Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:14
Net strict mode ontdekt -- dat maakt JavaScript gelijk 20% minder kut (onder door te voorkomen dat je per ongeluk globale variabelen aanmaakt als je een keer ergens var vergeet).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

strict mode is leuk, maar tijdens devven gewoon JSLint oid aanzetten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zo, vandaag een leuk potje Battefield gedaan :) . Normaal haal ik iets van 4.000 ingame punten ofzo, deze keer 35.000, ik was lekker op dreef. Nu moet ik helaas nog steeds opdrachten maken die morgen ingeleverd moeten worden en ik kom er niet uit 8)7. Wie verzint het nou dat ik al die idiote abstracte onzin moet leren :+, ik schrijf er zeker geen betere code van, eerder slechtere vanwege de frustratie. :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mooi staaltjes nieuwe technologie: http://wanted.m-ms.nl/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:35
heh, en het werkt voor de verandering ook eens in IE10. De meeste van dit soort dingen worden door prutsers gemaakt ^^

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Soultaker schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:43:
Net strict mode ontdekt -- dat maakt JavaScript gelijk 20% minder kut (onder door te voorkomen dat je per ongeluk globale variabelen aanmaakt als je een keer ergens var vergeet).
Nice. Strict mode was ook een van mijn stokpaardjes bij PHP development.

iOS developer

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Strict mode is mooi ja, en het wordt best breed ondersteund.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 22:56
Waar dat vroeger flash zou zijn geweest is het nu html-5, inderdaad echt mooi.

• Caelorum
Grappige is dat flash nog wel wordt geladen op die pagina, dus ergens zit toch iets waarbij je het 'nodig' hebt.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziek :o
Caelorum schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:21:
Grappige is dat flash nog wel wordt geladen op die pagina, dus ergens zit toch iets waarbij je het 'nodig' hebt.
Vast nog voor het afspelen van geluid ... /3

[ Voor 43% gewijzigd door TheNephilim op 29-04-2013 10:22 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Volgende keer moet ik toch beter opletten met vakantie aanvragen... Net 2 weken vakantie gehad, vandaag weer eerste werkdag; vergeten dat morgen een vrije dag is. :z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
OkkE schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:35:
Volgende keer moet ik toch beter opletten met vakantie aanvragen... Net 2 weken vakantie gehad, vandaag weer eerste werkdag; vergeten dat morgen een vrije dag is. :z
Juist ja, morgen weer eens groot feest in Nederland!

Of zoals wij belgen het zeggen: "Oranje gekte" *O*

RTFM!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja hier ook nog even een dagje aan het werk. Overigens afgelopen weekend al genoeg gefeest, dus heel spectaculair word het morgen niet voor mij denk ik :+ Wellicht even wat Ingress spelen tussen alle Oranje geweld hier.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:39:
Juist ja, morgen weer eens groot feest in Nederland!

Of zoals wij belgen het zeggen: "Oranje gekte" *O*
Niet alleen de Belgen noemen het gekte hoor. Er zijn ook genoeg Nederlanders die daar net zo naar kijken ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• _Moe_
TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:42:
Haha, ja hier ook nog even een dagje aan het werk. Overigens afgelopen weekend al genoeg gefeest, dus heel spectaculair word het morgen niet voor mij denk ik :+ Wellicht even wat Ingress spelen tussen alle Oranje geweld hier.
Ingress komt hier niet echt van de grond heb ik het vermoeden. Ik heb namelijk nog geen vrienden die overigens ook IT-minded zijn horen praten over de game.
Ik ben hier zelf ook even mee bezig geweest, maar het ging al snel vervelen. Misschien komt dit ook wel door het feit dat hier in de buurt niet zo super veel portals zijn.

RTFM!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:56:
[...]

Ingress komt hier niet echt van de grond heb ik het vermoeden. Ik heb namelijk nog geen vrienden die overigens ook IT-minded zijn horen praten over de game.
Ik ben hier zelf ook even mee bezig geweest, maar het ging al snel vervelen. Misschien komt dit ook wel door het feit dat hier in de buurt niet zo super veel portals zijn.
Mwah, je moet het (denk ik) ook niet zien als een game zoals je die achter de PC speelt. Gewoon even op pad, een paar portals hacken/over nemen/etc. Het is inderdaad nog wel wat behelpen wat portals betreft, hier hebben we er in de naastgelegen stad ene hele boel en in het dorp slechts twee portals. M'n vriendin heeft inmiddels een invite, haar moeder en nog een vriendin. Het ontbreekt ons voornamelijk aan tijd om eens echt wat te doen. We zijn voornamelijk aan het hacken (=resources farmen), dan kun je een keer flink wat portals overnemen.

