WPF had nooit moeten bestaan.StM schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:05:
2010 was dan ook de eerste WPF gebaseerde Visual Studio...
Ik heb d'r niet een uitgebreide (of goede) mening over verder maar het feit dat zo'n "corner stone" technologie op .NET en XML gebaseerd is, is een. Niet dat die twee dingen per definitie slecht zijn (absoluut niet), maar voor wat het probeert te doen is het wmb niet de juiste tech-stack om dit soort dingen op te bouwen. Zeker als je focussed op zowel desktop als web (silverlight) als mobile zou je zeggen dat je de boel zo lean mogelijk wilt houden.
Verder heeft iedere WPF developer dit wel gezien toen 't artikel verscheen: http://jeremiahmorrill.wo...the-wpf-rendering-system/ als ik die cirkel in 3 draw calls zou tekenen zou ik geen baan meer hebben. Ik hoop dat ze dit soort dingen gewoon in een shader (of compute) doen op een quad (of een approximation van die cirkel om fill-rate te besparen).
[ Voor 25% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-04-2013 00:33 ]
Het probleem is dat WPF ook wel lean and mean is in theorie, als iedereen de .net heeft staan en silverlight aangeslagen was dan hadden ze ook simpelweg in WP toestellen .net / silverlight kunnen pushen en ze hadden Mono kunnen uitbouwen naar een universele .net en alles was pre-installed en dan had je enkel nog maar lean (qua schijfruimte) programmatuur gehad die echt veel kon en ook echt multi-platform was geweest.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:22:
[...]
Ik heb d'r niet een uitgebreide (of goede) mening over verder maar het feit dat zo'n "corner stone" technologie op .NET en XML gebaseerd is, is een. Niet dat die twee dingen per definitie slecht zijn (absoluut niet), maar voor wat het probeert te doen is het wmb niet de juiste tech-stack om dit soort dingen op te bouwen. Zeker als je focussed op zowel desktop als web (silverlight) als mobile zou je zeggen dat je de boel zo lean mogelijk wilt houden.
Alleen tja, toen sloeg Silverlight niet aan, kregen ze de nieuwste .Net versies niet meer standaard geupdate en WP was ook nog een paar jaar weg terwijl iOS / Android rustig doorkachelden.
.net/silverlight was een grote stap die echt groot had kunnen worden in theorie, maarja theorie !=praktijk.
Als Micrsoft had gewilt was Silverlight gewoon aangeslagen, dan hadden ze de grote Flash gebruikers gewoon een zak geld gegeven om Sliverlight te gebruiken. Al was het gewoon een overbodige technologie in een tijd waarin Flash eigenlijk al "liever niet" opgepakt werd voor nieuwe development (de stroming ging gewoon de W3C / open standards kant op).Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:34:
[...]
.net/silverlight was een grote stap die echt groot had kunnen worden in theorie, maarja theorie !=praktijk.
Neemt niet weg dat het gewoon een native framework had moeten zijn, met bruut makkelijke .Net interop.Maar goed, WPF komt dan ook uit een tijdperk waarin MS eigenlijk niets meer on native development leek te geven.
Side-story: ik probeerde een paar weken terug een icon en docking window toe te voegen aan onze interne WPF app maar ik heb 't na een paar uur maar opgegeven toen ik nog steeds dat icoontje niet in m'n toolbar zag staan. Waar ik blijkbaar een file of 3-4 voor moest editen om m'n events en m'n UI aan elkaar te knopen en alles goed te laten werken. Maar goed, dat hoeft niet zo zeer een WPF probleem te zijn, dat kan ook gewoon domme achitecture van onze kant geweest zijn.
Net even snel met Qlikview lopen spelen, wat een mooie BI tool is dat zeg!
Zijn wij hier ook aan het implementeren. Krijg er binnenkort ook een 'training' in.
Ziet er heel imposant uit inderdaad wat je er allemaal aan rapporten uit kan halen.
Ziet er heel imposant uit inderdaad wat je er allemaal aan rapporten uit kan halen.
Ik mis persoonlijk iig bar weinig in Qt Creator. De meeste dingen die je opnoemde zijn daar ook gewoon aanwezig. Eigenlijk vind ik het wel een prettige omgeving, al heb ik zelf de documentatie zooi liever in een apart scherm (maar dat is ook nog steeds mogelijk). Een veredelde tekst editor is het IMO iig nietCodeCaster schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:06:
Nog nooit. Ik heb privé een lijst met honderdduizend dingen om te proberen, andere IDE's staan daarop, maar op werk ga ik niet experimenteren.
Als dat een verkapte aanval op WPF is, dan slaat die toch echt nergens op. De UI in 2012 is zelf namelijk gewoon hardstikke snel. Het zijn acties in de achtergrond die soms heel even de boel blokkeren en dat is echt maar heel sporadisch.StM schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:05:
2010 was dan ook de eerste WPF gebaseerde Visual Studio...
Intellisense support wordt netjes in de achtergrond geprepareerd en zelfs code highlighting voor zaken als Razor wordt net een tikje later asynchroon over je file heengezet, terwijl het al open staat en je in principe al gewoon er in kunt lezen en schrijven. Alles wat file IO doet blokt slechts lokale, daaraan gerelateerde onderdelen van de UI, etc. etc.
Als je in VS2012 echt nog veel met blokkerende acties of haperende UI te maken hebt, dan is er een dikke kans dat het aan een (al dan niet gare) third-party plugin ligt. Zet bijvoorbeeld het resource verslindende Resharper eens uit en kijk dan nog eens naar wat Microsoft neer gezet heeft.
Ja het is het best erkende certificaat, maar ik vind het een achterlijk examen. Puur in je hoofd stampen van de heerlijk inconsistente parameters van functies in PHP. Ik zou persoonlijk dan een Symfony2 certificaat halen om dat framework te leren om je kennis te verbeteren.Tristan schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:32:
Als ik mijn PHP kennis wil bijscholen. Welke cursus / certificering is dan het meeste waard? Die van Zend?
Dat is bij native code wel andersR4gnax schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:36:
Intellisense support wordt netjes in de achtergrond geprepareerd
Microsoft heeft ook het plugin model bedacht dat gewoon in de UI thread draaitR4gnax schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:36:
Als je in VS2012 echt nog veel met blokkerende acties of haperende UI te maken hebt, dan is er een dikke kans dat het aan een (al dan niet gare) third-party plugin ligt. Zet bijvoorbeeld het resource verslindende Resharper eens uit en kijk dan nog eens naar wat Microsoft neer gezet heeft.
