Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

Verwijderd

Wanneer komt google nu eens met het zoeken naar exacte matches..

code:
1
cannot convert from 'Type (*)[1]' to 'Type *[1]'

Dit soort dingen zijn dus totaal ongooglebaar.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

gewoon quotes er om gooien? dus

code:
1
"cannot convert from 'Type (*)[1]' to 'Type *[1]'"

alleen met die enkele quote kan dat nog wel eens moeilijk gaan worden... Anyways, als ik zoek kom ik op Python docementatie. Komt dat in de buurt?

edit: nvm dat zijn de resultaten van de query zonder ""

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 30-04-2013 18:04 ]

Verwijderd

C++.

Met google termen als "(*)[1]" vind ik als eerste hit radio 1, en als 2e hit nederland 1... Nee google, dat is niet waar ik naar op zoek ben 8)7

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:08:
C++.

Met google termen als "(*)\[1]" vind ik als eerste hit radio 1, en als 2e hit nederland 1... Nee google, dat is niet waar ik naar op zoek ben 8)7
AltaVista deed dat vroeger gewoon. Meest gemiste functie ever. Je kunt (of kon) wel een code search doen met Google Code Search, die is wel exact. Maar bestaat die nog wel?

iOS developer

Verwijderd

Ik heb het opgelost met deze tool:

http://cdecl.org/

Het bleek dat ik 1 array van pointers declareerde, in plaats van een pointer naar een array van lengte 1. Daardoor klopte mijn cast niet. Gave tool, trouwens.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:19
Gropah schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:03:
gewoon quotes er om gooien? [...]
Die functie heeft google een jaar of twee geleden verneukt. De helft van de zoekopdrachten faalt alsnog terwijl je na 5 uur zoeken soms gewoon letterlijk de hele zoekopdracht tegenkomt.. Dank je google. Nog even zo door gaan en dan kan je zelfs met de Nederlandse versie van Bing beter zoeken...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:45:
Ik heb het opgelost met deze tool:

http://cdecl.org/

Het bleek dat ik 1 array van pointers declareerde, in plaats van een pointer naar een array van lengte 1. Daardoor klopte mijn cast niet. Gave tool, trouwens.
Leuke tool.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:01:
[...]

Die functie heeft google een jaar of twee geleden verneukt. De helft van de zoekopdrachten faalt alsnog terwijl je na 5 uur zoeken soms gewoon letterlijk de hele zoekopdracht tegenkomt.. [...]
Ja dat probleem kom ik ook steeds vaker tegen. Google wordt steeds beter in het vinden van alledaagse dingen, en steeds slechter in specifieke dingen. Zelfs als je iets intypt waarvan je 100% zeker weet dat het letterlijk op de website staat die je zoekt. Heel frustrerend :(.

Verwijderd

zo... 't is weer maandag

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 19:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Jaja, alle Kroningsperikelen weer gehad, wellicht nog her en der wat deze week, maar verder niet. Nu weer gewoon aan het werk :o

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Blubber schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:21:
[...]

Ja dat probleem kom ik ook steeds vaker tegen. Google wordt steeds beter in het vinden van alledaagse dingen, en steeds slechter in specifieke dingen. Zelfs als je iets intypt waarvan je 100% zeker weet dat het letterlijk op de website staat die je zoekt. Heel frustrerend :(.
En het feit dat ze Code-Search gecanned hebben maakt 't er ook niet beter op :(

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:53

markvt

Peppi Cola

Toch nog werk aan de winkel op 1 mei :)

Voor iedereen die sites op umbraco draait:

http://umbraco.com/follow...jor-vulnerabilities-found

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Zojuist voor de 1000ste keer m'n Apple Developer-certificate gerevoked. /3

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

markvt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:22:
Toch nog werk aan de winkel op 1 mei :)

Voor iedereen die sites op umbraco draait:

http://umbraco.com/follow...jor-vulnerabilities-found
-O- crap...