Maar inderdaad, ze moeten nog even net wat meer functionaliteit er in knikkeren om het echt interessant te maken.

• _Moe_
.Gertjan. schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:52:
[...]

Niet alleen de Belgen noemen het gekte hoor. Er zijn ook genoeg Nederlanders die daar net zo naar kijken ;)
Hoe kon ik deze nu missen :D

:)F

RTFM!

• _Moe_
TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:04:
[...]

Mwah, je moet het (denk ik) ook niet zien als een game zoals je die achter de PC speelt. Gewoon even op pad, een paar portals hacken/over nemen/etc. Het is inderdaad nog wel wat behelpen wat portals betreft, hier hebben we er in de naastgelegen stad ene hele boel en in het dorp slechts twee portals. M'n vriendin heeft inmiddels een invite, haar moeder en nog een vriendin. Het ontbreekt ons voornamelijk aan tijd om eens echt wat te doen. We zijn voornamelijk aan het hacken (=resources farmen), dan kun je een keer flink wat portals overnemen.

Maar inderdaad, ze moeten nog even net wat meer functionaliteit er in knikkeren om het echt interessant te maken.
Momenteel is het veel te beperkt, het is niet dat mijn 'killer instinct' boven komt bij ingress.
Nu is het meer zo: "Joepie weer eens een portal gehackt, en nu?"

RTFM!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:07:
[...]

Momenteel is het veel te beperkt, het is niet dat mijn 'killer instinct' boven komt bij ingress.
Nu is het meer zo: "Joepie weer eens een portal gehackt, en nu?"
Haha, ja ik kan me wel voorstellen wat je bedoeld. Het uiteindelijke doel is natuurlijk portals linken om zo velden te maken. Echter is het allemaal nog iets te kaaltjes...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:05:
[...]

Hoe kon ik deze nu missen :D

:)F
Het enige toffe Nederlandse "gebruik" vind ik deze beste man: <+:)
Eigenlijk is morgen een soort Carnaval voor heel Nederland. Als je maar iets oranjes aantrekt kun je jezelf vol laten lopen en achterlijk doen. Beetje apart, ik heb daar namelijk geen oranje prullaria voor nodig :+

En dan ook alle producten en merken die dan ineens "oranje" worden... Zucht... De enige die dat gaaf heeft opgepakt is Mora, door te beweren dat ze nu de verpakkingen oranje hebben gemaakt (dat zijn ze al jaren) en dat ze speciaal daarvoor "mmmm" op de verpakking hebben gezet voor Maxima en dat deze om is te draaien zodat er "wwwww" voor Willem Alexander staat. Daarom heb ik goed moeten lachen :D

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• OkkE

OkkE

Toen ik van 't weekend in NL kwam na m'n vakantie en al het oranje zag wilde ik 't liefst direct terug in het vliegtuig stappen... Ugh, wat een ellende die Oranje Gekte. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ShoppingCart!
Y U No delete child?!

Ik heb me toch een partij maandagmorgenerrors :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:17:
Toen ik van 't weekend in NL kwam na m'n vakantie en al het oranje zag wilde ik 't liefst direct terug in het vliegtuig stappen... Ugh, wat een ellende die Oranje Gekte. :{
Gelukkig, ik ben niet de enige die er als een oude lul naar kijkt :+

Ook al die "nieuwsberichten" er omheen vind ik nergens op slaan. "Zoveel procent heeft vertrouwen in de Koning", ja dus? Daar zie je ook mooi hoe ze statistiek weten te verklooien. Als 48% van de mensen meer vertrouwen heeft na het interview is het "bijna een grote meerderheid", maar als 48% tegen iets is (of 52% voor) is maar een "kleine minderheid" tegen... En dat is helaas niet alleen de weergave van SBS/RTL, zelfs NOS maakt er een mooi verhaaltje van... Nou ja, nog 1,5 dag, dan kunnen we weer normaal doen en berichten over hoe de economie en de wereld er voor staat...

