moeder op die plek "Onbekend" :(
Balen. Kun je niet de helpdesk bellen? Met een klantnummer of simnummer moeten ze daar wel het telefoonnummer kunnen vertellen toch?

Edit: In de comments van die video staat nog een tip:
If you have a PC, you can install a free application from Apple called: "iPhone Configuration Utility" (Under Enterprise tools). It will show all device hardware/app details. Install the configuration utility and connect your iPad or iPhone via usb cable to your PC. Then, run the utility from your start menu on PC.

[ Voor 38% gewijzigd door orf op 24-04-2013 22:40 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

orf schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:37:
[...]

Balen. Kun je niet de helpdesk bellen? Met een klantnummer of simnummer moeten ze daar wel het telefoonnummer kunnen vertellen toch?

Edit: In de comments van die video staat nog een tip:

[...]
Het is al gelukt. In de My Vodafone app kan je met een 3G verbinding je nummer achterhalen :)

• PrisonerOfPain
bdalenoord schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:08:
Sublime Text anyone? Ben sinds begin dit jaar overgestapt en zou niet snel meer anders willen. Lekker clean interface en enorm veel plugins. Daarnaast retesnel en ik ben (met wat plugins though) enorm tevreden over het auto-aanvullen.

Geen ervaring overigens met PHPStorm, wel met VS maar dat draait niet onder Linux en ik wel... :D
Het is mijn goto editor maar om grote files te editen is het echt een no-go.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nice.

Ik zag bij mijn mobiele abo ineens een BloX voor €7,50. 3GB extra internet per maand. 4GB in totaal dus voor €22,50 :D

Alleen gebruik ik mijn mobiel nooit :P

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 17:17

Ik heb er werkelijk waar geen enkel probleem mee. Sterker nog; het is sinds VS2010 (bijna) alleen maar beter geworden. Responstijd en opstarttijd v/d IDE scheelt echt dag en nacht als je met grote projecten werkt. Enige waar ik me aan erger is het nieuwe Pending Changes venster voor TFS integratie...

• Barryvdh
  • Laatst online: 10:39
bdalenoord schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:08:

Welke taal auto-aanvullen? Bij PHP werkte het maar buggy, de functies vult hij wel aan, maar niet de parameters. Parameters komen alleen in de statusbar, en niet eens direct (alleen na ctrl+J, of na de eerste komma..).
phpStorm werkt wat dat betreft wel een stuk beter qua code inspectie, maar is wel een stukje zwaarder.

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
R4gnax schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:23:
[...]

Enige waar ik me aan erger is het nieuwe Pending Changes venster voor TFS integratie...
De Team Explorer vind ik juist één van de grootste verbeterpunten aan VS2012 :)

Als je de 'oude manier' terug wilt hebben kun je de TFS Power Tools (of hoe die dingen ook heten) installeren en je check-ins doen via Windows Explorer, dan krijg je het oude venster (min of meer).

We are shaping the future

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:55:
[...]

...maar om grote files te editen is het echt een no-go.
wat gaat er mis met grote files?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik ben ondertussen eigenlijk wel gewend aan dat pending changes scherm, Werkt nu wel ok. Was wel even wennen..

Nu maar naar bed, net naar een debatavond geweest, even mijn 5 biertjes wegslapen. :P

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Barryvdh schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:30:
[...]

Welke taal auto-aanvullen? Bij PHP werkte het maar buggy, de functies vult hij wel aan, maar niet de parameters. Parameters komen alleen in de statusbar, en niet eens direct (alleen na ctrl+J, of na de eerste komma..).
phpStorm werkt wat dat betreft wel een stuk beter qua code inspectie, maar is wel een stukje zwaarder.
Maar daar gaat het toch ook niet fout bij Visual Studio? Daar gaat het heel ergens anders al fout. O-)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Enige waar ik me aan erger is het nieuwe Pending Changes venster voor TFS integratie...
QFT, ik begrijp écht de reden niet om dit scherm zo aan te passen

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• hiekikowan
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:02:
[...]

With ^^

Geen enkel probleem met grote files, projecten gaan ook prima... dus wat vindt jij niet goed werken aan grote files...?

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:02:
[...]

Overal, sublime laad de hele file in mem en is vervolgens rete traag.