Gelukkig heb ik maar 5 productie umbraco's op verschillende versies en verschillende servers :'( Ze releasen best vaak updates, maar ik installeer ze niet iedere keer. Houd wel de logs in de gaten of er een critical tussen zit, maar meestal valt het wel mee.

Zeker ook omdat ik nu moet gaan proberen een site te updaten via FTP op een server waar ik niet makkelijk bij kan...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• PrisonerOfPain
Tijd om eens na te denken over een betere deployment strategie?

/wijsneus

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14

Hoogie2004

Whohooooo

Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :P

My iRacing profile | Strava

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
Omdat programmeurs (van nature) lui zijn? :P

• Mattijs.id
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11 21:50
Hoogie2004 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:30:
Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :P
Mijn levensmotto ^^

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

BM

Moderator Spielerij
Pfff, wat is de webinterface van CRM2011 op sommige plekken irritant traag zeg :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nieuw intranet op het werk: volgens mij sharepoint als ik de meta tags gelijk zie. En dan bergen met (inline) javascript, en andere dingen....

HTML:
1
2
input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUKMjAyNzI0NDE5Mg9kFgJmD2QWAgIBD2QWBAIBD2QWBAIJD2QWAmYPZBYCAgEPFgIeE1ByZXZpb3VzQ29udHJvbE1vZGULKYgBTWljcm9zb2Z0LlNoYXJlUG9pbnQuV2ViQ29udHJvbHMuU1BDb250cm9sTW9kZSwgTWljcm9zb2Z0LlNoYXJlUG9pbnQsIFZlcnNpb249MTQuMC4wLjAsIEN1bHR1cmU9bmV1dHJhbCwgUHVibGljS2V5VG9rZW49NzFlOWJjZTExMWU5NDI5YwFkAhoPZBYCAgcPFgIfAAsrBAFkAgM
*snip 30 regels weg! *

Hoe kunnen mensen dit soort producten aan de man brengen vraag ik mij dan af |:(

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

ViewState is onderdeel van ASP.NET / ASP classic, die zul je wel vaker tegenkomen en niet alleen bij SharePoint ;)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Maar de BASE64 decode zegt idd Sharepoint :)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
Dat is gewoon de viewstate van ASP.NET WebForms. Erg irritant, maar wel een cruciaal onderdeel van WebForms. WebForms probeerde dan ook een brug te slaan tussen web en WinForms/desktop apps. WebForms moet je dan ook meestal gewoon met de designer doen, omdat je ook weer een hele berg controls krijgt aangeleverd die je "moet" gebruiken. Die controls hebben dan ook weer events die je gewoon in de C# code kunt afvangen alsof ze gewoon uit de server kwamen, en niet van lokaal, WinForms style dus.

Maar gelukkig hebben "we" nu al een tijdje ASP.NET MVC waarbij je gelukkig wel gewoon voor traditioneel web doet programmeren. Dus zelf de HTML ticken en klinks in de browser komen gewoon als request binnen en niet als een of ander magisch event.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:27:
Tijd om eens na te denken over een betere deployment strategie?

/wijsneus
Eens, maar helaas hebben niet al mijn klanten hun sites draaien op dezelfde server. Sommige draaien op een shared hosting, sommige hebben een eigen server en sommige draaien op mijn eigen servers. Veel plezier om daar een deployment strategie voor te bedenken ;)
RobertMe schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:08:
Dat is gewoon de viewstate van ASP.NET WebForms. Erg irritant, maar wel een cruciaal onderdeel van WebForms. WebForms probeerde dan ook een brug te slaan tussen web en WinForms/desktop apps.
Onzin, het werkt ook prima zonder viewstate. Je kunt de viewstate uitzetten. Maar het is wel handig om in sommige gevallen een state vast te kunnen houden.
WebForms moet je dan ook meestal gewoon met de designer doen, omdat je ook weer een hele berg controls krijgt aangeleverd die je "moet" gebruiken.
:/ Ik hoop dat je een grapje maakt. Ik werk al een kleine 8 jaar met ASP.NET en heb de designer nog nooit gebruikt... Autocomplete werkt prima voor serverside controls... Gewoon HTML rammen en waar nodig een control gebruiken.