/opa-mode

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Caelorum schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:21:
Weet je dat wel zeker?
TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:22:

Vast nog voor het afspelen van geluid ... /3
Nope, wordt JS / HTML5 voor gebruikt :)

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:23:
[...]

Gelukkig, ik ben niet de enige die er als een oude lul naar kijkt :+
:w
[...] En dat is helaas niet alleen de weergave van SBS/RTL, zelfs NOS maakt er een mooi verhaaltje van... Nou ja, nog 1,5 dag, dan kunnen we weer normaal doen en berichten over hoe de economie en de wereld er voor staat...

/opa-mode
Ik begreep dat SBS6 hier in de stad komt filmen ivm Koninginnedag... :'( Misschien moet ik maar ergens anders naar toe om een biertje te drinken.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik vraag mij af of er echt mensen zijn die zich vervelen en hun dagen vullen met onzinnigheden. Had op spotify even TuneWiki openstaan toen er een nummer van Skrillex langskwam. Iemand heeft dus op basis van klank daar even de lyrics voor uitgeschreven... :+ Hoe nutteloos ook, kan ik er best wel om lachen :D
Na wat rondklikken bleek dat er meerdere nummers van Skrillex zijn voorzien van lyrics

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FGvI9dz5uWQlIZs37WKsoLS5/full.png
Disclaimer: Nee ik ben geen dubstepper, maar sommige nummers zijn wel aardig en stonden dus in mijn "starred".

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:33:
Iemand heeft dus op basis van klank daar even de lyrics voor uitgeschreven... :+ Hoe nutteloos ook, kan ik er best wel om lachen :D
"I'm just like you, you don't need, just like you" ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:53:
[...]

"I'm just like you, you don't need, just like you" ;)
OMG... Ik wist dat je satanistische teksten kreeg als je "normale" muziek omdraaide. Maar als je Skrillex omdraait krijg je dus "echte" lyrics.. Maakt dit Skrillex dan satanistisch :?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Koninginnedag O+. De perfecte dag om brak in bed te liggen door het feestje de nacht ervóór en op die manier te ontkomen aan al die idioten *O*

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2013 12:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 16:27
Bij ons hebben ze maar besloten om in Nederland alle kantoren vandaag te sluiten. Maar mijn vrouw moet vandaag werken, dus ik ben ook maar naar kantoor gegaan.
Blijken er nog meer collega's te hebben besloten om vandaag maar te gaan werken :D

LinkedIn - Collega worden?

• Caelorum
BtM909 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:24:
[...]
Weet je dat wel zeker?
[...]
Nope, wordt JS / HTML5 voor gebruikt :)
Niet in IE10 :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/menms_flash_thumb.png

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 29-04-2013 12:55 ]

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:33:
Ik vraag mij af of er echt mensen zijn die zich vervelen en hun dagen vullen met onzinnigheden. Had op spotify even TuneWiki openstaan toen er een nummer van Skrillex langskwam. Iemand heeft dus op basis van klank daar even de lyrics voor uitgeschreven... :+ Hoe nutteloos ook, kan ik er best wel om lachen :D
Na wat rondklikken bleek dat er meerdere nummers van Skrillex zijn voorzien van lyrics

[afbeelding]
Disclaimer: Nee ik ben geen dubstepper, maar sommige nummers zijn wel aardig en stonden dus in mijn "starred".
Zaterdag ben ik naar een bar geweest waar ze op dat moment een karaoke aan het houden waren. Een van de liedjes die gezongen werd, was Gangnam Style van Psy. De lyrics waren ook gemaakt op het gehoor en waren niet de originele. Dat was ook best grappig om te lezen.

Verwijderd

Cool! Ik ben eens benieuwd wanneer ze met een Solarized-variant komen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd

Ik was het artikel ook net aan het lezen. Vind het wel een leuk initiatief eigenlijk. Sinds ik softwaredeveloper ben geworden (nog steeds student), heb ik er geen moeite mee om te betalen voor software. Voor paketten zoals Photoshop en Microsoft Office bestaan er namelijk genoeg gratis alternatieven.

Helaas zijn er nog steeds te veel mensen die software downloaden in plaats van naar alternatieven te zoeken.

• _Moe_
Veel mensen hebben er dan ook geen idee van hoeveel geld er moet binnen komen voor zo een project ook maar iets opbrengt.