[ Voor 41% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-04-2013 10:48 ]
Ze zullen het zelf wel te moeilijk vinden om goede thread synchronisatie op te zetten, voor plugins die de UI aanpassen. Op school een keer een spelletje moeten maken (in C#/WinForms) wat dan ook multi-threaded was. Ik was volgensmij de enige van de hele klas die die Invoke-s op de Controls gebruikte. De andere deden gewoon de exception die gegooid wordt uitzetten...PrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:46:
[...]
Microsoft heeft ook het plugin model bedacht dat gewoon in de UI thread draait
Maar JetBrains voert taken niet op achtergrond-threads uit. Het is nogal wiedes dat je een command vanuit de UI op de thread van de UI uitvoert, anders zul je synchronisatie moeten doen om een simpele bewerking uit te voeren. Ik vraag me af of de SDK van Visual Studio 2012 .NET 4.5 is, en zo ja, of je dan niet 'gewoon' async/await kunt gebruiken.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:46:
[...]
Microsoft heeft ook het plugin model bedacht dat gewoon in de UI thread draait
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
RobertMe schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:52:
Ik was volgensmij de enige van de hele klas die die Invoke-s op de Controls gebruikte. De andere deden gewoon de exception die gegooid wordt uitzetten...
Het lijkt me sterk dat die Invoke calls keihard blocken op je UI thread; als ze een beetje verstand hebben worden de delegates in een producer/consumer queue gegooid die regelmatig uitgevoerd word. Als ze op iedere Invoke call gaan lopen syncen zijn ze redelijk naive bezig.Korben schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:19:
Het is nogal wiedes dat je een command vanuit de UI op de thread van de UI uitvoert, anders zul je synchronisatie moeten doen om een simpele bewerking uit te voeren.
Net met ILSpy even bekeken, het lijkt de delegates gewoon op een queue te gooien, zoals je verwacht
[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-04-2013 11:38 ]
Dat ligt dan denk ik aan je eigen setup, hij is hier veel responsiever dan een kale 2008.PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:56:
[...]
Ik gebruik prive eigenlijk alleen nog maar VS2008 omdat 'ie rete snel is in verhouding tot 2010 & 2012. Mijn grootste issue met de moderene versies is dat de input latency enorm hoog lijkt te zijn, en de belachelijke hoeveelheid acties die de UI blocken (al worden die ook deels door plugins veroorzaakt).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarschijnlijk is het VisualAssist die roet in het eten gooit. Een C2D met XP & VS2008 zou niet sneller moeten aanvoelen als Win7 & E5-2665 met 2012. Zal het binnenkort eens zonder doen....oisyn schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:55:
[...]
Dat ligt dan denk ik aan je eigen setup, hij is hier veel responsiever dan een kale 2008.
Ik heb vax uiteraard ook. Heb je de nieuwste versie?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En maar weer eens de vraagprijs van ons huis verlaagd. Nu maar hopen dat we het huis wel snel verkopen, want we hebben uitbreiding nodig.
Blijkbaar niet, maar eens kijken of 't nu beter gaat. (Was 2012.12)..oisyn schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:07:
Ik heb vax uiteraard ook. Heb je de nieuwste versie?
Het icoontje in een WPF app is gewoon 1 simpele property op je window (nl Icon). Ik snap echt niet hoe je daar nou een paar uur kan naar zoeken en falen. 4 files moeten editeren om een simpel icoontje (niet succesvol) tevoorschijn te krijgen, lijkt er me ook gewoon op dat er iets fundamenteel fout zit in je solution of je aanpak.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:46:
[...]
Side-story: ik probeerde een paar weken terug een icon en docking window toe te voegen aan onze interne WPF app maar ik heb 't na een paar uur maar opgegeven toen ik nog steeds dat icoontje niet in m'n toolbar zag staan. Waar ik blijkbaar een file of 3-4 voor moest editen om m'n events en m'n UI aan elkaar te knopen en alles goed te laten werken. Maar goed, dat hoeft niet zo zeer een WPF probleem te zijn, dat kan ook gewoon domme achitecture van onze kant geweest zijn.
Events in WPF is ook gewoon not done.
Ik ben hier niet om gal te spuien of de negatieveling uit te hangen maar uh.... Het lijkt er me naar dat je wel een uitgebreide mening hebt over WPF en waarom het zo slecht is, maar zelfs basisbegrippen gewoon mist..
Ik zou eens proberen enkele van je plugins te uninstallen of tenminste te disablen. VS2012 opent hier nl een heel stuk sneller m'n solutions (+-50 projects)PrisonerOfPain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:56:
[...]
Ik gebruik prive eigenlijk alleen nog maar VS2008 omdat 'ie rete snel is in verhouding tot 2010 & 2012. Mijn grootste issue met de moderene versies is dat de input latency enorm hoog lijkt te zijn, en de belachelijke hoeveelheid acties die de UI blocken (al worden die ook deels door plugins veroorzaakt).
Wie zegt dat het een icon op een window is? Nou lijkt het me ook wel wat veel om 4 files te moeten editten om op wat voor manier dan ook een icon tevoorschijn te krijgen, maar ik weet niet wat voor icon, waar, en hoe de solution in elkaar zit.Szz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:45:
[...]
Het icoontje in een WPF app is gewoon 1 simpele property op je window (nl Icon). Ik snap echt niet hoe je daar nou een paar uur kan naar zoeken en falen. 4 files moeten editeren om een simpel icoontje (niet succesvol) tevoorschijn te krijgen, lijkt er me ook gewoon op dat er iets fundamenteel fout zit in je solution of je aanpak.
En zeggen dat events not done zijn in WPF is wel heel kort door de bocht. MVVM heeft de voorkeur, maar niet alles heeft een bindbare Command-property, en om events naar commands om te zetten moet je toch nogal wat kunst en vliegwerk uithalen. Bovendien zijn events gewoon first-class citizens in .NET, dus voor sommige situaties kom je er niet omheen.
Nee, het lijkt eerder alsof je jezelf nogal wat vindt zonder enig idee te hebben over PrisonerOfPain en de situatie waar hij mee te maken heeft. Basisbegrippen is een rekbare term; wat hij basisbegrippen vindt kun jij pure magie vinden en andersom.Szz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:45:
[...]
Ik ben hier niet om gal te spuien of de negatieveling uit te hangen maar uh.... Het lijkt er me naar dat je wel een uitgebreide mening hebt over WPF en waarom het zo slecht is, maar zelfs basisbegrippen gewoon mist..
