Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:18:
[...]

Je bent daar dus al gekend als: "Die belg met zijn vervelende vragen".
In wat voor bedrijf ben je eigenlijk stage aan het lopen?
Inderdaad ja. Ochja, ik vind dat ik in mijn goed recht ben. Mijn stage duurt 3 maanden en na de eerste 2 dagen wist ik al dat ik geen 3 maanden lang met die vervelende emulator wilde werken.

Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3" ;)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
There's your problem :P

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Je hebt wel een punt. Ik zit nu achterlijke Q&R documenten te verbeteren, nadat ik ze met 142 opmerkingen retour heb gekregen. Fun day.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Wat een timing, gisteren VPS afgenomen bij TransIP
komen ze vandaag met een actie 8)7
Beter dat het maar om een paar schamele euro's gaat

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:58
Ruby is echt een feestje om in te programmeren :) zou echt graag een keer een Ruby project willen doen :) denk dat ik maar een hobby project ga bedenken om in Ruby te maken :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:29:
Thanks!

Wakkerstamppoteten.nl is voor mij nu, voor €0.45 per jaar. :+

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:31:
[...]

Thanks!

Ben je nu iets minder chagrijnig? :D

Heb nu de onverklaarbare neiging om slapendstamppoteten.nl te registreren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 11:33 ]

• armageddon_2k1
Mijn dag kan niet meer stuk :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Thanks!

_O- _O-

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 22:14

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Thanks!

Ahhh, concurrentie voor slapendstamppoteten.nl :+

Wat mensen niet aan url's kunnen verzinnen zeg...

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-04-2013 11:40 ]

My iRacing profile | Strava

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
Thanks!

Slapendstamppoteten.nl er niet gelijk bijgenomen?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mozilla, I hate you :@ * Dinsdag op 1, 2 uur tijd iets geïmplementeerd met WebSQL. Vandaag hetzelfde aan het doen alleen dan met IndexedDB. Ben nu de hele morgen geweest om hetzelfde geïmplementeerd te krijgen, en ben nu nog niet tevreden over de oplossing, alleen is er niks anders.

*Op zich snap ik het droppen van WebSQL wel omdat iedereen nu op SQLite bouwt maar dat niet altijd mogelijk zal zijn (alhoewel Opera ook SQLite gebruikt), waardoor verschillende browsers dus verschillende implementaties van SQL erop nahouden. Alleen is de IndexedDB wel heel beperkt IMHO. Iets als LIKE kan volgensmij al niet, dus dan moet je al zelf (met JS) kijken of de zoekstring in de string voorkomt, voor elk record, en dan ook nog eens zelf OFFSET & LIMIT gaan doen.

• armageddon_2k1
GateKeaper schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:40:
[...]

Slapendstamppoteten.nl er niet gelijk bijgenomen?
Neuh, wat heb ik daar nou aan :+
Ach, eentje is leuk.

• mrc4nl
  • Laatst online: 12:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]

Thanks!

tssss, niet wamppoteten.nl? /koningslied

ora et labora

• armageddon_2k1
Wat is wamppoteten nou weer dan?

• mrc4nl
  • Laatst online: 12:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

de w van stamppot eten natuurlijk! krijg je al snel wamppot

ora et labora

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De W van wakker, stampot eten
, uit mijn hoofd. Waar zit de W in stampot? Dat was de originele grap wat die man toen maakte.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ozzie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:31:
Ruby is echt een feestje om in te programmeren :) zou echt graag een keer een Ruby project willen doen :) denk dat ik maar een hobby project ga bedenken om in Ruby te maken :)
Met of zonder Rails?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:08:
[...]

Inladen van deen 120 MB binary duurt hier een minuut of zo vanaf m'n SSD en Alt-F3 of Ctrl-D daarop zijn enorm traag (paar seconden wachttijd).
Welke editor pak je dan voor grote files? Zelf grijp ik voor grote files toch uiteindelijk vaak naar vim.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
RobertMe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:54:
[...]

[...]
, uit mijn hoofd. Waar zit de W in stampot? Dat was de originele grap wat die man toen maakte.
[video]
Ik heb af een toe kunnen lachen, maar wat een lullo's zijn het verder.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Intru schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:11:
[...]