Ik ben ook iemand die zoekt naar goedkopere/gratis alternatieven omdat ik liefst zo weinig mogelijk geld wil betalen voor de software op mijn pc. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd steeds vaker wel eens durf te doneren voor de goede alternatieven.

RTFM!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 15:58
Ik had hier net nog een discussie over op facebook:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/opQW69r.png

Mijn initiële post ging over Fruit Ninja ($0.99) die heel veel slechte ratings kreeg van paupers die niet kunnen betalen omdat ze geen CC hebben (makkelijk op te lossen met 3vcard vouchers).

Verwijderd

Nja, ergens is het natuurlijk ook wel onze schuld: Moesten we alle apps en andere software betalend hebben gemaakt, was het vanzelfsprekend dat je moet betalen voor een stukje software. In de iPhone-wereld zijn er bijvoorbeeld meer mensen die geld willen uitgeven aan apps in vergelijking met een OS zoals Android.

• OkkE

OkkE

Heerlijke actie. _O_

Ik download wel een demo (ipv illegale versie) om te zien of het een game voor mij is. Ook gelijk een goede indicatie; is er geen demo en ben ik niet direct overtuigd: dan helemaal niet. Next.

Al moet ik zeggen dat vooral dankzij Steam ik de laatste tijd meer games gekocht heb. Ik open Steam, klik in 5 minuten door de 'New Releases' en als er iets tussen zit ben ik nog eens 5 minuten later aan het downloaden/installeren. Heerlijk.

Verwijderd

OkkE schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:31:
[...]

Heerlijke actie. _O_

Ik download wel een demo (ipv illegale versie) om te zien of het een game voor mij is. Ook gelijk een goede indicatie; is er geen demo en ben ik niet direct overtuigd: dan helemaal niet. Next.

Al moet ik zeggen dat vooral dankzij Steam ik de laatste tijd meer games gekocht heb. Ik open Steam, klik in 5 minuten door de 'New Releases' en als er iets tussen zit ben ik nog eens 5 minuten later aan het downloaden/installeren. Heerlijk.
Scumbag Steam: Elke keer opnieuw komen ze aanzetten met hun "Deals" en ik heb me er toch al een paar keer aan laten vangen hoor. Dan koop ik een spel dat ik eigenlijk niet zou kopen. Maarja, met je creditcard in de hand gaat het aankooppoces toch enorm snel.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:58
Avalaxy schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:28:

[afbeelding]

Mijn initiële post ging over Fruit Ninja ($0.99) die heel veel slechte ratings kreeg van paupers die niet kunnen betalen omdat ze geen CC hebben (makkelijk op te lossen met 3vcard vouchers).
Als iemand op mij zou reageren met 'Ja flikker op, etc,etc'. Dan zou ik er ook extra hard tegenin gaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:28:

[afbeelding]

Wellicht was de 'flikker op' inderdaad niet nodig, maar ik begrijp de frustratie. Mensen kunnen 'ik betaal niet...' nooit verdedigen, dat is altijd het mooie er van.

---

Die FB Page access tokens, verlopen die? :/

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
Ik ben aan het spelen met https://github.com/maker/ratchet maar het is toch een beetje beperkt. Je mist behoorlijk wat form elementen om iets fatsoenlijks te mockuppen voor mobile. Kennen jullie nog alternatieven?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:49:
[...]

Wellicht was de 'flikker op' inderdaad niet nodig, maar ik begrijp de frustratie. Mensen kunnen 'ik betaal niet...' nooit verdedigen, dat is altijd het mooie er van.

---

Die FB Page access tokens, verlopen die? :/
ja. Voor elk request gewoon een nieuw token ophalen. Veel handiger dan hopen dat't nog werkt. Kleine moeite.

• _Moe_
...Fruit Ninja ($0.99)...
Nice game!
Speel hem vaak als ik op de pot zit :)

RTFM!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 15:58
Geef je dan ook een 1-sterrenrating als het stinkt op het toilet? :P

• _Moe_
Avalaxy schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:53:
Geef je dan ook een 1-sterrenrating als het stinkt op het toilet? :P
Daar heeft de volgende enkel last van :P

RTFM!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:52:
[...]

ja. Voor elk request gewoon een nieuw token ophalen. Veel handiger dan hopen dat't nog werkt. Kleine moeite.
Wil alleen de laatste FB post op een website weergeven. Ik begreep dat je via /me/accounts de access tokens voor je pages op kan halen en die dan weer kunt gebruiken, maar dan gaan we even verder aan de gang.