• hiekikowan
@PrisonerOfPain En wat vindt jij een grote file? Sublime heeft hier geen enkel probleem met (meerdere bestanden) 10000 regels... Memory-verbruik van tussen de 350 en 450 MB. Geen enkel probleem. Visual Studio gebruikt idle al veel meer dan het dubbele.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

bdalenoord schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:04:
@PrisonerOfPain En wat vindt jij een grote file? Sublime heeft hier geen enkel probleem met (meerdere bestanden) 10000 regels... Memory-verbruik van tussen de 350 en 450 MB. Geen enkel probleem. Visual Studio gebruikt idle al veel meer dan het dubbele.
Visual Studio kan ook veel meer dan Sublime, dus dat is een beetje een kromme vergelijking. Notepad gebruikt nog minder geheugen dan Sublime.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BM

BM

Moderator Spielerij
VS idle op meer dan 800/900MB?

Ik heb hier 3 instanties draaien met allebei behoorlijk wat files open, en die gebruiken gecombineerd ongeveer 900MB...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tot nu toe had ik voor al mijn websites hetzelfde wachtwoord, toch wel een doodzonde... Het werd dus tijd om daar wat aan te doen, en dan goed. Ik heb dus zojuist een yubikey aangeschaft en ben overgeschakeld op lastpass. Ik ben heel benieuwd! Nu nog langzaam migreren en al mijn wachtwoorden veranderen in een random password.

• PdeBie
Straks een gesprek met een bedrijf over een nieuw op te zetten Proof of Delivery systeem. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben. :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
pientertje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:36:
Tot nu toe had ik voor al mijn websites hetzelfde wachtwoord, toch wel een doodzonde... Het werd dus tijd om daar wat aan te doen, en dan goed. Ik heb dus zojuist een yubikey aangeschaft en ben overgeschakeld op lastpass. Ik ben heel benieuwd! Nu nog langzaam migreren en al mijn wachtwoorden veranderen in een random password.
Heb ik een tijdje terug ook gedaan, bevalt prima. Aantal wachtwoorden niet veranderd, aangezien ik met mijn live account inlog in windows, en mijn gmail account al two-factor authentication heeft. Tevens is dat gmail account de fallback voor als ik m'n yubikey verlies, dus dan is het niet handig daar een onmogelijk wachtwoord op te zetten :)

Xbox

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mwah, steeds meer services krijgen al van zichzelf two-factor login. Bij de Google Authenticator heb ik nu Guild Wars 2 en al m'n Google accounts. Voor m'n blizzard spellen heb ik ook two-factor.

• Korben

Korben

() => {};

Wut? Go home, Firefox, you're drunk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pTSeoenhiUX8omsikhIwnVgS/medium.png

Maar IE, daarentegen...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eRIWdkEURpvJfDTwlBogpEjt/medium.png

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren een nieuwe mobiele telefoon voor m'n vriendin besteld, de Galaxy S III. Nog best prijzig, dus ik zeg; waarom geen Galaxy Nexus? Stukje goedkoper en gewoon 'kaal' Android. Maar nee, ze vond het terug knopje links helemaal niks... die zit bij Samsung aan de rechterkant. Overigens blijft hij bij standaard Android tenminste zichtbaar en bij de Samsung versies niet.

Maar goed, die skins doen Android uiteindelijk geen goed denk ik.

Nu even een ochtend besteden aan een project waar al veel te veel tijd in zit, maar die klant blijft maar bellen :/

• PrisonerOfPain
bdalenoord schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:04:
50-100MB of zo?
BM schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:26:
VS idle op meer dan 800/900MB?

Ik heb hier 3 instanties draaien met allebei behoorlijk wat files open, en die gebruiken gecombineerd ongeveer 900MB...
Ik heb d'r 3, een van 500, een van 600 en een van 900MB.

[ Voor 29% gewijzigd door PrisonerOfPain op 25-04-2013 10:16 ]

• PdeBie
@Korben: heb jij trouwens op Avans gezeten in Den Bosch?

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:37
Korben schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:04:
Wut? Go home, Firefox, you're drunk.

[afbeelding]

Maar IE, daarentegen...
[afbeelding]
Leeg je cache, kan een DNS issue zijn ofzo. DNS wordt namelijk ook gecached.

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:12:
Gisteren een nieuwe mobiele telefoon voor m'n vriendin besteld, de Galaxy S III. Nog best prijzig, dus ik zeg; waarom geen Galaxy Nexus? Stukje goedkoper en gewoon 'kaal' Android. Maar nee, ze vond het terug knopje links helemaal niks... die zit bij Samsung aan de rechterkant. Overigens blijft hij bij standaard Android tenminste zichtbaar en bij de Samsung versies niet.