De design view was in de oude VS versies om te janken en trok met enige regelmaat je code-format omver. Zolang je niet met server-side-controls strooit heb je volgens mij niets te zoeken in de designer. Gewoon lekker in de codebehind HTML-en, gaat prima :)
Die controls hebben dan ook weer events die je gewoon in de C# code kunt afvangen alsof ze gewoon uit de server kwamen, en niet van lokaal, WinForms style dus.
En dat is juist het mooie. Het is even wennen, maar het is velen malen logischer om een button_click af te handelen dan dat je zelf maar moet gokken wat er gebeurd is op de pagina (zoals in het klassieke ASP).
Maar gelukkig hebben "we" nu al een tijdje ASP.NET MVC waarbij je gelukkig wel gewoon voor traditioneel web doet programmeren. Dus zelf de HTML ticken en klinks in de browser komen gewoon als request binnen en niet als een of ander magisch event.
De technieken zijn niet met elkaar te vergelijken. Het traditioneel web wat jij beschrijft kende nog weinig interactie, dus MVC is ook niet echt "traditioneel" ;) Beide frameworks zijn prima te gebruiken voor hun eigen doel. Het een is niet beter dan het ander!

Een event driven applicatie gaat makkelijker in een WebForms app waar een data/view driver app beter in MVC past :) Microsoft houdt niet voor niets het WebForms framework nog in leven, MVC dient een ander doel waardoor ze perfect samen kunnen leven :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 15:56

Comgenie

Soms heb je dat

ASP.NET MVC is heerlijk om te gebruiken en zorgt niet voor een berg bullshit in je pagina source (Tenzij je daar natuurlijk zelf voor zorgt :P). WebForms probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, helaas draaien er hier nog genoeg websites daarmee. Vooral leuk in combinatie met DevExpress controls. Zelfs een eenvoudige knop beland daarmee nog in een html tabel in de uiteindelijke html source, om maar te zwijgen over de daadwerkelijke grids van DevExpress...

No animals were harmed in the making of this comment.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

WebForms is prima en heel fijn voor (backend) developers om snel formulieren/applicaties te kunnen ontwikkelen, zonder diepgaande kennis van frontend.

Het is alleen nooit bedoeld voor websites, waar de frontend er wel toe doet, waar iets als MVC een stuk praktischer is.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 01-05-2013 14:25 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik word niet goed van al die verschillende CPU sockets 8)7

Ik wil een Ivy Bridge Core i7 (3000 serie), moet ik dan voor socket 1155 gaan of voor socket 2011? Die 1155 gaat toch al een tijdje mee? Wordt die uitgefaseerd oid?

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 01-05-2013 14:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
Zo te zien is de 4000 serie een 2011 socket en de rest een 1155

Wikipedia: Ivy Bridge (microarchitecture)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pricewatch: Intel Core i7 3820 Boxed -> socket 2011

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 01-05-2013 14:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
Tsja :X

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Volgens mij is het zo dat top end / extreme edition en enkele Xeons op 2011 gaan, en de mid/high en low range op 1155

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 15:56

Comgenie

Soms heb je dat

De socket 1155 wordt binnenkort bij de Haswell processoren inderdaad vervangen door de 1150. Voor mij is dat ook een reden om nog even te wachten met mijn aanschaf van nieuwe hardware :P.