Thanks!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

Gewoon een GET doen naar https://graph.facebook.com/{account}/posts?access_token=xxx&callback=?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:00:
[...]

Wil alleen de laatste FB post op een website weergeven. Ik begreep dat je via /me/accounts de access tokens voor je pages op kan halen en die dan weer kunt gebruiken, maar dan gaan we even verder aan de gang.

Thanks!
gewoon /PAGE_ID?fields=access_token oproepen, veel handiger. via /me/accounts (oude methode) krijg je een array met pages en hun permissions. Wat foutgevoelig is.

Op die wijziging na, misschien heb je iets aan mijn haat tegen Facebook: http://goo.gl/5Ewy4
(Nee, dat is wel een serieuze link hoor)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan iemand mij uitleggen wat er denigrerend is aan de opmerking dat in lagere inkomensgroepen relatief meer Android [dan andere merken (iPhone)] wordt gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2013 16:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:10:
Kan iemand mij uitleggen wat er denigrerend is aan de opmerking dat in lagere inkomensgroepen relatief meer Android wordt gebruikt?
Ik denk dat de beledigde in dit geval denkt dat je zegt
"Android users zijn laag opgeleid", in plaats van "Onder laag opgeleiden is een Android populairder dan onder hoger opgeleiden"

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat er denigrerend is aan de opmerking dat in lagere inkomensgroepen relatief meer Android wordt gebruikt?
Het klinkt nogal dikkenekkerig ja maar je hebt 100% gelijk. Het is ook niet meer dan logisch. Iemand uit de lager inkomensklasse zal nu eenmaal geen 800 euro voor een iPhone gaan betalen.
Het is dus niet denigrerend maar gewoon vrij logisch :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat de beledigde in dit geval denkt dat je zegt
"Android users zijn laag opgeleid", in plaats van "Onder laag opgeleiden is een Android populairder dan onder hoger opgeleiden"
Ik zeg geen van beide. Ik zeg "onder laag opgeleiden is Android populairder dan iPhone". Uit de stelling is in z'n geheel niets af te leiden over de verdeling van de telefoons onder hoogopgeleiden :), en idd ook niet over in welke doelgroep de meeste Android telefoons worden gebruikt.

.edit: oh wacht, de stelling zoals hij er staat is wat onvolledig, want er staat niet bij relatief tov wát. Jouw interpretatie is op die manier idd ook mogelijk, ik zal 'm even aanpassen :)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2013 16:20 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Omdat mensen denken dat als A→B waar is, B→A ook waar is? En als je dan ook nog de vermeende equivalentie laag opgeleid ⇔ dom erbij sleept je uitkomt op de logisch onfeilbare conclusie: als je Android gebruikt, ben je dom.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:19:
[...]

Omdat mensen denken dat als A→B waar is, B→A ook waar is?
Dat is idd de conclusie die ik ook trek.
.oisyn in 'nieuws: 'Android en Windows Phone worden populairder ten koste van concurrenten''

Verwijderd

iPhone gebruiker: "android gebruikers zijn laagopgeleid."

:+

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:22:
iPhone gebruiker: "android gebruikers zijn laagopgeleid."

:+
Ik zie helaas steeds vaker en vaker het omgekeerde. Ik zie enorm veel (laag-opgeleide) jongeren rondlopen met een iPhone om bij de groep te horen.

Verwijderd

Hoe komen jullie opeens bij laagopgeleid .oisyn had het over lagere inkomensgroepen?

• _Moe_
Kan iemand mij uitleggen wat er denigrerend is aan de opmerking dat in lagere inkomensgroepen relatief meer Android [dan andere merken (iPhone)] wordt gebruikt?
Niets, helaas voelen mensen zich nog al snel aangevallen.