Welke editor pak je dan voor grote files? Zelf grijp ik voor grote files toch uiteindelijk vaak naar vim.
Ik neem aan dat je een binary niet met een teksteditor gaat openen. Als je dan toch een XML-bestand van > 1 GB moet openen, pak dan Notepad2 x64.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PrisonerOfPain
Korben schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:40:
[...]

Ik neem aan dat je een binary niet met een teksteditor gaat openen. Als je dan toch een XML-bestand van > 1 GB moet openen, pak dan Notepad2 x64.
Mja, sublime heeft een hex view die welk ok werkt (lang niet optimaal). Meestal pak ik dan Hx. Grote text files heb ik niet echt maar dan zou 't of Notepad2 of Notepad++ worden denk ik.

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:44:
[...]

Mja, sublime heeft een hex view die welk ok werkt (lang niet optimaal). Meestal pak ik dan Hx. Grote text files heb ik niet echt maar dan zou 't of Notepad2 of Notepad++ worden denk ik.
Notepad++ werkt naar mijn ervaring oké voor 'middelgrote' bestanden, tot een MB of 200, maar daarboven lukt het niet, omdat Notepad++ 32-bit is en dan out-of-memory fouten gaat spuwen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
* mbarie kijkt rustig TNW op tweede scherm. Helaas nog weinig gezien waar ik direct wat mee zou kunnen. Wel een hoop leuke inzichten opgedaan.

Storyteller @ soundcloud

Verwijderd

Ozzie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:31:
Met welke talen werk je het meest? Wat vind je zo leuk aan Ruby? Ik vind het zelf ook een leuke taal. Ik ben er ongeveer een jaar geleden mee begonnen (in combinatie met Rails) en was enorm onder de indruk van hoe snel je er iets mee kan maken.

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:29:
Die zet ik dus gelijk in het lijstje voor als ik binnenkort hosting nodig heb, thanks! :>

Zelfs hun "normale" prijzen vind ik goed meevallen, gezien wat je er voor terug krijgt?

• Ozzie
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:16:
[...]

Met welke talen werk je het meest? Wat vind je zo leuk aan Ruby? Ik vind het zelf ook een leuke taal. Ik ben er ongeveer een jaar geleden mee begonnen (in combinatie met Rails) en was enorm onder de indruk van hoe snel je er iets mee kan maken.
Normaal werk in in Java. Ik vind de leesbaarheid van Ruby geweldig.

Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
something.do_operation unless something.nil?

value = 0
value = value + 1 untill value > 10

5.times {
    puts 'Hoi!'
}

Zulke dingen is toch een feestje om in te programmeren?

Met Rails werken lijkt me ook wel een keer leuk. Alleen daar heb ik nog nooit naar gekeken. Ruby op zich ken ik al een aantal jaar ben alleen nooit verder gegaan dan wat leuke scriptjes schrijven.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Erwin537 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:04:
[...]

Een hotspot maken/reversed tethering is geen optie?

Visual studio irritaties: slechte javascript highlighting... gezocht of ik dat kon verbeteren maar niets gevonden.
Ken jij nog andere mogelijkheden om reverse tethering toe te passen? De enige mogelijkheid die ik gevonden heb was de app "Reverse tether" die niet werkt op mijn device (Samsung Galaxy Tab 10.1)

• Ozzie
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:54:
[...]

Ken jij nog andere mogelijkheden om reverse tethering toe te passen? De enige mogelijkheid die ik gevonden heb was de app "Reverse tether" die niet werkt op mijn device (Samsung Galaxy Tab 10.1)
Als je gewoon een usb-kabel aansluit heb je toch internet op je Tab of niet?

Verwijderd

Great. Een crash bug in atioglxx.dll (OpenGL lib van AMD), in een stuk code van een closed-source third-party lib, alleen in release mode.

:|

Verwijderd

Ozzie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:04:
[...]

Als je gewoon een usb-kabel aansluit heb je toch internet op je Tab of niet?
Nee hoor.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:04:
Great. Een crash bug in atioglxx.dll (OpenGL lib van AMD), in een stuk code van een closed-source third-party app, alleen in release mode. [...]
Ach, gewoon de debug build gebruiken :P Die (wellicht gigantische) performance hit is toch niet zo'n ramp? :P

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:07:
[...]