No animals were harmed in the making of this comment.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wanneer is binnenkort? Want ik wil 'm aanschaffen voor eind juli :)
.edit: ah
Intel is expected to release CPUs based on this microarchitecture on June 4, 2013

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 01-05-2013 14:49 ]

Verwijderd

Het laatste gerucht wat ik hoorde was dat haswell op 2 juni geïntroduceerd zou worden.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Socket 2011 zal nog wel even ondersteund blijven denk ik, echter word 1155 inderdaad vervangen door 1150. Als je wat meer power wil en vooral veel cores en geheugen wil, dan moet je voor 2011 gaan.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Comgenie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:19:
ASP.NET MVC is heerlijk om te gebruiken en zorgt niet voor een berg bullshit in je pagina source (Tenzij je daar natuurlijk zelf voor zorgt :P). WebForms probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, helaas draaien er hier nog genoeg websites daarmee. Vooral leuk in combinatie met DevExpress controls. Zelfs een eenvoudige knop beland daarmee nog in een html tabel in de uiteindelijke html source, om maar te zwijgen over de daadwerkelijke grids van DevExpress...
DevExpress levert de meest ranzige ASP.NET-meuk die ik ooit ben tegengekomen. Ik heb ooit overwogen om af te reizen naar Kirkland, WA, om de makers eens een trap in hun ballen te geven. :/

We are shaping the future

• Soultaker
  • Nu online
PrisonerOfPain schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:32:
Zo te zien is de 4000 serie een 2011 socket en de rest een 1155

Wikipedia: Ivy Bridge (microarchitecture)
De high-end processoren (op LGA 2011 socket) bieden juist weer geen GPU support? Wat is daar de logica van?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben een groot liefhebber van keyboard shortcuts maar af en toe ...

Ik wilde New Folder(3) verwijderen, dus drukte Shift-Del. Met mijn dikke vingers raakte ik echter eerst End aan voor ik Del indrukte ...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/191qij6.png

:X

Dit is natuurlijk een voorbeeld, het ging om een verzameling working copy's en builds die me een uur werk zouden kosten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Soultaker schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:18:
[...]

De high-end processoren (op LGA 2011 socket) bieden juist weer geen GPU support? Wat is daar de logica van?
Als je power wil, dan heb je vaak een discrete (losse) videokaart.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

De ergernis van website koppelen aan extern systeem dmv een XML die vrijwel alle nuttige info mist...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PS bestandje van 26 MB inlezen :O

Verwijderd

whoami schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:23:
[...]
Waar werk jij dan ? Ik heb op 4 mei nog nooit vrij gekregen ... :'(
Ik loop momenteel stage in Letland.
Ryur schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:37:
[...]

Hij loopt stage in Letland (of een van die landen daar).
Onafhankelijkheid van de SovjetUnie zeker dan?
Jup

• BM
  • Laatst online: 23:04

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:56:
Pfff, wat is de webinterface van CRM2011 op sommige plekken irritant traag zeg :X
En de volgende: Linq-to-CRM is ook niet helemaal ideaal. Wil een entity ophalen met alle related entities. Dat kost me per related entity dus zomaar een call extra, want eager loading lijken ze nog niet van gehoord te hebben :'(

Morgen even verder kijken, maar so far ben ik bang dat dit aardig wat overhead gaat betekenen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Soultaker schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:18:
[...]

Dat je op een high-end processor geen waardevolle die-space wil verspillen aan een GPU. De markt voor mensen die 6 cores nodig hebben én een IGP is bijna nul.

De IGP is bijna net zo groot als 2 cores.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat ik wel even wacht tot de 4770 uitkomt :) (was toch al niet van plan het systeem voor juli aan te schaffen)

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Kom er net achter dat ik een dag+nacht alleen thuis ben in de vakantie. Dat betekent dat ik één nacht lekker doorga, heb nog een idee liggen waar ik eens een beginnetje aan moet maken.

• Mattijs.id
Martindo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:50:
Kom er net achter dat ik een dag+nacht alleen thuis ben in de vakantie. Dat betekent dat ik één nacht lekker doorga, heb nog een idee liggen waar ik eens een beginnetje aan moet maken.
Veel plezier ;)

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Gaat wel lukken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gebruikt er iemand wel eens ZenCoding in VS2012? Je moet er WebEssentials voor geïnstalleerd hebben. Ik ben momenteel niet heel veel met HTML e.d. bezig dus heb er nog niet echt meer mee gedaan dan wat stoeien maar 't is eigenlijk best tof.