Maar goed, die skins doen Android uiteindelijk geen goed denk ik.

Nu even een ochtend besteden aan een project waar al veel te veel tijd in zit, maar die klant blijft maar bellen :/
Het terugknopje bij een Galaxy Nexus zit nergens. Het is een softwarematig knopje, dus je kan het plaatsen waar je wil. Dat is net de kracht van Android :Y

• pientertje
  • Niet online
BM schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:54:
[...]

Heb ik een tijdje terug ook gedaan, bevalt prima. Aantal wachtwoorden niet veranderd, aangezien ik met mijn live account inlog in windows, en mijn gmail account al two-factor authentication heeft. Tevens is dat gmail account de fallback voor als ik m'n yubikey verlies, dus dan is het niet handig daar een onmogelijk wachtwoord op te zetten :)
Wat heb jij met je master password gedaan? Die heb je nodig om op mobile devices in te loggen. Dat is nog steeds de achilleshiel van het hele systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door pientertje op 25-04-2013 10:22 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:19:
[...]

Het terugknopje bij een Galaxy Nexus zit nergens. Het is een softwarematig knopje, dus je kan het plaatsen waar je wil. Dat is net de kracht van Android :Y
Yup, daar heb je gelijk in :9

Verwijderd

Je hebt dus honderden euro's teveel uitgegeven ;).

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
pientertje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:21:
[...]

Wat heb jij met je master password gedaan? Die heb je nodig om op mobile devices in te loggen. Dat is nog steeds de achilleshiel van het hele systeem.
Random wachtwoord kiezen, uitprinten, en in de kluis gooien (of een andere veilige plek). Je hebt die toch niet echt nodig als je een yubikey gebruikt, dus die kan aardig complex zijn.

Edit: geen idee of hij dat doet, zo zou ik het doen ;].

[ Voor 5% gewijzigd door Blubber op 25-04-2013 10:32 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:27:
[...]

Je hebt dus honderden euro's teveel uitgegeven ;).
Nou ze betaald hem gelukkig zelf, als ik had moeten betalen had ze die ook niet gekregen. Al moet ik zeggen dat het verder mooie telefoontjes zijn voor die prijs.

• pientertje
  • Niet online
Blubber schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:28:
[...]

Random wachtwoord kiezen, uitprinten, en in de kluis gooien (of een andere veilige plek). Je hebt die toch niet echt nodig als je een yubikey gebruikt, dus die kan aardig complex zijn.

Edit: geen idee of hij dat doet, zo zou ik het doen ;].
Ik heb nog geen yubikey voor mijn telefoon (dan moet je de versie met NFC hebben, maar die is de komende maanden niet leverbaar). Ik zal het wachtwoord dus wel in moeten typen op mijn telefoon en ipad.

• PdeBie
Zie net met Fiddler dat mijn wachtwoord (op een niet nader te noemen webshop waar ik iets wilde bestellen) in plain text over de lijn gaat. Meteen maar even de webshop een e-mail gestuurd.

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:18:
@Korben: heb jij trouwens op Avans gezeten in Den Bosch?
In een ver verleden, ja. Por que?

• PdeBie
Korben schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:45:
[...]

In een ver verleden, ja. Por que?
Volgens mij zijn we oud-klasgenoten _O-

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
[...]

Ik heb er werkelijk waar geen enkel probleem mee. Sterker nog; het is sinds VS2010 (bijna) alleen maar beter geworden. Responstijd en opstarttijd v/d IDE scheelt echt dag en nacht als je met grote projecten werkt. Enige waar ik me aan erger is het nieuwe Pending Changes venster voor TFS integratie...
Als je het oude Pending Changes scherm terug wilt kun je dit bereiken door een external tool aan te maken. Deze kun je eventueel ook binden aan een key-combo of een knopje in het menu.
http://stackoverflow.com/...nding-changes-team-explor

http://stackoverflow.com/...normal-tfs-checkin-window

Handig :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Ugh. Geen Wifi hier en de tablet is dus nutteloos. Back to the emulator it is :-(

• armageddon_2k1
Heuh? Ik laad hier op mijn matige Dell laptop hier makkelijk een CSV van 400MB in. No problemo.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:01:
Ugh. Geen Wifi hier en de tablet is dus nutteloos. Back to the emulator it is :-(
Een hotspot maken/reversed tethering is geen optie?