Ach, gewoon de debug build gebruiken :P Die (wellicht gigantische) performance hit is toch niet zo'n ramp? :P
Ik moet de performance testen, dat heeft niet veel zin in debug mode.

• Ozzie
Hmm dacht dat dat in Ubuntu gewoon werkte maar kan het ook mis hebben en kan het hier niet testen want ik draai (helaas) Windows op werk.
Ik weet iig zeker dat het vroeger op Windows Mobile 5 en 6 kon. Nu terugdenkend was dat dan ook het enige pluspunt aan die mobiele ossen :)

edit:
Als je laptop aan het bedraadde netwerk hangt kan je ook gewoon je wifi delen met je tablet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ozzie op 25-04-2013 14:11 ]

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:04:
Great. Een crash bug in atioglxx.dll (OpenGL lib van AMD), in een stuk code van een closed-source third-party lib, alleen in release mode.

:|
Meestal mijn favoriete bugs, alleen lijkt dit op een driver crash en die gaan hier eigenlijk altijd naar de IHV.

Verwijderd

Ozzie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:10:
[...]

Hmm dacht dat dat in Ubuntu gewoon werkte maar kan het ook mis hebben en kan het hier niet testen want ik draai (helaas) Windows op werk.
Ik weet iig zeker dat het vroeger op Windows Mobile 5 en 6 kon. Nu terugdenkend was dat dan ook het enige pluspunt aan die mobiele ossen :)

edit:
Als je laptop aan het bedraadde netwerk hangt kan je ook gewoon je wifi delen met je tablet.
Ik zit helaas ook gewoon op Windows.

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:08:
[...]

Ik moet de performance testen, dat heeft niet veel zin in debug mode.
Van je release build een .map file builden, daarmee de callstack resolven, dan optimizations uitzetten op de files die d'r betrekking op hebben. Beetje jammer dat 't een 3rd party lib is, maar als je daar symbols voor hebt kun je daar een bugreport doen. AMD driver symbols zijn d'r ook niet als ik zo de boel even google. Dus je enige fix gaat zijn om de library anders te gebruiken. Wat voor crash is het?

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:11:
[...]

Meestal mijn favoriete bugs, alleen lijkt dit op een driver crash en die gaan hier eigenlijk altijd naar de IHV.
Het kan best zijn dat het een sub in de software van de IHV is. Maar dan is het wel opvallend dat het alleen gebeurt in release mode.

Daarnaast kan de IHV ook weinig zonder sample, ik ben er nog niet in geslaagd het probleem te reproduceren in een testproject.
Access violation op 0x0000000010

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 14:17 ]

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:16:
[...]

Het kan best zijn dat het een sub in de software van de IHV is. Maar dan is het wel opvallend dat het alleen gebeurt in release mode.

Daarnaast kan de IHV ook weinig zonder sample, ik ben er nog niet in geslaagd het probleem te reproduceren in een testproject.
Zie hierboven :) verder zou je ze gewoon een crashdump + callstack kunnen sturen. Zei hebben wel symbols voor hun driver namelijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door PrisonerOfPain op 25-04-2013 14:17 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

TheNephilim

Wtfuzzle

Out of memory... toch eens gauw naar +8GB ofzo :/

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:15:
[...]

Ik zit helaas ook gewoon op Windows.
Via usb zou ik verder niet weten. Als je bij draadloos en netwerken kijkt in je settings is dat niet een standaard optie bij tethering?

Verder mijn eerdere vraag/voorstel: als je op een laptop (of pc) met wifi kaart werkt kan je een wireless access point er van maken. Met een programma 'connectify' schijnt dit wel te werken.

• PrisonerOfPain
Nullpointer, resolve je callstack en kijk of je er niet zelf wat doms in stopt. Dat zou je eventueel in release ook nog wel moeten kunnen doen, maar dan moet je je ABI opzoeken en in je registers & memory window kijken of je nuttige data hebt. Handigste is om dat te doen met je source er naast en handmatig tracen wat er door gegeven word.