Filmpje!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
Allemaal nog aan het slapen? :)

Verwijderd

:w

• Ryur
  • Laatst online: 20:08
:w
Ben al ruim een uur aan het werk ;)

• Cartman!
  • Niet online
Hier ook bijna een uur, ik open de benedenverdieping bijna altijd (tenzij ik zin heb om uit te slapen ;))

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Al dik 2 uur...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

Ik werd omstreeks 0530 gewekt door mijn brandmelder met een lege batterij. Toen maar besloten om naar het werk te gaan.
Was al om 0610 binnen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gunirus
Hier was ik de laatste van 4 developers die aankwam om 7:15 vanmorgen... Is het bij jullie ook de gewoonte om vroeg te beginnen? Contract zegt dat ik om 8:30 moet beginnen :)

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ligt aan de klant, sommigen werken van 08.30 tot 17.00
Bij de huidige klant werken ze van 08.00 tot 16.30 wat mij in principe prima uitkomt, omdat de kleine ons al om 6 uur wakkermaakt.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Redelijk flexibel hier, heb aangevraagd om om half 7 te beginnen, lekker elke dag om 3 uur klaar :)

Verwijderd

Gunirus schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:59:
Hier was ik de laatste van 4 developers die aankwam om 7:15 vanmorgen... Is het bij jullie ook de gewoonte om vroeg te beginnen? Contract zegt dat ik om 8:30 moet beginnen :)
Ik start meestal pas om 9 uur. Het nadeel is wel dat ik dan tot 18 uur werk. De meesten hier beginnen pas rond 9 uur dus dat is zowat de voornaamste reden dat ik het ook doe.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik probeer altijd om rond 8 uur op kantoor te zijn, maar sinds de wisseling naar zomertijd lukt dat niet meer, dus dan kom ik meestal om 9 uur aan :].

• Cartman!
  • Niet online
De meesten beginnen hier om 10u pas, ieder z'n voorkeur. In onze contracten staat dat je 8 uur per dag werkt, hoe je die indeelt is aan jou.

• Davio
Cartman! schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:34:
De meesten beginnen hier om 10u pas, ieder z'n voorkeur. In onze contracten staat dat je 8 uur per dag werkt, hoe je die indeelt is aan jou.
Tja, ik heb ook een collega die later begint, heeft met het wegbrengen van de kinderen naar school te maken geloof ik. In die fase zijn wij nog niet beland. :)

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:34:
Dat is hetzelfde bij ons. Hier zijn mensen die pas rond 10 uur beginnen en werken tot 19 uur. Je hebt er ook die 's ochtends beginnen, om 15 uur even gaan sporten en dan rond 17 uur terug beginnen te werken.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:36:
[...]

Dat is hetzelfde bij ons. Hier zijn mensen die pas rond 10 uur beginnen en werken tot 19 uur. Je hebt er ook die 's ochtends beginnen, om 15 uur even gaan sporten en dan rond 17 uur terug beginnen te werken.
Flexibele uren, dat is waar we allemaal naar toe moeten.
Het is natuurlijk wel aan jou om hier correct mee om te springen.

RTFM!

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:44:
[...]

Klopt. Hier hangt geen prikklok dus er is eigenlijk zo goed als geen controle. Maar voor zover ik kan zien doet iedereen hier gewoon netjes zijn 8 uur. Ikzelf werk de ene dag wat minder en de andere dag wat meer. Zolang ik maar gedaan heb wat ik die dag wou doen. Hier zijn dagen dat ik maar tot 17 uur werk, andere dagen werk ik tot 20 uur.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ook hier een late beginner, meestal rond half 10. Zit hier ook wat later, maar dat vind ik niet erg. Ben 's ochtends vroeg gewoon lang niet zo geconcentreerd. Zal ook een kwestie van gewenning zijn XD

• Davio
_Moe_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:44:
[...]

Hangt ook wel een beetje van je werkzaamheden af.
Als je nauw moet samenwerken is het wel nuttig om zoveel mogelijk contacturen te hebben.