[ Voor 20% gewijzigd door Korben op 26-04-2013 12:52 ]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Toolbar. Daar moest een button bij komen. Maar, zoals ik al zei, ik ben niet de WPF expert en het kan ook prima zijn dat ze 't hier raar opgezet hebben. Maar goed toen ik eindelijk de juiste XAML file gevonden had om m'n aanpassingen te doen kon ik dus vrolijk nog overal delegates gaan koppelen, dat docking window is er uberhaupt nooit van gekomen.Szz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:45:
[...]
Het icoontje in een WPF app is gewoon 1 simpele property op je window (nl Icon). Ik snap echt niet hoe je daar nou een paar uur kan naar zoeken en falen. 4 files moeten editeren om een simpel icoontje (niet succesvol) tevoorschijn te krijgen, lijkt er me ook gewoon op dat er iets fundamenteel fout zit in je solution of je aanpak.
Vergeten, ik claimede inderdaad mijn mening goed gefundeerd wasIk ben hier niet om gal te spuien of de negatieveling uit te hangen maar uh.... Het lijkt er me naar dat je wel een uitgebreide mening hebt over WPF en waarom het zo slecht is, maar zelfs basisbegrippen gewoon mist..
Al geprobeerd, ik heb enkel VAX en daar heb ik al genoeg mee lopen klooien. Wij zitten hier op 160+ projecten voor de native solution en het openen & inladen gaat vlot genoeg. Input latency is het probleem. De managed solution heeft 90+ projecten en ook daar is laden niet m'n grootste probleem.Ik zou eens proberen enkele van je plugins te uninstallen of tenminste te disablen. VS2012 opent hier nl een heel stuk sneller m'n solutions (+-50 projects)
[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-04-2013 12:57 ]
Omdat het icoontje op je window gewoon hetzelfde is als het icoontje in je taskbar in een WPF app. Als je dat niet wil, zal je inderdaad trukjes moeten gaan uithalen. Maar lijkt me niet de bedoeling...Korben schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:49:
[...]
Wie zegt dat het een icon op een window is? Nou lijkt het me ook wel wat veel om 4 files te moeten editten om op wat voor manier dan ook een icon tevoorschijn te krijgen, maar ik weet niet wat voor icon, waar, en hoe de solution in elkaar zit.
Misschien kort door de bocht, maar consistentie is om te beginnen al stukken beter dan half events en half commands. Ik zeg helemaal niet dat events slecht zijn, maar als je een WPF app maakt, kan je minstens 99% oplossen door gewoon commands te gaan gebruiken. Praktisch alles heeft een command property.Korben schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:49:
[...]
En zeggen dat events not done zijn in WPF is wel heel kort door de bocht. MVVM heeft de voorkeur, maar niet alles heeft een bindbare Command-property, en om events naar commands om te zetten moet je toch nogal wat kunst en vliegwerk uithalen. Bovendien zijn events gewoon first-class citizens in .NET, dus voor sommige situaties kom je er niet omheen.
Ik ga akkoord dat je soms niet anders kan (bv als previewkeydown etc), maar op die events doelde ik ook niet op. En zelfs die dingen kan je erg vaak oplossen door een inputbinding of commandbinding op te zetten. Het is gewoon een stuk properder en minder gevoelig voor memory leaks om de events zoveel mogelijk te vermijden. Historiek bij ons op het werk leert ons ook dat als we er echt niet rond kunnen, we vaak dingen proberen te doen die tegen een gezond verstand ingaan. Correct me if I'm wrong...
Helemaal niet, eerder het omgekeerde. Maar ik reageer enkel op wat hij zei. Als dat al niet meer mag, heb ik al spijt dat ik iets gezegd heb.Korben schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:49:
[...]
Nee, het lijkt eerder alsof je jezelf nogal wat vindt zonder enig idee te hebben over PrisonerOfPain en de situatie waar hij mee te maken heeft. Basisbegrippen is een rekbare term; wat hij basisbegrippen vindt kun jij pure magie vinden en andersom.
Als je tonnen events gebruikt en uren zoekt naar een icoontje (5 minute google?), dan lijkt me dat wel basis wpf begrippen.
Excuses als het beledigend overkwam. Dat was dan ook niet de bedoeling, en ook de reden dat ik m'n zin begon met "ik ben hier niet om gal ...."
Edit: Blijkbaar toolbar en taskbar door elkaar gelezen. Nogmaals excuses
[ Voor 18% gewijzigd door Szz op 26-04-2013 13:10 ]
Niet overdreven, neen. Ik zit nu ook op een project en onze main solution heeft ook al 110 projects (en zal tegen het einde van het project wel nog gegroeid zijn).
Het zal ook wel te maken hebben met het type solution. Bij een game heb je al snel een stuk meer projecten dan bij bijv. een web applicatie.
Bij mijn huidige projecten (een web applicatie) zitten we nu over de 50 projecten in de solution, wat ik zelf al best fors vind.
Bij mijn huidige projecten (een web applicatie) zitten we nu over de 50 projecten in de solution, wat ik zelf al best fors vind.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Klinkt mij totaal vreemd in de oren; een solution is een complete applicatie en projecten zijn onderdelen daarvan?
Een project is grofweg een (test)library of (web)applicatie, een solution bevat één of meerdere projecten en kan dus meerdere applicaties bevatten. 
Wanneer je bepaalde projecten in een solution niet meer hoeft aan te passen of debuggen, leg ik liever een assembly reference dan een project reference, scheelt weer met laden.
Wanneer je bepaalde projecten in een solution niet meer hoeft aan te passen of debuggen, leg ik liever een assembly reference dan een project reference, scheelt weer met laden.
[ Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 26-04-2013 13:17 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Klopt.TheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:13:
Klinkt mij totaal vreemd in de oren; een solution is een complete applicatie en projecten zijn onderdelen daarvan?