Visual studio irritaties: slechte javascript highlighting... gezocht of ik dat kon verbeteren maar niets gevonden.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zweethandjes, ook heul vervelend :/

• _Moe_
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:01:
Weg het vreugde gevoel :D

RTFM!

Verwijderd

Erwin537 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:04:
[...]

Een hotspot maken/reversed tethering is geen optie?

Visual studio irritaties: slechte javascript highlighting... gezocht of ik dat kon verbeteren maar niets gevonden.
Ik heb geen Lets nummer dus het zou nogal een dure grap worden. Also, sinds ik mijn Galaxy Nexus verkocht heb moet ik het met een Nokia 101 doen. En tetheren is dan niet echt een optie.

Misschien dat reversed tethering wel een optie kan bieden. Ik ga de optie eens bekijken.

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:04:
[...]

Heuh? Ik laad hier op mijn matige Dell laptop hier makkelijk een CSV van 400MB in. No problemo.
Inladen van deen 120 MB binary duurt hier een minuut of zo vanaf m'n SSD en Alt-F3 of Ctrl-D daarop zijn enorm traag (paar seconden wachttijd).

• armageddon_2k1
Ik heb me toch een ochtendhumeur van heb ik jou daar..... Nog 1 uur en dan gaat ie naadloos over in een middaghumeur.

Van een heerlijke verjaardagsdag gister naar file, koffie die op is, en als klap op de vuurpijl is mijn bureau al overgenomen door een nieuwe collega, 2 dagen voordat ik weg ga en dus zit ik nu ergens anders en achterlijke slome rotcomputer.

* armageddon_2k1 is cranky as f*ck

Verwijderd

Inderdaad. Gisteren trouwens de planning eens bekeken en ik moet zeggen: de deadlines die we nu kregen zijn een pak strikter dan voorheen.

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:08:
Ik heb me toch een ochtendhumeur van heb ik jou daar..... Nog 1 uur en dan gaat ie naadloos over in een middaghumeur.

Van een heerlijke verjaardagsdag gister naar file, koffie die op is, en als klap op de vuurpijl is mijn bureau al overgenomen door een nieuwe collega, 2 dagen voordat ik weg ga en dus zit ik nu ergens anders en achterlijke slome rotcomputer.

* armageddon_2k1 is cranky as f*ck
Muziek opzetten en gaan coden. Je word niet betaald om chagrijnig te zijn!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:08:
[...]

Inladen van deen 120 MB binary duurt hier een minuut of zo vanaf m'n SSD en Alt-F3 of Ctrl-D daarop zijn enorm traag (paar seconden wachttijd).
Het inladen van 230 MB data file duurt inderdaad wel even, maar is daarna prima te gebruiken.
Totdat ik per ongeluk op Ctrl-f dauwde... 8)7 toen hield ie er mee op

• _Moe_
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:08:
[...]

Inderdaad. Gisteren trouwens de planning eens bekeken en ik moet zeggen: de deadlines die we nu kregen zijn een pak strikter dan voorheen.
En zijn die te halen met je slome emulator?

RTFM!

• armageddon_2k1
PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:10:
[...]

Muziek opzetten en gaan coden. Je word niet betaald om chagrijnig te zijn!
Ik code niet voor mijn werk ;)

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:08:
[...]

Ik heb geen Lets nummer dus het zou nogal een dure grap worden. Also, sinds ik mijn Galaxy Nexus verkocht heb moet ik het met een Nokia 101 doen. En tetheren is dan niet echt een optie.

Misschien dat reversed tethering wel een optie kan bieden. Ik ga de optie eens bekijken.
Ik weet niet wat voor systeem je op werkt? Als je een laptop hebt, neem ik aan dat daar een wifi kaart in zit. Daar kan je een adhoc netwerk mee maken. Afhankelijk van wat voor tablet je hebt zou je met die hotspot kunnen verbinden. Android had volgens mij moeite met het verbinden met van die adhoc netwerken.

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:10:
[...]

En zijn die te halen met je slome emulator?
Neen.

Maar ik heb ook een tablet. Er is mij Wifi beloofd en met de combinatie van die 2 moet het wel te doen zijn.

• _Moe_
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:11:
[...]

Neen.

Maar ik heb ook een tablet. Er is mij Wifi beloofd en met de combinatie van die 2 moet het wel te doen zijn.
Je bent daar dus al gekend als: "Die belg met zijn vervelende vragen".
In wat voor bedrijf ben je eigenlijk stage aan het lopen?

RTFM!

Pagina: 1 ... 71 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.