RTFM!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
.oisyn schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:09:
Koninginnedag O+. De perfecte dag om brak in bed te liggen door het feestje de nacht ervóór en op die manier te ontkomen aan al die idioten *O*
Idd! :P Rond 10 uur duik ik mooi net m'n bed in als de ceremonie begint hehe. Lekker nachtje doorhalen in de Maassilo met ome Jochem en Chris.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:24:
Hoe komen jullie opeens bij laagopgeleid .oisyn had het over lagere inkomensgroepen?
Mensen uit een lage inkomensgroep zijn over het algemeen laagopgeleid, dus zelfs in deze discussie wordt de A→B, dus B→A aanname gedaan.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat dat een gevolg is van mijn "conclusie". Ik heb gepoogd het denigrerende element op te zoeken, en daarbij de aanname "lager inkomen == lager opgeleid" gemaakt.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Oeps, ja, ik volg gewoon blind Firesphere :$

Foei Firesphere! :P Uitleg Firesphere klinkt logisch :P

[ Voor 7% gewijzigd door kenneth op 29-04-2013 16:26 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Een groot deel van de laagopgeleiden maken deel uit van de lagere inkomensgroepen en vice versa?
Er zijn uiteraard nog andere lage inkomensgroepen zoals bejaarden, alleenstaanden, ...

• StM

StM

En daarmee bewijzen ze eigenlijk, wat ze denken te lezen... Tenminste als ze een Android hebben... :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom, oh waarom is in de nieuwe (beta) release van Chrome het 'recent gesloten' knopje rechtsonderin weg :/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kijk, zowel Android als iPhone gebruikers zijn natuurlijk lapswanzen, daar kunnen we kort over zijn. :+

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:29:
Waarom, oh waarom is in de nieuwe (beta) release van Chrome het 'recent gesloten' knopje rechtsonderin weg :/
Ctrl-Shift-T to the rescue! :Y)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:30:
[...]

Ctrl-Shift-T to the rescue! :Y)
Nee niet, een nieuw tabblad lukt ook met CTRL + T :+

• StM

StM

.oisyn schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:30:
Kijk, zowel Android als iPhone gebruikers zijn natuurlijk lapswanzen, daar kunnen we kort over zijn. :+
Ach Windows Phone gebruikers hebben een stille wens terug naar de kleuterschool met hun gekleurde vlakjes :+ Die zijn gewoon geestelijk blijven hangen.

Symbian ftw dan maar?

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:35:
[...]

Ja, maar dat is geen recent gesloten tabblad.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:35:
[...]

Milieuvervuiler :( je moet je tabbladen hergebruiken!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

God 't voelt echt als vrijdag vandaag :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:40:
Tijd voor de vrijdag-middag-borrel dan? :9

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11 21:50
Schrok er net van dat het al kwart voor 5 was. Dag gaat lekker snel ^_^

Verwijderd

Eerder donderdag. Morgen is het vrijdag. (Aangezien 1 mei een feestdag is *O*)

Verwijderd

Mattijs.id schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:42:
[...]

Kwart voor 6 hier. Lang leve stricte deadlines!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mattijs.id schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:42:
[...]

Sinds ik op m'n nieuwe plek zit heb ik nog geen dag gehad dat ik dacht "wat gaat de dag traag" :D

Heb hier altijd wel wat te doen. En anders ga ik gewoon GoT vervuilen :9

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:07:
[...]

gewoon /PAGE_ID?fields=access_token oproepen, veel handiger. via /me/accounts (oude methode) krijg je een array met pages en hun permissions. Wat foutgevoelig is.

Op die wijziging na, misschien heb je iets aan mijn haat tegen Facebook: http://goo.gl/5Ewy4
(Nee, dat is wel een serieuze link hoor)
Thanks voor de info! ^^

Was al veel te moeilijk aan het denken met inloggen en weet ik wat voor gezeur, maar het valt wel mee. Hieronder even heel simpel de werkwijze, misschien heeft iemand er wat aan. Heb alle error checking/etc. eruit gehaald.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
// Access token ophalen op basis van App_ID en App_secret
$response = file_get_contents("{$url}/oauth/access_token?".http_build_query(array(
    'client_id'     => $app_ID,
    'client_secret' => $app_secret,
    'grant_type'    => 'client_credentials'
)));

// De prepending 'access_token=' weghalen zodat een kale access token overblijft
$access_token = str_replace("access_token=", "", $response['body']);

// De (public) statussen ophalen voor een page_ID
$response = file_get_contents("{$url}/{$page_ID}/feed?access_token={$access_token}");

// De statussen uit de response body halen
$statuses = json_decode($response['body'])->data;

offtopic:
Edit: wp_remote_get vervangen door file_get_contents. Die eerste is alleen bruikbaar binnen Wordpress :+

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 29-04-2013 17:33 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik was al weer vergeten wat de sneltoets was voor code behind in WinForms. Daar werd ik stiekem toch best wel bij van dat ik het al zo lang niet meer gebruikt had ;)

iOS developer

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 22:30
Zo stil heb ik het hier zelden meegemaakt op dinsdagvoormiddag :+

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
Iedereen ligt nog lekker te slapen denk ik :O :) .