Elk project resulteert meestal/normaliter in een assembly (dll of exe). Een solution is dan de complete verzameling van assemblies. Waarbij dus 1 exe gebruikt maakt van een of meerdere dlls uit dezelfde solution. Daarnaast kun je ook nog eens meerdere uitvoerbare projecten hebben. Bv. de echte applicatie en daarnaast nog een of meerdere test applicaties, of een applicatie met verschillende soorten clients (GUIs, waarbij elke GUI wel weer op dezelfde dlls met business logica bouwt bv), of....TheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:13:
Waar ik helemaal lijp van werd in WPF was de styling, er was in een project waar ik aanschoof een dermate ingewikkelde styling gebruikt dat alle knoppen een bepaalde layout hadden, maar alle knoppen die overerfden van de standaardknop de standaardlayout kregen. En omdat ik dat dus nooit lekker gestyld heb gekregen (ik kon uberhaupt niet vinden waar die styling vandaan kwam) zijn er bepaalde dingen uiteindelijk suboptimaal opgelost. Pak je een website met complexe styling dan zie je toch uiteindelijk met Firebug wel hoe bepaalde dingen gezet zijn. In WPF? Ik ben er nooit achter gekomen.
iOS developer
WPF Inspector?BikkelZ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:29:
Waar ik helemaal lijp van werd in WPF was de styling, er was in een project waar ik aanschoof een dermate ingewikkelde styling gebruikt dat alle knoppen een bepaalde layout hadden, maar alle knoppen die overerfden van de standaardknop de standaardlayout kregen. En omdat ik dat dus nooit lekker gestyld heb gekregen (ik kon uberhaupt niet vinden waar die styling vandaan kwam) zijn er bepaalde dingen uiteindelijk suboptimaal opgelost. Pak je een website met complexe styling dan zie je toch uiteindelijk met Firebug wel hoe bepaalde dingen gezet zijn. In WPF? Ik ben er nooit achter gekomen.
Snoop helpt enorm.BikkelZ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:29:Pak je een website met complexe styling dan zie je toch uiteindelijk met Firebug wel hoe bepaalde dingen gezet zijn. In WPF? Ik ben er nooit achter gekomen.
Je bent voor je custom button hoogst waarschijnlijk vergeten je defaultstyleproperty te overriden, waardoor die zocht naar een style voor je uiteindelijke type.
Ga er wel mee akkoord dat die dan de custom style van je base zou moeten nemen ipv de default voor die base.
Snoop is inderdaad een erg fijne tool voor WPF ontwikkeling
Anders zijn sommige problemen echt verschrikkelijk lastig op te lossen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Snoop is echt geniaal. Wat de debugger is voor code behind is, is Snoop voor XAML. Als er iets toch niet blijkt te kloppen, eerst even kijken met Snoop, daarmee proberen te corrigeren en daarna pas aanpassen in de xaml zelf. Scheelt je aardig wat onnodig compilen etc.
Ook altijd leuk om eerst even proberen recht te trekken via snoop en zien of het dan goed zit. Je kan gewoon de waarden aanpassen via het snoop window.jip_86 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:39:
Snoop is echt geniaal. Wat de debugger is voor code behind is, is Snoop voor XAML. Als er iets toch niet blijkt te kloppen, eerst even kijken met Snoop, daarmee proberen te corrigeren en daarna pas aanpassen in de xaml zelf. Scheelt je aardig wat onnodig compilen etc.
Wat ook echt een godsgeschenk was, is het methods-tabblad. Dat helpt echt wonderen bij het debuggen!
Het is wel jammer dat een tool als Snoop echt totaal ontbreekt in Visual Studio. Ze hadden, door hoe WPF werkt, kunnen weten dat een dergelijke tool onmisbaar zou zijn.
Alleen de PowerShell-box heb ik nog niet zoveel mee gedaan. Zie ik het nut nog niet echt van in, al zal het er vast wel zijn.
Nou ja, eigenlijk is alles geweldig aan SnoopSzz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:41:
[...]
Wat ook echt een godsgeschenk was, is het methods-tabblad. Dat helpt echt wonderen bij het debuggen!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Thanks mensen, volgende keer toch sneller vragen stellen aan het interwebz. Ware het niet dat het een afdeling was met vier programmeurs en niemand (!) nog wist hoe het in elkaar zat noch van Snoop had gehoord.
Ik zal het ze maar ff doormailen, wellicht dat ze er nog steeds niet achter zijn.
Ik zal het ze maar ff doormailen, wellicht dat ze er nog steeds niet achter zijn.
iOS developer
Bedankt voor de uitleg over solutions/projecten! 
Was even mezelf verloren in een fancy front-end truukje! ^^
Zelf even zoiets in elkaar gezet, maar dan passend op mijn situatie. Ik kon niet zoveel met de structuur die in dit voorbeeld aangehouden werd
Zelf even zoiets in elkaar gezet, maar dan passend op mijn situatie. Ik kon niet zoveel met de structuur die in dit voorbeeld aangehouden werd
Hopelijk heb jij het wel bugvrij kunnen maken. Als je bij die demo de ronde doet van alle buitenste tiles dan lopen de animaties verkeerd vanaf de 2de rondeTheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:24:
Bedankt voor de uitleg over solutions/projecten!
Hmmm, hier in Chrome doet de demo het helemaal goed, hoe ik het ook doe.Otherside1982 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:29:
[...]
Hopelijk heb jij het wel bugvrij kunnen maken. Als je bij die demo de ronde doet van alle buitenste tiles dan lopen de animaties verkeerd vanaf de 2de ronde
Edit: Hier nog een website die het ook gebruikt: http://www.kiliwatch.fr/en/collection/
[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 26-04-2013 15:34 ]
Hier ook, Otherside kan niet muizen
Welke browser gebruiken jullie dan?
Bij mij in Firefox gaat hij ook regelmatig de fout in.. Maak bijvoorbeeld een een cirkelbeweging over de 4 tiles links onderin.TheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:33:
[...]
Hmmm, hier in Chrome doet de demo het helemaal goed, hoe ik het ook doe.
EDIT: Chrome doet hij het inderdaad beter. Je ziet alleen dat als je snel cirkelbewegingen maakt dat hij hem even een aantal pixels de verkeerde kant op 'opent'.
[ Voor 20% gewijzigd door Erwin537 op 26-04-2013 15:38 ]
Ik gebruik ook Firefox en daarin gaan cirkelbewegingen dus mis met die demo.
Het lijkt erop alsof Firefox de animatie doet vanaf de kant waar de muis de vorige keer de tile verlaten had.
Het lijkt erop alsof Firefox de animatie doet vanaf de kant waar de muis de vorige keer de tile verlaten had.
[ Voor 42% gewijzigd door Otherside1982 op 26-04-2013 15:37 ]
Klopt, ook mijn eigen (gestripte) versie doet het niet 100% in Firefox
Het lijkt erop alsof hij er moeite mee heeft om de animatie herhaaldelijk te doen. Dus bij 2x binnen een bepaalde tijd, dan flipt ie. Rustig van de een naar de andere tile maakt niet uit, dat werkt prima.
ziet er wel heel fancy uit, maar meer dan dat is het ook niet.
Je moet af en toe eens wat proberen hè
De functie waarmee ze de 'ingangs-richting' bereken, is wellicht veel interessanter:
Je moet er maar op komen!