[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 25-04-2013 14:19 ]

• PrisonerOfPain
Je offset zit op 0x10 dus dat wil zeggen dat je of een class hebt die access doet met een offset van 16 bytes of een array index op een offset van 16 bytes.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class Foo
{
    int x[4];
    char *jePointer;
}

Foo *fooInstance = 0;
fooInstance->jePointer; // offset = 0x10

int *q = 0;
q[5]; // offset = 0x10

Verwijderd

code:
1
69784C56  mov         eax,dword ptr [edx+10h]

Klopt.

Ik kan weer even verder. Bedankt :)

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:29:
code:
1
69784C56  mov         eax,dword ptr [edx+10h]

Klopt.

Ik kan weer even verder. Bedankt :)
Post eens een screenshot van de inhoud van je memory window (adres = edx). Of liever, kijk zelf even wat voor data het is, floats? ints?

[ Voor 9% gewijzigd door PrisonerOfPain op 25-04-2013 14:33 ]

Verwijderd

edx is 0. Van dat stukje memory kan mijn debugger niet lezen, hij toont enkel een set vraagtekens. Of begrijp ik je verkeerd?

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:33:
edx is 0. Van dat stukje memory kan mijn debugger niet lezen, hij toont enkel een set vraagtekens. Of begrijp ik je verkeerd?
Right stom van me |:( heb je je callstack, die is cruciaal nu? Nu moet je kijken waar die 0 vandaan komt, dus in je asm view kijken waar de edx gevult word en daarnaast kijken of er parameters gepassed worden met 0 d'r in. Waarschijnlijk komt die oorspronkelijk uit jou code (hopelijk!) of uit de 3rd party lib.

Verwijderd

Daar had ik ook al aan gedacht, maar de call stack gaat 7 lagen diep in atioglxx.dll, dat gaat even duren...

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:51:
Daar had ik ook al aan gedacht, maar de call stack gaat 7 lagen diep in atioglxx.dll, dat gaat even duren...
Die hoef je allemaal niet te resolven, kijk naar de callstack van je eigen app (en evt. die lib) dat is immers de data die er in gaat. Als daar niets verdachts in gaat is het gewoon een driver crash en zul je daar aan moeten kloppen met je callstack :)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Even zonder mod te willen spelen, maar kan je niet beter even een eigen topic aanmaken ondertussen :P?

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 16:27
Arg, loop nu al een dag te klooien met een Windows Service die maar niet wil blijven draaien.
The ... service on ... started and then stopped. Some service stop automatically if they are not in use by other service or programs.
Hoezo niet in use? Je start een infinite while loop met iedere loop een 5 seconden sleep...

LinkedIn - Collega worden?

• Korben

Korben

() => {};

Evilbee schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:10:
Arg, loop nu al een dag te klooien met een Windows Service die maar niet wil blijven draaien.

[...]

Hoezo niet in use? Je start een infinite while loop met iedere loop een 5 seconden sleep...
Ten eerste: gebruik een timer. Ten tweede, hang er een debugger aan en kijk wat er gebeurt.

• HMS

HMS

Korben schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:12:
[...]

Ten eerste: gebruik een timer. Ten tweede, hang er een debugger aan en kijk wat er gebeurt.
Ayende heeft het volgende te zeggen over je timer aanpak :P

http://ayende.com/blog/15...duling-dont-roll-your-own

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Dat gaat over een periode van 72 uur. Als je elke 5 seconden iets wilt doen, gebruik je gewoon een timer.

Verwijderd

Wow... Een website die fullscreen ( @ 1920 ) nog horizontale scrollbalken heeft 8)7

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En waarvoor? Die rechter balk is leeg :s

• HMS

HMS

De main page heeft er dan weer geen last van (http://ayende.com/blog).

The plot thickens...

• TheNephilim
  • Nu online

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:27:
[...]

Wow... Een website die fullscreen ( @ 1920 ) nog horizontale scrollbalken heeft 8)7
Nergens last van hier, @ Chrome btw XD

Edit: Te vroeg gesproken, toch de horizontale scroll hier :X

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 25-04-2013 15:43 ]

• Mr_Dark
  • Laatst online: 23-11 21:58

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Dacht even snel een virtual disk te kunnen vergroten met 100GB. VMWare Workstation is onderhand al 30 minuten bezig en de progressbar is pas op 25%. |:(

• ZpAz
  • Laatst online: 11:02
TheNephilim schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:43:
[...]

