Eens, maar helaas hebben niet al mijn klanten hun sites draaien op dezelfde server. Sommige draaien op een shared hosting, sommige hebben een eigen server en sommige draaien op mijn eigen servers. Veel plezier om daar een deployment strategie voor te bedenken

RobertMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:08:
Dat is gewoon de viewstate van ASP.NET WebForms. Erg irritant, maar wel een cruciaal onderdeel van WebForms. WebForms probeerde dan ook een brug te slaan tussen web en WinForms/desktop apps.
Onzin, het werkt ook prima zonder viewstate. Je kunt de viewstate uitzetten. Maar het is wel handig om in sommige gevallen een state vast te kunnen houden.
WebForms moet je dan ook meestal gewoon met de designer doen, omdat je ook weer een hele berg controls krijgt aangeleverd die je "moet" gebruiken.

Ik hoop dat je een grapje maakt. Ik werk al een kleine 8 jaar met ASP.NET en heb de designer
nog nooit gebruikt... Autocomplete werkt prima voor serverside controls... Gewoon HTML rammen en waar nodig een control gebruiken.
De design view was in de oude VS versies om te janken en trok met enige regelmaat je code-format omver. Zolang je niet met server-side-controls strooit heb je volgens mij niets te zoeken in de designer. Gewoon lekker in de codebehind HTML-en, gaat prima

Die controls hebben dan ook weer events die je gewoon in de C# code kunt afvangen alsof ze gewoon uit de server kwamen, en niet van lokaal, WinForms style dus.
En dat is juist het mooie. Het is even wennen, maar het is velen malen logischer om een button_click af te handelen dan dat je zelf maar moet gokken wat er gebeurd is op de pagina (zoals in het klassieke ASP).
Maar gelukkig hebben "we" nu al een tijdje ASP.NET MVC waarbij je gelukkig wel gewoon voor traditioneel web doet programmeren. Dus zelf de HTML ticken en klinks in de browser komen gewoon als request binnen en niet als een of ander magisch event.
De technieken zijn niet met elkaar te vergelijken. Het traditioneel web wat jij beschrijft kende nog weinig interactie, dus MVC is ook niet echt "traditioneel"

Beide frameworks zijn prima te gebruiken voor hun eigen doel. Het een is niet beter dan het ander!
Een event driven applicatie gaat makkelijker in een WebForms app waar een data/view driver app beter in MVC past

Microsoft houdt niet voor niets het WebForms framework nog in leven, MVC dient een ander doel waardoor ze perfect samen kunnen leven