---
w00t, vanavond lekker uit eten bij een Indiaas restaurant! ^^
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function get_direction (element, coordinates) { // the width and height of the current div var w = element.width(), h = element.height(), // calculate the x and y to get an angle to the center of the div from that x and y. // gets the x value relative to the center of the DIV and "normalize" it x = ( coordinates.x - element.offset().left - ( w/2 )) * ( w > h ? ( h/w ) : 1 ), y = ( coordinates.y - element.offset().top - ( h/2 )) * ( h > w ? ( w/h ) : 1 ), // the angle and the direction from where the mouse came in/went out clockwise (TRBL=0123); // first calculate the angle of the point, // add 180 deg to get rid of the negative values // divide by 90 to get the quadrant // add 3 and do a modulo by 4 to shift the quadrants to a proper clockwise TRBL (top/right/bottom/left) **/ direction = Math.round( ( ( ( Math.atan2(y, x) * (180 / Math.PI) ) + 180 ) / 90 ) + 3 ) % 4; return direction; } |
JavaScript:
1
| var direction = get_direction(element, { x: event.pageX, y: event.pageY }); |
---
Vandaag met Rijkswaterstaat aan een OCI koppeling gewerkt. Ik snap wel waarom al die overheidsprojecten zoveel kosten. Die 'consultants' snappen er geen snars van en je kan ze alles 3x uitleggen. zucht.
Frustrerend lijkt me! Aan de andere kant zijn het wel de mooie opdrachten als je het als bedrijf helemaal goed doet. Tenminste, ik heb zo'n idee dat er niet zoveel druk op de ketel zit, als dat je bij een normale 'klant' zou hebben.pdebie schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:09:
Vandaag met Rijkswaterstaat aan een OCI koppeling gewerkt. Ik snap wel waarom al die overheidsprojecten zoveel kosten. Die 'consultants' snappen er geen snars van en je kan ze alles 3x uitleggen. zucht.
(int((dot(a, b) / (len(a) + len(b)) + 1) * 2) >> 1) zou toch ook zo iets op moeten leveren? Misschien dat er nog een + X en een & 3 bij moeten om de TRBL order te krijgen.TheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:00:
Je moet af en toe eens wat proberen hèDe functie waarmee ze de 'ingangs-richting' bereken, is wellicht veel interessanter:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 function get_direction (element, coordinates) { // the width and height of the current div var w = element.width(), h = element.height(), // calculate the x and y to get an angle to the center of the div from that x and y. // gets the x value relative to the center of the DIV and "normalize" it x = ( coordinates.x - element.offset().left - ( w/2 )) * ( w > h ? ( h/w ) : 1 ), y = ( coordinates.y - element.offset().top - ( h/2 )) * ( h > w ? ( w/h ) : 1 ), // the angle and the direction from where the mouse came in/went out clockwise (TRBL=0123); // first calculate the angle of the point, // add 180 deg to get rid of the negative values // divide by 90 to get the quadrant // add 3 and do a modulo by 4 to shift the quadrants to a proper clockwise TRBL (top/right/bottom/left) **/ direction = Math.round( ( ( ( Math.atan2(y, x) * (180 / Math.PI) ) + 180 ) / 90 ) + 3 ) % 4; return direction; }
JavaScript:
1 var direction = get_direction(element, { x: event.pageX, y: event.pageY });
---
Haha ja dat geloof ik direct. Ik heb ook net een opdrachtje binnen indirect voor Rijkswaterstaat. Als ze een weg willen verbouwen vragen ze natuurlijk meerdere offertes aan bij verschillende bedrijven. Het bedrijf wat het goedkoop kan, maar ook met weinig verkeershinder (plus nog wel andere factoren) die krijgt uiteindelijk de opdracht.
Nu is het model om die verkeershinder te berekenen niet eens zo slecht. Maar Rijkswaterstaat levert dan een ENORM excel bestand, waarin het volgende staat:
- Tabel met de capaciteit van een stuk weg (elke weg in NL is opgedeeld in kleine stukjes)
- Tabel met verkeersdrukte per stuk weg, en per kwartier
- Lijst met mogelijke wegconfiguraties (2 rijbanen, met of zonder vluchtstrook etc)
Als een bedrijf dan een offerte geeft waarin hij aangeeft bepaalde maatregelen te moeten treffen om die weg te verbouwen (rijbanen afsluiten, max snelheid omlaag, etc.), moet dan allemaal met de hand worden ingevoerd.
Dus op wegvak met ID 1234 wordt op 12 mei tot 15 mei 1 rijbaan afgesloten. Dit voor nog een heleboel meer wegvakken, en vaak voor lange periodes, en je bent dan wel even bezig met invoeren. Goed een beetje dingen handmatig invoeren ontkom je niet echt aan, maar je moet dit allemaal in Excel invoeren. Dit is redelijk fout gevoelig. Soms is er alleen een dropdown aanwezig, en kan je niet zoveel fouten maken met invoeren, maar vaker moet je dingen met de hand invoeren (ID's).
Voor elke ingevoerde maatregel wordt een zogenaamde multiplier berekend, en dat gaat in Excel extreem traag.
Het idee is nu om een mooie PostGIS database op te zetten, waar sowieso alle wegvakken inkomen (met mooi de geometrie erbij in, voordeel van een GIS database), en die wegcapaciteit en -intensiteit er natuurlijk ook bij. Dan een mooie tool maken in Python die het wel snel kan uitrekenen. En uiteindelijk integratie met QGIS (open source GIS programma), waardoor de effecten ook mooi te visualizeren zijn.
Nu is het model om die verkeershinder te berekenen niet eens zo slecht. Maar Rijkswaterstaat levert dan een ENORM excel bestand, waarin het volgende staat:
- Tabel met de capaciteit van een stuk weg (elke weg in NL is opgedeeld in kleine stukjes)
- Tabel met verkeersdrukte per stuk weg, en per kwartier
- Lijst met mogelijke wegconfiguraties (2 rijbanen, met of zonder vluchtstrook etc)
Als een bedrijf dan een offerte geeft waarin hij aangeeft bepaalde maatregelen te moeten treffen om die weg te verbouwen (rijbanen afsluiten, max snelheid omlaag, etc.), moet dan allemaal met de hand worden ingevoerd.
Dus op wegvak met ID 1234 wordt op 12 mei tot 15 mei 1 rijbaan afgesloten. Dit voor nog een heleboel meer wegvakken, en vaak voor lange periodes, en je bent dan wel even bezig met invoeren. Goed een beetje dingen handmatig invoeren ontkom je niet echt aan, maar je moet dit allemaal in Excel invoeren. Dit is redelijk fout gevoelig. Soms is er alleen een dropdown aanwezig, en kan je niet zoveel fouten maken met invoeren, maar vaker moet je dingen met de hand invoeren (ID's).