Nergens last van hier, @ Chrome btw XD

Edit: Te vroeg gesproken, toch de horizontale scroll hier :X
Inderdaad, Safari hier, eerst prima, dan is de pagina klaar met laden. Dan ineens de bar.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Flowmo
  • Laatst online: 24-11 10:37
Gevonden! De RavenDB panel (button linksboven) ;) Die is breder dan de pagina zelf.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Flowmo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:02:
Gevonden! De RavenDB panel (button linksboven) ;) Die is breder dan de pagina zelf.
Saaie dag op kantoor? ;)

• TheNephilim
  • Nu online

TheNephilim

Wtfuzzle

Eigenlijk... ben ik het wel weer zat voor vandaag. Gisteren tot half 9 'overgewerkt', maar dat doet je ook geen goed :+

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07
Firesphere schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:22:
Nieuwe submission gedaan naar TheJoysOfCode. Eens zien of deze er door komt:

When I click Step Into
[afbeelding]
Ja dus:
http://thejoysofcode.com/...22/when-i-click-step-into

d:)b

• Flowmo
  • Laatst online: 24-11 10:37
Nee, dat niet eens, was snel gevonden :P

Net op mn iPhone via AirPlay mirroring een demo van een mobiele site gegeven op een TV via Apple TV! Ging best goed moet ik zeggen! Zat wel een kleine vertraging in, maar voor demo doeleinden was het goed genoeg. Iemand enig idee of het mogelijk is dat je ook kan laten zien waar je het scherm aanraakt via airplay mirroring? A la iphone simulator vinger cursor dingen?

• Ozzie
Ik snap die Joys of Code plaatjes nooit maar dat zal wel aan mij liggen. Ik vind de plaatjes die iedereen op Facebook altijd post ook niets aan.

Verwijderd

Ozzie schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:42:
Ik snap die Joys of Code plaatjes nooit maar dat zal wel aan mij liggen. Ik vind de plaatjes die iedereen op Facebook altijd post ook niets aan.
Hoezo je snapt ze niet?
Neem nu deze. Daar heeft elke developer toch al wel eens mee te maken gehad?

Of moet ik hem nu echt gaan uitleggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:43:
[...]

Of moet ik hem nu echt gaan uitleggen?
Laat die van Firesphere nou net de eerste zijn die ik niet begrijp :?
Anyone...?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
Je gaat 1 bug onderzoeken, en dan vind je er een hele hoop als je denkt die ene net gefixt te hebben... Dat idee.

En btw, niet triple-posten, ik snap je frustratie... maar dit is wel heel veel.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:14
Er is ook niets te snappen — het zijn gewoon reposts van plaatjes die mentaal minder begaafde mensen sowieso al leuk vonden, maar dan met met een tekst erbij die vaag iets met programmeren te maken heeft, zodat je ze veilig in de devschuur kan posten zonder dat een modje je naar de huiskamer doorverwijst.

• ZpAz
  • Laatst online: 11:02
Nou nou, er zitten soms wel leuke tussen. :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Soultaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:49:
Er is ook niets te snappen — het zijn gewoon reposts van plaatjes die mentaal minder begaafde mensen sowieso al leuk vonden, maar dan met met een tekst erbij die vaag iets met programmeren te maken heeft, zodat je ze veilig in de devschuur kan posten zonder dat een modje je naar de huiskamer doorverwijst.
Jij hebt er duidelijk geen al te leuke werkdag opzitten. Heb jij even geluk dat De Devschuur Coffee Corner primair bedoeld is als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur®. :Y)

• Soultaker
Vandaar dat ik van die uitlaatklep gebruik maak om mijn mening te ventileren. ;) Overigens staat in de topicstart ook:
NMe schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:18:
Totale onzin is hier net zo ongewenst als op de rest van GoT. We willen graag zien dat dit initiatief leuk van de grond komt, maar dan wel met inhoudelijke discussies die daadwerkelijk relevant zijn binnen het Devschuur-thema.
Of lollige plaatjes relevant zijn voor het Devschuur-thema is twijfelachtig, zeker als de link met software-ontwikkeling er krampachtig bij verzonnen moet worden.