Ook al kun je aardig samenwerken via internet, face-to-face werkt vaak net iets sneller en makkelijker.

• _Moe_
Davio schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Hangt ook wel een beetje van je werkzaamheden af.
Als je nauw moet samenwerken is het wel nuttig om zoveel mogelijk contacturen te hebben.

Ook al kun je aardig samenwerken via internet, face-to-face werkt vaak net iets sneller en makkelijker.
Volledig mee eens.
Maar volgens mij mag er aangenomen worden dat de meeste mensen werken tussen 7 en 19 uur. Dan lijkt het me dat je met de 4 contacturen bij de uitersten wel genoeg hebt.
Anderzijds ben ik ook van mening dat wanneer je glijdende uren hebt, dat je hier zelf ook een beetje flexibel mee om moet gaan.

RTFM!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34
van 8.30 tot 17.00 uur hier. Persoonlijk begin ik liever een half uur tot een uur eerder, maar dat heeft vooral te maken met het verkeer. Alles begint hier in de regio om 7.30 te rijden lijkt het waardoor ik een uur erover doe om naar m'n werk te gaan. Terwijl de rit met normaal verkeer maar 20 tot 30 minuten is. Hetzelfde geldt voor 17.00 uur als ik naar huis ga. Weer een rit van een uur i.p.v. 30 minuten.

Als ik een half uur eerder zou mogen beginnen en een half uur eerder dus weg kan, ben ik die drukte precies voor. Levert me een uur per dag op.

Helaas is dat uit den boze hier op het werk en verwachten ze me van 8.30 tot 17.00 uur. Maar sinds kort hebben we een nieuwe directeur en ga ik met hem eens om de tafel zitten om te kijken wat mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 02-05-2013 10:11 ]

• cenix
  • Laatst online: 21:09
Gelukkig heb ik op de meeste plaatsen waar ik kom flexibele tijden. Om voornamelijk verkeersredenen begin ik ook vroeg, tussen 7.00 en 7.30 uur, met 45/60 minuten reistijd. Meestal ga ik rond 16. 00 uur weer naar huis. Zelf houd ik er niet van om voor 6 uur mijn bed uit te komen, maar lang in files staan vind ik net even erger. En het heeft zo zijn voordelen om redelijk op tijd (17.00 - 17.15 uur) weer thuis te zijn.

Met collega's heb ik altijd wel goed kunnen samenwerken ook al begonnen zij meestal na 9.00 uur. Kan ik van tevoren rustig doorwerken.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
is Joys of Code immutable geworden? Hij update niet meer :(

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Mattijs.id
Gamebuster schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:23:
is Joys of Code immutable geworden? Hij update niet meer :(
Al een aantal dagen hetzelfde idd :(

• PdeBie
cenix schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:17:
Zelf houd ik er niet van om voor 6 uur mijn bed uit te komen, maar lang in files staan vind ik net even erger.
Ik sta elke dag om 6.30 op en vertrek om 7.30 naar mijn werk. Dan begin ik 8.30 uur.
Ik heb 's ochtends dus een uur de tijd om mijn broodjes te smeren, te douchen, aan te kleden etc. Ruim voldoende. Kan echt rustig aan doen.

Als ik om 8.00 uur zou beginnen, zou ik om 7.15 moeten weg rijden van huis (kwartiertje eerder maar). Dat betekend dat ik 3 kwartier zou hebben om alles te doen. Nog steeds ruim voldoende.

Dat kwartier eerder vertrekken scheelt me een half uur extra reistijd. Helaas sta ik om 8.00 uur nog voor een gesloten deur en heeft het dus geen zin om eerder te vertrekken, anders zou ik elke dag wel eerder vertrekken om de file voor te zijn.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik ben echt geen ochtend-mens. Ik werk liever 's nachts. Eigenlijk moet het kantoor hier gewoon om 8 uur 's avonds open gaan, dan blijf ik doorwerken tot 4 uur 's nachts en dan ga ik lekker naar huis. :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:42:
[...]