Voor elke ingevoerde maatregel wordt een zogenaamde multiplier berekend, en dat gaat in Excel extreem traag.
Het idee is nu om een mooie PostGIS database op te zetten, waar sowieso alle wegvakken inkomen (met mooi de geometrie erbij in, voordeel van een GIS database), en die wegcapaciteit en -intensiteit er natuurlijk ook bij. Dan een mooie tool maken in Python die het wel snel kan uitrekenen. En uiteindelijk integratie met QGIS (open source GIS programma), waardoor de effecten ook mooi te visualizeren zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Sh4wn op 26-04-2013 16:37 . Reden: Taalgebruik, iets leesbaarder nu ]
Verwijderd
Dit is nu al de 3e keer deze maand dat ik valgrind wil gebruiken.
...maar ik draai onder windows
Kwenie, krijg jou versie er niet inPrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:29:
[...]
(int((dot(a, b) / (len(a) + len(b)) + 1) * 2) >> 1) zou toch ook zo iets op moeten leveren? Misschien dat er nog een + X en een & 3 bij moeten om de TRBL order te krijgen.
http://jsfiddle.net/dYp7Q/1/
Volgens mij heeft JS geen ingebouwde functies voor vector algebraTheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:42:
[...]
Kwenie, krijg jou versie er niet in
dot(a, b) / (len(a) + len(b)) geeft je de cosine tussen a & punt b. de rest is gewoon mapping naar de 0..3 int range. Met (r + X) & 3 kun je het offsetten zoals je zelf zou willen.TheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:42:
[...]
Kwenie, krijg jou versie er niet in
[ Voor 9% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-04-2013 16:51 ]
Nou de druk is hoog zat, want dit moest vandaag live.TheNephilim schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:17:
[...]
Frustrerend lijkt me! Aan de andere kant zijn het wel de mooie opdrachten als je het als bedrijf helemaal goed doet. Tenminste, ik heb zo'n idee dat er niet zoveel druk op de ketel zit, als dat je bij een normale 'klant' zou hebben.
Gelukkig werkte aan onze kant alles naar behoren (stond eerder deze week al live) en was het dus alleen hun duidelijk maken wat zij nog moesten regelen. Maar die procedures van hun. pffffffff. Lijkt wel alsof er 5 man goedkeuring moeten geven over iets, voordat ze daadwerkelijk een beslissing mogen nemen.
Inmiddels werkt alles ook naar behoren en zullen we vanaf maandag de ordertjes binnen zien rollen.
@Sh4wn: dat klinkt als een heel leuk project. Leuke uitdaging in ieder geval
[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 26-04-2013 16:53 ]
Verwijderd
Ik ben om precies die reden dus ook ooit overgestaptVerwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:39:
Haha, oké al een langer lopend project mag ik hopen voor jepdebie schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:50:
[...]
Nou de druk is hoog zat, want dit moest vandaag live.![]()
Gelukkig werkte aan onze kant alles naar behoren (stond eerder deze week al live) en was het dus alleen hun duidelijk maken wat zij nog moesten regelen. Maar die procedures van hun. pffffffff. Lijkt wel alsof er 5 man goedkeuring moeten geven over iets, voordat ze daadwerkelijk een beslissing mogen nemen.
Inmiddels werkt alles ook naar behoren en zullen we vanaf maandag de ordertjes binnen zien rollen.
@Sh4wn: dat klinkt als een heel leuk project. Leuke uitdaging in ieder geval
Lol, ze nemen baas-boven-baas wel heel letterlijk dus
Voor ons was het 2 daagjes werk.
We hadden het nodige al liggen namelijk.
Het is voor ons vaak alleen nog even afstemmen wat we over de lijn moeten gooien aan data.
--
zit trouwens net het handboek voor nieuwe medewerkers van Valve te lezen.
http://www.valvesoftware....Valve_Handbook_LowRes.pdf
Wat een leven hebben die lui!
Het is voor ons vaak alleen nog even afstemmen wat we over de lijn moeten gooien aan data.
--
[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 26-04-2013 19:38 ]
Zo DWDD University met Alexander Klopping (over sillicon valley) was wel grappig. Zo leer ik als 'jong' broekie in de industrie ook nog eens wat nieuws
Al heb ik natuurlijk ook gewoon met dos en win3.1 gekloot en ken ik die geluiden van een echte modem ook wel...
Al heb ik natuurlijk ook gewoon met dos en win3.1 gekloot en ken ik die geluiden van een echte modem ook wel...
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 26-04-2013 21:38 ]
Verwijderd
pdebie schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:37:
Glossary:
Fishbowl—The conference room by the lunchroom. The one with a big
glass wall. Don’t let the name throw you—we don’t actually use it as a
fishbowl! Except, of course, on Fishbowl Fridays, where we fill it up with ten
thousand gallons of putrid saltwater so that all the manta rays and sharks
will have something to breathe while they fight to the death. You won’t see
it in your list of benefits, not because it isn’t fun, but because it is illegal.
Verwijderd
Dat handboek heb ik ook eens gelezen. Het punt is wel dat je niet zomaar bij Valve binnen geraakt. Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als werken bij Google. Als je kijkt wat voor accommodatie de werknemers daar hebben om zich te kunnen uitleven tijdens de kantooruren, sta je ook even versteld.pdebie schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:37:
Voor ons was het 2 daagjes werk.![]()
--
Het is ook niet de bedoeling dat je nog een leven hebt buiten bij Google werken. Je was wordt gedaan, er is een dokter, een gym en ga zo maar door. Je hoeft gewoon helemaal nergens meer voor weg, het enige wat ik niet zeker weet is of ze ook een soort van campus hebben zodat je het terrein niet eens meer af hoeft om te slapen.
iOS developer
Leven? Wat is dat?BikkelZ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 02:24:
Het is ook niet de bedoeling dat je nog een leven hebt buiten bij Google werken. Je was wordt gedaan, er is een dokter, een gym en ga zo maar door. Je hoeft gewoon helemaal nergens meer voor weg, het enige wat ik niet zeker weet is of ze ook een soort van campus hebben zodat je het terrein niet eens meer af hoeft om te slapen.
Waar kan je het downloaden?!
Daarnaast denk ik dat als je een hele week alleen maar zit te gamen bij Valve er toch wel even met je gepraat gaat worden hoor. Ze kunnen dan relaxed zijn en allemaal op hetzelfde niveau zitten, maar ergens is er wel een grens natuurlijk en gaan je collega's toch wel opmerkingen maken. Wat mij overigens opviel is dat er nergens iets te vinden is over de ontslagprocedure. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat er nooit iemand wordt ontslagen, omdat ze hoge eisen stellen bij het aannemen, maar een beetje vreemd is het wel...