Verwijderd

Soultaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:03:
Vandaar dat ik van die uitlaatklep gebruik maak om mijn mening te ventileren. ;) Overigens staat in de topicstart ook:

[...]

Of lollige plaatjes relevant zijn voor het Devschuur-thema is twijfelachtig, zeker als de link met software-ontwikkeling er krampachtig bij verzonnen moet worden.
Ik ben het volledig met je eens hoor. De laatste tijd merk ik toch dat er veel nieuwelingen bij zijn gekomen (no offence, ik ben ook nog steeds een studentje die bij de grote jongens wil horen) en het gaat steeds meer en meer "offtopic". Daarnaast vind ik wel dat er ruimte moet zijn voor wat luchtigere praat zoals bijvoorbeeld af en toe een plaatje van XKCD of The Joys Of Code.

Maarja, dat is mijn mening hoor.

• Soultaker
Het mag van mij ook wel zo af en toe (en dat vinden de modjes blijkbaar ook) maar laten we niet doen alsof het intellectueel stimulerend matriaal is. Een grappig plaatje van een kat is gewoon een grappig plaatje van een kat. Een XKCD comic over SQL-injection ofzo kan tenminste nog on-topic zijn.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die een sta werkplek hebben (of zo'n verstelbaar bureau)? Ik vind het best interessant wat ik lees, zal eens een grote doos zoeken en die op m'n bureau zetten. Kijken of dat een beetje lekker werkt :) . Ik ben namelijk gauw zat van het zitten kan dan al snel geen goede houding meer vinden.

• PrisonerOfPain
Aloys schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:28:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die een sta werkplek hebben (of zo'n verstelbaar bureau)?
Ja, gebruik het regelmatig. M'n bureau kan omhoog en omlaag. Super fijn als je genoeg hebt van zitten of als je wilt overleggen met iemand.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Soultaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:49:
Of: Alleen saaie depressieve autisten zonder enige vorm van humor vinden hier niks aan. Slaat net zo nergens op als dat jij mensen die de plaatsen (en bijhorende tekst) grappig vinden mentaal minder begaafd noemt. Als je het niks vind: lekker negeren.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

"Don't throw with rocks when you're in a glass house"

iOS developer

• Aloys
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:38:
[...]

Ja, gebruik het regelmatig. M'n bureau kan omhoog en omlaag. Super fijn als je genoeg hebt van zitten of als je wilt overleggen met iemand.
Cool, heb al een beetje gekeken, maar die bureau's mogen wel wat kosten. Op zich bevalt het staan wel, want ik heb nu gewoon even een plank over m'n speakers gedaan en daar het spul opgezet. Ik mis alleen wel de juiste afstand tot het beeldscherm.

• Soultaker
Cartman! schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:52:
Of: Alleen saaie depressieve autisten zonder enige vorm van humor vinden hier niks aan. Slaat net zo nergens op als dat jij mensen die de plaatsen (en bijhorende tekst) grappig vinden mentaal minder begaafd noemt.
Ik denk inderdaad dat de succesvolle programmeurs cognitief meer begaafd zijn dan de gemiddelde persoon, maar dat was het punt niet: het is gewoon off-topic.

Zoals Ozzie al zei wordt de content van Joy of Code as uit den treure gerepost op sites als Facebook en Reddit. Dat mag je best leuk vinden, maar kun je dan niet gewoon gaan zitten Redditen? Mag de Devschuur Coffee Corner een beetje over software development blijven gaan?
Als je het niks vind: lekker negeren.
Waarom negeer je mijn posts dan niet :?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02
Poepoe, dag 1 van The Next Web conference zit er op. Willem Alexander gezien, gepraat met de CEO van 99designs, een gesigneerd boek gehad van Gary Shapiro :)

• .oisyn
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:04:
Mag de Devschuur Coffee Corner een beetje over software development blijven gaan?
Dat doet het al. Mag het ook een beetje niet louter over software development gaan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
Avalaxy schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:11:
Poepoe, dag 1 van The Next Web conference zit er op. Willem Alexander gezien, gepraat met de CEO van 99designs, een gesigneerd boek gehad van Gary Shapiro :)
Iets innovatief gezien?