Ik sta elke dag om 6.30 op en vertrek om 7.30 naar mijn werk. Dan begin ik 8.30 uur.
Ik heb 's ochtends dus een uur de tijd om mijn broodjes te smeren, te douchen, aan te kleden etc. Ruim voldoende. Kan echt rustig aan doen.

Als ik om 8.00 uur zou beginnen, zou ik om 7.15 moeten weg rijden van huis (kwartiertje eerder maar). Dat betekend dat ik 3 kwartier zou hebben om alles te doen. Nog steeds ruim voldoende.

Dat kwartier eerder vertrekken scheelt me een half uur extra reistijd. Helaas sta ik om 8.00 uur nog voor een gesloten deur en heeft het dus geen zin om eerder te vertrekken, anders zou ik elke dag wel eerder vertrekken om de file voor te zijn.
Ja, dan ben ik toch blij dat ik het op et fietsje af kan :+

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:49:
Ik ben echt geen ochtend-mens. Ik werk liever 's nachts. Eigenlijk moet het kantoor hier gewoon om 8 uur 's avonds open gaan, dan blijf ik doorwerken tot 4 uur 's nachts en dan ga ik lekker naar huis. :P
Dan moet jij bij GitHub gaan werken. Daar mag dat gewoon.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 02:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:50:
[...]

Of Dropbox, daar beginnen ze ook vaak pas om 12 uur 's middags ofzo :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:50:
[...]

Hier mag dat ook gewoon, je kan het gebouw in 24/7. Maar daarnaast mag je ook makkelijk thuis werken :).
Heerlijk! O+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben trouwens gisteren weer vergeten om een nieuwe playlist op m'n telefoon te zetten. Ik zit al een beetje te lang met dezelfde muziek :+

Haha, GitHub, Dropbox... allemaal van die hippe bedrijven :p

• PdeBie
TheNephilim schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:50:
[...]

Ja, dan ben ik toch blij dat ik het op et fietsje af kan :+
60km is me net te ver op de fiets :+

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Nou na veel wikken en wegen toch maar gekozen om Lua te embedded als script engine in mijn eigen app. Wilde eerst een voor een JavaScript variant gaan, maar Google V8 en Mozilla SpiderMonkey zijn zooo bloated qua impact op je solution.

Lua is eenvoudig, klein en snel... wel een beetje jammer dat het eigenlijk een C style api is... maar goed 'getting stuff way faster done atm'

• _Moe_
pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:09:
[...]

Nou, loop je binnen de korste keren afgetraind rond :+

RTFM!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Laurens-R schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:36:
Nou na veel wikken en wegen toch maar gekozen om Lua te embedded als script engine in mijn eigen app. Wilde eerst een voor een JavaScript variant gaan, maar Google V8 en Mozilla SpiderMonkey zijn zooo bloated qua impact op je solution.

Lua is eenvoudig, klein en snel... wel een beetje jammer dat het eigenlijk een C style api is... maar goed 'getting stuff way faster done atm'
ScriptCS of CS-Script misschien iets?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
_Moe_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Nou, loop je binnen de korste keren afgetraind rond :+
Dat wel, maar bij gebrek aan een douche/kleedkamer bij ons op de zaak lijkt me het geen frisse optie om 60km te fietsen. Dat doe ik mijn collega's niet aan. ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:51:
[...]

Of Dropbox, daar beginnen ze ook vaak pas om 12 uur 's middags ofzo :D
Of eigen baas worden :+

Hoewel ik vrees dat ik mijn werktijden toch eens een beetje moet fatsoeneren, moet straks tenslotte het goede voorbeeld geven aan mijn nieuwe werknemer. :P Hoewel het aantrekkelijk klinkt om lang uit te slapen is het toch wel fijn om iets van een ritme te hebben. Nu mijn vrouw thuis zit vanwege verplichte vakantie (joepie onderwijs CAO) merk ik dat mijn ritme verdwijnt en ik iets te makkelijk nog een keertje omdraai in bed :/

Gebrek aan ritme zorgt bij mij vaak ook voor een gebrek aan energie... Slaap redelijk goed door, maar op de een of andere manier is mijn energieniveau near-zero... :O

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Bedankt voor de suggestie, maar ik was er bij vergeten te melden dat mijn app in native C++ is geschreven.