Aan de andere kant.. als al je collega's een dusdanige slechte review geven waardoor je loon ineens met 90% wegvalt dan zou je niet eens een ontslagprocedure nodig hebben.
Aan de andere kant.. als al je collega's een dusdanige slechte review geven waardoor je loon ineens met 90% wegvalt dan zou je niet eens een ontslagprocedure nodig hebben.
Valve is Amerikaans toch? Dan werk je 99 van de 100 keer at will
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Tja, als je als game-tester daar werkt mag je wel de hele dag gamen. Lijkt me wel vervelen overigens.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Valgrind is niet de enige tool in zijn soortVerwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:39:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Valgrind is wel by far de beste tool voor het profilen van cache misses, branch mispredicts en heap corruption.
Steeds het zelfde stukje spelen lijkt mij ook niet echt boeiend, daarnaast zul je denk ik niet de volledig grafisch polished versie mogen spelen.sky- schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:52:
Tja, als je als game-tester daar werkt mag je wel de hele dag gamen. Lijkt me wel vervelen overigens.
Lijkt mij overigens ook redelijk frustrerend om tegen bugs aan te lopen en dan later de zelfde test opnieuw te moeten doen... Dus zo'n feest lijkt het mij nou ook weer niet
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
En dan die 3-4 man die over je schouders zitten mee te kijken en dingen aan het noteren zijn. Nee dank je. Game tester lijkt mij echt één van de ergste banen die er bestaan. Dan ga ik liever wc's schoonmaken. Dan zie je iig nog wat andere ruimtes.
Hangt van de staat af. Maar lijkt haast wel iets uit de cowboytijd. Okay alle paarden zijn gebrandmerkt, toedeledokieBtM909 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:03:
Valve is Amerikaans toch? Dan werk je 99 van de 100 keer at will
iOS developer
Verwijderd
Interesting... Als ik mijn laptop dichtlap en weer open klap krijg ik een totaal andere desktop. Het lijkt alsof ik het op de een of andere manier voor elkaar heb gekregen een laptop met maar 1 scherm te 'extenden' ...
Ik geloof dat dat document dan ook geschreven was door de werknemers zelf om nieuwe collega's op weg te helpen. Je wordt daar zo vrij gelaten dat nieuwe werknemers de eerste maand geen flauw idee hadden wat ze nu eigenlijk moesten doen. Geen projectleider ofzo die ze ergens op zet.Caelorum schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:29:
Wat mij overigens opviel is dat er nergens iets te vinden is over de ontslagprocedure. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat er nooit iemand wordt ontslagen, omdat ze hoge eisen stellen bij het aannemen, maar een beetje vreemd is het wel...
Wat dat betreft is het dus niet zo raar dat de ontslagprocedure ontbreekt. Daar hoef je echt niets over te weten om je werk goed te kunnen doen. Die info zal wel in je contract zelf zitten.
Door collega's voor collega's dus
Morgen op vakantie naar Portugal voor een week
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar 12 dagen naar de Algarve (Cabanas de Tavire, Lagos en Faro) geweest. Was heerlijk
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Precies daar ga ik naartoeMatis schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:29:
[...]
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar 12 dagen naar de Algarve (Cabanas de Tavire, Lagos en Faro) geweest. Was heerlijk
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Daar gaan wij volgende maand naartoeMatis schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:29:
[...]
Verplichte Penny Arcade-strip:.Gertjan. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:17:
[...]
Steeds het zelfde stukje spelen lijkt mij ook niet echt boeiend, daarnaast zul je denk ik niet de volledig grafisch polished versie mogen spelen.
Lijkt mij overigens ook redelijk frustrerend om tegen bugs aan te lopen en dan later de zelfde test opnieuw te moeten doen... Dus zo'n feest lijkt het mij nou ook weer niet

Nou kan ik me er iets bij voorstellen dat het bij Valve minder erg is dan dit, maar toch lijkt me game-tester inderdaad geen prettig beroep. Somebody has to do it.
Zie trouwens ook, van de makers van Penny Arcade en PvP: The Trenches, wat over de QA-afdeling bij een MMOG-developer gaat.
Verwijderd
Onlangs heb ik een domeinnaam gekocht en ik zou hier eindelijk eens iets mee willen doen. Ik zou een simpel blogje willen maken. Ik dacht aan een WordPressblog en heb hierbij 2 keuzes:
Wat zouden jullie doen?
- Blog hosten op wordpress.org en domeinnaam naar daar laten verwijzen
- De blog zelf hosten
Wat zouden jullie doen?
Het viel me tegen. Klopping wist de cultuur van Silicon Valley best leuk te schetsen maar schiet door in zijn verering van Apple en vooral Steve Jobs. Wat me het meest irriteerde was de bewering dat Jobs weigerde om IBM een OS voor de PC te verkopen. Dat was natuurlijk Gary Kildall. Die anekdote is zo bekend dat je zo'n fout niet mag maken.Caelorum schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:35:
Zo DWDD University met Alexander Klopping (over sillicon valley) was wel grappig. Zo leer ik als 'jong' broekie in de industrie ook nog eens wat nieuws![]()
Ik had ook een beetje het idee dat het niet helemaal "klopte". Wat ik destijds heb geleerd was toch net iets anders dan dat werd verteld (een van de vakken op de HIO was historie van de ICT) . Hij plaatste Apple inderdaad wel op een voetstuk en verklaarde dat Apple eigenlijk de PC heeft gemaakt tot wat het is. Daar heb ik toch wel mijn vraagtekens bij, eigenlijk is IBM volgens mij juist de gene die dat voor elkaar heeft gekregen.downtime schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:13:
[...]
Het viel me tegen. Klopping wist de cultuur van Silicon Valley best leuk te schetsen maar schiet door in zijn verering van Apple en vooral Steve Jobs. Wat me het meest irriteerde was de bewering dat Jobs weigerde om IBM een OS voor de PC te verkopen. Dat was natuurlijk Gary Kildall. Die anekdote is zo bekend dat je zo'n fout niet mag maken.