RTFM!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

:Y

hey, een tussenpostert......... Maar met .oisyn dus

[ Voor 94% gewijzigd door Creepy op 25-04-2013 20:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Aloys schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:28:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die een sta werkplek hebben (of zo'n verstelbaar bureau)? Ik vind het best interessant wat ik lees, zal eens een grote doos zoeken en die op m'n bureau zetten. Kijken of dat een beetje lekker werkt :) . Ik ben namelijk gauw zat van het zitten kan dan al snel geen goede houding meer vinden.
Lijkt mij ook wel tof ja, alleen lijkt het me een nogal grote stap om te maken ('wat nou als het niet bevalt'). We kunnen wel een keertje de studentassistentkamer gaan ombouwen ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Visual Studio is natuurlijk wel wat meer dan een veredelde tekstverwerker met autoaanvulling. Dan heb ik het niet alleen over de integratie met source control en issue trackers, de wizards voor het creëren van proxy-klassen voor de communicatie met webservices, publishing naar filesystem, IIS, FTP en Azure, bijster eenvoudig refactoren door meerdere bestanden heen (een van de vele voordelen van het programmeren in een strongly-typed taal), een ingebouwde testsuite, automatisch attachen van een (remote) debugger, een database-editor die niet onder doet voor SQL Server Management Studio en dan vergeet ik nog van alles wat ik níet dagelijks gebruik. En dat gratis of voor nog geen vijf tientjes per maand (waarbij je alle Microsoft-software die ooit gemaakt is en gemaakt gaat worden er voor testdoeleinden bij krijgt).

Jaha, die editors ondersteunen ook plugins. Laat me even de fanboy uithangen.
R4gnax schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:23:
Responstijd en opstarttijd v/d IDE scheelt echt dag en nacht als je met grote projecten werkt.
Dat je daarin trapt? Ja, de IDE staat sneller op je scherm, maar daarna zijn je solution en projecten net zo lang onbruikbaar als VS2010 onbruikbaar was, maar laat hij Loading... en daarna Initializing... zien terwijl de IDE bevriest. VS2010 reageerde tenmninste direct zodra 'ie op je scherm stond.

Ik heb gewoon een hele stapel kleine irritaties waar er maandelijks een bij komt, het pakket voelt voor mij gewoon niet "af".
_O_

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
CodeCaster schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:52:
[...]
<zooi over Visual Studio>
Jaha, die editors ondersteunen ook plugins. Laat me even de fanboy uithangen.
[...]
Ik vind Visual Studio ook fijn hoor, maar wanneer was de laatste keer dat je met Qt Creator hebt gewerkt?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nog nooit. Ik heb privé een lijst met honderdduizend dingen om te proberen, andere IDE's staan daarop, maar op werk ga ik niet experimenteren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Aloys
  • Niet online
Intru schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:49:
[...]

Lijkt mij ook wel tof ja, alleen lijkt het me een nogal grote stap om te maken ('wat nou als het niet bevalt'). We kunnen wel een keertje de studentassistentkamer gaan ombouwen ;)
Haha, dan ook direct maar een loopband eronder om de overtollige pondjes van de Informatici eraf te lopen? Misschien wil de ACLO het dan sponsoren :+ .

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02
Ik ben niet naar de startup rallys geweest ( :$ ) maar bij de stands kwam ik Etoro tegen. Met etoro kun je aandelen kopen, en heb je gelijk een profiel van hoe je presteert. Een soort stocks meets social media dus. Dat is op zich niks bijzonders, maar je kunt ook mensen na-apen. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je alles wat persoon x koopt (bv. hele ervaren handelaar) ook automatisch wilt kopen. Geen kennis van trading meer nodig dus. Waarom zou je als ervaren handelaar via die site handelen? Simpel, voor iedereen die jou na-aapt krijg je geld. Het levert je dus meer op dan wanneer je niet via die site zou handelen.