Dus vandaar ook mijn opmerking over de "C"-like aanpak van lua... ik had het wat fijner gevonden als het out-of-the box C++ wat meer ondersteunde... maar goed; daar is mee te werken (evt. met wrappers e.d.); ik heb m'n architectuur in die zin mooi gescheiden.

• Mattijs.id
pdebie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:09:
[...]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JBmN_tisl9M]

i cycle to work everyday! 70 miles!

amateur :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mattijs.id schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:18:
[...]

[video]

Bedankt... Nu ben ik weer op YT aan het rondklikken voor meer IT-crowd humor... En mijn productiviteit was al zo hoog... :/

• Mattijs.id
.Gertjan. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:23:
[...]

Bedankt... Nu ben ik weer op YT aan het rondklikken voor meer IT-crowd humor... En mijn productiviteit was al zo hoog... :/
Graag gedaan _/-\o_

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:9 briljante serie. Denk ik maar eventjes de DVD's bestellen. Voor 20 euro heb je een hoop pret :9

Nu nog op bol.com iets van 1 cent vinden om voor de gratis verzending in aanmerking te komen... :/

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zeg heren (en misschien zelfs een enkele dame :+), jullie weten dat er over 9 dagen een mogelijkheid bestaat om je Devschuur vriendjes te ontmoeten hè?

Dividend for Starters

• Mattijs.id
.Gertjan. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:27:
[...]

:9 briljante serie. Denk ik maar eventjes de DVD's bestellen. Voor 20 euro heb je een hoop pret :9

Nu nog op bol.com iets van 1 cent vinden om voor de gratis verzending in aanmerking te komen... :/
Jammer dat er geen tomatenpuree te koop is bij bol.com.. das 't truukje voor wisselgeld bij de appie nl. ben je een hele 27 cent armer. =P.

De link tussen gratis verzending en wisselgeld is misschien wat vaag; dusseh:

Ga die dvd set vanavond ook maar is aanschaffen ja =p

[ Voor 13% gewijzigd door Mattijs.id op 02-05-2013 12:33 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PromWarMachine schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:28:
Zeg heren (en misschien zelfs een enkele dame :+), jullie weten dat er over 9 dagen een mogelijkheid bestaat om je Devschuur vriendjes te ontmoeten hè?
Mensen zijn eng... Ik blijf liever achter mijn PC hangen ;)
Kunnen we niet meeten in een chatroom of MMO? :+

• Gunirus
.Gertjan. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Mensen zijn eng... Ik blijf liever achter mijn PC hangen ;)
Kunnen we niet meeten in een chatroom of MMO? :+
Hangout :*)

• Mattijs.id

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-11 09:17
PromWarMachine schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:28:
Dame? Gaan die ook naar de meeting.. Weet niet of ik wel durf dan :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Mattijs.id schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:18:
[...]

[video]

IT-Crowd _/-\o_

• P-Storm
  • Laatst online: 28-11 21:35
Oke frustratie, wil ik de code op een bepaalde manier schrijven maar kom er niet uit. 1 minuut nadat ik het een topic hierover opende zie ik het licht en heb ik zelf de oplossing.

Volgens mij is het tijd om wat rust te pakken :X

Verwijderd

P-Storm schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:50:
Oke frustratie, wil ik de code op een bepaalde manier schrijven maar kom er niet uit. 1 minuut nadat ik het een topic hierover opende zie ik het licht en heb ik zelf de oplossing.

Volgens mij is het tijd om wat rust te pakken :X
Dat heb ik ook al wel eens meegemaakt. Al kwam bij mij de oplossing al naar voren terwijl ik het topic aan het typen was. Het is namelijk gewoon een kwestie van alles eens op een rijtje zetten :)
Pagina: 1 ... 75 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.