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 20:08
kryptonite88 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:55:
Iedereen ligt nog lekker te slapen denk ik :O :) .
Ik kom ook net uit bed gerold. Maar ik ga vandaag wel werken ;)

Verwijderd

Gunirus schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:52:
Zo stil heb ik het hier zelden meegemaakt op dinsdagvoormiddag :+
Was ook net wat ik dacht. Maar hebben de Nederlanders onder ons geen feestdag vandaag?

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
Ryur schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:56:
[...]

Ik kom ook net uit bed gerold. Maar ik ga vandaag wel werken ;)
Was er al om 7 uur :( , maar werk maar een half dagje vandaag.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
http://www.graspop.be/sit...es/GMM13-TimeSchedule.pdf

Eindelijk is de time schedule er. Tijd om nog wat muziek op te zetten zodat ik zeker alles kan meezingen :p

• _Moe_
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:57:
[...]

Was ook net wat ik dacht. Maar hebben de Nederlanders onder ons geen feestdag vandaag?
Er is er net ene koning geworden.
Aanwezig!

RTFM!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:57:
[...]

Wel een vrije dag, geen feestdag. Ik ga niet feesten voor iets wat ik liever weg zie...

• _Moe_
De prins is ondertussen bijna 4 uur koning, wordt het eens geen tijd dat Nederland terug aan het werk gaat?

Of aanmeldt op GOT

RTFM!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

_Moe_ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:59:
De prins is ondertussen bijna 4 uur koning, wordt het eens geen tijd dat Nederland terug aan het werk gaat?

Of aanmeldt op GOT
Ah joh, daar hebben we cookies voor, was al aangemeld.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja het is hier toch wel extreem stil :(

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik ben aan't werk :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

_Moe_ schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 13:59:

Of aanmeldt op GOT
Hier is het een gewone werkdag hoor. Morgen is het wel vrij (1 mei, dag van de arbeid). Op 4 mei vieren ze hier de dag van de onafhankelijkheid en krijg ik ook vrij. Aangezien die dit jaar op een zaterdag valt, krijg ik in plaats maandag vrij *O*

• _Moe_
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:14:
[...]

Hier is het een gewone werkdag hoor. Morgen is het wel vrij (1 mei, dag van de arbeid). Op 4 mei vieren ze hier de dag van de onafhankelijkheid en krijg ik ook vrij. Aangezien die dit jaar op een zaterdag valt, krijg ik in plaats maandag vrij *O*
Juist ja morgen vrij, helemaal vergeten. :D

RTFM!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Dag van de arbeid doen we hier dus juist weer niet aan. De dag van de onafhankelijkheid zal onze bevrijdingsdag zijn, 5 mei dus. Die is nog maar 1x in de 5 jaar vrij, en daarnaast valt die dus op een zondag dit jaar. Vrije dagen verschuiven? Dat is iets dat we hier al helemaal niet kennen.

Achja.. werken zult gij! >:)

Btw.. daarnaast had onze koning een tijdal heel wat jaren geleden het geweldige idee om bevrijdingsdag gewoon helemaal af te schaffen. Volgens hem was het inmiddels toch meer een feest om het feest, dan om de achterliggende gedachte.

[ Voor 20% gewijzigd door GateKeaper op 30-04-2013 16:18 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
[...]

Waar werk jij dan ? Ik heb op 4 mei nog nooit vrij gekregen ... :'(

https://fgheysels.github.io/

• Ryur
  • Laatst online: 29-11 20:08
whoami schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:23:
[...]
Waar werk jij dan ? Ik heb op 4 mei nog nooit vrij gekregen ... :'(
Hij loopt stage in Letland (of een van die landen daar).
Onafhankelijkheid van de SovjetUnie zeker dan?
Pagina: 1 ... 74 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.