Verder kwam ik roamer tegen, wat wel eens interessant zou kunnen zijn (leuke statement hebben ze: screw your carrier).

Tot slot heb ik een hele tijd gepraat met Optimizely. Optimizely is natuurlijk niks nieuws meer, maar ik heb het vandaag eigenlijk pas echt in actie gezien. Ik geloofde niet dat het makkelijk zou zijn, het leek mij dat je je hele code om moest gooien om het te laten werken en allerlei API calls moet doen, maar dat blijkt niet het geval. Het is echt bizar simpel te gebruiken.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Als ik mijn PHP kennis wil bijscholen. Welke cursus / certificering is dan het meeste waard? Die van Zend?

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Aaarghh... fouten die zeer zeer zelden voorkomen, maar in een te kritiek systeem om te kunnen negeren.

Uiteraard enkel in productie, en niet te repliceren.
Error 502 - Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.

There is a problem with the page you are looking for, and it cannot be displayed. When the Web server (while acting as a gateway or proxy) contacted the upstream content server, it received an invalid response from the content server.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

Tristan schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:32:
Als ik mijn PHP kennis wil bijscholen. Welke cursus / certificering is dan het meeste waard? Die van Zend?
Ik denk dat je met Zend certificering aardig aan kunt tonen dat je je weg kunt vinden in PHP.

Ik doel op Zend Certification en niet op hun framework.

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 25-04-2013 23:01 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tristan schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:32:
Het probleem is dat bij kenners Zend niets voorstelt (het is/was alleen maar uitzonderingen / rariteiten van de taal uit je hoofd weten), maar dat het bij niet-kenners wel een van de bekendere php-certificaten is.

80% van de vragen van Zend beantwoord je binnen 1/2 seconde als je een fatsoenlijke IDE hebt.
Van wat ik ervan gezien/gehoord heb is het grootste voordeel van een Zend certificaat dat je geen intellisense meer nodig hebt omdat je exact de syntax-quirks van php uit je hoofd kent.

• .oisyn
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:52:
Dat je daarin trapt? Ja, de IDE staat sneller op je scherm, maar daarna zijn je solution en projecten net zo lang onbruikbaar als VS2010 onbruikbaar was, maar laat hij Loading... en daarna Initializing... zien terwijl de IDE bevriest. VS2010 reageerde tenmninste direct zodra 'ie op je scherm stond.
Het is sinds VS6 alleen maar achteruit gegaan met de snelheid. VS 2010 vind ik echt takketraag. VS 2012 is daarentegen weer heerlijk snel :9

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
Gomez12 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:45:
80% van de vragen van Zend beantwoord je binnen 1/2 seconde als je een fatsoenlijke IDE hebt.
Van wat ik ervan gezien/gehoord heb is het grootste voordeel van een Zend certificaat dat je geen intellisense meer nodig hebt omdat je exact de syntax-quirks van php uit je hoofd kent.
Toen ik het deed (PHP4, ik was 17), waren het vooral vragen over quircks inderdaad. Niet zo zeer auto-completion achtige vragen met parameters (al waren die er ook), maar vragen over wat bepaalde date formats doen, edge cases mbt file creation, bepaalde regular expression syntax, algemene vragen over OOP, dingen over de rare reference semantics die PHP4 had, ini-settings etc etc. Letterlijk core-php zonder al te veel poespas er om heen (zeker niet fullstack). Geen idee hoe het met huidige versies van het certificaat is (hecht er ook absoluut geen waarde aan) maar zo was het toen. :)

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:51:
[...]

Het is sinds VS6 alleen maar achteruit gegaan met de snelheid. VS 2010 vind ik echt takketraag. VS 2012 is daarentegen weer heerlijk snel :9
Ik gebruik prive eigenlijk alleen nog maar VS2008 omdat 'ie rete snel is in verhouding tot 2010 & 2012. Mijn grootste issue met de moderene versies is dat de input latency enorm hoog lijkt te zijn, en de belachelijke hoeveelheid acties die de UI blocken (al worden die ook deels door plugins veroorzaakt).

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

2010 was dan ook de eerste WPF gebaseerde Visual Studio...
Pagina: 1 ... 72 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.