Daarnaast had hij de historie van dos ook niet helemaal goed verteld. Want het eerste was natuurlijk PC DOS terwijl er daar gezegd/getoond werd dat het MS DOS was wat werd gebruikt door IBM (maar dat is dus niet zo). Ik riep op de bank meteen PC DOS, maar toen toonde ze dus MS DOS, stond ik even "voor lul" bij mijn vrouw... Maar uiteindelijk had ik het toch goed schijnbaar
Maar verder wel redelijk vermakelijk om te zien
En de grap van een vastlopende Windows lag zo voor de hand
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat is een kwestie van definities. Als je de huidige pc pakt met altijd een GUI(en muis) eromheen, dan heeft Apple die GUI intrede ingezet..Gertjan. schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:08:
[...]
en verklaarde dat Apple eigenlijk de PC heeft gemaakt tot wat het is. Daar heb ik toch wel mijn vraagtekens bij, eigenlijk is IBM volgens mij juist de gene die dat voor elkaar heeft gekregen.
Als je de huidige pc pakt zonder GUI dan hebben IBM/MS die ingezet met DOS.
Als je de huidige pc pakt qua hardware dan zijn er weer andere mensen die die onderdelen gecombineerd hebben.
Oftewel het verschilt compleet hoe je de huidige pc definieert.
Gelukkig gebeurt dat tegenwoordig niet meer. Al heeft MS nu wel een nieuwe mooie in Windows 8 gestopt. Elke maand ongeveer start ik niets vermoedend mijn pc op om erachter te komen dat overal weer opnieuw kan inloggen. Dus op websites, maar ook in bijv. Steam of Skype. Net alsof alle credentials en cookies zijn weggegooit. Ik heb echt alle software al eens verwijderd, maar niets helpt. Ook alle group policies nagelopen en andere vreemde instellingen. Echt gigantisch irritant dit, en vooral omdat als je probeert te zoeken met als zoektermen Windows 8 en application of appdata of lost oid. je alleen nog maar dingen over die stomme Refresh functie tegenkomt..Gertjan. schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:08:
[...] En de grap van een vastlopende Windows lag zo voor de hand...
Anyways... Ik vond dat programma wel vermakelijk eigenlijk. Bij sommige dingen had ik ook wel zoiets van "ehhmmm juist", maar ach dat heb ik eigenlijk bij alle documentaire-achtige programma's wel. Het blijft toch de gebeurtenissen en de wereld bekijken door de bril van de maker van het programma heen he
WordPress.com is echt vervelend je moet flink bijbetalen voor CSS en font support en dat soort dingen. Doe ik nooit meer.Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:43:
Onlangs heb ik een domeinnaam gekocht en ik zou hier eindelijk eens iets mee willen doen. Ik zou een simpel blogje willen maken. Ik dacht aan een WordPressblog en heb hierbij 2 keuzes:Anderzijds leek OctoPress me ook wel interessant.
- Blog hosten op wordpress.orgcom en domeinnaam naar daar laten verwijzen
- De blog zelf hosten
Wat zouden jullie doen?
Persoonlijk zou ik er mijn eerste Python / Ruby projectje van maken. CMS'en zijn min of meer standaard applicaties dus je weet precies waar aan het moet voldoen en de meeste dingen waar je tegen aan loopt zijn ook al een keer door iemand anders gevraagd of gedemonstreerd dus je kunt alles waar je niet uit komt prima terug vinden.
iOS developer
Verwijderd
In Ruby heb ik al een keertje een CMS geschreven. Ik denk dat ik me dan maar eens zal bezighouden met Markdown en OctoPress in de plaats.BikkelZ schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:58:
[...]
WordPress.com is echt vervelend je moet flink bijbetalen voor CSS en font support en dat soort dingen. Doe ik nooit meer.
Persoonlijk zou ik er mijn eerste Python / Ruby projectje van maken. CMS'en zijn min of meer standaard applicaties dus je weet precies waar aan het moet voldoen en de meeste dingen waar je tegen aan loopt zijn ook al een keer door iemand anders gevraagd of gedemonstreerd dus je kunt alles waar je niet uit komt prima terug vinden.
Die ga ik ook meteen eens kijken. Er zullen de komende 3 weken nog andere stukken over verschijnen dacht ik, ik kijk er al naar uit.Caelorum schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:35:
Zo DWDD University met Alexander Klopping (over sillicon valley) was wel grappig. Zo leer ik als 'jong' broekie in de industrie ook nog eens wat nieuws![]()
Voor diegene onder jullie die nog zin hebben in een film over het ontstaan van Microsoft / Apple kan ik jullie IMDB: Pirates of Silicon Valley (TV 1999) aanraden
Als je een keer naar Python wil kijken zou ik Mezzanine aanraden. Mooi CMS (framework) gebaseerd op Django.
Wauw, vanochtend zitten kijken naar DWDD University van Alexander Klöpping. Wat een mekka is Silicon Valley en wat zou ik er graag heen willen.
Heel mooi om te zien hoe de computerhistorie daar is begonnen.
Heel mooi om te zien hoe de computerhistorie daar is begonnen.
Saaie bedoening hoor. Kilometers aan recht toe recht aan laagbouw. San Francisco is wel een leuke stad, maar dat is het dan ook wel.
Silicon Valley is zwaar overhyped imho. Tuurlijk zijn daar een hoop belangrijke dingen begonnen, maar alle startups denken tegenwoordig dat je per sé in SF/Palo Alto/whatever moet zitten om succesvol te zijn. Pure onzin.
Verwijderd
Het helpt natuurlijk wel als je voornaamste klanten daar zitten.Avalaxy schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:28:
Silicon Valley is zwaar overhyped imho. Tuurlijk zijn daar een hoop belangrijke dingen begonnen, maar alle startups denken tegenwoordig dat je per sé in SF/Palo Alto/whatever moet zitten om succesvol te zijn. Pure onzin.
Inderaad RoR was natuurlijk vrijelijk te vervangen met willekeurig welke andere webtechniek die je al een tijdje een keer wilt doen maar op je werk of bij je klanten niet aan toe komt. Ben nu ook voor mijn bedrijfswebsiteje bezig om een soort van elastic layout te doen. Had natuurlijk ook Bootstrap kunnen gebruiken maar ja daar leer ik natuurlijk niet zo veel van.Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:50:
[...]
In Ruby heb ik al een keertje een CMS geschreven. Ik denk dat ik me dan maar eens zal bezighouden met Markdown en OctoPress in de plaats.
iOS developer
Self-fulfilling prophecyAvalaxy schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:28:
Als iedereen daar maar heengaat, dan komen daar de startups wel weer boven water poppen en The Next Facebook
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Voor iemand die iets weet van TFS danwel file recovery: TFS files recoveren. Bij het veranderen van m'n mapping heeft TFS even heel leuk al m'n code en m'n project files weggegooid (folders en dependencies staan er nog wel)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.